Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gyalogos balról

2008.04.10. 11:36 :: Kisikasa

Istvánt egy 12 éve vezető buszsofőr világosította fel a kresz egy általa ismert érdekes szabályáról. Vajon ő milyen könyvből tanult?
Egy különbuszos kirándulásról hazafelé térőben, a Budafoki úton befelé haladva, az egyik zebránál (amelyik az Október 23.-a úti kereszteződés előtt van kb. 100m-rel, az óvoda-kínai büfé tengely mentén) nekünk bal kéz felől megindult egy fiatalember át a zebrán, közepes tempóban.



A busz még olyan távolságban volt a zebrától, hogy maximum egy enyhe lassításra vagy gázelvételre lett volna szükség a részünkről. Ennek ellenére változatlan (közepes) sebességgel haladtunk tovább.

A balról jövő gyalogos ettől nem rémült meg (csak egy pillanatra bizonytalanodott el a felezővonalnál), és "vakmerő" módon tovább haladt. Végül a zebra előtt közvetlenül fékezett a busz, hirtelen, közepes, de az utasok számára "fejbólintós" mértékben.

Az elöl ülő utasok (egyetemisták) egyből elkezdték elemezni a szituációt. Volt aki azt mondta, szerinte féktávolságon belül lépett le a gyalogos, de őt gyorsan lehurrogták, egyrészt mert nem állt fenn semmilyen balesetveszély, másrészt mert már messziről lehetett látni a gyalogos átkelési szándékát.

Ekkor kapcsolódott be a buszsofőr, mondván, hogy ez mind nem számít, hiszen A GYALOGOS BALRÓL JÖTT a zebrán, és ilyenkor nincs elsőbbsége. Néhány pillanatig köpni-nyelni nem tudtam, majd a döbbent csöndben felvetettem, hogy többen is egészen biztosak vagyunk abban, hogy ez súlyos tévedésben. Erre az volt a válasz, hogy ő 12 ÉVE VEZET, nehogy már mi akarjuk őt a KRESZről kioktatni.

Még mindig a hatása alatt vagyok az esetnek... Nem is tudok mit hozzátenni. Kérem kapcsolja ki...

67 komment

Címkék: közlekedés kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobby Baccala 2008.04.10. 11:57:24

no comment! :)

a vasúti átjáróban is hasonlóan gondolkodik a csóka?
ugyan pirosat jelez a fénysorompó, de balról jön a vonat..tehát... :D

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.10. 11:58:10

Sajátos értelmezés. Amikor a hülyeségre olyan szabályt gyárt ami bár nem áll meg, mégis hihetőnek tűnteti fel. Hasonló, mint amikor velem szembe balra kanyarodó megmagyarázta, hogy mivel elsőbbségadást jelző táblám van, így neki van előnye. Csak azt felejtette el, hogy neki ugyanolyan csúcsára állított háromszög figyelt. Kanyarodási szabályok eszébe sem jutottak.

Amikor a hülyeség szorgalommal párosul. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.10. 12:01:37

A piros lámpa meg csak akkor érvényes, ha fütyül a rigó... Pfff

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.10. 12:05:53

Kukori!

Teve utcánál éppen induló sor előtt átsuhanó Buzukis megmagyarázta, ha belátható a kereszteződés akkor át lehet menni a pirosjelzésen. Ezt se tudtam.... :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.10. 12:18:51

Mityu, ez akkor a KRESZ 5.3 lenne? Jó tudni, hogy vannak ilyen frissen értesült emberek, mint a suzukis "haverod"... Csak a maradék 2 millió sofőr még nem tudta ezeket a kis változásokat. XD

Johnny336 2008.04.10. 12:20:35

Na, látjátok. Itt okoskodunk, megvitatjuk a KRESZ-t, a közlekedést, aztán kiderül, hogy tök kokik vagyunk, és lófaszt se tudunk a szabályokról :)
Aztán meg mi oktatjuk ki a post írókat, hogy ők voltak a hülyék, amikor dudáltak, meg villogtak... :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.10. 12:22:13

Tehát összegezzük az új KRESZ-t:

-a piros lámpa felülbírálható bármikor, nem csak mentő,stb. esetén
-ha balról jön gyalogos leszarhatjuk, mert neki kell jobbkézszabály fennforgása miatt elsőbbséget adnia
-a záróvonal csak egy irányelv
-a táblák csak a gyalogosokra és kerékpárosokra vonatkoznak, de amúgyis csak városkép-díszítő funkcióval rendelkeznek
-a sebességhatár egyénileg felülbírálható bármely gépkocsi sofőrje által
-parkolni csak ott lehet, ahol elfér a kocsi

XD Tetszik?

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.04.10. 12:23:00

Már rendes jólnevelt hawerjaimnak szóltam, hogy szerezzenek má be egy friss KRESZ ápdé-t. Mert ezexerint a mostani elavult. Nem egyszer látom, hogy van aki már az "ápdét" utáni KRESZ szerint közlekedik. :) :)

ex-dr. vuk 2008.04.10. 12:24:37

Hat ez kesz...

5 evente KOTELEZOEN ujra es ujra KRESZ VIZSGAT akarok!!!!!
Jozsi bacsi meg 30 eve vezet, de fingja sincs a valtozasokrol. Amit akkor tanult azt meg mar elfelejtette.

Rocko- 2008.04.10. 12:48:03

maj pár hét múlva látjuk nyilatkozni híradóban v Lánglovagokon: há az úgy vóót, h a Kraz az balróó gyütt!

Rocko- 2008.04.10. 12:50:26

Mityu · 2008.04.10. 11:58:10
igen, és ha boltba mész, akkor lehet a forgalommal szemben is. ;)

Mityu · 2008.04.10. 12:05:53
bátor ember, ha papírjaguárból ilyet mond.

vape 2008.04.10. 12:56:31

vuk_:
"5 evente KOTELEZOEN ujra es ujra KRESZ VIZSGAT akarok!!!!!"

Na ja. Meg 5 évente megújítandó diplomát, nyelvvizsgát, stb. Ez utóbbi valóban terv volt a 90-es években.
Legyen inkább megfelelő mennyiségű és feladatát megfelelően ellátó rendőr a közutakon, többet érne.
És még sorolhatnám a fantasztikus filmekbe illő megoldásokat a jelenlegi közlekedési morál javítására...

Zoli · http://okosdolgok.hu 2008.04.10. 12:57:36

"A GYALOGOS BALRÓL JÖTT a zebrán, és ilyenkor nincs elsőbbsége."

Ez nekem hogy nem jutott eszembe a bírósági tárgyalásomon???
És arra a kérdésre sem tudtam érdemben válaszolni, hogy hipp-hopp hogyan lépett le váratlanul a gyalogos a négysávos út közepére..

BLA 2008.04.10. 13:32:07

Lehet sárga polo volt gyalogoson...
és hozzá még csillingelt is :)

aTony 2008.04.10. 13:39:28

Oppsszzzz, a buszosvezetőnek igaza van, de:

A gyalogosátszaladó (zebrát) helyet úgy kell megközelíteni, hogy HA a szerencsétlen lelép, még íppen meg tuggyá állni. Meg tudott :)))

Ha a gyalogos reája lépett a csikosra, már figyelni kell, mert a gyalogosátszaladó helyen neki van elsősége (nem fékezés esetén a belsősége).

A DRÁGA oktatómat tudom idézni: A gyalogost akkorsem ütjük el ha szabálytalankodik.

Badbitie 2008.04.10. 13:41:01

Kresz azt írja, hogy erősebb kutya b@szik. :) A többi szöveg csak a helykitöltés miatt került beépítésre, azt nem kell figyelembe venni. Ezért igaza volt a buszsöfőrnek, mert ő ütött volna nagyobbat a gyalogosra, mint fordítva. ^.^

psmith 2008.04.10. 13:51:13

Azért nem ismeritek a KRESZnek ezt a szabályát, mert ez a KRESZ 1.52 béta változatában van benne.
Ezt pedig csak a hivatásos sofőrok ismerhetik. A megjegyzésekben benne van, ez a paragrafus akár halált is okozhat, éppen ezért csak profi felhasználók (hivatásos sofőr!) alkalmazhatják.

A következő stabil változat a KRESZ 2.0 lesz, kiadása kb. 2009 tavaszán.

Roltii 2008.04.10. 13:53:39

nem tudjátok, hogy a buszokra más szabályok vonatkoznak? ezek ugyanazok amik a nagy fekete autókra is jók. A papírjaguárosok pedig csak próbálnak úgy tenni, mintha rájuk is vonatkozna.

Mellesleg a piroson is átlehet menni még 2 másodpercig, nem tudtátok?:D

yanchi345 2008.04.10. 13:55:17

Nekem egyszer jobbkezes utcánál magyarázták el, hogy azért nem adta meg az Isten barma, mert zsákutcából jöttem ki, és az nem számít. Egyszer meg ugyanott, vészfékezés után utána mentem a kontyos sárkánynak, aki kioktatott, hogy azzal, hogy megálltam, lemondtam az elsőbbségemről, tehát ő volt a szabályos. Megáll az ész, mennyi hülye vezet autót...

Reggie 2008.04.10. 13:57:46

Mityu · indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.10. 12:05:53

En hallottam jobbat is: "A piros jelzes nem tiltas, csak azt jelzi, hogy keresztiranyu forgalomra kell szamitani."

béka 2008.04.10. 13:58:12

A fickó Kairóban tanulta a kreszt. Ennyi.
Ott ugyanis az a szabály hogy nincs szabály. Alkalmi sofőrünk azt mondta, gyalogost gázolni nem szabad, egyébként minden megengedett. :)

A 2008.04.10. 14:02:40

A buszvezetők szeretnek szabályokat gyártani.
Szegeden alig egy-két hónapja majdnem felkenődtem egy busz bal elejére kocsival egy körforgalomban, mert a buszos behajtott elém, miközben én a körben haladtam.

Amikor rádudáltam, hogy ezt eléggé elszúrta, megállt a körforgalom kijáratában(!), és közölte, hogy mivel az én előttem haladó elhagyta a körforgalmat, így neki volt elsőbbsége, nem nekem.

Sikeres Sándor 2008.04.10. 14:04:35

Aki különbuszos kirándulásra jár, sikeres ember nem lehet.

mm 2008.04.10. 14:06:34

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól: 21. § (7)

"A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs."

Van valakinek további kérdése???

Johnny336 2008.04.10. 14:07:08

Az igazi gond szerintem az, hogy az ilyen szabályismeretekkel 30-40 fő életéért felel. Értem én, hogy a busznak nincs sok ellenfele, de azért közlekedik kamion és villamos a városban is. Aztán koccol egy hasonló méretűvel, és kiírtja a 6/A-t, osztályfőnökkel, kísérőtanárral együtt.

kazohin 2008.04.10. 14:08:04

Na végre. Egy vidám cikk. Ezt hiányoltam eddig.
Különben is a táblák, ha jól tudom, csak tájékoztató jellegűek. A behajtani tilos azt jelenti, hogy majd sokan jönnek szemből. A piros lámpa meg azt, hogy erősen kell nyomni a dudát, ha áthajtasz.

wagabound 2008.04.10. 14:10:31

... És mint tudjuk, az éjszakai taxi azért áll meg a zöldnél, mert tudja, hogy keresztben átszáguld a kollégája...

hawkeye 2008.04.10. 14:11:29

Ehhez képest: a buszvezetőknek (a többi "hivatásoshoz" hasonlóan) rendszeres időközönként kötelező Kresz-oktatáson kell résztvenni.

Neki bizos valamelyik alvégi kricsmiben tartották.

Ott, ahol a háromvéves gyereküket az autók elé engedő buckalakókat is kiképzik erre.

fonak 2008.04.10. 14:13:35

Gondolom azzal keverte, hogy ha középen van járdasziget, akkor a túloldalt lelépő gyalogost nem kell elengedni, hiszen megállhat középen.

J.o.k.e.r · http://www.macorultek.hu 2008.04.10. 14:14:51

Nah, akkor ezentúl vigyázok, ha a buszosnak balról megyek át a zebrán.... sosem lehet tudni. :)

Ha nem poénnak szánta az emberke ezt a kijelentést, akkor gáz van... Márpedig úgy tűnik, hogy komolyan gondolta. Kíváncsi lennék, hogy milyen egyéb szabályokat értelmez még ennyire sajátosan. :D

Egyébként eddig semmi bajom nem volt a buszosokkal.

ex-dr. vuk 2008.04.10. 14:40:29

@ fonak 2008.04.10. 14:13:35

Termeszetesen ez is marhasag. Ennyi erovel sohase engedjuk el a gyalogot, mert megallhat az ut szelen... Es ennyi esszel az elso sorban ulsz? (c) hofi

shushu 2008.04.10. 14:42:18

További javaslataim a KRESZ módosításokhoz:

- ha ronda a gyalogos, sosincs elsőbbsége
- jó nő/pasi ott megy át, ahol akar, akár gyalog, akár autóval

ex-dr. vuk 2008.04.10. 14:42:35

Szerintem ezen a teren a KRESZ teljesen egyertelmuen fogalmaz... Meg csak felre sem lehet magyarazni...

bobby 2008.04.10. 14:42:43

"Ehhez képest: a buszvezetőknek (a többi "hivatásoshoz" hasonlóan) rendszeres időközönként kötelező Kresz-oktatáson kell résztvenni.

Neki bizos valamelyik alvégi kricsmiben tartották."

Igen, a volt buszgarázs (ma Récsei) mellett a Mini Presszóban, régen az volt a törzshelyük...

uto_pista · http://www.depechemode.com/ 2008.04.10. 14:44:26

... úgy el tudom képzelni, hogy ezek a dolgok mennyire érdeklik pl. a török vagy a bolgár vagy a román kamionosokat, amikor Szegeden a Kossuth L. sgt.-ról a Párizsi krt.-ra kanyarodnak rá, már rég nem is sárga (piros vagy lila) a lámpájuk, de még azért beleférnek. A bicajos meg szorul be a fekete műanyag sárvédő és a kerék közé:-)

uto_pista · http://www.depechemode.com/ 2008.04.10. 14:49:17

...jah majd el felejtettem a költői kérdést feltenni. Ugye mindenki tudja, hogy hogyan illetve honnan kell az egyirányú utcából balra fordulni. Igen, helyes a bal oldali forgalmi sávból (már ha van bal oldali) Na itt ezt nem tudta egy rendőrautó. Szerintetek azért az arcért mennyit adtam volna, ha le tudom fotózni?

redriot 2008.04.10. 14:49:43

OMFG! Hátezkemény. Ha ezt a balról-lépett-a-zebrára-ezért-nincs-elsőbbsége aranyköpést egy tyunying suzukistól hallom, vagy egy kalapos-kalosostól, meg se lepődök. De egy olyan embertől, akire mondhatjuk, hogy emberek százai bízzák az életüket naponta, az már naggggyon kemény.

Azért ne általánosítsunk minden BKVsra: én a 81-es troli vonala mellett lakom, és ők általában betartják a zebrára vonatkozó szabályokat.


"mivel az én előttem haladó elhagyta a körforgalmat, így neki volt elsőbbsége, nem nekem."

MI VAN?????????

Na jó, eladom a Hyundait és veszek egy Krazt.

zsoci 2008.04.10. 14:54:17

A piroson át lehet menni , csak nem szabad.

Kazohin 2008.04.10. 15:18:20

És különben is, miért nem a fiatalabb ad elsőbbséget, az idősebbnek?

titan 2008.04.10. 15:20:54

Nem BKV, különbusz. Szvsz. világéletében különbuszt vezetett az embör, így a kötelező megújításon nem esett át gyakran, de lehet még az alapoktatáson se :)

fonak 2008.04.10. 15:40:12

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.04.10. 14:40:29

Hát nekem azt tanították (nem is régen, 1 éve van jogsim kb.), hogy osztottpályás útnál nem kell elengedni a túloldalon lelépő gyalogost, amíg át nem haladt az út felezőpontján.
Más kérdés hogy ezért húztak meg az első forgalmi vizsgán 2 perccel indulás után :) Mivel a gyalogos már áthaladt a felezőponton mire a zebrához értem, így nyomtam egy satut, hülye voltam, nem mértem fel, hogy sietni fog a csaj :)
Szóval ha még a túlsó útpályán kolbászol a gyalogos, és középen járda van, akkor miért lenne kötelező elengedni? Erre gondoltam, szerintem ez 100% hogy így van:)

Johnny336 2008.04.10. 15:42:45

Nem olyan biztos az a 100%. Elvégre megbuktál, nem? :)

Kata 2008.04.10. 15:51:54

Uggyan-uggyan...
ma, reggel fél kilenctől kb. 11-ig céges autóval furikáztam, (állítólag) profi sofőrrel! ellátva, akinek Páv akárhányasa van, "autós" embernek mondja magát (de elfogadja a szar gumikat a hülyéje...) de akárhányszor kanyarodtunk, és gyalogos került az utunkba, valahogy derogált neki átengedni a gyalogost az úttesten...

Az elsőnél még csak azt hittem, hogy poénkodik, mert nem bír megállni (persze nem mentünk gyorsan), a másodiknál már kezdtem egy kicsit ideges lenni, a sokadiknál viszont eldöntöttem, hogy szólok a főnökének, hogy adjon neki írásbeli fegyelmit.

Bassza meg, törvényt sért munkavégzés közben, és nem csak a gyalogkakukkot veszélyezteti, de ha megbassza a rendőr, akkor nekem kell majd rendőrségre járnom miatta.

Atis 2008.04.10. 15:53:28

2x egysávos budapesti kisutca, megyek kifelé a belvárosból. Befelé hatalmas dugó, állnak az autók, még a zebrán is. Szóval megyek kifelé olyan 40-50-nel, előttem szabad az út. Odaérek a zebrához (nincs keresztutca). Közületek hányan lassítanának, arra számítva, hogy balról talán már el is indult egy gyalogos (át a zebrán) az álló autók között?

ex-dr. vuk 2008.04.10. 16:02:32

@ fonak 2008.04.10. 15:40:12

Nos a KRESZben az van, hogy "elsobbsege van", "ugy kell megkozeliteni a zebrat, hogy ezt az elsobbseget meg tudjuk adni". Tehat: ha feltehetoen keresztezni fogja egymast az utunk, akkor lassitani kell. Ha biztosan keresztezni fogja, meg kell allni. Nem olyan bonyolult ez :)

Elindul a szigetes reszen balrol, ha tuti nem fog odaerni amig en akkor megyek, ha van ra esely lassitok, mert "ugy kell megkozeliteni a zebrat, hogy az a sebessegem ne tevessze meg az elsobbsegadas tekinteteben a gyalogost" (vagyis biztos lehessen a gyalog benne, hogy megadom). Ha ezutan tuti h ki fog elem setalni akkor fek, esetleg megallas.
Megjegyzem PONTOSAN ugyanugy, mintha egy sima keresztezodesben megdnad egy KAMAZnak az elsobbseget. Ez pontosan ugyanaz.

Rav Antal 2008.04.10. 16:11:11

Még akkor is lassítok, ha nem állnak dugóban az autók, ha dugóban állnak, akkor még jobban.

Nicola 2008.04.10. 16:16:51

Ezt most viccből kérdezed? Mondjuk én pl. számítanék rá, már csak a zebra miatt is.

ex-dr. vuk 2008.04.10. 16:20:21

@ Atis 2008.04.10. 15:53:28

SAJNOS nagyon kevesen szamitanak ra. Bar tobben tennek.

Angolhülyék 2008.04.10. 16:24:07

Nem a kresz bemagolása a lényeg. Lehet, hogy azóta megváltozott a hélyzett, de amikor anno (1989) levizsgáztam Angliában nem volt sem írásbeli kresz (highway code) vizsga, sem előre megtanulható vizsga útvonalak. Nem vizsgázni kellett tanulni, hanem vezetni. És mindenki tudja, mennyivel fejletlenebb pl. az angliai vezetési kultura, mint az itteni... ;)

Egyértelmű, hogy a szabályokkal tisztában kell lenni, de itt úgy érzem inkább az emberek hozzáállással van a gond. Tekintettel kell lenni a másik emberre. Ennyi. Ehhez hozzátartozik, hogy nem gázolunk el gyalogosakat merthogy szerintjük a kresz nekünk adna igazat. Addig míg az problémát jelent az autósok 98%-ának (tisztelet a kivételnek), addig marad a jelenlegi hélyzet - mindenki mindenki ellen...

Egyébként kint is az a szabály a zebránál, hogy nemcsak megállni kell, hanem meg is kell várni mig át nem ér a másik oldalra (kivéve, ha van járdasziget). Feltéve, hogy itt is az a hélyzet (bevallom, konkrétan sose néztem utána), még arra sem hivatkozhatna a sofőr, hogy "balra ment el," nemhogy "balról jött" a gyalogos...

redriot 2008.04.10. 17:10:12

Érdekes még az is, hogy mikor hazautazom vidékre Bpről, és ott lassítok a zebránál, többen nem vágják hogy mi van. Pedig ott lengetem a tenyerem, már 1-el gurulok, jól láthatóan hogy el akarom engedni.

Pesten hamarabb veszik a lapot a gyalogosok.

Banjo 2008.04.10. 17:27:54

Lehet, hogy az a KRESZ amit nekem 25 éve tanítotak egy kicsit elavult, de elsők közt taposták bele a fejembe, hogy ha agyalogos bárhol lelép az úttesre, már elsőbbsége van. Évekig róttam az utakat 40 tonnával a hátsó felem alatt, de mindíg undorítónak tartotam azt, hogy ha valaki visszaél a jármű nagyságával és erejével.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.04.10. 17:30:44

"tmarkee · www.depechemode.com/ 2008.04.10. 14:44:26
... úgy el tudom képzelni, hogy ezek a dolgok mennyire érdeklik pl. a török vagy a bolgár vagy a román kamionosokat, amikor Szegeden a Kossuth L. sgt.-ról a Párizsi krt.-ra kanyarodnak rá, már rég nem is sárga (piros vagy lila) a lámpájuk, de még azért beleférnek. A bicajos meg szorul be a fekete műanyag sárvédő és a kerék közé:-) "

És nemcsak este, amikor már rég elindult a krt-on a forgalom keresztbe neki, hanem napközben is. És a legagyamentebb dolog az, hogy AZON A SARKON VAN A RENDŐRKAPITÁNYSÁG!!! A Megyei is, ahová csak egy rendőrt kéne állítani a sarokra egy kamerával, és 100m-re a krt-on a Városi, ahol meg állíthatnák meg sorban az összes román kamionost. (Tudom, minek. Én kipakoltatnék vele mindent, izzókészlet, apjaf@sza, feltartanám legalább félórát. Aztán amikor sietni kezd, hogy behozza a késést, a híd túloldalán lefelé újra bemérném, és újra megállítanám félórára. Aztán majd rájön, hogy ha szabályosabb, gyorsabban halad. :-))

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.04.10. 18:45:06

Ma megtudtam, hogy a Kika-val szemben a jobbrakanyarodó sávnál található kötelező haladási irány és a záróvonal se jelent sokkal többet, mint köztéri porfogó, illetve útburkolati dekoráció. :)

Krisi 2008.04.10. 20:26:41

Nekem is a taxis aranyköpése jutott eszembe, melyszerint a piros lámpán 2 másodpercig még át lehet csusszanni :)

Meg a Magyar Kétfarkú Kutya Párt kiegészítő táblája a megállni tilos alatt:
"Kivéve gonosz gazdag emberek nagy fekete autókkal"

a 2008.04.10. 21:10:13

Atis: Lassítanék, ha nem szeretnék szeretőket tartani a börtönben. A zebrán BÁRMIKOR meg kell állni a gyalogos előtt! Emiatt tilos a zebrán előzni vagy körülnézés nélkül egy másik autó mellett elhaladni.

beste 2008.04.10. 22:52:13

Mióta megtapasztaltam a madridi autós kultúrát, azóta sokat változott a vezetési stílusom.
1., Gyalogos átmeneteli szándékot mutat (tökmindegy, van-e zebra vagy párduc) megállok, átengedem. Sokan anyáztak már e miatt a hátam mögött, de mocsokul nem érdekel. Megjegyezném, sosem satuval állok meg, figyelek a hátam mögé is.
Madridi személyes tapasztalat 2006. nyara: sétálunk a városban. A járda szélén megálltunk, sasoltunk, hogy merre is kéne továbbmenni - még mi sem tudtuk, hogy egyáltalán át akarunk-e menni, már megálltak, és intettek, hogy menjünk nyugodtan. Amikor visszaintettünk, hogy bocs, de nem azért állok a járda szélén, mert a másik oldalra vágyom, teljesen közömbösen (néhányan vigyorogva) továbbmentek.
2., Bár a gyalogbékákkal teljesen udvariasak (lehet tanulni e témában, van mit), az autósok egymás között - hmmm hogy is fogalmazzak szalonképesen - nem egészen úri modorban vezetnek. Kevés az ép autó, mindegyiken van valami kocc.
3., Viszont ütemesen haladnak, én az ott-tartózkodásom alatt egyetlen ok nélküli (baleset, forgalomterelés stb.) dugót sem láttam. Feleslegesen nem udvariaskodnak, tudják, hogy az alsóbbrendű útról jövők is be fognak megfelelő pillanatban sorolni a főútra.
Frászt kapok pl. Szigetszentmiklós M0 felé kivezető fűútjánál, amikor reggel a lámpáig ér a sor a sok udvariaskodó miatt, mert ők a lakópark felől (balról) érkezőket beengedik. Természetesen ez nem baj, sőt. A baj ott kezdődik, hogy ezt teljesen dilettáns és balesetveszélyes módon művelik. Megáll a főúton, és fel sem tűnik neki, hogy a delikvens NEM tud bejönni elé a főútra, mert jönnek szembe a megengedett sebességgel. Ma reggel pl. az egyik nagyokos mutyukis megállt, hogy beengedje márkatársát, aki rá is kanyarodott a főútra, de csak a főúton szembe közlekedő reflexein múlt, hogy nem harapta derékba a pácienst. Ezzel természetesen csak a kifelé haladó sort tartották fel, sok értelme nem volt a mutatványnak. Mindazonáltal aki ismeri az ottani reggeli szituációt, az szerintem osztja a véleményemet, hogy azt a kereszteződést át kellene szervezni.

Rocko- 2008.04.10. 23:45:00

Krisi 2008.04.10. 20:26:41
"Nekem is a taxis aranyköpése jutott eszembe, melyszerint a piros lámpán 2 másodpercig még át lehet csusszanni :)"
hát ha nekem mondan ilyet egy taxis, biztos mondanám neki, h agyhalál beállta után 2 mpig lehet még újraéleszteni.
aztán fontolgassa, h piroson megye-e át.

Secnir 2008.04.11. 07:15:52

"beste:
Frászt kapok pl. Szigetszentmiklós M0 felé kivezető fűútjánál, amikor reggel a lámpáig ér a sor a sok udvariaskodó miatt, mert ők a lakópark felől (balról) érkezőket beengedik. Természetesen ez nem baj, sőt"

de baj. azok a jóemberek nem a lakóparkból jönnek, hanem a körforgalomnál kikerülik a Lidlt, illetve a Lidl előtti lámpát (ami az egyik legdilettánsabb lámpa a környéken). Ha az nem volna, nem kerülnének, és nem volna az M0 felé torlódás.

Nicola 2008.04.11. 09:09:25

a:
Na igen, nekem a kedvencem amikor buszmegálló van, záróvonal van és a buszmegálló előtt meg zebra és az autók szorgosan előzik az álló buszt. Egyszer valahogy jól megszívatnám az ilyeneket. :)

TH 2008.04.11. 11:34:28

beste 2008.04.10. 22:52:13
Véleményem szerint az a normálisabb hozzáállás, ha az ember az autóját (hacsak nem valami ritkaság, oldtimer, veterán stb.) nem valami széltől is óvandó kincsnek tekinti, hanem közlekedési eszköznek. Ha koccan vele, hát istenem. Parkoláskor nekigurul a mögötte állónak? Na és??? Nem kellene ennyire félteni az autókat, egy-két horpadás nem fog ártani neki! Legalábbis szerintem. Persze én sem úgy vezetek, hogy bárkinek nekimennék vagy ilyesmi, de nem kapok sikítófrászt attól, ha valaki parkoláskor nekigurul az autómnak...

beste 2008.04.11. 13:54:51

Secnir, pontosítanék: az egyik problémás hely valóban az, amit Te is írtál. Viszont én az utána következő (zöldségest elhagyva)kereszteződésre gondoltam. Elnézést, ha rosszul fejeztem ki magam.

TH: igen, az autó az az eszköz, ami eljuttat A pontból B pontba. De vedd figyelembe azt is kérlek, hogy sokaknak több éves munkájuk és spórolásuk van még egy kisebb kategóriás autóban is - természetes, hogy széltől is óvják azt, amiért keményen megdolgoztak - vagy esetleg ami a munkaeszközük.

TH 2008.04.11. 23:19:13

beste 2008.04.11. 13:54:51
Arra céloztam csupán, hogy egy-két horpadás és a lökhárító kisebb sérülései nem befolyásolják érdemben az autó használhatóságát, és nem rövidítik meg élettartamát...

beste 2008.04.13. 16:29:08

Igaz, de az ár-érték viszonyt alaposan a béka feneke alá csapja...

Perillustris 2008.04.13. 23:21:52

"Na ja. Meg 5 évente megújítandó diplomát, nyelvvizsgát, stb. Ez utóbbi valóban terv volt a 90-es években."

Optimális esetben a munkavállaló folyamatosan képzi magát, főleg, ha szakmája megköveteli ezt (pl. könyvelő). SZVSZ ugyanezt elvárhatjuk az járművezetőktől is, hiszen az újabb szabályok nem ismerete halált (is) okoz(hat).

Én vagyok 2008.04.16. 11:21:44

Nem az a lényeg, hogy igazad legyen, hanem az, hogy te legyél a meggyőzőbb.

Az 1990-es évek elején Tata környékén a lezárt fénysorompónál a vonat elé hajtott egy húsz év körüli gyerek. Tök új autó volt, akkor kapta a szüleitől. Jegyzőkönyvbe mondta, hogy nem ismeri el a felelősségét, mert ő jött jobbról.

Göd környékén pedig egy idős embert ütött el a vonat, aki szintén a lezárt fénysorompó ellenére ment át a kereszteződésen. A vonat a menetirány szerinti bal oldali vágányon közlekedett (a világon semmi nem tiltja, hiszen a vasúti közlekedésre nem vonatkozik a KRESZ). A bíróság kártérítést ítélt meg a családnak, mert a vonat nem azon a vágányon jött, ahonnan számítani kellett volna rá.

Na ennyit erről. :-(

A vasutasoknak egyébként 1-2 évente minden vizsgájukat úrja le kell tenni. A közúton dolgozóknak vajon miért nem?

Johnny336 2008.04.16. 11:32:21

TH 2008.04.11. 11:34:28

Annyiban igazad van, hogy a lökhárító azért van rugalmas műanyagból, hogy ne törjön. Magyarul ha a Teszkónál neked tolat valaki, nem fog feltűnni, max. neki a koppanás. Azonban vannak különböző magasságú autók. Pont tegnap láttam, hogy egy Astra kitolatás közben megkínált finoman oldalról egy Civicet. A műanyag lökhárítónak nem lett baja, azonban az ajtó picit behorpadt. Minusz 100E az árból... Ugyanígy ha én rátolatnék a kocsimmal egy civicre, akkor a lökhárítómmal kitudnám nyomni mindkét szemét a civicnek... Inkább próbáljuk elkerülni a mandínerből parkolást...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása