Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nehogy már egy Suzuki megelőzzön!

2008.04.13. 08:18 :: Kisikasa

Zsolt sztorija tökéletesen bemutatja azokat a vezetőket, akik alapvetően nem szeretnek gyorsan menni, de ha egy általuk gyengébbnek ítélt autó közelít, akkor valahogy mégis megtalálják a gázpedált.

A hétvégén Joe, a cowboy párbajozni hívott.



Az M7-es háromsávos részén jöttem Pest felé egy Suzuki SX4-gyel, egyenletes 130-as tempóval. A 100-as táblákat nem nagyon vettem figyelembe, mint ahogy általában senki... Ezt csak azért említem, hogy legyen miért szidni a post beküldőjét.

(Aki nem ismeri az utat: a három sávos autópálya nagyon sűrűn ki van dekorálva a következőképpen: csúszós úttestre figyelmeztető tábla, alatta kiegészítő tábla, hogy ez esőben érvényes. Alatta pedig 100-as sebességkorlátozás. Ez a kombó így azt jelenti, hogy a 100 verőfényes napsütésben is érvényes.)

A forgalom viszonylag gyér volt, a külső sávba haladtam. A középsőben, a jobbra tartási kötelezettségnek fittyet hányva poroszkált valaki. Ahogy azt illik, bemegyek a legbelső sávba. Még nem haladtam el mellette, amikor gázt adott, majd beállt a tempómra úgy, hogy a kocsim orra a B oszlopa mellett volt. Egy 50-es kinézetű úriember vezette, akiről nem gondoltam volna, hogy ilyen vicces természete van. Két lehetőségem volt: vagy belekezdek egy értelmetlen versenybe egy erősebb autóval, vagy a belső sávban fékezek, és visszaállok mögé. Némi dudálással kifejeztem rosszallásom, majd az utóbbit választottam. Szerencsére egyetlen önjelölt Alonso sem érkezett közben mögém 200-as tempóval.

Most már volt időm megnézni, milyen autóval hozott össze a sors. Citroen C6, rendszáma JOE-xxx. Visszamentem a külső sávba, mert előttünk és mögöttünk vagy egy kilométerre nem volt épp senki. Visszagyorsítottam 130-ra, és fél percen belül utolértem Joe-t. Nem próbáltam még egyszer szabályosan megelőzni, haladtam a saját tempómmal a külsőben. Ahogy mellé értem, ismét bemutatta a kocsija gyorsulását. Ezen a ponton kezdtem el gondolkozni azon, hogy csak a 100-as sebességkorlátozást akarja velem betartatni, vagy egyszerűen hülye, és jobb békén hagyni. Lelassítottam és hagytam jócskán elém kerülni, nehogy bevágjon elém és satuzzon egyet.

Ahogy a sebességkorlátozásnak vége lett, felgyorsult. Én is visszatértem a 130-as egyenletes tempóhoz. Sokáig láttam még, nem nyomta neki úgy, mint egy idegbeteg. Érdekes módon a többi százas tábla már nem érdekelte. Talán azért, mert akkor épp utolért több kocsit. Biztosan derogált volna lassabban menni bárkinél.

Túlzottan nem haragszom rá. Végül is, ha kifizetett több mint tíz millát a kocsijára, nehogy már egy Suzuki leelőzze. Megértem, ha ez lelki törést okozna nála. Csak arra kérem, hogy legközelebb, ha találkozunk, kegyesen gyorsuljon fel annyira, hogy legalább fékezés nélkül vissza tudjak mögé sorolni.

122 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yanchi 2008.04.13. 10:38:17

Pöpec Rob:
Ha rárántod a kormányt arra, aki szabályosan elhalad melletted (és nem megelőz!) jobbról, akkor te nemcsak anélkül vezetsz, hogy fogalmad lenne a közlekedés szabályairól, de még egy agresszív idióta is vagy. Ha a másik el tud melletted menni (nem a leállósávon) jobbról, akkor meg szabálytalanul közlekedsz, semmi keresnivalód nem volt a belső sávok valamelyikében.

muhahaha 2008.04.13. 10:39:35

papilloma:
Nem semmi:D Meg is érdemelte... ez a "bosszútállok az összes szemeten" tipikus magyar mentalitás:D Az egy dolog, hogy vki nem húzódik le, akkor megelőzi jobbról és kész... de miért kell agresszíven örjöngeni még utána? Én általában örülök, hogy végre eltávolodhatok a hülyéktől...

Szendwich 2008.04.13. 10:43:37

A Suzuki SX4-eseket se kell félteni. Múlthéten összehozott a sors egy mázsa 10 kilós narancssárga felsős húúúúúú de vagány apukával. Szerencs előtt a vasúti átjárónál előzött le (elég furcsa módon). Majd Miskolcon az autópálya lehajtójánál értem utol és toltam végig a belső sávban, mert nem volt hajlandó lemenni a külsőbe.
A fickó szemmel láthatóan élvezte, hogy feltart, mert belenézett a középső tükörbe, összenéztünk és elkezdte a felső testét „riszálni” elég dinamikusan... :)

kob 2008.04.13. 10:45:27

A minap egyik reggel kb 30-as tempóval ment előttem egy új yaris a Csömöri úton. Még elég korán volt, gondoltam nem siet sehova, hideg a motor, alszik a sofőr, bármi ilyesmi, elkezdtem előzni. Tény hogy nem egetrengető tempóval, de kényelmesen meg tudtam volna előzni ahhoz, hogy a szembejövő előtt még visszaérjek elé. Mikor mellé értem, látom hogy elkezd gyorsítani, közben pedig egyre gyorsabban közeledik szembe egy audi. Mondom ennek nem lesz jó vége, fék, vissza a yaris mögé. Mikor visszaértem, hosszas dudálással jeleztem hogy mekkora köcsögnek tartom. Erre a válasza dudálás volt, majd beleSATUzott a fékbe. Kb 5 centire mögötte álltam meg. Majd ezután természetesen padlógáz a részéről, majd a következő utcán lekanyarodott jobbra. Mivel egy csöppet késésben voltam, meg amúgysem vagyok bosszúálló fajta, inkább hagytam futni. Ja és a lényeg: F Astrám van. Gondolom ezért zavarta az előzés.

KopaszMercis 2008.04.13. 10:45:41

en egyutt erzek, amig nem a regi golfommal jartam, hanem minden fele "jobb" autoval... honda accord, civic, opel omega, vectra stb.. nem hagytak kozlekedni, mindenki fittipaldi volt.. az oreg golffal meg a ferrarist sem zavarja, ha legyorsulom a koruton (nyilvan nem versenyezve mielott valami szemfules.. mindegy).

Ez van ezert jo regi szar autoval jarni. Plusz mindenhova beengednek tudjak, hogy te 100 000 forintbol felujitod az egesz autot nekik meg egy lampabura 150-nel indul :)

Wick 2008.04.13. 10:46:09

Pöpec Rob, ha téged JOBBRÓL meg tudnak előzni, az olyasmit jelent, hogy valamit nagyon elbasztál. A kormányt meg ne huzogasd senkire, mert lehet, hogy egy hozzám hasonló idegbeteg lesz, aki azért kerül ki jobbról mert már a fasza kivan a "B" mint "BELSŐSÁV" kategóriás jogsis buzeránssal aki nem tud letakarodni a gecibe jobbra, amikor valaki utoléri, aki gyorsabban haladna. Rendszeresített emelőszárral, hozzávaló párkilónewton élőerővel.

Tessék tudomásul venni, és ez mindenkinek (sajnos legfőképpen azoknak, akik ezt úgyse olvassák, de mindegy) szól, hogy kis hazánkban a jobb oldali padkát kell felszántani. Akár tetszik, akár nem. Ha meg mégse így tesz a t. Úrvezető (aminek ezer oka lehet az jobb sávban az útburkolat minőségétől elkezdve a közeljövőben balra kanyarodási szándékig), illene felmérnie, hogy rongyol-e mögötte valaki, milyen sebességkülönbséggel, és vajon fájni fog-e neki, ha elengedi egy kombinált index jobbrapöccintés, kormány jobbra pöndörítés, index balrapöttyintés kormány balrasederítés mozdulatsorral. Nem nagy ügy. Tényleg. Tessék kipróbálni.

Lxa 2008.04.13. 10:46:11

fonak-nak igaza van, az a lakott területre vonatkozik. Autópályán jobbra tarts van szerintem, tehát eleve elő sem fordulhatna, hogy valaki(k) nem előzés céljából tartózkodnak a belsőkben. nagyon egyszerű ez, akkor megy a gyorsabb a középsőbe (v. legbelsőbe), ha a külső telített. ha így közlekednénk, tizede ennyi baleset lenne. El kell menni a Lajtán túlra, oszt megnézni. Németországban működik a legjobban. Még az unlimited szakaszokon is, pedig ott aztán páran bele-bele kostolnak a 300-ba is... kultúra kérdése.

Wick 2008.04.13. 10:48:34

Kob:
ismerős a szitu. Yaris helyett Focussal, és azzal a különbséggel, hogy én nem siettem. Elballagtam utánna, és kirángattam az autójából.

KopaszMercis 2008.04.13. 10:49:10

Az a baj, hogy a sok beatles-nek csak a belso savra szol a jogositvanya...

baszki 2008.04.13. 10:49:33

Aki a kocsijával dicsekszik, az vagy cigány, vagy rövid a farka.

KopaszMercis 2008.04.13. 10:50:13

Wick:
kirangattad az autojabol?

nem volt neked gyerekszobad?

muhahaha 2008.04.13. 10:52:27

baszki, gratulálok a mélyreható piackutatásod eredményének közléséhez...

KopaszMercis 2008.04.13. 10:55:14

baszki: lehet keskeny is a farka, az ugyan olyan szar!

baszki 2008.04.13. 10:56:28

Muhahaha, látom telibe talált. (Mondatot nagybetűvel kezdünk!)

muhahaha 2008.04.13. 10:59:44

Nem, csak szánalmas:D

pöpec rob 2008.04.13. 11:00:42

Na örülök,hogy mindenki levágta,hogy mekkora barom vagyok! Már csak azért is mert tudhattam volna,hogy ez lesz belőle,ha nem írom le a teljes sztorit:Nem szokásom tartosan a belső ill.középső sávban haladni... több teherautót előztünk meg és már tartottunk volna jobbra(indexelve) amikor elment mellettünk jobbról a skoda! (jóval a megengedett sebesség felett utána elöttünk többször is index nélkűl váltogatott sávot,de ez nem ide tartozik...!Egy-két hetente bejárom a Bp.-Padova utvonalat.ugyhogy tudom,hol a helyem a világban (És az autopályn!)Ugye ti mind új octaviások vagytok...? :)))

baszki 2008.04.13. 11:01:49

KopaszMercis, nézz utána mi a különbség a keskeny és a vékony között! Gondolom a "vékonyra" gondoltál, csak csekély a szókincsed. A mondat eleje nagyon nagy betű!

Önjáró Talajgyalu 2008.04.13. 11:03:08

A kisebbrendusegi erzes relativ. En azt birom, hogy megyek a KGST gyartmanyu, farmotoros, 4 ajtos (eleg jol korulirtam?) jarmuvemmel, szabalyosan, a varosban, allando 50km/h sebesseggel. A jarmu nem fustol, nem zajos, ugy altalaban semmi olyat nem tesz, amiert feltetlenul ele kene kerulni. De az tutifix, hogy az osszes 1.0-s meg 1.1-s Szuzukis meg akar majd elozni. Szinte latom, ahogy felcsillan a szemuk, hogy vegre osszeakadtak egy naluk gyengebb verdaval az uton. Az alap, hogy a seggedbe maszik, de amikor nem vagy hajlando lehuzodni kb. a parkolosavba, akkor neha meg jobbrol is megeloznek, zarovonalon, buszsavon, amitakarszon at, ha van hely. Ami viszont jobban faj, hogy sokszor meg "markatarsak", Fabiasok, stb. is elkovetik ugyanezt.

Erdekes modon, minap a Hungarian vegig birt jonni mogottem egy BMW X5, kulturaltan a Nepligettol az M3-asig. Ilyen is van. O nyilvan felmerte, hogy neki lenne ego "megalazni" az automat. Aztan lekanyarodott az M3-asra. Onnantol az osszes mogottem jovore rajott az elozhetnek, milyenerdekes. Szanalom.

Ja es persze alap, hogy en semmit sem tudhatok jol. Multkor allok a NagyLajos-Egressy keresztezodesben. Jobbra lehuzodva, szinte a padkara. mert tudom, hogy eleg barom a lampa, es anyazas lesz. Jobbra indexelek. A kiegeszito lampa zoldre valt egyenesre, jobbra tovabbra is piros. Mogottem persze felharsan a dudakoncert, es villogas, hogy menjek mar. Mondom b*szod oreg, hova menjek, kanyarodnek, te majom, ha figyelnel, hiaba dudalsz.

Minap direkt megfigyeltem, ugyanezt a dudakoncertet ugyanazert a manoverert egy A6-os Audinak nem kellett elszenvednie. Miert is? Ja ertem...

En ertem, hogy az autom lassu is, oreg is. De ki van fizetve, es kivancsi vagyok a sok menocsavo menoverdajabol mi marad 24 eves korara...

KopaszMercis 2008.04.13. 11:06:14

baszki:
en utana nezek, he te hajlando vagy gretsy tanar ur faszat kihuzni a szadbol =)

avirex801 2008.04.13. 11:10:41

Raptor ez jó:)mentálisan hány kereke van :]
Vincent Vega ,kezdjél el gyurmázni fiam..

muhahaha 2008.04.13. 11:12:10

:D amúgy vicces megfigyelni, hogy hányan fájlalják, ha valaki megelőzi... teljesen személyük és autójuk elleni merényletnek veszik:D
Csak gyorsabban akarnak menni! Nem érdekli mi megy előtte! Ha X5ös totyorog, akkor azt is megelőzi:D Azért ért eleve utol, mert már korábban is gyorsabban ment nálad!
Ezt az egészet abból is észre lehet venni, hogy minél jobb autóval mész, annál több ember hajlandó pl. időben lehúzódni... Miért??? Gyengébb utóval csak hosszabb idő visszagyorsulni, miért jó szivatni másokat?

morgonc 2008.04.13. 11:14:45

Bravo pöpec rob .... az se volt komplett aki neked jogsit adott.

jacks_colon (törölt) 2008.04.13. 11:15:00

Na álljon itt egy ellenkező vélemény (Angliábúl). Amikor a külső sávban legfeljebb két percenként van egy tehereautó vagy busz, akkor én juszt sem fogok folyamatosan sávot váltogatni, inkább haladok folyamatosan középen. Hozzátenném még, hogy a becsatlakozó elágazások miatt is át kellene menni mindig a középsőbe, hogy beengedjek másokat. Nekem az a véleményem, hogy a folyamatos sávváltogatás veszélyesebb, mintha maradok középen. Persze ennek ellenére szoktam találkozni véragyú emberekkel, akik képesek 80-90mph-nál is jönni a seggemben (70 a limit), miközben a belső sáv teljesen üres, és nyugodtan megelőzhetne ott.
A közlekedést csak részben irányítják a szabályok, nagyon sok múlik azon is, hogy tudsz-e improvizálni. A Birmingham-London útvonalon garantáltan több, mint százszor kellene sávot váltanom, ha ragaszkodnék a külső sávhoz. Elég egyszer elnézni valamit.
Ha valaki nem képes egy gyorshajtót megelőzni az üres belső sávban, az sürgősen kezeltesse magát.
Más: errefelé a Suzuki megfelelője a Mini, bár nem státusz szempontjából (fiatal szőke picsák imádják). A lényeg az, hogy annyi van belőlük, mint a szemét. Nem vagyok azzal teljesen tisztában, hogy milyen az útfekvése a Mininek, de elég gyakran látok tőlük olyan manővereket, amitől még nekem is feláll a szőr a hátamon (pedig én derékig érő sportkocsit vezetek). Némelyik sietős cicamica jobban nyomja neki, mint porsche-k vagy más sportkocsik (biztos a racing stripe-tól jobban megy). Aztán 110mph-nál kezdenek el cikázni a sávok között, balról előzgetni (ez az otthoni "jobbról" megfelelője ;) ).

Bandit81 · http://sunseaty.blog.hu 2008.04.13. 11:18:06

Üdv,
Viszonylag reprezentatív, sőt nem csak országos példával tudok szolgálni.
Két éve nyáron Horvátországba mentünk nyaralni, menyasszonyommal, a kis fehér suzukival, még a régi fajta, de a normális haladásra képes 1.3 85LE motorros változattal, ketten jól megpakolva.
Szeged-BP-M7-es Kanizsa országhatár-Zagreb-Rijeka odavissza, kb 1500km.
A fent leírt probléma teljesen általános, majd minden 2. megelőzött jobb autó volt képtelen elviselni, ha a 140-es átlagos utazósebességemmel megelőztem. (általában német középkategóriás autók, vagy német származásúak. Audi A4 3-as Bömbi (ezekből általában az 1.6-osak, melyek vitán felül álló módon jobb autók az enyémnél, de 11-12 mp-es gyorsulásuk nem) Octaviák Toledok, és az összes többi olyan autó, ami a felsőbb réteg "alját" jelenti)
A legáltalánosabb, hogy beérek valakit, a külsőben, indexelek, szépen, már jóelőre gyorsítok is, h ne 3 km/h-s különbséggel menjek el mellette, hanem normálisan. És akkor jön a "szokásos" amikor kihúzódom, padlógáz, kigyorsítás, én vissza a külsőbe. 5 perc mva utólérem, és kezdődik elölről... Nem 1 nem kettő hanem tucatjával ugyanez. Volt amikor megelégeltem, és a súly/lóerő arány rám kezdvezőbb volta miatt el is mentem mellettük, mert már elegem volt abból, amit 3-asdjára csinál a 75 lovas 1.2 tonnás octavia... Idegesítő, amikor mások csak azért néznek játéknak kihívásnak, ilyen veszélyes körülmények között, mert feleannyiba, harmadába negyedébe kerülő autóval közlekedem.
Amúgy a legjobban horvátországban a hegyi autópálya szakaszon jött ki a dolog, ahol én szeretek "lendületből" autózni, ha láttam, h emelkedő jön, akkor kis gáznöveléssel tartottam a 130-at, mások meg lelassultak 100-ra és nem tudták elviselni ha egy emelkedőn hagyja ott őket valami kis szar, ezért vissza kettő padlógáz. Kínozza mindenki a kocsiját, ahogy akarja, csak ne amikor ottvagyok.
(Tehát általános, szinte márkafüggetlen a dolog, és több országban, több nemzet sofőrjére is áll a teória)

jacks_colon (törölt) 2008.04.13. 11:18:09

UI: nekem speciel nem szokott fájni, ha megelőznek, akár jobbról, akár balról. Nincs mit szégyellnem, és nincs miért bizonyítanom. :)

fingerbangs 2008.04.13. 11:22:31

ugye ugye? mindig a szuzukisokkal van a baj :)

avirex801 2008.04.13. 11:26:31

aztmég támogassam a blog működését.. persze majd fogom támogatni.. idiota,aki ilyet ki ir..
zárd be a blogodat,van annyi mint a szemét..

Jacks_Colon,siman jo a kis Mini,alacsonyan van a súlypontja,lehet is vele csapatni simán:] Itthon a szőke bulák és vannak jó páran örülnek hogy 4 kerék van a seggük alatt,nem válogatnak :] meg azért gondolom az ottani szőke bulák jobban megengedhetnek maguknak egy Minit,mint itthon egy szuzit az itteniek :)

NoOne 2008.04.13. 11:27:00

Helló! Suzukival, egy Ignis-szel (is) szoktam járni. Szó mi szó, ez néha igen érdekes mutatvány, tényleg 'nagy az isten állatkertje'... pro és kontra egyaránt.
Egy sima (nem 4WD vagy Sport) Ignis 'vége' nem sokkal 170 felett van, és bár ott tartani lehetne -- a motor talán kibírná --, de nincs értelme. Tartósan elmegy 140-el, de akkor már 11-14 litert is megihat (hiába na, nem pályaautózásra építették, cserébe sok minden mást tud). A normális utazósebessége inkább 120 környékén van, ha a fogyasztást és a beszűrődő hangokat is figyelembe veszi a sofőr. Ebben a tartományban még igen nagy tartaléka van a motornak, és ráadásul könnyedén visszakapcsolható, azaz elég fürgén tud mozdulni. A fékjei átlagosak, ABS van.
Na, ennyit mindenképpen illik tudnia annak aki vezeti, és annak is hasznos, aki elmenni akar mellette vagy akit előz egy ilyen autó.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.13. 11:27:10

"baszki 2008.04.13. 10:49:33
Aki a kocsijával dicsekszik, az vagy cigány, vagy rövid a farka."
vagy mind a kettő :o)

X 2008.04.13. 11:41:56

Sok barom vegyen visszább, aki azt hiszi, hogy autópályán jobbra ugrál akkor elsőbbsége van.

HÁT NINCS! Sávváltásra megvannak a külön szabályok, másik sávban érkezőnek elsőbbsége van!

Úgyhogy 1. ha jobbról tudnak előzni, akkor farok vagy, mert rossz sávban mész.
2. ilyenkor jobbra sávot váltasz, akkor duplán az vagy, mert eleve (1) és még a sávváltás szabályait sem alkalmazod. Hiszen ott elsőbbsége van annak, aki előz...

jacks_colon (törölt) 2008.04.13. 11:42:30

"siman jo a kis Mini,alacsonyan van a súlypontja,lehet is vele csapatni simán"

Értem én ezt, írtam is, hogy nem vagyok tisztában a képességeivel. Amit nem értek az az, hogy a leghajmeresztőbb manővereket és legdurvább gyorshajtást általában Miniktől látom (bár volt már pár hasonló élményem Smart-tal is), pedig azért akad itt Lamborghini, Porsche GT3, és sok minden más is.

Riska 2008.04.13. 11:59:11

Avirex senki nem kíváncsi arra hogy támogatod-e a blogot vagy sem :) Ellenben itthon ott vannak még a számomra rettenetes hanggal rendelkező smart-ok. Bennük rendre 20-as éveikben járó hölgyek, a vezetési technikájukat nem volt módom kielemezni, de arra már rájöttem, amikor egykét parkoló smart-ot láttam, hogy miért ilyen rövid az autó.. Van akinek így sem sikerül vele normálisan leparkolni^^

CLaWz 2008.04.13. 12:00:11

Ford Transit elé is kijön az X5-ös (és társai) a pályán (hirtelen nagyot kormol, elég jól látszik a gázadás) de mikor 5 centire vagyok már tőle inkább kisorol. Többe van neki a dukkó, mint a Transit egész eleje... Derogál neki persze, de lenyeli a békát! :) Persze nem villogok, dudálok, csak tolom szimplán 160-al. jóaz.

Logikusan persze szabálytalan vagyok meg minden, kommentem csupán a márkaérzékeny autósok neveléséről sól. :)

Vincent Vega 2008.04.13. 12:00:33

avirex801 2008.04.13. 11:10:41
Oké apa...de azért megnéztem volna hogy te mit csinálsz hasonló szituban. Gondolom befenyítetted volna őket rendesen nem?

Kiss "beszéljünk a jövőről" Bálint 2008.04.13. 12:22:58

Gépkocsi elejére és hátuljára hatalmas "MÁV-os vagyok" matrica. Kizárt, hogy valaki ne húzódna le...:))))

JobbraHajts 2008.04.13. 12:28:58

A középsőben, a jobbra tartási kötelezettségnek fittyet hányva poroszkált valaki. Ahogy azt illik, bemegyek a legbelső sávba. Még nem haladtam el mellette, amikor gázt adott, majd beállt a tempómra úgy, hogy a kocsim orra a B oszlopa mellett volt. Egy 50-es kinézetű úriember vezette, akiről nem gondoltam volna, hogy ilyen vicces természete van.

Szerencses vagy, szvsz tipikus jelenseg 100km autopalyan min 1-2 ilyen szokott lenni... - jobbra tartasrol fogalma sincs, nem halad, de le nem elozheto idosebb faszfej kategoria. Kalapos skodas uj formaban :))

Hasonlo eset nekem is volt, Margit hid alatt deli iranyban a Bem ter fele mentem volna, elottem totyorgo 50-60 oreglany, mindket savba belogva araszolt, dudalasra felebred, lehuzodik hogy sikerul vegre kikerulni, termeszetesen a kezeben ott log a csikk es kenyelmesen bagozgat ahelyett hogy a vezetesre figyelne...

gerald 2008.04.13. 12:31:04

Hol nem fértek el három sávban amikor nincs forgalom? Azért ha C6-os megy pszichológushoz kér már meg hadd mehess te is vele!

Desert 2008.04.13. 12:35:54

"mikor 5 centire vagyok már tőle inkább kisorol"

haha, én már javitattam hátsó lököst 250 ezerért ilyen "tanitó" marhával :))

Kicsit karcos volt már, úgyhogy ráfért, nekem meg megspórolt egy negyed millás új lököst, meg is köszöntem a vörös fejének :)))

0xFFFF 2008.04.13. 12:40:48

Sok buzi-e kisfarkú poster mit össze nem indignálódik, hogy megelőzik. xD

Apa 2008.04.13. 12:46:12

Kifejezetten kedvelem a márkaérzékeny autósokat nevelő autós társakat... ClaWz, ha kijön eléd egy autó, akkor az talán azért van, mert a sebességed kevés ahhoz, hogy úgy haladj el mellette, hogy mögéd felzárkózva, ütemben előzhesse ő is az előtte lévőt. Vagy csak úgy viccből kisorolnak eléd? Ha szivatni akarna, akkor nem "kormolna" akkorát, hanem csak kikúszna eléd (azt ne mondd, hogy 160-nál megkockáztatsz egy csattanást az autópályán). Amikor meg visszasorol (nyilván az előzés után), valószínűleg az sem azért van, mert annyira megrettent a Ford Transitod elképesztő gyorsaságától, hanem csak egyszerűen elenged. Villognod, dudálnod, lassítanod sem kell, mint írod. Akkor mi a probléma?

Egyébként hasonlókat tapasztaltam én is, mint a legtöbb hozzászóló. Nemrég vigyáztam egy ismerősöm kis Yarisára, amíg külföldön volt. Mentem vele néhány száz km-t. Nem egy sportautó, de az 1.3-as kis motor ekkora súllyal egyész fürgévé teszi. Persze ez nem mindenkinek annyira egyértelmű, szinte nem volt nap, hogy ne akadt volna ki egy suzukis/opeles/golfos/stb azon, hogy elmentem mellette a belső sávban (alapvetően 2x2 sávos utakon járkálok). Alig mennek 40-nel a külsőben, de ha elhalad mellettük egy gyengébbnek ítélt jármű, feléled bennük a versenyző...

Érdekes, hogy amikor az 530d-ben ülök, ilyesmi nem igazán fordul elő. Egy esetre azért elég jól emlékszem. Az is egy "márkaérzékenyeket" tanító sportsoför volt, Chevrolet Epica 2.5-ben. Megzavarta, hogy egy régebbi 5-ös van a seggében, km-eken keresztül ment előttem a belsőben. Külsőben elszórva autók, de nem okozott gondot lassítani, nem villogtam, nem dudáltam, "csorogtam" szépen utána. Egyszer csak gondolt egyet, kihúzódott. Gondoltam, itt az idő :) Ahogy picit ráléptem a gázra, kedves Epicás kolléga veszettül gyorsítani kezdett a külsőben. Nyilván meg szerette volna mutatni, hogy egy "parasztbmws" nem mehet csak úgy el mellette. Hát de. Biztos erős az a Chevrolet, de egy háromezres e39-es azért sok még neki :)

Összefoglalva, a legtöbben szerintem is meghülyülnek az utakon, amikor egy - szerintük - gyengébb autót látnak.

Zsolt34 2008.04.13. 12:46:14

Én citroen szalonban dolgozok és lehet belekezdhettél volna az előzésbe,mert még azis megeshetett volna,hogy megáll,ahogy ezeket a gépeket ismerem.
Nem egyszer fordult elő,hogy a tulaj minden haragját ránk zúdítva veri magát,hogy a 10 millás autója valamiért nem ment 80nál többet autópáján.
Elektronikai probléma miatt egyébként. :)
Szóval nem biztos,hogy jobb autója van aki drágábban vette. Sokan azthiszik,mert valami drága az autómatikusan mindenben jobb egy nála olcsóbb autótól. Ez nem így van.

bervas 2008.04.13. 12:52:09

No igen, szívem csücsökje a "középső sávban tötymörgés" téma :-) Jellegzetes példája az "én vagyok a király, nekem mindent lehet, letojok mindenkit, tudom minden jogomat, ellentétben a kötelességeimmel" stílusnak.

Az élet olyan, hogy néha az ember előz, néha az embert előzik. Néha sávot kell váltani, néha fékezni. Ha mindig ott az index sávváltás előtt/előzéskor, akkor nincs baj.

Svájcban döbbentem meg nagyon, amikor láttam az autópályára felhajtó sávok hosszát. Index ki, és már jön befele a bürger. És beengedik.
Egyszer talán mi is elérjük ezt az állapotot.

cuebler 2008.04.13. 12:57:50

erről nekem a tavaly nyári élmény jutott eszembe: keszthelyről hévíz felé utolértem egy német rendszámú freelander-t. index ki, előzés. nem hiszek a szememnek: a majom németje (fuxos 150 kilós fajta keletnémet k*cs*g) felgyorsít hatvanról százra. ejnye, mondom. mögöttem a két gyerek, hát nem fogok versenyezni veled kisköcsög. még egyszer bepróbálkoztam, most százhúszig bírt gyorsítani. oké-oké, nyugalom. a következő elágazónál inkább lehúzodtam. pedig nem suzukim volt :)

Zak 2008.04.13. 13:01:59

Életkori sajátosság, kinövi az ember... :P Kisautóval (Z34 Colt 1.3) szarok bele, hogy Lada vagy Lexus - ha az én nyugis tempómhoz képest tetvészkedik, és biztonságosan elhagyhatom, akkor el is megyek; és ha jobbszélen nincs Kama3, baloldalt meg Alonso, akkor nekem az is mindegy, hogy jobbról elhaladok vagy balról előzök. Tipikus pl. M3 Gödöllő előtt/után a 3 sávos helyeken, kapaszkodósávban - jobbra tartva, a normál 120-130 sebességemet tartva mindig elhussanok pár, sávot váltani lusta user mellett. Ha user mégis hirtelen streetfighter lesz, akkor meg hadd menjen, az ilyen idegbetegeket szoktuk városban 3-4 lámpa után szép lájtos tempóban utolérni. Nekem a kocsim meg a vérnyomásom van annyira fontos, mint neki az egója. Miskolcra meg 10 perccel előbb odaér. Egészségére.

Barnabás 2008.04.13. 13:05:16

Ilyen a közlekedési morál.Ezért hal meg évente több ezer ember az utakon.Megoldás:minden úrvezetőt visszamenőlegesen alkalmassági vizsgálatnak alávetni.Aki nem felel meg pszichésen vagy fizikálisan,szigorúan bevonni a jogositványát.

ember 2008.04.13. 13:20:59

Zak! És ha nem miskolcra megy, hanem romániába viszi a gyermekét agyműtétre??

martong 2008.04.13. 13:27:08

Ez szerintem is egyénfüggő és nem márkaspecifikus
a középsőben haladás szerintem valami rituálé lehet, vagy úgy kevésbé jön ki a csőlátás. (jah 80-nál :D )
ha zavarja őket a közel levő padka akkor az M0son mit csinálnak? bevesznek előtte 2 zoloftot, vagy halálra izgulják magukat?

Zak 2008.04.13. 13:31:16

90-el a középső sávban?

azlok23 2008.04.13. 13:40:33

hawkeye 2008.04.13. 09:27:48

azért nagyobb az előforulási arány, mert a böhöm nagy autóka gyorsan is tudnak menni, így sokkal többet előznek. a trabant meg nem megy annyival, és nem tud úgy előzgetni, így akármennyir is barom a sofőr, nem fog tudni megelőzni 130-nél, mert nem tud annyival menni. barom sofőr előfordulási arány nem kocsi függő. a böhöm nagy kocsi csak segít előhozni ezt a tulajdoinságot, a trabant meg nem! ;)

mrc 2008.04.13. 13:44:11

jacks_colon:
Szintén zenész (Anglia). Én páldául azért nem előzök a bal (Mo.-on a jobb) sávban, mert nem szeretem feleslegesen idegesíteni a másik autóst. Ki tudja, miért tötymörög, felteszem, hogy előbb-utóbb észreveszi, hogy mögötte valaki van aki menne gyorsabban is.

Viszont az megdöbbent, hogy Te magasról tojsz arra, hogy valaki gyorsabban menne a belső sávban, mégsem húzódsz le előle, hanem elvárod, hogy ő előzzön meg a rossz oldalról. Lehet, hogy ínhüvelygyulladásod van, mert másként nem tudom elképzelni, miért fájna lehúzódni a külső sávba akár százszor, ahogy írod (számoltad már, hogy hányszor forgatod el a kormányt egy utad alatt egyébként? Tényleg olyan szörnyű egy párat még rátenni? Nem értem). Autópályás sebességnél még arra sem hivatkozhatsz, hogy nincsen szervokormányod, és azért nehéz tekergetni pár cm-t...

A magam részéről úgy vagyok vele, hogy semmi bajom azzal aki gyorsabban megy mint én, meg azzal sem, aki lassabban. Csak kérem szépen, döntse el, hogy melyik, és én szívfájdalom nélkül megelőzőm vagy elengedem, akármilyen autóban van. Cserébe hadd tegyek így én is.

Kandabula 2008.04.13. 13:46:10

Nekem két dolog "jön le" ezekből a példákból:
1. Magyarországon nem szabad használt autót venni, mert a rettenetes vezetési stílus a motorokat idő előtt tönkre teszi,
2. A magyarság kb. száz éven belül közlekedési balesetek miatt kihal...

kopaszerős 2008.04.13. 13:48:20

Igazatok van, hogy ez elég klasszikus eset, hogy valaki proszkál az úton, de megelőzni magát nem hagyja senkinek (nem feltétlen suzukisnak nem, hanem senkinek, akit le bír nyomni). Az ilyenek mellett csak az megy el, aki legalább 50-el gyorsabban tud nála haladni, és mire észbekap hetedhét határon túl van.

Viszont a suzukis történetnek megvan a másik fele is. Nagy autóm van erős motorral, stabil futóművel. Mégis mindig akad 1-1 20 éves kocsi vagy 1.3-as suzuki vagy 1.2-es Astra, ami megpróbálkozik a versenyzéssel, elkezdi nyomni mint a veszett, ha meg akarom előzni. Még azt sem lehet mondani, hogy a kresz mindenkire vonatkozik, mert ők ilyenkor ugyanúgy átlépik a sebességhatárt.

Hozzáteszem 99%-ban szabályosan megyek, 140 felett szükőévente haladok sztrádán. De amikor a 110-el poroszkáló 1.3as Swift vagy picurka motoros Astra előzésébe kezdek akkor érdekes mindegyik megpróbál keménykedni. Miért van erre szükség? Az erősebb autóban ülő úgyis meg fogja előzni, sőt teszi ezt anélkül, hogy vörösödő fejjel nyomná a betonig a gázpedált, üveg hangon forgatva a motort (megmutatva a hátul ülő családnak, hogy apa nem hagyja magát)...

jacks_colon (törölt) 2008.04.13. 14:11:40

"Viszont az megdöbbent, hogy Te magasról tojsz arra, hogy valaki gyorsabban menne a belső sávban, mégsem húzódsz le előle, hanem elvárod, hogy ő előzzön meg a rossz oldalról."

Akkor olvasd el még egyszer amit írtam, légy olyan kedves. Az én tempóm autópályán 80-90 mph, amiről gondolom te is jól tudod, hogy itt "normális" haladási sebesség. A külső sáv mindig tele van teherautókkal, amik 60-70 mph-val mennek. Tehát nincs értelme lemenni. Másrészt pedig azt írtam, hogy ha ÜRES a belső sáv (belső, ami előzésre van ott), AKKOR miért nem tud ott megelőzni az, aki 100-zal menne 90 mph helyett.

Macroglossa 2008.04.13. 14:13:56

Azért a teljes képhez tegyük hozzá, hogy a szuzukisták között a normálisan vezetők aránya hasonlatos a roma népességben a tízparancsolatot betöltőkéhez, legalábbis nem sokkal jobb.

Elmondható, hogy az:
-előzni kezdem,és nekiáll gyorsítani.
-ki akarom gurulni a piros lámpát, és nagy büszkén beelőz, hogy meg kelljen állnom.
-duplasávos körforgalomban mindkét sávot levágva, kishíján rám kenődve egyenesen át.
-macisajtot fel sem fogva főútra elém körülnézés nélkül elém kanyarodó.
-körúton sávot váltani a Jóistennek sem engedő
-verőfényes tavaszi délelőttön ködlámpával járkáló,ennek tudatában se lévő nyanya.
-egyszámjegyű főúton ötösben ötvennéggyel haladó kalapos fogyasztóbajnok.

Most a teljesség igénye nélkül,az elmúlt pár hét terméséből, 80 százalékban szuzukista, a maradék 20 Astra, Fabia, kályhacsöves szakadt kettesgolf kisköcsöggel, de általában még azokkal is kevesebb bajom van.

A Suzuki különben egyáltalán nem rossz kisautó, apámnak is az van, de amit a vezetőik produkálnak, az egyszerűen félelmetes.
Én egyszerűen az életösztönt hiányolom belőlük (az első lökhárítómban több svédacél van, mint a literes suzi motorblokkjában, és mégis mániákusan megpróbálnak felkenődni rám), meg az alapvető udvariasságot, csak egész véletlenül engednek sávot váltani, mindig megjegyzem, ha udvariasak, mert ritkaság, annyira igyekeznek kompenzálni.

Egyébiránt meg széles ívben teszek rá, ki előz meg, amennyiben gyorsabb, és gyorsabban szeretne haladni nálam, ha majd potencia-problémáim lesznek, akkor kipróbálom a viagrát.

a_quattro 2008.04.13. 14:27:26

A múltkor a "péntek este csúcsban" haladok az a belső sávban az M3-ason Pest felől. Mindkét sáv tömve, a külső 80-90-el, a belső 90-100-al haladt. Egyszer csak észreveszem, hogy 5-6 autóval mögöttem valaki villog, mint az állat, próbál mindenkit letolni maga elől. Kb. 5 perc alatt leszorította a mögöttem lévőket, majd utolért, beleállt a seggembe és erős villogtatásba kezdett. Felkapcsoltam a ködfényszórót, majd enyhe fékezéssel jeleztem, hogy nem vagyok bxxi, fogjon vissza kicsit. Így haladtunk kb. 10 km-ert, majd egyre csökkent a forgalom, úgyhogy lepadlóztam 230-ig, gondoltam úgyis otthagy a barom. Nem jött öszze neki, én visszaálltam 130-140-re, erre nem mert megelőzni, csak kb. 20 km után. Azt hittem azért villog, mert siet, de akkor elhúzott volna mellettem sztem. Amúgy 6-os Mazda volt, 1.8-as, én A6-al járok. Nem baj, legalább kikormoltam a verdát, füstölt mint a gyárkémény...

Nem értem a sok kis kocsogot 2008.04.13. 14:28:29

Csak magyarországra jellemző, hogy a tahó paraszt vesz egy kisautót (1,2 - 1,6) aztán nyomja neki 140-160-al. Érdekes módon ez nyugatra nem jellemző, ott a fiat puntó pályán max 110-el megy, nem hajtja szét a motort, és elengedi azt, aki képes rendes autót venni 1,8-as vagy annál nagyobb motorral!!!!!

jacks_colon (törölt) 2008.04.13. 14:34:29

Nem értem a sok kis kocsogot:
Egész jól sikerült reprezentálnod a magyar autóstársadalom gondolkodásmódját, egy ilyen rövidke hozzászólással is.

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.13. 14:35:00

Akkor összefoglalom:
1,6-ig: szar autó, kis köcsög, tahó paraszt sofőr
1,8-tól: jó autó, félisten söfőr

Kicsijoe 2008.04.13. 14:39:25

Nálam személyszerint sofőrfüggő,kit engedek be magam elé,és kit nem.Ha sötét van,akkor autófüggő.Bár akkor sincs instant tipusfüggő gyülölet.Alaphangon a "fapadosokat" nem engedem be.Tehtá műanyag lökösös suzinak mögöttem a helye.Általában megfigyelhető (tudom,nem mindig) hogy a "nem színrefújt" lökösösök alulmotorizáltak is.Illetve szerény magánvéleményem,hogy a fapadost vásárlók egy külön állatfaj.Mert mondjuk egy fapados Logan áráért már lehet kapni egy elég pofás,3-4-5 éves autónak nevezhető tárgyat (amiből nem égő kiszálni,és még szervó is van benne) .Szóval,persze biztos sokan vitáznának ezzel,de én az ilyet elvből "letúrom" ha van rá mód.Amúgy a postban szereplő jelenség párja : 2/A-n 70-nel tökölő sor,de amikor az egész konvoj elér az 500 méternyi duplasávra gödnél,akkor rögtön mindenki 110-zet nyom minimum.Azzal a versenyzővel az élen,aki eddig 70-t tökölt....

jacks_colon (törölt) 2008.04.13. 14:39:44

majdazteneldontom: az 1 literes Fisher Fury-t, ami 3s alatt van százon hová sorolod? ;) Písz.

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.13. 14:48:48

Az elméleteddel csak annyi a gond , kedves "Nem értem a sok kis kocsogot", hogy mondjuk egy olyan 1,6-os, 110 lovas 1 tonna és 4 méter alatti alsóközép kocsival, mint az enyém bármikor hülyére szívathatnék egy 1.8-as, vagy 2 literes másféltonnás 140 Le körüli "rendes autó"-t, akár városban, akár autópályán... (ha akarnám...)

Kicsijoe 2008.04.13. 14:55:24

majdazteneldontom: az elméletedhez annyit hozzátennék,ha mégsem jön össze,és mindketten elszálltok,a másfél tonnás szedánost jó esetben élve szedik ki a nagyvasból,azt viszont nem szívesen nézném meg,ami belőled marad...
Láttam én már Nissan Sunny GTR-t,plusszba megtunningoltat,amivel benéztek egy kanyart 90-nél...

attilaeus 2008.04.13. 14:58:42

Figyu, Vito-s vagyok, én az autópályán 110-120-al szoktam menni a külső sávban, előzzetek, ahogy csak jólesik! Hidegen hagy.

kisi 2008.04.13. 15:01:56

Jó ideig és jó sokat jártam egy Samarával. Jó párszor előfordult velem is ilyesmi, mármint, hogy rosszul türték a lada száguldását :) A vicces az, hogy általában suzukis hüléyskedet, hiába. Persze hozzá tartozik akkor még csak a régi suzuki volt, swift az meg ugyen nagyon nem vette fel a verseny a samarával, így mindig vicces helyzetek adóttak:( de autópályán legalább nem unatkoztam mert szórakoztattak:)

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.13. 15:05:06

Értem én Kicsijoe, azért is írtam oda, hogy "ha akarnám". :)
Csak azt kívántam kifejezni, hogy egy 1.4-es vagy 1.6-is lehet jó autó....

jacks_colon (törölt) 2008.04.13. 15:07:24

majdazteneldontom: már leesett nekem is, nem jött át elsőre az irónia.

Kicsijoe 2008.04.13. 15:15:30

Nekem munkahelyemen szokta mondani az egyik pasi,hogy ő a legnagyobb király,mert neki 400 lóerős van.
Egy szép nagy Volvo Kaminyon :))).

Kiló lóerő arányban kéne számolni,csak erre a szintre még kevesen jutottak el.

Egyik ismerősöm akarta mindenáron lenyomni a torkomon,hogy az ő kocsija egy autópálya-ragadozó 137 lóerővel.Hiába próbáltam vele megértetni,hogy 1695 kilóhoz ez egyáltalán nem sok :)

Krisi 2008.04.13. 15:53:56

Nekem az a kedvencem, amikor megyek egy ismerős országúti szakaszon a kis Corsa B -vel, normális 90-100 as tempóval, mivel tele van az út kanyarokkal, és jön mögöttem egy nagyobb, erősebb, gyorsabb autó (nagyrészt német), aki tolna le. Csak az a gond, hogy kanyarban neki is lassítania kell. Én meg megyek gyors tempóban, mivel ismerem az összes kanyart, tudom, hogy hol vannak a kátyúk, összegezve az szokott lenni, hogy jön mögöttem a "nagyautómvanmegmutatom" sofőr, de nem bír megelőzni.
Aztán elérkezünk a következő községbe, és lelassítok 60-ra, na ekkor szoktak örömittas fejjel megelőzni, hogy "na most megmutattam, hogy ki a gyorsabb". Én meg csak röhögök rajtuk. Szánalom.

Az meg szintén gyakori, hogy megyek 100-zal, megelőz a nagyobb gép, aztán megy tovább 80-nal. Ilyenkor általában lehúzódok, keresek valami kazettát, hangolom a rádiót, megigazítom a nadrágom, stb, és 2 perc után megyek tovább a saját tempómban. Szóval hagyni kell a picsába, menjen, ha menni akar, de ne engem veszélyeztessen.

Az meg a csúcs, amikor Simsonon megyek városban 60-körül, és még úgy is meg akar előzni az autók 80%-a. Mondjuk megértem egy szinten, én se szívesen szagolnék 2ütemű füstöt magam előtt, de azért a faszom kivan néha, amikor látják, hogy 30 méter múlva ott a piros lámpa, de csakazértis meg kell előzni.

Secnir 2008.04.13. 17:05:42

"Kandabula 2008.04.13. 13:46:10
Nekem két dolog "jön le" ezekből a példákból:
[...]
2. A magyarság kb. száz éven belül közlekedési balesetek miatt kihal..."

hát nem hiszem. el fog jönni egy pillanat, amikor ez a folyamat megáll, mert az utolsó hülye is meghal a pályán, onnantól kezdve stagnálni fog a dolog. eljön egy gyönge felívelés (akkor lehet majd normálisan közlekedni), és az újonnan születettek egy olyan közlekedési morálba érkeznek, ahol megtanulnak európai módon vezetni.

más:
régen matizom volt, siettünk haza (tényleg sürgős volt a dolog, tudom, nem mentség) nyáron az M3-on.
klímával padlógázon 2 fő + csomagok= 150 emelkedőn felfelé, lefelé 170 vizszintesen 160.
volt aki el tudta viselni, hogy a belső sávban közlekedem, volt aki nem.
aki elviselte, azt nem láttam. aki nem tudta, és +10km/h val mentek előttem, azokat a mátrai emelkedőkön értem utol. megérte az a +10km-h?

más2:
most "kettesgolfos" kisköcsög vagyok.
van amikor én előzök, van amikor engem. oszt?

más3:
talán egy közlekedéspszichológust kellene meginterjúvolni azokról az esetekről, akik a KRESZt a fajta/márka/lóerő jelleggel próbálják a maguk irányába magyarázni (értsd: én középvezető/bmv/200 nekem szabad tilosparkol-záróvonal stb).

Krisi 2008.04.13. 18:06:21

Hehe, az egynégyes - egyhatos filozófiához:
Opel Corsa OPC 1600 köbcenti, de bátorság lenne azt mondani rá, hogy lassú :)
Mint már írtátok: a súly - lóerő arány a nemmindegy. Ezért néznek sokszor a 15 éves 2000-es prémiumautókban, hogy hova tűnik előlük az 1,6-os GTI/GSI :)

cso zsi 2008.04.13. 18:36:00

" bervas 2008.04.13. 09:50:07
Szabálymagyarázat egy KRESZ könyvből:

"Olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol a forgalmi sávokat útburkolati jelekkel megjelölték, a külső forgalmi sávban folyamatosan haladó jármű a belső forgalmi sávban folyamatosan haladó, tehát nem előzést vagy folyamatos előzést végző jármű mellett fokozott figyelemmel elhaladhat. [b] Ez a művelet nem tekinthető előzésnek. [/b]"

Azaz aki az üres pályán a középső sávban totyog folyamatos 80-nal, ne csodálkozzon, ha jobbról 130-cal elhaladnak mellette. "

Ha már Kresz-könyvvel példálózól, nem árt elovasni is. (Nem kell messze menni a géptől, a neten is van pár helyen.)
Külön kitétel, hogy autópályán jobbról előzni tilos.
Ha szoktál járni a hazai pályákon, a világító táblákon ki is szokták írni. (Németen is láttam már.)
Más is felhívta a figyelmed arra, hogy amit idéztél az csak lakott területre vontkozik, a párhuzamos közlekedés szabályai miatt.
Ha előzni kell, előzöl. Balról.
Autópályán is érvényes a jobbra-tarts, akármennyivel is haladsz.
A háromsávos (+leálló) szakaszon is. Kivétel az emelkedőknél a leállósávból kialakított "kapaszkodósáv", ami a nehéz/lassú gépjárművek haladását segíti elő azzal, hogy kihúzza őket az engedélyezett sebességre képes autók elől.
Ilyenkor még ki is van táblázva 100-70 minimum sebesség a normál sávok számára, tehát aki egy emelkedőn 80-nal megy a "középső" sávban azt nem illik ledudálni/levillogni.

Apa 2008.04.13. 19:04:59

cso zsi: mi van akkor, ha a külsőben megyek normális tempóban, és beérek a belsőben egy belassult/alvó/nemtörődöm autóst? szerinted nem mehetek el mellette, mert "autópályán jobbról előzni tilos"? tévedés.

az előzéshez sávváltás is kell. ha csak elmegyek a belső/középső sávban haladó mellett jobbról, az nem előzés, hanem "elhaladás".

ha a kolléga közben rám húzza az autóját, ő követ el szabálytalaságot, mert sávváltáskor elfeledkezett belepillantani a jobb tükrébe (+ellenőrizni a holtteret).

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.04.13. 19:12:30

Miért nem írod ki a teljes rendszámot?
Megérdemli,ha ennyire királynak érzi magát.

bervas 2008.04.13. 19:15:20

Az idézett szöveg általánosságban vonatkozott párhuzamos közlekedésre alkalmas útra.
A lakott területen belüli eseteket a következő bekezdés taglalta, azt nem akartam bemásolni.

Tehát: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a külső sávban elhaladni a belsőben haladó mellett nem előzés, ezért az előzésre vonatkozó szabályok (csak jobbról) nem vonatkoznak rá.

Vladimir Harkonnen 2008.04.13. 19:18:11

Versenyzőknek:

34. §

(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.

Vladimir Harkonnen 2008.04.13. 19:20:21

jacks_colon 2008.04.13. 11:42:30
"siman jo a kis Mini,alacsonyan van a súlypontja,lehet is vele csapatni simán"

Értem én ezt, írtam is, hogy nem vagyok tisztában a képességeivel. Amit nem értek az az, hogy a leghajmeresztőbb manővereket és legdurvább gyorshajtást általában Miniktől látom (bár volt már pár hasonló élményem Smart-tal is), pedig azért akad itt Lamborghini, Porsche GT3, és sok minden más is.

Nem lehet, hogy a miniseknek Mr Bean volt a példaképük? :-)

attila 2008.04.13. 19:23:31

Csak némi hozzászólás.Sokáig Clioval közlekedtem,ami ugyan nem versenyautó de a 82 lóerős dizel elég fürge masina.Amikor előzni próbáltam valakit biztosan gyorsitani kezdett és le akart szoritani az utról.Mivel én is elég gyorsan járok ez nem mindig sikerült.Az általános megfigyelés alapján és mivel évente kb százezer kilómétert autózom van idő és lehetőség figyelni,a Passatosok a tegerőszakosabbak és mindenáron bizonyitani akaroak.Nem akarok általánositani,de sajna ez a sok év tapasztalata.Mindegy a kor,öltözet vagy bármi,ez a jellemző sajnos.Három év Clio után mostanában egy Navarával járok bő egy éve,igy most a másik oldalról látom.Erről az autóról viszont mindenkinek a teherautó és lomha jószág képe ugrik be,igy elég sokan kihajtanak elém,próbálnak legyorsulni igen sokszor szabálytalanul.Persze az ellentábort sem kell félteni,a kis autókkal igenis próbálnak nagyon sokan erőlködni,sokszor mivel másképp nem megy szabálytalanul vagy igen veszélyes előzésekbe bonyolódva.Az autópályán ha csak lehet a jobb sávban közlekedem,nem vagyok megrögzött belső sávos.De az előttem szólóakhoz hasonlóan tapasztalom sok honfitársunk kényszerét erre,sokszor látom mihelyt kikanyarodik egy több sávos útra mégha üres is a külső sáv azonnal a belsőbe kanyarodik.Sokszor elnézem,szinte üres a külső sáv,mindenki a belsőben botorkál.Talán ott olcsóbb a benzin,vagy nem értem mi okuk erre.
Na szóval a lényeg általánositás nélkül:mindkét oldalnak megvan a maga "fekete báránya",bőven vannak példák mindkét esetre.Nemrég voltam pár napot Svédországban,teljesen meglepő módon ott nincs gyorshajtás,felelőtlen előzés,pofátlan furakodás.Meglepő volt hazaérni és tapasztalni az itthoni körülményeket.
Egy a lényeg:szerintem egyik oldalnak sincs mit a szemére vetni,ha mindenki a normális stilust alkalmazná fel sem merülne ez akérdés.Sem a kis autósoktól sem a naygoktól.Egy kis figyelemmel egymás iránt megszüne ez a probléma.

Swiftes 2008.04.13. 19:25:56

Valaki írta fent, hogy a suzuikos nem vezetnek normálisan.
Bár hülyeségnek hülyesék, mint minden általánosítás, de egy csöpp igazság van benne.

Az én verzióm szerint mindegyik autótípus vezetői között vannak hülyék, legyen ez mondjuk 5%. A Swiftből tavaly eladtak 16 156 darabot, a Nissan Micrából pedig 831-et. Arányaiban ugyanannyi hülye van a Swiftesek között, mint a Micrások között, mégis az ember sokkal nagyobb valószínűséggel találkozik hülye Swiftessel.
Ebből pedig - valahol logikusan - azt a következtetést vonja le, hogy lám-lám az összes Swiftes hülye.

Személy szerint engem is hozott már nehéz helyzetbe márkatárs... nem véletlen. Nem tudok úgy 5 km-t menni, hogy ne jöjjön szembe 3 ugyanolyan Swift, mint az enyém. Micrára pedig lehet, hogy egy napot várnom kell.

Összefoglalva: nem az autó típusa, hanem a személy a döntő, még ha a napi rutin nem is ezt mutatja. Az autó nem tehet arról, hogy egy tahó vezeti.

Wick 2008.04.13. 19:42:45

Hmmm...

Swiftes, alapvetően igazad van, nagy számok törvénye satöbbi, de azért szerintem a balfasz vs. normális emberek aránya sem állandó autótípusonként. Swiftből két altípust különböztetünk meg: az egyik a kalapos skodás aki beszámíttatta a skodrit (Árpád híd, belső sávban ötvennel) a másik meg bézbólsapkás hülyegyerek az 1.3 versenygéppel (Árpád híd, szlalom pálya). Mindkettőből viszonylag sokat látok, ahhoz képest is, hogy milyen sok Swift szaladgál errefele.

Swiftes 2008.04.13. 20:07:26

Wick: és a belgák hova álljanak?
:)

mitsus 2008.04.13. 20:07:40

Magyarországon az emberek elsősorban két dolgot nem tudnak felfogni hogy működik:
3 sávos autópálya, középső sávban tetvészkedés, és anyázás, ha "megelőzik" jobbról,
2 sávos körforgalom. Sztem ha újra akarnám fényezni az autom, ami kb. fél millát ér, akkor simán csak keresnék egy ilyet, és 3-4szer átmennék rajta szabályosan, tuti, hogy valaki nekem jön, vagy én megyek neki valakinek! Na de nem vagyok bunkó, max. csak anyázok rájuk..

Poli1 2008.04.13. 20:52:50

Jobbra tartasai kotelezettseg van.
Palyan a jobb szelso az nem BUSZ sav!!!
Vagyis az hogy az kapaszkodo meg teherautoknak van, ezert nem illik stb. az csak ures duma szerintem.
Jobbrol elhaladni a kozepsoben cammogo melett jobbrol elozes. Vagyis neked be kell menni 2 savot, majd ujra ki.
Szoval a kozepsoben menni nem illik es aki ezt teszi az a bunko.

cso zsi 2008.04.13. 21:17:18

Én meg elnézést kérek, ugyanis a jelenleg fellelhető Kreszben valóban nem szerepel jobbról elhaladási tilalom autópályán.
De akkor mi alapján tudjuk tilosnak, ha a párhuzamos közlekedés szabálya engedi?

Porsche utánfutó gyártó kisiparos 2008.04.13. 21:37:31

cso zsi
Azért mert elméletileg beljebb csak gyorsabb autók mehetnének, hiszen ők tulajdonképpen előznek, hiszen azért váltottak sávot, hogy eléd kerüljenek, és utána vissza kéne térniük, hiszen jobbratartás van. Tekintettel arra, hogy a jogalkotó nem arra találta ki a kreszt, hogy az egyik pontot megszegőre való reagálást is kitárgyalja ( mert akkor 50 kötetes lenne) nem foglalkozik ilyen esetekkel.
Jobbról előzés az, amikor a kalapos 100-zal megy a belsőben előtted, nálad pedig szakad a cérna, külső sáv, elhaladás, majd elé vissza a belsőbe.

X 2008.04.13. 22:55:12

szubjektív: szarom én le miért nem húzódik le, ha nem halad, én megyek. ha jobbról, akkor jobbról: ennyi...
biztos az anyósához megy de előtte húzza az időt, minél később ér oda, annál jobb neki :D

danken 2008.04.14. 00:18:34

Egyszerű aki lassabb álljon félre, utána mehet tovább, ez a betartok neki mentalitás tipikus magyar jelenség, a másik szánalom meg aki akkor kezdi el nyomni mikor mellé érsz, ilyenkor reflektort felkapcsolni, had élvezzen a marha

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.14. 01:25:39

KRISI: én imádom a kétütemű füstöt, biztosan nem előznélek meg! A Barkasé a legkirályabb, a Trabié annyira nem jön át. :)

SWIFTES: flamandok balra, vallonok jobbra... :)

Amikor ezres stiftem volt (még bézbólsapkás hüJegyerek koromban) én is próbálgattam néha magamat, de a megfelelő kategóriával (Astra F 1.4 8V, Corsa 1.2, stb.), de hál istennek lépcső módszerrel köbcentiben eljutottam a duplájáig (teljesítményben a triplájáig) és azóta a hév meg a felére.
Magyarul: nyugodtan autózok (csendben suhanni jó!), tempósan és nem izgulok minden előzésnél, mert bár ha nem is (mindig) használom ki, de ott van és megnyugtat az erőtartalék. Kéne az 1.3-as stifteket hajszoló kollégáknak már feljebb váltani, megnyugodnának és nem mellesleg a gép sincs így széttaposva.

Manapság azért is van az általánosítás a "sztrítrácser" gyerkőcökre a Stifttel kapcsolatban, mert egy lufis, 1.3-as 3-ajtós Stiftet meg tudnak venni már 700 ezerért is és meg is teszik. Mert olcsó és finom, fillérekből "tuningolható" és azért alapvetően megbízható és occcsó az alkatrész, ha reped a naci.

Tapasztalat szerint az 5-ajtósokkal nem nagyon van gond, az a nem-vet-fel-a-lé-de kinőttem-a-buziskodós-kort embereké. Néha frusztrált apukáké.

Ha meg buziskodni jön ki elém a delikvens a pályán, kap egy ködlámpa-xenon-refi kombót, de azért belassítok finoman (egy gombra van kötve, ha kell - vakunak becézem a gombot). Ha befejezte az ideggörcsölést, akkor meg visszaállok a tempómra szépen és nagy ívben szarok a fejére. Bár az eléggé zavar, hogy a tempomatot a magyar pályán nem tudom szinte használni, köszönhetően a sok előrelátó, jó helyzetfelismerő úrvezetőnek.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.04.14. 09:25:49

Egy kérdésem van csak: Magyarországon mindenki idegbeteg?! (én is néha ;) )

buzukis 2008.04.14. 09:48:54

A Suzuki népautó, nekem is van melóskocsinak használom. ;)

A témára rátérve, mind igaz, amit a téma elindítója leírt. A suzukikkal szemben az emberek agresszívak, nem toleránsak, és le próbálják tolni az útról (nem csak pályára értem)

Mondjuk velem emberükre akadtak, mert ha buzuskodnak velem, akkor megjárják. Beállok főúton 60-70 re oszt csókolom. mi a faszt képzelnek az emberek, versenypálya az út?? tanítani kell a prolit, hogy megtanulja.

buzukis 2008.04.14. 09:52:48

Na még valami...a hülye prolik mennyit nyernek azon, ha 90 helyett 130 al mennek a főúton??? 2 percet wazze!!! vagy annyit se!

Pályán 130 helyett 180????
max annyit amennyi idő alatt elszívok egy spanglit!

Idegbeteg nép a magyar, és kész.

Kata 2008.04.14. 16:49:31

Node kérem, fiatalemberek, megfeledkeztetek a Kisfityók ájeréről? Hogy lehet a Kisfityót kihagyni? Vagy a Wartburgot? Vagy a Dáciát? Szégyen-gyalázat. Kérem róluk is megemlékezni! (Bár nekem a Babettám büdösebb volt, mint két Trabi együttvéve, forgalmi oktatáson mindig leghátul kellett mennem ugyanezen okokból. :D)

Egyébként múlt hétvégi legnagyobb flash:
Kisfityó, csajszival a kormány mögött, hátul matrica "tolni" felirattal, aztán poénból megelőztük, hogy már az elejét is lássuk, természetesen elöl is matrica: "húzni" felirattal. Csak kicsit röhögtük magunkat halálra... :)

FlybyWire 2008.04.14. 17:56:38

"majdazteneldontom 2008.04.13. 14:35:00
Akkor összefoglalom:
1,6-ig: szar autó, kis köcsög, tahó paraszt sofőr
1,8-tól: jó autó, félisten söfőr "


Ööö... Lancer EVO.
1500 ccm, 300 HP.

(tudom, hogy ironizálsz, és amint látod, egyet is értek :)
Az én új szekerem pl. 1.6-os, 126 LE és csak 1.1 tonna üresen. Volt egy 1990-es, 12 szelepes 1.5-ös Coltom (~900 kg), ami rommá alázta volna....

AP (törölt) 2008.04.14. 19:02:35

Joe bassza szájba anyukáját!
Remélem egyszer egy Viper fogja szanaszéjjel szopatni ugyanígy, és a végén felkenődik a billencses Ifára.

AP (törölt) 2008.04.14. 19:03:36

Ficere: csak megsúgom, hogy az Evo kétliteres turbó.

Krisi 2008.04.14. 21:04:22

Kata, KuKori: Nyáron voltam Simsonálison (Országos Simson találkozó) és egyik nap volt felvonulás, 200 Sámson egy rakáson, el lehet képzelni milyen tavaszi virágillat volt :)
Elején mentem, hátranéztem, és a kék füstben csak az első lámpákat láttam, ahogy halványan világítanak :D
Na az életérzés volt. A végére már kicsit beszédültem :) Az már csak hab a tortán, hogy a gépek nagy részénél nem volt rendesen belőve a keverék arány, kivehető volt a masszív Arol 2T illat :D

Szendwich 2008.04.14. 21:54:24

"Ööö... Lancer EVO.
1500 ccm, 300 HP.

(tudom, hogy ironizálsz, és amint látod, egyet is értek :)
Az én új szekerem pl. 1.6-os, 126 LE és csak 1.1 tonna üresen. Volt egy 1990-es, 12 szelepes 1.5-ös Coltom (~900 kg), ami rommá alázta volna...."

Akiknek erre all fel a fasza, az jarjon gyorsulasi versenyekre, es ott egesse szet a kuplungjat...
au.youtube.com/watch?v=4EFC-Jg99ac
au.youtube.com/watch?v=bIHKe27WvAA

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.04.15. 10:48:19

nekem a skoda 120L biztosítja, hogy minden helyzetben én legyek a megelőzött. :P

P3Dr0 2008.04.16. 13:35:04

Én egy 850-es BMW-vel közlekedek és soha sincs problémám az autópályán.Ez hogy lehet? Igaz ha jobban belegondolok kamion előz kamiont az nem egy "szívmelengető" látvány :D
Ha fáradt vagyok vagy ráérek akkor meg a külső sáv is tökéletesen megfelel és sose idegesít,hogy ki megy el mellettem.Az meg legfőképp nemérdekel,hogy milyen kocsival :D

Sam8888 2008.04.16. 18:05:50

Sztem nem a fickóé volt a citroen, (igen, csak így, kisbetűvel) hanem a banké... Aztmondják, hogy ízlést nemlehet venni. Biztos ő is a teszkógazdaságos fajtából való.

Tomatis 2008.04.17. 15:26:43

Puntomtol se ilyed meg senki, nem huzodnak le csak ha mar egy oraja mogotte tapadok. Elozo kocsimmal 745-os bomivel ilyen nem volt; latja h bmw es mar le is huzodott? Ez mert van?
Bar segitett egy suzukis bacsika egy hete, belement fiat elejebe, kicsit pupos meg szervizelesig a motorhazteto. Latjak h "torott" mindenki menekul:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása