Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Előzés leállósávban

2008.04.22. 13:22 :: Kisikasa

Íme egy gyöngyszem az autós társadalomból, akinek produkcióját Zoli rögzítette autóskamerájával, békésen kocsikázva a lemenő Nap fényénél.
2008 április 13. Késő délután az M7 autópályán Budapestről a Balaton irányában autóztam éppen. Felvettem a forgalom ritmusát, a két sávban sűrű volt a forgalom, nem rohantam, drága a benzin. A nap lemenőben, az erős szembefény miatt a videofelvétel elég sötét, de jól látható a lényeg:



A külső sávban egy nagyméretű jármű, teherautó. 100 körül megy, de én sem sietek, mert a belső sáv is lassan halad, szépen autózgatok a külsőben. Ekkor érkezik a szokásos IQ bajnok a belsőben, nagy és erős autójának biztonságában, de valahogy nem kotródnak előle a többiek, így fékezni kényszerül szegény. Ezzel kezdődik a jelenet, a belső sávban az érkező fekete doboz féklámpái szépen jelzik, hogy a vezető legalább a féket ismeri.

Hamar kiderül, hogy a kormányt is tudja használni. Amint elhalad a külsőben közlekedő nagy gépjármű mellett, logikus döntést hoz: mivel a belső sávban lassan vánszorognak előtte, a külső sáv is szinte tömve, ezért az egyetlen tahólogikával használható sávot veszi igénybe: a leállósávot. Jól látható a teherautó előtt átvágva a leállósávban csillan meg az autó, majd hatalmas porfelhőt maga után hagyva tovaszáguld. Gratulálok neki. Nyilván nem tudja, hogy szabálytalan, de remélem meg fogja tudni, amikor majd legközelebb egy lerobbant Hummer áll majd a leállósávban.

Fontos hozzátenni: a felvétel rögzített autós kamerával készült, nem mobiltelefonnal, hiszen vezetés közben egy mobiltelefonos fotózás nagyon veszélyes! Az erős szembefény miatt a rendszám nem látszik, és szerencsére az autó típusa sem, amit viszont könnyű kitalálni.

63 komment

Címkék: video biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoi 2008.04.22. 13:35:58

Még valami: tudom, hogy egy ilyen akció mindennapos dolog, csak most volt nálam kamera.

Johnny336 2008.04.22. 13:38:52

Szerintem előző szériás S-Klasse. Derék manőver. Dicsőségére válna bármelyik aszfalthólyag streetracingesnek :)
Sebaj, majd jön a fa, vagy a Zoli által emlegetett lerobbant Hummer.

Múltkor volt M3-on, Hatvan/Szolnok Kelet lehajtónál jönnék le. A lassítósáv féltávjánál elakadásjelzővel állt egy Pug 206, nyitott motorháztetővel, előtte a sofőr. Szembe sütött a nap, nehezen láttam, hogy villogna rajta valami, de mivel túl gyorsan közeledtem felé, ezért inkább kikerültem. Ütemes dudálással, folyamatosan lassítva haladtam el mellette, még a fejét sem kapta fel a fickó, csak könyékig túrkált a motortérben. Ha lerobban az autó, akkor miért nem a leállósávban fékezi le? Ha ott nemtudta lefékezni, akkor miért nem hagyta tovább gurulni, és +50-100 métert csorogva ismét leállósávba érkezik meg?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.22. 13:39:42

ez szép. ezért kellene a leállósávba 500 méterenként vagy sűrűbben valami járdaszigetecskét építeni, vagy vízelvezető árkot, a lényeg hogy ne legyen sztráda minőségű, viszont ha kell akkor el lehessen menni ott alacsony sebességgel (baleset esetén pl).

bár ez sem jó megoldás belegondolva, mert lennének olyanok akik csakazértis, és amikor megdobódik a kocsijuk akkor a többiekkel baszna ki. szintén.

Johnny336 2008.04.22. 13:40:59

Legjobb tudomásom szerint most is másfajta burkolat van a leállósávban, mint a forgalmisávokban, hogyha kifolyna olaj, víz, stb. akkor jobban "beszívódjon". Aztán lehet, hogy egy urban legendot kajáltam be :)

Én vagyok 2008.04.22. 13:45:25

Hibás a cikk! Szemmel láthatóan ez nem az M7-es, hanem egy rodeó. Az pedig nem egy személygépkocsi, hanem egy versenyautó.

Zoli 2008.04.22. 13:46:39

Johnny336: nem találtad el a márkáját. Jó országban tapogatózol, de nem Merci.

Johnny336 2008.04.22. 13:49:34

Akkó Audi A6. Még a gömbölyű seggű. Ha ez sem, akkor hagyom a tippelgetést.

Becher 2008.04.22. 13:54:21

Gondolom az ilyenek miatt vannak azok a plakátok, hogy ne használd a leállósávot leállásra, mert megdöglesz...
Az ilyen megérdemli, hogy boruljon egy k..va nagyot, csak az a baj, hogy valszeg akkor sem ő döglene meg, hanem vmi szerencsétlen balek, aki rosszkor volt rossz helyen.

Zoli 2008.04.22. 13:54:48

Nem a típus a lényeg, hanem az, aki benne ül.

martong 2008.04.22. 13:58:06

sztem ez hetes volt, és köztudott, hogy a kresz kiegészítésben benne van, hogy ilyen autóval mérlegelheti a szabályokat ;)

jaigen: biztos sietett valahova, szült az asszony, orvos és műtéthez ment, késésben volt a tárgyalásról, és különben is olyan rosszindulatúak vagytok,
vagy: csak irigyek vagytok a kocsijára mert ti ezt nem tudjátok megcsinálni....
(bocs csak gondoltam előre kilövöm a hasonló értelmes kommenteket)

addig amíg mögüle figyeled tulajdonképpen egész mókás dolog, de amikor én vagyok a teherautóval és előttem vág be féktávon belül, na akkor szoktam izzadni rendesen, hogy ne kaszáljam el, de legalább megmaradnak a reflexeim...
inkább fa, mint Hummer, a fa erősebb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.22. 14:41:07

Nekem is hetes bimmernek látszik. Azt szívesen láttam volna a videón, hogy a porfelhő úgy folytatódik, hogy elpörög az árokba a faszparaszt...

Lali_ 2008.04.22. 14:47:46

Miért lerobbant Hummer, inkább egy 20 tonnás kamion :) Az talán még a fánál is hatásosabb..

Rocko- 2008.04.22. 14:57:07

Hurrá Torpedó · 2008.04.22. 13:39:42
ez oké, csak az a baj, h gebasz esetén a mentô meg ott teperne el.

Zoli 2008.04.22. 15:10:09

Ez jó. Indíthattunk volna egy versenyt, hogy ki találja el az erős ellenfényben rögzített felvételen az autó márkáját. Ehhez azonban meg kellett volna pontosabban néznem, így csak annyira emlékszem, hogy fekete volt és német gyártmány , de nem merci.

Nedudgi 2008.04.22. 15:49:39

Johnny336: jól tudod. A leállósáv kopórétege valóban más, mint a haladó és az előző sávé. Általában a felülete is hézagosabb.

NullJozef 2008.04.22. 15:51:48

Szerintem Dacia Logan volt.
:DDD

nemtoom 2008.04.22. 16:31:13


Egy másik blog jut eszembe róla..új KRESZ
A meglévő szabályokkal is
rengeteg sepregetni való lenne /van/
Párszáz? vezető/jogsi lapátra és talán
nem is kellene új ötleteken agyalni.

aero 2008.04.22. 17:37:42

hát amúgy elég szépen megtalálta a gázt mikor kivágott a leállóba :D

Amúgy ez egy 5-ös BMW volt

név 2008.04.22. 17:56:06

Zoli: ez legyen a legnagyobb bajod, hogy néhány hülye belső sávost kénytelen jobbról megelőzni...

mellesleg: elég szar a felvétel, alig látszik valami...

Barna 2008.04.22. 18:03:18

Szerintem is 5-ös BMW, méghozzá a legutóbbi

Myko 2008.04.22. 18:04:53

A lényeg látszik,közvelyése agyatlan veszélyeztette a többi autóst...ennyi...csavarodott volna fel egy betonpillérre...ennyi...

én 2008.04.22. 19:00:33

f@szert kell a felso savot foglalni...

bekov 2008.04.22. 19:17:27

felső sáv??? ammegmi? :-|

DEGEC 2008.04.22. 19:18:26

en is 5orsre szavazok.
De most az en kocsim fapados,, vagy le vagyok maradva de nekem 1. nincs autoskameram.
2. ha lenne se hiszem hogy soxor megneznem az autpalyan keszult felveteleket, hacsak nem vagyok az 5os bombis spanja oszt aze veszem fel hogy jaszkarizhassak.
3. nem ertek egyet, a leallo savon valo elozessel, (bar en is csinaltam mar, rosszabb dolog elkerulese vegett) de a kalapos skodasok, meg az elhozom a szuzukitszazhuszhonapfutamidorenullaforintbefizetesselalandekteligumival
minek poroszkalnak a belsoben 110 el, es a kamionok, miert elozik meg 81el azt aki csak 80 al megy?

Zoli 2008.04.22. 19:44:50

DEGEC: Nem vagy lemaradva, ne aggodj.
1, az autóskamera nem kötelező tartozék egyelőre.
2, én is csak akkor nézem meg a felvételt, ha még útközben megjegyzem magamnak az esetet, és otthon visszanézem.
amúgy a felvétel tényleg szar, az ellenfény miatt, de talán jobb is, mert ha meglátta volna rendszámmal magát az interneten a kaszkadőr autós, akkor esetleg dühös lett volna...

Adam86 2008.04.22. 20:17:31

Fekete 7-es BMW egyértelműen, bár sztem lényegtelen :)

potha 2008.04.22. 20:37:09

DEGEC:

Én azt nem értem, h miért kell általánosan lehúzni a suzukit!
Régen én is azt tettem, aztan beleültem egybe!

Van aki zsebből megveszi, csak nem futja többr!
Mellesleg azok nem 110el tudnak csak menni!

Amúgymeg sztem az a baj h marha sok a suzukis Mo-n és ezért mivel minden második embernk ez van akkor abalfaszok is suzukisok, és ezért ráragadt h akinek olyanja van az gagyi!

Én ugyan soha nem fogok sztem magamnak suzukit venni, de jelenleg gyakran használok egyt és totál elégedett vagyok...

Nem vennék de nem is húzom le általánosan...

Bobby Baccala 2008.04.22. 20:38:16

szerintem egy 7es volt..széles a hátsója

biztos egy szőke kék szemű svéd állampolgár vezette :)))))

biker_kolee 2008.04.22. 20:59:40

Ezexerint valamelyik honatyánk lehetett. De... nem. Azok nem Bömössel, hanem ányóccal járnak.

DEGEC 2008.04.22. 21:03:53

termeszetesen nekem sem a tipussal van gondom, hanem azokkal akik megveszik.Nem is tudom pontosan hogy fogalmazzam meg. Az biztos, hogy nem lehet sikeres ember aki suzukit vesz na...
Sajnos nem tudom kifejezni az allaspontomat. Egy biztos hogy "tisztelet a kivetlenk" olyan emberek vesznek buzukit nem bantaskepp, de nem a felso kategoriaba tartoznak, es nem is a kozepbe...
Szerintem moggondolatlanul eladositjak magukat es az egesz csaladjukat. Azert adnak el sok szuzukit, mert 0 befizetessel 120 honapra el lehet hozni es az ajandek klimanak is orulnek.
2008 ban ajandek klima. Probalna meg nekem eladni valaki ma klima nelkul kocsit. Tehat szvsz az vesz akik butak, de okosnak kepzelik magukat, mert termeszetesen 2 fajta hulye ember letezik, az egyik aki tudja magarol hogy hulye a masik aki azt hiszi hogy o a legokosabb es o mindenkienl mindent joban tud. De ebbol az 1 variaco megkerdez egy nalanal okosabb embert, es az azt tanacsolja neki, hogy ha nem tudsz fenntartani, egy uj autot akkor inkabb vegyel egy olcsobb hasznaltat. R-go mar csak azok vesznek akik okosnak kepzelik magukat.
Es azt is meg tudjak magyarazni hogy a bank mert veszi vissza toluk. Sajnos, ahogy en latom teljesen eladosodik az orszag, mert nagyon kunnyu akarmilyen hitelt felvenni, es nagyon nyomjak a reklamokat. Nyugaton, akkor vesz az ember uj autot mikor a haza mar ki van fizetve es akkor is csak a jovedelmenek a 10% forditja autohitelre, mert van meg ezer mas is.Pl a kanadaiak a fizetesuk majdnem 40% at ongondoskodasra hasznaljak. Azert elenek ilyen jol mikor nyugdijasok, es nem azert mert az allam nyomja oket.
De visszaterve a suzukira. Sajat felmereseim alapjan a zold suzukisok a legveszelyesebbek. Ok okoztak szamomr a legtobb majdnem balesetet, illetve ok basztak fel legtobbet az agyam. Es ezt mar a felesegem is ala tudja tamasztani, pedik o sem hitt nekem. Tehat alapbol nekem azokkal van gondom akik vezeti, es azok kozul is aki reszletre veszi. Mer tazok az "okosok", es ok tudjak hogy hogy kell kozlekedni :-PPP Persze nem tisztem hogy itelkezzem barki felett is. A suzuki szerintem alapbol egy nem rossz auto, kicsit nagyon fapados viszont olcso, de ami a fontos hogy megbizhato, bar a ketto osszefugg mert nem nagyon van ami elromoljon benne, tekintve hogy csak 4 mokus van elol akik tekerik a kereket. Egy varosi futkarozos anyanak bevasarlos, netan ceges kocinak szerintem jo, mert olcson fenntarthato, es olcso. Meg egyszer gondoltam is hogy a paromnak veszek egyet, de gyorsan kivertem a fejembol. Elvi okok miatt. Sajnalom ez van, de vannak osszeeskuves elmeleteim a devosokkal is. Remelem aze nem gazoltam bele senki lelkivilagaba, amit irtam az nagy altalanossagban vonatkozik. De ez a dolog hogy ki milyen autot vesz, ez mind egyenreszabott, van akinek ez a legjobb valasztas, mindenkinek a sjat igenyei szerint kell kivalasztani a neki megfelelot. Hozzateszem nalunk majdnem mindenki 1 kategoriaval magasabb autot vezet mint azt a jovedelme megengedne.

Myko 2008.04.22. 22:13:58

Daewoo-sokra mi az összeesküvés elméleted? :)

Amúgy én meg azt a fajta "autóst" nem szeretem aki rá mászik a kisautónak a seggére mint ha megakárni b...ni. Van egy középkat.os japán autónk annak a valagába senki nem mászik bele. De van egy városban (megyeszékhely) futkozós,"munkásautónk" egy 5ös Rönó. Apám múltkor már azon volt,h megáll és megkérdezi az autós kollégát hogy mi a jó életnek megy annyira a seggébe,amikor esélye sincs arra,h megelőzze...szóval én ezt nem értem meg...kis autó és el kell tiporni vagy mi? De velem is volt olyan,h mentem vele szépen 100-al,jött mögöttem a G Astra végig az egyenesben,neki állt előzni úgy a kanyarban hogy fékeznem kellett,mert látszott rajta,h nem pont kanyarban szokta előzgetni az autókat,szóval bionytalan volt...a kanyar után pedig egy kb 2km hosszú egyenes jött és nem volt egy szembejövő sem. De neki a p@cs kis autót a kanyarban kellett előznie...

DEGEC 2008.04.22. 22:27:30

Erre is van ooszeeskuves elmeletem.
Altalaban kis autoja az oregeknek van vagy fiatal kezdoknek, kozepkoru gyereket egyedul nevelo holgyeknek stb...
Es ok nem szaguldoznak.
De velemenyem szerint letezik egyfajta hierarchia az uton. Elotte Omegam volt ha mentem a palyan automatikusan huzodtak le ha meglattak a tukorben. Utana egy Ladam volt, hat nem tiszteltek, sehol, mindenki le akart turni az utrol, sehol nem engedtek be. Szar erzes volt nem mondom. Bar azert oktattam a jo nepet en is hogy nem ugy van hogy gyere cipo hamm bekaplak. De ha megyek a palyan egy 8000K xenon t latok a tukorben akkor azert en is indexelek jobbra. Bar kezd higulni a dolog mert egyre tobb embernek van utolagos szarul beallitott xenonja, de ez egy masik tortenet.

A devo:-PPP az sem olyan rossz auto, ha az ember nem hitelre veszi es nem akar vele evente 60.000 et menni. Egy videki csaladnak, vagy egy nagyapanak tokeletes aki keveset hasznalja, alacsony szervizigeny, olcson fenntarthato.
De amikor televarrjak spoilerrel, elore feltesznek egy tololapot, hatra egy vasalodeszkat..akkor elgurul a gyogyszer.

Myko 2008.04.22. 22:35:27

Na igen,hát van egy fajta hierarchia...vagy vmi olyasmi. Hát igen,mondom a 4,5 méteres autónkat nem akarja letolni senki,de a pici 3,6 méterest mindenki leakarja nyomni. Bár én néha megszoktam mutatni egy két bambának az úton,h azért ez is autó :) na az ilyen utólagos xenonos szarokról nekem meg van a véleményem...tunying meg ilyen éndzsől ájz meg 34653452121254K fényerő,meg kristály szín...a szembejövőnek meg kiég a szeme :S

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.22. 23:08:02

Speciel nekem is utólagos xenon van benne. Meg is mondom miért: mert jobban látok vele, ennyi. A "tuning" kábé itt ki is merült (ja, még egy pár fehér oldalindexben - ezüst kocsin hülyén nézett ki a sárga pötty oldalt). Alapáron benne van minden más, ami "kell" nekem, csak ez hiányzott. A Mazda Xedosokba meg lételem a xenon beszerelés, mert gyári újkorukban is egy gyertya fényével vetekedett a projektoros halogén lámpájuk fényereje, nemhogy 10-14 évesen. :)Ismerősömébe tettem és ugrált örömében: "Látok! Látok!" Ez annyit számított csak, hogy majdnem elérte vele azt a fényerőt, ami nekem a halogénnal volt. Egy kicsit Jézusnak éreztem magamat. :D

De azt én sem csípem, amikor a parasztgyerek a beszerelés után nem képes beállítani a lámpáját, ebben maximálisan egyetértek.

www.mazdaklub.hu/forum/album_pic.php?pic_id=3519&sid=2532b72a90353b373a548282eaa0b395

DEGEC 2008.04.22. 23:26:15

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.04.22. 23:08:02

Es mennyi volt az engedely a Kozlekedes felugyelettol az atalakitasra?

2. a xenon tag fogalom 20.000 300.000 ig terjedhet,van korte nemi kulonbseg.

cso zsi 2008.04.22. 23:55:03

Oszt hogy megy át a vizsgán automatikus magasságállítás, és lámpamosó nélkül?
Az autóban, vagy a 25eft-ben benne van ez is?

DEGEC 2008.04.23. 00:04:21

a lampamoso az urban legend, es eleg a manualis magassag allitas is, viszont csak akkor lehet beszereni xenont, ha az adott tipust gyartottak xenonnal is, de akkor asszem lampatestet is cserelni kell xenonra he nem azonos, egyeb esetekben atalkitasi engedely kell.szvsz, de ha vki jobban tudja majd kijavit

smv · http://www.verse.hu 2008.04.23. 01:04:23

DEGEC:
A saját elméletedet is cáfolod:

"De ebbol az 1 variaco megkerdez egy nalanal okosabb embert, es az azt tanacsolja neki, hogy ha nem tudsz fenntartani, egy uj autot akkor inkabb vegyel egy olcsobb hasznaltat"

És mi lesz az az olcsóbb használt? Ismét csak egy szuzuki. Mert az a helyzet, hogy alkatrész olcsó hozzá, használtan tényleg nem drágák, és ahogy mondtad megbízhatóak. Node azt te már nem fogod látni, hogy éppen egy két éves 120 hónapos ingyenklímás swiftel rohangászik az ipse, vagy pedig egy régebbi, használtan vásárolttal. Innentől kezdve pedig a "hülye" és a "nagyon hülye" is összemosódik, pedig a hülye ilyenkor már nem is annyira hülye. Csak felmérte, hogy neki erre van pénze.

Node, csak azért, hogy miért is védem a suzukit:

Én most készülök megvenni életem első járgányát, és mindenképpen suzukiban gondolkozok. Diák vagyok, a jogsit most tettem le, mondanom sem kell, hogy nem futtja friss járgányra, tehát kevés pénzből a legjobb választás egy kezdő sofőr számára első autónak főleg ha diákról van szó, akkor egy régi swift. Persze tudom, aki nem pénzes, avagy nem vezet már x éve az ne is menjen az utak közelébe...

Barna 2008.04.23. 01:06:57

Igen, én kijavítanálak :-). A lámpamosó nem városi legenda, tényleg kell, ahogy az automatikus magasságállítás is. Azért nem elég a manuális, mert azt úgyse állítja senki, a koszos lámpa pedig szétszórja a fényt. Ezek persze a halogénre is igazak, de a xenon annál sokkal jobban vakít, ezért írták elő KÖTELEZŐEN ezeket.

DEGEC 2008.04.23. 01:18:06

Barna 2008.04.23. 01:06:57

Legyszi linkeld mar be az idevago kresz szabalyt.En is kerestem mar, de nem talaltam.

DEGEC 2008.04.23. 01:28:37

smv · www.verse.hu 2008.04.23. 01:04:23

Termeszetesen mint irtam az elmeletem,nem fedi 100% os a valosagot, de kozelit.Szerintem.
Igen, igazad van reszben. Tovabb bovitem az elmeletem. A regi stiftet vezetok kozt kulonbseget kell tenni, azokkozt akik most nyogik a 118 adik honap reszletet, es azok kozt akik, halgattak az okosabbakra es nem vettek ujat 120 honapra. De ez sajnos ranezesre nem megy.
"B" tervkent, egy diak vagy olyan ember szamara aki, olcso es olcson fenntarthato( a ketto nem jar egyutt automatikusan) autot akar es nem akarja osszeszuzukizni a kezet jo valasztas lehet meg egy 93-95 kornyeki F astra is.Szintem olcso es fapados, igenytelen, viszont nagyobb es egy fokkal jobb volt a torestesztje. De mint irtam mindenkinek a sajat igenyeihez kell valasztani autot.Attol hogy valakinek jo Logan, nem biztos hogy szamomra is az lenne a legjobb valasztas, de az O szamara tokeletesen megfelel, es en ezt tiszteletben tartom.
Majd meg dolgozom az elmeletemen...az uj kocsihoz meg egy kalappal..Es szerintem senki nem mondta hogy akinek nins penze ne menjen az utkra...kell a verfrissites mert szvsz sok olyan idos ember vezet akinek talan mar nem kene.

Amugy a Loganra is van elmeletem....de azt majdmaskor...:-PPP

XENON RENDELET 2008.04.23. 01:50:44

DEGEC: valóban kötelező.
itthon 5-ből 4-nek a helyből levehetnék a rendszámát ...

index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/technika/hid/xenon_rendelet.doc

én 2008.04.23. 01:58:31

"XENON RENDELET 2008.04.23. 09:56:48"

ez vicces, 8 órát siet a blogmotor/szerver órája... há' az oroszokná' vagyunk?:D

Barna 2008.04.23. 02:51:42

Degec!
Valóban nem könnyű megtalálni. Nem a kresz tartalmazza, hanem a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről) szerint a Magyar Köztársaság által is elfogadott 48. (Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése) 98. (Gázkisülésű izzólámpás fényszórók) ill 99. (Gázkisülésű izzólámpa) számú ENSZ-EGB előírások. Letölthetők a Közlekedéstudományi Intézet honlapjáról (www.kti.hu). Az már más kérdés, hogy ezek átlagember számára elég nehezen érthetőek. ;-) Én sem jogász vagyok, hanem gépészmérnök (autótechnikus) onnan tudom inkább, de talán ki lehet hámozni a jogi szövegből is...

Az időutazás meg tényleg érdekes.....

Zoli · http://autoskamera.com 2008.04.23. 06:48:27

Hú, pont xenon-ra gyűjtöttem, de sajna nincs lámpamosó a gépen, jó, hogy ez felvetődött, és nem a műszaki vizsgán vágtak ki.
A 120 hónapos nullaönerős dologhoz meg annyit: én is szívesen vettem volna használt autót, de Magyarországon ez elég nagy rizikó. Talán nem is kapsz olyant, ami annyit futott, amennyit az órája mutat. Tehát ismét pont a kispénzűek szívnak, akiknek csak használtra telik. Vagy esetleg nullaönerős 120 hónapos részletre. Ezt én is átgondoltam vásárláskor, és ezért döntöttem az új melett. Nem Suzuki, nem 120hónap és nem 0 önerő, de így is leköti a felesleges pénzeimet még pár évig, és akkor lesz egy 6 éves, megkímélt állapotú autóm.

degec 2008.04.23. 09:38:44

Zoli...

Ebben egyetertunk, valoban keves jo allapotu, megkemelt, rendszeresen szervizelt auto van elado kishazankban. Es termeszetesen en nem az auto hitel ellen vagzok, hanem csak azokat nem ertem akik a fennt emlitett 0 onerovel 120 honapra vesznek autot, es mikor nem tudjak fizetni akkor mindenki mas hibas csak ok nem. Es senki sem szamolja ki hogy a 2.5 millas kocsira visszatol vagy 4 milliot ha nem tobbet.
Es egy autot nem csak meg kell tudni venni, de fenn is kell tudni tartani. es oriasi a kulonbseg. Csak ezt sokan nem latjak. viszont akinek van 3-400 ezres fizetese, nyogodtan megtehetne, csak azok meg nem teszik. Es en itt a torvenyhozokat is hibasnak tartom, hogy ezt engedik, hogy a teljes lakossag, es fuggetlen hogy varosi vagy videki, mert nem bantaskepp, de esetleg egy videki johiszemu embert konnyu bepalizni, a varosiak meg hulyek, es nagyzolni akarnak. Az a probalkozas meg a Dr Profittal egyszeruen nevetseges volt. Szerintem job volt mikor meg kellett jovedelemigazolas. Amerikaban is bankok abban mentek tonkre hogy sokan nem tudtak fizetni, hiaba voltak tulbiztositva, a bankoknak is az az erdeke hogy mindenki visszafizesse. En pl kulfoldon vettem egy 11 eves hasznalt autot, vehettem volna dragabbat is, de nem bantam meg. 1 ev garanciat kaptam ra (kotelezo minden 10 evnel fiatalabb autora) es mikor ez egyik feltengelycsapagyam megadta magat fel evvel kesobb szo nelkul kicsereltek.

DEGEC 2008.04.23. 09:59:37

index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/technika/hid/xenon_rendelet.doc

ezt talaltam.

akkor megsem urban legend, pedig mar sok helyen probaltam tudakozni.

SX4 2008.04.23. 10:40:56

OFFTOPIC:
Volt már néhány használt autóm, Trabanttól VW Jettáig jónéhány. Elsőre mindegyik elég jó vásár volt, de viszonylag hamar elköltöttem havonta a szerelőnél annyit, amit most a törlesztésre költök.
Ugyanott vagyok pénzben, de van klíma, légzsák, "kicsivel" jobb törésteszt, alacsonyabb fogyasztás és még sorolhatnám.
Ha emiatt nem lehetek sikeres ember, hát vállalom... ;-)

a hulye szuzukis 2008.04.23. 12:33:35

Degec Te olyan sötét vagy, hogy lámpással kell keresni. Persze én biztos hülyébb vagyok, mert egy hónapja vettem a második Swift-emet. Hogy miért is? Mert kellett egy 6 éves, kevesett futott, klímás családi szekér (sedan), leinformálható múlttal. 950.000-ből kijött egy 82.600 km-t futott klímás, légzsákos, elektromos tükrös és ablakos Swift Sedan szervizkönyvvel és leinformálható múlttal. Baromi hülye vagyok, mert havi 18.600 forintot fizetek érte 4 évig és még el sem romlik. Az előzőt 162.000 kilométerrel adtam el, 4 évig volt nálam,természetes kopáson kívül két izzót kellett cserélnem. És a menetteljesítményről néhány szó: ez a sedan 880 kg és 85LE, 16 szelepes szekér, ami ötödikben 120 km/h-nál 3000-et forog. 4000-től nagyon megy egészen leszabályozásig. Mekkora egy szar, istenem. De hülye vagyok, hogy nem vettem közel kétmillióért egy visszatekert órás dízel kombit, ami persze sokkal nagyobb, meg csak 4-5 éves és vidám arcomon örömkönnyekkel hordom majd szervízbe, mert 82.000 helyett 265.000 van benne és milyen jó, mert még 500.000 forint önerővel is havi 50.000 négy évig. Ja és az első swiftem valahogyan sötétzöld metál volt. Még egy rohadt virágtartónak sem hajtottam neki, nemhogy balesetet okoztam volna.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.23. 12:48:07

OFF:
Nem, nem bírom tovább magamban tartani. :) Kisikasának is sötétzöld Swiftje van, oszt' mégse vezet életveszélyesen. :)))
Viszont egyszer kb. fél órára átültem az autójába, ha jól emlékszem, ez idő alatt kb. négyen akartak meggyilkolni, ebből a legszebb az volt, amikor egy kb. 100 méterre belátható üres térnél úgy nem adta meg egy utánfutós csotrogány a jobbkezet, hogy még csak nem is lassult. Ha ott nem satuzok, úgy telibekapja az autó oldalát, hogy örülök, ha utána pislogni tudok.
ON :)

Johnny336 2008.04.23. 13:03:20

SilentSound!

Nem tanulsz a hibádból. Neked is Suzuki. Neki is...ejnye.

Mondjuk mi meg Fordosok vagyunk! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.23. 13:07:15

Johnny: Nekem semmi bajom a márkával, ha lenne, nem vettem volna. :) Az én autómmal egyébként nem szoktak bántani, aki azt nem veszi észre, az már tényleg vak. :) Meg az oldalán lévő mintázat miatt gondolom az emberek nagy része azt hiszi, hogy valami vadállat ül benne. :)))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.23. 13:28:49

Jó, na tehát:

A vizsgán megfeleléshez automatikus magasságállítás kéne és igen, lámpamosó is. Utóbbi beépítése folyamatban van. Egyébként vizsgára ki kell venni és a halogént vissza, ez kb. 10 perc kérdése, két égőcsere ideje egészen pontosan. A rendőrök nem zaklatnak egyébként, tegnap kettő is megállított 30 km-en, de tekintve, hogy nem vakított és nem kék a fény, hozzá sem szóltak, miért is tennék? Sokan élnek még abban, hogy a szerv a basztatásunkra lett kitalálva, de az utóbbi időben pont nem ezt érzem. Kifogástalanul udvariasak és gyorsak a rendőrök és nem kötekednek feleslegesen. Bajusz és Rezős kikopóban vannak, helyettük nyelveket beszélő és udvarias fiatal emberek jönnek. Ez jó nekünk. Persze alapvetően bunkó magatartással nyilván ki lehet hozni a béketűrésükből őket is, de az kinek jó?!

Ezek az újabb utólagos cuccok már a megfelelő halogén foglalathoz való "fejjel" (nem izzó, ugye) vannak gyártva, ergo garantált a fókuszpontjuk és a kitakarások is, amitől a jól ismert európai asszimmetrikus képet vetítik ki. Tehát van H1-H4-H7, stb. foglalatú, természetesen az adott típusnak megfelelőt kell választani, persze más bele sem megy. A lámpaállítás elvileg egy halogén égőcserénél is kötelező kör lenne, hát még a xenon beszerelése után. Ezért van az, hogy sok hülyegyerek vakít, rám viszont nem villognak, mivel rászántam azt a nyomorult 10 percet a beállításra.

Régebben volt divat a gyári Audi D2S/R típusokat belegányolni, ez iszonyatosan vakított, ellenben egy nagy foltos fényt vetett, mert az optikai jellemzőik a közelébe sem értek a nem gyári lámpatestben.

degec 2008.04.23. 15:34:20

a hulye szuzukis 2008.04.23. 12:33:35

Zold suzukid e van?
En nem bantalak azzal ami mar a nevedben is benne, van. Biztos felreolvastal valamit.Nekem azokkal az atomfizikusokkal van bajom akik alacsony jovedelemmel rendelkeznek, es bevallalnak 120 honapra 0 onerovel egy autot, es meg vezetni sem tudnak, es nem gondoljak at hogy i lesz ha 2 honapig nem tudjak fizetni. En nem hiszem hogy ebbol magadra kellett volna ismerned, es ha jol szamolom te azert toltal be nemi onerot is.

De lehet hogy en fogalmaztam rosszul akkor elnezesed kerem. Alapbol semmi bajom a suzukisokkal, na jo a zoldet kiveve:-PP

SzZ 2008.04.23. 18:02:42

Az a tapasztalatom, leállósávon akkor előznek az ezt bevállalók, ha az autópályák minden forgalmi sávja lassan halad, de néhány autóval előbb üres a pálya.
Ennek több oka lehet. Pl: elefántverseny: amikor egyik kamion előzi a másikat +2km/h sebességgel, vagy kalapos, aki 110-zel kimegy előzni, és nem hajlandó kicsit sem gyorsítani, hiába tart fel 5-6 autót. Meg persze a középkorú hölgy, aki szerint a külső sáv a buszoké és a teherautóké, ő meg jogosult belül autózni.

-

Lacaca 2008.04.24. 07:54:00

a hulye szuzukis 2008.04.23. 12:33:35 A legtöbb dologban egyet értek, de a "4000-től nagyon megy egészen leszabályozásig." azért erős volt:)

DEGEC 2008.04.24. 09:49:41

Lacaca 2008.04.24. 07:54:00

Oda irta O maga hogy mekkora egy szar.
Amugy voltak meg ott eros dolgok. de az auto egyenfuggo, mindenkienk mas az ertekrendje.
Pl. nekem fontos a biztonsag is.

a hulye szuzukis 2008.04.24. 10:04:05

Degec: mi volt erős dolog? Mesélj. Másrészt vártam már ezt a biztonság témát is.

Lacaca: Nézelődj a youtube-n. Nem csak Swift GTI-t, mert az valóban jól megy.

Persze senkit nem lehet meggyőzni és nem is szeretnék. A motor pedig valóban jól húz, keress rá, G13B.

Lacaca 2008.04.24. 10:45:35

A asszonynak vol 1,5-ös új swiftje. Pontosan tudom, hogy mennyire húz, ezze együtt nem tartozott a nagyon megy élményeim közé

a hulye szuzukis 2008.04.24. 11:58:29

Ez viszont nem új Swift. Természetesen én sem úgy gondoltam, hogy pl.: egy Skyline-hoz képest is jól megy. De az alsó kategóriában megállja a helyét, bármit nézek is (Corsa, Polo, Fabia, stb.) a 2002. évjárat környékén. Az új 1.5 Swiftet nekem is volt alkalmam hajtani és engem sem győzött meg annyira.

x 2008.04.25. 22:51:31

a Suzuki a karosszériájához és fékjeihez képest túl jól megy. ez a legnagyobb baja :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása