Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csak indexelt szakadatlanul!

2008.04.11. 08:37 :: Kisikasa

Bervas egy veszélyesnek kikiáltott hétvégi napon találkozott autózás közben az indexelő rémmel, aki környezete figyelmeztető jelzéseivel mit sem törődve csak indexelt, indexelt és indexelt és...
A vasárnapok mindig veszélyesek. Előbújnak a hétvégi papák és mamák, az is kocsiba ül, aki eddig hétszámra nem. Talán ilyet láttam ma.



Délelőtt 10 körül lehetett az idő.  Valamivel Gödöllő előtt a 3-asra kanyarodott egy ezüst Mercedes kombi, rendszáma JVC-077. Messzebb volt előttem, mentem békésen a sorban. Pár 100 méterrel később elég közel kerültem hozzá, és láttam, villog a bal indexe. A vezető láthatólag magyaráz, gesztikulál. Gondoltam, lefordul egy bekötő útra, kezem a féken, kuplungon.

Aztán átmentünk Gödöllőn, és még mindig villogott a bal indexe. Máriabesnyőn egy T-betűs oktató rádudált, villogott - semmi hatás. Indexelt békésen tovább. Haladtunk nagyjából egyforma tempóval. Alattam járatós a motor, nem tudtam jobban menni, lehagyni.

Aszódon is majdnem átmentünk békésen villogó bal indexszel. A vezető még mindig beszél, gesztikulál, jobb keze csak elvétve van a kormányon. A hátsó szélvédőn keresztül tisztán látszik, ahogy mutogat. Aszód végén van egy körforgalom. Ott valahogy átváltódott az indexe, onnantól fogva a jobb oldali villogott neki békésen. Pár autó villogott neki, mikor leelőzte, páran dudáltak, de semmi reakció.

Onnantól kissé lemaradtam. Hatvanban a második lámpánál értem utol. Még mindig villogott talán. A mögötte álló furgon vezetője épp kászálódott vissza a fülkébe. Talán szólt neki, ugyan már keresse meg azt a nyomorult index kapcsolót és ha már nem használja, legalább kikapcsolt állapotban hagyja...

Szürreális élmény volt. Nem beszélve országúton a folyamatos balra indexelés okozta veszélyről.

Az ilyen embernek hogy lehet még mindig jogosítványa, ha ennyire nem képes a vezetésre koncentrálni?

69 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alma 2008.04.11. 08:51:18

Mindenkinek az a baja, hogy a Mercedesesek nem hasznalják az indexet... hát tessék.

ex-dr. vuk 2008.04.11. 09:05:11

Motoron neha en is ugyfelejtem, az nem ugrik a helyere magatol :)
Lehet a mercin elvileg visszaugrik csak elromlott o meg megszokasbol nem figyelt ra. Bar eleg hangosan szokott kattogni ahhoz h eszrevegyek bent.. Lehet h tul hangos a motorja :D

Johnny336 2008.04.11. 09:13:46

Érzésem szerint ő már átesett a ló túloldalára. Mondjuk autópályán volt ilyen, hogy kőkeményen indexel balra a tök üres úton, a külső sávban haladva. Ő ment 100-at, én 120-at. Mondom ha indexel, nem kerülöm ki, lassítok. Mentem mögötte két percet - semmi. Villogok. Nem látta. Dudát nem próbáltam, 100-nál, sztrádán nem hallani rendesen.
Óvatosan kimentem mögüle a belsőbe, de még nem értem mellé, készülve arra, hogy most találja alkalmasnak a sávváltásra.
1 percig mögötte-mellette voltam, próbáltam nem a holtterében autózni (bár sejtettem, hogy ami nem az első szélvédőn keresztül látszódik, az neki mind holttér... :)).
Elszántam magam: nagy gáz, elhúztam mellette, készülve vészfékezésre, illetve kikerülésre. Átpillantottam. 40 körüli fickó, rémült arccal szorította a kormányt az összes létező végtagjával. Az autómárkát nem írom le.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.11. 09:21:28

Volt már nekem is motoros kintfelejtette jobbra a sárgát. Majdnem ki elé. Ami már nem egyszer megmentette a szitut a csattól, hogy feltűnt a feje nem az irányjelzés irányába hesszöl. Duda. Motoros értetlenkedik. elsuhi elöttem. Melléérek addigra megtalálta a dudálásom okát.

De volt már kisPolszki is hasonló. Velem szemben jön, én balra kívánok kanyarintani. Mondom egymás előtt elférünk. Hmmm vagy mégse. kanyarodás kezdete előtt satuuuu! Majd a kisautó husss el mellettem. Itt is a feje a csajnak előre nézett..... :)

Stewe 2008.04.11. 09:46:24

Hétvégi autósok, hát igen. Észrevettétek, minél jobban betartják a sebességhatárokat annál inkább nem kapcsolnak világítást? Tapasztalat, nézzétek csak meg.
az index. vadabb korszakomból tudom, hogy bömbölő zenénél nem lehet észrevenni ha kintmarad ... Talán nála is ez volt

Lexon 2008.04.11. 09:59:25

A bömbölő zene mellett nem hallod a kattogást, oké, de az nem furcsa, hogy valami folyamatosan villog a műszerfalon? Vagy oda sem szoktál pillantani? Nem érdekel, hogy mennyivel mész?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.11. 10:06:59

Lexon: Szerintem a hétvégi "kalapos" sofőrökre nem jellemző annyira, hogy bömbölő zenét hallgatnak és azért nem hallják a kattogást. Van, hogy simán süket már kicsit és nem hallja... :)

Lexon 2008.04.11. 10:14:49

Tudom, tudom, és már annyira rosszul lát, hogy a kormány utáni dolgok is (lsd. műszerfal) homályba vesznek.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.11. 10:26:10

hát nem tom a lada visszateszi automatikusan. ha egyenesbe megy a kormány újból. azt meg hogy több km-en keresztül kint legyen lehetetlen. a másik megoldás hogy szar a merci :D

ladában az a macera ha az útpálya balra ível, és a kanyar után jobbra akarok menni a kereszteződésben. fognom kell hogy kinnt maradjon, mert visszaugrik.

vujicsics trutymo 2008.04.11. 10:44:23

Hihetetlen ami veled történt. Kiráz a hideg tőle. Kérek mindenkit, mostantól csak az pofázzon aki még sosem felejtette kint az indexet, vagy nem szart el valami más cuccot.

jpm 2008.04.11. 10:57:12

OFF

Nem lehetne valamit csinálni a betűméretel?? Kifolyik a szemem. Természetesen próbáltam nagyobbra állítani az Explorerben, de eredménytelen. Nehogy már mindekinek csak 640*480-ban menjen a monitor felbontása...... :(

Szendwich 2008.04.11. 11:01:53

jpm 2008.04.11. 10:57:12
Lenyomod valamelyik ctrl gombot es az eger gorgolyet elmozditod lefele.

ON

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.11. 11:02:21

Én egy sárga busszal jártam így m1/m7 kivezetőn, folyamatosan balra indexelt a külsőben. Óvatosan megelőztem aztán néhányszor jobbra-balra indexeltem előtte, erre kapcsolt és levette.
Más: a héten rámdudált egy zónás. Vicces mi? Ez olyan mintha elmennék a disznótelepre és az egyik beszólna, hogy büdös vagyok....

jpm 2008.04.11. 11:03:15

Az embr mindig tanul! Köszi Szendwich!!!!!

goes 2008.04.11. 11:13:08

v.t.:

Jelen! Soha nem felejtettem kint még az indexet. Mást elszarni, meg egész más dolog. Az index kinthagyása egyszerűen a szarok bele, nem figyelek, nem érdekel téma. Az ilyen ne vezessen. Én pl. imádom ilyesztgetni a vasárnapi köcsögöket, ha pici okot is ad rá nyomom a dudát. Persze már előre felkészülök a kiszámíthatatlan reakcióikra. Ez meg az én perverzitásom, kicsi mindenkinek lehet, más meg engem utál érte.

vjalle76 2008.04.11. 11:21:27

A napokban lattam egy kek BKV buszt, ami szinten folyamatosan balra indexelve haladt a BAH kornyeken. Utasokat nem szallitott, talan elromlott a zindex... Vagy egyszeruen elromlott a pityego bent (manapsag mar nem a rele kattog), es nem hallotta, nem vette eszre hogy indexel. Zavaro volt, az teny, de nagyobb baj nem lett.

wagabound 2008.04.11. 11:24:06

Lehet, hogy csak előzni akart, aztán meggondolta magát. Velem is előfordult már, pedig negyven éve vezetek. Kis rutinnal az ember hamar rájön, hogy csak kintfelejtett indexről van szó. Nem nagy dolog. Ez még a jobbik este; a satufék, a csatt mindig az index nélküli előzés és kanyar miatt van!

cyril 2008.04.11. 11:26:42

Én Isaszeg környékén találkoztam hasonlóval még valamikor az ősszel. A sofőr huszonéves srác volt, a járgány új piros Swift. Három kilométeren keresztül követtem Isaszegen arra várva, hogy mikor fordul le balra. Közben jó hosszú sor gyűlt fel mögöttünk, mert 35-40-nel ment a delikvens, mint aki kanyarodni készül. Mikor meguntam a dolgot rávillogtam, de nem volt semmi reakció. Elkezdtem dudálni. Ekkor a bal kezével a nyitott ablakon keresztül intett, hogy előzzem meg, így gyorsan leelőztem, de a tükörben láttam, hogy továbbra sem vette a lapot a delikvens. Nem álltam meg tájékoztatni, hogy jó öt perce villog az indexe, otthagytam a francba.

laposmacska 2008.04.11. 11:27:25

Úgy látom, a blogmotor is kitette az irányjelzőt jobbra, és félreállt. Vagy csak álmodtam, hogy hozzászóltam?

Mindegy a lényeg, hogy erre az oktatóm mondta annak idején, hogy "Elmegyek hugyozni, a faszomat meg kint hagyom?"

laposmacska 2008.04.11. 11:35:51

Azt egyébként durvának találom, hogy kiírtátok a rendszámát.

goes-nak meg úgy látszik, minden vasárnapnap megvan a szórakozása, kimegy kocsival az útra, és aki nem szimpi, annak ledudálja a fejét. Azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a kintfelejtett index = szarok bele kategória? Ma majdnem belémjött reggel egy Mernyó index nélkül cikázott a sávok közt, a kocsik közt pár centi helyet hagyva. Na az volt a szarok bele!

"imádom ilyesztgetni a vasárnapi köcsögöket"? Te vagy a köcsög, ha ilyet csinálsz, és remélem, tényleg mindenki utál érte! :)

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.04.11. 11:36:17

Az új autón tanuló és azon közlekedő emberek tipikus hibája, megszokta, hogy az index automatikusan visszaugrik, műszerfalat soha nem nézi, mert: ebben úgysem forr fel a víz, olajnyomás úgyis rendben stb. Én megszoktam, hogy rendszeresen ránézzek a műszerfalra, hogy minden rendben van-e, ha valami felvillan azonnal odanézek. De nem tagadom, nekem is maradt már kint az indexem (max egy sarkon keresztül)

borso 2008.04.11. 11:38:50

a hétvégi vezetők potenciális lappangó gyilkosok! no rutin, no ismeret, no forgalomképesség, no odafigyelés. beül a frissen lemosott verdába, beáll a középső vagy belső sávba 40-50-el aztán csak a telek előtt 6 kilóméterrel hajlandó más sávot vagy indexet használni. borzalmasak, életveszélyesek és kiszámíthatatlanok. hétvégenként halálfélelemem van ezektől pedig napi rutinos vezető vagyok. ennél csak az szebb amikor felpakolja a tetőcsomagtartóra a talicskától a kapálógépig, a heverőtől a napernyőig mindent, aztán leköti 1 db gumipókkal. volt már hogy az m7-en 120 ról kellett satuféket nyomni, mert pista bácsi szedegette a belső sávban a rekamié széthullott maradékát, miközben az utánfutója 90 fokos szöget zárt be az autó vonalához képest.

Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 11:52:53

Azért a három falun keresztül kint hagyott index már nem a figyelmetlenség kategória!
Az lesz a szép, ha tényleg bekerülnek a KRESZ-be a hírekben hallott módosítások! Ha a légy ráfingik az útra, az összes kalapos 70-el fog menni, -10 Km/h biztonsági tartalék! Nem szabadna gyakorlat nélkül autópályára/autóútra engedni a vezetőket!

ppp 2008.04.11. 11:56:34

OFF

"Gondoltam, lefordul egy bekötő útra, >>kezem a féken, kuplungon.

sfhrtg 2008.04.11. 11:58:37

wazz Hatvan világváros lessz ha így halad:P

th 2008.04.11. 11:58:43

ppp 2008.04.11. 11:56:34
És ezzel a mondattal mi a gondod? Gondolkozz, mielőtt válaszolnál!

Johnny336 2008.04.11. 12:02:29

Vagy velorex, vagy motor. Mivel velorexet szerintem sehol sem látni, marad a motor...

bervas 2008.04.11. 12:15:05

Azoknak, akik nem ismerősek arra: Gödöllő-Hatvan, az 30 km a 3-as úton.
A júzer 30 km-en keresztül egyetlen egyszer nyúlt az indexhez, és nem vette észre, hogy az úgy maradt, effektíve villog, működik. Bent meg pittyeg a hang, villog a kis lámpa a műszerfalon.

Most mindenki gondoljon bele, hogy ez a sofőr jön épp mögötte, amikor hirtelen vészfékezni kell.

FlybyWire 2008.04.11. 12:15:14

Ja, ezen az "esőben 70"-es agyament ökörbarom f***ságon nálam is kiment a biztosíték. Majd pont attól lesz nagyobb a biztonság, hogy egypár balek még a szokottnál is jobban tötymörög, a fél világ pedig próbálja őket megelőzni. Esőben.

Megyünk vissza az 50-es években a KRESZben?

A zebrás 30-al mondjuk egyetértek, a kamionok nem előzhetnek autópályán: ha kamionos lennék, utálnám, de így annyira nem érint.

Azamat Bagatov 2008.04.11. 12:18:30

van valamilyen statisztika, hogy a balesetek hány %-át okozzák a hétvégi sofőrök?? ha jól tudom a balesetek (egyik) fő oka a gyorshajtás.

még mindig jobb ha 60-al szüttyög a kalapos, mintha száguldozna, és az autópályán tolna? nem?

még egy megjegyzés: ha mondjuk 90km/h a legnagyobb megengedett sebesség egy úton, az nem azt jelenti, hogy annyival KELL menni.

tehát csak nyugodtan gyerekek.

KIZS 2008.04.11. 12:23:32

Egyszer féklámpával jártam így. Szinén merci volt. Utolértem, égett a féklámpája. Vártam, hogy majd történik valami, de semmi. Égett. Mentem mögötte vagy 6 km-t (városban) és folyamatosan égett. Gondoltam elromlott kapcsoló vagy valami és szólni akartam neki. De ekkor megállt előttem egy lámpánál és elinduláskor pár pillanatra kialudt a féklámpa. Aztán megláttam, hogy automata a kocsi és rájöttem, hogy a sofőr a bal lábát folyamatosan a féken tartja...

oTTo$$ 2008.04.11. 12:29:27

Azamat Bagatov 2008.04.11. 12:18:30

ja mindenki 90 helyett 110ele megy (mert azt meg enm butetik!!)
te mege menjel hetvennel :-)
nem veszelyes AAAAAA nem...

Subidubidu 2008.04.11. 12:40:53

"Azamat Bagatov"

Az a baj, hogy az ilyen kalaposok 60-nal kimennek eléd. Cseppet sem balasetveszélyes:
www.langlovagok.hu/html/galeria/1848.shtml

Reggie 2008.04.11. 12:45:00

Szerintem azt is buntetni kene, ha valaki indokolatlanul lassan megy.

FlybyWire 2008.04.11. 12:46:14

"még mindig jobb ha 60-al szüttyög a kalapos, mintha száguldozna, és az autópályán tolna? nem? "

De nem ám. Az indokolatlanul lassan menők az egyik legnagyobb veszélyforrások az utakon.

FlybyWire 2008.04.11. 12:49:42

Na, nem tudok magyarul így Péntek délután már...

Szóval, az indokolatlanul lassan haladók jelentik az egyik legnagyobb veszélyforrást az utakon.

Ugyanis ezek pl. azt sem veszik észre, amikor előzöd őket, és simán nekedjönnek oldalról, ha olyan kedvük van (valamit meglát az út szélén és JÓÓÓÓÓÓ nagy ívben kerülné).
Holttér az egész világ. BRRR. Hétvégén ha muszáj autózni, lehetőleg autópályán teszem. Ode nem jönnek fel, drága a matrica (vagy ha igen, besz**va araszolnak a külsőben, nem zavarnak).

kispia 2008.04.11. 12:51:03

sfh:hatvan eddig is világváros volt,én már csak tudom!:D

Szendwich 2008.04.11. 13:15:47

borso 2008.04.11. 11:38:50
"volt már hogy az m7-en 120 ról kellett satuféket nyomni, mert pista bácsi szedegette a belső sávban a rekamié széthullott maradékát, miközben az utánfutója 90 fokos szöget zárt be az autó vonalához képest."
Az ilyen utanfutos emberek nagy majerek amugy. Autopalyan utanfutoval 140-el mennek, es ha fekezni kell hirtelen? Mi lesz? Sima uton is szaguldoznak vele (ha ures, ha teli), mintha szoloban lennenek. Nagyon sokan nincsenek tisztaban azzal, hogy ha utanfutoval mennek, akkor masok a jatekszabalyok.
(persze aki tudja mi a dorges, es lassabban megy, azt meg ledudaljak, fenykurtolnek ra, stb.)

Visimalac 2008.04.11. 13:23:06

Azzal csak reszben ertek egyet hogy a lassan haladok nem okoznak balesetet. Szerintem igenis rengeteg balesetveszelyes helyzetet idez elo az aki 60-70-nel totymorog lakott teruleten kivul normalis fouton. Ilyenkor szepen feltorlodik mogotte a kocsisor, mindenkit ut meg a laposguta, es elobb-utobb egy paran ott is ki akarjak a totymorgot elozni ahol nem kene (kanyar, szembejovo forgalom, stb.) Sokat vezetek Romaniaban is, kanyargos utak, es neha egy Regi Dacia vagy egy Rocar busz tartja fel a sort 40-nel, mogotte 3 km-es sor - nyilvan elobb-utobb mindenki megelegeli es eloz ezerrel, ha jonnek szembe, ha nem. Szerintem eleg jo lenne bevezetni egy egyszamjegyu foutakra ervenyes minimum sebesseget (mint ahogy tudtommal van autopalyan 60 vagy 70 km/h, javitsatok ki ha tevedek).

A temahoz visszakapcsolodva pedig, rendben van hogy nem feltetlenul lehet veszelyesebb egy kintfelejtett jobbosindex a varosban 150-nel repesztoktol, de ahogy itt Mityu irta az esetet, amikor a szembejovo HP a kispolakkal indexelt balra, aztan kiderult hogy egyenesen megy, na ez eleg jo pelda arra hogy mi is tortenhet egy kintfelejtett index miatt.

Nyilvan velem, es meg nagyon sok mindenkivel biztosan megesik nagy neha, hogy kintfelejtem az indexet, de nem 30 km-en, hanem mondjuk 200 m-en, vazze. Altalaban indexeles utan meg csekkolom is hogy visszaugrott e az index vagy nem, nehogy kintfelejtsem (foleg hogy neha jobbosbol egybol balosba ugrik vissza ujabban - de ez miatt meg nem fogok kapcsolokonzolt cserelni a 307-esben, inkabb figyelek.)

Aki annyira se kepes, hogy tudja, indexel e vagy nem, az nem tudja iranyitani az autojat, hanem forditva, az autoja vezeti a sofort. Az ilyen toketlenekbol meg elegem van.

dwdHU 2008.04.11. 13:32:20

fergeteges sztori! meg sok hasonlot szeretnenk!!!

Azamat Bagatov 2008.04.11. 13:35:38

értem én, hogy veszélyesek, arra céloztam, hogy még veszélyesebb lenne, ha felvennék a tempót. idősek/kevesebb rutinjuk van stb,
az utakon ott vannak - lesznek, nem lehet őket kitiltani, nekik is joguk van közlekedni.

egyesek száguldoznak - ők lassan mennek. ez van.

sztem a 90-es úton a 70 nem indokolatlan lassú haladás mivel a buszok tgk-k is ennyivel mennek.
nehogy már a 70-el közlekedő legyen a hibás. ha ő azt érzi biztonságosnak akkor ne menjen gyorsabban.

ki hányszor tapasztalta, hogy az idióta száguldozót a városban utoléri a lámpánál/körforgalomnál?

laposmacska 2008.04.11. 13:52:22

Ha lenne minimum minden úton, akkor és egy páran annyival mennének, akkor is probléma lenne belőle. Mert ugye mégsem úgy gondoljátok, hogy a lakott területen kívül egyéb út 90 helyett legyen a max 90, amit 110-ig nem büntetnek, a minimum meg 90.

Nem a szabályokkal van gond, hanem a hozzáállással. Múltkor ránkszakadt az ég, de úgy, hogy alig láttam, és nem mentem 70-nél többen. Bunkó vagyok, leszartam a többieket, de én így éreztem magam biztonságban. Aki megy 100-zal megelőzött, azon csodálkoztam, hogy valyon mit láthat?

"Az ilyen toketlenekbol meg elegem van." Mióta vezetek, egyszer találkoztam olyannal, akire nyugodt szívvel rámondhatom, hogy töketlenkedett, valószínűleg kezdő volt és nagyon benézte a szitut. Két sáv kanyarodik balra egy lámpánál, a külsőből lehet tövább menni egyenesen, szemben egy darabig van utca, aztán sétálóutca. Debrecen, Pláza. Illető megáll előttem, mikor még zöld a lámpa (visszaszámol), aztán mikor ismét zöld, elindul a belső sávból egyenesen előre.

Mégis inkább azok basszák fel az agyam, akik rámhúzzák besorolásnál a kocsit, jobbról előznek, vagy záróvonalon, stb.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.11. 14:02:35

Amikor még Piliscsaba előtt (kifele menet) a 2+1 sávos lejtős szakaszon lehetett előzni, hawerom kiállt előzni (én J1-ben ücsörögtem). Egyszercsak azt vesszük észre, hogy a mögöttünk jövő kiállt a harmadik sávba minket is előzni - utánfutóval!!!! :))Szal télleg nagy májerek ezek. :)

Reggie 2008.04.11. 14:26:49

"lakott területen kívül egyéb út 90 helyett legyen a max 90, amit 110-ig nem büntetnek"
Es 110 es 135 kozott fizetos szolgaltatas...

sz.ta 2008.04.11. 14:29:31

Szintén index. Stoptáblánál állok, kanyarodnék balra a főútra.

Jobbról épp nem jön senki, aki balról jön, az meg indexel jobbra. Elindultam. Ő meg nem azért indexelt, mert lekanyarodik, hanem mert kint felejtette. Satuzott és anyázott rendesen, de szerencsére meg tudott állni. Letagadta, hogy indexelt. Soha nem tudtam volna bebizonyítani...

Azóta hiába indexel, megvárom, amíg tényleg elkezd kanyarodni.

Johnny336 2008.04.11. 14:42:22

Amit észrevettem, hogy nagy probléma a lakotton kívűl megrögzötten 60-al közlekedőkkel, az hogy lakotton belül is ugyanúgy tartják a tempót, tehát 30-as tábla, iskola - megy vígan 60-al tovább. Ha lát egy enyhébb kanyart, akkor pedig ijedten beleáll a fékbe, le 30-ra, és óvatosan beveszi a kanyart. Majd vissza a jól megszokott 60-ra. Csak néz előre. Nincs előtte kocsi, akkor nem fékez. Nem a környezetét figyeli, nem reagál a forgalomra (a gyalogos a járdán is forgalomnak számít, és igenis figyelni kell az ő mozgásukat is, csak ezt sokan elfelejtik). Bámul előre, oszt jónapot.

aqweren 2008.04.11. 14:59:10

Én nem is olyan régen voltam kezdő, és még emlékszem a legelső két utamra a 10-esen, egyedül...én sem mertem hetvennel többel menni, egyszerűen úgy éreztem hogy kiszalad alólam az autó. Villogtak is meg dudáltak is és úgy általában a tökük tele lehetett vele, viszont egy -két nap után már nem akadályoztam senkit...mégis, hol, hogyan gyakoroljon a mazsola, ha nem lenne szabad kiengedni a főútra...?
Egyébként jártam már úgy is hogy (a 10esen szinte lehetetlen előzni) 60-nal meg láthatóan bizonytalanul ment előttem egy autó, nem tudtam lehagyni (vagy tiltás, vagy kanyar vagy szembejövők miatt), és gondoltam biztos szegényke kezdő, majd belejön stb., és amikor Piliscsabán a kapszkodósáv mellett kikerültem, láttam hogy telefonál...a gutaütés kerülgetett, mert vagy 20km alatt toporogtam a nyomában...mikor lehagytam, visszamentem elé a külsőbe (szeretek jobbra tartani), és visszaelőzött a belsőben, amíg két sáv volt tartotta a tempót majd kint megint hatvannal ment és index nélkül satufékkel elkanyarodott Szentiván felé....
Most akkor ki a veszélyesebb? A kezdő vagy aki úgy érzi elég rutinos ahhoz hogy lexarhassa az egészet? :(

Szendwich 2008.04.11. 15:05:51

Termeszetesen a kezdo :DDDD

aqweren 2008.04.11. 15:11:44

:DD
Az nem lehet hogy a postban szereplő kocsinak simán elromlott az indexe?
Egyébként apám is járt már úgy, mint a fenti történet szereplője; az én kocsim indexe visszakattan, az övé nem. Mikor megvettük az ő kocsiját, és én követtem, akkor láttam hogy sokszor úgy maradt az index (igaz ő nem hallhatta a kattogást mert egy Barkas-ról van szó...).
Kedvencem az volt amikor leszakadt a kipufogóm és nem kapcsoltam be a vészvillogót az út egy szakaszán, és mögöttem a csávó villogot meg mutogatott...gondolta meg sem hallottam, hogy mi van :D

goes 2008.04.11. 15:32:27

laposmacska:

Én köcsög vagyok elismerem, de tudok vezetni, mindig megadom az elsőbbséget, nem kényszerítek senkit, hogy az én tempómat autózza. Ha úgy ítélem meg, akkor szívesen lemondok az elsőbbségemről, nem lépem át 10%-nál jobban a megengedett sebességet, alkalmazom a cippzár elvet. Tudom, ez nem hangzik túl szerényen, de nekem ez a minumum és ezekhez tartom magam. Szerintem, ha mindenki megtenne ennyit, akkor 2x jobb lenne a közlekedés.

Nem tudom, te mennyit vezetsz, de én naponta, városban és elég sokat. Minden utamon 2-3 töketlennel simán találkozom, pedig max. 10km-es utak ezek. Túl megbocsátó vagy szerintem, bár csak nekem is megbocsátanál. :)

dg 2008.04.11. 15:43:50

Autopalyan a minimum sebesseg 30 km/h...

pöpec rob 2008.04.11. 17:03:34

Goes: Miért irod le szóról szóra,amit én akartam irni...??? :)))Thank's!

bervas 2008.04.11. 17:33:51

Kezdőkkel semmi baj. Csak tegyék ki azt a nyomorult T betűt, hogy tudja róluk az ember.

nitro 2008.04.11. 17:43:33

A T betűvel az a baj, hogy szélsőséges reakciókat válthat ki, azaz két táborra osztja az autósokat: azokra, akik kedvesek és előzékenyek lesznek a kezdővel szemben, valamint azokra, akik türelmetlenekké válnak, és csakazértis megszívatják... Én mondjuk ki se raktam, de ez azért volt, mert a közelben nem kaptam sehol, csak ezért meg nem volt kedvem bemászni a városba. :)

yeteee 2008.04.11. 19:49:39

Kedves DG !

Autópályán és autóúton a minimum sebesség 60 Km/h...
Kedves Goes !
Igazad van, valóban jobb lenne a helyzet, de a megengedett maximumot nem szabad átlépni 10 %-al. Valszeg ezt Te is tudod. Közlekedj mindig úgy, ahogy leírtad. Jobb lesz a világ !

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.11. 20:23:34

yeteee: Nem a minimum sebesség 60 km/h, hanem csak olyan járművel hajthatsz fel autópályára, ami képes 60-as sebességgel haladni. Nem mindegy...

Szendwich 2008.04.11. 20:32:30

Ma hazafele talalkoztam egy amolyan oltonyos faszacsavoval. Uj 2.0 TDI Passat volt alatta, korom fekete. Egy ivesebb balkanyarban 120-nal ablakot torolt, mint amikor a balna vizfelhot fuj :))) Csorikam egybol 90-re lassult. Szerencsere a mobiljat eleg erosen szoritotta igy azt nem ejtette el.

cso zsi 2008.04.11. 21:00:59

Már volt vagy két éves a jogsim, ifjú voltam és bohó, a gázpedált meg csak a padló tartotta vissza.
Tele volt a hócipőm a sok bénázó tanulóvezetővel, amikor egy oktatókocsi hátulján a következőt olvastam:
TE IS ÍGY KEZDTED.
Na azóta igyekszem segíteni a tanulókocsikat a közlekedésben.
Persze manapság is felmegy az emberben a pumpa, amikor a Szerémi utat, vagy a Nagykőrösit ellepik az oktatókocsik. Gondolom az lehet a leendő sofőrök pszichológiai felkészítése...
Mert jó dolog a 60-70-nel közlekedők között 30-40-nel csorogni, lefulladni, indítózgatni.
Nem tudom, hogy manapság van-e még tanpálya, de minket addig nem engedtek forgalomba, amíg lefulladás nélkül nem tudtuk megcsinálni az emelkedőn a kézifékes elindulást.

aqweren 2008.04.11. 21:33:00

Ha tanuló tököl előttem 60-nal főúton, azért nagyon haragszom mert eszembe szokott jutni, hogy az első forgalomban töltött órámon engem is főútra vitt az oktatóm, és egy kicsit sem éreztem jól magam 60 felett, de éreztem a jobb lábammal hogy ő a saját pedálját nyomja, és 80-ig meg sem áll. Közben pedig elmagyarázta hogy a forgalom ritmusát fel kell venni, ha pedig félek a sebességtől, akkor arra a legjobb gyógyír az ha megszokom....be voltam tojva de nem is félek a sebességtől...(leszámítva a fent említett első bátortalan önálló lépéseket)
Szóval én az oktatókra szoktam haragudni, ha tanuló szüttyög előttem indokolatlanul lassan...:D

Rocko- 2008.04.11. 23:31:34

azt ne mondjátok, h 90-nél a 60 indokolatlanul lassú. a 30 már az.
bár nem is tudom minek jártatom a pofámat, suzukival a 110 is indokolatlanul lassú. :/

Név: 2008.04.13. 01:34:03

aqweren 2008.04.11. 15:11:44

> Kedvencem az volt amikor leszakadt a kipufogóm és nem kapcsoltam be a vészvillogót az út egy szakaszán, és mögöttem a csávó villogot

Várj, most itt azt írod, hogy menet közben NEM kapcsoltad be a vészvillogót, és ezért villogtak rád? Nem pont fordítva?

Secnir 2008.04.13. 08:13:28

itthon kisfalumban meg a környékén számtalanszor előfordul, hogy valalki kinthagyja az indexet (nemrég szoktak át a lovaskocsiról ti.). Egy darabig követem, villogok, majd megelőzöm, lelassítok 30-ra, és kirakom azt az indexet, ami neki is villog, és kézjelzéssel tudatom, hogy vegye vissza. Az esetek 80%-ban müxik.

Ugyanilyen gyakori a nem.index.kanyarodik kombó, ez valami népi rituálé errefelé. Ha valaki össze akarja töretni az autóját úgy, hogy ne ő legyen a szabálytalan, járjon errefelé nyugodtan...

aqweren 2008.04.13. 19:37:55

Név: Nem kapcsoltam be, mert úgy éreztem nincs semmi jelentősége, csak akkor amikor rámvillogtak, gnodolom én azért hogy figyelmeztessenek, hogy nincs minden rendben az autóval...utána azért kípcsoltam be hogy jelezzem a külvilág felé: "tudok róla hogy magam alatt húzom a kipufogót...." :D

Név: 2008.04.13. 23:50:54

aqweren 2008.04.13. 19:37:55

Akkor menet közben használtad a vészvillogót? És hogyan jelezted a kanyarodási szándékodat?

Lásd a post címét...

aqweren 2008.04.14. 01:17:53

Simán lehet indexelni akkor is ha megy a vészvilogó; ha indexelni akarsz lekapcsolod a vészvillogót és bekapcsolod az irnyjelzőt....ha menet közben vészvillogót kell használni, elég lassú vagy ahhoz hogy ezt meg tudd csinálni....:)

Gera 2008.04.14. 10:16:15

Én ismerek valakit, akinek G Astrája van és annyira halk az index kattogása, hogy miután egy-két kinnfelejtett index miatt majdnem összetörte az autót, beszereltetett valami sípoló szart, aminek olyan brutál hangja van, hogy amikor először hallottam, majd kiugrottam a kocsiból :)

ganyager 2008.04.17. 10:24:36

- Én már azon sem csodálkoznék, ha azért "felejtete", kint a bal indexét, mert telefonált! - Deamúgy már én is találkoztam ilyen esettel! - Dunaújváros, Érd között az M6-oson! - Az "én alanyom" egy (új Dáchia) volt! - küslősávból a belsőbe (ott természetes, hogy balra indexel) - de azt nem értem, hogy mikor a belsőből kiment a külsőbe, akkor is balra indexelt! - Mellesleg azt sem értettem, hogy láttam, mikor elaludt az indexe (nekem is visszaugrik az index bajusz, ha egyenesbe visszaállitom a kormányt)- Pedig az én autóm 12 éves Astra.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása