Azt már sajnos mindannyian megszoktuk, hogy a járda: parkoló. És sajnos azt is, hogy a hatóságaink ebbe beletörődtek, nem nagyon erőlködnek, hogy megakadályozzák a felparkolást.
A helyzet elkeserítő, a járdára parkolókat pedig egyszerűen csak bunkók. De vannak olyanok is, akik nem egyszerűen felparkolnak a járdára, hanem ezt üzletszerűen teszik. Segítsetek nekem, ezeket minek tartsam? Bűnözőnek?
Na, ennyi bevezető után jöjjenek a konkrétumok: A Váci út szervízútjáról van szó, az Árpád híd és a Dózsa György út között. Minden nap, teljes hosszán parkolnak az autók a járdán. Bár egy utcányival beljebb van parkolóhely, de ki akar odáig sétálni...? Ami meglepő, hogy a közterületfelügyelők is járnak ott. Minden nap. És végigbüntetik a teljes sort. Persze csak azokat a lúzereket, akik nem tudják hogy mikor jönnek, mert egyébként órát lehetne igazítani hozzájuk. Ennyit a meglepetésszerű ellenőrzésről.
A Dózsa György út mellett van egy autókereskedés. Ők azt a módját választották a reklámnak, hogy minden nap kiparkolnak egy autót a járdára. Biztos hatékony módja ez a reklámnak, de hogy olcsó az biztos!
Náluk is pofátlanabb a BMW-boltnak álcázott gumis. Ők úgy szerelnek gumit, hogy nincs műhelyük (nincs is rá hely), ezért a járdán szerelnek. A szegény szerencsétlen gyalogosok egyesével alig férnek el a kocsi mellett, és a járdán keresztben kígyózik a csavarhúzó zsinórja, azt is át kell lépni.
Ezek itt a szerelés nyomai az aszfaltba nyomódva:
Egyszer szóba elegyedtem a közterületfelügyelőkkel és megkérdeztem, miért nem büntetik őket: az autókereskedőre az volt a válasz, hogy céget nem büntethetnek (?!?!). A BMW-boltos pedig "mire odaérünk, mindig elmegy, kifigyeli mikor jövünk".
Pár héttel a beszélgetés után szemtanúja voltam, ahogy elmennek a bolt előtt, a boltos kocsija szokás szerint fent állt a járdán.
Nem megbüntették, hanem beköszöntek a boltba!
Szerelőműhely a járdán
2008.03.13. 08:51 :: Kisikasa
Rövid nevű, ráadásul anonimitást is kérő levélírónk úgy döntött, a nyilvánosság erejével élve kíván leszámolni bosszantó problémáival, amikkel lépten-nyomon találkozik és valószínű közülünk is sokan tudnánk hasonló esetekről mesélni. Van itt ingyenreklám, egy kis járda amortizálás, szemellenzős közterületesekkel körítve. Csemegézzünk!
91 komment
Címkék: budapest autó büntetés parkolás kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
majdazteneldontom (törölt) 2008.03.13. 09:05:55
név 2008.03.13. 09:06:45
már sejtem miért "hello" a reakició :D
Parkoló Blog · http://parkolo.freeblog.hu 2008.03.13. 09:33:42
Káposztakukac 2008.03.13. 09:48:54
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 09:50:21
KopaszMercis 2008.03.13. 09:54:20
mi azert fizetunk adot, hogy legyen jardank. nem azert, hogy valaki a mi adonkbol eroszakkal kilopja a sajat muhelyenek erteket. most mi mindannyian fizetunk azert, hogy a csavonak legyen muhelye, mikozben o nem fizet helyettunk adot.
Pipi 2008.03.13. 09:56:50
beste 2008.03.13. 09:57:12
beste 2008.03.13. 09:59:12
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 10:00:52
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.13. 10:01:06
Nem tudom felétek, hogy van, de nálunk a csavarhúzónak nincs zsinórja...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 10:06:12
De gondolom látod te a lényeget, hogy mire gondolt...
fm! 2008.03.13. 10:06:50
Azért gondolom az elektromos csavarhúzóra gondolt. :) Meg te is, csak lemaradt a smiley. :)
apa 2008.03.13. 10:19:41
J.o.k.e.r · http://www.macorultek.hu 2008.03.13. 10:36:41
Egyébként nem csak Budapesten vannak ilyenek. Nálunk például (BP-től 15 KM) egy lelkes autószerelő az utcán tárolja a javításra váró autókat, de ez még nem is lenne akkora baj, ha nem egy szűk utcáról lenne szó, ahol két oldalon nagyon szűk földút van a gyalogosoknak (akik mellesleg mindig az úttest közepén járkálnak). A helyzetet bonyolítja, hogy a műhely egy beláthatatlan kanyarban van, így ha arra megy az ember, okozhatnak meglepetést a szűk helyek, de a néha szembejövő helyi járatot is élmény kerülgetni... Ugyanis autóbusz közlekedés is van az utcában... Az külön érdekes, amikor az ügyfél vagy a szerelő az autóval próbál kitolatni, de a kanyar miatt csak gyök2-vel tolat kifelé, mert fogalma nincs, hogy jön-e valaki. Szóval sajnos nem egyedi eset.
Na, majd ha arra járok, csinálok képeket. :)
majdazteneldontom (törölt) 2008.03.13. 10:53:38
kutykurutty 2008.03.13. 11:11:12
Még az állam bevételei is növekednének, csökkenne a munkanélküliség, stb. Ha valaki fent parkol, a közteres felelősségre vonható lenne.
Aztán ha már olyan nagy rend lenne, hogy nincs munkája, lehetne növelni a rá eső területet...
impetus 2008.03.13. 11:13:38
Perez 2008.03.13. 11:18:20
wagabound 2008.03.13. 11:22:49
Kata 2008.03.13. 11:26:15
oviban nem volt szocializáció?
van egy-két elbaszott utca a belvárosban, ahol az egyirányú utcában mindkét oldalt van járda, csak épp mindkét oldalt elfoglalja egy sor köcsög autós, akik miatt a gyalogosok az úttestre szorulnak le, köztük babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem, mert azok akadálymentesítés hiányában le sem jutnak az utcára, de higgyétek el, ők is szeretnék a közterületeket használni... csak épp lehetőségük nincs rá.
és ez így hogy, hogy ráadásul üzletszerűen? van az összes rohadék cégnek felügyeleti szerve, van önkormányzat, amely vígan kivethet területhasználati díjat/büntetést a közterület jogosulatlan használatáért, vagy legalábbis nálunk vidéken így szokás, ja, hogy pesten lefizetik a közterületfelügyelőt, az önkormányzet meg egy lúzer? hát ezt eddig is tudtuk... üzletet bezárni, helyét sóval felhinteni, aztán mindjárt elgondolkozik az illető, hogy hol cseréljen kereket...
na röviden ennyi.
na? 2008.03.13. 11:27:13
randomuser1 2008.03.13. 11:28:22
Pantone354 2008.03.13. 11:30:54
beste 2008.03.13. 11:35:42
Én a rendőrség helyeben elvitetném lopós kocsival ezt a szekeret. Bizonyítsa be ezek után a kereskedő 6 tonna papírral, hogy az övé az autó, majd a büntetések kiegyenlítése után visszaviheti tréleren a kocsit.
Perez 2008.03.13. 11:42:16
Igazad van, de én nem is erre céloztam! Csak amíg minden komment aról szól, hogy az autós vagy a gyalogos a köcsög, addig elfutunk a lényeg mellett! Nincsenek meg a lehetőségek, nincs kiépítve az infrastruktúra és balkáni módszer, hogy csak a büntetés súlyosbításával próbálunk szabályozni, amit meg úgyis ki lehet kerülni a korrupt közteres lefizetésével! Megint ki szív? Az az autós, aki nem ismer senkit ill. nincs haverja valahol... Milyen ország az ahol pl. kifürészelik a fém oszlopokat, hogy fel tudjanak állni a járdára? Itt évek óta egyetlen normális javaslat röppent fel közlekedésszabályozásra, de arról is csak egyszer olvastam, hogy a kamionok ne előzhessenek az autópályán. Szóval úgy gondolom, előszőr feltételek megteremtése, aztán példátlan szigor. De itt ha kátyú van akkor kitesszük a 30-as táblát, kiáll a rendőr büntetni, javítás sehol, probléma megoldva...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.13. 11:52:10
Pantone354 2008.03.13. 11:52:53
Egyetértek, de annyira szerintem nem súlyos a helyzet. Sokszor az egyszerű emberi lustaság és önzés az oka a szabálytalanságnak, nem pedig a kényszer. Nekem is van autóm, használom is amikor szükséges, és az én így tapasztaltam. Akit meg le lehet fizetni, az menjen a gulágra azzal együtt aki lefizeti.
gyedmatroz 2008.03.13. 11:55:37
kacsa! 2008.03.13. 12:01:26
Secnir 2008.03.13. 12:04:55
mindemellett a biztonságiak főnöke megcsinál olyat, hogy felkér egy-egy munkást (lepapírozva, a cég engedélyével), hogy vigyen ki magával vmi terméket, ami tilos volna, és próbáljon meg összejátszani az őrökkel. én ezt is korrektnek tartom. kiszűri az alkalmatlanokat illetve a korrumpálhatóakat. és ez így jó. az őrök nem mernek vesztegetésre játszani, mert nem tudják, mikor kit bízott meg a főnök; a munkások pedig pont emiatt nem mernek lopni.
hozzáértő 2008.03.13. 12:19:33
Nem légkulcsra gondolsz? (Gyors kerékanya le- és feltekeréshez az kell.)
Annak jó vastag tömlője van, nem zsinórja - rá kell lépni 'véletlenül', vagy akkorát botlani benne 'véletlenül' hogy megrántsd a 'csavarhúzót' is.
Lehetőleg mikor épp dolgoznak vele.
Ha pattognak, akkor megmondod, hogy feljelented mert veszélyeztette a testi épségedet a hülye madzagjával.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 12:25:23
ex-dr. vuk 2008.03.13. 12:26:15
Elfer mellette a gyalogos? Jo akkor legyen MINDEN parkolo, ahol meg elfer a gyalogos: parkok, setaloutcak, stb. Szep lesz...
Es ha pl. megtanulnank setalni partiz(szaz) metert?...
kutykurutty 2008.03.13. 12:26:56
A kia mellett el lehet férni. A többi mellett nem. Az ott parkolók (pl. káposztakukac) szerint meg igen. Hol a határ? Csak a lelkiismereteteket nyugtatják ezzel az "úgyis elférnek" szöveggel!
Miért legyen a kiás előnyben a másik autókereskedővel szemben, aki betartja a szabályokat? Ha ő mondjuk havonta 5 autóval többet ad el emiatt, az korrekt?
Ma ebédre sétálás közben ledudált a járdáról egy olyan aki ott parkolt és útban voltam neki a lehajtáshoz... ide vezet fentparkolás...
sp 2008.03.13. 12:31:34
"babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem"
a haldoklókat kihagytad. Kata, mosd ki inkább a szád lány létedre.
Rav Antal 2008.03.13. 12:33:07
Ki van építve az infrastruktúra, de sajnos többen vagytok autósok, mint kellene. Van infrastruktúra, feleannyi autóra, mint ami most van. Feleannyi autóval talán éppen lehetne tartani az egészségügyi határértékeket a légszennyezettség esetében.
Azaz, hogy Rákosi szavaival éljek:
Nem a zsömle kicsi, a pofátok nagy.
Szóval autóról le, irány a bicó, meg a BKV!
ex-dr. vuk 2008.03.13. 12:34:31
Igy is van, ezmegamasik.
Csakugye mindenki kocsival jar (1 ember/kocsi arannyal), ha kell ha nem.
sp 2008.03.13. 12:35:16
Division 2008.03.13. 12:46:22
Benne van egyértelműen a KRESZ-ben:
40. §
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.13. 12:47:03
ez külön lol, ilyenkor előjönnek a szélsőséges esetek
"babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem"
a haldoklókat kihagytad. Kata, mosd ki inkább a szád lány létedre"
Kedves Sp!
Ha gondolod szervezhetünk neked egy babakocsis túrát a kedvenc belvárosi helyeimen, ahol MINDIG le kellett mennem a járdáról a sok barom miatt akik azt gondolják, hogy 30 cm pont elég a házfaltól egy gyalogosnak.
Lapjával férsz el akkor is ha csak a két gyereket vonszolod magad után. Simán lopósautóval elvinném ezeket...
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.13. 12:58:20
hehe 2008.03.13. 13:07:06
Fikamatyi 2008.03.13. 13:11:35
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.13. 13:13:07
Ennyit arról, hogy céget nem büntetnek. :)
Népnevelő 2008.03.13. 13:15:21
A Thököly út és a Stefánia sarkán a vendéglő melletti járdán - pont ott, ahová a gyalogosok átérnek a zebrán - parkol naphosszat keresztben, teljesen elfoglalva a zebrán átkelni vágyók elől a területet egy világosszürke 7-es BMW tuning hátsó lámpákkal, FERI-01 rendszámmal. Amikor meglátom, felmegy a vérnyomásom.
Gondolom nem merik megbüntetni, szólni neki, hogy ugyan már legyen olyan kedves és parkoljon máshová meg végképp nem. Ennyit erről.
Ha valaki esetleg körbeápolná az autót egy fa testápolóval, kérem nálam jelentkezzen eligazításért. Megoldjuk. :)
Szuper Omega 2008.03.13. 13:18:09
kutykurutty 2008.03.13. 13:22:51
Az nekem is feltűnt már! Egy teljes utcányit elfoglal, mindegyiken ki van írva hogy eladó.
majdazteneldontom (törölt) 2008.03.13. 13:25:18
Ezek szerint szélsőséges eset a babakocsiját toló kismama, a bottal járó öregember és a kerekesszéket hajtó szerencsétlen, de boltot üzemeltetni a járdán az nem...
Gratula
Manyizga (törölt) 2008.03.13. 13:31:30
Ennyi.
Perez 2008.03.13. 13:47:24
Értsük már meg,az autóst, le KELL szoktatni arról, hogy az autó jobb, kényelmesebb gyorsabb:
Tehát előszőr tömegközlekedés fejlesztése, ill. parkolóhelyek számának növelése! De pont az ilyen tüdőgondozós dumások akadályozzák meg az M0-ás körgyűrű és a mélygarázsok építését.
beste 2008.03.13. 14:20:52
Amikor kisbestét tologattam a babakocsiban, szintén volt néhány olyan magát felsőbbrendű lénynek gondoló harcos ebihal, aki keresztbe állt a járdán (szemben a kapujával). Békésen megszólaltattam a riasztóját, mikor is kirohant, és elmeséltem neki, hogy vagy tolasson hátra még 35 centit - hely van bőven -, vagy álljon be a kapuján, merthogy én nem vagyok hajlandó az árkot átugratva az úttesten kikerülni a szekerét. (Mondjuk, itt a mi kis sváb falunkban ez egyszerű eset, mindenki ismer mindenkit és normálisan meg lehet ezt beszélni.)
_ 2008.03.13. 14:36:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.13. 14:43:11
Rav Antal 2008.03.13. 15:16:30
150 autó: 150 ember
1 busz 15*x károsanyag: tizedannyi károsanyag összességében.
Tehát ebben egyetértünk.
XIII-Pomáz 20 km. Ez bicóval 1 óra, kényelmes tempóban. Autóval mennyi a csúcsban?
Márpedig kevesebb autó kell, mert a házak helyén már nem kéne utat meg parkolót építeni... És minél kényelmesebb autóval járni, annál több lesz az autós. És annál kényelmetlenebb lesz, akkor megint építjük az infrastruktúrát?
107! 2008.03.13. 15:17:32
Azért a tömegközlekedés tisztaságáról lehetne beszélni. Imádom nézegetni a citadellás buszt. Rá van írva, hogy "ez a jármű környezetbarát euro2-es motorral van szerelve" közben meg olyan füstöt okád, hogy megszűnik létezni a látótávolság. Ha nem a BKV busza lenne, már zöldkártyát sem kapna. Hol is tartunk ma euro 5-ös kamionok szaladgálnak. Legalább ezt az undorító matricát szednék le róluk.
beste 2008.03.13. 15:30:45
Szeretném kérdezni miért nincs rá lehetőség? Jogi akadálya van? (tényleg nem tudom, ezért kérdezek.)
107! 2008.03.13. 15:35:25
Rocko- 2008.03.13. 18:04:51
van egy hasonló Hegyalján, csak ott van 1-2 garázsa, a maradék az úton áll.
nálunk a környéken 2 gumis is van. az egyik rendre fűre vagy bicikli útra parkol, h lehessen látni a műhelyét.
a másik meg egy forgalmas útra nyílik előtte a fű szintén kijárva, az útra parkolnak a többiek. aztán vmi lehetett vele, mert rájött, h a szemközti panelnak van egy baszott nagy parkolója, és ott elfér még 5 kocsi simán, ráadásul nem zavar senkit. szóval al egújabb felni trendeket onnan tudom, h látom a kocsikat. :)
Rocko- 2008.03.13. 18:27:17
igázából 75 autó autó: 150 ember. vagy mégjobb a 38 autó: 150 ember.
Rav Antal 2008.03.13. 19:49:30
Hol, Budapesten? Kb. 90%-ban egy ember-egy autó.
Vladimir Harkonnen 2008.03.13. 20:36:13
Mától az M1, és M3 egyes részein kisérleti jelleggel bevezették a 3,5 tonnánál nagyobb járművek előzési tilalmát!
Tatabánya-óváros Bp. között 3 szakaszon, és ha jól emlékszem Gödöllő-Bp. között!
gmmm 2008.03.13. 20:41:15
azt én is észrevettem már. az szerintem sokkal genyább, hogy újpest központjában -20 parkolóhely van a publik parkolóban, mint ha 1-1 belvárosi gumis vagy autószerelő használja a boltja előtti közvetlen helyet (akár a járda 1 részét is) úgy, hogy közben igazából senkit nem zavar.
most nem arról beszélek, amikor nem lehet gyökérül parkoló autók előtt kerekesszékkel vagy babakocsival elmenni, hanem azokról a kis belvárosi autós-műhelyekről, akik együtt élnek a helyiekkel. ők (akik egy faluban élnek) tiszteletben tartják egymást.
amennyi ilyen műhelyt meg ilyen környéken élő embert ismerek, tőlük úgy tudom, a helyiek igénybe is veszik a szolgáltatásaikat. mondjuk ez már csak abból is következik, hogy ezek többsége évtizedek óta létező vállalkozás. (tán ez bizonyíték arra is, hogy nem hazabeszélek:) én kertvárosi vagyok, itt nincs ilyen téma)
a mellékelt képeken se úgy néz ki, mintha amúgy igazából bárki gyalogost is akadályoznának a járdán álló autók. az persze világos, hogy elvileg csak akkor szabad járdára állni, ha külön tábla van hozzá, meg mifaszom, de ez tán egy olyan esete a szigorúan betartandó törvényi szabályozásnak, amit sok esetben most már majd' évszázados hagyomány ír felül. mert budapest belvárosának is vannak állandó lakosai (is), és nekik is élniük kell (és élnek is, elég régóta) valahogy, szal ott inkább ők mondják meg, hogy mi legyen, mi zavaró és mi kevésbé, ne pár majom, aki fényképezőgépet talált a telefonjában, és szeretne valami felháborítót mutatni. (és persze ő maga minden szabályt takkra betart.) már-már bízhatunk abban, hogy önálló módon képesek működtetni a lakókörnyezetüket.
még egyszer: nem az össze-vissza, akár villamosok útjában parkoló köcsögökről beszélek. azoknak a verdáit simán fel kéne gyújtani, aztán majd a szél elviszi a maradékot.
Rocko- 2008.03.13. 23:16:53
akkor én egy másik Budapesten járok. :)
Vladimir Harkonnen 2008.03.13. 20:36:13
oszt? M0-on is van, elég sok helyen. szted érdekel vkit?
Krisi 2008.03.14. 00:45:28
A gumisnak meg szervezzünk gyűjtést, hogy vehessen rajta garázst. A maradék pénzt pedig adjuk a kiásoknak, hogy ők is vehessenek saját parkolót. Meg még mit nem. Vegyen garázst, vagy fogjon más vállalkozásba. A kiás kereskedőre inkább nem mondok semmit, mert csúnya lenne...
A közterületfelügyelet meg kabaré, de azért szerencsére gyakran látom őket jogosan intézkedni, be kell valljam, jó érzés 20 milliós kocsin kerékbilincset látni :) (nyugodtan mondjátok, hogy az irigység szól belőlem, nem, nem az szól, hanem a jóleső káröröm)
Egyszóval nem szép dolog járdán akadályozni a gyalogosokat, mindenki elfelejti, hogy nem autóval a segge alatt született, ami nagy baj.
Azon meg még mindig röhögök, hogy autózni olcsóbb, mint bkv-zni, Kuvaitban talán, de Butapesten nem. És ez nem azt jelenti, hogy olcsó a tömegközlekedés, hanem hogy drága autózni, ez van. Talán akkor olcsóbb, ha cégautó. Mert az autózási költség nem csak a benzin és biztosítás, de erről már volt téma itt a blogon, nem is fejteném ki.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.14. 09:11:57
De gondolom látod te a lényeget, hogy mire gondolt...
Persze, csak olyan hülyén hangzott. Egyébként ha levegőcső van kihúzva, akkor abban tényleg rendesen pofára lehet esni, mert elég masszív. De egy keréklevétel ilyen esetben nem tarthat tovább 1 percnél. És akkor még nem is kapkod az ember.
Kata 2008.03.14. 11:26:11
lécci söprögess a saját portád előtt.
az, hogy nekem milyen a stílusom, és hogy ezért nekem ki kell-e mosnom szappannal a számat, nem a te hatásköröd, hogy megállapítsd, hanem az enyém, és a blogtulajdonosé. ha nem tetszik neki, úgyis kivág.
egyébként meg szórakoztasd magad egy-két hétig gyalogoskodással, aztán kiváncsi leszek, hogy te milyen szavakat fogsz használni.
Kata 2008.03.14. 11:32:30
Rav Antal 2008.03.14. 12:27:13
erhartsz.extra.hu/cikk1.doc
Most értem haza egy bicós útból, a körúton mentem a két sáv között, a dugóban álló autók mellett, a Blahától a Margit híd budai hídfőjéig. A Blaha-Jászai közötti statisztika:
291 autó
1 ember: 262 autó
2 ember: 13 autó
3 vagy több: 16 autó
Azaz:
291 autó szállított 368 embert. (A három vagy többet 5-nek vettem). Ez 1,36-os átlag.
Ez a mennyiségű ember 50%-os kihasználtság mellett 2 darab Combinora fér fel. Ezek együttes hossza 108 méter. Az autósor hossza: 1300 méter. Parkolva kb. 1455m2 felületű járdát foglalnak, ha az autó fele áll a járdán. Co2 kibocsátásuk: 29kg/km alsó hangon.
Egy autót 1300 kg-mal számolva: emberenként 1030 kg-ot mozgattunk meg feleslegesen. Ez Combinora átszámolva: 337 kg.
Tovább is van, mondjam még?
Rocko- 2008.03.14. 14:34:48
ebből csak pár dolog maradt ki: a kocsi telejs útvonalán egy emebrt mozgatott? A-tól B-ig, vagy csak a szakaszon, amíg láttad?
csak embert mozgatott?
százalékosan mekkora volt az autós komfort szintje a tömgeközlekedőéhez?
egy tehén Co2 kibocsátása mekkora? és egy biciklisé egy jó babgulyás után?
Perillustris 2008.03.14. 15:44:47
MUHAHAHA! Veszek egy repulot es a Vaci uton fogok vele leszallni es parkolni. Ertsd meg, hogy nem akarok Ferihegyig menni, ha repkedni van kedvem! Szandekosan tuloztam, de kb. ez a szitu.
"igénybe vettem a hírhedt fővárosi tömegközlekedést. Nem elég, hogy gyakorlatilag drágább mint autózni"
Kiveseztuk mar tobbszor, hogy ez a kijelentes mekkora f@szsag.
"ez külön lol, ilyenkor előjönnek a szélsőséges esetek
"babakocsis kismamák, nyugdíjas, botos öregek, a kerekesszékes segítséggel élőket nem emlegetem""
Ezek aztan kurvara szelsoseges esetek!
Letezhetnek esetek, amikor valoban szuksegszeru szabalytalankodni, de latjuk, az esetek tobbsegeben nem errol van szo.
Sef Bacsi 2008.03.14. 16:02:31
Emberek!
A fotók nem mutatják, de it végig tilos a parkolás, sőt a megállás is.
Ennyi erővel lehet egyirányú utcába is forgalommal szembe behajtani, elfér az a szembejövő... :):)
Sef Bacsi 2008.03.14. 16:05:56
Én is itt dolgozom, és valóban 10 perc parkolót találni (3 utcával beljebb kell már menni), de valahogy mindig sikerül.
martin 2008.03.14. 21:44:15
nem fér az ember fejébe hogy nem érdekel ez senkit? -közterületesek
sokan az útra kényszerülnek az autóforgalommal szembe!
egyébként egy babakocsival fix nem lehetne ott elmenni
ez egyébként a 7-es buszcsalád szent gellért téri megállójából a CSÍKY utcában fennálló helyzet
Rav Antal 2008.03.14. 22:05:47
1. Valószínűleg igen. Ugyíanis bármikor, bárhol megcsinálhatod ezt a felmérést, akár a bejövő vonalakon is, kb. ugyanez az arány.
2. Kizárólag a személykocsikat számoltam. A kisteherautókkal nem foglalkoztam, teljesen megértem, hogy bizonyos dolgokat a tömegközlekedés nem tud megoldani. (Bár a 80-as években még járt a tehervillamos, a teherhév.)
3. Az bautós komfort kb. 0,000...01% lehetett, mert fél órát biztos álltak azon a szakaszon. Fél óra ülve a kocsiban, vagy 5 perc állva a villamoson? Neked melyik a komfortosabb?
4. A tehén co2 kibocsátása annyi, amennyit kilélegez. A babgulyás előtti és utáni állapot kérdése pedig indifferens, a babgulyás inkább metánkibocsájtásunkat emeli.
www.janus-pecs.sulinet.hu/Linkek/Az_ember_legzese.html
Ez alapján egy ember normális légzéssel kb. 1 kg széndioxidot bocsát ki egy nap alatt. Tehát, ha megígéred, hogy egy hétig nem veszel levegőt, akkor autózhatsz hetven kilométert. :)
Rocko- 2008.03.14. 23:04:24
Rocko- 2008.03.15. 15:57:29
1) "Valószínűleg igen." de lehet, h nem. ez számomra nem egy BIZTOSAN igen. :)
2) tudok mutatni nem egy olyan embert, aki egyedül ül kocsiban, és kiszállít. még se teherautóval van. sőt, van olyan is, akinél nincs szerszám. az eszközei a fejében vannak, viszont ki kell mennie. egy nap BKV-val x helyre tud menni, kocsival x*2; x*3-ra.
3) fél óra. félra kényelmesen, nincs mellettem büdös / hangos / túl közeli ember. és ülök.
4) ezzel csak arra akartam célozni, h nem CSAK az autók felelősek a környezeti rombolásért. a busz se fossa az oxigént, meg a villamoshoz tartozó erőmű se. :)
Krisi 2008.03.15. 16:23:30
És persze, sok ember van akinek nélkülözhetetlen a kocsi, szerintem ezzel is mindenki tisztában van. De Budapesten irreálisan sok autó van, ez is tény. És nem hiszem, hogy minden autóban 30 kiló diszperzit figyel a csomagtartóban :)
Krisi 2008.03.15. 16:25:18
Rocko- 2008.03.15. 17:07:41
és még mielőtt túl lenne rágva a téma: persze, jó lenne, ha sokan tömegközlekednének, de nemm egoldás, h egyik vagy másik brigádot az ellenkező eszköz használatára kényszerítünk.
és egy költői kérdés: négy biciklista/motoros hány helyet foglal? :)
ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.15. 19:05:42
Utópia:
Mindenkinek olyan autó kell, amit szeret, pontosabban rajong. Aki nem tud ilyet elsőre, annak nem kell semmiféle.
Akinek kell autó. Vigyáz rá, óvja félti, értékeli, hogy elviszi A-ból B-be, de közben minderről megfeledkezik, mert többet jelent. Ez az élete. Nekik szükségük van a benzingőzre, a motor robajára. Nekik tetszik a Trackday, mivel szeretik az autót, szeretnek vezetni. Szeretnek vezetni, tehát odafigyelnek hogyan is vezetnek. Kicsit rugalmasan kezelnek szabályokat, lásd gyorshajtás, háát igen. A vezetésre odafigyeléssel, együtt jár a közlekedésre odafigyelés, a forgalom olvasása, és minden veszélyhelyzet nullára redukálása. Szeretik az autójukat, vigyáznak rá, nem akarják hogy baja essen. Ragozhatnám... És ha a felelős gondolkodás nem lenne elég, van önző érdek: a járdára sem parkolnak, mert hátha jön valaki aki igazságot tesz egy kulccsal, és egy kanyont vág az első lámpától a hátsóig a szeretett négykerekűre. Belegondolni is szörnyű.
A maradéknak, nem kell autó.
A maradékból azoknak, akiknek, személyes transzportra van szükségük, pl területi képvislő, kell egy kisebb, rugalmasabb, akár automatikus kölekedési eszköz, amiben talán a vezetéssel sem kell törődni, és lehet készülni a tárgyalásra, vagy emailt írni biztonsággal. Vicces lenne ha ezek az utazóeszközök kombinálhatóak lennének, így ha apu kapszulájára ráakasztjuk anyu kapszuláját, majd hátradobunk egy utánfutót, már mehetünk is a Nagyihoz, miközben a család meghitt idillben, saját zárt környezetében, kinevetavégén.
Aki ide sem tartozik, vagy ezt nem tudja megfizetni, annak kultúrált tömegközlekedés. Valószínűeg ezen a tömegközlekedésen utazna amúgy a legelső csoport is, mert az ő hobbijukat üzemeltetni a legdrágább, hisz kihalt ügyről beszélünk, benzin is csak nekik kell, alkatrészellátás sincs.
Itt a vége fuss el véle.
Minek kell autó Nektek?
Ami furcsa, bár lehet csak én látom túl rózsásan fejlettségünket, hogy az egész felvázolt lehetetlenség, a mai technikai szinvonalon, kivitelezhető. Furcsmód inkább eco modelleket kapunk az autógyáraktól, és ünnepeljük a hybrideket. Szuper.
Minek Nektek autó?
(olasz sportautóm van. bkvval járok a városban. igen, van biciklim.)
aqweren 2008.03.15. 19:14:55
A másik: pl. tegyük fel el akarok menni Esztergomból Debrecenbe, és át _kell_ mennem Budapesten, ha mindezt autópályán akarom tenni. Hát _ezért_ van sok autó Bp.-n. Akarna arra mennia fene, csak muszáj, mert nincs más megoldás...
Tömegközlekedés: büdös, kényelmetlen, és az ember még parázik is, hogy mit fognak ellopni tőle, vagy hogy megkéselik-e mert valaki úgy gongolja hogy neki is kell a másik pénztárcája...ráadásul csak egészen picit olcsóbb, mint az autó...napi 200 forintot nem ér meg órákat álli a buszon a dugóban...
Nem egymást kéne aprítani hanem kéne végre tömegközlekedés meg úthálózatot fejleszteni...
ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.15. 19:26:45
francba elfelejtettem, hogy amíg én ezen szenvedek, épp fiatalok emelik kezüket magasba a Führerért és a náci Németországért az Astorián, remélem eggyel ezelőtt nem olvastátok el az ömlengést, ennek fényében inkább atomot kérek magunkra.
Krisi 2008.03.16. 03:26:54
Elhiszem, hogy nem szereted a tömegközlekedést, de azért nem kéne ilyeneket mondani.
Érdekes módon engem még sose késeltek meg buszon, nem lopták el semmi cuccomat, ha van ülőhelyem, akkor egész kényelmes, és büdös is ritkán van. Megértem, hogy mindenki inkább ül kényelmesen a kocsijában, ez természetes, de nem kéne úgy beállítani a bkv-t, mintha extrém sport lenne rajta utazni. (mellesleg én is elkerülöm, csak akkor használom, ha alkohol kerül a szervezetembe..:)
Azt meg senki sem mondja, hogy holnap gyújtsd fel az autódat, csak azt, hogy el lehet néha gondolkodni más alternatíván is. A kocsidban meg annyi embert viszel, amennyit akarsz, fizetsz érte egy valag pénzt, megérdemled ezt a szabadságot :)
Perillustris 2008.03.16. 09:21:28
1. nem picit olcsóbb
2. mégis, ki(k) miatt áll a busz a dugóban?
aqweren 2008.03.16. 14:40:29
A másik ami szerintem nem jól van, hogy kénytelen az ember a fővárosban dolgozni, mert viséken egyszerűen nincs lehetőség, vagy a munkahelyek meghívásos alapon vannak.
Szóval csak arra utaltam hogy sokkal összetettebb a dolog annál hogy egy-két önző ember autóal jár mert lusta...nem kéne mindent Budapestre rakni, minden hivatalt, irodát, központot, kellene elkerülő, normális elővárosi közlekedés, és ne érje meg autóal járni; de ezt ne úgy érjék el hogy dugódíjat szednek, hanem adjanak egy jobb alternatívát...
Egyébként amikor autóra váltottam tömegközlekedésről, kiszámoltam hogy napi 300 forintot bukok a dolgon...ami nem sok ahhoz képest hogy nem kell egy órát várni tűző napon, hóban-fagyban a csatlakozásra....
Rav Antal 2008.03.16. 19:21:08
Akkor meg miért nem költözöl Pestre? Ja, hogy büdös van, meg dugó a sok bejárótól? Azt meg nem szereted, mi?
Kata 2008.03.17. 09:36:24
mi újság a hiltonnál? Van elég tanulód? ;) Igor ott van még?
aqweren 2008.03.17. 15:41:03
Azért nem kölözök Pestre mert gusztustlan; minden fal la van h---ozva, kutyasz---- szagú a levegő, és irracionálisan magasak az albérlet árak...
És látod, most is egy egyszerű honpolgárba kötsz bele ahelyett hogy globálisan gondolkodnál, és meglátnád a probléma valódi okát....
Krisi 2008.03.17. 17:54:04
Ha nem szereted derűs fővárosunkat, akkor költözz el jó messzire vidékre, egy autóval kevesebb lesz.
Ha meg ide köt a munkád, akkor így jártál. De nem szép dolog telepöfögni a budapestiek arcát, ezen nincs mit szépíteni.
Kint élsz a szép kertes házadban, de akkor viseld el, hogy ennyit kell autózni, többet fizetni, korábban kelni, minden szarért bejönni Pestre, stb, ez nem az ország hibája, Te döntöttél úgy, hogy vidéken élsz, viseld el a hátulütőit.
A főváros meg nem véletlenül kapta a "fő" előtagot, szerinted a Főpolgármesteri hivatalt ki kéne költöztetni Szecsőre? Nemá.
aqweren 2008.03.19. 17:10:12