Számítógépet számítógépboltból, tévét tévéboltból, üzemanyagot pedig rendes benzinkútnál vegyünk, ne pedig olyan helyen, ahol mindezek mellett kenyeret is árulnak. Nálam ez mostantól alapszabály.
Merthogy sikeres ember nem lehetek, de legutóbbi svájci utunk előtt a soroksári Auchanban tankoltam tele Swiftünket, hogy aztán az M1-esen azt higgyem, mindjárt hívni kell az autómentőt.
Több mint 25 ezer kilométert mentünk már az 1,3-as Swifttel, autópályán, 130-nál sose fogyasztott többet 6,5-7 liternél. Most először az tűnt fel, hogy az autó nem akar felmenni az emelkedőkön. Úgy elszállt a kraft, mintha nem is lett volna. Ezzel párhuzamosan a fogyasztás az egekbe szökött, nem sokkal a határ előtt sikerült elérni a 8,1-es csúcsot a fedélzeti computer szerint. Ilyet még a bejáratás alatt sem láttam.
Gondoltam, hogy a benzin lehet a bűnös, de a bizonyosság kifejezetten szomorú volt. A tank gyakorlatilag villámgyorsan kiürült (hál istennek), már 450 km után tankolnunk kellett Ausztriában. Na az maga volt a megváltás. Az emelkedők végre nem jelentettek gondot, a fogyasztás pedig beállt a jól megszokott szintre. A második tankolás után, mellyel még jobban hígult a megmaradt auchanos benzin, még tovább csökkent a fogyasztás, a legmeredekebb emelkedőkre pedig 80 helyett felértünk 120-szal. Mint általában.
Mellékes, de a legjobbnak a svájci benzin tűnt, sikerült egy 6,1-es szakaszt is produkálni, Magyarországra visszatérve, az első Mol-kutas benzinből vételezve viszont a fogyasztás visszament 7,1-re. A kérdések: mit adnak el Magyarországon benzinként? Mit spórolnak ki belőle? De a legkínzóbb kérdés, hogy az Auchanban mégis mi a jó francot adtak el 95-ösként? Más is tapasztalt már ilyet?
Mit adnak el benzin néven?
2008.03.18. 08:41 :: Kisikasa
Az árak csak emelkednek a minőség változatlan. Bár efelől is vannak kétségeim... Tygger egy életre megtanulta, hol ne tankoljon ezután. De hogy hol érdemes, az megint egy másik kérdés.
210 komment
Címkék: autó veszélyes benzinkút lehúzás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.18. 08:46:04
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.18. 08:47:35
nálam a omv és a jet jött be, de az se mindegy melyik kúton! pl a BAH csomópontnál akkor se tankolok még1x ha kifogy a benzin és el kell toljam a kocsit a bartókra a jet-hez :o)
AZso · http://www.azso.hu 2008.03.18. 08:55:36
Nem vagyok se autószerelő, se benzinkutas, de van autóm és tudom, hogy egyik pillanatról a másikra elromolhat, úgyhogy nem hiszek az ilyen sztorikban... Bocs.
rol 2008.03.18. 09:02:50
vape 2008.03.18. 09:03:09
A hipermarketek kútjaitól én is félek. Vagy az üzemanyag gyenge minőségű, vagy a kút mérőórája csal. Hozzáteszem: tapasztalataim szerint. Így az olcsóbbb benzinből többet tankolsz, tehát végeredményként ugyanannyiba kerül a tankolás, mintha Mol-hoz, OMV-hez, stb. mentél volna.
old bahaman 2008.03.18. 09:10:40
Már én is jártam így. Nyíregyházára tavaly az Auchannál tankoltam a csábító ár miatt. Mivel akorriban elég sűrűn jártam arra, tudtam, hogy, mikor, mennyit kell tankolni. Egy tankkal simán bírtam az odautat és a 1/4 visszautat, akkor bőven elég volt tankolni. Ehhez képest a hipermarketes vásárlás után az odaút 3/4-énél már vészesen világított a benzinlámpa. Azóta valamiért nem igazán tértem be hozzájuk.
Nem vagyok szakértő, de állítólag az igényes benzin kíméli az autó belső szerveit. Ugyan a hipermarket kútnál relatíve ugyanannyiba kerülhet az út, de közel sem vagyok benne biztos, hogy jót tesz az autómnak az a gyenge minőség. Maradok inkább a szokásos kutaknál (én általában Esso, OMV és Shellt veszek igénybe).
öcsiboy 2008.03.18. 09:14:33
Azóta Lkerülöm a SHELL-kút környékét is.
Aktivista 2008.03.18. 09:22:47
Vásárolj kizárólag MAGYAR terméket!
Olcsón! MOST! TE, TE PARASZT! HINYJE!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 09:25:08
Johnny336 2008.03.18. 09:29:14
Én a Castrol-ra szavazok (mostmár Avia néven futnak). Reklám helye: XIV. Gvadányi utca
A benzin nem drága, 7 liter körül eszik belőle nyáron a paripa. Sztrádán 6-6,5-et kihozok vele, ha nagyon spórolósan tekerek (1.4 karbi). Szerinem korrekt.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.18. 09:38:01
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 09:40:29
Manyizga (törölt) 2008.03.18. 09:42:08
b0c1k4 2008.03.18. 09:43:57
AjTb 2008.03.18. 09:44:07
totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/
Hózentróger 2008.03.18. 09:44:18
Az a szomoru amugy, hogy a kocsogok a te 3-4-5 millas autoddal szorakoznak a szar benzinjukkel.
Herbspaak 2008.03.18. 09:45:10
Gumidomino 2008.03.18. 09:46:00
Ez valószínűleg pech volt.
Ha a preferált társaságod minél eldugottabb kútján tankolsz, annál nagyobb az esély hogy normális áron kapsz üzemanyagot (a frekventáltabb helyeken található kutakon ugyanazt az üzemanyagot méri ugyanaz a társaság más áron - pl. Agip)
Zé · http://okosdolgok.hu 2008.03.18. 09:46:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 09:47:57
tygger 2008.03.18. 09:49:50
Egyszer tankoltam Carrera 95-öt, mondom hadd érezzem az erőt (19 év, 75 ló - muhahah...). Ami rángatást produkált az autó üzemmelegen...olyat még nem szartam.
johnny, van itt ilyen? svájc tele van avia kutakkal, ott tankolva jött ki a 6,1-es átlag. gondolom, azért ide hangyányit higított naftát küldenek :)
prokee · http://www.prokee.hu 2008.03.18. 09:52:06
Környékünkön három lidérc kút van, ebből kettő hypermarketes, egy pedig mini privát kút.
Havi 1-2 autó esik be komoly üzemanyagproblémával, és valahogy mindig kiderül, hogy ezeknél tankolt. Friss, máshol tankolt benzin általában megoldás. Ha nem, az azért nem, mert sz*rrá gyilkolta a benzin az AC-t...
Furcsa, kocsonyás állagú nyál szokott kikerülni a tankból ilyenkor.
Hózentróger 2008.03.18. 09:52:31
En Varpalotan szoktam tankolni, ott csak Esso, MOL, es Tesco van.
Elofordul, hogy a veszpremi JET-nel tankolok, eleg olcso ott a benya, nem vettem eszre kulonbseget az Essos es a Jetes kozott. Bar, allitolag a veszpremi JETnel is van mokolas. Nem tudom. Lenteg, hogy most olyan 6,5 korul eszik a Fobia atlagban, es jol is megy, nincs vele baj. Lehet, hogy Esso es Esso kozott is lehet kulonbseg, nem?
Petika 2008.03.18. 09:53:46
Rocko- 2008.03.18. 09:54:36
okostojgli 2008.03.18. 09:57:27
És még szart is vennék. Ez így tényleg megalázó.
stage3 2008.03.18. 09:58:10
a geci kutasok gondolom nem kevés vizet nyomtak a tartályba pótlásként...
sztem a fos üzemenyag nem kút, hanem üzemeltető és állapotfüggő, részben a humán erőforrás garázdálkodása, esetenként a rozsdás, dzsuvás tartályok, elégtelen szűrés okozza a bajt
tygger 2008.03.18. 09:59:31
Hózentróger 2008.03.18. 09:59:55
jaja, igaz. Ennel mar csak az a durvabb, amikor bemondjak, hogy 2Ft-tal emelik masnaptol a gazolajat, es a sok okor fel orat all sorba a TDI Passattal, hogy ird es mondd, talan 60 litert tankol, sporol 120 Ft-ot. Hulyek az emberek, az biztos.
hukk 2008.03.18. 10:00:46
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 10:02:02
V8 2008.03.18. 10:04:26
okostojgli 2008.03.18. 10:04:44
tygger 2008.03.18. 10:07:14
isti77 2008.03.18. 10:08:00
Akik ilyen helyen tankolnak, ne az autójukat szidják, amikor egyszercsak égve marad az a kis sárga lámpa, ami korábban a "check engine" volt. Egy lambdaszondacsere munkadíjjal együtt úgy 50 k, tehát nagyon megéri tankolásonként 2-300 FT-okat spórolni. És ez a legenyhébb hiba, amit a szar benzin okozhat.
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.03.18. 10:08:16
A motor tankjából rendszeresen le kell szívni 1-1,5 deci vizet. A kannában értelemszerűen felül van a benzin, alul a víz.
Desert 2008.03.18. 10:12:02
Többet meg semmivel nem fogyaszt az autó, akkor se, ha kevesebb energia van a bezinben, egyszerűen csak rosszabbul megy. Nincs a kocsikban bezinminőség érzékelő, a beszivott levegő mennyiségéhez ad adott mennyiségű benzint, teljesen mindegy, hogy a benzinben mennyi energia van.
Én 2.5 turbós benzinesbe tankolok gyakran tesco kúton és egy fikarcnyival nem megy rosszabbul a kocsi és a fogyasztásban sincs különbség. Az egyetlen benzin amitől jobban megy a gép, az a vpower racing, de nem ér annyit amennyivel többe kerül. (ráadásul olyan elektronika kell a kocsiba hozzá ami ki is tudja használni)
A legnagyobb baromság meg a sima vpower. Drágább, de semmivel nem jobb mint a sima.
Bélabácsi 2008.03.18. 10:12:12
hugyosjózsi 2008.03.18. 10:13:01
Ha propán helyett PB-t, vagy butánt adnak, észre se veszem.
és kb 180 forint littyója
TreF7 2008.03.18. 10:13:34
Minden hálózatnak van általában saját adaléka, a benzin ugyanaz.
bakmatyi 2008.03.18. 10:15:54
Ha beállok a Jet-re mindig kigyullad a lámpa, a Tesco-s kutat ki se merném próbálni. Nagy kútnál még nem volt ilyen bajom. MOL-os tankolás után újra elalszik a lámpa, aligha véletlen.
blügy-blügy 2008.03.18. 10:16:10
Pinky 2008.03.18. 10:16:13
Desert 2008.03.18. 10:20:18
tygger 2008.03.18. 10:20:44
ekkora barom postot... svájcban mást fogyasztott az autó, mint egy másik országban? Ember, fogyasztást összehasonlitani ugyanazon útszakasz, ugyanazon sebességgel, ugyanolyan időjárási körülmények, ugyanolyan terhelés mellett lehet...
kétségtelenül igazad van, de autópályán semmilyen időjárási körülmény és domborzati viszony nem indokolhat kétliteres különbséget. még hibahatárral számolva is kijön, h egyszerűen jobb az ottani benzin.
amúgy meg elég sokat autózunk, hosszú távra is, többször mutatták már azt az adatok, h jobb a "nyugati" benzin. kész.
Füli 2008.03.18. 10:22:26
Krisi 2008.03.18. 10:24:48
Mellesleg mi mindig mol vagy shell benzinnel járunk, semmi különbséget nem éreztem még, lehet, hogy van hangyányi különbség, én nem éreztem semmit.
zsolli 2008.03.18. 10:25:48
Desert 2008.03.18. 10:12:02
Tévedsz, ha rossz a benzin, többet fogyaszt azonos körülmények között. Nagyobb gáz kell ugyanahhoz a sebességhez.
Desert 2008.03.18. 10:27:50
ezt erősen kétlem. elég, ha az egyik szakaszon kevésbé félsz a trafipaxtól mint a másikon, vagy nagyobb a forgalom és többet előzgetsz, a másik meg egyenes és üres útszakasz és tempomatra rakod. Ég és föld lesz a fogysztáskülönbség.
nekem nem 2008.03.18. 10:30:25
Hózentróger 2008.03.18. 10:31:08
Egy 1,3-as Swiftnel nem csinalsz 2 literes kulonbseget sztradan, az biztos. Esetleg ugy, ha egyszer 110-el mesz, maskor meg 170-el. De a cikkben nem volt ilyenrol szo.
Desert 2008.03.18. 10:31:19
nzozo 2008.03.18. 10:31:29
Nem vagyok se autószerelő, se benzinkutas, de van autóm és tudom, hogy egyik pillanatról a másikra elromolhat, úgyhogy nem hiszek az ilyen sztorikban... Bocs.
De utána meg is javul, aztán megint elromlik?
Na, ilyen nincs.
Sajnos azt kell mondanom, hogy az ausztriai benzinnel nekem is jobb átlagfogyasztás jött ki, nem egy alkalommal.
Desert 2008.03.18. 10:32:34
Hózentróger 2008.03.18. 10:34:05
okostojgli 2008.03.18. 10:35:13
ennek a semmivel sem fogyaszt többet csak rosszabbul megy kijelentésnek fussál neki mégegyszer, légyszi. Ha rosszabbul megy, akkor jobban nyomon neki, hogy ugyanúgy menjen, ergo többet fogyaszt. V.ö. bioetanol vagy gázüzem. Kevesebb az energiatartalom, tehát több kell belőle ugyan ahhoz a teljesítményhez.
tygger 2008.03.18. 10:37:44
ha külföldön mindenhol kissebb a fogyasztásod, az azt jelenti, hogy ott félsz ott a rendőröktől és nem nyomod annyira :)
most tegyem hozzá, h stabil 130? külföldön ugyanannyival megyek, m itthon. de mindig jó, ha valamibe bele lehet kötni :)
Desert 2008.03.18. 10:38:17
meg is válaszoltad magadnak...
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.18. 10:38:18
John Beehive 2008.03.18. 10:38:40
Desert 2008.03.18. 10:39:34
hogyne. Én is járok külföldön és tempomattal mérve semmivel nem változik a fogyasztás sik terepen, mindegy, hol tankolok...
SznF · http://www.szexneked.hu/ 2008.03.18. 10:39:40
En nem azert tankolok ott egyebkent, mert olcsobb, hanem mert utbaesik egyreszt, masreszt meg nincs shop es szemelyzet sem, azokat meg nem szeretem.
A misztikus nyugati benzinesek azert gondolkodjanak el azon is, hogy mikor jonnek haza, az uralkodo nyugati szelirany miatti hatszel vajon milyen iranyban befolyasolhatja a fogyasztast. :)
XSun (törölt) 2008.03.18. 10:40:14
Urban legend ide vagy oda, velem is estek meg hasonló paranormális jelenségek.
Az előző autóm egy öreg Renault Megane 1.4 volt, azt vettem észre hogy egyenetlen az alapjárat, nem is húzott annyira.
Na gondoltam, a 10 év meg a 210 000 Km nem múlik el nyomtalanul, ez van.
Aztán egyszer egy másik kútál tankoltam és csodák csodája az alapjárat egyenletes lett és már nem volt annyira lomha...
A másik érdekes a mostani kocsimmal van.
Ebben egy 40 literes tartály van.
Akkor szoktam tankolni amikor villog a jelzés, ilyenkor még van benne 3-4 liter benzin.
Így aztán 36-38 liternél többet nem igazán tudok bele tankolni.
Egyszer volt olyan hogy nem működött a kút biztonsági szelepe és a benzin már kifolyt a tankból akkor is 37 litert tankoltam.
Na a lényeg az hogy volt olyan kút ahol sikerült 42 litert tankolni a verdába ami más kutaknál nem jött össze sohase.
Johnny336 2008.03.18. 10:41:05
Fentebb találod a címet. Nincsen tömeg, nincs sorbanállás (hazudok, az mindenhol van, de nem durvább, mint mondjuk egy Shell/OMV/Esso kút). Van amikor többen vannak, van amikor kihalt az egész. De vigyázni, mert csak este 8-ig vannak nyitva! Ami pozitív még számomra, hogy a Shop is nagyon olcsó. Pl. olajat annyiért veszek, mint a Tescoban (Castrol GTX). Na befejezem, mert Silent kimoderál a ragyába a sok reklámért (teljesen jogosan).
Egyébként ez a benzinvizezés...valamivel szerintem is higítják, de vizet nem gondolom, hogy beletesznek... Lehet, hogy már a 95-ös E85-nek felel meg, felhigítják alkohollal, vagy valami. :)
raczolee 2008.03.18. 10:41:05
okostojgli 2008.03.18. 10:43:08
apám, de hülye vagy! Hát nem arról van szó, hogy hogy ugyan azt a teljesítményt akarod kivenni a gépedből ha ilyen benzin van benne, ha olyan? Vagy mert ha szar benzin van benne, akkor csak 110-zel fogok menni 130 helyett mert különben többet fogyasztana?
Érted egyáltalán miről beszélsz?
hugyosjózsi 2008.03.18. 10:43:13
Vizezik a benzint, és ettől nem megy az autó.
Fizika 1 leülhet.
A benzinbe, ha sikerülne vizet rakni, a benzinmotor teljesítménye megnőne tőle. A diesel kicsit csökkenne.
Ha rontják valamivel a benzin minőségét, és ettől csökken a motor teljesítménye, akkor az nem víz, hanem mondjuk szesz, ami viszont drágább, mint a benyó, főleg úgy, hogy ha egyszer a vpop elkapja a jövedéki termékkel visszaélőket, akkor azok felkerőlnek a karácsonyfáa csúcsdísznek.
Ez a cikk egy FAKE.
Olyan FAKE, amit a "minőségi" benzinkutak indítanak útjára, mert fáj nekik,hogy a madarasnál, meg a teszkóben is lehet üzemanyagot kapni, ez miatt nekik csökkent a forgalmuk, és így akarnak hatni a népre, hogy ne menjen oda tankolni.
Olyan ez, mint amikor kitalálták, hogy a gáz tönkreteszi az autót.
raczolee 2008.03.18. 10:44:01
Pepe 2008.03.18. 10:45:36
Azért bízok meg az Auchan kútban, mert ott kizárt az a piti trükközős stiklis szarkavarás, ami BÁRMELYIK másik magánszemély által bérelt kútnál meglehet (Shell, MOL, OMV, tökmindegy). Itt kurvanagy tételben betöltik a föld alatti tartályba, és az emberek tankolnak, a fizető fülkénél meg Gizi pénztárosnak fizetnek, itt teljesen kizárt a pancsolás.
Így aztán nem nagyon hiszem hogy az Auchan / Tesco benya lényegesen más lennei mint a többi, talán inkább jobb lehet a fenti logika miatt.
Desert 2008.03.18. 10:45:41
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 10:46:07
stage3 2008.03.18. 10:46:24
ha 5percig keresi a csatit (utána megmondtam neki hol van) az nem ért hozzá...
de első felindulásomban én sem gondoltam végig a történéseket, hanem a szervízt hívtam, mondjuk nekik sem jutott eszükbe, hogy benzinbajt keressenek, nekem is később jutott eszembe, hogy az öcsém egyszer már járt így, de neki csak ledadogott fordulaton a bravoja, azon a fiat boldizsár trafót akart cserélni, csak nem volt nekik raktáron, öcsi hazament, aztán a sarki autószerelő mondta neki a denszeszt, beöntötte és attól megjavult
mivel nem magyar rendszámos, így jókat szoktam mosolyogni, ha esetleg itthon viszem valahova (gumis, futóműves), főleg ha genya kedvemben vagyok külföldiaiként megyek, aztán utána magyarul küldöm a f@szba, ha próbálkozik...
tanulságos egyébként mind kishazánk, mind ausztria és németo. ilyen téren, ami meglepő, hogy olaszok még nem akartak átverni, pedig belőlük nézné ki először az ember
üjjéle 2008.03.18. 10:46:32
XJS · http://www.ae86.hu 2008.03.18. 10:46:40
Az esetleg erdekes kerdes lehet, hogy miert nem vizsgaljak be, akar rendszeresen a benga minoseget fuggetlen laborok...Mondjuk a Muegyetemen. Lehet, nem kapnanak apanazst az olajoscegektol, ha kiderulne a svindli?
sörös 2008.03.18. 10:46:52
Velük elégedett vagyok, és árban is a legjobbak.
Ha megyén kívül vagyok, akkor inkább a nagyobb társaságok kútjait keresem fel.
Viszont a gazdaságos kutakat kerülöm.
Saját tapasztalat: egyszer szándékosan tankoltam, utána nem ment az autó (amúgy sem egy sportkocsi (Fiat Punto 1,2 80Le), a forgalom tempóját azért lehet tartani vele), illetve a fedélzeti komputer szerint 10 liter volt a fogyasztás (ami inkább több volt, mert kicsit csal, kevesebbet mutat mint a valós). A korábbi valós fogyasztás 6-6,5-7 l/100 km (pedálállástól függően), tankolt benzin és megtett út alapján számolva.
Elvittem a szerelőhöz, hogy valami baj van, de nem talált semmit. Másodszor muszályból (, ugyanott mint az első alkalommal, de akkor csak pár litert, hogy elérjek egy normális kútig. A fedélzeti komputer szerint egyből megugrott a fogyasztás.
Többet ezután nem próbálkoztam, de azóta sem volt hasonló probléma.
Nem mondom, hogy mindegyik gazdaságos kút benzinje rossz, mert sokan tankolnak náluk, és lehet, hogy épp kifogtam 2 rosszabb minőségű szállítmányt, de inkább nem kísértem sorsot, inkább tankolok üzemanyagra szakosodott cég kútjánál. Ja, és a gazdaságos kúton nem is olcsóbb már a benzin, mint ahol jelenleg tankolok.
ekeke 2008.03.18. 10:48:06
Családi házas pinceteremgarázs az üzemanyag egyik objektiv mércéje. Van olyan kút, ahol tankolás után napokkkal már fekete, ragadós korom borít el mindent.Pedig csak a kijövetelkor üzemel a kocsi ott egy-két percig.
Magyarországon nygudtan ki lehet jelenteni hogy hamisítják az üzemanyagot.Sőt, hálozaton belül is eltérő módon, pl. van kormos ESSO és néhány kilométerre viszont tiszta üzemmanyagot kínáló ESSO.
A leggyalázatosabbak egy azóta megszünt akciós Castrol állomás és néhány MOL meg egy Shell volt eddig.
BLA 2008.03.18. 10:49:11
Aztán ha elhisszük,hogy mondjuk kutasok minden 100 Liter nafta után nem akarnak pár litert nyerészkedni akkor elhisszük,hogy anyi benzinünk van kocsiban amennyit számláló kiir,majd ezek után jön kérdés,hogy mi került kocsinkba .Ergo 98-as simán lehet csak 95 ös és 100 as illetve preémium nafták simán lehet 98-as vagy szarabb.Azok a kocsik amikben olyan komputer van ami képes érzékelni különbséget ott lehet telejsitménybeli különbség,top gearben anno volt egy iylen teszt azsem 3 kocsi 3 benzin fajta és amelyik képes volt szabáylozásra,ott kijött különbség,de átlag autos megsem érzikülönbséget.Aki meg a pár forintos emelés kapcsán képes elöre tankolni,hogy olcosbban tankoljon hát azok az embrek egy nagyobb gázfröcsnél már amit megsporoltak elveszitik...Laboratoriumi és mérőpados mérésekkel lehetne az itt leirtakat ellenörizni,de addig is marad az ,hogy 5000 ezerért tankolok akár 298 akár 301 Ft a benzin.
Hózentróger 2008.03.18. 10:50:53
Picurmanoo 2008.03.18. 10:51:39
wagabound 2008.03.18. 10:55:14
Az üzemanyagellátó rendszerben idővel lerakódások keletkeznek, amik szűrők ide vagy oda, néha bizony eljutnak a porlaszóig/befecskendezőig, és amíg el nem égnek/távoznak, addig ugye...
Ráadásul éppen a tank az, ahol a legnagyobb a lerakódás, és éppen tankoláskor fordulhat elő, hogy ez-az elszabadul a tartály faláról-oldaláról.
Szóval, nem kell mindjárt rémeket látni. Ha egy bizonyos kútnál történő RENDSZERES tankolásnál MINDIG észrevehető a változás, akkor persze azt a kutat nagy ívben kerülni kell.
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.18. 10:55:22
A terep mindenképpen más, mint itthon, szinte teljes egészében hegyvidék, sok hágóval, szóval ha mész valahova, akkor bár felfele is kell menni, de lefele meg végig motorfék. Fene tudja, magyar benzinnel kéne kipróbálni ott, akkor tudnánk meg, mitől van.
edoc 2008.03.18. 10:56:45
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.18. 10:56:53
ihatethisindapassthingy 2008.03.18. 10:57:04
lucky74 2008.03.18. 10:59:55
A 40L-es Suzuki tankba egyszer sikerült tesó kútnál 42l-t tankolni, úgy, hogy még volt is az alján, amikor kiálltam a 'box'-ba...
No comment!
bambapacák 2008.03.18. 11:00:06
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 11:03:56
Főleg egy Suzukin.
De mondjuk egy olyan tipuson, ami kellően erős turbós, és igen nagy határok közt képes adaptálni a benzin minőségéhez (pl. Saab a Trionic7-es vagy újabb ECU-val, még inkább tuning szoftverrel), vannak érezhető eltérések az egyes tankolások közt. Ezt akár teljesítményméréssel is ki lehet mutatniu.
Mondjuk én eleve csak 98-ast vagy magasabb oktánszámút tankolok.
Egyébként érdekes, mennyire eltérők a vélemények. Autószerelő ismerőshöz többen mentek a Tescos benzinkútról tankolás után injektortisztításra, mert nem tett jót nekik, mások meg már hoszú ideje járnak gond nélkül ilyen hipermarketes benzinnel.
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.18. 11:05:30
Szerintem, ha nem volt benne kraft, akkor nem valószínű, hogy a végsebesség közelében autózott ;)
bee-lah 2008.03.18. 11:05:30
mondjuk volt is injektorban 2 gyűszű trutyi...
néha-néha Agip (amikor már nincs benne annyi, hogy beérjek vele a kútra) na, ekkor ÉRZÉSRE könnyebben megy...
el is határoztam (a trutyi kiszedése után), hogy felváltva máshol tankolok, csak mindig elfelejtem... :)
A MOL prémium benzinjét is próbáltam (valami akció volt) azzal ment is mint a barom, meg hát fogyasztott is bő 1 lityivel többet... 30-180 között jó volt az 5. fokozat (rángatás mentesen)
Bí
stage3 2008.03.18. 11:06:57
sztem más dolog egy szívótorokba fecskendezett, (porlasztott) víz, mint ami az üzemanyagban van...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 11:08:01
Viszont az E85-nek nagyobb a kompressziótűrése, így igaz, hogy kisebb a fajlagos energiatartlma, ezért a fogyasztás megnő vele, de mivel kb. 105 feletti oktánszámnak felel meg, az ehhez alkalmazkodni képes motor nagyobb teljesítményt tud belőle kihozni.
Szilvi78 2008.03.18. 11:14:08
Johnny336 2008.03.18. 11:17:14
Hahaha!!! :)
Aztán hazaértél, és ki kellett kötnöd, nehogy elrepüljön az autó? :)))
AP (törölt) 2008.03.18. 11:21:34
kellett nektek 1.3-ast venni, ha ennyire számít a fogyasztás.
7 helyett 8 literen ennyire fennakadni :))
sörös 2008.03.18. 11:22:04
először zavaró volt, hogy km/l-ben adta meg a fogyasztás, de már megszoktam. :)
A lényeg, hogy minél nagyobb a szám, annál kisebb a fogyasztás. ;)
Hát a pesti dugókhoz csak ritkán van szerencsém, de még nem sikerült 10 km/l fogyasztást produkálni (max 8-8,5), a fentebb említett alkalmak kivételével.
Egy ismerősnél stabil 9-10 km/l-t mutatott a komputer, végül lambda szonda csere után lett újra normális a fogyasztás.
Lehet valami gond van a kocsival, illetve ha HGT akkor nincs, annak ennyi a fogyasztása dugóban ;)
Sitti 2008.03.18. 11:22:27
(1,4 F Astra)
Mivel első autóm volt gondoltam kipróbálom melyik benzin "ízlik" neki. Az árat nem figyeltem csak az autó viselkedését. A MOL és TESCO benzin szinte egyforma volt. Átlagos fogyasztás átlagos teljesítmény. A sima 95-ös Shell benzinnel kicsit már jobban pörgött a gép. Aztán a sorban a PETROM jött. Szerencsére nem tankoltam tele a tankot, mert ezt a fajtát valami hihetetlen étvággyal falta be az autóm. Legalább másfélszer annyit evett ebből, mint az előzőekből. És elég gyengén is vánszorgott. Aztán a legvégén kipróbáltam a 95-ös Shell V-Powert. Ebből nagyon keveset fogyasztott a verda, de érzésem szerint jobban húzott. És ezt a párom is észrevette. (Ami nagy szó!!) Igaz drága a benzin ,de amennyivel drágább annyival kevesebbet is fogy belőle. Aztán a Shell marketing dumája, hogy jobban keni a motort igaz-e vagy sem azt nem tudom, de nekem bevállt. Azóta ezt veszem.
Johnny336 2008.03.18. 11:26:10
Kíváncsi vagyok itt van-e valaki hasonló? :)))
Walter Melone 2008.03.18. 11:29:27
-vizezett benzin nincs. Egyszerűen azért mert a két anyag nem keveredik egymással.
-Magyarországon minden olajtársaság a MOL finomítótól vásárolja az üzemanyagot. Ugyanazt kapja mindenki.
-A kutakon un kémiai riasztók vannak felszerelve, amik azonnal lezárják a kutat, ha a benzinbe vagy gázolajba idegen anyag keveredne.
-40 literes tankba igenis lehet 48 litert tankolni. Ez ugyanis csak névleges űrmérték. Hagynak helyet a hőtágulásnak is.
-Teljesítmény csökkenés lehet kisebb oktánszámú benzintől, de lehet azért is, mert a hosszú utat nehéz autóval, sok csomaggal stb... tetted meg.
"Mellékes, de a legjobbnak a svájci benzin tűnt, sikerült egy 6,1-es szakaszt is produkálni, Magyarországra visszatérve, az első Mol-kutas benzinből vételezve viszont a fogyasztás visszament 7,1-re."
Ez azért lehet, mert Svájcból hazafelé mintegy 1500-2000m-es szintesést hidalsz át. Ennyivel fekszik magasabban az az ország. persze, hogy jobb lesz a fogyasztásod.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 11:29:55
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 11:31:33
lucky74 2008.03.18. 11:32:33
6 éves a kocsi (Suzuki) és mindig ugyanannál az óraállásnál tankolok és 38-nál több sose ment bele... akkor mitől 42?
Szilvi78 2008.03.18. 11:33:26
Darázs Csaba 2008.03.18. 11:33:55
Minden magyar benzinkút százhalombattai benzint árul, ez alól csupán a Lukoil és a tulajdonában álló Jet, Esso kutak a kivételek. Ők Romániából, a ploiesti-i finomitóból hozzák a cuccot...
A benzin minőségére 2004-ig vonatkozott a Magyar Szabvány, mára az EU szabályozza a minőségét minden tagálamban. A térség finomitói közül a schwechati a legkorszerűtlenebb, igy erős túlzás azt feltételezni, hogy az ausztriában vett nafta bármilyen paraméterben jobb lenne.
Johnny336 2008.03.18. 11:35:01
Roppant egyszerű módon tartozik ehhez a témához. Ahogy én is "reklámoztam" a Castrol/Avia kutat. Honnan tudod, hogy nem a pénztár mögött csücsülök éppen, és kommentelek? :))))
Darázs Csaba 2008.03.18. 11:36:25
biztos Petőfi szelleme, bocs
Walter Melone 2008.03.18. 11:36:38
Az OMV-nek a Klacska szállít Százhalombattáról. Az osztrák benzin csak egy urban legenda...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 11:43:48
Azért nem semmi, hogy nyílt színen milliárdokat költenek egymás gyilkolására, aztán meg közben mégtöbb milliárdos értékben biznicelnek egymással azért...
ihatethisindapassthingy 2008.03.18. 11:45:39
MrZed001 2008.03.18. 11:47:05
Végre kifogy (pár deciig), OMV teletank, kocsi átmegy bakkecskébe, alig lehet visszafogni, laza emelkedőn fel 5-ös alapjárat 130. Pár napig ezt is nyúztam kint, óriási volt a különbség (emelkedő, hegyek ... az az igazi mérce)
Dízel dettó nem mindegy. Idehaza eddig Mol jött be legjobban (Sh-nél volt, hogy erőtlenné, öregurasba ment át a kocsi, odalépve nem ugrott, csak döcögött, ami előzésnél egy kissé életveszélyes)
Nem Urban legend a szar üzemanyag ...
gravy_t 2008.03.18. 11:53:16
fogyasztás mindig, mindenhol 7-7,5 liter
teszkónál tankolok
azt mondjátok, hogy ha öemvés benzint veszek, akár 5,5-re is lenyomhatom a fogyasztást??? :)
Desert 2008.03.18. 11:53:29
ez a nap vicce :))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 11:55:52
Dester 2008.03.18. 11:56:05
(Plusz adalék: egyszer kipróbáltam a Shell V-Power Racinget is, ha már egyszer 150 lóerős az autó. Tankoltam bele néhányszor, és viszonylag rövid idő után érezhetően finomabban járt a motor, sokkal csendesebb és kicsivel erősebb is lett. Nem placebo. Hogy kevesebbet is fogyasztott-e az optimálisabb gyújtáskésleltetés miatt, amit a kopogásérzékelő beállított, nem tudom. Ha kevesebbet is fogyaszt azonos gázpedálállás mellett, valószínűleg az ár/érték arányt nézve azért még mindig többe kerül.)
Johnny336 2008.03.18. 11:56:47
Honnan tudod, hogy nem 8 literes V10-es Viper?
Faszom a rosszindulatba... :)))
Dester 2008.03.18. 11:57:27
Desert 2008.03.18. 12:01:02
igazad van, el is szégyellem magam :))
de szerintem az áttétel se stimmel, attól függetlenül, hogy az erő is nonsense ami ehhez kéne.
NB 2008.03.18. 12:01:12
Most a gázolajok közül csak a V-Power-t érzem jobbnak, de nem annyival, mint az ára alapján várnám. Egyébként mindenhol lehet kapni - nem is túl drágán- pl. STP adalékokat, szerintem érezhető a különbség; nem mellesleg benne van ha beleöntöd magadnak.
storyline :) 2008.03.18. 12:02:48
feketebarany666 2008.03.18. 12:07:40
A kutasok meg a szamlaloval szorakoznak, meg ok is felontik a tartaly ezzel azzal.
Ezekbol tankolunk.
En ahol lakom nem messze van egy mol kut, ott senki kornyekbeli nem tankol.
5 literes muanyag kanna 6,5 literes mutatonal meg nincs tele.
Bambano 2008.03.18. 12:08:58
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 12:11:40
Ott se nagyon tankolok, ahol nincs 98-as, marad az Agip meg az Esso. :) Régebben volt még az OMV, de ott is kinyírták a 98-ast.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 12:12:58
Papabocs 2008.03.18. 12:13:56
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 12:14:17
Ardo 2008.03.18. 12:21:59
Nem érdekel az a pár forint többlet, megéri.
tibor 2008.03.18. 12:23:34
A sok ökörnek inkább le kéne állítania a TDI Passattot az út szélére és megvárni amíg újra drágul a benzin?:)
Szerencsére én nem vagyok látszat ember és leszarom ki mit gondol. Ha üres a tank megyek tankolni és nem nézem az árfolyamokat mikor a legdrágább a benzin, hogy hátha majd "gazdagnak" néznek tankolás közben, nem pedig ökörnek..
Netuddki. 2008.03.18. 12:24:28
De megint vissza kell szoknom asszem a sógorok BP kútjára. Olcsóbb is +jobban is megy vele a kocsi (bárki bármit is mond).
Netuddki. 2008.03.18. 12:26:13
Remélem nem az én adómból vigéckedsz! Bocs. :)
Radical Massza 2008.03.18. 12:31:03
Magyar tankolásoknál rendszeresen 20% körül eszik többet a gép, mint az osztrák benzinnel, azzal járok általában.
Nem tudom, mi az oka, de így van évek távlatában.
Krisi 2008.03.18. 12:40:03
Bélabácsi 2008.03.18. 12:44:43
Valóban, tegyünk valamit helyre: ha valaki két éven és 40 ezer kilométeren át, munkanaponként mindig ugyanazokat a távokat leautózva ugyanazon napszakokban, az egyes hálózatok más és más kútjainál tankolva azt veszi észre, hogy radikális különbség van néhány kúthálózat anyaga és más kúthálozatok anyaga között, no annak magyarázhatsz amit akarsz, értelmetlen, mert az elmélet egy dolog, a tapasztalt értékek azok, amik valóban számítanak. Négy-öt tankolás vagy egyetlenegy svájci út tényleg nem alap semmire, de nálam nem erröl van szó, ezért az általad mondottak ugyan elméletileg lehet hogy igazak vagy annak tünnek, de én csak mosolygok rajtad meg az állításaidon. Annak idején kérdeztem én sok ismerösömet hogy ez a faék-egyszerüségü 1.3-as Wartburg hogy produkálhat ekkora különbségeket - hát körülbelül ilyen szövegeket kaptam vissza. A huzamosabb idön át szerzett tapasztalat überel minden elméletet.
Krisi 2008.03.18. 12:48:20
Múltkor meg jót nevettem, amikor egy H2-es humer sofőrje előttem egy vagyont otthagyott, én meg 2000-ből teletankoltam :) A 2,8-as városi fogyasztásnak meg nem sok ellenfele akad...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 12:49:01
feketebarany666 2008.03.18. 12:51:39
Tudnak mondani erdekeseket.
Stefun626 2008.03.18. 12:52:08
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 12:54:00
risso 2008.03.18. 12:54:54
Landy4x4 2008.03.18. 12:56:41
Én olyan 20 éve tanultam, és megkopott a tudás, de mindkét szám emlékeim szerint a sűrítési tűrést jelezte.
Namármost, lehet, hogy a Tecsó gazdaságos benya iso-oktán tartalma nem egészen szabványos és ettől nem megyen a bringa. Kicsi eltérésnél ugye még nincs kopogás, de azért teljesítmény csökkenés exponenciálisan.
Uff én beszéltem!
Egyébiránt személyes tapasztalat, hogy bizony országonként van különbség. Volt olyan hogy teli utánfutót húzva kifele menet egy tankkal mentem 700 km-t, vissza üressel alig 650-et.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.18. 13:07:55
Régebben mindenhol volt, de a kutya se vitte, ezért vették le több helyen kínálatból. Kapitalizmus van, a kereslet szabályozza a piacot...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 13:10:31
Akkkor én ilyen kiveszőben lévő állatfaj vagyok.
Már 4 éve csak 98-ast tankolok mindig, havonta 3-4 alkalommal...
storyline :) 2008.03.18. 13:10:41
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 13:12:17
dsgpress 2008.03.18. 13:15:51
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.18. 13:21:31
tehenke 2008.03.18. 13:26:14
MrZed001 2008.03.18. 13:28:58
Nem, nem az. És hogy még tetézzem: Skoda 1,3 injektor mentes verzsön.
Alapból kissé lomha volt, elvittem egy hozzáértőbb szervízbe és ezt követően minden fantáziámat felülmúlóan ugrott gázadásra (sík terepen, igaz megette a 9-11 litert városban, ez előtte is ennyi volt).
De az emelkedőkkel továbbra is gondja volt, hisz csak 1,3.
Na az osztrák benzinnel már az emelkedőkkel sem volt gondja, húzott felfelé is rendesen (és jó párszor volt alkalmam tesztelni).
storyline :) 2008.03.18. 13:43:15
Nem, nem az. És hogy még tetézzem: Skoda 1,3 injektor mentes verzsön. "
Nem itt írogattak róla pár hónappal ezelőtt, hogy az 1.2 8V klió 6ot eszik 170nél?
Szinuhe 2008.03.18. 13:43:25
A legtobb kuton ugyanis kevesebbet tankolsz az autodba mint amennyit a kut mutat.
itt senki sem olvassta? 2008.03.18. 13:45:24
tessenek belelapozni. ott mondtak oljat, h. 85- os benya is megjelenik néha a tg-kúton...
bár lehet, h. urban legend, de mindenesetre Lgondolkodtató...
storyline :) 2008.03.18. 13:46:48
:
Dövan 2008.03.18. 13:10:41
A teszkós könyvet olvastátok? Ott leírja a csóka, hogy akkoriban a benzinjük oktánszámát 85nek mérték.....
Landy4x4 2008.03.18. 13:48:58
Megkopott ismereteim szerint pont az iso-oktán adja meg a fűtőértéket is, de nem vitatkozom, mert már 20 éve tanultam.
sörös 2008.03.18. 13:53:36
ELX, klíma nélkül.
Elég nehéz ezt a 10 litert megemészteni, de végül is így már elképzelhető. Bár én ezt klímával együtt képzeltem.
A többi érték elfogadható. Nekem város normál forgalomban 6,5-7 liter.
Egyébként a puntoclub.hu oldalt ismered?
kgb201 néven megtalálsz ott illetve a Punto II nevű indexes fórumban is. Egyéb részleteket ott is meg tudjuk beszélni.
aszurkolo 2008.03.18. 14:00:51
Máshol viszont kipróbáltam az Evo-t és igaz hogy 330 volt az ára nekem bejött. Bár érezketően nem nőtt a teljesítmény /nekem is új 1,3-as Swiftem van/ az átlagos 7-7,5-ös fogyasztás lement 5,4-re!
misi46 2008.03.18. 14:04:19
ihatethisindapassthingy 2008.03.18. 14:07:50
Gumidomino 2008.03.18. 14:10:18
az ÁMEI (Ásványolajtermék Minőségellenőrzési Zrt.) is közös tulajdon, nem hatóság, bár a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium látja el a "hatósági felügyeletet"...
Az emberei viszont néha tényleg értesítés nélkül megjelennek a kutakon, mintát vesznek, de nem verik nagydobra, ha egyáltalán bárhol is találnak szabálytalanságot.
az üzemanyag vizezése a kutasnak nem kifizetődő, nem neki spórol a kútfej (már ha egyáltalán) hanem a tulajnak. az adalékkal viszont a kutas tud játszani.
feketebarany666,
minek sejtetsz feleslegesen? ez menő?
a tankeres legtöbbször a kutassal együtt tud ügyeskedni. a kutas hülye ha nem előtte nyitják fel a hivatalos "pecsétet" - vagy érdekelt a dologban. akkor sem téged vernek át, hanem a kút tulaját. de a lécezésnél az éhesebbje lebukik, a többit megfogni meg a tulaj érdeke. nyilván vannak cifrább sztorik is, de aki kutat üzemeltet az tudja, aki meg tankol, annak ebből nem származik kára.
biciklizzetek inkább. :)
szeloka 2008.03.18. 14:11:46
Egyébként a MOL már kb 2 éve nem gyárt 98-ast mert nincs rá kereslet, azt mindenki máshonnan szerzi be.
Bambano 2008.03.18. 14:13:54
ati 2008.03.18. 14:14:43
Ha az okokat keressük, egyszerű: azért lopnak a kutasok, meg a sofőrök, mert szarul fizetik őket. A kutas haverom pl kerek perec megmondta, hogy ő ennyi pénzért nem keccsöl ott éjjel-nappal. A sofőrök pedig csak a tele fuvarokért kapnak pénzt, tehát elmegy üresen ( ingyen ) Battára, onnan elmegy pénzért az adott kúthoz, majd ismét ingyen vissza a telephelyre, így a munkaidejének durván az egyharmadáért kap fizut. Kutya világ ez....
tomnemtom 2008.03.18. 14:14:47
nem, jól tapasztalod. 5literes kannába ott sikerült 7,4l-t pakolni :D
akkor egyszer használtam azt a kutat.
amúgy a kannába 6,2l fér az összes többi kútnál.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 14:19:17
cirmi 2008.03.18. 14:32:57
ka-mignon 2008.03.18. 14:33:59
altona 2008.03.18. 14:48:51
Bécsbe indultam Győrből,x.-én.
Előző este tankoltam a győri Metróban/nál.
30 km megtétele után úgy elkezdett rángatni a motor mintaz állat /alfa 155 2.0 TS / egészen bécsig + visszaút feléig zabszemmel a seggemben vezettem, nehogy nagyobb legyen a baj.
Mikor kigyuléladt a benzinkútjelző sárga lámpa beleöntöttem a vésztartalék 5 literemet ami vagy Shell, vagy ÖMV volt, mivel normális esetben csak ezt a két márkát tankolom.
( Ha Győrbe bejövetre kell tankolnom akkor Shell, ha kifelé akkor ÖMV, praktikusan így helyezkedik el a két kút egymással szemben.)
Lényeg a lényeg, a rángás szinte teljesen elmúlt azonnal, majd miután megkapta a szokásos anyagot teljesen abbamaradt, és azóta is úgy megy mint a DOXA.
sztori II.
Van egy 94'es Ducatom, 2.5 diesel. Csak ÖMV-Shellel jár lásd fent...
A jó múltkor nem volt síma diesel a Shellnél, normál gázolaj áron adták a V-powert, nosza beletettem 10 000.-friccsért.
Az autó szabályosan megtáltosodott, úgy ment mint soha azelőtt. persze azóta nem tankpoltam bele a 'drágaszág'ból, de állítólag 4-5-tankolásonként határozottan jót tesz a motornak.
'röviden' ennyi....
u.i.
Aszonnya a mol reklám,: a mi sikerünk az Ön sikere!
Nomost tervezem, hogy benézek a molhoz a forintosítható sikeremért, utánam!!! :-)
halaszatyorban 2008.03.18. 15:09:00
A vizes benzinről még annyit, rokonom tankolt Bonyhádon a Mol kúton, kint hagyta az autót éjjelre, reggel nem indult, szerelő ismerős sebtiben oda. Diagnosztizálta: belefagyott a tankban lévő víz!!!!
NA EHHEZ AKKOR KI MIT SZÓL? BIZTOS NEM A JÉZUSKA TETTE ODA...
Krisi 2008.03.18. 15:33:21
Mindenki veri a 8 literes fogyasztására, had legyek már én is büszke valamire :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 15:34:25
Blueface 2008.03.18. 15:51:50
Amúgy ha tankolni kell akkor tankolok nekem 8, hogy milyen kút.
Benzint nem nagyon kevernek alkohollal az egy kicsit drága mulatság lenne. Vízzel keverik, magas nyomáson szinte beporlasztva nyomják a benzinbe, és így elég lassan áll össze a víz újra. Hamarabb kiürül a tartájuk, mint hogy összeálljon.
hakapeszi 2008.03.18. 15:53:56
Istenem, Krisi, nem elég hogy hülye vagy, de még büszke is rá. Szánalmas.
-------------------------
A svájci tapasztalatokat én is megerősítem abszolút, szintén nem egyetlen eset alapján. A csúcs közel 800 km volt egyszer egy tankkal, a szokásos 500-550 helyett. Alig hittem el. Különben ott sem minden kútra igaz, de az átlagban is nagy a különbség. Tíz éven keresztül járkáltam ugyanazzal a kocsival évente 1-2x arra, tavalyelőttig.
madogery 2008.03.18. 16:11:00
Másrészt + köztudott, h "rendes" kutaknál is sajna márcsak nyomokban tartalmaz benyát a üa...
shy · http://www.erste.de 2008.03.18. 16:33:13
mogyi74 2008.03.18. 16:34:25
Tök mindegy hol tankolsz, úgyis mi húzzuk a rövidebbet,
Krisi 2008.03.18. 17:05:52
totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz!2
Tudom, a TC szerkesztősége is tök hülye hozzánemértő, akik még büszkék is rá.
Arra céloztam, hogy egy régi kocsinál nem sokat számít, hogy 95 helyett 99-es a cucc, mert gyárilag nem arra állították be a motort. Egy új turbós elektromos kocsinál számít, de egy 10 évesnél régebbi modellnél nem sokat.
A svájci témát meg már szintén kivesézték, hogy miért van úgy, de inkább meg se szólalok.
(ha meg valamivel nem értesz egyet, akkor írd le, hogy miért nincs úgy, mert így annyit is ér a kommented)
apa 2008.03.18. 17:22:02
A víz nem keveredik az üzemanyaggal (gondoljatok bele, hogy a fenébe lehetne különben összeszedni egy hajóbaleset után). A kút tartályának aljáról kerülhetne be ha éppen végét járja, de előbb áll le a kútfej. A kocsi tartályában a kondenzvíz gyűlik, s akkor kerülhet(ne) a motorba ha hagyjuk kiürülni a tankot és csórikám azt szívja fel.
Minden autóm kezelésijében benne volt, hogy ajánlott elkerülni a teljes kiürítést, különben szervíz lesz a vége.
Aztán van üa.szűrő, vízzsák, meg tartályszellőztető-rendszer a járgányokban, na ezeket ajánlatos rendszeresen tisztítani. Sokat futott autónál nem árthat a benyatartályt is kimosni.
Az üzemanyag meg olyan amilyennek éppen sikerül, ha másért nem hát akkor azért mert éppen több dínótojás volt a környéken az üledékképződéskor. Ma ilyen, holnap olyan, végül is nem szílicium-egykristályból van, hanem rothadó zöldségekből.
Ennek ellenére a mostani 2.5TD BMW-m mindig 8.5-9.5 között fogyaszt, akár fejre is állhatok. Igaz, ez a motor elmegy akár maradék sütőolajjal is, nem problémázik.
Ja, és lehet rosszul gondolkodtok a benzikutasokról. Nem foglalkoznak pancsolással (az a tulaj érdeke volna), nekik sokkal-sokkal nagyobb biznisz a fiktív-számla adása. Hányan is szoktak áfás számlát kérni a privát tankolásukról, ugye?
benya 2008.03.18. 17:34:03
Amúgy a Petrom az OMV csoport tagja, akkor ott is olyan min. benyát kéne árulni, nem?
parthenosz 2008.03.18. 17:53:39
A fogyasztást egy csomó tényező befolyásolja, így a levegő hőmérséklete 8kezdetben, mert mielőbb bemelegszik üzemi hőfokra a motor, annál kevesebbet eszik, az oxigén sűrűsége, amifelfelé ritkul,a széljáűrás, ha szembefúj, a gumik nyomása, a terheltsége és még sokan mások).
Bocsi, nem tudom, ki írta, hogy a Suzy ezrese 5,5-öt eszik.Én Splítig, keresztül horvátország - Bosznián végíg a hegyeken, két felnőtt (200 kg) + gyerek+ rakás cucc két hétre+ jó magyar szokás szerint sűlthús a véndőlbe+krumpli+konzerv hegyek 4.7 volt.
nekem most van egy 1.3-as 96-os GL. országúton, százas tempónál, ugyanígy felmálházva 5,3, oly módon, hogy a JET-nél (Lukoil)tankolok, mindíg szintíg és a gyári 2,3-as nyomás helyett 2 atm-el járok.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 18:32:33
Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.18. 20:38:05
A tapasztalatom az, mindegy milyen benzint tankolok bele, mindegyikből ugyanannyit fogyaszt: semennyit, ugyanis autógázzal járok.
:) !!!
porsche 2008.03.18. 20:45:05
Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.18. 20:47:12
ha gyengébb benzint tankolsz, az nem tűri olyan jól a sűrítést. Az elektronika közbeszól, visszább állítja az előgyújtást, hogy ne legyen detonációs égés (kopogás). Kisebb előgyújtás = kisebb nyomaték = gyengébb motor.
Próbáljátok ki a gyengébb (olcsóbb) benzin és oktánszámnövelő adalék kombinációját.
Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.18. 20:50:29
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.19. 11:51:22
De, nyilván az volt a cél. Végül is átszokhatnék, bár nem vagyok annyira jól elengedve anyagilag, hogy literenként 20-30 Ft-tal még drágábban vegyek benyát, és a cég se fizetne még annyit se belőle, mint eddig (egy részét állja, de nem mindet, amúgy ez csak egyik zsebből a másikba, mert az év végi prémiumnál meg levonják).
Igaz, az autóm jobban menne tőle, mert adaptál hozzá az ECU rendesen, de minek? Így is túl erős napi használathoz... persze ha mondjuk kevesebb lenne a fogyasztás, annak lenne értelme, de szerintem annyival nem csökken, amennyivel többe kerül a prémiumbenzin.
Snail 2008.03.19. 13:24:50
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.19. 13:26:39
Snail 2008.03.19. 13:44:25
postakocsi 2008.03.19. 15:29:36
cso zsi 2008.03.19. 16:37:08
Egyszer nekem is tanácsolták, üzemanyag dermedés, és szűrőtisztítási célzattal.
Amikor eljutott az égéstérig, látványos eredményt produkált.
Hófehér, gőzszerű füst jött a kipufogóból percekig, pár autóstárs keresztett vetett rá: hengerfejes.
De egy léghűtéses Citroen-licensz volt az autónak látszó tárgy.
MeOfUsOne 2008.03.19. 20:30:50
www.youtube.com/watch?v=i0UYIysUWZk
Hozzáteszem ilyen használat mellet 12-13 literes
fogyasztás produkál az 1,3-as motor.
Kotnyeles 2008.03.19. 20:37:51
Ti hülyék. :)
Zsolt 2008.03.20. 09:32:33
Forrás:Wikipédia
Atila 2008.03.21. 13:05:11
1. sárga (bazmeg)lámpa első villanásakor rendszerint 38 litert tudtam tankolni, többet soha, ezúttal 40,5 (!!!) ment bele
2. fogyasztásom 7,2-7,8 között mozgott, ezúttal 8,1 (!!!) litert evett a vas
3. ahol elment a hepehupán-dimbesdomboson ötösben ott vissza kellett váltanom, előzni nem nagyon mertem
ésemitöbetnemtokmondani
Vitara 2008.04.08. 04:12:31
Miért kételkedsz abban, hogy a tankautó vezetője keveri az üz. anyaghoz az adalékot ?Hát elmondom Neked, én tankautót vezetek, és az a hálózat akinek a kútjait töltjük, az bizony a tankautóra szerelt 2x90l adaléktartályban található adalékot a benzinhez, egy mérőórán keresztül adalékolja, lefejtés közben.Ezt az adalékolási táblázatban feltüntetett mennyiséget kell a rekeszben lévő mennyiséghez hozzáadni. Pl. 6000 l-hez 2.1liter.Amit az adalékoló órán keresztül ( digitális )programozás után a rekesznyitáskor autómatikusan inditja a számitógép.Ne kételkedj olyanba amihez nem értesz.
TREX59 · http://www.aranyart.hu 2008.04.24. 12:17:28
olcsó kutnál,autó hangos és lassú.
Egyszer úgy fogyott,hogy Agip-nál tankoltam.
Utána mintha nem ugyanazt az autót hajtottam volna...Oda vissza kipróbáltam a külömbség maradt,ja és azóta csak Agip.Ezt meg tudná valaki magyarázni. Kappa 2.4TD
geo 2008.08.15. 14:46:26
Következtetés: semmi különbség nincs a benzinek között. Illetve, egyszer találkoztam ilyennel. Anno, mikor megszűnt a 92-es ólmos benzin és először tankoltam a 98-ast a Skoda 120-ba, akkor kb. 10km után az első lámpánál lefulladt a kocsi alapjáratban. Szervízben állítottak be újra, utána nem volt többé gond.
hihetetlen? 2008.09.03. 11:01:47
Az autó (ford) kb 5km-re jutott amikor lerobbant. Tegnap a szervízben kiderült, hogy a kút valójában benzint adott.
Teljesen kétségbe estem: félretankolás?
NEM! Világosan emlékeztem, hogy a legszélső fekete dízel pisztollyal (az autó hátuljához legközelebbi, tank a jobboldalon) tankoltam, és erről áfás névre szóló számlám(!!!) is van.
Természetesen lehetetlenség részemről bizonytani, hogy a kút volt a hibás.
Annyit tehettem, hogy beszéltem a kút vezetőjével, hogy nézzenek már rá technológiára, hátha valami gond van, de ő se értette...
Történt valakivel ilyen valaha?
J_W 2008.09.03. 11:14:43
Ha csak nincs valami földöntúli szerencséd, egy márciusi bejegyzésre Neked bizony nem fognak válaszolni. :)
hihetetlen? 2008.09.03. 11:43:53
Gondolom nincs minden hónapban egy új blog bejegyzés az üzemanyagokról, itt ez tűnt a legfrissebbnek(?)
cso zsi 2008.09.03. 11:49:31
hihetetlen? 2008.09.03. 12:56:03
hihetetlen? 2008.09.03. 12:59:48
"*DISEL S kisebb vagy egyenlő mint 10PPM (VTSZ: 2710194101)" szerepel a számlán. Időpont, mennyiség is stimmel, és hitelkártyás fizetés (vagyis más kutat nem sózhatott rám)
Technológia hibára gyanakszom, ez a töltőállomás a szétesés határán van...
Gontar 2008.09.03. 15:25:27
Legalábbis nemrég szinte ugyanez történt egyik kollégával, és ott fizette a javítást a kút. Mindenféle bírósági hercehurca nélkül! Mondjuk ezt biztos kútja vállogatja...
hihetetlen? 2008.09.03. 16:16:26
Értelemszerűen műszaki hibára gyanakodtam, álmomban se jutott eszembe hogy a dízelből benzin jött (az út szélén első gondolatom a félretankolás volt, és rögtön ellenőriztem a számlát), az autó újraindítózva szépen elindult és visszacsorogtam vele a munkahelyemig, majd másnap a szervízig. Összeségében kb. 10km-t ment így.
Tehát eltelt egy nap. Nekem kell bizonyítanom (autó igazságügyi szakértő ismerős szerint), hogy a kút hibázott, és nem én stikliztem ez alatt az idő alatt, ez természetesen esélytelen.
Az autónak nem lett baja.
Perillustris 2008.09.03. 17:05:46
Perillustris 2008.09.03. 17:07:29
Utána mintha nem ugyanazt az autót hajtottam volna...Oda vissza kipróbáltam a külömbség maradt,ja és azóta csak Agip.Ezt meg tudná valaki magyarázni."
Ez azért van, mert a dzsip jobban tűri a magyar aszfaltot.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 18:10:35
Ó b+!
:DD
hihetetlen? 2008.09.04. 10:04:30
Kár:
-Az elvesztegetett üzemanyag ára (vagy esetleg elhozom a pár kanna "valamit", fűnyíróban hátha eldöcög :D)
-Szervíz költség
"...szerzel egy pappert valami szerelőtől (legjobb márkaszerviztől - arra talán többet adnak, mint Sufnituning Józsibá által körlmölt valamire) arról, hogy a járgányodba mégis benzin ömlött..."
Nem megy! A szervíz felvilágosított, hogy ha hivatalos nyoma van a benzin tankolásnak (ergo pappírt adnak az esetről), akkor elveszted a motor garanciát! /Adnak számlát csak valami általános javításról, rendesek./
Persze lehetne perelni a garancia elvesztés miatt is, de nagyon kicsi az esély a nyerésre.
Gontar 2008.09.04. 11:48:07
Így valóban nem éri meg a baszakodást... :-)
Kolléga járgánya már rég nem volt garanciális, és abban tönkre is ment valami (azaz benya leszívása, rendszer kipucolása, gázolaj betöltése után sem indult el, valami alkatrészt cserélni kellett). Ezt akkor a kút kiperkálta. :-D
B.GY. 2008.09.04. 23:00:29
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2010.03.09. 16:50:18
E.munkás 2018.12.02. 22:44:39