Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sínen van a rendőrség

2008.05.14. 14:35 :: Kisikasa

Sokaknak lehet ismerős érzés, milyen egy kereszteződésbe beragadni és aztán állni a következményeket az ott keresztül haladni akarók részéről. Ez Péter sztorijában egy rendőrautóval történt meg, éppen a vasúti síneken, amit a hatóság érintett képviselői nem épp a megfelelő módon reagáltak le.
Épp ma történt, tartok hazafelé, szokásos napi útvonalamon, a Határ út felől a Richter gyógyszergyárnál keresztezvén egy vasúti átjárót. Külön misét megérne itt a reggeli, majd hazafele a délutáni kálvária, melynek során át lehet vergődni a kereszteződésen.
 


Vagy három vonat halad át, mire végre megnyílt a sorompó, ekkorra már tetemes kocsisor torlódott fel mindkét oldalon, ezért a Szállás utca felől érkezők (ld mellékelt kép) csak a Kőér utcán haladók jóindulatától függően tudnak besorolni, ezért néha egy kis "pofátlanságra" is szükség van, hogy az ember átjusson. Előttem haladt egy kisteherautó, szintén a Szállás utca felől besorolva, ám mivel nem kapott rögtön helyet a művelet végrehajtásához, egy ideig (max 10 mp) foglalta a szembejövő sávot is, melyről a feltorlódott kocsisor a vasúti átjárón állt. Köztük egy rendőrautó, aki szerencsételenül épp a síneken ragadt meg.

A rendőrautóban egy fiatal szőke rendőrhölgy, a volánnál pedig egy szintén fiatal rendőr. Amikor a kisteherautó sikeresen besorolt, elindulhatott a szembejövő sor is. Eddigre a rendőrkocsi a "szokásos" rendőrkerregéssel tudatta nemtetszését, hogy nem tud lehajtani a sinekről az előtte álló autók miatt. Amikor a kisteher mellé ért vörösödő fejjel üvöltött valamit a kisteherautó sofőrjének, majd nagy gázzal elhajtott. Ekkor rádudáltam egy halványat, de sajnos nem figyelt fel rá, pedig meg kérdeztem volna az alábbiakat:
 
Ha már van olyan vastag bőr a képén, hogy a KRESZ-t megszegve ráhajt a vasúti átjáróra, mikor nem bizonyosodott meg róla, hogy azt el is tudja hagyni, hogy veszi a bátorságot, hogy igazi suttyó módjára üvöltözzön kifelé az ablakon, vagánykodva a szöszinek az anyósülésen? Az ilyeneket megszoktam már a "tuning" astrákból (bocs az általánosítás miatt), de rendőrtől nem ezt várnám. Ha viszont megalapozott problémája van, akkor álljon meg és intézkedjen, ne pedig pattogjon, tévedek?
 
Érdekelne a kommentelők véleménye az esetről, remélem érthetően írtam le.

64 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye rendőr veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2008.05.14. 14:52:44

A rendőrök is "emberek"!
tehát tőlük sem várhatunk el többet hiába hivatásuk ez!

Bár én nem csesztetem őket, eddig ha büntettek jogos volt / az sem forgalomban/ amúgy meg volt már párszor h átmotoztak a semmiért, de ez is a munkájuk része!

De ez van, ezt kell szeretni :)

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.05.14. 14:56:00

tuning astra-m van. de a kreszt eddig egy esettől eltekintve 11 év alatt mindig betartottam...

TH 2008.05.14. 15:11:11

cett · cettblogja.blogspot.com 2008.05.14. 14:56:00
11 év alatt az összes szabályt betartottad? Miért kételkedem állításod igazában?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ne szegnéd meg gyakrabban a KRESZ-t. Ez nem személyes, egyszerűen annyi, hogy sztem aki sokat vezet, az rendszeresen megszeg egyes szabályokat. Nem feltétlenül súlyosakat persze.

Johnny336 2008.05.14. 15:23:27

Sajna igaza van TH-nak. Akaratlanul is megszegünk egy-két szabályt. Naponta. Egész egyszerűen ha mindent betartanánk, akkor saját magunkat veszélyeztetnénk, mivel senki nem tart normális követési távolságot, vagy gyorsabban haladnak a kelleténél.
Ha felveszed a forgalom ritmusát, akkor kapásból szabálysértés, majdnem minden útvonalon (50-es táblánál 60-70 az autófolyam átlaga).

Egyébként aki olyan hülye, hogy felhajt a sínekre, holott nem tud róla biztonságosan lejönni, az meg is érdemli. Nem viccből van a KRESZ-ben, hogy folyamatos sebességgel kell áthaladni...
Normál közúti közlekedésnél is csak akkor hajthatsz be a kereszteződésbe, ha azt el is tudod hagyni még a zöld jelzés alatt!

Zoli 2008.05.14. 15:29:59

Elég veszélyes az az ember, aki azt HISZI magáról, hogy nem szegi meg a KRESZ-t. Ez azt is jelentheti, hogy esetleg nem ismeri, nemt udja, hogy amit csinál, az szabályellenes-e. Pl ugye a leállósávon előzés bizonyos típusú autókba be van építve gyárilag, így nem hinné a vezető sem, hogy az nem szabályos.

cett-nek gratulálok, ha tényleg összesen 1 szabályszegése volt a 11 év alatt, és valóban használta is az autóját.

Zoli 2008.05.14. 15:32:34

Ja, hogy a témáról is valamit írjak:
a rendőr ne kiabáljon. Intézkedjen, ha szabályellenest tapasztal, de ne kiabáljon. Arra ott vannak azok, akik csak ahhoz értenek, meg a leállósávos előzéshez.

avogadro 2008.05.14. 15:33:16

valóban a rendőrök is emberek, viszont nekik kéne példát mutatni a kölcsönös türelemről, mit várhatunk egy civil autóstól. tanárok mért nem káromkodnak a diákok előtt? hiszen ők is csak emberek :)

Lacaca 2008.05.14. 15:36:39

cett! A rendőr is meg volt győződve róla, hogy a másik hibája, hogy a síneken ragadt. Még gyalogosként is meg lehet szegni néhány szabályt.

Lexon 2008.05.14. 15:39:04

Miért gondolom azt, hogy Kresz-ellenesen használtad a hangjelzést ...?
Ha kiugrik a közeg. és megbüntet, mégcsak nem is ugathatnál...
Ettől függetlenül jogos a felháborodás. És hogy Kisikasát idézzem: "nem épp a megfelelő módon reagáltad le".

okostojgli (törölt) 2008.05.14. 15:44:07

Ha már szabályszegés és vasúti átjáró: ha a villogó fehérnél mész rá a sínekre, de az időközben pirosra vált -miközben haladsz át a síneken-, akkor szabályt szegtél vagy nem?

cso zsi 2008.05.14. 15:49:14

Tehát véletlenül sem az a hibás, akire vonatkozik egy elsőbbségadási kötelezettség, és elállja az utat a vasúti átjáróból kihajtó előtt?
Többvágányú vasúti kereszteződéseknél a sínről való mielőbbi elkotródást segíti, hogy az összes, forgalmi viszonyban lévő út macisajtot kap a sínen áthaladó úttal szemben.

vanek 2008.05.14. 15:49:22

Sokan ragadnak be a kereszteződésekbe, hogy véletlenül, vagy szándékosan, azt ki ki döntse el maga. Szerintem a többség "szándékosan" ragad be, inkább csak reménykedik, hogy időben elfogy a sor előtte. Ezzel persze csak másoknak okoz gondot, és a következő kereszteződésnél már ő fogja bőszen nyomni a dudát annak a másik f...nak, aki be mert elé állni keresztben. Ebből baleset még ritkán volt.
Kicsit nagyobb szívás, ha a villmossínen ragad valaki, de a tuja is meg szokott tudni állni, csatt ritkán van az esetből.
A rossz hír az, hogy a vonat nem tud megállni, ha valaki beragad a síneken. Egy 80-nal haladó vonatnak (Bp belterületén simán mennek ennyivel, néha még többel is) legalább 500 méter kell a megálláshoz, ennyit néha be sem látnak a mozdonyvezetők (a vasúton konstans relatív gyorshajtás folyik). A fénysorompó tilos jelzését így is egyre többen hagyják figyelmen kívül, csak az utóbbi 1-2 hétben szinte minden napra jutott egy ilyen baleset. Remélem, azért a vonat elé való beállást nem sokan fogják bevállalni. Nert a vonat nemcsak dudál, az bizony jól el is fogja csapni az ilyen észlényeket.

vanek 2008.05.14. 15:51:53

Re: okostojgli 2008.05.14. 15:44:07

Nyilvánvalóan nem szabályszegés, és ezért is van az, hogy eltelik bizonyos idő, amíg jön a vonat.
A félsorompó is kb. 5-10 mp-cel a tilosra váltás után záródik le, hogy aki nem tud megállni, az még átmehessen.

Na 2008.05.14. 15:56:45

Ha tudta volna, hogy nem szabad (és nem szerencsés) anélkül ráhajtani a sínre, hogy biztos lehet abban, le is tud jönni, nem lenne rendőr.

titan 2008.05.14. 15:57:42

Azért azt is el kell ismerni, hogy van egy ha jól tudom kreszben nem meghatározott de a kreszteszteken kérdezett szabály, ami szerint mindenki számíthat arra, hogy a közlekedésben a partnerek betartják a szabályokat, ergo lehet, hogy a rendőr arra számított, hogy nem fogja feltartani senki, hiszen a kistehernek ugye meg kellett volna állnia, nem tudott tovább hajtani.
Mondjuk a rendőr reakciója tényleg khm... nem túl példamutató

Kovács Bálint 2008.05.14. 15:58:36

Egy vidéki város bevezető főútvonalának közelében lakom.Naponta látom,láthatom,hogy a 'rend'őrei a legtöbb és legsúlyosabb szabálysértések elkövetői között vannak Gyorshajtás(100-120),megkülönböztetö jelzés nélkül,egynyomsávos utakon történő parkolás(rájuk szoktam dudálni és megvárom amig félre állnak,ha tetszik ha nem),de láttam már ittas vezetést is szolgálatban.A sor hosszan folytatható lenne.

Természetesen magam is szabálysértek,több mint három évtizeddel ezelőtt amikor jogosítványt szereztem,még nem volt kötelező az őv használata.
Igen ők is emberek és nem mindig látszik meg,hogy csak egy kicsit is válogattak volna a jelentkezők között.

Rocko- 2008.05.14. 15:58:56

ilyen kerregôt akarok én is! :D

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.05.14. 16:00:02

komolyan 1 darab volt (nem hiszem, tudom. én is hibátlanra csináltam a kresz vizsgám, apám is oktató volt, ismerem a kresz-t), szégyelltem is magam miatta: a barátom felesége kért meg egy tv vásárlásra, és mivel nagy volt és nehéz, az áruház "mozgi" parkolójában álltam meg kb. 20 perce. :(

amúgy évi kb. 20.000-et teszek a kocsiba.

u.i.: ha betartom a kresz-t, akkor most én vagyok a pancser?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.14. 16:00:26

titan ez hülyeség. ha araszol a sor, akkor addig nem araszolok az elöttem levő seggében a sínre amig nem lesz annyi hely hogy elférjek a túloldalon úgy hogy nem lógok be.

titan 2008.05.14. 16:04:46

Hurrá Torpedó - ha konkrétan megáll a sor (azaz nem folyamatos a haladás), akkor jogos, de ha nem, akkor észszerűtlen, egyrészt a szabályok, másrészt a haladás lehetősége miatt, ugyanis a másik oldalról mindig lesz valaki, aki tovább akar haladni...

okostojgli (törölt) 2008.05.14. 16:05:22

Vanek:

nyilvánvaló vagy biztos? Tudniillik a vasúti átjáró és a tilosban történő áthaladással összefüggésben igencsak bűntetendő az új szabályok szerint, és hát könnyen lehet majd ellenőrizni, hogy ki hogyan volt bent a pirosban függetlenül attól, hogy piros volt-e amikor behajtott.

Lacika 2008.05.14. 16:10:53

Én a közelben lakom de nagy ívben kikerülöm a szóban forgó átjárót a leírt szituk miatt. Inkább elmegyek a Liget térig és ott rendesen rendőrlámpásan átmegyek a vasúti felüljáró alatt. A Gyömrőin dübörgő kamionokat gyűlölöm meg félek is tőlük az az igazság. Már vagy húsz éve van jogsim de még mindig mazsolának érzem magam. Szóval jobb a sorsot nem kísérteni. És persze szeretett fővárosunkban ott van a bkv amit mostanság szokás szidni de azért az nem fog beragadni egy vasúti átjáróba és legyen a sofőr baja hogy sorol be. Végtére is azért fizetik.

vanek 2008.05.14. 16:13:42

Re: okostojgli 2008.05.14. 16:05:22

Ha még fehéren villog, mikor te az andráskereszt által meghatározott vonalat átlépted, akkor te még a szabad jelzésen mentél át. (Ugyanúgy, mint a közlekedési lámpánál, ha még sárga, mikor a stopvonalat átléped, nem büntet meg a rendőr. Ha már piros, igen.)

Problémásabb lehet, ha féktávon belül (30 km/h-ról kb. 25-30m lehet, 40-ről 35-40m) vált pirosra a fénysorompó, mivel itt a közlekedési lámpával ellentétben nincs semmilyen figyelmeztető előjel. Ilyenkor egy kekecebb rendőr büntethet.

Poli1 2008.05.14. 16:14:04

Egyszer egy sotet ejjel a Hatar ut felol jottunk a Koer utcan, sehonnan senki sem jott, ugyhogy a sinek utan (szabalytalanul) egyenesen mentunk, nem ahogy a terkepen is a kek nyil mutatja. Hogy a rendorkocsi honnan kerult elo nem tudom, de a zold nyilnal allitottak meg. Valoszinuleg elbujva, pont egy ilyen marhara vartak. Ferjem mindent beismert, ezzek utan egy hosszu kiseloadast vegighallgatott, hogy ha jobbrol, a Gyomroi utrol nagy a forgalom, akkor O nem tud egyenesen menni, megall, aki mogotte jon az a sineken ragadhat es eluti a vonat. Ekozben egy auto se jart arra!
Feljelentettek allitolag, de azota se halottunk az esetrol tobbet, pedig ez mar legalabb 6 eve volt.

okostojgli (törölt) 2008.05.14. 16:17:53

Utána néztem:
KRESZ 39.§
(2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.
(3) A vasúti átjáró előtt ... meg kell állni, ha ... e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad, ... g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség.

Továbbá:
(5) Biztosított vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha ... b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad, ...
d) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.


Magyarul, ha időközben pirosra váltott, az nem baj. Viszont ha rendőrautót vezetek, akkor sem hajthatok rá a sínekre, ha legalább 5 km/h sebességgel azt elhagyni nem tudom.

Tehát vasúti átjáróba úgy szabad bemenni, hogy még a forgalmi helyzetből fakadólag sem állhat meg!

Cornholio 2008.05.14. 16:18:52

Ez egy olyan ország, amelyikre nincs is már szükség. Magyarország nemsokára Szlovákia és Románia része lesz – talán jobb is így.
Egy ilyen förmedvénynek nincs helye a mai Európában.

okostojgli (törölt) 2008.05.14. 16:25:18

Vanek:

Ez a féktávolságos dolog nagyon jó, hogy eszedbe jutott. Ahogy írod: kekecebb rendőr. A fényképfelvétel igencsak kekec és kimagyarázhatatlan dolog lesz, attól félek.

Ocsy 2008.05.14. 16:41:55

A rendőr szabálytalan volt, és még neki állt feljebb. Jellemző. Bár, mint tudjuk, rájuk nem vonatkozik a Kresz. Mivel "régen" volt tilosban parkoló rendőrös poszt, ezért tegnap élőben megnéztem egyet. Ezek is nagyon készségesek és példamutatóak voltak, mert bár látták, hogy már percek óta az út szélén ácsorgok (gyalog), arra várva, hogy átmehessek, véletlenül se engedtek volna át, bár gyökkettővel krúzoltak. Aztán pár méterrel odébb szépen letámasztották a verdát a megállni tilos tábla mögött, a jobbra kanyarodó sáv kellős közepén. Tudom, most jön az, hogy biztos intézkedtek, és miért rinyálok, meg ha rajtam kéne segíteni, akkor biztos nem nézném, hol parkolnak, és társaik. Nem nyert. A biztosúr hóna alá csapta a tárcáját, és láthatóan ráérősen átballagott az úton az újságárushoz, némi unaloműző sajtóorgánumért.
Példamutatást várni a rendőröktől? Hát persze. Tisztelet a kivételnek.

Ottopappa 2008.05.14. 16:56:30

Hö-hö... Még hogy a rendőrvicceknek nincs alapja...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.14. 17:12:20

igen, ahogy már leírták egy páran, a rendőrök is képesek addig a szintig eljutni, hogy már embernek lehet nevezni őket

de a kérdés ilyenkor az:
akkor rájuk miért nem vonatkoznak azok a törvények, amik a többi emberre meg igen...
?

cso zsi 2008.05.14. 17:28:09

" okostojgli 2008.05.14. 16:17:53
Utána néztem:...

Tehát vasúti átjáróba úgy szabad bemenni, hogy még a forgalmi helyzetből fakadólag sem állhat meg! "
Akkor ezt játszd el egyvágányú vasúti átjárónál, a Nagykőrösi út mellett.
Ott ugyanis a macisajt a sínen toporgót fogja meg. Egy szgk még lejön a sínről a tábláig, de egy tgk már bajosan.
maps.google.com/?ie=UTF8&om=1&ll=47.407626,19.18163&spn=0.001815,0.004292&t=h&z=18

spy80 2008.05.14. 17:29:11

én nem szeretnék rájuk hasonlítani.... :-))))

muppetpapa 2008.05.14. 18:12:17

az tényleg fos 1 hely, sokkal gyorsabb átjutni a gyömrőin bármelyik irányból kerülve. na, mindegy, témához: az a szirénát pröcögtetés a legundorítóbb tahósága a szerv egynémely szervének. szerintem ált. akkor csinálják, ha - akár akaratodon kívül - felháborodnak azon, hogy nem hagyod őket szabálytalankodni. jelen esetben is kár, hogy nem jött kicsit a vonat. nem mondom, hogy vigye az egész oktáviát a köcsöggel meg a szöszivel együtt, csak legalább a fényszórómosót, hogy röhöghessen egyet a közönség, hogy nem mindig elég a kib@ szirénát nyomkorászni. amúgy ma reggel, mikor a nagykőrösire kanyarodtam befelé jövet és igyekeztem beállni a sorba (azonnal) a buszsávból, pont így pittyegett le egy zsaru valami furgonnal és én is kurvára sajnáltam, hogy nem akarja megbeszélni az ügyet. tisztelet a kivételnek, de az van, hogy hülyék ezek a kreszhez, mi a f@szt várunk.

Lexon 2008.05.14. 18:16:12

muppetpapa: Buszsávra kanyarodtál? Az sem szabályos. Bár néha kézenfekvô megoldás.

Stadi 2008.05.14. 18:42:25

titan · www.punkportal.hu 2008.05.14. 15:57:42

"lehet, hogy a rendőr arra számított, hogy nem fogja feltartani senki, hiszen a kistehernek ugye meg kellett volna állnia"

Javítsatok ki, ha tévedek, de tudomásom szerint ha alárendelt útról érkezel és az erős forgalom miatt nem tudsz áthaladni a kereszteződésen, akkor a forgalom folyamatossága érdekében az egyébként elsőbbséggel rendelkezőket rövid ideig akadályozhatod, persze anélkül, hogy veszélyeztetnéd. Magyarul körülnézel, és ha egy ideig nincs "luk" és senki nem akar beengedni, akkor megvárod, amíg a közvetlen előtted levő sávban féktávolságon belül épp nem jön senki, és elkezdesz becsorogni a kereszteződésbe. A postban szereplő kisteher is így tett.

muppetpapa 2008.05.14. 19:52:13

lexon: ha egyszer úgy van megrajzolva, hogy keresztül kell menni rajta. holnap reggel rámegyek a rámpára és átugratom:)

autosave 2008.05.14. 21:13:09

Igen, teljesen triviális.
A teherautó hacsak nem hirtelen fékezésre kényszerítette az abban a sávban jövőt, teljesen szabályos volt. Az elsőbbség, továbbhaladási jog, de ilyen esetekben az akadályozás teljesen belefér és megengedett.
A rendőr egyértelműen szabályt szegett. NEM hajthat rá a vasúti átjáróra, amig nem győződött meg róla, hogy biztosan el is tudja azt hagyni. Nem pedig úgy látja, hogy halad a sor és átmegy - hanem addig nem mehet rá, amíg az elöttük haladók mögött nincs annyi hely, hogy azok megállása esetén is biztos átférne.

Szóval a rendőr szabálytalan volt, ne okoskodjon. A teherautós nem csinált semmit.
Még jó, hogy nem állították félre egy fél órára...

Lacaca 2008.05.14. 21:39:20

Csak az válaszoljon, aki araszolt már arra!
Lehet basztatni a teherautósofőrt, hogy szabálytalanul kidugta az orrát, és ezzel akadályozta a forgalmat. De! Mikor engedte volna be bárki a sorba, ha a tábla vonalában, vagy a felfestésnél áll? Kivéve cett, mert ő tökéletes.

Perillustris 2008.05.14. 22:12:22

Minden a bringások miatt van. Tudjátok, ők mennek át MINDIG a piroson: www.youtube.com/watch?v=Xl8mhI85uXI

107! 2008.05.14. 23:07:39

"de láttam már ittas vezetést is szolgálatban"
Ez egy kicsit erős!

Azért örülök, hogy túlnyomó részt "kedvesebbek" a hozzászólások, és külön annak, hogy gyakoribbak a "tisztelet a kivételnek" kifejezések! :-)

autosave 2008.05.15. 00:15:09

"de láttam már ittas vezetést is szolgálatban"

a rendőr is ember ;) :D :S

muppetpapa 2008.05.15. 00:41:56

107!: ez az egész pont nem neked szól. max. mutogasd a cégnél, hátha fogékony lesz az ügyre egy-két érintett. (nem:)) én pl. örülök, ha egyre több "tisztelet a kivételnek" címet oszthatok szét a saját kis pénzemből:D ja, de az előbb rosszul írtam. inkább ne törje össze egyik rendőrünk se egyik oktáviánkat se egyik vonatunkkal sem:D

Jack 2008.05.15. 03:20:58

bocs, de megint nemolvastam el a kommenteket, kicsit amúgy is off, de annyit írnék, hogy hétvégén sikerült találkoznom egy fiatal rendőrrel, sajnos a srácnak max annyi esze volt, mint 2 marák molylepkének. És az ilyen megy rendőrnek, ezek után semmin sem lepődök meg... Idióta...

Donor 2008.05.15. 08:07:29

Borzalmaz az az átjáró. Ismerem a szitut, a rendőr nem volt hibás a beragadásban, mert nem lát a jövőbe. A reakciója...hát ha jogos is volt ,azért semmiképpen nem példamutató.
A felelősség azonban komplexebb. Ha nem furakszik a kisteherautó senkinek nem jut eszébe helyet biztosítani, ha ott van akkor általában beengedik az embert, de van pár majom aki furakodásnak veszi és csak azért sem enged be. Én úgy szoktam ott megállni hogy a szembejövők ki tudjanak kerülni, (ebben az esetben szerintem még szabályos is vagyok) de egy teherautóval nyilván ez nehezebb, bár ha nagyon menni akar valaki akkor szerintem jobbra el lehet menni, majd visszafordul. Szóval életveszélyes helyzetről szó sincs.

Annak az átjárónak két fő gondja van:

1. Amikor a vonat beáll az 2km-el odébb lévő állomásra már akkor pirosra vált az átjáró. Miért nem elég akkor amikor elindul?

2. Borzalmas az átjáró minősége ezért 5-el kell átmenni rajta. Ha normális sebességet lehetővé tenne az átjáró akkor sokkal gyorsabban kiürülne, illetve kevésbé torlódna. Vicces az hogy az átjáró minkét oldalán tavaly csinálták meg az utat, és első rangu lett. Csak az átjáróban hagyták meg a közel 80éves kockaköveket (kb. ekkor volt utoljára hozzányúlva) még gyalog is bokaficamot kockáztatok, olyan kátyus és rossz minőségü.

Be kellene vezetni újra az útfelügyelet intézményét. Szabványban lefektetni az út minőségét, és megbüntetni (lecsukni életveszély okozásért ahogy demokráciában szokás) az út fentartóját ha nem felel meg, majd állami pénzből megcsinálni és kiszámlázni a költségeket.

Donor 2008.05.15. 08:14:22

Rendőrök moráljáról az a véleményem, hogy amíg annyit keres egy rendőr mint egy WC pucoló és megélhetési gondjai vannak, ne csodálkozzunk a frusztráltságukon.
Lazán lehetne duplázni a bérüket. Többen mennének rendőrnek és akkor lehetne válogatni.
Addig meg az a rendőr akibe egy csep leleményesség szorult elmegy biztonsági őrnek, vagy büfésnek, mert azzal durván jobban keres.

Lacaca 2008.05.15. 09:15:42

Függetlenül attól, hogy rendőr vagy sem, nem hajthat rá a sinekre, ha nem tudja biztonságosan elhagyni. Aki egy ilyen forgalmi szituációt nem képes felismerni, és úgy érzi, hogy ehhez a jövőbe látáson kívül más esélye nincs, az adja le a jogosítványát a legközelebbi okmányirodában. Pont az ilyen okosok miatt ragadnak bent autók a kereszteződésekben is.
Az egy másik történek, hogy a rendőr utána hogyna viselkedett. Maradjunk annyiban, hogy nem egyenruhához méltó módon.

Sitti 2008.05.15. 10:23:11

Nekem is tuning Astrám van és én bevallom, hogy nem egyszer megszegtem a Kresz szabályait. Hiszen gyakori, hogy az ember egyszerűen rákényszerül. Pl.: Ha záróvonal miatt bentragadok egy traktor mögött nem megyek mögötte kilómétereket kilencven helyett harminccal, hanem ha biztonságosnak ítélem leelőzöm. Ez csak egy példa,de szerintem mindenkinek van hasonló esete. Tudom, hogy elitélendő, és a kommentelők le fognak hurrogni,de szerintem az autósok 90%-a ezt tenné.

Lacaca 2008.05.15. 10:29:18

Sitti! Ennyire fontos itt sokaknak magát égetni? Honnan tudod, hogy nem szegted meg a szabályt, ha nem is ismered. A traktor lassú jármű, nem megelőzted, hanem kikeróülted.

cso zsi 2008.05.15. 10:32:45

" Lacaca 2008.05.15. 10:29:18 "
Esetleg beidézhetnéd azt a szabályt, amelyik engedi a záróvonalátlépést.

Lacaca 2008.05.15. 10:37:03

nem fogom keresgélni, forgalomban sem lapozgatom a kreszkönyvet. Ez már másik témában is téma volt, olvass vissza

Lacaca 2008.05.15. 10:37:03

nem fogom keresgélni, forgalomban sem lapozgatom a kreszkönyvet. Ez már másik témában is téma volt, olvass vissza

Lacaca 2008.05.15. 10:41:14

egy másodperc alatt 2x írtam? de gyors! :)

cso zsi 2008.05.15. 10:53:05

A végén még kiderül, hogy az Opeles csak kikerülni akarta az előtte állót...
Vagy a záróvonalátlépási szabályaid csak motorosokra vonatkoznak?
Pedig az itteni blogtábort erősíti normális gondolkodású motoros is.

18. § (1) Az útburkolati jelek:
c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;

Ez meg egyszerű, mint a faék.
Záróvonalat nem lépünk át, nem érintünk, csak ha a mellé festett terelővonal irányából haladunk át rajta.
Ugyanígy nem gátoljuk vasúti átjárón áthaladó magasabb rendű út forgalmát sem.

Lacaca 2008.05.15. 11:06:43

cso zsi 2008.05.15. 10:53:05

Nem igazán értem, hogy miért kell a 2 dolgot összemosni. Nem írom le újra, ügyes gyerek vagy, tudsz olvasni.
Egyszerű, mint a faék, ha áll előtted valaki, és záróvonal van, felsorakozol mögötte és vársz. Ha szerencséd van, még aznap továbbhalad. Ha lassú járművet kapsz magad elé, azt a záróvonal végéig, jobb esetben a megengedett 25km/óra sebességgel tolod akár km-eken át.
Én nem így szoktam, én kikerülöm az álló és a lassú járművet is bevallom. Ha kell az út szélén le is térdelek, hogy könnyebb legyen fejbelőni.

Lacaca 2008.05.15. 11:08:14

Egyébként az Opelesről ez nem derült ki, már csak azért sem, mert ütközés után befejezte a megfordulást, így praktikusan nem látszott, hogy hol volt az ütközés. Az viszont kiderült, hogy szeptemberben letörölték a kötelezőjét, mert nem fizette... Lízinges autó....

Dr Kangörény 2008.05.15. 12:20:18

Friss élményem ma délelőttről:
Szőke 30-35-ös csaj C3-as Citroenben csorog a dugóban egy lámpa felé. A kereszteződés után áll a kocsisor, ezért ha felszabadul egy autónyi hely, egyesével mennek át a lámpa alatt. Lámpa ugyan zöld, de a csaj megáll a lámpánál, mert az előtte levő autó vége még bőven belóg a kereszteződésbe, ha ő is bemegy, akkor tuti, hogy a keresztező forgalmat fel fogja tartani.
Erre mögötte egy ótvaros Toyotából (IEN-160) egy negyvenes szőke picsa olyan mocskos szájjal kezd üvöltözni, amit a bányászok és a kohászok is pirulva hallgattak volna. Ha az üvöltésből kiszedjük a mocskolódást, akkor a mondandója az volt, hogy ő siet és neki toyotája van, míg a másik nem siet és csak c3-asa van.
A vicc az volt, hogy 2 perccel korábban egy másik autósra üvöltözött, azt nem hallottam, hogy vele mi volt a baja.
Felmerült bennem pár kérdés:
1. Baj az, ha valaki szabályosan közlekedik és ezzel megelőzi felesleges dugók kialakulását?
2. Ha egy kopasz állat üvöltözik egy terepjáróból, azt lassan megszokjuk, de már a kopasz állatok lotyói is úgy gondolják, hogy üvöltözhetnek?
3. Megírjam, ha legközelebb hasonló szituban odamegyek és leköpöm a hisztis picsát?

Stadi 2008.05.15. 12:44:46

cso zsi 2008.05.15. 10:53:05

Remélem, egyszer gyökeret versz egy záróvonal mellett szabálytalanul parkoló autó mögött, vagy a postban szereplő kereszteződés torkolatánál, az alárendelt úton...

De akkor most felteszem Neked a kérdést: olyan úton haladsz autóval, ahol a forgalmi sávod 3m széles, és záróvonal választja el az út másik felétől. Megpillantasz magad előtt egy szabálytalanul parkoló autót, amely olyan helyzetben áll, hogy a záróvonal átlépése nélkül nem tudod kikerülni. Mit teszel?
1. Vársz, amíg elmegy?
2. Szabálytalanul kikerülöd, miután meggyőződtél a manőver veszélytelenségéről?
3. Rendőrt hívsz: kéred, hogy küldjenek valakit, aki bírságol és irányítja a forgalmat (cirka fél óra, amíg kiér, ha rád nem csapják a telefont), majd a közeg karjelzését követve a záróvonalon át szabályosan kikerülöd az akadályt?
4. Mást, mégpedig: .......

Komolyan szeretném, ha válaszolnál! És írd meg légyszi azt is, a választott lépésed hatására várhatóan mit fognak tenni a mögötted haladók.

Lacaca 2008.05.15. 14:00:57

Kangörény! Tisztelettel kérlek, hogy se a bányászokat, se a kohászokat ne sértegetsd azzal, hogy ahhoz a humanoidnak látszó időzített bombához hasonlítod.
Maradjunk a kefekötőnél :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.05.15. 14:27:21

na akkor egy kis off részemről is :-)
egy példa, amikor a rendőrautó "berregőjének" van értelme: pünkösd hétfő, Szentendre, Dunakorzó.
Egyirányú ugye a korzó, értelmes nőci - nem'tom honnan jött - SZEMBE a forgalommal - szerencséjére éppen nem jöttek szembe sokan - majd amikor talált "megfelelő" parkolót, jobbra el a parkolóba (szerencsétlenségére behajtani tilos tábla), mindezt egy rendőrautó előtt! A szerv "berregtetett" neki, letekert ablaknál magyarázott is valamit, de a nőci csak nézett ki bután a fejéből, és ment tovább. Na a rendőr eddig bírta, fejcsóválva kiszállt, és ment a csaj után :-)))
Azt hittem befosok a gyönyörtől, remélem széjjel bírságolta. Ha valaki ennyire kuka módon vezet, az megérdemli...

cso zsi 2008.05.16. 08:48:01

" Stadi 2008.05.15. 12:44:46 "
Maradjunk a 4.-nél, mint ahogy a reklám is mondja: "mert hülye azért nem vagyok".
Az eredeti kiindulás alassú traktor megelőzése, ami egyesek szerint kikerülés, holott csak állót tudsz kikerülni, a mozgó kikerülése előzés.
A traktorosnak, de az IFA-snak is kötelessége lehúzódni, amennyiben van lehetősége, hogy elengedje a feltorlódott forgalmat.
Mitől torlódik fel? A záróvonaltól, amin nem előzünk, mert... sok oka van, általában a be nem láthatóság a legfőbb indok lakott területen kívül. Aztán a besorolást, kanyarodást szabályozó "járműosztályozók" sem véletlenül vannak záróvonalassá téve az utolsó métereken.
Erről talán majd tud sokat beszélni az az illető, aki a szemközt várakozó biciklistát gázolta halálra.
Nekünk még úgy oktatták: a záróvonal = betonfal. (persze az akkori lázadók is ellenkezőjére fordították.)
Pár helyen látni már olyan betonelemet mint az M0 elválasztója. Csak nehezít, de lehetetlenné az sem tesz.
A gengszterváltás óta (és elnézést, hogy politika került ide), nagyon sokan úgy gondolják, hogy a szabályokat a kommunisták hozták, akkor azt le lehet szarni.
Ki lehet menni szabályáthágásra kommunizmust, szocializmust sosem látott demokráciákba.
Azt lehet csodálkozni, ha a rendőr úgy viselkedik, mintha "rendőrállam" lenne.
Majd itthon is alábbhagy a "megtehetem" korszak.

Vernék gyökeret is, de azok általában többet járnak kondizni, mint én. :)))
Vasúti átjáró tilos jelzésén is hajtottam már át. Amikor már negyed órája pirosat mutatott a szerelvény elhaladása után.
Az utasomat kihajtottam a sínekre, ahol kilométerekre el lehetett látni. Az ő jelzésére áthajtottam, majd segítettem a többieknek is, akik ott feltorlódtak.

Az, hogy valaki szabálytalan, nem jogosít fel szabálytalanság elkövetésére.
"Természetes", hogy rugalmasan kikerüli az ember a taplót, aki másodikként parkol, de súlyosabb bűn a záróátlépés, mint a taplóság.

Stadi 2008.05.16. 10:01:39

cso zsi 2008.05.16. 08:48:01

Még mindig nem tudtuk meg, Te mit teszel az adott helyzetben.

Traktorhoz meg annyit, hogy a mozgó jármű melletti elhaladás valóban előzés, de akkor ugye a lerobbant és kézzel tolt kocsi is mozgó jármű...

Tehát a KRESZ-t lehet betű szerint értelmezni, sőt, többnyire úgy is kell, de pont a másik autós szabálytalansága által okozott gubancok kezelése nincs leírva benne rendesen.

Manyizga (törölt) 2008.05.16. 10:10:37

Lacaca, mozgó járművet előzni tudsz csak. Kikerülni csak állót. Utóbbinál lehet átlépni a záróvonalat.

Pl. Balra bekanyarodó, ÁLLÓ járművet lehet kikerülni jobbról is. ELŐZNI hivatalosan nem lehetne. (vagyis, ha mozog, nem mehetsz el mellette jobbról, mégha a gyakorlat mást is mutat.)

KRESZ:
31.§
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg."

Vagyis, ha áll: akkor kikerüli, ha mozog, megelőzi ugyanazt valaki.

"35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni."

A 34.§ 1 és 5 bek. a szemben jövő forgalom zavarását tiltja előzés közben, az 5. pedig megengedi a sárga figyelmeztető jelzést használó jármű ELŐZÉSÉT jobbról. Minden mást csak kikerülni lehet jobbról, előzni tilos.

Vagyis: záróvonalat csak kikerüléskor lehet átlépni legálisan maximum. Traktor/bicikli mögött haladva se. Hivatalosan.

Richárd 2008.06.28. 11:25:36

Bocsi, de engemet nem a KRESZ szabalyai, hanem a magyar rendörseg munkaja idegesit a legjobban! Az, hogy hogyan dolgoznak! Hat szarul, kedves baratom! Örülök, hogy valahol elmondhatoma "semmiterö magyar rendörsegröl" a rengeteg bosszanto bajaimat roluk, mert tele vagyok millionyi negativ velemennyel a munkajukkal kapcsolatban! Elöször is: aki latja a hiradot, az azt is tudja, mit mondanak a rendörökröl? Azt, hogy NEKIK KELLENE MINTA PELDAT MUTATMIUK, es nem masnak! Ehelyett mit csinalnak? Szabalytalanul parkolnak, közlekednek, szetnezes nelkül hatratolatnak, jogtalanul birsagolnak es jogtalanul gyanusitgatnak! Mindezt bizonyitek nelkül!!! Erre csak azt mondhatom, hogy: "HANYNI LEHET A MAGYAR RENDÖRSEGTÖL"! Ez a szintiszta igazsag! Mindezt a sajat tapasztalatombol mondom! Ha neked faj, hogy ezt olvasod, akkor irjal nyugodtan,es szivesen megirom vissza, hogy miert van tele a "hocipöm" a rendörseggel! Mindennap csak rossz dolgokat hallok roluk a Hiradokban!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása