Gondoltam írok még egy sztorit, amihez "tárgyi" bizonyítékként egy mobiltelefonnal készült, de azért kivehető fotót is csatolok. Nem most történt a dolog, de mint köztudott a hülyeség örök, ezért nincs garancia, hogy hasonló eset nem fog a közeljövőben bekövetkezni.
Cégünk előtt, pontosabban a kerítésen kívül sok autó parkol egy vékony, füves területen. A parkolást tábla nem tiltja, évek óta gyakorlat, hogy a környéken dolgozók leteszik a kocsit és munka végén érte jönnek. Egyik nap azonban mesébe illő jelenetnek voltunk szemtanúi: megjelent egy melósbrigád és elkezdtek az egyik parkoló autó mögé egy korlátot betonozni! Bár a fotón nem látszik teljesen, de a korlát elég közel volt a kocsihoz, hogy az ne tudjon tőle kitolatni, illetve mellette is parkoltak, tőle jobbra a későbbiekben pedig szintén odabetonoztak egy hasonló vasdarabot...
Bár nekünk nem sok közünk volt a dologhoz, az autó nem a miénk volt, de felebaráti szeretettől vezérelve odagyalogoltunk jópáran az egybites brigád dolgozóihoz, hogy ezt mégis hogy a fenébe képzelték, hátha Michael Douglas kocsija, aki előadja az Összeomlást ha ezt meglátja? Az egyik jómunkásember - az agyából már kivonták a zoxigént - erre azt felelte, hogy "a Főnök asszonta csináljuk így...", meg hozzátette, hogy ők vártak másfél órát a kocsit tulajdonosára, de az nem jött, hát innentől az ő felelőssége.
Mivel létszámban mi voltunk többen, meg éreztetni is próbáltuk intellektuális fölényünket ("kiveszed vagy meghalsz!"), végül a még elég frissen betonozott vasdarab kikerült helyéről. A dolog tehát happy end-del végződött, az autó gazdája nem is tudott semmit az egészről, mi pedig azzal az érzéssel hajthattuk álomra a fejünket, hogy ebben a közlekedésileg alulművelt régióban megint tehettünk valamit az emberiségért.
Korlátolt felelősségű társaság
2008.04.28. 13:18 :: Kisikasa
Sytka csattanós sztorijának egyik főszereplője Ő maga, a másik oldalon pedig egy frissen betonozott vaskorlát áll, mely funkcióját a képen látható módon nem igazán töltheti be. Gondolkodom, tehát...
135 komment
Címkék: autó hülye parkolás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
dwdHU 2008.04.28. 13:35:28
Suppiluliumas 2008.04.28. 13:37:07
Ettől függetlenül elképsztő prosztóság, hogy körbe akarták korlátokkal rakni (mégha épp az is a korlát célja, hogy ne is tudjanak többé ide parkolni). Úgyhogy az eljárásotok helyes volt. A korlát amúgy se lett volna hosszú életű, hiszen a tulajnak muszáj lett volna kijönnie vhogy.
Johnny336 2008.04.28. 13:46:40
RicsiDL 2008.04.28. 13:50:11
A lakásunk környékén, a társasház melletti út másik oldalán építkezés van.
A társasház mellett parkolók vannak kijelölve, ott szoktunk parkolni, aztán, de van amikor nappalra is ott marad az autó nem csak estére, attól függően, hogy megyünk dolgozni hogy van dolgunk stb. Nem egyszer volt, hogy az autó 2-3 napot is ott parkolt, míg engem más vitt be dolgozni, vagy motorrral mentem.
Egyik hétköznapnap, amikor szintén ott parkoltam, és kivátelesen, teljesen vélletlenül otthon voltam délelőtt 10 órakor, megszólal a kaputelefon, és felszól egy emberrr, hogy magáé ez a pözsó?
Mondom igen.
Akkor álljon el onnan.
Gyorsan lefutottam, vahon mi történhetett, erre azt látom, hogy az autó mellett 10 méter hosszan már fel van bontva az aszfalt és ki van ásva az árok, szemben korlát, épp a kettő között eg autónyi helyen még ki tudok menekülni.
Remek, mondom, ha most éppen nem vagyok otthon,akkor arra jövök haza, hogy napokig-hetekig nem tudok mozdulni a kocsival, míg be nem temetik az árkot?
Mert ugye előre kiplakátplni, lerekeszteni a területet, stb, hogy ne legyen kellemetlenség az ügyből az kamu.
Hajrá egységsugarú építőipati munkások és művezetők!
ex-dr. vuk 2008.04.28. 13:50:37
bekov 2008.04.28. 13:52:13
cso zsi 2008.04.28. 13:52:14
Ott kellett volna hagyni a vasakat, hátha a közteres is odaér egy idő után.
ex-dr. vuk 2008.04.28. 13:52:32
@ Johnny336 2008.04.28. 13:46:40
Eleg szomoru. Kozvagyon rongalasanak buntettet kimeritette szepen. Nem beszelve a kozlekedes veszelyezteteserol.
A vaskorlat jogos, persze akkor kene odatenni mikor epp nincs ott senki.
prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.28. 13:55:59
Üvöltöztem egy kicsit, de még csak nem is értették, mi a gond. Aszongya az építésvezető, majd kiáll szerdán.
Mondom, ember, csütörtök van, az még majd egy hét !
...és majdnem igaza volt, csak kedden tudtam kiállni.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.04.28. 13:57:39
nem mondom, körbebetonozni elég durva, de itt azért a 626 is hunyó.
az utcánkban valamelyik szomszédnak az a hobbija, hogy kihívja időnként a közterületeseket, azok meg kiszámlázzák a 15 gurigát a delikvenseknek. mi pont megúsztuk az első ilyet, a szopóágra került többi szomszéd szólt. azóta nem tesszük fel a fél kereket a járdára.
(majd másfél méter széles a járda, tehát ikerbabakocsi távolságot is betartottuk, de tényleg nics kitéve, felfestve, hogy a oda szabadna parkolni).
prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.28. 13:58:54
Ihun e:
prokee.blog.hu/2006/06/28/azbesztmegb_ssza
meg itt:
prokee.blog.hu/2006/06/29/a_tortenet_folytatodik
Vajk 2008.04.28. 14:02:00
Viszont felhivnam a figyelmet, hogy zold teruleten helybol tilos parkolni. ("füves területen."
vajk
Johnny336 2008.04.28. 14:03:48
Perillustris 2008.04.28. 14:11:14
Nem ertem a felteteles modot. Latogass el egy napsuteses hetvegen a Varosligetbe es megerted, hogy miert.
Becher 2008.04.28. 14:13:45
majdazteneldontom (törölt) 2008.04.28. 14:16:40
2. jómunkásembert nem akadályozzuk
3. szakadt szarunkat besajtoltatjuk
4. a mai kötbéres, határidős világban nincs idő idiótákra várni
Perillustris 2008.04.28. 14:17:35
Ott sem lenne tul nehez az ellenoroknek, hiszen aki beall oda a gyalog- es kerekparuton keresztulhajtva, az mindenkepp szabalysertes(eke)t kovet el.
Petike82 2008.04.28. 14:18:12
egyébként kedves postoló szerintem ha a munkások 1 bitesek voltak, akkor neked max negyed bit jutott, mert hogy valaki akkora paraszt legyen mint te (gondolok itt arra, ahogy a munkásról írsz..) máshogy nem lehet.
LizaLiza 2008.04.28. 14:20:41
porsche 2008.04.28. 14:22:35
Egyetlen kibűvó, szórd fel kaviccsal -ahol állsz- és akkor máris nem zöldterület, és lehet parkolni:):):)
ex-dr. vuk 2008.04.28. 14:22:42
szvsz 2008.04.28. 14:25:50
Bocs, nem bírtam kihagyni :D
Stadi 2008.04.28. 14:31:41
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
Johnny336 2008.04.28. 14:33:04
Ott a pont. De mire kiérne a lopóautó, addigra a tulaj is megérkezik. :)
Valóban nem szép, hogy körbe akarták cölöpözni, de az se korrekt megoldás, hogy a tilosban parkolunk.
Árpád-híd pesti hídfőnél sokan a Váci út Duna felőli oldalán parkolnak (ld. szerény személyem), mivel ott ingyenes. Azonban a parkolónak is véges a kapacitása, hiába kibaszott nagy helyek vannak. Sokan felparkolnak a járdára. Legutóbb láttam, mindenkinél narancssárga cetli: "Ön vétett a parkolási szabályok ellen. Jelen esetben eltekintünk a bírság kiszabásától. A jövőben kérjük vegye figyelembe a szabályokat. Üdvözlettel: XY parkolótársaság"
Pecséttel, mindennel.
Érdekes, már nincs autóhalom a járdán. :)
a rekettyés 2008.04.28. 14:33:29
bigdaddy 2008.04.28. 14:33:35
A "gyakorlatról" meg az "intellektuális fölény"-ről írott részek önmagukért beszélnek.
A munkások meg valóban egysejtűek...
Johnny336 2008.04.28. 14:34:34
Az autó benzinnel megy, nem KRESZ-vizsgával... :)))
Balage 2008.04.28. 14:37:45
Virág et. 2008.04.28. 14:39:44
Tessék a KRESZ-ben a Megállási tilalmakat olvasgatni.
Érdekes is lenne ez a szabály pl. vidéken a földutak mellett. Ahol nincs köves út, ott az emberek meg sem állhatnának pl. az árok mellett.
Garlarg 2008.04.28. 14:39:54
LizaLiza 2008.04.28. 14:20:41
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
A hangsúly a "vagy" szón van. Tehát nem kell, hogy szintkülönbség legyen, elég ha "jól" látható módon el van határolva. Ilyen pl. a festés vagy akár egy járdaszegélynek látszó, de egy szintben lévő macskakő sor is.
a rekettyés 2008.04.28. 14:40:15
Johnny336 2008.04.28. 14:34:34
Én ezt elhiszem neked de a rendörnek ezt nem fogod beadni és ha csak nem egy tanyán közlekedsz nem árt ismerni a szabályokat hogy ne irkáljon az ember mindenfajta forumokra baromságokat.
ex-dr. vuk 2008.04.28. 14:40:51
Ha elokerul a tulaj az is jo nem? Akkor elmegy onnan es visszavezettuk az elozo feladatra :D
a rekettyés 2008.04.28. 14:42:13
Ott a pont ugylátom mégiscsak van aki tudja.
Garlarg 2008.04.28. 14:45:13
Ez a "zöldterületen tilos parkolni", ez nem főszabály emberek. Ha tábla nem tiltja a megállást, akkor bezony lehet parkolni. Mert az ott nem járda.
Tessék a KRESZ-ben a Megállási tilalmakat olvasgatni.
Nem a KRESZ tiltja, hanem (azt hiszem) kormányrendelet és a helyi önkormányzati rendeletek a zöld területek védelméről. Ez nem közlekedési, hanem környezetvédelmi szabálysértés.
Stadi 2008.04.28. 14:46:14
Sőt, az is elég, ha más színű a viacolor, mint az úttesten (lásd: Bp. belváros egyes helyeken). Úgy emlékszem, valakit már büntettek meg ilyenért.
Virág et. 2008.04.28. 14:48:17
Hely önkori r. csak az adott önkori területén hatályos. Ilyen a parkokra vonatkozóan szokott lenni. Egy 5x5 méteres kis földes kocka, amit eddig rohadtak voltak lebetonozni aligha bír bármilyen környezetvédelmi értékkel.
De engem meg lehet győzni - jogszabályidézetekkel.
(Amúgy a KRESZ is rendelet.)
mxplanet 2008.04.28. 14:51:43
Géza 2008.04.28. 15:02:08
ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:03:35
Ha veletlen nem talalnank ra jogszabalyt (mert mondjuk lustak vagyunk kikeresni) azert lasd be: nem minden varosi fuves terulet potencialis parkolo, mert akkor eleg gyorsan megszunik fuves lenni, es csak sartenger marad utana.
Betonozzunk le mindent? Te ilyen varosban akarsz elni?
zenész 2008.04.28. 15:03:59
félemetes mennyire erősek falkában az emberek, naggyonn kaffaaa
bigdaddy 2008.04.28. 15:04:29
MeatLoaf 2008.04.28. 15:06:15
Virág et. 2008.04.28. 15:07:21
Nem beton kell, hanem egy megállni tilos tábla. Kerül vagy 5000 forintba, ma már műanyagból készül ezért a színesfém-gyűjtők sem viszik el.
Láttatok már olyat?
MeatLoaf 2008.04.28. 15:08:02
kvarcman 2008.04.28. 15:08:02
Virág et. 2008.04.28. 15:10:03
Bizonyított.
ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:10:14
Meg ha nem is tiltja jogszabaly (bar eleg valoszinu), akkor is: a sajat krumplifoldedre sem parkolsz ra, nem?
bigdaddy 2008.04.28. 15:13:13
Virág et. 2008.04.28. 15:14:17
Közterület. A saját krumpliföldemre (magánterület) egyébiránt én ráparkolhatok.
Tény: a KRESZ írja le a megállás (parkolás) szabályait. A füves terület nem szerepel a taxatív tilalmi listában.
Virág et. 2008.04.28. 15:15:28
Olvasd el mégegyszer a címzést.
ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:17:05
Tudom, hogy maganterulet. Akkor maskepp fogalmazok: te sem szarsz magad ala ugye? Pedig nem tilos (jogilag).
A kozos dolgokkal (kozterulet) mindig az a baj, hogy senki nem vigyaz ra. "Kozos lonak turos a hata". Ugye.
Virág et. 2008.04.28. 15:21:01
Elviekben igazad lehet. DE sok olyan hely van ma Mo-n, ahol muszáj a füves területre parkolni. Mert az illetékes önkormányzat rohadt volt parkolót építeni, vagy legalább a járdán (patkán) parkolást engedélyezni táblával.
Ne csináljunk már zöldkérdést egy 5x5 méteres parcellából! Ha előtte felszórják sóderrel, akkor megnyugodtatok volna?
Johnny336 2008.04.28. 15:23:28
Egyébként megfigyelésem szerint azok szajkózzák leghangosabban a szabályokat, akik tévesen tudják őket. :) Vagy egyáltalán nincs róla fogalmuk, csak kitaláltak valamit, és azt alkalmazzák.
bigdaddy 2008.04.28. 15:24:10
Gabe 2008.04.28. 15:26:05
Aztán fél év múlva szépen parkolót csináltak az adott részből.
Johnny336 2008.04.28. 15:27:08
Virág et. 2008.04.28. 15:30:47
Ezért kértem, hogy - aki állította, az bizonyítsa elv alapján - a vonatkozó önkorm. rendeletet tessék bemutatni. Aki parkban parkol, az ált. szabálysértést követ el, tehát bírságolható.
Füves útszakasz viszont nem feltétlen park! Ez a kis izé meg egészen biztosan nem.
Házifeladat: hazafelé a városban megszámolni hány autó áll füves útszélen. Még a - budai - belvárosban is tudok ilyen helyet.
tildy 2008.04.28. 15:32:41
Vidéken, nálunk semmi szabály nem tiltja, hogy parkoló autód a házad előtti gyepen legyen. Bár közterület, mivel te tartod rendben, te nyírod a füvet, nem szólhat érte senki, ellenben ha gazos, vagy a járda veszélyes, akkor jól meg is büntethetnek.
Virág et. 2008.04.28. 15:35:23
Bezony. Önkormányzati rendelet előírhat ilyet, de nem "fűre parkolás" szokott lenni, hanem konkrét megjelölés, hogy a kerület mely részein tilos a füves területen parkolni.
Ezért írtam, hogy ilyen főszabály nincs, de ettől eltérni lehet. Legtöbbször parkoknál szokás, de ez nem törvényszerű.
Van ellenpélda is: pl. a műegyetem mellett a Petőfi-hídnál a füves rész rendszerint tele van autókkal (miután a parkoló megtelik), de bírságolást még nem láttam.
ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:36:35
Nem a parkolo keves, az auto sok. Es nem arrol az 5x5-os teruletrol van szo (sot, kevesebb is eleg egy autonak, hanem AZ OSSZES KURVA ZOLDTERULETROL, ami MIND tele van parkolva. Erted. Sok kicsi sokra megy.
Nem egy autoval van a baj, mert NEM EGY auto parkol zoldre, hanem SOK. Es innentol hogy nez ki a helyzet: eloszor kipusztul a fu, aztan ugye esos idoben melyul, viz lesz, sar, jonnek a juzerek, hogy 'le kell betonozni', lebetonozzak. Ettol lesz eleg parkolohely? Nyilvan nem. Kovetkezmeny: meg tobb auto, 0 zoldterulet. Ezt akarjatok?
Tanulsag: nem muszaj szarni is autoval jarni, es ha nem talalsz az ajtotol 5 meterre parkolot, szabad messzebb menni es setalni.
Virág et. 2008.04.28. 15:36:45
Virág et. 2008.04.28. 15:40:43
Sok az autó? Egy fenét. Sz.r az infrastruktúra. Rendes parkolási lehetőség esetén senki nem állna meg ilyen partizán módon. Gondolod, hogy szeretik az emberek összesározni az autóikat?
Ne csak a fővárosban gondolkodj, élnek vidéken is emberek. Ráadásul ott asszem gyakoribb a földutas-füves parkolás.
bigdaddy 2008.04.28. 15:42:52
Virág et. 2008.04.28. 15:44:54
Amit én akarok:
- autóknak mélygarázsokat (oda valók)
- mindezt nem 1000 ft/óra díjon, persze
- parkokat, ahová autós NEM mehet be és nem is parkolhat
Ahogy egy város nyugaton működik. Nem az a megoldás, hogy egy típusú közlekedést favorizálunk, a többiek meg dögöljenek meg. Legyen lehetőség az egyéni közlekedésre is. Akik ezt a blogot olvassák gondolom ehhez a csoporthoz tartoznak.
Virág et. 2008.04.28. 15:46:02
kicsi79 2008.04.28. 15:46:25
Virág et. 2008.04.28. 15:48:37
Nem érted a lényeget. Tessék szépen cementeszsákkal villamoson közlekedni, vagy méginkább kerékpárral. :)
Johnny336 2008.04.28. 15:50:05
Tévedsz. Havert múltkor büntették meg 8000 pengőre. Valamint sok más ott parkoló autón is volt szeretetcsomag. BME-nél a "füves" placcon.
Asszonyékat Egerben büntették meg, mert az autó több, mint 50%-a a füvön volt (mondjuk mivel hárman nők voltak ezért nem hiszem, hogy teljesen jogos volt a büntetés, csak a parkolóőr akarta lehúzni őket).
ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:51:05
De igenis sok auto van. En spec Szegeden elek (kind of 'videk'), az egesz belvaros mindenutt parkolo. Vegig. Alig van olyan utca, aminek legalabb az egyik oldala ne lenne vegig parkolo.. Es megis iszonyu sok a jardan/fuben parkolo. Pedig ott tenyleg lehet rendesen biciklizni, meg a tavolsagok sem nagyok.
A sok parkolo es ut vonzza az autosokat. Nem tobb kell belole, hanem autobol kevesebb. Hogyan? Ez mar egy masik post temaja :)
Virág et. 2008.04.28. 15:51:30
Múltkor (khm...két éve) két napig álltam ott sokadmagammal és semmi nem volt. Lehet h az autótól ijedtek meg.
Virág et. 2008.04.28. 15:52:35
Én Bpen. Szoktam Szegedre járni - alig van autó és élmény a parkolás (csak az a hülye lyukasztós parkolócédula ne lenne). :) Minden nézőpont kérdése.
bigdaddy 2008.04.28. 15:58:51
Fifibá 2008.04.28. 15:59:06
ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:00:00
Idonkent korival is kozlekedek, annak csak az az egy gondja van, hogy nem mindenhol szeretik, ha azzal megyek be. Bar egyre kevesebb az ilyen.
Virág et. 2008.04.28. 16:00:14
Ha tilosban parkol, szólni kell a rendőröknek (ez szabálysértés, ellentétben a jegy nélküli parkolással), azok pedig - legvégső esetben - elvontatják.
Ha meg nem, akkor kulturált ember kiragaszt egy cédulát az autó szélvédőjére, hogy holnap legyen kedves nem ideállni és másnap visszajön. Az okos vállalkozó már az építkezés előtt egy nappal kiteszi ezt a "táblát" (A4-es papírlapot) a kérdéses szakaszra és akkor nem kell aggódni a késedelmi kötbér miatt sem.
(Bár Mo-n az építőíparban a példák alapján minél tovább dolgozol, annál több pénzt kapsz.)
1977ex 2008.04.28. 16:01:14
ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:03:36
Mint korabban irtam, nem csak az auto az egyetlen alternativa. Sem neked, sem masnak :)
Gondolkozz rajta :)
Nzoltan 2008.04.28. 16:05:34
Nézz szét bazdmeg. Bpesten az összes utca parkoló. Az a baj, ilyen vakoknak is adnak jogosítványt.
Nzoltan 2008.04.28. 16:07:28
Johnny336 2008.04.28. 16:08:35
Próbáld meg Magyar Tudosók körútját. Vagy a BME infós épületével szemben a fehér kavicsos helyet. Oda nem szeretnek beparkolni, mert gödrös, de ha 10-el gurulsz, akkor semmi gond nincs vele - sőt, mivel kitaposva van, ezért kevésbé káros a kocsira, mint egy jó kis kátyuzás-csatornafedél csokorba gyűjtés a Hungárián :)
Esetleg rakparton beállni T-Com elé. Mind szabályos parkolóhely.
Nzoltan 2008.04.28. 16:08:58
ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:09:11
Sajat magadnak mondtal ellent :)
Minden utca parkolo akkor betelt... :) Nem lehet a belvarosban minden haz parkolohaz, nem gondolod? :)
Mar kicsit OFF, de olyan jokat tudok vigyorogni, mikorben biciklivel/motorral elhaladok a dugoban allo kocsisor mellett :) Mielott kikapnek: a kocsisorral szemben haladok el, nem egyiranyban :) Szerencsemre a munkahelyem kulvarosban van, tehat a tobbseggel mindig ellentetesen haladok: reggel ki, delutan befele.
apa 2008.04.28. 16:14:02
(A hely egy több évtizede regnáló útszéli sárdagasztó volt, a mai napig nincs ott egy fűszál se. Országúton ezt hívják útpadkának, falun árokpartnak.)
Szóval sosem mehetsz biztosra, a legvadorzóbb hely is lehet palotakertként nyilvántartva, s akkor jajjjjj az arra tévedőnek!
Nzoltan 2008.04.28. 16:14:34
Rocko- 2008.04.28. 16:16:19
mi van, csodálkozik a kurva ha basszák?
Virág et. 2008.04.28. 16:16:25
Te hülye vagy. Vagy gyerek. Vagy mindkettő.
1977ex
Én speciel azért álltam oda, mert ott volt dolgom és a normál parkolók tele voltak már reggel. Az egész rohadt rakparton nem volt egy szabad hely. Manapság már mindenki autóval jár egyetemre?
Johnny336 2008.04.28. 16:19:08
Igen. Ezt tökéletesen jól látod.
Durván 2 évig dolgoztam az Infoparkban. Egyetlen egyszer sem büntettek meg tilos parkolásért. Pedig nem volt bérelt parkolóhelyem. Érdekes... :)
ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:20:19
Es tudod mitol sardagaszto? Megvan? Hat az oda parkolo autoktol :)
Honnan tudod, hogy az 1-2 eve nem volt meg fuves terulet? Sok ilyet tudok mutatni neked szegeden, ami valaha fuves resz volt, de a sok odaparkolo buzi miatt ma mar csak dagonya.
bigdaddy 2008.04.28. 16:40:45
Különben is a műegyetem olyan nehezen megközelíthető, kint van a francba elvágva mindentől, csak egy szál autóút vezet oda, van más választása szegény honpolgárnak ezen kilátástalan helyzetben...?:)
apa 2008.04.28. 16:43:47
Ha az a hely nem PARK lenne, akkor szabadna ott parkolni. A területi BESOROLÁS a lényeg, attól lesz park vagy parkoló, nem a virágágyástól. Ezt bárki megtudhatja a helyi önkormányzat pincéjében levő szekrény bezárt fiókjában két éve kifüggesztett hirdetményből, ezért nincs se tábla se tolerancia.
Virág et. 2008.04.28. 16:47:26
Minden viszonylagos. Nyilván a pesti belvárosból jól megközelíthető villamossal pl. Namármost pl. Pest Megyéből már annyira nem.
Békés Megyéből még kevésbé.
Van Bpen kívül is élet ám. Sőt, vannak olyanok, akik a munkájuk végzése során járják az országot. Persze mindezt lehet vonattal is (ha épp jár), Bpen meg BKV-val (ha épp jár). Csak éppen nem garantált, hogy oda is érsz időre. Országos szinten garantált, hogy nem.
A tömegközlekedés népszerűsítéséhez meg talán olyan tömegközlekedés kellene, amit lehet is népszerűsíteni. Pl. légkondi ne csak a belvárosi járatokon legyen. Hajléktalan meg szipus meg egyáltalán ne. Az ellenőrök talán ne k.rvaanyázó vadbarmok legyenek. Az aluljáróba ne legyen valós veszély, hogy az embert kirabolják/megkéselik. Stb.
Krisi 2008.04.28. 16:59:26
Sőt, autóba szállni is muszáj, ha már van. De úgy tűnik gondolkodni nem muszáj :(
Zöld füves területre parkolást meg egy valami gátol meg: úgy hívják, hogy jóérzés. Azért, mert valamit nem tiltanak meg, az nem jelenti azt, hogy kötelező lenne.
"Évekkel ezelőtt megbüntettek Pesten, mikor egy dagonyázóhelyen kényszerültem parkolni"
Talán el lehetne gondolkodni, hogy miért nem park. Talán mert egész nap rajta parkolnak? Á, dehogy. Az infrastruktúra hibája biztos. Naneee.
Most látom hogy Vuk is próbálkozik, de nem érdemes, soha nem fogják belátni miért parasztság a másik arcába szarni.
Virág meg biztos wc-re is autóval jár, hát egészségére. Amíg mindenki így gondolkodik addig minden nap dugó lesz.
Az eredeti témához pedig annyit, hogy nem kéne zöld területre parkolni, és akkor nincs gond.
És igen, én is szoktam autózni, és nem, nem szoktam zöld területre vagy tilosba parkolni. Nem azért, mert szabály tiltja, hanem mert van bennem jóérzés és nem kúrom szét még jobban ezt a várost. És persze azért, mert nekem nem gond, ha kell sétálnom pár métert. Úgy tűnik Virágnak ez nem megy. Sajnálom szegényt :(
szalmaegér 2008.04.28. 17:00:23
Aki szerint ez egy kicsit is helyénvaló, az monnyon le!
bigdaddy 2008.04.28. 17:02:45
Egyébként én biztos, hogy figyelmbe veszem, hogy van élet bp-n kívül is és "előfordul", hogy magam is járom néha az országot autóval, de akkor sem akarok sehol beparkolni abba a helyiségbe ahová mennem kell, hanem vagy van lehetőség a kultúrált és mások tulajdonát vagy az ott lakók köztulajdonát megkímélve megállnom, vagy nagyobb település esetén nincs de akkor arra a kis időre és távra nyugodtan használható a lokális tömegközlekedés vagy a lábbusz...
bigdaddy 2008.04.28. 17:04:47
blabla 2008.04.28. 17:19:15
kicsi79 2008.04.28. 17:23:24
Elvileg ez egy autós blog - hogy jön ide a környezetvédelem?
Még 1 apróság: Bp-en, lakó-pihenő övezetben lakom kertesházas környék, kissé elszigetelődve a belvárostól. Csend, jó levegő a városhoz képest, nyugalom. Aszfaltozott utca, kiépített járda, kettő közt másfél(!) autónyi füves rész. ha az úttesten parkolok, maximum 1 robogós fér el mellettem. Udvarra, garázsba beállási lehetőség nincs egyelőre. Akkor hova álljak, ha nem a füves részre?
Netuddki. 2008.04.28. 17:30:34
1. A zöldterületen parkolásról már sokan leírták a véleményüket.
2. Korlátépítés előtt egy nappal ki lehetett volna tenni egy táblát.
3. Az egységsugarú művezető/melós amúgy tudja hány nap alatt köt meg a beton? Mégis mit gondoltak, ha körbeépítenek egy autót, estére mi marad a korlátjukból?
bigdaddy 2008.04.28. 17:33:21
Az autósbloghoz, hogyan jön a környezetvédelem? Pl úgy, hogy némi felelősséget tanúsítunk magunk, szeretteink, más emberek és a körülöttünk még foszlányokban megmaradt környezet iránt és nem csak nyomulunk, mintazállatmernemtudunkmástkitalálnimegkülönbenisanyátokat...
Szerintem lehet úgy élni, hogy mértékkel használjuk az életünket könnyítő közlekedési járműveket ha már ilyen szar szennyező módon lettek megtervezve...A "hova álljak" kérdésre hadd ne válaszoljak...:) (bocsánat az ízetlenkedésért:))
1977ex 2008.04.28. 17:50:14
én azért feszegetném ezt a hova álljak dolgot. tegyük fel munkába mész,(azért autóval mert mással nem tudod megoldani) általában le tudod tenni az autód szabályos helyre. na most akad egy olyan nap amikor 30 perc keresgélés után sem találtál parkoló helyet. tételezzük fel gazdag sem vagy hogy kifizess napi 1000-2000 ft a parkolásra. na most meg kell álnod valahol mert elkésel a munkából. találsz egy hogyan helyet ami zöld területnek ránézésre nem mondható mivel fű sincs a területen. hivatalosan persze ez is zöld terület. mégis mit tennél? köröznél még 30 percet vagy 60 percet vagy annyit amíg nem találsz egy helyet ami felszabadul idő közben, persze ezzel elkésnél a munkahelyről, amiről meg ugye tudjuk hogy általában nem egy nyerő dolog, vagy megállnál ott ahol nem szabad? vagy esetleg van más lehetőség? mert vevő vagyok mindenre, hidd el én sem szeretek a tilosban járni, viszont sajnos néha ez elkerülhetetlen ebben a városban.
Nzoltan 2008.04.28. 17:55:07
"Te hülye vagy. Vagy gyerek. Vagy mindkettő."
Lehet hogy hülye vagyok, de nem gyerek. 4 éve dolgozom az egyetem mellett és mindennap látom a jövő értelmiségeit. Feléről lerí hogy kőbuta meg a társadalom szégyenei. Nem tudnak semmit csak piálni, meg "odaszarni" a gyepre.
A friss diplomás munkatársak is egyszerűek mint az 1x1. Én nem tudom hova vezet ez így.
A mult héten meg sörsátor volt az egyetemi étkezde mellett. Annyi igénytelen embert utoljára a cigánysoron láttam.
Nzoltan 2008.04.28. 17:58:20
Most nemazé, de az ember minek költözik olyan helyre, ahol tudni lehet hogy nincs normális tömegközlekedés közben meg az ingázásra építi az életét?
Krisi 2008.04.28. 18:01:57
1977ex:
A "csóró vagyok" és "autóval járok" elég nagy ellentmondás. Ha van pénzed kifizetni az összes autós költséget akkor csak marad párezer forint a parkolásra is. Ha meg drága autózni akkor vegyél egy motort vagy ülj át biciklire, esetleg járj tömegközlekedve, ez egy szabad ország, nem kötelező autózni.
Ha meg nem találsz helyet, akkor állj meg az ELTE parkolójában, és sétálj 7 percet, de gondolom annyira elfoglalt vagy, hogy ez már nem fér bele a napi időbeosztásba. Meg egyébként is csak a prolik sétálnak, bocs, nem szóltam.
Szóval rohadtul nem kötelező tilosban parkolni, sőt.
De a lustaság nagy úr!
1977ex 2008.04.28. 18:07:08
hogy minek? mert nem ebben a koszos büdös városban kell élni, az általad is igen tisztelt ifjúsággal. illetve engem baromira nem zavar az, hogy napi 1 órát kell kocsival utazni. amíg itt laktam addig is kellett 1 órát utaznom, és addig tömegközlekedtem pedig jöhettem mehettem volna kocsival. mivel szerencse én már nem abba a korosztályba tartozom aki diplomázna vagy friss diplomás így nem igazán érdekel hogy 26 kilóméterre lakom a várostól. sőőőőt tulajdonképpen még örülök is neki.
de tulajdonképpen szerinted az idióta aki nem budapesten lakik és mégis itt dolgozik? mert hogy mégis minek költözik már valaki olyan helyre ahonnan nehezen oldható meg az utazás? érdekes gondolatmenet. azt hiszem visszaköltözök a paneldzsungelben. mert ott legalább jár a busz.
Krisi 2008.04.28. 18:08:36
De ez benne is van a kreszben, hogy
6. kötet 234,455 § :
"Amennyiben a célállomás 12 méteres körzetében nem áll rendelkezésre parkolóhely, abban az esetben a gépjárművel meg szabad állni parkban, zebrán, kerékpárúton, járdán, tilosban."
Úgyhogy én kérek elnézést.
1977ex 2008.04.28. 18:13:22
hidd el nem vagyok ellene a sétának. a kinizsi utcában dolgozom ami ugye nem is budán van. hát szóval 15 perc séta minimum befigyel onnan még. de úgy látom kimaradt az a rész hogy 30 percig keresteam helyet. szerinted nem néztem meg minden olyan helyet ahol ott lehet hagyni a kocsit? és igen ki tudom fizetni a kocsit ki tudom fizetni az összes költséget de nem tudok havonta + 25e forintot arra kifizetni hogy parkoljak fizetősbe. mellesleg ha tudnék se lenne megoldás mivel 2 vagy 3 óránként le kéne szaladni és bedobni pénzt az órába. na sajna én nem tudok kirohangálni a parkoló órát etetni munka közbe.
1977ex 2008.04.28. 18:42:07
nézd már mennyire okosak vagyunk. ember nem vagyok hülye akármennyire szeretnéd. ha hiszed ha nem legalább 2 háztömböt is megkerültem. de viccen kívül. hidd el nekem, hogy megnéztem az összes helyet ahol eddig is parkolni szoktam és tudom hogy ott lehet. ez képzeld nem 1 háztöb területet foglal magában. mellesleg tényleg jobb ha nem megyünk bele hogy hol élek. hidd el jobb hely az mint ahol te laksz.
mellesleg nem állok meg zebrán, kerékpárúton, járdán, sőt olyan helyen sem ahol bárkit feltartok, akadályozok. de kérdezem most mégis mely embertársam életét keserítettem meg mert egy poros parknak nem mondható helyre álltam? de tudod mit ha legközelebb nem lesz hely majd a dunába állok csak hogy jó legyen a lelkednek. bár akkor meg a halak fognak besértődni hogy csökkentettem az életterüket. de érted még ezt is bevállalom.
kujon 2008.04.28. 18:59:17
Amúgy meg egy ilyen kis szar alig 1 méteres "zöldterület" kb semmire se jó, azonkívül egy ilyen kerítés mellett senki se jár arra az ott dolgozókon kívül(értsd: nincs ott semmi, se bolt se kocsma, se fodrász, stb, amiért odamenne)
Stadi 2008.04.28. 19:11:03
"Ha meg nem találsz helyet, akkor állj meg az ELTE parkolójában"
Ha már a szabályosságnál tartunk, emlékeim szerint annak a parkolónak a bejáratánál van egy tábla, hogy kizárólag az ELTE oktatóinak és hallgatóinak van fenntartva.
Estisként én is meg szoktam jegyezni magamban, hogy ha ennyi az autó a nappalisok idején, akkor mégis mi a baj a tandíjjal? De valszeg csak az infopark t. dolgozói állnak be szabálytalanul.
Nzoltan 2008.04.28. 19:34:15
X 2008.04.28. 19:44:06
Szóval nem fogsz te sokáig ott parkolni a továbbiakban...
Ja és 60 napjuk van kiküldeni.
Nzoltan 2008.04.28. 19:45:42
A parkolás nem alanyi jogon jár. Ha nem tellik, akkor nem kell autóval járni. Ugyanis a kocsi rezsijében minden költség beleszámítandó. Úgy látszik felétek a bírság is.
Azért, mert nem élsz itt a városban attól még nem vagy jobb mint az itteni birkák, hiszen te is elismered hogy tudatosan áthágod a szabályokat, mert megérdemled.....
És igenis lehet tudatosan olyan helyre költözni ahol jó a közlekedés.
Én is megyek ki vidékre, oda ahonnan a vonat behoz 35 perc alatt, és a nappaliból nézem a dunakanyart a visegrádi várral. És nem is kerül többe mint az ilyen pesttől délebbre lévő "lakóparkok" az egymás szájába épülő majomketreceikkel.
Nincs autóm évek óta, mert nincs értelme látva a pesten bénázó ismerőseimet. Nameg sajnálom rá a pénzt. Ugyanis elég nagy a farkam, nem kell rá "bizonyíték".
1977ex 2008.04.28. 19:50:06
X 2008.04.28. 19:52:57
1977ex 2008.04.28. 20:01:58
1977ex 2008.04.28. 20:10:05
nem napi rendszerességgel történik a dolog, ill még mindig az a kérdésem mit tudok szétb*szni egy teljesen FÖLDES nem füvesített területen? nem konkrétan a zöldben állok. hanem homokon. ebben mit tudok én még tönkretenni azzal hogy havonta 1-2 alkalommal 9 órát ott áll az autó?
X 2008.04.28. 20:17:06
én csak szólok, hogy vigyázz, mert drágul.
Az igaz, hogy mostmár nincs fű. Borzalmas az egész. Füvesítsenek és utána bűntessenek. Vagy talán akkor kellett volna bűntetni, amikor még 5 éve volt fű....
1977ex 2008.04.28. 20:27:33
Rocko- 2008.04.28. 21:35:50
"Én csak arra céloztam, hogy talán azért lett kiflexelve az a néhány oszlop, mert az áruszállító nem tudott közelebb állni az üzlethez."
ez balfaszság, ezt télleg dugják seggbe.
viszont aki ezt vállalta, h áruszállítózik, az ne nyavajogjon, h messze van. szerezzen kézikocsit, békát, +2 embert. de pofa lapos, h messze van.
"Akkor hova álljak, ha nem a füves részre?"
fél utcával odébb? :)
1977ex 2008.04.28. 17:50:14
keresel még parkolóhelyet. :)
Krisi 2008.04.28. 21:50:07
Én is jót nevetek a hozzáálláson: nincs fű, ezért nem park. Talán azért nem nő fű, mert egész nap rajta parkol egy degenerált. Ördögi kör. Ha nem parkolsz oda, akkor majd nő fű. De nyugtasd csak magad nyugodtan, ha attól neked jobb lesz, de szerintem nincs igazad. Szerinted igazad van. Innentől kezdve nincs értelme folytatni. Személyeskedni meg nem akarok, nem szokásom.
A parkok meg nem azért vannak, hogy legyen hol parkolni, hanem hogy legyen valami zöld terület. De aki inkább parkolót akarna, hát no komment.
Holnaptól meg betonozzuk be a Városligetet, hogy még több parkolót lehessen csinálni? Második lépés meg a Normafa lesz?
És érdekes módon mások meg tudják oldani, hogy ne parkoljanak parkban, talán neked is sikerül majd, bár látom nincs esély rá. Indokok mindig vannak, a Mercis is megmagyarázza, amikor a zebrára áll. De elég szánalmas, ahogy megy a másikra mutogatás, hogy "de ő is ott áll". Hát akkor a másik is szabálytalan. Azért, mert a másik csinál valamit attól még nem kell követni, nem vagyunk birkák.
cso zsi 2008.04.28. 22:48:54
Nem a parkolóórások, hanem a "csendőrség".
Tényleg oda kell figyelni, hogy mi út, mi járda, mi parkoló, és mi kitaposott fű.
kicsi79 2008.04.29. 00:06:16
aqweren 2008.04.29. 00:12:10
A városok szerkezete nem a mai forgalomra van tervezve. Az útálózat úgyszintén. Lehet hogy elkerülőutakat kellene építeni? Vagy esetleg néhány Duna-hidat Budapesten kívülre? Talán kellene fejleszteni a tömegközlekedést, mert egyre több ember _kénytelen_ ingázni? Lehet hogy többen járnának busszal vidéken ha több busz járna, és nem kellene közelharcot vívni hétkor azért, hogy felférejenek rá? Esetleg nem kellene-e megvizsgálni az üzemek károsanyag kibocsátását, hátha attól (is) van környezetszennyezés? Elképzelhető hogy mélygarázsokkal, P+R parkolókkal is megoldható lenne a helyzet?
Budapest egy nagy vízfej, minden út oda megy, minden vasúti sín odamegy, ott van minden munkahely, reneteg lakás, kultúra stb. Jaés természetesen ott megy át az egész ország tranzitforgalma.
A szomorú az hogy a megoldás senkit nem érdekel. A médiában egymás gyűlöletére uszítják az embereket, az első az, hogy bűntudatot keltsünk az autósokban, a második hogy gyűlöletet az autósok ellen...utána mi jön? Máris előszeretettel karcolgatják a kocsikat és rugdossák le a tükröket. Tudjátok mit, lőjük a Dunába az összeset, ami már csak azért is jó mert 1) Nem szennyezi tovább a környezetet a sok bunkó lusta rohadék aki egyszerűen imád Pesten vezetni 2) Legalább nem kell a nyugdíjukról gondoskodni.
Jogállamban élünk és ilyen hangokat hallani, hogy korlátozni az autóhasználatot? meg kényszeríteni a tömegközlekedésre/biciklizésre/robogózásra másokat?! Kezd anarchikus lenni a dolog, ami már csak azért is ciki, mert szerintem nem viccből adózunk, hanem azért, hogy a megválasztott vezetőink megoldják ezeket a problémákat, pl. lehetne azzal kezdeni hogy a benzinárban lévő útadóból neadjisten utat építsenek vagy tartsanak karban vagy csináljanak valamit mielőtt a budapestiek egyik fele megfullad a szmogtól biciklizés közen, a másik felét meg agyonverik mert autóval jár....
aqweren 2008.04.29. 00:18:05
A postban meg nemtom mit gondoltak a munkások, majd targoncával szedi ki a fószer az oszolopokat? Bár a mai viszonokat ismerve aligha ki nem rugték volna őket ha nem kezdik el a melót :(
Krisi 2008.04.29. 00:38:46
Az a legnagyobb baj, hogy Budapest alkalmatlan ennyi autó befogadására, ezen nincs mit szépíteni. És nem az a megoldás, hogy még több utat és parkolót építünk, mert attól csak még több autó akar bejönni.
Szerintem rendesen ki kéne építeni a P+R rendszert, mint tőlünk nyugatra, és akkor mindenki jobban járna: a biciklisek nem fulladnának meg és nem lennének életveszélyben, jobb lenne a levegő, és akinek tényleg kell az autó, az tudna közlekedni.
Csak az a problémák gyökere, hogy sokan még szarni is autóval járnak, arra nincs ész érv, hogy miért kell belvárosban 4-5 km-re autóval menni (nem bevásárlásra vagy költözködésre gondolok, mielőtt egy nagyokos belémkötne, hanem azokra gondolok, akik nem visznek magukkal semmi cuccot és feleslegesen, pusztán kényelmi szempontból meresztik a seggüket, ezzel akadályozva magukat és másokat) Az ilyen emberek miatt alakult ki a mostani negatív kép az autósokról. ("mind lusta disznó")
Az meg másik probléma, hogy sok embernek olyan munkája van, amit otthon is meg tudna csinálni interneten keresztül, de neki mégis be kell mennie az irodába, át a városon, hogy inkább ott üljön a gép előtt.
Na jól elkanyarodtam a témától :)
Budapest úthálózata meg kritikán aluli, itt nem csak az út minőségére gondolok, hanem arra, hogy nincs rendesen kialakítva. Nemrég voltam Prágában, érdekes módon ott lehet közlekedni a belvárosban, pedig ott is sok az autó, csak ott valahogy normálisabban mennek a dolgok. Lehetne nekünk is példát venni.
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.29. 04:56:25
indafoto.hu/mityu/image/527689-64fcb186/22603
indafoto.hu/mityu/image/527691-4b9450cb/22603
indafoto.hu/mityu/image/456383-27059fa5/22603
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.29. 05:01:53
indafoto.hu/mityu/image/456395-72220330/22603
Háttérben büntetlenül a füvön, előtérben a közterületes járdán való szabálytalan parkolásért (jogosan) büntet... :)
Rocko- 2008.04.29. 07:39:37
és nincs mélygarázs se? :D
éjszakaival nem megy gyorsan, de jóval gyorsabb, mint a nappali. aki meg átmegy 10-15 perc alatt az egész városon, az vmit rosszul csinál. :}
Zoli · http://okosdolgok.hu 2008.04.29. 08:14:12
aqweren 2008.04.29. 10:29:11
"...arra nincs ész érv, hogy miért kell belvárosban 4-5 km-re autóval menni" - ezt én sem tudom megérteni :(
"...Az meg másik probléma, hogy sok embernek olyan munkája van, amit otthon is meg tudna csinálni interneten keresztül, de neki mégis be kell mennie az irodába" - mert sajnos Magyarországon a távmunkával pontosan ott tartanak ahol 10 éve: kéne, kéne, majd egyszer jó lesz...de ez már nagyon off :(
Egyébként sokszor előfordult hogy Budapest külső kerületében hagytam az autót míg dolgom volt beljebb, de nem voltam túl nyugodt ami azt illeti...ha lenne P+R parkoló egész más lenne a helyzet (mondjuk neadjisten őriznék, szerintem nem kerülne többe mint a dugóban a levegőbe fölöslegesen távozó benzin, és azért én is boldogan fizetnék).
Csak arra akartam rámutatni hogy senkinek nem célja hogy mások életét szándékosan megkeserítse az auózással (vagy ezt csak remélem?:S), egyszerűen jobban jár az aki autóval közlekedik, anyagilag és kényelmileg, és ezen kéne változtatni pl. jobb tömegközlekedéssel stb.
ex-dr. vuk 2008.04.29. 10:34:24
Persze aki mazohista es szereti a dugot/pakorlodijat/centrumrablobandat, am tegye :)
X 2008.04.29. 12:30:11
Mikor mi Pozsonyba mentünk, bementünk a legbelsőbb belvárosba, fizető sorompós magánparkolóba álltunk meg és biztonságban a lehető legjobb helyen parkoltunk... Dugó nem volt, annyi kocsi nincs még ott.
És inkább a sétálóutcán és környékén sétáltuk el azt az időt, amit így nyertünk...
Ízlések és pofonok.
1977ex 2008.04.29. 13:08:38
örömmel közlöm ma nem állok szabálytalan helyen, ma 14 perc keresgélés után sikerült szabályos betonozott parkolóban hagyni a kocsit. általában szerencseré sikerül.
és még mindig félreértést érzek ebban a kis eszmecserében. én nem mondom azt hogy igazam van, volt. nagyon jól tudom hogy szabálytalan voltam és egy szóval nem említettem hogy ez helyes és követendő példa lenne. még legelső hozzászólásomban le is írtam lenne valahol P+R parkoló nem mennék egy lépéssel se tovább onnan. ezeket hiányolom én ebből a városból. voltam én is nyugatabbra tőlünk és az ottani parkolási rendszer sokkal jobb és hatékyonabb. ott a parkoló órába is be lehet több pénzt dobni mint 2-3 óra. pl hollandiában akár 1 teljes napra meg lehet váltani a helyet. persze ott is olyan hogy minnél több időt fizetsz ki egybe annál olcsóbb. illetve a város külterületeiben ott vannak a P+R helyek ahol díjmentesen ott állhatsz amíg jól esik.
amiért én tegnap leírtam hogy ott álltam az nem nagyzolás, hogy volt bőr a képemen megálni, de mint írtam is megoldási javaslatokat szerettem volna kapni a hova is áljunk meg kérdésre. azért is írtam le a kis történetet mert vártam rá esetleges alternatívákat hogy hova lehet ott a közelben még megállni úgy hogy nem megoldható a 2 óránként elszaladni és pénzt bedobni dolog. értelmes választ azt nem kaptam csak ledebilezést.
illetve amit még hozzáfűznék, az ilyen letaposott régen park volt de már nem mondható annak területeket pedig nem feltétlen gondolom hogy meg kell mind parknak tartani, ezzel nem arra célzok hogy az összes zöld területet betonozzuk le. minden város fejlődik és közben alakul az aktuális igények szerint. ehhez kellene normális városvezetés és bizonyos területeket parkosítani bizonyos területek parkolóvá alakítani. és arányokban nem a több parkolót részesítem előnyben. csak példának ott van a ZP és RIo az is régen park volt most még sem az. zöld terület helyette nem lett kialakítva de mégsem zavart az senkit hogy odarakták őket. én úgy gondolom az lenne a megoldás hogy bizonyos helyeken ahol elég nagy igény lenne rá lehetne zöldből parkolót csinálni, viszont az így kieset parkokat vissza kéne pótolni 1.5-2 x-es mennyiségben, nem csak plázákat kéne építeni meg lakóparkokat, hanem igényes zöld területet. XI kerületben rengeteg kihasználatlan terület van amit nyugodtan tudnának hasznosítani és kellemes hangulatú parkokat létrehozni. csak hát ugya ebból egyik kedves politikusunk sem tud zsebretenni semmi plusz pénzt.
ui: még mindig várom az ötleteket hol és merre lehet parkolni a budai hídfő környékén.
Krisi 2008.04.29. 17:53:03
Alternatívaként meg felvetettem az ELTE parkolót, de ezek szerint az csak a csóró TTK-s autósoknak van fenntartva, ezt nem tudtam. De ha ott kéne megállnom a közelben, akkor biztos délebbre próbálkoznék. Jó időben meg meggondolandó - ha nem kell sok cuccot cipelni - hogy kocsival behozol egy biciklit, ahol tudod, leteszed a vasat és felpattansz kétkerékre. Neki bejött:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080424/auto-bicikli-kombinacio-munkaba-jarashoz
A várost pedig nem az autóknak, hanem az embereknek kéne építeni, és akkor eljönne egy szebb új világ, ahol nem kell a parkban parkolni.
Alf (törölt) 2008.04.30. 10:26:21