Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rendőrök okoztak dugót?

2008.04.12. 08:58 :: Kisikasa

Kob már kibosszankodta magát, úgyhogy most rajtunk a sor. Gyanítom nektek is van pár kérdésetek, de ha valaki hasznos információval, válaszokkal tudna szolgálni a történettel kapcsolatban, ne tartsa vissza.
A ma esti történetemet osztanám meg veletek, én már kipuffogtam magam, hátha ti is felhúzzátok magatokat egy kicsit.
 


Szokásos meló utáni dugó a városban, engem speciel a BAH-csomópont - Erzsébet híd - Keleti útvonal érint. Minden nap lépésben lehet haladni, de az Astoria után meglódul a sor, és onnantól nincs is probléma. Már a BAH-nál gyanús volt, hogy a "lépés" is csak toporgás. Szépen lassan eljutottunk az Astoriáig, gondoltam innen már jó lesz, mint eddig szinte minden nap. De semmi változás. Tovább tötymörgünk, már megismertem a szomszéd autósok orrtúrási, telefonálási és zenehallgatási szokásait, amikor egyszercsak eljutottunk a Keleti Pu. vonaláig.

Vázolom a helyzetet annak aki nem ismerné a környéket: két sáv + buszöböl, ami eltart talán egészen a következő benzinkútig. Az alábbi látvány fogadott minket:
-belső sávban valami miniteherautó, közvetlenül előtte egy fekete hetes bmw és hét-nyolc rendőr vegzál egy békés és becsületes kopasz üzletembert + egy szőke nő ordít a rendőrökkel.
-középső sávba nyomul be mindenki
-buszöbölben vészvillogóval egy rendőrautó, méterre pontosan a bmw vonalában.
 
Amint ezt a látványosságot elhagytuk, fel lehetett venni a sztrádatempót és végre normálisan lehetett közlekedni. A lényeg: a rendőrautó sikeresen elfoglalta az egyetlen menekülési útvonalat (vö: buszöböl), amíg a kisteher és a bmw a belső sávot blokkolta. Mivel a kisteher állt hátul, senki sem láthatta előre, hogy az onnan nem is megy sehova, így aztán nem is próbált már előre besorolni a középső sávba. Aki viszont előzékenyen le akart volna vonulni a buszöbölbe, az a rendőrautót találta maga előtt.

Egy kérdés merült fel bennem: nincs ezeknek a rendőröknek főnökük? Nem szól nekik senki, hogy a kék villogót nem csak a piroslámpa negligálására lehet használni, hanem arra is, hogy a többi autós tudja hogy ott baj van? És mi a túrónak kellett a busz helyére beállni? A busz kénytelen a középső sávban megállni, ott aztán még egy robogós se kerüli ki. Ha én ekkora baromságot csinálok, tuti hogy minimum szóvá teszi a főnököm. És akkor még örüllhetek ha nem írja le. Nem egy nagy dolog, nem is történt "törvénysértés" vagy semmi hasonló jogi eset, csak párezer autósnak tartott fél órával tovább a hazaút (környezetvédők átszámolhatják liter benzinre).
 
Nincs nekem bajom a rendőrökkel, felőlem aztán ott parkolnak ebédidőben ahol akarnak, de amikor a munkájukat is szarul végzik, az már kezd gáz lenni.

75 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr béna dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

senki 2008.04.12. 09:26:30

Egy képet nem lehetne erről feltenni? Látványos a leírás, de azért képileg is kíváncsi lennék rá.

Csabi · http://bernhardt-fashion.hu/ 2008.04.12. 10:53:28

Van ott kép, csak az egy sima dugó. :D

trebics 2008.04.12. 10:58:24

1. Máskor az a baj, hogy nem vegzálják a kopasz BMW-eseket.

2. Nem tudod, hogy mi történt, de biztos a rendőrök csinálták.

3. Ha megy a kék fény, most az lenne a bajod, hogy miért kapcsolták fel, minden hülye megáll nézelődni.

4. Ha nem a buszöbölbe, (ahol mellesleg az autósoknak semmi keresnivalójuk) hanem a járdán áll meg a rendőrautó, most azért baszogatnád őket.

5. Tényleg, sapka volt rajtuk?

neander 2008.04.12. 12:20:03

Nehogy má' trebicsé élegyen az utolsó, még azt hinné, hogy igaza van...:)

vujicsics trutymo 2008.04.12. 12:32:01

A rendőrök sok baromságot csinálnak. Nyilván azért mert barmok. (tisztelet a kivételnek) Mit gondoltok miért van a sok rendőrvicc?

na 2008.04.12. 12:42:02

Szerintem nem is gondolták, hogy miattuk van a dugó. Ha gondolták volna, nem lettek volna rendőrök.

0xFFFF 2008.04.12. 12:42:46

vujicsics trutymo !

Te ! Azok nem viccek, hanem megtörtént esetek. xD

S Annyi 2008.04.12. 12:50:09

Eben az országban mindenki fasiszta, aki nem támogatja a kormány "reformjait", aki nem zsidó, aki Magyar Nemzetet, Magyar Demokratát,olvas, aki a Hír TV-t nézi. Egyetlen fasisztát/nácit mutasson nekem az, aki kint volt az ellentüntetésen, aki kint volt a fasisztaellenes megmozduláson. Ha sikerül neki csak egyet is mutatni, meghívom egy sörre.

Asidotus 2008.04.12. 13:02:54

Nem kellett volna kék villogóval a rendőrautónak beállni a belső sávba, a kisteherautó mögé?
Feltételezem, hogy a kisteher és a bmw okozott valami galibát, ezért álltak ott, és az intézukedő közegek. Talán ilyenkor egy rendőrnek ki kellett volna álnia, és terelni a forgalmat.
Sokat dolgoztam építkezésen, és ha vmi művelet miatt akadályoztuk a forgalmat (vagy az veszélyt jelentett ránk, olyan is volt), mindig akadt egy munkás, aki kiállt irányítani a forgalmat. Holott nem ezért alkalmazták, de mégis úgy látta jónak a főnök, hogy ne legyen gond.

Rock a Billy 2008.04.12. 13:20:49

A rendőr nem olyan mint a faszom. A faszom tudja a dolgát.

tollas 2008.04.12. 13:22:00

Az jó, ha a kopasz BMW-st... Ez megér egy kis dugót.
Viszont az igaz, hogy a rendőrök csak az autósokat tudják qrogatni, valamint egy százfős tüntetésre vonulnak ki többezren.

A tolvajok, betörők, gazázdák ezalatt vidáman tevékenykedhetnek, velük nincs bajuk a rendőröknek.
Lopási ügyben még nem tapasztaltam soha érdemi nyomozást.

ctrl 2008.04.12. 13:28:14

most elkaptak egy disztingvált külsejű barmot a rendőreök(amire hivatkoznak sokan ,hogy ezt amúgy sem merik megtenni) erre jön a nagyokos akinek szúrja a szemét, mivel nem halad az úton, mert ugye az idő pénz , de neki arra telik ideje, hogy idiótaságát bizonyítsa egy blogon

tüll 2008.04.12. 13:31:34

S Annyi:
"Egyetlen fasisztát/nácit mutasson nekem az, aki kint volt az ellentüntetésen, aki kint volt a fasisztaellenes megmozduláson."

A szavaidból úgy tűnik, hogy ez hasonló lenne ahhoz, mint amikor egy bekötött szemű embernek akarna valaki bárányfelhőket mutogatni... :)

bsz 2008.04.12. 14:02:55

Hát a tegnapi nap tényleg szar volt, iszonyat dugó. Ráadásul újra a Kerepesi-Fogarasi kereszteződésbe rakják ki a rendőrtanulókat, hogy ...-nék meg magukat. A sok f. kalap össze-vissza integet, hogy a sor minden irányban óriási lesz.

Ha egy kicsit odébmennének, a Hungária-Kerepesi kereszteződésbe, még segítene is.

rendormunka 2008.04.12. 14:21:03

Jaj, trebics elvtárs, mindjárt megsajnálom a kollégáidat! Szegény ávéhás, polgárgyűlölő "rendőrök", akiket folyton bántanak, akár van sapkájuk, akár nincs. Tudod trebics, nyugati demokráciákban, ahol az utóbbi 50 év NEM az ÁVH-ról szólt, ott az igazi rendőrök nem azért állnak meg az úton és állítanak meg valakit, hogy hatalmukat demonstrálják. Például azzal, hogy demonstratíve lesz@rják az állampolgárok érdekét, a zavartalan forgalmat. Mert ott, a demokráciákban, ahol igazi RENDŐRÖK DOLGOZNAK, ott az állampolgárok érdekében tesznek mindent. Valóban őket védik és szolgálják. Ez az, amit éváhás aggyal soha nem fogtok megérteni.

ehpkb5 2008.04.12. 14:25:00

bírom, hogy csak egy kis hupákolás kell és minden blogon megjelennek a komcsizók :)

eccerű pógár 2008.04.12. 14:53:37

Végre kopasz béemvésekhez is hozzá mert szólni a közeg (az az egy, idézetbeli, lehet, hogy csak képzel?), és nem csak azokat b@sztatja, akikről lesír, hogy nemcsak a fejükön nincs, de esetleg még a kenyerükre sem jut vaj.
:(

mazda6 2008.04.12. 15:01:36

trutymo: én úgy tudom, hogy a rendőrvicc azért van , mert baszott nagy elnyomás volt pl. nálunk, de mivel a hatalomnak konkrétan nem nagyon lehet beszólni , ezért "picsán rúgjuk" a rendőr lovát, jelen esetben konkrétan a rendőrt. Úgy tudom pl. Amerikában nem nagyon van rendőrvicc, hiszen ott a rendőr egyfajta közmegállapodás alapján , a köz érdekében végzi a munkáját , alapvetően elismerten. Ezért lehet hős az amcsi filmben a nyomadzzó, míg a magyar vagy illesmi filmekben valahogy nincs a helyén az illesmi.Hiszen nem lehet soha a mi emberünk , mindíg az ő emberük.

trebics 2008.04.12. 16:04:25

A habzószájúak figyelmébe:

Kultúrált körökben ez a stratégia nem műkődik. Ha azt akarom, hogy a dolgok olyan irányba változzanak, ahogy én szeretném, akkor első lépésként el kell tudnom mondani a véleményem, el kell érnem, hogy egyáltalán meghallgassanak. Csak így van esélyem rá, hogy egyáltalán foglalkozzanak az érveimmel.

Ha nyíltan nekitámadok valakinek, bunkó módon sértegetem, nyílvánvalóan elutasításra találok, még ha igazam van is.

Aki ennyit nem ér fel ésszel, azzal felesleges - mert nem lehet! - vitatkozni.

További szép napot!

andd 2008.04.12. 16:16:21

mi ebben a meglepő?
néha szoktak értelmes dolgot is csinálni a rendőrök? tele van az ország gyilkosokkal, miközben ezek az utakon bohóckodnak.
amúgy is ezek a közlekedésiek alkotják a rendőrség legalját, gondolom, sok ész sem kell hozzá.

tomassz 2008.04.12. 16:21:04

Már nem azért, de tudtommal az autósok nem használhatják a buszöblöt.Innentől fogva mindegy, hogy ott állt-e a rendőrautó, vagy nem. De gondolom a cikk írója az autópályán kialakuló dugót is a leállósávon kerüli ki...

Ekkora baromságot. Nem a rendőrautó okozott dugót, hanem a kisteher meg a BMW. De ha egy sztoriban szerepel egy rendőrautó, akkor más nem is lehet hibás.

107! 2008.04.12. 16:23:11

Gyönyörű hozzászólásokat sikerült produkálni!
Külön gratulálok annak, aki összekeveri a nyomozói munka és a közlekedésrendészeti munka eredményeit, feladatait. (Kb olyan, mint ha egy cipő boltostól várnánk megoldásokat péksütemény értékesítésre. Végülis ő is eladó)
Azokra a majmokra, akik hidakat próbálnak meg járhatatlanná tenni miért nem haragszik senki?

andd 2008.04.12. 16:29:35

107!
azért alkalomadtán értelmezd majd a blog címét!
biztosan olyan is van, amit emlegetsz, problémáddal menjél oda!

107! 2008.04.12. 16:30:08

"mi ebben a meglepő?
néha szoktak értelmes dolgot is csinálni a rendőrök? tele van az ország gyilkosokkal, miközben ezek az utakon bohóckodnak.
amúgy is ezek a közlekedésiek alkotják a rendőrség legalját, gondolom, sok ész sem kell hozzá."
A legalját? Bírom az ilyen nyilatkozókat, akik még soha az életben nem beszéltek rendőrrel, fogalmuk sincs bizonyos működési elvekről, szakágakról... De azt konkrétan tudják, hogy a közlekedés a legalja. Ha minden ágazat úgy működne, mint a közlekedésrendészet, lehet hogy kevesebb gk. feltörő dolgozna az utcákon.
A "gyilkosok szabadon": legalább akkora szerepe van a kiváló magyar jogrendszernek és bíróságnak, mint a nyomozónak.

107! 2008.04.12. 16:33:35

andd!
Akkor ez hogy is került ide?

"A tolvajok, betörők, gazázdák ezalatt vidáman tevékenykedhetnek, velük nincs bajuk a rendőröknek.
Lopási ügyben még nem tapasztaltam soha érdemi nyomozást."

andd 2008.04.12. 16:41:16

107!
nem én írtam, ne nálam reklamálj!
te is biztosan valami 'nagyeszű rendőr' vagy...

107! 2008.04.12. 16:47:58

Nem! De éppen Te tetted szóvá, hogy rossz helyen járok a problémámmal.

Igen! És jól végzem a munkám, tisztességes vagyok! Mint ahogy a legtöbb kollégám is! A túlnyomó többség nem ezt érdemli, amit ebben a "tökéletes" országban egyesek megengednek maguknak.

El lehet jönni, és lehet jobban csinálni.

andd 2008.04.12. 16:55:36

107!
kösz, nem akarom elvégezni a rendőri munkát, annál azért többet tanultam, hogy ilyen lenézett munkahelyem legyen, mert manapság a rendőrségi hivatás ilyen, nem mellesleg nem is alaptalanul...

asa107sol 2008.04.12. 17:01:28

senki nem akar rendőri munkát végezni. különösen a rendőr.

107! 2008.04.12. 17:07:09

Képzeld én is tanultam eleget, de a szájaláson kívül én mást is teszek mások érdekében. Az hogy lenézett, még nem azt jelenti, hogy rossz is. Csak vannak politikusok, akiknek érdeke a gyenge és hiteltelen rendőrség. Mutass egy olyan állami céget, amelyik jól működik! Nem nagyon van ilyen. De erről nem feltétlenül az apró fogaskerekek tehetnek.
Elég nehéz ilyen megítélés mellett még odaadóan, önfeláldozóan dolgozni. Sem erkölcsi, sem anyagi megbecsülés nem társul az elvégzett munkához.

andd 2008.04.12. 17:17:46

húha, mit tanultál és mennyit? :)
azért egy közlekedési rendőrnek nem kell jogi diploma. :D
a politikusok itt nem érdekelnek, a rendőrségről volt szó.

107! 2008.04.12. 17:30:29

Feltételezem, ha annyira "művelt" lennél elfogadnád, hogy létezik egy másik fajta vélemény is, és szeretnéd egy kicsit megismerni. Nem csak a sajátod szajkóznád egyfolytában.
Bár nem alapfeltétel a diploma, de képzeld nagyon sokunknak van! Viszont ha annyira nem kell hozzá érteni, akkor állj ki valamelyik cimboráddal mondjuk a Róbert - Váci keresztbe és irányítsd a forgalmat egy pár órán át. Lehet mondani hogy hülyék a rendőrök, de csak éppen annyira, mint minden más civil. Az előbb említett kereszteződésben egy óra alatt éppen csak háromszor akarnak elütni (olyanok, akiknek elméletileg van jogosítványuk)
Kicsit unom már ezeket a lenézős szövegeket, mindenféle hülye sztereotípiával! Elméletileg egymás hasznára kellene lenni, nem hátrányára. Megoldást kell keresni, nem cseszegetni a többit.

andd 2008.04.12. 17:33:50

egyszer már említettem, hogy nem vágyom rendőri babérokra...
pont elég idióta rendőrrel találkozom, bőven elég nekem az is.
én nem mondtam, hogy nem kell érteni a forgalomirányításhoz, de azért ne ájuljunk már el tőle.

., (törölt) 2008.04.12. 17:35:58

Szerintem is csak egy hülye, okosokodó vagy .

ctrl 2008.04.12. 17:41:47

andd, felesleges, látszik mennyire túlképzett vagy, annyira, hogy objektív rálátásod van olyan munkákra, amelyekről jobbára csak a médiából van tapasztalatod.
HA pofán vernek se kapálózz majd a 107 után, hiszen te írtad, nem csinálnak ezek értelmes dolgot.
Neked segíteni lenne a legkevésbé értelmes dolog.

107! 2008.04.12. 17:45:18

Nem kell elájulni, de ez is egy szakma, ezt is tanulni kell. Annyi a különbség, hogy pékségből lehet kedvenced, de rendőrségből csak ez az egy van, ebből kell(ene) kihozni a legjobbat.

107! 2008.04.12. 17:49:38

ctrl 2008.04.12. 17:41:47

Ott a pont: Média = Politika!

Tigris · http://tigris 2008.04.12. 18:34:56

szerintem fölösleges ezeken vitatkozni, mert a civilek között is van nagyon sok agyatlan és a rendőrök között is. De találkoztam már igazoltatásnál nagyon sok jó fej rendőrrel, sőt elengedtek mikor hibáztam, de nem büntettek meg, pedig lehetett volna. Minden a hangnemen múlik, ha normálisan beszélsz velük ők is azok, ha gizda vagy akkor meg ne csodálkozz. Az tény, hogy nyugaton sok minden másképp megy, pl. Olaszországban egy balesetnél este fáklyákat raknak az útra, hogy messziről már észre vedd, de nálunk nem, gondolom nem a rendőr hibája miatt van így, csak itt nincs rá keret.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.12. 19:36:41

Bocs az offért, de akit érdekelne a mai Alfacity 2008. (országos Alfa találkozó) rövid összefoglalója pár képpel, tekintsen be:

csendrendfegyelem.blog.hu/

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.12. 19:37:53

További képek hamarosan az indafotós mappában, kb. holnapra. Üdv és jó marakodást mára is :) !

kob 2008.04.12. 20:17:25

Na:
nem buszöböl, hanem buszsáv. Nem azt mondtam hogy mindenki használja a buszsávot, de mint menekülőút vagy kikerülőút tökéletesen jó lett volna. Ha én nem használhatom, akkor a rendőrautó miért? Vészvillogózott, talán műszaki hibás volt?
Egy szóval sem írtam azt, hogy nem a bmw csinálta a dugót. Annyit írtam, hogy egy normálisabb meglállással elejét lehetett volna venni a dugónak. Mellesleg meg szerintem nincs az a kresz-szabály, amit épeszű keretek között ne lehetne átlépni egy fél városnyi dugó megelőzése érdekében (bele se gondoltam mi lehetett a keresztutcákban az említett szakaszon, minden kereszteződésben bennragadt egy-két okostojás).
Ha valaki figyelmesen elolvasta az utolsó bekezdést, akkor láthatja, hogy nem azokkal a rendőrökkel volt a gondom, akik odaálltak, hanem azokkal akiknek az lenne a dolga, hogy az ilyenért figyelmeztetik őket.
Rádásul álltak ott vagy nyolcan, az egyiknek eszébe juthatott volna, hogy otthagyták az autót, mint eb a sz*rát.

107! 2008.04.12. 20:59:04

Igazad van! Lehettek volna figyelmesebbek. Mondjuk azért nem ártana ismerni a kialakult helyzetet sem, mert könnyen előfordulhat, hogy jobban lekötötte őket az intézkedés mint sem hogy a közlekedéssel foglalkozzanak.

Annyit azért megjegyeznék, kizártnak tartom, hogy ez miatt az intézkedés miatt lett volna dugó a BAH csomópontig. Több gyenge pont is van odáig. Pl. Krisztina - Hegyalja, Astoria (érdemes lenne áthangolni a lámpát) És a mindig változó Baross tér is megér egy misét.

békés és becsületes kopasz üzletember 2008.04.12. 22:43:26

Bocsánat! Én csak a gyorshajtókat akartam fényképezni! A hölgy tanunak kellett! A furgonból akartuk intézni a mérést! (trafizni lehet szabálytalanul parkoló autóból is.) A rendőrök azért kellettek, mert csak ők büntethetnek! Épp munkamegbeszélést tartottunk!

Krisi 2008.04.12. 23:03:47

Ha a poszt írója buszsofőr vagy taxis lenne, akkor érteném a felháborodását, de így nem. Kitárgyaltuk már párszor ezen a blogon hogy ki mit gondol a buszsávról, én spec azt, hogy a buszé és nem a több autósé.

Szóval örülök, hogy a levélíró így együtt érez a 7-es busz utasaival, kedves gesztus.

Mellesleg van olyan kresz szabály, hogy "ha baleset van a belső sávban, akkor lehet használni a buszsávot" ? Én nem tudtam róla, de most már megvilágosodtam.

Egyszóval nem tudom értelmezni a panaszt, úgyse menne a levélíró a buszsávban, akkor meg nem mindegy?

Az viszont igaz, hogy nem kellett volna beállni a rendicsekeknek a buszsávba, mert így a busznak is dugóban kellett állnia.

A rendőr meg általában olyan hangnemben beszél az emberrel, ahogy vele beszélnek. Engem multkor pl egy motoros rendőr intett le, amint biciklivel átcsorogtam egy piroson, mert nem jött semmi, de nem kezdtem el pattogni meg kamuzni, hanem mondtam, hogy hát igen, elismerem, majd megkérdeztem tőle, hogy nem vele találkoztam-e előtte pár héttel a Hungaroringen a nemzetközi rendőrmotoros napon, és mondta, hogy ott volt ő is, eldumáltunk egy darabig a motorokról, aztán elengedett, és mondta, hogy többet ne csináljak ilyet :)

Másik haverom meg autóban ült, nem volt bekötve, aztán amikor félreállították elkezdett viccelődni a rendőrökkel, jót röhögtek együtt, és elengedték őt is :) Szóval hozzáállás kérdése az egész. Meg persze nem kevés mázli :)
És most lehet mondani, hogy "nem így kéne végezni a munkájukat" meg hogy "szabálytalan kötsög vagyok", nem érdekel túlzottan. Csak nem értem, hogy páran miért utálják zsigerből az összes kékruhást. A becsületes rendőr meg csinálhat bármit, az andd-féle emberek úgyis lenézik őket, ami elég szomorú.

Krisi 2008.04.12. 23:06:38

OFF:

index.hu/gazdasag/magyar/mavbiz080412/

"A MÁV Biztosító vezére őrizetben van"

Ez is megérne egy poszt!

tvd 2008.04.13. 00:28:10

Trebics.
Te teljesen hülye vagy. De lehet, hogy csak szegfűs.

Ennek ellenére a kultúrált körökről tényleg igazad van. Kivonatosan;"...Ne támadjunk habzó szájjal, mert az eleve elutasítást szül...". Viszont ezt elmondhatnád Ferkóéknak is. Akkor talán nem alkalmazná emberetek a képzelt üldöztetésből fakadó "fogjunk össze" stratégiát... Mert mi és kik ellen is kéne összefogni?!
Rendőrék meg gyakorlatilag csak azt b***zák se**be, akiről nem sejtenek semmiféle pozíciót, hatalombirtoklást. Aki(k) ellen igazán a "szolgálunk és védünk" szlogen alapján kéne fellépniük, az meg szalad, mint harisnyán a szem. Mert nem minden BMW-tulaj gazember. Mondom ezt én, aki kopasz sem vagyok.
Emiatt a magyarorszag.hu-t lassan felválthatja a szanalom.hu.
Te szerencsétlen.

Szőke kisfiú 2008.04.13. 11:28:24

Ha annyira okosak volnátok kedves autósok, akkor nem kéne a rendőrnek helyettetek gondolkodni a Bajcsy-Andrássy kereszteződésnél minden délután... mert ugye nélkülük ott álldogálnátok a csomópont közepén... na ennyit a nagy tudású nem rendőrökről...:-)

Kabóca 2008.04.14. 14:32:31

Trebics, Te kötözkögni jársz ide, vagy meg is érted, amit olvasol!?
1. Nem a BMW-sről szól a sztori.
2. Mindegy, hogy mi történt, a eset során a forgalom megfelelő terelésének/irányításának hiányosságáról van szó.
3. Alapvetően a rendőrautónak a forgalmi sávban (=veszélyes helyen) álló autó mögé illik beállni kék villogó, hogy figyelmeztessen a veszélyhelyzetre.
4. A rendőrök, ha szükség van rá, oda terelik a forgalmaz (kb.) ahova akarják. Itt teljesen épeszű megoldás lett volna, ha a forgalom oldalra elhúzva, két sávban mehet tovább (belső és külső helyett külső és buszöböl).
5. Rajtad van sapka?

107! 2008.04.14. 15:27:10

Nem hiszem, hogy olyan sokan irányítottatok már forgalmat, ezért elmondom mi a gond a fenti helyzet általatok elképzelt megoldásával.

Abban egyet értünk, hogy a rendőrautónak a belső sávban lett volna a helye. Ha marad rendőr, akit nem köt le az intézkedés, akkor az esetleg megpróbálhat beavatkozni a forgalomba. Ami miatt nehéz megvalósítani az maga a közlekedők "bírka"-sága, és kíváncsisága.

Gondoljatok csak bele. Van két forgalmi sáv, meg egy buszsáv. A belső forgalmi sávban történt ami történt, a lényeg hogy zárva van. onnan menekülnek ki az emberek. Ezért a rendőr ki áll a szélső forgalmi sávba, ahonnan megpróbálja az autókat kiterelni a buszsávba. Mit fognak csinálni az emberek? Aki kijött a belsőből, az is le megy a buszsávba (mer' a rendőr azt mutatta)
Sokszor az egyértelmű dolgokat sem értik (KRESZ 6§), nem hogy egy kicsit komplikáltabb helyzetet, ráadásul még ott van a "mi történt?" agysejt, ami blokkolja a többi működését...

Ilyenkor a legjobb megoldás, ha szabadon hagyjuk a buszsávot, és aki élelmes kimegy, aki nem az meg poroszkál, de nem avatkozunk bele. (tapasztalat)

kob 2008.04.14. 16:27:39

107!

pontosan erre gondoltam...

Krisi 2008.04.14. 21:10:38

A buszsávot azért kell szabadon hagyni, hogy a busz elférjen, nem kell odaterelni a sok birkát. Nem véletlenül BUSZsáv a neve. Semmi keresnivalója nincs ott egyéb járműnek, aki nem használhatja.
Az a sok szerencsétlen aki városban autózik, az úgyis megszokta az álldogálást, de legalább a buszon ülők elmehetnének.
(engem mondjuk egyik sem érint, két keréken nem függök a dugóktól)

wood 2008.04.15. 11:15:18

Krisi 2008.04.14. 21:10:38

"A buszsávot azért kell szabadon hagyni, hogy a busz elférjen, nem kell odaterelni a sok birkát. Nem véletlenül BUSZsáv a neve. Semmi keresnivalója nincs ott egyéb járműnek, aki nem használhatja."

jah, hát bicikliről könnyű azzal szopni a saját f*szod, hogy mekkora szabálytisztelő vagy. én is k*rvajól meg tudom mondani másnak, hogyan élje az életét. "nincsen kenyered? tessék szépen éhenhalni b'meg! mit nem értessz ezen...?"

nem azért meg ki az utakra az ember, hogy a szabályokat gyakorolja, hanem hogy eljusson ából bébe. ez valahogy a te agyadba is belehasított, mikor a töküres úton nem vártál a zöldre; de amikor más szemében a szálkát szemléled, csak előtör belőled az ultrakonzervatív másdolgábabeleszólós, sajátglóriájátfényezős álszabálytisztelő.

...csak hitete a szavadnak, súlya a véleményednek; az nincs.

kob 2008.04.15. 13:39:28

Krisi, meg mindenki, aki szerint autó nem a buszsávba való: nem az autósok foglalták el a buszsávot, hanem a rendőrautó.......... Mellesleg az autók haladtak volna, a rendőr állt.

107! 2008.04.15. 14:32:37

Krisi 2008.04.14. 21:10:38

Ha mi is csak annyira lennénk toleránsak veletek bringásokkal, mint amennyire Te voltál a hozzászólásodban a dugóban ücsörgő autósokkal, akkor a bringáddal sem jutnál előrébb, mint bárki más. A KRESZ ugyanis a kerékpárra is vonatkozik. A kerékpáros sem tekerhet a buszsávban, a járdán is csak korlátozottan, a zebránál csak tolni lehet, kocsisorok között nincs bringázás... Akkor hol is tartanál a jóindulat nélkül. Mind e mellett gyűlölöm, amikor a mélyen tisztelt biciklista úr előregurul a rendőrautó mellett a lámpáig, ott sasszézik egy sort (mer' nagyon menő, úgy tud kóvájogni egy percig a lámpánál, hogy nem teszi le a lábát), és még mielőtt piros-sárgára váltana a lámpa elindul. Utána meg sértődés van az ötös csekk miatt (van olyan is, aki konkrétan átsuhan, neki kettes szorzó működik)

Krisi 2008.04.15. 15:33:59

Arra céloztam, hogy ha nem állt volna a rendőrautó a buszsávban, akkor sem lett volna szabad ott menni autóval. Ezt nem az autósok iránti gyűlölet, hanem a buszon utazók iránti szimpátiából mondtam. Ugyanis régen azért találták ki a buszsávot, hogy a buszon ülő emberek gyorsabban beérjenek. De jelen esetben nem tudtak, mert odaállt a rendőr.

Plusz érdekesnek találtam, hogy pár bejegyzéssel ezelőtt mindenki kurvaanyázta a buszsávban menő A8-asokat, most meg ők is buszsávozni akartak, de a szemét rendőrautó megakadályozta őket ebben.
Ha ebben más gyűlöletet lát, akkor az az ő baja.
Azt meg sehol nem mondtam, hogy szabálytisztelő lennék, olvass vissza. Azt mondzam, hogy nem érintenek különösebben a dugók, mivel városban általában biciklizek.
Amikor meg autózok városban, akkor nem idegeskedek hülyeségeken, mert tudom, hogy lassú vagyok és állok a dugóban, beteszek zenét, időben elindulok és kész. Sokaknak ez megterhelő.
A biciklis buszsávozásról meg annyit, hogy azzal nem tartom fel a buszt, mert kikerül. Viszont egy autót már kurvára nem tud kikerülni, pláne 9-et. Az meg hab a tortán, hogy tőlünk nyugatra lehet biciklivel menni a buszsávban, benne van a kreszben. Nálunk meg tilos, de tök mindegy, hogy hol megyek, mindig beszól valaki nagyokos, ha a buszsávban, akkor az a baj, hogy "mer azt hiszi hogy rá nem vonatkozik a kresz", ha meg szabályosan a másik sáv szélén, akkor meg anyáznak, hogy miért nem takarodok ki a buszsávba. Meg különben is az én kurva anyámat, hogy képzelem, hogy városban tekerek.
Járdán meg néhány esetben szabad menni, de nem illik. Nem is szoktam. Járda a gyalogosoké.

És hülyén hangzik, hogy én a szabálytalan biciklis kioktatom a szabálytalan autósokat, de azt jegyezzük meg, hogy én nem tartok fel senkit és nem is veszélyeztetek senki mást. Viszont amikor bunkókám azt hiszi, hogy a buszsáv azért van, hogy ő, a leleményes elhúzzon, aztán meg beáll, mert nem tud továbbmenni és ezzel feltartja a buszt aki menne, hát szerintem komolyabb bűn. Kövezzetek meg érte. Itt arról van szó, hogy autós áll a dugóban, elmegy mellette a biciklis, és ez neki nem teccik, mert "nehogymá ez elmenjen amíg én várok".

És mégegyszer, nem az autósok utálata miatt írtam a buszsávos beszólást - utálhatnám magamat is -, hanem a buszon ülők miatt. De azért le kell ugatni, sebaj. Megszoktam :)

Rocko- 2008.04.15. 16:25:58

107! 2008.04.15. 14:32:37
es mi a helyzet azzal a bringassal, aki a csuklos busz csuklojaba kapaszkodva huzatja magat kerdojel.

107! 2008.04.15. 20:18:48

Krisi 2008.04.15. 15:33:59

Ha megvalósítható lenne, simán ráterelném a forgalmat. Ha meg jön a busz, addig nem terelek rá. Margit hídon volt egy baleset (Budáról Pestre a belsősávban) Ott nagyon jól meg lehetett könnyíteni a forgalmat. Szélső sáv ment rendesen, belsőt meg rátereltem a vili sínre. Jött a villamos, megfogtam, miután elment újra rátereltem. Senkinek semmi baja nem volt. De az alap történet itt más, ez a megoldás itt nem működőképes (ahogy már fentebb leírtam)

Egyébként nem cseszegetni akartalak a bringa miatt, csak jelezni, hogy ott is vannak hiányosságok. :-)

107! 2008.04.15. 20:21:39

Rocko- 2008.04.15. 16:25:58

Azt hiszem azt előbb vagy utóbb az élet fogja megbüntetni. Láttam én is verseny bringát (centis gumi) teherautóba kapaszkodva száguldozni. Felelőtlenség. Az ilyeneknek tudnék mutatni kerékpáros balesetekről fényképeket.

wood 2008.04.15. 20:40:44

Krisi

"Plusz érdekesnek találtam, hogy pár bejegyzéssel ezelőtt mindenki kurvaanyázta a buszsávban menő A8-asokat, most meg ők is buszsávozni akartak, de a szemét rendőrautó megakadályozta őket ebben."

...jah, hát nem kicsit más szitu, mikor a sorban álló embereket előzi ki valaki a buszsávban, hogy aztán bevágjon a záróvonalon a többi elé; mint mikor forgalmi- vagy más okból három sávból kettő foglalt. ilyenkor teljesen természetes (és bár nem vagyok benne biztos, de szerintem szabályos is), hogy az ember használatba veszi a normális forgalmi viszonyok között védett buszsávot.

ha valakinek ezzel van gondja és feltétlen szabálytiszteletre szólt föl, miközben a probléma őt magát persze nem érinti, nos az meglehetősen fölhábortó. olyasféle szöveg ez, aminek értelme nem sok van, talán csak más kárán a saját egónk legyezgetése...

ha a korábbi hozzászólásomat offenzívnak érzed, az azért lehet, mert annak szántam. fölháborodtam ugyanis, a feljebb taglalt okok miatt. remélem a kérdéskör bővebb kifejtése árnyalja a buszsáv használatának különböző eseteit és talán hajlamot ébreszt benned arra, hogy az ilyen szituációkat (is) összefüggéseiben vizsgáld, a "beszólok, okoskodok, mer' most lehet" attitűd helyett.

Rocko- 2008.04.16. 00:07:05

107! 2008.04.15. 20:21:39
naja. néha elég lenne vasfasszal pofozni őket, hátha észheztérnek.

Krisi 2008.04.16. 00:15:55

wood: mi meg jól elbeszélünk a másik mellett: szerintem ilyen esetekben is csak a busz használhatná a buszsávot, elvégre azért van neki külön sáv, hogy dugóban tudjon haladni. Szerinted nem. Innentől kezdve nincs értelme folytatni.

Arról meg, hogy kit érint a probléma: ennyi erővel, és ezzel a hozzáállással csak az szóljon be, aki ott volt személyesen az esetnél. Én kifejtettem az álláspontomat, elvégre ezért lehet hozzászólni az olvasói levelekhez, ez lenne a lényege a hasonló blogoknak, hogy a mindig szabálytalan biciklisek és a soha sem szabálytalankodó autósok megosszák a másikkal a véleményüket. Ha nem vagy rá kiváncsi, és úgy érzed, hogy tévedhetetlen vagy, akkor jobb, ha vissza sem nézel.

Az esetet pedig összefüggésében vizsgáltam meg, ezért mondtam, hogy ha használhatták volna az autósok is a buszsávot, akkor azzal a buszok és taxik utasai jártak volna rosszul. Azt nem kezdem el elemezni, hogy a tömött csuklós buszokon van több utas, vagy az autókban, ahol általában 1, esetleg 2 ember ül.
Arról nem is beszélve, hogy mi van, ha épp arra jár egy mentő/rendőr/tűzoltó? Álljon be araszolni, mert a sok siető ember úgy gondolja, hogy neki mindent szabad? Sajnálom, hogy Te így látod a dolgokat.

Szóval Te is megvizsgálhattad volna az esetet összefüggéseiben, okoskodni meg mindenki tud.
A buszsávnak pont az a szerepe, hogy ne ott menjen mindenki. Ha ezzel nem értesz egyet, akkor költözz el más országba, de félek, hogy ott is csalódni fogsz.

107:
"Ha megvalósítható lenne, simán ráterelném a forgalmat. Ha meg jön a busz, addig nem terelek rá"

Szerintem is ezt kellett volna csinálni, akkor most nem lenne miről viáznom wood-dal :)
Csak most nem volt kéznél forgalmat irányító rendőr.

Rocko: a csuklós buszba kapaszkodó biciklis meg elég laza arc egészen addig, amíg el nem kezd kanyarodni a busz, onnantól holttérben már fokozódik a veszély hatfelkiáltójelszmájli

Krisi 2008.04.16. 00:21:59

Rocko: ha minden szabálytalankodót (autós, motoros, biciklis, gyalogos) vasfasszal pofoznának, akkor igen jelentősen fejlődne hazánkban a vasfasz termelés :)

Rocko- 2008.04.16. 09:59:24

hát induljon a vaszfasztermelés!
igazából a bringás kerüljön be a busz alá, eggyel kevesebb gond.

wood 2008.04.16. 10:36:40

Krisi 2008.04.16. 00:15:55

"elvégre azért van neki külön sáv, hogy dugóban tudjon haladni."

...a dugó mindennapos közlekedési szituáció. arról szól, hogy tömve van az út, túl sok az autó, lassan halad mindenki.
ha a keletinél két sáv foglalt a 2+1-ből, akkor az nem normális dugó. ha birka vagy és nem csinálsz semmit (és más sem), ott álsz az üres buszsáv mellett, akkor kb negyed óra alatt budapest legfontosabb kelet-nyugati útvonala teljesen bedugul, amit az egész városban lehet érezni fél óra múlva. akkor az egész városban sokkal nehezebb lesz a közlekedés, nemcsak a bkv járatainak, hanem a mentőnek-tűzoltónak is.
van neked jogosítványod amúgy...?

(az összefüggéseibe belegondolást nem a "hogyan jut el akkor a mentő a haldokló édesanyádhoz" típusú demagógiára értettem. vagy számoljam át az állásban feleslegesen elpocsékolt benzin árát lélegeztetőgépre?)

107! 2008.04.16. 13:56:19

Meg vannak a feltételei a buszsáv használatnak. A dugó nem tartozik közéjük, mégis "szülői" felügyelettel (rendőri irányítás) sok problémát meg lehet oldani. Mint ahogy már fentebb írtam itt csak a megvalósítással van gond.
Ha a középső sáv lett volna elfoglalva, akkor minden probléma nélkül ráterelhető lett volna a buszsávra az egyik sáv, még a másik zavartalanul mehet tovább. Az autósok sem szívnak, és a BKV is halad. (de nem a középső volt, úgy hogy bukta) Megjegyzem: aki pesten él, vagy dolgozik, annak ezzel sajnos számolnia kell.

Ja és készüljetek lelkileg a péntekre! (kemény meló lesz)

Johnny336 2008.04.16. 14:20:52

Nem olyan biztos az a BKV-sztrájk...

wood 2008.04.16. 14:39:20

okulva a múltkori sztrájknap tanulságaiból - amikor két óra állás után visszafordultam -, szabit vettem ki. ha elég sokan tesznek így, akkor nem lesz más, mint egy átlagos nap: kib'szottnagy dugó lesz mindenhol, szívod a szmogot és anyázol tehetetlenül... :)

107! 2008.04.16. 14:58:44

Johnny a próféta szóljon belőled! Különben megint megdögölhetek étlen szomjan valamelyik kereszteződésben. (remélem még esni is fog)

Krisi 2008.04.16. 19:17:14

wood: 12 éves billentyűzethuszár vagyok aki beugat bicikliről a gonosz autósoknak 0 kresz tudással, mégis hogy lenne szerinted jogsim? Gondolkogggyáá má! :)
A buszsávos elképzeléseid miatt (dugóban lehet használni, muhaha) szerintem mondjuk te is a józsefvárosi piacon vetted vezetői engedélyed, de ne kezdjünk el személyeskedni, mert nem jön a témához és csak felesleges indulatokat szít.

Az pedig, hogy ha egy úton 2+1 helyett csak 1 sáv használható és emiatt - még jobban - bedugul az egész belváros, az elég összetett probléma, ilyen is csak Butapesten van.
A dugókért pedig nem a biciklisek felelősek, de utáljuk csak őket nyugodtan, attól majd jobb lesz és megváltozik minden.

Amúgy jogsiról jut eszembe: 107: ha biciklivel szabálytalankodok, akkor elvehetik miatta az autós jogosítványt?
A pénteki sztrájkhoz pedig hajrá, nem irigyellek :)

107! 2008.04.16. 19:29:48

Nincs olyan szabálysértés, amit bringával el tudsz követni, és eltiltással díjazzák.

Krisi 2008.04.16. 20:51:01

107: köszi, megnyugodtam :) inkább az érdekelt, hogy kapok-e pontot, ha valamit kihágok?

wood 2008.04.17. 10:06:44

Krisi 2008.04.16. 19:17:14

szerintem nem szégyen, ha nincs jogosítványa az embernek ;)

egyébként nyolc hónappal ezelőttig - mikor kiköltöztem a városból-, nekem is a bicikli volt az elsődleges közlekedési eszközöm.

a buszsávos elképzelésem pedig - bár már kb. három hozzászólásban részleteztem - nem az, hogy "dugóban lehet használni", hanem, hogy ha egy forgalmi akadály miatt minden sáv foglalt azt kivéve, akkor életszerű, mi több hasznos, ha azt használod kb öt méteren, amíg kikerülöd az álló autókat. bár ha eddig nem értetted most is biztos hiába tépem a billit...

cso zsi 2008.04.17. 12:49:05

Nem szégyen, de álláskeresésnél úgy hiányolják, mint az érettségit.
Bár a papír nem sokat jelent egyik esetben sem. :)
Adyval hadilábon álltam mindig, és azóta sem érdekel. ;)

107! 2008.04.17. 14:20:52

Egy két extrém példától eltekintve azért a bringa más megítélés alá tartozik, mint egy gépi meghajtású jármű.
Pl. Kerékpárral bár mennyit iszol, csak az ittas járművezetés szabálysértését tudod megvalósítani. Sőt, ha 0,8 ezrelék (autóknál ez a bcs. határ) alatt van, akkor csak kisebbfokú szabálysértés.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása