Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szerelőműhely a járdán

2008.03.13. 08:51 :: Kisikasa

Rövid nevű, ráadásul anonimitást is kérő levélírónk úgy döntött, a nyilvánosság erejével élve kíván leszámolni bosszantó problémáival, amikkel lépten-nyomon találkozik és valószínű közülünk is sokan tudnánk hasonló esetekről mesélni. Van itt ingyenreklám, egy kis járda amortizálás, szemellenzős közterületesekkel körítve. Csemegézzünk!
Azt már sajnos mindannyian megszoktuk, hogy a járda: parkoló. És sajnos azt is, hogy a hatóságaink ebbe beletörődtek, nem nagyon erőlködnek, hogy megakadályozzák a felparkolást.



A helyzet elkeserítő, a járdára parkolókat pedig egyszerűen csak bunkók. De vannak olyanok is, akik nem egyszerűen felparkolnak a járdára, hanem ezt üzletszerűen teszik. Segítsetek nekem, ezeket minek tartsam? Bűnözőnek?

Na, ennyi bevezető után jöjjenek a konkrétumok: A Váci út szervízútjáról van szó, az Árpád híd és a Dózsa György út között. Minden nap, teljes hosszán parkolnak az autók a járdán. Bár egy utcányival beljebb van parkolóhely, de ki akar odáig sétálni...? Ami meglepő, hogy a közterületfelügyelők is járnak ott. Minden nap. És végigbüntetik a teljes sort. Persze csak azokat a lúzereket, akik nem tudják hogy mikor jönnek, mert egyébként órát lehetne igazítani hozzájuk. Ennyit a meglepetésszerű ellenőrzésről.

A Dózsa György út mellett van egy autókereskedés. Ők azt a módját választották a reklámnak, hogy minden nap kiparkolnak egy autót a járdára. Biztos hatékony módja ez a reklámnak, de hogy olcsó az biztos!



Náluk is pofátlanabb a BMW-boltnak álcázott gumis. Ők úgy szerelnek gumit, hogy nincs műhelyük (nincs is rá hely), ezért a járdán szerelnek. A szegény szerencsétlen gyalogosok egyesével alig férnek el a kocsi mellett, és a járdán keresztben kígyózik a csavarhúzó zsinórja, azt is át kell lépni.



Ezek itt a szerelés nyomai az aszfaltba nyomódva:



Egyszer szóba elegyedtem a közterületfelügyelőkkel és megkérdeztem, miért nem büntetik őket: az autókereskedőre az volt a válasz, hogy céget nem büntethetnek (?!?!). A BMW-boltos pedig "mire odaérünk, mindig elmegy, kifigyeli mikor jövünk".

Pár héttel a beszélgetés után szemtanúja voltam, ahogy elmennek a bolt előtt, a boltos kocsija szokás szerint fent állt a járdán.
Nem megbüntették, hanem beköszöntek a boltba!

91 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

név 2008.03.13. 09:06:45

létezik az, hogy kapnak engedélyt gumi/kerék/futóműszerelésre úgy, hogy nincs műhely? munkavédelem? közterülethasználat?

már sejtem miért "hello" a reakició :D

Parkoló Blog · http://parkolo.freeblog.hu 2008.03.13. 09:33:42

A Róbert Károly körúton, a Csata utcánál egy autószalon tárolja órákig az autókat a járdán, de parkol ott még sok más is.

Káposztakukac 2008.03.13. 09:48:54

élni és élni hagyni. kevés sajnos a parkoló, ameddig a gyalogosokat nem akadályozzák, miért ne? márpedig gyakran 5 méter széles a járda. ott akkor is elférnek, ha odaáll egy kocsi.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 09:50:21

Káposztakukac: És milyen jól orra lehet bukni azokban a sűrített levegős csövekben... :)

KopaszMercis 2008.03.13. 09:54:20

te kaposztakukac: nekifutas nelkul hogy lehet ekkora baromsagokat mondani?

mi azert fizetunk adot, hogy legyen jardank. nem azert, hogy valaki a mi adonkbol eroszakkal kilopja a sajat muhelyenek erteket. most mi mindannyian fizetunk azert, hogy a csavonak legyen muhelye, mikozben o nem fizet helyettunk adot.

Pipi 2008.03.13. 09:56:50

bele ne haljunk már... az a sűrített levegős cső általában rikító narancssárga. melóhely mellett is van egy gumis, még sose estem pofára a csőben, mert aki azt nem vesz iészre az tényleg vak.

beste 2008.03.13. 09:57:12

Káposztakukac, próbáltad ezt már babakocsival, szatyrokkal felszerelkezve, más járókelőket kerülgetve?

beste 2008.03.13. 09:59:12

Pipi, és mi van a tényleg vakokkal? A vakvezető kutya ugye nem szól, a bottal meg nem biztos, hogy épp kipuhatolja, hogy hol van a cső. Még sosem ültem tolókocsiban, de azzal is könnyűszerrel át lehet menni ezen a csövön?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 10:00:52

Pipi: Fentről a harmadik kép. Szerinted ez hol narancssárga?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.13. 10:01:06

>járdán keresztben kígyózik a csavarhúzó zsinórja, azt is át kell lépni.

Nem tudom felétek, hogy van, de nálunk a csavarhúzónak nincs zsinórja...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 10:06:12

scheerti: Biztos ipari csavarhúzó, amit be kell dugni a konnektorba! ;)
De gondolom látod te a lényeget, hogy mire gondolt...

fm! 2008.03.13. 10:06:50

scheerti:
Azért gondolom az elektromos csavarhúzóra gondolt. :) Meg te is, csak lemaradt a smiley. :)

apa 2008.03.13. 10:19:41

Basszus, itt senkinek nincs autója? Azt a "csavarhúzót" légkompresszor működteti, a "zsinórja" leginkább fekete és nem túl vékony, valamint kib...ott hangos amikor éppen használják.

J.o.k.e.r · http://www.macorultek.hu 2008.03.13. 10:36:41

Szerintem van annak (talán anyagi?)oka, hogy nem büntetik őket. Lehet, hogy pont ez a blog bejegyzés hoz majd előrelépést az ügyben, mint anno a kerékbilincselők esetében. :))

Egyébként nem csak Budapesten vannak ilyenek. Nálunk például (BP-től 15 KM) egy lelkes autószerelő az utcán tárolja a javításra váró autókat, de ez még nem is lenne akkora baj, ha nem egy szűk utcáról lenne szó, ahol két oldalon nagyon szűk földút van a gyalogosoknak (akik mellesleg mindig az úttest közepén járkálnak). A helyzetet bonyolítja, hogy a műhely egy beláthatatlan kanyarban van, így ha arra megy az ember, okozhatnak meglepetést a szűk helyek, de a néha szembejövő helyi járatot is élmény kerülgetni... Ugyanis autóbusz közlekedés is van az utcában... Az külön érdekes, amikor az ügyfél vagy a szerelő az autóval próbál kitolatni, de a kanyar miatt csak gyök2-vel tolat kifelé, mert fogalma nincs, hogy jön-e valaki. Szóval sajnos nem egyedi eset.

Na, majd ha arra járok, csinálok képeket. :)

majdazteneldontom (törölt) 2008.03.13. 10:53:38

Ez hihetelen, hogy mindig jön egy tróger és megmagyarázza a faszságot...

kutykurutty 2008.03.13. 11:11:12

Miért nem lehet azt csinálni, hogy állandó ellenőrzés van? Pl. Egy nem túl nagy terület egy közterületfelügyelőé, aki folyamatosan megy körbe. 1-2 óránként körbe tudna menni, és mindenkit megbüntetni. Nem hébe-hóba, hanem tényleg mindenkit.
Még az állam bevételei is növekednének, csökkenne a munkanélküliség, stb. Ha valaki fent parkol, a közteres felelősségre vonható lenne.

Aztán ha már olyan nagy rend lenne, hogy nincs munkája, lehetne növelni a rá eső területet...

impetus 2008.03.13. 11:13:38

Szerintem Káposztakukacnak részben igaza van. A képek alpapján a Kia-s mellett pl. kényelmesen el lehet férni.

Perez 2008.03.13. 11:18:20

Sziasztok. A járdán szerelni tényleg pofátlanság én is úgy gondolom. Viszont az élni és élni hagyni elvvel valamilyen szinten egyet kell értenem, méghozzá a parkolás témájában. Értsük már meg, hogy nincs hova tenni az autót! Főleg a belvárosban. 2 hónapig nélkülöznöm kellett az autómat, ezért igénybe vettem a hírhedt fővárosi tömegközlekedést. Nem elég, hogy gyakorlatilag drágább mint autózni, hanem szabályosan féltem, amilyen állapotok pl. a metrókban uralkodnak. Szóval a lényegre visszatérve, inkább szenvedek a parkolással (persze nem paraszt módon járán keresztbe) és járok autóval, de amíg nincs megoldva a tömegközlekedés és a parkolás, addig hiába höbörögtök, nem lesz változás. Más kérdés, hogy kevésbé sajnálom az autómat ettől a BMW szervízestől, mint mondjuk a BKV ill. a főváros vezetőségétől. Amíg nekik lehet lopni, addig, hogy várod el a szervízestől, hogy ő se tegye ezt?

wagabound 2008.03.13. 11:22:49

Káposztakukacnak lófasz a seggébe. Amíg engem megbüntetnek, megkerékbilincselnek, ha fél méterrel odébb állok, mint ameddig a parkolóhely fel van festve, addig más ne álljon teljes terjedelmével a járdán. Nem az a lényeg, hogy elférnek az autó mellet, vagy nem, hanem az, hogy amíg én nem ágyazok meg magamnak az úttesten, addig autó se parkoljon a járdán.

Kata 2008.03.13. 11:26:15

na álljon meg a menet, megy a köpködés a gyalogosokra, ha azok le merészelnek lépni átkelés céljából a szentséges autósoknak keresztvízzel felkent úttestre, de teljes mértékben megengedhető és bocsánatos, sőt, (mit ugrál a gyalogos, miért nem elég neki az az öt centi széles csík a fal mellett, álljon lapjára, hogy elférjen) követendő szokás, hogy az autósok önkényesen elfoglalják a gyalogosok számára fenntartott járdát parkolás céljából? 5 méter járda luxus a gyalogosnak?

oviban nem volt szocializáció?

van egy-két elbaszott utca a belvárosban, ahol az egyirányú utcában mindkét oldalt van járda, csak épp mindkét oldalt elfoglalja egy sor köcsög autós, akik miatt a gyalogosok az úttestre szorulnak le, köztük babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem, mert azok akadálymentesítés hiányában le sem jutnak az utcára, de higgyétek el, ők is szeretnék a közterületeket használni... csak épp lehetőségük nincs rá.

és ez így hogy, hogy ráadásul üzletszerűen? van az összes rohadék cégnek felügyeleti szerve, van önkormányzat, amely vígan kivethet területhasználati díjat/büntetést a közterület jogosulatlan használatáért, vagy legalábbis nálunk vidéken így szokás, ja, hogy pesten lefizetik a közterületfelügyelőt, az önkormányzet meg egy lúzer? hát ezt eddig is tudtuk... üzletet bezárni, helyét sóval felhinteni, aztán mindjárt elgondolkozik az illető, hogy hol cseréljen kereket...

na röviden ennyi.

na? 2008.03.13. 11:27:13

Azért arra kíváncsi lennék, hogy azt a rendszám nélküli kiát hogy bünteti meg a közterületfelügyelő.

randomuser1 2008.03.13. 11:28:22

a KIA újpesten is pont így reklámozza az árukészletét. csak mivel szűk a járda ezért rióval pakolja tele, keresztben, mert így több fér. cégpolitika, gondolom.

Pantone354 2008.03.13. 11:30:54

Perez: Attól hogy valaki elkövet egy rossz dolgot, nem érezheti senki feljogosítva magát arra hogy akkor ő is megteheti. Nagyon nagyon rossz ez a hozzállás. Én speciel a köztereseket büntetném meg, mivel nem végzik a dolgukat rendesen.

beste 2008.03.13. 11:35:42

na?
Én a rendőrség helyeben elvitetném lopós kocsival ezt a szekeret. Bizonyítsa be ezek után a kereskedő 6 tonna papírral, hogy az övé az autó, majd a büntetések kiegyenlítése után visszaviheti tréleren a kocsit.

Perez 2008.03.13. 11:42:16

Pantone!

Igazad van, de én nem is erre céloztam! Csak amíg minden komment aról szól, hogy az autós vagy a gyalogos a köcsög, addig elfutunk a lényeg mellett! Nincsenek meg a lehetőségek, nincs kiépítve az infrastruktúra és balkáni módszer, hogy csak a büntetés súlyosbításával próbálunk szabályozni, amit meg úgyis ki lehet kerülni a korrupt közteres lefizetésével! Megint ki szív? Az az autós, aki nem ismer senkit ill. nincs haverja valahol... Milyen ország az ahol pl. kifürészelik a fém oszlopokat, hogy fel tudjanak állni a járdára? Itt évek óta egyetlen normális javaslat röppent fel közlekedésszabályozásra, de arról is csak egyszer olvastam, hogy a kamionok ne előzhessenek az autópályán. Szóval úgy gondolom, előszőr feltételek megteremtése, aztán példátlan szigor. De itt ha kátyú van akkor kitesszük a 30-as táblát, kiáll a rendőr büntetni, javítás sehol, probléma megoldva...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.13. 11:52:10

Aaaaa, kelenföldi pályaudvar után, a 19-es villamos mentén is van egy, meg nem mondom most melyik megállóba. Ezeknél is dúrvább.

Pantone354 2008.03.13. 11:52:53

Perez!

Egyetértek, de annyira szerintem nem súlyos a helyzet. Sokszor az egyszerű emberi lustaság és önzés az oka a szabálytalanságnak, nem pedig a kényszer. Nekem is van autóm, használom is amikor szükséges, és az én így tapasztaltam. Akit meg le lehet fizetni, az menjen a gulágra azzal együtt aki lefizeti.

gyedmatroz 2008.03.13. 11:55:37

Lehet, hogy a gyalogos elfér (máshol meg nem), de van egy szabály, amit be kéne tartani. Nem átírni, nem arra hivatkozni, hogy nincs hely, meg ki mennyi adót fizet. Senkit nem érdekel, ne álljunk a járdára!

kacsa! 2008.03.13. 12:01:26

Annak az udvara előtt szereljenek gumit, cseréljenek olajat, aki azt a fasz gumist védi.

Secnir 2008.03.13. 12:04:55

szvsz a közterületeseknél és a rendőröknél azt kellene bevezetni, mint amit nálunk a cégnél a (külsős) biztonságiak csinálnak. kb kéthavonta az őröket forgóban cserélik különböző őrzendő helyek (cégek) között, hogy ne tudjanak összeszokni az ott dolgozókkal. korrekt volna.
mindemellett a biztonságiak főnöke megcsinál olyat, hogy felkér egy-egy munkást (lepapírozva, a cég engedélyével), hogy vigyen ki magával vmi terméket, ami tilos volna, és próbáljon meg összejátszani az őrökkel. én ezt is korrektnek tartom. kiszűri az alkalmatlanokat illetve a korrumpálhatóakat. és ez így jó. az őrök nem mernek vesztegetésre játszani, mert nem tudják, mikor kit bízott meg a főnök; a munkások pedig pont emiatt nem mernek lopni.

hozzáértő 2008.03.13. 12:19:33

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.03.13. 10:06:12

Nem légkulcsra gondolsz? (Gyors kerékanya le- és feltekeréshez az kell.)
Annak jó vastag tömlője van, nem zsinórja - rá kell lépni 'véletlenül', vagy akkorát botlani benne 'véletlenül' hogy megrántsd a 'csavarhúzót' is.
Lehetőleg mikor épp dolgoznak vele.

Ha pattognak, akkor megmondod, hogy feljelented mert veszélyeztette a testi épségedet a hülye madzagjával.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 12:25:23

hozzáértő: Igen, a légkulcs gumicsövére gondoltam, mikor sűrített levegős csövet emlegettem. A csavarhúzót nem én szedtem elő, csak reagáltam scheerti kommentjére. :)

ex-dr. vuk 2008.03.13. 12:26:15

Keves a parkolo... blahh. Tehat ha keves a penzed, akkor ez a lopas alol is felment? (Vannak akik igy gondoljak...)
Elfer mellette a gyalogos? Jo akkor legyen MINDEN parkolo, ahol meg elfer a gyalogos: parkok, setaloutcak, stb. Szep lesz...

Es ha pl. megtanulnank setalni partiz(szaz) metert?...

kutykurutty 2008.03.13. 12:26:56

Perez és a többiek, akik védik a felparkolást:
A kia mellett el lehet férni. A többi mellett nem. Az ott parkolók (pl. káposztakukac) szerint meg igen. Hol a határ? Csak a lelkiismereteteket nyugtatják ezzel az "úgyis elférnek" szöveggel!

Miért legyen a kiás előnyben a másik autókereskedővel szemben, aki betartja a szabályokat? Ha ő mondjuk havonta 5 autóval többet ad el emiatt, az korrekt?

Ma ebédre sétálás közben ledudált a járdáról egy olyan aki ott parkolt és útban voltam neki a lehajtáshoz... ide vezet fentparkolás...

sp 2008.03.13. 12:31:34

ez külön lol, ilyenkor előjönnek a szélsőséges esetek
"babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem"

a haldoklókat kihagytad. Kata, mosd ki inkább a szád lány létedre.

Rav Antal 2008.03.13. 12:33:07

Perez:

Ki van építve az infrastruktúra, de sajnos többen vagytok autósok, mint kellene. Van infrastruktúra, feleannyi autóra, mint ami most van. Feleannyi autóval talán éppen lehetne tartani az egészségügyi határértékeket a légszennyezettség esetében.

Azaz, hogy Rákosi szavaival éljek:
Nem a zsömle kicsi, a pofátok nagy.

Szóval autóról le, irány a bicó, meg a BKV!

ex-dr. vuk 2008.03.13. 12:34:31

@ Rav Antal 2008.03.13. 12:33:07

Igy is van, ezmegamasik.

Csakugye mindenki kocsival jar (1 ember/kocsi arannyal), ha kell ha nem.

sp 2008.03.13. 12:35:16

Rav: azt Hofi mondta

Division 2008.03.13. 12:46:22

"A kia mellett el lehet férni. A többi mellett nem. Az ott parkolók (pl. káposztakukac) szerint meg igen. Hol a határ?"

Benne van egyértelműen a KRESZ-ben:
40. §
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.13. 12:47:03

" sp 2008.03.13. 12:31:34
ez külön lol, ilyenkor előjönnek a szélsőséges esetek
"babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem"

a haldoklókat kihagytad. Kata, mosd ki inkább a szád lány létedre"

Kedves Sp!
Ha gondolod szervezhetünk neked egy babakocsis túrát a kedvenc belvárosi helyeimen, ahol MINDIG le kellett mennem a járdáról a sok barom miatt akik azt gondolják, hogy 30 cm pont elég a házfaltól egy gyalogosnak.
Lapjával férsz el akkor is ha csak a két gyereket vonszolod magad után. Simán lopósautóval elvinném ezeket...

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.13. 12:58:20

Eszembejut mikor párszor az Andrássyn rendezvény van és elterelik az autósokat, micsoda káromkodások, hisztik mennek a mellékutcákban - na ilyen érzés mindennap szembesülni azzal, hogy le kell másznod az autók közé mondjuk gyerekkel, vagy vissza kell gyalogolnod kétszáz métert a zebráig, hogy a túloldalon megpróbálj akadálytalanul eljutni a célodig... de gyerek nálkül is ugyanilyen kellemetlen felkenődni mondjuk a falra, hogy elférj a meghagyott "járdán"...

hehe 2008.03.13. 13:07:06

hehe! egy faszi meg komplett használtautó-kereskedést üzemeltet az újpesti önkormányzati hivatal parkolójában:)

Fikamatyi 2008.03.13. 13:11:35

És az már milyen, hogy a Szilányi Erzsébet fasor Moszkva tér és Pasaréti út közötti szakaszán mindig áll legalább egy tahó, aki két sávból egyet elfoglal. Ha nem teherautóval járnék, már biztosan rendeztem volna.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.13. 13:13:07

Rumbach Sebestyén utcában MÉH-es ismerősöm kiraktak egy létrát a járdára (ház homlokzatát pingálták). A Közteresek 5.000,- Huf-ra büntették e műveletet.

Ennyit arról, hogy céget nem büntetnek. :)

Népnevelő 2008.03.13. 13:15:21

Ami még annél is durvább, és ÜBEREL mindent:

A Thököly út és a Stefánia sarkán a vendéglő melletti járdán - pont ott, ahová a gyalogosok átérnek a zebrán - parkol naphosszat keresztben, teljesen elfoglalva a zebrán átkelni vágyók elől a területet egy világosszürke 7-es BMW tuning hátsó lámpákkal, FERI-01 rendszámmal. Amikor meglátom, felmegy a vérnyomásom.
Gondolom nem merik megbüntetni, szólni neki, hogy ugyan már legyen olyan kedves és parkoljon máshová meg végképp nem. Ennyit erről.
Ha valaki esetleg körbeápolná az autót egy fa testápolóval, kérem nálam jelentkezzen eligazításért. Megoldjuk. :)

Szuper Omega 2008.03.13. 13:18:09

jujj, nagyon durva, igaz, hogy 2-3 három babakocsi is elfér pl a kiás képen, de istenem nehogy már oda álljon hiszen aki nem áll oda az adot fizet, ba.szki szerinted a a szalon nem fizet adot?, látom nagyon irritálja az embereket az kis szerencsétlen gumis ott, huha, ne hogy már megtudjon élni, meg talán egy-két embernek melot, az nem jo, dögöljön meg inkább, hisz van az ADÓ. itt a hozzászolok felét falhoz kéne állitani, oszt fejbe löni, vagy a dunába löni.

kutykurutty 2008.03.13. 13:22:51

hehe!

Az nekem is feltűnt már! Egy teljes utcányit elfoglal, mindegyiken ki van írva hogy eladó.

majdazteneldontom (törölt) 2008.03.13. 13:25:18

SP!
Ezek szerint szélsőséges eset a babakocsiját toló kismama, a bottal járó öregember és a kerekesszéket hajtó szerencsétlen, de boltot üzemeltetni a járdán az nem...
Gratula

Manyizga (törölt) 2008.03.13. 13:31:30

Járdán csak akkor szabad parkolni, HA a fentebb felsorolt feltételek MINDEGYIKE fennáll. Ha egyik is hiányzik, akkor szabálytalan. Tehát az a,b,c,d pontok MINDEGYIKÉNEK teljesülnie kell. Nem "VAGY" a kapcsolat köztük, hanem "ÉS".
Ennyi.

Perez 2008.03.13. 13:47:24

Na szép, ezért nem lehet rendesen megcsinálni itthon semmit: már egy kalap alá vagyok véve azokkal akik szerint lehet a járdára parkolni. Egy szóval sem mondta senki, hogy egyetértek a járdára parkolással. A másik pedig ez az irány a BKV és irány a bicikli. Na ne röhögtessetek. 1 busz az kb. 15 autónál is több károsanyagot okád ki magából szóval hagyjuk. Aztán fogdossátok ti a busz kapaszkodóit, meg üljetek le ti a metró meg a villamos üléseire jó sűrűn! Aztán meg járjál te a XIII. kerületből Pomázra dolgozni biciklivel. Ne csináljuk már magunkat, hogy nincs szükség autóra, meg kevesebb autó kellene stb. stb. Ostoba hozzáállás. én arról beszélek, hogy 40 évig senki nem irányította úgy az országban az infrastruktúra fejlesztését, hogy az alkalmazkodjon az igényekhez. több ember, szar tömegközlekedés, ergo több autó. Továbbra is elitélem a járdára parkolókat, a szabálytalankodókat, a bevágósokat, a buszsávban közlekedőket! Minden mentalitás kérdése. Én nem tahozóm a biciklist, motorost, mikor összeb@ssza a kocsioldalát, metr neki alanyi jogon jár a piros lámpánál az első sor. Nem akarom lelőni az áruszállítókat, mikor csúcsidőben lefog egy sávot a kirakodással. Mindezek ellenére inkább

Értsük már meg,az autóst, le KELL szoktatni arról, hogy az autó jobb, kényelmesebb gyorsabb:

Tehát előszőr tömegközlekedés fejlesztése, ill. parkolóhelyek számának növelése! De pont az ilyen tüdőgondozós dumások akadályozzák meg az M0-ás körgyűrű és a mélygarázsok építését.

beste 2008.03.13. 14:20:52

SP, ha már Kata "köcsög és rohadék" szavait kritizálod, lsz. hasonló stílusban szóld meg Szuperomega kollegát szuperbunkó stílusa miatt...

Amikor kisbestét tologattam a babakocsiban, szintén volt néhány olyan magát felsőbbrendű lénynek gondoló harcos ebihal, aki keresztbe állt a járdán (szemben a kapujával). Békésen megszólaltattam a riasztóját, mikor is kirohant, és elmeséltem neki, hogy vagy tolasson hátra még 35 centit - hely van bőven -, vagy álljon be a kapuján, merthogy én nem vagyok hajlandó az árkot átugratva az úttesten kikerülni a szekerét. (Mondjuk, itt a mi kis sváb falunkban ez egyszerű eset, mindenki ismer mindenkit és normálisan meg lehet ezt beszélni.)

_ 2008.03.13. 14:36:10

mi lenne, ha összeszednénk helyi / kerületi telefonszámokat, akit fel érdemes hívni, és esély van rá, hogy elvigyék a tilosban parkolókat?

Rav Antal 2008.03.13. 15:16:30

1 busz: 150 ember
150 autó: 150 ember

1 busz 15*x károsanyag: tizedannyi károsanyag összességében.
Tehát ebben egyetértünk.

XIII-Pomáz 20 km. Ez bicóval 1 óra, kényelmes tempóban. Autóval mennyi a csúcsban?

Márpedig kevesebb autó kell, mert a házak helyén már nem kéne utat meg parkolót építeni... És minél kényelmesebb autóval járni, annál több lesz az autós. És annál kényelmetlenebb lesz, akkor megint építjük az infrastruktúrát?

107! 2008.03.13. 15:17:32

Van mivel, csak lehetőség nincs rá!

Azért a tömegközlekedés tisztaságáról lehetne beszélni. Imádom nézegetni a citadellás buszt. Rá van írva, hogy "ez a jármű környezetbarát euro2-es motorral van szerelve" közben meg olyan füstöt okád, hogy megszűnik létezni a látótávolság. Ha nem a BKV busza lenne, már zöldkártyát sem kapna. Hol is tartunk ma euro 5-ös kamionok szaladgálnak. Legalább ezt az undorító matricát szednék le róluk.

beste 2008.03.13. 15:30:45

107!
Szeretném kérdezni miért nincs rá lehetőség? Jogi akadálya van? (tényleg nem tudom, ezért kérdezek.)

107! 2008.03.13. 15:35:25

Sok volt a panasz, és megszüntették. Csak különleges eseteknél kerül elő a dolog (delegáció, "hídfoglalás", közvetlen balesetveszély...) Elég nagy fájdalom ez nekünk is. Tipikusan az az eset, amikor a betörőnek erősebb jogai vannak, mint a sértettnek.

Rocko- 2008.03.13. 18:04:51

ezek a szerelőműhelyek! :)
van egy hasonló Hegyalján, csak ott van 1-2 garázsa, a maradék az úton áll.
nálunk a környéken 2 gumis is van. az egyik rendre fűre vagy bicikli útra parkol, h lehessen látni a műhelyét.
a másik meg egy forgalmas útra nyílik előtte a fű szintén kijárva, az útra parkolnak a többiek. aztán vmi lehetett vele, mert rájött, h a szemközti panelnak van egy baszott nagy parkolója, és ott elfér még 5 kocsi simán, ráadásul nem zavar senkit. szóval al egújabb felni trendeket onnan tudom, h látom a kocsikat. :)

Rocko- 2008.03.13. 18:27:17

Rav Antal 2008.03.13. 15:16:30
igázából 75 autó autó: 150 ember. vagy mégjobb a 38 autó: 150 ember.

Rav Antal 2008.03.13. 19:49:30

Rocko:

Hol, Budapesten? Kb. 90%-ban egy ember-egy autó.

Vladimir Harkonnen 2008.03.13. 20:36:13

Off, de jó hír az autósoknak:
Mától az M1, és M3 egyes részein kisérleti jelleggel bevezették a 3,5 tonnánál nagyobb járművek előzési tilalmát!
Tatabánya-óváros Bp. között 3 szakaszon, és ha jól emlékszem Gödöllő-Bp. között!

gmmm 2008.03.13. 20:41:15

hehe + kutykurutty

azt én is észrevettem már. az szerintem sokkal genyább, hogy újpest központjában -20 parkolóhely van a publik parkolóban, mint ha 1-1 belvárosi gumis vagy autószerelő használja a boltja előtti közvetlen helyet (akár a járda 1 részét is) úgy, hogy közben igazából senkit nem zavar.
most nem arról beszélek, amikor nem lehet gyökérül parkoló autók előtt kerekesszékkel vagy babakocsival elmenni, hanem azokról a kis belvárosi autós-műhelyekről, akik együtt élnek a helyiekkel. ők (akik egy faluban élnek) tiszteletben tartják egymást.
amennyi ilyen műhelyt meg ilyen környéken élő embert ismerek, tőlük úgy tudom, a helyiek igénybe is veszik a szolgáltatásaikat. mondjuk ez már csak abból is következik, hogy ezek többsége évtizedek óta létező vállalkozás. (tán ez bizonyíték arra is, hogy nem hazabeszélek:) én kertvárosi vagyok, itt nincs ilyen téma)
a mellékelt képeken se úgy néz ki, mintha amúgy igazából bárki gyalogost is akadályoznának a járdán álló autók. az persze világos, hogy elvileg csak akkor szabad járdára állni, ha külön tábla van hozzá, meg mifaszom, de ez tán egy olyan esete a szigorúan betartandó törvényi szabályozásnak, amit sok esetben most már majd' évszázados hagyomány ír felül. mert budapest belvárosának is vannak állandó lakosai (is), és nekik is élniük kell (és élnek is, elég régóta) valahogy, szal ott inkább ők mondják meg, hogy mi legyen, mi zavaró és mi kevésbé, ne pár majom, aki fényképezőgépet talált a telefonjában, és szeretne valami felháborítót mutatni. (és persze ő maga minden szabályt takkra betart.) már-már bízhatunk abban, hogy önálló módon képesek működtetni a lakókörnyezetüket.
még egyszer: nem az össze-vissza, akár villamosok útjában parkoló köcsögökről beszélek. azoknak a verdáit simán fel kéne gyújtani, aztán majd a szél elviszi a maradékot.

Rocko- 2008.03.13. 23:16:53

Rav Antal 2008.03.13. 19:49:30
akkor én egy másik Budapesten járok. :)

Vladimir Harkonnen 2008.03.13. 20:36:13
oszt? M0-on is van, elég sok helyen. szted érdekel vkit?

Krisi 2008.03.14. 00:45:28

Persze, mindig van indok a járdán parkolásra. Szerintem nincs, én szarul érezném magam, ha tilosban parkolnék másokat akadályozva, kövezzetek meg érte.

A gumisnak meg szervezzünk gyűjtést, hogy vehessen rajta garázst. A maradék pénzt pedig adjuk a kiásoknak, hogy ők is vehessenek saját parkolót. Meg még mit nem. Vegyen garázst, vagy fogjon más vállalkozásba. A kiás kereskedőre inkább nem mondok semmit, mert csúnya lenne...

A közterületfelügyelet meg kabaré, de azért szerencsére gyakran látom őket jogosan intézkedni, be kell valljam, jó érzés 20 milliós kocsin kerékbilincset látni :) (nyugodtan mondjátok, hogy az irigység szól belőlem, nem, nem az szól, hanem a jóleső káröröm)

Egyszóval nem szép dolog járdán akadályozni a gyalogosokat, mindenki elfelejti, hogy nem autóval a segge alatt született, ami nagy baj.

Azon meg még mindig röhögök, hogy autózni olcsóbb, mint bkv-zni, Kuvaitban talán, de Butapesten nem. És ez nem azt jelenti, hogy olcsó a tömegközlekedés, hanem hogy drága autózni, ez van. Talán akkor olcsóbb, ha cégautó. Mert az autózási költség nem csak a benzin és biztosítás, de erről már volt téma itt a blogon, nem is fejteném ki.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.14. 09:11:57

>scheerti: Biztos ipari csavarhúzó, amit be kell dugni a konnektorba! ;)
De gondolom látod te a lényeget, hogy mire gondolt...

Persze, csak olyan hülyén hangzott. Egyébként ha levegőcső van kihúzva, akkor abban tényleg rendesen pofára lehet esni, mert elég masszív. De egy keréklevétel ilyen esetben nem tarthat tovább 1 percnél. És akkor még nem is kapkod az ember.

Kata 2008.03.14. 11:26:11

sp,

lécci söprögess a saját portád előtt.

az, hogy nekem milyen a stílusom, és hogy ezért nekem ki kell-e mosnom szappannal a számat, nem a te hatásköröd, hogy megállapítsd, hanem az enyém, és a blogtulajdonosé. ha nem tetszik neki, úgyis kivág.

egyébként meg szórakoztasd magad egy-két hétig gyalogoskodással, aztán kiváncsi leszek, hogy te milyen szavakat fogsz használni.

Kata 2008.03.14. 11:32:30

egyébként az is megér egy misét, hogy nem azon görcsöl kedves sp, hogy mi az alapvető probléma (gyalogos járda önkényes üzletszerű elfoglalása az autósok által) hanem az én stílusom szúrja a szemét... hát bazz, kákáncsomót? szőrszálhasogatás? stb? más problémád nincs az életben, mint népet nevelni ékesszólásra? de jó dolgod van! cserélnék...

Rav Antal 2008.03.14. 12:27:13

Rocko

erhartsz.extra.hu/cikk1.doc

Most értem haza egy bicós útból, a körúton mentem a két sáv között, a dugóban álló autók mellett, a Blahától a Margit híd budai hídfőjéig. A Blaha-Jászai közötti statisztika:

291 autó
1 ember: 262 autó
2 ember: 13 autó
3 vagy több: 16 autó

Azaz:
291 autó szállított 368 embert. (A három vagy többet 5-nek vettem). Ez 1,36-os átlag.

Ez a mennyiségű ember 50%-os kihasználtság mellett 2 darab Combinora fér fel. Ezek együttes hossza 108 méter. Az autósor hossza: 1300 méter. Parkolva kb. 1455m2 felületű járdát foglalnak, ha az autó fele áll a járdán. Co2 kibocsátásuk: 29kg/km alsó hangon.

Egy autót 1300 kg-mal számolva: emberenként 1030 kg-ot mozgattunk meg feleslegesen. Ez Combinora átszámolva: 337 kg.

Tovább is van, mondjam még?

Rocko- 2008.03.14. 14:34:48

hűű, micsoda áldozatos munka. köszönöm. :)
ebből csak pár dolog maradt ki: a kocsi telejs útvonalán egy emebrt mozgatott? A-tól B-ig, vagy csak a szakaszon, amíg láttad?
csak embert mozgatott?
százalékosan mekkora volt az autós komfort szintje a tömgeközlekedőéhez?
egy tehén Co2 kibocsátása mekkora? és egy biciklisé egy jó babgulyás után?

Perillustris 2008.03.14. 15:44:47

"Értsük már meg, hogy nincs hova tenni az autót!"
MUHAHAHA! Veszek egy repulot es a Vaci uton fogok vele leszallni es parkolni. Ertsd meg, hogy nem akarok Ferihegyig menni, ha repkedni van kedvem! Szandekosan tuloztam, de kb. ez a szitu.
"igénybe vettem a hírhedt fővárosi tömegközlekedést. Nem elég, hogy gyakorlatilag drágább mint autózni"
Kiveseztuk mar tobbszor, hogy ez a kijelentes mekkora f@szsag.
"ez külön lol, ilyenkor előjönnek a szélsőséges esetek
"babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem""
Ezek aztan kurvara szelsoseges esetek!

Letezhetnek esetek, amikor valoban szuksegszeru szabalytalankodni, de latjuk, az esetek tobbsegeben nem errol van szo.

Sef Bacsi 2008.03.14. 16:02:31


Emberek!

A fotók nem mutatják, de it végig tilos a parkolás, sőt a megállás is.
Ennyi erővel lehet egyirányú utcába is forgalommal szembe behajtani, elfér az a szembejövő... :):)

Sef Bacsi 2008.03.14. 16:05:56

Lemaradt: külön tábla tiltja...
Én is itt dolgozom, és valóban 10 perc parkolót találni (3 utcával beljebb kell már menni), de valahogy mindig sikerül.

martin 2008.03.14. 21:44:15

egyszer ha van időtök nézzétek meg hogy minden reggel a BME -re menő emberek többsége hol kell hogy közlekedjenek a járdán álló autók miatt!!!!
nem fér az ember fejébe hogy nem érdekel ez senkit? -közterületesek
sokan az útra kényszerülnek az autóforgalommal szembe!

egyébként egy babakocsival fix nem lehetne ott elmenni

ez egyébként a 7-es buszcsalád szent gellért téri megállójából a CSÍKY utcában fennálló helyzet

Rav Antal 2008.03.14. 22:05:47

Rocko:

1. Valószínűleg igen. Ugyíanis bármikor, bárhol megcsinálhatod ezt a felmérést, akár a bejövő vonalakon is, kb. ugyanez az arány.

2. Kizárólag a személykocsikat számoltam. A kisteherautókkal nem foglalkoztam, teljesen megértem, hogy bizonyos dolgokat a tömegközlekedés nem tud megoldani. (Bár a 80-as években még járt a tehervillamos, a teherhév.)

3. Az bautós komfort kb. 0,000...01% lehetett, mert fél órát biztos álltak azon a szakaszon. Fél óra ülve a kocsiban, vagy 5 perc állva a villamoson? Neked melyik a komfortosabb?

4. A tehén co2 kibocsátása annyi, amennyit kilélegez. A babgulyás előtti és utáni állapot kérdése pedig indifferens, a babgulyás inkább metánkibocsájtásunkat emeli.

www.janus-pecs.sulinet.hu/Linkek/Az_ember_legzese.html

Ez alapján egy ember normális légzéssel kb. 1 kg széndioxidot bocsát ki egy nap alatt. Tehát, ha megígéred, hogy egy hétig nem veszel levegőt, akkor autózhatsz hetven kilométert. :)

Rocko- 2008.03.14. 23:04:24

ehh, ehhez most este van, majd reggel. ;)

Rocko- 2008.03.15. 15:57:29

na.
1) "Valószínűleg igen." de lehet, h nem. ez számomra nem egy BIZTOSAN igen. :)
2) tudok mutatni nem egy olyan embert, aki egyedül ül kocsiban, és kiszállít. még se teherautóval van. sőt, van olyan is, akinél nincs szerszám. az eszközei a fejében vannak, viszont ki kell mennie. egy nap BKV-val x helyre tud menni, kocsival x*2; x*3-ra.
3) fél óra. félra kényelmesen, nincs mellettem büdös / hangos / túl közeli ember. és ülök.
4) ezzel csak arra akartam célozni, h nem CSAK az autók felelősek a környezeti rombolásért. a busz se fossa az oxigént, meg a villamoshoz tartozó erőmű se. :)

Krisi 2008.03.15. 16:23:30

Rocko: Rav arra akart célozni a buszokkal kapcsolatban (szerintem), hogy lehet, hogy jobban szennyez egy Ikarus egy smartnál, de nézd meg, hogy mennyi embert szállít!

És persze, sok ember van akinek nélkülözhetetlen a kocsi, szerintem ezzel is mindenki tisztában van. De Budapesten irreálisan sok autó van, ez is tény. És nem hiszem, hogy minden autóban 30 kiló diszperzit figyel a csomagtartóban :)

Krisi 2008.03.15. 16:25:18

Ja, és én autóban ülve szeretek minden motorost, biciklist, buszon utazót, gyalogost, mert ha ők is autóban ülnének, akkor még nagyobb dugó lenne. Ezen is el lehetne gondolkodni :)

Rocko- 2008.03.15. 17:07:41

hát, irreálisan? nem biztos. de sokkal több, mint kéne.
és még mielőtt túl lenne rágva a téma: persze, jó lenne, ha sokan tömegközlekednének, de nemm egoldás, h egyik vagy másik brigádot az ellenkező eszköz használatára kényszerítünk.
és egy költői kérdés: négy biciklista/motoros hány helyet foglal? :)

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.15. 19:05:42

nagyon egyszerű alternatív megoldás,

Utópia:

Mindenkinek olyan autó kell, amit szeret, pontosabban rajong. Aki nem tud ilyet elsőre, annak nem kell semmiféle.

Akinek kell autó. Vigyáz rá, óvja félti, értékeli, hogy elviszi A-ból B-be, de közben minderről megfeledkezik, mert többet jelent. Ez az élete. Nekik szükségük van a benzingőzre, a motor robajára. Nekik tetszik a Trackday, mivel szeretik az autót, szeretnek vezetni. Szeretnek vezetni, tehát odafigyelnek hogyan is vezetnek. Kicsit rugalmasan kezelnek szabályokat, lásd gyorshajtás, háát igen. A vezetésre odafigyeléssel, együtt jár a közlekedésre odafigyelés, a forgalom olvasása, és minden veszélyhelyzet nullára redukálása. Szeretik az autójukat, vigyáznak rá, nem akarják hogy baja essen. Ragozhatnám... És ha a felelős gondolkodás nem lenne elég, van önző érdek: a járdára sem parkolnak, mert hátha jön valaki aki igazságot tesz egy kulccsal, és egy kanyont vág az első lámpától a hátsóig a szeretett négykerekűre. Belegondolni is szörnyű.

A maradéknak, nem kell autó.

A maradékból azoknak, akiknek, személyes transzportra van szükségük, pl területi képvislő, kell egy kisebb, rugalmasabb, akár automatikus kölekedési eszköz, amiben talán a vezetéssel sem kell törődni, és lehet készülni a tárgyalásra, vagy emailt írni biztonsággal. Vicces lenne ha ezek az utazóeszközök kombinálhatóak lennének, így ha apu kapszulájára ráakasztjuk anyu kapszuláját, majd hátradobunk egy utánfutót, már mehetünk is a Nagyihoz, miközben a család meghitt idillben, saját zárt környezetében, kinevetavégén.

Aki ide sem tartozik, vagy ezt nem tudja megfizetni, annak kultúrált tömegközlekedés. Valószínűeg ezen a tömegközlekedésen utazna amúgy a legelső csoport is, mert az ő hobbijukat üzemeltetni a legdrágább, hisz kihalt ügyről beszélünk, benzin is csak nekik kell, alkatrészellátás sincs.

Itt a vége fuss el véle.

Minek kell autó Nektek?

Ami furcsa, bár lehet csak én látom túl rózsásan fejlettségünket, hogy az egész felvázolt lehetetlenség, a mai technikai szinvonalon, kivitelezhető. Furcsmód inkább eco modelleket kapunk az autógyáraktól, és ünnepeljük a hybrideket. Szuper.

Minek Nektek autó?

(olasz sportautóm van. bkvval járok a városban. igen, van biciklim.)

aqweren 2008.03.15. 19:14:55

Imádom hogy mások megmondják hogy hány embert vigyek az autómban...szerintem egyáltalán senkinek semmi köze hozzá. :P
A másik: pl. tegyük fel el akarok menni Esztergomból Debrecenbe, és át _kell_ mennem Budapesten, ha mindezt autópályán akarom tenni. Hát _ezért_ van sok autó Bp.-n. Akarna arra mennia fene, csak muszáj, mert nincs más megoldás...
Tömegközlekedés: büdös, kényelmetlen, és az ember még parázik is, hogy mit fognak ellopni tőle, vagy hogy megkéselik-e mert valaki úgy gongolja hogy neki is kell a másik pénztárcája...ráadásul csak egészen picit olcsóbb, mint az autó...napi 200 forintot nem ér meg órákat álli a buszon a dugóban...
Nem egymást kéne aprítani hanem kéne végre tömegközlekedés meg úthálózatot fejleszteni...

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.15. 19:26:45

Utópia 2:

francba elfelejtettem, hogy amíg én ezen szenvedek, épp fiatalok emelik kezüket magasba a Führerért és a náci Németországért az Astorián, remélem eggyel ezelőtt nem olvastátok el az ömlengést, ennek fényében inkább atomot kérek magunkra.

Krisi 2008.03.16. 03:26:54

aqweren:
Elhiszem, hogy nem szereted a tömegközlekedést, de azért nem kéne ilyeneket mondani.
Érdekes módon engem még sose késeltek meg buszon, nem lopták el semmi cuccomat, ha van ülőhelyem, akkor egész kényelmes, és büdös is ritkán van. Megértem, hogy mindenki inkább ül kényelmesen a kocsijában, ez természetes, de nem kéne úgy beállítani a bkv-t, mintha extrém sport lenne rajta utazni. (mellesleg én is elkerülöm, csak akkor használom, ha alkohol kerül a szervezetembe..:)
Azt meg senki sem mondja, hogy holnap gyújtsd fel az autódat, csak azt, hogy el lehet néha gondolkodni más alternatíván is. A kocsidban meg annyi embert viszel, amennyit akarsz, fizetsz érte egy valag pénzt, megérdemled ezt a szabadságot :)

Perillustris 2008.03.16. 09:21:28

".ráadásul csak egészen picit olcsóbb, mint az autó...napi 200 forintot nem ér meg órákat álli a buszon a dugóban..."

1. nem picit olcsóbb

2. mégis, ki(k) miatt áll a busz a dugóban?

aqweren 2008.03.16. 14:40:29

Szerintem sincs rendben a dolog így, hogy ennyi autó szaladgál, de sajnos van hogy nincs más aternatíva....én vidékről jártam Pestre dolgozni, és egyszerűen tömegközlekedéssel a 42 km-es út sokszor 3 óra volt az átszállások miatt...a vonat és buszlerobbanásokat nem is számolva, és hidd el, rengeteg inzultus ért, igaz, nem a BKV-n, hanem vidéken, de akkor sem tetszett...
A másik ami szerintem nem jól van, hogy kénytelen az ember a fővárosban dolgozni, mert viséken egyszerűen nincs lehetőség, vagy a munkahelyek meghívásos alapon vannak.
Szóval csak arra utaltam hogy sokkal összetettebb a dolog annál hogy egy-két önző ember autóal jár mert lusta...nem kéne mindent Budapestre rakni, minden hivatalt, irodát, központot, kellene elkerülő, normális elővárosi közlekedés, és ne érje meg autóal járni; de ezt ne úgy érjék el hogy dugódíjat szednek, hanem adjanak egy jobb alternatívát...
Egyébként amikor autóra váltottam tömegközlekedésről, kiszámoltam hogy napi 300 forintot bukok a dolgon...ami nem sok ahhoz képest hogy nem kell egy órát várni tűző napon, hóban-fagyban a csatlakozásra....

Rav Antal 2008.03.16. 19:21:08

aqweren:

Akkor meg miért nem költözöl Pestre? Ja, hogy büdös van, meg dugó a sok bejárótól? Azt meg nem szereted, mi?

Kata 2008.03.17. 09:36:24

Szia Séf Bácsi,

mi újság a hiltonnál? Van elég tanulód? ;) Igor ott van még?

aqweren 2008.03.17. 15:41:03

Rav Antal:

Azért nem kölözök Pestre mert gusztustlan; minden fal la van h---ozva, kutyasz---- szagú a levegő, és irracionálisan magasak az albérlet árak...
És látod, most is egy egyszerű honpolgárba kötsz bele ahelyett hogy globálisan gondolkodnál, és meglátnád a probléma valódi okát....

Krisi 2008.03.17. 17:54:04

aqweren:
Ha nem szereted derűs fővárosunkat, akkor költözz el jó messzire vidékre, egy autóval kevesebb lesz.
Ha meg ide köt a munkád, akkor így jártál. De nem szép dolog telepöfögni a budapestiek arcát, ezen nincs mit szépíteni.
Kint élsz a szép kertes házadban, de akkor viseld el, hogy ennyit kell autózni, többet fizetni, korábban kelni, minden szarért bejönni Pestre, stb, ez nem az ország hibája, Te döntöttél úgy, hogy vidéken élsz, viseld el a hátulütőit.
A főváros meg nem véletlenül kapta a "fő" előtagot, szerinted a Főpolgármesteri hivatalt ki kéne költöztetni Szecsőre? Nemá.

aqweren 2008.03.19. 17:10:12

Elég sok embert megismertem Pesten ahhoz hogy rájöjjek: rengeteg vidéki lakik fönt albérletben...talán 10-ből kettő tős-gyökeres pesti, mivel a pestiek mind kiköltöztek az agglomerációba, mert nem bírták elviselni derűs fővárosunkat....azért ezt sem nevezném egy normális dolognak :P












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása