Épp ma történt, tartok hazafelé, szokásos napi útvonalamon, a Határ út felől a Richter gyógyszergyárnál keresztezvén egy vasúti átjárót. Külön misét megérne itt a reggeli, majd hazafele a délutáni kálvária, melynek során át lehet vergődni a kereszteződésen.
Vagy három vonat halad át, mire végre megnyílt a sorompó, ekkorra már tetemes kocsisor torlódott fel mindkét oldalon, ezért a Szállás utca felől érkezők (ld mellékelt kép) csak a Kőér utcán haladók jóindulatától függően tudnak besorolni, ezért néha egy kis "pofátlanságra" is szükség van, hogy az ember átjusson. Előttem haladt egy kisteherautó, szintén a Szállás utca felől besorolva, ám mivel nem kapott rögtön helyet a művelet végrehajtásához, egy ideig (max 10 mp) foglalta a szembejövő sávot is, melyről a feltorlódott kocsisor a vasúti átjárón állt. Köztük egy rendőrautó, aki szerencsételenül épp a síneken ragadt meg.
A rendőrautóban egy fiatal szőke rendőrhölgy, a volánnál pedig egy szintén fiatal rendőr. Amikor a kisteherautó sikeresen besorolt, elindulhatott a szembejövő sor is. Eddigre a rendőrkocsi a "szokásos" rendőrkerregéssel tudatta nemtetszését, hogy nem tud lehajtani a sinekről az előtte álló autók miatt. Amikor a kisteher mellé ért vörösödő fejjel üvöltött valamit a kisteherautó sofőrjének, majd nagy gázzal elhajtott. Ekkor rádudáltam egy halványat, de sajnos nem figyelt fel rá, pedig meg kérdeztem volna az alábbiakat:
Ha már van olyan vastag bőr a képén, hogy a KRESZ-t megszegve ráhajt a vasúti átjáróra, mikor nem bizonyosodott meg róla, hogy azt el is tudja hagyni, hogy veszi a bátorságot, hogy igazi suttyó módjára üvöltözzön kifelé az ablakon, vagánykodva a szöszinek az anyósülésen? Az ilyeneket megszoktam már a "tuning" astrákból (bocs az általánosítás miatt), de rendőrtől nem ezt várnám. Ha viszont megalapozott problémája van, akkor álljon meg és intézkedjen, ne pedig pattogjon, tévedek?
Érdekelne a kommentelők véleménye az esetről, remélem érthetően írtam le.
Sínen van a rendőrség
2008.05.14. 14:35 :: Kisikasa
Sokaknak lehet ismerős érzés, milyen egy kereszteződésbe beragadni és aztán állni a következményeket az ott keresztül haladni akarók részéről. Ez Péter sztorijában egy rendőrautóval történt meg, éppen a vasúti síneken, amit a hatóság érintett képviselői nem épp a megfelelő módon reagáltak le.
64 komment
Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye rendőr veszélyes kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
potha 2008.05.14. 14:52:44
tehát tőlük sem várhatunk el többet hiába hivatásuk ez!
Bár én nem csesztetem őket, eddig ha büntettek jogos volt / az sem forgalomban/ amúgy meg volt már párszor h átmotoztak a semmiért, de ez is a munkájuk része!
De ez van, ezt kell szeretni :)
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.05.14. 14:56:00
TH 2008.05.14. 15:11:11
11 év alatt az összes szabályt betartottad? Miért kételkedem állításod igazában?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ne szegnéd meg gyakrabban a KRESZ-t. Ez nem személyes, egyszerűen annyi, hogy sztem aki sokat vezet, az rendszeresen megszeg egyes szabályokat. Nem feltétlenül súlyosakat persze.
Johnny336 2008.05.14. 15:23:27
Ha felveszed a forgalom ritmusát, akkor kapásból szabálysértés, majdnem minden útvonalon (50-es táblánál 60-70 az autófolyam átlaga).
Egyébként aki olyan hülye, hogy felhajt a sínekre, holott nem tud róla biztonságosan lejönni, az meg is érdemli. Nem viccből van a KRESZ-ben, hogy folyamatos sebességgel kell áthaladni...
Normál közúti közlekedésnél is csak akkor hajthatsz be a kereszteződésbe, ha azt el is tudod hagyni még a zöld jelzés alatt!
Zoli 2008.05.14. 15:29:59
cett-nek gratulálok, ha tényleg összesen 1 szabályszegése volt a 11 év alatt, és valóban használta is az autóját.
Zoli 2008.05.14. 15:32:34
a rendőr ne kiabáljon. Intézkedjen, ha szabályellenest tapasztal, de ne kiabáljon. Arra ott vannak azok, akik csak ahhoz értenek, meg a leállósávos előzéshez.
avogadro 2008.05.14. 15:33:16
Lacaca 2008.05.14. 15:36:39
Lexon 2008.05.14. 15:39:04
Ha kiugrik a közeg. és megbüntet, mégcsak nem is ugathatnál...
Ettől függetlenül jogos a felháborodás. És hogy Kisikasát idézzem: "nem épp a megfelelő módon reagáltad le".
okostojgli (törölt) 2008.05.14. 15:44:07
cso zsi 2008.05.14. 15:49:14
Többvágányú vasúti kereszteződéseknél a sínről való mielőbbi elkotródást segíti, hogy az összes, forgalmi viszonyban lévő út macisajtot kap a sínen áthaladó úttal szemben.
vanek 2008.05.14. 15:49:22
Kicsit nagyobb szívás, ha a villmossínen ragad valaki, de a tuja is meg szokott tudni állni, csatt ritkán van az esetből.
A rossz hír az, hogy a vonat nem tud megállni, ha valaki beragad a síneken. Egy 80-nal haladó vonatnak (Bp belterületén simán mennek ennyivel, néha még többel is) legalább 500 méter kell a megálláshoz, ennyit néha be sem látnak a mozdonyvezetők (a vasúton konstans relatív gyorshajtás folyik). A fénysorompó tilos jelzését így is egyre többen hagyják figyelmen kívül, csak az utóbbi 1-2 hétben szinte minden napra jutott egy ilyen baleset. Remélem, azért a vonat elé való beállást nem sokan fogják bevállalni. Nert a vonat nemcsak dudál, az bizony jól el is fogja csapni az ilyen észlényeket.
vanek 2008.05.14. 15:51:53
Nyilvánvalóan nem szabályszegés, és ezért is van az, hogy eltelik bizonyos idő, amíg jön a vonat.
A félsorompó is kb. 5-10 mp-cel a tilosra váltás után záródik le, hogy aki nem tud megállni, az még átmehessen.
Na 2008.05.14. 15:56:45
titan 2008.05.14. 15:57:42
Mondjuk a rendőr reakciója tényleg khm... nem túl példamutató
Kovács Bálint 2008.05.14. 15:58:36
Természetesen magam is szabálysértek,több mint három évtizeddel ezelőtt amikor jogosítványt szereztem,még nem volt kötelező az őv használata.
Igen ők is emberek és nem mindig látszik meg,hogy csak egy kicsit is válogattak volna a jelentkezők között.
Rocko- 2008.05.14. 15:58:56
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.05.14. 16:00:02
amúgy évi kb. 20.000-et teszek a kocsiba.
u.i.: ha betartom a kresz-t, akkor most én vagyok a pancser?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.14. 16:00:26
titan 2008.05.14. 16:04:46
okostojgli (törölt) 2008.05.14. 16:05:22
nyilvánvaló vagy biztos? Tudniillik a vasúti átjáró és a tilosban történő áthaladással összefüggésben igencsak bűntetendő az új szabályok szerint, és hát könnyen lehet majd ellenőrizni, hogy ki hogyan volt bent a pirosban függetlenül attól, hogy piros volt-e amikor behajtott.
Lacika 2008.05.14. 16:10:53
vanek 2008.05.14. 16:13:42
Ha még fehéren villog, mikor te az andráskereszt által meghatározott vonalat átlépted, akkor te még a szabad jelzésen mentél át. (Ugyanúgy, mint a közlekedési lámpánál, ha még sárga, mikor a stopvonalat átléped, nem büntet meg a rendőr. Ha már piros, igen.)
Problémásabb lehet, ha féktávon belül (30 km/h-ról kb. 25-30m lehet, 40-ről 35-40m) vált pirosra a fénysorompó, mivel itt a közlekedési lámpával ellentétben nincs semmilyen figyelmeztető előjel. Ilyenkor egy kekecebb rendőr büntethet.
Poli1 2008.05.14. 16:14:04
Feljelentettek allitolag, de azota se halottunk az esetrol tobbet, pedig ez mar legalabb 6 eve volt.
okostojgli (törölt) 2008.05.14. 16:17:53
KRESZ 39.§
(2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.
(3) A vasúti átjáró előtt ... meg kell állni, ha ... e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad, ... g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség.
Továbbá:
(5) Biztosított vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha ... b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad, ...
d) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.
Magyarul, ha időközben pirosra váltott, az nem baj. Viszont ha rendőrautót vezetek, akkor sem hajthatok rá a sínekre, ha legalább 5 km/h sebességgel azt elhagyni nem tudom.
Tehát vasúti átjáróba úgy szabad bemenni, hogy még a forgalmi helyzetből fakadólag sem állhat meg!
Cornholio 2008.05.14. 16:18:52
Egy ilyen förmedvénynek nincs helye a mai Európában.
okostojgli (törölt) 2008.05.14. 16:25:18
Ez a féktávolságos dolog nagyon jó, hogy eszedbe jutott. Ahogy írod: kekecebb rendőr. A fényképfelvétel igencsak kekec és kimagyarázhatatlan dolog lesz, attól félek.
2008.05.14. 16:26:06
Ocsy 2008.05.14. 16:41:55
Példamutatást várni a rendőröktől? Hát persze. Tisztelet a kivételnek.
Ottopappa 2008.05.14. 16:56:30
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.14. 17:12:20
de a kérdés ilyenkor az:
akkor rájuk miért nem vonatkoznak azok a törvények, amik a többi emberre meg igen...
?
cso zsi 2008.05.14. 17:28:09
Utána néztem:...
Tehát vasúti átjáróba úgy szabad bemenni, hogy még a forgalmi helyzetből fakadólag sem állhat meg! "
Akkor ezt játszd el egyvágányú vasúti átjárónál, a Nagykőrösi út mellett.
Ott ugyanis a macisajt a sínen toporgót fogja meg. Egy szgk még lejön a sínről a tábláig, de egy tgk már bajosan.
maps.google.com/?ie=UTF8&om=1&ll=47.407626,19.18163&spn=0.001815,0.004292&t=h&z=18
spy80 2008.05.14. 17:29:11
muppetpapa 2008.05.14. 18:12:17
Lexon 2008.05.14. 18:16:12
Stadi 2008.05.14. 18:42:25
"lehet, hogy a rendőr arra számított, hogy nem fogja feltartani senki, hiszen a kistehernek ugye meg kellett volna állnia"
Javítsatok ki, ha tévedek, de tudomásom szerint ha alárendelt útról érkezel és az erős forgalom miatt nem tudsz áthaladni a kereszteződésen, akkor a forgalom folyamatossága érdekében az egyébként elsőbbséggel rendelkezőket rövid ideig akadályozhatod, persze anélkül, hogy veszélyeztetnéd. Magyarul körülnézel, és ha egy ideig nincs "luk" és senki nem akar beengedni, akkor megvárod, amíg a közvetlen előtted levő sávban féktávolságon belül épp nem jön senki, és elkezdesz becsorogni a kereszteződésbe. A postban szereplő kisteher is így tett.
muppetpapa 2008.05.14. 19:52:13
autosave 2008.05.14. 21:13:09
A teherautó hacsak nem hirtelen fékezésre kényszerítette az abban a sávban jövőt, teljesen szabályos volt. Az elsőbbség, továbbhaladási jog, de ilyen esetekben az akadályozás teljesen belefér és megengedett.
A rendőr egyértelműen szabályt szegett. NEM hajthat rá a vasúti átjáróra, amig nem győződött meg róla, hogy biztosan el is tudja azt hagyni. Nem pedig úgy látja, hogy halad a sor és átmegy - hanem addig nem mehet rá, amíg az elöttük haladók mögött nincs annyi hely, hogy azok megállása esetén is biztos átférne.
Szóval a rendőr szabálytalan volt, ne okoskodjon. A teherautós nem csinált semmit.
Még jó, hogy nem állították félre egy fél órára...
Lacaca 2008.05.14. 21:39:20
Lehet basztatni a teherautósofőrt, hogy szabálytalanul kidugta az orrát, és ezzel akadályozta a forgalmat. De! Mikor engedte volna be bárki a sorba, ha a tábla vonalában, vagy a felfestésnél áll? Kivéve cett, mert ő tökéletes.
Perillustris 2008.05.14. 22:12:22
107! 2008.05.14. 23:07:39
Ez egy kicsit erős!
Azért örülök, hogy túlnyomó részt "kedvesebbek" a hozzászólások, és külön annak, hogy gyakoribbak a "tisztelet a kivételnek" kifejezések! :-)
autosave 2008.05.15. 00:15:09
a rendőr is ember ;) :D :S
muppetpapa 2008.05.15. 00:41:56
Jack 2008.05.15. 03:20:58
Donor 2008.05.15. 08:07:29
A felelősség azonban komplexebb. Ha nem furakszik a kisteherautó senkinek nem jut eszébe helyet biztosítani, ha ott van akkor általában beengedik az embert, de van pár majom aki furakodásnak veszi és csak azért sem enged be. Én úgy szoktam ott megállni hogy a szembejövők ki tudjanak kerülni, (ebben az esetben szerintem még szabályos is vagyok) de egy teherautóval nyilván ez nehezebb, bár ha nagyon menni akar valaki akkor szerintem jobbra el lehet menni, majd visszafordul. Szóval életveszélyes helyzetről szó sincs.
Annak az átjárónak két fő gondja van:
1. Amikor a vonat beáll az 2km-el odébb lévő állomásra már akkor pirosra vált az átjáró. Miért nem elég akkor amikor elindul?
2. Borzalmas az átjáró minősége ezért 5-el kell átmenni rajta. Ha normális sebességet lehetővé tenne az átjáró akkor sokkal gyorsabban kiürülne, illetve kevésbé torlódna. Vicces az hogy az átjáró minkét oldalán tavaly csinálták meg az utat, és első rangu lett. Csak az átjáróban hagyták meg a közel 80éves kockaköveket (kb. ekkor volt utoljára hozzányúlva) még gyalog is bokaficamot kockáztatok, olyan kátyus és rossz minőségü.
Be kellene vezetni újra az útfelügyelet intézményét. Szabványban lefektetni az út minőségét, és megbüntetni (lecsukni életveszély okozásért ahogy demokráciában szokás) az út fentartóját ha nem felel meg, majd állami pénzből megcsinálni és kiszámlázni a költségeket.
Donor 2008.05.15. 08:14:22
Lazán lehetne duplázni a bérüket. Többen mennének rendőrnek és akkor lehetne válogatni.
Addig meg az a rendőr akibe egy csep leleményesség szorult elmegy biztonsági őrnek, vagy büfésnek, mert azzal durván jobban keres.
Lacaca 2008.05.15. 09:15:42
Az egy másik történek, hogy a rendőr utána hogyna viselkedett. Maradjunk annyiban, hogy nem egyenruhához méltó módon.
Sitti 2008.05.15. 10:23:11
Lacaca 2008.05.15. 10:29:18
cso zsi 2008.05.15. 10:32:45
Esetleg beidézhetnéd azt a szabályt, amelyik engedi a záróvonalátlépést.
Lacaca 2008.05.15. 10:37:03
Lacaca 2008.05.15. 10:37:03
Lacaca 2008.05.15. 10:41:14
cso zsi 2008.05.15. 10:53:05
Vagy a záróvonalátlépási szabályaid csak motorosokra vonatkoznak?
Pedig az itteni blogtábort erősíti normális gondolkodású motoros is.
18. § (1) Az útburkolati jelek:
c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;
Ez meg egyszerű, mint a faék.
Záróvonalat nem lépünk át, nem érintünk, csak ha a mellé festett terelővonal irányából haladunk át rajta.
Ugyanígy nem gátoljuk vasúti átjárón áthaladó magasabb rendű út forgalmát sem.
Lacaca 2008.05.15. 11:06:43
Nem igazán értem, hogy miért kell a 2 dolgot összemosni. Nem írom le újra, ügyes gyerek vagy, tudsz olvasni.
Egyszerű, mint a faék, ha áll előtted valaki, és záróvonal van, felsorakozol mögötte és vársz. Ha szerencséd van, még aznap továbbhalad. Ha lassú járművet kapsz magad elé, azt a záróvonal végéig, jobb esetben a megengedett 25km/óra sebességgel tolod akár km-eken át.
Én nem így szoktam, én kikerülöm az álló és a lassú járművet is bevallom. Ha kell az út szélén le is térdelek, hogy könnyebb legyen fejbelőni.
Lacaca 2008.05.15. 11:08:14
Dr Kangörény 2008.05.15. 12:20:18
Szőke 30-35-ös csaj C3-as Citroenben csorog a dugóban egy lámpa felé. A kereszteződés után áll a kocsisor, ezért ha felszabadul egy autónyi hely, egyesével mennek át a lámpa alatt. Lámpa ugyan zöld, de a csaj megáll a lámpánál, mert az előtte levő autó vége még bőven belóg a kereszteződésbe, ha ő is bemegy, akkor tuti, hogy a keresztező forgalmat fel fogja tartani.
Erre mögötte egy ótvaros Toyotából (IEN-160) egy negyvenes szőke picsa olyan mocskos szájjal kezd üvöltözni, amit a bányászok és a kohászok is pirulva hallgattak volna. Ha az üvöltésből kiszedjük a mocskolódást, akkor a mondandója az volt, hogy ő siet és neki toyotája van, míg a másik nem siet és csak c3-asa van.
A vicc az volt, hogy 2 perccel korábban egy másik autósra üvöltözött, azt nem hallottam, hogy vele mi volt a baja.
Felmerült bennem pár kérdés:
1. Baj az, ha valaki szabályosan közlekedik és ezzel megelőzi felesleges dugók kialakulását?
2. Ha egy kopasz állat üvöltözik egy terepjáróból, azt lassan megszokjuk, de már a kopasz állatok lotyói is úgy gondolják, hogy üvöltözhetnek?
3. Megírjam, ha legközelebb hasonló szituban odamegyek és leköpöm a hisztis picsát?
Stadi 2008.05.15. 12:44:46
Remélem, egyszer gyökeret versz egy záróvonal mellett szabálytalanul parkoló autó mögött, vagy a postban szereplő kereszteződés torkolatánál, az alárendelt úton...
De akkor most felteszem Neked a kérdést: olyan úton haladsz autóval, ahol a forgalmi sávod 3m széles, és záróvonal választja el az út másik felétől. Megpillantasz magad előtt egy szabálytalanul parkoló autót, amely olyan helyzetben áll, hogy a záróvonal átlépése nélkül nem tudod kikerülni. Mit teszel?
1. Vársz, amíg elmegy?
2. Szabálytalanul kikerülöd, miután meggyőződtél a manőver veszélytelenségéről?
3. Rendőrt hívsz: kéred, hogy küldjenek valakit, aki bírságol és irányítja a forgalmat (cirka fél óra, amíg kiér, ha rád nem csapják a telefont), majd a közeg karjelzését követve a záróvonalon át szabályosan kikerülöd az akadályt?
4. Mást, mégpedig: .......
Komolyan szeretném, ha válaszolnál! És írd meg légyszi azt is, a választott lépésed hatására várhatóan mit fognak tenni a mögötted haladók.
Lacaca 2008.05.15. 14:00:57
Maradjunk a kefekötőnél :)
Seduxen (már NEM dr.) 2008.05.15. 14:27:21
egy példa, amikor a rendőrautó "berregőjének" van értelme: pünkösd hétfő, Szentendre, Dunakorzó.
Egyirányú ugye a korzó, értelmes nőci - nem'tom honnan jött - SZEMBE a forgalommal - szerencséjére éppen nem jöttek szembe sokan - majd amikor talált "megfelelő" parkolót, jobbra el a parkolóba (szerencsétlenségére behajtani tilos tábla), mindezt egy rendőrautó előtt! A szerv "berregtetett" neki, letekert ablaknál magyarázott is valamit, de a nőci csak nézett ki bután a fejéből, és ment tovább. Na a rendőr eddig bírta, fejcsóválva kiszállt, és ment a csaj után :-)))
Azt hittem befosok a gyönyörtől, remélem széjjel bírságolta. Ha valaki ennyire kuka módon vezet, az megérdemli...
cso zsi 2008.05.16. 08:48:01
Maradjunk a 4.-nél, mint ahogy a reklám is mondja: "mert hülye azért nem vagyok".
Az eredeti kiindulás alassú traktor megelőzése, ami egyesek szerint kikerülés, holott csak állót tudsz kikerülni, a mozgó kikerülése előzés.
A traktorosnak, de az IFA-snak is kötelessége lehúzódni, amennyiben van lehetősége, hogy elengedje a feltorlódott forgalmat.
Mitől torlódik fel? A záróvonaltól, amin nem előzünk, mert... sok oka van, általában a be nem láthatóság a legfőbb indok lakott területen kívül. Aztán a besorolást, kanyarodást szabályozó "járműosztályozók" sem véletlenül vannak záróvonalassá téve az utolsó métereken.
Erről talán majd tud sokat beszélni az az illető, aki a szemközt várakozó biciklistát gázolta halálra.
Nekünk még úgy oktatták: a záróvonal = betonfal. (persze az akkori lázadók is ellenkezőjére fordították.)
Pár helyen látni már olyan betonelemet mint az M0 elválasztója. Csak nehezít, de lehetetlenné az sem tesz.
A gengszterváltás óta (és elnézést, hogy politika került ide), nagyon sokan úgy gondolják, hogy a szabályokat a kommunisták hozták, akkor azt le lehet szarni.
Ki lehet menni szabályáthágásra kommunizmust, szocializmust sosem látott demokráciákba.
Azt lehet csodálkozni, ha a rendőr úgy viselkedik, mintha "rendőrállam" lenne.
Majd itthon is alábbhagy a "megtehetem" korszak.
Vernék gyökeret is, de azok általában többet járnak kondizni, mint én. :)))
Vasúti átjáró tilos jelzésén is hajtottam már át. Amikor már negyed órája pirosat mutatott a szerelvény elhaladása után.
Az utasomat kihajtottam a sínekre, ahol kilométerekre el lehetett látni. Az ő jelzésére áthajtottam, majd segítettem a többieknek is, akik ott feltorlódtak.
Az, hogy valaki szabálytalan, nem jogosít fel szabálytalanság elkövetésére.
"Természetes", hogy rugalmasan kikerüli az ember a taplót, aki másodikként parkol, de súlyosabb bűn a záróátlépés, mint a taplóság.
Stadi 2008.05.16. 10:01:39
Még mindig nem tudtuk meg, Te mit teszel az adott helyzetben.
Traktorhoz meg annyit, hogy a mozgó jármű melletti elhaladás valóban előzés, de akkor ugye a lerobbant és kézzel tolt kocsi is mozgó jármű...
Tehát a KRESZ-t lehet betű szerint értelmezni, sőt, többnyire úgy is kell, de pont a másik autós szabálytalansága által okozott gubancok kezelése nincs leírva benne rendesen.
Manyizga (törölt) 2008.05.16. 10:10:37
Pl. Balra bekanyarodó, ÁLLÓ járművet lehet kikerülni jobbról is. ELŐZNI hivatalosan nem lehetne. (vagyis, ha mozog, nem mehetsz el mellette jobbról, mégha a gyakorlat mást is mutat.)
KRESZ:
31.§
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg."
Vagyis, ha áll: akkor kikerüli, ha mozog, megelőzi ugyanazt valaki.
"35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni."
A 34.§ 1 és 5 bek. a szemben jövő forgalom zavarását tiltja előzés közben, az 5. pedig megengedi a sárga figyelmeztető jelzést használó jármű ELŐZÉSÉT jobbról. Minden mást csak kikerülni lehet jobbról, előzni tilos.
Vagyis: záróvonalat csak kikerüléskor lehet átlépni legálisan maximum. Traktor/bicikli mögött haladva se. Hivatalosan.
Richárd 2008.06.28. 11:25:36