Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Halál ellen javasoljuk

2008.03.14. 13:36 :: Kisikasa

Egy apró mozdulat, ami életet menthet. Vannak érvek, ellenérvek bőven a biztonsági öv használatát illetően. A véletlen és a vak szerencse is sokszor közrejátszik. Azt viszont nem hiszem, hogy az autóban, menet közben bármilyen más tevékenység végzésében akadályt, kényelmetlenséget jelente a bekötött öv. Levélírónk, Doryl is ezt a véleményt osztja.
Az utóbbi napok két - a Lánglovagok c. oldalon szereplő - balesetének fotói egyértelműen mutatják, milyen következményekkel jár, ha valaki b...ik bekötni azt a rohadt, "kényelmetlen" ÖVET!!!  ÁÁÁÁÁÁÁHH!!!



A március 1.-én történt frontális ütközésnek - Daewoo Kalos vs. Mercedes Vito - volt egy halálos áldozata. Ugye, egyértelmű, hogy a f@ssá tört elejű, pehelysúlyú koreai szardíniásdoboz vezetője veszett ott - DE NEM!! Ő be volt kötve, A VITO SOFŐRJE NEMMM, és meghalt...:-(( Borzasztó!!! Nézd meg a két Vito-képet:



nem igazán tört össze az eleje - de a szélvédőn az a rettenetes, jellegzetes alakú, "lefejelős" törés...:-(((
 
A másik baleset ma történt, a Micu-pickup baromállat pilótája átrombolt a piroson - balszerencséjére beleállt a szabályosan keresztező troli oldalába (illetve jó, hogy nem pl. valami kis személyautócskát kapott oldalba). A trolin 2 utas könnyebben sérült, DE a Micu utasa BIZTOS NEM VOLT BEKÖTVE, mer' rendesen lefejelte a szélvédőt, és SÚLYOSAN SÉRÜLT...!!!



Szabadság, elvtársak, szabadság! Az övazviszontkorlátozaszabadságunkban...ja, az igen...:-(((

79 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rav Antal 2008.03.14. 13:43:47

Első, és az öv is első!

107! 2008.03.14. 13:49:49

Ha meg légzsák is van... Még inkább indokolt, hogy ne az törje ki a nyakad.

107! 2008.03.14. 13:52:15

Nem régen írtam erről a helyszínről. (Tudjátok a gyerekes sofőr.) Ott is erősebb volt a troli. Itt az igazi büntetés, nem a 20-as csekk, meg a négy pont.

vancello · http://www.vancello.blog.hu 2008.03.14. 14:11:24

Nincs ezzel semmi gond, természetes szelekció. Vesszenek az ostobák! :-(

107! 2008.03.14. 14:14:48

Nálunk csak azoknak jár a biztonság, akik meg tudják fizetni (egy 2 millás kocsiba hány légzsákot adnak), csak azok meg nem élnek vele.

Perillustris 2008.03.14. 14:20:07

Az a baj, hogy az ostobak korhazi ellatasa a kozosbol megy...

Amikor a Margitszigetre megyek futni, mindig figyelem az araszolgato autokat: a soforok max. 50%-a van bekotve.

Egyebkent ezt kellene a rendoroknek is. Civil ruhas, turista-kinezetu rendor kamerazna, mintha a Parlamentet filmezne az eszaki oldalrol, de kozben persze a soforokre lenne iranyitva a kamera.

Az ovet nem hasznalokat pedig felreinteni a lehajtonal es maximumra buntetni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.14. 14:21:29

107: Egy 2 millás legalapabb Swiftben is van két légzsák elöl, meg ABS. Csak a sok hülye gyakran azzal végzi ki magát, hogy az arcába robban a légzsák, mert nem használja az övet.

Hartmann 2008.03.14. 14:29:32

Erre csak apám ellenpéldáját tudom felhozni.
Igaz ez sokkal ritkább, és főleg régebbi eset.

Neki szerencséje, hogy nem volt bekötve.
Simán kirepült a szélvédőn, karcolás nélkül megúszta, de a motor meg az egyéb kapcsolódó dolgok azok szépen bent voltak az első üléseken.

Igen tudom, hogy a mostani aútókban ez szinte elképzelhetetlen, de akkor is :)

Hartmann 2008.03.14. 14:30:44

hozzáteszem, hogy nekem is az az első, ha netán autóba ülök, hogy kötöm be magam. Még akkor is mikor nem lenne kötelező (tolatás), mert abban sem zavar olyan mértékben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.14. 14:36:24

Hartmann: Sajnos pont az ilyen példákkal takaróznak azok, akik nem használják az övet. Örülök, hogy te nem estél ebbe a hibába.

ex-dr. vuk 2008.03.14. 14:46:48

En sok olyat ismerek, akik rendszeresen bekotik ugyan az ovet, de nem indulaskor.. Hogy miert nem tudom... Elindul, mar kint van a fouton, es akkor kezd el bohockodni az ovvel, nem fogja a kormanyt, stb... Mire jo ez?

Nincs is ennel egyszerubb. Beulsz, es indulas elott: [ov, beinditas, vilagitas, kezifek, sebesseg] tetszoleges sorrendben.

Squeky 2008.03.14. 14:47:33

1000ből talán 1 szer menthet életet ha kiröpülsz az autóból. Akkor meg simán rádeshet. Szal be kell kötni na

Akos 2008.03.14. 14:54:17

Én azzal büntetném azt, aki nem köti be magát, hogy baleset esetén - függetlenül attól, hogy hibás volt-e, vagy sem - megfizettetném vele az ő, és a balesetben többi résztvevő személy egészségügyi ellátásána és rehabilitációs költségeinek egészét.

Hartmann 2008.03.14. 14:54:39

Squeky: én is ezt mondtam, hogy sokkal ritkább :) Főleg, hogy a mostani minőségi-, törés-, merevségi követelmények miatt nem valószínű, hogy a blokk az utastérben landol :)
Inkább lefelé csúszik az autó alá

Én is mindig, mindenkivel beköttetem az övet, ha mellém ül (bár átlag kb 10 alkalom/év amit autót vezetek)

pöpec rob 2008.03.14. 15:05:33

Hartmann:Az édesapádnak nagyon profi védőangyala van!!!
Hogyan lehet karcolások nélkűl megúszni egy autoból való kirepülést...? (Hiszek neked,csak nagyon vicces amikor nekem is ilyenekkel magyarázzák,hogy miért nem akarják bekötni megukat...)

Hartmann 2008.03.14. 15:11:25

Pöpec Rob: a karcolás nélküliség csak az arányok érzékeltetése miatt szerepelt.
Csont nem tört, minimális zúzódás, stb :)

nekem is hiába mondják, én is bekötöm magam.
Sőt apum is. Az az első dolga, hiába mentette meg akkor a bekötés hiánya :) (Osztán lehet az is, hogy nem csak azért nem volt bekötve, mert lusta volt, hanem mert öv sem volt, ezt má nem tudom)

Squeky 2008.03.14. 15:14:33

Nekem kiskorom óta úgy tanították h övet be! Ez nekem is alap dolog...

J.o.k.e.r · http://www.macorultek.hu 2008.03.14. 15:24:42

Nálam is alap dolog az öv bekötése indulás előtt. Ha utazik velem valaki, akkor őt is mindig megkérem, hogy kösse be magát, ha nem tetszik, akkor max. megy busszal, de velem nem jön. Sokan hivatkoznak arra, hogy kényelmetlen az üv használata, erre azt szokták mondani, hogy a tolókocsi meg még kényelmetlenebb, már ha túléli egyáltalán az egyén a balesetet...

A hátsó ülésen ülőknek is fontos a biztonsági öv használata, mert ütközéskör öv nélkül keményen összenyomhatják az elől ülőket, sajna volt már nem egy ilyen baleset...

De ezeket szerintem már elmondták rajtam kivül is egy páran. :)

Az öv életet menthet!!!! És ez nem vicc. ;)

pöpec rob 2008.03.14. 15:26:28

Amikor nagyon erősködnek,hogy "nekik" nem kell az öv,olyankor szoktam játszásiból hetvennél belesatuzni a fékbe egy pillanatra...Érdekes,eddig mindenki bekötötte magát utána... :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.14. 15:33:09

pöpec rob: Aztán ha 70-nél satuzol, akkor az utasodat utána viheted kórházba, meg vehetsz műszerfalápoló kendőt egy rakással... :) Ha meg nem fejeli le a műszerfalat/szélvédőt, akkor nem is volt az igazi satu! :)

Dia 2008.03.14. 15:36:01

Mindig bekötöm magam, sőt ha az utas nem köti be magát, akkor megkérem. Persze volt, aki nem volt hajlandó. Ilyenkor elég lassan elindulok, majd egy kegyetlen satufék. Hatásos, mert nem számítanak rá és igencsak meglepődnek, hatásos, rögtön bekötik magukat. Innentől felfogják, hogy nagyobb tempónál kirepülnének...

Persze egyik unokatesóm életét az mentette meg, hogy nem volt bekötve. Ő vezetett és oldalról belementek. Egyszerűen átrepült az anyósülésre, de ha be van kötve, akkor valószínüleg neki annyi. Ne akarja senki megtudni, hoyg mi történt a vezető oldalon az autóval...

Azért az ütközések jelentős részénél az öv életet ment, de kicsi az arány nagyon, mikor jobb lenne a hiánya...

SzD 2008.03.14. 15:36:36

Az én autóm is két milla volt, de van benne 4 légzsák (2 elöl, 2 oldal), meg ABS. A motor teljesítménye olyan, hogy nem teszi szükségessé az ESP-t :D
Ja, a kocsi VW Polo 1.2
Mint aktív mentős, én csak horror történeteket tudok a kocsiból kiesésről :(

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.14. 15:36:44

havonta egyszer legalább mindíg minden kommentező elmondja hogy mennyire hasznos, és be kell kötni, és van pár aki nem bekötni párti.

de nem minket kell nevelni már szerintem. nem itt kellene sulykolni mindezt mindíg ugyanannak a 100 embernek.

ezt óvodában, meg iskolában kellene tanítani, meg a két barátok közötti reklámszünetben spotolni, meg a maunika só alatt...

Cro.Norb · http://reklamfuggo.blog.hu 2008.03.14. 15:38:18

Néha úgy tűnik, hogy hiába kampányolnak minden országban a közlekedés biztonságosabbá tételéért, de vannak országok ahol az ittas vezetést és a gyorshajtást sikerült visszaszorítani. Reklámok a biztonsági öv használata mellett is bőven vannak.
Nálam is van néhány ilyen a többi közlekedés-biztonsági szpot közt:
reklamfuggo.blog.hu/tags/közlekedés

Dia 2008.03.14. 15:38:36

Pöpec rob

nem kell a 70, elég 15-nél de nem kicsit, hanem elég tiszteset fékezni. Akkor még inkább meglepődnek, hogy ilyen kis sebességnél mekkorát lendülnek... ;)

pöpec rob 2008.03.14. 15:38:49

Kipróbáljuk? :)
Van müszerfalápoló kendőm két csomaggal is...(a legjobb idegeskedés helyett dugóban!)már úgyértem a müszerfalat fényezem vele...

Darrick 2008.03.14. 15:39:34

Lehet, hogy csak azért se kötik be sokan magukat mert kötelező? Lehet elkéne törölni, és ripsz-ropsz mindenki bekötné. :D (álom-álom)
Egyébként én is mindig-minden helyzetbe öv-be.

Cro.Norb · http://reklamfuggo.blog.hu 2008.03.14. 15:40:18

Majdnem sikerült az előbb a belinkelés:

reklamfuggo.blog.hu/tags/közlekedés?tags=közlekedés

Big-B 2008.03.14. 15:44:04

Burultam már én is. Akik mögöttem jöttek azt hitték, ebből a kocsiból már senki nem száll ki. Természetesen be voltam kötve, így az ülésben maradtam és a kaszni megvédett az ütésektől.
Nade ha nem, akkor simán kiesek az oldalán pörgő kocsiból...

bamboo 2008.03.14. 15:44:08

ülök ma a kerepesin a dugóban... mellém passat... benne romulán hódítók, spanyol rsz... gyerekülés hátul, üresen, gyerek kapaszkodik a két ülés közti résnél.

Dester 2008.03.14. 15:46:22

Én utálom az időmet fölösleges dolgokkal tölteni, de! Az övet mindig bekötöm és minden utasomat megkérem erre, ha városon belül vagyunk, akkor is. Hátul is. 16 éves sportautóm van, masszív gyűrődőzóna van elöl, de légzsák nincs... Általában nincs is rá szükség, 130-nál meg már az sem sokat segítene. Én azt az időt szoktam felhasználni az öv bekötésére, amíg az öndiagnosztika lefut, tehát gyújtás, lámpák kigyulladnak a műszerfalon, övemet bekötöm, majd ha kialudtak a lámpák, beindítom a motort. Nincs kárbaveszett idő. :)

Mondom ezt annak ellenére, hogy tudok ellenpéldát is. Egy barátommal megcsúszás közben csapódott fának a Honda S2000-ével (nem volt fenn a tető). Ő oldalra ki tudott repülni a haverjával együtt, a kocsit megnézve nem hittem volna, hogy ebből ember kiszállt élve, mégiscsak 1 napot töltöttek kórházban. Ha be lett volna kötve, valószínűleg a nyakát töri az oldalirányú gyorsulástól. Ez egy nagyon extrém és szerencsés eset volt, ő kapott egy második születésnapot is, úgyhogy ne tekintsék példának a kabriótulajok sem...

Rocko- 2008.03.14. 15:47:58

múltkor mentem két sarkot öv nélkül, egyszerűen hiány érzetem volt.
nekem a kedvencem: öv bekapcsolva standarden, az emebr mögött (különben bim-bam meg alacsony sebességkorlát), na miben, na miben? igen, Volvoban! hát ennyit ír így az a fene nagy biztonság!

Dester 2008.03.14. 15:51:47

Ja igen, félreérthető volt: az övet nem tartom FÖLÖSLEGES dolognak, én is bekötöm még tolatáskor is. Akkor is érheti az embert meglepetés. A kocsit illetően pedig az "általában nincs is rá szükség" szöveget úgy értem, hogy láttam (sajnos) rengeteg olyan autót összetörve, amilyen nekem van, és nagyon nagy százalékukból élve, sőt minimális sérülésekkel szálltak ki az emberek. Még akkor is, ha borult. Pedig 92-ben még nem volt NCAP törésteszt, ha jól tudom :)

yeahhh 2008.03.14. 15:53:03

Bamboo: na, az ilyen "szülőktől" rándul össze a gyűrűsizmom - itt aztán qrvára jogos lenne a vasszigor! Az a szerencsétlen gyermek nem tehet arról, milyen agyatlan ősei vannak, akik sajnálják a pénzt gyermekülésre/vagy egyszerűen nem használják azt:-(((

Nagykócsag 2008.03.14. 15:58:45

A biztonsági öv mellet egy másik dolog, amire sokan nem figyelnek:
A hátsó ülésen ülőknek fel kell húzni a fejtámlát mikor beülnek. Könnyű elfelejteni, meg kell tanulni figyelni rá.

pöpec rob 2008.03.14. 16:00:44

Akkor én most nekiindulok a vidéknek,pénteken négykor az esőben,pestről... (hajrá)Csak elötte bekötöm magam...

úrvezető 2008.03.14. 16:00:56

Én is azt gondolom, hogy nem kellene kötelezővé tenni, de a nem bekötött sérültek ellátását egyszerűen nem fizeti a TB. Ennyi. A garázsom falánál sem kötelező fékeznem. Max zsebből fizetem a kocsi+garázs javítását, nem?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.14. 16:01:25

egy-kettő-három: Na igen, ezzel szoktak kikergetni a világból néha az alkalmi utasaim. Mondom, hogy felhúzom neki a fejtámlát. Erre gyakorlatilag 100%-ban az az első reakció, hogy "nem kell, nem nyomja a hátam így se". Ilyenkor szoktam közölni, hogy elsősorban nem a kényelmük érdekel. Volt már aki megsértődött rajta, mert ezután sem fogta fel, hogy most akkor mi a bajom tulajdonképpen...

Landy4x4 2008.03.14. 16:01:50

Beteges övet bakapcsoló vagyok.
Stori:
cégnél elromlott a távirányitós kapu. Kocsiba beülök bekötöm magam, kitolatok és megyek bruttó 2 m-t előre, öv kicsatol, kiszáll, ajtót elhúz, belül, övet becsatol, kiaraszol 4m-t, megáll, öv kicsatol, ajtót behúz, beszáll, becsatol és elmegyek.
Mit mondjak, amikor feleszméltem, hogy mit csináltam, megszakadtam a röhögéstől és reméltem más nem látott, mert idiótának nézett volna.
De így jár az akinek motorikusan az van az agyában, hogy be kell csatolni magad.

névnév 2008.03.14. 16:16:46

lakotton kívül biciklis bejön, kb 100-as sebesség: villanyoszlop félbetörik, árokban kocsi megakad majd kiugrik, végül megáll. biciklis megúszta. mi is a kocsiban. de mindeközben még a horizontot is alig birtam követni, a kezeim arra repültek, amerre akartak. az öv úgy tartott, mintha bugee jumpingoltam volna párat.
még jó, hogy mindig minden esetben használtam. mert kurvaélet, hogy utólag már késő! tolókocsiból lehet agyalni aztán (ha maradt mivel ugye)... nekem nagy esélyem lett volna egy jó kis nyaktörésre pl...

vjalle76 2008.03.14. 16:18:17

En is mindig bekapcsolom az ovet. Viszont az ugyvedem nem, mert osszegyuri az inget, zakojat. Allitolag sokan ezert nem kotik be. Erre megoldas egy kis hatarolo ami nem engedi megfeszulni az ovet alaphelyzetben. Persze igy nem tokeletes a vedelem, de meg mindig jobb mint ha egyaltalan nem lenne bekotve. Sajnos sokan nem ismerik ezt a hatarolo eszkozt, en sem tudom hol lehet kapni.

Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.03.14. 16:18:48

Az öv kényelmetlen, és a mozgásban is korlátoz.

De nem annyira mint a tolószék...

Ez jutott eszembe erről.

vajk 2008.03.14. 16:19:45

Mindenki tud mondani 3 esetet, amikor jol jart aki kirepult az autobol. De kapasbol tud mondani 20-at, amikor nem! Mindenki dontse el minek mekkora az eselye.

Ja, es megegy: a legtobb autoban nem nyilik ki a legzsak, ha nincs bekotve az ov. Egyreszt, mert feltesszuk hogy akkor nem is ul ott senki, masreszt mert a legzsak ugy van meretezve, hogy csak ovvel er valamit.

vajk

Attila999 2008.03.14. 16:20:06

Gyerek középen a dugóban?
A kedvencem ugyanez az M1-esen, 140-es tempónál.
Volt, akinek végül gratuláltam, és mondtam neki, hogy igaza van, fiatal, tud másik gyereket csinálni...

Én magam 18 évvel ezelőtt, ifjú vezetőként csattantam frontálisan (szembe ittas vezető az én sávomban...), és bizony éppen NEM voltam bekötve. Nem tudom, enyhített, vagy súlyosbított volna a dolgon, minden esetre felépültem, és egy dologban változott a vezetési stílusom: azóta MINDIG bekötöm magamat, és ez természetes a családomnak is. Lányom már ebbe nevelkedett, és az első mozdulata, akármelyik autóba ül is a bővebb családban.
Higgyétek el, nem korlátoz annyira, mint a kerekesszék vagy a koporsófedél.

Szajberpiraty 2008.03.14. 16:21:43

Én nem vezetek, csak utas szoktam lenni, de mindig bekötöm az övet. Nem érzem biztonságban magam másképpen.

A Vito sofőrje egy igazán biztonságos járműben halt meg, és szerintem odaát sem dícsérték meg ezért a totálisan értelmetlen elhalálozásért.

Övvel mi baja is lett volna? Lila folt itt-ott?

yanchi 2008.03.14. 16:21:52

Urak, hölgyek, Darwinnak igaza volt. Nem, akit zavar az öv, és úgy közlekedik, mint az állat, az továbbra se kösse be magát, jól gondolja, neki arra nincs szüksége. Hulljon a férgese... esetleg egy rendes embernek jól jön még az a vese, meg szív. Agyat úgysem ültetnek át, úgyhogy a hülyeség sírba száll velük...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.14. 16:22:12

vjalle: Ez a zakógyűrős az egyik legbénább kifogás amit valaha hallottam. :)))

Walter Melone: Az öv ha jól van belállítva, egyáltalán nem kényelmetlen, lassú mozgásban nem korlátoz. Akkor korlátoz mozgásban, amikor azt kell tennie. Tolószékben meg még nem ültem soha, nem is szeretném megtudni, hogy mennyire kényelmetlen... :/

Maad 2008.03.14. 16:38:50

Eddig nem volt válaszom arra a mondásra, hogy
"értem én, hogy az öv biztonságot ad, de a saját életemmel azt csinálok, amit akarok, nekem ne szabja meg törvény, hogy vigyázok e magamra, vagy sem!"
Az, hogy a közösből megy a kórházi ellátás, még nem jutott eszembe. Érdemes volt olvasni a hozzászólásokat. Meg megnézni a reklámokat.

Ja, én övmániás vagyok, természetesen, és ha valaki beül mellém, vagy mögém (az ultrabiztonságos, légzsákos autómba) addig nemindulok el, míg be nem köti magát. Vagy menjen ahogy akar.

Tulelo 2008.03.14. 16:43:25

Mindig bekapcsolom, reflexbol. Eddig mar ketszer nagyon hasznos volt:


Egy szaraz teli reggelen rafutottam egy ejszakai csotores maradvanyara, amitol kidontottem egy tablat es egy kaput... De ez szinte semmi volt a masodikhoz kepest:

Egis gyogyszergyar mellett, ejszaka, '99-es Toyota Corolla. Kijovok a kanyarbol a vasuti hid utan (befele jottem) es mar csak annyit latok, hogy valaki elozi a szembe savban jovo BKV buszt - es nem fog visszaerni. Fek, erosebb fek, kormany jobbra. A legelso fa megfogott, a bunos autos sertetlenul visszaert a busz ele. A kocsi total. Ha nem vagyok bekapcsolva - legzsak ide vagy oda - lefejelem a szelvedot. Igy meg megusztam annyival, hogy par hetig nem tudtam felulni az agyban (ugy megnyomott az ov).

(Szerencse, hogy volt egy csomo tanu, mert a biztosito szivozni akart, hogy csak ugy magamtol mentem fanak es utolag talaltam valakit, aki magara valallja a hibat.)


Az utasoknak mindig azt mondom: annyi marha van az utakon, soha nem lehet tudni ki jon szembe. Ez aztan rogton konszenzust teremt es bekapcsoljak az ovet.

HgGina 2008.03.14. 16:54:42

Én két napja csúsztam bele valakibe. Kocsi eleje átalakult, az öv megfogott. Talán harminccal mehettem bele. Öv nélkül esélyem se lett volna túlélni. Ez nálam alap.

A biztonsági öv evolúciós kritérium.

Perillustris 2008.03.14. 17:09:46

A sisak is olt mar meg bringast, en megsem megyek nelkule 1 metert sem.

EBEUSS (törölt) 2008.03.14. 17:32:05

HgGina: szerintem 30-nál öv nélkül sem haltál volna meg, de ha mégis, akkor sikeres ember nem lehetsz! ;)

Pár hete a BAH csomópontnál figyeltem a dugóban a szembejövő pajtások övbekötési szokásait. Engem meglepett, hogy sokkal többen használták, mint gondoltam volna... Az átlag autóval rendelkező kisemberek több mint 90 %-a be volt kötve. A kisteherautókban szinte soha senki! A SUV -ok, nagyobb mercik, bmw-k, kb. fele-fele. De egyértelműen az tűnt fel, hogy a nagy autókban biztonságban érzik magukat öv nélkül is az emberek. Majd rájönnek, hogy NEM!

AP (törölt) 2008.03.14. 17:38:28

Nincs miről vitatkozni!!

Aki nem képes azt a kurva övet bekapcsolni, az meghal. Ennyi.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.14. 18:05:54

Kevésbé korlátozza szabad mozgásodat a biztonsági öv, mint egy tolókocsi!

Ha légzsák is van az meg öv nélkül kitűnően le tudja rendezni az arcodat, aztán ha szerencséd van meg tudod, hogy a plasztikai sebész mit tud kihozni új fizimiskádból.

Ugyanis ha légzsák van, akkor van övfeszítő rendszer is.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.14. 18:11:33

E39-es BMW-ben nyomásérzékelős az ülés. Van aki a be nem kapcsolt biztonsági övet visszajelző rendszert úgy kerüli meg, hogy az ülés mögött veszi át az övet és úgy kapcsolja be. Okos....

Johnny336 2008.03.14. 18:51:25

Igen, az öv kevésbé kényelmetlen, mint egy szűk fadoboz...
Egyébként számomra nem is kényelmetlen. Teljesen természetesen, hogy ott van. Aki arra hivatkozik, hogy kényelmetlen, az csak nem tud semmi épeszű kifogást találni (mivel nem is létezik az öv ellen - a 0,1%-os túlélés övbekötés hiánya miatt nem érv!), és ezzel bizonygatja valójában saját magának. Egyik havert rászoktattam az övre. Beült mellém. Mondtam: "Övet!" "Miért? Csattani akarsz?" "Nem, de a szembejövő Transitos lehet másképp gondolja majd ugyanezt..."

potha 2008.03.14. 20:26:57

Én is gyakran nézegetem a langlovagok oldalát!

Megnézem, nem azért hogy mások szenvedését lássam, de ezekből okulni is lehet!

Gyakran találtam én is olyan fotókat amiknél ki volt fejelve a szélvédő...Vajon miért? ...

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.14. 21:12:48

A kedvenc öves történetem következik:

Nagybátyáméknál pár éve nyáron én vittem ki a mezőre a melósokat. Beülünk a kocsiba, én meg rögtön közlöm, hogy "légyszi, az öveket". Erre az egyik, a hátsó ülésről:

- Minek az? Régen se kellett bekötni.
- Ha például nekünk jön valaki, nem árt, ha nem repkedsz szanaszét az ülések között.
- Ugyanmár. Vágja a hasamat.
- Hidd el, nem poénból kötelező.
- Á, marhaság, azé', hogy legyen mé' bírságolni.
(Taktikát váltottam:)
- Engem viszont ne húzzon meg a rendőr tizenöt ropira, azért, mert nem voltál bekötve.
(A haverja erre megszólal:)
- Tartsd a csathoz, Józsi, ha má' annyira fél a gyerek.

Azt már hiába magyaráztam volna neki, hogy egy frontális ütközésnél ő a 120 kilójának többszörösével szakad a nyakamba, és egyenletesen a kormányba-műszerfalba passzíroz.

Amúgy nálam reflexmozdulat, hogy amint kocsiba ülök, az övért nyúlok. Van, hogy még az udvarban is.

Rocko- 2008.03.14. 21:32:38

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.03.14. 16:22:12
"Tolószékben meg még nem ültem soha, nem is szeretném megtudni, hogy mennyire kényelmetlen... :/"
hmm, lehet 1 nap tolószékezésre kéne kötelezni a nem bekötőket.
bár franc se tudja, lehet így akarnak Jolly Joker rokikártyát a parkoláshoz. :|

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.03.14. 17:09:46
hogyan?

volante · volante.blog.hu 2008.03.14. 21:12:48
na erre szokás azt mondani, h köszönjük a jelentkezését, majd kiértesítjük.


és azt hiszem ez a legjobb szoktatási módszer: www.youtube.com/watch?v=xjxyvI9Z2ZI
(vagy 30 percet túrtam érte a tube-ot, de meglett)

107! 2008.03.15. 08:11:03

Ez a videó nagyon jó. Én az egyik emeltszintű képzésen láttam egy (talán angol) balesetmegelőzéses videót. Részletesen bemutatta, hogy egy balesetnél az egyetlen be nem kötött srác hogy öli meg a többit. Mindenki meghalt, kivéve az az egy.

yeahhh 2008.03.15. 11:46:42

107: Nagytétény?:-)

szmoker 2008.03.15. 11:48:50

Van nekem egy kollégám, aki 5-10 éve fuvaros, meg profi sofőr, meg ő nem köti be, mert nem kell.
Csakhoghy a cégünkél meg az a divat, hogy bekötjük az övet - hát addig baszogattuk a srácot, hogy ő is elkezdte bekötögetni.

Aztán dobott egy triplaszaltót az M5-ös árokjába bele jól, kocsi totálkár, szerszámosláda a raktérben millió darabra szétrobbant, ő meg rájött, hogy a fejével is az történt volna, ha nincs bekötve.

Azóta ő is nagy harcosa az öv-bekötésnek.

szmoker 2008.03.15. 11:51:06

Ja, még meg is köszönte, hogy addig baszogattuk, hogy rászokott a bekötésre. Mivel általában én vagyok a leghangosabb baszogató, ez igen jó érzéssel töltött el - egy kolléga életét megmenteni :)

Sundance 2008.03.15. 12:28:07

A sok "légzsák majd szétüti az arcod" véleményre: Én kocsimban pld (Mazda6) nem nyílik a légzsák elöl, ha nincs bekötve az öv. Tehát nem az viszi szét az arcod, amx a kormány :)

Mondjuk ettől még uigyanúgy javallott, (sőt) bekötni az övet....

De úgy tudom sok kocsiban így van: nincs öv kötve, nem durran a légzsák.

Perillustris 2008.03.15. 15:04:22

Újabb *****: www.langlovagok.hu/html/galeria/1785.shtml

Rocko: pont sz@rul csavarodik az ember fején, és/vagy nem csúszik eléggé a sisak a talajon, mert megakad, s kitörik a nyak.

Ez a videó megvan? Meg kell számolni a fehér ruhások passzait: www.youtube.com/watch?v=jB9SRm2c_LA

Rocko- 2008.03.15. 15:24:42

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.03.15. 15:04:22
én meg pont így találtam a videót: www.dothetest.co.uk/ asszem Labzo linkelte.
sisak: az gáz, kb. az a szitu, amikor az ember beköti magát. de a háta mögött. egy jó dolog használata - csak rosszul.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.15. 15:35:07

Régen fejtámlát se raktak az ülésekre. Ma már tudjuk mit lehet megúszni egy hátulról való ütközés esetén. legtöbb hátsó ülésen is van fejtámla. :)

TGV 2008.03.15. 16:50:56

Franciaorszagban, miutan hosszu evtizedek kitarto munkajaval elertek, hogy 95 % bekoti magat... elol, most azon dolgoznak, hogy hatul is legyen mindenki bekotve.
Egyik elso rendelkezes: a kocsi vezetoje felelos minden 18 ev alattiert a kocsiban, hogy be legyen kotve, gyerekules, korrekt modon. Ha nincs... a vezetore kiszabjak ugyanazt a buntetest, mintha o maga nem lenne bekotve: 3 vagy 4 pont, plusz parszaz €.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.03.17. 01:17:27

Pont a zsebemnél megy át az öv , nem tudok belenyúlni. Sokszor kurvára kéne pedig.

107! 2008.03.17. 16:12:49

Az a gond, ha nem köti be az övet, akkor csipog, sípol,... Ezért találékonyan az ülés mögött (nem csak a háta mögött, mert úgy nyomja a gerincét) bekapcsolja, és már ki is van játszva a légzsák érzékelője...

Nekem is okoz kényelmetlenséget. Körbe vagyok akasztva minden vacakkal, kötelező kabátban ülni... és néha még a rádióm segélykérőjét is benyomja, de inkább elfészkelődök az ülésben, mint hogy egyszer egy fekete zsákba tegyenek bele, mert nem voltam bekötve.

tehenke 2008.03.18. 13:57:01

Ez a nem kötöm be magam, mert az apósom is kirepült az autóból kicsit olyan, mint hogy az ittas vezetők a balesetek 20%-ért felelősek, a maradék 80-at józanok követték el. Tiltsuk be a józanul vezetést inkább!

Rav Antal 2008.07.10. 02:12:28

Aki még mindig nem kötötte be:

Dátum:
2008. július 9.
Megye:
Fejér megye
Leírás:
Az Aba-Bodakajtor felé haladó Opel Calibra a bal oldali vízelvezető árokba hajtott és megpördült. Az Opel vezetője kirepült a kocsiból. Az autó a vízelvezető árokban ráesett a kizuhant fiatalember felsőtestére. Az Opelt a tűzoltók emelőpárna segítségével emelték meg, és csak így tudták kiszabadítani a sofőrt az autója alól. A 19 éves fiatalember életét a mentők már nem tudták megmenteni. Az aba-bodakajtori sofőr nem használta a biztonsági övet.

Legolas86 2008.11.02. 23:01:39

Üdv!

Olvastam ilyet is, és olyat is, ki ellene, ki mellette.
Részemről 2 példa is van.

1. Az egyikben 2 ismerősöm túlélte a balesetet, mert kirepültek. Az autó motorját a hátsó ülésről szedték ki...

2. Apám munkába ment, és alsóbb rendű útról fékezés nélkül oldalról telibe kapta egy egyébként is gyorsan hajtó autós. Nos Ő be volt kötve, és ezért túlélte.

Nem az a kérdés, hogy be kell e köti, vagy nem. Szerintem ez mindenkinek a szíve joga kelen, hogy legyen.

Attól aztán buta ütést tudok kapni, amikor arrébb áll valaki 3 házzal egy egyébként is csendes környéken, és a rendőr megbünteti az öv miatt... főleg egy olyan rendőr, aki úgy szint nincs bekötve, és vezetés közben telefonál...
Másik dolog, minden nap elkerül egy szolgálatból haza tartó rendőr, szolgálati autóval, feszt megelőz, és pillanatok alatt el is tűnik (90km/h szoktam közlekedni)

Na nem félre érteni, nem vagyok rendőr ellenes, csak azt nem értem, hogy A TÖRVÉNY miért CSAK A CIVILEKRE VONATKOZIK???

Pistike911 2008.11.02. 23:33:24

"A TÖRVÉNY miért CSAK A CIVILEKRE VONATKOZIK???"

Azért, mert a törvényt betartatók többsége meg van róla győződve, hogy nincs olyan, aki a törtvényt betartatókkal betartatja a törvényt. A szomorú az, hogy az esetek döntő többségében igazuk is van.

"Attól aztán buta ütést tudok kapni,..."

Gondolom itt gutaütést akartál írni. :)

Jacques Foche 2008.11.03. 01:13:13

Legolas86 2008.11.02. 23:01:39

"Nem az a kérdés, hogy be kell e köti, vagy nem. Szerintem ez mindenkinek a szíve joga kelen, hogy legyen."

Szerintem meg nem. Maradjon csak kötelező, mert nem azért fizetem a TB-t, hogy aztán az a magukat halhatatlannak hivő "kihaénnem"-csávók 27 darabból történő összehekkelésére meg a további életük során folyósított rokkantnyugdíjra menjen el. Aki annyira primitív, hogy nem jut el addig hogy az öv becsatolása az a saját érdeke, annak az orvosi költségeit is saját zsebből kéne kifizetni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása