Kis kaland esett meg velem a minap az M1-es autópályán. Késő este, egy igen nehéz munkanap után haladtam Pestről Györ irányába, kissé elpilledve felvettem a 130-as utazótempót és igyekeztem a hazáig tartó út maradék részét ébren eltölteni.
Aztán nagyon hirtelen nem elmúlt a fáradság. Egy fekete színű, Osztrák rendszámos Opel Astra villant hirtelen a látóterembe. A hirtelenséget az okozta, hogy elöl-hátul zéró világítással, olyan 30-40 km/órás "haladással" felvértezve bukkant fel.
Konkrétan faroltam egy embereset, nehogy a köztünk lévő relatíve 100 km/órás sebességgel csapódjak bele "kedves" sógorék csomagtartójába és a tükörben konstatálhattam, hogy a mögöttem jövő nálam némileg gyorsabban haladó kolléga is csak villámgyors reflexeinek köszönhetően nem kötött közelebbi barátságót a lopakodóval. Nem szoktam ilyet csinálni, de most felhívtam az autópályarendőrséget, ugyan kapják már ki a pályáról mielőtt belehajt valaki.
A lopakodó
2008.03.11. 07:16 :: Kisikasa
Veszélyes dolog sötétben, autópályán, világítás nélkül közlekedni. Ezt Lesi most már tapasztalatból is tudja.
50 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó büntetés veszélyes autópálya kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Cattish 2008.03.11. 07:43:04
2008.03.11. 07:46:53
Imadom az M1-esen a sok "spanyol", "francia" es "nemet" szakadt autot, ugy vezetnek, mint egy idiota...
Rocko- 2008.03.11. 07:55:12
m 2008.03.11. 07:57:27
És milyen nagy divat lett náluk a nagy bajusz és széles karimájú kalap! :)
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.03.11. 08:09:45
cettblogja.blogspot.com/2008/03/ti-kalandok-n-rsz.html
E60 2008.03.11. 08:10:43
Mert nincs szebb látvány, mint amikor a cigánypurdét előzi a biciklis, a biciklist a lovaskocsi, a lovaskocsit a traktor, a traktort a dáciás, a dáciást a Maxi Taxi, a Maxi Taxit pedig a Bukaresti ágyúgolyó. És közben szemből ugyanez :) A terheléses EKG-n nem tudsz olyan pulzust produkálni, mint ülőhelyzetben az E60-on. :)
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.03.11. 08:21:26
Rendet! 2008.03.11. 08:23:49
2. Egy kamionnak nagyobb a féktávja, ő nem biztos, hogy meg tudna állni az opel mögött.
Név: 2008.03.11. 08:29:32
Az utasnak meg fogalma sem lesz, hová ül be...
Sloane (törölt) 2008.03.11. 08:33:17
pitiáner 2008.03.11. 08:45:28
ex-dr. vuk 2008.03.11. 08:46:21
Na ez mondjuk nem igaz. Latasi es utviszonyok fuggvenye is a dolog. Mellesleg ha feluton leszakad a kipufogod es csak 30-al birsz docogni az elso lehajtoig, az sem szabalytalan.
A 60 azt jelenti, hogy 60-nal kisebb tervezesi sebessegu jarmuvek nem hajthatnak fel. Ilyen a segedmotorkerekpar, kerekpar, lassu jarmuvek stb.
Rendet! 2008.03.11. 09:05:19
Ha leszakad a kipufogód kirakod a vészvillogót és lehúzodsz a leállósávba, egészen az első lehajtóig, és nem a teljes útat az autópályán teszed meg. Minden pályával fut párhuzamosan egyszámjegyű főútvonal!
volante · http://volante.blog.hu 2008.03.11. 09:21:27
Aztán nem értik, ha villognak rájuk.
Nono 2008.03.11. 09:31:59
Viszont a rendőrök igen könnyen elrendezhetnék a kivilágítatlanul haladókat (és egy füst alatt a hétvégi kamionstopot megszegőket). Nagy tudomány nem kell hozzá, csak kirakni egy kamerát tetsztőleges felüljáróra. Lakott területen kívül kötelező a tompított fényszóró, látási viszonyoktól függetlenül. Ehhez képest az esti félhomályban is gyakran találkozom kivilágítatlan szellemautókkal. Biztosan azért nem kapcsol lámpát, mert ő így is látja a többi közlekedőt, és arra gondol, hogy majd ő kikerüli őket. Csak arra nem gondol, hogy mi van, ha egy hozzá hasonlóan gondolkodóval fut össze.
izémizé 2008.03.11. 09:37:24
Rocko- 2008.03.11. 09:41:49
jó lesz az 60-nak is.
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.03.11. 09:45:34
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.03.11. 09:53:53
Klovag 2008.03.11. 10:01:37
Vuk: Rátapintottál a lényegre: "az első lehajtóig"!
Elemes2: Ez nem indok arra, ha speciel kinyír vkit.
Epikurosz: Nem sötétedés után 2 órával...
Lesi (az eredeti beküldő)
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.03.11. 10:05:31
Klovag 2008.03.11. 10:12:06
Lesi
hmm... 2008.03.11. 10:13:41
Klovag 2008.03.11. 10:15:17
stealth 2008.03.11. 10:16:56
AI 2008.03.11. 10:37:17
mxplanet 2008.03.11. 12:02:09
nem néznek a műszerfalra?
én kb 5 percenként lesem
QQJKA 2008.03.11. 13:55:22
Cattish 2008.03.11. 15:20:43
J.o.k.e.r · http://www.macorultek.hu/ 2008.03.11. 15:23:47
Autópályán azért szerencsére ritkán hallani ilyen jó képességű emberkékről, ellenben főúton annál többen vannak olyanok, akik nem kapcsolják fel a világítást szürkületben vagy akár sötétben.
Egy ideig ha olyan emberkét láttam, aki világítás nélkül közlekedik, akkor villantottam neki egyet, hogy kapcsoljon lámpát, de ennek rendszerint visszavillogás vagy bamba nézés volt a következménye, de sokszor oda sem figyeltek. (gyenge módszer)
Aztán egy idő után azzal próbáltam felhívni a kedves autóstárs figyelmét a világítás használatára, hogy lekapcsoltam, majd felkapcsoltam a lámpát. Ez a módszer már sokkal jobb volt, hatékonyabb volt a jelzés, de ennek ellenére még mindig csak kevesen (tízből max. öten) vágták, hogy a lámpa felkapcsolására figyelmeztetem őket, szal letettem a dologról. A kapcsoló érintkezői is jobban járnak így, az izzók meg úgyszintén. :(
Klovag 2008.03.11. 15:54:37
107! 2008.03.11. 16:14:00
"És milyen nagy divat lett náluk a nagy bajusz és széles karimájú kalap! :) "
:-))))))))))))))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.11. 16:58:56
kranführer 2008.03.11. 19:02:50
Ez iszonyat beszólás volt!:-))))
Klovag 2008.03.11. 20:07:27
Mityu 2008.03.11. 20:51:41
Van olyan fotóm amin a mellettem haladó autóban a hölgy valami szerződést/határozatot olvas menet közben. Szal lehet a vezetésközbeni rejtvényfejtés se biztos, hogy újdonság :) :)
Mityu 2008.03.11. 21:05:00
"3. §
(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat."
Tehát nem a vezetésközbeni telefonálást, hanem a kézben tartott mobilhasználatot tiltja a rendelkezés. Menetközbeni telefonálás a kihangosítóval is az. :)
Klovag 2008.03.11. 22:24:19
Kenseth 2008.03.11. 22:39:07
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.12. 00:12:30
Vészvillogó és azonnal az első körforgalomnál lehajtottunk egy kisebb forgalmú útra. Végül egy benzinkútnál sikerült lebonyolítanunk az izzócserét, de én azalatt a pár kilométer alatt míg vészvillogóztunk simán leizzadtam ezerszer... azóta is rendszeresen beparázok ezen, hogy vajon biztos égnek-e a lámpák...
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.12. 00:21:41
Graham Hole a kutató neve, angol nyelvű anyag pedig itt található erről: www.sussex.ac.uk/Users/grahamh/RESEARCH/research.htm
a második téma: The psychology of driving (a karikatúrával)
Gera 2008.03.12. 00:54:21
wood 2008.03.12. 10:46:27
elhajtottak, mi?
(fölvették egyáltalán...?)
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.12. 10:47:34
Egyébként meg gondolkodtunk azon, hogy mennyi lehet egy ilyen egyszerű jelzőkészülék beszerelése?
Gera 2008.03.12. 20:44:35
cso zsi 2008.03.13. 00:17:53
Helyzetjelző, féklámpa, és talán az irányjelző kiégésére is tudott helezni.
Mivel mind páros égő, egy egyensúly, illetve áramfolyás mérő "fedélzeti computer" vizsgálja ezt.
Az M3-on a reggeli ködben a fekete terepjárós fejében is sötétség honolhatott.
a be nem kapcsolt világítást nem jelzi semmi.
A Vámosgyörki bácsika egy villantásból értett, és a világítás bekapcsolása után felemelt kézzel köszönte meg.
Ugyanitt hazafelé narancssárga "kukásmellényes" kerékpárosokkal is találkoztam. Szerintem egy kilométerről is láthatók volta.
azta 2008.03.13. 11:52:11
a rohadt macskaszeme mentett meg!
2. nem osztrák, hanem román rendszámú autó az M3-on pest felé:
előttem ment, előzött egy lassabb furgont, én utána, hogy majd ha visszasorol, mellette is elmegyek (a követési távolság azért jó volt!)- mikor is észrevette, hogy: BENZINKÚT! a belsőben állóra vészfékezett (!) én majdnem belerohantam, az volt a mákom, hogy közte és a furgon közt ki tudtam vágódni a külső sávba, de minden csak millimétereken múlott. kicsit lepihentem a leállóba (ja-ja! szabálytalan! de remegtem az izgalomtól...), a tükörben meg látom, ahogy visszatolatnak a kúthoz és a kijáraton befordulnak!!!!
az volt a második születésnapom...
Gera 2008.03.13. 12:21:25
KLovag 2008.03.13. 13:19:59
toki 2008.04.03. 22:01:50