Előre szeretném bocsátani, hogy a legnagyobb tisztelettel gondolok azokra az emberekre, akik hivatásuknak választják, hogy bajban levőkön segítsenek. Ugyanígy (vagy éppen ezért) elítélem azokat, akik ebben bármilyen módon akadályozzák őket.
Egyszer mégis előfordult velem is egy ilyen eset. Mindez egy kint felejtett index miatt. És bár igazából nem történt semmi (némi ijedtséget leszámítva), napokig rágódtam azon, hogy hol is történt a hiba.
Ennyi felvezetés után a lényegi történet:
Mintegy három éve történt, helyszín Budapest, a XVII. kerületi városközpont, közkedvelt nevén az „Elág”, mindez péntek esti csúcsban. Balra szándékoztam kanyarodni (a helyszínt ismerőknek: a piac felől Rákoskert felé), így a belső sávban vártam a zöld lámpát. Amikor megkaptam, akkor kb. egy-másfél autónyi hosszban becsorogtam a kereszteződésbe, a szemből egyenesen érkezőknek megadva az elsőbbséget.
Ekkor éktelen szirénázás kezdődött, nekem jobbról érkezett két tűzoltókocsi (a keresztúri első lépcsős készültség), elöl a nagy Mercedes (talán ezt hívják a tűzoltók 4000-esnek), szorosan mögötte a kisebbik (1000?). A három (2 egyenesen haladó és egy balra kanyarodó) sávot átlépve a menetiránnyal szemben előzték a tömött kocsisort, végig üvöltő szirénával. Le is fagyott a forgalom, egyszerűen nem lehetett nem észrevenni őket.
És akkor a kereszteződésben állva megláttam az első tűzoltókocsi balra villogó irányjelzőjét, és belém nyilallt, hogy az útjában állok! Ki tud kerülni, be tud kanyarodni mellettem, de ahhoz nagyon le kell lassítania. És érezhetően lassított is. Dugtam egy egyest, és balra kanyarodva átlőttem a kereszteződésen. Még büszke is voltam a remek helyzetfelismerésemre. Aztán felnéztem a tükörbe, és nem láttam mást, mint egy hatalmas Merci-csillagot! Megijedtem, és nem értettem.
Nem tudom, a tűzoltók mekkorát fékeztek, hogy ne ütközzünk. Mindenesetre az autót lepadlóztam, ahogy belefért. Aztán kissé már leszakadva láttam, hogy a belső sávban maradnak, én kijöttem a külsőbe, lassítottam, és a szétváló úton a tűzoltók elhúztak Pécel felé.
Nagy szerencsém volt, kisautóban nem sok esélyem lett volna. És persze valakinek leégett volna a háza.
Ugyanakkor azt is tudom, hogy soha nem jöttem volna ki elé, ha nem villog az irányjelző. Sokat (tényleg sokat) gondolkodtam rajta, hogy a sofőr miért tette ki. Valószínűleg amikor a többsávnyi autót kerülte, akkor kitette, aztán úgy maradt. A vezetőnek a nagy forgalmú kereszteződéshez közeledve nem az index volt a legfontosabb. Valahol ezt meg is tudom érteni, a tűzoltók is szépen összeszedték, hogy mivel is jár a kékfényes vonulás
A múlt hónapban rendőrökkel történt nagyon hasonló eset , csak ott sajnos nem volt ilyen szerencsés a dolog kimenetele.
Tudom, hogy a mezei autósok sokszor feltartják a megkülönböztető jelzésű járműveket. Néha ez csak azért van, mert nem tudják, nem tudhatják hogy merre mennek, mit is szándékoznak csinálni. Bármilyen, feléjük adott jelzés (leginkább az index) segíti őket. És persze félre is vezetheti. Azt gondolom, a kék fényre jogosultaknak tanítani kellene azt is, hogyan jelezhetik szándékaikat.
Érted is szólhat a sziréna egyszer...
2008.04.16. 08:29 :: Kisikasa
Zoltán egy mindannyiunk számára fontos témáról írt nekünk levelet, nevezetesen az autósok reakcióiról és annak következményeiről a megkülönböztető jelzéssel közlekedő életmentő- esetünkben tűzoltó- járművekkel szemben. Az oktatás során csak elhanyagolható mennyiségű és minőségű ismeretre teszünk szert, ennek következtében sokszor nem megfelelően reagálunk a valós helyzetekben.
67 komment
Címkék: közlekedés autó veszélyes kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Johnny336 2008.04.16. 08:40:01
No para, csatt nem lett belőle. Túlélted, a tűzet remélhetőleg eloltották.
Bobby Baccala 2008.04.16. 09:14:30
lényeg hogy nem történt baleset.
én egyszer láttam egy igazán feltartósat, nem hittem el. asszem a pacsirtamező u. állt a dúgó és vmelyik keresztutcából jött egy mentő.mindenki próbált helyet csinálni..kivéve egy swiftes formát.látszott hogy a faszi teljesen máshol járt.ott állt a szirénázó dudáló mentőautó 2 centire a swiftes feje mellett..legalább 1 percig nem történt semmi, már épp ki akart szállni a mentős hogy bekopogjon. aztán nagy nehezen balra nézett az ürge és elkotródott valahogy...
ha infarktusoshoz mentek lehet, hogy nem élte túl aza a vki.
Johnny336 2008.04.16. 09:26:24
TGV 2008.04.16. 09:27:32
Persze ebbe nem szoktak az emberek belegondolni, szinte soha
Lacaca 2008.04.16. 09:36:44
Rocko- 2008.04.16. 10:06:06
Radical Massza 2008.04.16. 10:06:29
Aki pedig nem képes erre, hozzá siessenek legközelebb.
Johnny336 2008.04.16. 10:10:03
Bogoj 2008.04.16. 10:13:31
megálltunk a pirosnál, amikor megjelent szemben egymás mögött két szirénázó mentő. a keresztirányú forgalom megállt, a mentők (lassítva) a piroson keresztül be a kereszteződésbe, amikor a keresztirányúból valaki elindult és átszáguldott a két mentő között...
Koki 2008.04.16. 10:14:40
www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=keptar&ajanlo=on&function=kep_keres&szoveg=&orszagID=&megyeID=&szerzoID=&szervezetID=&galeria_kulcsszo=megk%FCl%F6nb%F6ztet%F5+jelz%E9s&datum_tol_ev=2002&datum_tol_ho=01&datum_tol_nap=01&datum_ig_ev=2008&datum_ig_ho=04&datum_ig_nap=15&egysegID=
lOc (a pasztafáriánus) 2008.04.16. 10:15:48
aqweren 2008.04.16. 10:19:32
Csatlakozom az előttem szólóhoz, a legjobb ilyenkor nem csinálni semmit...
vadember 2008.04.16. 10:29:37
Ma reggel, Semmelweis utca. Jövök gyalog, nagy szirénázás, a körút felől. Kisteher behúz keresztbe a zebrára, hogy elengedje a felthetően érkező kékfényest.
Én megkerülöm hátulról, hogy átmehessek.
Soför rámtolat, de mint az állat. Mikor mellé ugrok, láom, hogy az oldalsó tükröt bámulja, eszébe sem jutott körbenézni amikor tolatott.
Ja, hangjelzés tolatáshoz nem volt. Ha nem vezsemészre, hogy kigyullad a tolatófény, vagy nyugdijas vagyok és nem ugrálok sebesen,akkor most nem irnám ezt a kommentet.
Amúgy egy nyamvadt BKVs "forgalomelhárító" volt...
Szóval, kékfény jön, lassítani, nem tenni semmit, majd kikerül!
TM 2008.04.16. 10:35:56
Amennyire én tapasztalom, az emberek nagy többsége lebénul, és a gondolkozás legcsekélyebb mértékére sem képes, ha meghallja a szirénát. Csak állnak és várnak. 1 métert nem mennek előrébb pl. a piros lámpánál, mikor mögöttük kettővel villog a mentő, pedig csak pont annyi hely kéne, hogy a mögötte lévő is félre tudjon húzódni.
A legszomorúbb számomra mégis az, hogy a taxisok milyen iszonyatosan töketlenek.
Ezeknek az embereknek a vezetés a munkájuk! Éjjel-nappal autóban ülnek, ezt gyakorolják, mégis minimális a helyzetfelismerő képességük.
Össze-vissza parkolnak, megállnak, visszafordulnak záróvonalon, stb, de a sziréna hangjától leblokkolnak.
Biztos van persze kivétel, de az általam látott helyzetekben eddig ötből négy taxis borzasztóan szánalmas produkciót nyújtott.
Már a járdán álló emberek mutogattak, hogy ugyan menjen már előre egy kicsit..
Bagaméri 2008.04.16. 10:40:22
Ugyanis hiába a megkülönböztető jelzés, a KRESZ szerint - ha jól hazudok -, csak akkor van elsőbbsége, ha azt megadják neki. Ergo ha csattan mondjuk egy neki piros lámpás kereszteződésben, akkor ő (is) lesz a hibás.
Azt is tapasztaltam már, hogy ilyen esetben a rendőr-, tűzoltó-, mentőautó sofőrje az előzési és nem a kanyarodási szándékot jelzi az irányjelzővel.
És még valami. Ha meghallod a megkülönböztető jelzést, akkor indexelni, félrehúzódni és - szükség szerint - fékezni. Nem pedig fékezni, indexelni és félrehúzódni. Az sem a legjobb megoldás, ha fékezel, és a belső sávban várod birka szemekkel, hogy jobbról kikerüljön a csúnya nínósautó.
üff 2008.04.16. 10:40:31
1. Hungária körút, oldalról villogó rendőr, a 70-el haladó autó hirtelen lefékez, hogy beengedje, a mögötte lévő beleszalad, villogó rendőr miután nyugtázta, hogy nem törtébnt személyi sérülés, elhaladt. (nem lett volna egyszerűbb megvárni, míg a nagy forgalom 20 mp alatt elhalad, így vesztett 2 percet)...
2. Körút, villamosmegállóból tóduló tömeg, villogó vízműves kocsi, az utolsó pillanatban álltunk meg néhány, a kocsi úgy száguldott, hogy esélye se lett volna megállni (kereszteződésből az útól az ellentétes oldali villamossínre hajtott, így csak az utolsó pillanatokban lehetett észrevenni). Kérdés, ha 10 alatti gyerek vagyok és nem tudom fölmérni a szituációt, zöldön körülnézés néklkül elcsap...
3. Moszkva tér, zöld tóduló gyalogosok, száguldó mentőautó elől ugráló gyalogosok...
A problémám az, hogy túl sokszor használják a villogót és nagyon sokszor komoly veszélyhelyzetet idéznek elő vele.
NW1 2008.04.16. 10:43:10
Rokonaimat meg szinten tuzolto torte ossze, szerencsere csak az autot. Ok a belso savban alltak, probaltak kitalalni, honnan halljak a hangjelzest, a kulso savban ponyvas teherauto allt, eltakart mindent, a tuzolto meg jobbrol rongyolt be a keresztezodesbe, lassitas nelkul, anelkul, hogy esetleg meggyozodott volna az athaladas veszelytelensegerol. Hogy esetleg arra is gondoljon, hogy a teherauto eltakarhatja a kilatast a belso savban allotol. Tudom, vonulas kozben millio dologra kell figyelni.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.04.16. 10:44:43
Én ott azonnal elvettem volna tőle a jogsit: ha ilyen egyértelmű és nem túl bonyolult helyzetbenm ennyire ostobán viselkedik, mit tesz majd, ha hirtelen kell valami bölcset cselekednie?
TM 2008.04.16. 10:47:27
és a többiek...
Már hogy a fenébe ne kellene gondolkozni?????
Az autózás nem arról szól, hogy mivel előre mész, csak az első ablakon kell kinézni, aztán hajrá..
Nem egyedül vagy az utakon.
Pont azért kell használni a tükröket, az oldalsó, valamint a hátsó ablakokat is, hogy lásd a közlekedés többi résztvevőjét is, hogy felkészülj a reakcióikra, és alkalom esetén kivédd a hibáikat is..
Ez nem helyettük gondolkozás, ez a velük együtt való gondolkozás!!
Nézed a melletted lévő sávot, az autókat, látod a mozgásukat, látod a vezető mozgását, tekintetét, és már előre tudod, hogy mit akar csinálni. És akkor reagálsz. Lassítasz, gyorsítasz, stb..
Rém buta dolog ezeknek a figyelmen kívül hagyása.
Igenis kell gondolkozni, hogy mit akar a mentő, rendőr, tűzoltó, és jó esetben ezt jelzik is. Aki ilyen szintű gondolkozásra, valamint ezt az autó mozgatására átültetni képtelen, az adja vissza a jogsiját.
Andie 2008.04.16. 10:52:46
Hemingway után szabadon.
Andrew 2008.04.16. 11:03:49
borso 2008.04.16. 11:18:27
TGV 2008.04.16. 11:19:01
Mert meg normal esetben sem mukodik a zippzar-elv Magyarorszagon...
Johnny336 2008.04.16. 11:19:07
Ültem már olyan mellett, aki hallott valahonnan nénót, egyből leugrott a gázról, indexelt jobbra ki, fékezett, dudált, hogy engedjék már be. Aztán megkérdeztem tőle, hogy látja honnan jön a mentő? Nem, de félrehúzódik. Mondom ok, de osztott pályás úton vagyunk, és szembejön...
aqweren 2008.04.16. 11:19:49
Pszichológiai magyarázata is lehet a sofőrök töketlenkedésére; a sziréna hangja valahogy mindenkinek egyfajta veszélyhelyzetet jelent, amiben másképp reagál, mert egyfajta enyhébb stresszhelyzetbe kerül; egyrészt nem akar akadályozni, másrészt fél a balesettől, a sok éves tapasztalata (mentő tűzoltó stb. csak akkor megy kisfiam/lányom ha nagy baj van valahol) pedig tudat alatt stresszeli, és ez a döntésképességet, reakcióidőt stb. is befolyásolhatja...
Erre jó példa lehet az, hogy ha valaki éppen csak elkerül egy frontális ütközést, el kell telnie jó pár percnek, amíg az aktivitási és koncentrációs szintje visszaáll normálisra; ilyen helyzetek után, amíg tart az ijedtség, egy kicsit mindenki másképp vezet (nem vagyok benne biztos de ilyenkor célszerű lehet megállni egy kicsit annak, aki amúgy is hajlamos parázni)..
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.16. 11:22:47
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.16. 11:27:40
tudnék veled vitatkozni...
állok a lámpánál legelőe egy mezei kocsiban, mögöttem áll mondjuk egy vito, transporter, ne adj Isten egy BKV busz! kögöttük a mentő/rendőr/tűzoltó
mitől is kéne nekem észrevennem? hallani hallom, de a házak között visszaverődő hangokból 100%ra nem lehet megállapítani honnan jön a hnag! fejed hiába forgatod mert előről/oldalról nem látsz semmit, a külső tükröket, meg a mögötted álló szarság kitakarja!
de biztos te vagy a rutinos okoskata, aki ezt is megoldja, mert röntgenszeme van :DDD
Manyizga (törölt) 2008.04.16. 11:28:24
Ez azt jelenti, hogy a tűzoltó belenézett a balesetet okozó másik vezető szemébe. Tehát LÁTTÁK egymást. Joggal feltételezhette, hogy nem csak LÁTJÁK, hanem ÉRTIK is, mi történik.
Ezek szerint az ismerősöd, bár belenézett a tűzoltó szemébe, azért csak elément... Hát mit mondjak? Az ilyenek miatt vezették be a vasúti átjáró előtt lassítás szabályait, meg a gyalogátkelőhely előtti kötelező lassítást is ezért fogják. Mert ők nem látják, hogy tilos vagy nem, van gyalogos, vagy sem.
aqweren 2008.04.16. 11:29:50
Az tény hogy én is jártam már úgy hogy ha hamarabb hallom, esetleg hamarabb elkezdek lehúzódni, mert kanyar miatt nem láthattam a fényjelzést, az meg ha csak akkor hallom mikor látom is régen rossz....
Bár erről azért megkérdeznék valami szakértőt is...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.16. 11:31:02
de még fűszerezzük meg azzal, hogy sikerült észrevennem, mert a gyalogosok már integetnek a járdáról, csakhogy előttem a zebrán még sasszéznak a gyalogosok
oh, mond mit is kéne csinálni?
ezek mindennapos helyzetek egy nagyfaluban...
sajnos az autósok többségének fingja nincs a mit miértről, mert még azt se tudja értelmezni a másik miért nem mozdul... meg talán még ez a jobbik eset, ha nem mozdulok és kikerültnek, mintha mind a ketten mozdulunk és csatt lesz belőle, mert valaki bizonytalan...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.16. 11:34:17
Én úgy vettem észre hogy hangjelzést csak akkor használnak amikor tényleg szükséges,"
mész, mész, kereszteződés, tőled 2 méterre felbőg egy sziréna, csatt
volt időd észlelni és elengedni? NEM!
lehet az utca lakóit zavarja a vinnyogás, te meg maghaltál, mikor egy bronto átvágtat a kocsidon, mert hogy megállni nem fog abban biztos lehetsz! mert a fizikát (tehetetlenség) azt nem lehet ügyvédekkel kimagyarázni, meg szabályokkkal :)
Johnny336 2008.04.16. 11:36:14
Ha nem jön sem balról, sem jobbról, sem elölről, sem 2 óra irányából, de a hang alapján közeledik, akkor nem kell nagy tudás ahhoz, hogy kiderüljön az ember számára, valószínűleg onnan jön ahonnan nem látom. Hova nem látok? Hátra. Hoppácska... Mint elemi iskola matekórán az egy ismeretlenes egyenletek.
aqweren 2008.04.16. 11:41:01
_ms_ 2008.04.16. 11:43:06
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.04.16. 11:43:40
Gabika 2008.04.16. 11:44:23
Még egy szavazat erre. Sokkal könnyebb így manőverezni a tűzoltónak-mentőnek...
P3Dr0 2008.04.16. 11:51:15
TM 2008.04.16. 11:58:17
RosszQtya 2008.04.16. 11:27:40
mit keresel a buszsávban?
kérdés megválaszolva.
Egyébként pedig igen. Valóban előfordulhat ilyen helyzet, hogy mögötted feltorlódik 6 busz, és akkor egyrészt nem látsz hátra, másrészt 3 méter előrecsorgással nem nyersz semmit.
De én nem erről beszéltem, de persze neked jogodban áll kiforgatni a szavaimat, ha szeretnéd.
Vagy észreveheted azt is, hogy mi az írásom lényege.
Mellesleg igen messziről lehet hallani a szirénát, na akkor érdemes kicsit halkítani a zenén, nézni a tükröket, stb..
De persze biztos én vagyok a fasz, hogy ilyesmire figyelek. Igazad van.
Ja, látom, hogy nekem jött a következő szöveged is.
Ok. Keresd meg, és kérlek szúrd már be idézetként, hol írtam, hogy hajts át a gyalogosokon? Ha ilyen hülye vagy, tedd meg..
Nem gondoltam volna, hogy ilyen retardáltak is olvassák ezt a blogot..
Öcsém, ha van helyed, üres az út, a gyalogosok nem mennek át, mert ők már látják a mentőt, és integetnek, akkor vedd észre magad, ébredj fel az orrtúrásból, és ugyan csoroj már előre, lassan, nem padlógázzal, hogy elférjenek.
Ennyit mondtam, nem többet.
Mellesleg ez egy konkrét, megtörtént példa volt. Kb 30 gyalogos várt a zöld jelzés ellenére a villamosmegállóban, hogy elidnuljon az autó, aki miatt nem halad a mentő.
Swift 2008.04.16. 12:00:28
Lacaca 2008.04.16. 12:01:50
aqweren 2008.04.16. 12:20:58
Még a legnagyobb jóindulattal sem tudnám azt mondani hogy szegényke csak láma volt egy kicsit....valami hülyegyerek vezette, akinek lehet ez a hobbija...
Valahol azt hallottam egyébként is hogy sokan űznek abból sportot hogy szándékosan akadályozzák a mentősöket (gondolom a tűzoltót nem meri mert sokkal nagyobb a rendőrt meg szintén nem mert megbüntetné)
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.04.16. 12:33:01
más: kimentünk az erkélyre pár perce a munkatársammal, két parkolóőr leveszi a sárga mellényt, majd egyik bemegy egy utazási irodába, a másik pedig egy mellette lévő másik üzletbe. Gondolkodtunk is, hogy milyen jól megy nekik, utazgatnak miközben mi gürizünk. 1 perc múlva mindkettő kijön, visszaveszik a kukásmellényt, majd elkezdik számolgatni a pénzt és megosztoztak rajta...
Én meg napi 2000 huf-ot költök parkolásra, és még így is megbüntetnek hetente egyszer minimum.
Dester 2008.04.16. 12:55:19
Ezeket nem tudom megérteni. Írta volna fel a rendszámát vagy beszélt volna a mentőszolgálat diszpécserével, tuti lett volna megoldás...
üff 2008.04.16. 13:15:20
Johnny336 2008.04.16. 13:25:17
Ez bevett szokás náluk. Mindenki jól jár. Parkolóőr naponta kap zsebbe 500-1000 Ft-ot kocsinként, az autótulajok pedig max. a felét fizetik az aznapi indokolt parkolódíjnak.
Mondjuk amig a belvárosban dolgoztam, felszálltam a BKV-ra. Rettenet utálom, de szerencsére csak a kisföldalattit kellett használnom. Azt kivételesen szeretem: pici, jópofa, gyors, nem levegőtlen.
107! 2008.04.16. 14:15:30
Nem kis felelősség megkülönböztető jelzésekkel "átsuhanni" a városon. Bár mekkora rutinnal rendelkezik az ember, mindig 200%-os odafigyelést igényel. (talán egy több tonnás piros csodánál még fokozottabb a helyzet) Mégis sok mentőst (főleg alapítványos) látok meggondolatlanul becsörtetni a kereszteződésbe. Nem tudom náluk van e plusz képzés, vagy csak elég a PÁV I., de nálunk egyre komolyabb vizsgákat kell letenni. Az elsődleges alapszabályok közé tartozik, hogy jelezd amit csinálni akarsz. (ha nem teszed, senki nem fogja tudni, hogyan segítse a közlekedésed) A másik nagyon fontos, hogy ha alapból nem lenne elsőbbséged (piros lámpa, macisajt...) akkor erősen mérsékeld a sebességed. Lehet bármilyen jó sziréna az autón (motoron) az 1000W -os erősítővel, a mobiltelefonnal... nem veheti fel a versenyt. De elég ha csak a házak visszaverik a hangját, és már nem tudják a többiek merről érkezel.
Zoli! Ne okold magad, egyértelműen nem Te tehetsz róla. Gondolom a tűzoltó is rájött, hogy elszúrta. (előfordul, nagyon sok mindenre kell ilyenkor figyelni) Ilyenkor senki nem ér rá bosszankodni, miután kikerült, már biztosan a következő forgalmi helyzetre koncentrált.
Andi80 2008.04.16. 14:17:38
Ráadásul pont akkor voltam várandós 2. kislányunkkal...
cso zsi 2008.04.16. 15:42:05
Nagy tömeg, lassan gyorsul, de aztán csak úgy nem áll meg, mint egy szgk.
babraja 2008.04.16. 15:42:42
Ha csak simán dugó van a pályán és a köcsögök 3.sávot hoznak létre,mindig rimánkodok,hogy jöjjön már rendőr és kaszálja végig azt a sort.De eddig még nem jött.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.16. 15:56:20
Hát, azért a nagy fekete autók teves gecik ám. Pár politikus, hogy jól odaérjen, megteheti, hogy mindenkit félrelök. Hát csak álljanak a forgaloban, a matizos csajt nem tudom elítélni.
Azt igen, aki mentő/tűzoltó/rendőr gépet akadályos, kéne mindre egy dashboard cam és az eset után visszanézni és küldeni a jó vastag csekket... Vagy 25 botütést :)
Johnny336 2008.04.16. 16:44:49
Sokak leszarják a pénz összeget. Tagadnak, vagy ismerős elintézi nekik a balhét...
Én a botütésre szavazok. Abból talán tanulnának. :)))
X 2008.04.16. 16:56:05
Híre menne és a sok töketlen & bunkó észbe kapna.
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.16. 18:10:20
Szépvölgyi út - Kolosy téren szálltam már ki csajnak szólni, hogy elkéne takarodni a vijjogó mentő elöl de izibe. Állt a lámpánál zöldre várva. Mögöttes világ megszűnt számára.
Karavános mesélte, motoros rendőrök kiterelték a karaván elöl a delikvenst, elment a felvezető autó, majd a biztosító autó, a 2.-3. vendégautó közé megpróbált a faszi visszasorolni. :) :)
107! 2008.04.16. 18:25:49
NW1 2008.04.16. 18:36:56
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.16. 18:41:26
Öhöm így van. Tudom, ezért is csinálok ha lehet azonnal helyet minden kékesnek. Azonnal és nem gondolkodom azon merre akar mit akar miért akar. ha már tolja neki az összfénnyel (kék, refivill, hang, hűtőrácsfény, szélvédőledsor) akkor NEKI KELL TUDNIA mit akar.
Nekem egy dolgom van szabad utat biztosítani azonnal(!!!)
107! 2008.04.16. 19:11:57
tappancs 2008.04.16. 21:11:02
Gabika 2008.04.16. 11:44:23
"Kanadában pl. A külső sávba kell húzódni és _meg kell állni_, ha villógóval közlekedik valaki mellettünk. Még akkor is, ha a szembejövő sávban jön. Ezt a szabályt itt is bevezetném. Ha mindenki áll, akkor kisebb a baleset veszélye. "
Még egy szavazat erre. Sokkal könnyebb így manőverezni a tűzoltónak-mentőnek...
______________________________
ráadásul ezt írja elő a kresz is.
Charlie Drop 2008.04.17. 11:00:21
1. Egyszer a csepeli Szabadkikötői úton voltam balfék, kicsit hangosabban hallgatattam a zenét és nem annyira siettem a belsőben, tkp. párhuzamosan haladtam (tudom én hibám, meg jobbratarts, azóta sem volt ilyen), mögöttem meg szirnázott a mentő, szerencsére max. 30 mp lehetett az egész, mert használoma tükrömet, de akkor is gáz.
2. Még a régi röszkei határnál, már egy órája álltam sorban, mikor mögöttem megjelent egy diplomáciai autó, és csak az ablakon belüli kékfényt (tehát hangot nem) használta, kicsit gondolkodtam, mi legyen (elvileg ő is ki tudott volna kerülni, meg hát ugye hang és fény együtt van, akkor kell elengedjem), aztán elmásztam előle (ez is kb. 30-35 mp volt). De szerencsére komolyabb helyzetbe nem kerültem, egyszer volt még csepelen egy szitu, hogy vmi fekete passat érkezett ezerrel egy piroslámpás kereszteződésbe, a szerencsétlen autós nem mert átmenni a piroson (mondjuk a Passat ki is kerülhette volna, mert ohne szembeforgalom volt), így felment a járdára....
Bobby Baccala 2008.04.17. 14:09:40
pár éve mentem ki ferihegyre a gyorsforgalmin,amikor is feltűnt a visszapillantóban egy szirénázó mentő..asszem egy sprinter volt, rúgta neki rendesen a csávó.
láttam hogy szemben nagy forgalom van tehát nem fog tudni egyszerűen megelőzni, ezért inkább én is gyorsítottam.
aztán amikor tiszta volt a terep amennyire csak lehetett kihúzodtam jobbra,indexxel jeleztem hogy mehet és kicsit elvettem a gázt, így lassítás nélkül meg tudott előzni.
miután befejezte az előzést, vészvillogóval megköszönte!!! :)
tök jól esett :)
107! 2008.04.17. 14:25:45
Nagyon jól csináltad! Fő a jó helyzetfelismerő képesség. (mondjuk a hely is megfelelő volt az ilyen fajta segítségnyújtáshoz)
Bobby Baccala 2008.04.17. 15:51:53
107!
köszi :))
amúgy én is azt tapasztalom, hogy sokan csak egyből beleállnak a fékbe aztán majd lesz ami lesz...nem is értem.
meg azt sem amikor autópályán mész és mondjuk megy egy rendőr a leállóban elég lassan.csomóan ahogy meglátják egyből satuznak..minek?
kicsit visszakanyarodva ezekhez a konvjos sztorikhoz.
egy ismerősöm egyszer úgy gondolta, hogy jó lesz még atmenni egy sárgán...csak közben megérkezett balról az izraeli nagykövet meg a konvoja!
szerintetek??? :)))
beesett két fekete kocsi közé..persze egyből megálltak..kirángatták, felpofozták! :DDD
mondtam örülj neki Bp-en vagy mert Izraelben kb.azonnal leadtak volna egy célzott lövést a fejedre!és nem szoktak hibázni :DDD
X 2008.04.17. 20:28:33
Bezzeg ha nem parkolnék néha a tilosban a Demszky-karók mellé fel a padkára, a szabad 40 centikre, most biztos nem tudtam volna rögtön annyira meddig mehetek fel a szegélyre :D
khkh 2008.04.19. 00:47:32
Bobby Baccala 2008.04.19. 13:27:03
most a reuters fotósra gondolsz??
milyen izraeli barátaim?
elovastad amit írtam?
ez nem az a blog ahol fröcsögni kell
Petya 2008.04.19. 17:33:56
Hoszi · http://www.flickr.com/photos/hoszi 2008.04.20. 13:51:36