Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Éljünk a szabályokkal!

2008.04.11. 15:15 :: Kisikasa

Vladimir Harkonnen két, a közlekedést konstruktívan befolyásoló változásra hívja fel a figyelmünket levelében, de a tendencia azt mutatja, sokan nem élnek a korlátozások adta lehetőségekkel. Vagy egyszerűen nem is tudnak róla?
Két, számomra pozitív változást vettem észre mostanában az utakon, ezzel kapcsolatban kérem a véleményeiteket.
 


1.) Néhány napja lőttem a képeket az M5-ön. A terelés végét is előjelzik, ezzel is lenyugtatva a sietőseket! Szerintem kedves dolog!

 




2.) Sok helyen, amerre járok, megjelentek a jó minőségű utakon a megemelt sebességhatárokat jelző táblák! Elértük a '70-es évek szintjét, amikor lakott területen kívül lehetett 100-al menni, sőt néhány 2x2 sávoson akár az álomszerű 110-es sebességhatár is megjelent! Ez nekem jó hír, mert amúgy is megyek mint a mérgezett egér, és ezeken a helyeken a legtöbben amúgy se tartották be a 90-et!

Viszont szomorú is vagyok kissé, mert sokan még azt se memorizálták, hogy lakott területen kívül, egyéb úton pár éve már 90 a határ, így lazán mennek a jó minőségü úton 80-al (Vagy az alatt! Ma 110-es táblánál értem utol egy Zastavát, amelyik kemény 70-el száguldott!), feltartva a többieket, ezzel is a veszélyes helyzeteket szaporítva, előzésekre ösztönözve a sebességhatáron autózókat!

48 komment

Címkék: közlekedés autó autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2008.04.11. 15:19:02

"...hogy lakott területen kívül, egyéb úton pár éve már 90 a határ..."
Asszem lakotton kívűl egyéb úton 70 a határ, és lakotton kívűl főúton 90 a határ. Én 80-90-el megyek aztán jónapot :)

Lexon 2008.04.11. 15:25:27

Na, egy kicsit olvasgassátok még a Kresz-könyvet... rátok fér...

Káposztakukac 2008.04.11. 15:28:01

ezeket a táblákat már vagy 10-20 éve használják németországban meg ausztriában autópályaépítkezéseknél. amúgy tényleg viccesek:D

KIZS 2008.04.11. 15:31:42

És csak annak van elsőbbsége, aki jobbról előz ;)

cso zsi 2008.04.11. 15:32:39

Sebesség
26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival

- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,

b) egyéb gépjárművel - kivéve a motoros triciklit - valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

- autópályán 80 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
c) villamossal 50 km/óra,
d) motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral 40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 30 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnye l 25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek 20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel 15 km/óra.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.11. 15:49:00

Johnny: Amit te írtál, azt ha jól tudom, jövőre szeretnék bevezetni az okosok. De addig még sok mocskos víz fog lefolyni a Dunán. :)

cso zsi: És hajóval, folyón, tavon? Ha már így szóba jött a Duna... :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.11. 15:50:27

hetek óta kint vannak már ezek a táblák, de szerintem nagyon jópofák és felhasználóbarátok :)

Brigi "B. A." főnöke 2008.04.11. 15:54:46

Úristen, egy zastava! Tilcsákbe! Monnyonle!

Ha egy s-merci lett volna, ami azért megy hetvennel, mert szétrágta a vad az egyik gyertyakábelt, és épp a szerelőhöz megy, az is gond lenne?

goes 2008.04.11. 15:56:33

A hetvenes években lakott területen kívül 80-nal lehetett menni, belül 60-nal.

Atika!!! 2008.04.11. 16:04:11

Lakotton kívül normál úton 90. Persze csak ha nincs tábla. Ahol tábla van ott annyi. Zastava viszont nem emberileg, hanem gépileg ment 70-et szerintem. Annyi van benne és kész. Előzd meg és mehetsz gyorsabban.
M2 (ami amúgy autóúttá van nyilvánítva) 90-es táblákkal van szegélyezve. Sokan viszont (német) autópályaként használját 130+. Na ott veszélyes 70-80 körül zötykölődni.
Lakotton kívül ott lenne 70, ahol nincs felfestve a két sáv, mert túl szűk lenne az út. Amíg egyenes vagy jól belátható az út és nem jönnek szembe, addig hülyeség a 70. Ha kanyarog és/vagy jönnek szembe, akkor értelmes ember amúgyis lassít. Persze nem az állat fog meghalni az X5-ben :(

Johnny336 2008.04.11. 16:09:53

No, akkor a 80-90 teljesen jó lesz lakotton kívűl, nem autóúton, sem autópályán. Akkorát nem tévedtem. A jobbkéz-szabály mibenlétét szerencsére tudom, és a lámpa színeit is tudom értelmezni. Csattom még nem volt (kopp-kopp-kopp).

KIZS 2008.04.11. 15:31:42

Rosszul tudod a szabályt. Annak van elsőbbsége, akinek megadják. :)

cso zsi 2008.04.11. 16:13:46

" SilentSound · autozz.blog.hu 2008.04.11. 15:49:00
Johnny: Amit te írtál, azt ha jól tudom, jövőre szeretnék bevezetni az okosok. De addig még sok mocskos víz fog lefolyni a Dunán. :)

cso zsi: És hajóval, folyón, tavon? Ha már így szóba jött a Duna... :D"
www.umann.hu/vizitura/kresz/f16.htm
" 3. Az 1-2. pontban foglalt tilalom alá nem eső vízijármű - a 9.01 cikk j) és n) pontja szerinti kivétellel - csak a kijelölt hajóúton és legfeljebb a parthoz viszonyított 20 km/h sebességgel közlekedhet. A kikötőhely legfeljebb a parthoz viszonyított 5 km/h sebességgel és a partra merőleges irányban hagyható el, illetve közelíthető meg.

4. A Keleti-főcsatornában a hajó - a szolgálati célú vízijármű kivételével - legfeljebb a parthoz viszonyított 13 km/h sebességgel közlekedhet. "

Gondolom, luxusjachtok, és jetskik nem tartják be ezt sem....

csabi6ai 2008.04.11. 16:15:03

Nem (csak és kizárólag) azon múlik a "csatt", hogy tudod-e a szabályokat, vagy nem...

én pl figyelmetlenségből törtem össze pár autót... :-) de csak picit... ;-)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.04.11. 16:17:48

te majom levélíró, te!

a 90 nem kötelező, hanem a maximum, érted? a zastava meg nem fog a te buta kedvedért 110-el menni 24 évesen.

ez a blog egyre szánalmasabb.

Krisi 2008.04.11. 16:19:07

Nyilván a Zastava a hibás: miért nem vesz a sofőr egy olyan autót, aminek több, mint 70 a vége??? A köcsög :)

A táblák viszont jók, oldják a feszültséget.

Dester 2008.04.11. 16:20:15

A fenti táblák tényleg mókásak és jópofák, támogatom őket. Amit viszont nem, hogy amikor legutóbb arra jártam, az említett 6 km-es szakaszon egyetlen munkást vagy munkagépet sem láttam és ránézésre az aszfalt minősége is megfelelő volt. De a terelés, a korlátozás, a dugó péntek délután csúcsidőben, az megvolt. Nem kicsit anyáztam. Ha dolgoznak, rendben van, de csak azért, mert lusták összeszedni a táblákat, bólyákat két műszak között, vagy a munka végeztével... ne már...!

2008.04.11. 16:26:21

Mennyivel menjen a Zastava?

bela 2008.04.11. 16:48:13

Zastava csak egyedi utvonalengedellyel, sarga figyelmezteto jelzessel es fenyvisszavero csikokkal szorosan korbetekerve haladhat 110 km/h alatti sebesseggel. Raadasul, ha valaki belemegy hatulrol, akkor is o a hibas. Ertheto ez igy vegre???

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.11. 17:12:55

Majd csak akkor fog 110-el robogni a Zastava mikor nekiállsz előzni. Mert nehogymá bemennyé elé....?!

Kicsijoe 2008.04.11. 17:37:51

g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek 20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel 15 km/óra.


Két rövid kérdés: a g) pontban szereplő definíciónak a tankon kívül mi felel meg? O_O

h) pont: és jobb kondiban levő kismamák babakocsival megelőzhetik őket?Komolyan,ki az az a böszme idióta,aki ilyen sebességhatárt szab meg bármilyen jármű számára közúton?Ami ennyivel tud csak menni,azt egyszerűen ne engedjék ki az útra nappal,csak éjjel,felvezetőkocsikkal.15 km/h!!!????Elképzelem,hogy beragadok egy ilyen mögé...mire elérek az uticélomig,olyan,mintha gyalog mentem volna (persze csak ha félúton nem dobja be a kulcsot a kocsim).

Ja,és nem ártana a 2/a-n nem azokra vadászni,akik urambocsá 100-zal mennek a nyílegyenes úton,hanem inkább kiszedni Mányinénit a sárga wagonR-rel,amint 30-cal kolbászol Dunakesziről Vácra,a Honda CRV-s hetvenes nyakig kirúzsozott kolleginájával egyetemben,több szempontból életveszélyes helyzetet teremtve: első veszély: az ember belemegy olyan előzésbe,amibe nem kéne,hogy ne egy órás késéssel érjen be a munkahelyére
b) simán agyvérzést kap 20 perc után.Pl ezzel kéne foglalkozni,nem olyan baromságokat kitalálni,hogy hova kéne még 20-as meg 30-cas táblákat kihelyezni.Ennyi ütődött hülyét egy rakáson,mint aki ezeket a szabályokat írja!!!

név 2008.04.11. 17:39:20

KI:
70-el
80-al
90-el
100-al
Szánalmas... :((((((((((((((((((((((((
Az ilyenek hogyan érettségiztek egyáltalán???
BE:

Johnny336 2008.04.11. 17:41:11

Érdekes módon a Mityu által felvázolt sofőrökbe én mindig belefutok. Autópálya, lakotton kívűli főút, nem számít. Autópályán nem megyek 130 fölött. Autó bírná, de a többletfogyasztás miatt nem éri meg (kis 1.3, illetve 1.4-es ótók). Tehát még az sem jöhet szóba, hogy valami okos el kezd rendőrködni nekem, hogy "márpedig ne gyorshajtson ez a pöcs huszonéves". Ez miért jó az embereknek?

ng 2008.04.11. 18:01:21

Igazad van. Éljünk a szabályokkal! Ahol 110 a megengedett legnagyobb sebesség, ott menjünk 110-zel! Ahol 2 tonna a megengedett legnagyobb tengelyterhelés, ott nehogymá szar Ladával közlekedjünk! Ahol magasságkorlátozás van, kössünk megfelelő hosszúságú létrát az autó tetejére! És ahol jobbra és balra is lehet kanyarodni...

Landy4x4 2008.04.11. 18:15:30

Pajti! Őszintén remélem, hogy Te magad fényképezted a táblákat míg vánszorogtál a terelésben! Csak szabályosan, csak körültekintően.
Kedves kommenttársak, kezdeményezem, hogy szegény zastavás barátunknak kezdjünk el gyűjteni! Legyen már szegénynek saját útja ahol kedvére száguldozhat csutka 70nel, mert szegény párának köztünk nincs helye!

pd 2008.04.11. 18:50:33

Kicsijoe 2008.04.11. 17:37:51:

A g) pont hatálya alá tartoznak pl. a nem gumikerekű lovaskocsik (bár egyre kevesebbet látni) és egyéb fogatok.

A h) ponthoz. Te lennél valószínűleg először felháborodva, amikor egy trakesz ekevasat húzva maga után sokkal gyorsabban menne. Pedig nekik is muszáj eljutni valahogy oda, ahova akarnak (és sötétben elég nehéz pl. szántani). Nem hinném, hogy ha 15-tel megy, olyan sokáig beragadnál mögé...

Egyébként pedig előzni nem kötelesség, hanem lehetőség. Ugye te is megtanultad a KRESZ-t?

dwdHU 2008.04.11. 18:56:53

az m5oson az osszes munkas bassza teherbe a narkos kurva annyat .. masfel orat csorogtam tegnap 5-10 km/hval, mert 1 savra szukitettek, termeszetesen dolgozni senkinek nem sikerult az uton ..

Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 19:57:25

goes 2008.04.11. 15:56:33
A hetvenes években lakott területen kívül 80-nal lehetett menni, belül 60-nal.

Amennyire tévedni tetszel! Beszkenneltem az első KRESZ-könyvem egy oldalát 1976-ból:

kepfeltoltes.hu/080411/kresz001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Zastavás 2008.04.11. 20:14:44

Bocsánat! Hogyan kárpótolhatnálak?

gyorshajtó 2008.04.11. 20:15:48

Gio:
Mielött lemajmozol valakit, esetleg nézz meg minimum 1 KRESZ könyvet.
A 90 valóban nem kötelező, meg a 110 sem. De az indokolatlan lassú haladás, ami általában maximum -20km/h is tilos, természetesen megfelelő látási körülmények, és útviszonyok esetén.

Rendkívül veszélyes tud lenni néhány jóképességű 7véi autós, aki az országton "biztosnásgosan" halad (inkább vonul) 50 és 60 között, minden kanyarban nyom egy satuféket, nehogy túl gyorsan menjen, mögötte meg a pénteki csúcsforgalomban 40-50 autó torlódik fel. Akár 20km-es dugót is tud csinálni az ilyen, és nem csak az agresszív idióták állnak neki előzni kanyarban, hanem olyanok is akiknek szintén semmi vezetési rutinjuk sincs, aztán nő a keresztek száma az utak mellett :(
Aki meg elöl vonul, merev tekintettel, kapaszkodva a kormányba teljesen előrehúzott ülésekkel, nem is érti, hogy miért baromi balesetveszélyes amit csinál.

ÉnVagyok 2008.04.11. 20:23:32

Azért van egy érdekes körülmény: '76-ban még elég erős szelekció volt, hogy ki vezethet, vagy egyátalán kinek van kocsija. Forgalom sem volt akkora. (Igaz, hogy az autók sokkal sokkal rosszabbak voltak, de mégis ugyanannyi volt a sérültek száma összesen.)
Ma meg mindenkinek szinte alapjoga, hogy hiába hülye meg béna meg kaplapos, vezethet. És jön a rendőrség, aki csak az abszolut sebességtúllépésre koncentrál, ahelyett, hogy a bénákat kiszűrnék a roncsautókkal egyetemben.

sok műszaki állomást és pár évente kötelező forgalmi és kresz vizsgát mindenkinek! meg kb a gumikra előírt 1.6mm-es minimális profilmélységet emeljék 3-4-re (nyári/téli) + tegyék kötelezővé a téli gumikat naptár szerint...
lehetnek mit tenni, aminek lenne haszna, nemúgy, mint ennek a tróger magán("parkoló")céges objektív felelősségnek és a tervezett 70-es lakotton kívüli sebességnek. Megjegyzem: ha elkezd esni, akkor csúszik nagyon az út. Ha már esik, lemossa a port/sarat, akkor már majnem mindegy. Ja persze, nem 15 éves 2mm-es bordájú gumival... De egyébként is, van gumiszabály: lassabban kell menni mint a megengedett, ha út és látási viszonyok, a jármű tulajdonságai, stb...

Legyenek alapvető követelmények és ellenőrizzék. Ez segítene. A pénzbeszedés hasznos anyagilag, de a mentő ugyanannyiszor fog menni, ha nem többször...

Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 20:27:06

Volt Zastavám. Megy az rendesen is!
Írhattam volna frissen érettségizett Suzukis lányt, vagy kalapos tattert Thaliaval. Azzal van a gondom, amikor feltartják a sort, vagy azért mert nem is tudja, hogy mehetne gyorsabban, vagy mert látszik rajta, hogy fél! Torlódik a sor, mindenki előzni próbál, egyesek a sor végéről nyomják neki. Mi ez, ha nem baleset növelő tényező? Pedig csak annyit kellene tenni, hogy felgyorsít 80-ról 90-re. És akkor már csak az a két-három barom marad, aki úgyis mindenhol 120-al megy. Példaként meg lehet figyelni, mondjuk Bp-n, ha a sorban valaki kicsit lassabban megy, és megnő a követési távolsága, akkor rögtön jobbról-balról mennek be elé. Mondjuk nekem még az ATI-s oktatóm azért verte a fejem, hogy vegyem fel a forgalom ritmusát.
Gondolom velem van baj, bár én már 10 évesen mindent vezettem ami robbanó motoros, (innen a '76-os tankönyv is) volt időm gyakorlatot szerezni. Mire levizsgázhattam nem volt gond a vezetéssel.
De könyörgöm! Pár éve azzal jött haza vizsgáról az egyik ismerősöm, hogy átment, de azt mondták ne vezessen felnőtt jogosítvánnyal rendelkező kisérő nélkül! Akkor most megfelelt, vagy nem?

Na üssetek!

Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 20:31:12

Ez az új NKH-s tervezet is jó lesz, már ha bevezetik!
Ha a légy ráfingik az útra lesznek olyanok akik szerint már csak 70, de lesznek olyanok akik szerint még nem! Mi van akkor ha nyáron a locsoló autó elhalad?

Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 20:32:18

gyorshajtó 2008.04.11. 20:15:48
ÉnVagyok 2008.04.11. 20:23:32

Köszike!

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.11. 20:49:31

"Mi van akkor ha nyáron a locsoló autó elhalad?"

Nyáron? Már most is kóricálnak a locsipocsikocsik. Tök jó, mert pormentesek lesznek az utak. Mert a sár az nem porlik.

Amíg meg nem szárad.... :)

Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 20:58:51

Mityu · indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.11. 20:49:31
"Mi van akkor ha nyáron a locsoló autó elhalad?"

Nyáron? Már most is kóricálnak a locsipocsikocsik. Tök jó, mert pormentesek lesznek az utak. Mert a sár az nem porlik.

Amíg meg nem szárad.... :)

Na jó de korlátozó tényező, vagy nem? Mert ha igen, akkor utálni fogják a locsoló autókat is az emberek!
:-)

Zastavás 2008.04.11. 22:29:51

Milyen az a frissen érettségizett Suzuki? :D

Nem volt indokolatlan a lassú haladás. Az volt az indok, hogy öreg szar Zastavám van. Mindenki megnyugodhat. :D

Persze lehettem volna IFA is. Vagy kamaz. Vagy előzhettelek volna 112-vel. A Zastavámmal. Akkor az lett volna a baj.

Mivel kárpótolhatlak?

Rocko- 2008.04.11. 23:41:43

Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 19:57:25
lol, miért szüntették meg a 60-ast? azóta csak romlottak a kocsik berendezései, meg lasabban reagálnak az emberek?

Rav Antal 2008.04.12. 00:01:10

Vladimir:

Én a négyesen kilencvennel megyek mindig (92-vel egészen pontosan, GPS, km óra szerint). Egy Törökszentmiklós-Budapest távon kb. száznyolcvan - kétszázszor előznek meg.

Rocko-:

10m-re rövidebb fékút. Talán őt www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080411/eloszor-dudalt

sem ütötték volna el, ha betartják...

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.12. 00:09:11

Viccesek a táblák, mint néhány közlekesési lámpa zöld jelzésén a mosoly. :) Pl. a XII. kerületben is van egy ilyen, szeretek arra járni. :)

Vladimir Harkonnen 2008.04.12. 08:34:41

Jó reggelt!

Zastavás 2008.04.11. 22:29:51
Milyen az a frissen érettségizett Suzuki? :D

Nem volt indokolatlan a lassú haladás. Az volt az indok, hogy öreg szar Zastavám van. Mindenki megnyugodhat. :D

Persze lehettem volna IFA is. Vagy kamaz. Vagy előzhettelek volna 112-vel. A Zastavámmal. Akkor az lett volna a baj.

Mivel kárpótolhatlak?

Mea maxima culpa! Kimaradt egy vessző: frissen érettségizett, Suzukis lányról van szó. Közel 40 év gyakorlás se volt elég, hogy elsajátítsam a nyelvet.
:-)
A gyorshajtásért nem szoktam ágálni, legalábbis ilyen mértékűért nem, az a zsaruk dolga, külömben is mindenkinek el kell tudnia dönteni, hogy mekkora gyakorlata van, és milyen állapotban van a járműve.

Ha IFA/Kamaz megy 70-nel, az se gond, annyi a megengedett. De senki ne mondja, hogy ha egy IFA füstöt okádva negyvennel araszol a sor elején, annak minden papírja rendben van, és túlterhelve sincs! Lehetne menni (ha már 4-es út) a régi úton is. Én is ott megyek, ha rámjön a poroszkálós kedv.

Zastavának rendben van a zöldkártyája? Semmi kamu papír? Az enyém 20 évesen még ment rendesen, bár nem csak a benzint kellett bele tölteni, hanem javítgatni is kellett, de még annak is kamu zöldkártyája volt! ;) Mondjuk az se mostanában volt! Sajnos ha tetszik, ha nem eljár ezek felett az idő.

Vladimir Harkonnen 2008.04.12. 08:44:18

Rocko- 2008.04.11. 23:41:43
Vladimir Harkonnen 2008.04.11. 19:57:25
lol, miért szüntették meg a 60-ast? azóta csak romlottak a kocsik berendezései, meg lasabban reagálnak az emberek?

Ez hogy jön ide? Lakott területről nem írtam. A KRESZ könyvet goes kedvéért tettem fel, igaz nem satíroztam ki a felesleget, de a lényeg a 100-as korlát volt, amit a könyv megjelenése után, azthiszem '76 júliusában vettek le 80-ra, amikor a legutóbbi átfogó KRESZ módosítás életbe lépett. Úgy elmékszem vizsgázni is kellett belőle.

Rocko- 2008.04.12. 10:38:08

Rav Antal 2008.04.12. 00:01:10
hát de miért ütötte el? mert nem figyelt. ha dudálni volt idő, akkor fékezni is lett volna. és akár 10-zel is el leeht ütni vkit, h meghaljon, szerencsére itt jobban megúszta a gyerek.
sztem nem orrba-szájba kell korlátozni, hanem azt kel lszankcionálni, h a mostani szabályokat tartsák be. ennyi.

Vladimir Harkonnen 2008.04.12. 08:44:18
tudom, h nem volt releváns, de nekem az ütötte meg a szemem. h azt csökkentették.

cso zsi 2008.04.12. 15:14:26

" Rocko- 2008.04.12. 10:38:08 "
Akkor még egyszer, mert lehet, hogy elkerülte a figyelmed.

" Rav Antal 2008.04.12. 00:01:10
Rocko-:

10m-rel rövidebb fékút. Talán őt www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080411/eloszor-dudalt

sem ütötték volna el, ha betartják... "

Ha a műszaki állapot, és az észlelési idő azonos, akkor a reakcióidő, és a fék-késedelmi idő nem számottevő. Viszont a fékút hossza igen.
forum.langlovagok.hu/viewtopic.php?p=76424&sid=774ebacaa69e16b0eecd514aab80cb01#76424
www.om.hu/letolt/kozokt/erettsegi2005/tanaroknak/fizika/512_ertekelesi_kozepszintu_irasbeli_I.htm
www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=termeszettudomany-Dani-fizika
kreszteszt.atw.hu/index.php?p=teszt2&kat=b&tesztlap=16

Név: 2008.04.13. 01:52:11

Angoloknál van erre néhány jó reklámfilm:

56 vs. 48 km/h
www.youtube.com/watch?v=Qm8yyl9ROEM


64 vs. 48 km/h
www.youtube.com/watch?v=yVBfMMMUsGs

Rocko- 2008.04.13. 10:45:18

nagyon szép és jó, de mi lenen ha egyszerűen nem ütné el? akkor nulla a fékút és nulla a reakcióidő. autós figyel a gyalogosra, h ne üssék el, gyalogos figyel az autókra, h ne üssék el. mi ebben a nehéz?
MEGELŐZÉS. az kell, nem orrba-szájba szankcionálni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.04.14. 14:12:41

"Zastava viszont nem emberileg, hanem gépileg ment 70-et szerintem."

Érdekes... amit pár éve vezettem, abból kijött a 140 is. Na nem emelkedőn, ott nem megy, kanyarban meg nem érdemes próbálgatni :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása