Friss kommentek

  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ez a mentalitás öl

2008.05.12. 12:01 :: SilentSound

Általában, amikor képbe kerülnek a sebességkorlátozó táblák, erős többségben vannak azok, akik azonnal arra gondolnak, hogy biztos csak kintfelejtették, akár véletlenül, akár szándékosan, hogy az autósoktól újabb rakás pénzt szedjenek be. TheElf kicsit másképp áll hozzá a dolgokhoz. Lehet, hogy mindenkinek így kellene? De be lehet tartani egy 30-as korlátozást úgy, hogy a mögöttünk lévők tolnak, villognak, mutogatnak, hisz látszólag semmi ok nincs a korlátozásra? Ti mit gondoltok?
Sokan ismerjük a jelenséget, egy kinn felejtett 30as táblánál trafipax, és persze minden autós anyázik: Miért nem lehet ott mérni, ahol valóban veszélyhelyzet van? Lehet egyszerű választ adni: Mert a rendőr sem tudja, hol fog eléd lelépni a kisgyerek, ha tudná, nem mérne, hanem idejében megfogná. És lehet bonyolultabb választ is adni, én az utóbbival is megpróbálkozom.



Erdő jobbra, erdő balra, nem látsz semmi civilizációt, hirtelen egy tábla, 60ra kéne lassítani, majd kb. egy autónyival arrébb egy másik, feloldják. Mit csinálsz?

- Figyelmen kívül hagyod a táblát?
- Betartod a sebességkorlátozást, de felhívod a közútkezelőt, hogy szedjék be
- Odafigyelsz, mert biztos oka van, ha nem jösz rá mi, felhívod a közútkezelőt

Az első megoldás gyakorinak tűnik, hiszen mi lehet azon a pár méteren, ha nincs látható úthiba?

- út alatt vízfolyás, bármikor lehet úthiba ami veszélyes: Oda kell figyelni
- turistaút keresztben, nem tudod mikor jön az iskolás csoport (pedig hónapokig nem látod)
- a tábla csak a trafi miatt van kinn

Úgy gondolod az utóbbi szemétség? Én meg úgy, hogy javasolj jobb megoldást arra, hogy mérjék, az autós mikor nem rutinból megy, mikor kezeli helyesen és biztonsággal az ilyen táblákat. Mert a balesetek jelentős része ott kezdődik, hogy az autós megmagyarázza magának, miért nem kell betartani a kreszt.

Mert nem tudja, hogy az uralkodó szélirány meghatározza melyik oldalon lehet gond letörő faágakkal, nem tudja, merről jönnek a turisták, de feltételezi csak a közútkezelő lehet a hülye. LEHET, hogy 10ből 9 hülye táblát be kéne szedni, a gond ott van, hogy ezen az alapon a 10.-et is figyelmen kívül hagyod.

Hogy nem gondolkodsz el azon, hogy a gyalogosnak nem megadni az elsőbbséget hőségriadóban azt is jelentheti, hogy bizony ő sokat áll a hőségben, neki ott kinnt nincs klíma, csak szmog, ettől rosszul lehet, ha teszem azt cukorbeteg és nem tud idejében enni, szintén. Nem gondolkodsz, csak feltételezed nem veszélyes nem megadni az elsőbbséget, és jön az anyázás, ha megbüntetnek érte.

Hogy nem gondolkodsz el azon, hogy amikor bemész a kereszteződésbe, anélkül, hogy el tudnád hagyni, akkor lehet, hogy azon az úton aminek a forgalmát megfogod, nem sokkal messzebb egy mentő, vagy tűzoltó próbál előre jutni (te még nem látod). Nem gondolkodsz el azon a buszsávban, hogy a légkondi nélküli buszon a hőségriadóban hamarabb rosszul lesz az álló utas mint te a klimatizált autódban, amikor a sarkon kapsz ásványvizet is, ergo más életét, egészségét veszélyezteted. Nem gondolsz el a terhes nőn, az idős úron, a gyerekeken akiket veszélyeztetsz csak azon: nem látsz közvetlenül melletted olyan karambol esélyét éppen ami a te kocsidban is kárt tehet.

Ez a mentalitás öl.
És ezt pedig leginkább a kinnfelejetett, vagy uram bocsáss csak ezért kitett 30as táblánál lehet mérni. Mondj egy jobb helyet.

Ha nem lenne állandó probléma, állandó veszélyhelyzet ebből a mentalitásból, akkor nem lenne szükség arra a trafira sem, ami a csak ezért kitett 30as táblánál mér. Nem csak biztonsági szempontból, de anyagilag is feleslegessé vállna. Ugyanis betartanád a 30as tempót, és nem lenne bevétel. Érdemes a mentalitáson változtatni, és kevesebbet bosszankodni a ravasz trafi miatt.

275 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó büntetés kresz gyorshajtás lehúzás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrZed001 2008.05.12. 18:29:59

"A sofőrnek az a dolga, hogy betartsa a szabályokat, nem az, hogy eldöntse, értelmes-e vagy sem."
4-es főút, Albertirsa - Szolnok szakaszon min. 4 éven át volt kitéve 40-es tábla, mert az út mellett új út készült.
1) azza köcsög aki ezt meg mert tenni?
2) miért nem verték az autósok halálra?
3) autópályánál amikor egyik oldalt lezárják, túloldalt építkeznek (mint tették itt is) 80-as tábla szokott kint lenni.
4) egy számjegyű fő-főút, forgalomra M3 x2 .. mindez 40-el .. 40 kilóméteres dugót láttatok már?
5) pár IFÁn kívül ki tartotta be? (mert az úgyse ment volna többel) .. átlag min 60 volt, fotóztak is a semmirekellő zsaruk.

Szóval igenis támogatom, hogy aki kint felejt (akár csak estére) egy ilyen felesleges táblát -> ZÉRÓ TOLERANCIA -> 3 milliós bírság -> reggel már ne legyen ott

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.12. 18:30:42

ipiapacs, dobj nekem egy mélt, majd én felvilágosítalak kicsoda...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 18:33:31

Amit cso zsi mond az is érdekes, mert alapvetően tényleg arról van szó, hogy ahol egy tábla valóban csak ideiglenes és ott lehet felejteni, ott mobil táblát célszerű használni. Mert életszerűtlen az, hogy letáblázol egy szakaszt útépítésre hivatkozva, mert kiépítesz (beton + fémoszlop) egy drágább táblát, mert két hétig utat építesz.

Ha valahol a táblának oszlopa van, oda általában elve szánnak valamilyen állandó táblát is. Nyílván a fenti képen a buszmegálló miatt terveznek oda pl. sebességkorlátozást :)

gmower (törölt) 2008.05.12. 18:41:06

[TheElf]

Nincs, ott kb. kát éve kezdték el felújítani a burkolatot, de már egy éve nincs semmiféle építkezés, táblák maradtak. Néhány szakaszon fel van marva az aszfalt, az a legjobb, mert ott igen jól tapad az út, és nagyon sima is, azon 120-al szoktam menni, holott 40-es tábla van. Mivel az egész út töltésen van, jobbra a Duna, balra szántóföldek, így az óvodáscsoportok megjelenésének igen kicsi a valószínűsége. De biztos én vagyok a gyilkoshajlamú állat, és azzal az égvilágon semmi probléma nincs, hogy elkezdenek felújítani egy EGYSZÁMJEGYŰ főutat, és félbehagyják a munkát immár több, mint egy éve. Persze biztos itt is az érvényesül, hogy van ott autópálya, menjünk azon, igaz, hogy az egész nincs 40 km, de le van szarva fizess érte ugyanannyit, mintha 200 km lenne. Na ettől nekem hányingerem van, és igenis le fogom szarni azokat a táblákat. Ez nem balesetmegelőzési célokat szolgál!

"Ha a szabályokat a többség már nem tartja be, akkor el kellene gondolkozni azon, hogy jók-e a szabályok."

autosave 2008.05.12. 18:59:03

TheElf: Amerre én járok, még soha nem láttam gyalogost a vasúti átjáróban, ellenben több éve nem jár arra vonat, ugyanis a sín le van zárva földből emelt dombbal. Ott is 40. Na ne szórakozzanak.

Mellesleg ha a gyalogos éppen ott megy, nyilván nem megyek el mellette 90-el. De ha nincs ott, akkor ne legyen az az indok, hogy persze, napi egy van. Majd ha látom őt, akkor miatta lassítok, mert ember mellett nem megyünk el 90-el. Talán még meg is várom, amig átsétál és kikerülöm utána.

De ez nonszensz, hogy ilyen mondvacsinált indokkal korlátozva van a forgalom 99%-a.

eMeL 2008.05.12. 18:59:08

promega:
Aruld mar el, miert akarod annyira nagyon buntetni azokat, akik 180-as tempoval suhannak az autopalyan?
Nincs rajta se gyalogos, se biciklis, nincs gond a keresztezodesekkel, max a belso savba csigatempoval, figyelmetlenul kimereszkedok jelentek veszelyt, de ugy altalaban el lehet mondani, hogy nyugis. Ezzel szemben egy varosban barhol eledugorhat valaki, minden sarok veszelyt.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 19:06:21

megmondo: A KRESZ nem egy mai jogszabály, nagyon sok területen korszerzűsítésre szorul, az egyik ilyen helyzet nyílván a vasuti átkelők kérdése, a másik nyílván sok új kiegészítő tábla (pl. csak esőben kelljen lassan menni), a harmadik szerintem az övezetekkel, zónákkal kapcsolatos, a negyedik az autópályán előzés (megtiltanám a belső sávban lévő forgalom jelentős lessításra kényszerítését).

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 19:08:10

gmower: Ebben az esetben az a gond, hogy az útépítés még nincs kész, de nem is dolgoznak mert nincs pénz, amíg nincs átadva, elméletileg nem jó az út, nem felel meg az előírásoknak addig lesz tábla is.

Az okot a magyar közbeszerzésekre vonatkozó szabályok kapcsán keresd.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.05.12. 19:16:16

Ez egy hülyeség. Gyógyítani kell a szerzőt.

zoli 2008.05.12. 19:17:42

A szabályokkal 2 dolgot lehet tenni, ha együtt akarunk élni embertársainkkal:

1, betartani
2, megváltoztatni.

Kinek mi a könnyebb? Én nagyon lusta vagyok, így inkább betartom, akármilyen baromság is. TÚl sok macera lenne a megváltoztatást elintézni.

Ha meg éppen olyan kedvem van, és SENKI NEM ÉRDEKEL, MERT ÉN VAGYOK a JANI, akkor nem tartom be a szabályokat. Ha ilyenkor megbüntetnek, akkor megérdemlem. És pláne dögöljek meg, ha miattam baleset is lesz. (sajnos volt már, és nagyon utáltam magam, azóta az eszemet is használom vezetés közben)

Szóval a lényeg: amíg nem mi hozzuk a szabályokat, addig egyszerűbb betartani őket, nem pedig azon agyalni, hogy jó-e a szabály vagy sem.

mxplanet 2008.05.12. 19:28:35

vagy körültekintően megszegni :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 19:37:38

zoli: Vagy népszavazást kezdeményezel, esetleg népi kezdeményezés, stb.

Ne adj isten képviselőnek levelet írsz.
Elmész a fogadóórájára megvitatni vele a szabályokat.

Lehet egyesületet csinálni, civilként résztvenni az előkészítő munkában, és ha nem érdekli a politikust akkor ismét jön a népszavazás.

A tiltakozóknak a szája jár, személyeskednek, de nem próbálkoznak ilyesmivel, pl. mert tudják, nincs igazuk.

cso zsi 2008.05.12. 19:47:50

" eMeL 2008.05.12. 18:59:08"
Még mindig alkalmatlanok az autópályáink és az járművezetőink a nagysebességű közlekedésre.
A pálya azért, mert csak két sávos, és bizony a 90-nel haladó tgk-nak is kell néha előznie. Rendben, tiltsuk meg nekik.
Akkor meg az lesz a baj, hogy nem lehet közéjük besorolni, vagy cammogni kell mögöttük 1-2 km-t, amikor el akarod hagyni a pályát.
A 130 és néhány országban ennél magasabb engedélyezett sebesség (ahol van harmadik sáv tgk tilalommal) európai kiváltságnak tűnik.
A világ más táján, -valódinak tűnő demokráciában, ámde szigorúbb rendőrséggel-, jó minőségű 3-4 sávos utakon 110 körüli a legmagasabb engedélyezett.
Hová rohanunk?

zoli 2008.05.12. 19:50:31

TheElf: na ezért írtam, hogy lusta vagyok. Sok módszert leírtál, de mindhez idő kell. Sokkal több idő, mint amennyit a vitathatóan elhelyezett közlekedési táblák miatt elveszítek utazáskor. Ha naponta autóznék, biztosan jobban izgatna a dolog, de így nem, így inkább betartom az értelmetlen szabályokat is. ráérek.

gmower (törölt) 2008.05.12. 19:51:53

[zoli]

Te kiváló polgára lennél egy diktatúrának, a demokráciák viszont általában másképp működnek. Minden demokráciában -így elméletileg Magyarországon is- a szabályok azt a célt szolgálják, hogy az adott társadalomban élő polgárok szabadságát és biztonságát biztosítsák. Ha mindenki úgy gondolkozik, hogy egyszerűbb betartani, mint tenni valamit egy indokolatlan szabály ellen, akkor bizony a vezetés magabiztossá válik, hisz látja, hogy a néppel mindent lenyelethet. És akkor szép lassan el is jutottunk a mai Magyarországra.

Pénteken egy vidéki városban történt, hogy szabályosan leparkoltam, vasárnapig ott is állt volna, csak valami benne maradt, amire szombat délután szükségem volt. Elmentem az autóhoz, amin volt egy kedves kis cetli, hogy tilosban állok, feljelentettek. Az utca elejére elsétálva döbbentem meg csak igazán: az addig ott fixen telepített 30-as táblára (nem alá vagy felé, rá!) DRÓTOZTAK egy megállni tilost. Na több se kellett azonnal bementem a kapitányságra, hogy mi a rossebet képzelnek, tegnap (amikor leparkoltam) még nem volt ott a tábla, meg különben is van jobb dolgom ennél.Erre azt tudták mondani: "szerencsém van, hogy hétig bementem, így csak figyelmeztetnek."!!! (pünkösd miatt rakták ki egyébként)

Gondolkozhattam volna úgy is, hogy én vagyok a hülye, megérdemlem a büntetést... Ha nem mentem volna be hétig, akkor perre is viszem, mert ilyet nem lehet megtenni! Szerintem egy demokráciában így kell viselkedni, nem lenyelni minden szart, amit megpróbálnak lenyomni a torkunkon.

mxplanet 2008.05.12. 19:52:29

szumma szummárom aki nem akarja, az nem tartja be.
úgyis kevés rá az esély, hogy annyiszor elkapják.

mxplanet 2008.05.12. 19:57:28

gmower!

nekem hasonló story miatt lesz 22-én tárgyalásom mert kifogással éltem.
kurvaisten hogy nem fogok fizetni!

zoli 2008.05.12. 19:59:37

gmower, én benne vagyok.
akkor mostantól mindenki minden hülye szabályt tartson be, de azonnal tiltakozzon az illetékes helyen. Én is így fogok tenni, ha egy szabályt ostobának találok, vagy egy jelzőtáblát feleslegesnek. Szerinted van esély?

gmower (törölt) 2008.05.12. 20:08:45

[Zoli]

Nekem nem kellett 30 ezer forintot (ugyanis a tilos parkolás is fix lett május 1-el) fizetnem, de alig várom, hogy megjöjjön a határozat a figyelmeztetésről, mert még az ellen is reklamálni fogok :) Ami nem jogos az ellen lázadni kell!

[mxplanet]

Semmiképp ne fizess! Nekem a Centrummal van még egy ügyem, ott pedig NEM volt tábla (ezekkel a táblákkal csak a baj van :D:D:D)

mxplanet 2008.05.12. 20:16:37

én tavaly szeptemberben raktam le a munkába járós autómat pénteki napon győrben a rakparton,feljöttem pestre,mikor hétfőn mentem érte, árvíz veszély miatt két oldalról behajtani tilost raktak ki.fel is jelentettek szombati napon a rendőrök. azóta megy a herce-hurca.

poli 2008.05.12. 20:17:54

Még egy pár adalék:


1. kb két éve Szolnok és Budapest viszonylatában kb 20km hosszan ( a 100-ból) , illetve jelenleg is Jászberény és Szolnok között, a helyi kht, a kátyú miatti felni kárral kapcsolatos perek elkerülése céljából ( ez persze csak pletyka)az kitette a 60km-es táblát.

2. a rendőrök is ott állnak meg ahol jól lehet mérni ez nem mindig esik egybe az igazán veszélyes helyekkel. Ilyen pld Szolnok -Törökszentmiklós közötti négysávos szakasz végén van egy kb 2km-es egyenes , ahol még meg lehet kerülni a lassabb tehergépkocsikat, ideális mérési pont. Ellenben az azt követő kb 5 km - ahol már több halálos baleset történt - már nem olyan "kényelmes" pénzbehajtási hely. Lehet találgatni, hol szokott többször mérőkocsi állni.

Z 2008.05.12. 20:24:06

FÉLELMETES barom egy írás ez. Ami öl, az az ha ilyen ökrök mint az író, ilyen magabiztossággal párosítva elhagyhatják a gumiszobát.

Gera 2008.05.12. 20:28:46

Kicsit off, de valaki idézze már be a kreszből azt a részt, hogy mikor lehet átlépni a záróvonalat, mert én nem találom.

Rav Antal 2008.05.12. 20:39:13

Gera:

Google: kresz, záróvonal

18/1/c:

"záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;"

Gera 2008.05.12. 20:48:23

Már elnézést, de ez nekem is megvolt :)
Arról beszélünk, amikor szimpla záróvonal van. Többen állítják, hogy a kresz szerint át lehet lépni, ha csak így tudod kikerülni a szabálytalanul parkolót. Arra lennék kíváncsi, hogy ez hol szerepel a kreszben.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 21:00:26

Gera: Jó kérdés, de gondold végig, ha ahol a záróvonal mellett terelővonal van, azt átléped, rendben. És visszamenni a saját sávodba utána szabad?

Elméletileg a jogszabályt a jogalkotó szándéka szerint kell értelmezni, nem tudom, hogy a rendelethez fűzött indoklás, kommentárok, stb. elérhetőek-e valahol, de döntő lehet jelenesetben.

Amúgy közvetlen balesetveszély elhárításánál ha jól tudom más szabálytalanság is belefér.

mxplanet 2008.05.12. 21:04:29

Gera: Jó kérdés, de gondold végig, ha ahol a záróvonal mellett terelővonal van, azt átléped, rendben. És visszamenni a saját sávodba utána szabad?--az kötelező :D

közlekedési bűnöző 2008.05.12. 21:57:49

cso zsi:

"A 130 és néhány országban ennél magasabb engedélyezett sebesség (ahol van harmadik sáv tgk tilalommal) európai kiváltságnak tűnik. "

Álmodsz.... A8-as autópálya Németországban, München, Stuttgart, Karlsruhe irányban 500 km-en keresztül 2 sávos és ebből 300 km legalább full speed szakasz...

lanciabacci 2008.05.12. 22:44:42

Igen, tényleg nem ártana másképp gondolkodni, de nem így. A kintfelejtett, értelmetlenül kitett és felesleges táblák devalválják a valódi veszélyre figyelmeztetők hatékonyságát. Aki állandóan farkast kiált, annak végül nem hisznek akkor sem, ha tényleg jön. Ennek a poposzos túlszabályzásnak egyébként itt hagyománya van még a monarchiából, ahogy a kuruckodásnak is. Így pedig nehéz lesz, bármilyen okosnak is gondolja magát a megmondóember. Értelmes, tisza, hiteles és átlátható szabályok kellenének. Ja, és nem csak a közlekedésben.

lanciabacci 2008.05.12. 22:45:55

poposzos=poroszos

cso zsi 2008.05.12. 23:01:33

" közlekedési bűnöző 2008.05.12. 21:57:49"
Januárban néhányszor átszaladtam az A3-on hosszában. Bizonyára az időjárásnak (verőfényes, hómentes, tavaszi jellegű) volt betudható, hogy a kétsávos szakaszokon tgk-nak 80, szgk-nak 100-as limit volt.
Ha az előírt 60-nal lépted át a határt, akkor a nagy tájékoztató táblán elolvashattad, hogy általában nincs korlátozás, de a javasolt az ott is 130.

Géza 2008.05.13. 00:27:16

Tisztelt Hölgyek és Urak!
Tüntessünk azzal ez ellen a geci rendszer ellen, hogy betartjuk a geci tábláikat (ezt teszem május 1 óta). Így nem éri meg nekik 30 milliós traffipaxot venni. Gyűjthetnénk esetleg aláírásokat népszavazásra, de a legcélszerűbb alkotmányossági panasszal élni az Alkotmánybíróságnál (én már fogalmazom a sajátomat). Betartanám a szabályokat, ha lenne értelmük, és nem a közútkezelők hárítanák velük a felelősséget vagy a környékbeliek próbálnák elterelni a forgalmat 30-as táblákkal.
Május 1 óta az a legnagyobb problémám, hogy nem találok megfelelő sebességfokozatot 50-re, kettesben pörög, hármasban rángat. Olyan a rendszer mint a kúrmányrendelet, amiben szabályozzák...

rbalint88 2008.05.13. 00:29:50

namármost. többen írták, hogy az ilyen táblákat ki kellene szedni. kérdem én, autóúton hány méterrel előtte kell kitáblázni? na okosok? 150-250méter! szóval nem baromság mindig, csak az esetek 98%-ban, de akkor nagyon. a levélírónak igaza van egyébként nagyon sok dologban, de a hsz-ek nagy többsége is részben igaz.
én annyit tennék hozzá, hogy ha nem ez rögzült volna az emberek agyában, hogy a 30as tábla csak pénzbehajtás miatt van, akkor sokkal jobban betartanák a szabályokat. a hatóság is hülye, mert erre áll rá, nem a közlekedés biztonságosabbá tételére. szóval itt az a gond, hogy a hatóság nem akar belelátni az emberek fejébe, igényeibe, képességeibe, valamint szvsz néhol direkt kibasznak az emberrel, de az emberek sem hajlandóak emiatt nyitni, vagy figyelembe venni a szabályokat. szóval, kedves emberek, kedves hatóság, próbáljunk érdekegyeztetni egymással!

MrZed001 2008.05.13. 01:31:24

poli:
"1. kb két éve Szolnok és Budapest viszonylatában kb 20km hosszan ( a 100-ból)"
jó lesz az az fél évig 45 km (Szolnoki első lehajtó), 3-4 évig 30-35 kmnek is.
Sőt, miután végre 4 év elteltével Albertirsa után elkészült a 4 sávos rész (teljes és csodálatos 3,7 km, melyből 0,7 km kb mintha a régi M7-es felszedett döcögős zakatolósa lett volna), és még ezen a 4 sávos részen is majd 1 évig 40-es tábla volt kitéve (veszélyes ám a 4 sávos autóút, nehogymár haladjon azza marha ... de érdekes ma már 110-es tábla van rajta pedig nem csináltak vele semmit)

Mellesleg a legviccesebb az volt, hogy a 40-es táblát kiegészítették, hogy laza útpadka, kőfelverődés miatt, aztán ahol már lehetett menni, ott meg sokkal rosszabb volt az út széle ... urban legend, de állítólag a kivitelező ezzel zsarolta a megyét, hogy adjon több pénzt (nincs közút, elmennek a befektetők, ... tették is ezt szépszámban)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 02:40:57

Mással is így van, hogy a 30 és 50 km/h-t nem szereti a kocsija? 40-nél nekem kellemes 1800-as fordulton pörög a motor, azt szereti is. 30-nál vagy alapjárat 3.-ban vagy pörgő motor 2. fokozatban. Dettó az 50-nél, csak 3.- ban nem szereti a 3200-es fordulatot, negyedikben meg kb. alapjárat. A 60-at negyedikben érzi a gép ideálisnak.
Direkt basznak ki velünk és a kocsival, vagy az autógyártók sötét paktumáról lenne szó a világ kormányaival? Emlékeztek még remélem, amikor 60 volt a megengedett és szemernyivel sem volt több baleset _arányaiban_!

közlekedési bűnöző 2008.05.13. 07:17:17

cso zsi:

"Ha az előírt 60-nal lépted át a határt, akkor a nagy tájékoztató táblán elolvashattad, hogy általában nincs korlátozás, de a javasolt az ott is 130. "

A javasolt 130 kmh az Németo.-ban azt jelenti, hogy nem b...nak meg, ha (napfényes, száraz) időben akár 250-nel mész. Az nem kötelező!

És én az A8-ról beszéltem. Az A3 (Nürnberg, Würzburg, Frankfurt) az kicsit jobb minőségű az A8-nál.

Saabi 2008.05.13. 07:27:19

Géza: érdekes, én négyesben abszolválom az ötvenes sebességet. Lehet, hogy autót kellene cserélned? Vagy lábat? Vagy közlekedési eszközt? Mondjuk tömegközlekedésre, a vezetést meg hagyd meg azoknak, akik értenek hozzá?

zoli 2008.05.13. 07:54:39

Mindenkiek más autója van. Nekem 5.-ben is elballag 50-nel, ha nem kell gyorsítanom. Márpedig lakott területen miért kéne...Szóval 0-1-2-5. és már megyek is.

ihatethisindapassthingy 2008.05.13. 08:02:06

Saabi, én harmadikban viszem az 50-et, 2100-2300-as fordulat körül, negyedikben ennél a sebességnél 1700-1800 körül pörög a motor és a legkisebb gázadásnál átlépem az 50-et. Nekem a magasabb fordulatszám fekszik jobban, mert a kocsi gyorsabban reagál a gázra, erősebb a motorfék és a fogyasztásom ebben a tartományban a jobb (az emelkedőkről nem is beszélve). Szóval embere válogatja :)

Viszont ha már idióta táblázás (vagy közlekedési eszköz váltása :). Az M3-ról Budapestre érkezve tegnap kihagytam valamit, vagy tényleg úgy van kitáblázva, hogy autopálya végét jelző tábla alatt Budapest határát jelző tábla, majd még jó 20 méterre mögötte a 80-as limit tábla? Ha nem néztem be, akkor nem kellene a korábbi 100-as korlátozásról max. 50-re lassítani arra a 20 méterre?

Saabi 2008.05.13. 08:18:13

ihatethisindapassthingy:
Az egy dolog, hogy te hogy szeretNÉL vezetni. Persze, az én autóm is jobban reagál, ha hármasban tolom az ötvenet, de az alacsonyabb fogyasztást kétkedve olvasom.
De nehogymár attól függjön a KRESZ betartása, hogy az autósnak hogyan kényelmesebb! És el nem hiszem, hogy az elmúlt tíz-tizenöt évben készített autóknak komoly kihívást jelentene tartósan ötvennel közlekedni. Ez inkább csak a falábú sofőreiknek probléma.
Akinek meg négyesben ötvennél rángat az autója, az keressen gyorsan egy szervízt vagy egy bontót.

ihatethisindapassthingy 2008.05.13. 08:33:41

Saabi, nekem megfelel az 50km/h és gyakorlom is, ha a forgalom tempója engedi.

Az alacsonyabb fogyasztás harmadikban nincs mérve, de ez egy olasz kisautó, amit valszeg pörgősebb vezetéshez hangoltak, mert tartósan 2500-nál fogyaszt a legjobban utazóban (pont 90km/h), így kétlem, hogy az 1700-as fordulat jobb lenne neki, mint a 2200, főleg emelkedőn. És hangsúlyoznám a motorfékhatást is - azt már így is észrevettem, hogy jóval kevesebbet fékezek az átlag autósnál.

Ahogy az angol mondja, your mileage may vary. Vagy dízelt vezetsz :)

storyline :) 2008.05.13. 08:50:50

Észrevettétek azt a nagyon szerencsés hozzáállást, hogy a trafi előtt mostmár sokkal gyakrabban villantanak honfitársaink?

Ezúton is köszönném mindenkinek a segítő hozzáállást!

EBEUSS (törölt) 2008.05.13. 09:05:12

Dövan: Bizony észre! :)

Tegnap délután én is folyamatosan jeleztem a bécsi út bevezetőjénél. :)

tangara 2008.05.13. 10:10:46

Üdv!

Így van, villogjunk csak! Dícséretes! Ha már a törvényi kötelezettségnek nem tesznek eleget, és nem jelentik be előre, hogy hol lesz... Pontosabban csak egy részét valják be!

Tartsunk be minden szabályt? Most komolyan, megpróbálta már valaki? Mert idegösszeomlás nélkül nem lehet!
Nem az a sátán, aki gyorsan megy, hanem aki ezzel másokat veszélyeztet! Van különbség! Nem is kicsi!
Valóban be kéne tartani a szabályokat. Pédául bamba söfőröknek nem kéne megállni a kereszteződésban. 2 rendőr, és már büntethetünk is. Netán a párhuzamosan, csak 5 percre jöttem parkolókat. Ehhez 1 rendőr is elég. Jobbra tarts kispajtás, még akkor is, ha 2 km múlva balra fordulsz. Folytathatnám azokat, ami miatt én pontosan annyival fogok menni, amennyit biztonságosnak érzek. Ahol sokszor járok, ott gyorsabban, ahol ritkán, vagy soha, ott körültekintően. Leszarom, mi van kint az út mentén, mert az manapság maximum ajánlásra, vagy történelemkönyvnek jó, másra nem.

kkritt 2008.05.13. 10:12:50

Ha valaki "rugalmasan" kezeli az általa értelmetlennek és feleslegesnek vélt sebességkorlátozó táblákat, és ennek folyományaként veszélyeztet engem vagy a családomat, netalán balesetet is okoz, akkor én az illetőt nyomban és helyben főbelövöm, felakasztom, agyonverem, véglegesen dezaktiválom (nem kívánt rész törlendő!) stb., majd a tárgyaláson kifejtem, hogy nézetem szerint az emberi jogok nyílatkozatában, a magyar alkitmányban és még néhány helyen rögzített és biztosított emberi jog, minden személyre való kiterjesztése értelmetlen és felesleges, és javaslom, hogy a továbbiakban mindenki más is tegyen hozzám hasonló módon, minden másban, valamint ezk alapján kérem a különös kegyetlenséggel elkövetett emberölés vádja alólo felmentésemet. Éljen az egyszemélyes demokrácia és a hülyeség! Pont!

kkritt 2008.05.13. 10:15:33

Bocs, az élethez való jogra gondoltam!

gmower (törölt) 2008.05.13. 10:45:47

[kkritt]

Idézem neked egy jóval korábbi hozzászolásom:

Sziasztok!

Ilyen demagóg posztot rég olvastam. Szerintem jelentkezz kormányszóvívőnek, jó lennél benne :)

Mindenki figyelmébe ajánlom a legfrisebb statisztikát:

baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/down/2008_marc.pdf

Azért érdemes most megnézni, mert bele fogják magyarázni később, hogy a balestek számának csökkenése a május 1-el életbe lépő nagy szigor miatt van. Ezzel szemben 2008 első három hónapjában 10,69 %-os (457 db) volt a csökkenés 2007 azonos időszakához képest, objektív felelősség nélkül is. Az ittasan okozott valóban jelentősen csökkent (ami igen örvendetes), de ez az egész csökkenés felét sem teszi ki (201 db).

A budapestit érdemes még alaposabban átnézni:

Baleset oka szerint:

elsőbbségi jog: 262 (30, 93 %)
gyalogos hiba: 156 (18,42 %)
kanyarodás: 141 (16, 65 %)
gyorshajtás: 90 (10,63 %)

Most akkor miért is csak a gyorshajtást büntetik? A gyalogosokat, bicikliseket, segédmotorosokat miért nem? Budapesten miért nincsenek mozgó járőrök, akik a balesetek valódi okozóit próbálják megbüntetni? Talán azért, mert egyszerűbb kiállni egy 2*2 sávos, nyílegyenes, gyalogosmentes útra büntetni, ahol nyilván a többség nem tartja be a sebességkorlátot... Sajonos ez egyáltalán nem a balesetmegelőzésről szól, a cél az EU direktíva betartása (ti.: 2010-re a 2000-es felére kell csökkenteni a halálos balesetek számát) úgy, hogy közben egy csomó bevétel is legyen. Hogy közben -autópályák hiányában- lehetetlenné válik normális időn belül eljutni bárhová? Kit érdekel, ez nem rólunk szól, még csak nem is értünk van.

gmower (törölt) 2008.05.13. 10:50:08

Ja és még hozzátenném, akármennyire gondoljátok azt, hogy az autópályákon "száguldozókat" (ha pl. 160-nal mer menni) fel kéne akasztani, ugyanis az a rideg valóság, hogy az első három hónapban pályán NEM TÖRTÉNT személyi sérüléses baleset (még csak könnyű sérlüléssel járó sem!)

storyline :) 2008.05.13. 10:54:10

"gmower 2008.05.13. 10:45:47

Baleset oka szerint:
elsőbbségi jog: 262 (30, 93 %)"

Igaz, hogy nem Mo.n élek, de mióta egy terrano 2-t hajtok, valahogy mindig megkapom az elsőbbséget...

storyline :) 2008.05.13. 11:07:06

"gmower 2008.05.13. 10:50:08
Ja és még hozzátenném, akármennyire gondoljátok azt, hogy az autópályákon "száguldozókat" (ha pl. 160-nal mer menni) fel kéne akasztani, ugyanis az a rideg valóság, hogy az első három hónapban pályán NEM TÖRTÉNT személyi sérüléses baleset (még csak könnyű sérlüléssel járó sem!)"

Sokak számára nehéz lehet belátni, hogy az autópályás 160-180as tempó semmivel sem veszélyesebb, mint a főúton való 90. Ennek több oka is van, pl az, hogy pályánként egy irányba mennek az autók, nem nagyon kerülhet állat az útpályára, akinek megy 180at az autója, az általában meg is tud állni. A probléma itt is sokszor azokkal van, akik a kormányra harapva vezetnek. Eleve a 80-90es tempójukkal, azzal, hogy nem látják a környezetet, hanem szinte szugerálják azt a sávot amiben haladnak, ha mégis előzni próbálnak egy kamiont, akkor nem néznek a tükörbe, nem tudják felmérni, hogy kimenjenek-e az érkező elé, vagy sem, a 75 lovas autóval rágyorsítani se nem tudnak, se nem mernek.

Erre mit csinál a magyar rendőrség? Bekamerázza az autópályákat, aztán dicsekszik, hogy 30%-al csökkent a balesetek száma. 10 helyett meghaltak 7-en. Azzal már nem számolnak, hogy a párhuzamos utakon azok, akik nem vettek matricát, azok közül meg meghalnak 700 helyett 900-an, mert ott is sokan ha szembeelőznek velük jó erősen megszorítják a kormányt ahelyett, hogy lehúzódnának.

Durva dolog, de az evolúció itt is működik. Az erősebb, aki jobban tud vezetni, felkészültebb, képzettebb, az jobb eséllyel marad életben. Tehát nem csak azt kellene nézni, hogy valaki be tudja-e magolni a kreszt, hanem azt is, hogy hogyan reagál bizonyos helyzetekre. Nem azt kellene nézni rutinvizsgán, hogy 3 km/h sebességgel végig tud-e szlalomozni 4 bója között, hanem azt, hogy ha hirtelen feltűnik előtte egy akadály, akkor ki tudja-e úgy kerülni, hogy ne tarolja le az út mellett a fél erdőt...

gmower (törölt) 2008.05.13. 11:16:16

[Dövan, megaMPG^3, 30-, járókeret]

Maximálisan egyetértek! Jelentősen nehezíteni kellene a jogsiszerzést, pl. kötelező vezetéstechnikai tréninggel. Meg ugye az is elég érdekes, hogy velem szemben is előztek már optimista módon, de valahogy én mégis képes vagyok lassítani/megállni + lehúzódni. Attól még persze hülye barom, aki így előz, de a másik félnek se arra kéne várni, hogy teleportáljon a szembejövő...

tangara 2008.05.13. 11:30:08

Kicsit kibővíteném az előzőt: Amit én biztonságosnak érzek, az nagy valószinüséggel másoknak is az. Tehát a rugalmasságommal nem törekszem másokat árokba szorítani, sőt! Minél gyorsabban próbálok eltűnni az útról, hogy több hely legyen. Azzal, hogy gyorsabban megyek, pontosan tudom, hogy majd a féket is használnom kell. Fogjuki már fel, nem az a veszlyes, aki gyorsan megy, hanem az aki nem tud megállni! Óriási különbség! Nehéz szelektálni a két katogóriát, de a bamba, az 30-ról sem fog megállni, aki viszont észnél van, és a körülményeknek megfelelően halad, az meg fog tudni 50ről is. netán hamarabb észreveszi...stb

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 12:11:30

gmower: Egy intézkedés elvben 3szor is befolyásolja a jónépet:

1. Amikor bejelentik
2. Amikor ténylegesen bevezetik
3. Amikor betartatják

Szerintem a most folyamatosan hozott döntések hatása emiatt összemosódik, és egymásra is épül, de én további csökkenést várok a következő 1 évben. Pont azért, mert mindig van valami új, ami az embereket a kicsit szabályosabb közlekedés felé tereli.

Ezen felül akad egy fontos szempont. Nyílván nem a 30000es tétel az amire ez igaz, inkább a nagyobbak. Ez pedig a felelős magatartás kérdése.

Nyílván aki iszik és vezet, az amikor éppen józan, akkor sem lesz egy olyan ember aki "minden körülmények között felelősen dönt", hanem inkább lazán értelmezi a szabályokat. Ergo: Ha őt egy piás nap után kivonod a forgalomból, akkor másnap józanon sem fog azért csattanni, mert...

Ha valakit a 30as táblánál lefényképezel 85tel, és a 300.000es büntetést nem tudja kifizetni, nem lesz pénze benzinre, az másnap nem csak a 85ös tempót nem fogja tartani, de nem fog szlalomozni sem.

Amúgy a gyorshajtás nem csak önmagában veszélyes, sőt. Sokkal inkább az a probléma, hogy a gyorshajtás miatt a szabályosan, vagy kevésbé szabálytalanul közlekedő feltart.

Az ilyen után megjelenik a másik tolása, a nem megfelelő követési távolság, megjelenik a szabálytalan előzés (mert miért is tart fel), a közúti szlalom, stb. mert az okos ember azt hiszi, neki joga van gyorsabban haladni.

Alapvetően ez is egy komoly baj a gyorshajtással.

Persze a gyorshajtás másik következménye, hogy a forgalomszervezési okból kinn lévő táblák hatástalanok, nem kerülöd el az üdülőövezeteket, több lesz a baleset. És nem minden balesetnek a gyorshajtás lesz az egyetlen, vagy a fő oka. Pl. te gyorsan mész, de a másik nem adja meg az elsőbbséget, a gyorshajtás önmagában nem elég a balesethez, de az elsőbbség nem megadása igen. Esetleg éppen egy nem letáblázott szakaszon, amikor előtte fékezned kellett.

Ugyanakkor, ha nem hagyod figyelmen kívül előtte a 40es táblát, vagy a 30ast, akkor nem ez az út lenne a célszerű, ergo ezen az úton nem lenne veszélyes mértékű a forgalom, és nem történik meg a baleset.

A forgalomszervezési okot pedig nem látod az úton konkrét kézzelfogható veszélyhelyzetként, ergo a táblát feleslegesnek érzed, nem tartod be, pedig ezzel hozzájárulsz a balesethez. No, akkor mi a teendő?

Igen, pont a fenti okokból vagyok a sebességkorlátozást IS jelentő, de önálló jelentéssel bíró övezetek pártján, és nem ártana olyan övezettípus ami ugyan enged korlátozott átmenőforgalmat, a lakó-pihenő övezethez képest kicsit lazább a sebességkorlátozás, de összességében hasonló hatású.

Mert az övezet táblát nem vitatnád, és azt sem, hogy ott miért kell lassabban menni, ez pedig a KRESZ korszerűsítésébe belefér.

A 60as sebességkorlátozást 50re leszállítani hasznos dolog volt, és hasznos nyílván Graz esetében a 30 is, de szerintem nem a legjobb megoldás, egyszerűen azért, mert figyelmen kívül hagyja azt, hogy a város nem homogén. Ergo a 60, vagy 70 mint általános sebességkorlátozás, és sok övezet többet érne, nem ártana a földutakra külön sebességkorlátozás (ennek biztonsági oka van), stb.

A lakó - pihenő övezethez hasonló övezetek pedig nem csak lassítják a forgalmat, de veszélyt is jeleznek, csökkenthetik a gyalogoshibás esetek számát is, stb. ergo az övezet mint megoldás sokkal hasznosabb mint a 30as tábla :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 12:54:01

Hát, barátom, ha Graz-ra hivatkozol, már elnézést előre is, de menj a jó büdös francba. 30-al az egész városon át?! Miért nem rögtön 20-al, úgy még rövidebb a fékút, tudod, négyzetesen! Sőt, legyen tilos elindulni a kocsival! Tiltsák be rögtön az összeset! A buszok is csak lépésben járhassanak, mert nagy a tömegük és mi van ha... ? Ezt komolyan gondolod? Szerintem Te abszolúte autóellenes lehetsz, az a meglátásom az eddigiekből.

Saabi 2008.05.13. 08:18:13

Szerintem Te meg egy gépészt és/vagy elmeorvost keress akkor. Nem mindenkinek 800 cm3-es bevásárlókocsija van és igen, van ilyen, hogy kifogástalan műszaki állapotú autónak nem ideális tartomány, amit nem szeret, nem tolerál. Sorolom mik ezek:

-Suzuki Swift 1.0
-Seat Cordoba 1.4
-Skoda Octavia 1.6
-Mazda 626 2.0

Csak, hogy saját példákkal éljek. Egyik sem volt öregebb 7 évnél.

Nerve 2008.05.13. 12:56:25

Az én kocsimban nincs klíma. Akkor nekem ugye nem kell megállnom a zebránál? (Ja és anyám cukros!)

kkritt 2008.05.13. 13:15:22

KuKori:
Hát barátom, az én tanácsom neked:
"Szerintem Te meg egy gépészt és/vagy elmeorvost keress akkor."
Ki hitte volna, hogy manapság még gyártanak olyan autókat, amelyek nem tudnak 30-cal, v. uram bocsá 40-nel menni. Akkor nekem pokoli mákom van, mert az enyém tud!
Hogy mik vannak. Elképesztő!

kkritt 2008.05.13. 13:18:51

KuKori:
Nem elég ha az autó kifogástalan műszaki állapotú, a vezetőnek is annak kell lennie.

Johnny336 2008.05.13. 13:32:41

Ezt az idióta írást. Hőségriadó. Klíma nélküli busz. Az autók nagy részében még mindig nincsen klíma. Autóval közlekedem, nincsen klímám. Ha herefonnyasztó meleg van, akkor benn figyel a csapvíz 1,5-es üvegben az ülés mellett. Ha kell megmosom az arcom a piros lámpánál állva.

Komolyan mondom hihetetlen, hogy miket hord össze.

"LEHET, hogy 10ből 9 hülye táblát be kéne szedni, a gond ott van, hogy ezen az alapon a 10.-et is figyelmen kívül hagyod."

A gond azzal LEHET, hogy kinnhagyják a táblákat. Miért is? Hogy lehessen valahol mérni? Netán van értelme? Nem arról van szó, hogy nem akarok figyelni az ilyenekre. Figyelek a felkiáltójeles táblákra, a "szarvasveszély" táblákra, mert azok tényleg okkal vannak kitéve. De az "útépítés, 30", egy tökéletesen sík úton, ahol 50 km-es körzetben nincsen lapáttal dolgozó munkás, ez ne verje ki a biztosítékot?!

Buszon nincs klíma? Meleged van? Pattanj bringára, vagy sétálj egyet, vigyél kistáskában vizet, vízezd be a fehér sapkát, húzd a buksidra.

Az iskolás csoport pedig nem váratlanul fog előtted teremni a lakotton kívűli főútvonalon. Ha mégis, akkor tedd le a jogsit, mert a reakcióidőd a csigához képest is kevés...

gmower (törölt) 2008.05.13. 13:36:03

[TheElf]

Az a baj, hogy mi nagyon másról beszélünk. Te állandóan üdülőövezetekkel, óvodákkal, iskolákkal, turistacsoportokkal jössz, holott én sosem mondtam, hogy ezek mellett szeretnék 120-al elsuhanni. Viszont egy nagyvárosban (pl. Budapest), legyenek már olyan útvonalak, ahol keresztül tudok menni normális tempóban (legalább 70-el, mondjuk Rakpartok, Hungária, egyéb nagyobb utak, M0 ha kész már 110-el), valamint a nagy távokat is kösse már össze olyan út, ahol lehet menni.

Azért akármilyen probléma van egy puszta közepén lévő úttal, mégiscsak vicces 40-re lekorlátozni, lassabra, mint városi terepen, ahol ezerszer annyi dologra kell figyelni.

kkritt 2008.05.13. 13:44:57

gmower:

Kedves autóstársam, az alábbiakat, miért felejtetted el megemlíteni, netán szórakozottságból?

országos statisztika:

gyorshajtás: 1057, 28%
elsőbbségi jog: 896, 23%
kanyarodás:521, 14%
gyalogos hiba:395, 10%

Vajon, hány olyan elsőbbségi jog baleset volt, ahol, ha betartja a "vétlen fél" sebessékorlátozást, akár meg is tudott volna állni. Feháborító amit művelsz!!! Azt emeled ki a statisztikából ami neked jó, csalsz az adatok interpretálásában? Mint egy vérbeli politikus talpig hazug vagy! És még én menjek szóvívőnek?! Én vagyok a demagóg?
Szégyeld magad! Az ilyenek gondolkodás miatt emberek (nők, gyerekek, férfiak) halnak meg az utakon. Tessék itt van még egy kiss demagógia, hogy legalább VALAMIBEN igazad legyen.

cso zsi 2008.05.13. 13:45:56

2200 ccm-vel is lehet 50-et menni kényelmesen. Harmadikban.
Negyedikben sokkal jobban szereti a 80-140 közti tartományt, aztán áthúzni 5.-be

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 13:47:13

kkritt 2008.05.13. 13:15:22

Ha vennéd a fáradtságot, hogy pár sorral feljebb olvass, kérlek. Nem az alacsony sebesség, hanem a _melyik alacsony_ sebesség a lényeg. Nézd már meg. Szövegértés: 1.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 13:50:47

Lehet menni kényelmesen. A kocsi motorja meg hadd pörögjön, vagy dadogjon. Éljen a környezetvédelem! Gratula, ha eddig 5-ből 3 ember nem képes szöveget értelmezni.

kkritt 2008.05.13. 13:52:36

gmower:
Megkövetlek, nem vagy hazug csak elhallgatod az igazságot! Most komolyan, nem vagy véletlenül politikus?

cso zsi 2008.05.13. 13:55:19

" gmower 2008.05.13. 10:50:08
Ja és még hozzátenném, akármennyire gondoljátok azt, hogy az autópályákon "száguldozókat" (ha pl. 160-nal mer menni) fel kéne akasztani, ugyanis az a rideg valóság, hogy az első három hónapban pályán NEM TÖRTÉNT személyi sérüléses baleset (még csak könnyű sérlüléssel járó sem!) "

Ez egy háromhalálos, csak úgy hirtelen:

"Hárman haltak meg az M1-esen
2008. február 15., péntek 08:36
[Lánglovagok.hu] BELFÖLD

Mindannyian meghaltak abban a személygépkocsiban, mely teherautó pótkocsija alá hajtott pénteken kora hajnalban az M1-es autópályán Győrnél. A Rába és a ménfőcsanaki lehajtó között, a Budapest felé vezető oldalon a Mercedes hátulról a sört szállító teherautó pótkocsija alá hajtott, úgy, hogy a pótkocsi hátsó tengelyét ki is szakította. A Mercedes eleje és teteje összepréselődött, az autóban ülő három középkorú férfi a helyszínen életét vesztette. A kocsi motortere füstölni kezdett, de porral oltóval még a tűzoltók kiérkezése előtt sikerült megakadályozni, hogy leégjen az autó. A holttesteket a tűzoltók szabadították ki az összeroncsolódott járműből. Egy szemtanú elmondása szerint egy kamion hirtelen a külső sávból bevágott a belső sávban a Mercedes elé, hogy a pótkocsis szerelvényt megelőzze. A hirtelen sávváltása miatt a Mercedes vezetője, hogy az ütközést elkerülje, jobbra rántotta a kormányt, de pont a pótkocsis teherautónak ütközött. "
www.langlovagok.hu/html/galeria/1645.shtml
Mindegy, ki okozta a balesetet, a Merci nem 130-cal ütközött egy 90-nel haladóba.

kkritt 2008.05.13. 14:02:54

KuKori:

Mielőtt megírtam a a hozzászólást, figyelmesen elolvastam, az előzményeket, de igazad van majd mond ezt a bíróságon is (FIGYELEM DEMAGÓGIA KÖVETKEZIK)az áldozat édesanyjának/édesapjának/rokonainak stb.:

- Nem szeretné szennyezni a környezetet és azt se szeretném, ha dadogna a drága autóm motorja, így inkább megöltem az áldozatot. Elnézést a kellemetlenségért!

gmower (törölt) 2008.05.13. 15:11:08

[kkritt]

Már ne is haragudj, de én belinkeltem a statisztikát (nyilván ezért tudtad áttanulmányozni), ily módon nem hallgattam el semmit. Budapestet azért emeltem ki, mert itt élek, és itt nem a gyorshajtás az igazi probléma a többi ellen viszont senki nem akar tenni semmit. De mindez a szövegben világosan benne van. Inkább értékelhetnéd, hogy én hajlandó vagyok utánanézni a dolgoknak, és valódi információk alapján próbálok érvelni. Egy büdös szóval sem mondtam azt, hogy mindenki száguldozhasson büntetlenül 120-al az ovik mellett, csak az dűhít iszonyatosan, hogy mindenki minden baj forrásának a gyorshajtást tartja, és rendőreink CSAK AZT BÜNTETIK(valamint mindig kiemelem, hogy ENYHE gyorshajtásról beszélek, nem pl. 260 pályán, hanem 160). De persze nevezz nyugodtan hazugnak ha neked így egyszerűbb, mint elgondolkozni azon, amit érzékeltettem az adatokkal.

[Cso Zsi]

Az adatokat innen vettem: baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/down/2008_marc.pdf

Ha nem fedi a valóságot akkor az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályánál kell reklamálni, ugyanis ők készítették. Bár tényleg gyanús ez a 0 baleset, de valójában akkor is tény marad, hogy az autópálya nagyságrendileg biztonságosabb, mint bármely más út.

közlekedési bűnöző 2008.05.13. 15:13:06

cso zsi:

bumm bumm... a Merci kemény 140-nel ment a rendőrség szerint. Szóval azért mert Merka, még nem száguldozik 220-szal, sztereotíp barátom!

Emlékszem a Kisalföldben megjelent cikkre. Nem száguldozott. Szóval ezzel melléfogtál. És nem ő volt a hibás, hanem a fasz kamionos, aki baszik rá, hogy jön e valaki a belső sávban. (tapasztalatból mondom, hogy 80%)

közlekedési bűnöző 2008.05.13. 15:13:36

cso zsi:

bumm bumm... a Merci kemény 140-nel ment a rendőrség szerint. Szóval azért mert Merka, még nem száguldozik 220-szal, sztereotíp barátom!

Emlékszem a Kisalföldben megjelent cikkre. Nem száguldozott. Szóval ezzel melléfogtál. És nem ő volt a hibás, hanem a fasz kamionos, aki baszik rá, hogy jön e valaki a belső sávban. (tapasztalatból mondom, hogy 80%)

közlekedési bűnöző 2008.05.13. 15:17:46

cso zsi:

jaja... igazad van. A Merci nem 130-cal ment. A rendőrség mérése szerint 140-nel. Emlékszem a Kisalföldben megjelent cikkre. Szóval kibebaszott gyors volt a csávó. Kemény 10 kmh-val túllépte a sebességet. Azaz, hogy 6-tal, mert 130 + 3% tolerancia = 134 kmh.

Szerintem 6 kmh-val lassabban is simán megmurdeltek volna mind, úgyhogy ez rossz példa vót.

Itt a fasz kamionos volt a hibás. (80%-ban kivágnak eléd , tapasztalatból mondom)

közlekedési bűnöző 2008.05.13. 15:17:57

cso zsi:

jaja... igazad van. A Merci nem 130-cal ment. A rendőrség mérése szerint 140-nel. Emlékszem a Kisalföldben megjelent cikkre. Szóval kibebaszott gyors volt a csávó. Kemény 10 kmh-val túllépte a sebességet. Azaz, hogy 6-tal, mert 130 + 3% tolerancia = 134 kmh.

Szerintem 6 kmh-val lassabban is simán megmurdeltek volna mind, úgyhogy ez rossz példa vót.

Itt a fasz kamionos volt a hibás. (80%-ban kivágnak eléd , tapasztalatból mondom)

közlekedési bűnöző 2008.05.13. 15:18:06

cso zsi:

jaja... igazad van. A Merci nem 130-cal ment. A rendőrség mérése szerint 140-nel. Emlékszem a Kisalföldben megjelent cikkre. Szóval kibebaszott gyors volt a csávó. Kemény 10 kmh-val túllépte a sebességet. Azaz, hogy 6-tal, mert 130 + 3% tolerancia = 134 kmh.

Szerintem 6 kmh-val lassabban is simán megmurdeltek volna mind, úgyhogy ez rossz példa vót.

Itt a fasz kamionos volt a hibás. (80%-ban kivágnak eléd , tapasztalatból mondom)

közlekedési bűnöző 2008.05.13. 15:20:44

Bocsi....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 15:29:59

kkritt 2008.05.13. 14:02:54

Annyira tudtam, hogy jön megint egy demagóg főokos. Régebben 60 volt, Szlovákiában egészen 2008-ig szintén. Több baleset volt? Nem. Ezért járok kevesebbet ide, mert mindig jön egy ilyen csúsztató, mellébeszélő átmagyarázó fasz, mint, ne is haragudj, te vagy. A lényeg még most is homályban van neked, inkább feladom. Olyan, mint a vaknak elmesélni a naplemente színeit...

gmower (törölt) 2008.05.13. 15:40:14

[kkritt]

Már ne is haragudj, de én belinkeltem a statisztikát (nyilván ezért tudtad áttanulmányozni), ily módon nem hallgattam el semmit. Budapestet azért emeltem ki, mert itt élek, és itt nem a gyorshajtás az igazi probléma a többi ellen viszont senki nem akar tenni semmit. De mindez a szövegben világosan benne van. Inkább értékelhetnéd, hogy én hajlandó vagyok utánanézni a dolgoknak, és valódi információk alapján próbálok érvelni. Egy büdös szóval sem mondtam azt, hogy mindenki száguldozhasson büntetlenül 120-al az ovik mellett, csak az dűhít iszonyatosan, hogy mindenki minden baj forrásának a gyorshajtást tartja, és rendőreink CSAK AZT BÜNTETIK(valamint mindig kiemelem, hogy ENYHE gyorshajtásról beszélek, nem pl. 260 pályán, hanem 160). De persze nevezz nyugodtan hazugnak ha neked így egyszerűbb, mint elgondolkozni azon, amit érzékeltettem az adatokkal.

[Cso Zsi]

Az adatokat innen vettem: baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/down/2008_marc.pdf

Ha nem fedi a valóságot akkor az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályánál kell reklamálni, ugyanis ők készítették. Bár tényleg gyanús ez a 0 baleset, de valójában akkor is tény marad, hogy az autópálya nagyságrendileg biztonságosabb, mint bármely más út.

gmower (törölt) 2008.05.13. 15:40:35

[kkritt]

Már ne is haragudj, de én belinkeltem a statisztikát (nyilván ezért tudtad áttanulmányozni), ily módon nem hallgattam el semmit. Budapestet azért emeltem ki, mert itt élek, és itt nem a gyorshajtás az igazi probléma a többi ellen viszont senki nem akar tenni semmit. De mindez a szövegben világosan benne van. Inkább értékelhetnéd, hogy én hajlandó vagyok utánanézni a dolgoknak, és valódi információk alapján próbálok érvelni. Egy büdös szóval sem mondtam azt, hogy mindenki száguldozhasson büntetlenül 120-al az ovik mellett, csak az dűhít iszonyatosan, hogy mindenki minden baj forrásának a gyorshajtást tartja, és rendőreink CSAK AZT BÜNTETIK(valamint mindig kiemelem, hogy ENYHE gyorshajtásról beszélek, nem pl. 260 pályán, hanem 160). De persze nevezz nyugodtan hazugnak ha neked így egyszerűbb, mint elgondolkozni azon, amit érzékeltettem az adatokkal.

[Cso Zsi]

Az adatokat innen vettem: baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/down/2008_marc.pdf

Ha nem fedi a valóságot akkor az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályánál kell reklamálni, ugyanis ők készítették. Bár tényleg gyanús ez a 0 baleset, de valójában akkor is tény marad, hogy az autópálya nagyságrendileg biztonságosabb, mint bármely más út.

kkritt 2008.05.13. 15:56:54

gmower:


Már rég bocsánatot kértem a hazugozásért.
Nekem a statisztikákból, (más források is), nagyon úgy tűnik, hogy a gyorshajtás a ludas az estek többségében. Közvetlenül 28%. És közvetve?

gmower (törölt) 2008.05.13. 15:58:30

bocs a többszöriért, úgy látom nem csak engem szivat a blog :D

gmower (törölt) 2008.05.13. 16:04:51

[kkritt]


Már rég bocsánatot kértem a hazugozásért.
Nekem a statisztikákból, (más források is), nagyon úgy tűnik, hogy a gyorshajtás a ludas az estek többségében. Közvetlenül 28%. És közvetve?

Ok, bocsánatkérés elfogadva. A 28 % nálam nem többség, szerintem az olyan 50 felett kezdődik. A statisztikai 28%-ban a relatív gyorshajtás is benne van.. Közvetve? Semmivel se több. Tapasztalataim szerint a hülyeség, a vezetni nem tudás és a figyelmetlenség sokkal elterjedtebb, mint a gyorshajtás. Én nagyon ritkán látok valóban száguldozó embereket leállósávban előzni (na az veszélyes..), viszont rendszeresen váltanak rám sávot úgy, hogy nem néznek körül.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 16:14:44

gmower: Hogy kellene gyorsabb út is abban egyetértek, sőt egészen biztos vagyok benne, hogy kellenének alagutak is a város egyes részei alatt, ha másra nincs hely, ha megnézed sokszor, sokhelyen mondtam: Alapvetően elavultnak tartom azt a koncepciót, hogy lakott terület és azon kívül.

Elsősorban övezetekre kellene építeni a szabályozást, és a főbb útvonalakon bizony kéne a 70, a zöldhullám, nem baj, ha a körutak egyirányúak, stb.

Tudok olyan utat, lakott területen kívül is, ahol nem ártana a 40es tábla, sőt inkább a 30as vagy 20as... Egyszerűen azért, mert annyira hepehupás, szűk (nem mindenhol fér el két autó egymás mellett), hogy aki ismeri úgysem megy többel.

De a 40 mellett akad egy másik érv is: Ahol nincs járda, és az úttesten vagy útpadkán van gyalogos, vagy munkás ott ugye arra vigyázva lassabban kell menni, mint ahol legalább járda van.

Ez falusi utcákra is igaz, de pl. olyan helyekre is, ahol a buszmegálló a főúton van, lakott területen kívül, de az utasok legalább 3 helyen juthatnak be a faluba (különböző utcákba) addig az út mentán gyalogolnak :)

És most kapaszkodj meg: az esetek legalább felében előrefelé kell haladnia a gyalogosnak a megállóból, legalábbis tapasztalataim szerint.

Ezzel egy baj van, menetirány szerinti jobb oldalon teszik ki, de ő csak a forgalommal szemben gyalogolhatna, ergo kereszteznie kéne a főutat, gyalogolnia egy rövid saroknyit, újra kereszteznie a főutat.

Persze sokszor előfordul olyan is, hogy rohannak a buszhoz, az ilyen rohanás eredménye több kockázatvállalás, több baleset.

Ha nem akkor érsz oda amikor a busz is arra jár (egyes helyeken csupán napjában kétszer) akkor a 40es tábla problémás, de amikor a busz is ott van...

labi 2008.05.13. 17:16:46

Egyik kedves barátom szintén nagyopn morcos a sebességkorlátozásra, mindíg morog, hogy "ezt a kanyart ennyivel is be lehet venni" stb.

Egyszer amikor együtt mentünk valahová, az egyik morgása után, a visszafelé úton megkértem, hogy az általa kifogásolt táblánál forduljunk le arra kis földútra brunyálási célzattal.

Amikor vissza akart hajtani az országútra, egyből rájött, hogy miért van ott az a tábla.
(mondjuk hülye ötlet volt, mert a táblát hülyeségnek tartók miatt a brunyálás után majdnem lefostam a bokámat, amikor végre rákanyarodtunk. De azóta legálább tudja, hogy nem minden ilyen tábla az ő személyes szopatására van ott.) :)

Relhist 2008.05.13. 17:52:13

>Péter 2008.05.12. 12:33:43
Nekem tetszenek a kövtkező megoldások:
- autópályán 100-as korlátozás, alatta a kiegészítő táblával, hogy esőben érvényes (csúszós út, vízátfolyás, stb...). Tehát, száraz, napos időben nyugodtan lehet menni 130-cal. M7-en vannak ilyenek.
===
Na ezt rosszul tudod. Az M7-en kihelyezett tábla azt jelenti a KRESZ szerint, hogy esőben csúszik az út, a maximális sebesség meg 100KM/h mindíg. Miért? mert a KRESZ szerint a kiegészítő táblát a módosítandó tábla ALÁ és nem fölé kell kihelyezni. A kombináció helyesen, fentről lefelé haladva (ld. Ausztria): 100Km/h legnagyobb megengedett sebesség, alatta csúszós út, alatta eső szimbólum.
Ennyit a KRESZ pontos ismeretéről.

A post tartalma enyhén demagóg, mivel a közlekedés többszereplős játék, melyhez nem elegendő, ha csak az egyik fél (pl. az autós) tartja be a játékszabályokat. Tessék táblázni ha kell, de:
- ne az autósnak kelljen kitalálni, mért van kint a tábla (ld: kiegészítő tábla, útburkolati jel, fényjelzés)
- a véletlenül kintfelejtett táblákat intézményét szüntessék meg (legyen a munkálatokat végzők felelőssége, mivel a közlekedés rendjének megzavarása kategóriába esik a kintfelejtett tábla) (ld. ismét csak Ausztria, ahol beforgatják/letakarják/áthúzzák a napi munka végeztével a szükségtelen táblákat(
- ahol tényleges veszély van, ott legyen rendes tábla, meg legyen mérés.

A kereszteződésbe belógás rész meg szerintem sántít, mert kereszteződésbe ne azért ne lógjanak be az autósok, mert bármikor jöhet mentő/tűzoltó/rendőr/stb villogós dolog, hanem mert a KRESZ szerint TILOS.
A posztoló a lelkiismeretünkre apellál a szabályok ismerete és tiszteletben tartása helyett. Ez nem szerencsés SZVSZ.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 18:52:31

A hungarikum kategóriába tartozó táblaerdőről hadd kérdezzek valamit:

Miért nem lehet egy nyomorult kis táblácskán a fő tábla alatt kiírni és/vagy piktogrammal szemléltetni, hogy mire is vonatkozik tulajdonképpen? Az lehetne műanyagból, így a kisebbségiek sem vinnék el, olcsó is lenne (egy dekoros kb. 400 Ft-ért megcsinálná, több darabnál még olcsóbb) és mi is felfognánk, hogy mi van. A kedvenc példám a felkiáltójel egy piros szegélyű kis háromszögben. Vigyázz! Na de mire, basszátok meg, mire? Ennyi erővel kiírhatnák három nyelven: Rettegj idióta!

Ja, a mai felfedezésem: a buszmegálló táblák csöveit műanyag vízcsövekre cserélik nálunk épp, Esztergomban! LOL. Bűnmegelőzés :) De nem rossz ötlet. Olcsó, könnyű, merev, nem lopják (remélhetőleg) és kisebb kárt tesz baleset idején.

storyline :) 2008.05.13. 21:00:24

"TheElf 2008.05.13. 16:14:44
sőt inkább a 30as vagy 20as... "

Ittál vazzeg? Blogozni lehet részegen, csak vezetni nem? Jóhogy nem kívánod, hogy szálljunk ki a kocsiból, és toljuk. Különben is, minél hepehupásabb, annál gyorsabban kell menni!

ipiapacs2 2008.05.13. 21:37:04

theelf klinikai eset, rajta kívűl mindenki tudja.
Igen ,az ostobaság öl, ami ebből a cikkből árad!

Saabi 2008.05.13. 22:26:33

KuKori: most nagyon mellélőttél. Az elmúlt nyolc évben három autót használtam nullától három éves korukig - a harmadikat használom ugye jelenleg -, az első egy Octavia 1.6, a második egy VW Touran 1.6FSI, a harmadik meg egy Renault Scenic 1.5dCi. MINDEGYIK alkalmas volt a sebességkorlátozások betartására, egyiknem sem okozott gondot a harmincas, negyvenes, ötvenes, százharmincas korlát betartása. Csak meg kell tanulni vezetni!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 23:13:38

labi: A legtöbb táblának oka van :)

Majjom 2008.05.14. 11:26:16

Rá kell húzni egy fekete kukazsákot, és kész.

Majjom 2008.05.14. 11:30:06

Rá kell húzni egy fekete kukazsákot, és kész.

nagyzee 2008.05.14. 11:48:52

Kukori: én is tudok két típust mondani, amelyekkel betartható akár az 50 is :
Honda Civic 1.4 (1.8assal, lehet, hogy nem lehet az 50-et batartani..)
Toyota Yaris Verso 1.3 vvti.

Lehet, hogyg tényleg nem IDEÁLIS ezekkel 50-et menni ötödikben, de talán ezért nem kellene mindenhol a fix 90-es kötelező sebességet bevezetni.

proteam 2008.05.14. 12:32:36

Ekkora demagóg szöveggel ritkán találkozni.
Hónapok óta olvasom a blogot, de ez az 1. hozzászólás.

Nem a mentalitás öl, hanem akik ilyen ésszel tábláznak Magyarországon mint a melléklet példán. Nyíl egyenes szakasz, jó úton városon kívül. Most tekintsünk el a munkások táblától, útszűkülettől és mondjuk a 30 helyett legyen 60-as tábla.

De még akkor is...miért? Ja... Most jönnek a ... "túristák kijöhetnek az erdőből" meg "ott a buszmegálló te idióta" nevezetű lehurrogások. Ekkora baromságokat. 24 órából kb. 6 percet van busz a megállóban,
akkor esetleg indokolt lehet az óvatosság.
De nem lehet erre valamit kitalálni?

KuKori kiegészítő táblás megoldása sok helyen szükséges lenne. Pl.
hasonló a helyzet "éles(ebb)" kanyaroknál.
Fix 30-as tábla egész évben. Ismerem a kanyart, tudom hogy télen havas úton le kell fékezni, oda kell figyelni. De nyáron?
Biciklivel gyorsabban mennek le a lejtőről, ember nincs aki betartaná és tényleg nem is szükséges... akkor nem lehet kiegészítő táblát alátenni, hogy 'ökör - 30kmh ha az útviszonyok olyanok'!

De még lehetne 1000 más példa.

Majjom 2008.05.14. 13:42:16

Jaja. Ha túristák jönnek, akkor korláttal elválasztott járda, gyalogútat kell kirakni, nem táblát. Na az a mentalitás nem öl.

Johnny336 2008.05.14. 13:51:03

proteam 2008.05.14. 12:32:36

A 24 órában 6 percre elfoglalt megállóra van már régóta megoldás a KRESZ-ben.

Nem fogom pontosan idézni, de benne van, hogy kijelölt megállóhelyet fokozott figyelemmel kell megközelíteni, a figyelmetlen gyalogosok miatt. Ha valaki ezt nem tartja be, akkor a 30-at sem fogja, attól függetlenül van-e busz a megállóban, vagy nincs.
Egyébként egyetértek veled. Faszság ez a "kiránduló gyerekek az erdőből 30-an fognak kirohanni eléd, és lemészárolod az összeset" beszólás. Meg az, hogy szegény gyalogos hőgutát kap...

Kalapos-Skodás 2008.05.14. 15:58:17

A KRESZ kötelező érvényű (vannak persze magasabb rendű jogszabályok, amelyek felülírhatják), agy be KELL tartani. Mérlegelés nélkül. Ha 30, akkor 30. Szabad szólni a közútkezelőnek, magyarázatot kérni a táblára, ha nem kielégítő a válasz, akkor írni akárhova, de ott, az úton az van, amit a tábla mond.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.05.14. 16:24:01

Hát ez a poszt elég butaság.
Szerintem akkor legyen korlátozó tábla, ha jó oka van a korlátozásnak.
Volna ilyen hely épp elég, és bőven elég volna ott trafizni.
A "tesztelésből" kirakott, értelmetlen 30-as táblák pont erősítik ezt a gyilkos mentalitást azzal, hogy a szabályokat az autósok értelmetlen szivatásnak fogják érezni, és nem is igyekszenek majd követni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.14. 17:29:41

Ha esetleg a kedves válaszolók fele megtenné, hogy az agyát (már amennyiben van) és a mutatóujját _egyszerre_ használná és feljebb gördítene az egér scroll gombjával, nem kéne ismételgetni magamat. Még mindig nem az 50 betartásáról beszélek.

Gy. K. : KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.05.13. 02:40:57 idáig.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.14. 17:36:55

A baj az a táblákkal, hogy a javítások és igazi megoldások helyett alkalmazzák őket. Hát, bazd meg, ennyi erővel lefektethetnék az útra, rá a gödrökre/kátyúkra, akkor legalább sima lenne! De így csak fémpazarlás. Korlát helyett 20-as tábla, aszfalt helyett "laza padka" , kanyarban a hullámosodás lemarása helyett egész táblaerdő a "vigyázz"-tól a "veszélyes útkanyarulat"-on át a 30-as limitig, mindezt egy oszlopra, és társai...

Egy tábla is elég lenne: "Szar minőségű út/halálkanyar"

kepfeltoltes.hu/080514/527225835n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Paint, nem PS, nem röhög!

_-_- 2008.05.15. 17:29:14

Uhhh. Ez a post öl.
Nyilván azért kell kint hagyni teljesen indokolatlan 30-as táblákat (és ott mérni is esetleg), mert ezen lehet 'lemérni' az ilyen-olyan mentalitást. És nyilván sokat segít abban is, hogy ez a mentalitás jó irányba változzon.
Mint ahogy lábunk is azért van, hogy legyen mire húzni a nadrágot. Világos.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:20:56

"Mint ahogy lábunk is azért van, hogy legyen mire húzni a nadrágot. Világos." Ez tetszett, elmentem az évtized beszólásai mappába. :)

Boss88 2008.12.27. 22:00:10

@Rendet!:
a te anyukádat, azt.
én meg azt mondom hogy ésszerűsítés
eleve ott kezdödik, hogy vasuti átjároba lassitsak le? tehát jo lassan menjek, hátha odaér a vonat?
ha körülnéztem, nem jön, ráhajtok akkor nem jobb az ilyen veszélyhely(zetet) mihamarabb elhagyni?
aki ezt kitalálta azzal elbeszélgetnék...
ha valaki sokszor kiált farkast, az utánna ne csodálkozzon ha tényleg jön a farkas, űvöltözik, de mindenki szarik a fejére.
erröl van szó a táblák esetében is.
városban meg pl rakparton kéne kiegészités, hogy 50 a megengedett mondjuk reggel 6 és este 10 között
egyébként mondjuk 70.
egyenes út, néhány kisebb kanyarral, meg bekötöúttal, de általában belátható, sok helyen jó minöségü az utburkolat is.
arra jó a hely h lehessen szopatni a jónépet.
érdekes, ha németországban jár az ember, akkor (nem csak mert magasak a büntetések)hajlamos komolyan venni pl autopályán, ha kirakják a 100as-90es- 70es stb táblákat, meg városban is hasonloan.
mert egy két ilyen után meglátja h igen, oka van a 100nak a pályán, mert erös kanyar jön pl, vagy utépítés.
csak az aprobléma hogy nálunk az esetek többségében úgy tervezik meg a sebességkorlátozásokat, hogy lehessen büntetni, mert az átlag autós ott simán megy mondjuk 50 helyett 60-70 et és nem azért mert gyorshajtó, meg gyilkos meg hasonlók, hanem mert azt még bőven biztonságosnak ítéli.
ennyi ember nem lehet száguldozó "gyilkos" tuti hogy a táblát kihelyező szerv volt a jobbik esetben hülye, rosszabb esetben rosszindulatú, szemét, stb












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása