Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mosolyiroda

2008.03.26. 08:43 :: Kisikasa

Az ügyintézés benne van a top 10 rémálmaimban és valószínűleg sokan vagyunk ezzel így, akárcsak Ákos, aki talán regényt tudna írni a rugalmatlan jogszabályokból és a hozzájuk alkalmazkodó szintén rugalmatlan hivatali rendszerről és annak mosolygós ügyintézőiről.
Gépkocsimat irattam át a VII. kerületi állítólagos mosolyirodában. A szokásos - az üzembentartó vidéki hozzámtartozó – művelettel körítve.



Már kijött a nyomtatóból a forgalmi, amikor odamerészkedtem a pulthoz és kérdeztem az ügyintéző hölgyet, hogy ugye észrevette, hogy a kötelező biztosítás (ajánlat és igazolás) nem a nevemre szól, mert elfelejtettem szólni (ez itt tényleg az én hibám) hogy az üzembentartó személye eltér a tulajdonosétól.

Utána a szokásos dolgok következtek: ez így sajnos nem működik, ki kell tölteni egy papírt amin nyilatkozunk mindketten, hogy mit is akarunk. Mondtam, hogy ennek nincs akadálya és megpedzegettem nála, hogy nem rémlik az eljárás, de lehet hogy csak azért, mert az előző autómat szalonból vettem és ott nem én intéztem a névre iratást. Erre a válasz természetesen az volt, hogy ez már régóta így működik, és ő honnan tudja, ha nem szólok és különben is miért kérdőjelezem meg a mondandóját.

Itt nem térnék ki az ezt követő párbeszédre, a lényeg a lényeg, hogy azzal a tétellel fejeztük be az eszmecserét miszerint: a jogszabályok nem ismerete nem mentesít a felelősség alól. Mondtam is, hogy ez így szép és jó és persze így van (ki merné ezt kétsébe vonni, manapság amikor 3 pinkódot, 8 jelszót és egyebeket kell egyszerre észben tartani) de mivel egyszer már fizettem illetéket vagy mit a forgalmi kiállítására, legyenek szívesek a következőtől eltekinteni.

Azt sajnos nem lehet. Erősködtem még egy kicsit, hogy hátha mégis talán, erre elment megkérdezni de az eredmény ugyanaz volt, egy nagy NEM (fityisz).

Jó, hát nincs mit tenni, papír kitölt, másnap vissza, másik ügyintéző (ő addig kávézott hátul, láttam amúgy hogy észrevesz amikor bejövök el is indult rögtön hátra) intéz, 6E perkál, kész a szép új forgalmi. 2 nap alatt a második.

Jó szokásomhoz híven, nemsokkal utána írtam egy levelet az okmányiroda mosolyvez..akarom mondani irodavezetőjének, melyben kértem szíves tájékoztatását, hogy ezt akkor így most hogy? És főleg miért?

Tehát, ha a biztosítás (a papírok bemutatása is) feltétele az átiratásnak (és így közvetve a forgalmi kiállításának) akkor bizony a kolleganő jogtalanul járt el, mivel nem volt érvényes biztosítás az autóra, azt ugyanis üzembentartó v tulajdonos kötheti, 3. személy nem. Tehát amennyiben a jogszabályok nem ismerete stb tétel igaz (és miért ne lenne igaz) akkor bizony ők hibáztak először az ügyben, ezáltal nem igazán látom jogosnak a 12E ft-ot a forgalmiért.

A válasz szerint: „Az eljárással kapcsolatos illeték rendezésére az ügy lezárását követően sajnos már nincs lehetőség.”

Hoppácska! Ezek szerint előtte lett volna? Újabb hiba az eljáró kollegina részéről? Gyorsan megkérdem hát. És igen: „Lehetőség lett volna arra, hogy a forgalmi engedélyt illetékmentesen cseréljük ki, de mivel ekkor egy másik ügyintézőhöz került, akinek nem volt tudomása a korábban történtekről és ezt Ön sem jelezte neki, valamint email-je is a bejegyzés után érkezett meg, erre nem kerülhetett sor.”

Újabb hiba a rendszerben. Dehát én kérdeztem. „Sajnálattal tájékoztatom arról, hogy a forgalmi engedély kinyomtatásával az eljárás befejezése után az Országos Gépjármű Nyilvántartás az ügyet lezártnak tekinti és a befizetett illetékről értesítést küld a Magyar Államkincstár felé, így ebben az esetben az illeték visszafizetésére már nincs lehetőség.”

Ja értem, pénztártól való távozás után...bár ha jól tudom ez a tétel jogilag nem áll meg a lábán, legalábbis nekem anno egy jogot tanító tanárember (nem végeztem jogot-más ügyből kifolyólag is oktatnak ilyet) ezt mondta. Aztán vagy igaz, vagy nem.

Egyébként is nehezen veszi be a gyomrom, hogy a saját félretájékoztatásuk miatt én nyeljek. Ezt meg is írtam, azóta semmi válasz a Mosolyirodától. Történet lezárva. Azt nem copyztam bele, hogy a hölgy minden levelében elnézést kért a felmerült aktuális újabb és újabb problémákért, csak az nekem nem ér hatezer forintot.

Az az ötletem támadt közben, hogy az eljáró kolleganő pont az irodavezetőt kérdezte meg az első napon? És így most a hölgy saját magával keveredett ellentmondásba? Vagy a másik verzió, hogy két beosztottja is következetesen az ellenkezőjét állította annak amit ő. Kinek higgyjek?

52 komment

Címkék: autó biztosítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.26. 09:22:29

Silent, te már bevezetőt sem írsz? Dolgozzon az asszony. Szép...;)

fm! 2008.03.26. 09:30:27

Van ez így. Én 1 hete irattam át az autómat, előtte 21 nappal vettem. Azért nem tudtam betartani a 15 napos határidőt, mert az okmányirodában már nem lehetett 21 napnál előbb időpontot foglalni. Viszont ha letellik a 15 nap, akkor már nem jó az eredetiség vizsgálat megrendelő papír (vagy hogyhívják), hanem a határozat kell, amit kiküldtek az eladó címére, tőlem 220 km-re. Kérdeztem mi a teendő? Hát 2400 Ft-ért nyomtat egyet a rendszerből. :))

őőő 2008.03.26. 09:56:19

Ha jól tudom, nem mosolyiroda, hanem mosolyhivatal.

Rocko- 2008.03.26. 09:57:55

na, várjatok csak, míg megjelenik scheerti!

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.26. 10:04:14

Ezt hívják sz.pásnak...
Utólag önkormányzatnál reklamálni? Miután kiállították a papírt? ;)
Biztos vagyok benne, hogy még most is visszaigényelhető lenne, de nem akarnak vele plusz munkát maguknak.

SumQuiSum 2008.03.26. 10:46:56

Csak hogy pozitívat is írjunk - igaz nem autó, hanem útelvél, de ugyanúgy ocsmányiroda. Elhagytam az útlevelem, de EU-n kívülre vagyok kénytelen utazni. Elmentem csináltatni, 6e az alapdíj, plusz 6, hogy nem járt le a régi / nincs rendőrségi papír az elhagyásáról, illetve még egy hatos a sürgősségi pótlék, hogy egy hét alatt meglegyen, különben kettő. Hőgy kitölti a csekket 18e-ről, odaadja, hogy fizessem be az előtérben (van egy kicsi posta, direkt ilyen fizetésekre: még ugyanazzal a sorszámmal vissza is tudsz menni azonnal a pulthoz). Így tettem, majd mikor a befizetett részét a kezébe adtam, kaptam a homlokomhoz, hogy azt hittem három héttel késsőbb vagyunk, így simán nem kellett volna sürgősségivel. A nő csúnyán nézett rám, írt egy másik csekket 12e-ről és mondta, hogy menjek a postáshoz, addig ő odaszól, hogy sztornózza le azt a csekket és adjon vissza 6 ezret.
Szal csak akarni kell segíteni és a mosolyhivatal tényleg az lesz :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.03.26. 10:57:46

Mennyit spórolsz a kötelezőn a vidéki üzembentartóval?

Tetszett volna nem trükközni...

Jaffar 2008.03.26. 11:02:01

Ez Magyarország!
Mi mindig sirunk (jogosan), de még nem láttam 1 qrva kampányban sem ezt a szöveget (és soha nem is fogom):

"- Végre rendbetesszük az állami apparátust, amelyek ilyen bürokratikus anomáliákat idéznek elö, mert a "zemberek" ezt akarják!!!!"

Mi pöcsnek van minden falunak, vagy városnak nevezett nagyközségnek önkormányzata?
De ha már megvan, akkor mi a büdös francnak van ott 3szor!!!!!! annyi "munkatárs" (ezek 95%-a hozzánemértö rokon), mint máshol a világon?

Tapaszatalatból beszélek, ha azt állítom, hogy a kuncsaft nem fog kajabálni, ha a szolgáltatás ára magasabb az elvártnál, viszont ha ehhez a szolgáltatáshoz silány minöség is párosul, na az már bosszantó. Pláne ott ahol nem létezik "konkurencia"!
Különben ez senkit nem érdekelne, ha müködne a rendszer.

béla 2008.03.26. 11:04:14

SumQuiSum
A 6 ezer Ft sürgősségi pótlékot nekem is felajánlották. Mondtam, 6 ezerért nekem neeeeem olyan sűrgős. Aztán csodák csodája, így is elkészült 4 nap alatt.
Valószínüleg ismerik az átfutási időket, és mégis felajánlják a sürgősségit. Jó fejek.

Dr Kangörény 2008.03.26. 11:09:11

Én 7 évig dolgoztam az államigazgatásban és a mai napig nem értem mitől működik ez az állam? Valószínűleg valaki egyszer a háború után meglökte, onnantól magától megy, mert más lehetőség nincs!

Badbitie 2008.03.26. 11:16:21

Lesből támadó

Vidéki, konkrétan falusi lakcímem van nagyanyámnál. Na most a faluban volt baleset is meg lopás is, igaz mindkettő még lovaskocsi volt, de volt az elmúlt 100 évben. Na most a biztosítási díjak ennek megfelelőek. A pestinek kb a negyede vagy annyi se. Ez éves szinten casco+kötelezőben jelent pár százezret. :) Igen, nem 1200es lada. :)

Mondjuk most gondolkozok, hogy bejelentkezek ideiglenesen a saját lakásomba, mert kórházba mégse vigyen már a mentő 250 Kmre. :)

Manyizga (törölt) 2008.03.26. 11:19:10

Én csak annyit szeretnék elérni, hogy hetente 2-3 nap, ne 8-16h-ig legyen ügyfélfogadás az állami/önkormányzati hivatalokban. (vagyis amikor az emberek többsége dolgozik), hanem mondjuk 16-24h-ig. Tőlem műszakpótlékot is kaphatnak...

pisti 2008.03.26. 11:24:56

az egész átiratósdi egy nagy lehúzás!!!!

az a baj, hogy egyszerűen tehetetlen vagy ellenük.

egy 100000 Ft érő autónál 50000 FT-ba kerül, hogy névrekerüljön!!!!!!!!!!!!!!!!

ez eccerűen nevetséges, de okmányirodával és polgmesthivatallal harcolni reménytelen, eleve kudarcra ítélt vállakozás.

sz.pj.n.k le. r*h*dj*n meg az a k*cs*g, aki az egész mögött áll. de ki az vajon?

X.Y. 2008.03.26. 11:25:26

Ha valaki jogot tanít, legyen már annyi esze, hogy csak akkor hagyja a láthatóan hibás eljárást végigfutni, ha utána pereskedni akar, hogy máskor ne fordulhasson elő hasonló eset. Aki hülye, az meg...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.26. 11:36:21

Jelntem itt vagyok. Okmányirodai tapasztalataimból írhatnék egy könnyed teleregényt, ehelyett írtam 4-5 posztot, de a legkedvesebb a szívemnek ez az okmányirodai droid, talán Silent nem veszi zokon ha linkelem. A többit meg akarja elolvassa blogomon.


scheerti.blog.hu/2007/07/17/a_hoseg_a_kozalkalmazottakat_is_megvisel

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.03.26. 11:48:09

Aha, tehát olyan verdát hajtasz, aminek a casco+kötelezőjének a háromnnegyede ("pestintek kb. a negyede, vagy annyi se") éves szinten többszázezer forint.

Ezek után fáj, hogy lehúznak 6 kFt-ra. Irigyellek a problémáidért...

Badbitie 2008.03.26. 11:53:41

Lesből

A lehúzás 6k, az értelem megfizethetetlen. Na szóval aztat írtam, hogy spórolok több százat, konkrétan 200at. :) Merthogy fizetek 70et 270 helyett, ami nagyjából a negyede a 270nek. :)

Na most ezt tisztáztuk. Akkor térjünk rá arra a részre, hogy nem csak számolni, de olvasni se tudsz, mert aki a cikket írta annál az üzembentartó volt vidéki és ő pesti, én meg egy személyben vagyok üzembentartó és tulaj és vidéki. :) Remélem bírod követni. Ha nem akkor annyi a lényeg, hogy vidékre kell bejelentkezni, különben ugyanarra a kocsira ami ugyanúgy a házad előtt áll fizethetsz 4x annyi biztosítást. :)

X.Y.

Hasonló problémáid vannak, mint lesből támadónak. Olvasni tudni jó. Nem a cikk írója tanít jogot, hanem neki tanítottak. Ennek fényében az utolsó félmondatod találó, de csak rád nézve. :)

A többieknek majd később szólok be. :P Bér a fenti uraknak is kár volt, úgyse értik mit írtam.

Cinikus 2008.03.26. 11:54:22

Lesből támadó:

Mér, aki gazdagabb, azt már le lehet húzni ingyé, mert akkor őt nem védik a törvények? vagymivan?

az a baj, hogy az ilyen hozzáállás miatt nem változik a lehúzás.. ahelyett hogy panaszt tenne, kiverné a balhét (én biztos addig üvöltöttem volna vele amig vissza nem adja a pénzt..) inkább hagyja mindenki és igy marad a rendszer.

K.vajó.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.26. 12:03:44

Cinikus, ha te nekiállsz üvöltözni az okmányirodában, úgy basznak ki az utcátra, mint a macskát szarni, hidd el nekem, elég ilyet láttam már. Azztán mehetsz panaszkodni ahova akarsz.Szerinted a rendőrök, hivatali droidok autóit mennyi ideig tart átiratni? Kb 30 perc, de abban már benne van a bájcsevegés is, utcáról beesve papírokkal, kereskedőnek. Kurvára nem számít, hogy te reggel 7-től ott állsz a sorban. A saját autómat harmadszorra sikerült átiratnom, pedig nem vagyok hülye hozzá, csak már nem voltam csókos, aki BÁRMIT megtehet. Pláne kisebb városban, ahol kb mindenki ismer midnenkit...

csokiájsz 2008.03.26. 12:04:48

az okmányiroda monnyon le!

mindenki monnyon le!

lyukrafutó 2008.03.26. 12:07:16

Kösz Badbitie...nekem így már semmi dolgom.
Amúgy véleményem szerint nem hagytam annyiban. Kérdeztem tőlük olyat is, hogy ki a felettes szervük (Jegyző?), de nem válaszoltak. Ha meg elkezdek üvölteni a végén úgyis kiderül, hogy én vagyok túl agresszív, és nem ők túl hülyék. Aztán a biztonságiőr szépen "kivezet".
Akinek meg ennyi "trükközés" sem fér bele, az talán menjek adóellenőrnek, ott a helye.

SumQuiSum 2008.03.26. 12:15:56

Béla: hivatalosan két hét az átfutás, én azt hittem másfél hetem van megkapni, csak aztán jöttem rá, hogy 3,5. Az útlevelem kb a második hét végén jött meg, így ha nem kérem sürgősségin és akkor utaztam volna, amikor tévedésből gondoltam, akkro nem lett volna időben kész.

agi 2008.03.26. 12:17:13

Hát tudjátok biztos én vagyok a hülye meg a csókos, de én most vonattam ki forgalomból autót, a tulaj még csak nem is európai állampolgár. Magyarorszag.hu-n elolvastam mi kell hozzá, összeszedtem. + ugyanakkor személyit is cseréltem. kb 15 perc alatt kezemben volt az összes papír, nem kellett üvöltözni, kedvesek voltak, udvariasak. Igaz én is az voltam.
Talán ez a titok!
(mindez nem egy vidéki városkában hanem székesfővárosunk XII. kerületi okmányirodájában)

Ádám 2008.03.26. 12:18:59

Érdekesség nem autós, hanem építési ügyben: 2006! dec 12 óta van folyamatban ingatlan átminősítési ügyem, 8 különböző hivataltól kellett a hozzájárulás, több mint 2 kilóba került eddig, és hiába van meg minden már 4 hónapja nem is tudják megmondani mikor lesz meg. Az ügyintéző csaj nagyon kedves de vagy beteg, vagy szabin van, vagy hazudik valamit.
Éljen soká az ügyfél és vállalkozásbarát közigazgatás!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.26. 12:19:49

ja és ezt ne vedd személyeskedésnek, semmi bajom veled, csak kicsit jobban belelátok az ocsmányirodai dolgokba.

A helyzet kicsit árnyaltabb, mint a történetben szereplő, de sajnos abszolút reális. Adottak 40-60 éves hivatali nősténydroidok, akik korábban önkormányzatoknál, még korábban tanácsoknál kávéztak munkaidőben, és aktát tologattak. Ők kurvára értenek mindenhez, és azt hiszik, hogy te mint ügyfél egy hülye ökör vagy, aki csak azért járult az ő méltóságos színük elé, hogy megkeserítsd a napjaikat. Ergo haragszanak rád, még nem is ismernek, de már zsigerből utálnak. Nekik mindenre van egy válaszuk, vagy egy csekk, amit az orrod alá dugnak, vagy papír amit be kell vinned. Őket a legkönnyebb becsrkészni a csókosoknak. Elég egy bonbon, egy üveg ital, egy ajándékcsomag névnapra, és a kereskedőnek már el is van intézve mindene, tisztára van nyalva a segge, mindenki jól jár. Lóvéval csak a nagyon necces helyzetekben lehet próbálkozni, a csekkek közé gemkapcsozott biztonsági ötezres csodákat tehet, ha a kereskedés ügyfele veri az asztalt, hogy miért nincs átiratva. Ők kurvára tapasztaltak, de nagyon nem látják át a rendszert, ha kérdés merül fel akkor mennek a fődroidhoz, egy általában nyugdíj mellett dolgozó főelőadóhoz, aki szinte bármilyen szarságot el tud intézni, ha kell. Ezért nem érdemes az asztalt verni. Ő az akivel érdemes komaságba lenni, vagy megkenni pár cuccal. Sokkal rugalmasabb lesz az ügyintézés. Ez egy kereskedőnek létfontosságú. Szerintetek kivel fopglalkoznak szívesebben? Átlag Bélával, aki egy tök ismeretlen baromarcú nekik, vagy azzal a fiatal sráccal, aki mindig hozz csokit, meg finom kávéport, és ráadásul nincsenek is bonyolult ügyei? Aztán vannak még a 25 év körül tanulódroidok, őket legjobb messze elkerülni, mert rendre elbasznak mindent, és akkor várhatod, hogy valaki rendbetegye. Ezért van az, hogy a kereskedéseknek van külön ügyintézőjük, aki szürként csinálja a dolgokat. Ez mindenhol máshogy megy, van ahol hivatatalosan van ügyintéző, de olyan is akad, ahol egy hallgatólagos megállapodás van, hogy kinek melyik kereskedő jut. Egy olyan szinten felépített sógor-koma viszonyokkal megtarkított hálózat ez, hogy az átlag júzer, aki évente megy egyszer-kétszer nem is hinné el, hogy ilyen még van Európában. Pedig van...

r1974 2008.03.26. 12:29:18

Én most vettem autót itthon és Romániában vizsgáztattam le. A regadó 700 e. helyett 100e forint. És egyebek miatt is megéri.
Az rendszámozási hercercehurca másfél napig tartott.
Ott nincsenek átíróirodák, nincsenek okmányirodák. Mindenhova magadnak kell menni. Önkormányzat, biztosító, két bank, és végül a rendőrség. Ők adják a rendszámot, amit akarsz, 5e forint plusszért. Ott gyártják le.
Rosszabbra számítottam, de kellemesen csalódtam a románokban. Fejlődnek. Persze ott is voltak ismerősök, akiknek nem kellett sorszámot kérnie a rendőrségen és nem kellett két órát várnia a rendszámra.

Badbitie 2008.03.26. 12:34:07

Ádám+scheerti

Jajj, ne jáccuk már az agyunkat. Ez egy ilyen ország. Mindenki leszar mindent, és igyekszik az abszolút minimum 80%-át hozni. Ha állami hivatalban ül akkor iratot tologat a munkaidőből napi 1,5 órát max, de azt is unottan, ha nem állami hivatalban van,de még iróasztal mögött, akkor ott is befigyel 5 kávészünet, 6 cigiszünet, meg 3 óra csevej az ismerősökkel a céges telefonon. Ha nem íróasztal mögött van akkor a lapátot támasztja (tudjátok a klasszikus kép, ahol egy lapátol a gödörben, és 15en állják körbe, hogy pr menedzser, kereskedelmi igazgató, stb stb), meg ilyenek. Ez az ország 95%-a. A maradék 5% meg vagy még ennyit se csinál, mert a kapcsolati tőkéből ellavíroz simán meló imitálása nélkül is, vagy valóban dolgozik, és fizeti az évi többszázezres cascóját. :P

Szóval először mindenki a saját portáján, akkor jutunk vmire, de más f@szával a csalánban matatni egyszerűbb,nemdebár?

faxniska 2008.03.26. 12:39:16

az én tapasztalatom, pofára megy a dolog a bürokrácia kényodujaiban...

kipróbálgattam, mentem topisan, kiöltözötten, de végeredmény mindig ugyan az maradt, várakoztatás, küldözgetés...lehet van valami az arcomban ami nem szimpatikus...

legutóbb olyan fénykép készült rólam, amin mint egy felpuffadt vizihulla, úgy nézek ki...amikor megnéztem az új kincsecskémet, majd elájultam! kérdésemre, hogy nem lehetne-e másik fotót késziteni, a válasz az volt, hogy ezzel a fotomasinával a kollegina nem tud normális fotót késziteni. Ám a vicc, hogy pont egy "csókos" ült a fotóboxban és neki mutogatta az ismerőse, épp milyen fotó készült róla, sőt meg is beszélték melyik a legjobb.

ha ezeket a kis részeket összerakom, megállapitom, valószinűleg bennem van a baj.

lehet, ha mosolygok, épp egy rosszkedvű ügyintézőhöz kerülök, vagy épp forditva... ki tudja...

azt érzem, ki vagyok szolgáltatva...na! és én ezt nem szeretem, sőt utálom ezt az érzést!!!

TT 2008.03.26. 12:53:55

fm!: "Én 1 hete irattam át az autómat, előtte 21 nappal vettem. Azért nem tudtam betartani a 15 napos határidőt, mert az okmányirodában már nem lehetett 21 napnál előbb időpontot foglalni." - Én ezért intézek mindent vidéken (Budaörs, Érd, stb). Kb 20 km vezetés, és mindent azonnal meg lehet oldani...

pan77 2008.03.26. 12:56:26

Személyes tapasztalat:
Kereskedőfélénél dolgoztam. Akár hányszor mennem kellett autót átiratni, oda kellett szólnom a megadott nőcihez az okmányirodába, hogy jövök. Reggel paper bead, délben telefon mehetek érte. Természetesen minden alkalommal megadott tarifát ügyesen beburkolva, hogy sima legyen az ügy. Ez így megy sajnos.
A saját kocsinál már ez nem működött... akkor már álljak sorba... Ha nem fizetsz szívsz.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.03.26. 12:57:06

Badbitie!

Első hozzászólásodból nem jött le, hogy nem te vagy Ákos, a cikkíró. A hozzászólásod olyan hangvételű volt, hogy akár a cikkíró viszontválasza is lehetett volna. Mindegy.

A személyeskedő hangvételeddel meg nem értek egyet (ld. olvasni tudás, az értelem implicit megkérdőjelezése stb.), nem veszem fel, és nem kezdem el a szájkaratét. Kiváló formagyakorlatod téged minősít, azt nekem már nem kell megtennem.

Cinikus: A panasz a lehúzásért jogos, én csak annyit mondtam, hogy irigylem a problémáját.

Lyukrafutó: A felettes szerv a cikkíró esetében a jegyző, tessék hozzá fordulni bizalommal. Tessék neki elmondani azt is, hogy "akinek ennyi trükközés nem fér bele, az talán menjen adóellenőrnek"!

Badbitie, Lyukrafutó! Miért vagy te más, mint az a sok közkedvelt jófej ember, aki a járdán parkol, a rokiparkolóba áll, aki buszsávban előzi be az egész dugót stb? Ennyi trükközés nekik fér bele...

Kötél - az "ügyeskedők"-nek

lyukrafutó 2008.03.26. 13:07:48

A probléma az ezzel kedves szárítottkender maradvány, hogy ez a kifejezés azért volt idézőjelbe helyezve, mert ez nem ügyeskedés, lopás, csalás, hazugság. Kiskapu maximum. Mivel erre a jogszabályok lehetőséget adnak, sőt élettársamnak valóban ott a bejelentett lakhelye még a háziorvosa is, azt hiszem ezzel nem károsítok senkit!!! És ez a lényeg.

Badbitie 2008.03.26. 13:15:02

Lesből

A járdán parkolást, buszsávban előzést tiltja a Kresz. Az, hogy vidéken legyen a bejelentett állandó lakcímem, azt meg nem tiltja semmi. Ez olyan, hogy van aki a sarki éjjelnappaliban veszi a Kalinka vodkát 3x annyiért, van aki elmászik a tecsóba busszal, villamossal, mert a cég úgyis fizeti a bérletét, és az idejéből is fussa, és megveszi normál áron. Ez is ügyeskedés,de nehogymár kötél járjon érte, mert spórol a nehezen(napi 3 kávé szünet csak :(, igaz azok 2,5 órásak. :) ) megkeresett pénzével.

Ami a szövegértésedet illeti, az azzal kapcsolatban leírtakat fenntartom. Aki minimálisan is érti amit olvas, az elsőre levehette, hogy két külön személy vagyunk. Az meg nem az én feladatom, hogy ha marhaságot csinálsz/mondasz/gondolsz akkor megsimizzem a buksidat, hogy nem baj kisfiam, azért mi szeretünk. Az ilyen nem szándékos félreértésekből indulnak ki a rémhírek, a félreolvasásokra csírájában kell lecsapni. :P

tsikorgo 2008.03.26. 13:46:32

Badbitie, lesből támadó kommentjében a cikk íróját szólította meg. Te konkrétan arra válaszoltál. Szerintem érthető, hogy miért gondolta, amit. Egyébként meg hasonlítod sántít: tekintve, hogy azért magasabb a biztosítás Pesten, mert ott a közlekedés stb. És te Pesten használod az autót. Attól függetlenül persze legális, amit csinálsz, csak nem etikus.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.03.26. 13:59:40

Renden, lecsaptál csírájában, remélem ezzel megvolt a napi jócselekedet, elfojtottál egy rémhírt.

Apropó, milyen rémhírt? Hogy van itt egy-két ügyeskedő, aki arra veri magát, hogy többszázezret spórol a csaco+kötelezőn? Hogy van itt egy-két olyan ember, aki kijelentkezik a székes fővárosból, miközben amúgy a kocsit nagy eséllyel ott használja, ergo valóban nagyobb a kockázata, hogy összetör valakit/őt törik össze, kocsiját ellopják, stb. Ezért járna a magasabb biztosítási díj.

Namármost! Mivel van néhány (?) ilyen ügyeskedő a rendszerben, erre a biztosítónak - (pofátlanul magas) profitja védelmében - bizony az a logikus válasza, hogy mindenki más biztosítása egy kicsit drágább lesz. Ha csak egy forinttal, akkor is, azt az egy forintot az én zsebemből veszed ki. Figyu! Miért nem viszed az egész pénztárcámat? Ott a lakáskulcs is! Tedd el nyugodtan! Az asszonyhoz meg legyen már majd néha egy-kót jó szavad, hidd el, nagyon hálás lesz érte...

Ha egy forintot elvehetsz tőlem, miért nem vehetsz el mindent? Talán mert jogszabály tiltja? A biztosítót is megtévesztetted, hisz az általad előadottakból arra következtett, hogy az autót nem Pesten használják, illetve nem onnan fogják ellopni, és ennek megfelelő biztosítási díjat ajánlott.

Btk. 318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.

Tényleg nem tiltja a törvény...

Kötél

Ui.: A szövegértésemet pedig most már tessék békén hagyni, egyszer már elmondtam, hogy az első postodban összekevertelek a cikkíróval. Vagy szükséged van arra, hogy ezt többször is elmondjam neked? Úgyis gyereket nevelek, megszoktam, hogy mindent meg kell ismételni... :)

értelmetlenségi 2008.03.26. 14:17:07

A cikkírónak: gondolom, jópár éve itt élsz, és bizonyára intéztél már egy-két hivatalos ügyet. Tudhatnád, hogy a minimum az, hogy az ember utánanéz, mi kell egy járgány átírásához, főleg, ha a tulaj és az üzembentartó nem ugyanaz. Ha eleve rosszul indultál neki, akkor mégis mire számítottál?

Szeretem, amikor valaki simliskedik, aztán még neki áll feljebb, ha megszivatják.

Badbitie 2008.03.26. 14:20:14

tsikorgo

Hozzászóltam, de ha el is olvasta volna amit írok, akkor láthatja, hogy több különbség van a poszthoz képest.

Ez pedig téves elképzelés, hogy Pesten használom az autót, mert nem. Mert minek is? Nekem sem időm, sem energiám, de még csak pénzem sincs arra, hogy napi x órát álljak a dugóban, amikor felülök a villamosra és hollárihó elhúzok a dúgó mellett szépen szabályosan. Nincs időm és energiám helyre vadászni(rokkantra se), amikor a villamost otthagyom a megállóban, és mikor megyek vissza addigra pont megfordul és mehetek az ellenkező irányba haza. ;) Viszont minden hétvégén megyek vidékre, ahol amúgy valóban laktam, azért vagyok oda bejelentve. Szóval a kocsit e között a két pont között használom olyan erős 70-80%-ban. Szerinted az lenne etikus, ha a drágább végponton érvényes tarifát fizetném, szerintem meg az olcsóbb végponti tarifa a nyerő. Ez nem etika kérdése, ez nem olyan, mint amikor a vidéki egyetemistának vesznek pesten lakást a szülők, de vidéki marad a lakcíme, hogy kapja a lakhatási támogatást az adófizetők pénzéből, itt nem a közöst rövidítem meg. Meg egyáltalán baromira senkit nem rövidítek meg, egy szolgáltatást veszek igénybe, amiért egy alacsonyabb összeget vagyok hajlandó fizetni. Ha nem tetszik, majd a biztosítomnak, akkor keresek másikat, és nem kell ezzel az alacsonyabb összeggel sem vesződnie. :)

lyukrafutó 2008.03.26. 14:24:11

Gondolom már kiderült, hogy én vagyok ÉN. Csakhogy ÉN nem simliskedek. VAgy mondjuk úgy nem többet, mint a biztosító és/vagy a bürokrácia. A helyzet az, hogy nálam szabálykövetőbb embert keveset találhatnál az utcán, ha keresnél. Fáj is rendesen, hogy mindenféle belémnevelt értékek mentén nem tudok egy kicsit jobban, magyarosabban érvényesülni. Csak hát ilyenkor mindig kiderül, hogy az ország a 10 millió Terézanya országa..
Van egy mondás a kőről, meg egy szálkáról, meg egy a Deákné vásznáról. Tudod..

fm! 2008.03.26. 14:27:18

TT 2008.03.26. 12:53:55
"Én ezért intézek mindent vidéken (Budaörs, Érd, stb). Kb 20 km vezetés, és mindent azonnal meg lehet oldani..."

Nem Pesten irattam át, hanem Szombathelyen. Én is mehettem volna Kőszegre vagy Vasvárra, de az internetes időpontfoglalás és hogy mindent ott helyben tudok fizetni (nem kell postára ronhangálni) nagy pozitívum volt, így nem kavartam.

Badbitie 2008.03.26. 14:29:27

Lesből

Akkor a fentiek neked is. :)

A biztosító felülárazása meg nehogymár az én hibám legyen. Azért sok a díj, mert nagyot akarnak kaszálni, és hála az ilyen olvasni nem tudó balekoknak mint te sikerül is. Nem adót csalok te szerencsétlen, csak igénybe veszek egy opcionális szolgáltatást, és mivel elmúlt az átkos már nem az a dörgés, hogy aszondják ennyi akkor ennyi oszt pont. Megalkuszunk. Nekik kellek így is, hát elvagyunk.

Amúgy szép dolog az igazság bajnokának lenni, csak ha én teli gyúrom a te verdádat Pesten, akkor az én biztosítom, ami a 3 nagy egyike szó nélkül fog fizetni, ha aláírom a betétlapon, hogy én mentem neked, te meg gondolom a köbénél vagy a mávnál biztosítottad a taligádat, és ha nekem jössz akkor hónapokig gyűjthetem a papírokat mire pénzt látok a kocsi javítására, ha egyáltalán, pedig te rendes becsületes ember vagy, csak éppen leszarod a másikat. :) Szóval még 70 se lenne, ha lemondanám a cascot, amit a sok köbés/mávos majom miatt kell fizetni leginkább, és átmennék én is oda. Ehelyett inkább vidéki cím van, és normális biztosító, hogy ne szopjon más, ha én nekimegyek mert benézek vmit(még sosem volt ilyen egyébként,de az ördög nem alszik. :P), micsoda geciség, kötelet nekem. :P

Ha esetleg tévednék a köbe/mév vonalon, akkor 1-1. :) Szerinted én pesten használom a kocsit, pedig nem is, én meg tévedtem a biztosítóval kapcsolatban. :)

Ha nem értenéd szólj megpróbálom tőmondatokban is. :)

georg 48 2008.03.26. 14:30:59

Na ehez mit szóltok? Vettem egy autót, megnéztem, mikor van ügyfélfogadás. Hétfő kivételével minden nap. Bementem a papirokkal, a váróban középen gépeltek a csajok, leadtam a cuccost, kb. 10 perc, rendszám szerint kikerestem a megfelelő ablakot. Várakozás, kb 25 perc, iratok bead, Maca kartont kitölt, kb. 15 perc. Ez annyi mint 50 perc. Történt mindez 1980. Kresz palota/ Hungária-Ajtosy sarok/.

benkoo 2008.03.26. 14:49:56

az én ügyemet a biztosíóval hova lehet megírni?
mert az aztán az igazi szívatás

sourcerror 2008.03.26. 14:50:44

A blogoszféra tele van erkölcscsőszökkel.
Nekem a kedvenc történetem, amikor az APEH keresett rendszergazdát, egy ismerősöm jelentkezett kérdezte:
- És ez bruttó, vagy nettó bér?
- Öö ... , hát így zsebbe.
- És ezt hogy?
- Minket ugyan ki ellenőrizne?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.03.26. 15:19:48

Badbitie: Maradjunk annyiban, hogy 1-1 a köbét benézted, sokkal a többiek alá ajánlottak, de pont azért nem választottam őket, amit te is írtál... A biztosítót meg megvezetted. Ami meg csalás a btk szerint.

A szövegértésről pedig kértem, hogy tessék leszállni, de nem ment...Mint mondtam, gyereket nevelek, megpróbálom úgy, ahogy nála hatásos:

"Badbitie! Nézz rám kisfiam! :) Nem nyaggathatod Lesből Támadó Ruhaszárítókötél bácsit a szövegértésével, mert szépen megkért rá. Tessik itt van ceruza, rajzolj egy csigabigát! Ügyes vaaaagy."

Kötél

Lesből 2008.03.26. 15:43:34

Nem vezettem meg. Kérte az állandó lakcímem igazolását, én meg megmutattam a hivatalos lakcímkártyám, amit az okmányiroda adott a magyar állam képviseletében, és az alapján kiszámolták mennyi az annyi, én meg fizetem azt az összeget. :)

Az esetleg egy opció, hogy mivel hétköznap pesten és hétvégén vidéken tartózkodok, így talán átjelentkezhetnék, de szívemben nem érzem magam pestinek ezért mégsem. Mérlegeltem, így döntöttem, és törvényt nem szegtem, se btk, se ptk, se egyéb dolgokat. :)

Úgyhogy nem rajzolok én csigát, csak egy jó nagy fityiszt. :P

Badbitie 2008.03.26. 15:45:20

Na. -.- Az előző lesből én voltam, csak rossz helyre ment a címzés :D Sorryka :D

lyukrafutó 2008.03.26. 17:23:32

a biztosító amúgy sem emiatt áraz fölé. hanem a nyereség miatt.
ha meg a visszaélésekről beszélünk, akkor a fiktív törések és biztosítási csalások miatt
nehogy már ezt a nyakamba varrja valaki

Badbitie 2008.03.26. 17:28:24

Aki nem érti amit olvas, annak a részére sokféleképpen le kell írni, hogy megértse. :) Ha érted mire gondolok. :D

X 2008.03.26. 21:41:16

"Egyetért-e ön azzal, hogy az ügyben eljárt ügyintéző monnnyon leee??" [Igen] [Nem]

cat54 2008.03.28. 02:02:23

....keresd meg a " Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala "-t...ott az illetékes főoszt.vezetőt vagy a helyettesét ...ha igazad van biztos segitenek /kedvesek,udvariasak..és értenek hozzá!/...lejjebb ne próbálkozz,nem érdemes.....egy zavaros ügyben fordultam hozzájuk, ami sajnos csak nekem /és Nekik / volt átlátható az okmányirodának nem!!! egy telefonnal megoldódott....jelzem nekem igazam volt - Okmányiroda vigyázba állt../ a hatezret meg inkább elinni, mint ebbe a feneketlen közigazgatásba /Dunába vizet?/ önteni !!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása