Szeretném véleményeteket kérni az alábbiakkal kapcsolatban:
Hétvégén nagy valószínűséggel lefényképeztek Pécs-Hird nyúlfarknyi belterületén, a 6-os úton. Pécs felé haladva, az út bal oldalán, orral Budapest felé állt furcsán egy zsúfolt fehér Suzuki. Mint később egyértelművé vált, videokamerával méricskéltek belőle. Visszafordultunk, megálltunk mögöttük, na nem fenyegetésképp, csakhogy megkérdezzük, mit láttak a monitoron.
Anélkül, hogy visszapörgették volna a felvételeket, a sofőr kapásból mondta, hogy mennyi volt a sebesség túllépése. Nem vitatkoztam, valószínűleg igaza volt, bár utólag feltűnt, hogy fejből mondta km/h-t, pedig elég nagy volt azon a rövid szakaszon a forgalom. Helyben intézni nem lehetett semmit. Ahogy megfigyeltem az egyenruhát, nem rendőr volt, hanem valószínűleg polgárőrség, vagy faluőrség. Kérdeztem, hogy kinek a megbízásából mérnek, de nem kaptam választ. Még annyit mondtak, hogy az igazi szigor csak 1-jétől lesz, talán próbáljak meg nyugodtan aludni, ha meg mégsem, akkor tekintsem meg a listát a büntetési tételekről.
Utólag, morfondírozva a dolgon, jutott eszembe, hogy tavaly nyáron a rendőrség nagy hírverést csapott azzal kapcsolatban, hogy úton mérni csak előre kitáblázott helyen lehet. Ha ez így van, akkor kérdezem, hogy ez az -őrségre végződő társaság vajon jogszabályban előírt módon mért-e mindenféle előzetes jelzés nélkül, ha bemértek, hogy gyorshajtottam, mire számíthatok, hogyan lehetne utána járni bírságolás esetén, hogy honnan mértek pontosan? Ti. a település domb mellett van, a Pest felöli tábla már a dombtető alján van, de ha már messzebbről mértek, és ott még jogosan mentünk gyorsabban, hogyan bizonyíthatom igazamat?
Félő, hogyha az önkormányzat rendelte meg a mérést, akkor nagy valószínűséggel a bevételei növelésére hajt. Megjegyzem, hogy a falu utolsó kertjeinek szélén megy a 6-os út, kb. 200 m hosszan, így itt elég gusztustalan dolog mérni, még ha jogos is....
Kérném szépen válaszotokat, hogy szerintetek jogszerűen mértek-e, ill. mire számíthatok, megtámadható-e a bírság?
Gyorshajtottam, most mi lesz?
2008.04.06. 08:17 :: Kisikasa
Nagyon kíváncsi vagyok milyen konklúzióra jutunk így közösen Csikicsoki története kapcsán, aki azért keresett meg minket, hogy segítsünk neki. Ez pont az, amit mi nem tudunk, ellenben ti jól megmondhatjátok, mi a véleményetek!
157 komment
Címkék: közlekedés autó büntetés kresz gyorshajtás női sofőr
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Totoff 2008.04.06. 08:42:13
1. Menj lassabban.
2. Szerintem csak ott kell kitáblázni, ahol telepített radar van
3. Nem hiszem, hogy külön értesítésre kötelezettek, mikor hol fognak mérni
4. Május egytől az vesz új trafipaxot, aki a bevételeit növelni akarja. Szerintem 100-ból egy lesz olyan, aki azért ellenőriz, hogy a biztonságot növelje. Járhat minden sofőr a bíróságra hónapokig az igazát bizonygatni.
5. Nem kell megtámadni a bíróságot, kifogással kell élni (vagy mi) és ha szerencséd van csökkentik a díjszabást. Továbbvinni akkor érdemes, ha biztos neked van igazad (tábla előtt vagy, nincs is tábla, nem te vagy a képen stb).
6. Tudtommal jelenleg csak rendőrök mérhetnek, úgyhogy nem biztos, hogy törvényes, amit csináltak
elprotector 2008.04.06. 08:56:11
hawkeye 2008.04.06. 09:32:12
Azaz, ha nem volt elég a zsozsó, a seriff kiállt az út szélére, és vámot szedett, függetlenül attól, ki mennyivel ment.
Csak a bevétel volt a fontos. És mindig neki volt igaza!!!
Aztán az ottani legmagasabb, szövetségi szintű bíróság megelégelte a dolgot, azóta csak dokumentált bírságok vannak.
Mi most megyünk vissza a múlt század ötvenes éveibe.
Ha egy település önkormányzatának kevés lesz a pénze, kitesz egy ideiglenes sebességkorlátozó táblát, lehetőleg olyan helyre, ahol nehéz lesz észrevenni, s 100 méterrel arréb odaáll mérni.
És dől a lé....
Bár tévednék a jövőt illetően....
Totoff: 4. Igazad van. Ennek, így, a közlekdésbiztonsághoz semmi köze....
Törvény 2008.04.06. 09:39:40
2. A falu utolsó kertjénél 200 m hosszan. Ja, csak közben van egy gyalogátkelő, a falu két része között, mert a 6-os út kettészeli a falut. Próbálj átkelni ott a zebrán, mikor ilyenek jönnek mint te. Vagy engedd átkelni a 10 év alatti gyerekedet! Kíváncsi lennék az arcodra, amikor a családtagod ütik ott el!
3. Nem utólag kell sírni, jajveszékelni, kibúvót keresni - hanem a törvényeket és szabályokat BETARTANI!
4. Remélem keményem megbüntetnek, és akkor majd elgondolkozol azon, hogy mennyivel egyszerűbb betartani a szabályokat, mint kibúvókat keresni.
5. Érdekelne a bíró reakciója, amikor a súlytalan érveidet előhozod. Én az ő helyébe még ki is röhögnélek! Nem kicsit - nagyon.
Nézd meg a Pécs-Szigetvár útvonalat. Ott ki van táblázva a radar kontroll. Nagyon kevesen tartják be a sebességet. Aki mégis, azt meg letolják az útról. Mert ő menő, aki mindent megengedhet magának. De senki nem ütésálló!
hawkeye 2008.04.06. 09:56:29
hawkeye 2008.04.06. 10:02:36
De nem a nálunk divatos formában: sógor, koma, jóbarát, mi kutyánk kölyke nem büntethető.
Ezenkívül egyre több településen látni az egész helységre vonatkozó 40-es táblát. Üdülőhelyen, szezonban, megértem.
De az év 12 hónapjában?
Minek?
Nem lehetne ésszerűbben?
Radical Massza 2008.04.06. 10:09:06
Kezdj hozzászokni a tudathoz, hogy ez vár mindenkire május 1.-től, ezer szem figyeli a szabálysértéseid, mert a polgári feljelentés intézménye is életbe lép az objektív felelősségel.
Az pedig, hogy a pénzbeszedés miatt nem javulna a közlekedési morál, súlyos tévedés. Mindenkinek fontos a pénztárcája, ezért a sokadik büntetés után elgondolkozik a legmakacsabb tahó is (leszámítva a statisztikai alsó 10%-ot, amit a szabálytisztelő nyugati országokan sem lehet kordában tartani, amíg a helyszíni agyonlövés nem lép életbe), hogy érdemes-e betartani a szabályokat, amelyek miatt életveszély miatt nem lehet egy zebrán sem átkelni a gyalogosnak.
Ideje volt.
asbi` 2008.04.06. 10:16:22
az megint más kérdés, hogy mennyire veszélyes az az egy gyalogátkelő és miért nem képesek felül/aluljárót rakni oda..
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.04.06. 10:23:47
Van szerencsém egy másik országban is érzékelni a közlekedést nemcsak Magyarországon. Itt gyakran van úgy, hogy egy négysávos autóút átmegy kétsávosba és bevezet egy kisvárosba/városba. Általában a városka előtt az úton van egy más színű aszfaltdarab (picit ki is emelkedik) rajta hatalmas felfestett karika benne egy 30-as (mérföld) és utána legalább egy helyen traffipax. Ez szerintem tisztességes, és vannak útközben gyalogátkelők is a városban jelzőlámpákkal.
Nem kell felüljáró szerintem, hanem tényleg büntetni a gyorshajtókat.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.04.06. 10:28:31
www.sefton.gov.uk/images/30_road_marking.jpg
www.scarborough.gov.uk/images/20mph_zone.jpg
EBEUSS (törölt) 2008.04.06. 10:30:34
Másrészről pedig, ha véletlenül jönne valami adatbekérő levél a későbbiekben, akkor hivatkozz a közeli hozzátartozós dologra!
Ha szerencséd van, (mivel május 1. előtt történt a dolog) ennyivel meg is úsztad.
Ha mégis élnek már az objektív felelősséggel, akkor majd kap a kocsi üzembentartója valami pénzbüntetést, és ennyi.
Persze hülyeség volt odamenni kérdezősködni, mert a végén még tanúsítani fogják, hogy Te vezettél.
Törvény 2008.04.06. 10:35:52
Természetesen mindenkit felelősségre vonni, NINCS kibúvó senkinek. Aki meg nem tud fizetni, nem behajtható rajta a büntetés attól elvenni az autót. Lehet járni tömegközlekedéssel vagy gyalog! Elegem van abból, hogy azért mert betartom a szabályokat rettegnem kell, hogy legázolnak, összetörnek, elütnek. Krónikus gyorshajtótól (max. 5 eset - és nem azt értem ez alatt, hogy 20-as táblánál ment 40-el, hanem 50 helyett 70-nel és így tovább) ÖRÖKRE elvenni a jogosítványt, ugyan úgy, mint az ittas vezetőtől. És országgyűlési képviselőnek SINCS mentség!
hawkeye 2008.04.06. 10:36:09
Ja, hogy ez fájna neked...?!
Akkor csak az autósok tartsák be a szabályokat???
Így könnyű....
hawkeye 2008.04.06. 10:37:22
EBEUSS (törölt) 2008.04.06. 10:41:29
Lassan itt is rájöhetnének, hogy a mai ingergazdag környezetben nehéz észrevenni a táblákat.
Például a Váci úton, ami időnként 6 sávos, hogy lehet észrevenni az út jobb oldalára kitett táblákat a mellettem haladó két sávnyi teherautó takarásában? Ráadásul 20 tescós tábla is van mellette, ami valahogy sokkal figyelemfelkeltőbbnek bizonyul.
Fasza dolog a tábla egy kis faluban, meg az országúton, de sok helyen igenis idejét múlt találmány, ezért a sokat emlegetett nyugaton, a fontosabb táblákat (Pld. gyalogosátkelő)egyéb, észrevehetőbb módon is jelölik.
Zoli · http://okosdolgok.hu 2008.04.06. 10:45:00
hard 2008.04.06. 10:59:27
hard 2008.04.06. 11:02:48
Bár gondolom akkor megint az lenne, hogy a kedves gyalogos b@szna 100m-t menni a zebráig, a 70-el közlekedők között szlalomozna.
hard 2008.04.06. 11:04:53
mxplanet 2008.04.06. 11:14:52
esetleg parkolóőr? :)
nagyon hajtod ezt a be kell tartani a törvényt.
kíváncsi vagyok kaptál-e már életedben apehtól,bíróságtól levelet.
storyline :) 2008.04.06. 11:19:02
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 11:19:29
Nálunk, a szomszéd településen már van ilyen, csak egy a gond: az a műanyag vacak NEM VILÁGÍT... Itt, Esztergomban meg csak a szokásos lemeztábla van, kb. bokamagasságban.
A vasúti átjárókban is 50-es tábla vonatkozott az áthajtásra, városon belül sógoréknál, igaz, belátható volt a sínpár, ellenben a felénk divatos kanyarból vasúti átjáróba elrendezésű úttervezés nem segíti ezt az opciót elő.
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.04.06. 11:21:13
külföldi autón is be tudják hajtani ezeket a bírságokat? ha nem, akkor közgazdaságilag is megéri szlovák rendszámú autót futtatni. nesze neked hazaszeretet :(
sanyi 2008.04.06. 11:23:20
Talán idevág, talán nem, de nekem kérdése.
Ugye beindult a TE VAGY - a felelős rendszámtábla kampány, miszerint az autó tulajdonosa/üzemben tartója a felelős a történtekért. Mi történik akkor, ha az autó véletlenül egy külföldi cég tulajdonában van? Teszem azt egy amerikai cég autójával száguldok az autópályán 250nel?
Ha jól értem, akkor az amcsi céget büntetik meg ilyenkor. Vagy engem is elővesznek? és ha igen, akkor hogyan?
EBEUSS (törölt) 2008.04.06. 11:25:05
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 11:25:15
SanTa 2008.04.06. 11:26:24
És igen, tessék a gyalogosnak, motorosnak, biciklisnek is betartani a szabályokat! Zebrán, vagy kereszteződésben tessék átmenni, nem toronyiránt. Kedves kerékpáros társaink, tessék megvárni NEKED is a zöld lámpát, és kedves motoros társaink, igenis, tessék nem folyamatosan a terelő-, záróvonalon hajtani, hanem a közlekedés rendjébe, ütemébe illeszkedve hajtani. Nem csak autósok vannak az utakon, akikre érvényesnek KELL lennie a szabályzásnak.
Uff, szóltam...
mxplanet 2008.04.06. 11:28:19
EBEUSS (törölt) 2008.04.06. 11:30:27
Jól látod a jövőt! :(
Eredetileg azért találták fel az autót, hogy gyorsabban lehessen vele haladni, mint gyalog.
Lassan pedig elérjük, hogy lassabb lesz, mint gyalog...
ha5nx 2008.04.06. 11:30:52
Az érme másik oldala:
Személyes tapasztalat alapján 100 autósból 1 megy át időnként piros lámpán, 100 kerékpárosból 99, 100 gyalogosból 100.
Csak hát a gyalogost meg a bicklist nehéz büntetni. Bár miért is?
Mi is lenne, ha minden kerékpárost aki átmegy piroson, megbüntetnének hasonló díjtáblázat szerint és ha nem fizet elvennék a kerékpárját?
Semmi bajom a kerékpáros közlekedéssel, csak elegem van, hogy azok hőzöngenek, akik veszélyeztetésben bőven felveszik a versenyt az autósokkal.
A kedvencem a babakocsit toló és még egy kisgyereket kézen fogva vezető "anyuka" aki épp megy át a piros lámpán.
Persze Te biztosan a kivétel vagy aki tiszteletet érdemel, de a nagy átlagra sajna igaz.
Ja és a kerékpáros/gyalogos nem csak magát veszélyezteti. Ugyanis ha elcsapok egy piroson átfutó gyalogost, akkor engem fognak meghurcolni.
P.S.:
A baleseti statisztikák nem feltétlenül a törvény szigorának vasöklétől függnek, hanem a közlekedésben résztvevők kultúrájától és egymásrafigyelésétől. Sokkal fontosabb, mint hogy 50 v. 60 km/h-e a sebesség vagy épp záróvonalon volt-e az előzés.
Olaszországban kívülállóként nézve mennek mint az őrültek mégis sokkal jobbak a statisztikáik.
mxplanet 2008.04.06. 11:33:43
ha5nx 2008.04.06. 11:34:26
Egy olyan országban, ahol a törvényhozók röhögve szefik meg a törvényt, nem hogy utópia, hanem pofátlanság elvárni az "egyszerű emberektől" ugyanazok betartását.
Majd ha nem tolnak le kormányzati Audik az M1/M7 kivezető szakaszán, majd ha a parlamenti képviselőők nem röhögik ki a TV-st aki lefilmezi őket miközben tilosban dohányoznak, majd szépen kitiltják őket...
Na akkor talán elindulhat valami.
hard 2008.04.06. 11:34:34
Szexibojli (törölt) 2008.04.06. 11:34:55
Ata22 2008.04.06. 11:36:07
Mindenkivel egyetértek, csak azzal nem, hogy zsebtömködésre szolgálnak a bevételek, mert a balesetekből sármazó kiadások nyilván sokkaltöbbe kerülnek, mint amennyi bevételt be lehet szedni.
Kezdjük ott, hgy mentők kivonulása, rendőri biztosítás, tűzoltók, utána takarítás, esetlegesen a környék rendbehozatala.
A lényeg, hogy télleg bekénetartani a sebességkorlátozásokat, de az a baj, hogy nagyon sok helyen indokolatlanul alacsony a sebességkorlátozás. Pl M0-tól Savoya parkig 6-os út. Miért 60? Ha annyival mennék letolnának az utról, és télleg nem tartom veszélyesnek ott a 80-90et sem. Na itt is szoktak mérni. A másik meg, hogy két sávos utakon a kedves 7vgi sofőrök nem tudják mi az, hogy jobbra tarts. Mennek órákig a belső sávban ahelyett hogy lehuzodnánakés aki meg akarja szegni a korlátozást, azt elengedni. Ezért van 7 végén a sok baleset, mert képtelenség kivárni azokat, akik a belső sávban kacsáznak és mindentől megijednek. Na az ilyen szabálokat is bekéne tartatni! nem csak a gyorshajtást bűntetni.
üdv
diab 2008.04.06. 11:39:20
Desert 2008.04.06. 11:39:39
jóvicc, az amcsi rendszámú kocsik 99%-a az illető saját offshore cégének a tulajdona, semmit nem tudnak vele csinálni...
mxplanet 2008.04.06. 11:40:44
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 11:42:45
KaPé 2008.04.06. 11:46:27
sanyi 2008.04.06. 11:49:13
Nem akartam így kimondani, de a kérdés pontosan erre a szitura vonatkozik.
Tehát nem vezetek részegen, csak gyorsan. :D
Nyilván ha utolérnek, akkor fizetek mint a kisangyal.
Ha viszont csak villantanak, és jönne a célfotó otthonra, akkor ha jól értem, megy alaszkába a levél? :P
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 11:51:43
mxplanet 2008.04.06. 11:51:53
storyline :) 2008.04.06. 11:54:24
Mások a jövedelmi viszonyok, ergó telik az autók rendbentartására, és gondolom, ha ott balesetet okozol azért, mert nem működött a fék, akkor lesittelnek. Ezzel szemben itt az a szabály, hogy kifizeted a műszaki vizsgát, és csak a papírért vagy felelős, járhatsz akármilyen rommal.
hard 2008.04.06. 11:55:11
storyline :) 2008.04.06. 12:00:29
Van lehetőség, csak mire megjön a válasz pl. Kambodzsából (ha egyáltalán megjön), addigra elévül az egész. Ráadásul a legtöbb tőlünk keletre lévő országban szarnak arra, hogy mit csináltak az állampolgáraik "házon kívül". De azok után, hogy egy többhalálos közlekedési baleset okozását meg tudja úszni egy úniós ír áp., nem is tudom, hogy miről beszélünk.
Gyurosovics Attila 2008.04.06. 12:05:44
Netuddki. 2008.04.06. 12:11:08
2. Ezeket be kell tartatni !
3. Egyenlően mindenki számára !
Az nagy tévedés, hogy minden hülye törvényt el kell fogadni, amit a "megbízottak" hoznak. Akik mellesleg az alkalmazottaink.
Azt kell felismerni végre, hogy MI alakítjuk olyannak az országunkat amilyent szeretnénk. Ha nem törődünk az alkalmazottaink munkájával, biztos, hogy olyan szabályokat hoznak ami a saját munkájukat, fontosságukat látszik igazolni. Miközben az igazán lényeges dolgokkal nem foglalkoznak.
dwdHU 2008.04.06. 12:14:08
Netuddki. 2008.04.06. 12:18:37
Ha annyi lakott terület van, akkor sajna ez a helyzet.
Az megint más kérdés, hogy miért nincsen baja és szeged között egy 4 sávos gyorsforgalmi út (NEM autópálya !). És még sok helyen.
Nemrég jártam az M7-esen Fehérvár után. Forgalom szinte semmi nem volt, csak a szokásos kamionok. De még az is ritkásan. Minek kellett oda autópálya, na ezt nem értem. Egy autóút is bőven elég lett volna, völgyhíd nélkül,kevesebb pénzért.
fifibá 2008.04.06. 12:20:00
storyline :) 2008.04.06. 12:20:56
Azért kell, mert nyáron és szokszor hétvégenként is igen erős forgalom van egyrészt a Balaton, másrészt az Adria irányába.
Poli1 2008.04.06. 12:21:29
2. Mostanaban egyre tobben betartjak a korlatozast, es sokan vannak akiknek ettol elborul az agya. Ilyenkor gondolkodas, szetnezes nelkul kivagodnak a sorbol. Na ez iszonyat veszelyes. Nemreg lattam egy ilyen balesetet. Kerek mindenkit uralkodjon magan!
Ha nem tud ne uljon autoba.
storyline :) 2008.04.06. 12:22:41
"Ha pedig sürgős, megyek tömeges közlekedéssel."
Ezt fejtsd ki picit jobban, legyél szíves!
balka 2008.04.06. 12:24:38
Gyalogosként meg majd akkor nem megyek át a piroson, ha az autósok minden esetben megadják az elsőbbséget, mikor nekem az jár. És nem 10 perceket állok a járdán, arra várva, hogy egy jószándékú majd megáll. Erre tessenek gondolni, amikor gyalogosok rohangálnak az úton, hogy csak azért, mert éppen át tud menni.
(Tudom, mindenki megáll, de ez rettentően veszélyes ám, még egysávos útnál is, ezért én pl. szinte sosem találkozom ilyen autóssal, csak ha szinte kivetem magam eléje, akkor vesz észre.)
storyline :) 2008.04.06. 12:26:31
Ha bizonyos szabályokat tömegesen nem tartanak be, akkor lehet, hogy a szabály objektive is értelmetlen. Ez pedig a hatóságok dolga lenne, hogy ha ilyet tapasztalnak, akkor utánajárjanak az okának, nem pedig kapjanak az alkalmon, és pénzgyűjtésre használják ki a lehetőséget.
Rocko- 2008.04.06. 12:28:01
jaja, terelősziget, az kell nekünk. aztán télen a hóban meg találd ki hol a vége. rajta a tábla meg arra jó, h ne lásd mögötte a gyalogost, gyereket pláne. ha meg dugó van, akkor mentő oldja meg ahogy tudja, mi?
KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.04.06. 11:25:15
körforgalom, persze. alig tudják használni az emberek, végig mész Érden, azt hiszed, h felültél a körhintár,a mire kijössz a végén, már hányi van kedved, annyit forogtál.
pöpec rob 2008.04.06. 12:36:20
neander 2008.04.06. 12:38:15
fifibá 2008.04.06. 12:41:11
Bp-en gyorsabban és kényelmesebben, mellesleg olcsóbban eljutok BKV-val a célomhoz (természetesen mint minden, ez sem általánosítható, de az én viszonylataimban igaz). Vidéken és külföldön is, megyek vasúttal. Tudomásul kell venni, hogy az autó egyre inkább nem arra szolgál, hogy gyorsan eljuss valahová - ezt önmagában a járművek száma is okozza, meg az a világviszonylatú trend, hogy az autózás átlagsebességét le kell csökkenteni. Erre példa Németország, ahol néhány km-es "szabad" szakasz után egyre gyakrabban találkozol 120/100-as korlátozással, mert kanyar jön, mert lejtő jön, mert emelkedő jön, mert zajcsökkentés kell, mert légszennyezést csökkentünk, stb. Névlegesen, úgy nincs korlátozás...
sejk 2008.04.06. 12:44:30
tele van a tököm azzal, hogy a sok idióta 70-nel megy a 90-es úton. az is zavar, amikor a városi dugóban a köcsög kétkerekűek ott cikáznak a kocsik között: ha nem most lett volna megcsináltatva a kocsi, szívesen kinyitnám egyszer az ajtót a piros lámpánál, hogy elakadjon a pofátlanja.
az meg főleg kiakaszt, amikor a 2x2 sávos úton azért nem tudok haladni, mivel a 90-nel menő kamiont 95-tel előzi a haverja...
a lényeg a lényeg, hogy a megoldás nem ez a táblázós méregetős dolog: külön kell választani a nem egybeillő forgalmat: nem kell zebra, felüljáró kell. aki nem bír tempósan közlekedni, huzzon le a földútra, vagy menjen gyalog.
ez a véleményem
Kalmár Gáborné · http://Fabiola 2008.04.06. 12:48:33
beleszolok 2008.04.06. 12:52:49
storyline :) 2008.04.06. 12:54:11
Csak sajnos ez nem minden viszonylatban igaz. A sebesség egyáltalán nem, a minőség meg néha még annyira sem: sok helyen pl. reggel 7 óra tájban harcolni kell az iskolásokkal, meg a boltba igyekvő nyugdíjasokkal, hogy felférjen az ember egy buszra, ami büdös, koszos, túlzsúfolt. Bp.-n valóban hüjeség néha autózni, de ott is probléma a mai napig, hogy vidékről érkezve hová tegyem az autót, ahol nem mennek neki, nem törik fel, és nem kell x ezer Ft.-ot fizetni egy nap parkolásért.
TGV 2008.04.06. 12:55:30
Ebbol en azt a kovetkeztest vontam le, hogy valoszinuleg a sebessegkorlatozasoknak megis van valami ertelme...
De persze mindenki marhara okos: ugye semmi ertelme sem a sebessegkorlatozasnak, sem a kovetesi tavolsagnak, sem a gyalogosatkeloknek, sem az ovnek. Meg a legalapvetobb udvariassagnak sincs.
Én a kém 2008.04.06. 13:00:04
Te biztos nő vagy! Itt a szigorításokkal se fog megváltozni semmi! De az ember többet fog kötelni "lopakosó technikára"! Különben meg ittas vezetésért se veszik el a jogsit örökre! Amugy meg a biciklisekkel meg a gyalogosokkal is sok a gond! Több mint az autósakkal én az veszem észre. És akkor tőle mit vegyenek el a rendőröl mikor szabálytalankodik és nem akarna fizetni. A lábát vagy a biciklit. Nevetséges vagy!
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.04.06. 13:00:53
Sejk ugye ezt nem mondod komolyan? És a kerekesszékesek, az idősek, a babakocsisok meg akik nehezen lépcsőznek esetleg egy baleset miatt dögöljenek meg az út egyik oldalán vagy kondizzanak külön a lépcsők miatt???
Manyizga (törölt) 2008.04.06. 13:02:38
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.04.06. 13:02:56
Nekünk nincs ilyesmi kütyünk, de vagy három különböző forrásból felhívták rá a figyelmünket :)
dshk 2008.04.06. 13:08:47
Fabiola · http://Fabiola 2008.04.06. 13:09:36
bes3 2008.04.06. 13:09:58
marhára nem értem mi bajotok a gyalogosokkal.
mit tehet a kocsidban ülők életével ha mind a 70 kilójábal nekicsattan a kocsidnak (amit természetesen 50-nel vezetsz és nem 85-tel?)
hány autós halt meg pirosban átrohanó gyalogos miatt?
és hány gyalogos -bicklista piroson áthajtó autós miatt? hmmm?
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.04.06. 13:15:40
540i 2008.04.06. 13:15:42
bes3 2008.04.06. 13:15:52
Meg 3 kiskorú gyerek az autóban akiket személyesen fel akarok nevelni, nem temetőben látni őket vagy várni őket vasárnaponként és halottak napján, esetleg -jobb esetben -beszélőn vígasztalgatni őket hogy majd kijön eccer anya ha letelt a bünti.....
540i 2008.04.06. 13:18:32
Kmg42 2008.04.06. 13:19:31
Ez így ok, de azokat a gyalogosokat is akik nem a kijelőlt gyalogos átkelő helyen mennek át ;)
Itt megint kérem a pénzről van szó. Javaslom ha olyan helyre teszik ki a trafit ami pofátlanság azt vascsővel szét ker verni az éjszaka és meg van oldva. Aztán majd tanúlnak belőle.
bes3 2008.04.06. 13:21:44
esetleg linkkel pls.
Utazó Kiskövet · http://google.hu 2008.04.06. 13:23:43
Kmg42 2008.04.06. 13:29:31
Ugyan más halálát nem okozták, de sok ember életét keserítették meg azzal hogy hibásan léptek le az útra netalántán meghaltak. Egyik kollégám is ilyen. Esélye nem volt elkerülni azt az idiótát. Meghalt, jogsi el és mivel a bíróság szerint halottat nem lehet büntetni de valakit kell, így ő lesz a bűnbak.
Nem hatnak meg azok a hülye emberek akik csakis maguknak köszönhetik a halálukat. Aki maga szedi a gombát és megeszi az hasonlóan járhat mint az a gyalogos akik ész nélkül meg át az úton, mondván hogy majd megállnak. Ha tudnak.
Amúgy most kezdem megérteni a kis tuning matyikat az ordenálé kályhacsővel a seggükben. Kilóméterről hallod ha jönnek és még mivel tudod hogy fiatal fütyi és még hangos is, így tuti hogy nem lépsz le elé.
StrigDadddy 2008.04.06. 13:30:57
storyline :) 2008.04.06. 13:34:36
"Törvény valójába afféle Dred Bíró szeretne lenni. "
Valójában azonban egy negyvenes nő, két gyerekkel, wagon r+, légkondi nélkül.
storyline :) 2008.04.06. 13:39:14
Itt nem feltétlenül a száguldozásról van szó. Szerintem még a jellemzően gyorsabban hajtók sem helyeslik azt, ha valaki 90-el megy 50 helyett (tegye fel a kezét aki mégis), csupán az átgondolatlan, funkcióját betölteni nem képes szabályozás ellen háborodnak fel egyesek.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.04.06. 13:41:47
Barátnőmbe oldalról beleszánkázott egy baromarcú kölyök, aki nem ismerte a sebességhatárokat.
A barátnőm kisbabájának az volt a szerencséje, hogy babaülésben ült, jól bekötve.
Miért olyan baromi nagy dolog a 70-es táblánál nem kilencvennel-százzal nyomni???
storyline :) 2008.04.06. 13:42:16
Az autópályás kamerák is pont olyan helyeken vannak, ahol feleslegesek, nem ott, ahol kanyar van a pályában és sebességkorlátozás.
bes3 2008.04.06. 13:44:27
StrigDaddy: nem azt mondom hogy egyáltalán nem kell fellépni ellenük, igen fel kell, majd ha az összes "szabályokatleszarom" autóst sikerült jó útra téríteni, vagy örökre kivonni a forgalomból.
Hozzatok már valami linket arról hogy valaki szabáloyan ment városban, a gyalogos hibájából következett be a halálos gázolás és szegényt "börtönbe baszták". Egészégse embar túltsezi magát ha valaki halála rajta kívül álló okokból következik be.
Ha meg nem volt ártatlan akkor igen, éljen ezzel a tudattal (ha már a halottal nem tud helyet cserélni, gondolom az áldozati kiegyezne a szörnyű tudattal az életéért cserébe)
Engem KETTŐSZÖR súrolt piroson teljes sebességgel áthajtó idióta, egyszer babakocsival voltam. Nem az idiótákon múlt hogy nem gázoltak el, hanem rajtam.
És voltam olyan halálos gázolásnál (gyerek áldozat) ahol egyértelmű öngyilkosság volt.
A gázoló mégsem lehetett nyugodt mert kicsit gyorsan hajtott (M3 befelé, Szerencs utca). Alighanem a kislány ezért is választotta pont őt....
Sajnáljam?
storyline :) 2008.04.06. 13:46:09
Tavaly télen belém is belémszállt 3 picsa, mert valamiről traccspartit tartottak, és közülök a sofőr elfelejtett körülnézni.
Szerintem tilcsákbea több nőt egy kocsiban, mert traccsparti közben nem tudnak vezetni.
joe 2008.04.06. 13:47:57
utazó kiskövet, hogy az ifa igazítsa meg a takaródat... 70nél 40, te, te flaszterbetyár!
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.04.06. 13:48:59
storyline :) 2008.04.06. 13:49:41
"Engem KETTŐSZÖR súrolt piroson teljes sebességgel áthajtó idióta, egyszer babakocsival voltam. Nem az idiótákon múlt hogy nem gázoltak el, hanem rajtam."
Körül kell nézni mielőtt gondolkodás nélkül lelépsz. A zöld lámpa az zöld lámpa, nem betonfal jobbról, balról.
Kmg42 2008.04.06. 13:51:22
Vannak kivédhatetlen helyzetek. Ez is egy olyan példa volt ami azt mutatja hogy a gyalogosok ne akarjanak ész nélkül mindenhol átmászkálni.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.04.06. 13:53:24
Még avégén az ötvenkilós anyuka lesz a hibás mi? Ja igen tudom, menjen felül- vagy aluljárón?
StrigDadddy 2008.04.06. 13:55:43
bes3 2008.04.06. 13:56:49
De igen, ilyen alapon az autós is csak akkor menjen át ha neki van zöld ha meggyőződött arról hogy a gyalogos nem lép le elé a piros ellenére.
MegaLOL....
bes3 2008.04.06. 13:58:23
Fabiola · http://Fabiola 2008.04.06. 14:01:14
bes3 2008.04.06. 14:01:20
a déli járdáról indultam, teljesen zöldben, a jobbról érkező belső sávban jött az idióta.
Az autósok (akik a pirosukban álltak) mellémálltak, dudálás, kocsiból kiugrás, ökölrázás minden volt- nem felém :-)
Érdekes hogy egy pillanat alatt nekem adtak igazad, nem? Akkor mégsem én lehettem a hülye.....
üff 2008.04.06. 14:01:46
bes3 2008.04.06. 14:03:55
hála Istennek az autókban van FÉK.
Szökőnap 2008.04.06. 14:09:34
Igen, a törvényeket, a jogszabályokat be kell tartani.
Két kérdés:
1. Mi köti meg a jogszabályalkotó kezét (nem csak a törvény jogszabály, számtalan alacsonabb szintű rendelkezésről is szó van), azaz hozhat-e bárki olyan jogszabályt, melynek betartása lényeges hátrányt okoz a jogkövető egyéneknek?
2. A Kresz csak a közlekedőkre ró kötelezettségeket és korlátozásokat, ugyanakkor teljesen megfeledkezik a közlekedés feltételeit biztosítani hivatott szervek jogairól és kötelezettségeiről.
Mire gondolok? Vannak jól bírságolható és nehezen tettenérhető szabálysértések. Vajon miért mindig a gyorshajtásért és a szabálytalan várakozásért büntetnek, miért maradhat büntetlen majdnem minden dinamikus szabálysértés? Kicsi lenne a hatékonysága? Rossz az ár-érték arány? Pedig ezek visszaszorítása sokkal komolyabban csökkenthetné a balesetek számát. Ja, hogy azt nem lehet pénzben mérni.
De ami lényegesebb. Ki helyezhet el például sebességkorlátozó (vagy bármilyen más) táblát? Miért nem kötelező az építési terület végén a feloldó táblát elhelyezni? Miért nem köteles bevonni (letakarni) a munkaidő (és a veszély) végeztével? Milyen jellegű úton mennyivel csökkentheti a sebességet a korlátozó tábla? Mennyi ideig lehet érvényben egy korlátozás? Milyen formai követelmények vannak a közlekedés rendjét szabályozó táblák elhelyezésének (kötelező-e, hogy a járművezetők láthassák azt)?
Aztán a kisebb horderejű kérdések: stop táblát hol lehet kihelyezni, hol pedig a síma háromszöget? (Mert ugye mi megtanultuk, hogy ez azt jelenti, hogy "állj! elsőbbségadás kötelező". Miért oda teszik ki, ahel úgy gondolják, hogy "elsőbbségadás nagyon kötelező"? A logikus előírt feltétel az lenne, hogy "ahol az elsőbbségadás csak megállással biztosítható".)
Aztán a forgalomirányító jelzőlámpás kereszeződések. Divat lett belőle. Biztosan van olyan hely, ahol jogosan hiányolják, de hány és hány olyan jelzőlámpa van, amely csak akadályozza a forgalmat? Az én időm, az én benzinem, a mi környezetünk tiszta levegője. Erre is van értelmes megoldás: Oda kell, ahol az alárendelt útvonalról érkező járművek a jelzőlámpás szabályozáshoz képest lényegesen hosszabb várakozással haladhatnak csak tovább. Ahol pedig ez csak a csúcsforgalomban szükséges, tessék sárga villogóra váltani, hogy a környezet szennyezése nélkül továbbhaladhassunk. Nem lenne egyes városokban annyi piroson áthajtás, ha nem lenne annyi feleslegesen működő lámpa.
És hát a mai témánk, a lakott terület. Nem Hirdről akarok beszélni, hogy jogos-e vagy sem, hanem általában. Nem lenne szabad összekeverni a település közigazgatási határával. Lakott terület az a szakasza az útnak, amelyet az ott lakók lakott területen átvezető útként használnak.
A helyi érdekből eredő túlkorlátozásról mindig az egyszeri bakter jut eszembe, aki azt mondta, abból még sosem volt baj, hogy egy sorompó le volt eresztve.
Meg az únos-untalan hallott demagóg szöveg, hogy mindennek az oka az az őrült száguldás. Félre ne értsetek, nem gyorshajtás-párti vagyok, de nem kellene ott tiltani, ahol felesleges, és főleg nem kellene büntetni ott, ahol a tiltás értelmetlen.
Büntetni pedig azt (is) kellene, aki másokat elfogadható ok nélkül korlátoz. Nem csak a személyi szabadság okán, hanem mert legfőképpen ők felelnek a szabálykövető magatartás visszaszorulásáért. (Ne vitatkozzatok, elismerem, hogy mindenki egymaga felel azért, hogy nem tartja be a szabályokat, de a jelenségért, a statisztikai növekedésért felelősség terheli az ész nélkül korlátozókat is.)
Ja, és felnőttek vagyunk. Képesek vagyunk szabályszerűen biztonságosan közlekedni akkor is, ha erre közvetett tiltásokkal nem kényszerítenek. Nem az éjszakára bekacsolva hagyott forgalomirányító jelzőlámpa fékezi meg a száguldókat, az csak a zaj- és levegőszennyezést növeli. Vagy tessék előírni, mint hajdanán, hogy az autómobil előtt csengettyűvel jelző gyalogosnak kell haladnia.
Akinek arra van a fejlődés iránya.
yanchi 2008.04.06. 14:18:16
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 14:20:11
A körforgalmaknál csak a bringások képtelenek értelemmel felfogni a haladás szabályait, amióta a városunkban cserélik ki (vissza) a kereszteződéseket körforgalomra, sokkal gyorsabban halad a forgalom. Meg nincs piroson átszáguldás tényállása sem. Neked más tapasztalatod van? Kérlek, oszdd meg velünk, lehet, hogy én látom rosszul.
Bandurr 2008.04.06. 14:21:27
labi 2008.04.06. 14:21:50
Gyorsan hajtottál, aztán még az ő k. anyjukat? :)
EZ LESZ 2008.04.06. 14:26:35
Hát akkor elmondom neked, mi lesz.
Kifizeted a büntetést, és máskor nem hajtasz gyorsan.
Ennyi.
Radical Massza 2008.04.06. 14:38:19
Leszarom a biciklisgyalogosautós kategorizálást.
Ezek a senkiházi szabálysértők veszélyeztetnek akkor is, mikor autóval vagyok, de gyalog vagy biciklivel nagyságrendekkel nagyobb a sérülésveszélyem és zebrán tízből ha egy elenged. Miért nem engeditek a gyereketek egyedül átkelni, mint Bécsben megtehetetitek? Ezek miatt.
Ilyenek nem valók utakra.
A gyalogosnak és kerékpárosnak pedig nem kötelező a kreszt ismernie.
Ennyi. Majd ha az lesz, számonkérhetitek.
Szökőnap 2008.04.06. 14:45:40
Tényleg, a gyalogosnak és a kerékpárosnak miért nem kötelező a kreszt ismernie?
Miért nem úgy végezzük el a nyócosztályt, hogy ezt is alaposan megtanítják?
Talán mert nem lenne akkora üzlet a kresz-oktatás a jogsihoz?
Meg még van egy néhány ismeret, amit jó lenne, ha - hadd ne mondjam, mi helyett - megtanulnánk az iskolában, amire tényleg szükség van. De ezt inkább egy közoktatást mercangoló blogon kellen kivesézni...
Hulyebicajos 2008.04.06. 14:52:27
Keskeny út, tekerek a piros felé, három autó már ott áll. Jobbra akarok fordulni.
1. Beállok negyediknek. Utánam még két autó beáll. A pirosnál elindulok az autókkal együtt, a mögöttem levők kerüljenek, ha elférnek, ha nem, menjenek mögöttem 17-tel.
2. Begurulok a lámpáig az út jobb szélén. Ha még piros, és nem jön senki (körülnézek), akkor befordulok jobbra (így egy autót sem tartottam fel).
3. Begurulok a lámpáig, és az autókkal együtt indulok, persze kicsit kacsázva.
4. Begurulok a lámpáig, kivárom az összes autót, amíg el nem megy, és csak akkor indulok, remélve, hogy még átférek a sárgán.
5. Átülök egy BMW-be.
Szerintem NEKTEK a 2. a nyerő. Pedig szabálytalan.
üff 2008.04.06. 14:55:05
s veszélyes is..
rizo 2008.04.06. 14:59:31
Először villantottam és kikerültem egy furgont, ami félig az útra lógott, aztán néhány másodperccel később folyamatos indexeléssel jeleztem, hogy balra fordulok, lassítás, közben jöttek szemből és ugyanabba az utcába akartak fordulni... mivel elsőbsége volt megálltam és vártam.
közben megjelent és utol ért a 2 "versenyző": megelőzni nem tudtak (a szembejövő miatt) így erős fékezés mellett (jobbra) a padkán mentek el mellettem... a másodiknak nem volt abs, mert hallottam a blokkoló kerekeket...
ha belém jönnek, neki löknek a szembe jövőnek is...
Ez a baj a lokott területi gyorshajtásnak... teljesen vétlenek is belehalhatnak...
R.
XSun (törölt) 2008.04.06. 15:07:14
www.detektorbolt.hu/index.php?page=shop.browse&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=38
TGV 2008.04.06. 15:07:19
Es ha egy magyar autos nyugaton vezet, akkor ugyan ott hiaba logikusabbak mondjuk a szabalyok, a tablak, minden, ugyanugy magasrol tesz rajuk. Peldam egy magyar sofor europaban, aki tobbszor majdnem gyalogost gazolt, mert a gyalogosokban FEL SEM MERULT, hogy valaki ne adja meg nekik az elsobbseget.
Budapesten mindig jolesoen meg vagyok lepve, amikor megadjak az elsobbseget. Ilyenkor mosolygok es intek, hatha a pozitiv visszajelzes arra osztonzi az autost, hogy folytassa igy tovabb.
Es ne magyarazza senki, hogy a sebesseg nem veszelyes. Mar emlitettem, a hatast a BALESETI statisztikakbol elemeztek: elotte X baleset N halott, utana X/2 baleset N/3 halott. Leszamoltak a halottakat. Mit nem lehet ezen erteni?
A szigor pedig jogos es kesz, aki a "kinnfelejtett" talat figyelmen kivul hagyja, az a tobbit is feleslegesnek fogja nezni. Ha vki eloszor halad egy uton, akkor pedig ne szaguldozzon, hanem figyeljen. Aki sokadszorra, az meg ugyis tudja, hogy mi a paly. A "kinnfelejtett" tablak nem csak ugy hipp-hopp jelennek meg, hanem eloszor ugye kihelyezik oket (mondjuk egyy utfelujitas kisereteben, amit nehez nem eszrevenni) es csak utana "felejtodnek kinn". Szoval ez az egesz duma elege santit.
TGV 2008.04.06. 15:10:18
X 2008.04.06. 15:12:52
post írójának:
biztos nincs felismerhető kép a sofőrről. Ha jön adatkérő a rendőröktől: PTK 57-re hivatkozva megtagadod az adatszolgáltatást, tértivevényes ajánlott levélben. (persze csak ha magánnéven van az autó) ennyi. de már csak három hétig (elkövetett dolgokra)! ha meg mégis van képük, bizonyítsanak... stb. attól nem lesz több a bűntetésed.
SzZoli 2008.04.06. 15:26:36
Vitakultúrát!!!!
Érvelsz vagy kinyilatkoztatsz?
Mindenesetre engem nem győztél meg, szerintem másokat sem. A jóisten óvjon mindnekit, hogy hatalom kerüljön a kezedbe!
A kinnfelejtett tábla jogos és kész... Megáll az ész!
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.04.06. 15:30:34
Közlekedő 2008.04.06. 15:45:13
Szegedi 2008.04.06. 15:52:32
nem semmi elképzelés...
Szívesen olvasnám ötleteidet más jogi területekről is, mint pl. családjog, adójog, cégjog, stb.
Sztem tudnál meglepivel szolgálni a hagyományos jogfelfogáson nevelkedetteknek.
georg 48 2008.04.06. 15:57:03
Káposztakukac 2008.04.06. 16:06:10
hahahahahahahahahahahahahaha...hahahaha...hahaha
ez kész...:D:D:D:D
Zee 2008.04.06. 16:21:09
üff 2008.04.06. 16:39:25
Közlekedő 2008.04.06. 16:46:46
Gondoltam átesem én is a ló túlsó oldalára.
Nem lenne rossz bevezetni az Ausztrál jogot (Mad Max) nem lenne gond többet. Az erősek megmaradnak. Megyek, bringázok egyet.
Csavarhúzós · http://trkupa.blog.hu 2008.04.06. 16:54:51
-Megjegyzem ez csúsztatás. A falu két részből áll, az északi rész valóban kissé távolabb kezdődik. A két részt összekötő útkereszteződést, ahol zebra is van, védi a "Hird" tábla. Sok baleset történt már ott, köztük több halálos. Sokat javítottak a kereszteződés biztonságán, pl. feljesztették a világítást, növelték a beláthatóságot. Ettől sokan még gyorsabban mennek át rajta, ami főleg akkor aggasztó, ha már a jóideje a zebra előtt toporgó gyalogos egyszer csak úgy dönt, lelép...
storyline :) 2008.04.06. 16:55:05
És szerinted most az a helyes, hogy sokakat, mindenhol bírságoljanak szarrá, azért, mert minden városban van egy pár hüje sztrítrészer, vagy figyelmetlen sofőr? Szerinted hány jobbra kifordulós-gyalogoselütőst fog ez arra kényszeríteni, hogy jobban figyeljen?
Mondjuk a Magyarországon előforduló funkcionális analfabéták aránya miatt valóban mondhatnánk azt, hogy jogos a közlekedés sebességének csökkentése, hiszen ha valaki az élethez tök hüje, akkor arra sincs garancia, hogy egy autót tudjon kezelni.... Tehát értelmetlen lenne olyan táblákat kihelyezni, ami pl napszakhoz köti a megengedett sebesség mértékét, mert sokan értelmezni sem tudnák. Egyszerűbb mindig, mindenkit korlátozni, büntetni, mint gondolkodni...
ihatethisindapassthingy 2008.04.06. 17:00:10
Valóban, de ettől még be kell tartania. Én sem tudok minden törvényről, ám ettől azok még vonatkoznak rám.
Tényleg fel tudom magam húzni a CSONT szabálytalan bringásokon, akik esős éjszakán világítás nélkül csalinkáznak a Nagykörút külső sávjában. És ne gyere azzal, hogy ki van nagyobb veszélyben: haveromnak száz rongyába került egy ilyen biciklis, aki rommá törte az ajtaját, pedig tükröt nézett és óvatosan nyitotta az ajtót. Ja, utána felült a bringájára és elhúzott a francba a nagy erkölcsi előnyével együtt. Aki nem vigyáz magára, sőt, kihívja a sorsot maga ellen, arra nem tudok vigyázni. Ha az autópályán tévedésből szembe megyek a forgalommal éjszaka, világítás nélkül és eldörgöl egy kamion, akkor kevesen fognak sajnálni, pedig én ültem a kisautóban, ráadásul pusztán két KRESZ szabályt szegtem meg.
Frankón, részemről maximálisan igyekszem szabályosan közlekedni és nem bánom annyira, hogy lesznek magántraffipaxok. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg idióta 30-as táblánál mérés lesz, ám legyen. Ugyanakkor elvárom a többi kedves közlekedőtárstól is, hogy tegyen így. Jelen állás szerint az átlagbringás (beleértve magamat is, amikor bringán ülök) több KRESZ szabályt szeg meg egy 10 perces úton, mint én 3 hónap alatt, gyorshajtás included. Kezdjem? Csak fontossági sorrendben, világítóberendezések hiányosságai, irányjelzés elmulasztása, jobbról előzés, elsőbbségadás elmulasztása (különösen jobbkéz), áthajtás a piroson, szemben az egyirányúban, stb. Egyes szabálysértéseket ennél jobban megértek (buszsávban haladás), de a fentieket *mind* be lehetne tartani technikai nehézség nélkül. És amíg én jóval szabályosabb vagyok, addig nem érzem *erkölcsileg* igazoltnak a hőzöngést. Persze a jog, az jog.
X 2008.04.06. 17:00:54
storyline :) 2008.04.06. 17:03:55
És mit mérnél a pszicho vizsgával?
Emperor of the universe 2008.04.06. 17:04:51
A dilettáns cikkszerzőnek meg ennyit: Ha ilyen birka vagy, hogy odamentél, ugyan megkérhetted volna, hogy igazolja magát, mivel ez kötelessége. De minek mentél oda? akkor már kurvára nem siettél... ennyi. Május 1.-ig pedig törvénysértő megfigyelés a helyzet, ha nem rendőr méreget. Ezt is tudhatnád. Balfék.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 17:09:00
AudiA8 2008.04.06. 17:19:39
Kmg42 2008.04.06. 17:28:49
Ezek az emberek okozzák a baleseteket nem pedig azok akik tisztába vannak a közlekedés szabályaival. Itt elsősorban a mindennapos koccanásos balesetekre meg a hibás előzésekre gondolok.
guri 2008.04.06. 17:55:27
Ha közvetlen lakókörnyezetedben van olyan tábla ami szerinted indokolatlan, azt az önkormányzattal felülvizsgáltathatod.
Szendwich 2008.04.06. 18:04:56
Az altalad sorolt sebesseg korlatokkal az a baj, hogy az emberek 80%-a leszarna a megemelt korlatokat is. Foleg a belvarosi 30-as 40-es tempot tartanak lagymatagnak.
Tudod mindenki siet aTesco-ba az akcios kifliert ;)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 18:07:31
A bringásokat is kéne valami összegszerű büntivel kényszeríteni az amúgy KÖTELEZŐ fényvisszaverő mellények viselésére, mindkettőnk érdekében. Ha részt vesz a forgalomban, rá is vonatkozik a KRESZ, ezt ne ferdítgessük! "A törvény nem tudása nem mentesít annak kötelező érvénye alól" Észbe kéne vésni.
pb 2008.04.06. 18:26:02
2.: bringázom is, vezetek is. A biciklisták nagy része azért nyomorék, mert 90%-uk vénasszony meg nagypapa és/vagy részeg. A maradék 9 százalék szintén ügyetlen anyuka meg kisgyerek akik közúton sose bringáznak. A fentmaradó 1% között vannak a tapasztalt versenyzők is, és a futárok egyaránt, akiktől baromira nem kell tartanotok, és ha bevágnak elétek fékezni sem kell. Tökéletesen fel tudják mérni a helyzetet, higyjétek el! És mondhatni sosem okoznak balesetet bármilyen szabálysértésükkel, hiszen ők a puhatestűek, körülöttük nincs bmw kaszni, de még kispolski sem! A bringa mozgékony, mellesleg már abban a pillanatban életveszélyes helyzetben van, hogy közútra kanyarodik (nem csak főutak!) Nem mellesleg szabályt sért nem csak az autósok, inkább a patkány kamionosok és a féreg buszosok miatt is akik mindíg ledudálják őket és tolják a porba, mert 20al vánszorognak. Megjegyzem, ha bicikli helyett traktorral megyek 20al, akkor méééé nem dudáltok??
Ja és egy jótanács: Ha biciklist kerültök ki, légyszíves a lehető legnagyobb ívben tegyétek (értsd: ha nem jönnek szembe, válts sávot) csak azért ajánlom, mert ha szegény biciklis egy kurvanagy kátyút készül kikerülni, netán elétek tekereg, és összekarcolja a bimmer gyönyörű fényezését, netán karcos lesz a lámpája, plusz összevérzi, netán berepeszti a szélvédőt.
Még egy megjegyzés: ha futárral/versenyzővel basztok ki városban, ne csodálkozz, ha a dugóban utolérve végighúzza a kulcsot a verdád oldalán!
danken 2008.04.06. 18:41:35
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 18:54:08
A helyi yardok nálunk szerencsére meglepően normálisak, köszönhető annak, hogy több fiatalabb, nyelveket beszélő van köztük. Az öregebb igazi bunkók már nyugdíjba mentek hál' istennek. Bakonyi elvtárs, viszlát :P
ihatethisindapassthingy 2008.04.06. 18:56:49
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.04.06. 18:59:26
Pont.
Szevasz.
Rocko- 2008.04.06. 19:12:58
kivilágítás: arra vannak a lámpák. :) sziget nem kell. pláne nem 2*1 sáv. tessék KRESZ-nek megfelelően közlekedni, zebránál lassítani, és semmi gáz. nálunk telepakolták olyan helyekre, ahol nem belátható. pl. busz mögül lép ki a gyalogos. imho veszélyesebb, mint ha nem lenne.
nem csak bringások nem tudják használni. az emebrek rendren em indexelenk kifelé, én meg nem vagyok gondolatolvasó, h tudjam, merre akar kimenni. na meg 2 sávos körforgalom. agyhalál. szóval csak lassabban halad a forgalom. bár nem körfogalom, de nálunk beraktak egy lámpát. helyzetet nem javított, sőt rontott.
Krisi 2008.04.06. 21:37:10
"Megbüntettek autóval, mert szabálytalan voltam, kapják be, mert csak ott mérnek ahol pénzt akarnak beszedni, de ami a legfontosabb:
A biciklisek is átmennek a piroson, őket miért nem basszák meg?"
Ez annyira, de annyira magyar szokás, hogy megbüntettek, nekem akkor lesz jobb, ha a másikat is megbüntetik. Éljen.
Én nem tagadom, hogy biciklin ülve sokszor alternatív módon értelmezem a kreszt (átmegyek a piroson és elmegyek a kocsik közt),
de ezt az úrvezetők 90%-a tolerálja, egy szót nem szólnak, nem dudálnak, a nagy részük még le is húzódik (Isten áldja őket)
De
Van a maradék 10%, az önjelölt rendőr, Mad Max, aki 20 percel előtte még 80-nal ment városban, majd a dugóban állva már kurvára fáj neki, hogy a biciklis elmegy mellette, és ettől annyira felmegy benne a pumpa, hogy a másik tud menni, míg ő nem, hogy dühöngő állattá változik, majd otthon beül a gép elé, és kioktat mindenkit, hogy Budapest a biciklisek miatt élhetetlen, és hogy halál rájuk.
Welcome to Hungary
Az meg mellékes, hogy a rendőr a biciklist is megbünteti, sőt, még a gyalogost is aki piroson megy át.
Ja, hogy senki sem látott még ilyet? Fekete mercit hányszor büntetnek meg amikor a zebrán parkol?
Van az elmélet és a gyakorlat.
A levélírónak meg én is csak azt tudom mondani, hogy ha gyorsan ment és akkora loser volt hogy lekapták, akkor lapuljon meg és fizessen. Az nem indok a bíróságon, hogy szerinted ott hülyeség annyival menni. De elmehetsz reklamálni, majd jól kiröhögnek, mindenképp számolj majd be róla :)
A hétfői dugóhoz meg sok sikert mindenkinek, remélem néhányan belátják, hogy aznap gyalog vagy két keréken jön a megoldás :)
Akinek meg nincs rá lehetősége, az most álljon neki CD-t írni, mp3-at válogatni, kazetta gyűjteményt frissíteni, mert lesz idő végig hallgatni a reggeli dugóban :)
devisionhun 2008.04.06. 22:48:29
Igenis legyenek egyértelmű követelmények a "hiteles sebességmérésnél".
Legyen fotó, amin látszik, hogy pontosan hol van az autó, EGYÉRTELMŰEN látszódjon a rendszám és a vezető arca!
Hitelesített géppel készüljön. Pontos idő legyen a képen. (esetleg hely, GPS koordináta... nem nagy varázslat)
Illetve legyen egyértelmű, hogy kell-e előzetes figyelmeztetés az úton vagy nem.
Továbbá ha valaki veszi a fáradságot és odamegy a mérő bandához, akkor kérésre mindezt helyben mutassák meg. (felvétel, kép, stb)
A biciklis meg biciklizzen. A motoros motorozzon. Az autós meg autózzon. Engem soha nem zavart egy flikflakkozó biciklis sem. Sőt én is bringáztam villamossíntől kezdve mindenhol. Nem az autós életére megy a játék! =D
Perillustris 2008.04.06. 23:05:33
Törvény 2008.04.06. 09:39:40
az megint más kérdés, hogy mennyire veszélyes az az egy gyalogátkelő és miért nem képesek felül/aluljárót rakni oda"
Kiknek? Ugye arra gondoltál, hogy az autók menjenek az aluljáróban?
"hard 2008.04.06. 11:02:48
Amúgy nem tudom miért nem lehet azt megcsinálni, ahol nagyobb főút megy át falun, hogy falu elején kitenni a 70-es táblát a falu közepén, ahol van mondjuk 2 zebra -szigettel segítve- kipakolni a 30-ast arra a 200m-re, ott keményen mérni meg büntetni, utána meg megint jöhetne a 70.
Bár gondolom akkor megint az lenne, hogy a kedves gyalogos b@szna 100m-t menni a zebráig, a 70-el közlekedők között szlalomozna."
Nem tudod? Ugye nem egy ilyen faluban élsz? Hiszen akkor tudnád.
"nieklih 2008.04.06. 11:21:13
látom a jövőt! minden falu az elejétől a végéig 30-as övezet lesz, aki nem bírja cérnával, az kap egy ajándék csekket :("
Remélem is. Aki nem bírja cérnával, az vonatozzon (ha épp nincs sztrájk)! :P
"ha5nx 2008.04.06. 11:30:52
Kedves Radical Massa
Az érme másik oldala:
Személyes tapasztalat alapján 100 autósból 1 megy át időnként piros lámpán, 100 kerékpárosból 99, 100 gyalogosból 100."
Jajj, de jóóó! Az elmúlt 2 napban ezt még nem olvastam. Képzeld, személyes tapasztalatom alapján 100 bringásból 1 szegi meg a sebességhatárt, míg 100 autósból 99. (Igen, értsd ez alatt az 50-es táblánál 51-gyel haladókat is!)
Érdekességképpen: www.hirszerzo.hu/cikk.van_arca_vissza_akarta_kapni_jogositvanyat_a_ketszeres_gazolo.54361.html
Egyébként én már láttam gyalogost - piros lámpán való áthaladásért - megbüntető rendőri intézkedést, s tudok több esetről, ahol biciklis kapta a büntetést. Nagyon helyesen - teszem hozzá.
Emperor of the universe 2008.04.06. 23:23:34
bes3 2008.04.06. 23:32:49
Ilyen esetben mi jár a delikvensnek? Mondjuk ha még nem ölt újabb embert zebrán, csak úgy elkapják jogsi nélküli vezetéssel? Ejnye-bejnye, 5000 Ft helyszíni bírság, vagy?
Mert szerintem letöltendőt kéne kapnia....
a másfél plusz két évet is keveslem.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 23:51:16
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 23:52:54
"ellenállt az intézkedésnek"
"támadó magatartást alkalmazott"
,stb.
Csak ráillik valami :)
Perillustris 2008.04.06. 23:55:30
aqweren 2008.04.07. 01:41:02
Muhahaha :)
aqweren 2008.04.07. 01:47:12
Az értelmetleneket is.
Vagy akkor egyáltalán ne tartsunk be semmilyen szabályt, be lehessen menni mások lakásába szunyálni, elvenni mások mobilját ha megtetszik és akinek nem tetszik a pofája büntetlenül verhessük meg. Ja és kínozhassunk állatokat is mert van aki szerint az állatvédelem értelmetlen mert az állatoknak nincs tudata.
Mivel jogállamban élünk, megvan az útja az értelmetlen korlátozások ellen való tiltakozásnak, és az nem az, hogy nem tartjuk be azokat mert akkor elvágjuk magunkat annak a lehetőségétől, hogy nyerhessünk.
Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu 2008.04.07. 12:16:25
Törvény 2008.04.07. 14:24:01
Nem vagyok nő, nincs wagon R+ -om sem minuszom. De az nyert, hogy nincs légkondim.
2. Még semmilyen hivatalos szervtől nem kaptam büntetést (APEH, Bíróság).
3. 21 év alatt sajáthibás balesetem NEM volt (de tudom, hogy még visszavagyok :) ), viszont a 7végi autósok már háromszor törtek össze!
Én sem vagyok mindig szabályos, de amikor emberéletekről van szó, akkor IGEN!
Aki nem tud, nem akar száguldozni, az mennyen a pusztába??? Mennyien száguldoztak már esztelenül, és lett belőlük cikk, és tévériport, meg lett nekik szép temetésük.
Itt nem arról indult az egész, hogy valaki lakott területen gyorsan hajtott, és bemérték? Szerintem igen. Nem kellene másra terelni a szót / írást! Figyelmesen olvasva a hozzászólásaimat, talán kiderül: MINDENKIRE EGYFORMÁN VONATKOZZON A TÖRVÉNY! Nem lennék jó Dred bírónak!
Elítélem a felesleges kockázatot, mások veszélyeztetését.
Gondolom a leányfalusi ír gázólat nem kell emlegetnem. Ő is csak épp egy picit ment gyorsan. A Család azóta sem tudta feldolgozni.
Ennyi!
csikicsoki 2008.04.09. 08:45:11
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.09. 12:51:06
Nem csak akkor kéne nagyon aggályosan figyelni a jogszabályokat, amikor rajtakapnak a szabálytalanságon, és nem azt kéne elsősorban nézni, hol köthetsz bele abba, hogy lebuktattak, vagy hogy tudod később megúszni a szabálytalankodást, hanem hogy inkább szabályosabban (és biztonságosabban) vezess.
Tudom, ez merőben szokatlan megközelítési mód, de érdemes legalább gondolatkisérlet szintjén barátkozni vele :)
Nefarian 2008.04.11. 15:56:59
Egyébként én leszedetném az összes traffipax előrejelző táblát. Teljesen idióta dolog, hogy megyek az M1-en 130-al, elhúz mellettem valaki, aztán meglátja a táblát, besatuzik, szinte egymás mellett megyünk, elhaladunk a trafi előtt, és máris nyomja a padlógázt újra...ennek semmi értelme. Ha valaki nem meggyőződésből közlekedik szabályosan...
cso zsi 2008.04.11. 20:51:18
Nem csak a pillanatnyi sebességet mérik, hanem a két-három kamera között megtett út idejét is.
Hiába megy a kameráknál 130-cal, ha 100 km-t 35 perc alatt tesz meg. Gyaníthatóan mindenkiről készül kép, de a kis halakat visszadobják.