Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A lopakodó

2008.03.11. 07:16 :: Kisikasa

Veszélyes dolog sötétben, autópályán, világítás nélkül közlekedni. Ezt Lesi most már tapasztalatból  is tudja.
Kis kaland esett meg velem a minap az M1-es autópályán. Késő este, egy igen nehéz munkanap után haladtam Pestről Györ irányába, kissé elpilledve felvettem a 130-as utazótempót és igyekeztem a hazáig tartó út maradék részét ébren eltölteni.



Aztán nagyon hirtelen nem elmúlt a fáradság. Egy fekete színű, Osztrák rendszámos Opel Astra villant hirtelen a látóterembe. A hirtelenséget az okozta, hogy elöl-hátul zéró világítással, olyan 30-40 km/órás "haladással" felvértezve bukkant fel.

Konkrétan faroltam egy embereset, nehogy a köztünk lévő relatíve 100 km/órás sebességgel csapódjak bele "kedves" sógorék csomagtartójába és a tükörben konstatálhattam, hogy a mögöttem jövő nálam némileg gyorsabban haladó kolléga is csak villámgyors reflexeinek köszönhetően nem kötött közelebbi barátságót a lopakodóval. Nem szoktam ilyet csinálni, de most felhívtam az autópályarendőrséget, ugyan kapják már ki a pályáról mielőtt belehajt valaki.

50 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó büntetés veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cattish 2008.03.11. 07:43:04

És mit mondtak? Tényleg kikapják az ilyeneket?

2008.03.11. 07:46:53

tuti vendegmunkas volt, hazafele tartott a pereputtyal...
Imadom az M1-esen a sok "spanyol", "francia" es "nemet" szakadt autot, ugy vezetnek, mint egy idiota...

Rocko- 2008.03.11. 07:55:12

instant ólómbeöntés.

m 2008.03.11. 07:57:27

"Imadom az M1-esen a sok "spanyol", "francia" es "nemet" szakadt autot,"
És milyen nagy divat lett náluk a nagy bajusz és széles karimájú kalap! :)

E60 2008.03.11. 08:10:43

Ez a helyzet ismerős. De vigasztaljon a tudat, hogy ahonnan ez jött, ott ő számít a tapasztalt nyugati sofőrnek :)

Mert nincs szebb látvány, mint amikor a cigánypurdét előzi a biciklis, a biciklist a lovaskocsi, a lovaskocsit a traktor, a traktort a dáciás, a dáciást a Maxi Taxi, a Maxi Taxit pedig a Bukaresti ágyúgolyó. És közben szemből ugyanez :) A terheléses EKG-n nem tudsz olyan pulzust produkálni, mint ülőhelyzetben az E60-on. :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.03.11. 08:21:26

nekem egy ismerősöm bele is rongyolt egy traktorba az M7-en kb 10 éve, de szerencsére megúszta élve

Rendet! 2008.03.11. 08:23:49

1. Mit keres egy traktor az autópályán????

2. Egy kamionnak nagyobb a féktávja, ő nem biztos, hogy meg tudna állni az opel mögött.

Név: 2008.03.11. 08:29:32

És az milyen, hogy egy autónak nem világít egyik hátsó lámpája sem, ezért a sofőr felkapcsolt ködlámpával közlekedik? Igazából tegnap este világított rajta még egy lámpa: a szabadjelzés a taxi tetején.
Az utasnak meg fogalma sem lesz, hová ül be...

Sloane (törölt) 2008.03.11. 08:33:17

Ráadásul autópályán a KRESZ szerint 60 km/h-nálkisebb sebességgel tilos haladni.

pitiáner 2008.03.11. 08:45:28

Sloane: nem szbad felmenni, ha a járműved nem képes legalább 60 kmh sebességre, nagy különbség!

ex-dr. vuk 2008.03.11. 08:46:21

@ Sloane 2008.03.11. 08:33:17

Na ez mondjuk nem igaz. Latasi es utviszonyok fuggvenye is a dolog. Mellesleg ha feluton leszakad a kipufogod es csak 30-al birsz docogni az elso lehajtoig, az sem szabalytalan.

A 60 azt jelenti, hogy 60-nal kisebb tervezesi sebessegu jarmuvek nem hajthatnak fel. Ilyen a segedmotorkerekpar, kerekpar, lassu jarmuvek stb.

Rendet! 2008.03.11. 09:05:19

vuk:

Ha leszakad a kipufogód kirakod a vészvillogót és lehúzodsz a leállósávba, egészen az első lehajtóig, és nem a teljes útat az autópályán teszed meg. Minden pályával fut párhuzamosan egyszámjegyű főútvonal!

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.11. 09:21:27

Nekem az tűnt fel, hogy rossz látási viszonyok között rendszerint a sötét / szürke autók vezetői felejtenek el világítást kapcsolni.

Aztán nem értik, ha villognak rájuk.

Nono 2008.03.11. 09:31:59

Rendet! A leállósávon haladni tilos. Ezt sok gyökér nem hajlandó figyelembe venni, és most nem csak a dugót a leállón végigelőző majmokra gondolok.

Viszont a rendőrök igen könnyen elrendezhetnék a kivilágítatlanul haladókat (és egy füst alatt a hétvégi kamionstopot megszegőket). Nagy tudomány nem kell hozzá, csak kirakni egy kamerát tetsztőleges felüljáróra. Lakott területen kívül kötelező a tompított fényszóró, látási viszonyoktól függetlenül. Ehhez képest az esti félhomályban is gyakran találkozom kivilágítatlan szellemautókkal. Biztosan azért nem kapcsol lámpát, mert ő így is látja a többi közlekedőt, és arra gondol, hogy majd ő kikerüli őket. Csak arra nem gondol, hogy mi van, ha egy hozzá hasonlóan gondolkodóval fut össze.

izémizé 2008.03.11. 09:37:24

Khmmm...nem tudom, észrevettétek, hogy eltűnt a Talmás blog. Közvetlenül a megjegyzéseim után. Nem biztos, hogy közük van hozzá, de minden esetre érdekes. Most nem írom le azokat a dolgokat amiket ott írtam, mert lehet, hogy ez a bejegyzés is köddé válik. A Talmás blog eltávolítását Silent Sound önkritikájának veszem.

Rocko- 2008.03.11. 09:41:49

cett · cettblogja.blogspot.com 2008.03.11. 08:09:45
jó lesz az 60-nak is.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.03.11. 09:45:34

régi tragacsokkal megesik, hogy nem megy a töltés. indulás előtt otthon feltölti az akkut aztán reménykedik benne, hogy sötétedés előtt hazaér. ha mégsem, akkor így "lopakodó" üzemmódban kénytelen autózni, mert ha felkapcsolja a lámpát, nincs gyújtás.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.03.11. 09:53:53

Az vessen rájuk követ, akivel még nem esett meg, hogy elfelejtette bekapcsolni a lámpákat. Velem megesett, igaz nem autópályán, és hamar rámvillogtak az úttársak, és észheztértem.

Klovag 2008.03.11. 10:01:37

Hacsak nincs gátló tényező 60 km/h alatt nem szabad autópályán közlekedni.
Vuk: Rátapintottál a lényegre: "az első lehajtóig"!
Elemes2: Ez nem indok arra, ha speciel kinyír vkit.
Epikurosz: Nem sötétedés után 2 órával...

Lesi (az eredeti beküldő)

Klovag 2008.03.11. 10:12:06

Hozzá kell tennem még a vendégmunkásokkal kapcsolatban, hogy jelenleg én csak halálútnak nevezem a Győr-Mór-Szfvár-Seregélyes-Dunaföldvár útszakaszt. A balkáni illetőségi Német/Osztrák vendégmunkások ugyanis amikor egy seggel vezetnek haza többnyire itt érik el a holtpontot, minden évben 3-4 halálos baleset van ezen az etapon és engem is párszor már megpróbáltak egy-egy "jól" sikerült előzéssel rábírni az ateizmus feladására. Volt olyan sztori, hogy mezőfalván mama mögül két kisgyereket elvitt a vonat az átjáróban mert annyira kómás volt, hogy nem vette észre...

Lesi

hmm... 2008.03.11. 10:13:41

Autópályán mindig bekell kapcsolni a világítást, nincs mentség az ellenkezőjére a saját érdekében. Ha nincs megfelelő töltése, tűnjön el az autópályáról. Nem a szabályok miatt. Egy műszaki mentésekkel foglalkozó cégnél vagyok diszpécser. Bajbajutott autósoknak küldünk szerelőt, szállítót. Éjszakás voltam, amikor felhívott bennünket egy ügyfél az m1-ről. Elment az autóján a világítás, most a leállósávban áll, szerelőt kért. Mire a szerelőnk kiért, már késő volt. Az ügyfelet a rendőrség akkor takarta le a fekete lepellel. Egy kamion nem vette észre a leállósávban ácsorgó, világítás nélküli autót... A történetet nem én találtam ki, az élet írta. Ha nincs világításod, tűnj el az autópályáról, hogy megkíméld a saját életedet.

Klovag 2008.03.11. 10:15:17

Cattish: Egyébként azt mondták két járőrt is küldenek utána. Mondjuk volt 10 perc zenehallgatás amíg kapcsolódott a yard a vonalba, aztán átkapcsoltak az autópályarendőrséghez....

stealth 2008.03.11. 10:16:56

Velem hasonlo tortent. Kovettem az M3 on befele egy rendorautot tavolsagot tartva, megis csak 160-nal mentunk, ne legyek tul feltuno. Amikor a belso savban mentem, leven, teljesen ures ejszakai sztrada volt, es egyszer csak alig fogtam fel mi tortenik. A belos savban a bal oldalamon a feher vonalon szembe jott velem egy kerekparos lampa nelkul, kb. 40 cm re a kocsimtol.... A vicc, hogy a rendor nem allt meg megkerdezni mit csinal ott tekerve szemben a forgalommal..

AI 2008.03.11. 10:37:17

@Rendet: Egy kamionnak lehet nem is okozna különösebb sérülést ha hátulról belerongyolna. Legfeljebb a kamionos felébred, hogy már az autópályán is döccen...

mxplanet 2008.03.11. 12:02:09

azt nem értem, hogy nem veszik észre az ilyenek.
nem néznek a műszerfalra?
én kb 5 percenként lesem

QQJKA 2008.03.11. 13:55:22

Meg Szeged-Makaó közt a sok "spanyol-olasz-francia-német-osztrák", ahol ugyanezzel a közlekedési tahósággal lakott területen, éjjel, nappal, lehetőleg a megengedetthez képest dupla tempóval. Gusztustalan, idegesítő, veszélyes.

Cattish 2008.03.11. 15:20:43

Klovag: és volt kihangosítód, vagy kézben tartottad a telót? ;-)

J.o.k.e.r · http://www.macorultek.hu/ 2008.03.11. 15:23:47

Ez azért durva… Tényleg csoda, hogy senki nem ment beléjük.
Autópályán azért szerencsére ritkán hallani ilyen jó képességű emberkékről, ellenben főúton annál többen vannak olyanok, akik nem kapcsolják fel a világítást szürkületben vagy akár sötétben.

Egy ideig ha olyan emberkét láttam, aki világítás nélkül közlekedik, akkor villantottam neki egyet, hogy kapcsoljon lámpát, de ennek rendszerint visszavillogás vagy bamba nézés volt a következménye, de sokszor oda sem figyeltek. (gyenge módszer)

Aztán egy idő után azzal próbáltam felhívni a kedves autóstárs figyelmét a világítás használatára, hogy lekapcsoltam, majd felkapcsoltam a lámpát. Ez a módszer már sokkal jobb volt, hatékonyabb volt a jelzés, de ennek ellenére még mindig csak kevesen (tízből max. öten) vágták, hogy a lámpa felkapcsolására figyelmeztetem őket, szal letettem a dologról. A kapcsoló érintkezői is jobban járnak így, az izzók meg úgyszintén. :(

Klovag 2008.03.11. 15:54:37

Cattish: Egyik sem, kék fogat dugtam a fülembe :D

107! 2008.03.11. 16:14:00

m 2008.03.11. 07:57:27
"És milyen nagy divat lett náluk a nagy bajusz és széles karimájú kalap! :) "

:-))))))))))))))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.11. 16:58:56

Klovag: Fogadjunk, hogy a rendőrség számát is hangtárcsázással hívtad! ;)))

kranführer 2008.03.11. 19:02:50

m!
Ez iszonyat beszólás volt!:-))))

Klovag 2008.03.11. 20:07:27

SilentSound: A Kresz szerint telefonálni nem szabad menet közben, a tárcsázást nem említik....igaz azt se ha keresztrejtvényt fejtek. (az felhördüléseket megelőlegezendő ez utóbbi csak vicc volt)

Mityu 2008.03.11. 20:51:41

Klovag!

Van olyan fotóm amin a mellettem haladó autóban a hölgy valami szerződést/határozatot olvas menet közben. Szal lehet a vezetésközbeni rejtvényfejtés se biztos, hogy újdonság :) :)

Mityu 2008.03.11. 21:05:00

Helyesen a telefonálásról:


"3. §
(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat."


Tehát nem a vezetésközbeni telefonálást, hanem a kézben tartott mobilhasználatot tiltja a rendelkezés. Menetközbeni telefonálás a kihangosítóval is az. :)

Klovag 2008.03.11. 22:24:19

Huhh még szerencse akkor, hogy a lábujjammal pötyögtem...:)

Kenseth 2008.03.11. 22:39:07

és ha az utas tartja a vezető füléhez a telefont? mert a szabály szelleme szerint telefonálhatsz, ha a kezeidet a vezetésre használod (tehát csak hallgatni/beszélni kell), viszont a szabály betűje szerint szabálytalan, hisz az nem specifikálja, hogy kinek a kezében van a telefon, márpedig ebben az esetben a vezető kézben tartott mobil rádiótelefont használ :)

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.12. 00:12:30

Egy hosszú út után legördültünk a kompról - kocsit két nappal előtte hoztuk el a szervízből ahol átnézték, megjavították és külön kértük az izzócserét, mert az egyik hátsó helyzetjelző nem égett stb... - villogtak ránk a mögöttünk jövők, a második villogó után gyorsan kiálltunk a leállósávba és a férjem hátraszaladt megnézni a lámpákat. Hát nem égtek, pedig a kompolás előtt még tuti mindkettő működött.
Vészvillogó és azonnal az első körforgalomnál lehajtottunk egy kisebb forgalmú útra. Végül egy benzinkútnál sikerült lebonyolítanunk az izzócserét, de én azalatt a pár kilométer alatt míg vészvillogóztunk simán leizzadtam ezerszer... azóta is rendszeresen beparázok ezen, hogy vajon biztos égnek-e a lámpák...

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.12. 00:21:41

Kocsiban telefonálásról: van egy tanára a férjemnek aki a kocsiban telefonálás jelenséget kutatja. Szerinte a kézben és kihangosítón telefonálás nagyjából ugyanolyan veszélyhelyzeteket okozhat, mert a másik nincs ott a kocsiban és nem látja a forgalmi helyzetet, ezért egy élesebb szakaszon is elvonhatja a vezető figyelmét az útról.
Graham Hole a kutató neve, angol nyelvű anyag pedig itt található erről: www.sussex.ac.uk/Users/grahamh/RESEARCH/research.htm
a második téma: The psychology of driving (a karikatúrával)

Gera 2008.03.12. 00:54:21

Kurvára nem értem azt, hogy miért nincs már tíz éve minden egyes autóban (gyárilag) egy pár száz Ftos elektronika, ami figyelmeztet, ha bármelyik izzód kiégett. Több nem is kéne, a júzer majd körbemegy és megkeresi, melyik. Ehhez képest megvilágított sminktükör, meg minden lófasz az van.

wood 2008.03.12. 10:46:27

tényleg fölhívtad a rendőröket?

elhajtottak, mi?
(fölvették egyáltalán...?)

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.12. 10:47:34

Gera sajna nekünk tinikorú Astránk van, ezért is járjuk körbe rendszeresen égőügyileg :) csak pont nem számítottunk arra, hogy friss izzók a kompon megsérülnek vagy kontaktosak lesznek vagy mi a fene történt velük.

Egyébként meg gondolkodtunk azon, hogy mennyi lehet egy ilyen egyszerű jelzőkészülék beszerelése?

Gera 2008.03.12. 20:44:35

A problémám pont az, hogy az új autókban sincs! Nem a tulajokkal van bajom, hanem a gyártókkal. Mindenféle elektronikus baromságot kiagyalnak, de egy ilyen hasznos apróságra nem telik.

cso zsi 2008.03.13. 00:17:53

A 84-es évjáratú Audi 100-asban volt ilyen.
Helyzetjelző, féklámpa, és talán az irányjelző kiégésére is tudott helezni.
Mivel mind páros égő, egy egyensúly, illetve áramfolyás mérő "fedélzeti computer" vizsgálja ezt.
Az M3-on a reggeli ködben a fekete terepjárós fejében is sötétség honolhatott.
a be nem kapcsolt világítást nem jelzi semmi.
A Vámosgyörki bácsika egy villantásból értett, és a világítás bekapcsolása után felemelt kézzel köszönte meg.
Ugyanitt hazafelé narancssárga "kukásmellényes" kerékpárosokkal is találkoztam. Szerintem egy kilométerről is láthatók volta.

azta 2008.03.13. 11:52:11

1. 4es út, éjjel, KÖDben, wartburg kivilágítatlanul...
a rohadt macskaszeme mentett meg!
2. nem osztrák, hanem román rendszámú autó az M3-on pest felé:
előttem ment, előzött egy lassabb furgont, én utána, hogy majd ha visszasorol, mellette is elmegyek (a követési távolság azért jó volt!)- mikor is észrevette, hogy: BENZINKÚT! a belsőben állóra vészfékezett (!) én majdnem belerohantam, az volt a mákom, hogy közte és a furgon közt ki tudtam vágódni a külső sávba, de minden csak millimétereken múlott. kicsit lepihentem a leállóba (ja-ja! szabálytalan! de remegtem az izgalomtól...), a tükörben meg látom, ahogy visszatolatnak a kúthoz és a kijáraton befordulnak!!!!
az volt a második születésnapom...

Gera 2008.03.13. 12:21:25

Én a 4esen kivilágítatlan traktorral találkoztam pár éve éjfél körül. Mikor észrevettem, annyi időm volt, hogy elrántottam a kormányt. Az utasaim észre se vették, csak kérdezték, hogy mi van :)

KLovag 2008.03.13. 13:19:59

Wood: Tényleg felhívtam, normálisak voltak. Azt mondták két járőrt kiküldenek begyújteni a sógort. Többet nem tudok.

toki 2008.04.03. 22:01:50

Tegnap 2szer majdnem bellerohantam egy lovaskocsiba ,kb fél óra leforgása allat történt,másik másik uton és még mikor megálta elővenni a jó anyucikáját majdnem neki állt feljeb.Csak hogy én kicsit nagyobb darab vagyok igy összehuzta magát mikor látta hogy kicsit begurultam és beakarom kapcsolni a pofonofont.lement az utról nagy bünbánó pofával,majd 15 perc mulva a másik uton megint utolértem{véletlen}kb100 al az utolsó pilanatba vettem észre előttem.Ezt már szónélkül elviseltem mert hát az előbb se volt semi foganatja a lebaszásnak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása