Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ellenségeim, a nyugdíjas sofőrök

2008.05.08. 11:34 :: SilentSound

Lassan eljutunk odáig, hogy úgy kell sorsolni, hogy kinek a sztorija kerüljön ki ide, mint ahogy az Egyesült Államokban a zöldkártya lottót nyomják. Mai nyertesünk, Bugajozsinemszepgyerek korábban már küldött nekünk levelet, abban is egy idős sofőrrel akasztották össze a bajuszt, most pedig végleg kiakadt az öregekre. Ezúttal legalább nem az ő autóját törték össze.
Úgy tűnik, a nyugdíjas sofőrök mindig az ellenségeim maradnak!
A múltkori esetem (Nyugdíjas ámokfutó) óta finoman szólva is haragszom a 60 év feletti sofőrökre.



Igaz, most nem velem történt a dolog, de az utóérzés olyan, mintha kicsit revansot vehettem volna.

Hosszúhétvége, Szigetvár, Lidl parkoló, zárás előtt 3 perccel. A parkolóban 4 db autó állt, elszórva. Már mi is befejeztük a pakolást, beültünk a járgányba, a tőlünk pár m-re lévő zöld swift I-es apóka is beült. Gondoltam megvárom, hadd manőverezzen nyugodtan, rá is érünk a párommal, meg aztán kerülöm is az ilyen sofőröket.

Apóka elindítja a zöld vasat, rak egy rükvercet, tolat kb 15 m-t szép nagy körívben és belecsattan a magányosan álldogáló zsír új ezüst színű Swiftbe. Az új Swift csak úgy billeg! Papi körülnézett, látszólag nem vette észre senki. Adott egy kövér gázt és spurizott. Én gyorsan kipattantam az autómból, a rendszámát még sikerült ellesnem.

Mivel a maradék autókhoz vásárló nem jött, gondoltam, hogy valamelyik bolti dolgozóé lehet. Így is volt. Bementem a boltba, megtaláltam a tulajt, megnéztük az autóját, aminek "szerencsére" csak a lökhárítója horpadt be és kapott szép zöld színt az ellenféltől. Rendszámot megadtam, a nyomok alapján simán beazonosítható a tettes, mert az övé gondolom ezüst festéket kapott az új Suzukitól, de karcot mindenképp.

Remélem azóta már fel lett jelentve az öreg. Ha a kárt a biztosító ki is fizeti, az eljárási díjat biztos ráverik. Meg is érdemli az ilyen! Hogy a franc essen az összes autót megkoccoló, aztán lelépő sofőrbe!

+ újra vizsgáztatnám az összes 60 év feletti sofőrt!

Aki egy szinte üres parkolóban képes összetörni más autóját, az milyen reflexekkel, képességekkel rendelkezik a forgalomban? Mi lesz, ha egy egész család életét teszi legközelebb tönkre?

105 komment

Címkék: autó baleset büntetés béna veszélyes parkolás öreg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2008.05.08. 12:02:20

Fujj de csúnya ez a bácsi a képen :D
Honnan van ez? :D

Amúgy vannak tényleg ámokfutó 60 felettiek, de ismerek egy jópár olyat is amit Zoli is említett, hogy betart minden szabályt és abban a tempóban autózik, amit biztosan hogy le tud reagálni!
Viszont rendszeresen vezetnek, szóval ne gyökerek és nem bénáznak :)

Csak a legtöbb papával meg mamával akkor van a gond ha kiszabadul a faluból meg a városkájából mert eddig mindig csak a közértig vezetett, ahová vakon is elvitte volna a járgányt.
De máshol már nem mindig tudják megállni a helyüket!
De ez nem mindig csak az idősekre igaz!

Zoli 2008.05.08. 12:02:36

Ha tényleg észrevette, akkor ez már taplóság. Tényleg rendőr dolga, és remélhetőleg rendesen megbüntetik. MEgérdemli.

Lexon 2008.05.08. 12:04:08

Gandalf: "Nem tudom hányam tesznek még így."

Már ketten vagyunk... :)

Hózentróger 2008.05.08. 12:12:14

Ami meg borzasztoan jellemzo az idosekre, hogy semmit, az eg vilagon nem ismernek el. Multkor nekemjott egy ilyen 70 koruli macilaci az Altojaval, sik egyertelmu volt, hogy o a saros, mert en csak haladtam a megengedettel, vedett utvonalon. Baszki, rendort kellett hivnom, mert valtig allitotta, hogy en vagyok a hibas. 5 honapba telt, mire a biztosito fizetett, addig ment az uldogeles a papirok felett.

Szoval, konkluzio: ha meg egyszer valaki nekemjon, hatalmas valagbarugassal nyitok, es csak utana kerdezek.

Carl Lazlo, Esq. 2008.05.08. 12:23:01

Ami meg borzasztóan jellemző az emberekre az az általánosítás. Egyébként meg nézd meg, hogy mennyit fizet egy 60 éves és egy 20 éves a kötelezőjére, majd gondolkodj el. Ezeket természetesen a baleseti statisztikák alapján számolják ki. Akkor most ki a veszélyesebb? A 60 éves bácsika, aki beletolat az álló autóba, vagy 20 éves kihaénnem pöcs, aki 170-el száguldozik a városban. Maradtam tisztelettel.

oggy 2008.05.08. 12:23:22

Apámék pont tegnap karamboloztak egy busszal, egy elnézett megfordulásból kifolyólag.Sajna ő volt a hibás (a öreg 68 éves) most mindketten kórházban vannak elég súlyos sérülésekkel.NAGYON nagy szerencséjük volt!Ez benne volt a pakliban, annak ellenére ,h rengeteget vezetett hivatásos jogosítvánnyal, de hát a reflexek stb. stb. sajna korral igencsak tompulnak.

RCH 2008.05.08. 12:40:50

A vezeto koratol fuggetlenul minden auto halalos fegyver. Ezt kellene minden sofor fejebe verni, mikor jogositvanyt kap.
Ha hibazol meghalhat valaki. A masik autoban, vagy pont a te utasod, vagy eppen te magad. Szerencses esetben, csak az anyagi kar lesz jelentos, vagy meg az sem. De nincs mindig mindenkinek szerencseje. Es akkor valaki meghal. Valaki, akinek csaladja van, akit varnak otthon, aki tobbedmagat tartja el a fizetesebol. Es o mar nem fog hazamenni, hiaba varja a csalad, nem fogja kifizetni a lakasreszletet es csalad a temetes utan mehet az utcara. Mert valaki nem fogta fel, hogy az auto, amit vezet az halalos fegyver.

bekov 2008.05.08. 12:41:47

ilyen esetet én is láttam, tata tolat ki a vw polo-val teljesen egyenesen hátra, bele egy roverbe, amiben ráadásul ültek is... muhaha, lesz itt haddelhadd gondoltam magamban... egy másik esetben emberünk áll a kereszteződésben, mennek ki előle az autók mert a keresztirányú forgalmat megfogta a piros lámpa... igenám, csak jött a zöld, elindul mindenki, az öregnek még tán stop tábla is volt... látta, hogy elindul a sor, meg is állt, aztán mikor féktávon belülre értünk akkor megint elindult, csatt!!! még egy másik eset, ami baleset nélkül végződött, tata be a körforgalomba, csak szemben a menetiránnyal, hehe, na az még szép volt :)

én is támogatom, hogy a 60év feletti sofőröket igenis tilcsákbe!!!

zenész 2008.05.08. 12:46:09

Na ki a király? Ki a király? Na ki a .....

Laposmacska 2008.05.08. 12:49:42

Ezzel, hogy betart minden szabályt és olyan sebességgel megy, amit le tud kezelni, az lesz a baja sokaknak, hogy mi faxért tötyög itt egy 60+ éves ember az utakon lassan, ezzel veszélyeztetve a fasza reflexű, 30-as 40-es sofőröket, akik ugye már nem vagánykodnak, nem villognak, mert már elmúltak 30, de azért félelmetesnek tartják, ha valaki 90 helyett 80-nal megy lakott területen kívül, mert hogy az milyen veszélyes, mert csak felbassza az ember agyát. Hát azok azok is rohagyjanak meg, akik így gondolják.

A témához hozzászólva, én azért a parkolókban nem úgy szoktam vezetni, mint "élesben" az utakon. Előfordul, hogy lemarad az index, mikor bekanyarodok egy parcellába, vagy miután szétnéztem és meggyőződtem arról, hogy sehol senki, legközelebb csak akkor veszem észre, hogy mögöttem türelmetlenkednek, amikor próbálok egy parkolóhelyre betolatni. Szóval szerintem ne vonjunk párhuzamot a parkoló és az autópálya közé.

Még egy, ez ma történt Debrecenben, az Attila téren. Általában reggelente a Vágóhíd u. irányában a Baross utcáig áll a sor. A lényeg, hogy a sor vége és a lámpa közt jobbra még van egy utca. Ezt mi, paraszt autósok el szoktuk állni, mert mi megyünk a Vágóhíd utcára, akinek meg ebben a mellékutcában volna dolga, vagy onnan jönne ki, az rohadjon meg. Na én meg szoktam állni ez előtt az utca előtt, ha látom, hogy nem férek el a másik oldalon. Ma is így volt. Mögöttem egy középkorú uriember elkezd dudálni, majd miután látja, hogy leszarom, kikerül, és beáll elém, a kereszteződés közepébe (Teleki utca, Szent Anna utca). Mögötte volt egy nő, szintén közép- bár inkább hajlottkorú, látta, hogy ezt így kell, ő is ekezd dudálni, majd mikor látta, hogy őt is leszarom, elkezdte tekergetni a kormányt. Csak ő volt annyira ügyetlen, hogy meg sem próbált kikerülni, csak a tükörből láttam, hogy nagyon jár a szája. Erre jön egy másik sietős koléga a másik sávból, ami balra kanyarodik, látja, hogy van előttem kis szabad hely, beáll oda a kereszteződés közepére, keresztben.

Hozzátartozik, hogy mindannyian csak a második zöldre tudtunk átmenni, na de sorrend!!! Azért írtam le, mert az első két szereplő szintén közelített a fent említett 60+ korosztályhoz. És le merném fogadni, hogy fogalmuk sem volt arról, hogy miért nem hajtottam bele a kerszteződésbe.

És ugyanitt láttam olyat, hogy balra kanyarodó sávból egyenesen előre. Furgonnal! Lassan utálok közlekedni...

Stadi 2008.05.08. 12:51:49

Carl Lazlo, Esq. 2008.05.08. 12:23:01

A biztosítók díjszabása mi, ha nem általánosítás???

RCH 2008.05.08. 12:40:50

Egyetértek. Elég csak 1 másodpercnyi figyelmetlenség, és kész a baj.


Egyébként én a kínai sofőröktől szoktam a falra mászni.

Zoli 2008.05.08. 12:56:46

Tényleg. Sokan utálják a főúton 60-nal tötyörgő papókákat. Miért nem előzik meg? Sokkal könnyebb megelőzni, mint egy 90-nel haladót...Szóval én nem vagyok az öregek ellen pusztán azért, mert öregek. Főleg azt is figyelembe véve, hogy hamarosan én is öreg leszek egyszer...

Gera 2008.05.08. 13:01:03

Én kb 20 évesen parkolóból kiállva beletolattam egy baszom nagy lengyel turistabuszba, amiről egyszerűen nem tűnt fel, hogy ott van. A busz kicsit megkarcolódott, az Escortnak meg szanaszét tört a bal tükre. Azóta se értem, hogy sikerült :) Szóval a dolog nem életkorfüggő.

Amúgy szerintem inkább olyan 65 év felett kellene szigorúbban ellenőrizni az embereket, a 60 körüliekkel még nincs gond.

gyanta 2008.05.08. 13:01:37

Dino Buzzatti: Hajtóvadászat öregekre. Jó kis novella, tessenek elolvasni.
Ne akarjuk már betiltani az öregeket! A friss jogsisokat ne tiltsuk be véletlenül? Mert még azok is bénázhatnak.

Kalapos-Skodás 2008.05.08. 13:02:17

"A szabályokat betartja, nem vezet gyorsabban, mint amit le tudna kezelni. "

Nemrég találkoztam egy "ilyennel". Ment 70-nel valami főúton, lakott terleten kívül Zsigával. Meglátta, hogy jövök (90-nel), szépen vette az út jobb szélét (azért úgy, hogy Neki se legyen baja, de jól kiássak), h elengedjen, meg is lehetett könnyedén előzni. Kapott egy köszönetet. :)

mtu 2008.05.08. 13:03:11

A múltkor egy ilyen idősebb fazon egy út melletti parkolóban állt, a hely derékszöget zárt be az úttal. Kijött a szomszéd üzletből, ahol vásárolni volt, így láthatta, hogy mögötte egy autó vár arra, hogy áthajthasson a kereszteződésen. (Mellesleg ott, hacsak nem jobbra mégy ki, iszonyat sokat kell várni, mert a főúton nagy a frogalom, balra, egyenesen lehetetlenség kimenni, ez a kocsi is egyenesen ment volna). Az öreg bepattant, indított, tolat. Neki a kocsinak. Mivel elakadt, (érthető okokból...) belefogott még háromszor a manőverbe, szépen lökdöste a másikat. És észre sem vette, csak amikor a másik kiszállt, hogy mégse kéne... Ilyenektől helyben elveném a jogsit.

Perillustris 2008.05.08. 13:04:44

Alapjaiban vicc, hogy valaki a 30-50 éves jogosítványával még vezethet, mindenféle frissebb vizsga nélkül.

Amúgy valós veszély, amiről a poszt szól, de a probléma sokkal mélyebben gyökeredzik. A vezetéstechnikai hiányosság, a rutintalanság, a figyelmetlenség pedig egyáltalán nem életkorfüggő, kár erre fogni. Nem az öreg papák mennek át 140-nel a piroson a Váci úton...

.Szabcsi 2008.05.08. 13:05:20

Édesapám 62 éves, sajnos felette is eljárt az idő, és ez meglátszik a reflexein is. Szerencsére tisztában van képességeinek romlásával, bár autószerelőként és hivatásos sofőrként tizenéves kora óta autók között él, bringára váltott nehogy figyelmetlensége vagy lassúsága mások életébe kerüljön. Jó, ha ez 100 másik hasonló korúból csak egynek is eszébe jut...

ötvenes 2008.05.08. 13:05:26

Sok okostolyás csak azt felejti el, hogy a nyugdíjkorhatár MOST 62, de pár éven belül minimum 65. Akkor most mit csináljon az aki rendszeresen vezet? Itt látszik, hogy mennyire gáéz néhány ember lelkülete, és itélő képessége. NEM a 60-70-esekkel van a baj. HAnem a gyakorlatlan vezetőkkel, meg akik hiányoztak egy csomó KRESZ óráról. Kezdődik ez a lámpa túlzott, ill. nem használattal, és folytatódik annyi mindennel amiket már itt is lehetett olvasni. És azokról ne is beszéljünk akik azt gondolják, nekik minél drágább/nagyobb autójuk van, annál kevesebb szabályt kell betartani

vanga laci 2008.05.08. 13:05:46

Hali!

Régesrég, munkalélektan gyakorlaton, az alkalmasságot vizsgáló intézetben okított tanárom, hogy a kölekedésben nem kell a hihetetlen gyors reflex, elég lenne a 260 msec helyett akár 1 másodperc is.
A baj az, hogy nem a megfelelő dolgot tesszük adott pillanatban, vagyis rettentő sebesen belerántjuk a kormányt az árokba. Tréning kéne több, hogy optimálisan cselekedjünk. Amúgy, Apámon látom én is, hogy már nem a régi, így 70 felett, de legalább lassabban, óvatosabban vezet.

nanemá 2008.05.08. 13:05:58

Velem a következő történt: Védett úton közlekedek, egy ipari parkot átszelő (de lakott terület), új, tökéletesen belátható nyílegyenes úton, ahol semmi kilátást zavaró fa, épület, akármi nincs. Már messziről, nagyon messziről látom, hogy tőlem jobbra egy kis fordított háromszöggel fémjelzett úton ácsorog egy tökéletesre tisztított, alig használt piros polo. A kis polo csak nem fordul ki, csak nem fordul ki, pedig lett volna lehetősége rá. Aztán amikor már épp féktávolságra érek, kifordul elém balra nagy ívben szép komótosan. Satufék, duda. 55-60 éves hölgy felháborodva nézz rám, látszik, hogy még neki áll feljebb. Hagyom a francba. Kérdem én: ha egy teljesen belátható terepen, egyértelmű forgalmi szitúációban így viselkedik valaki, akkor mi várható el tőle egy éles, reflexeket is követelő szituban???

Perillustris 2008.05.08. 13:08:05

Ajánlom továbbá a South Park 106. részét (a 7. évad 10. epizódja).

hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9nek_t%C3%A1mad%C3%A1sa

Gera 2008.05.08. 13:09:52

Laposmacska: én se nagyon értem, hogy miért hagytál két autónyi helyet a kereszteződésben :) A Teleki utcából kifelé balra, vagy egyenesen nem lehet menni, csak jobbra lehet kanyarodni, ehhez kb fél autónyi helyet kell kihagynod. Szemből nem lehet balra bekanyarodni a Teleki utcába, úgyhogy ez se játszik. Jobbra kis ívben meg abból a sávból lehet bekanyarodni, amiben álltál, úgyhogy onnan nem engedsz el senkit.

De javíts ki, ha tévedtem.

hukk 2008.05.08. 13:13:29

Meg kéne nézni hány balesetet okoznak az öregek, és hányat a fiatalok, akik tudnak vezetni. A papa max elbambul egy kicsit a pirosnál és megtolják hátulról az elöttük lévőt gyökkettővel, ami max anyagi káras dolog. De egy 70 éves nem fog feltekeredni a lámpaoszlopra, mert nem adja ki az ívet.
A hülyeség nem életkor függő, és a csökkenő képességekkel együtt csökken a kockázatvállalás is.

Carl Lazlo, Esq. 2008.05.08. 13:13:31

Stadi 2008.05.08. 12:51:49

Az is általánosítás, csak ott bonus besorolással tompítják.

Te észre veszed-e ha egy 70-éves ember teljesen normálisan közlekedik? Nyilván nem.

b 2008.05.08. 13:14:04

nem tudom szerepelt e mar korabban, ha igen akkor sry.

South Park 7. evad, Grey Dawn c. resz. ( www.allsp.com )


idevago tema :D

Jobboldali autós 2008.05.08. 13:15:11

Egy tipikus kádári Maszopszavazó nyögdíjas lehetett, aki félt, hogy a kötelezőre egy kiló csirkeláb árával többet kell fizetnie havonta, ha elválllalja a fellelőségét. :-)

KG 2008.05.08. 13:15:20

RCH 2008.05.08. 12:40:50:
A gondolatmenetedből társadalmi célú hirdetést kellene csinálni. De tényleg.

pd 2008.05.08. 13:27:52

Carl Lazlo, Esq. 2008.05.08. 12:23:01
A kötelező biztosítás díjából nehogymár azt vonjuk le, hogy azért fizet kevesebb a 60+, mert biztonságosabban vezet! A cigi meg egészséges, mert a dohányosok nagyobb százalékban élik túl a szívrohamot? Ezek a statisztika gyönyörűségei. (Fiatalabban kapnak szívrohamot itt speciel.) Idős korban a nagy többségnek romlanak a reflexei, érzékszervei, ez van.

ötvenes 2008.05.08. 13:05:26
Nyugodtan vezethet 65 évesen az, akinek eddig 62-ig kellett, még tovább is azért van különbség a 10-15 évvel ezelőtti 60 évesek és a mostaniak közt. Elég ha csak megnézel egy öreg bácsikát egy kis faluban, aki egész életében a földeken dolgozott meg egy városi pl. orvost. Csak vizsgálják meg, hogy alkalmas-e rá.

nanemá 2008.05.08. 13:05:58
Nem figyelted meg, hogy ez valami korral járó betegség? A mamóka is, ha üres az utca és egyedül mész, juszt előtted fog átszaladni. Mint a tyúkok, esküszöm.

Laposmacska 2008.05.08. 13:31:59

Igazad van. Elég lett volna kevesebb hely. Lehet hogy rosszul, de úgy emlékszem, hogy ha látom, hogy nem fogok tudni átmenni egy kereszteződésen, akkor nem megyek bele. Nem mérlegelek. Ez olyan, mint a 30-as tábla. Nem mérlegelni kell, hanem betartani.

De azt továbbra is kétlem, hogy annak a két sofőrnek, aki bevágott elém, ill. a mamának az agyában lepörögtek ezek a dolgok, amiket írtál. Csak látták, hogy valaki megállt, és jött a reakció...

Ezt kereszteződés elállását egyébként egy hozzáértő tisztázhatná eseteg.

pd 2008.05.08. 13:33:21

Nem az a lényeg, hogy melyik korosztály vezet jobban. Nyilván a fiatalabbak okoznak több balesetet, mert több fiatal vezet. Arányában is nyilván többet okoznak, mert kockázatosabban, gyorsabban vezetnek.

De ami egy 20-30-40 évesnél gyors, az egy 60-70 évesnél nagyon gyors. Ugyanolyan veszélyes szituációba keveredve biztos, hogy sokkal rosszabbul reagálják le az idősebbek, mint a fiatalok, a tapasztalat ellenére. Egyszerűen nem képesek gyorsabban reagálni, és akik értelmesek, azok vissza is vesznek, ahogy páran írták már. Aki nem, az meg hát... veszélyes.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.05.08. 13:36:01

Hukk: erről egy régi "vicc" jutott eszembe: a statisztika szerint a balesetek 15-20%-át okozzák az ittas vezetők. Ugye, mennyivel veszélyesebb, aki józanul vezet? :-))
Nem akarván hazabeszélni, de édesapám 65-t betöltötte, és szerencsére mondhatom, hogy élmény beülni mellé. Ugyanolyan "fitten" vezet, mint egy 30-40 éves. Úgyhogy tény, hogy nem kellene általánosítani. Bármelyik korosztályra igaz lehet az, hogy a jogsi lejárta után nem csak orvosira küldeném, hanem kresz-rutin-forgalom. Szerintem potenciálisan nagyobb veszélyforrás a 20 éves kis takony, akinek apuci betolta a segge alá a menő verdát, és azt hiszi ő a jani. Egészen addig, amíg le nem szedik a tűzoltók a villanyoszlopról...
off: a legveszélyesebb "nyugger" sofőr amúgy szerintem a skodás-papa. Kalapban :-)))

nanema 2008.05.08. 13:37:13

pd!
Anno 10-15 évvel ezelőtt sokat láttam Pesten a Vásárcsarnoknál, hogy rohangásznak át a piroson a nyugdíjas hölgyek, nehogy lekéssék a villit, mert akkor 2 percet várniuk kell. Az autósok meg közben 70-el sűvítettek. Elég elképesztő látvány volt.

Csm001 2008.05.08. 13:37:29

Szfvári elkerülő előtt békés 80-es tempóban haladok a város felé a 7 főúton.
Szembe sáv kisebb-nagyobb megszakításokkal tele.
Mögöttem távolsági busz, amelyik NEM áll meg abban a bizonyos buszmegállóban, amivel szemben nyíló utcából előttem kb 25 méterrel kommandós stílusban kigurul a papper.
Mami mellette - már csak kb 10 méterről - elkerekedett szemekkel nézi a közeledő hűtőrácsot. A buszmegálló - amiben kb 5 ember állt - mentett meg minket, egy jól sikerült csúsztatott rénszarvas-kikerülő manőverrel elfértem.
50 körül keveredtem vissza az útra, ahol a kékes gumifüstön át annyit láttam, a papa besokkolva áll az út közepén keresztben, a busz meg a szembejövők dudálnak rendesen.
Miközben az első slukkot szívtam remegő kézzel, gondolkodtam kiszálljak-e.
Aztán nem tettem, szerintem a papa rájött magától, hogy tán nem kéne többet autóba ülnie.
Eloszlott a füst, láttam nem lett baj, továbbmentem a f@szba, mit bánom én a többit.

1. Ha nincsenek macskareflexeim, belemegyek, a mami meg én meghalunk.
2. Ha nem csúszkálnék (élvezetből :)) rendszeresen rutinpályán, elb@szom az ívet, és kb öt embert kivasalok, meg egy buszmegálló táblát.

Felelőtlen hülyék. És ez vonatkozik a fent már említett frissjogsis, kopaszállat, és egyéb kipusztulásra ítéltetettekre.

cso zsi 2008.05.08. 13:49:22

Apám idén tölti a 70-et.
Bár hétfőn egy jégesőben majdnem elintézte neki egy autóstárs, hogy mégse...
Velence és Pusztaszabolcs között van egy nyílegyenes út (ahol egy kézilabdásnő életét vesztette pár éve), és a szemből jövő autós úgy 70-80-nal közeledett, csak épp nem a saját sávjában, hanem az ellenkező forgalmi irányúban.
Ekkor apám megcélozta az árkot, a másik meg tovatűnt.

Viviparus 2008.05.08. 13:49:59

Jogsi után 6 évig nem vezettem..aztán munkához kellett; szégyen-nem szégyen vettem 20 gyakórát.

egy HATVANAS 2008.05.08. 13:52:08

Ajjaj, én a fiatal "suhanc" vezetőktől félek; az amit művelnek vezetés címén; az bizony katasztrófa... Index nuku, záróvonal mintha ott se lenne, az a csikos vonal az úttesten, amit zebrának is neveznek, nekik csak vonalkód.... Lehet sorolni. A kocsijukból az utolsó üveg is kipotyogott hifi hangereje miatt. Kivánom az ilyen fiatalnak, érje meg az ötvenet, ne többet, és akkor már más szemmel fogja nézni a világot. Bugajozsinemszepgyerek-nak, és a szerkesztőnek is üzenem; kedves édesanyádat, édesapádat is lehülyézed. HÁT IGEN, ÚJABBAN EZ AZ INDEX HÍRPORTÁL STÍLUSA. (A SULI WC-BEN ILYENKOR ÍRJÁK A FELIRAT ALÁ; H...E AKI ÍRTA!)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.05.08. 13:52:30

argyre72: szerintem nem szégyen. Nekem is volt időszak - igaz csak pár hónap - amikor úgy alakult, hogy nem vezettem, és a nyaralás előtt én is gondolkodtam hasonlón. Pedig az csak pár hónap kimaradás volt.
Szerintem ez lenne a normális.
Mondjuk az is kellene, hogy rend legyen a fejekben, és az emberek jelentős része ne az utakon akarja kiélni a frusztrációját...

nanema 2008.05.08. 13:52:34

Abban azt hiszem egyetérthettünk, hogy a friss jogsis, kihaénnemjani és a kalapos vezető (aki nem feltétlenül nyugdíjas öreg) a potenciális veszélyforrás az utakon. Ezek közül kezdő jogsis már voltam, kisebb kilengések voltak eleinte a kihaénnemjani kategóriába, és remélem öreg is leszek majd egyszer.

A 2008.05.08. 13:52:40

ami velem történt meg:

autópályáról levezető sáv, szembe jön apóka kucsmában, szemüvegben fehér suzukival. Villogtam mint az őrült, hogy legalább vegyen észre, mellémentem, ablak leteker, mondom neki, hogy ez egyirányú és mi a jófenét csinál itt?? Annyit mondott, hogy már látja és elkezdett forgolódni mögöttem...szerencse, hogy nem jött éppen senki le a pályáról...Sajnos egy bizonyos kor után tényleg nem szabadna őket volánhoz engedni.

rexluder 2008.05.08. 13:58:16

Én és a feleségem nyugdíjasok vagyunk, de mindketten kiváló reflexekkel rendelkezünk. Már nagyon sok helyzetben segített ez nekünk.Egyébként még ma se kell szemüveg nekünk. A helyzetnek és a körülményeknek megfelelően szoktunk vezetni. Nem annyira a sebességet kedveljük, bár van egy Honda CBR 600-as motorom is, hanem a technikai tudást kívánó utakat, különösen a hegyi utakat, mint amelyek pl. Ausztriában találhatók (Grossglockner út stb.) Nem átalánosítanék tehát, bár tény, hogy igencsak akad jó néhány idősebb korú, akire semmit sem bíznék, de ezek többségükben ilyenek voltak fiatalon is. Az biztos, hogy szűrni kellene, mert a vezetés nem játék. Találkoztunk olyan fiatal vezetőkkel is, akiktől idegbajt kaptunk, olyan bénák voltak. Az idősek közül pedig olyanokkal, akik fel sem fogták, hogy hol vannnak és mit csinálnak. Ami még rosszabb akadnak kifejezetten rosszindulatúak is. Feleségem autójában öten ültünk, ebből három kisegyerek. Sima előzés közben egy 70 körüli fószer nem engedett minket és inkább jól ráhúzott. Ez így ment egy rövid ideig, szemben két kamion jött, a feleségem végül beszorította az árokba a tagot. Az ő kocsija rendesen összetört, amikor megkérdeztük, miért nem engedett minket előzni, azt mondta, hogy nőknek nem kellene jogsit adni és úgy nézett közben, hogy csorgott róla a gonoszság. Hagyott volna minket meghalni? A válasz miért ne, nem kell előzni. Akadt néhány tanúnk, így az öreget végérvényesen eltiltották a vezetéstől. Szerintem az ilyen 20 éves korában se volt különb.

balu0819 2008.05.08. 14:03:54

A post írójának üzenem, hogy ne általánosítson ennyire, és szálljon magába!!!

Unbiased 2008.05.08. 14:04:02

A leirt esetet kapcsolatba hozni a vezeto koraval elkepeszto rosszindulatrol tanuskodik. A blogiro nem szeretne megoregedni?

EÖ (törölt) 2008.05.08. 14:07:57

pont ma történt: előttem megy a tök üres kétsávos autópálya belső!!! sávjában egy matiz hetvennel, mögé érek, megállom, hogy nem dudálok, nem villogok (nem volt könnyű), kimegyek a külsőbe elékerülök, fényszóró fenn és az öreg papi (mellette a mami) az egészből semmit sem vett észre. tisztelem az öregeket, de a kurva anyját az ilyennek. Mi a tökömet néz, ha nem a tükröt és nem a műszerfalat?

cso zsi 2008.05.08. 14:22:13

nanema 2008.05.08. 13:37:13
Ne aggódj, nem változott semmi.
Most ugyanúgy szaladnak a villamospótlóhoz.

Dr Borivoje Surdilovics 2008.05.08. 14:23:02

Ha már a nyugdíjasok jogsijának általános bevonása a javaslat azt nem kéne korhoz kötni.Legalább az idő előtti nyugdíjazás is egy kicsit csökkenne.

RCH 2008.05.08. 14:26:13

KG:
>RCH! A gondolatmenetedből társadalmi célú hirdetést kellene csinálni. De tényleg.

Ez hizelgo, de ugy is csak pusztaba kialtott szo lenne.
Rettegek attol, hogy kislanyomat elvesztem valami barom miatt es attol is, hogy esetleg o es az anyja marad csaladfenntarto nelkul.

Tudom, hogy lehetetlen kivansag, de 1-2 evente ujravizsgaztatnek kreszbol mindenkit es ha atment, akkor meg egy pszichologiai teszten is le kellene vizsgaznia. Ha ott sikeres, akkor mehetne a vezetesbiztonsagi tesztre.
Utopia. Egyelore megmaradnak az utakon a felelotlen, ontorvenyu, pszichopata marhak.

Skeptical 2008.05.08. 14:26:51

belem egy honapja jott bele elsobbsegadas tablanal egy 80 koruli oregasszony, kb azt sem tudta, hogy hol van, kiderult, hogy mar a jogsija is lejart, de termeszetesen a felelosseget sem ismerte el, mi tobb, meg neki allt feljebb es ilyen ervekkel probalkozott: "en 1975 ota vezetek es meg nem volt soha semmi baj, EZERT maga a hibas!" :) igy utolag kicsit vicces, de ott helyben agyfaszt kaptam, raadasul hatalmas szerencse, hogy nem lett nagy baj. eletveszelyesek tudnak lenni ezek a beszamithatatlan oregek. southpark idevago reszet erdemes megnezni :)))

Charlie Drop 2008.05.08. 14:28:23

Hjah, talán idevágó sztori. 7végén éppen hazafelé tartottunk párommal, Szogetszentmiklósról mentük Csepel felé a temető mögötti részen, ahogy kiértünk Miklósról, van egy körforgalom, ott elénk került egy ezerkettes, vmi papával és mamával, gondoltam nem előzöm meg, mert felüljáró jön, és nem is siettem, ő sem ment túl lassan (kb. 70 km/h). Egyszer csak lehúzódik teljesen jobbra, mondom akkor szépen kikerülöm, belenéztem a tükörbe, hátha baj van, de csak azt láttam, hogy a mögöttemlévő éppenhogy ki tudja kerülni, mert ahogy elmentem mellette már jött is vissza...

sh4d0w808 2008.05.08. 14:33:28

Velem történt: egy földimet vittem a munkahelyére, mert a szomszéd telepen dolgozott. Nekem egyenesen vitt az utam, jobbra lehet elkanyarodni a fehérvári Tesco felé, külön sávból. Én egyenesen előre a nekem kiszabott úton, se irányjelző, se semmi. Jobbról sor, de ugye várniuk kell, amíg a védett útvonalon lévő forgalom lehetővé teszi a kihajtást. Első autó egy VW Passat, aki jó alaposan meggondolta, hogy kihajtson-e előttem, de megtette. A mögötte lévő Swiftben ülő papi ezen nem gondolkodott... hanem kijött elém. Satufék, duda, majd még neki áll feljebb...

irigykutya 2008.05.08. 14:34:55

Nagyapám 75 éves, és hál istennek nem szokott nyugdíjas módon kommandózni, inkább mosolyogtató, ahogyan az 5 autó/nap forgalmú utcánkból is mindig szabályosan indexelve fordul meg. Nagyobb utakat meg nem vállal már be, vonattal járnak, ingyen van nekik. Egyszer a tesco parkolóban akart úgy helyet csinálni magának, hogy arrébbtolt egy fém kukát, de nagyim rászólt az "öreg, mit csinálsz?!" stílusban, úgyhogy arról is letett. Mai napig a Thaliájával olyan szűk helyen áll ki a házuk és a kerítés között, hogy egyik tükröt még be is kell hajtani, csak kapkodom a fejem. De ha vele megyek, akkor mindig átveszem tőle a kormányt.

Ted Lapidus 2008.05.08. 14:37:16

A műszaki vizsgával együtt egy kresz vizsgát is kötelezővé tennék. Amennyit kell várni ott az autóval, simán belefér az időbe, plusz még egy indok, amivel több pénzt szedhetnek be.

kenyszerjogasz 2008.05.08. 14:43:02

régebben nagyon ki voltam akadva azokra a nyugisokra, akik kikövetelték maguknak a buszon az ülőhelyet (ez még okés is lehet), aztán fennhangon szidták a "mai fiatalokat". ilyentén azt is, aki pedig mindig átadta (én).

most már látom, lesz utánpótlás ezekamaifiatalokbolozókból akkorra is, amikor én leszek öregember. (lásd postaíró)

(28 vagyok, és már most hallom a sok nyavajgást a korosztályomból, hogy "elmentem egy partira, erre tele volt 16 évessel". én meg nézek hogy he? te is akkor kezdted!!)

_-_- 2008.05.08. 14:43:31

Az utakon is csak az van, mint ami bárhol másutt.
Idegesség, türelmetlenség, figyelmetlenség.
A rendszeres újravizsgázás (KRESZ elméletből is, vezetéstechnikából is) nem rossz ötlet, én is támogatnám.

Laposmacska 2008.05.08. 14:45:29

Én hiszek rexluder-nek, én is ismerek olyan nyugdíjas korút, aki még tud ugratni quad-dal, meg hivatásos buszezető. Az illető mondjuk egy bunkó paraszt, de ez nem ide tartozik. Túl dúrva azt mondani, hogy bizonyos kor után ne vezessen senki autót. Inkább az kéne, hogy tényleg kiszedegesse nagyrabecsült rendőrségünk a szabálytalankodókat, és megkérdezze, hogy ugyan, hogy is volt ez meg az.

Dr.Agon 2008.05.08. 14:46:51

Ugyanez a sztori, Japánban:
Nyár, reszkető meleg kora délután, mindenki vizes törölközővel a fején járkált.
Egy sintó szentély melletti parkolóban dekkoltunk éppen, amikor hasonló, ívben tolatós manőverrel belekoccant a tompika egy álló autóba (megjegyzem, 3 hónap alatt ezt az egy balesetet láttam). Nem csak karc volt, a bádog is behorpadt. Kis tanácstalankodás után elment a vezető, előkerítette a tulajt, ami tartott vagy 10 percig, mert egy jó nagy parkról volt szó. Valamit egyezkedtek, hangos szó nem esett köztük, aztán ment ki-ki a dolgára.
Nem akarok itt nagyon bezzegelni, csak eszembe jutott.

redriot 2008.05.08. 14:46:54

"Ez azonban Magyarország."

Kanadában sem jobb. Ott még durvábbak is vezetnek mint az itthoni tipikus 62éves swift1-es tatterok.

82 éves járókeretes, parkinsonos, vénasszony kéttonnás Cadillacben vagy Buickban? Mivel minden kocsi automata, meg takonnyá van szervózva még a kesztyűtartófedél is, még a haláluk napján is beülnek a kocsiba a vénségek. Nem kell tudni váltani, tekerni a kormányt, ha ki tud mászni a ház elé, és be tud ülni, akkor már vezet. Kormányra görnyedő, fixen rögzített tekintetű póz ua. mint itthon.

aqweren 2008.05.08. 14:50:42

Sajnos most nem olvastam el a kommenteket, de ami késik nem múlik...
csak éppen eszembe jutott egy volt kolleganőm (26 éves) aki nagy mellénnyel volt mindig hogy milyen régóta vezet és már mondták neki mások is hogy milyen jól vezet (elmondása szerint pasik is, akkor biztos úgy van:)), de azt is mesélte hogy meghúzott egy autót parkolás közben és elkoccolt. ..simán lehet hogy az öreg a postban csak figyelmetlen volt, és emiatt ment neki a másiknak, ami nem feltétlen az öregségnek tudható be, de hogy bunkó volt, az tuti, ami _biztosan_ nem az öregség jele... :)
Érdekes, én eddig kétszer mentem neki másik autónak nagyon-nagyon finoman nekikoccanva (hálistennek nem is lett bajuk, parkolás közben of course) de eszembe sem jutott hogy elhúzzam a csíkot...akármilyen ciki, meg baj, meg gáz, meg bármi, meg kell nézni. Most túl azon hogy valaki leszarja a másik ember kárát, nem jut eszébe hogy esetleg meglátta valaki?
Egyébként meg nem csak az öregek jogsiját vizsgáltatnám felül, nonszensz hogy aki 10 éve vizsgázott és egy métert sem vezetett azóta emlékezzen mindenre és tudjon mindent...ráadásul az autósok elfelejtik a KRESZ-t...egyszer úgy csendes magányotokban töltsetek ki egy online KRESZ-tesztet :D Érdekes dolgokra derülhet fény :D

2008.05.08. 14:52:45

Az általánosítás sohasem jó.
Na de van két dolog, amit persze megfelelő szabályozással el lehetne rendezni:

1. Nyugdíjkorhatár felett gyakoribb és szigorúbb orvosi ellenőrzés. Aki átmegy, az vezessen nyugodtan, természetesen szó sincs diszkriminációról. 5 év, mondjuk 65 és 70 között, az bizony igen sok, sajnos közben sokminden elromolhat az emberi szervezetben : (
Ez mindannyiunkra vontakozik, az én nagyapám 3 év alatt felejtett el normálisan vezetni...

2. Hallottam már sokszor, hogy de hát én 30-50 éve vezetek balesetmentesen! Közben két dolog változott alapvetően: a KRESZ maga, meg az autók mennyisége és sebessége. Mondjuk lehetne kötelező 10 évente egy KRESZ update tanfolyamon részt venni, nem kell feltétlenül vizsgázni a végén, csak a megjelenés legyen kötelező. Mert ugye az új szabályokat általában a kutya nem olvassa el.

+1 és ez nem szabályozás kérdése: sajnos egy mai autó dinamizmus, teljesítmény és egyebek tekintetében összehasonlíthatatlan mondjuk egy Daciahoz vagy egy Wartburghoz képest és bár biztonságosabbak belülről, de gyorsabbak is, nagyobb kárt lehet velük okozni.

+2 ennek meg semmi köze az öregekhez, kéne a rutin meg a városi vezetés mellé szerintem a vezetéstechnikai pálya is, hogy a kiscsikók érezzék, mi történik, ha durrdefektet kapnak, ha csúszik az út, stbstb. Sokat javítana a helyzeten.

Terveüdekszi 2008.05.08. 14:56:47

A tahóság korfüggetlen.

rainy_day_coffee 2008.05.08. 14:58:23

Nagyaposom kilencven. A nappali-konyha tavolsagot (negy meter) nyolc perc alatt teszi meg. Nem igazan hall, nem igazan lat. Amerikai, igy a jogositvany epp ugy jar neki, mint egy vallrol indithato. A jogositvanyat postan ujitatta meg, ugy, hogy sem orvos, se senki nem latta.
Nekem egy haromeves ukran majd tizeves magyar jogositvany utan, sajat autoval erkezve paralell parkolnom meg y-forduloznom kellett a rutinpalyan. Country of freedom.

rainy_day_coffee 2008.05.08. 15:00:12

Meant to say: parallel. Bocsanat.

Zegzug 2008.05.08. 15:03:17

Múlt pénteken előttünk egy öngyilkosjelölt szenilis tata (kb 70 éves) úgy gondolta, hogy ő megfordul az Erzsébet híd közepén!!!
6 sáv, szokásos nagy forgalom. Mi a szélső sávon haladtunk Pest felé, már készülve a kisoroláshoz a híd alatti parkoló irányába, így nem is lehetett már onnan kikerülni. A kanyarodási íve teljesen elfoglalta a Pest felé tartó mindhárom sávot, így a bal oldalán végighúzta a kocsinkat. Előtte persze lefékezett nullára a saját sávjában, ami a legbelső. Az ott kapott nagy dudálások ellenére is nekikezdett a manővernek.
Az öregnek szerencséje volt, hogy nem a 7-es busz jött ott éppen, mert akkor lehet már nem élne. Megkérdeztem utána mi a jó francot csinált, hogy lehet valaki ennyire idióta, hogy napközbeni csúcsforgalomban 6 sávos hídon fogja magát és megfordul, erre csak annyit válaszolt: "eltévedtem".
Az ilyen hülyék miatt haltak meg sorra az M0-áson, ami miatt ott kiépítették a betonelválasztót. Egyébként ő épp Pestről haladt eredetileg Budára, ahol ha véletlenül is keveredett az öreg a hídra, tehát ha el is tévedt, hát egy hurokkal a Rudas fürdőnél vissza tud térni Pest irányába, de ez csak úgy megfordult. Utána kitöltöttem a betétlapot, elkértem a személyijét, ahol láttam, hogy az ürge 2. kerületi lakos, tehát még csak nem is egy ismeretlen vidéki. Szellemileg nem volt friss, csak azt nem értem, hogy akkor az ilyennek hogy állítják ki a jogsiját 2056-ig!!!, mint ami a kártyáján volt?

Németh Károly 2008.05.08. 15:09:28

Az autóvezetés nem korfüggő. Ismerek olyan jóval hatvan feletti "apókát", aki nagyon rutinosan, alkalmazkodva az adott forgalomhoz, gyorsan és flottul vezet, és ismerek olyan húsz évest, akire nyugodtan el lehet mondani, Isten mentsen meg ha szembe jön veled.
Mindenkinek saját magának kellene felmérnie, alkalmas-e az autóvezetésre.

Gera 2008.05.08. 15:14:00

Ez a KRESZ újravizsgáztatás baromság. Néhány evidens szabályt ha betart az ember, soha nem okoz balesetet. A forgalmi vizsga nem lenne hülyeség, de szerintem arra meg nincs kapacitás, úgyhogy marad az orvosi vizsgálat, de azt korrektül meg kéne csinálni, mert most olyan, hogy zsebbe ad egy tízezrest a 2 méterre látó, félig rokkant tata, oszt el van intézve.

Gardó 2008.05.08. 15:18:25

Hehe, szüleim falujában volt Lajos bácsi(70+) és fia, Lalika (40). Lajos bácsinak volt csak jogsija, Trabival nyomult kb 20-30 km/h-val MINDENHOL. A legnagyobb műsor az volt, amikor a 70-es úthoz értek, megállt a Trabi a kereszteződésben, Lalika kipattant az autóból, kinézett az útra, jön-e valaki, majd ha látótávolságon belül nem volt autó, akkor visszaugrott és égy Lajos bá és Lalika a Trabival áthajtottak a 70-es főúton. Élmény volt nézni...

Woof - the real hairy guy 2008.05.08. 15:18:25

Nos, törvényi szabályozás az ismételt vizsgáztatásra nyilván nehezen kivitelezhető, azt azonban határozottan el tudnám képzelni, hogy az autósiskolák együttműködve a biztosítókkal kidolgoznának egy olyan rendszert, hogy akik pl 3 évente levizsgáznak, kedvezményt kapnak a biztosítási díjból. Hasonló kedvezmény járhatna vezetéstechnikai vizsga után.
Nekem simán megérne 10-15K forintot, hogy olcsóbb a kötelező, és naprakész a kresztudásom.

Walaki 2008.05.08. 15:18:28

Ilyet tudnak fiatal nők is...
2-3 hete Pécs, Siklósi út nagyáruház parkoló:
Eseget az eső, rokkant parkolóba autó be, köldökig dekoltált cica telefonnal a fülén ki, 5 perc múlva vissza, rükverc, erős gáz 8 m-re mögötte parkoló zsírúj Laguna (sofőr bent ül) eleje reccs....csaj tovább telefonálva elindul, megtesz egy kört leparkol és kiszáll (még mindig 1kézzel telefonálva) megnézni mi történt... De legalább nem hagyta ott a helyszínt!

Lexon 2008.05.08. 15:20:02

Egyéves Önkéntes: Te mit kerestél a tök üres autópályán a belső sávban? Jól sejtem, hogy nem 130-cal érkeztél a lassabban haladó kocsi mögé?

zulu 2008.05.08. 15:20:37

Tudjátok, én még nem vagyok annyira vén, a 43-at taposom, de már annyira forrófejű ifjú sem vagyok, hogy mindenkit hülyének és szenilisnek tartsak 60 felett.
A helyzet az, hogy egy bizonyos kor felett megkopnak a reflexek, romlik a látás, a helyzetértékelő képesség, de ez mindenkinél egyéni korban kezdődik, és egyéni tempóban halad.
Az ilyen embereket tényleg ki kellene már vonni a forgalomból, éppen ezért volna az orvosi alkalmassági. Csak az a baj, hogy az orvosok egy része egy kis lóvéért a saját vak anyját is kiengedi a forgalomba.
De nem ártana kortól függetlenül egy pszichológiai teszt sem, rengeteg agyatlan barmot ki lehetne szűrni vele, aki potenciális gyilkosként most az utakon jár... Csak hát a hazai korrupciós helytetet ismerve esélytelen a dolog.

MetalStorm 2008.05.08. 15:24:41

Gera!

Teljesen mindegy, hogy milyen az utca, ha mindkét irányból behajtani tilos, akkor is ki kell hagyni annyi helyet, hogy egy létrás tűzoltós autó be tudjon menni rajta, ha szükséges. A forgalmi helyzet nem azt jelenti, hogy sima személyautók közlekednek, hanem bizony a megkülönböztetett jelzéseit használó mentő, tűzoltó és rendőr autó(k) is képesek akadálytalanul áthaladni.

Tehenke 2008.05.08. 15:25:30

Biztos, hogy én is vizsgára kötelezném, és aki cserben hagy valakit, azt ÖRÖKRE el is tiltanám a vezetéstől.
A vizsgákon amúgy helyzetfelismerést is néznék, szimulátorban éles veszélyhelyzeteket tesztelnék.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.05.08. 15:30:51

Valószínűleg volt rajta sapka, még ha 20 fok fölött is volt a levegő.
Csak mert tapasztalatom szerint a "papa sapkában" kategória a legveszélyesebb. A 20 éves golfos HMCS-k csak utána kullognak. :-)

Gera 2008.05.08. 15:31:22

Metalstorm: Biztos igazad van, de mintha a gyakorlatban nem így történne. Balról záróvonal, mellette két sáv, én még olyat nem láttam, hogy ilyenkor mindkét sáv üresen hagyna 5 métert, mert van egy kis vacak utca a jobboldalon.

Gyalogos (mert ilyen is van!!!!!!!!!!) · http://google.hu 2008.05.08. 15:37:34

Szegény nagypapám, már nem él, de ő 70 fölött is igen jól vezetett, csak a 80hoz közel érezte, hogy ez már neki nem megy, fárasztja is.... de balesete soha nem volt.... nem várta meg. Inkább abbahagyta az egészet és nem is lett semmi baj. Sajnos a legtöbb öreg nem látja be.
Egyik barátom nagypapája is 4szer (!!!) okozott balesetet és mind a négyszer megúszta, közel 90 éves bácsi, alig lát, kb nem hall semmit, emlékszem, az utolsó balesetnél az volt a mákja, hogy akinek nekiment, annak nem volt érvényes zöld kártyája meg még valamije... vele meg nem foglalkoztak... mai napig vezet, de hogy hogy... te jó ég...

De kétség se férhet hozzá, aki egyszer is cserbenhagy, elhúz a helyszínről, annak egy életre be kellene vonni a jogsiját.
Ugyanúgy, mint az ittas vezetőknek, egy életre, mindenféle mérlegelés nélkül. Úgyis túl sok autó van...

Muad'Dib 2008.05.08. 15:41:03

Mellékesen jegyezném meg, hogy én akinél elkezdtem vezetni tanulni anno gimiben 65 év körül volt. Az öreg versenyzett fiatal korában. A "béna" trottyos öregapó úgy vezetett ahogy itt attól tartok kevés ember tud. Lehet picit lasabb volt a reflexe, de olyan rutinnal rendelkezett ami bőven kiküszöbölte ezt... Szóval kár lenne általánosítani.

Perverzsrac 2008.05.08. 15:44:51

Nagyon ajánlom a blogíronak a South Park idevonatkozó részét. Megtalálható magyar nyelven is...

No jogsi 2008.05.08. 15:56:03

Anyám 55 éves. Ön és közveszélyes! Sokszor megfogalmazódott bennem is, hogy újra kéne vizsgáztatni 50 felett.Gyomorgörcsel és gúvadt szemekkel ülök mellette. Ezt kb. 5 Km-ig tudom megtenni, hosszabb utakat nem vállalok! Nyár végén visszakapom a jogsim,(amit azért vettek el, mert a szakadt suzukival otthagytam a több mint 100 pacis rendőr corollát.)Nagyon várom.

Muad'Dib 2008.05.08. 15:59:21

No jogsi 2008.05.08. 15:56:03
Anyádnál csak az a közveszélyesebb, hogy neked visszaadják a jogsit...

Johnny336 2008.05.08. 16:01:35

Szerintem azzal, ha belemész egy kocsiba, nem kell félned, hogy pofánvágnak.
Ha eltűnsz a helyszínről, és megtalálnak...na akkor félhetsz. De jogosan kapod a fülest, az is biztos. Ha valamit csinálsz, vállald érte a felelősséget.
Pl. asszonynak lepottyant a kocsiról az indexbúra Tesco parkolóban. Valószínű nekilökték a bevásárlókocsit.

No jogsi 2008.05.08. 16:02:02

Muad'Dib!
Nem is tudod az előzményeket! Nagyon hosszú!
Addig ne itélj..

Rocko- 2008.05.08. 16:02:35

argyre72 2008.05.08. 13:49:59
inkább vegély 40 pluszórát, minstem el egy életet.

dr.Létay Erzsébet · http://venszatyor 2008.05.08. 16:05:48

30 évesen lett jogsim. Azt mondta az oktatóm ( Palik Imre, nagyszerű oktató, az életem is neki köszönhetem ) Kisanyám, te lassú vagy. Lassúak a reflexeid. Ne akarj gyorsan menni, mert meghalsz! Érezhettem, hogy igaza van, mert megfogadtam a tanácsát. Hogy az azóta eltelt sok év során hányan lehüjepicsáztak, mert lassabb voltam az elvártnál, azt nem hánytorgatnám fel. De egy ideje már HÜJEVÉNKURVÁZNAK is, és ez bánt.
Azért nemtől függetlenül nincs mindenki minden pillanatban a topon. Esik a légnyomás, csikar a hasa, éhes, pisilni kell, feje fáj, másnapos, menstruál, vagy fog, vagy nem fog... Késésben van, elege van, melege van vagy fázik. Aztán összeszedjük magunkat, és általában a legpocsékabb napon is hazaérünk úgy, hogy nem gyilkoltunk meg senkit.
(Vagy csak nem vettük észre?) Kicsit türelmesebbnek kéne lenni, és úgy vezetni, hogy a másik - hülye, béna, suhanc, taknyos, vénkurva - bénázását is ki tudjuk védeni, ha úgy adódik. Ami persze nem mindig sikerül.
Azért próbáljunk vigyázni egymásra, ha lehet.

B.GY. 2008.05.08. 16:06:53

Az egyik haveromnak egy papa nem adta meg az elsőbbséget egy jobbkezes utcában?(Bp.)De úgy ment az öreg,hogy a haver corolla versoja az oldalára fordult,gazdasági totálkárra vettéka kocsit.Ugye rendőrség,miegymás.Azt mondja az öreg a rendőrnek."Biztos úr én nem tudom itt hogy vannak a szabályok,nem vagyok idevalósi"Jót röhögtek rajta.Azt mondja neki erre a yard"Papa a jobbkezes utca Mexikóban is jobbkezes"Remélem azóta nem vezet az ember.A biztosításról meg annyit,hogy azért fizet kevesebbet a 60 feletti sok nyugdíjas mint a 20-30 éves,mert ők kevesebben vezetnek már.Nyilván a biztósitó is a kissebségtől vesz le kevesebb lóvét,mint azoktól akik többen vannak.

Muad'Dib 2008.05.08. 16:08:20

No jogsi 2008.05.08. 16:02:02
Hát legyen. Mostmár érdekel, egész kiváncsivá tettél. :) Leírhatnád, hely van bőven.. :)

Bugajozsinemszepgyerek 2008.05.08. 16:40:54

egy HATVANAS 2008.05.08. 13:52:08
Bugajozsinemszepgyerek-nak, és a szerkesztőnek is üzenem; kedves édesanyádat, édesapádat is lehülyézed.

Senki nem lett lehülyézve, ezt a magam és a szerkesztők nevében is kikérem!
Valamint elhiheted, hogy nem a tuctuc-ot bömböltető tizenéves vagyok. Ezt üzenem balunak is. De látom nem vágjátok le, hogy mi a post lényege! Ugyanúgy, mint az előző esetemnél, mindkét sofőr a cserbenhagyás klasszikus esetét művelte! Nehogy már én legyek a paraszt aki ezt megemlíti! Voltam olyan rendes és felírtam a rendszámát, a károsultnak megadtam. Ha én nem vagyok, saját költségén javíthatja az autóját. Ha majd egyszer a parkolóban azt veszitek észre, hogy megnyomta valaki az autótokat és lesz egy tanutok, aki megmondja, hogy ki volt, ti is örülni fogtok, higyjétek el!
De igaz, dugjuk a homokba a fejünket

pammy 2008.05.08. 16:46:04

nem a lassan menésről van szó, arról van szó, amikor a kedves idős úr a kereszteződés után 150 méterrel fogja fel, hogy piros volt a lámpa, és a babakocsi úgy került a motorháztetőre... ezzel a lassúsággal van bajunk, a másik max idegesítő.
Ez nem érzelmi kérdés, mindenki megöregszik, és meghal idővel, nem háborogni kell, hogy mit képzelnek ezek a taknyosok, akinek még nem inge, ne vegye magára, akinek viszont már az, az ne üljön kocsiba.
A kezdő vezető egészen más téma, annak rutint kell szerezni, ahhoz pedig vezetnie kell, ha belejön, már nem lesz vele gond, de kevésbé öreg már senki se lesz...
Persze bárki hibázhat, egészséges fiatal emberrel is fordult már elő, hogy nem vette észre a közeledő motorost mondjuk, ez még nem ok arra, hogy a vakoknak is jogosítványt adjunk.... Az öregek helyzete annyival bonyolultabb, hogy nem köthető korhoz kinél mikor jön el az a pillanat, hogy fel kéne adni a vezetést, és ugyanakkor sajnos magától nem mindenki látja be. Szigorú ellenőrzés kéne bizony 65 felett. És bizonyos betegségek esetén azonnal be kéne vonni a jogosítványt (tartok tőle, hogy ez automatikusan nem történik meg).

akos696 2008.05.08. 18:46:55

Azért a kor-tapasztalat vitában is lenne némi érvem. Én a 26 évemmel kb annyit vezettem, mint a 78 éves nagyapám egész életében (évi kb 60e km).Ezt ő is elismeri, nem oktatgat, azt mondja, mellettem sokkal jobban biztonságban érzi magát, mintha ő vezetne. Pár éve még tűrhetően vezetett, azóta nem tudom, de rendszeresen járnak Pécsről a Balcsira, eddig még nem volt baleset. Egyszer mesélte, hogy Balatonról hazafele jövet nagy tempóban megelőzte őket egy szakadt tunning verda, benne 2 felnyírthajú kopasz suhanccal. 1-2 km-rel arrébb a kocsi az árokban, motor kiszakadva emberkék a mezőn heverésznek. Papa egyből satu, odaszaladt, az egyik sajnos már a haláltusáját vívta, de a másikon még lehetett segíteni (Papa orvos). Nagymamám is régen sokat vezetett, kb 10 éve (amikor már szerintem legalább annyi ideje nem vezetett) kitalálta, hogy mostantól ő a sofőr (mondjuk abban az időszakban a Papa nagyon rossz bőrben volt, azt hittük hamarosan jön a vég...). Én Bicajjal reggel negyed 6 kor Pécsről Siófók felé indultam, majd a nagyszülők Iregszemcse magasságában utol is értek. Mama a volánnál, mögöttük kb 1km-es sor, mama pedig nyugodtan integet a volán mögűl, mint valami 60-as évekbeli autóreklámfilmben. Én meg győztem nem odanézni, nehogy a feldühödött autósok rajtam álljanak bosszút. Utána megjegyeztem a mamának, hogy szerintem ezt a vezetés témát nem kellene annyira erőltetni. Azóta nem is vezet...

DEGEC 2008.05.08. 19:38:37

Zöld buzuki....keszd beigazolodni a teóriám...:-D

ittam minden szavát a cikknek:-DDD

deútálom őket:-P

Dred bíró 2008.05.08. 20:52:29

Meg kell kérdezni okmányirodás ügyintézőket, hogy milyen állapotú idős ember kap orvosi igazolást az alkalmassági vizsgán. Extra szitu: várjon már aranyoskám egy kicsit, mindjárt itt a Papi, csak nem tud sietni a járókerettel, és nekiment az ajtónak, mert nem látta, hogy csukva van. És kezében az orvosi alkalmassági papír. Jogsit meghosszabbítják, autó beül és ámokfut.
De nem csak az idősek elképesztőek. Előző autómat letolatták. Egy fiatal nő. Magyarázat: ő nem lát hátrafelé, amikor tolat. Neki speciális jogosítványa van: csak előre irányba szól. Kár: 150e Ft.

JobbraHajts 2008.05.08. 22:32:00

A mostani oregek nagy resze abban a szellemben nott fol hogy a fiataloknak kuss, az oregek meg megmondjak hogy mennek a dolgok aztan 10-20 ev mela hallgatas utan majd ok is automatikusan okosabbak a fiataloknal. Sajnos ez eleg melyen belejuk ivodott, es eszukbe sem jut hogy rajuk is vonatkoziknak a szabalyok.

EÖ (törölt) 2008.05.09. 07:25:26

Lexon 2008.05.08. 15:20:02

volt az 135 is , ha jobban belegondolok. :)

De sokkal több tényleg nem, először mindig próbálok szabályosan elhaladni mellettük, mert ha jobbról megyek és rámhúzza, akkor én leszek a hunyó...

laposmacska 2008.05.09. 11:28:23

Rocko-, ez tegnap volt? Azbeszt, de komoly, hogy a Focus meg a betonszállító elbambult bámészkodás közben...

ko.cka 2008.05.09. 12:19:02

59 éves vagyok, 21 éves korom óta rendszeresen vezetek. Soha nem volt balesetem (kopp, kopp, kopp), egyszer csúszott belém havas úton egy tükörradiálos hátulról, mert az én téligumis autóm meg tudott állni.
Sajnos már észreveszem, hogy a reflexeim nem azok a 30 éves korombeliek.
Véleményem szerint a gyakorlat hiánya okozza a problémát, na meg a szódásüvegszemüveges, járókeretes, csőlátós, nyakmerevedett vezetők.
Az alaphelyzet pedig kortól független, ha kárt okozok, nem lehet elfüstülni a helyszínről!!

Rocko- 2008.05.09. 13:22:39

laposmacska 2008.05.09. 11:28:23
ahogy nézem: igen.

nyelv-ész 2008.05.12. 11:37:57

bekov,

"...a 60év feletti sofőröket igenis tilcsákbe..."

Azért érdekelne, hogy mit mondasz majd ugyanerről a 61. szülinapodon. Már ha megéred.

Egyébként meg tilcsákbe a húszéves szőke plázacicákat is, akik otromba nagy rombolókkal (igen, X5, Q7 és társai) zúznak az utakon.

Nyilvánvaló, hogy nem az öregember a veszélyforrás, hanem a rutintalan vezető, meg az egészségi állapota miatt csökkent észlelőképességű vezető jelenti a veszélyt. Igenis, aki korlátozott a látásában, lassú a reakcióideje (kortól függetlenül), az ne vezessen.

tangara 2008.05.13. 13:29:01

Na igen, ez az a post, ami kiveri a biztosítékot!
Ismerősöm motorját tarolták le parkolóban, ráadásul igen komolyan! Betétlap, vagy telefonszám nincs, ugyhogy szopás. De rendes volt a tettes, mert talpára állította a motort, hátha nem tűnik fel, hogy nincs tükör, mindegyik idom sérült, futómű elszállt, stb. ráadásul ehhez nem 10-el kellett menjen.

nyergibergi 2008.05.15. 14:12:27

Édesapám 72 évesen odaadta a 120-as Skodáját az akkor 18 éves fiamnak, mondva:"nem nekem való már ez kisfiam, neked meg jó lesz tanulni"! Állítom, hogy tudott és szeretett is autózni, de nagyon örültem a döntésének! Be kell látni, a kor nem minden esetben előny, a közlekedésben meg biztosan nem! Sokan követhetnék a példáját!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása