Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha a civilek képesek rá, a rendőrség miért nem?

2008.05.14. 09:45 :: SilentSound

Mint minden rendes ember, Secnir is olvas Indexet, ahol a minap egy érdekes autóvadászos cikk jelent meg. Persze levélírónk egy kicsit sarkított a dolgokon, mert a háromnapos akciót rögtön egyre redukálta, de a számok mindenképpen figyelmet érdemelnek. Lehet, hogy a hatóságok nem minden esetben adnak bele mindent?
Kezdjük ennek az index cikknek a tanulmányozásával és értelmezzük.



Civilek egy nap alatt 123 problémás autót találtak, amelyek szám szerint
-3 lopott
-11 körözés alatt (lízingcsalás)
-6 hamis rendszám
-93 papíron kivont emellett
-5 körözött személy

Természetesen ezek a számok borzasztóak. Azt is el tudom képzelni, hogy nap mint nap nem tudnák ezt a számot prezentálni. De hétvégén lehet, hogy a dupláját is. Tehát maradjunk annyiban, hogy ez jó esetben napi átlag, és ha egész évben kint volnának, az a következőt eredményezné:

-1000 lopott
-4000 líznigcsalt
-2000 hamis rendszám
-33.000 kivont

gépjárművet jelent. Persze nincs ennyi. Nem tudok elképzelni az országban ennyi gonosz embert. Igaz, nem számoltuk a lejárt műszakijú autókat. Mindegy, a cikk kihangsúlyozta a lényeget:
"Mindezt 16 civil segítségével"
SEGÍTSÉGÉVEL!

Nem a rendőrség önállóan, értitek! Persze tudom, van aki védi a mundér becsületét, hogy pénz ugye, meg ember, meg felszerelés. ...
 ...meg egy karakán vezető, aki utasítja a köz rendőreit erre, és előteremti a pénzt, paripát, fegyvert. Mert anélkül nem lehet.

80 komment

Címkék: budapest biztonság autó rendőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZ 2008.05.14. 09:59:40

Azért nagyon érdekelne, mi alapján azonosítják a "civilek" ezeket a problémás autókat. Netán hozzáférnek a gépjármű-nyilvántartáshoz? Mert ha igen, akkor azért van itt némi adatvédelmi aggályom.
(Ebből a szempontból mindegy, hogy a hozzáférés on-line vagy offline egy viszonylag naprakész példány van náluk).

Kicsit marketing ízűnek is érzem a cikket, aktuálisan egyfajta felvezetés is lehet a maszek traffikhoz.

Végkövetkeztetés: jó lenne, ha a rendőrség tenné a dolgát, akkor nem lenne szükség ilyen "civil" akciókra.

titan 2008.05.14. 10:18:11

SzZ, szerintem ez egy olyan rendszer lehet, hogy elküld minden leolvasott rendszámot egy központba, ami aztán összehasonlítja az adatbázissal.. Bár elismerem ezügyben is lehetnek adatvédelmi problémák

SzZ 2008.05.14. 10:27:45

És mindezt
- valós időben teszi (különben nem lehetne reagálni a talált problémás rendszámra)
- nagy sebességű adatkapcsolaton keresztül (ez persze lehet GPRS/EDGE/HSDPA)
- megfelelően védett protokollal (lehallgatás ellen)
- A "központ" oldalon ehhez szükséges egy kérés-válasz architektúra
- És persze megfelelő autentikáció a kérések jogosultságának megállapítására (praktikussan tanusítvány alapon)

Mindennek a kialakítása nem olcsó. Higgyük el, hogy mindezt nonprofit alapon civilek finanszírozták?

És még így is jogosulatlan adatkezelés szaga lenne a dolognak...

ex-dr. vuk 2008.05.14. 10:28:25

"Civilek segitsegevel" azt jelenti, hogy a rendorseg alajuk tolta a rendszam adatbazist. Nem ertem mi ezzel a gond. Mindenki adatvedelemert kialt, de nezzuk mar meg az eredmenyt...
Ugyanez a kozteri kamerakkal... Mennyi elonyuk lenne, de nehany adatvedo sikoltozasa miatt a kozbiztonsag egy kalap szar. Erdekes nyugaton mukodik.

Egyebkent nekem is azonnal ez jutott eszembe amikor tegnap olvastam a cikket, hogy miert nem lehetne ezt MINDEN NAP kulonbozo helyeken csinalni. Mondjuk a trafik fele melle beallitanak egy ilyen rendszamfigyelot is. Mennyivel masabb lenne az o statisztikajuk is.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.14. 10:28:39

szerintem itt nincs adatvédelmi gixer.

a rendszámot elküldi a rendszer a BM központba, és a válasz meg annyi hogy
-körözött kocsi
-lopott kocsi
-tiszta kocsi

nem kell visszakapni a civileknek a nevet születési évet, személyi számot, utolsó szarás idejét, stb...

Phoenix 2008.05.14. 10:29:45

SzZ, Titan:

Ha nincs rejtegetnivalótok akkor miért zavar ez annyira? :)
Mint ebben is az húz fel a legjobban, mint amikor kiderül monnyuk x országban a kormányszervek belenéztek pár gyanús emailbe és erre az átlag háziasszony, felkapja a vizet, hogy neki megnlzik az emailjeit, amiben max recepteket küldözget a barátnőinek vagy a Kis Pista mérges lesz, mert hogy hogy képzelik, közben pedig max azokat a képeket küldi el amiken részeg volt a Józsival. Szval amióta a kezébe adták az embereknek ezt az "adatvédelmi" bábút mindenhol ezt használják és mindenre jó, mint a terrorizmus.

Nyomek 2008.05.14. 10:30:26

Adatvédelmi problémák: bagatell...

Az a problema, hogy nem érti meg a két fél egymást. Jelen esetben a rendőrség és a zemberek.
Mer:
1.: az emberek azt mondják, hogy legyen több rendőr az utakon.
- ezt nyilván úgy értik, hogy ne verjék meg őket este hazafelé menet, ne rabolják ki a házukat stb...
- de a rendőrség ezt úgy érti, hogy ha megbírságolnak több autóst, akkor mindenki boldog lesz. Sajnos ebben részben igazuk van.
2.: Ne legyenek ámokfutók:
- értsd: a sok újgazdag tartsa be a szabályt, ne száguldozzon a merdzsójával, cayennjével...
- megoldás: büntitételeket felemeljük, objektív felelősség. Ettől még száguldozhatnak a cayennek, sőt, még jogsit sem vesznek el, csak pénzbírság lesz.
3.: Eltűnik az autód? Vegyél másikat, köcsög! Vagy keresd meg! Vagy valaki majd megkeresi helyettünk (ld cikket).

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.14. 10:31:46

egyébiránt a kurva sok járőrkocsi, ami amúgy is az utakat rója nap, mint nap, simán be kellene szerelni ilyen kamerákat.

ezzel egyből fel is lehetne venni amint a tahóbmw-s átmegy a piroson (=van bizonyíték a büntihez), és a rendszámokat meg folyamatosan scannelgetné, és szűrné a kocsikat...

csakhát a vízágyú fontosabb, mint pár ilyen kamera....

Whitefalcon 2008.05.14. 10:44:01

A rendőrség munkájáról:
A MOM park Csörsz utcai oldalán minden nap, kb. 100-an parkolnak tilosban. Szó szerint a sávban, amin haladni kellene. (Többek között köszönhetően a Leroy elnevezésű vendéglátó ipari egység megnyitásának is).
Amit nemnagyon értek, hogy mi a búbánatos bábolnai csődör lófszért nem lehet kiküldeni naponta egy szál rendőrt, hogy büntessen. Kb fél órás meló megírni a cetliket.
Tudom, ha sikeres ember lennék, én is ott parkolnék...
De vhogy kibirom a 100 HUF parkolójegyet a MOM alatt két óráért.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.14. 10:45:04

Az a borzasztó, hogy nekem is rögtön ez ugrott be a cikk olvasásakor, hogy akkor mire fizetjük a rendőröket, ha folyton a civilek dolgoznak, pénzjutalmat tűznek ki a nyomravezetőnek, ők meg láblógatva ücsörögnek, flörtölgetnek, alukálnak.
És mindezt büszkén teszik!

Carl Lazlo, Esq. 2008.05.14. 10:45:15

Azért nem képesek rá, mert szarnak rá. Csináltak egy fasza hivatlat a rendőrségből. Ha valamidet ellopják (bármit: kocsi, bringa, motor, stb.) be kell menned, ők nem is vizsgálnak semmit (ki se jönnek a tetthelyre), plusz az idióta ügyeletes még meg is mondja, hogy: "Nyugodtan tegyen feljelentést 99% hogy nem lesz meg a cucc". Hát anyád, ha rendesen dolgoznál meglenne. Csak arra való az egyész banda, hogy a biztosító tényleg elhiggye a lopást.

Flashy 2008.05.14. 10:49:07

kellene árulni ilyen berendezéseket, megveszem, berakom a kocsiba és folyamatosan szkenneli a rendszámokat. persze valahogy úgy, hogy aki megveszi, az ne férjen hozzá az adatbázishoz, csak a szerkezet kommunikálhasson a központtal. én ezt nem olyannak érzem, mint a civil sebességmérőket, mert a lopott vagy körözött autót én nagyobb bűnnek gondolom, mint a gyorshajtást: lehet "csak most az egyszer" gyorsan menni, de nem lehet csak 10 percre ellopni egy autót, attól hogy senki nem látta az még lopott marad.

bazalt 2008.05.14. 10:51:51

"Phoenix 2008.05.14. 10:29:45"

Azért, mert senki sem szereti ha elolvassák a privát levelezését. A " Hurrá Torpedó · 2008.05.14. 10:28:39" által javasolt megoldás tökéletes, ezt egy _számítógépes_ rendszerrel megoldva (tehát nem Mancika rendszám alapján minden infót lekérdez, hanem kliens-adatbázis-A/B/C válasz) tényleg rendben van ombuccmanilag is. De azt kiszűrni számítógépesen, hogy ki levelezik kormánypuccs céljából, ma még nem megoldott, oda humánerőforrás kell, és akkor máris előjön a privátszféra védelme.

balf 2008.05.14. 10:52:53

a traffizás jobban fizet, mint más ellopott szarát előkeríteni. ... tényleg van még aki azt hiszi, hogy más is számít ezen kívül?

mxplanet 2008.05.14. 10:53:33

azért mert a köcsögök inkább csordogálnak az autóval, ingyen gyrosra várnak, vagy picsákat zaklatnak.

XoniX 2008.05.14. 10:58:56

vuk_: ne beszelj hujeseget, elobb nezz a dolgok utan! A kozteri kameres rendszerek a 'muvelt' nyugaton irdatlan sok penzbe kerultek, de SEMMILYEN eredmenyt nem tudtak veluk felmutatni. A szaraz statisztikak egyertelmuen kihoztak, hogy nem javulnak toluk a bunozesi mutatok - miert is lenne igy? A politikusok szeretik hangoztatni, mert remekul hangzik, de nem ad ertelmes valaszt a problemara.

huma 2008.05.14. 11:02:38

A rendőrséggel is az a baj, hogy 90%-ban olyanok alkotják az állományt, akik azért mentek rendőrnek, mert "nem volt más ötletük"... Szó nincs itt hivatástudatról, bármiről...
Nem minden pénz kérdése, legtöbbször szándék. És ha az nincs, akkor gáz.
Ne mondja senki, hogy olyan kurva nehéz lenne a szabálytalankodó merciseket, meg stb. kiszűrni.
Tegnap a Bécsi úton 6kor Range Rover áll a 60-as busz megállójában vészvillogóval. 3 kopasz fasz mellette beszélget. Busz nem tud beállni amíg az utasok le-föl szállnak, emiatt dugó lett (esti csúcs). Egy utcára rendőr járőr parkol az éjjel-nappali előtt, és ott viháncolnak az arcok. Ha véletlenül a Bécsin mentek volna, akkor sem csináltak volna semmit. Minek keressék akonfliktust? Hivatástudat zéró, pénz sem motívál...

vpi 2008.05.14. 11:07:23

Phoenix
Nyomek
Flashy

Amikor titeket olvaslak, mindig fellélegzek, hogy már megszünt a Munkásőrség...

huma-nak 2008.05.14. 11:08:54

Igaz. elég csak megnézni a zona.hu-n az exzsarukkal csinált riport sorozatot. Doszpot, az Orbán testőre, mind azt mondja, hogy belülről rohad az egész, és csak látszat intézkedések vannak.
Mondjuk mitől lenne jobb, mikor az ország is ilyen?

Pepe 2008.05.14. 11:10:48

Gyerekek, az USA-ban tudtommal MINDEN járőrautóban van kamera, ami folyamatosan vesz mindent ami az autó előtt van. Számos ilyen felvételt látni Reality és egyéb csatornákon.

Ilyen kéne ide is, és akkor:

- fel lennének véve a körúti síneken 100-zal elhúzó mercik, bmw-k és minden más gyökér, utánuk sem kellene menni, rögtön mehetne a büntetés vagy a zsaru a forgalmi bevonására

- online rendszerrel a lopott autók kiszűrése is automatizálható lenne, lásd a cikket

- a zsaruk szabálytalan, törvénytelen eljárása is csökkenthető lenne, kötelező lenne a kamera látóterében igazoltatni, mint ahogy az az USA-ban van.
Pl. Zsanett megerőszakolása (hülye aki nem látja hogy megtörtént...) sem hiszem hogy megtörtént volna. Komoly visszatartó erő lenne mindkét félnek hogy hülyeséget csináljon.

Beruházás lenne persze, de megmondom őszintén ebben az esetben az sem érdekelne ha Kóka(dt) valamelyik rejtett cége szerelné fel a kamerákat, meg üzemeltetné, karbantartaná, mert ennek lenne értelme és hatása.

salvor_hardin 2008.05.14. 11:13:02

SzZ: remélem eljön az idő amikor nem csak én de más is lesz@rja az adatvédelmi aggályaidat. Ha egy csomó lopott autó megkerül és esetleg még a bűnösöket is megtalálják, akkor az utolsó dolog ami engem érdekel az a jogvédők ökörködése...

WhoTheHell 2008.05.14. 11:17:05

A következőt tenném hozzá. Ha tegyük fel a civilek a BM rendszerét használhatták az eredmény akkor is csalóka lehet. Ugyanis például az én kocsim is körözés alatt áll. Illetve nem de ha beküldöd a rendszámát a BM-be akkor az jön vissza, hogy körözött. Az ok pedig az hogy ellopták a forgalmiját és azt körözik. Csakhogy ha megállít a rendőr akkor ezt csak kb 30 perc - 1 óra alatt tudjak kideríteni a bent "üllő" kolléga "hathatós segítségével" . Minden alkalommal 30 perc - 1 óra. Elsőre csak annyit lát, hogy a kocsit körözik és azt nem, hogy a forgalmit.

Jó vadászatot egy ilyen rendszer alapján.

Dr Kangörény 2008.05.14. 11:17:16

Leszarom menniybe kerülne egy kamerarendszer a rendőrautókba, mert megéri! Kamera, rendszámfelismerő szoftver, tetrájuk meg amúgy is van, igazából nem lenne olyan gigantikus költség, és ennek lenne társadalmi támogatottsága is.

salvor_hardin 2008.05.14. 11:20:42

Azt pl. nem értem, hogy 2008-ban miért nem lehet kicsit hatékonyabban működni a szerveknek. Világos átlátható szabályokat, kemény de korrekt ellenőrzést és ha nem ok, akkor bizony marha nagy büntetéseket. A gyorshajtóknak épp úgy mint az autótolvajoknak. A büntetésekből származó pénz pedig igenis vissza kéne forgatni az ellenőrző rendszerekbe (újabb eszközök és fizetési prémiumok). Nem kötelező gyorsan menni és nem kötelező autót lopni....

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.05.14. 11:20:59

Civilek egy nap alatt 1283 gépjárművet "érintettek" a szakértelmükkel, ezekből szám szerint:
- 670-et sikerült is ellopni
- 58-nak csak az oldalsó szélvédőjét törték be, mert csak az autómagnó kellett
- 147-nek csak a rendszámát szerelték le, ezekből 31-nél csak a hátsót
- 96-ból benzint is szívtak le
- 12 rabláshoz, vagy más mindennapi megélhetéshez kellett
- 592-t pedig hamis papirokkal hoztak/vittek, vagy lízingcsaltak

Így van ez, no, ha a Civilek egyszer beindulnak, csak úgy szaladnak azok a számok...

Majjom 2008.05.14. 11:21:40

Itt nem lehet zsebre büntetni, ezzel nem foglalkozik a yard.

Secnir 2008.05.14. 11:23:01

szvsz ha valaki megnézi a rendszámomat, és lekérdezi a BM-et, hogy lopott-e, körözik-e, lejárt-e a műszaki/zöldkártya, a tuladonost körözés alatt van-e - tegye nyugodtan. Mert egyik sem áll fenn. És attól a választól, hogy nem-nem-nem-nem (a 4 kérdésre), még semmilyen jogom nem sérül, nem tudja, hogy ki vagyok, és mi a nemi identitásom.

az a véleményem, hogy igenis kellenek ezek a civilek, de akkor azok a rendőrök, akiknek a munkáját (nagyrészt) elvégzik, találjanak más munkát.
és több civil és még több.

MrZed001 2008.05.14. 11:23:46

"A rendőrséggel is az a baj, hogy 90%-ban olyanok alkotják az állományt, akik azért mentek rendőrnek, mert "nem volt más ötletük""

Fejétől bűzlik a hal ... korrupt pártemberek és a régi rendszer ejtőernyősei lettek hatalmi pozícióba téve, akik a komcsi (nem kissé) durva eszközökkel tapossák el az értelem szikráját is
Ott volt az a szegény rendőr szakszervezetet szervező alezredes hölgy, úgy bánnak vele ahogy még a (valós) móri mészárosokkal sem ...
Teljes lefejezés, piszok kemény elszámoltatás ... csak ez tehetne rendet, ez viszont nem mindenkinek (vezetésnek) érdeke

_Phoenix_ 2008.05.14. 11:26:40

vpi:
De most őszintén az emailjeidben monnyuk épp puccsot szervezel? Mert akkor megértem az aggódásod. :)

MrZed-nek 2008.05.14. 11:27:59

Én is olvastam a zonás Doszpot cikket. Abban minden le van írva. Szinte ugyanez, mint amit te is írsz.

Csak úgy kutyafuttában 2008.05.14. 11:29:45

Jó hogy olyat fikáznak egyesek amihez semmi lövésük sincs! Az illető fejlesztett pár éve egy programot, ami a kamera látómezejébe kerülő rendszámokat felismeri (gyakorlatilag egy OCR szoftver). A BM-től megkapja ilyen alkalmakkor a friss adatbázist az összes magyarországon forgalomba helyezett autókról, ami tartalmazza a rendszámot, az autó típusát és színét, van-e érvényes műszakija-zöldkártyája-kötelezője, illetve, hogy kőrözés alatt áll-e. Harminccal battyogva mennek végig az utakon, ellenőrizve az összes autót (ezt is program végzi azonnal), a nyilvánvaló problémásakat a rendszer jelzi, egyébként meg az összes paramétert bemondja a a szoftver, tehát ő maga mintegy "humánerőforrás" ellenőrzi a színt és típust minden esetben. Talán a színt még a program is tudja valmilyen szinten értelmezni, a típust már nem. Ha valami nem stimmel, ott vannak 50 méterre tőlük a zsaruk, az intézkedést ők végzik, minden esetben. E mellett nem csak a BM, hanem a magyarországi biztosítók is hozzájárulnak ezekhez az "autóvadászatok"-hoz, de a támogatók között van pl. a Zsaru magazin is, és kb. 50 cég, akiknek ez reklám, vagy valamilyen módon az autótolvajok által megrövidített vállalkozás. Az adatkezelés hibája tehát fel sem merül, ugyanis személyes adatokat az illető nem kap meg, csak az autók azonosításához alapszinten szükséges adatokat. Tehát már a tényleges azonosításhoz szükséges alvázszámot sem, ugyanis azt ő nem tudja leolvasni. Ti. ugyanis a műszaki vizsgán sem a rendszámot nézik meg elsőnek, hanem az alvázszámot, mert az azonosítja az autót! Rendszámot cserélhetsz, az alvázszámcsere csak autócserével együtt jelent jót az álmoskönyvek szerint.

MrZed001 2008.05.14. 11:35:02

"Én is olvastam a zonás Doszpot cikket"
Én viszont még nem olvastam (linket írsz?), ez saját tapasztalat és infók

MrZednek 2008.05.14. 11:39:18

zona.hu/article/484/letortek-a-rendorsegen-a-doszpotizmust.html

ez ráadásul egy "sorozat" az első, aki megszólalt, az Orbán biztonsági főnöke. Kb. ugyanezeket mondta, mint a Doszpot. Mindenesetre érdekes...

elwood 2008.05.14. 11:42:40

A rendőrök szarnak bele.

Láttál már első rendszám nélküli autót a városban ? ( iigeen)

Láttad már hogy a rendőrök kiszedik ? ( soha )

Én 2008.05.14. 11:47:31

En azt ismerem hogyan mukodott a rendszer par eve.

Katak a rendorsegtol egy adatbazist az aktualisan korozott gepjarmuvekrol napi frissitessel. Ez persze tele volt szemettel, pl meg a regi rendszamok is, vagy epp nem rendszam, hanem alvazszam volt benne. Kaptak a biztositoktol is egy listat, hogy ok miket keresnek. a program meg jelzett, ha megfogtak.

Mi is csinaltunk ilyet, az ugy mukodott, hogy online lekerdeztuk rendszam alapjan, hogy korozott-e. Ezen kivul megkaptuk a szin, gyartmany, tipust is, hogy azt is ki lehessen szurni, hogy valoban ahhoz a gepkocsihoz tartozik-e a rendszam.

Ill az oreg rokak, pl Sánta László mar tudjak, hogy mire kell figyelni. Nem veletlenul o talalja a legtobbet ;)

lifelike 2008.05.14. 11:52:05

a magyar rendorseg egy VICC

sk 2008.05.14. 11:54:36

hát ez hihetetlen.

nem lehet ezeket a derék vadészokat legalább az adó 1%-ból támogatni?

a vagyoni és személyi biztonság szép lassan csak magáncégekkel történő szerződés kérdése lesz, mint ahogy az egészség is.

a rendőröknek meg marad a jó öreg állampolgár-basztatás két lefőtt kávé közt.

Majjom 2008.05.14. 11:59:19

Csak úgy kutyafuttában:
Az alvázszám, mily meglepó az alvázat azonosítja.
Vizsgán azt nézik, hogy az alvázszám-motorszám-rendszeám combó egyezik -e

A rendőrség mindig sír... 2008.05.14. 12:01:34

Elmesélek egy sztorit (hátha érdekel valakit :-))

Évek óta azt hallani a rendőrségi kommunikációban, hogy kevesen vannak, alulfizetettek, stb. Egy idő után kíváncsi lettem, hogy is van ez...

Elmentem érdeklődni a rendőrségre, először a Teve utcába (mégis ez a központ, stb. hátha...). 2 diplomával (nem gyenge sulikból), nyelvvizsgákkal (1 felsőfokú), és egyéb képzettségekkel. A portán megkérdeztem, hogy mit tudnak javasolni nekem, ha itt szeretnék dolgozni. (nem ez volt a szándékom mindenáron, egyszerűen csak érdekelt, mire lehet egyáltalán számítani)

Némi tanakodás után kapcsoltak a benti telefonon valamilyen alezredest (HR ilyesmi osztályon). Bemutatkoztam, elmondtam, ki vagyok, és miért jöttem. A fickó nulla lelkesedéssel (gondoltam, kellenek a képzett emberek, ha már 3-4.000 mínusz a létszám, de mégsem...) azt mondta, menjek be a lakóhely szerinti kapitányságra, érdeklődjek ott. Fura volt, azt gondoltam, a 21. században, van egy központi adatbázis, valami, ami alapján x pozíciókat tudnak egy magamfajtának javasolni, ha már mindenhol az a duma, hogy több ezer kolléga hiányzik. De nem... pedig nyilván nem valami vezetői beosztásra gondol ilyenkor az ember. Szóval még egy "büfés" állást sem ajánlottak.

Ezután -gondoltam, most már végére járok a rendőrségen belüli "karrierem" lehetőségeinek- elbattyogtam a kerületi kapitányságra, ahol egy hadnagy kisasszony közölte, hogy nem igazán tud mit mondani, és különben is ilyen végzettségekkel, "minek akarok és rendőr lenni", meg hamarosan végeznek a rendőrtisztisek is, hogy is gondolom én ezt az egészet?

Szép nem? Valaki, aki sokkal jobb helyeken is dolgozhatna (dolgozik is), érdeklődik, és akkor nem "tárt karokkal" fogadják (ahogy ez logikus lenne, hogy az ilyen balekokat becserkésszék), hanem gyakorlatilag elküldik, és kérdőre vonják, hogy egyáltalán mit keres ott.

Na az ilyenek miatt nem fog a rendőrség soha eljutni arra a szintre, ahová kellene. Féltik a képzetlen "fakabátok" a helyeket. Nekem legalábbis ez jött le, nem tudnak mit kezdeni egy képzettnek tűnő, talán modern világképpel rendelkező emberrel.

A belvárosban meg térképpel futkároznak a vidéki őrmesterek, mert nem találni -állítólag- megfelelő munkaerőt a fővárosban főleg.

De lehet, hogy nincs igazam...

SzZ 2008.05.14. 12:05:39

Örülök neki, hogy, lassan autótolvaj kategóriába kerültem, csak mert szóvá mertem tenni, hogy vannak törvények is, illetve megkérdeztem, hogy hogyan is működik ez a dolog.
Meg mintha olyat is írtam volna, hogy az ilyen ellenőrzés a rendőrök dolga lenne. Hardin kedvéért: nem az a bajom, hogy miért van ilyen ellenőrzés, hanem az, hogy miért nem rendőrök végzik.

Kutyafuttának köszönöm az egyetlen érdemi választ.
Két dolog azért lejött belőle:
- személyes adat nincs a dologban (paranoid informatikusként ez számomra megnyugtató)
- 50 méterre ott állnak a rendőrök. Akkor azért mégsem tiszta civil dolog ez...

Szívesen olvasnék még részleteket, Kutyafutta, tudsz küldeni valami linket?

(Adalék a hőzöngőknek: a rendőrség éves költségvetésének kb. 4-5-szörösét költi az ország biztonsági cégekre. Pedig a vagyonőr jogai fasorban sincsenek a rendőrével, ugye.)

vpi 2008.05.14. 12:07:08

_Phoenix_:
Nem nem szervezek semmit, de ha már mindenki elolvashatja az emailjeimet, az nem egy jó világ.
És nem azért mert fúú de titkos dolgokban töröm a fejem, hanem pl átfésülve az emailjeimet, preferenciáimnak megfelelő reklámokkal bombázhatnak, ha félrekúrok akkor bezsarolhatnak. Minél inkább beengeded a hatóságokat az életedbe, annál jobban fognak visszaélni vele.
Ma még csak lopott autók rendszámát ellenőrzi Kis tizesed, holnap pedig, amikor átküldöm a nyaralási fotóimat jön az APEH vagyonosási vizsgálattal. És lehet, hogy te megbízol az államban, de én nem. Mert a tapasztalat az, hogy visszaél a helyzetével.

cso zsi 2008.05.14. 12:08:13

" elwood 2008.05.14. 11:42:40 "
Nem szokásom a rendőröket fölöslegesen b@sztatni, vagy pellengérre állítani.
Csütörtökön egy Skoda járőrkocsit láttam első rendszám nélkül.
Gyaníthatóan a pár évvel ezelőtti rendszámtábla-keret kötelezettség áldozata lett az is.
Az más kérdés, hogy a mostani elsőrendszám hiányosoknak nemhogy törött (esetleg hibátlan) tartókeret lenne a kocsi elején, hanem még a lyuk sem látszik, ami esetleg tarthatta volna a keretet.
De a legújabb a komplett lökhárító nélküliség.

Secnir 2008.05.14. 12:30:42

"sk 2008.05.14. 11:54:36
hát ez hihetetlen.

nem lehet ezeket a derék vadészokat legalább az adó 1%-ból támogatni?"

hát igen. már ketten vagyunk, akik támogatnánk.
meg gondolom azok is, akiknek az ellopott autóját megtalálják.

info 2008.05.14. 12:47:26

Regen, meg az EU-s csatlakozas elott a nagyobb hataratkelokon volt egy Falcon nevu rendszer, ami szinten OCR-es modszerrel leolvasta minden kocsi rendszamat, mielott kimentel MO-rol.
Annyi baja volt, hogy kb. 10-el kellett elmenni elotte, hogy felismerje. Valami ilyet kene kipakolni a forgalmasabb utakra is.
A technika megvan hozza, csak az akarat hianyzik.

wood 2008.05.14. 13:05:44

salvor_hardin 2008.05.14. 11:13:02

ez az anakreóni hozzáállás nem méltó a nickedhez... }:(

Lasombra 2008.05.14. 13:05:55

"És mindezt valós időben teszi (különben nem lehetne reagálni a talált problémás rendszámra)"

semmi szükség valósidős kommunikációra. sőt kommunikáció sem kell, faszán meg lehet csinálni offline.
a kütyübe fel kell tölteni az adatbázis szükséges riportját (rendszám - jármű státusz összerendelés). napi egy frissítés bőven elég. és még annak sem kell online történnie. meló végén beviszik a cuccot, beteszik a dokkolóba, uploadolják az adatbázist (nem lehet valami nagy állomány ez a szűrt verzió) másnap mehet a kocsiba.
de legyen online, frissítsen óránként, és lesz elég ideje lehúzni. (bár ez tényleg nem nyerő online biztonsági okokból. vagy csak 1 request online, vagy teljes adatbázis offline)

minek ide realtime? max azok az autók esnek ki, akiket abban az órában, aznap kezdtek épp körözni. bár, ahogy a nagy állami cégeknél megy, Mancika úgysem fogja abban a percben bepötyögni az adatbázisba, csak felteszi a stóc tetejére a papírt.

- nagy sebességű adatkapcsolaton keresztül (ez persze lehet GPRS/EDGE/HSDPA)

egy fos gprs manapság már nem egy űrutazás kategória. meg az adatmennyiség is mennyi? 1 kB? enyibe már a rendőr kórtörténetét is bele lehet kódolni.

- megfelelően védett protokollal (lehallgatás ellen)

pffff...
tegyük fel, hogy online történik az azonosítás.
a biztonságot lehet garantálni értelmes adattartalommal is. csak annyit küld, hogy ilyen-olyan azonosítójú kérésre a válasz: negatív, körözött, lejárt, kivont stb. mindezt kódolva, aztán majd a kliens dekódolja.
na ezt ha lehalásszák mi lesz? semmi.
a gonoszemberek időt, energiát, pénzt nem sajnálva kiépítik a lehallgatót, decryptert minden cullangot, hogy megtudják, hogy a kocsi, amit elloptak, most már lopott? vagy én megtudjam, hogy a kocsim nincs kivonva a forgalomból?
nem értem az aggályt.

- A "központ" oldalon ehhez szükséges egy kérés-válasz architektúra

amennyiben erről a real-time "vékonyklienses" rendszerről beszélünk.
ha a szükséges adatbázis a kütyüben is bent van, ez már nem is kell.

- És persze megfelelő autentikáció a kérések jogosultságának megállapítására (praktikussan tanusítvány alapon)

ld előző


"Mindennek a kialakítása nem olcsó. Higgyük el, hogy mindezt nonprofit alapon civilek finanszírozták?"

higgyük.
miért gondolod, h az általad felvázolt rendszer a leghatékonyabb? (beleszámítva az árát is)

Lasombra 2008.05.14. 13:12:21

most volt épp tívíben ilyen rendszámfelismerő rendszer, amit a britek használnak.
ha jól emlékszem, 5 mikroszekundum kellett neki egy azonosításhoz, de mondták, hogy minden egyes rendszámról csinálnak 10 v 15 felvételt.
annyi alapján már elég biztosan fel lehet ismerni.
a csávó pörgette a táblát és a gép azonnal köpte, mi van rajta.
esélytelen elhúzni előle kocsival.

nem tudom ez a magyar Falcon miért volt ilyen vak, h 10-szer el kellett autózni előtte. :)

_Phoenix_ 2008.05.14. 13:18:26

OFF
vpi:
Ez stimm...csak sajna én is egy normális országban gondolkodok ahol ez nem fordul/hat elő, nem olyanban mint Magyarország, ahol mindenben csak korlátozni akarják az embereket. Annyira nem látom át a dolgokat, mert egy ideje már Angliában élek, de a szüleim otthon vannak, ők szoktak beszámolni, hogy milyen is az élet.
A másik meg, hogy idekint tényleg teszik a dolgukat a rendőrök és emiatt van becsületük is. Nem véletlen, hogy otthon rengeteg rendőrvicc van, itt egy sincs.
/OFF

Na hogy a témához is hozzászoljak. Ilyen adatbázisok minden országban vannak és elég könnyen hozzáférhetőek, de csak a kocsiról vannak adatok és a tulajról semmi. Szval nem kell semmiért sem aggódni.
Ja meg ha tényleg lenne megvásárolható formában nem drágán, akkor csak ha 10-20-30 autós megvenné és csak akkor használná, amikor munka megy, akkor is nagyban hozzájárulni az eredményekhez szvsz.

amos 2008.05.14. 13:24:26

Itt olyan softver,meg hardver dumák mennek,amiből nem sokat értek,hisz csak egyszerű felhasználó vagyok.
amit MrZeed001,Huma,A rendőrség mindig sír leírtak,az 100%-ban igaz.Az viszont amit Doszpotnak,meg a fene tudja kinek,hogy a rendőrség vezetői így meg úgy....az is igaz!Doszpot nekem senki,csak ex,media által sztárolt aligrendőr fazon.Az igaziak még ott vannak és nyögik a hozzá nem értő lelketlen vezetőik miatt a társadalom rosszallását,lenézését.Igen!Az összes területi és országos vezető leváltásával,mentális tisztulást követően van lehetőség a rendőrség megújulására.A beejtőernyőzöttek vezetnek.Szarul.Aki ezt engedi,vagy nem látja,de kötelessége volna,az bűnt követ el!

Majjom 2008.05.14. 13:25:08

Ja, elég lenne kötelezővé tenni, hogy a magán trafipaxosok (esetleg a rendesek is), a centrum féle parkolótársaságosok és az autópályás cégek használjanak ilyet kombinálva a saját rendszerükkel.
De valszeg egyszerűbb a gyerekkel óvodába siető 40 kilós anyucit bűntetni.....

bazso 2008.05.14. 13:28:03

Autópálya matricaellenőrző kamera. Ha kell két kilóval elhúzó kocsin éjszaka 2x3 sávban két irányban leolvassa a rendszámot, és küldi a központba, hogy van-e matricád. Azt miért nem nézi, hogy lopott-e, és ha igen, akkor miért nem mellékeli a böszme nagy felbontású képet a sofőrről...?

cso zsi 2008.05.14. 13:38:46

Mert egyelőre a jogvédők meggátolták azt is, hogy sebességmérésre is használhassák.
Mert "jogszabályba ütközik".
Pedig a rendszer alkalmas rá.

Páneurópai Harci Kos 2008.05.14. 13:41:17

"Mindezt 16 civil segítségével"
SEGÍTSÉGÉVEL!
Nem a rendőrség önállóan, értitek! Persze tudom, van aki védi a mundér becsületét, hogy pénz ugye, meg ember, meg felszerelés. ..."

Mint az köztudott (vajon tényleg az?) nincs elég rendőr. Se a fizetés se a megecsülés nem elegendő. Aztán korrupciós problémák is felmerülnek...
M.O.n sok a gazember na. Amíg nincs drasztikus életszínvonal emelkedése minden rétegnek, addig így is lesz. Sőt még azután is csak kisebb mértékben.

volt index cikk arról, hogy a rendőrség túlterhelt. Talán azt is el kellett volna olvasni. Könyebben leszürhető lenne a tanulság.
szóval szvsz nem baj ha a civilek is ténykednek a közjó érdekében.
(csak aztán ne forduljon ez is visszaélésbe)

amosnak 2008.05.14. 13:41:37

Persze, Doszpot médiasztár volt, emiatt is szörnyű, hogy ő így nyilatkozik (azt hihetnénk, legalább neki milyen jó lehetett ebben a szerepkörben...). Képzeljük el -ahogy te is írod-, azok mit szívhatnak a rendőrségen, akik normálisak és nincsenek a rivalda fényben, csak simán teszik a dolgukat... Szóval egyetértünk, a Doszpot mint példa inkább csak ráerősítés arra az érvre, hogy gáz, ami ott folyik...

sztk 2008.05.14. 13:43:07

Nabazz, SzZ a tipikus jó magyar ember. Nehogy örüljünk ám neki, hogy mások a szabadidejüket, pénzüket arra áldozzák, hogy másokon segítsenek, neeeeeeeeeem, kössünk bele inkább, keressünk mögötte valami hátsó szándékot, vizsgáljuk meg, hogy nem csinálnak e valami szabálytalanságot ennek érdekében.
Nem erre mondják, hogy mindenki magából indul ki kedves SzZ?

No és hogy segítsek egy kicsit (ha már utána nézni nem tudsz mielőtt baromságokat írsz és persze gondolkozás sem megy):

A vadászok rohadtul nem férnek hozzá a gépjármű nyilvántartáshoz, semmiféle jogosulatlan adatkezelés közelébe se mennek. Elmondjam mit látnak ha beírnak egy rendszámot:
Típus, Szín, Kőrözik-e. Ennyi.
Elárulom, hogy ezekhez az adatokhoz bármelyik magyar állampolgár szabadon hozzáférhet, többek köztt a magyarorszag.hu-n is.

Hőzöngj tovább, de nehogy olvass mert az megárt!

Páneurópai Harci Kos -nak 2008.05.14. 13:46:01

Olvasd el: A rendőrség mindig sír... 2008.05.14. 12:01:34

Az ilyenek után ne jöjjön senki a "kevés az ember" dumával.

Én három hasonló esetet tudok a szűk baráti körben, akik nyitottak voltak erre a hivatásra, de meg sem hallgatták őket (nem valami vizsgálaton vagy bármin buktak el, hanem az esélyt sem kapták meg).

Káposztakukac 2008.05.14. 13:47:43

cso zsi és a többi rendőrállamot vizionálónak: örüljetek csak neki, hogy vannak még jogvédők, akik a TI jogaitokat próbálják védeni. ha nem lennének, talán már rég be lenne poloskázva minden lakás, minden iroda. jah, hogy nektek nem kell félnetek semmitől, mert nincs mit eltitkolnotok? na, ha ez a mentalitásotok, akkor sajnos már rég késő.

lápi lidérc 2008.05.14. 14:01:17

Whitefalcon 2008.05.14. 10:44:01

Ha a rendőrség nek szüksége van pénzre, elég lenne éjjel odamenni az Erzsébet híd budai hídfőjéhez (Romkert diszkó), és kaszálni.

- Kb. 300 autó áll a járdán, szabálytalanul természetesen, a Gellérthegy tövében, valamint a Rudas fürdő mindkét oldalán, valamint a rakpart mellett (a taxik is mind szabálytalanul várakoznak, lezárva a rakpartra kanyarodó sávot).
- Az autóval diszkóba járók valószínűleg nem józanul távoznak, tehát jogsik terén is lehetne gyűjtögetni.
- Az arcokat megnézve talán még olyanok is lehetnek ott, akiket esetleg köröznek gazdasági bűncselekményért. Meg a fél budapesti maffia (a rendőrök biztos ezért nem mernek odamenni).

Kati 2008.05.14. 14:01:45

Volt olyan rendszere a rendőrségnek (tesztelte legalábbis), amibe be kell mondani a látott rendszámokat, felismeri és értelmezi a hangot és a számítógé kiírja, hogy ok-e az autó vagy sem. Ez egy kis kütyü, hordozható, nagyon könnyű. Bár nem kamerás, viszont így nem csak azt látja, amit a kamera látna, hanem bármelyik irányba lévő kocsikat ellenőrizni lehet vele. Elvileg egy kisérleti fejlesztés volt még évekkel ezelőtt, azóta már nagyon-nagyon jólkéne hogy működjön. Sajnos valószínűnek tartom, hogy nem várásolta meg a rendőrség a kütyüt a cégtől aki fejlesztette. Pedig jól működött.

Csak úgy kutyafuttában 2008.05.14. 14:35:21

Majjom:
Igen, így van, maximálisan egyetérek veled, ezeket ellenőrzik, de az autó azonosítása (tulajdonjogának megállapítása) az alvázszámon keresztül történik. A rendszám ill. motorszám az alvázszámhoz van ugyan rendelve, de lehet rajta változtatni (motorcsere, rendszámcsere). Az alvázszám cseréje csak kasznicserével vagy "átütögetős" módszerrel lehetséges. Az előbbi a kocsi cseréje jogilag (új rendszám, új törzskönyv, új kötelező, új adó stb.), a második meg egyértelmű.

SzZ:
Itt egy riport az illetővel, így rájöttem pár dolog már változott, pl. folyamatos kapcsolattal rendelkezik a sw, pedig ez sem ma jelent meg. Biztos még az első években olvastam róla utoljára :)

www.origo.hu/auto/20041124foglalkozasa.html

A többetek által említett Falcon pedig ennek volt az elődje, de ez is benne van a riportban.

SzZ 2008.05.14. 14:42:26


Ha valaki nem nőtt még ki abból, hogy rendőrt játszik (a többség óvodában túllép ezen), felőlem tegye. Attól még a rendőrség részéről nem ildomos, hogy nem foglalkozik ilyesmivel, mert majd megoldják a civilek.

Ez a rendőrség feladata kellene hogy legyen. Persze a szükséges eszközök fejlesztésébe be lehet vonni önkénteseket, de a végcél csak az lehetne, hogy tömegesen alkalmazzák az ilyesmit rendőrautókban. Ilyenre utalás sem volt sehol.

Az adatvédelemhez:
Szép elméleti fejtegetéseket látok, de a konkrét informatikai megvalósításról nincs semmi (leszámítva sztk és Lasombra egymásnak ellentmondó elméleti síkon maradó fejtegetéseit). Márpedig egy személyes adatokat is tartalmazó adatbázis (a gj. nyilvántartás az) rendszeres lekérdezésekor/kivonatolásakor mindig van adatvédelmi veszély.
Persze lehet úgy csinálni, hogy ilyen nem létezik. De reálisan ez a XXi. század.


sztk, a személyes megszólítottság okán foglalkozom egy bekezdés erejéig Veled. A stílusoddal nem, magáért beszél. Azt nehezen viselem, hogy olyasvalaki küld olvasni, aki hosszú ő-vel írja a körözést.

cso zsi 2008.05.14. 15:20:52

" Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.05.14. 13:47:43 "

Menj ki a szabadság hazájába egy kicsit.
Aztán ha hazajössz, rájössz, hogy itt van igazi szabadság. Odakint nem csak jogaid vannak, hanem kötelezettségeid is.

wood 2008.05.14. 17:03:32

cso zsi 2008.05.14. 15:20:52

a szabadság hazája alatt azt a helyet érted, ahol levetetik a cipődet utazásnál, nem kell engedély a lehalgatásodhoz, dns-mintát és retinafotót tartanak az aktádban ha már utazál valahova/voltál orvosnál?

mondják a bátrak hazájának is. na az még viccesebb...

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.05.14. 18:04:50

A rendszámfelismerő készülék legegyszerűbb definíciója:

estv.hu/news.php?extend.1667

"A készülék igazából egy zsebszámítógép, mely telefonként is használható. Speciális sim-kártyája segítségével kapcsolat létesíthető a BM Központi Adatbázisával, valamint az Országos Polgárőr Szövetség honlapján szereplő rendszám adatbázissal. Mivel a letöltésekhez nem kell sok idő, a másodperc tört része alatt kiderülhet, vajon a beírt rendszámhoz körözött autó tartozik-e."

SzZ 2008.05.14. 18:09:20

Kutyafutta, köszi a lnket.

Ez alapján azt gondolom, lelkes megszállottak, és minden elismerésem feléjük.
Azért az adatvédelem megérne egy auditot. És fenntartom, hogy ez a rendőrök dolga kellene, hogy legyen.

Laciii 2008.05.14. 19:31:18

"Speciális sim-kártyája segítségével"
Azért itt is megy a tálmisztifikálás rendesen. Azt is irhatták volna, hogy a csekély méretű user adat miatt az RTT határozza meg a válaszidőt :D

De legalább az kiderül, hogy nem kell feltétlen mindenhez drága informatikai rendszer, kivéve ha a közbeszerző ismerőse ilyen üzletben utazik.

Krisi 2008.05.14. 19:33:58

Ennyi ellentmondást ritkán olvasni, mint itt egykét hozzászólásban.

Sokak szerint úgy kéne működnie a dolognak, hogy kevés a rendőr, de mégos megbüntetnek mindenkit, ellenőrzik az összes autót, mert ugye lehet, hogy lopott, de az ő drágaságának le ne merjék olvasni a rendszámát, mert az jogellenes, sorolhatnám még.

Az én autóm rendszámát nyugodtan ellenőrizzék, mivel nem lopott. Aki félti a rendszámát annak valószínűleg van miért aggódnia. Mi ezzel a gond, kérdezem én?

Sokan úgy beszélnek egy rendszám leolvasásáról, mintha a zuhanyzójába rejtenének egy kamerát és feltennék a YúTúbra.

Rendőrségre visszatérve: az ugassa le őket, aki ért hozzá, és a nagyokosságait nem a Zindekszponthúról szerzi. Ha jobban csinálná, akkor írjon nekik ímélt, ne itt ugassa őket névtelenül.
Persze engem is idegesít, amikor faszságok miatt meg akarnak büntetni, beállnak a 30-as táblához, a másikat meg futni hagyják, de amíg ilyen a hozzáállás mint itt a blogon sok embernek, addig ne csodálkozzunk, hogy ott szivatnak ahol tudnak.

És szerintem is örülni kéne, hogy civileknek erre van idejük és pénzük, tartság meg e jó szokásukat.

És most lehet leugatni hogy zsidó ÁVÓ-s vagyok :)

Laciii 2008.05.14. 19:34:23

tálmisztifikálás helyett túlmisztifikálás

Stadi 2008.05.14. 20:13:11

Végigolvasva a kommenteket, a következők jutottak eszembe:

1. Sánta úrnak minden tiszteletem. Tegnap volt kint cikk talán az Indexen, gondoltam is, hogy jó lenne itt viszontlátni. Sánta úrral legalább 3 olyan interjú készült, amely a neten fellelhető, érdemes rákeresni és elolvasni, akit érdekel. Mindegyikben van egy-egy plusz infómorzsa. Ami furcsa, hogy az Autótulajdonosok Országos Érdekvédelmi Egyesületéről semmilyen infót nem találtam a neten - persze az "autóvadászaton" kívül. Örömmel venném, ha valakinek lenne infója arról, hogyan lehetne esetleg csatlakozni a "vadásztársasághoz". Lépjek be a helyi polgárőrök közé?

2. A hírek elfogott autó/nap vagy /vadászat statisztikáról szólnak. Érdekes lenne egy elfogott autó/vizsgált rendszámtáblák száma statisztika...

3. Állítólag a határátkelőkön működik ilyen rendszámfelismerő rendszer (Falcon). Sőt, valahol olvastam, hogy egy közterület-figyelő rendszerrel is összekapcsolták (de ez már asszem az újabb szoftver).

4. Ha már PDA-ba belefér a beszédfelismerős rendszer, esetleg a beléjük épített kamerákat is lehetne használni... Vagy egy SDIO-s zoomos, komolyabb kamerát, ha van ilyen. És akkor nem kell tartókonzol a kocsiba notebooknak. :)

5. A szabálytalanságokat, bűncselekményeket nem a büntetések további szigorításával, hanem a felderített esetek számának növelésével lehet visszaszorítani. Csak míg az előbbi néhány tollvonás, utóbbi komoly szervezést és eszközöket igényel. És nem lehet minden sarokra rendőrt állítani, ezért is vannak a civilek (polgárőrök, autóvadászok stb.).

Mielőtt még valaki azt szűrné le, hogy "rendőrt akarok játszani", gyorsan hozzáteszem, hogy nekem nincs időm naponta sok órán keresztül problémás autókat kutatni, viszont sokszor megyek napi 100km-t szeretett fővárosunkban és környékén, és ezalatt néhányszáz autót láthatok hátulról (akár kamerával is).

Rocko- 2008.05.14. 22:41:59

DOGMAN · kutyasagok.blog.hu 2008.05.14. 18:04:50
de hát ez egy PDA!

túl van misztifikálva a dolog.
józsi kocsit megnéz, smsben elküldi, h ABC-123.
mari nénnye gép előtt kiguggliza a renCCerből, aztán visszaírja, h
- kóser
- szakadt
- csóré a verda.
ennyi.

107! 2008.05.14. 22:53:46

Voltam már ilyen akcióban! Azért a "civil" rendőr nélkül nem fogott volna semmit!!! Ezeket a rendőrség fogta CIVIL SEGÍTSÉGGEL. Nem kisebb az érdem, jó hogy vannak ilyen alapítványok, meg szervezetek, de eljárást még mindig csak a rendőrség tud kezdeményezni. A számadatokhoz meg hozzátartozik egy csomó "vaklárma", pl.: elveszített forgalmi engedély, ami náluk a gépen körözött járműként szerepel. Nagy gázzal utolérem a "körözött" autót, lekérem a saját rendszerünkből, és kiderül hogy már ezer éve kapott új forgalmit, és a tulaj csak hosszas kérdezősködés után jön rá, hogy: "tényleg, egyszer elhagytam"!

sztk 2008.05.15. 07:23:20

SzZ: Baromságokat írtál? Igen. Utána nézhettél volna előtte? Igen (mire való az internet?). Megtetted? Nem. Ezek után annyiba tudsz belekötni, hogy én elírtam egy szót? Hát gratulálok, ennyit tudsz.
Fáj a stílusom? Mit gondolsz, azoknak az embereknek akik ezzel az akcióval másokon akarnak segíteni, hogy esik a te gyanúsítgatásod?

"Ha valaki nem nőtt még ki abból, hogy rendőrt játszik (a többség óvodában túllép ezen)"

Ennyit a te stílusodról... Remélem sose lesz szükséged az általad óvodásnak titulált és idézőjelbe tett civilek segítségére...

Bevallom én baromira utálom a hozzád hasonlókat, akik mindig mindenhol előkerülnek és anélkül kezdik el osztani az észt, hogy egyáltalán tudnák miről van szó. A legapróbb fáradtságot sem vetted, hogy utánanézz valaminek mielőtt kapásból törvénysértést és hátsó szándékot kezdesz óbégatni, majd amikor kiderül, hogy nincs igazad, még egy "elnézést, tévedtem"-re sem futja.

Ha pedig informatikusként ekkora kihívás neked kitalálni, (vagy ha már ez nem megy, legalább utánanézni) hogy vajon, hogy is működhet ez a rendszer, akkor szerintem keress másik szakmát.

"Azért az adatvédelem megérne egy auditot."
Nyugodj meg, a szaktudásod is.

apa 2008.05.15. 09:52:56

Basszus, akik ide járnak kommentelni azok nem hallottak még a Google-ról? Mielőtt nekilátnak okoskodni, kicsit hasznosíthatnák a netet, ha már úgyis hozzáférnek (de minek is, ugye?).
Különben csak addig jogvédenek, amíg nem az ő autójukat lopják el...

totalcar.hu/magazin/kozelet/autovadasz!1
sebessegmeres.info/civilian.php?show=79
zsaru-car.hu/

wood 2008.05.15. 11:24:25

apa 2008.05.15. 09:52:56

a vita célja gyakran maga a vita, mintsem a konklúzió.

sztk 2008.05.15. 12:06:03

Sajnos mindig akad egy-egy ilyen SzZ féle ember, aki feltétlenül szükségét érzi, hogy egy-egy jó kezdeményezésbe inkább belekössön, minthogy örüljön neki, ráadásul mindezt úgy, hogy mégcsak nem is tájékozódik arról amit fikázni kezd.

SzZ 2008.05.15. 12:59:11

Na figyelj, elmagyarázom.
Azt írtam, "érdekelne" hogyan is működik. Nem engem minősít, hanem közállapotainkat, hogy minden akció mögött fel kell tételezni (mert általában) valamilyen hátsó szándékot.

Azt írod, "jó kezdeményezés". Ennek eldöntéséhez nem árt némi információ. Én ezt kértem, és biztos felháborító, hogy munkaidőben nem guglizok rajta fél órát. Konkrét infó helyett kaptam sok fröcsögést, Téged is beleértve. Pedig egy rtfm:// jellegű válasz is elég lett volna. És azt csak Te gondolod, hogy fikáztam. Olvasd el még egyszer, hogy miket írtam. Persze lehet, hogy a kérdés Neked már fikázás...

Aztán írtam valami olyat, hogy a maszek traffi bevezetéséhez ez jó kis felvezetés. Erre sem jött válasz, elutasító vagy megerősítő sem. Amit azóta olvastam Sántáékról, az alapján valószínűleg ez alaptalan volt, ők nem pénzbehajtók. (Persze ennek ellentmondani látszik apa fenti linkjei közül a sebességmérős - mit is írtam közállapotainkról?)

Végül kifejtettem, hogy ez a rendőrség dolga, vagy az kellene hogy legyen. Ezzel sem láttam érdemi vitát, leszámítva azt a feltételezést, hogy biztos nincs rendben valami a kocsimmal.

A fent leírtak közül egyedül a rendőrt játszós mondatot bánom. Akkor már felhúztál, és ezt olyanokon töltöttem ki, akik tesznek valamit. Ezért szégyellem magamat, hiba volt.

Laciii 2008.05.15. 13:51:34

107! 2008.05.14. 22:53:46
"Azért a "civil" rendőr nélkül nem fogott volna semmit!"
Csak ez sajnos forditva is igaz.


SzZ

"Nem engem minősít, hanem közállapotainkat, hogy minden akció mögött fel kell tételezni (mert általában) valamilyen hátsó szándékot."
Tévedsz, téged minősit, és ez fikázás.

"a maszek traffi bevezetéséhez ez jó kis felvezetés."
Megnézted te az eredeti cikket, úgy kezd, hogy "Az ötödik pünkösdi autóvadászaton", hát nem mondom, jó korán elkezdték felvezetni.

"Végül kifejtettem, hogy ez a rendőrség dolga, vagy az kellene hogy legyen. Ezzel sem láttam érdemi vitát"
Ezen mit akarsz vitázni, az ő dolguk lenne, de nem teszik.

Neked milyen hátsó szándékod van azzal, hogy ide irogatsz, vagy ha rólad gondolja ezt valaki az már felháboritó?

sztk 2008.05.15. 14:35:29

SzZ: Vicces vagy. Ahelyett, hogy simán elismernéd, hogy nem volt igazad, inkább itt anyázol tovább. Vicces, hogy arra nincs időd, hogy valaminek utánanézz munkaidőben, de arra már van, hogy ugyanerről véleményt nyilváníts egy blogban, majd újra meg újra visszatérj kommentezni. Beírni a Google-be, hogy "Autótulajdonosok Országos Érdekvédelmi Egyesülete", majd elolvasni pár találatot kb 5 perc lett volna.

"Pedig egy rtfm:// jellegű válasz is elég lett volna"

Hány éves vagy, hogy neked ezt külön le kell írni? Már megbocsáss, de szerintem értelmes embernek alapvető dolog, hogy mielőtt valamiről véleményt mond (különösen ha ez a vélemény mások törvénysértésre célozgat) előtte RTFM.

Ha szerinted abban a nincs vélemény, hogy "Higgyük el, hogy mindezt nonprofit alapon civilek finanszírozták" vagy abban, hogy "És még így is jogosulatlan adatkezelés szaga lenne a dolognak" akkor nem tudok veled mit kezdeni. Ha valamiről fingom sincs, akkor nem így érdeklődöm, ha te igen, akkor ne lepődj meg a reakciókon.

Ha tisztában vagy a közállapotokkal, akkor valószínűleg azzal is tisztában lehetnél, hogyha valaki rossz szándékkal akar megtudni valamit a rendszámod alapján, akkor az pontosan a közállapotoknak köszönhetően meg is fogja tudni, nem a lopott autókra vadászó civilek jelentik a rést a pajzson - még ha azt is gondoltad róluk, hogy személyes adatokhoz férnek hozzá - aminek amúgy semmi értelme nem lenne, "informatikusként" tudhatnád, hogy nem küldözgetünk olyan adatokat amikre nincs szükség, márpedig a személyes adatok baromira nem kellenek ahhoz, hogy egy autóról megállapítható legyen, hogy lopott-e.

"A fent leírtak közül egyedül a rendőrt játszós mondatot bánom. Akkor már felhúztál, és ezt olyanokon töltöttem ki, akik tesznek valamit. Ezért szégyellem magamat, hiba volt."

Örülök, hogy legalább ezért a kijelentésedért "teljes mértékben" vállalod a felelősséget. :))))

Na menj inkább dolgozni, nem akarlak megint felhúzni, nehogy újra másokon akard kitölteni a mérged.

arkangyal 2008.05.16. 12:40:08

Sok okos. :D Arra egyikőtök sem gondolt, hogy a Rendőrség autóinak 92%-a lízingelt? Ergo a lízing-cég NEM ENGED -majdnem- semmit beszerelni a járőrautókba.
Egyébként meg:
www.matrixpolice.hu/matrix/index.php?Rendsz%E1mfelismer%E9s

Üdv: arkangyal












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása