Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Repülő opeles faszagyerek

2008.04.04. 12:41 :: SilentSound

Aki szeret autót vezetni, annak valószínűleg a repülés is egy élmény. Általában. Darren levele alapján úgy érzem, hogy az astrás faszagyerek nem nagyon élvezte, hogy repül, még ha csak rövid ideig tartott is. Autóval ti se próbáljátok utána csinálni.
Ma reggel a következő történt 4-es úton. Rongyolok 90-100-as tempóban kora reggel, befelé Pestre. Mögöttem egy Astra nagyon-nagyon tol, centikre jön mögöttem. Mivel én már leszoktam a büntizésről, inkább kultúráltan próbálom megoldani a helyzetet, ha valami frusztrál. Intek a csókának, hogy maradjon le. Ez sokszor bejön, ez esetben nem így történt.



Azon a szakaszon van egy pici balról-jobbra S kanyar, az utat pedig fűves rész szegélyezi oldalról, benne egy kisebb árokkal. Az Astrás nem láthatta (gondolom), mert iszonyat közel jött. Én szépen megcsináltam az S-t, ő meg kiegyenesítette. Azt veszem észre, hogy eltűnik az Astra a belső visszapillantómból. Nézek balra, sehol. Nézek jobbra... abban a pillanatban iszonyat por- és meg föld- meg mittudoménmilyen... murvafelhő csap fel tőlem hátulról, jobbról. Az Astra megcsúszik, visszajön az útra, de most a másik irányba, azaz ismét kívülre csúszik, kifelé az árokba. Az árok megdobja, és a jobbra-hátra pillantva azt látom, hogy az Astra akkorát ugrik, hogy repül. Szó szerint elemelkedett a talajtól. Gondolom, az árok dobott rajta ilyen nagyot. Majd iszonyat huppanással vissza a földre...

Még visszahozza az autót az útra, és szépen lelassít, félreáll. Mindezt még mindig a tükörből figyelem. Na, gondoltam, én is félreállok, elemzem a helyzetet. Kipattanok az autómból, odarohanok, az ajtó nyílik. A srác alig bírt kiszállni, iszonyatosan remegett. Kérdeztem, van-e valami baja, mondja, semmi. Tényleg nem lett baja látszólag. Aztán azt mondta, hogy mekkora f@sz volt, ezt nagyon elszúrta. Még megnéztük a kocsit, úgy tűnt, megúszta. bár szerintem a futómű kapott egy iszonyatosat, és mondtam neki, hogy a helyében megnézetném. Az autó rendesen a saját lábain távozott. Később még le is előzött, intett is.

Hát, ez a csóka sem fog tolni egy ideig senkit, az tuti. Remélem, egy bolonddal kevesebb... és kivételesen nem úgy, hogy otthagyja a fogát a delikvens.

91 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 2008.04.04. 12:53:12

de őszintén, kicsit sem kárörvendtél?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.04. 12:53:35

Hát, aki a tűzzel játszik, számítson arra, hogy megégetheti magát. Jó, hogy egyikőtöknek sem lett baja. De azt a fene gondolná, hogy utána még rád is előz, nem semmi, kísérti a sorsot a gyerkőc.

OFF: Silent, honnan van az illusztráció? Ezt a VT-t mintha láttam volna már valahol.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.04. 12:54:44

KuKori: Nem tudom már, guglival találtam...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.04.04. 13:01:12

Zoli:

Őszintén? De. Egy kicsit. De csak azután, miután láttam, hogy megúszta.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.04.04. 13:18:38

Kukori:

2x2 sávoson előzött már meg. :-) Úgyhogy az már biztonságos volt.

Landy4x4 2008.04.04. 13:19:20

Mondom én, hogy mindenki elnyeri egyszer méltó büntetését. Te szerencsére ott helyben szemtanúja lehettél :), valld be őszintén nem volt egy picike kaján mosoly az arcodon :)?
2-3 éve történt, hogy mentünk M1-esen Tatabánya felé asszonnyal, épp a fél tonna lóerejű csodabringával (oka volt neki, hogy azzal mentünk, de nem ide tartozik). Szinte szabályosan olyan 140 körül poroszkáltunk, amikor utólértünk egy kamiont előző Astrát. Kulturáltan lassítottam, hiszen neki is jár a belső sáv. Hirtelen hátulról vakító fénykürt és tol egy A8-s. Mondom magamban ez az ember nem lát, nem tud olvasni, vagy mit akar? Ez továbbra is villog, Astra befejezte a dolgát és rendesen visszorolt. Na mondom, akkor eleresztjük a ménest és toltam egy kövéret. Amikor vissznéztem a tükörbe (5 sec) már nem láttam a delikvenst, szerintem leállt az első parkolóban és lelocsolta benzinnel a verdáját könnyek között :).
Tényleg nem értem minek kellenek ezek a janizások.

kazohin 2008.04.04. 14:03:43

Nagyon örülök, hogy így végződött. Mi egyszer a szüleimmel éltünk át hasonlót, mi is a 4-es úton, annak nem lett jó vége, pedig akkor nem volt még annyi autó. Még Püspökladány után egy kicsivel előzött meg minket, meg mindenki mást roppant agresszíven egy szegény ördög egy böhöm Volgával. Szolnok után értük utol, de akkor már be is volt zsákolva. Ennek a kölöknek nagy szerencséje volt, és remélhetőleg életre szóló "élményt" szerzett.

x 2008.04.04. 14:09:33

Azért ha ekkora ütést kapott az autó, elég veszélyes dolog a saját "lábán" továbbmenni vele... vagy legalábbis úgy, hogy még utol is ér :S

redriot 2008.04.04. 14:09:53

Mégiscsak létezik isteni igazságszolgáltatás! A "tolókat" utálom a legjobban, minden útjainkon előforduló állatfajta közül.

Engem abszolút nem frusztrál ha egy gyorsabb kocsi megelőz, de ha nem akar/tud megelőzni, csak rám akarja kényszeríteni a tempóját, akkor forduljon fel csörömpölve, földet szántva, és álljon meg a tetején szikrázva. A fentebb leírt is megfelel.

Én a Darren helyében nem hagytam volna ki a ziccert, és odamentem volna kicsit paláverkedni a remegő térdű sztrítrészerek gyöngyéhez.

"Tolók": ha nem tudsz előzni, akkor tartsd be a követési távolságot!

Ford 2008.04.04. 14:13:49

Pár éve télen történt. Pont nagy hó hullott, utak felfagyva vastagon, s mentünk Szlovákiába. A 2a-n poroszkáltunk, mert ott se volt még letakarítva az út, mikor egy faszi nyomta ám vesszettül. Mondtam is az asszonynak, hogy ezt még Vác előtt visszaelőzzük. Úgy is lett. Kb. 10 perc múlva ott állt a faszi a padkán, s vadul mobilozott. A kocsi meg az oldalán az árokban. Megvallom őszintén volt bennem káröröm. Csak az autót sajnáltam.

PTibor (törölt) 2008.04.04. 14:18:23

na ezt nem értem magyarrszágon. miért vannak akkora árkok az út mellett? miért van fasor az út mellett? ha már baj van, és kicsúszik az útról az autó, akkor biztos legyen a baj? ezt magyarázza meg valaki

Landy4x4 2008.04.04. 14:23:49

PTibor 2008.04.04. 14:18:23
Angliában, Írországban meg kőfal van az út mellett. Ráadásul szűk és a másik oldalon vezetnek :). Na és? Nem kell májerkodni, és akkor mind1 mi van az út mellett.

Suppiluliumas 2008.04.04. 14:24:39

PTibor 2008.04.04. 14:18:23:

Árok: vízelvezetésre (ne az aszfalton gyűljön össze).

Fák: por ellen pl. Szél esetén jól jöhet.

Alighanem más, racionális oka is van.

Suppiluliumas 2008.04.04. 14:25:56

akarom mondani, EGYÉB racionális oka.

Landy javaslata is megfontolandó

Atika!!! 2008.04.04. 14:30:44

Landy4x4: Amíg a kamiont előzted, addig a kamion másik oldalán a leállósávon ő is előzött. Mire feleszméltél már Győrben volt :D

fury 2008.04.04. 14:31:16

Jól beégett-ehehehehehhe..esküszöm,körberöhögtem volna ott helyben.Micsoda Menööö-hahahaha!!Kis suttyó-ez nem fogja visszatartani sajnos,legközelebb megöl valakit.Az ilyen pusztuljon,faszt menözik,még vezetni sem tud+a kanyart sem látja-még jól el is vertem volna,nemhogy segíteni neki.Toló köcsögöknek meg jól befékezek a tankommal-abba ugysem tesz kárt..de a müanyag szarja törik rögtön(ugyis csak olyanok tolnak,ha kell,ha nem).Ne félj,egyböl leszokik róla.

Krisi 2008.04.04. 14:31:24

Ford: velünk is volt hasonló, havas úton mentünk bb 30-cal, egyszercsak megelőz egy önjelölt Sumaher, és kb 30 méterre előttünk keresztbefordul és be az árokba. Faszért kell nyomni a gázt, ha nem tud vezetni, idióta.

A fenti sztoriban meg mázli, hogy nem jöttek szembe, astrásnak meg gratuláció :)

FlybyWire 2008.04.04. 14:36:16

Landy4x4 2008.04.04. 13:19:20

Te, ennek ugyan mi köze volt a poszthoz? Az E-péniszed nyilván nőtt másfél centit, de ezen kívül....?

netudki 2008.04.04. 14:37:20

bdfb 2008.04.04. 14:16:15
hozzászólása nagyon ott van, de a pontot az i-re hgjzdgj 2008.04.04. 14:18:00 teszi fel!

Ügyes gyerekek!

Hózentróger 2008.04.04. 14:40:29

De most abba gondoljatok bele, ha a postiro egy bicajost kerul ki, a macilaci astras meg azt ugyan ugy nem vette volna eszre. Akkor mondjuk ott helyben megruhaztam volna, mig kiernek a rendorok.

Egyebkent 2007-ben ket ilyen faszkalap torte ossze a kocsimat, a masodik delikvens totalkarosra. Egyik sem ismerte el, az elso serulest fel ev utan fizette ki a biztosito, pedig a kocsim mar reg TK volt a masodik baleset miatt. Az utobbi miatt pedig birosagon van az ugy, mert ebbn a tetves orszagban meg van engedve, hogy fellebbezen, meg ne ismerjen el valaki egy sima jobbkezes csattot.

Landy4x4 2008.04.04. 14:43:22

Atiqua-> 2008.04.04. 14:30:44
Akkor legyen ott, én nem bánom.

Ficere 2008.04.04. 14:36:16
Pont annyi köze volt, mint mindenki más hozzászólása. Köszönöm érdeklődésed, méreteimmel sem e, sem más formában nincsenek problémák, sőt :)...

redriot 2008.04.04. 14:43:58

"miért vannak akkora árkok az út mellett? miért van fasor az út mellett?"

Az árkok vízelvezetés miatt vannak, a fák pedig hogy felfogjanak valamit a szélből. Télen a havat sem hordja olyan könnyen az útra a szél, ha van vmi ami megfogja.

Az út melletti árkok sosem zavartak, az már annál inkább, hogy sok helyen már az úton magán is árkok vannak, nyomvályú képében...

Benzin-adóból, teljesítményadóból, regisztrációs díjból, átiratási és eredetvizsgálati sarcból fizetünk EU-kompatibilis milliárdokat, és cserébe van egy afgán-pakisztáni jellegű közúthálózatunk.

kopaszerős 2008.04.04. 14:48:31

az a baj, hogy ott akkor az ilyen marhára be van protyizva a gatyájába, aztán este vagy egy két hét múlva már úgy meséli majd a haveroknak, hogy mekkora Schumacher volt, és micsoda izom verda az opelje, mert simán leelőzött úgy, hogy kiegyenesítette a kanyart két keréken, miközben kicsit ellenkormányzott, ahogy azt a rally pilóták nyomják...

redriot 2008.04.04. 14:54:17

Kopaszerős: van benne igazság! :)

Persze úgy fogja mondani hogy: "nem adta ki" a kanyar.

Pár hónapja megfigyeltem hogy az ilyen gyors gyerekek ezt a kifejezést használják: nem ők nem tudnak vezetni, nem ők mennek túl gyorsan, hanem a hülye út "nem adja ki." Magyar ember nem basz el semmit. Mindig más a hibás. Ha nincs más akkor az út. :D

Citizen 2008.04.04. 14:55:06

De hova lettek a kopasz maffiózóforma fazonok az utakról?

Hózentróger 2008.04.04. 14:57:03

Citizen 2008.04.04. 14:55:06

Mindet begyujtotte a mi bator, eros rendorsegunk, es most varjak a targyalasukat.

XIII.ker. 2008.04.04. 15:04:12

A méltó büntetésre...
Van egy nagyarc, a 2B és Megyeri út környékén szokott letolni mindenkit egy GYORS-1 frsz. mergával. Ugye Megyeri úton reggel befelé menet sok-sok ember szeret közlekedni, ki így, ki úgy éli meg a városba jutást:)
Van egy kis utca a temető mellett, természetesen egyirányú, mégis sokan választják a forgalommal szemben való közlekedést 1-2 percnyi várakozással szemben. (tipp a rend őreinek: gennyesre keresnék magukat az utca másik felén :))
Agyhalott barátunk minap reggel nagy gázzal rástratolt a behajtani tilos táblára, csak épp benézte az akciót, szemből jött egy asztrás fickó tök szabályosan és hát csatt...
Mit ne mondjak, nem sokan röhögték magukat agyon, látva a kopasz barmot, amint lázasan telefonál autószerelő barátainak, csak hogy az asztrás csákó ne jelentse föl.. elintézzük-elintézzük :))

Krisi 2008.04.04. 15:16:29

redriot:
"nem adta ki" a kanyar.

Ez olyan, mint amikor valaki nem tud úszni, és a víz a hibás :)

CJKrisz 2008.04.04. 15:16:54

Én Veresegyházon láttam hasonlót, aki csúnyán megszívta. Sötétedés után haladtam a központ felé 55-60-al, amikor felfigyeltem a seggemben haladó delikvensre, aki mindenáron előzni szeretett volna, csak szemből jöttek. A központ felé vezető mezei 2x1 sávos út egy kb. 200m-es szakaszra kiszélesedik 2 sávra. Itt, ebben a szélső sávban szoktak parkolni éjszaka a helyi autóbuszok. A sáv mellett végig járda van, 25 centi magas útpadkával, majd a sáv 200 méter után véget ér úgy, hogy a járda a maga 25 centis padkájával befordul elé. Türelmetlen autóstárs megunta, hogy szemből jönnek és úgy döntött, hogy majd elmegy mellettem jobbról jól. :) Buszok épp nem parkoltak, lévén csak sötétedett, minden busz "bevetésen" lehetett. Csakhogy ezt kicsit későn gondolta, mert alighogy átrántotta az autót a "buszparkolóba" a sávnak bizony vége lett. Iszonyat fékcsikorgást hallok kb. 1 mp-ig, hatalmas csattanás, a visszapillantóban szikrafelhők, illetve egy kb. 1 méter magasan repülő vélhetően Suzuki Swift. A tükörből még láttam, hogy kinyílik az ajtó és kiszáll a pilóta... Én spec jót derültem rajta.

Kata 2008.04.04. 15:25:13

az árkot azért találták fel (amiért a domború úttestet is), hogy az úttestről LEVIGYE A VIZET, és a száguldozó autósne fusson vízre, és ne bukfencezzen fel, sőt a fákat, bokrokat, stb, rendkívül utált dolgokat meg azért, hogy a száguldozó autóst ne kapja telibe az oldalszél száguldozás közben, sőt, ha esetleg a száguldozó autós által kiengedett széndioxid mennyiség által okozott globális felmelegedés ellenére mégiscsak két méter hó talál esni március idusán, akkor a hótorlasz a bokor-fa-stb tövében halmozódjon fel, és ne az úttest kellős közepén, ahol még a hókotró sem bír el vele.

de ennyi erővel akkor maradjunk abban, hogy minek vannak kanyarok, minek van piros lámpa, minek vannak köcsög gyalogosok, bringások, akik miatt nem lehet a járdákat és a bicikliutakat parkolásra, sávváltásra, egyébre használni, és miért nincs benne az alkotmányban, hogy még szarni is autóval járhat mindenki...

(én egyébként először megkérdeztem volna, hogy jól van-e a srác, ha azt mondja nem, hívom a rendőröket, közveszély okozásáért, ha azt mondja, igen, akkor meg az opni szállítóit, kényszerzubbonnyal, mert akkor biztos mentális problémái vannak...)

fury 2008.04.04. 15:29:23

CJKrisz--ezen én is derültem...))))köszi!!Nyilván leradírozott mindent az aljáról a járdaszegély..+kerekek,+futómű..milliós kárt csinált magának a barom-eheheheheee)))merthogy--"nemszabad jobbról elööööznii")))

CJKrisz 2008.04.04. 15:35:06

Sokminden ottmaradhatott a kocsiból, mert ez kb. 4 éve volt, de a helye azóta is látszik a padkán.
A slusszpoén, hogy ha vár még kb. 5mp-et, akkor meg tud előzni rendesen is, mert a szemből érkező sor addigra fogyott el...

Héttörpe (törölt) 2008.04.04. 15:36:45

Ha valaki tol, mindig akkor veszem észre, hogy le kéne mosni a szélvédőmet. Higgyétek el, amint megkapja a verdája a vizet, le fog maradni. És érdemes a fejét is megnézni utána.

trolipotlo 2008.04.04. 15:46:22

Kb. 2 éve, Németből hozom haza főnök 5-ös bömbijét. Nürnberg-Regensburg autópálya, éjszaka, cammogok 230-cal a belsőben, gyér a forgalom. No, megjelenik mögöttem egy M3-as és nagyon tol. Külsőbe menni nem lehetett, mert sok volt a kamion. Eccercsak elérek egy sort a belsőben, a külső üres: na, ecsém, akkor nyomjad - és jobbra ki, fék. A vadbarom meg csak arra figyelt, hogy mikor tűnök már el előle, már padlózott is.
A következő 100 méteren folyt el sztem az összes féktárcsája, magamban meg is jegyeztem, hogy milyen jó kis ótó is ez az M3, az élő gyorsulási és lassulási teszten magasan a legjobb értékeket produkálta, amit valaha is láttam. Aztán beállt mögém és Regensburgig követett reflektorral. Hát, az is naggyon jó neki. :))))

Hózentróger 2008.04.04. 15:48:07

Jaj, Kata, ne legy mar ilyen kemeny. Biztosan nem hivtal volna senkit, ha jol van a srac, te sem. Benezte, idiota volt, de azert az ilyen benezesek mindenkivel megesnek, meg veled is. A tolas elotte az mas, arra nincs magyarazat, de a kenyszerzubbony tulzas. Nem mintha vedeni akarnam, csak nem tetszett a hozzaszolas.

Héttörpe 2008.04.04. 15:50:00

Ha egy kisfarkú férfival szeretne valaki játszadozni, arra vevő vagyok. Privátba kérek levelet. Olcsó és finom, meglátod.

EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 15:51:09

Fasza csávó most rájöhetett, hogy ő sem tévedhetetlen... :)))

Legjobban a tolósokat utálom. Ha akar, és tud, akkor előzzön meg, ha meg nem, akkor tartson normális követési távolságot! Francért nekem kell reszketnem, nehogy erőset kelljen fékeznem valami miatt...!!???

Ma engem egy pickup női vezetője tolt több 10 kilométeren kerszetül, erős forgalomban. Nem is akart megelőzni, egyszerűen csak 2-3 méter köv. távolságot tartott, ilyen a vezetési stílusa... Egészen addig amíg meg nem járja, mint a postban szereplő fasza csávó.

Fount 2008.04.04. 15:52:45

Héttörpe
- szóval tolnak mi? De azt nem mondtad, hogy hátulról...


hahahaha, tűnj el innen köcsög, mert kimoderállak, hogy a nyálad permetté válik.

Lowtyo 2008.04.04. 15:56:42

árkot olyat is lehet csinálni, ami enyhe lejtésű és széles.
fa helyett lehet csejét is ültetni, jobban megfogja a szelet havat stb. és a zöldek is örülhetnek

mo-n úgy néz ki, hogy ha valami gáz van (jön szembe pl egy repülő astra) akkor még véletlen se tudd megúszni a dolgot azzal, hogy lemész a padkára, mer ott az a baromi mély árok, ha esetleg mégis megúsznád akkor meg ott egy remek jó kis fa a biztonság kedvéért.

redriot 2008.04.04. 16:22:53

EBEUSS: azt hittem te a másik oldalra állsz, mármint hogy a levélíró biztosan feltartotta az opelest. Ha jól emléxem mindig is a dinamikus, sportos vezetés mellett törtél lándzsát.

De kb. azt írtad amit én is: ha tud előzzön, ha nem szakadjon le normális távolságra. Kellemes csalódás! ;)

Vki írta a szélvédőmosó-trükköt a "tolósok" ellen. Néha valóban jól esne, de a gond az, hogy a ennek hatására a tolósból előző, majd büntetősatuzó válhat, esetleg kiszálló-130kilós-vadbarom-viperával-a-kézben.

Ennyit meg nem ér az egész. De baromira zavaró, mert egyszerűen ha vki 1 méterrel megy mögöttem, akkor rettegek hogy mikor kell bármi miatt erőset fékeznem. Rossz érzés, ha az autód és az utasaid épsége egy mögötted nyomuló, félig idegbeteg, félig adrenalin-hullámtól hülye barom kezében van. Egyszerűen nem bízom senkiben, türelmetlen, idegbeteg faszokban meg végképp nem.

68nyara 2008.04.04. 16:29:37

Lowtyo: a cserje meg vlsz nagy árnyékot vet a hűs nyári napokon. Svájcban vezettél már? (Hogy ne csak Írországot emlegessük), korlát az nincs, viszont olyan 600 m a segged alatt az igen. Padka meg cirka 1 m.

fury 2008.04.04. 16:33:15

"olcsó és finom,meglátod.."huhhh...héttörpe...

EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 16:34:29

redriot 2008.04.04. 16:22:53

Csak a rosszat jegyzed meg Te is! :)
Azt is mondtam, hogy soha senkinek nem szeretek kellemetlenséget okozni...

Én "csak" a szabályokat szoktam áthágni, másoknak nem okozok problémát, esetleg a frászt hozom rá egy jobbról előzéssel! :)

Egyébként meg tökre udvarias vagyok. Minden bénát segítek, és a pofátlankodókból is szó nélkül bejöhet egy a zippzár elv szerint.

EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 16:37:56

Ja, és én szoktam a legnagyobbat röhögni a nagyarcokon, ha elszállnak a nagy tudásuk miatt. Mert ott, abban a pillanatban kiderül, hogy addig csak beképzelték, hogy tudnak vezetni. Úgyhogy rajtam is lehet majd nagyookat kacagni, de amíg ez bekövetkezik, addig én is beképzelt, és tévedhetetlen vagyok! :)

kwon 2008.04.04. 16:51:46

Erre hallottam olyat, hogy kapcsoló a műszerfalon felkapcsol és a féklámpa máris a delikvens idegeit borzólja

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.04. 16:53:37

kwon: Amitől a hátsó száguldozós idióta ijedtében nyom egy satuféket és azzal a lendülettel be is borul az árokba. Vagy ha nem, akkor legközelebb már úgy gondolja, hogy megint csak szivatás és belerongyol az autódba hátulról. Nagyon jó megoldás. :)

zsolti76 2008.04.04. 17:03:20

Szerintem te semmivel nem voltál "korrektebb" a kiscsávónál, ha ottmarad, abba a te kezed is rondán benne van!!!! Ilyenkor vagy büntess vagy nyomj egy jobb indexet. Lehet, hogy oka volt sietni. Amikor fateromnak szívrohamja volt és mutter hívott mobilon, hogy apád kábé két perc és meghal, hidd el én se szarakodtam. Ott és akkor nem volt kresz. csak saját szabályok. Fater hál Istennek túlélte és azóta jól van.

toxx 2008.04.04. 17:04:40

A román határ fele menet az utolsó falvak egyikében mentem szabályosan, 50-nel, az út ott egyébként erősen kanyargós. Tolni kezdett egy autó extrém kis távolságról, én ezt pedig idegekkel nem bírom, ráadásul le is előzhetett volna, ha annyira sürgős. Kiraktam hát az indexet jobbra, lehúzódtam, lassítottam, menjen, de csak nem ment az állatja, odaragadt mögém. Teljesen lehúzódtam az útról, megálltam. Ekkor nagy gázzal megelőzött, s elmentében láttam, hogy négy vagy öt cigány (vagy legalábbis nagyon annak tűnő) alak ült egy Astrában; én is elindultam rögtön utánuk, villantottam két-háromszor, csak hogy érzékeltessem, annyira nem értékelem nagyra amit csinált. Beleállt erre a fékbe, én mögötte vagy 6-8m-rel álltam le. Egy pillanatnyi szünet után tolatni kezdett, félig át a szembejövő sávba, gondolom, hogy félig elém érve lezárja előlem az utat, ne tudjak eliramodni. Én is bevágtam hát hátramenetbe, és így kezdtünk kergetőzni éjjel, hátrafelé s elég gyorsan, a kivilágított faluban, ő jobbára az út túloldalán. Teljesen abszurd volt. Egyszer csak megálltak, kipattant a kocsiból egy-két dühös cigány, és felém ordítozott valamit, amit én olyan 25m-rel odébbról figyeltem. Visszaugrottak, és kezdtek megfordulni a kocsival. El tudjátok ezt képzelni? Miután a getva állatok letoltak az útról, én meg ezért voltam bátor rájukvillantani, még ők akartak rámtámadni. Nem vagyok egy hős típus, nem akarom a pofámat vagy a kocsimat szétveretni négy-öt felhevült cigány bikával, különösen nem egy ilyen semmiség miatt. Én békében megérkezni szeretek, nincs mit bizonyítanom. Így hát kénytelen voltam én is nagy gázzal megfordulni, és visszafele menekülni ezek elől az állatok elől. Szerencsére viszonylag rövid idő alatt megunták, lemaradtak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.04. 17:05:23

Na, végre, valaki itt is megmondta, hogy a levélíró a hülye! Azt hittem már, hogy ez ma elmarad! ;PPP

zsolti76 2008.04.04. 17:20:32

azért valljuk be őszintén, a lehetőség ott volt a kezedben, hogy a kissrác ne zsákba végezze, de majdnem sikerült neki. hála neked.
ezt nem hülyének nevezném, hanem magyar mentalitásnak.

EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:25:30

zsolti76!

Szerinted mit kellett volna csinálnia??? Felszívódni? Túl sok filmet nézel...
Ja, meg ha valaki igazán siet, az nem tapad, hanem előz mindenhol, mert 3-an is elférnek egymás mellett.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.04. 17:26:32

Zsolti: Ezt magyarázd már el kicsit jobban, nem értem, hogy miért az tehet itt bármiről, akinek a seggében egy centire jön egy paraszt?

EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:31:31

Én egyetlen egyszer siettem igazán, az okát nem árulom el, de akkor a 4 sávos bécsi úton a szembejövő sávokban előztem, és a totál piros lámpán is átmentem, igaz, hogy lelassítottam, mint egy mentőautó. Szóval nem kell minden menő sportkocsiról azt hinni, hogy éppen a családját szállítja korházba, csak azért mert nyomul...

zsolti76 2008.04.04. 17:34:06

EBEUSS!
valószínűleg nem megleckéztetni a kiscsávót,
mert az is valószínű, hogy silentSound nem a faterja. és móresre tanítani valakit, akinek mennie kell, főleg úgy, hogy tudod hogy jön egy S kanyar nemsokára, az én gyomromnak unfer.
ettől még lehet SilentSound nagyon jó gyerek, csak megmaradt azon a szinten, mint a tólós gyerek. Ő nem tolt, csak Ő könyökölt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.04. 17:38:55

Zsolti: Nem vagy te egy kicsit képzavarban? Hogy jövök én bele ebbe a sztoriba??? :)

EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:39:17

Szerintem meg SilentSound a blog gazdája, és nem az "elkövető"! :)

Szerinted mivel leckézetette meg? Gyorsítani, lassítani, vagy előznie kellett volna, vagy jancsiszögeket szórni maga után? :DDD

EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:41:28

Esetleg egy táblát hátra mutatni, hogy: "VIGYÁZZ S KANYAR KÖVETKEZIK!!!" :DDD

Zsolti te sem leszel már hülyébb, de legalább színesebb a blog az ilyenektől! :)

Krisi 2008.04.04. 17:49:12

Zsolti, ezt kifejthetnéd, hogy miért kötsög a levélíró, engem is érdekelnének az érvek.

De én is vártam már a "biztos korházba sietett" szöveget :) Köszönjük!

Erről a seggembemászik-témáról meg már volt szó máshol is, én azt szoktam, hogy lespricnizem az ablakot, és erre nem tudom miért, de alergiás mindenki, és lehúzódik.
Vagy ha ez sem segít, akkor bal lábbal rálépek pont annyira a fékre, hogy éppen csak felvillanjon, nem volt még gond belőle. De persze amint nem jön senki, jobbra index és lassítok, inkább előttem legyen, mint mögöttem.

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.04. 17:55:52

Szerencsés a fater. Nemcsak egy szívrohamot úszott meg, de még egy értelmes fiúgyermekkel is büszkélkedhet...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.04. 18:18:35

Nekem a múlt héten egy "anyufijesztája", L-es rendszámmal érezte úgy, hogy az 1.4-el ki kell kezdeni a 2.0-át. Kapott egy enyhe féket, kicsit lemaradt (nem szeretem, ha lassítok a 30-as tábla miatt -kövezzetek meg- 40-re erre egy Fittipaldi 90-el érkezik rám, rutin és rendes fék nélkül), erre látom ismét belehúz, mert hát a menő az mindig menő. Kiérünk az útszűkületből (építkezés a fél sávig kitolva), erre kacsázik, kipislog, majd zebrán, záróvonalon át kilő mellettem, épphogy befér. Azonban májer pajtinak cikije volt, a yard jött szembe pont... Yeszoké!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.04. 18:22:02

Amikor meg Pesten sorra a régi 1.3-as swiftekkel akarnak felpróbálni, már meg sem fordul a fejemben a verseny (verseny? 1.3 VS 2.0?!, pfff), inkább egy szánakozó mosoly, súlyosabb esetben átmutatva röhögés. Aztán a pirosnál ő megáll, én meg suhanok 60-al végig át a zöldhullámon. Rájöttem, szeretek suhanni. Nincs csikorgás, nincs üvegezés, csak csendben gyorsulunk, suhanunk. És ez nekem jó!

Krisi 2008.04.04. 18:57:20

KuKori: haverom mesélte hogy ismerőse vett egy új használt 1,5-ös vétek Hondát (ami kurva jó gép, nem fikázni akarom), és hát első este ki kell ugyebár próbálni, mit is tud.
Emberünk be is állt egy S-merci mellé, és kezdte is pörgetni a dohc-t, közben meg vigyorgott.
Aztán egy idő után a mercis letekerte az ablakot, és kiszólt:
"Nem látod, hogy V12, kisköcsög?"
Srác erre jobbnak látta, ha csendben elsunnyog :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.04. 19:16:23

Jó az, majdnem lett egy olyan szedánom. Csak mire odaértünk a címekre, elvitték, lefoglalózták, stb... 1.5 116 Le, ugye? Bár van az izgága 1.6 VTI-Vtec, na az 160 paripa, de könnyebb, mint az én rizskályhám :) De nem póverkedek már egy jó ideje, kinőttem a kamaszkort :D

Vladimir Harkonnen 2008.04.04. 19:33:46

Néhány éve egy olasz jampi tolt engem is a 4-esen Pilis előtt. (Én már jártam arra aznap, és tudtam, hogy kint vannak a helyi zsaruk a multanovával. Régen mindig beálltak az út szélére a Pilis tábla után, ahol 2x2 sávra bővül az út.) Hagytam magam egy darabig tolni, majd index, erős fék, és ki a szélsőbe. Ő meg 120-al bele a traffipaxba! Párszáz méter után láttam amint vitatkozik a közeggel. Vidáman integettem neki.

Vladimir Harkonnen 2008.04.04. 19:37:09

Ja bocs, de hol van az a jó kis büntető kanyar? Mert Albertirsától Üllőig szinte tök egyenes az út!

fury 2008.04.04. 19:58:54

"Nem látod,hogy V12,kisköcsög?" LOL!!!hihihihi-nagyon jó))

Visimalac 2008.04.04. 20:52:41

Vladimir Harkonnen 2008.04.04. 19:33:46
Néhány éve egy olasz jampi tolt engem is a 4-esen Pilis előtt.

Na ha az a 4-esen volt es olasz rendszammal, akkor az 99% esellyel egy roman okostojas lehetett, nem olasz.

Egyebkent EBEUSS beszolasa tetszett a legjobban: Esetleg egy táblát hátra mutatni, hogy: "VIGYÁZZ S KANYAR KÖVETKEZIK!!!" :DDD

hehehe :)

RedRiot 2008.04.04. 21:59:57

Zsóti76, jelentem most fostam le a zoknimat, hála neked!

" Lehet, hogy oka volt sietni. Amikor fateromnak szívrohamja volt és mutter hívott mobilon, hogy apád kábé két perc és meghal, hidd el én se szarakodtam"

Szóval ha egy tizenkét éves Audi A8 jön mögöttem 1 centire, rosszul beállított gagyi xenonokkal, akkor nem a lakótelep gengszterkirálya arcoskodik, hanem vki a nagymamáját viszi életmentő műtétre.

Ha egy fehér ducato tolja 100-ig a keresztúri úton, akkor nem egy szétstresszelt árubeszerző ül a volánnál, akit a hülye főnöke siettet mobilon, hanem lehet hogy egy 3 éves kislány van hátul, asztmás rohammal.

Mind1, kutya kötelességem elengedni őket, akkor is ha a szalagkorlátba kell miatta belepasszírozni a koreai szaromat. :))))

Bazz, locsoljatok fel...

pisti 2008.04.04. 22:43:26

fater, mutter...bakker, őserdőben nevelkedtél? olyan sötét vagy mint a vakond belsőzsebe!!!:P

Rocko- 2008.04.04. 23:43:23

Citizen 2008.04.04. 14:55:06
kóterben / lánglovagokon.

Rocko- 2008.04.05. 00:37:01

na, asszittem' vmi jobb sztori lesz, bár így se szar.
ha már mindenki belefogott a mesélésbe, akkor én is: anno, annak idjén, amikor mentem megcsinálni a KRESZ vizsgát, akkor a bátyám meg egy haverja vitt el. Soroksáriról kanyarodtunk a Lágymányosi hídra, mentünk a Petzvál utcába. a híd előtt, a felhajtón pirosat kaptunk. kedélyesen beszélgettünk, amikor a gumi csúszásának összetéveszthetetlen hangját hallottuk. odanéztünk, hát vagy 120-szal, méter magasan repül felénk egy Ford Focus. (akkoriban volt új modell, talán pár hónapos). az volt a szerencsénk, h volt egy elektromos doboz, ami a jelzőlámpákat irányította, és a fogta meg a kocsit. mivel időre kellett mennem, ezért elmentünk, de amíg én vizsgáztam ,addig bátyámék visszamentek. addigra a srác már hívta a haverjait, h trélerre rakják fel a kocsit gyorsna, még mielőtt a rendőrök megérkeznek. a sztori onnan indul, h srácnak nem volt kocsija, mivel jogsival együtt elvették előtte vmikor a rendőrök. ő meg a Hungárián lévő közeli Ford márkakereskedésből elhozott egy kocsit, majd elkezdte sebtiben tesztelni. úgy jött ki a lépés, a Lury háznál bement a belsőbe, onnan akart előzni valakit. csak a legbelsőben a padka megdobta, ő csúszott, kifelé, majd a külső padka is megdobta, akkor a kocsi felrepült, pár tízcentivel az előttünk elkarikázó kerékpáros mögött elrapült, majd elkapta a doboz, és odlalára esett. arra már nem emlékszem, h be volt-e kötve, de sok baja nem lett, pedig repült a kocsi rendesen.
szóval ha ismerősi körben megy valaki KRESZ viszgára, akkor mindig előveszem a 10 pontos kérdést: mit tesz ön, ha méter magasan 120-szal repül maga felé egy Ford Focus. :)

dottore 2008.04.05. 08:27:53

Hát régebben voltak ugye a hűlye suzukisok, akik trabiztak, meg wartburgoztak. azoknak mostmár telik astrára. de mostmár az "f" astrás hülye is kevés van, mert váltottak a "g"-re.

Szendwich 2008.04.05. 11:48:10

Kata 2008.04.04. 15:25:13
"az árkot azért találták fel (amiért a domború úttestet is), hogy az úttestről LEVIGYE A VIZET, és a száguldozó autósne fusson vízre, és ne bukfencezzen fel, sőt a fákat, bokrokat, stb, rendkívül utált dolgokat meg azért, hogy a száguldozó autóst ne kapja telibe az oldalszél száguldozás közben, sőt, ha esetleg a száguldozó autós által kiengedett széndioxid mennyiség által okozott globális felmelegedés ellenére mégiscsak két méter hó talál esni március idusán, akkor a hótorlasz a bokor-fa-stb tövében halmozódjon fel, és ne az úttest kellős közepén, ahol még a hókotró sem bír el vele."
Mifelenk (is) kivagdostak az ut menti fakat. Arra hivatkozva, hogy rendkivul balesetveszelyesek a lehullo agak, stb. es (!!!) nagyon sok autos szenved sulyos balesetet a fak miatt...

aqweren 2008.04.05. 18:11:16

Egy alkalommal tesómmal mentünk Pestre és a 10-es úton tolt valaki egy 60-as tábla után (villogott meg dudált meg mutogatott), de ő nem tudta amit én: az a 60-as tábla volt (amíg kint volt) a rendőrök kedvenc mérős helye....ügyes gyerek leelőzött, meglátta a rendőrt, lassított, de már későn; ki is intették mire mellé értünk....de jót röhögtünk akkor! :D

zsolti76 2008.04.05. 22:27:29

köszönöm a sok jókívánságot! :)))))
sorry, a képzavar jogos.
nem azzal voltam elfoglalva.

RedRiot!
jó talicska a hjundáj, nem kell szégyenkezned miatta! :O
a hajad biztos az én és hasonló gyökerek beírásaitól hullott ki idő előtt Hokuszpók, nem az autód megbízhatatlansága miatt.

pisti!
tudod gumicsizma volt a jelem az oviba.
a mamád a kerekperec! :)
köszönöm a lehetőséget! :))

Szendwich 2008.04.06. 17:43:01

Nem kell repülni, hogy beszarjunk…
Szombat délután a 37-esen igyekeztem Szerencs felé. A taktaharkányi elágaznál utolértem egy csurig megpakolt LIAZ szerű pótkocsis teherautót, ami sikeresen tartotta a nagy nehezen elért 70-es tempóját. Mögötte egy pici fehér kocka Daihatsu lengett jobbra, balra a sávban. Folyamatosan át- átment a szembejövők sávjába, hogy lássa van-e hely az előzésre. Egyszer csak meglátta a kínálkozó helyzetet! Átvágott a szembejövők sávjába. Bőgött a kis Daihatsu – szétnéztem jön-e valaki a hátam mögött és kihúzódtam középre, hogy premier pláne lássam az eseményeket – fájdalmasan lassan gyorsult, de nem adta fel, küzdött. Mondanom sem kell, esélye nem volt a manőver sikeres befejezésére. Már a teherautó platójánál járhatott, amikor olyan közel jártak szembejövő autók, hogy én azt hittem csattanás lesz a vége. A Daihatsu-s satu féket nyomott, és visszalassította magát a teherautó mögé. Eközben a szembejövők is lépésre lassultak, hogy senkinek ne essen baja. Az első szembejövő, kezeit széttáró sofőr hitetlenkedő arca nem volt semmi. Főleg mikor összeakadt a tekintetünk és rámosolyogtam miközben mutattam neki, hogy ez Nb. 1 volt.
Az esett után kb. 1 percig nem jött senki szembe velünk. Leelőztem a Daihatsu-t és a teherautót is. A kis fehér kocsit egy nagy darab nő vezette. Mikor átnéztem előzés közben láttam, hogy kicsit megborult a lelkivilága és majd eltöri a kormánykereket…

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu 2008.04.07. 12:24:16

De hülye, mégis sajnálom az ilyeneket!

Triznyai Döme 2008.04.07. 16:44:58

Oszlassunk el néhány közkeletű félreértést!
1. Az út menti árok VALÓBAN a csapadék elvezetésére szolgál, de az a vízelvezető akármi, amelynek a keresztmetszete meghaladja az 1-1.5 négyzetmétert, az már PATAKnak számít, a térképen kékkel jelölik és az OVH illetékessége alá tartozik.
2. Az út MELLETTI fasor kizárólag a besokallt autósok kinyírására alkalmas, a hófúvás elhárítására (AHHH! mennyire mindennapi probléma is a mi klímánkon) vajmi kevéssé. Bővebbet a "Kulturtechnika" címszó alatt találhattok a kérdésről.

Szóval a szerencsétlen, a lovaskocsik és lőcsös szekerek korából nyakunkon ragadt állapot, hogy az alsóbbrendű út közvetlen közelében vagy öt méter mély árok, vagy méteres törzsű fák sora várja az áldozatot, az nem tartozik a mindenáron megőrzendő kulturális értékeink közé.

Szendwich 2008.04.07. 20:05:53

Triznyai Döme 2008.04.07. 16:44:58
"Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj"

Triznyai Döme 2008.04.07. 20:35:09

?

Johnny336 2008.04.07. 21:45:47

És nem tudja hol lakott itt Vörösmarty Mihály

gaben 2008.04.08. 01:23:42

A 2200kg-nál nehezebb tgk-k max sebessége 70-80km/h. Egy Master 90-100 körül jól fut és stabilabb mint egy kiskategóriás szgk stb.
Ha betartanám a hetvenet, egész nap előznének és kész életveszélyben dolgozhatnék. Kösz nem!

cso zsi 2008.04.08. 07:49:35

Belecsapva találomra a gugli térképébe Németországban:
maps.google.com/?ie=UTF8&om=1&ll=51.00695,6.785989&spn=0.00617,0.017102&t=h&z=16
Ott is vannak fasorok az út mentén.
Nem mindenhol, de valami oka csak van, hogy ott van.
Pedig ők régebb óta/másképp autóznak, és mintha ott is lennének hasonló balesetek.

cso zsi 2008.04.08. 07:55:14

" gaben 2008.04.08. 01:23:42
A 2200kg-nál nehezebb tgk-k max sebessége 70-80km/h. Egy Master 90-100 körül jól fut és stabilabb mint egy kiskategóriás szgk stb.
Ha betartanám a hetvenet, egész nap előznének és kész életveszélyben dolgozhatnék. Kösz nem! "
2500 kg feletti össztömegre vonatkozik a korlátozás lakott területen kívül.
A Hummeresek ebből vajon mit tartanak be?
Ha 3500 kg alatt lakott területen mehetnek 70-nel, ahol engedélyezett, akkor a közúton miért veszélyes(ebb) a 90-130?

Spartai 2008.04.08. 14:04:52

Hát én nem tudom… itt úgy látom, mindenki a tolósok ellen van, ami persze bizonyos helyzetekben jogos is, de énvelem a tapasztalatom mást mondat. Engem miért csak egyszer-kétszer próbáltak letolni, de akkor a forgalom miatt lassultam én is, tehát vétlen voltam. De a többség akkor is megérdemli, hogy letolják az útról, plusz még szétdudálják a fejét is. Miért a belső sávban kell 45-50-el haladni mindenáron, ha a külsőben is van hely, ahol ráadásul a kistársai ugyanennyivel mennek? Nem, a két Suzukinak egymás mellet kell haladni kilométereken át, mert ez így jó? Váci út, belső sáv, 42 az átlagsebesség, ő nem megy sehova, mert majd jön a balra kanyarodó sáv, gyorsítani dehogy, inkább lassít, és vagy három kilométerrel a kereszteződés ellőtt, már fékez, hogy biztos meg tudjon állni. No comment.
Inkább ezek vannak többségben, akik erre azt mondják, minek siessek, meg lassan járj, tovább élsz stb stb. blablabla… Igen, nem kell 130-al nyomni pesten, de ahol a megengedett 70km, ott ne baszakodjon a belső sávban 45-el. Vagy nem? Bevallom, ezeket letolom az útról és elküldöm a picsába. Az estéről már nem is beszélve. Kőbányán 23:00-kor, csak és szigorúan 50-el menni? Röhej! De most komolyan, ti miért nem jártok inkább trolival vagy villamossal? Az is ugyanennyivel megy, és még környezetkímélőbb is. Vagy mondjuk palotán, balra kanyarodó sáv. Írd és mond, vagy négy másodperces zöld, és utána min.8 perc ücsörgés. A gyökér „nyugodt erő”, 10-ből 8 úgy indul el, hogy csak ketten érnek át zöldön, a többi kettő erős sárga, a másik kettő meg tiszta piros. Ebben az a vicces, hogy ha tudna jól vezetni vagy picit dinamikusabban, akkor mind átférne egy zöld lámpán. De nem. Hova gondolsz, ő ráér. Ezeken szoktam röhögni, ahogy elindul, és az enyhe ívű kanyar végén már hármasba! pakolja a kocsit, és csodálkozik, hogy mindenki a seggében van. Miért nem lehet egyesben finoman kihúzni, majd kuplung, kanyar végén kettes, és már ott sem vagyunk. Ja hogy mi úrvezetők vagyunk? Persze…

Szendwich 2008.04.08. 20:27:00

Triznyai Döme 2008.04.07. 20:35:09
Azert irtam azt amit irtam, mert picit el vagy tevedve. Pl. a 37-es ut uj 4 savos resze: akkora vizesarok van mellette, hogy az mar patak :) Sot fak is vannak a szelen. Akkor most csereljem a kocsim 4-es fogatra es csattogtassak? Nevetseges.

Triznyai Döme 2008.04.09. 11:26:14

cso zsi 2008.04.08. 07:49:35
Igen. Anno ott is ültettek fákat a szekérút mellé, hogy nyáron a kocsis ne kapjon hőgutát. Na und? Nem világos? OTT IS a szekércsapások helyén épültek az első utak, aztán úgy maradtak. De nem szokták az új nyomvonal lefektetésével egy időben betonoszlopok sorát leásni az út mellé az otthonos, megszokott, száraz, tiszta érzés biztosítása érdekében. És ma már a fasort az úttól több tucat méter távolságra ültetik.

Szendwich 2008.04.08. 20:27:00
A fogat is megoldás, csak a lóval kissé több a gond mint a gépkocsival. Igaz, a ló szaporodik is!
Látom, nem hazudott a PISA-jelentés! Akkor újra, szép lassan:
Az ország (és más országok) jó részén az úthálózat a régi, olykor több ezer éves (Feheru uaru meneh hodu utu rea) nyomvonalat követi. Ennek folyományaként az utakat sokszor mély árkok és akár több száz éves fasorok szegélyezik. Minek következtében adott helyeken fokozott veszéllyel járhat egy más helyen sima futómű rongálódással megúszható egyszerű kicsúszás. Mindezek figyelembevételével, szerencsésebb tájakon egy új nyomvonalon épített avagy felújított, korszerűsített, szélesített régi út mentén az árkokat kellően szélesre, sekélyre alakítják ki és a fákat is biztonságos távolságra hagyják.
Az általad említett 37-es út tanúsága szerint mi NEM TARTOZUNK a szerencsésebb tájakhoz.

Ennyit erről.
Figyelem! az ebben a postban elhangzó véleményem csak magánvéleményem (amellyel én magam sem értek egyet), sem a Delphoi Orákulumhoz, sem a kormányhoz, sem az ENSZ Biztonsági Tanácsához nincs közöm, tehát úgy az építő szellemű javaslatokat, mint az indulatok levezetésére szolgáló élceket szíveskedjetek az illetékeseknek címezni.
A továbbiakban kizárólag az "Óberhóhem komplexus" jegyében fogant reagálásokra fogok válszolni.

jómagam 2008.04.10. 23:17:26

Az út menti fákkal kapcsolatban bátorkodom hozzászólni:

A fák vajmi kevéssé védenek a hófúvás ellen, hiszen a törzsük keresztmetszete igen kicsiny. Arra szolgálnak, hogy jelöljék az út vonalvezetését, így segítve a vezetőket az út vonalának tartásában. Ez különösen éjszaka/esőben/ködben/hóesésben/vastag hótakarás idején hasznos. Akármilyen hihetetlen is, erre vonatkozóan is végeztek kísérleteket, mégpedig Franciaországban az 1960-as évek közepén. Úgy találták, hogy a fával szgélyezett útszakaszokon biztonságosabb a közlekedés, de csak akkor, ha a fasor nagyjából 5 m-re van az úttól. Ha nagyon közel van (3 m-nél közelebb), akkor -- a menekülési útvonalak leszűkítése miatt -- kifejezetten veszélyes is lehet, ha pedig túl távol (olyan 10 m vagy több), akkor nem tölti be a fentebb mondott szerepét. A fátlan útszakaszokon pedig az volt a tapasztalat, hogy szignifikánsan nagyobb volt a lesodródók, az útról letérők aránya, mint azokon a helyeken, ahol -- a kívánatos távolságban -- fák szegélyezték az utat.

Opel Astra 2008.04.14. 17:47:59

Üzenem mindenkinek!
Az úton a jobbratartási kötelezettség mindenkire vonatkozik, a kamionokra is!
Ha megláttok, húzódjatok!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása