Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tessék mosolyogni a kamerába!

2008.04.21. 08:22 :: Kisikasa

Roccsi alábbi levelében arra kíváncsi, mi értelme van traffipaxolni, ha előre bemondják, mikor és hol kell számítanunk arra, hogy megörökítik száguldásunkat az utókor számára.
Egy dolgot nem nagyon értek (vagyis többet sem, de az most nem ide tartozik) amin ma reggel gondolkoztam el rádió hallgatás közben.



A népszerű "traffipax hirek" volt adásban, ami - mint azt a legtöbben tudjuk - azt hivatott közölni az utazó közönséggel, hogy mikor, merre mosolyogjunk illetve tetszés szerint akár fékezzünk, mert hazánk dicső rendőrei éppen a sebességünket mérik. Én ebben azt nem értem, hogy ezt miért kell bemondani? Miért jó az nekem - nevezzünk engem törvénytisztelő, fiatal de már régen lehiggadt, kisgyermekkel rendelkező sofőrnek - hogy a vadul száguldozó bmw-s, mercis, suzukis, velorexes, akármit vezető emberke a rádiót hallgatva lelassitson arra az 1 km-es szakaszra, majd kaján vigyorral az arcán újra feltolja a sebbességét a megengedett többszörösére. Ahelyett, hogy az ámokfutásos sztárfotó után jobb esetben a jogsija, rosszabb esetben egy nagyobb birság, legrosszabb esetben egy kisebb kenőpénze bánja a szabálysértését. (Utóbbira persze hazánkban kicsi az esély, ugye...)

Persze most kapásból jöhet a válasz, hogy a "Szolgálunk és védünk" brigád dicső katonáit sem kell félteni, hiszen a legtöbb esetben nem baleseti gócpontoknál, hanem kint hagyott 30-as tábláknál, elhagyott vasúti sineknél "serénykednek". Ebben igazat is adok, ott a 2 pont. DE… ha csak egyetlen egy halálos kimenetelű baleset is lenne az országban amit megelőzhetnénk azzal, hogy kihagynánk a traffipaxok kitálalását, nem érné meg???

A száguldozó tuskó (már elnézést) éppen az imént otthagyott 10.000 - 50.000 forint hasznosabb elköltésének lehetőségén agyalna a gázpedál agyontaposása helyett, a szemben elhaladó 2 gyermekes kisautó (ilyenkor mindig Ők halnak meg sajnos) talán vigan elhaladna anélkül, hogy a kanyarban kisodródott autóstársát kellene lekaparnia a szélvédőjéről. Szerintem ennek igy kellene működnie. És fényképezzenek le engem is ha gyorsan megyek, nem bánom, de akkor se mondják be a rádióban. Maximum ha "csalihelyen" fotóznak le, elkezdek magamban átkozódni (szerintem jogosan), hogy rendőreink valóban értünk vannak-e… és akkor most finoman fogalmaztam... De még igy is megérné szerintem. Másrészről végre a rendőrök is ott fényképezhetnének ahol valóban muszály.

Szóval? Túl naiv vagyok?

78 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiko 2008.04.21. 08:34:35

Szerintem a megelozes a cel..

mad823 2008.04.21. 08:35:09

Szerinted mindenki hallgatja a traffi-hírket?

MeOfUsOne 2008.04.21. 08:36:11

Szerintem nem baj az, hogy bemondják mert legalább addig is lassabban hajt a birka.
Lehet, hogy utána visszagyorsít, de azon az 500-600 méteren legalább normálisan közlekedik.
Egyébként úgyis csak akkor fogja lejjebb adni, ha tolószékbe kerül vagy megbüntetik keményen.
Én is őrült módjára közlekedtem eddig.
De a 130.000 HUF-os bírság meggyőzött.......

bbubi 2008.04.21. 08:37:06

Én simán örülök annak, ha szólnak a rádióban, hogy az xy utcától 157,5 méterre a 30-as táblánál 2 buzgómócsing fotózza a 48,5-el haladókat... (persze a 30-as táblának már semmi jelentősége nem lenne, mert az "útfelújítás" befejeződött vagy 3 hónapja...)
Másik: én speciel tudok annak örülni, amikor beérkezek egy faluba, városba ahol rendszeresen áthaladok, és tudom, hogy a táblától 400m-ig kb 1 ember se lakik. Nincs ott semmi. Csak utána kezdődik a falu/város lényegében (boltok, házak, kereszteződések stb). Akkor simán jó ha rávillant az emberre 1-2 autóstársa, hogy te öcsi, figyejjé má'! És akkor jön az, hogy szépen 70-ről lelassítunk 50-re. (Hozzátenném, hogy a városban nem szokásom a száguldozás, de azt a 400m kihalt területet miért ne tegyem meg pl:70-el)

kamarga 2008.04.21. 08:49:51

Nagyapa mesél 20 év körüli unokájának: - Fiacskám! Amikor én ilyen idQs voltam mint te, a barátaimmal Párizsban voltunk és nagyon jól szórakoztunk. Minden délben a legjobb éttermekben ebédeltünk. Végigettük az étlapot és a legjobb borokat ittuk hozzá. Amikor jóllaktunk fizetés nélkül távoztunk. A vendéglQs és pincérek persze utánunk jöttek reklamálni, hát jól elvertük Qket. Délután felkerestük a kocsmákat finom francia borokat, pezsgQt és konyakot ittunk. Amikor jól berúgtunk fizetés nélkül távoztunk. A kocsmáros és pincérek persze utánunk jöttek reklamálni, hát Qket is jól elvertük Esténként elmentünk a kupikba, minden qrvát megdugtunk. Amikor kiszórakoztuk magunkat elindultunk, persze itt se fizettünk. A madame és a felvigyázók persze utánunk jöttek reklamálni, hát Qket is jól elvertük. Éjszaka kipihentük magunkat, majd másnap újra kezdtük a kört. Ezt így csináltuk minden nap míg Párizsban voltunk a haverokkal. Az unokát nagyon feldobja ez a program, összeszedi a haverokat, mesél nekik a nagypapa Párizsi kalandjairól és elhatározzák, hogy Qk is kimennek szórakozni. Két hét múlva hazajönnek, az unoka alig él, keze lába törött, feje bekötve. - Mi történt fiam? - kérdezi a nagyapa. - Elmentünk a vendéglQbe, bekajáltunk beittunk, le akartunk lépni, erre a vendéglQs megvert mint egy lovat. Sebaj, délben elmentünk egy jó kocsmába finom francia borokat, pezsgQt és konyakot ittunk, amikor fizetés nélkül le akartunk lépni, a kocsmáros és a haverjai irgalmatlanul megpofoztak. Este elvánszorogtunk egy kupiba a nap fénypontjaként keféltünk egy jót megpróbáltunk lelépni fizetés nélkül, hát a stricik kegyetlenül elvertek, ráadásul elszedték minden pénzünket. Nagyon rossz volt. - Hát sajnálom kisunokám, hogy ilyen rosszul sikerült az utatok, de kivel utaztatok? - A Neckermannal nagypapa. - Oket nem ismerem, mi annak idején az SS-szel voltunk...:-)

nanema 2008.04.21. 08:51:56

Egyre inkább azt mondom, hogy vasszigor kell az utakra. Pedig én is sportosan közlekedek, (de nem állat módra). A hétvégén Ausztriába kirándultunk a családdal. Ég és föld a magyar és az osztrák közlekedési morál...A nagyon magas büntetések és jóval több trafipax miatt én is keményen tartottam a megengedett sebességet a határ túloldalán. Mégse tolt senki se az úton, sőt meg se elözőtt senki, nagyon jó útakon nagyon kényelmesen autózgattunk. Ami érdekes volt, hogy minden lakott terület előtt kint volt egy 70-es tábla, majd utána jött a helységnév tábla, majd egy lassítósziget. Visszatérve magyarországra: Egy barom audis a kocsisort elözve 140-150-es sebességgel szembejött velem a sávomban (főút), 20-30-ra kellett fékeznem és lehúzodni, hogy beférjen. Gondolom a manőver után baromi bűszke volt rá, hogy milyen rohadt jó vezető. A hemzsegő és orrbaszájba szabálytalankodó motorosokról ne is beszéljünk.

scip_ 2008.04.21. 09:02:44

"...a vadul száguldozó bmw-s, mercis, suzukis, velorexes, akármit vezető emberke a rádiót hallgatva lelassitson arra az 1 km-es szakaszra, majd kaján vigyorral az arcán újra feltolja a sebbességét a megengedett többszörösére."
Nézd a jó oldalát. Legalább azon a nyamvadt 1km-en nem kell féltened a kisgyereked életét.

Lófő (törölt) 2008.04.21. 09:04:28

Ne izguljon a szerző,május 1-től orrba-szájba fognak trafizni,aztán ha méssz 36-tal 30 helyett fizethetsz máris.
nanema
biza a százezer Talmácsi országa lettünk:farmeres csóka,farmeres kislánnyal 150-nel száguldozik,megéri ez nekik?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.04.21. 09:05:40

Szerintem az úgy korrekt, amikor a rádióban azt hallom, hogy pl. a 4-esen Szolnok és Kisújszállás közt mérnek...Ez elég hosszú útszakasz, ha ilyen hosszon lassul a forgalom ritmusa, már megéri.

bbubi:

400 métert 50-nel megtenni 70 helyett... Ez kb. 8 másodperc különbség... (70-nel haladva 20,5 mp, 50-nel haladva 28,8 mp.)

Nem értelek.

CJKrisz 2008.04.21. 09:06:36

Ahogy Tiko is írja, a megelőzés a cél, nem a büntetés. Idehaza az a baj, hogy nem tartatják be a szabályokat, nincsenek meg a megfelelő szankciók. És ezt a környező országok autósai is tudják, ugyanis odahaz a német meg az osztrák is olyan, mint a kisangyal, mert tudja, hogy 500 eurora úgy meghúzza a szerv, ha az 50-es táblánál 70-el megy, hogy azt öröm nézni. Idehaza viszont szinte minden nap előfordul, hogy a 3-as úton én megyek 90-el és külföldi (többnyire osztrák, illetve német, vagy szlovák) rendszámú autók tolnak le az útról, vagy suhannak el mellettem 120-130-cal. Mert tudja, hogy itt szankció nélkül megteheti.

Charlie Drop 2008.04.21. 09:23:55

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.21. 09:05:40

na látod, ezt kellene tudatosítani az emberekben

ha mondjuk végigmegyek az M5ösön 130 helyett 100za, vagy 150nel, akkor van érdemi különbség (pláne, ha 100 helyett 150nel megyek :D), de pár méteren nem is számít

gyedmatroz 2008.04.21. 09:26:13

Ha trafipaxolnak, aztán megbüntetnek, mert 30 helyett 50-nel mentél, akkor az a baj, hogy ez nettó pénzbeszedés. Ha előre szólnak, akkor meg, hogy miért teszik? Talán a megelőzés lenne a cél, hogy azon a szakaszon ne menjenek gyorsan? Emellett lehet máshol is ellenőrizni, bejelentetlenül, de éppen ezek az akciók mutatják, hogy néha nem csak a több pénz miatt buzerálják az autósokat.

AP (törölt) 2008.04.21. 09:26:21

Akinek az a parája, hogy a gyerekei ottmaradnak egy barom miatt, az vegyen iszonyatos méretű régi autót az új kis aszfaltpattanás árának harmadáért!
(vagy egy sínlökhárítós Ifát)

degec 2008.04.21. 09:27:24

Erdekes, miota az olaszoknal a palyan bevezettek tutor renszert, ami rogziti valahol hogy mikor mentel fel a palyara, majd idokozben a megtett ut es idobol kiszamolja az atlagsebesseged, azota ott se szaguldoznak.
Csak egy kicsit gondolkoztak.
Minekunk meg azt kell figyelni hogy melyik bokor mogott all a yard.

bbubi 2008.04.21. 09:27:26

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Nem szoktam ilyen elmélyült matematikai példákkal foglalkozni, csak jól esik azon a kis 400m-es szakaszon nem lesatuzni, hanem szépen begurulni a városba. Meg különben is. 8 másodperc, az 8 másodperc... :) És szerintem nem ebből van a hatalmas nagy tömegkarambol, mert 50 helyett közel fél km-en keresztül 70-el megyek, hanem abból aki 90-100 helyett, 150-el akar közelkedni pl: a 6-oson, amikor hasonló a felállás az úton: kamion-autó-busz-smkp-kamion-...-

Johnny336 2008.04.21. 09:28:33

Vagy egyszerűen magyar ember, külföldi rendszámmal. Gombamód elszaporodtak az SK rendszámú kocsik kishazánkban.
Egyébként valóban a megelőzés lenne a cél, de rossz módszert választanak. Nem sunyi módon kéne fantomépítkezések mellett fotózni (egyértelmű pénzbehajtás a cél!), illetve ha valakit elkapnak, akkor ne vehesse meg kilóra a rendőrt, hanem basszák meg irgalmatlanul. Jogsibevonás, autóelkobzás, 25 botütés nyílvánosan a főtéren, etc. Aztán kuss lenne. Majd miután ez mind megtörtént, és kultúráltan, felelősségtudattal autóznak az emberek, akkor felemelni (finoman) a sebességhatárokat.

bbubi 2008.04.21. 09:31:16

Egyébként általában az 50-et sem tartom be. Általában 60-körül megyek városban, kívül meg 100 körül. De ez persze elég sok mindentől függ.

macilaci 2008.04.21. 09:32:28

A levélírő sajnos a magyar rendőrség munkamódszerén nőtt fel. Ha sokat jársz a lajtától nyugatra, ott a traffi megelőzési célt szolgált, nálunk sajnos csak pénzbehajtásra használják. Ott fix traffipax, vagy ha mobil, hát olyan helyen, ahol ez tényleg indokolt, de mindenképpen előre jelezve. Fix traffi falu bejáratánál, autópályán útfelbontásnál, hegyi szerpentinen alagút utáni nem látható hajtűkanyar előtt. A traffi előtt meg táblák, hogy előre tudjad. Ez így azért korrekt, mert ha tök hülye vagy, és ennek ellenére is sumakkernek képzeéed magad, fizess mint a katonatiszt.
Na, hát elvileg erre való a hely bemondása a rádióban. Az, hogy ezt te nem érted, nem a te hibád, hanem speciális kelet-európai jelenség, 45 év komcsi terror eredménye.

Bokorból fotózni a kint "felejtett" 30-as táblát a puszta közepén, az megy, de az M2-esen a mérni ott, ahol szinte hetente halnak meg a 90 helyett 140-160-nal száguldozók előzgetései miatt, az büdös. Mert itt kizárólag a pénzbeszedés eszköze, a nem a közlekedésbiztonságé. Sajnos.

cellardoor 2008.04.21. 09:33:46

Én azt nem értem igazából, hogy kora este miért nem lehet a tuningbetyárokat és a motorosokat sorra büntetni... Komolyan, mostmár olyan a kisváros, ahol élek, mint a Need for speed, gondolom máshol is hasolnó a helyzet.

15.000 ember lakik itt, tavaly 5 helyi motoros halt meg, több megsérült.

Engem viszont megbüntetnek, mert a vasúti átjáró előtt 200 méterrel 56-al mentem. Azóta már benéztem egy pirosat itt az átjáróban, mert végig az órát figyeltem, hogy nehogy 30 fölé menjek...

Maddness69 2008.04.21. 09:36:47

A profitmaximalizálás (jönnek a privát seb.mérők!) miatt szükséges lenne, hogy ne mondják be, hol vannak a trafipaxok.

Igen! Ezt (is) megcsináljuk!

bbubi 2008.04.21. 09:38:25

OFF

Apa kezdődik... megint jön a régi motoros téma, hogy a büdös bunkó motoros.
Csak 1 példa: mentem hazafele. 6os- főút. Motor. Normális tempó, 90, faluban 50-60. 60km-t kellett legyűrnöm, ez alatt kb 10-15 autó előzött meg. A szép az az egészben, hogy az összes úgy előzött meg, hogy már szinte a szántásban mentem, mert szemből jöttek, a bukócső miatt a mocim meg nem a legvékonyabb sportmocinak volt mondható.
Szal, csak annyi, hogy ne általánosítsunk!

ON

én 2008.04.21. 09:38:45

Az alapvető baj hogy nálunk ez inkább pénzbeszedés, mint figyelmeztetés.
Amikor a 30-as táblánál (ami kintmaradt egy útfelújítás után) lefotóznak 50-el, az GÖRÉNY dolog.
Nálunk erre mennek.
És még csak most jönnek a magán traffipaxok. Lesz itt még anyázás..

pakesz 2008.04.21. 09:40:31

igen a privat sebessegmerok ha jonnek, akkor fel kell kotni a gatyat, mert lehet hogy egy ejfeli szaguldozast akar otszor is fognak buntetni :)

mar nagyon varom, hogy megregulazzak az autostarsadalmat... Sajnos ezt a mostani rendorseggel nem lehet elerni, de mindegy, ha a maganzok jobban csinaljak, akkor csinaljak ok. Kint USA -ban a fejvadaszok is maganzok, mert ok sokkal jobban es olcsobban csinaljak. Hat akkor mutassak meg hogy mit tudnak a magancegek ...

Kalmin 2008.04.21. 09:41:02

A postíróval egyetértek, egyebekben az alábbi linket ajánlom a helyesírásra fogékony honfitársaimnak (olvasva ezt a postot...):

www.001122.atw.hu/

Dr.G 2008.04.21. 09:46:04

Ha bemondják az a baj, ha meg nem akkor az a baj....Mindig bele kell kötni valamibe...

Johnny336 2008.04.21. 09:46:42

Kíváncsi vagyok, mikor lesznek az első lincselések. Elvégre magántrafis ember nem hivatalos közeg, magyarul legrosszabb esetben is sima súlyos testi sértéssel meg lehet úszni, ha bucira vered a képét. Amitől én nagyon félek: házilag kendácsolt 30-as táblákat fognak kirakni egyesek, és ott fotózgatni...magyar mentalitást figyelembe véve, ez sajnos reális!

vujicsics trutymo 2008.04.21. 09:48:17

5000 éve azt hiszik az emberek, hogy az állam és szervezetei őértük vannak. Ez a legótvarabb tévedés és aki ezt hiszi az mindenben csak vesztes lehet. A hivatalok a szervezetek (úgy magán, mint állami) kizárólag önnön magukért vannak. Csak nem képzeli valaki, hogy a trafipax a balesetek számának csökkentése miatt van. A duma persze ez, de ahogy engem nem érdekel tulságosan, hogy téged az úton valaki kinyírt (persze illendően szörnyűlködök, de alapvetően csak egy vagy a 6000000000-ból)úgy az államot sem. Legfeljebb annyiban, hogy egy adófizető kihult, és így hivatalnokok, állami tisztviselők, rendőrök jövedelme veszélybe kerülhet. NEM SZÁMÍTASZ !

andd 2008.04.21. 09:53:44

lesz nagy meglepetés, amikor a magántraffis emberke milliós traffipaxa tönkre lesz téve, aztán siránkozhat, hogy mi történt.
bár én akkor fogok nagyot röhögni, ha jön a sok magántraffis és közben az AB kimondja, hogy az objektív felelősség alkotmányellenes. :D

Lófő (törölt) 2008.04.21. 09:55:25

ingyen radardetektort a népnek!

xcoder 2008.04.21. 09:59:54

A tarfipaxozást úgyis csak a kisember szívja meg. Aki 45 millió forintos autóval száguldozik az leszarja ha megbüntetik pár százezer forintra. És többnyire nem a suzukis dönget 150-nel a villamossíneken.

is 2008.04.21. 10:00:53

tudtommal azért mondják be, mert ha eleget bemondanak, és minden nap más címeket mondanak, akkor úgyse bírod megjegyezni (itt most ma van traffipax, vagy tegnap volt, vagy már a jövő heti előzetes az?), csak azt érzed, hogy hű de sok, meg mindenútt. és inkább lassan mész mindenhol.

CJKrisz 2008.04.21. 10:01:38

bbubi hozzászólásához csatlakoznék, tényleg ne általánosítsunk, mert ha a tuningbetyárokat kell büntetni, akkor a motorosokhoz tegyük hozzá, hogy "szabálytalankodó". Mert nem minden motoros szabálytalankodó, száguldozó barom állat. Azok csak a férgesei, akik remélhetőleg mihamarabb kihullanak. Nagyon sok chopperes, vagy klasszikus motoros emberke közlekedik és ezekkel a gépekkel nem is lehet száguldozni, vagy olyan manővereket végrehajtani, mint egy sportmotorral, mert egyszerűen alkalmatlanok rá. Szóval a száguldozó, szabálytalankodó autósokat és hasonszőrű motorosokat tessék szankcionálni, a többieket ne bántsuk!

xcoder 2008.04.21. 10:07:46

CJKrisz: A motoros nagy része ilyen. Amúgy azokat a motorosokat is üdvözlöm akik éjfél körül száguldoznak nyitott kipufogóval a városban hogy mindenki hallja hogy az ő motorjuknak milyen dögös szibériai harcizaporozsec hangja van, de az igazi kedvenceim a sávok közt közlekedő motorosok a libakergetőtől a nagyobb gépekig.

Olyan ez egyébként mint a kutyaszaratás. Minden fórumozó kutyatulaj eltünteti a kutyája után a gumit, mégis teli van a város az aknákkal...

bloodhound 2008.04.21. 10:07:51

talán az a cél, hogy ne hajtsanak az emberek gyorsan. mi a jobb, megelőzni, vagy kiosztani pár bírságot/eltiltást/pénzbüntetést/felfüggyesztettet/letöltendőt, amikor már megvan a baj...

bervas 2008.04.21. 10:09:35

Mérés?

Kellene 2, azaz 2 rendőrautó fixen az M0-ra. Állandóra. Kiszedni mindenkit, aki 90 felett közlekedik. 2 nap alatt behozná a havi benzinpénzt, aztán rend lenne. Annyi szerb/horvát/román/osztrák/olasz eszelős meg mindig lenne, hogy meglegyen a kellő bevétel.

Unom, hogy a böcsületes 80-at betartó autósokat tologatja szinte mindenki.
Érdekes módon Svájcban a pályán a legnagyobb dugóban is a belső sáv 120, a külső 90-100 km/h tempóval halad. Lehet előzni, beengedik az embert. Nem tolnak,nem villognak.

Bugajozsinemszepgyerek 2008.04.21. 10:10:12

Tegnap Orfűre poroszkáltunk le a Mecseken keresztül. Én Renaulttal, előttem Lexus SC. Mindketten 60-70el a szerpentinen, vagy lassabban. Aki ismeri azt az utat, tudja, hogy miért. Beért mögénk egy Astra. Az egyik legélesebb kanyar előtt előzött meg mindkettőnket, a szembe jövő 307-es meg mehetett le a porba, hogy elférjen az idióta. Majd este egy sör mellett biztos azt meséli a haveroknak, hogy a Mecsekben az Astrájával lealázott egy Lexust.

kúrórudi 2008.04.21. 10:19:05

Muszáj az pontos "j" kedves nem csak naiv cikkíró. Egyszerű a válasz, azért amit Tiko írt elsőnek: megelőzés. Ráadásul bejelenteni több helyre is lehet, mint ahány helyen aztán valójában mérnek is. Elvégre az a fontosabb, hogy valójában lassabban, biztonságosabban menjünk, nem az, hogy minél több bevétel keletkezzen a mérésekből.

elwood 2008.04.21. 10:20:49

Gondolom azért kell a rendőrségnek információt adnia, mert valami harcos ombudsman kiharcolta. Nehogy a rendőrállam titkosszolgálati eszközökkel figyelje meg a gyorshajtókat, és szegény törvényszegőket váratlanul érje a fénykép.

Nem jósolok hosszú időt az objektív felelősségnek sem.

johevi 2008.04.21. 10:25:23

Bezzeg amikor az osztrákok kiírták, hogy "Ne lopj magyar, mert kamerák vannak az üzletben" rögtön besértődtünk, pedig az gyakorlatilag ugyanilyen figyelmeztetés...
Én azon akadtam ki, hogy állítólag valamelyik rádió felszólította a hallgatóit, hogy valamelyik reggel 6-10 óra között SZABÁLYOSAN KÖZLEKEDJENEK!!!!! Hát bameg erre fel kell szólítani? Fél 11-kor már állhatok rokihelyre? Elüthetek gyalogost?

andd 2008.04.21. 10:26:36

elwood!
az sem éppen szabályos, amikor a rendőrautó a boztótosban áll és onnét mér, csakhát a rendőröket nincs, aki megbüntesse, ugyebár.
az objektív felelősség pedig jogilag egy elvetélt ötlet, bízom benne, hogy az AB-nál is így gondolják...

Atika!!! 2008.04.21. 10:33:22

Igen naiv vagy. Nem feltétlen a rendőrség, hanem az autósok jelentik a traffipaxot a rádióknak (csak nem vezetés közben telefonálnak/SMS-eznek????). Viszont kevesen hallgatnak rádiót. Meg ilyen alapon ne is villogjanak szembe, mert azzal is csak a másikat segítjük. Vagy jobb, ha megdöglik a szomszéd tehene?
Lengyelországban rengeteg helyen van fixen felszerelt traffi. Olyasmi mint az autópályán, soha nem tudhatod hogy tényleg van-e benne masina. És nem csak az autópályán, hanem bárhol, nem is csak főút mentén. Mindegyik előtt néhányszáz m-rel ki is van táblázva a "Radar Control". Nálunk is sok helyen látni RC táblát, csak épp szinte SOHA nincs mögötte mégcsak álcaként sem berendezés.
Persze 30-as táblánál fotózni tényleg görénység. De a szabály az akkoris szabály, ha idejétmúlt és frissítésre szorul (de nem a jelenleg tervezettnek megfelelően). Egy olyan pontja van a KRESZnek amit szerintem senki, de még forgalmi vizsgán sem(!) tart be: fényjelző berendezéssel ellátott vasúti átjáróban, a fehér villogó fényjelzés esetén MEG KELL ÁLLNI, és csak akkor szabad áthaladni, ha a biztonságról meggyőződtünk. Jelentkezzen akit ezért nem lehetne 5-30.000Ft-ra megbüntetni...

lacka 2008.04.21. 10:34:13

A muszáj pontos j-s. Az uszály az ly-onos.

ex-dr. vuk 2008.04.21. 10:36:54

Namostan ez nem ugy mukodik szerintem, hogy a szerv beszol a radionak h mondjatok be h itt es itt..
Autos latja, betelefonal, sms-t ir, stb.

Szerinted meg kellene tiltani a radionak, hogy bemondja? Ok meg csak a hallgatottsagra gyurnak.

Ugy latszik ez a hir nepszeru. Sajnos.

elwood 2008.04.21. 10:37:59

andd:
Nem értem miért zavar bárkit, ha a rendőr a bozótosból mér, vagy a járdán, vagy a fehér csíkon. Áll. Ha nem zavar senki azzal ahol áll, akkor csak a gyorshajtókat zavarja, hogy nem látják előre. A bűnüldözéshez többletjogosítványok kellenének, pl. a parkolási szabályok megengedhetnék ezt.

A forgalomirányitó rendőr bent mászkál az úttesten, ahol gyalogos nem lehetne. Ő mégis ott van a mi biztonságunk érdekében. Miért ne lehetne a biztonságunk érdekében bozótból trafipaxozni.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.04.21. 10:42:08

Ez a sárga Pözsó pont úgy mosolyog, mint a Kóka!!!

wini 2008.04.21. 10:52:01

Alapvetően be kellene tartani a közlekedési szabályokat és akkor tök mindegy, hogy ki hol és hogy mér. Ez persze sci-fi. Sajnos, még mindig többen vannak azok is, akik azért nem parkolnak pl egy tiltott helyre, mert attól félnek, hogy megbüntetik őket és nem azért, mert ott tilos parkolni.
De ha eleinte csak azért tartjuk be a szabályokat, mert félünk a büntetéstől, talán egy idő után eljutunk oda, hogy betartjuk azért is, mert így helyes. Ez megint sci-fi.
Egyébként ezt is, mint sok minden mást, a legfogékonyabb gyerekkorban kell elkezdeni. A fiam imád útközben a GPS-szel szórakozni. Eleinte azzal ment az agyamra, hogy a készülékről leolvasta, hogy éppen mennyivel lehet menni és én mennyivel megyek. És örökösen "beszólt", hogy itt nem lehet csak 60-nal menni, te meg 75-tel mész. Eleinte szóltam neki, hogy foglakozzon a saját dolgával, én vezetek :-) Aztán rájöttem arra, hogy ha nem én, akkor ki nevel belőle normális embert, aki pl majd idővel a közlekedési szabályokat is betartaja. Azóta szabályosan közlekedünk, ha szól, hogy túl gyorsan megyek, akkor lelassítok.

Dr Kangörény 2008.04.21. 11:01:29

Hát én csatlakoztam a slágerrádiós "tartsuk be a kreszt" dologhoz, és több dologra is rájöttem. Pl. arra, hogy aki azt pofázza, hogy tartsd be a szabályokat, az valószínűleg egyáltalán nem vezet, vagy ugyanúgy szarik a szabályokra, mint bárki más, csak jártatja a száját. Autópálya lehajtóján 30-40-es tábla? 1. út telenyomva 60-as táblákkal? Röhej. Nem fogom betartani az ilyan faszom szabályokat, egyszerűen veszek egy radardetektort, oszt jónapot.

NoMojito 2008.04.21. 11:02:40

Psssz! Nem ritka hogy rendőr telefonál be, akkor is ha valójában nincs trafi.
Ha csak páran komolyan veszik, már jó.

visitor 2008.04.21. 11:08:05

AP 2008.04.21. 09:26:21
Akinek az a parája, hogy a gyerekei ottmaradnak egy barom miatt, az vegyen iszonyatos méretű régi autót az új kis aszfaltpattanás árának harmadáért!
(vagy egy sínlökhárítós Ifát)

Javaslom megtekinteni az alábbi kis tesztet :

Volvo 940 vs Renault Modus :

youtube.com/watch?v=U4CB6DrxvxI

Navarone 2008.04.21. 11:09:24

Én sem értek egyet. Nem az a cél, hogy akkor és ott lassabban hajtson, hanem az, hogy ha tízszer megvágják 50 ezer forintra gyorshajtás miatt, akkor soha többet ne hajtson gyorsan.
Tudom, hogy álomvilágban élek, és sajnálom, hogy mindenki kaphat jogsit, aki kifizeti az árát.

zsocy54 2008.04.21. 11:16:53

Azért mondják be előre mert ennek az egész sz@rnak az lenne a lényege hogy megelőzze a baleseteket!

Az hogy rendőreink (meg mostantól az önkormányzatok, káefték és Józsi bá a téeszelnök ) arra használják a trafit hogy pénzt gyüjtsenek a nyugdíjalapba az helyi jellegzetesség.

Egyébként annyi helyet bemondanak hogy ha mindnél lassítasz már nem is tudsz igazán száguldani.

bigben 2008.04.21. 11:20:30

persze meg még szedjük le a kamerákra figyelmeztető táblákat az autópályán... nagy ötlet. te ne naiv vagy, hanem hülye.

oké. van, aki elhiszi, hogy a trafipax célja nem a büntetés, hanem a megelőzés. de neki is joga van ahhoz, hogy tudja, hol fotózzák le. miért hátrakötözött kézzel akarsz a medencébe ugrani?

egyébként pedig ne abból indulj ki hogy más is ugyanolyan birka. engem pl. mérhetetlenül idegesít az összes magyar rádió, viszont mindig van nálam 30-40 cd és nem vettem rá trafipax híreket. és így sem fényképeztek még le soha.

a muszály meg muszáj.

Rocko- 2008.04.21. 11:37:21

apropó, megelôzés.
nem traffi kell, hanem rendôr. tegnap este mentem hazafelé, 60-as tempóval, 2*1 sáon városban. mögöttem Alfás Jani úgy gondolta, nehogymán neki egy Suzuki mögött kelljen mennie. ezért megkezdte az én, illetve az elôttem lévô Smart elôzését, úgy, h a szemebjövô sávba épp kikanyarodni akart vki. az elejét nem vitte el, de közel volt. az elôzés vagy 2 perces volt, erôbôl többre nem futotta. majd 50 méterrel késôbb a lámpánál beálluk mögé a smarttal. következô sarkon smart lekanyarodott, én mentem egyenesen, az Alfa mögött. ô is ugyanott kanyarodott le, ahol én, majd kisbolt elôtt megállt az úton, véletlenül se a parkolóban.
kérdem én: ennek mi a lófasz értelme volt? fél perccel elôbb állhatott meg? kevés a donor? mire volt jó ez? erôsen gondolkodtam, h kérdôre vonom a Janit, bár nem tettem.

huh · http://huh.hu 2008.04.21. 11:40:47

A muszáj pontos J.

wini 2008.04.21. 11:47:29

Ha már... akkor a "muszály" mellett ne hagyjuk szó nélkül az "emberke" szó használatát sem :-)

DEGEC 2008.04.21. 12:45:16

Nos szerintm eloszor megfelelo infrastrukturat kellene csinalni, amin lehet normalisan es biztonsagosan kozlekedni malyd utana kelle eroskodni a szabalyok betartasaval.
A multkor kulfoldrol (1600 km) mentem haza ez 16-17 ora, az utolso 400 kmert kishazankban sikerult kemeny 6 ora alatt abszolvalnom.
Vajon me?
Ettol fuggetlenul a szabalyokat be kell tartani.Bar igaz hogy az 1200 kmert gond nelkul levezettem, majd a hazunktol 30 kmerre megbuntettek gyorshajtasert, hajnal 2 kor.
De nem lepodtem meg, tudtam hogy hazaertem.

VilMarci 2008.04.21. 12:56:41

Nem traffipax kellene, hanem tahográf kötelezően minden (legalábbis minden új) autóba. Rendőr igazoltatáskor megnézi, ha kell bírságol. Ennnyi.

Johnny336 2008.04.21. 13:02:24

VilMarci 2008.04.21. 12:56:41

Meg irogassam a menetlevelet, hogy kocsmába vittem havert. Utána kurvázni voltam, majd bevásároltam a Tescoban. Elvittem vacsorázni a pénztáros lányt, utána kivittem a kiserdőbe, és néztük a csillagokat.

VilMarci 2008.04.21. 13:22:04

Johnny336: ezek közül melyik is indokolja a gyorshajtást?

cso zsi 2008.04.21. 13:32:36

"Johnny336 2008.04.21. 13:02:24"
Tudod hányan írogatnak fölöslegesen menetlevelet a magántulajdonú tgk-jukra?
Fehér rendszámos, tehát bérfuvarozás szóba sem jöhet.
A menetlevele úgy néz ki: horgászcucc, két rekesz sör, avagy hűtőszekrény, fél disznó/birka, netán pálinkafőzésre előkészített aprított körte saját levében.

De vannak olyan büntetések, ahol a szgk-járművezetőt kötelezik menetlevélírásra.

cso zsi 2008.04.21. 13:46:31

" vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.04.21. 10:36:54
Namostan ez nem ugy mukodik szerintem, hogy a szerv beszol a radionak h mondjatok be h itt es itt..
Autos latja, betelefonal, sms-t ir, stb."
Nem csak úgy működik.
www.police.hu/traffipax
sebessegmeres.info/

Johnny336 2008.04.21. 14:03:52

A tachográfnak az a lényege, hogy a kamionost le lehessen "nyomozni" - mióta vezet, hova, mennyivel, hány óra alatt, etc. Ugyanez lenne a személyautónál. Azonban a személyautó, ha hétvégi kiruccanásra használod, akor nem vagy köteles elszámolni azzal, hogy merre jársz, mit csinálsz, kivel. Jó ötlet lenne ez a tachográf, de sajnos a teherautósok is meg tudják buherálni. Ezek után nem kell mondani, mennyire felvirágozna egy újabb illegális iparág.

A valóban balesetveszélyes helyeken fotózzanak, majd 300 méter múlva szedjék ki a renitens sofőrt, tolják az orra alá a sztárfotót, és nyújtsák be a számlát.

Mellékesen ha csak új autókba lenne szerelve, akkor mindenki 1 éves kocsit venne, amiben nincs tachográf - vagy kötelezzünk minden autótulajt a tachográf beszerelésére? Teherautó esetén asszem 100E körül mozog.

gmower (törölt) 2008.04.21. 14:08:58

Hello!

Hát ez elég kiborító post, a hozzászólásokkal együtt. Aki ide kommentel, az tényleg mind betartja az összes (igen azt is amit nem vettél észre) sebességkorlátozást? Vezettek rendeszeresen egyáltalán, vagy ide csak a hétvégi kalapos úrvezetők írnak? Én mindannap közlekedem Pesten autóval (belvároson keresztül), hétvégente vidékre, és bizony a megengedett sebesség fölött 20-30-40-el, építkezés után tökéletes úton kintfelejtett (?)értelmetlen tábláknál akár 80-al, épp annyival amit tökéletesen biztonságosnak találok. Miattam még senki nem ment le az útról, nem is okoztam balesetet. Nekem viszont kellett már lemennem, mert az egyébként a sebességkorlát alatt haladó kollega elfelejtett körülnézni, mielőtt sávot vált. Vajon mi a veszélyesebb? 90 helyett 110-el, 130 helyett 150-el haladni, vagy betartani a sebességkorlátozást, de csak azt (közben nyogodtan hátradőlni, hogy de szabályos vagyok, és leszarni a többit: jobbratartás, indexhasználat (körforgóból kifele is), elsőbbségadás (főleg jobb-kéz), ködlámpa hanyagolása mellett többi fényforrás használata, és ami a legfontosabb: folyamatosan figyelni a körülöttünk zajló eseményeket.
Óriási csúsztatás, hogy a balesetek nagy részét gyorshajtás okozza. Az a baj, hogy a mai modern autókat minden szar kütyüvel felszerelik, hogy egy majom is el tudja terelgetni a 30 éve kitalált szabályok alapján. Sajnos mindenki meg is kapja a jogsit, pedig nem kéne. Nem alanyi jog ez, hanem alkalmassághoz kötött. Elvileg. Legaranyosabb eddig az volt, amikor beálltam a 6-oson egy 90-el haladó mögé, szemből egy bátor előzött (itt sem a gyorshajtás volt a probléma, hanem az előzési szabályok be nem tartása, csak ez nem hagzik jól a híradókban), én már erősen lassítottam, mert láttam, barátunk nemigen fog beférni. Előttem haladó mit tesz? Semmit. Se fék, se motorfék, se kormányhasználat, semmi. Megy tovább 90-el, szabályosan. Az ilyen miben bízik? Egy balesethez az esetek 90%-ban két hülye kell...
Konklúzió: a balesetek nagy része gyorshajtás miatt van, hisz ezt könnyű mérni. A gyakorlatlan, vagy teljesen alkalmatlan sofőrök pedig ezt el is hiszik, mert így könnyebb. Ők betartják a sebességkorlátot, én meg majd megoldom a baromságaik miatt keletkező vészhelyzeteket, amiről nem is tudják, hogy ők okozták. És ha egy ilyen akció után rádudálok, vajh' mit gondol? Mit akar ez itt tőlem, biztos nagyon sürgős dolga van, rohadt gyorshajtók!

Johnny336 2008.04.21. 14:19:02

Tévedsz, elég egy hülye a balesethez. Nem véletlenül mondják, hogy vétlen sofőr. Vannak olyan esetek, amikor megpróbálhatod kivédeni a másik hülyeségét, de sajnos nem sikerül, mert túl nagy baromságot csinált. Ilyenkor jön a rohammentő, meg helikopter, és viszik a vétlent összerakni újra.
Azért mert valaki 90-el hajt, lehet, hogy többet vezetett, mint te, és mindezt sokkal jobban teszi. Például a 31-es út. Nem a legjobb minőségű, kanyarog. Ha halottak napján mész, akkor olyan, mintha közvilágítás lenne, annyi mécses ég az út mellett. Ott vannak olyan részek, ahol 60-as tábla van nyílegyenesen szakaszon. Mindössze azért, mert van egy szép töltés, ahonnan ömlik le a víz és sár, komolyabb eső esetén. Azon izgi lehet elszállni, be a fák közé, 110-el, mert jaszkari az ember. Köszönöm, ha esik, akkor én ott lassítok. Vannak kanyarok, ahol nincsen kitáblázva sebességkorlátozás, pedig elférne, ugyanis egy tapasztalatlanabb sofőr el tud szállni, mint a győzelmi zászló (asszonyt majdnem megölte ott az egyik sofőr, amikor vitte hazafelé munkából, esőben). Lehet azért megy valaki 70-el egy szakaszon (a 110-ed helyett), mert tudja, hogy a munkagépek mindig felhordják a sarat a mezőről, no persze enyhe kanyar is van ott...

DEGEC 2008.04.21. 14:37:31

Johnny336 2008.04.21. 14:19:02

Te tevedsz.
A baleset általános fogalma valamennyi olyan, személyi illetve anyagi érdekkörben bekövetkező negatív változást, folyamatot és eseményt felölel, mely az említett közlekedési ágakban történő járművezetéssel összefüggésben, annak során következhet be.

ezexerint van olyan amikor a vetkes is hibas, mert el tudta volna kerulni.
A baleset sok veletlen egyideju talalkozasa.
Lasd Csaszar elod esetet.Azert nem iteltek el, mert be tudtak bizonyitani, hogy a rendor el tudta volna kerulni a balesetet.
Tehat nemcsak 1 hulye kell, hanem aki figyelmetlen megha szabalyos is.
A sebesseget pedig mindig az adott utviszonyok es latasi viszonyok szerint kell megvalasztani.
Tehat sehol nem kotelezo tartani a 70-90-110 et.

Johnny336 2008.04.21. 14:47:29

Értem. Tehát ha nem tudom elkerülni a nekem elsőbbséget meg nem adó, beláthatatlan kereszteződésbe 100-al érkező ficsúr autóját, akkor nem tudok vezetni. Elvégre számítanom kéne rá, hogy valaki szabálytalan. Ha sokat vezetsz, akkor biztos hallottál már a bizalmi elvről. Ezért mehetek nyugodtan 90-el a be nem látható kanyarban, ugyanis tudom, hogy szemből sem lesz senki olyan, aki kanyarban, záróvonalnál szabálytalanul előz. Sajnos vannak, de az ő hülyeségükért nem akarok, nem vagyok hajlandó felelni. A saját bőrömet (csoffadt testem, és autóm rozsdás kasztnija) védeni próbálom, fékezéssel, kikerüléssel, Turbo boost gombbal, de nem fogom összetörni magam azért, hogy a másik ne dögöljön meg, esetleg jól jöjjünk ki az ő hülyeségéből. Ugyanis van egy olyan is, hogy a baleset elkerülése érdekében mindkét félnek a maximálisat meg kell tenni.
Az se megoldás ha rettegve szorongatod a kormányt, hogy "na vajon, most ki akar az életemre törni egy jó kis szabálytalankodás során..."

VilMarci 2008.04.21. 14:51:52

gmover: igen, mindig betartom a sebességkorlátokat, sőt a többi szabályt is (pl jobbratartás), megállok, ha látom, hogy a gyalogos át akar menni a neki kijelölt helyen, lassítok+megállok ha a lámpa sárgára vált, figyelem a jobbkezes utcát stb... miért olyan nehéz ez?
Velem szembe is jött már egy idióta, aki úgy gondolta, hogy megelőzi a kamiont maga előtt. Sajnos nem 1 kamion volt, hanem 3, de ez nem tántorította el. Na, ha akkor satufék, de ha nem 90ről kezdek lassítani, hanem 110-ről, akkor lehet, hogy most nem írom ezt...

gmower (törölt) 2008.04.21. 14:55:57

Ezért nem azt írtam, hogy MINDEN balesethez két hülye kell. :) Már ne is haragudj, de te valamit nagyon félreértettél. A 110-et nem huszadrangú út hajtűkanyarjában választom, mikőzben monszunszerű eső áztatja a vidéket. Az a 60-as tábla rendeben is lenne, ha van alatta kiegészítő, miszerint baromi nagy esőben kell figyelembe venni. Hidd el én sem akarok meghalni, főleg nem mást magammal vinni, de azért lássuk már be, hogy ebben az országban iszonyatosan sok az értelmetlen korlátozás. Néhány egyszámjegyű főút, néhány szakaszán lehetne 110 (mint ahogy most lett is), autópályán 160, sok városi útszakaszon (ahol gyalogosforgalom nem lehet) pedig 70-90, autópályabevezetőn 100. Én erre gondoltam. Nem akarok kétszámjegyű szar minőségű kanyargós úton 200-al menni, de egy kis racionizálálást elvárnék, "rohanó világunk" szellemében :)
Egyébként meg legyen kötelező a jogsi megszerzésének keretében vezetéstechnikai pályára látogatni, vagy ha ez nem, legalább a biztosítótársaságok besegíthetnének azzal, ha egy ilyen tanfolyam elvégzése után kedvezményt adnának a kötelezőből. Szerintem a balesetmegelőzést ilyen vonalon kellene megkezdeni, nem televágni az országot trafival, és pénzt szedni, mert az nem a hangoztatott célt szolgálja, egyszerű hazugság.

gmower (törölt) 2008.04.21. 15:08:00

VilMarci: nekem is volt már ilyen. A megoldás meglepően egyszerű: ha látom, hogy jönnek szembe, elveszem a gázt, elkezdek villogni, majd ídőben fékezek, közben jobbra húzódok, amennyire az út engedi. Ha satuznod kellett azzal csak azt ismered el, hogy Te is az utolsó pillanatig bíztál valami csodában. Természetesen ha ez egy kanyarhoz nagyon közel/benne történt, akkor ne vedd figyelembe a hozzászólásom.

Johnny336 2008.04.21. 15:10:08

Az esetek 90%-a pedig majdnem 100%, ezért értettem félre, igazad van.
Értelmetlen korlátozások vannak. Ebben egyetértünk. De attól még nem bírálhatjuk felül. Racionalizálni kellene a dolgokat. Meg kéne tanítani az embereket vezetni - az autó kezelése nem az. Forgalmi helyzeteket kellene bemutatni szimulátoron. Lásson olyat. Tanítanak olyat, hogy mit csinálj, ha megcsúszol az autóval? Nem. Azt mondják, ne menjél gyorsan, ha csúszik, aztán jónapot. De ez rohadt kevés. Amig ennyi a szabály, addig megpróbálom a legtöbbet betartani. Ahol értelmetlen kinn a 30 (lakotton kívűl), ott max. 50-el megyek, hogy lássák a mögöttem jövők, csak a fotótól tartok, és amint lehet felgyorsítok a határig. Ezeket el kéne tüntetni. De nem fogok feleslegesen 120-al menni, csak azért mert bírja a kocsi, és van rutinom a nagy sebességű autókezelésről. Majd ha annyi lesz hivatalosan (magyarul az emberek nagy része alkalmas lesz rá, hogy bevezessék), akkor annyival megyek. Addig marad az 50-90-110-130.

tangara 2008.04.21. 15:47:58

A számokon kár vitatkozni. Engem már jópárszor próbáltak megölni az utakon, (na jó, csak összetörni) eddig hál istennek sikerült elkerülnöm az ütközést. Miért: mert minden pillanatban próbálom figyelni a környezetemet. Ki, hol, milyen gyorsan. Nem közlekedek lassan, de régen nem hoztam senkit olyan helyzetbe, hogy kétségbeesve fékeznie, vagy kormányelrántania keljen. Ui, ahol nem lehet, nem előzök. Esőben nem lassabban megyek, hanem nagyobb féktávot használok. Nem olyan nehéz.
Trafi: hát, nekem nagyon nem tetszik az egészben az, hogy rámennek a pénzbehajtásra. Egy relatív adó, amivel bárkit megfoghatnak, még azt is, aki azt hiszi, hogy szabályosan ment. Igen is mondják be a rádióban, legalább kevesebb lóvét hajtanak be. Miért nem azokat büntetik, akik kereszbe álnak egy kereszteződébe, elállva a forgalom útját? Miért nem a párhuzamosan parkolókat büntetik (őket ráadásul elég könnyű nyakoncsípni), vagy az idiótákat, akik ködlámpával közlekednek állandóan? Esetleg az indokolatlanul lassan közlekedőket (70 helyett 40 is igencsak veszélyes ám)?
És ha már trafi: csak hogy tudjátok, már nálunk is tesztüzemben van az autópályán átlagsebességet mérő rendszer.

Én vagyok 2008.04.21. 15:49:13

Amíg beolvashatják, addig nyilván a cél nem az, hogy megfogják a gyorshajtókat. Hogy pontosan mi, arra még én se jöttem rá.

Mindenesetre a BKV is beolvastathatná, hogy "Ma pótló jár a 19-es villamos helyett, és a következő metróállomásokon kell fizetni: ... A többi járművünkön ingyen lehet utazni, úgysincs ellenőrzés."

VilMarci 2008.04.21. 17:35:58

gmover: vagy esetleg az, hogy a szembe jövő kollega nem volt túl messze már akkor sem, amikor kiugrott elém, valamint előtte viszonylag hosszú folyamatos kamionsor állt ahova nem tudott volna egyszerűen visszamenekülni...

VilMarci 2008.04.21. 17:42:16

Johnny336: Jó ötlet. A vészhelyzetek kezelését ugyanúgy az oktatás részévé kellene tenni, a rutinfeladatokat. Legalább szimulátorban.

Hahaha 2008.04.21. 19:05:58

Én leszarom a sebességhatárokat, ezt vállalom is. Fizetem is.

De még soha közelében sem voltam annak, hogy emiatt baleset(közeli helyzet)et okozzak. Bőven hatjegyű km-eket, ennek kb negyede BP-n a belvárosban, a többi Európában. Nincs még karcolás sem az autón. Egyszerű: közlekedj úgy, mintha láthatatlan volnál.
A többségnek persze kell az "iránymutatás". Csak sajnos túl kevés... Majd próbálják 70-et bevezetni, ha vizes az út. haha... komolyan mondom, szerzek amerikai vagy ukrán rendszámot, aztán basszák meg a magántraffik.

És tanítsák meg normálisan vezetni az embereket: hogy mérjék fel az útviszonyokat és lassítsanak ha kell...
És ne járjon minden bénának a jogosítvány. Rögtön eljutunk az USA szintre, ahol rendszeresek a 80 éves összekeveri a gázt a fékkel nyanyák és letarolják a buszmegállóban várakozó diákokat...

Én megyek 90 helyett 40-70-el is ha kell, de 130-al is, ha biztonságos. Vannak nálunk sikeresebb országok, ahol abszolut nincs sebességhatár: pl Irán. Helyi taxis nem értette, hogy hülye turista miért kérdezi tőle, hogy mennyi a sebességhatár? Mondta mi van, micsoda? Végül megértette a kérdést. Hát az nincs, a válasz. De akkor mennyivel lehet menni? Hát csak amennyivel biztonságos és nem többel. És nem értette miért faggatják. Még egy kérdés: de akkor miért nem megy 100-al a városban? Válasz: teljes nyugalommal: mert az nem biztonságos és még mindig értetlen, gondolja mi ez a sok értelmetlen kérdés...
Ennyi. Nincs leírva, szabályozva és mégis működik jól.

Szlovákiában is ott vannak a hegyi utak. Van, amelyik kanyar 40-el bevehető, van amelyik 90-el is. Nincs semmilyen korlátozás. Aki akar megy lassan, aki tud, megy gyorsabban. Működik. És nem bűntethetnek meg, amikor a számomra 80-al biztonságos kanyart 80-al beveszem. itthon bezzeg 40-es tábla lenne, mert a 30 éves skodával az biztonságos. Aztán bűntetnének sok tízezerre (májustól mégtöbbre) mert rohadt üldözendő gyorshajtó... hát kapják be, ezért van a lézerblokkoló kitalálva...

Asszem elköltözök ebből a túlszabályozott országból :D

Másik: valaki említette a lefolyó sarat és amiatt a 60-as korlátozás. Beveszed ezt a faszságot (hogy egész évben mindig érvényesnek kell lennie)? Biztosan majd nyáron szárazságban fognak megbűntetni, mert >60-al mész. Oda a következő tábla kellene: vigyázz egyéb veszély. Alá eső ikon. Alá csúszós út tábla. Alá sárga tábla: sáros úttest. És ezeket kitenni 300m-ről, 100m-ről majd mégegyszer. Eseetleg tényleg 60-ast is a végére, de kiegészítő táblával csak.
Ilyen hülyeségek miatt kell 340 napig a traffiktól félni, mert tényleg van 25 nap egy évben, amikor van esély, hogy veszély van és 2 nap tényleg van sár.
Bár gyakorlott vezető a sáron megcsúszik, korrigálni tudja és lassít... próbáltam már, volt szerencsém hozzá. Vízátfolyáshoz is.
Ja igen, csak ehhez kell önszorgalomból gyakorolgatni is meg tanpályára menni... hoppá. és visszatértünk a nagy magyar valósághoz: megcsúszik, megijed, padlófék, becsukott szem, ssikítás, keresztbe csúszik, 5 perc múlva valaki már hívja is helyette a 112-t...

muck 2008.04.22. 01:22:39

hmmm. ez erdekes...
tartsuk be a kresz-t?
otthon kevesbe szoktam, de itt nem merek 50nel gyorsabban beesni a varosba.
de fejlödökepesnek tartom magam, es tudom max 1-2 ev es otthon sem fogok alacsonyan repkedi az utakon,värosban. ja 24 eves vagyok,es nötlen, de en meg szernek csalädot alapitani,es nem megdögleni vhol az uton.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása