Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Leállósávban tolakodók

2008.05.07. 12:48 :: SilentSound

Tegnap reggel posztoltunk egy levelet a hétvégi leállósávos balesetről. Pál is ezt a témát fogta meg, csak kicsit más szemszögből. Ő most azon akadt ki, hogy miért nem bünteti meg senki azokat, akik balesetkor a mentést akadályozva a leállósávot használják arra, hogy előrepofátlankodjanak.
Szerintem nagyon is időszerű a sztori, két okból:
1. Mert május 1-től jóval nagyobb szigornak kellene lennie az utakon
2. Mert az M7-es autópályán pont a sztorival megegyező időben történt egy elég komoly baleset a leállósávban.


 
vasárnap délután Füzesabony felől haladtam az M3-on, mikoris Hatvan előtt néhány kilométerrel az autópálya információs táblája jelezte, hogy baleset van 5 km-re. Pár száz méterrel odébb megkezdődött a szokásos araszolás, ami kb. 1 óra hosszan tartott. Ezzel nem is lenne baj, mert hát balesetek azok történnek, ilyenkor az ember nem tehet mást, csak lehúzza az ablakot, felhangosítja a zenét és vár.

De nem mindenki ilyen türelmes az utakon, mert vannak olyan pofátlan autósok, akik egyszerűen a leállósávot használva próbálnak előrébb jutni, hogy aztán szépen betolakodjanak előre. A jelen esetben is ez történt, míg a birka(????) autósok araszoltak, néhány pofátlan autós úgy gondolta, elindul a leállósávban, mert az ugye gyorsabb és nem kell araszolni. Ez így ment míg a leállósáv is be nem dugult, a Szolnok felé való lehajtó bedugulása miatt. És ekkor érkezett a mentő a baleset két súlyos sérültjéért-nem tudott haladni a tuskó szabálytalankodó autósok miatt. Néhány kilométerrel odébb az autómentő került ugyanilyen helyzetbe.
 
Kérdem én:
1. A rendőrség helyszínelt a balesetnél: miért nem lehetett a leállósávot szigorúan ellenőrizni? miért az az autós szív, aki szabályosan közlekedik?
2. mi lett volna ha a szabálytalankodó sofőrbe belerohan a mentő vagy a trailer? a két súlyos sérült mellé még begyűjthettünk volna pár halottat is
3. az M7-sen pont ebben az időben volt egy leállósávban történt halálos baleset.. az emberek nem tanulnak? minek kell veszélyeztetni a magunk és mások életét?
4. elvileg szigorítás van az utakon május 1. óta.. na ez itt nem volt érezhető.. a kérdés az, a rendőr hol van ilyenkor, mikor a szabálytalanság történik, hogy kiossza a 300,000-es büntetéseket? garantáltan kaszálni lehetett volna
5. szoktam olvasni ezt a blogot, s rengetegen anyáznak a drága autókkal szabálytalankodókra. Nem akarok beállni a sorba, de az tény, hogy a leállósávban az autók 70%-a 5 MM Ft-nál drágább autóval furikázott. Ez is azt mutatja, hogy akinek nagyobb autója van, az egyszerűen azt hiszi bármit megtehet, retorzió nélkül. Már várom azt az időszakot (ha lesz ilyen valaha), hogy a BMW-t ugyanúgy megbüntetik a rendőrök, mint a Corsa-t, mert 130 helyett 190-el ment a pályán.

107 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye rendőr veszélyes autópálya dugó mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joco74 2008.05.07. 13:28:23

Akkor Trabikkal meg Ladakkal lenne tele a leállósáv :)

Krisi 2008.05.07. 13:47:10

Mérges: ez a blog (legalábbis szerintem, ha nem, akkor bocs) azért van, hogy inkább kiírja az ember magából a dühöt, mint hogy elkezdjen Mad Max módjára igazságosztani, szóval van pozitív vonzata is az online izéknek.

Az ilyet meg tényleg lehetne komolyabban büntetni, ez nem olyan, hogy "nem vettem észre a táblát mert betakarta a fa", vagy hasonló, ez tudatos parasztság, nincs rá mentség.
Bár ebbe is beleköt majd valaki, hogy a beteg nagymamát szállították éppen kórházba, vagy hasonlók. Hát biztos, mind a 86.

A bunkóság meg nem arányos egyenesen az autó méretével, aki pöcs az vezethet biciklit vagy kamiont, pöcs marad, embertől függ. A német presztizsmárka max elősegíti a dolgokat :)

Poli1 2008.05.07. 14:40:02

1. Kiegeszitenem, hogyha nem sziv a szabalyosan kozlekedo, akkor a szabalytalanul kozlekedo "bunteti". Egy kis befekezes, kormanyrahuzas stb.
2. Akkor Darwin dijat osztunk.
3. "Mi" mindent jobban tudunk. A szabalyok hulyek, a rendorok korruptak. A tobbi autos meg le van tojva.
4. Hiaba akarhany rendor, amig a tobbseg gondolkodasa nem valtozik. Lasd 3.
5. Egy baratom szerint a BMW nem auto, hanem jellemhiba.

Poli1 2008.05.07. 14:43:21

Egy pelda nemreg volt: Csilivili auto amokfutasa utan nyuszomuszo eldobja a keresztezodesben, hogy betipegjen a sarki salatabarba.

1. Mindenki duhong behuzott nyakkal.
2. Mikor kiszall a kocsibol a jarokelok lekopdosik, a salatabarban nem szolgaljak ki. Hivja kopasz ketajtos szekrenyt hogy jojjon azonnal. Az erre kozli vele hogy ideje volna megtanulnia vezetni es hagyja ot beken a hisztivel.
Melyik a valoszinubb?

s 2008.05.07. 14:46:44

1. Mert a helyszínelő rendőrnek a helyszínelés a dolga, ő nem közlekedési...
2. Ezenkívül az lett volna, hogy a mentő sofőrjét elkaszálják baleset okozása miatt.

A többire már válaszoltak...

Jim Raynor 2008.05.07. 14:47:13

félig ki köll állni a leállósávba, hogy a sok sietős köcsög ne férjen el, oszt szopjanak le........előbb utóbb csak megunná, és visszasorolna.......a sok hülye buzeráns

Poli1 2008.05.07. 14:47:36

Lexon, ne nezd tovabb, mert talasz meg biztos vagy 10 esetet! :-)

Radical Massza 2008.05.07. 14:51:49

Figyeltek-e?
Május 1-től objektív a felelősség.
Felveszed videóra a leállósávban hajtókat és beküldöd feljelentéssel a rendőrségre, tanu aláírásával.
A bírság pedig automatikusan megy ki a nyilatkoztató levél után.
Ennyi.
Régebben én is kiálltam a leállóba és szépen csorogtam együtt a sorral. A sok önmagát törvényenkívülinek képzelő majom dühöngött mögöttem, leszartam és soha nem esett bántódásom.
Agyonverésről meg hasonló faszságokról pedig csak szobatudós idióták fantáziálnak, ez nem így megy a való világban.

Lexon 2008.05.07. 14:56:09

Radical:
egy apró kiegészítés: 2 tanú aláírását mellékeljük.

Becher 2008.05.07. 14:56:39

Radical Massza
De nem szomorú az, hogy az embereknek annyi eszük sincs, hogy átlássák nem azért csorog a sor, mert mindenki k...ra szivatni akarja a másikat, hanem azért, mert valszeg baleset volt? És nem jut el a csökevényes agyukig, hogy ha elfoglalják az utolsó sávot ahol még lehet közlekedni ezzel esetleg veszélyeztetik vkinek az életet? És arra van szükség, hogy mások tanítsák meg őket erre másnem úgy, hogy félig a leállósávban haladva akadályozzák őket?
Alapvető probléma, hogy mindenki szarik mindenkire és csak ő fontos. Csak nehogy egyszer hozzá ne érjen ki a mentő, mert elk..ta és a dugótól nem érnek időben oda. De valszeg ez meg sem fordul a csökött agyukban.

redriot 2008.05.07. 15:11:49

A mentőautó előtt haladjon egy felvezetőautó: egy tolókapos Kraz. Nyomja neki fix 60-al, vagy amennyit tud, és a balesetig mindent ami a leállósávban van lesöpör az árokba, a mentő pedig a megtisztított útvonalon időben megérkezik a baleset helyszínére.

A Kraz gázolaj-költségét az árokba tolt kocsik rendszáma alapján csekken kiküldik a tulajdonosoknak.

Én lennék terrorista! 2008.05.07. 15:32:36

Nos, kinn felejtett 30-as tábláért még a kakálód is megbüntetik, ilyenért viszont nem. Nálunk nem igazságszolgáltatás van, hanem joggyakorlat (se nagyon). Én az ilyeneket lelőném, az igazságos :-)

spy80 2008.05.07. 15:41:29

redriot....

ez jó 5let :-)))

potha 2008.05.07. 15:55:57

Redriot: Eddig a te ötleted a legjobb :D

Régen mi is gondolkoztunk miféleképpen lehetne megakadályozni a leállósáv nem megfelelő használatát.
Nem sokra jutottunk!

Multkor mi is dugóban ültünk autópályán.

Volt egy kamionos aki jófej volt (legalábbis számomra szimpatikus volt a lépése) és félig beleállt a leállósávba h a sok köcsög ne tudjon ott menni!

Amikor pedig mentő vagy rendőr jött elengedte őket!

Erre megjelent egy zöldfölű takony rendőr aki sztem sosem látott még iylet, bevágott elég mint vmi barom fékezett, és elkezdett a kamionosnak integetni h mi a faszt képzel hogy lehet ilyen hülye :/

Mindenki csak nézett h mi baja van a yardnak, aztan a kis 20 éves geci beletaposott a gázba és gumitégetve a szolgálati kocsi motorját kínozva elhúzott...

Most ennek mi baja volt? csak hülye volt vagy mi?

Lexon 2008.05.07. 16:00:26

redriot: az ötlet nagyon jó, de sajnos a Kraz nem fér el a leállósávon :( Viszont egy Rába-Steiger talán igen, az se lenne rossz...

Srác 2008.05.07. 16:04:11

Csak nehogy fél lábon állva várd, mert gólyamadárrá változol addigra.

A rendőr is csak ember. Mégpedig a legtöbb a szerényebb szellemi képességgel megáldottak körül való.

Dred bíró 2008.05.07. 17:33:22

Az ilyenektől el kell venni az autót, és a szemük láttára bezúzni! Természetesen a költségeket ők fizetik. Rögtön kevesebb lenne a leállósávos versenyző! Kérdés: az araszoló/álló sorban valaki ájulással küzd, kinyitja a jobb első ajtót, leállósávon száguldó idióta élből neki megy. Ki a hibás? Kit büntet meg a rendőr?

EBEUSS (törölt) 2008.05.07. 17:37:44

Nem értem a problémát, mert a képen is jól látszik milyen könnyedén elfér egy harmadik autó (pld. mentő), ha mindkét sáv picit lehúzódik.
Persze ha van egy üres sáv amin hasítani lehet, azért az nagy segítség, de nélküle is megoldják a kék lámpások...
Lásd: nem autópályán!

Perillustris 2008.05.07. 17:57:52

Igen, a 2. az, amire gondoltam. Ugy emlekeztem, a cim is utalt erre, s csak azokat neztem. Koszi.

Krisi 2008.05.07. 19:09:08

Nekem is a Kraz-megoldás teccik, szép látvány lenne utána a jobb oldalon! Ráadásul milyen jól mutatnának ott a luxusautók (igen, csakis az irigység szólt belőlem, persze persze :)

2008.05.07. 19:54:30

én csak azt nem értem, ha már van matrica ellenőrzés, miért nincs átlagsebesség ellenőrzés?

V.A.Lucky · http://valucky.wordpress.com 2008.05.07. 20:01:49

A Krazos 5lethez annyit, hogy ha jól tudom a németeknél működik vmi hasonló, bár lehet, hogy csak urban legend. Megy elöl egy felvezető police megerősített orral, oszt ha valaki nem takarodik elég gyorsan kifele előle, akkor az elsőre kicsinyt megpöcköli, ennyi elég szokott lenni, villám gyorsan tisztul az út. Mondjuk én annyit hozzácsapnék, hogy ilyen esetben, ha vki akadályozza a mentő/rendőr/tűzoltó előrejutását, akkor az adott hivatalos közeg rögzítse a tettet és az objektív felelősség elve alapján postázzanak a tulajnak szép sárga csekket, biztosan van erre szabály a KRESZ-ben. Én mondjk nem tom, melyik az, de nem is érdekel, bárhol szirénát hallok rögtön azt keresem, hogy irányomba/szembe közlekedik-e és ha igen, akkor autómatice takarodok félre. Nem tudom, ez miért nem lehet teljesen természetes?

Donor 2008.05.07. 20:03:36

Ebbeuss, azért ha legközelebb dugóban mentőt látsz, nézd meg azt is mennyi ideig áll minden egyes kocsi mögött a brekegőt nyomkodva a mentő, mire a mazsola észbekap hogy le kéne húzódni. És akkor még jó ha bekattan neki merre kéne húzódni mert gyakra első ilyedtükben pont az utat zárják el. Aztán lehet szidni a mentőt, hogy lassan ért ki. Tudom miről beszélek a feleségem mentőzött.

A krazos megoldást én is támogatom :D
Múltkor én is benne voltam abban a dugóban. Eleinte valóban csak 5milla feletti autók mentek el, a végén, mielött bedugult, már a kamion és a WagonR+ is úgy gondolta mehetnek ott.

Másik, engem vert (próbált) már meg jól öltözött, topmanager Jaguárból kiszállva mert lerobbant a motorom a belső sávban és nem fért el. (érdekes más elfért) Vicces csak az volt az egészben, hogy a bukosisakomnak húzott be, tehát nem sokat éreztem, neki viszont könny csordult a szemébe :D
Viszont innentől kezdve én azért nem megyek ki a drága autók elé mert előfordulhat hogy lelőnek első felindulásból. Szóval amíg nem kezd redőződni a tarkóm vagy nem szerzek egy 9mm-est addig nem hősködök csak online anyázok az ilyen bunkóra.

division 2008.05.07. 20:18:11

Még egy szavazat a Krazra :-)

2008.05.07. 20:26:32

Sajnos ma, Magyarországon, a rendőrség így működik... Szarik a notorius szabálytalankodókra, és csakis a pénzbehajtás céljából, nem kicsit szelektálva, büntet. Szó nincs itt _rend_ őrségről...

Reggelente a Mészáros utca - Alagút utca útvonalon az alagúton át dugó van. Lámpánként pár autó, jobb esetben, ha nincsenek pofátlankodók a buszsávon.

Erre már odatettek 2 jólképzett kukásmellényes rendőrt, így jóval kevesebben mennek a buszsávon, de még mindig nem 0. Aki JUR-xxx rendszámos piros-kék fényjelzéseses Audival egyedül(!) közlekedik és adott pillanatban meg is villantja ezeket a fényeket, az bemehet a buszsávból a rendőrök orra előtt az araszoló sorba. Ugyanez a helyzet a CD matricás nagyobb autókkal is.

Egyszerűen ezért van ez a feszültség az utakon, és úgy általában az országban, mert vannak, akik egyenlőbbek, és a többség csőrét ez kurvára böki. Többek közt az enyémet is...

Dreyfluss 2008.05.07. 20:26:56

Szasztok,

Nekem a köv. sztorim volt hasonló

Ez nem autópálya volt hanem normál autóút, havazásban, volt egy baleset állt a sor, és ekkor egy idióta úgy gondolta hogy elkezdi előzni az álló sort a szembe levő sávba. Én láttam ezt a visszapillantóba és kihúztam elé a kocsi elejét.
Ő megáll, kiszáll, közben a sor elindul de ő még rohan a kocsim után, én ablak le, mutatom neki hogy besz***tad (nem kellett volna, de már mind1).
Ja, mindez télen volt, a szlovák magas-tátrában, a bunkókámnak persze magyar rendszáma volt :)

jeanneau 2008.05.07. 20:30:17

Sajnos Magyarországon ez így marad amíg világ a világ. Itt ne várjatok jobbat. Ha jobbat akarsz, költözz Hegyeshalomtól nyugatra.

FSBLACK 2008.05.07. 20:32:38

Ezt a félig a leállóban megyek cuccot én is elő szoktam adni, pedig csak egy swiftem van.

vanek 2008.05.07. 20:45:02

Ilyen dugókban (illetve utána otthon) álmodozok olyat, hogy néhány rendőr azzal foglalkozik, hogy a leállósávot surranópályának használókat szépen félreállítja a leállósáv szélére, elveszi tőlük a sluszkulcsot, és majd a helyszínelés után, mikor már a dugó is feloszlott, szépen visszakapják és mehetnek Isten hírével. Nem kell ide vagyonelkobzás, meg kocsibezúzás, sokkal nagyobb büntetés nekik, ha ki kell várniuk a sorukat...

én 2008.05.07. 20:53:12

Az a gond, hogy ezeknek van egy-két beépített emberük a rendőrségnél, akik pár tízezresért eltüntetik a feljelentést... Szóval hiába büntetik őket megusszák! :(
Szerintem simán az árokba kéne lökdösni őket, akkor legalább fizetnének. :) (bár lehet van autómentős ismerős is...)

Szifon 2008.05.07. 21:12:32

Egyszerű: Kamera, adat bemegy a zárt rendörségi központba, (dolgozók: 300 ezer netto bér, csalás esetén 15 ev korrupció miatt börtön)- Autósnak: azonnali birság 150 e ft.
következő 300 e Ft.-
Ha rám bíznák a dolgot én gyorsan megoldanám a problémát!

Szifon 2008.05.07. 21:19:53

Juteszembe: a központosokat is ellenőriznék. A kamerás felvételeket,további, az ország más megyéiben ellenőriznék, szintén zárt központban
hogy kiszabták e a megfelelő birságokat illetve azokat megkapták e az "illetékesek".
Amennyiben megkapták de nem akarnak fizetni ugy pl 2000 ft.- / nappal leülhetik. Ez törvénybe lenne foglalva!!!

trolipotlo 2008.05.07. 21:24:42

Nekem is a kraz jutott rögtön eszembe, még régebben gondoltam arra, hogy a rendőrnek kéne vinnie magával egy olyan kihajthatós kempingszéket egy kis asztallal, kiülne a baleset előtt 1 km-re a szalagkorlát túloldalára és szedné a 300K-t elhaladó autóként.

kamasuka 2008.05.07. 21:34:52

A múltkor az M3ason ültem órákat a dugóban. Május másodika volt. A leállósávban persze ment a sok majom. Aztán jött egy rendőr, persze munkaruha nélkül, de civilben, villogós rendőrautóval, bár csak sziréna-dudált. Na nem elkapni gedvafalviakat, nem, hanem felvezetett egy VW kisbuszt, ukrán rendszámmal, át a dugón át, CDs matricával. No nem 10000 ukrán diplomata ült bent, hanem ahogy láttam csak pár gyerek hátul, meg két felnőtt. Gondolom unták a dugót, beszóltak egy ismerősnek, aki ugrott, és máris előrébb voltak ...

Nos, én nem tudom, hogy hol veri a farkát ilyenkor a rendőrség, de nem normáis az, hogy bevezetnek egy úgymond szabályt, aztán fasz sincs, aki betartatná.

Mondjuk, nap mint nap lehet látni, hogy a dugókban, a buszsávokban mennyi a pofátlan fazon. Szőke nők, mobillal a kezükben a kis Toyotákban lazán száguldoznak előre, mert nincs aki elkapná őket.

kanada 2008.05.07. 21:41:54

Kanadában az a szabály, ha villogós szirénázó autó jön, mindenki lehúzódik és megáll. MINDENKI. A szembejövők is. Igy a megkülönböztetett jármű biztonságosabban manőverezhet.

Kitekintő 2008.05.07. 21:51:03

Mifelénk (USA) úgy megy ez a dolog, hogy ha baleset van, akkor miután lekezelték az esetleges sérülteket, azonnal eltávolítják a roncsokat az útról, hogy mehessen tovább a forgalom. A helyszínelést az újraindított forgalom mellett végzik, elfogadva azt, hogy ez nem feltétlen segít az elemezhető nyomok megőrzésében, viszont nem állít le akár több tízezer autót órákra, amivel a társadalom egész sokkal jobban jár, mint a helyszínelés művészi kivitelével.

Emellett, bár ez nem tartozik teljesen ide, de nem egy rossz gyakorlat a megkülünböztető jelzést használó autók védelmében ... ha valami szirénázva és villogva közeleg, akár szemből, akár hátulról, akkor - hacsak nem az esetlegesen osztott úttest másik felén történik - az összes közlekedő járműnek le kell kushadni az út szélére, teljesen megállva és kitérve az útból. Ily módon a siető segítség álló járművek között száguldhat a célja felé anélkül, hogy egy önzően akaratos autócsorda közepén kelljen csigatempóban szlalomoznia, tisztára mint Indiában (csak a majmok meg a tehenek hiányoznak). Persze többsávos autópályán, dugóban kissé nehézkesebb ezt a szabályt betartani, de egészében véve igen jól működik.

Szándékosan feltartod a mentőautót, mert menő csávó vagy? Rendszám lejelent, rendőr érkezik, bilincs kattan, cellaajtó csapódik, óvadék fizet, bíróval tárgyal, zsetont felköhög, bíztosítás duplájára ugrik, jogosítvány lead, útvonalengedély átvesz a melóhely meg a bejelentett lakcím között ... eccerű.

Pista 2008.05.07. 22:03:40

Természetesen mélységesen egyetértek azokkal, akik elítélik a leállósávban előrefurakodókat, csakhogy van egy nagy bibi...

A KRESZ nem tiltja az autópályán a leállósávban való haladást :-(((

Ha valamelyik KRESZbubus talál ilyen tiltást a KRESZ-ben, akkor ossza már meg velünk!

Ha nem talál ilyet, akkor ne szidja a kopaszmerciseket!

Kitekintő 2008.05.07. 22:08:29

Majdnem elfelejtettem a hívatkozást:

www.dot.wisconsin.gov/drivers/docs/e-handbook.pdf

23. oldal --> "Emergency Vehicles"

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.05.07. 22:11:49

Ha azt a sok kommentelő tudná, hogy milyen idegfeszítő kimenni egy autópályabalesethez, pont az ilyen bunkók miatt... Velem nem egyszer az is előfordult, hogy a leállósávon, normális tempóban, senkit nem veszélyeztetve, reflektorral, villogóval haladnék a balesethez a műszaki sávon. Jóember kiteszi az autója oldalát, nehogy már én gyorsabban menjek, mint ő. Sokszor ki kell szállni, elmagyarázni, ha nem enged el, mindenki ott éjszakázik...
Mellesleg ilyet Ausztriában egy éjszakai balesetnél is tapasztaltam, igaz osztrák rendszámú autó egy sem volt, csak balkáni állt a leállón. De ott sem törődtek velük a rendőrök, nem csak nálunk, ott is leléphetnek az ilyenek, pedig őket ugyanúgy feltartották, mint a mentőket-tűzoltókat.
Többször kérdeztem én is őket, hogy miért nem lehet inkább még egy autóval jönni, és amíg a helyszínelő dolgozik, addig a kollégák osztják a csekkeket. Sosem kaptam rá értelmes választ, azt kivéve, hogy nincs több autó-ember, stb.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.05.07. 22:16:11

Azt kifelejtettem: ugyanezek a tolakodós bunkók igyekeznek érdekesebbé tenni az ember munkáját, azzal, hogy amint van rá 10 méter helye oldalt, csakazért is mellettem megy el 5 centire a lehető legnagyobb sebességgel, a tükörrel 'majd leviszi az ember ingét-gatyáját.

Kitekintő 2008.05.07. 22:25:24

Na, tényleg ez az utolsó bejegyzés ... Pista számára.

1. idézet:

"1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez

A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:

I. Az úttal kapcsolatos fogalmak

...

c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.

...

f) Leállósáv: az útnak az úttesttel azonos szintben levő, attól útburkolati jellel elválasztott és útburkolattal ellátott része."

2. idézet:

"Közlekedés autópályán és autóúton

37. § ...

(3) Tilos

...

(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Műszaki okból megállni csak a leállósávon, illetőleg az útpadkán szabad, a járművet azonban onnan is mielőbb el kell távolítani. Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve a forgalomellenőrzés céljából történő megállást - tilos. A forgalomellenőrzés során használt járművet úgy kell elhelyezni, hogy az kellő távolságból észlelhető legyen."

Szóval ... a leállósáv leállásra van ... nem része az úttestnek, amely járművek közlekedésére van ... és még egy olyan széles fehér vonal is van közte meg az úttest között, amelyet a KRESZ-t már látott emberek záróvonalnak szoktak hívni.

Terveüdekszi 2008.05.07. 22:27:07

EBEUSS: "Nem értem a problémát, mert a képen is jól látszik milyen könnyedén elfér egy harmadik autó (pld. mentő), ha mindkét sáv picit lehúzódik.
Persze ha van egy üres sáv amin hasítani lehet, azért az nagy segítség, de nélküle is megoldják a kék lámpások..."

Barátom, te ismét nagyon értelmeset szóltál... Ismét egy példa, hogy miért is van létjogosultsága a Szuzukis egy külön állatfaj topiknak.... Mást nem mondok, mert az írásod önmagáért beszél. :-S

paraszt 2008.05.07. 22:29:26

eleve hogy jut eszébe vkinek hogy ő jobban siet mint a többiek...
régebben én is csináltam olyasmit hogy beáltam a leállósávba hogy ne mehessenek a bunkók (együtt araszoltam a többiekkel, csak másik sávban) az esetek nagy részében vissza sem engedett az aki elől kiálltam,de nem ezért hagytam abba.egyszer láttam vkit akit ugyanezért az orrom előtt kirángatta a kocsijából egy bunkó és megverte.
azóta nem... gyáva vagyok

Pista 2008.05.07. 23:02:58

Kitekintő!

Szépen idéztél, de Te sem találtál olyan részt, ahol de facto le lenne írva, hogy a leállósávon márpedig közlekedni tilos. A KRESZ a tiltásokat közvetlenül szokta meghatározni (bahajtani tilos, megállni tilos, stb. stb.), nem pedig allegóriákban.

A záróvonalra vonatkozó kitételed pedig egyértelműen félrevezető, a záróvonalat milyen jogon lépi át a műszaki okból leálló autó vezetője (nincs olyan engedély a KRESZ-ben, hogy műszaki hibás járművel a záróvonal átléphető).

Sőt, a záróvonal elvileg azt jelenti, hogy ha a műszaki hibás járművet magjavították, akkor annak az elindulás után az első lehajtóig a leállósávban KELL mennie, mert a záróvonalat nem lépheti át befelé sem.

EBEUSS (törölt) 2008.05.07. 23:04:00

"láttam vkit akit ugyanezért az orrom előtt kirángatta a kocsijából egy bunkó és megverte."

Én meg azt mondom, hogy az erősködjön, aki erős! ;-)

EBEUSS (törölt) 2008.05.07. 23:07:14

Terveüdekszi 2008.05.07. 22:27:07

1 éve van Suzukim. Gondolod, csak azóta hülyültem meg? :)))

Demerol 2008.05.07. 23:27:01

Érdekes, amit mondasz. Nekem is igen nagy autóm van a te általad felvázolt 70%-os kategóriából és én is ott áltam a sorban abban az időben türelmesen. Az én tapasztalatom meg azt mutatta, hogy 1 db BMW-s izomagycsapat és 1 db Audis prosztó kivételével az összes többi, aki a leállósávon közlekedett az kisautós volt. Megint szegény autókra fogjuk a hülyeséget, pedig azt valaki vezeti. Az autók nem közlekednek maguktól :-)

Lacaca 2008.05.07. 23:28:22

pista! nyugtass meg, hogy maximum áramot vezetsz!

sk 2008.05.07. 23:34:45

akkor lesz tilos a leállósávban pofátlankodni, ha büntetik, nem akkor, amikor emelik a bírság mértékét, amit a nemlétező rendőrök nem rónak ki.

amíg nem büntetik, addig szabad, és a bmw-s segg ott fog menni.

1x1.

egyébként szerintem ezek simán nem tudják, hogy azt nem szabad, mivel szerintem a csukottszemű rendőrség orra előtt üzemelő No Tax (kínai) piacon veszik a jogsit.

esetleg azt hiszik, hogy azt "nem illik".

Kitekintő 2008.05.07. 23:47:56

Pista barátom!

Egyetértünk abban, hogy a KRESZ nem feltétlenül a legszebb példája a logikailag simára csiszolt jogszabálynak, bár nem is annyira vészes ... és meg kell vallanom, nem vagyok jogvégzett ember ... de annyit sejteni vélek róla, hogy a redundancia és a lehetséges önellentmondások minimalizálása végett, a jogszabályok általában nem rágják szájba a megoldást az elméletileg előforduló összes helyzetre, amelyek száma közelíti a végtelent. Ezt persze egy jogász nem kevéssel szebben tudná megfogalmazni, én csak hadoválok itten. Néhány alaptétel kiegészítve egy kis matematikai logikával elég a szándék megértéséhez.

Pl. Benne van-e az a KRESZ-ben, hogy az autópályán váratlanul átszaladó óvodáscsapat életének megőrzése végett a KRESZ összes szabálya megszeghető, kivétel nélkül?

Nincs. De a KRESZ nem egy önmagában álló dolog, hanem benne figyel az összes magyar jogszabály halmazában, és ha rászánjuk azt az 5-6 évet valamelyik jogi egyetemen, akkor biztosan megtaláljuk az összefüggést közösen ... és már nem annyira jog betűjét nézzük majd, mind inkább a szándékát. Ez persze már nagyon nem ide tartozik.

Ajánlom figyelmedbe egy fentebb csatolt linkemet, amelyen egy tengerentúli KRESZ szabálykönyvet találsz. Tök egyszerű és rövid, mégis minden helyzetre kikövetkeztethető belőle a megoldás. Magyarország: rengeteg bonyolult szabály, amit senki sem tart be. USA: kevés egyszerű szabály, amit keményen betarta(t)nak.

Név: 2008.05.07. 23:50:38

Nagyon jó a kép a posthoz:

Én régebben így tanultam, hogy több sávos úton ilyen széthúzással kell biztosítani az utat a megkülönböztető jelzést használóknak. Mostanában viszont mindenhol azt olvasom, hogy azok inkább a leállósávban mennek. De mi van akkor, ha valaki tényleg le van robbanva, és várja a trailert a leállósávban, és baleset miatt kialakul közben a torlódás. Az tolja be ilyenkor a kocsiját a külsőbe?

Ha az araszolás közben kifogy a benzinem, vagy felforr a hűtővizem, akkor se menjek ki a leállóba, amíg elmegyek a segélyhívóig? És ha közben megindul a forgalom, mindenki a külsőben hagyott kocsimat fogja kerülgetni?

Burlador 2008.05.08. 00:11:19

Sajnos, kicsi a feltett kép, nem látom, milyen rendszámú autók vannak a pályán, de ahogy félrehúzódnak, nagyon úgy néz ki, egy németországi pillanatfelvétel tettek fel... t.i. az ottani KRESZ kimondja, autópályán dugó esetén a belsô sávban balra, a külsõ` sávban jobbra KELL húzódni, helyet adva a középütt rohanó kék villogóknak. Ott a leállósáv valóban leálló, fôleg régebbi építésû sztrádák egy részénél hiányozhat is (pl Salzburg és Rosenheim között).

Dr Kangörény 2008.05.08. 01:07:04

Pista, ne foglalkozz törvényekkel, ha halvány fingod sincs róluk!
Baszki, mondd meg légyszíves, melyik törvény mondja, ki, hogy embert ölni tilos! Hm? Na? És azt, hogy nem kenünk szart a szomszéd ajtajára? Hm? Na? Egyik sem? Tényleg? Most akkor lehet?

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.05.08. 02:45:37

Nem feltetlenul a rendorsegre kell varni. Az antiszoc viselkedest itt is (mint mashol) a tudatos es belato embereknek kell ellehetetleniteniuk. Egyszeruen ugy kell viselkedni ilyen esetben - kulon plusz enegriat es figyelmet szentelve a dolognak! - hogy ne erje meg ez a jatek senkinek. Akkor magatol elmulik a problema.

Jelen esetben nem szabad beengedni az illetot. Nem szemelyes bosszubol, nem anyazni kell (az keveset er, rad se fog nezni), hanem mindenkinek extran odafigyelni, hogy te tudjon bejonni. En nem vezetek, de tudom, hogy nem egyszeru a dolog. Megis ez mukodik. Mert ha bambaskodik valaki, meg duhong, hogy ugyis be fog jonni, akkor be fog jonni. Aki vegigelozi jobbrol a sort, annak mindegy, hogy az otodik vagy a tizedik auto engedi be. Ezert kell mindenkinek extran figyelnie, mert ha becsuszik ele egy ilyen eroszakoskodo, akkor azzal nem annyi tortenik hogy o, meg a mogotte allo szaz masik 3 masodperccel kesobb er celba, hanem megadod neki a batoritast a kovetkezo probalkozasra is. Ugyan igy kell eljarni minden hasonlo onzo poccsel szemben.

Androsz 2008.05.08. 02:45:50

Kangörény, az emberöléses példád még talán jó, de a szarkenegetésről, mint józan, értelmes emberek által természetes módon került vétekről Pista barátunk előtt nem feltétlenül célszerű példálózni. Nem ismerjük szegényt, a szokásait sem, ahogy az elképzeléseit sem az "amit tilos, aztat tilcsák meg!" jelszó alatt egyesülő világról sem.

Androsz 2008.05.08. 02:54:51

Atléta, ha egy ilyen tetű a megfelelő pillanatban betolja eléd a kocsija csücskét, akkor vagy beengeded és dühöngesz, vagy rákoccantasz, és talán ugrik egy lépcsőd a biztosításban. Nem egyértelmű, hogy melyik éri meg. Én is szívesen vezetnék ilyenkor egy lánctalpas bulldózert, lanyhuló reflexszel, de azt a helyszínelő rendőr esetleg zokon venné. Tetveknek áll a világ.

Kitekintő 2008.05.08. 04:35:32

Összefoglalnám a tényállást bátran szintetizálva, általánosítva és nem törődve a szabályt erősítő kivételekkel:

(1) A túl cizellált és teoretizáló magyar gondolkodás túl bonyolult magyar jogszabályokat eredményez.
(2) A magyarokat ezer évig az tartotta össze, hogy a nem-magyarok betartottak nekik, és ők pedig betartottak a nem-magyaroknak ... meg persze egymásnak is.
(3) A genetikusan mindenkinek betartó népesség még ha akarná, sem tudná betartani a túl bonyolult magyar jogszabályokat, amelyek a nem kevéssé frusztráló rendszerváltás utáni félbalkáni környezetbe vannak elhelyezve.
(4) A genetikusan szintén magyar államapparátus ugyanazokkal a kihívásokkal küzd, mint a mezei magyar halandók, ezért még ha akarná, sem tudná végrehajtatni az általa sem teljesen értett és elfogadott jogszabályokat.
(5) Ördögi kör, amelyben mi vagyunk az ördögök.
(6) Be kell látnunk, hogy a 300 ezer forintos árcédulának a piros lámpán nem igazán van számunkra alternatívája a jelenlegi helyzetben.

(Bár jómagam már csak a weben keresztül ördögösködöm a távolból egy jó ideje, izgatottan várva a magyar útlevelem ellenőrzését a ferihegyi érkezéskor néhány évenként, majd megkönnyebbülve távozva rövidesen, folyamatosan azon gondolkozva, hogy a kintlétet kizárólag "tanulmányútnak" tekintem, hogy felgyorsítsam a magyarságom evolúcióját, merthogy őszintén bevallom, hogy csak a közlekedés terén maradva, a 80-as, de főleg a 90-es években annyi közlekedési szabályt szegtem meg Magyaroszágon, és olyan rendszerességgel, hogy ha összeadnánk mai árfolyamon és mindenért elkaptak volna, akkor az akkori magyar rendőrség lett volna az ország legprofitábilisabb szervezete, beleértve a folyamatos leállósávban előzgetést is majdnem teljes gátlástalansággal ... igaz mindezt egyetlen baleset elszenvedése vagy okozása nélkül.)

Nézzünk magunkba! Matek az egész. Mi a jobb? Menő csávóként, felpörrent szívvel, mérhetetlenül magas vérnyomással, leizzadva nyerni néhány percet ... vagy akár egy fél órát, ha tényleg mesterei vagyunk a szabályszegésnek? Vagy esetleg szeretni egymást méltósággal, kényelmesen, kellemes zenét hallgatva, mosolyogva? Egykoron az előbbi volt az életem. Utólag visszatekintve az utóbbi sokkal jobb érzés. Összehasonlíthatatlanul jobb. Próbáljátok ki, feleim!

Vérnűsző Barom 2008.05.08. 04:44:54

Burlago: Speciel a magyar KRESZ is ezt írja elő (hacsak meg nem változott az utóbbi időben). Anno az oktatóm elég vehemensen üvöltve verte belém, hogy ilyenkor a sztrádán a két sáva jobbra-balra széthúzódik, és köztük kocog el a mentő-rendőr-tűzoltó-mifene.
De nem szedegetek elő KRESZ-könyvet, paragrafust a bizonygatásra.

A kommentek viszont tetszenek, szépen tükrözik a mai magyar rögvalóságot...
Azaz a kurva anyját mindenkinek. A rendőrnek, mert bőntet, és mást se csinál, majd mindenki szépen egyetért azzal, hogy menjen végig a soron, és bűntessen már kicsit jobban, annál, ahogy szokott, akár helyszíni kivégzéssel súlyosbítva.
Egyben ezt a lehetőséget szívesen át is vállaná a kommentelők jelentős része, előkapva kamerácskáját, boldogan szaporítva a feljelentők vidám sokaságát.Dehát feljelentgetni jó, ha mi tesszük, és nem velünk valami baromarcú paraszt...
A másiknak azért, mert paraszt módon bevég, fékez, akadályozza mások haladását, azaz bűnteti a többit valami vélt vagy valós igazsága miatt, de persze a kurva anyját annak is, aki nem hagyja, hogy "ÉN" büntessek, ha másképp nem, hát a leállósávba húzódással. Amivel úgy egyébként egyet is értek, mert a nagy, vigyori hátranézegetésben közben simán el lehet csapni azt, aki ott épp békésen kereket cserél, és ezzel is javíthatjuk a szervdonorra várok helyzetét.
Úgy egyébként tényleg nem szép dolog leállósávban közlekedni, emlékezetem és az idézetek szerint szépen le is van írva ennek a módja, Ahogy annak is meg lehet valahol az oka, hogy az emlegetett rendőr-mentő-tűzoltó-miegyéb nem középen, a szépen félrehúzódó autók közöt kocog célja felé, hanem vergődik valahol.

A leírtak szerint senki sem takarodik ki szélre, hanem elégedetten várva a baleset látványát baktat a sávjában, mert az az övé, mindenki más meg dögöljön meg.

(Igen, valóban drága autóm van. Pontosabban az volt 17 éve. Most már nem az és én vagyok a sokadik gazdája)

Na.

amondó (törölt) 2008.05.08. 05:30:48

www.langlovagok.hu/html/hirek/7745.shtml

Na ilyenkor kéne csákánnyal megkínálni szépen sorban az összes leállósávban megálló balesetnél bámészkodó autóját. Persze csak az oldalsó ablakokat, hogy utána tovább tudjon menni.

Rocko- 2008.05.08. 07:49:55

Pista 2008.05.07. 23:02:58
remélem akkor is ilyen okos leszel, amikor anyádért mennek.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.08. 07:54:33

Üdv!

A franciáknál kollégám saját szemével látta, hogy a felvezető motorosrendőr a dobozból kivett egy vascsövet és aki nem elég gyorsan húzódott le, mind kapott a tetejére, ablakára, kinek hova sikerült. És nem érdekelte hogy Renault5 vagy Jaguár...

Igaz, a franciák külön állatfaj, pl. a parkolásnál is...

EÖ (törölt) 2008.05.08. 07:54:49

én meg arra gondoltam, hogy venni kéne egy kurva nagy flexet és ami átlóg oda, ahova nem kellene, azt lehasítani a járműből.
Ez a berendezés jól jönne a parkolók megrendszabályozásában is. Szerintem aki úgy jön ki reggel az oviból ahová leadta a gyereket, hogy a kereszteződésbe belógó autója hátuljából 37 cm hiányzik, az legközelebb ügyesebben parkolna.

EÖ (törölt) 2008.05.08. 07:56:40

ez a zéró tolerancia meg egy nagy vicc
azt hiszi bárki, hogy majd május 1-től varázsütésre minden megváltozik, ugyan már!
a pontrendszer se változtatott semmit, pedig csak be kellett volna tartatni

pötyesz 2008.05.08. 07:57:40

Járjatok biciklivel, vagy robogóval!! Szálljatok ki az autótokból, és szabaduljatok fel. Így is elég idegesítő, hogy aki irodában dolgozik és valójában semmi szüksége az autójára, azzal megy dolgozni. Egyedül ülsz a kocsidban, foglalod a helyet, szennyezed a levegőt, egy rakat pénzt kifizetsz a fölösleges kényelmedért és kiborítod magad az idegeskedéssel.
Bringával egészségesebb leszel! nem kerül semmibe és nincs idegesség
motorral pillanatok alatt bárhol ott vagy, nem kell kapkodni, nagyon olcsó, és lényegesen kevésbé szennyezi a környezetet, mint az autó. nem ülsz tök egyedül egy ötszemélyes batárban, amivel nem lehet elférni a sok iditótától, akik azt hiszik, az, hogy autóval járnak számít valamit a 21 században. És persze egyik sem tud vezetni, mert életében a megtett út gépjárművel, az csak annyi, hogy reggel bemegy a munkahelyére (dugóban, amit nagyrészt az Ő ottléte is okoz) aztán este hazamegy a munkahelyéről dugóban.
Ha mindenki végiggondolná reálisan, hogy valójában szüksége van-e egyáltalán autóra, vagy legalábbis autózásra, akkor ennek a blognak nem is kellene lennie. Élhetőbb lenne a város, az ország, minden. És persze, akinek valójában szüksége van rá, tolja, de ez szerintem csak maximum 3% az országban.
Ráadásul az emberek 99% iszonyú béna sofőr, és a béna sofőr alatt nem feltétlenül azt értem, hogy nem tartja be a kreszt!!!! Ha nem lennétek ilyen bénák, akkor nem lenne ennyi szabály!!!
Ott kezdeném, hogy jogosítványt sokkal szigorúbb feltétellel adnék embereknek, kezdve egy év gyakorlat, pszichikai vizsgálatok, monotonítás tűrés vizsgálata, reflex és megoldó készség vizsgálat, asszem máris kiszűrtem az autósok 70%-át.
És persze, most bizonyára sokan le fognak hurrogni, hogy mit képzelek magamról, ezt megelőzendő, gyorsan nézz magadba, és gondold végig, hogy van-e értelme annak, hogy Te reggel autóval indulsz dolgozni!?

PTibor (törölt) 2008.05.08. 08:14:16

Nekem erről az egyik kórházsorozat (asszem vészhelyzet) epizódja jutott eszembe, amikor szintén baleset miatt állt a pálya, anyuci félrehúzódott a leállósávba, mert mittoménmiért meg kellett állnia. Hátrament, felnyitotta a csomagtartót, miközben egy állat elindult a leállósávban (drogos, türelmetlen volt), majd fékezés nélkül belehajtott a parkoló autóba, aminek a hátulját anyuci épp rámolta.
Anyu bepottyant a csomagtartóba, de már lábak nélkül..

Miért kell ebben az országban minden fasság ellen csak akkor tenni valamit, mikor már van minimum egy halálos (nagyon brutális) sérültje?

Manyizga (törölt) 2008.05.08. 08:16:57

pötyesz, igazad van. Csak 20km-nél messzebbre már nem szívesen mennék biciklivel naponta.

Az emberek többsége a városban esernyő helyett használ autót, de rá is kényszerítik őket a jogszabályok:

A négykerekű, zárt utastérrel rendelkező segédmotorkerékpárok vezetőit rendszeresen szívatják a rendőrök. Kiváncsi vagyok, hogy a robogókra való rendszám bevezetése után, mennyivel fognak nőni a robogósok adó és adminisztrációs terhei?
Esetleg BMW C1-et mindenkinek, autó helyett? :)

Secnir 2008.05.08. 08:33:21

nah, jóreggelt.

Pista.
ha van jogsid, keress a fiókban egy ollót, és hosszában vágd ketté.
köszönöm.
mindannyiunk nevében.

fm! 2008.05.08. 08:40:10

Secnir 2008.05.08. 08:33:21

:D

Bisi 2008.05.08. 08:44:38

Aznap pont Salzburg felé tartottam az A1-en, 4 nap után rengeteg vendégmunkás az utakon, baleset volt St. Pölten után és bedugult az autópálya. Az 1 órás dugóban araszolás alatt 3 jármű haladt el a leállósávban. 1 ÖAMTC-s autómentő és 2 magyar rendszámú személygépkocsi.

renesis 2008.05.08. 09:06:29

pista
az a folyamatosvonal a leallósávnál az úttest szélét jelző vonal.az autópályán való közlekedésnél au párhuzamosközlekedés szabályait kell alkalmazni.Ott pedig le van irva melyik sávot KELL használni.

Secnir 2008.05.08. 09:08:14

Pista:
ha viszont most akarod megszerezni a jogsit, segítek értelmezni dolgokat:

-Leállósáv: az autópálya azon része, ahol leállnak műszaki hiba miatt:
Kresz-I. Az úttal kapcsolatos fogalmak- e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része.
f) Leállósáv: az útnak az úttesttel azonos szintben levő, attól útburkolati jellel elválasztott és útburkolattal ellátott része.

-Záróvonal (autópálya forgalmi sávja és az autópálya Leállósávja között): egy folyamatos fehér csík, amit autó még csak nem is érinthet:
Kresz-Útburkolati jelek-18. § (1)c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad.

Secnir 2008.05.08. 09:14:28

Pista:
egyszerűsítem.

Leállósávban leállunk.
Forgalmi sávban haladunk (és nem forgunk).
Zárovonal lezár, azon át nem haladunk.

Rocko- 2008.05.08. 09:31:43

Secnir 2008.05.08. 08:33:21
én keresztben (IS) kérem.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.05.08. 09:38:18

Mikor télen, éjszaka lerobbant az autónk Bécs előtt és kiálltunk a leállósávba, felébresztettem a gyerekeket és beálltam velük az ajtóba ami a falon van az autópálya mellett. Mindenkire mellényt adtunk és vártuk a csodát.

nem-nem-nem maradunk a kocsiban a leállósávban!!! se a környékén - de gondolom ezt elméletben mindenki tudja...

Gera 2008.05.08. 09:42:58

Olyan hihetetlenül egyszerű a megoldás erre a problémára, hogy egyszerűen nem értem, mi van. Minden balesethez kiküldenek egy kamerás motoros rendőrt, szép lassan végigmegy a sor mellett a leállósáv szélén, aztán küldhetik a 150ezres bírságot mindenkinek. Nehogymár azt mondja a rendőrség, hogy nincs erre kapacitásuk. Bakker, egyetlen balesetnél összejönne a motor ára és a rendőr éves bére :)

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.05.08. 09:43:55

a "se a környékén" arra vonatkozott, hogy rengetegszer láttam olyat, hogy míg várta a kocsitulaj az autómentőket a korlátnak támaszkodva állt a kocsi mellett.
Na az egy nagyon veszélyes helyzet,
Ahogy előttem elhangzott - ki a mezőre távol az autópályától.

Gerolsteiner 2008.05.08. 09:45:50

Ilyen kirívó, súlyos szabálytalanságokkal szemben szerintem a büntetést arányosítani kellene az elkövető anyagi helyzetével; erre kitűnő megoldás lenne az autó elkobzása (nyilván mindenki olyan autóval jár, mint amilyet a pénztárcája elbír; a céges autós meg rendezze utána a munkáltatójával)

sk 2008.05.08. 10:01:21

Gerolsteiner:

először el kéne kapni őket, nem?

ahhoz viszont kéne rendőr, na ez az, mi nincs.

Terveüdekszi 2008.05.08. 10:07:42

EBEUSS: Nem hiszem hogy ennyi idő alatt. Gondolom ez a génekben lehet kódolva? ;-)

Horci 2008.05.08. 10:10:50

Nemkell az a Kraz, drága meg nagy :)
Kell a mentőautó elejére egy olyan kis jelzés értékű dögtoló mint az amerikai rendőrautókon van , és szépen menni kell a sávban. Ha bedugul, akkor csak egy picit megkoccintatni az autó farát :) Minden ép eszű ember eltakarodik az útból, ha egy nagy dög áll mögötte, villog és szirénázik. Ha már volt olyan okos és a leállósávban akart előre furakodni, akkor irány az árok, vagy a mező, ha meg ki tudja magyarázni hogy ő tényleg múszaki hiba miatt parkolt ott (és persze kintvolt a háromszög 200m-el hátrébb) akkor majd fizet a biztosító. Persze azt mondanom se kell, hogy a mentőautót a MÁV-nál kell bebiztosítani :D

Zoli 2008.05.08. 10:38:59

Talán az is motiválná a rendőrséget a bírságolásban, ha a behajtott díjak nagy része náluk maradhatna, nem az államkasszába csorogna be...Persze akkor meg azért sírnánk, hogy minden a lehúzásra megy, ugye...

EBEUSS (törölt) 2008.05.08. 10:40:49

Terveüdekszi: Na látod, mégsem a kocsitól függ! ;-)

apa 2008.05.08. 11:30:39

A sok budapesti bringázó barom figyelmébe ajánlanám, hogy máris túl jól sikerült a térítés! A 21km-es úton a melóhelyemig csak ma reggel ötször akartak kinyírni, nekem jönni, felborítani - na nem az autósok, hanem a kedves(?) bringástársak meg 1db gyalogos. Kedvencem volt a szőke tündér a bringaút közepén csalinkázva mobilozás közben...
Hát bazz, mostanáig rendszeresen jártam bringával, de inkább visszaülök az autómba (BKV felejtős, nem vagyok mazochista), elegem lett. Ez eddig nagyjából zártkörű volt, most tele a város idiótákkal, akiket gyalog se engednék szabadon.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.08. 11:32:37

Nagyon egyszerű: A leállósávban való dugókerülés balesetkor: Elfogadod, hogy ezzel a mentőket feltartod és potenciálisan megölsz egy másik embert? Remek. Az utóbbit eshetőleges szándéknak hívják. Innentől pedig a dologról nem csak a KRESZ (ami a leállósáv célját, nem úttesthez tartozását, stb. definiálja), haben a BTK az irányadó.

Pár év letöltendő, mellékbüntetésként pénzbüntetés, esetleg a járművezetéstől való hosszabb eltiltás...

4-5 nagy nyilvánosságot kapó ügy kell ebből, és utána rendszeresen gyűjteni a próbálkozót. Egy idő után elfogynak.

Terveüdekszi 2008.05.08. 14:57:49

EBEUSS: Persze hogynem! Az autó következik belőle. ;-)

EÖ (törölt) 2008.05.08. 16:04:08

összefoglalom a lényeget:
mentő előtt menjen egy MÁV biztosítós KRAZ, akit egy 65 éves szuzukitulajdonos vezet egy kicsit beszívva :)

EÖ (törölt) 2008.05.08. 16:06:07

nem akit, amit.. mea klumpa

Ocsy 2008.05.09. 10:20:46

Hihi, a posztíró kicsit hamarabb verekedte magát keresztül ezen a dugón, mint én... Én is ácsorogtam benne kicsivel később. Kíváncsi vagyok, mit szólt volna ahhoz a Porsche 911 vs. BMW M5 meccshez, ami ugyanitt, szintén a leállósávban folyt...

EBEUSS (törölt) 2008.05.09. 12:31:40

Terveüdekszi: Akkor az eddigi sokféle márka mind a Suzuki mellé sorakozhatna fel... ;-)

Krisi 2008.05.09. 12:46:16

apa: ha ennyire béna, vagy szerencsétlen vagy, akkor inkább tényleg ne biciklizz, de azért ne vedd el a többi ember kedvét! Szerencsére mások nem apróságokba kötnek bele, hanem észreveszik a pozitív dolgokat. Sajnálom, hogy neked nem sikerült :(

BS 2008.05.10. 04:30:59

Hol vannak a rendőrök, hogy osztogassák a büntit?
Megmondjam? M3ason mentem én is mostanában és azt hittem eldobom az agyam. Több rendőrt is a leállósávón láttam szépen lassan csordogálni, úgy kb 30-cal. Se előtte, se utána senki. Nem autóst állított meg, csak szépen, lágyan "krúzoltak" a napsütésben a lehető legveszélyesebb helyen. De ez van, nekik mindent lehet és ha hátulról telibe trombitálja őket valaki, akkor bezzeg...

D.O.N. 2008.05.11. 14:09:24

Nem az első leállósávos poszt és szerintem nem is az utolsó. Mert bunkók mindig vannak, s mi nagyon jól értünk a panaszkodáshoz, az internet pedig tökéletes táptalajt biztosít panaszmagvaink elhullajtásához, kisarjadásához és virágzáshoz. Szerintem a magyar nép erre várt ezer éve: világgá kürtölni panaszát, otthonról, fotelból:)
De ez kicsit off:)

Szóval: én is cicomázott káromkodással kísérem a mellettem ily módon elhaladókat, s rokonait szidva egy összcsaládi orgiát vizionálok az illetőnek, de ennél többre nem tartom érdemesnek a dolgot, s magamnak sem akarok rosszat.
De a fent vázolt megoldásokat sem támogatom, főleg azért, mert akár rárántom a kormányt, akár elkezdek félig a leállóba araszolni, akár nekiesek, mint vak borjú az anyjának, mindannyiszor egy olyan meccsbe szállok be, aminek a végkimenetele számomra nem jár semmiféle nyereséggel, sőt, nagy az esély arra, hogy bizonyos mértékű kár is érhet. De nyereségre az esélyem 0.
Mert jól néz ki, amikor egy ilyen tahó a törött kezével törölgeti a vérző orrát, miközben a szemét próbálja visszatolni a másikkal a helyére, de ez nekem nem tiszta profit. Mert előfordulhat, hogy én is kapok jócskán, valamint az ilyen f@szban van annyi önérzet, hogy még fel is jelent. És én akkor szívok, mert az, hogy a leállósávban haladt, máris kevésbé fontos, mint az ipse 8 napon túl gyógyuló sérülései.
Tovább megyek: gondoljunk abba bele, hogy hova vezet, ha elkezd mindenki önkényesen büntetni. Nem írom le, inkább felteszem a kérdést: miért nem gyógyít mindenki? Miért nem épít mindenki házat? Miért nem tervez mindenki atombombát? stb. NEM AZ Ő DOLGA! NEM AZ Ő FELADATA.
Bízni kell abban, hogy az erre hivatottak teszik a dolgukat. A törvény betartatása nem a mi feladatunk. Nekünk be kell tartani a törvényt. Ha a másik törvénytelensége minket is a szabályok elleni vétségre sarkall, mennyivel leszünk jobbak náluk? És mit nyerünk vele? Azt hogy a másiknak is rossz lesz? Illetve nem lesz neki jobb? És mindezért vállaljuk a kockázatot, holott nekünk pusztán csak az jó az egészben, hogy a másiknak rossz (illetve nem jobb, mint nekünk)? Ez a gödörbe visszarángatósdi szép magyar szokás, és ez az oka annak, hogy ott tartunk, ahol.

utas 2008.05.11. 22:53:25

Nemreg jartam Kiev-ben, tobb X5-os van, mint egesz Kozep-Europaban. Ezek a klasszikus borfeju tahok minden dugoban jobbrol eloznek, altalaban a jardan, 60-al. Ha a jarokelo nem huzodik le megutik. Legtobbjuknek van vmi papirja a helyi yard-tol hogy o siethet !!! A normal emberek teljesen rezignaltan veszik tudomasul a jardan sorban elozo terepjarokat. Ez a vad kelet, amitol mi meg szerencsere messze vagyunk.

Mi, magyarok, legalabb felhordulunk a buszsavban/leallosavban elozokon, de autoskent voltakepp nincsen eszkozunk megallitani oket. D.O.N. -nak tokeletesen igaza van, hogy nem lehet onbiraskodni, ez minden erkolcsi normanak ellent mond, raadasul az o szintjukre sullyednenk le.

Mi a megoldas? Nincs igazi megolgas. A nyilvanossag erejet kell hasznalni, mind tobb forumon megirni, hogy az ujsagirok is erezzek hogy ezek a koz szamara fontos dolgok, irjak meg ok is. Elobb-utobb a f@aszfej politikusok is megertik, hogy nepszeruseget lehet fabrikalni abbol, ha ezt a kozt nyilvanoan erdeklo topic-ot felvetik a mediaban es legalabb ugy csinalnak mintha megoldast tudnanak kinalni. Elobb-utobb szigorodni fog a buszsavok ellenorzese a frekventaltabb helyeken (pl Erzsebet hid), az autobalyakra meg kiraknak nehany motoros diszhuszart elrettentesul.

Tarthattok idealistanak es sokan biztos lenaivoznak majd hogy mert hiszem, hogy a nyilvanossag majd segit. De en egyaltalan gondolom, hogy a jelenseg megoldodik. A szabalyok be nem tartasanak fokepp tarsadalmi/pszichologiai/tortenelmi gyokerei vannak, a problemat nyilvanos kampanyokkal valamelyest vissza lehet szoritani de megoldani rovidtavon biztosan nem. A nyilvanossag azonban az egyeduli eszkozunk arra, haladast erjunk el a kerdesben.

meg vmi: szerintem a leallosavban elozes es az adocsalas (finomabban szolva ado-ugyeskedes :) kozott nagyon sok a hasonlosag, ami a dolog pszichologiajat illeti

Noon 2008.05.12. 00:01:47

utas 2008.05.11. 22:53:25
"Ez a vad kelet, amitol mi meg szerencsere messze vagyunk."

Gondolod ? Bár igazad lenne.
Már itt vannak a spájzban.
Nemkicsitnagyonböszmebalkáni határvidékre megérkeztünk mi is,kérem...
Policáj,lol.

quequecc 2008.06.11. 14:50:12

JUR-133 rendszámú Audi kék-piros villogóval a Hungária körúton beelőzött kb. 20 autót a villamos sínen, csak hogy első legyen a lámpánál. Mikor odaért kikapcsolta a villogót, és megvárta a zöld jelzést. Biztos jogosan használta a sziréna, neki lehet... Sietett az Egressy útra.

Perillustris 2008.06.11. 16:46:47

Nagykutyaert ment, vagy azt vitt, szoval...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása