Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szelektív jóindulat

2008.05.01. 13:07 :: SilentSound

Ha már mindenki hazaért a nagy majálisozásból, íme egy történet gt-től, akinek a sztoriját lehet, hogy kicsit jobban meg kell rágni mielőtt lenyeljük, de már az is igazán hízelgő ránk nézve, hogy egy idegesítő közlekedési szituációban egyből mi jutunk az olvasóink eszébe.
Már a történtek közben eszembe jutott, hogy ebből bizony autózz blog lehetne, aztán végül rá is szántam magam. A sztori:



Pénteken három másik munkatársammal a kocsimban tartottunk Szekszárdra. Baja felől érkezve Alsónyéknél jobbra levágtuk az utat, gondoltuk rövidítünk, kihagyjuk a Bátaszéki lámpát az 55-56-os keresztben (no meg magát Bátaszéket is). Az 56-osra szintén jobbra kellett rákanyarodnunk. Az út balra elnézve legalább 500 méter hosszan belátható, és úgy 300-ra jött is egy nagyobb teherautó, előtte senki.

De előttem sajnos volt egy négyszemélyes narancssárga kisteher (olyan útépítő-féle) aki szintén jobbra akart kanyarodni. Úgy gondolta, hogy előzékeny lesz, és elengedi a nagyobbat. A kollégám a jobb hátsóról fénysebességgel vette célba a dudát "Menjél már te állat! Dudálj rá! Dudálj rá!" felkiáltással. El ugyan nem érte, de alig bírtam visszafogni. Kb. 20 másodperc múlva meg is érkezett a forgalom: a nagyteher, és mögötte egy kb. 30 autóból álló sor. Utánuk 150 méterre egy újabb teherautó, jobbra indexel. És lassít. Háromszor kellett rávillantania az előttem állóra a reflektorral, hogy az végre felfogja, hogy nyugodtan mehet, az index nem véletlen.

Végre mindketten az 56-oson voltunk, előzni a forgalom és az útépítések miatt nem lehetett. Olyan 60-70-es tempóban mehettünk a következő faluig. Ott aztán mindenki lekanyarodott (vagy elhúzott) előlünk, mögöttünk viszont szép kis sor alakult ki. Faluból kiérve még mindig nem lehetett előzni, újra beálltunk 70-es tempóra. Aztán egyszer csak elfogytak szemből az autók, és kanyar sem volt a láthatáron. Nosza, tükör, index, gáz, előzés. Ami csak kísérlet maradt volna, ha tartom a 90-es korlátot, ugyanis kisteherautós barátunk végre megtalálta a gázpedált. Szerencsére hosszú volt az egyenes, és nem jött senki. És a visszasorolás után egy darabig tudta mögöttem tartani a 95-100 tempót, amire visszaálltam.

Tanulság az nincs, de már nem először járok úgy, hogy amikor előzhetetlen valaki, akkor ráér, amikor előzőm, akkor meg hirtelen neki is sürgős lesz. A kereszt előtt ácsorgást (köszönhetően a barátomnak) röhögve tűrtem, de az előzési manővernél én is azt gondoltam, hogy "barom".

25 komment

Címkék: közlekedés autó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lófasz 2008.05.01. 14:13:34

beszoptaaaaaaaaaad!!!

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.01. 15:19:20

az ilyen marhák miatt kellene pár civil rendőrautó kamerával stb. előzés akadályozása szabálytalan, majd kapna egy szép csekket, és elgondolkozna a dolgon...

gravy_t 2008.05.01. 15:34:05

nem kell a civil rendőrautó, mert nem az ilyenekre utaznának, hanem a népek szopatására.

Rocko- 2008.05.01. 16:44:10

hát utazzanak ilyenekre.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.01. 17:02:08

Elszúrtad!

Már akkor elszúrtad, amikor a keresztnél felhívtad magadra a figyelmét. Rávillogni valakire így nagy tahóság. Mert: ha a nagyteher nem kanyarodik be az indexelése ellenére, akkor kivasalja. Persze ez ritka, de nem egyedi.

Előzni meg nem ilyen bénán kell, haanem lendületből, aztán akkor mire összetereli mind a 68 lóerejét már messze jársz.

zse 2008.05.01. 17:07:14

Thalia 1,4 /16V - Astra 1,4 /16V
Valami hasonló történt velem is.

Régi történet az alábbi, de sajnos mai napig látom aktuális vagy egyre gyakoribb, annyi különbséggel, hogy én már szépen lemondok ilyen esetekben az előzési szándékomról.

Történetem: egy Astrás idokolatlanul lassan ment előttem, alig vártam már, hogy vége legyen a falunak és amint lehet mehessek.
Falu végén szabályos előzésbe kezdek, erre Ő is elkezdi nyomni, viszont így már elég necces lett a rövid szakasz kb. 200m, valamint egy balos kanyar miatt a temetőnél. Előzést épphogy bebírtam fejezni kanyar előtt (talán a pici Le. fölény miatt vagy mert Ő már nem mert ennyivel bejönni a kanyarba), de 100-110-el már nem volt egyszerű fordulni. 3 kemény farolás, ellenkormányzás, patkánjárás után sikerült.
Lassítás, remegés, ideg, nagy levegő, lazítás, helyzetértékelés (az út közepén lassan haladva): elmondtam magam miden baromnak, hogy ezt mégsem kellett volna, majdnem a "temetőbe" repültem, végleg.
Belenézek a tükörbe és röhögött a fószer rámtapadva, duda, fényszóró, mutogatás minden játszott, itt szállt el az agyam… ok., hogy én hülye voltam és csakazértis leelőztem, de azért mégsem kellene belezavarni senkit ilyen szituba.
Visszavágó: Trükkjét én is alkalmazom ellene.
Előzni egy darabig úgysem tud (két kanyar és egy be nem látható domb miatt), utána meg én nem fogom hagyni.
Eljött az én időm, lassítás 20-ra, amint lehet el is kezdi az előzést erre vártam, na gyerünk akkor, hosszú majdnem egyenes emelkedő, lefelé vele azonos sávban egy busszal.
Srác elmenni nem bír, visszamenni nem akar (egyelőre), én nem lassítok, szemben a busz, most mi lesz, ránézek, csak mutogat és üvölt valamit ami nem érdekel, amúgy sem hallom, csak szerényen mutogatok előre, hogy inkább a busszal foglakozzon, utolsó pillanatban beállt mögém.
Egy apró bibi majdnem becsúszott, megölni azért nem akartam és már én is fékezésen agyaltam, ha kb. 1mp-ig tovább erőlködik az előzéssel akkor elengedem, de ha pont egyszerre állunk bele a fékbe akkor nagy baj is lehetett volna a játszmából.
Remélem tanult belőle, mert én igen, egyikünk hülyesége sem ér annyit, hogy összehozzunk egy TV híradós fél-percet.
A buszvezető persze kiakadva mutogatott, de Ő nem ismerte az előzményt, ha olvassa most már igen és remélem az eset másik résztvevője is.

Bocsi, a hosszért.

George 2008.05.01. 19:27:15

gt esete csak bosszantó, én is nap mint nap szenvedek az olyan barmok miatt, akik minden látható ok nélkül mennek mondjuk 30-al a városban (ők a hmcs-k, akik krúzolnak, vidéki kisvárosokban sajnos elég sok van ilyenből), én meg beszorulok mögéjük, pedig haladnék (lehetőleg azért az 50-et betartva). zse, te viszont f@sz vagy, hogy belemész egy ilyenbe, már bocs a kifejezésért, elhiszem, hogy idegesítő az ilyen, de nem a te dolgod büntetni, főleg nem úgy, hogy kockáztatsz egy csúnya balesetet. azt átgondoltad, hogy hány életet veszélyeztettél? csak azért, mert te meg akartad mutatni, milyen bunkó volt.

Kopasz Mercis 2008.05.01. 19:46:12

Remélem velem ezt nem próbálja ki senki, mert minden szívfájdalom nélkül húzom a kormányt jobbra és lököm az árokba. Az életemnél nem ér többet a kocsi, se annak az élete aki meg akar gyilkolni.

Kopasz Mercis 2008.05.01. 19:47:20

Természetesen nem zse-re gondolok, hanem aki először tette ezt vele.

zse 2008.05.01. 19:59:52

George: Tudom írtam is, de nagyon dühös lettem.
Két embert veszélyezettem az egyik én voltam, a buszban szvsz. nagy kárt nem tettünk volna vagy kitudja, ha elkapja kormányt mint múlthéten Gödöllőn (ütközésnél eltört a kormányoszekötő és nem tudta kikerülni a kamiont).

gravy_t 2008.05.01. 20:09:30

okoska · www.kalandrover.hu 2008.05.01. 17:02:08

Elszúrtad!

"Háromszor kellett rávillantania az előttem állóra a reflektorral, hogy az végre felfogja, hogy nyugodtan mehet, az index nem véletlen."

az villogott rá, aki kanyarodott, nem a post írója...

kettesgolf 2008.05.01. 20:15:19

Velem tegnapelőtt történt, hogy előzni akartam, de nem engedtek el ( meg végülis hagytam a francba).
Következő volt a szitu: lakott területen kívül, kissé kanyargós úton haladt előttem, egy fehér VW Golf I-es típusú személygépkocsi, olyan 50-es tempóban, én meg mentem a saját 80-90-es tempómban. Tehát rövid időn belül utólértem.
Elkezdtem előzni, de az autó sofőrje is úgy nyomta a gázt, hogy végülis nem kockáztattam inkább, és nem mentem el, meglepő módon ezután a kis Golf szinte megtáltosodott:D Egy idejig ez működött is ( mondjuk azért, mert lakott területen én betartottam az 50-es korlátozást, vele ellentétben) de aztán ismét utolértem, és megint, mikor látta, hogy előzni akarok, olyan szinten elkezdte nyomni a gázt, hogy nem bírtam elmenni, meg amúgy is, még kb. 10 km volt hátra, gondoltam hát, hogy inkább hagyom a francba, legyen boldog, hogy egy II-es Golf nem előzte meg :-)

nitro1 2008.05.01. 20:56:18

kettesgolf: az evolúció harca, azaz neandervölgyi kontra cro-magnoni. :)

B.GY. 2008.05.01. 22:34:04

Én ezért járok 2.5 V6 tal,hogy ne szopassanak be az ilyen bunkók.Max.jobbról elözök.

én 2008.05.02. 11:17:18

Csatlakozom az előttem szólóhoz, ezért kell Mo-n az erősebb autó... Habár én nem előzök jobbról, és szoktam használni az indexet is

mohaa 2008.05.02. 11:21:42

okoska! Olvasd el még néhányszor a postot szerintem.
zse: "egy Astrás idokolatlanul lassan ment előttem, alig vártam már, hogy vége legyen a falunak" ha annyira lassan ment, miért nem kezdted el a faluban előzni?
"Falu végén szabályos előzésbe kezdek, erre Ő is elkezdi nyomni" falu végétől gondolom 90 a megendegett, ezért (is) kezdett gyorsítani. ez azért várható ilyenkor. más kérdés, hogy én ha látom, hogy előzni kezdett valaki inkább megvárom, hogy befejezze és utána gyorsítok tovább a saját tempómra. nyilván értem, hogy miről volt szó a storyban de azért az ilyenekhez is mindig ketten kellenek. ;)
olvastam már itt is valakitől, hogy mindig úgy kell vezetni, mintha mindenki más hülye lenne az utakon és mélyen egyetértek vele.

zse 2008.05.02. 16:23:48

mohaa: Falun belül nem volt alkalmam megelőzni, mert mindig jött valaki szemből. Faluvég táblánál Ő még nem gyorsított ezért is kezdtem az előzésbe, Ő viszont erre várt.
Hát igen, megtalálta zsák a foltját :-)

Laposmacska 2008.05.02. 16:24:07

Ha épp előznek, nem illik gyorsítanod... Vagy nem is szabad? Mindegy. A miértre a válasz a poszban és zsénél.

D.O.N. 2008.05.02. 19:12:13

Szvsz a narancssárgás sofőrje elbambult, vagy csak szimplán egyebet csinált, gondolta az a tempó, amivel a szemből közeledtek, elég lesz fikabányászatra vagy mittomén milyen épp nagyon aktuáli dologra, mire gondolta most időt szakít.

Azt mondták nekem anno, hogy sehova nem lehet annyira sietni, hogy fél perc várakozás ne férne bele. Kivétel persze az egyértelmű esetek, amiket feleslegesnek érzek felsorolni.

Nem mondom, hogy az előttem balf@szkodókat nyugodtan kerülöm ki, de posztot nem írok az esetről.

Az pedig, hogy előzéskor az előzött még bele is lép a gázba egyértelmű veszélyeztetés, és tudomásom szerint, ha ilyen esetben - reális életveszély fennálltakor - nem lévén más megoldás, rárántva a kormányt az árokba tessékelem, arányos védekezésnek számít, és ha belehal, azt csak magának köszönheti.

Krisi 2008.05.02. 21:04:34

zse: frappánsabb lenne a sztorid, ha a faszságotok illetve a "ki a nagyobb köcsög" versenyetek miatt meghal valamelyikőtök, így csak hármas alá.
Akinek nem bírják az idegei, az maradjon otthon és jógázzon. Remélem a következő bekattanásodnál nem én fogok szembejönni kiscsaládommal.
Mellesleg az Astra vezetője is ugyanakkora lőcs volt, mint Te, jól egymásra találtatok. Ha mondjuk mindketten árokba zuhantok vagy felkenődtök, akkor legalább kettővel kevesebb barom lenne az utakon.

zse 2008.05.02. 23:48:48

Krisi: nem kell félni nincs már több bekattanás, részemről!
Az eset óta kétszer összetörték az autóm teljesen más közlekedési szituban, és kibírtam brutalitás nélkül, hozzáteszem szivesen kitéptem volna a szívüket.
Egyik eset: srác gyorshajtás miatt nem tudta bevenni a kanyart én meg pont az útjában álltam (szószerint álló járművel a kereszteződésben elsőbséget adva pont neki, és ez is Astra volt csak kombi).
Másik eset: 4sávos út, dugó miatt beállva, vesztemre mentem volna keresztbe zöldre. Ám sajnos valaki nem tanulta meg, hogy nem hajtunk be a kereszteződésbe, ha azt elhagyni nem tudjuk és pláne nem tolatunk úgy, hogy nem nézünk hátra. Na én kifogtam a fószert. Elfértem volna mögötte szépen saszézom átfele, erre neki visszatolathatnékja támadt fullgázzal (csak annyit láttam kigyulad a tolatófény megemelkedik a Passat segge, csatt). Esélyem se volt.
Szóval vonzom a hülyéket... mára már nekem kell inkább vigyáznom.

Krisi 2008.05.03. 00:55:18

zse: látom vonzod a bajt rendesen de annak örülök, hogy már elhagytad rossz énedet :)

Az utóbbi eset, a rossz helyen maradós, gyorsan visszatolatós, de tükörbe nem nézős eset velem is megesett, csak akkor épp biciklivel mentem át az úton. Szerencsére nem lett bajom, csak oldalról vitte le a lámpámat a kedves aranyszínű 307-es fiatal vezetője, ezúton üdvözlöm, ha olvassa. Eléggé siettem, de ha van időm, akkor kedvesen megkérdeztem volna tőle, hogy egyrészt mióta megyünk be kereszteződésbe, amikor látjuk, hogy nem halad a sor, és másrészt mi a túrónak van 3 darab tükör az autóban, ha egyiket sem használja tolatásnál?

Mellesleg ez is megérne egy posztot, hogy hány idióta van, aki csak azt nézi, hogy milyen színű a lámpa, nem azt, hogy átfér-e. Mindennapos jelenség. Az meg hab a tortán, amikor zöld a lámpa, de tudom, hogy bennragadnék, ezért állok tovább, várakozok, és a mögöttem lévő meg beletenyerel a dudába.

Olyan is volt már, hogy állok a zöldnél ugyanilyen szituációban, mögöttem dudál, majd buszsávból megelőz, és persze bennragad a kereszteződésben, jönnének autók, de miatta nem bírnak elmenni. Ezután mosolyogva kihajoltam az ablakon, és látványosan megtapsoltam az idiótát. Aztán amikor elkezdték dudálni a keresztbe menő autósok, akkor visszatolatott egyenesen rá a zebrára, gyalogosok nagy örömére. Szóval így kell kibaszni sok emberrel, ezúton gratulálok neki is.

zse 2008.05.03. 15:44:03

Krisi: Pár 100ekm fölött már kinövi az ember, remélhetőleg.
Sajnos elég sokat vezetek különböző járgányokkal Thaliga (még megvan), Focus (másik csaladi), Astra, Corsa, SX4, Ignis (cégesek). Szivesebben maradnék otthon a családommal, de a munka és a hobbim miatt kb. heti 400-900km-t letudok és elég sűrűn érintem a Nagyfalut.
Ha megállok a kereszteződésnél zöldnél, mert nem férek át, még engem néznek hülyének, ez sajnos így van.
Tudnék reggelig írogatni a vicesebb citukból amiket láttam (és amik a sokszínű gépparkból kifolyólag adódtak), de tartogatom a megfelelő posztokhoz.
Nagyon sok hülye van az úton, egyet megtanultam példamutatás jobban működik mint a büntetés, erre is van egy csomó (lehet posztot érdemlő) mintám.

tehenke 2008.05.07. 11:01:19

Én múlkor 20 kmt- mentem egy 60-al tötyögő paraszt mögött, 90 helyett. Folyamatosan nyomtam a dudát, de mintha nem is hallotta volna...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása