Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bajt a gyökerénél

2008.03.27. 08:59 :: Kisikasa

Rognork elérkezettnek látta az időt, hogy felemelje szavát az autósiskolák oktatóinak nem éppen példaértékű viselkedési szokásaival szemben, miszerint az is tartsa be a szabályokat aki másokat erre tanít. Sőt!
Most fakadt fel bennem a tályog, amit gyűjtögetek évek óta  az autósiskolák oktatói miatt.



A hely: Kispest, Határ út - Ferde utca sarok. Mivel metróállomás, bevásárlóközpont, stb rengeteg autó használja P+R gyanánt. Lévén jó központi hely, az autós oktatók előszeretettel használják találkahelynek. Ezzel sem lenne baj, de:

- a paraszt oktatók kedvenc szokása a megállni tilos tábla alatt ácsorogni
- ha nem alatta, akkor a kereszteződésben, az úton
- ha nem ácsorog, akkor éppen a tanulót oktatja a furkó parkolásra
- esetleg bájcseveg a tinilányokkal
- és a tuskója elindul, semmi index.

Szerencsére a beláthatalan kereszteződésbe (mivel ott állt a paraszt) öttel mentem be, a velem párhuzamosan induló oktató autót simán észrevettem, és eleresztettem.

Vajon mi a fenét sír itt magyar a közlekedési morálról, ha már tanulóként azt látja, hogy tábla alatt megállhat, 10 percen keresztül cseveghet, megbeszélheti a következő órát? Vagy úgy állhat a kereszteződésben, hogy akkor látod a jobbról érkezőt, mikor már a B oszlopod hajlik?

Ráadásul eddigi pályafutásom alatt egyszer sem láttam oktató autót büntetni, sem taxit. De még csak rutinellenőrzést sem.

Na erre sem ártana némi hangsúlyt fektetni, nem csak a jogosítvánnyal rendelkezőkre.
Ma este Házon kívül lesz az RTL Klubon, benne pedig az egyik téma az ország közlekedése, amiről minket is megkérdeztek.

83 komment

Címkék: közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 09:04:29

Egyik Kereskedelmi rádiónál szerveztünk egy beszélgetést a közlekedésrendészet egyik osztályvezetőjével Jámbor István ezredes úrral.
Bizony ők is tudnak arról, hogy az autóvezetés oktatás terén is van változtatásra váró dolog. Ma ha van egy éreccségid, elmész egy 50 órás gyorstalpalóstanfolyamra, levizsgázol. Másnap nyithatod az autósiskolád! Azt, hogy alkalmas vagy-e a feladatra, már senki megnem kérdezi.

Charlie Drop 2008.03.27. 10:24:34

nekem szerencsére jó oktatóm volt...

joebacsi 2008.03.27. 10:42:12

Oktatója válogatja ezt... Az enyém ügyelt _minden_ szabály betartására és betartatására

Gabika 2008.03.27. 11:04:20

Nekem is anno jó oktatóm volt, de mivel ők elsősorban hozott anyagból dolgoznak, nem minden esetben képesek sz@rból várat építeni. Azonban mikor pedagógiát tanultam a főiskolán, jó tanáraim voltak. Ők azt tanították, hogy csak azt várhatjuk el a hallgatóktól amit magunktól is. Ha tehát én puskázok egy zh-n utána hogyan vonom felelősségre a tanítványomat ugyanazért? Szóval a kedves oktatóknak nem ártana valami pedagógiai képzettség is, vagy legalább azt megtanítani velük, hogy legalább ők tartsák be a szabályokat... Mityu véleményét osztom, hogy valamiféle pszichológiai alkalmassági is kellene... Szerintem... Szép napot

Atika!!! 2008.03.27. 11:09:25

Én sem panaszkodhatok az oktatómra. Nagyon rendes volt, mindig figyelt, hogy betartsam és persze ő is betartsa a szabályokat.

demizson bobby 2008.03.27. 11:10:48

Én '97-ben megbuktam a műszaki vizsgán,mert nem tudtam, hogy a diagonál gumi olcsóbb,mint a radiál. Na akkor szakadt el valami....

eldorado 2008.03.27. 11:11:52

Az én oktatóm egy büdös tapló volt. Nem azért, mert nem tartotta be a szabályokat, hanem mert arrogáns, bunkó parasztként viselkedett. Sajnos csóró 17 évesként még nem volt merszem szembeszállni vele, de ma már lenyomnám a sebváltót a torkán.

Stílusa ahhoz hasonlított, mintha folyamtosan basztatnál egy csecsemőt, mert nem tud járni, vagy egy hat évest, mert nem tudja leírni, hogy empiriokriticizmus.

Azóta is keresem.

Rocko- 2008.03.27. 11:11:53

höhö, ismerôs a szitu, én is ott találkoztam. és ezek közül kb. egyik se igaz az oktatómra.

Bobby Baccala 2008.03.27. 11:13:25



amúgy érdemes lenni összehasonlítani a vidéki oktatás színvonalát a budapestiével...szerintem érdekes lenne.
pl. egy budapesti nagy autósiskola oktatója 1500Ft/óráért dolgozik addig mondjuk vidéken 2500-3000 Ft/óráért.
és ez a különbség lehet hogy jelentkezik az oktatás színvonalában is...

vélemény evríbádí?

Terveüdekszi 2008.03.27. 11:16:39

Felénk az üres parkoló mellett az úton(!!!) szoktak parkolni úgy, hogy a parkoló üres. Nyilván nem derogál nekik tolatgatni, kanyarodni, stb. Mindezt egy forgalmas úton. Kurvaannyát az összesnek.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 11:18:05

nekem Elmű-s kollégám volt egyben az autóvezetés-oktatóm. Darukezelő, teherautósöför, gépjárműoktató. Alapokat megtanította:

- Mennyi az adott útszakaszra a megengedett legnagyobb (akkor miért nem megyünk annyival)
- Kereszteződés(ek) felismerése (egyenrangú, kanyarodó főútvonal, stb.)
- Sebesség tartása (nem a gáz-fék felváltva nyomkodásával)
- SIKK*-es indulás.
- Holttérbe betekintés
- Tükrök helyes(!!) használata (nem borotválkozásnál)

Szerintem ezek alapok.

*Gy. k.: SIKK-es indulás: Sebesség-Irányjelző-Kézifék-Körültekintés

demizson bobby 2008.03.27. 11:18:22

engem vidéken sem tanítottak meg vezetni, pedig "szüzen" kezdtem!!Ott indult a dolog,hogy elmentünk a lakásához,én lent vártam fél-3/4 órát,amíg megkajált. Közben persze pörgött az óra.
Szigorúan az alapokat adta át,vagyis 50-nel városban, parkolni,aszt csók.Arra már pl nem volt "idő", hogy mit kell tenni,ha az autópályán egy Suzuki karosszériaelem csapódik felénk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.27. 11:20:18

Legelső vezetésórámon az oktatóm tajtrészeg volt. Miközben kettesben köröztem az oktatópályán, elaludt mellettem...

demizson bobby 2008.03.27. 11:25:59

Forgalmi vizsgám: indulás, jobbkanyar, index, vissza 2, teker, szembesáv Avia tgk, ajtóm kinyilík, jobb kéz teker, bal kéz kinyúl beránt,jobb kéz visszateker.McRae-re gondolok.Átmentem. Ezek után nem volt sanszuk meghúzni :)

Bobby Baccala 2008.03.27. 11:27:30


tesómnak is érdekes oktatója volt...

annyit mondott hogy a szürke az út nem a zöld..
meg hogy nem akar találkozni Vele az utakon..

szerencsétlen azóta nem is vezetett..

ganyager 2008.03.27. 11:27:38

Nekem nagyon jó autósiskolás oktatóm volt! - Fejér megyéban /szóval vidéken / tanúltam meg autótvezetni, úgy hogy azelött sosem voltam volánnál!!! - Annak ellenére, hogy az iskolának én voltam az első mozgássérült tanúlója!!!! Ráadásúl 2 hómapos jogositvánnyal, már Budapest utcáin közlekedtem!!

bervas 2008.03.27. 11:27:47

Nekem hála Istennek jó oktatóm volt. Csak egyszer emelte fel a hangját, amikor majdnem kitörtem az ezerkettes jobb első kerekét a 15 centis járdaszegélyre felugratva.
Életem első vezetés alkalmán a második órában már az Üllői úton "száguldottam", és komoly halálfélelmem volt a sok autó között :-)

A legjobban a parkolást szerettem. A berohadt kormánytól az első nap után izomlázam lett. Ellenben a nem létező alapjárat miatt kitűnően megtanultam a "két láb három pedálon" módszert.
Köszönet neki.

Bobby Baccala 2008.03.27. 11:29:37


ja ez is vidéken volt

még mielőtt betalálna vki hogy szerintem bp-en szarabb az oktatás mint vidéken..

renesis 2008.03.27. 11:34:05

Mityu · indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 09:04:29
Na te is képben vagy. Legalább néznél utána,mielőtt hülyeségeket irsz.

Amúgy vidéken (Bács) is 1500ft körül kapnak az oktatók.Minél jobban megyünk nyugat felé annál többet kapnak.

Egy tanács:_ nem vagytok megelégedve az oktatóval, váltsatok oktatót vagy iskolát. Az új oktató nem szívatja a tanulót, mert az a érdeke, hogy nála tanuljon és levizsgázon.

walaki 2008.03.27. 11:35:36

Nekem nagyon gaz oktatom volt. Azzal kezdte, hogy tud vezetni? Mondom nem. Akkor nekem kell megtanitanom??? (kiraly)
Aztan megkerdezte, hogy mi a foglalkozasom es kozben a szeme sarkaban lesett. Gondolom kalkulalta, hogy mennyit tudna szakitani. Ez kesobb be is igazolodott...
Az mar csak hab volt a lecson, hogy folyamatosan varakoztam, amig lottoert,stb. ment be vhova. Ja es az autos iskola visszamenoleg(!) emelte meg az oradijakat, szal fizethettem 1/2 orakert csomot.

Azt meg mar ezek utan talan emliteni sem erdemes, hogy a vizsga elott "finoman" utalt ra, az okito hogy egy kis penz sokat segitene a vizsga sikeres teljeseiteseben....

TM 2008.03.27. 11:41:59

Budapest-vidék viszonylatban írok.

Budapesten sokszor akkora a kereslet, és ebből fakadóan a kínálat is.
Ezért van az árakban a különbség.

Az oktatói színvonalban pedig nem hiszem, hogy akkora eltérés lenne. Mármint a bunkó vs normális sítlus tárgyában.

A színvonalban mondjuk ott is különbség van, hogy más Budapesten tanulni, és más vidéken, ahol összesen max egy lámpás kereszteződés van, stb.

Ezzel nem a vidéken élőket akarom bántani, ezek egyszerűen csak tények.

kelemen mónika 2008.03.27. 11:42:33

Az én egyik oktatóm azt mondta, ha aranyos vagyok vele, mindenből elsőre átmegyek,és árengedményt kapok. Nem tudom mit jelentett pontosan az árengedménye, mert nem nála tanultam tovább. És hangsúlyozom mindenből elsőre átmentem, és a tandíj teljes összegét kifizettem!!!!

Misi 2008.03.27. 11:44:53

Ne általánosítsunk a rossz példákból. Nincs olyan, hogy "AZ autósoktatók" - akad köztük nyilván jó is, rossz is.

Előttem már többen is írták, hogy jó oktatójuk volt. Nekem is kiváló oktatóm volt. Igyekezett mindenkit a kulturált és balesetmentes közlekedésre tanítani. Volt persze kollégája, aki a szünetben arról akart cseverészni, hogy milyen jó érzés 170-nel repeszteni az új kocsijával... Az is igaz, hogy "ki milyen ember, úgy vezet".

Szóval szidjuk csak a rossz/bunkó/felelőtlen oktatókat bátran, de közben adjuk meg a tiszteletet a jóknak.

kelemen · http://kelemen 2008.03.27. 11:47:36

Na miaz eddig én viszem a pálmát???

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 11:50:05

Misi: abszolút igaz. Minden posztra általános érvényű, hogy tisztelet a kivételnek!

kelemen · http://kelemen 2008.03.27. 11:50:30

Egyébként Misinek igaza van! A másodikkal és egyben utolsóval én is tökéletesen meg voltam elégedve!

z. 2008.03.27. 11:52:29

újabb példa ennek a blognak a szánalmasságára.

egy nagy üres semmi, amit olyan olvasói levelek tartanak fent, amelyeknek tartalmi és néha formai színvonalát meg inkább hagyjuk is...

és akkor "minket is megkérdeztek".

nevetséges.

mit keres ennek a linkje az index címlapján?!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2008.03.27. 11:52:48

holgyek/urak

ki melyik autosiskolat javasolja? mert ezen filozok hetek ota, hol kellene kezdeni aprilistol... segitseget koszi :)

ps: az ATI-nak van meg neve, erdemes oda menni? apam ott tanult, szerinte az (volt?) a legjobb..

walaki 2008.03.27. 11:54:08

Ja, monikarol jut eszembe. Egy kolleganom meselte, hogy az oktatoja eleg rendesen raprobalkozott (pedig a kollegina nem is tul szep teremtes) a kocsiban, de miutan visszautasitotta a kozeledeset az oktato ecceruen kirakta a kocsibol kb. a semmi kozepen.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.27. 11:54:46

Ez nem Budapest-vidék különbség, mindenhol van jó és rossz oktató is, mint ahogy vannak vezetésre abszolút alkalmatlan emberek is.
Láttam egy nőt rutinvizsgázni, a harmadik oktatót fogyasztotta el éppen akkora. A csaj az egyenes szakaszon történő 40 km/h ig felgyorsítást úgy oldotta meg, hogy minden váltásnál satuféket nyomott, a váltó recsegett, majd még a fékezés megkezdését jelző bója előtt csikorgó gumikkal megállt. Ezután kiszállt és ordított a vizsgabiztossal, hogy miért buktatta meg.
ui: A csaj kapott jogsit!

Yasashi Tanuki 2008.03.27. 12:01:57

Valaki azt mondja meg nekem, hogy a cigányok hogyan szereznek jogsit. Következő a helyzet - kb. 3000 fős falu a népesség közel harmada cigány. A putrik előtt ott állnak az autók és ezeket használják is.
A legtöbb velem egykorút legalább látásból ismerem, ki se járják a 8 osztályt de ha kijárják, mert a tanár átengedi mert már nem akar foglalkozni vele, akkor se jutnak el olyan szintre, hogy folyékonyan tudjanak olvasni. Hogyan képes egy ilyen alany sikeresen letenni egy elméleti vizsgát ahol könyvből kell felkészülni és minimális szövegértés is szükségeltetik nem is beszélve a gyakorlati vagy műszakiról mikor a fizikáról, a motor működéséről fogalma sincs?
Én azt hiszem, hogy megfizetik az árát, talán ettől élnek olyan jól az oktatók.
Én még cigányt nem láttam autósiskolába járni pedig ahogy irtam ez egy kis falu.
Ha valaki tudja mi a megoldás ossza meg velem is!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.27. 12:05:24

Oké, az igazsághoz hozzátartozik, hogy az elalvós oktató mellett nem tudtam levizsgázni (akkor, öntudatos és dacos 18 évesként még voltak elveim, és nem akartam tejelni neki meg a vizsgabiztosnak - ötször húztak meg mondvacsinált okokkal), és évekre jegeltem a projektet. Aztán egy új munkahely miatt szükségem lett a jogsira, és újra nekifutottam. Szerencsére kárpótolt a sors az első próbálkozás kudarca után, és kifogtam a legjobb és legbecsületesebb pesti oktatót, egy öreg mestert, akinek az oktatók és vizsgabiztosok 99%-a tanítványa volt, így az ő delikvenseitől senki nem mert pénzt kérni, és ennek ellenére ha nem is elsőre (a vizsgán izgalmamban 70-esnek néztem egy 50-es táblát a Kerepesin), de simán átmentem. A vicces az, hogy mivel sürgős volt a jogsi megszerzése, most már hajlandó lettem volna korrumpálni is, de nem volt szükség rá :-)

renesis 2008.03.27. 12:09:03

Yasashi Tanuki 2008.03.27. 12:01:57
Szerintem nincs jogsijuk, vagy hamisitják. Vagy van egy hely az országban ahol el tudják intézni.
Volt egy cigány tanulóm.Amíg a többi ember kitöltött 3 tesztlapot,ő az első felénél tartott. Nem tudott olvasni.

renesis 2008.03.27. 12:23:25

Még egy megjegyzés:
A mai tanulók szarnak az egészre.Késnek, visszadumálnak stb vagy lelkileg nem tud felkészülni a vizsgára. (persze itt is tisztelet a kivételeknek, de a tanulók 40-50%át nem is érdekli az egész dolog)
"mondvacsinált okokra" hivatkozni mikor megbuktatják az embert-szánalmas
Vannak olyan hibák amelyekért meg KELL buktatni a tanulót.Csak egy példa: tengelykapcsoló helytelen kezelése (magyarul nagyobb sebességnél,kb 30fölött fék-kuplung sorrend)
Arra kiváncsivagyok hány tanulót tanitottak így?

tippmester · http://tutitipp.blog.hu 2008.03.27. 12:29:21

Haj, az én időmben volt aki autóval járt már a kresztanfolyamra is. De régebben még tényleg volt tisztelet a tanárok iránt, nem úgy mint ma. Sztem itt kellene keresni a hibát, ismerve, hogy mindig is voltak és vannak bunkó oktatók.

ihatethisindapassthingy 2008.03.27. 12:31:26

Az oktatóm totál olyan arc volt, mint a videón. A kormányba fejelés nem játszott, de az sűrűn előfordult, hogy jót üvöltöztünk egymással. Némi eufémizmussal élve azt mondanám, nem én voltam a legjobb tanítványa és nem ő a legtürelmesebb oktató :))) A szabálytiszteletet belémverte, viszont láttam tőle olyat, hogy pár száz méretes szakaszra már nem ült vissza a vezetőoldalra, hanem az anyósülésről vezetve közlekedett - Budapest legszűkebb belvárosában :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.27. 12:37:22

Nekem normális oktatóm volt, hál istennek. De a mostaniakat nem értem, 50-es lehetőségnél is 20-30-al tartatják fel a forgalmat a tanulóval, nem egy esetben! Miért nem a dinamikus és egyben biztonságos közlekedésre okítják őket?

A vizsgabiztoson annak idején megbuktatta a tötymörgőket (nyugalmazott katonatiszt volt), én voltam azna az első, aki átment, előttem 5-en buktak meg aznap! Az oktatóm mondta is, hogy ne a folyamatos lassabb haladásra ügyeljek, ahogy eddig mondta, hanem inkább a saját tempómat használjam a vizsgán (ami akkor 60 volt még), így is lett: 57-63 km/h :)

Nyitott szem (törölt) 2008.03.27. 12:37:46

z. 2008.03.27. 11:52:29

A Te blogod még nem került fel a címlapra (ha van egyáltalán), és ez bosszant?

ihatethisindapassthingy 2008.03.27. 12:40:06

renesis, nekem tanították a 30 fölött fék-kuplung szabályt. Más kérdés, hogy városi forgalomban gyakran magasabb sebességnél is belelépek a kuplungba, bár igyekszem leszokni róla (igaz, leginkább ilyenkor már váltok is le).

Egyébként az erősebb fékhatáson, kuplungkopáson és az opcionális megugráson kívül mi az ellenjavallata?

2008.03.27. 12:46:10

USAban b'sznak olyat a taxis makkjára, hogy mindjárt punjabiul kezdi el hadarni a miatyánkot. Durva, ahogy vezetnek,de személy szerint is voltam tanuja, mikor a rendőr taxitul mindenestül kihúz, és büntet. Nem jópofizgatna senki egy rendőrrel. Kiszedi az az oktatót is, és szerintem a lehető legmagasabb büntetést adja a párának, csak hogy a jövőben elkerölje azt a szitut.

no mail, no problem 2008.03.27. 13:00:28

pont tegnapelőtt este dobtam el egytől az agyam.

bekanyarodik a tanulókocsi jobbra kisívben, de rögtön a kétirányú utca bal oldalára, a forgalommal szemben. az autó vége rálóg a gyalogátkelő helyre, azaz helyből három szabályt sért a megállással. plusz a manyus kábé harminc fokos szögben állt le. (amiért az én oktató annó redőnyhúzóval verte volna le derekam.) én vele szemben parkoltam, volt közöttünk két autónyi üres hely. már indultam volna, rávillantottam, h nem OK, rohdtul útban van konkrétan nekem, általában minden főútra kihajtónak. megértette mi a bajom, erre felkapcsolta három villanásra a bal indexet, jelezni, h ő most leparkolt. (már ez milyen...)

ha nem tanulókocsiról lett volna szó, akkor ezen a ponton fogom magam és elhajtok.

de az volt, és én kiszálltam, megálltam a kocsija előtt három méterrel, és direkte széles mosollyal, széttárt karral, nyugodtan, kiabálás nélkül, de hangosan, mert messze volt, udvariasan, végig magázva elmagyaráztam neki, h miért nem frankó amit tesz. egy 70 körüli manyus volt, az arcán két érzelem látszott: értetlenség és félelem. a manyus meg volt őszintén döbbenve, h vki szerint nem OK a parkolása és még szóvá is teszi. röhögtem, h beszart, mert nem tudta, h ha kiszállna a kocsiból, akkor én visszaszállnék a sajátomba :DDDD

egyébként a manyus az egészet leszarta, maradt a helyén. én kanyarodtam ki balra nagyívben a főútra, a forgalommal szemközti sávból. kockáztatva, h vki lendülettel kis ívben jobbra kanyarodva letarol. amiben első körben valószínűleg én lettem volna a hibás, egy valószínűsíthetően gépjármű oktató barom miatt.

Ha lett volna a sötét este okán erős hazamehetnékem, akkor talán (talán, de nem valószínű) megteszem, hogy megállok előtte tíz centivel, és a kocsiban ülve kivárom és tarkóra tett kézzel végigmozizom, hogyan indul el. Mindössze puszta kíváncsiságból, h felháborodik-e, amiért én elállom az útját.

Yasashi Tanuki 2008.03.27. 13:05:31

USA-ban mindenki tudja, hogy a rendőr használni fogja a fegyverét, ha olyan a helyzet és a rendőr is tudja, hogy nem fogják kirúgással fenyegetni mikor egy bűnöző bepanaszolja mert erősebben fogta meg a csuklóját a kelleténél.

Az USA-ban nem húznak le a viszga miatt mint hazánkban - ha tudja megtanulhatja bárki az autóvezetést a szüleitől, nagybácsijától és nem kell félévi fizetését kipengetnie, ha vizsgázni akar. A legtöbb államban 20-40 dollár a vizsgadij.

A beteg, túlszabályozott lehúzós magyar rendszer termeli ki a parazitákat.

Önjáró Talajgyalu 2008.03.27. 13:06:44

Akkor konkretan. A Csigaver Autosiskolanal tanultam vezetni, Bp-n. Az iskolat nem ajanlom, mert pl. az EU vizsgan megbuktattak egy kislanyt elottem, mivel olyan dolgot kertek rajta szamon mint gyakorlat, ami naluk csak elmeleti szinten merult fel...

Az oktatom egy eleg dorzsolt oreg roka volt, azok alapjan, amiket meselt magarol (meg ugy altalaban, viselkedes, beszed, kinezet), es tovabbi negativum volt, hogy nem volt hajlando abbahagyni a bagozast, akkor sem ha konkretan megkertem ra. Kozolte, hogy ez az o kocsija, akkor cigizik benne, mikor akar... Viszont, nagyon is latszott rajta, hogy tudja mit miert kell csinalni, es rengeteg mindent magyarazott, meselt, stb. Szoval rengeteget tanultam tole. Bar a stilusa hozzam kepest "kicsit" agressziv volt, es tolem is azt varta el, de vegul nagy hasznat vettem mindannak a vezetes kozben itt Budapesten, amire raszoktatott, es rakenyszeritett. Viszont lehet, hogy a mai tudasommal mar nem akarnek nala tanulni... Aztan fene tudja.

Ja es, harmadszorra mentem at a forgalmi vizsgan, mindig vmi pitianer hulyeseg miatt. Az elso alkalommal pl. volt egy 1,5 meter hosszu es alig 2 meter szeles kanyarodo sav, kopott felfestessel, esoben, amit nem vettem figyelembe, raadasul a tablan mellette csak 1 sav volt feltuntetve kanyarodo es egyenes savkent is es ezert. (Addig a pontig 0 hibapont.) A vizsgabiztos engedte is, hogy visszavezessek a tanpalyahoz... Sz'al pechem volt. Meg sosem tudtam jol vizsgazni, mindig iszony ideges lettem tole, ami van akit felspannol, de en csak elkezdek hibazni tole.

(Egyebkent a vizsgabiztosok szinten megernenek egy miset. Az oktato pl. az elso alkalom elott meglatta a biztost, kozolte: Ha nem vagyok bena, atmegyek. Bena voltam, nem mentem. Masodik alkalommal kozolte: Hat, ebbe jol belehuzott, nem akarom lelombozni, de ide ma nagy mazli kell. Nem volt mazlim, szokas szerint. Harmadszorra viszont mosolyogva jott, es kozolte, hogyha nem utok el senkit, akkor valoszinuleg atmegyek. Atmentem. :) De miert is fugg az, hogy mennyire tudok vezetni attol, hogy a szentseges magassagos vizsgabiztos urnak ma milyen hangulata van...?)

balage 2008.03.27. 13:13:08

Mityu: a SIKK-es indulás vége fordítva volt, ha jól emlékszem:
-sebesség
-index
-körülnéz, és csak utána:
-kézifék

rognork 2008.03.27. 13:18:19

ha érdekel valakit, tegnap le is fényképeztem egy fehér octaviat az elmített helyen. előtte, mögötte rengeteg hely, de azért is az elsőbbség tábla alatt állt. biztos várta a 17 éves kislányt, és a macisajtot beszélte meg vele.
a posztban említett eset bosszantott fel annyira, hogy elküldtem. elég gáz, hogy egy oktató simán megindul a jobb 1-en ülő nejem felé. még jó, hogy nem láttam be a jobbos kanyart (vajon miért), így nem is mentem gyorsan. és ezt pont egy oktató csinálta. elég szomorú.

rocko, ha a te oktatód nem tilosban/szar helyen állt meg, akkor valami nem stimmelt vele.

Gontar 2008.03.27. 13:31:04

Nekem jó volt az oktatóm (Pest melletti kisváros). Nem lógta el az órákat kajálással, magáügyintézéssel. Végig türelmes volt, megtanított csomó mindent, nem csak az alapokat. Ilyesmikre gondolok: indexelés + irányváltásnál ha lehet mindíg még a lassítás előtt indexeljek, hogy a szándékom még a féklámpa kigyulladása előtt nyilvánvalóvá válljon. Tapasztalataim szerint (eddig. kb. 250-300ezer vezetett km, főként Budapesten) a "sofőrök" nagyrész a kormányelforgatásmozdulattal együtt kapcsolja csak az indexet... Meg van egy rakat hasonló apróság. :-)

Egyetlen vicces történés volt vele, rögtön az első órán (rutin, illetve akkor ő már egyből forgalomba akart vinni): beülök a kormány mögé, mondja induljak. Okés, de hogyan? :D Hirtelen nem hitte el (nem tudom miért), hogy soha életemben nem ültem korábban a bal 1-ben, éshogy abszolult lila gőzöm nincs az autóvezetésről (KRESZ-en kívül, mert az addigra már megvolt). :-)

Biztos vagyok abban, hogy az eddig levezetett számos kilóméterem balesetmentességét nem csak magamnak és a szerencsének, de neki (illetve az alapos oktatásának és jótanácsainak) is köszönhetem.

wini 2008.03.27. 13:45:59

Én még '90-ben az ATI-nál vizsgáztam. Korrekt volt. Én 17, az oktatóm 55 év körüli szaki, akinek a kisujjában volt minden. Sokat magyarázott és folyamatosan szólt a rádió, hogy szokjam azt, hogy vezetés közben több mindenre is lehet/kell figyelni, ne zavarjon a külvilág. Ha üyges voltam megdícsért, ha béna rámszólt. De mindig jogosan. Még a kötelező óraszám előtt mondta nekem, hogy van érzékem hozzá, a kötelezőt tudom, nem lesz gond a vizsgán. Nem is volt. Nem is kekeckedett, aminek mindketten örültünk. Ő a következők miatt: egy keddi napon vizsgáztam, ami akkor még a sorozatok napja volt. Akkor éppen a Klinika sorozat tartotta lázban az országot. Azon a délutánon 3 vizsgabiztos vizsgáztatott. Mint kiderült, egy helyen laktak, így mindig egy kocsival közlekedtek. A másik két fickónak már nem volt több vizsgázója, az enyémnek én voltam az utolsó. A két fickó elkezdte húzni az én vizsgabiztosomat, hogy ha nem siet nem várják meg, mert a Klinikára haza akarnak érni :-) Így kifordultunk a rutin pályáról, majd jobbra-jobbra-jobbra-jobbra, megkerültük a háztömböt és visszlát :-)))

Kazohin 2008.03.27. 13:49:38

Jó kis téma! Az én oktatóm nagyon szar volt. Egész tanulás alatt nem mehettem 30-nál többel. Már égett a bőr a pofámon, hogy miért kell ennyivel poroszkálnom, mikor előttem senki, mögöttem meg 100 autó, de aztán kiderült. Mikor rámdudáltak, kipattanhatott az autóból és leüvölthette szerencsétlen türelmetlen autós fejét. Az is szimpi volt, hogy minden órát a lakása előtt fejezett be, este 7-8 körül, ami kőbánya egy olyan eldugott részében volt, hogy majd két óra alatt tudtam hazakecmeregni onnan. Mindezt 18 éves egyedüllevő csajként.
Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy találkoztam egy szimpivel is. Egy dugóban araszolgatva, sikerült nekimennem egy autósiskolásnak. (Hátulról belenyomott egy teherautó) A tanuló sírva fakadt, az oktató meg tök aranyosan vígasztalta, és tanította, de tényleg, hogy hogy lehet abszolút normálisan megoldani egy ilyen helyzetet. A végén mind a hárman könnyezve röhögtünk az alsó rakparton, pedig az én kocsim eléggé tropa lett.

wini 2008.03.27. 13:56:45

off
Nézem azokat a kocsikat, amikkel mostanában oktatnak. Némelyik zsír új, full extrás, szervótól kezdve minden van benne.
Én egy zsigulin tanulatm és szabályosan feltörte a tenyeremet a kormányra húzott durva szövésű kormányvédő az első rutinórán :-)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 14:01:47

wini: Az még hagyján, de automata váltós autóval is lehet ám jogsit szerezni! :)

873ujr3rk 2008.03.27. 14:05:03

en olyat lattam, hogy a postas a kukaba dobott egy levelet. szerintem eleg szemet dolog.

873ujr3rk 2008.03.27. 14:06:14

csendeshang,

az usaban pl nem is szerezhetsz csak azzal, aztan ha van gyakorlatod pl 2 ev , akkor vezethetsz manualist.
teljesen normalis. minek baszodni olyan oskori szerkezettel mint a sebvalto ?

wini 2008.03.27. 14:07:21

Silent
Ha azt mondod, hogy még a tolatóradar is megengedett, akkor megnyalom a konnektort :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 14:10:54

873ujr3rk: Oké, de náluk nem is nagyon van más, csak automata váltós autó, legalábbis a többségük. Ott nem szempont az, hogy manuálissal esetleg kisebb fogyasztásod lehet. Bár ma már automatából is vannak olyan jók is, amiknél ez sem játszik.

wini: Ezt nem tudom, de simán elképzelhető. :)

dody 2008.03.27. 14:13:42

Nekem is nagyon jófej oktatóm volt. Türelmes volt,segítőkész,nem üvöltött,mindent normálisan elmagyarázott. Ha kellett,többször is,és sosem éreztette velem,h béna lennék (pedig néha az voltam tényleg :D ). Nem tett bántó megjegyzéseket arra nézve sem,h lány vagyok. Pedig nem egy ismerősömtől hallottam ilyesmit,akik ugyanannál az iskolánál tanultak,mint én,csak más oktatónál. Szóval szerintem ez nem vidék- v. Pest-,hanem személyiség függő. Vizsgán meg egyből átmentem, hibapont nélkül. Mondjuk nem volt tökéletes ő sem,ugyanis mindenkitől kötelezően ajánlott jelleggel vetetett néhány pluszórát. Persze szigorúan kedvezményes áron,mert "téged nagy kedvellek! Tudod,ugye? De tényleg csak ezért..." :D De végülis megérte,mert nem félek sehol vezetni,tempósan,de nem felelőtlenül megyek. Szóval nekem szerencsém volt az oktatómmal. :)

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:14:25

Balage!

Szerintem utolsó a "körültekintés", mert van aki megnézi merre is van az autóba a kézifék. :)

"Második" oktatóm meg megtanított pár olyan dologra amit mai napig is használok. :)

Pl.: örök vita téma a 10 óra 10 perces kormánytekergetés..... :)

wini 2008.03.27. 14:23:05

Mityu
A múltkor a rádióba egy beszélgetés végét csíptem csak el, így nem tudom pontosan hogy miért, de azt taglalták, hogy a 10 óra 10 perc ma már nem hogy nem ideális, de egyenesen rossz kormányfogás. A kocsik új technológiája, a szervó miatt. Tud erről valaki bővebben mesélni?

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:29:09

Saját tapasztalatom és véleményem a 10 óra 10 perces kormányszorongatás tökéletesen jó a maximális bénázásra. Másra nekem nem volt jó eddig.

Perillustris 2008.03.27. 14:31:43

Nekem is nagyon kedves es korrekt oktatom volt. Bar sosem talalkoztunk, hetente ketszer figyelmesen es turelmesen elmagyarazott mindent a telefonbeszelgetes soran.

A gyakorlat se volt tul nehez, bar a jatekteremben ketszer is lefagyott a szimulator, mert sokat gyakoroltam a Need for speed-del...

wini 2008.03.27. 14:31:59

Én sem fogtam még úgy soha a kormányt. Sőt, két kézzel is ritkán. Csak elméleti síkon érdekelne, hogy mi változott az elmúlt 20 évben ezen a vonalon, hogy már nem jó, ami eddig a tuti volt.

MU 2008.03.27. 14:44:41

A legtöbb autósiskolánál lehet okatót(és iskolát)választani,ezzel elkerülhetjük a későbbi kellemetlenségeket,főleg ha pl valaki ajánlja nekünk az illetőt.De oktatót is bármilyen kötelezettség nélkül válthatunk.Automata váltóssal pedig csak akkor tanuljunk,ha utána olyat szeretnénk vezetni,ugyanis azt bejegyzik a jogsiba(tehát nem vezethet kézi váltóst)!SIKK:1.sebességváltás 2.irányjelzés 3.körültekintés és kézifék egyszerre!És a 10 óra 10 perces kormányfogás:tényleg elavult,most már inkább a 9 óra 15 percest tanítják.Az újabb autókon kényelmesebb és biztonságosabb,a kormány is így van kialakítva!

valaki 2008.03.27. 14:45:06

Sziasztok!

9:15 a helyes kormányfogás, mert így tudod a legnagyobb kitérést véghezvinni hirtelen manőver esetén a kormány elengedése nélkül vagymi.
A 30 feletti fékezésnél mi van a kuplunggal? Ki kell nyomni vagy nem? És miért?

valaki 2008.03.27. 14:47:02

Francba, megelőzött MU...

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:48:26

Óvatosan jegyzem meg egykézzel majd 180°-ot tekerem a kormányt. Kétkézzel fogva nem tok visszaváltani... :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 14:50:36

Mityu: Egy hirtelen kikerülési manővernél szerintem akárhány kézzel fogod a kormányt, nem azzal foglalkozol, hogy sebességet váltogass. :)
Két kézzel azért jobb a kormányt fogni, mert akkor gyorsabban tudod szükség esetén ellentétes irányba visszarántani a kormányt.

valaki 2008.03.27. 14:55:56

Mityu!

Részben igazad van: lehet olyan eset amikor jól jöhet a visszaváltás, de nem ez a jellemző.
Két kézzel gyorsabban és pontosabban tudsz kormányozni.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:57:45

SilentSound!

Na ezt tanította meg nekem a "második" oktatóm. Bal kéz, jobb kéz, a bal láb, jobb láb a fej függetlenül alkosson, és mégis összehangolva. Hányszor tapasztalni olyat, hogy a holttérbe bepislantva a kéz abba az irányba mozdít a kormányon amerre a fej elfordult? Vagy a delikvens nem a holttérbe "néz" be, hanem hátrafordul egy sávváltásnál? :)

Mentett már meg "hirtelen manővernél" ez a módozat a csattól. :)

valaki 2008.03.27. 15:02:29

A 30 (km/h nem év :)) feletti fék-kuplung használatot még mindig nem ismerem.
Segítsetek!

ihatethisindapassthingy 2008.03.27. 15:02:45

valaki, "30 alatt" (lefulladás ellen?) ki kell nyomni a kuplungot, viszont nagyobb tempónál erre célszerűen nincs szükség. Az oktatóm 50-ről lassításnál először motorfékeztetett, aztán 30-nál kuplung kinyom és nyugis fék. Az oktatókocsiban jól működött, de sajnos a saját kocsimnál nem olyan erős a motorfék-hatás (dízel-benzines difi?), meg egyébként is a budapesti forgalom dinamikája nem kedvez a "becsurgunk a pirosig szép lassan" elvének.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 15:04:27

Érdekesség. Öcsém frissen vizsgázva mellettem ülve J1-en majdnem letépte a majrévasat. Hungárián a mexokott haladási tempómban 70-80-al a lehetőségeket kihasználva haladtam. Őrezredes kolléga halál nyugodtan ül mellettem nemcsak 70-80-as tempónál.

A titok abban rejlik, hogy az öcsém nem tudta (és szerintem ma se tudja) mikor mit nézek, mivel számolok egy egy forgalmi szituációban. És a nem várt helyzetben be van iktatva egy B terv. (Ha mégse jön össze az a manőver amit végre akarok hajtani.) :)

valaki 2008.03.27. 15:05:59

ihatethisindapassthingy

Köszi!
Azt hittem valami komolyabb...
Ezt én is így csinálom, sőt így logikus.

MU 2008.03.27. 15:18:41

Valaki!Az még egyszerűbb,ha ránézel fékezéskor a fordulatszám-mérőre(már ha van)!Ha az 1-esre vagy az alá esik,akkor nyomd a kuplungot!

Krisi 2008.03.27. 15:24:34

Nekem az oktatóm egy állat volt, de legalább megtanított rendesen vezetni. Sokszor leordított, de engem nem zavart különösebben, pl első alkalomkor beszálltam rögtön a vezetőülésbe (Fehérvári út), kérdezte, hogy mi mire való, melyik pedál mit tud, válaszoltam neki, aztán 5 perc múlva mondta, hogy jó, akkor indulhatunk. Kicsit be voltam szarva, hogy rögtön ki a forgalomba, de nem volt vészes. (azért tegyük hozzá, hogy előtte is vezettem már egy keveset, garázsból kiállás, haverokkal földút, stb, de az teljesen más)
Egyébként hihetetlenül agresszív volt, sose engedett be senkit, nem egy ember elé vágtunk be, folyton átnyúlt előttem, hogy reflektorral levillogjon mindenkit, dudát 10 percenként legalább egyszer megnyomta, ha valamit szabálytalankodtak előttünk/mellettünk, nem volt kegyelem, mindenki megkapta a magáét.
Hál' istennek nem vettem át a tapló stílusát, büszke vagyok magamra :)

A vizsgán meg nagyon sok múlik a vizsgáztatón, haveromat azért buktatták meg, mert állítólag nem határozottan fogta a kormányt. (megjegyzem, hogy ekkor a komámnak 20 évesen már 2 éve volt nagymotoros jogsija, mert előtte kismotorral kezde 16 évesen, szóval ne egy szerencsétlent képzeljünk el)
Nekem minden meglett elsőre, de mint mondtam, ez az oktató érdeme is, mert nem csak vezetni tanított meg, hanem mindig mondta, hogy majd a gyakorlatban mit hogyan csináljak, tippeket meg trükköket mutatott, ami nincs benne a tananyagban. Szóval lehet, hogy arogáns volt, de rendesen megtanított vezetni, ez a lényeg.

Ha meg valaki most kezdi a jogosítvány szerzést, annak annyit tudok tanácsolni, hogy ha nem teccik neki az oktató, akkor keressen másikat, annyi van, hogy biztos megtalálja a neki megfelelőt, mert mindenki más. Nekem pl mondták az oktatómról, hogy fiatal lányok sírva szoktak tőle elmenekülni az első óra után :)

kaczat 2008.03.27. 15:39:51

Anyukám még az MHSZ-nél tanult a nyolcvanas évek elején. Az elméleti oktatójuk egy Béla bácsi volt, olyan igazi szaki, aki barna köpenyt viselt és ízesen beszélt. Az autót például ótó-nak mondta. És néha erősen kellett gondolkodni, hogy éppen az autó motorjáról beszél vagy az Otto motorról. Mert hogy mindkettőt ótómotor-ként emlegette. :-)))
De anyám a mai napig emlegeti, hogy milyen szigorú, de oktatás volt ott mind elméleti, mint gyakorlati szinten.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.27. 17:17:24

na íme az én sztorim 92ben vizsgáztam Bből több év közlekedésben eltöltött forgalmi gyakorlattal 18 évesen :) de hát kellett már akkor a papír is :)
szóval iskola kiválaszt, nem írom le a nevét inkább, mert ma is létezik... oktató 120as skoda... mostja ember 30 órát kell vezetni, de 20 óra után az oktató javasolhatja a vizsgát, ha megy a dolog... miutána a EÜ és az elmélet lement 1 héten belül levizsgáztam!

csakhogy(!!):
-a 30(20) órából 5 azaz ötöt se vezettem (persze mind ki lett fizetve előre!)
- azt az 5 órát is úgy, hogy full fent fogott a kocsiban a kuplung, nem véletlen indult meg olyan hirtelen
-vizsga szombaton 10 órakkor... odaérek, mondja a jópofa oktatóm, hogy nyugodjak meg(!) sikerülni fog a vizsga, mert megcsináltatta a kuplungot!! (anyádat! alig bírtam megszokni, hogy xar...)
-aztán hozzott-e vizsgabztos úrnak legalább egy pezsgőt? mondom, nem telik a benyelt órák árából? :D

átmentem a 8 lehetséges hibából 2vel, ebből az egyik az volt, hogy induláskor lefulladt a kocsi is visszagurultam vagy 20 centit, a mocskos kuplungcseréje miatt

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.27. 17:23:11

a dolog lényege pedig, hogy aki tényleg soha az életében nem vezetetee, az nagyon ki van szolgáltatva az oktatónak.. nem véletlen van ennyi béne az utakon, vastagon benne van az oktatói hozzáállás!

kaczat 2008.03.27. 17:27:36

Alapvetően az a baj, hogy szerintem nem vezetni kell megtanítani az embereket, mert azt a hülye is meg tudja tanulni (erre látunk páldát nap, mint nap), hanem kocsival közlekedni. És ez egyre inkább így van. Én 18 éve vezetek és nagyon érzem a különbséget, milyen volt autózni 18 évvel ezelőtt és milyen ma. De én a 18 év alatt együtt nőttem a forgalommal. Aki most ül először kocsiba, az vezetni tud talán, de közlekedni még nem.

foolproof 2008.03.27. 17:55:51

Kb. 9 eve van jogsim(B,C) ebbol mar kb. 2 evet Londonban vezettem. De szerintem otthon most siman megbuknek egy vizsgan, mert ITT valoban raszokik az ember a szabalyos autozasra. Pl. gyalogatkelohely megkozelitese. Debreceni oktato cimboram meselte, hogy a vizsgabiztosokkal megbeszeltek: tobbsavos uton ne is nagyon vegyek figyelembe, ha nem engedik el a gyalogost a tanulok,foleg ha az a masik oldalon ilgyekszik, mert csorot a belso savban szaguldozok tuti elcsapnaak. Na ez a qrvaelet! Meg ilyen hulyeseg, hogy gyalogos csalogatasa! Hat nem latszik, az esetek 99,99%-ban vilagosan, hogy az a szerencsetlen mi a francert alldogal a zebra szelen. Londonban is csak az Abbey Rd.-on, egy bizonyos zebranal nem egyertelmu kisse...

Krisi 2008.03.27. 20:21:39

RosszQtya: ebben van valami, hogy nem akkor kéne először kocsiba ülni, amikor elkezdődnek az órák. Most lehet ugatni, hogy milyen szabálytalan voltam, hogy vezettem már jogsi nélkül is (megjegyzem nem forgalomban, hanem kihalt parkolóban, földúton, garázsból ki, stb.), de ha 40 órából 20 arra megy el, hogy melyik a gázpedál, az szerintem nem jó.

Még így is marha kevés idő van mindenre, főleg ha az órák nagy része alap dolgokkal megy el.
A másik, meg hogy mindenkinek tudnia kéne, hogyan működik az autó.
Például nem tudom, hogy tud az vezetni, aki nem tudja, hogy mire való a kuplung, és csak bemagolta, hogy elinduláskor felengedni meg megálláskor benyomni, stb.

Rocko- 2008.03.27. 21:19:41

rognork 2008.03.27. 13:18:19
áá, viszonylag korrekt arc volt. csak 2 dolgot nem csipáztam benne.
nem tanított meg (seggel) parkolni, és ezen buktam meg forgalmin. csak ezzel az eggyel, sose semmivel.
a másik meg, h fingott a kocsiban. és büdöset.
az meg, h a dolgait intézzük az alap.
arra ő se tudott volan megtanítani, h mit kell csinálni, h ha repül feléd egy Ford.

Rocko- 2008.03.27. 21:49:06

hjah, első rutinórára az oktató veztetett. de csak odafelé. :)

Boss88 2008.06.13. 21:37:16

az en oktatommal nem vt nagy gond csak qvara feltette az autojat meg rinyált h 30nál elég a 4ik ne valtsak vissza 2esbe es kiborult miko mondtam h gyulolom a dizel hangját kb 600 1/min-en es visszadobtam 2be kanyar elott(miazhogy)aszondta vege a vezetesnek de psze csak fenyegetozott, szamlat rendesen kaptam nem is neki kellett fizetnem hanem a suliba kellett es elsore atmentem minden vizsgan plusz penz nelkulamugy ez az ati suliba volt azt tudom ajanlani mindenkinek.
sztem se akko kene eloszor ulni autoba miko rutinorakra kerul a sor vmi fogalma legyen azt embernek pl h melyik pedal melyik mert az gáz ha vki vezetni keszul de még ezt se tudja es telleg ne ezzel menjen el az elso ora h jaj veletlen a gazt nyomtam vagy hasonlo












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása