Sziasztok, eddig csak olvasó voltam, de most úgy döntöttem megosztom veletek egy kb. 2 hónapos történetemet.
Sokat szidjuk a gyorsan hajtókat, de kevesebb figyelmet kapnak az indokolatlan lassúsággal haladó kocsik storyjai, pedig ezek is épp úgy balesetveszélyesek tudnak lenni.
Egy alfás megelőz 140-150-nel, emelkedő tetéjre érünk, következik a lejtő. Ő már elhaladt pár tíz m-re, látom őt, előtte semmit, aztán látom nyom egy majdnem satut, és bevág a belsőbe. Nem értettem, aztán felvilágosultam, egy swift 70-80-nal!!! haladt az autópályán, én is erős fékezés... tükör... swift hátulja erősen közeledett... baj van belsőbe jönnek..., még erősebb fék, belsőből kocsi megelőz, én is kivág, és miután elmentem a swift mellett láttam 2 40es nő vígan trécselnek, és nem láttak az egészből semmit, még az anyázásom sem!!! Hihetetlen, hogy lehetnek ilyenek az autópályán, kezdem megérteni a suzuki utálókat, pedig én is azzal tolom, de rengeteg a suzukis amatőr ez tény... sajnos.
Suzuki + nő = életveszély?
2008.05.15. 14:28 :: Kisikasa
Lassan járj, tovább érsz! Njoy két középkorú hölggyel került majdnem közelebbi kapcsolatba, akik a fent említett mondást valószínűleg gyakorta alkalmazzák mikor autóba ülnek, ami láthatólag korántsem olyan jó ötlet minden körülmények között. A felszabadult csacsogást pedig talán jobb volna a fodrásznál eltöltött órákra időzíteni. Íme a duplán sztereotip levél:
186 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes autópálya kresz női sofőr
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
potha 2008.05.15. 14:37:37
Úgyanúgy ülhettek volna jaguarban bmwben merciben skodaban vagy akármiben...
Tehát nem feltétlenül kell megint általánosítani, de abban egyetértek veled, hogy autópályán nem illik 80al cammogni, ha a körülmények engedik a gyorsabb haladást!
potha 2008.05.15. 14:38:45
*hogy
*balesetveszélyes
Illetve egy hülye idióta vezette a másik csak ült mellette :D
Secnir 2008.05.15. 14:51:03
ha jól értelmezem
1. alfás a külső sávban halad 140-150-el?
2. autópályán a minimumsebesség 60 km/hó. már miért ne lehetne 80-al közlekedni?
3. az emelkedő teteje után több tíz (ez jó) méterre volt az autó. addig mit néztél az autópályán? már rég észre kellett volna venned.
összesítem: ki a hüje?
Crom 2008.05.15. 14:53:11
"Annak hogy valaki mennyire hülye semmi köze a lakóhelyhez.."
Annak, hogy valaki mennyire vak/béna semmi köze, ahhoz hogy milyen autóban ül.
Az illető hölgy és az utasa meg inkább otthon tréceljen, és aztán szálljanak buszra.
Úgy tovább élnek ők is. ;-)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.15. 14:53:29
felértünk a hegytetőre, akkor végre elkezd gyorsulni (persze, itt meg 10%-os lejtő van). már eléri a 80-at, erre satu 60-ig részéről. azt hittem felöklelem, pedig betartottam a követési távolságot.
a következő 100 méteren meg is előztem, engem egy ilyen hülye baszari alak ne nyírjon ki...
Hózentróger 2008.05.15. 14:57:19
Idióták.
kettesgolf 2008.05.15. 14:58:35
abból adnak el a legtöbbet! Ha mondjuk a Peugeotból adnának el a legtöbbet, akkor ez az arány megfordulna. Audiból, meg Passatból nem adnak el annyit, mégis %-osan több tahó birtokol ilyen autókat, mint Suzukit. Ennek ellenére szívesen beleülnék egy Passatba, vagy egy A4-be :-D
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.15. 15:04:54
Rav Antal 2008.05.15. 15:13:51
Crom 2008.05.15. 15:18:12
Másrészt aki 60-70 szüttyögve felmegy én azt is büntetném!! Az ilyen menjen a főúton, vagy egy mellékúton.
Az autópályát a gyors haladásra találták ki. Ha egy két sávos autópályán (márpedig nálunk tartósan három sávos tudomásom szerint nincs!) felmegy egy ilyen lassú jármű pl. 70-el, akkor a nála gyorsabban közlekedőket folyamatos előzésekbe kényszeríti.
Ez még talán rendben is lenne egyesek szerint, de akkor még hozzáteszem hogy így a tartósan 90-100 haladó kamionok is bekényszerülnek a belsőbe!! Ők pedig tömegükből adódóan általában nem tudnak olyan dinamikusan előzni mint a személyautók, viszont valszeg szeretnének időre odaérni valahová.
Ez pedig azt jelenti, hogy néha olyan helyzetekbe is belemehetnek, amelyek igen veszélyesek lehetnek a forgalom gyorsabb résztvevői számára.
Másrészt több előzési szitu több tévedési lehetőséget és így konkrét balesethelyzetet jelent.
És mindez csupán azért mert feljött az autópályára szüttyögni valaki. Mivel ugye a szabályok megengedik, őt pedig nem érdekli a többiek közlekedése, csak a sajátja.
Johnny336 2008.05.15. 15:23:19
Ja, múltkor csináltam KRESZ-tesztet poénból. 9 hiba! :))) Érdemes lenne mindenkinek önszorgalomból leellenőriznie magát 4-5 évente...
miniowner 2008.05.15. 15:23:42
Egyszer az ilyen T..--nak megmutatnam pl milyen a moral az autopalyan itt britangliaban, mert bar nehez elkepzelni, itt a mar sokat szidott ajudisbeemwesek sem mennek csak maximum a megengedett sebesseggel, leallosavot nem hasznalva + a kulsosavban itt sem kuzdenek a versenyzok 90 km/h felett.
hkfkgj 2008.05.15. 15:42:44
potha 2008.05.15. 15:50:23
Én is így vok vele!
Ha a VW Transportert vezetem akkoris ugyanúgy megyek vele mikor a kis swiftet!
rece 2008.05.15. 15:52:18
blogmagazin.hu/napi/rovat/blogne/2590/ben_hur_kisvardan
asdf 2008.05.15. 15:58:33
Na most ilyenkor elgondolkodik az ember hogy néhányaknak van-e AGYA, vagy agy helyett csak egy sebességmérő van a koponyájában, ugyanis nem tudom elképzelni mit várt a passát vezetője?
a, letolom a mellettem lévő kamiont az utról
b, besorolok a mellettem lévő kamion utánfutójának a 4 kereke közé
c, felgyorsitok 200as tempóra hogy el tudjam engedni
d, bekapcsolom a kitt fokozotato és felrepül az autom hogy ő el tudjon húzni 180-al...
vagy az én változatom szerint:
a, lelassit 130-ra a tetv.. kur... él..be ha látja hogy előtte előznek egy kamiont ugyanennyivel, ha már egyszer ennyi a limit az autópályán
b, megy és átgondolja az életét
mikor elhuzott mellettem csak annyit mondtam magamban (kulturember vagyok) hogy végülis hagy siessen mindenkinek várják a veséjét...
pözsós 2008.05.15. 15:59:01
fiatalnyugdijas 2008.05.15. 15:59:19
foglakduglak.4u.hu
:D:D:D
benkoo 2008.05.15. 15:59:29
Én már meg sem lepődöm. ha Suzukit látok idősebb emberrel akkor balra el és menekülés.
thunder 2008.05.15. 15:59:53
nekem is volt már sok gondom a suzukis driverekkel.
Nekem az az észrevételem, hogy vagy nagyon lassan mennek vagy pedig minden szabályt félredobva gyorsan hajtanak és szlalomoznak, pláne a friss jogsisok.
Carl Lazlo- látszik sokat értesz a teherautókhoz. A teherautók gyárilag 90km/h-ra sebességre le vannak korlátozva, ez olyan mint a tempomat, azért mennek lassan, de a szaros suzukiban meg van annyi kraft hogy gyorsabban menjen. Már sokszor előfordult, hogy autópályán és párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban 60-70-el döcögtek előttem amikor 110 volt a megengedett és egyáltalán nem zavartatták magukat, hogy a munkába siető embereket feltartják.
olcsiii 2008.05.15. 16:00:17
Jha igen...követési távolság...bizony, bizony. Nem véletlenül találták ki.
Demerol 2008.05.15. 16:01:28
ibso · http://www.elektronkft.hu 2008.05.15. 16:02:31
De ilyet még nem láttatok!
A lökött LIBA bal kezében mutatóujja-középső között cigaretta, amít kilógat az ablakon!
Jobb kezében telefon és igy megy vagy 3 km.-t elöttem!!
Ja közben!!!! még néha előz is!
Rendőr az út mellet és semmi!!
Hát ilyet!!??
csiky944 2008.05.15. 16:02:32
Ma pl egy régi Swiftes papper okozott riadalmat,azzal hogy a zöldre elinduló 3sor gépkocsi között az úrvezető szépen,hirtelen(gondolom égi jel miatt) beletaposott a fékbe,na voltak is mögötte gumicsikorgások,de hát ő nem vette észre,csak ment tovább 25-el,továbbra is feltartva a közlekedők egy részét....
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.15. 16:07:45
Ha gyárilag van lekorlátozva, akkor már jó belemenni 140-150-el?
Bár nem derült ki egyértelműen, de ha jól értelmezem a szöveget ez a külső sávban volt.
Ja, és nem értek egyet azzal, hogy 70-80-al kell menni az autópályán, de ha valakinek ez biztonságos, kényelmes (mindegy miért, de ennyivel akar menni), akkor had menjen. Még ennyivel is gyorsabb és biztonságosabb, mint az országút.
labi 2008.05.15. 16:07:57
(amúgy ha mer mégiscsak ilyen izmos emelkedő volt, akkor nem azért ment olyan lassan az a szuzuki, mert az emelkedő belasította? Vezetnél egyszer kispolszkit az érdi emelkedőn, megtudnád hogy miért megy lassan) :)
Relax Point · http://www.relaxpoint.hu 2008.05.15. 16:08:34
És hogy is van ez?
lyukrafutó 2008.05.15. 16:10:08
ha nem akkor meg húzódj jobbra. 2 sávban a külső, 3mban a legkülső a tiéd
f*szért nem lehet ilyen egyszerű szabály betartani, aztán mindenki pampog, hogy bezzeg a 130 az is szabály
meg az is hogy ne akadályozd a többit, sőt tőled telhetően segítsd az előzését
nyilván minden helyzetben a betű szerint betartani a szabályokat az egyáltalán nem balesetveszélyes
bogesz 2008.05.15. 16:16:42
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.05.15. 16:23:11
én ma láttam olyat, hogy egy kis kereszteződésben még nem volt zöld a gyalogosoknak, a néni elkezdett sétálni, de a kocsiknak szabad lett az út. a kopaszgyerek feje a kiskocsiban majdnem felrobbant, és duda helyett a saját szélvédőjét csapkodta belülről és valószínűleg ordított magában. a néni semmit nem látott ebből.
hát komolyan nem értem néha az embereket.
ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.05.15. 16:29:30
Engem általában azzal dühítenek fel, mikor kamion-kamion duett, 1 kph-s különbséggel előzik egymást.
A másik meg amikor a belső sávban benragadnak az emberek és emiatt mögötte pl. 8an feltorlódnak és nyolc emberből kettő kivág a külsőbe amiből gázok lehetnek.
kvarcman 2008.05.15. 16:36:17
Isti 2008.05.15. 16:38:11
Fel kell emelni 160-ra, a gyorsabban haladókat keményen büntetni, de a 130-nál lassabb szg. kocsikat is.
Szolf Ész 2008.05.15. 16:45:49
Vagy, csak simán szóvá lehetne tenni, különösebb összefüggések keresése nélkül a nemi is márka hovatartozásra, hogy aki épp a kötelező legkisebb sebesség közelébe eső tempóban autózik, és éppen nem előz, az tartson jobbra.
Amúgy, különösen kedvelem az itteni posztokat, mert mindig az jön ki belőle, hogy a poszt írója:
1. kíválóan tud vezetni
2. mindemellett még roppant szabályosan is közlekedik,
3. mindenki más hülye, paraszt, különös tekintettel a(z)
a/ poszt írójával ellenkező nem képviselőire
b/ a poszt írójától eltérő (idősebb, fiatalabb) korú autóvezetőkre
c/ a poszt írójától eltérő márkájú és/vagy nagyságú autót vezetőkre
d/ a poszt írójától más közigazgatási egységben (főváros, nagyváros kisváros, falu, tanya) élő autóvezetőkre.
És a posztíró mindezen népcsoportok miatt, önhibáján kívül, ártatlanul, mint a ma született bárány került a szituációba, amit szóvá tesz, azt ő semmiféle defenzív, proaktív módon nem előzhette volna meg.
AP (törölt) 2008.05.15. 16:45:55
Sok okos, mondjátok már meg..
avogadro 2008.05.15. 16:47:15
Szóval szerintem te voltál szabálytalan!
Perillustris 2008.05.15. 17:02:21
Perillustris 2008.05.15. 17:14:17
Mily empatikus. Aki 120-szal erzi magat biztonsagban, az mar meg is dogolhet... LOL
Whiskey's 2008.05.15. 17:15:18
Fifibá 2008.05.15. 17:15:42
Megjegyzések:
1) Nem lehet lebszélni, hogy vezessen.
2) SOHA nem történt vele semmilyen kaland. És még azt mondják, hogy a közlekedésben részt vevők durvák és figyelmetlenek..
lápi lidérc 2008.05.15. 17:18:03
Ökörke, gyorsíts, de csak a megengedett legnagyobb sebességig. Ha jönnek mögötted, ha nem.
De talán idézd a KRESZ-nek azon pontját, ami szerint a megengedettnél gyorsabban tülekedő barmot el kell engedni. Vagy hogy segíteni kell az előzését.
pakesz 2008.05.15. 17:19:14
csak sajna nem erre mennek ra, hiszen tobben mennek gyorsabban konnyebb oket szivatni...
hoel 2008.05.15. 17:21:01
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 17:25:34
Hát nem, ne menjen. A pályán akkor haladjon, ha tud haladni! 90-140 km/h. A feltartás és az indokolatlanul lassú haladás kurvára nem szép dolog, hovatovább, elvileg büntetendő is. Szüttyögésre ott a főűt, 70 ott még elnézhető simán. A pályát nem az ilyen idióta traccspartizók miatt építették.
Fifibá 2008.05.15. 17:26:16
pakesz 2008.05.15. 17:28:09
ha jol tudom volt egy csapat, akik kilestek a politikusokat amikor eppen mentek gyulesre es lemertek mennyi is az annyi, es kiraktk a netre, hogy ugyan mar valtoztak a technikai feltetelek, de annyira, hogy meg a torvenyalkotok sem tudtak/akartak betartani
csak a torvent kellene megvaltoztatni...
talan ha az egyik fekete hetvegen ilyenbol lenne 15 halaleset, akkor elerne a politikusok ingerkuszobet...
egyebkent meg nem kotelezo palyan haladni, ott a masodrendu ut, vagy a tomegkozlekedes
MrZed001 2008.05.15. 17:37:58
Igen, aki autópályán (megfelelő látási ... körülmények mellett) nem megy min 100-al, az NEM mehet az autópályán. PONT.
Az ilyeneket ugyanúgy kiemelném a forgalomból és keményen büntetném mint a gyorshajtókat, vagy a követési távolságot be nem tartókat. 80-al majd 40%-os lassanhajtás vétségét követte el, ez gyorshajtásként 180 kmh-nak felel meg !!
A 180-al haladót mennyire is büntetik?
miniowner 2008.05.15. 17:39:05
:)
pakesz 2008.05.15. 17:40:39
szoval ha eloz az ember, akkor eloz, gyorsabban megy el, gyakorlatilag a kamion olyan 110 -el mehet es szabad menni 130 -al, na most a helyes eljaras az az hogy 145 -el megelozod, most ha a passatos tegedet 145 -nel ert utol, hat akkor bekaphattya...
de ha a sajat kilometerora allasod szerint 130 -al mentel ki es vegig betartottad ezt a 117 -es tempot, akkor az egy nagyon csunya dolog ...
Riise 2008.05.15. 17:43:37
A post írója se nagyon az utat bambulhatta, ha satufékeznie kellett autópályán, sebaj, ezután csak jobban fog sasolni.
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.15. 17:54:55
Azért rendes fickó vagy, hogy megengeded az 90 helyett a 70-et.
Egyébként meggyőztetetk lőjünk a Dunába mindenkit, aki nem annyival megy mint mi és akkor majd gecijólesz. Idióta banda.
Ez a lassanhajtás egyébként csak szabálysértés legyen vagy rögtön bűncselekmény?
Tomi 2008.05.15. 18:01:57
Fifibá 2008.05.15. 18:05:25
megmondom, miért jó az embernek, ha 100-nál lassabban megy a pályán.
Mert kényelmes, az autó elpöfög, keveset fogyaszt, mégis gyorsabban célhoz ér, mint pályán kívül, lehet beszélgetni, rádiót hallgatni, kikapcsolódni.
A szomorú tény az, hogy a jogalkotó is gondolt arra, hogy senki ne tartsa fel a másikat, és meghatározott egy minimális sebességet. Ez - tetszik vagy sem, akkor is ez van - nem 100 km/h.
Hosszabb távon pedig úgyis csökkenteni fogják az autópályák max. sebességét emissziós ill. zajvédelmi okokból, lásd pl. Ausztriában a Linz előtti szakaszt (100 km/h), vagy az A1-et Tirolban (végig 100 km/h), amit az osztrákok idén még 2 nagyobb szakaszra is kiterjesztenek.
butatót 2008.05.15. 18:07:42
butatót 2008.05.15. 18:09:21
"Előttem a városi dugóban fél órán át haladt egy Swift aminek száraz időben, 30 fokban ment a hátsó ablaktörlője."
Nem a ventillátor volt ? :D
j.csaba 2008.05.15. 18:11:10
Lenne nekem egy érdekes tapasztalatom.Én egy vitot használok rendszeresen,a nejemnek van egy sx4-se,ha néha napján azzal közlekedek,hihetetlen modon,a közlekedö társadalom "kiközösit" az utakrol.Pedig,én nem változom,csak az autom,az emberekkel van a baj,nem az autokkal,szerintem.
Zappa 2008.05.15. 18:15:31
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:16:04
Szeretem az ilyen retardáltak hozzászólásait, mit te például. Nincs szó sem szupersportkocsiról, sem adóforintokról, idióta.
A többi kb. 1950 autós feltartásáról van szó. Jó napot!
Ha meg a 60-70-et érzi biztonságosnak, arra pont jó egy busz vagy vonat igénybevétele. Kb. annyival is halad. Ott senki nem akarja majd megelőzni, hidd csak el. Traccsolhat kedvére akár 10 személlyel is és nem vonja el semmi mellékes a figyelmét, mint a vezetés ténye például.
Ha mégis úgy dönt, hogy felhajt a pályára, akkor legyen szíves a lassú bénáskodásával másokat (akik többen vannak, tudod, demokrácia= a többség akarata érvényes az egyéné előtt, bár gondolom ezt sem tanultad történelemből) nem feltartani, aki _használni_ szeretné a pályát, tudod, ami azért van, hogy gyorsabban, akadályok nélkül haladhass egészen akár a szédítő 130 km/h sebességgel is. Ezt egy ezres régi stift is tudja produkálni, képzeld el. Hát mik vannak, nem igaz?!
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.15. 17:54:55 most a másik árral szemben úszó, direkt(?) értetlenkedő diszlexiáshoz szólnék:
Gondolom te meg egy matekzseni lehetsz. Fejszámolás megy? Nem? Vedd elő a számológépedet akkor: 130 km/f és 70 km/h különbsége 60 km/h. Eddig tudod követni? Arányaiban közelít a feléhez, ez is megy még?
Na, akkor a 90 és 70-el is el tudod végezni ezt az alapműveletet? Nem dereng most sem semmi? Ha nem, légy szíves a tömegközlekedést boldogítsd, ne okoskodj és akarj feltartatni más embereket, akiknek esetleg dolguk lenne.
NoWayBack 2008.05.15. 18:19:22
Aki rendszeresen, sokat vezet, az nem Suzukit vesz. Aki sokat vezet, az általában tud dinamikusan haladni a forgalommal, átlátja ezeket a problémákat.
De az egyszeri hétvégi (húsvéti?) autósnak bőven jó a Swift, tehát nagyobb eséllyel ül tapasztalatlan, bizonytalan sófőr egy Suzuki volánja mögött, mint pl. egy Jaguarban.
NoWayBack
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:19:55
Géz 2008.05.15. 18:20:48
És belegondoltál, hogy ezzel a fékezéssel mennyi időt veszítettél? Talán két percet is. Még jó hogy nem késtél le valami fontos tárgyalást.
Bizony, bizony, vigyázni kell a Suzukis nőkkel!
Laciii 2008.05.15. 18:22:57
Perillustris 2008.05.15. 18:23:07
Ez a saját KRESZ-ed? Mert autópályán jelenleg a min. sebesség 60 km/h.
"Tudtommal van egy olyan hallgatólagos szabály, hogy a maximum +-10%-al kell menni."
Muhahaha! Ez nem egy banki hitelszerződés, a KRESZ-ben nincs apróbetűs rész, sem "hallgatólagos szabály". Ami abban le van írva, azt kell betartani, azt kérheti számon rajtad a hatóság.
"sose fogtam fel, miért jó az embernek, ha 100-nál lassabban megy autópályán"
Sosem értettem, miért jó túrós-mazsolás rétest enni. Fogd fel, hogy nem vagyunk egyformák, s amíg valaki betartja a szabályokat, addig nem érheti - jogos - kritika.
Reggie 2008.05.15. 18:23:58
Az nem lehet, hogy mivel a kocsiban ember ul es nem no, ezert az embert neveltek es nem a not?
Attol meg h leirja h no vezeti es neveli, egyaltalan nem biztos hogy nem nevelne, ha ferfi vezetne.
Szerintem csak te kepzeled bele, hogy kifejezetten a not neveli...
MrZed001 2008.05.15. 18:24:16
Ha belegondolsz, hogy miért veszélyes 130 helyett 180-al menni, akkor azonnal rávágod.
Sokan verik a mellüket, hogy a kocsijuk 180-nál legalább olyan biztonságos, mint a egy szar suzuki 100-nál, és én ezt alá is írom.
Igazuk van.
Nem azért büntetendő a 180, mert nem bírja a kocsijuk, vagy mert balesetveszélyesebb lenne nekik mint a 130, hanem azért mert akkor a normál 120-140-el közlekedőkkel szemben 60-40 kmh-s sebességkülönbséggel haladnak, ami nagyon veszélyes és kiszámíthatatlanná teszi a közlekedést (nem véletlen vannak gyorsítósávok ugyebár...).
A 40%-os lassanhajtónak (80 kmh) ezek alapján ugyanazt a büntetést adnám, mint amit a 40%-os gyorshajtónak
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:25:17
Az autóval semmi baj nincs az ég-világon, a sofőrök meg akár Puntoban is ugyanezt a "teljesítményt" nyújtanák.
Azamat Bagatov 2008.05.15. 18:27:25
autópályán(!) a 30 km/h-nál lassabb haladás számít a forgalom indokolatlan akadályozásának.
(a 60 km/h csak a felhajtásra vonatkozik)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:27:52
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:29:49
Miért jó azt hangoztatni nektek, hogy ez az, haladjon csak lassan, mert az a jó! Akkor minek autópálya nekünk egyáltalán? Elég lenne a földút is.
Tíz kicsi indián 2008.05.15. 18:30:07
A cikkíró is hülye volt a száguldozással, de 80-nak való szöttyögéshez ott a főút valóban. Ott még a táj is változatosabb.
Perillustris 2008.05.15. 18:31:27
Amint felemelik a min. sebesség értékét, joggal. Addig nem.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:31:47
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.15. 18:31:53
És ez az érved, hogy dolguk lenne? Ne röhögtess már. Biztos azon a két percen múlik az életed, ameddig feltart. Fizzesen neked kompenzációt hülyegyerek?
És őrizd meg a nyugalmadat, senkinek nem lesz jobb ha felidegesíted magad.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:34:10
Kérem a lángot, akarom! :P
Reggie 2008.05.15. 18:35:26
Mert a kerékpár tiltva van, de a "keréktrió" nincs. Tehát ha tegyükfel, hogy tudok vele menni 60-nal, akkor megtehetem?
Laciii 2008.05.15. 18:35:52
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:36:58
butatót 2008.05.15. 18:37:01
Ez elég jellemző, ráadásul pont azok próbálnak alázgatni, akik maguk sem büszkélkedhetnek csúcsjárgányokkal. Az én céges kocsim egy Fabia Combi, gyakran járok autópályán (130-140 általában), a különböző "jó márkák" tulajdonosai (az nem baj, hogy a verdájuk 20 éves, de akkor is jobb, mint egy vacak Skoda) nem bírják megállni, hogy meg ne előzzenek, még akkor is, ha már szinte lábbal kell löködni a kocsijukat, hogy valahogy elém kerüljenek. Néha jelzésképpen megnyomom egy kicsit a gázt és akkor meglepődnek, mert a Skodáról inkább az 50 lóerős ugrik be, az enyém meg 110-es :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:38:52
Laciii 2008.05.15. 18:39:46
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
Ha gépjármű és tudod a 60-at akkor igen :)
Fifibá 2008.05.15. 18:39:49
"Ezért fizettem plusz pénzt a pályára, hogy traccsoló mamikat nézhessek 70 km/h-val."
Sok perverzióról hallottunk már, és ez egy szabad ország... :D
Perillustris 2008.05.15. 18:40:42
Oh, már ezért megérte írni ide. Ha neked ez jött le az írásaimból az nem engem jellemez, de semmiképpen nem szeretnék személyeskedni.
A helyes megfogalmazás: Perillustris utálja a bunkó
- autóst,
- biciklist,
- gyalogost,
- kamionost,
- pilótát,
- hajókapitányt,
azaz a bunkó, másokat veszélyeztető embert.
Érzed már? Érted már? Nem? Gáz.
"KuKori · 2008.05.15. 17:25:34
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.15. 16:07:45
Hát nem, ne menjen. A pályán akkor haladjon, ha tud haladni! 90-140 km/h. A feltartás és az indokolatlanul lassú haladás kurvára nem szép dolog, hovatovább, elvileg büntetendő is. Szüttyögésre ott a főűt, 70 ott még elnézhető simán. A pályát nem az ilyen idióta traccspartizók miatt építették."
Ebből számomra nem derült ki, hogy ez javaslat, hiszen ma 60-nal lehet nyugodtan szüttyögni. Egyébként a min. 90-100-at JAVASLATKÉNT én is támogatom.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:41:59
"Sok perverzióról hallottunk már, és ez egy szabad ország... :D"
Ezért szeretem ezt a fórumot, a legjobb beszólások tárháza! ;) Ez is megy az évtized legjobbjai mappámba! :D THX!
mc 2008.05.15. 18:42:17
nővérem: 33, szőke haj, autója: suzuki swift (új)
öcsém: 27, autója: volvo s60 (céges, 190LE)
összegezve:
anyám tök jól vezet (37 év 2 baleset és egyiknél se ő volt a hibás)
nővérem jól vezet egyszer tört autót akkor is a klasszikus ráfutásos balhéba esett bele
öcsém egy f@sz, ha rajtam múlna nem engedném a autó közelébe se, kb 10x zúzott már le különböző autókat, folyamatosan telefonál, anyázik, és egy idegbeteg állat.
SOHA nem ülök be mellé inkább két kocsival megyünk, anyámmal vagy a nővéremmel viszont bármikor bárhová elmegyek
a post irója meg kapja be a f@szomat, meg mindenki más is aki szídja a suzukis nőket ( a nővérem még szőke is)
Laciii 2008.05.15. 18:43:03
KuKori · 2008.05.15. 18:38:52
Én kivánhatok a környékemre olyan sofőröket akiknek nem kell _hirtelen_ lassitani egy 70-80-al közlekedő miatt, én azokat tartom veszélyesnek.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:44:43
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:47:31
Perillustris 2008.05.15. 18:52:43
S az szerinted mire utal, hogy számtalan 5 millió forint feletti értékű autó tulajdonosának már nem telik kihangosítóra?
Az tény, hogy az általad leírt típus létezik, hiszen a csodásan hangzó hitelekkel rengeteg embert berántottak az autókereskedők, akik erejükön felül költekeztek. Ma már a bankok el sem árulják, hány autót vettek, vesznek vissza. Mellettük viszont minden bizonnal rengetegen kiszámolták, hogy ha Suzuki-t vesznek, akkor marad pénzük használni is azt.
Persze lehettek volna hiúbbak is: húúú, de ciki a Suzuki, inkább egy Opel vagy Ford, stb. Ja, hogy pont amellett nem maradna pénz benzinre?
lápi lidérc 2008.05.15. 18:54:53
Nézd át a KRESZ-t, főleg arra tekintettel, hogy minek mennyi a megengedett az autópályán.
Mert nem annyi, amennyiről te jelenleg tudsz.
Imádom, amikor olyanok próbálnak KRESZ-t oktatni, akiknek fingjuk sincs róla.
El kéne olvasni, baszd meg. Fent van a neten. Ingyen. Írd be a gugliba a "KRESZ" szót, oszt első találat.
Reggie 2008.05.15. 18:35:26
Nem lehet, mert a megengedett legnagyobb sebessége 60 km/h alatt van.
Perillustris 2008.05.15. 18:56:19
Már régóta akartam csinálni egy hasonló videót, de mindig halasztgattam. Tegnap más megcsinálta. Gondoltam visszahűtöm egy kicsit a "mindenbringásátmegyapiroson" értelmű hozzászólások íróit (oké, naiv vagyok) egy kis cinizmussal.
MrZed001 2008.05.15. 18:56:48
Az autópályán kötelező haladási sebesség: 130.
Engedélyezett: 130 +-10%
Nem büntethető: 130 +- 15% (jól emlékszem +ra?)
Ennyi. Esetleg lehetne -20%-ig, az 105. Az alatt büntetni keményen.
Tíz kicsi indián 2008.05.15. 18:57:08
Deák Viktor 2008.05.15. 18:57:27
lápi lidérc 2008.05.15. 18:58:12
"A helyes megfogalmazás: Perillustris utálja a bunkó
...
- biciklist,
..."
Akkor ugye magadat is?
Hiszen sokszor írtad, hogy nem használod a kerékpárutat. Márpedig az a biciklis, aki nem használja - ilyen vagy olyan indokkal - a drága pénzen megépített bicikliutat, az bizony bunkó. Épp annyira, mint az az autós, aki ráparkol (a kerékpárútra, nem a biciklisre).
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:59:09
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:00:10
lápi lidérc 2008.05.15. 19:02:20
Tévedsz. Autópályán a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebesség 130 km/h.
Kötelező meg nincs. Illetve a minimum a 60 km/h.
Laciii 2008.05.15. 19:04:27
"Az autópályán kötelező haladási sebesség: 130."
Idézd légyszives az erre vonatkozó KRESZ pontokat, köszi. Vagy nincs mit :)
Laciii 2008.05.15. 19:06:14
:D
Green21 · http://www.fullstart.hu/szabodezikepek.htm 2008.05.15. 19:06:21
Laciii 2008.05.15. 19:10:42
A tiétek is merci? :)
Laciii 2008.05.15. 19:13:56
Te konkrétan mit csinálsz mielött _hirtelen_ fékezel egy szabályosan 80-al haladó miatt?
Avatar 2008.05.15. 19:14:07
A kreszben ez szerepel:
"(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Ha van belső sáv, ahol megelőzheted, akkor nem akadályozza a forgalmat. Talán nem ártana némi szövegértelmezést gyakorolni, mielőtt leugatsz másokat, "KRESZ zsenikém"!
Deák Viktor 2008.05.15. 19:15:45
Na szevasztok és jó okoskodásta az utakon is!
Dákó
Laciii 2008.05.15. 19:21:35
Szevasz, legalább eggyel kevesebb :)
Secnir 2008.05.15. 19:28:53
totalcar.hu/kresz
Sebesség: 26.§
Autópályára vonatkozó rendelkezések: 37.§
Tehát mindenkinek MINIMUM 60km/h, személyautónak MAXIMUM 130km/h
és azoknak az idiótáknak, akik ilyen 150, meg 130+10% meg ilyeneket írnak max sebességre, meg tricikli nincs benne tehát fel lehet hajtani:
google.hu, beír autósiskola+lakhely címe, és hajrá.
Avatar 2008.05.15. 19:29:02
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Lovaskocsi, bicikli, gyalogos nem gépjármű.
Robogó - ilyet a kresz nem ismer, ez segédmotoros kerékpár lehet, aminek a tervezett maximális sebessége 45 km/h, tehát nem hajthat fel, vagy minősülhet motornak, ekkor meg felhajthat ha tud 60at.
Secnir 2008.05.15. 19:38:14
deákviktorra is.
ezért nem lehet autópályán vontatni (mert az csak max 50-el lehet), tricikli ki van tiltva, stb.
megint felhúztam magam mások éretlenségén, de nem tudom, minek.
megyek, bontok egy beck's-t bazmeg, hogy lehiggadjak.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:38:40
Még egy 80-al haladó teherautót is feltart 60-al, nem? Méghozzá a külsőben.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:40:06
lápi lidérc 2008.05.15. 19:40:58
Mellesleg megnézném azt a lovaskocsit vagy bicikli(s)t, amelyik sík úton 60 km/h-val képes haladni (azaz nem csak 1-1 rövidebb távot megtenni).
Gyalogosban pláne :-)
(A 100 m-es síkfutás világcsúcsa olyan 40 km/h körüli sebességre elég.)
NoWayBack 2008.05.15. 19:47:27
De tény: a forgalom ritmusát nem felvevő, a dinamikájától jelentősen eltérő sebességkülönbséggel haladó jármű veszélyforrás. Akár pozitív, akár negatív az eltérés.
Csakhogy a gyorshajtók a KRESZ alapján büntethetőek, az indokolatlanul lassan haladók viszont nem. Ráadásul egy baleset esetén ők néznek a legártatlanabbul, hogy ők szabályosan mentek, miközben ténylegesen ő okozta a balesetet. Csak nem marasztalható el érte. Van ilyen.
NoWayBack
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:50:31
autosave 2008.05.15. 19:50:41
sok a suzukis fasz. de még több, aki nem tart követési távolságot, vagy csak vakegér és nem néz előre - ezért sok a ráfutásos baleset.
nem csak az előtted haladóhoz megfelelő köv táv kell, hanem minden előtted haladó/állóval szemben...
te is majdnem összehoztál egyet ráfutásost, gratulálok...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:53:11
Kösz, de nem igazán szorulok rá más úrvezetők segítségére. Úgy vezetek, hogy ne kelljen. És igen, 140 lóerővel (nem 150 :D), na és? Ez is baj?
Secnir 2008.05.15. 19:55:16
Ma már egy középkategóriás kocsival is veszélyesen unalmas a 130-al történő haladás.
Fel kell emelni 160-ra, a gyorsabban haladókat keményen büntetni, de a 130-nál lassabb szg. kocsikat is."
börtönnel jó lesz, vagy elég a jogsielvétel? autóelkobzás szóba jöhet?
hüjeakimongya
Secnir 2008.05.15. 19:57:07
[...]
Kösz, de nem igazán szorulok rá más úrvezetők segítségére. Úgy vezetek, hogy ne kelljen."
vagy csak nem tudsz róla.
a fentebb leírtak alapján nem hiszem hogy csak önveszélyes volnál...
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.15. 19:58:09
Nem pusztán azért, mert az autópályára való felhajtás követelménye, hogy a jármű önerőből tudjon 60at, ugye sík terepen, ergo találkozhatsz olyan autóval ami többet nem is bír ennél, hátmég nem emelkedőn. Ergo a 80 bőven szabályos.
Nem pusztán azért, mert így is gyorsabb a sima főútnál, pl. mert kevésbé kanyargós (nem cél, hogy minden települést érintsen), nincsenek lakott területi szakaszok, ergo megéri felmenni.
Harmadrészt és leginkább azért, mert ettől a tempótól függetlenül az autópálya biztonságosabb, nem csak neki, hanem a többségnek is, mert itt nem lép le elé a gyalogos, nem szalad ki a kisgyerek, nem felejti el megadni az elsőbbséget a helyi pistabácsi, stb. ez a biztonságosabb helyzet az amiért te gyorsabban mehetsz.
Ha te gyorsabban mész, akkor nem árt betartani a követési távolságot. Ha nem sikerül megfelelő követési távolságot tartani ezzel a sebességgel, akkor lassabban kell menni a hőzöngés helyett.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:58:53
Secnir 2008.05.15. 20:03:02
rakd is ki a faluszélén légyszi hogy:
┌────────────────┐
│KuKori itt lakik│
└────────────────┘
┌────────┐
│No Kresz│
└────────┘
köszönöm
Riise 2008.05.15. 20:04:00
Bukik a lassan megyek tovább érek kevesebbet fogyasztok duma...
Aki bazmeg 80al megy autópályán, személyautóval, és a kocsnak nincs semmi baja, az menjen autóúton a szekerek között. Ki tudom kerülni, mert az M6-oson nincs forgalom, de vazzeg egy M3 vagy M7-esen egy 80al tötymörgő láma miatt kialakulhat több km-es torlódás is... De ezt nem fogjátok fel...
Máté 2008.05.15. 20:05:32
1.)egy 1.5-ös Suzuki SX4-gyel közlekedek kb. másfél éve(előtte Ignis, azelőtt pedig régi Swiftem volt), semmi bajom vele, ha kell akkor feltolom az Opelokat, Golfokat stb. az emelkedőn...
Kasztnira nem mondhat senki semmit, ugyanolyan mint bármelyik autóé(a régi Swift télleg életveszélyes, ezt aláírom)
2.)Mióta Suzukim van csak benzinre költök(előtte Citroén-em volt, havonta szervízbe hordtam...), illetve egyszer kellett a mostani autóm egyik ajtaját fényeztetni, mert egy Passatos(aki ugye nem Suzukis, tehát istencsászár és nagyon tud vezetni) belém durrantott egy Tesco parkolóban. Nem tudott parkolni, de van ilyen.
3.)A sok bunkónak, aki csak anyázni tud azt tudom javasolni, hogy tanuljanak meg helyesen írni, mert egy hat éves értelmi fogyatékos gyerek szintjén állnak! Lehet, hogy nem így van, akkor bocs, de néhány megnyilvánulásból én erre következtettem!
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.15. 20:05:50
A KRESZ leírja, elég egyértelműen mit lehet, mit nem, mire kell számítani mire nem. Ha te egyértelműen úgy gondolod, te nem tartod be a KRESZt sem (ergo a másik ne csak a szabályos dolgokra számítson veled kapcsolatban), de te elvárod, hogy a másik ne csak a KRESZt tartsa be, mert te a szabályos magatartásra sem tudsz figyelemmel lenni az übergáz.
Ehhez elég annyi, hogy 2-3 dolgot elmondasz arról, hogy hogy vezetsz.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:05:56
Láttad már a Buboréksrác című filmet? Javallnám megnézését.
Crom 2008.05.15. 20:06:37
Szép, hogy minimum a 60 km/ó a pályán de én kicsit kontrasztosnak érzem a 130-os felső korláthoz képest, ami több mint dupla annyi!
Ilyen sebességhatárok mellett simán előfordulhat, hogy pl. 80-al előzi meg a 60-al haladó illetőt egy másik, de közben a belsőben szabályosan 120-130-al haladókat komoly lassításra kényszeríti.
(ÉS most tekintsünk el attól a számomra érthetetlen dologtól, hogy a belső sávot CSAK előzésre lehet használni az autópályán. Ezt valszeg azért találták ki mert a bunkó magyar autósok nagyrésze pl. büszkeségből soha nem húzódna le egy nála gyorsabban haladó jármű elől. Ez valamilyen azért is legyőzlek típusú játék lehet. Mondjuk szerintem nálunk van rosszabb ország, illetve mentalitás is ilyen tekintetben, de nem akarok senkit megbántani. Meg ettől még van min javítani idehaza is!)
Most vállat vonhatunk hogy mi az a kis lassítás a 130-al közlekedőknek. Persze azért 50 km/ó sebességkülönség már nagyon sok!
Nem számoltam végig, de érzésem szerint ekkor akár már egy félmásodperces figyelemkiesés is satuféket eredményezhet a belsőben haladónak.
És most abból indulok ki hogy a másik (aki 80-al előz) nem akar minket szándékosan akadályozni és helyesen mérte fel a sebességünket is!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:08:57
Secnir 2008.05.15. 20:13:49
engem nem fogsz átengedni a zebrán, mert én nem járok autóval a zebrán keresztbe.
van adatlapod az iwiwen?
de jó neked!
(láttalak az iwiwen, drága kisszivem...)
esztergom viszont hál'istennek jó messze van és sosincs ott dolgom. kösz.
"Crom:
[...] Mondjuk szerintem nálunk van rosszabb ország, illetve mentalitás is ilyen tekintetben, de nem akarok senkit megbántani."
van. Bulgária pl. onnan lehetett felismerni a külföldit, hogy azok indexeltek, fel volt kapcsolva a lámpájuk, a saját sávjukban mentek, és megálltak a piros lámpánál.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.15. 20:15:40
Sőt, ahol BKV busz megy fel pályára (nem túl hosszú szakasz) akkor akár 50nel is :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:16:55
Akkor lesz szerencsénk nem találkozni, ez nagy megkönnyebbülés nekem is.
B.GY. 2008.05.15. 20:18:27
MrZed001 2008.05.15. 20:19:03
Na mi van, visszaolvasni hogy miről volt szó derogál ???
Segítek, olvasd el ezt, talán esetleg megérted: MrZed001 2008.05.15. 18:24:16
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:19:25
Igenis! Értve! Beállok én is 60-al tötyögni! Ahogy egy jó szocialista állampolgár kötelessége is! Követést is tartom, kérem alásan! A jogsim is borért vettem. Szeretek extra pénzért tötyögni, ez a különleges perverzióm! Köszönöm!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:21:15
gaben 2008.05.15. 20:29:33
Egyébként sima főúton is veszélyt generálna ezzel az "irgalmatlan" tempójával. Kocsisor alakulna ki mögötte, aztán meg kezdődne az agresszív előzgetés.
Pl. Kaposvár és Fonyód között is jópár 60-70-el lopakodó majmot kerültem ki a hétvégén. Ja! És nem volt mind öreg, vagy cucukis.
A halálom a legpudingabb kanyar előtt, pláne emelkedőn belefékezgető pöcs, akit ha előznék az egyenesben, akkorát gyorsít mint az ezeréves sólyom.
Egyszer beálltam egy ilyen eke után a benzinkútra. Nem tudta megmagyarázni mér' is jó ez neki. Jót röhögtem...
Crom 2008.05.15. 20:36:13
Főúton se szerencsés 60-70-el menni, de ha csak annyival tud menni, akkor inkább ott menjen, mint a pályán, ahol a gyorsaságért fizet az ember (smsben vagy kútnál...) illetve maga az út is úgy van kialakítva, hogy lehet menni rajta gyorsabban is. Szerintem legalábbis.
Deák Viktor 2008.05.15. 20:39:33
deákviktorra is.'
Idefigyelj Te pöcs!Honnan a jó kurva Isten faszából veszed TE, hogy én mit és hogyan vezetek??????Baszod,Mitsubishi Galant 1.8 Td-t
és nap-mint nap járok vele dolgozni mellékúton,főúton,autópályán egyaránt és NEM ÁLLAT MÓDJÁRA!Bazdmeg.1996 óta vezetek átlag évi 40.000 km-ert.Te itt nekem ne okoskodj látatlanba bárkiröl,rólam se!Érted?Deák Viktor Nádudvar,Hortobágy utca 42. dakobacsi@gmail.com
És legalláb elolvasnád a kommentemet 18:57-kor irtam.
Tisztelettel:Deák Viktor
screams021 2008.05.15. 20:43:11
asdf 2008.05.15. 20:49:35
1, az hogy én lakott területen belül 55-el megyek, te meg 80al szeretnél és ezért meg kell előznöd nem azt jelenti hogy én lassú vagyok
2, ha lakott területen kivül 95-el megyek te meg 140-el az nem azt jelenti hogy lassú vagyok
3, ha 140-el elkap a rendőr főuton, vagy 80al 50-es táblánál, kifizeted a büntimet? mert akkor én is szivesen figyelmen kivül hagyom a kresszt és nem kell lelassitanod az én (vagy fogalmazzunk ugy hogy a megengedett) szintre. De akkor előre kérem egy évre a pénzt kp-ban, mai bünti tételekkel számitva már irhatod is a milliós csekket
4, az autópályát többek közt az én adómból is fizetik, és mivel autóval járok a benzinen lévő kb. 70%-os adót én is fizetem, amiből épült ugye az autópálya. Én mint relative lassan hajtó autós (értsd, 55/95/130) szivesen mennék autópálya helyett normál főutvonalon is, ha éppenséggel lenne normális főutvonal. Csakhogy a nagy autópálya épitésben ezeket valahogy elfelejtették felújitani, igy fordulhat elő az a fura helyzet hogy pl. a 31-es főutvonal 100 km-er hosszan ki van táblázba 60as táblákkal (ami már nekem is kurva lassú tempó), arról nem beszélve hogy több szakaszon is iszonyat kátyús az út, van olyan ahol ilyen 40*40*40 centis lyukak vannak a FŐÚTVONAL közepén.
Nos köszönöm nem kérek belőle, igy hát megyek a pályán "lassan" 120-130al és én kérek elnézést hogy elviselem a te 180-as tempódat, amit céges autóval produkálsz...
Akinek nem inge ne vegye magára, de ez a nagy helyzet, és gyanitom hogy rengeteg forgalmat le lehetne terelni az autópályáról, ha mellette lenne normális főutvonal, ami nem kátyús, nem szar, nincs végigtáblázva 60/40/30-as táblákkal stb... De amig ez nincs meg, addig senkise lepődjön meg hogy akinek van esze az a pályán megy
Deák Viktor 2008.05.15. 20:56:57
CSÁÓ!
lápi lidérc 2008.05.15. 21:02:31
Inkább ne írj hülyeségeket. Akkor mindenkinek egyszerűbb.
lápi lidérc 2008.05.15. 21:06:39
Szerintem meg ne te szabd meg, hogy ki hol menjen, amíg nem sért szabályt.
Secnir 2008.05.15. 21:12:47
...esetleg még valaki név-cím-telefon elérhetőséget megadna, és akkor elpostáznék egy gyásztáviratot, amikor 180-al felkenődik az autópályán egy 130-al közlekedő tetűre, mint amilyen én vagyok. mert ugye az csak 50 differencia és akkor már csak autóúton lehet menni nekem is.
a KRESZ meg csak irányelv, nem kötelező betartani, ugye?
deákviktor:
utánanéztem. tényleg írtál 18:57-kor.
és 19:15-kor is. ha akkor nem ránk gondoltál, akkor mea culpa, mea maxima culpa.
szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.15. 21:14:42
VOGAben 2008.05.15. 21:21:09
Az öreg Trabikkal sem lehet tartóssan 90-100-al tépni, főleg szar úton. Ha ilyet érek utol nem bosszant. Ráadásul, ha valami ritka veterán gép, akkor nem is biztos hogy egyből megelőzöm, van hogy kísérem egy darabon és jól megnézem magamnak.(ha ráérek)
De amikor főműsoridőben szinte direkt(nem tudhatom) tartják fel a forgalmat és nem 80-85-el, hanem 60-65-el és új kocsival... na azokat rúgnám seggbe.
Autóban nőttem fel és nem ezt láttam, majd '93-ban az oktatóm is azt verte az agyamba: Országúton haladni kell, tiszta, jó időben a megengedettel, ha bírja a gép.
A mai átlagautók egyébként 90-110 között fogyasztanak jól és ha jön a domb nem kell visszagangolni minduntalan. Ennyi lenne.
Deák Viktor 2008.05.15. 21:31:27
Sógun 2008.05.15. 21:45:35
De ez nem baj mert nem Suzuki! A téma indítója pedig elég rosszindulatú. Bedurrant az agyam!!!
Megbélyegzi azokat akiknek Suzukijuk van.
Tudnám sorolni az ellen példákat de minek!
A bőrfejű sofőrök vezetnek jól! Akkor is a Suzuki a szar! Amiért kirakta a Suzuki logóját mint szégyentáblát és a Suzuki helyében beperelném!
Isti 2008.05.15. 21:48:25
potha 2008.05.15. 22:03:12
Talán ez pont Kisikasáé, ha jól veszem ki hogy egy hölgy a fotós!
Akkor viszont bizti SilentSound kocsijáról fotózták ezt le :D
Nem tom, kitaláltam? :D
potha 2008.05.15. 22:06:06
virít
Pjotr 2008.05.15. 22:20:29
Szendwich 2008.05.15. 22:23:34
"...a nejemnek van egy sx4-se,ha néha napján azzal közlekedek,hihetetlen modon,a közlekedö társadalom "kiközösit"....."
Ez elég jellemző, ráadásul pont azok próbálnak alázgatni, akik maguk sem büszkélkedhetnek csúcsjárgányokkal.
Na ez azert furcsa. Ha testverem uj autojaval megyek, ha az en oreg jarganyommal. Akkor is talalkozok olyan Suzukis soforrel, aki nyomja neki, mint a bolond (leszarja a tobbi kozlekedot). Jon a seggembe, kovetesi tavolsag nulla, szart nem latok tole a tukrokben. Meg latszik a kereskedes matricaja az auton, es a sofor azt hiszi O a vilag ura.
Na ezeket nem szeretem. Ezek mennek bele olyanba, hogy emelkedon felfele ram eloznek, es mikor megjelenik az emelkedo tetejen a fenyszoro par, akkor fek + kormany rahuzas.
Ennek 10-bol kb. 7 Suzukis megfelel.
potha 2008.05.15. 22:31:29
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.05.15. 23:13:51
Kurvasok... De végig tudtam menni a fullra pakolt Puntoval 120-130at... Érdekes, nem is egy 5 millás kocsi, és képzeld 6,5 lityót fogyasztott klímával!!!
Bukik a lassan megyek tovább érek kevesebbet fogyasztok duma..."
mindig a gazdagok panaszkodnak...
nekem a Bé itt városban 5.7el megy el klímával (ha nem kell órákat állni a dugóban) :o) autópályán 4.6 a rekordom igaz nem is megyek csak 100-120 között vele :o)
fonak 2008.05.15. 23:26:28
A külsőben ugye nem mehetsz, mert tele van 90-el haladó kamionnal, a belsőben meg félpercenként akarnak letolni, ha 130-al mész.
Szóval aki a szabályokat betartva akar közlekedni, az folyamatos lassításra, majd kigyorsításra van kényszerítve (jót tesz a fogyasztásnak), plusz veszélyforrás az álladó sávváltogatás. De persze ebben a blogban is előadják nagy sértetten azok, akiknek az élet 160-nál kezdődik, hogy fékezésre kényszerítik őt a belsőben 130-al haladó parasztok, akik nem takarodnak elég gyorsan le előlük (mondjuk a kamion kerekei alá?), és ezért nekik kopik a fék, nő a fogyasztás, felmegy a vérnyomásuk stb.
Fel sem merül bennük, hogy nem alapjoguk nekik ott kilóhatvannal közlekedni, a kresz szerint még tilos is (ha 160 lesz a sebességhatár, akkor majd kicsit több joggal pattoghatnak)
Perillustris 2008.05.15. 23:41:01
A nagy számok törvénye alapján nem kétséges, hogy a legtöbbet eladott márka vásárlói körében vannak így a legtöbben.
"Hiszen sokszor írtad, hogy nem használod a kerékpárutat."
A használhatatlan szakaszokat nem használom, hiszen azokat nem lehet használni. Lehet, hogy lassan bekerül e körbe a Váci út melletti egyirányú szakasz is, mert a sok tahó bringás b@szik a jó oldalon menni. Egyébként igen, amikor dühömben bunkó vagyok, akkor utána mindig elszégyellem magam, még akkor is, ha igazam volt. Szerencsére egyre visszafogottabban tudok reagálni a necces szituációkban, mert csak úgy van esély normális párbeszédre.
"Mellesleg megnézném azt a lovaskocsit vagy bicikli(s)t, amelyik sík úton 60 km/h-val képes haladni (azaz nem csak 1-1 rövidebb távot megtenni)."
Nem kétlem, hogy én hamar kidőlnék, az 50-es tempót se bírom, csak pár percig (természetesen forgalomtól elzárt magánterületen próbáltam ki), de a világ legjobb kerékpárosai simán megrakják 60-nal hosszabb távon is, persze nem Teszkó-bájkkal. De tény, hogy rájuk nem lehet alapozni - csak érdekességképpen írtam.
"ha 140-el elkap a rendőr főuton, vagy 80al 50-es táblánál, kifizeted a büntimet? mert akkor én is szivesen figyelmen kivül hagyom a kresszt"
Nem lenne nagy baj, ha alapvetően nem a büntetéstől való félelem miatt tartanák be az emberek a KRESZ-t, hanem mert az a szabály. De persze ha nem megy máshogy...
"A nagyképű BMW-sekről,Audisokról,már ne is beszéljünk, akik kivagyiságból 15-20-al döcögnek végig"
Nagy álmom, hogy egy Enzoval 130-cal menjek az autópálya belső sávjában.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 00:09:20
Igen, régebben -bevallom- 140-re volt kitámasztva a tempomat nekem a pályán. Ez külföldön tökéletesen használható is volt. Azt gondolom, hogy az új szabályozás miatt kevesebb 180-as figura lesz a belsőben, mert jön a vaskos bünti, ergo kevesebben akarnak letolni majd (kb. 230-ig jöhetnének, ha ez az az ország lenne, de nem ez a cél. Annyira sohasem sietek.). Lehet, hogy ez csak egy álom, persze.
Utópisztikus vízióm a következő:
Háromsávos autópályák épülnek, melyen a gépkocsik a legbelsőben 160 körül egerésznek, a középsőben 130-al a nem annyira sietősek, a külsőben pedig szinte állandó 90-el a teherautók, buszok, félősek, etc. A leállósávra nem megy előzni senki, mert szarrá van kamerázva és automatika kiküld egy 3 csilliós csekket erről a mutatványról. A traccsoló mamák meg a parkolóban beszélgetnek és uzsonnáznak közben.
Ez az álmom :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 00:16:30
potha 2008.05.16. 01:28:16
Rav Antal 2008.05.16. 01:55:53
Tegyük fel, hogy valaki napi 500 km-t autózik. Az már egy területi képviselőnek is valami. Ha végig 130-at nyom, akkor ugye kb. 3 óra 50 perc. 160-nal ugyanez 3 óra és 15 perc. Azaz 35 percet nyer a sebesség miatt az 500 km-es távon.
35 perc. 500 km-re. Elmegy a picsába az összes százhatvanas barom.
potha 2008.05.16. 03:04:16
naszóval igen :)
hulyemagyar 2008.05.16. 07:31:24
Szevasztok!
Peti 2008.05.16. 08:06:30
Autópályán szigorúan jobbra tarts van!!
Tehát 70-80-nal semmi keresnivalód a belső sávban, mert azt csak előzés céljából veheted igénybe.
Előlem vettek már ki autót a rendőrök autópályán azért, mert a belső sávban haladt indokolatlanul.
nagyzee 2008.05.16. 08:24:11
2, a, autópályán a 60-70 szabályos
b, Azért a vezetésre a hölgy jobban figyelhetett volna.
3, Én sem feltétlenül azért veszek pályamatricát, mert 130-cal akarok sietni valahova, néha bizony 90 körül autózok, mert gazdaságos, és ráérek. A pályamatrica már ezért is megéri nekem. Ilyenkor bizony előfordul, hogy mások elmennek mellettem, de ez nem zavar.
4, a KRESZ nemcsak a 100LE feletti autókra vonatkozik, mindenkinek bele kell férnie.
Secnir 2008.05.16. 08:54:44
Nem olvastam végig az összes hozzászólást,"
hát ez az. olvasd el az első tizet.
a külső sávban haladtak 80-al.
Laciii 2008.05.16. 09:49:56
Ha már érdekességeket emlitünk beszéljünk az idomos rekumbensekről, amikkel egy alapbringás is tudja a 60-at :)
KuKori
Lehet saját vállalkozásban autópályát épiteni, oda rakhatsz egy 200+os külső meg egy 300+os belső sávot. A közpénzen épült pályát használhassa a köz normálisan.
Ha neked _hirtelen_ kell fékezni egy 70-80-al haladó miatt akkor vagy gyorsan mész, vagy bambulsz, úgyhogy te vagy a veszélyforrás.
pakesz 2008.05.16. 10:29:31
Balesetnel altalaban mindegy hogy ki volt a hibas, fokent ha az artatlan utana mar nem tud vedekezni :)))))))))))))))))
Az hogy a KRESZ -ben van egy megallapitas, hogy 60 km/h, az csak azt jelenti hogy az annal lassabb ne hajtson mar fel az egyeduli 70 km hosszu M7-esre. Hiszen akkor hoztak azt a torvenyt...
Ami viszont a lenyeg, hogy a kamionok, teherautok ugy 90 - 110 km/h -ra vannak beallitva, szoval az az auto, amit a kamionsor folyamatosan megeloz az NEM A DEFENZIV VEZETESI gyakorlatot koveti. Gyakorlatilag nagyon balesetveszelyes, aminek az egyik tagja remelhetoleg o lesz. Remelem az ilyen miatt nem mas artatlan fog meghalni, hanem senki, csak egy totalkar, hogy ne tudjon tobbet csoszogni.
pakesz 2008.05.16. 10:33:02
szoval a kamionok mennek legalabb 90-el, aki ezt nem tartja be az nem ide esik: "A közpénzen épült pályát használhassa a köz normálisan" Ez nem a normalis hasznalat!!! Ez a proszto geci hasznalat. Roviden.
A köz nem azert epitette hogy akkor 70-el csoszogjanak rajta, hanem hogy a kamionsor feltehetoleg jobb oldalt maradjon es a tobbi normalis vezeto meg 130 -al celba erjen. Ha mindenkinek 70 -el kene mennie, akor nem vennenk matricat, mivel matricat a GYORSASAG miatt vesznek.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 11:41:33
"A közpénzen épült pályát használhassa a köz normálisan." Erről beszélek, te meg pont nem, úgy tűnik. A köz a haladni akaró emberek csoportja, akik jóval többen vannak, mint akik szüttyögni akarnak. A demokrácia pedig a többség akaratának érvényesítése az egyéni érdek (jelen esetben szüttyögés) előtt!
Lefogadnám, hogy amúgy Te sem 70-el mész pályán, hovatovább jóízűen anyáznál hasonló esetben, hogy miért tököl valaki 70-el előtted, pedig Te matricát vettél 2500 Ft-ért és a pályán vagy... Persze most a "csakazértis-elv" alapján adnád az ívet nekem ugyanezért. Na ne már, jó? Ezt nem eszem meg, 7 évesen se hittem volna el.
Laciii 2008.05.16. 12:08:23
100-110-el például simán elvagyok a külsőben valaki mögött, előzéskor ill. üres pálya esetén megy a 130.
Főúton se villogom meg szoritom le a kanyarban aki csak 70-el megy.
91es mercim van, 1300 kg, 75 paci, arra való, hogy biztonságosan eljussak A-ból B-be.
"NORMALIS ember ugy vezet, hogy KISZAMITHATO, BALESETET MEGELOZO magatartassal vezessen."
pontosan, de nem az a pár ember veszélyes aki lassan megy, hanem azok akik ezt nem tudják kezelni, vagy képesség vagy türelem hiányában.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 12:14:36
Ha már pálya... Érdekes módon Ausztriában a tempomatot lehet használni. A német pályán is jól lehet. Nálunk nem, mert esély sincs a folyamatos haladásra kb. állandó sebességgel.
Namost: ott vagy kevesebb az önjelölt "demokrata", vagy más lehet, mert kamionok ott is vannak és mégis működőképes.
Laciii 2008.05.16. 12:35:42
Akkor lehet, hogy nem velük van a baj?
Majjom 2008.05.16. 12:46:38
avogadro 2008.05.16. 12:46:41
Laciii 2008.05.16. 12:58:30
nol.hu/budapest/cikk/491985/
torró 2008.05.16. 19:41:00
libra 2008.05.16. 20:53:52
Az itt irok tobbsege minimum ket modban uzemel, es azt tartja eppen normalisnak (a masikat XOR alapon nemnormalisnak), hogy neki eppen milyen kedve van. De nem ezt akarom irni.
Ami a lenyeg. A nagyresze kozuletek fikazik, hogy masok mennyire balesetveszelyesek, stb. Es akkor ebben a blogban minden masodik bunko azt mondja, hogy az autopalya 130+ra van. A kurva eget! Tudtommal a kresz szerint az autopalya 60 - 130 tartomanyra van. Vagy tevedek ?
Nekem az oktatom minidg egy dolgot hangsulyozott (volt tobb okos dolog, de ide ez vag) hogy a sebessegkorlatozas az a MAXIMALIS MEGENGEDETT SEBESSEG AZ ADOTT SZAKASZON! Milyen +/- ??? MAXIMALIS!!! Semmi plusz. Es hat hadd dontsem mar en el, hogy nekem mi a megfelelo, plane, ha nem sertek vele szabalyt !!!
Igen, ensem tartom be! Amikor ugy erzem, szukseg van ra, tullepem. De semmikepen sem anyazok azokra, akik szabalyosan kozlekednek! Legyen az idoben kezdo kamionos, docogo ladas, ... Es a tokom ki van azokbol a marhakbol, akik allandoan veszelyeztetnek, csak azert, mert ok ugy erzik, rajuk a szabalyok nem vonatkoznak. Pontosan az ide irok nagy resze az a bunko fa...fej, aki faluban utoler az 50 es tempomban (nagyobb gyalogosforgalomnal kevesebb - elvegre ha gyilkolni akarok, akkor azt szamitogepes jatekban teszem, nem volan mogott), utana meg falut jelzo tabla vegen csodalkozik, hogy en is tudok menni...
Kb. 3000 KM/1,5 honapja megfogadtam, hogy betartok minden szabalyt! Es egyaltalan nem nehez. 100km-es tavon belul nyugodtan eleg csak 10 perccel hamarabb elindulni, es szepen nyugodtan kozlekedni. Es marad ido elonyt adni az "adj elonyt tablanal", atengedni a gyalogost, betartani a 40-es tablat, megallni narancssargan, kiterni a szemben szabalytalanul ellozo elott, nem bele menni minden godorbe (semmilyen uthiba, azok igenis ku..nagy godrok), ...
Nem mondom, hogy sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam, de azert jobb a helyzet. A tokeletes akkor lenne, ha a bunkok nagy resze magaba szallna, es felhagyna a potencionalis sorozatgyilkossaggal. Sokkal jobb lenne mindenkinek, higgyetek el. Ja, es igen, en magamnal kezdtem a kritikat...
Bocsi az ekezetek miatt, szakmambol kifolyolag csakis az angol billenytuzet johet szamitasba...
PEACE
Szendwich 2008.05.16. 21:50:25
"Bocsi az ekezetek miatt, szakmambol kifolyolag csakis az angol billenytuzet johet szamitasba..."
Mar az XOR-nal lehetet tudni a szakmad ;)
cso zsi 2008.05.16. 23:23:07
A gépsárkány 80-nál többet nem bírt menni lejtőn, "élmény" volt a megszokott autóim helyett.
És mégis sikerült utolérnünk a 120 km alatt pár autót, amiket muszáj volt megelőzni, hogy haladjunk. Volt köztük olyan is, aminek 3 centi gázpedálnyomás az engedélyezett fölé vitte volna a sebességét.
Na, ha a "kamionversenyt" szidjuk a pályán, elképzelhetitek, milyen feltételekkel volt módomban előzni.
pakesz 2008.05.16. 23:32:42
akik allandoan a KRESZ -el jonnek okoskodva:
ROSSZUL OLVASTOK MI???
Szovegertes nuku???
Diszlexia vagy ilyesmi.
Ideznem:
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Ez azt jelenti hogy olyan jarmuvel mehetnek fel, ami kepes sik uton 60 km/h -val menni. Azaz a KRESZ azt mondja ki, hogyha vesszuk az egyik atlagos emelkedot hazai, akkor autopalyan -a KRESZ szerint!!!- lehet akar 50 km/h -val is menni.
Szoval aki meg egyszer 60 -ozik az azert gondolkodjon el hogy mit is jelentenek a szavak....
pakesz 2008.05.16. 23:43:05
B.GY. 2008.05.16. 23:54:23
pakesz 2008.05.17. 00:01:04
mint irtam a KRESZ -ben a 45 km/h (60 sik terepen) van benne. Nem azt mondja, hogy annyival mehetsz, hanem hogy olyan jarmuvel lehet csak felhajtani. Szo sincs arrol, hogy
"Tudtommal a kresz szerint az autopalya 60 - 130 tartomanyra van."
itt van az ami a KRESZ -ben van:
"3. §
A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
Ez azt mondja hogy ne veszelyeztesse...
Nekem az a veszelyeztetesi kategoria, amikor sportkocsi mar megy 170 -el autoplalyan (regi suzi swift ~ 145, atlagos auto ~ 155), illetve az amikor a lassu tetuje nem tud legalabb a leglassabb kamion moge beallni, azaz ha 85 -el megy. Ennyi. Benne van a KRESZ -ben, olvasd el. Es meg egyszer a 60 az _nincsen_ _benne_.
(jo lehet hogy benne van de akkor masoljad be nekem... hogy hinni tudjak)
D.O.N. 2008.05.17. 12:42:29
A sebesség, a trécselés, a márka és a hajszín ráillik:D
De most komolyan. Volt alkalmam eltölteni mellette pár kilómétert. Hát szörnyű. Én magam is toltam volna lefelé tökig nyomott dudával, ha elém kerül. Főúton rendszeresen max 70, autópályán pedig sosem érte még el a százat. Nem a kocsi hibája, mert az 1,4-es lévén vinné simán. Itt a sofőrrel van a baj:) Volt olyan, hogy egy 50 km-es távot 1,5 óra alatt tettünk meg...
Pedig nem rutintalan 20 éve vezet. Balesete nem volt túl sok, mégis tetű módjára tud vezetni. Ja és a legdurvább: ilyen idegtépő sebesség mellett is képes fél évente egyszer gyorshajtani:D:D:D:D
Dácccs 2008.05.18. 00:19:49
NRGi 2008.05.18. 11:22:52
- Budapesten ők is eltanulták a pofátlan közlekedés módját;
- balra kanyarodáskor következetesen az úttest közepén vagy jobb szélén állnak meg (bár ezt a férfiak is sokszor csinálják);
- indokolatlan lassúhajtás --> százméteres sorok möggötte, nyilván nem zavarja, mert a tükrök úgy vannak beállítva, hogy magát lássa;
- konstants "vokalizálás" (mobil);
- sokszor a képességeiket bőven meghaladó méretű és teljesítményű autó.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.18. 12:44:04