Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A gázpedál fakultatív használata

2008.05.20. 13:15 :: Kisikasa

Gyula történetének főszereplője nem igazán mutatott logikus és főképp nem szabályos viselkedést autópályás közlekedése során, bár biztos vagyok benne, hogy az ő olvasatában van rá magyarázat. Az más kérdés, hogy az mennyire állja meg a helyét a többi autós szemében.
Udvozletem minden autoskolleganak. Egy kerdesem lenne Onokhoz? Onok is talalkoztak mar az autopalya forgalom lenti allatfajaval vagy eddig csak nekem volt ehhez szerencsem? Ha talalkoztak mar, akkor igencsak erdekelne, vajh miert viselkedik valaki igy ahogy most lent kovetkezik???



Hely: Gyor -Bp autopalya
Ido: hetfo reggel 7-8 ora kozti forgalom

Bekesesen csorog a forgalom Bp fele, kerulgetjuk a kamionokat. Mivel hatul egy eves kislanyom kezdte bemondani az unalmast, a max. megengedett 130as tempoval "dinamikusan kozlekedtem". Egyszercsak utolertem a belso savban egy szurke kombi bmw -t mely mintegy 100-110el haladt. Sehol senki a kulso savban es sehol belathato idon belul senki elotte sem.

En nem vagyok agressziv tipus, bealltam moge, kvazi kovetesi tavolsagra, varha arra, h hatha eszbe kap es lehuzodik. Hat nem. Kb 10 km utan kegyeskedett lemenni a kulso savba. Addigra persze voltak mogottem mar paran. Na jo, gondoltam, ennyi. Elmentem a BMW mellett. Negy darab hustoronynak oltozott kopasz kigyurt baromnak latszo illeto uldogelt cigarettazva lehuzott ablakkal... Mi el mellettuk...

Mintegy 20-30 km utan azt latom a tukorben h a leallosavban a kamionoktol JOBBRA folyamatosan halad egy szurke kombi BMW. Az elobbi ismerosok voltak. Csak most szlalommot (hogy kell irni?) jatszottak az autok kozott. Par kamion elozes leallosavban, aztan kozep, aztan belso ahol levillogtak egy autot, majd elhuztak a francba elolunk. Engem messzirol kerultek el szerencsemre, de igy is lattam, h igen igen. a negy uriember autoja...

Ujabb kor ujabb 20 km mulva: utolerek egy belso savban 110el kozlekedo szurke kombi BMW-t... Lehuzodtam kulso savba es vartam h mas kuzdjon meg vele. Mivel kislanyom hatul ult gondoltam nem eri meg ezekkel megint idegeskedni. Inkabb megvarom amig megint rajuk jon a mehetnek es majd akkor en is felgyorsitok. Mitadisten mintegy 10 km 110es belso savos tempo utan ujra raleptek a gazra es el.

Ezek utan mar csak a Budaorsi dugoban lattam oket. Jol megneztem magamnak, valoban negy kigyurt kedves szimpatikus ember volt. Na. Ennyi.

Kerdesem: miert csinaljak? Miert veszelyeztetnek masokat? Mit er el valaki azzal h hol teper mint allat a LEALLOSAVBAN (ezert onmagaert en bortont adnek) hol meg 110el belso sav... Szoval egyedi az eset v. ismertek hasonlot? Netan cigarettazas kozben muszaj belso savba allniuk? Lenyitott ablakkal 140 meg nem megy? Szoval tanacstalan vagyok. Hatalmukat erzekeltettek?

Az eset arra jo volt, h felhuzzam magam, aztan elgondolkodjak a mai allapotokrol mint ti itt mind es ne kelljen reggel kavet innom a
munkakezdeshez mert amugy is eleg magas lett a vernyomasom.

MIndenkinek minden jot.

193 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rivera 2008.05.20. 20:18:51

"szóval, ha nem látok a tükörben épkézláb 130as távolságban senkit, akkor szerinted kimehetek, vagy várjak még egy kicsit, mert hátha a lokális nagyokos kresz-bajnok erre téblábol 190-nel? főleg úgy, hogy nálunk a pálya volnalvezetése is 130-ra van tervezve, jó esetben, tehát pl nem is biztos, hogy látod a tükörben, aki ennél gyorsabban közeledik."

anno kihajtottam egy két sávos út külső sávjába, egy kamion pedig index nélkül bejött ugyanebbe a sávba. hiába mondtam a rendőrnek hogy szabálytalan, mert a kamion volt a védett úton, így övé az elsőbbség. a balesetet én okoztam, ő max az index miatt szabályt sértett. nem tudom hogy az autópályás dolog analóg e ezzel, a kresz tudorok majd megmondják

"BTW: az ilyen volnalvezetésű szakaszokon Németországban is van sebességkorlátozás. "

teljesen igaz, 120 - 100 - 70 -es táblákkal meg van szórva minden, ami veszélyes, és mindenki betartja, élen a bálna mercivel

cso zsi 2008.05.20. 20:22:55

" lápi lidérc 2008.05.20. 19:23:35
chico 2008.05.20. 19:06:20
Ha te egy 90-nel haladó buszt 120-szal előzöl, az max. 10 másodperc. Ha ezalatt mögéd ért nem is egy, hanem két autó úgy, hogy a _második_ még meg is előzött jobbról (ezek szerint téged meg a másik autót is), akkor te bizony kurva sokat voltál a belső sávban, és feltartottad az ott haladókat.

Szóval bizony te kapd be, mert te voltál szabálytalan.

Ennyi. "

Kár, hogy el is hiszed, és terjeszted is.
Aki a 120-szal haladót meg tudja előzni, az mennyivel is megy?
Minimum 140-nel. (ez még nem katasztrófa.)
A 10 másodpercig tartó előzés viszont világomlást okoz?
A "kamionverseny", amikor 91-gyel előzik a 89-cel haladót,az már okozhat homlokráncot.
Mennyi is a "feltartott" idővesztesége?
10 másoperc? 2 perc?
Olimpiai selejtező az autópályán utazás?
A Forma 1-ben 10 másodpercen értékes helyezés múlhat.
De ők másfél óra alatt 500 kilométert hajtanak.
A 130 nem kötelező, csak maximum érték.
De aki előzésben van, azt hogy lehet jobbról megelőzni?
Csak nem a leállón?

tempo 2008.05.20. 20:24:22

És szerintetek miért van az, hogy Magyarországon elég sokan a háromsávos szakaszokon a külső sávot kizárólag a kamionokénak tekintik? Rengetegszer fordul elő, hogy szinte üres a pálya, de valami barom a középsőben vagy a belsőben halad, anélkül, hogy eközben bárkit is előzne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 20:29:30

Ez (is) hungarikum. Nem ismerik a jobbratartást.

Secnir 2008.05.20. 20:39:21

"cso zsi 2008.05.20. 20:22:55
[...]
Aki a 120-szal haladót meg tudja előzni, az mennyivel is megy?
Minimum 140-nel."

nálad.
szerintem meg (autóban óra szerint mérhetően) 121 km/h
amúgy 120km/h + n km/h, ahol n>0

T-boy (törölt) 2008.05.20. 20:42:19

1.Német pályán a 911-es,és más sem fog ledudálni
a belső sávból,ha előzöl.
2.USA:100km/ó korlátozás,annak ellenére,hogy SOKAN járnak 100-200 km-re dolgozni.Aki szeret
gyorsan menni kénytelen németországba jönni.
Nem értem,100-150km-es "autópályákon"mi értelme
150-200-al baromkodni.Egyrészt sokan nem tudják
megbecsülni,ki mennyivel éri utol,másrész Hegyeshalomtól Nyiregyházáig max 2 órát nyer.

lápi lidérc 2008.05.20. 20:45:14

tigris · 2008.05.20. 20:12:21

90-nel haladó busz 10 s alatt 250 m
120-szal haladó autó 10 s alatt 334 m

A különbség 84 m, ebből a busz hossza kb. 10 m (átlag távolsági busz). A különbség 74 m, bővel elég a kihúzódásra + visszatérésre.

Szóval mivel TE nem tudsz számolni, csak a pofád nagy, leginkább neked kel bekapni.
Chico helyett, ha már kiénekelted a faszt a szájából.

Fatero 2008.05.20. 20:48:01

Birom a sok nagyokost,ahogy egyöntetűen labaromarcúznak mindenkit aki BMW-t Mecedest vagy Audit vezet,vagy a töb bi ilyen fost ! Hát igen,ilyen a világ : a hülyéknek ez dukál az okosoknak meg focus,megan,suzuki,opelka stb... Én meg azt birom,ahogy szinte minden hosszú útamon-és ez sűrűn van- akad egy kis f.szjankó egy kis pöccsel,aki neki áll bírkózni,mint egy megszállott,hogy megelőzze a nagyautót (azért sem írom meg milyet,de csak a hülyéknek való).Természetesen hagyom lakott területen,hogy 80-nal megelőzzön (én kb.60-nal kúszok),aztán nyílván nyomok egyet kint a szabad úton,hát abba belehal.Lakotton utolér,előz mindenáron !! Na hát ez nem ökörség ?! De mégsem általánosítok ebből,hiszen ahogy írtam csak egy-két f.aszjankó próbálkozik mindenáron ilyen eszelősen. Hát én legalábbis így látom a sokszor három betüt tartalmazó fosomból !(de nekem jó ez is !)

lápi lidérc 2008.05.20. 20:54:56

barom 2008.05.20. 20:15:11
"itt nem arról volt szó hogy én vagy lápi versenypályának használnánk az autópályát."

Így igaz, én nem nagyon szoktam 140-nél gyorsabban menni. Tehetném, a kocsi bírná, de nem vagyok egy száguldozós típus. De cammogós sem.

zse 2008.05.20. 21:02:10

Mai napig nem féltem a magyar autópályákon, de ma du.16:20-tól másképp látom a világot.
Szakadó esőben, M7 BP-re befelé, érdi kihajtó környékén belső sávban SZEMBŐL egy sötétkék Yaris! Erre készüljetek fel! Nemtudom mi lett a vége remélem megúszta mindenki, mert mi ott egy páran éppenhogycsak!

Egy napra egyútra két barmot...vonzom őket, és megint pont nem ment a kamera nincs róla képanyag, pedig szép látvány volt hirtelen rohadsok féklámpát látni és kacsázni összevissza a vizfügönyben!

Kamionelőzéshez: azt nem értem miért nem akarja elengdi az előzött kamionpilóta a kinlódó másik barmot. Erre kellene kötelezni valahogy őket, ha az előzést nem tiltják meg nekik.

Nagymoli 2008.05.20. 21:06:17

Nálunk csak 30-as tábla van nagy tételben... Olcsóért adják... :-D
Ha hármat veszel, a negyediket ingyen rakják ki a faludban. :-D
100-as táblák is vannak mostanában. Emberek nézik is hitetlenkedve, és mennek kilencvennel... vagy alatta. Magam részéről a 30-as táblákat ignorálom, csak azt nézem, van -e rendőr a közelben. Persze, ha gyalogosok vannak a közelben, nem zavar a megállás, vagy a 10km/h sem. Többnyire naponta többször is ugyanazon az úton kell végigmennem. Mostanában a traffipax is eltűnt a környékünkről. :-) Eredménye: pont ugyanúgy megyek, mint eddig, csak nem nézelődök idegeskedve, hogy van -e pénzvadász, és jobban tudok helyette másra figyelni. De a 100-as táblának nagyon örülök... :-)

lápi lidérc 2008.05.20. 21:10:36

cso zsi 2008.05.20. 20:22:55

Talán számolgassál, édes hülye gyermekem.
És nem arról van szó, hogy a csaávó 10 másodperc alatt előzött volna, hanem arról, hogy valószínűleg percekig, mert 100 méterekkel a megelőzendő előtt bement a belső sávba.

"A 130 nem kötelező, csak maximum érték."
Igen, viszont ha mögötted annyival jön valaki, te meg nem mész annyival (legyen az akár csak 129 km/h), akkor kutya kötelességed kitakarodni a külső sávba, és elengedni. KRESZ.

Aki előzésben van, azt sehogy, csak valószínűleg azt gondolták róla, miután percekig tökölt a belsőben, hogy egy fasz, akinek a külső sávra nem érvényes a jogsija, és soha nem fog oda kimenni. Jól jelzi, hogy még el tudott menni mellette és az előzendő busz között a másik csávó, akinek rajta kívül még egy autót meg kellett előznie, amelyik kettőjük között volt.
Ez sem szabályos, csak néha rákényszerülsz, mert vannak olyan barmok, akik a kurva anyjukért sem hajlandók kimenni a külső sávba.

T-boy 2008.05.20. 20:42:19
Az USA-ban autópályán általában 75 mi/h a megengedett, ami nagyjából 120 km/h. Normál országúton (lakott területen kívül) 55 mi/h, ez kb. 90 km/h.
Vezettem ott jó pár ezer km-t, ott azért tartják be a korlátozást, mert rohadt gyorsan ott vannak a rendőrök, és kiszedik, aki gyorsan hajt.
(Talán Montana államban volt egy próbálkozás a 90-es években, hogy feloldják autópályán a sebességkorlátozást, de kb. 3 év után visszallították a 75 mi/h-t.)

Fatero 2008.05.20. 20:48:01
Igen, ilyennel én is szoktam találkozni, még busszal is, hogy lakott területen kívül megelőzöm, aztán lakott területen belül 70-nel utolér és leelőz, aztán a lakott terület vége tábla után megint előzhetem le a barmot, mert a 90-95-öt már nem bírja, pláne ha mondjuk emelkedővel is párosul az út.
(Mellesleg bár a BMW-sekre, mercisekre, audisokra vonatkozó sztereotípia nem alkalmazható mindenkire, mert köztülk is vannak normálisok, de azért nem teljesen alaptalan.)

azaz 2008.05.20. 21:13:23

Autópályán miert is nem HALADHATOK el jobbrol a belul lassu mellett ?!!!
Az NEM jobbrol elozes...csak sebeseg kulombseg...feltve, hogy nem bentrol jottem ki eppen csak ezert.

Tehat:
- kijovok jobbra szelre
- 1 mm-t megyek egyenesen
- gyorsitok...es elhaladok jobbrol
Aztan megyekl tovabb amig tudok :-)
Ha utolerek valkit kivul , akkor ...
bemegyek vissza a belsobe :-)))

Semmi nem tiltja parhuzamos forgalomban, hogy a jobb oldali sav gyorsabb legyen a belsonel !

A miert KELL elengedni a gyorshajtot IS a belsoben kerdsehez...

ALAPVETO jogelv, hogy a specialis szabaly erosebb mint az altalanos!!!

Altalanos szabaly: a sebesseg korlat
Specilasi szabaly: feltartas tiltasa a palyan kulon KIEMELVE.

Ez tehat erosebb szabaly a sebkorlatnal ...ez van!
Bizony ki KELL huzodni amint lehet es el KELL engedni a belsoben a hatulrol akar 180-al jovot is!!!

(a dolog ugyanaz mint az elsobbseg kontra gyorshajto a vedett uton...neki os megkell adni az elsobsbget ..ugye ?)

A villogas-dudalas lakott teruleten kivul az elozesi szandek jelzesere a KRESZ-ben meengedett dolog TEHAT NEM BUNKOSAG!!!!
Bunkosag figyelmen kivul hagyni az igy jelzett szandekot....


Szoval ugylatom sokan libáért vett jogsival kozlekednek az autopalyan :-(

...és azt mondtak mar, hogy
az autopalya amyjug DIREKT a gyors haladasra van ?! Nem ám... a belsoben 100-120-al szarakodsara!!!!

Costa 2008.05.20. 21:24:57

Az én kedvenceim a keleti szomszédaink. A rendszámtábla spanyol, német, olasz vagy portugál jelzése ellenére könnyen felismerhetők: 110-zel a belső sávban haladnak, a lehető legrosszabbkor vágnak ki eléd előzni, valamint 10-20 km-ekre elalszanak a belső sávban... Valószínű nincsenek autópályához szokva...

rivera 2008.05.20. 21:32:22

"KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.05.20. 20:29:30
Ez (is) hungarikum. Nem ismerik a jobbratartást. "

A jobbratartást ismerik, a három sáv zavarja meg az agyakat, az m7-en kívül nem igen szoktak hozzá, ott meg csodálkoznak. Én is bosszankodom rajta sokat, dehát ez van, előbb utóbb eltűnik ez a generáció, nekünk meg jobb lesz.

"azaz 2008.05.20. 21:13:23",

nettó faszság amit írsz, bár már a forma figyelmeztet arra hogy a tartalom olvasás nélkül ignorálható.

T-boy (törölt) 2008.05.20. 21:35:55

lápi lidérc
Kösz a helyesbités,78'-as adat.Sajna azóta nem
volt módom ellenőrizni,talán jövőre.
Az viszont tény,rendőrt lesz.rni,hazai spec.
aki nem hiszi,próbálkozzon/szinte bárhol/
külföldön.

Costa 2008.05.20. 21:36:45

"rivera · diegorivera.wordpress.com 2008.05.20. 21:32:22
A jobbratartást ismerik, a három sáv zavarja meg az agyakat, az m7-en kívül nem igen szoktak hozzá, ott meg csodálkoznak. Én is bosszankodom rajta sokat, dehát ez van, előbb utóbb eltűnik ez a generáció, nekünk meg jobb lesz."

Erre a megoldást NY-Európában már kitalálták. Renkívül egyszerű, a plusz (3. sáv) nem a külsőből hanem a belsőből keletkezik. Így a tatter az Ignisben csak megy egyenesen és nem a két oldalán lesz 2 sáv, hanem a bal oldalán kettő... :-)

LongJohnHolmes 2008.05.20. 21:44:15

érdekes, rákerestem az oldalon a deffenzív szóra, de nem volt találat. Szerintem a fiatal versenyzők azt sem tudják mi a deffenzív vezetés szókapcsolat.

Sokan a kreszt szajkózzák, meg a sebességkorlátozást, Mert azt megértik mivel mérhető. A deffenzív veszetés pedig egy elfelejtett fogalom.
Vannak kőszabályok, amik nem a kreszre vonatkoznak, hanem a józan észre. Akinél ez hiányzik, annak nemcsak az autóvezetésnél hiányzik. Aki autóba űl nem lesz más ember, csak felvesz egy másfél tonnás acélködmönkét.

Az említett bőrfejűek viselkedése nem kreszfüggő. Ezeknek az embereknek egyetlen sikerélménye más embereken kiváltott félelemérzés kiváltása. Így kapva meg életük kétes értelmét. Ezeket az embereket sajnálni kell, mivel életük végéig kénytelenek kisebbségi érzéssel élni. Nekik nincsenek olyan érdemeik, ténykedéseik, amikkel a társadalom hasznos tagjának érezhetik magunkat, ami pedig az feltétele az egyén boldogságához. Nos a bűnözők is tudják, hogy ők nem hasznos emberek. Vigyorgásuk, örömködésük csak a külvilágnak szól.
Ez az iromány ahhoz kell, hogy megértse valaki, hogy a közlekedők reakcióit mélyebben kell keresni, ezesetben most ilyenket. (de akárki rekacióját vissza lehet vezetni a személyiségre) Ezt felejti el az aki csak a kasztnit látja egy előtte haladó autóban.

Néhány szabály:
A kresz arra való, hogy meg lehessen állapítani a felelősséget !
Soha nem te vagy a leggyorsabb !
Aki siet, azt hagyd elmenni, (hidd el, neki fontosabb dolga van, mint neked, nem veled szórakozni jött ki az útra) !
Szinte mindig az a hibás aki autójának az eleje sérült !
Ott menj gyorsan ahol lehet ! (Na ezt magyarázni kellene, de nincs rá hely, de pár szó: ahol nincs rendőr, ahol nincs gyalogos, ahol nincs előző kamion, stb)
Soha ne hagyd magad provokálni, hogy versenyeztessenek ! (ha csak nem ezért mész ki az utakra)

Ezek a kommentek arra jók, hogy itt megszólalnak azok az autósok, akikkel naponta találkozunk az utakon, de ott nem látjuk a gondolataikat :) Még olvasni is borzalom, hogy kik vezetnek:) Hogy van olyan buta ember, aki autómárkából feltételez vezetési stílust :)
Ha valaki után megyünk, akkor egy deffenzív vezető, 10-60 mp alatt megállapítja, hogy milyen vezető, van abban a kocsiban !!! Pl, hogy ha egy bizonytalan kocsi előzésbe kezd, akkor én lemaradok, mert nem akarok 3. résztvevő lenni egy ütközésben. Aztán első dolgom, hogy elveszítsem, mind a két járgányt. És utána megyek, mint az állat az üres úton. Igen, mint az állat, mert vezetni élvezet !

Sajnos ezt nem lehet nagyon fejleszteni, ez a képesség vagy megvan valakiben vagy nincs. Vagy érzi a feneke alatt lévő technikát, vagy nem. Szoktam javasolni ismerősöknek ilyen okoskodások alkalmával, hogy ha beül valaki mellé, akkor nézze a szemét, hogy mit figyel miközben vezet. Na ott derül ki, hogy veszélyben vagyunk e vagy nem:)

Az agyad egy részébe valahogy vésd bele ezt !!!
Bármit csinálhatsz az életben, csak két dolgot kerülj el: a kórházat és a börtönt !!!

Hosszú lett, nem olvassátok el :)

lápi lidérc 2008.05.20. 21:49:18

azaz 2008.05.20. 21:13:23
Majd magyarázd el a rendőrnek, hogy mitől párhuzamos forgalom az, ha az egyik sáv nem telített, az út meg nem lakott területen belüli.

Az, hogy egy hülye a belső sávban szabályt sért, még nem jogosít fel arra, hogy te is szabályt sérts.

A sebességkorlát az erősebb szabály - annál gyorsabban ugyanis senki nem mehet. Tehát csak a SZABÁLYOSAN gyorsabban haladót kell elengedni.

A fölérendelt úton haladónak az elsőbbséget nem azért kell megadnod, mert gyorsan vagy lassan hajt, hanem azért, mert fölérendelt úton halad.

Szóval húzás gyorsan vissza a KRESZ-tanfolyamra.

Igen, sokan libáért vett jogsival közlekednek. Te szerintem elefántért vetted, mert ennyire hülyének libáért nem adnak, de még disznóért sem valószínű.
(Bár ahogy látom, rivera ezt már megírta kicsit PC-bben.)

Bandi 2008.05.20. 21:50:01

Hát ti betegek vagytok. Chico nem, de azaz lápi lidérc stb. Nyomjátok a sok süket dumát érvet, közben meg szimpla gyorshajtó gazemberek vagytok.
Na de azaz, blabla az általános szabályról meg a speciálisról? Ez mekkora hülyeség...
Pl. tegyük fel, hogy 100 km/h val előzök meg egy kamiont az autópályán. Igazi tatás tötymörgős stílusban, jó előre kimegyek stb. És belémrohan egy autó 200 km/h sebességgel.
Nos általános speciális szabály stb. ki a hibás a KRESZ, meg a rendőrség meg a bíróság szerint? Ott aztán érvelhetsz a speciális szabályoddal, a 200-al jövő KRESZT sértett, a 100-al jövő nem.
De a lényeg: amíg ilyen beírások tömege születik tetszőleges postban, mint a fentiek, addig reménytelen a helyzet nálunk. Mindenki meg tudja magyarázni a szabályt, mindenki felmenti magát és senki sem hibázik, mert nagyon tud vezetni. Hm. A barmok mindig a mások: mások miatt legrosszab a halálozási statisztikánk Európában.

rivera 2008.05.20. 21:52:18

Costa,

"Erre a megoldast NY-Európában már kitalálták. Renkívül egyszerű, a plusz (3. sáv) nem a külsőből hanem a belsőből keletkezik. Így a tatter az Ignisben csak megy egyenesen és nem a két oldalán lesz 2 sáv, hanem a bal oldalán kettő... :-)"

Ezt tényleg igen elterjedt, de nem gondoltam hogy ez - is - lehet az oka, de van bent ráció. Persze ha megnyitnak egy belső sávot és megy 50 kilóméteren keresztül, attól még a tata bemehet a középsőbe 25 km után kamiont előzve, és bent is maradhat, szóval inkább a fejekben tennék rendet.

lápi lidérc 2008.05.20. 21:56:02

LongJohnHolmes · 2008.05.20. 21:44:15
Biztos azért, mester, mert a defenzív 1 f-fel van.

Mellesleg nagyon attól tartok, hogy csak a kifejezést ismered, azt nem, hogy mit takar.
(Csak javasolnám átgondolni a szó alapjelentését: defenzív = védekező, ami ez esetben az önvédelmet jelenti; az a barom, aki száguldozik, semmiképp nem tekinthető defenzív vezetőnek, bármilyen kihalt úton teszi is; vagy biztos nem látta még, mit tud okozni 80 km/h-nál egy átfutó mezei nyúl (kb. 4 kg) egy kocsiban; én már láttam, szerencsére nem a sajátomban - és hát ugye a sebesség négyzetesen játszik a buliban).

T-boy (törölt) 2008.05.20. 21:57:05

azaz!
Elég sok baromságot gondolsz magadban/nem kéne
leirni/.
1.autópályán Jobbról előzni tilos/németeknél ne próbákozz/
2.ha 130-al előzök,miért kéne elengednem a 180-al
SZABÁLYTALANUL haladót?
3.miért hibás az aki nem számit 150-180-al haladó
motorosra lakott területen?Megtörtént eset:körforgalomból kihajtó motoros elé kb.150m-relévő kereszteződésből kihajtó nem
gondolta,ezen a távon 150 fölé gyorsul.KO!
Stb,stb.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 21:59:13

nagyokos 2008.05.20. 11:22:43

Akkor keress rá így: defenzív, egy "f" betűvel ;)

lápi lidérc 2008.05.20. 22:01:19

Bandi 2008.05.20. 21:50:01
Én gyorshajtó? Nem hinném.

De veszélyesen tötymörgő sem.
Viszont aki autópályán 100-zal előz, ne csodálkozzon, ha levillogják-ledudálják, mert jogosan teszik. Annak ellenére, hogy nekimenni persze veszélyeztetés, így büntetendő, akár még 130-cal is, pedig az egyébként megengedett. Attól, hogy egy hülye szabályt sért, nem jogosít fel arra, hogy te is szabályt sérts - kivéve persze, ha baleset _közvetlen_ elkerülése érdekében teszed.

(Pedig bizony, a 100-zal előző is szabályt sért, ha nem engedi el a mögötte gyorsabban jövőt. A 130-cal előző már nem. Viszont aki 200-zal nekimegy, az veszélyeztet, ami jóval súlyosabb kategória, jóval súlyosabb büntetéssel.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 22:03:31

hopsz, rossz ctrl+C, ctrl+V, sorry. Holmesnak ment volna.

rivera 2008.05.20. 22:06:13

"lápi lidérc 2008.05.20. 22:01:19"

Azért tegyük már tisztába, ha te villogatsz majd nekimész a belsőben szabályosan, 100-al előzőnek, akkor te vagy a hibás. Nem tartottad be a követési távolságot. Persze más a helyzet, ha fékúton belül húzodik valaki be a belső sávba előzni és így mész neki. Ez ténykérdés, a kresz pontosan definiálja, a rendőr meg pontosan számonkéri.

azaz 2008.05.20. 22:10:07

Ne mondjatok mar, hogy a kulso sav NEM MEHET gyorsabban mint a belso !!!
Ez netto hulyeseg.

A kulsoben vagyok, tehat a helyemen >> jobbra tarts!
Ha 130 alatt haladok akkor szabalyos a tempom is...miert ne mehetnek...mert beljebb valaki 60-70-el megy eppen ?!!

A jogelvekrol meg nem en tehetek...azok ugy igazak. Ez van.
A Legfelsobb Birosag vonatkozo jogegysegi hatarozata szerint is...

A gyorshajtas bizony kisebb szabalysertes mint a feltarts es kesz. Vitanak helye ez ugyben nincs...

rivera 2008.05.20. 22:14:33

"azaz",

a KRESZ egy konzisztens szabályrendszer, pont leszarja hogy miről mit gondol a legfelsőbb bíróság, a benne lefektetett szabályokkal fekete fehéren eldönthető hogy ki a hibás, függetlenül attól hogy éppen kinél merről fúj a szél

azaz 2008.05.20. 22:15:40

Sajnos hatulrol osszetorni tenyleg nem szabad....ha a barom agyaval 105-el kilometereken at feltart elengedes helyettakkor sem...
DE! innetol ha egyebkent kitudna menni, hogy elengedjen, de nem teszi meg
akkor 130(egyeb megengedett) alatt joggal tolom az agyaba a dudat es a villogast ...

T-boy (törölt) 2008.05.20. 22:21:15

Jobbról előzni Németországban nem szabad,még a
korlátozás NÉLKÜLI pályaszakaszon sem.Bár ha
ilyen elgondolások szerint autózol/ha van mivel/
csoda hogy élsz AZAZ !!

azaz 2008.05.20. 22:23:44

rivera... nem sok fogalmad van a jogrol ...

Mivel a brosagok kulonbozo modon dontottek az ilyen mindket fel szabalyt szeg ugyekben...ilyenkor un. jogegysegi dontest hoz a LB ami azatn utana MINDEN kesobbi ugyben kotelezove valik a birosagra nevze es egysegesen a hatarozat szerint kell donetni.

Ezen temaban pedig AZ a jogelvi dontes, hogy
a speci szabaly az eroseb ...azaz a feltartot
fogjak erosebben megbaszni baj eseten eppugy
mintha pl. nem adsz elsobbseget a gyorshajtonak

Nyilvan a gyorshajto is kap buntit persze...
...de az elsobbseg meg nem adasa a nagyobb baj !

azaz 2008.05.20. 22:27:10

1. nemetorszag nem magyarorszag
2. nemetben szabad-e a belsoben lassabban haladni mint a kulsoben ?! es nalunk ?
3. MI TILTJA, hogy a kulso sav gyorsabban haladjon a belsonel ?!!!

rivera 2008.05.20. 22:42:29

" azaz 2008.05.20. 22:23:44
rivera... nem sok fogalmad van a jogrol ..."

:) ezt aláírom.

A KRESZ-t valóban addíg tartom mindenthatónak amíg az egy vétlen egy vétkes a felállás. Ha két vétkes van, akkor jön a csűrcsavar labirinth.

lápi lidérc 2008.05.20. 22:45:46

rivera · 2008.05.20. 22:06:13
De hát ezt írtam én is :-)

azaz 2008.05.20. 22:10:07
"A gyorshajtas bizony kisebb szabalysertes mint a feltarts es kesz. Vitanak helye ez ugyben nincs..."

Ez ugyanolyan baromság, mint amiket eddig írtál. A baj az, hogy a valósághoz semmi köze. ELŐSZÖR (úgy értem, életedben először) olvasd el legalább azt a kibaszott KRESZ-könyvet, AZTÁN gyere ide okoskodni.

azaz 2008.05.20. 22:23:44
Itt megintcsak baromságot beszélsz, ugyanis a feltartás jóval enyhébb szabálysértés, mint a gyorshajtás (menj el egyszer a traffipax előtt a városban 25-tel, meg egyszer 70-nel, aztán írd meg, emlyik után mennyire basztak meg; ne csodálkozz aztán, ha a 70-ért 50 rongyot kapsz, a 25-ért max. ejnye-bejnyét).

azaz 2008.05.20. 22:27:10
"3. MI TILTJA, hogy a kulso sav gyorsabban haladjon a belsonel ?!!!"
Csak a KRESZ. Meg persze a józan ész. De neked egyik nincs, a másikról meg fogalmad sincs.

azaz 2008.05.20. 22:55:11

"a városban.." de itt

es most

AUTOPALYAROL beszelunk ...ahol KULON KIEMELT szabaly tiltja a hatulrol gyorsabban erkezo feltartasat sor elozese kozben.
KIVEVE....ha a kulso savb visszaterni NEM LEHET annak telitetsege miatt.
Olvasd el a KRESZ-t kerlek szepen jo ?!


Na hol tiltja csak a KRESZ?!!!
Vazze DIREKT kimondj, hogy a parhuzamos kozlekedes eseten a jobbrol elhaladas AZ NEM ELOZES !!!
Marpedig ha a belsoben halad jarmu (es mem csak eloz, mert nem indexel !!!) akkor az parhuzamos kozlekedes...
..ergo jobbrol bizony elmehetek melette.


Szoval ?

cso zsi 2008.05.20. 23:02:21

" Secnir 2008.05.20. 20:39:21 "
Kéretik a szőrszálat nem hasogatni.
A normális előzéshez 20 km/h sebességkülönbség dukál.

" lápi lidérc 2008.05.20. 22:01:19
Bandi 2008.05.20. 21:50:01
Viszont aki autópályán 100-zal előz, ne csodálkozzon, ha levillogják-ledudálják, mert jogosan teszik. Annak ellenére, hogy nekimenni persze veszélyeztetés, így büntetendő, akár még 130-cal is, pedig az egyébként megengedett. Attól, hogy egy hülye szabályt sért, nem jogosít fel arra, hogy te is szabályt sérts - kivéve persze, ha baleset _közvetlen_ elkerülése érdekében teszed.

(Pedig bizony, a 100-zal előző is szabályt sért, ha nem engedi el a mögötte gyorsabban jövőt. A 130-cal előző már nem. Viszont aki 200-zal nekimegy, az veszélyeztet, ami jóval súlyosabb kategória, jóval súlyosabb büntetéssel.) "

Akkor szerinted nem áll jogomban megelőzni 100-zal a a 80-nal haladót, illetve ha mégis meg merészelném tenni, akkor az előzés közepén -értsd az előzendő jármű mellett haladva- egyszerűen váljak köddé, dezintegrálódjak, vagy csak kotorjak balra a fűre, mert jön egy gyorsabb, akinek az életéből elvész 10 másodperc?
A 11 méteres Ikarusok szinte teljesen kivesztek, főként 12, és 14 méteres járgányok vannak a szóló kocsik közt. A csuklós sem elhanyagolandó a maga 16-18 méterével, bár a 72-es BKV busz kivételével nem nagyon emlékszem, hogy láttam volna pályán.
Németországi utam során ketten "villogtak le" egy magyar, és egy román.
Mindenki más elviselte probléma nélkül, hogy megelőzöm a kamiont. Amikor befejezve az előzést visszatértem a szélsőbe, a német Porsche/Audi/Mercedes fénysebességre kapcsolt, és nem elémvágva fékezgetettt, hogy oktasson.

lápi lidérc 2008.05.20. 23:07:10

azaz 2008.05.20. 22:55:11
De azt is kimondja, te nagyon hülye, hogy mi az a párhuzamos közlekedés, de arról halvány fogalmad sincs.

autosave 2008.05.20. 23:09:41

lápi lidérc: nem nyert.

Mellesleg az autópályához: ha valaki a belsőben bénázik, én jobbra tartás elvét követve sávot váltok jobbra, majd gyorsítok. Megtehetem. Ő meg ott maradt. Ez nem számít előzésnek, hanem elhaladásnak, azt pedig szabályos.

(Mellesleg ha szabálytalan lenne, akkor sem vagyok hajlandó egy hülye mögött menni :D)

lápi lidérc 2008.05.20. 23:11:33

cso zsi 2008.05.20. 23:02:21
Ha jön valaki mögötted, aki láthatóan gyorsab, mint te, és te nem tudod befejezni az előzést, és visszatérni a külső sávba azelőtt, hogy mögéd érne, akkor bizony nem előzhetsz. Ha olyan hosszan nem jön mögötted senki, hogy be tudod fejezni az előzést, akkor előzhetsz. Csak akkor.

És ez nem szerintem van, hanem a KRESZ értelmében.

Mondjuk a hozzád hasonló öntudatos faszokat nem volna szabad autópályára engedni.

azaz 2008.05.20. 23:17:05

Na akkor...palyan

- elozni akkor kezdhetsz, ha ezzel senkit nem zavarsz majd, azaz a belsoben hatrebb nem latsz olyat kozeledni akinek emiatt lassitani kell majd ! (zavaras tiltasa ugyebar...)
(itt ugye nalnuk alapban 130-at kell velelmezni a tav felmeresnel, ha nem tunik fel, hogy van az 180 is...)

HA tudod, hogy a masiknak majd fekezni kell
miattad MÉGIS kimesz ele =szabalysertes

Miutan kitudtal menni szabalyosan onnantol KÉT eset van!

- egy jarmuvet elozol CSAK, ekkor aki kozben MÉGIS utoler az szepen megvarja amig befejezed
akar orakon at...

- tobb jarmuvet szandekoztal elozni eredetileg, de kozben utolertek ...

Ilyenkor az ÉPPEN elozott jarmuvet MÉG megelozhetd trt amig tart..a hatso var addig.

DE!!! ujabb jarmuvet mar n m kezdhestz el elozni hanem KI KELL huzodnod es elnegdni az utolerot aki MÁR varakozik moogotted.

KIVEVE! ha a szelso sav telitett es oda visszaterni NEM LEHET azaz kialakult a tenyleges parhuzamos kozlekedes a ket savban.

lápi lidérc 2008.05.20. 23:17:42

autosave 2008.05.20. 23:09:41
Na, te is húzzál el KRESZ-tanfolyamra, és tanuld meg, mi a párhuzamos közlekedés, illetve mik annak a szabályai.

autosave 2008.05.20. 23:20:11

Miért is?
Én rögtön az előzést befejezve a 36. § (1)-et alkalmazom. Visszatérek a jobb oldali sávba... Ennyi a történet. Az a hülye szabálytalansága, hogy jobbról elhaladok mellette.
Vagy szerinted mi tiltja ezt?

azaz 2008.05.20. 23:25:30

Az a parhuzamos kozlekedes amikor TÖBB savban halad a forgalom ...az OK az mindegy!

Nezzuk csak a szerinted jobbrol elozest a palyan....

Megy a sor kivul 90-el
Belul elozni kezdi a suzukis ur 100-al
Elkezdi tekergetni a radiot (avgy akarmiert pl forgalmi okbol) es lelassul 75-re...ott bent es ezt a tempot tartja egy ideig.

Ekkor a kulsoben addig 90-el halado sornak
szerinted lekene lassulnia 75-re ?!!!
Mert kulonben mind jobbrol eloz!

Nos ..nagyon okoskent, akkor lelassulsz 75-re?

lápi lidérc 2008.05.20. 23:28:13

autosave 2008.05.20. 23:20:11
Azért, mert attól, hogy 2 sáv van, és mindkettőben van 1 autó, az még nem párhuzamos közlekedés.

Hogy mi tiltja? A KRESZ, ekkor ugyanis nem elhaladsz, mert nem alakult ki a párhuzamos közlekedés, hanem előzöl.
Tudom, hogy nehéz felfogni a különbséget (70-es IQ alatt), ezért kéne elmenned KRESZ-tanfolyamra, ott majd elmagyarázzák.

azaz 2008.05.20. 23:17:05
Na, olvasd el az utolsó mondatodat párszor, és akkor talán világosabb lesz, miért írtál korábban többször hülyeséget.

lápi lidérc 2008.05.20. 23:31:57

azaz 2008.05.20. 23:25:30
Hát nem.
Az a baj, hogy te így gondolod, és megkaptad a jogosítványt. Az meg még nagyobb, hogy közlekedsz is így.

"Ekkor a kulsoben addig 90-el halado sornak"
Hopp, mit is írtál? Sornak, ugye?

azaz 2008.05.20. 23:33:16

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

azaz 2008.05.20. 23:37:44

Igen sornak..mert ekkor ugy NEM KELL lelassulnia?

...es ha egyedul megyek kivul gyorsabban es belul van a lassu sor akarmiert..akkor sem kell nekem lelassulni ugye ?

...es ha mindket sor csak egy tagu ?!
Akor miert is kene?
Az ott bent szabalytalnul lassu ez igaz,
de ettol nem elozom ot jobbrol ez meg biztos,
ha en ott szabalyos tempoval megyek.

lápi lidérc 2008.05.20. 23:46:59

azaz 2008.05.20. 23:37:44
De, akkor le kell, mert akkor előzöl.
Ha egytagú, akkor meg nem sor, és mivel így nem alakult ki a párhuzamos közlekedés, magyarul szabályt sértesz.

És bizony, bármilyen tempóval mész el mellette jobbról, akkor előzöl.

Mondom: húzzál vissza a KRESZ-tanfolyamra, vagy ha nem bírod felfogni, add vissza a jogsidat. Mindenki jobban jár.

cso zsi 2008.05.20. 23:48:01

" lápi lidérc 2008.05.20. 23:11:33 "
Miért az beszél az öntudatról, aki még olvasni sem tud?
Az elébb matekoztál, akkor tedd meg újra.
A 100-zal haladó már bőven benne van az előzésben, amikor a 130-cal, ne adj isten 180-nal jövő elkezdi levillogni.
Milyen messze kell lenni "mindenhatónak", hogy a két feltételezett gyorsabb sebesség esetén a 100-zal előzni szándékozó ne kezdje meg az előzést?

lápi lidérc 2008.05.20. 23:54:04

cso zsi 2008.05.20. 23:48:01
Ha benne van az előzésben, akkor már szabályt sértett, mert el sem kezdhetné.

Természetesen a 180-as nem érdekes, mivel arra nem számíthatsz, de a 130-as igen, mert arra számítanod KELL autópályán. És aki ennyivel megy, azt nem tarthatod fel. Olyan messze kell lennie, ha te előzésbe kezdesz, hogy be tudd fejezni az előzést, mire utolér.

Ennyi ésszel te jogsit kaptál? Vagy inkább vásároltad?

autosave 2008.05.20. 23:59:31

Pedig ahogyan [azaz] is idézi, autópályán mindig a párhuzamos közlekedést kell alkalmazni.

Összekevered azzal, amikor nincsenek felfestve a burkolati jelek. Akkor kell párhuzamos közl szabályait alkalmazni, amikor a forgalom elég sűrű és kialakult stb stb.

De autópályán egy autó is párhuzamos közlekedés szabályai szerint kell, hogy közlekedjen.

IQ szintre te csak ne tippelj légyszíves :D

autosave 2008.05.21. 00:07:28

"Hogy mi tiltja? A KRESZ, ekkor ugyanis nem elhaladsz, mert nem alakult ki a párhuzamos közlekedés, hanem előzöl."

Ja igen. Innen látszik a tévedés... Ha egy széles úton megy valaki középen, nem előzhetem meg jobbról, de nem is haladhatok el mellette. Persze. De ahol útburkolati jelek vannak (és különösen autópályán), ott párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni, ha csak ketten vagyunk akkor is. És ott, miért is ne?

lápi lidérc 2008.05.21. 00:09:39

autosave 2008.05.20. 23:59:31
Pedig nem. Nézz utána. Az autópályán is jobbratartási kötelezettség van.

Városban megteheted, hogy elhaladsz a külső sávban a belső sávban lassabban haladó mellett, mert ott többsávos (párhuzamos közlekedésre alkalmas) úton bármelyik sávban haladhatsz, akkor is, ha nem alakult ki párhuzamos közlekedés.
De városon kívül semmilyen úton, így autópályán SEM, csak ha a külső sávban folyamatos a sor.
(Szerinted ha nem így lenne, mi a ferde faszért hívnák fel a figyelmet arra, hogy autópályán jobbról előzni tilos, még az út fölötti forgalmi tájékoztató feliratokon is, ha minden hozzád hasonló fasz azt állíthatná, hogy párhuzamos elhaladás, nem előzés? Na mindegy, próbáld ki, aztán az első 30 ezres csekk majd meggyőz. Vagy egy eléd visszasoroló autó.)

Bassza meg, mindig csodálkozom, milyen fogalmatlan, gondolkodásképtelen idióták kezébe adnak jogosítványt ebben az országban!

lápi lidérc 2008.05.21. 00:11:05

autosave 2008.05.21. 00:07:28
Ezt honnan veszed, te idióta? Idézd már az idevágó szabályt.

autosave 2008.05.21. 00:19:49

Elhaladásról beszélek, nem előzésről!

Másik:

"Közlekedés autópályán és autóúton
37. §
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni."

Tehát autópályán mindig.

Perillustris 2008.05.21. 00:23:44

"de itthon nincs kialakult közlekedési morál"

De van. A béka segge alatt.

"az ominózus 10%"

Természetesen tudom, mire gondolt 'barom', s ez egyben magyarázat arra is, miért nem lehet, s hogy miért nem fogják megemelni a sebességhatárt az autópályákon.

"Az bizony, ugyanis nem tarthatod fel a mögötted gyorsabban haladót. Mivel az adott akárki meg tudott előzni jobbról úgy, hogy sem hozzád, sem a buszhoz nem ért hozzá, simán lett volna időd és helyed lehúzódni."

Szerintem igazából érted, csak úgy csinálsz, mintha nem értenéd amit 'chico' írt, hiszen könnyen elképzelhető, hogy a vadbarom jócskán a sebességhatár feletti sebességgel érkezett, s a cikk-cakkot mást is veszélyeztetve hajtotta végre.

"Ha te egy 90-nel haladó buszt 120-szal előzöl, az max. 10 másodperc."

Az előzés maximális időtartama nincs megadva a KRESZ-ben. Ha ő úgy érzi, hogy neki 20-30 másodperc kell a manőverhez, ám legyen. Persze előtte győződjön meg, hogy adott pillanatban nem lát maga mögött senkit. Ha ez így történt, s minden figyelmesség ellenére megjelenik a tükörben egy veszedelmesen közeledő (mondjuk 200-zal) jármű, s ő már nem tud visszatérni biztonságosan az erdetileg előzendő mögé, akkor sem emberileg, sem jogilag nem vonható felelősségre.

lápi lidérc 2008.05.21. 00:33:00

Perillustris · 2008.05.21. 00:23:44

Ha csak akkor megy ki előzni, amikor tényleg indokolt lett volna, akkor már nem fért volna be közé meg az előzött busz közé úgy, chico mögött még egy autó volt. Ha meg az előzendőről 300-400 méterre kihúzódik előzni, ráadásul ilyen - autópályán - csigatempóban, ne csodálkozzon, ha türelmetlenkednek mögötte.

lápi lidérc 2008.05.21. 00:35:04

autosave 2008.05.21. 00:19:49
Jó, akkor nézd át még a párhuzamos közlekedés szabályait is, és akkor megérted, hogy miért NEM szabad mégsem.

Az indoka meg az, hogy a belső sávból a külsőbe szabályosan kihúzódó nem számíthat rá, hogy egy barom ott akarja előzni a sort.

azaz 2008.05.21. 00:36:45

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.

Párhuzamos közlekedés esetében!!!!
a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

azaz 2008.05.21. 00:40:41

"Az indoka meg az, hogy a belső sávból a külsőbe szabályosan kihúzódó nem számíthat rá, hogy egy barom ott akarja előzni a sort. "

Dehogynem!!
A savvaltas szabalya...ugyebar.
Elsobbseg a masik savban haladonak.
Azaz csak zavarhatod...de hirtelen lassulasra nem kenyszeritheted amikor kimesz ele.

Hiszen siman johet valaki a kulsoben 130-al hatrebb amikor a belosobol kimegy ELÉ 100-al...

Perillustris 2008.05.21. 00:44:29

90 km/h sebességnél száraz aszfalton a féktávolság kb. 67-68 méter, azaz a legnagyobb biztonságra törekedve már ennél a távolságnál megkezdheti az előzést. Ilyenkor egy sutyerák még simán kielőzheti jobbról.

autosave 2008.05.21. 00:51:47

De pont a párhuzamos közlekedés szabályai nem tiltják. Legalábbis ha igen, várom melyik.
Az OK, hogy lakotton belül ha felfestettek a sávok, akkor külön megengedi. De hát ugye azért, mert a négyzetet külön elfogadjuk még a téglalap nincs tiltva.

Én nem arra gondolok, hogy jobbra-balra ugrálok, hanem arra, hogy egyszercsak utolérek egy belsőbb sávban lassan haladót. Ekkor nyugottan elhaladhatok mellette. De tényleg, mi tiltja? Keressük meg akkor.

"belső sávból a külsőbe szabályosan kihúzódó nem számíthat rá, hogy egy barom ott akarja előzni a sort."

Mit csinál ő? Sávot vált! Azt pedig elég érdekes, ha feltételezések alapján tehetné tükör + körültekintés helyett.

cso zsi 2008.05.21. 00:53:13

" lápi lidérc 2008.05.20. 23:54:04 "
Hogy honnan van a jogsim, az erősen dokumentálva van.
De nem ez a téma.
Természetes, hogy egy 20-40 méter távolságtartás esetén nem vágok be a mögöttem 30 méterre levő elé, mert ütközünk.
130-cal haladó kb 36 métert tesz meg másodpercenként, a 100-zal haladó kb 28-at, a 80-nal haladó 22-t.
Tehát egy 40 méteres biztonságos távról megkezdett előzést 6-7 másodperc alatt be tudok fejezni úgy, hogy kb 40 méternyire előtte sorolok vissza, és nem 5 méterre, mint 50-nél a városi forgalomban.
Akkor vagyok szabálytalan a 130-cal haladóval szemben, ha ő 200 méternél közelebb van.
Amennyiben 250 méternyire van, az előzésem gond nélkül végrehajtható, és őt sem tartom fel.
Ki lehet menni a falu szélire, megmérni, hogy mennyi az annyi, és az álló autó tükréből megbecsülni.

azaz 2008.05.21. 00:57:11

Elozes MINDIG KETTO savvaltast jelent!
egy kezdeskor ...egy befejezeskor)

Ha nem valtok savot az NYILVAN NEM lehet elozes
...csak elhaldas ez gondlom vilagos.

Ha egyszer valtok savot az sem...
Mert az ugy CSAK savvaltas, hogy aztn
kesobb lesz e meg elhaldas is beleol
az egy masik kerdes...de lehet.

HA 2x valtok savot elobb a belsobol ki majd vissza be rogton ele...az jobbrol elozes, ami igy a palyan is tilos.

De jobbrol savvalats nelkul elhaladni ne mtilos
A belsobol kivaltani, elhaladni....es aztan joval kesobb megis vissza bemenni az sem tilos...

lápi lidérc 2008.05.21. 01:10:19

azaz 2008.05.21. 00:40:41
"Hiszen siman johet valaki a kulsoben 130-al hatrebb amikor a belosobol kimegy ELÉ 100-al..."

Hát éppen azért nem szabad a külső sávban előzni, hogy ilyen ne történhessen. Meg kell várnod, míg a lassabban haladó kimegy a külsőbe, utána gyorsíthatsz.
Meg éppen ezért nem párhuzamos közlekedés addig, míg nem telített a külső sáv.

lápi lidérc 2008.05.21. 01:12:57

Perillustris · 2008.05.21. 00:44:29
Na jó, csak annak azért elég kicsi az esélye, hogy mondjuk 70 méterre kimegy úgy, hogy mögötte ésszerű távon belül senki, aztán utoléri még 2 autó, és aztán a _második_ előzi meg úgy, hogy még elfér közte meg a busz között.
Nem túl életszerű.

lápi lidérc 2008.05.21. 01:15:41

azaz 2008.05.21. 00:57:11
"Elozes MINDIG KETTO savvaltast jelent!"

Ezt neked hol tanították?

autosave 2008.05.21. 01:16:19

nemnem... sávváltás! Ebben az esetben nem válthat sávot. Vagy te nem szoktad nézni terelővonal átlépéskor, hogy ki közeledik??

És nem biztos, hogy előzik. Lehet, hogy csak ott halad az illető a külsőben, ez meg a belsőben felejtette magát. Az elhaladás, nem előzés.

És autópályán mindig párhuzamos közlekedés van, ahogy idéztem már feljebb!

lápi lidérc 2008.05.21. 01:17:38

Azért nagyon jó dolog az, amikor több barom vállvetve nyomja az innen-onnan hallott mendemondákat (urban legend), ahelyett, hogy utánaolvasna.

Tényleg kevés a rendőr az utakon, legalább az ilyen barmokat megtanítanák rá, hogy mi miért NEM szabályos.

lápi lidérc 2008.05.21. 01:23:32

autosave 2008.05.21. 01:16:19

Talán olvasd el a párhuzamos közlekedés szabályait.
Tudod, evidenciákat a KRESZ nem sorol fel, azaz például olyanokat, hogy a megengedett sebességnél gyorsabban haladót nem kell elengedned, mivel evidencia, hogy a megengedettnél nagyobb sebességgel nem jöhet senki.
Na most ilyen értelmezésben fuss neki a 36. §-nak, meg annak, hogy mi is a párhuzamos közlekedés. Vagy vegyél KRESZ-értelmező tankönyvet (van olyan), és olvasgasd. Segít megérteni.

autosave 2008.05.21. 01:23:57

nem veszem magamra a jelzőidet.
namost a barom az nem érv. ellenben a beidézett részek a szabályokból igen.
tehát te jössz.

azaz 2008.05.21. 01:24:48

Hajtogatod, hogy nem szabalyos...
De egyetlen érved nincs rá...és nem is lehet.
...hogy miert tilos elhaladni (nem elozni)autopalyan jobbrol mikozben a parhuzamos kozlekedes szabalyait kell alkalmazni.

Parhuzamos kozlekedes: egynel tobb savban FOLYAMATOSAN jarmu halad...a teliteetseg vagy a sor kailakulasa NEM feltetel!

lápi lidérc 2008.05.21. 02:02:55

azaz 2008.05.21. 01:24:48
Azért, mert amíg nem telített a külső sáv, addig nem alakulhat ki párhuzamos közlekedés, ugyanis addig a külső sávban kell haladni, egy sáv meg nem lehet párhuzamos.
Le van írva, evidenciákat pedig, mint mondtam, a KRESZ nem taglal, mivel fel sem tételezhető, hogy az máshogy van.

lápi lidérc 2008.05.21. 02:11:05

Olyanokról már nem is beszélek, hogy aki - ha nem telített a külső sáv - a belső sávban halad, az a szabályok értelmében előz (mivel csak előzés céljóból haladhat a belső sávban -, előző jármű mellett jobbról pedig még elhaladni is tilos. És neked nincs jogod mérlegelni. Behúzódhatsz mögé, és villoghatsz meg dudálhatsz, hogy térjen vissza a külső sávba, de nem mehetsz el mellette.

autosave 2008.05.21. 02:34:08

NEEEEM! De komolyan. Autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni, mindig. Ezt fent idéztem. Tehát párhuzamos közlekedés van.

Ha magányosan megy a belső sávban, nem előz semmit. Csak halad, valamelyik sávban. Én meg egy másikban. Nincs közünk egymáshoz. Ha elhaladok mellette az nem előzés. Ő meg nem jöhet nekem nyilván, mert sávváltás szabályait megtartva kell kijönnie ha eszébe jut.

Nincs szó még mindig telített/pár autó/egy autó különbségről! Írd le honnan szeded ezt.

Holnap csak délután leszek. Remélem más is belefolyik a vitába :)

lápi lidérc 2008.05.21. 02:34:24

(Mert ugye akkor akadályozod az előzésben, azt meg szintén tilos.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 02:40:56

c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Remélem segít.

lápi lidérc 2008.05.21. 02:41:41

autosave 2008.05.21. 02:34:08
Igen, azt kell, csakhogy párhuzamos közlekedésben lakott terülten kívül csak előzés céljából haladhatsz a belső sávban, ha a külső sáv nincs telítve - ergo aki ott halad, az előz, ha meg te elmész mellette, akkor akadályozod az előzésben és az előzés után a külső sávba való biztonságos visszatérésben.
Ráadásul ha indexel jobbra, akkor ugye előzésből tér vissza, amit neked elő kell segítened, akár lassítással is.
Azt meg onnan szedem, hogy más okból nem alakulhat ki pérhuzamos közlekedés, ugyanis amíg a külső sáv nem telített, a belsőben csak előzés céljából lehet tartózkodni a jobbra tarts miatt.
Azt meg te nem tudhatod, hogy előz-e vagy sem - mivel más okból nem tartózkodhat ott, ezért előz.
Mint már írtam, a KRESZ evidenciákat nem tárgyal, azt veszi alapul, hogy mindenki szabályosan közlekedik (ezért nem tér ki arra, hogy a 150-nel közlekedőt el kell-e engedned - természetesen nem, mert ennyivel senki nemn közlekedhet, ez is evidencia), és ha mégsem, az nem jogosít fel téged arra, hogy egy másik szabályt megszegj, kivéve a baleset közvetlen elhárításának esetét.

lápi lidérc 2008.05.21. 02:47:17

KuKori · 2008.05.21. 02:40:56
Igen, telített sávok esetén. Addig ugyanis lakott területen kívül nem párhuzamos közlekedés.

Lásd általad belinkelt mű:
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

Ez az alap. Innentől minden más ebből indul ki. És ha nem tért vissza a jármű, azaz a belső sávban van, akkor épp "több járművet előz". Arra meg nincs előírás, hogy a több jármű maximum mekkora távolságra lehet egymástól.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 02:49:10

oké, csak a vitátok tisztázása végett linkeltem be. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 02:51:39

A jogszabály alapján tehát ha a külső konstans 80-al halad, akkor belül lehet 130-al menni folyamatosan, mivel több járművet előzöl. Nyilván a szélsőből kell indulni persze ehhez :) De lehet, hogy csak kiforgatom a jogszabályt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 02:52:54

Előfordul fél üveg bor fogyasztása után az ilyesmi, na :)

lápi lidérc 2008.05.21. 02:58:47

Ja igen, még valami, ahol a jobbról elhaladást is megemlítik:

"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.

Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni,

a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Apróbb hiba, hogy ott a kitétel az elején: "Lakott területen lévő"

lápi lidérc 2008.05.21. 03:00:54

KuKori · 2008.05.21. 02:51:39
"A jogszabály alapján tehát ha a külső konstans 80-al halad, akkor belül lehet 130-al menni folyamatosan, mivel több járművet előzöl."

Így igaz. De akár még 80 helyett 129-nél is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 03:06:09

No, további jó mulatást, én beájultam. 12-kor meg munkakezdés :)

mxplanet 2008.05.21. 07:32:51

ezek tuti afterról mentek haza vagy valami hasonló :)

Azér´ Azaz + Autosave mer... 2008.05.21. 08:11:33

Vannak az elözésnek is szabályai: 34 §(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani. (4-et és 5-öt tessék kikeresni magatoknak, köze nincs az autópályákhoz). A párhuzamos közlekedés elhaladásra vonatkozó szabályai pedig csak lakott területen belül kerülnek alkalmazásra, mint Lápi már beidézte. Tessék 1+1-et összeadni és sürgösen befejezni az autópályán a jobbról elözgetést (leállósávon elporzóknak meg 10 f#szkorbácsot még külön is), mert ti tudjátok rosszul.

Magyarul ideje lenne egy remek kis utóképzésre jelentkeznetek, csak könyörgöm ne autodidakta módon.

cso zsi 2008.05.21. 09:22:10

" lápi lidérc 2008.05.21. 01:12:57
Perillustris · 2008.05.21. 00:44:29
Na jó, csak annak azért elég kicsi az esélye, hogy mondjuk 70 méterre kimegy úgy, hogy mögötte ésszerű távon belül senki, aztán utoléri még 2 autó, és aztán a _második_ előzi meg úgy, hogy még elfér közte meg a busz között.
Nem túl életszerű. "
Nem életszerű, ez jó.
Aki autópályán közlekedik, napi szinten találkozik ezzel a 140 fölöttiektől.
Vannak jópáran, akik fennen hirdetik, hogy 148-cal még büntetlenül mehetnek a pályán.
Ez majdnem az előzéshez szükséges 20 km/h többletet jelenti. Tehát simán kielőz jobbról, és bemegy eléd, amikor te megkezdted az előzést, és még van eg autónyi hely közted, és a megelőzendő között.

gyulaur 2008.05.21. 09:53:52

" autosave 2008.05.20. 18:52:10
hehe. 10km-t ment mögötte. LOOSER :D
Provokálta. Vagy villogj és kimegy, vagy kerüld ki jobbról...
Mit kell ezen ennyit agyalni?! "

hat igen, ez is reakcio ra. koszonom mindenkinek a kommenteket. kiderult h nem egyedi a dolog. a lenyeg amiert irtam szamomra nem a leallosav, vagy az h. 110el ment elozosavban kulon kulon, hanem h "jatszadozott". vajon milyen szandekkal?
es azt hiszem jol tettem h nem mentem el jobbrol mellette. tiszta provokacio volt az egesz. a belso sav, a leallosav.
valoszinuleg annak van igaza, aki szerint ezek eleve remenytelen esetek voltak. idehaza nem fogjak/juk fel, h a kozlekedes nem jatek, nem "termeszetes allapot". igen konnyu vele/bele meghalni es masokat megolni. igy kellene hozzaallni sztem. a bmw-sektol elnezest. sok rendes ember van ott is. tagadhataltanul sok, talan tobb, taplo mint mas markaknal. nem ezt akartam hangsulyozni.
en is sokat jarok nemetorszagban. ott ez valoban elkepzelhetetlen. nem tudom ti hogy vagytok vele, az en szivemrol egy nagy ko esik le hegyeshalom utan. lenyugszom, lassabb es nyugodtabb lesz a vezetesi stilusom is. megbizom abban, h van par szabaly amit midenki betart. pld. belso savban ELOZ es nem folyamatosan halad, vagy leallosavban megall mert gaz van es nem folyamatosan hald. hibat vetunk mindannyian. neha athagjuk a szabalyokat is. itt viszont (szerintem) tudatos jatekrol, magamutogatasrol etc. volt szo. es ez felhaborito. masok eleteven jatszani... na...
koszonom a hozzaszolasokat.
gy

Srác 2008.05.21. 10:57:52

A cikkíró helyesírása olyan katasztrofális, hogy az egész iromány olvashatatlan. A gyenge humorizálás még hagyján!

chico 2008.05.21. 16:44:06


azaz 2008.05.20. 23:37:44
Igen sornak..mert ekkor ugy NEM KELL lelassulnia?

...es ha egyedul megyek kivul gyorsabban es belul van a lassu sor akarmiert..akkor sem kell nekem lelassulni ugye ?

...es ha mindket sor csak egy tagu ?!
Akor miert is kene?
Az ott bent szabalytalnul lassu ez igaz,
de ettol nem elozom ot jobbrol ez meg biztos,
ha en ott szabalyos tempoval megyek.
lápi lidérc 2008.05.20. 23:46:59
azaz 2008.05.20. 23:37:44
De, akkor le kell, mert akkor előzöl.
Ha egytagú, akkor meg nem sor, és mivel így nem alakult ki a párhuzamos közlekedés, magyarul szabályt sértesz.

És bizony, bármilyen tempóval mész el mellette jobbról, akkor előzöl.

Mondom: húzzál vissza a KRESZ-tanfolyamra, vagy ha nem bírod felfogni, add vissza a jogsidat. Mindenki jobban jár.
---------------------------
Kedves lápi lidérc,

ezek után igazán nem értem, miért kellett tegnap ordenáré stílusba átmenned az én kommentemmel kapcsolatban, holott én - egy kivételtől eltekintve - végig kulturáltam kommenteztem???

A hozzászólásod alapján vehetem úgy, hogy felülírta azt hogy én vagyok a hibás, mert jobbról elmentek mellettem agyatlanul???

dwdHU 2008.05.21. 17:24:01

ha egy szanaszetrohadd szar bmvv akkor enis lattam mar oket lealloban vagizni :s

autosave 2008.05.22. 09:43:10

biztos részeg volt.
én abbahagytam vele a vitát. nem érdemes. nem idéz a vonatkozó szabályokból, csak hajtogatja a hülyeségét... vissza lehet olvasni.

Angel 2008.05.22. 21:20:19

Nagyon egyszeru, az ilyen tipusu emberek csak a keresik a lehetoseget, hogy megmutassak > ok iranyitjak a dolgokat. Analis szakaszban megragadt pocsok mind. Lehuzodas ugyeben ket dolog > 1. Volt mar hogy siettem, es a kulso sav telitettsege miatt nem lehett volna jobb oldali savban elmenni az elottem levo onkentes faszkalap mellett, aki eppen jol megmutatta, hogy eleg 130al menni. Eleg persze, csak en elkestem, es neki nem tudom miert faj ha en eppen szabalytsertek. Majd jol megbuntetnek es kesz. 2. sztrada, nyugis haladas, ures savok, tempomat 150. Erkezik a faszi kulso savban 170nnel, majd bevag a belso savba es tol... nana, hogy nem mentem le. Oszinten szolva ha nem ketten lettunk volna a palyan, lehuzodok. Parhuzamos kozlekedes, el lehet menni a kulso savban is... persze ha nem rantjak rad a kormanyt a kedves emberek. Osszefoglalva kedvenc radios szemelyisegem szavajarasaval > Nem szeretnek olyan helyzetben lenni, hogy a maguk joindulatatol fuggjek.

hater 2008.05.23. 13:49:13

BMW-hez alapfelszereltseg a bunkosag. Tisztelet a kivetelnek!

Ric e36 2008.05.25. 17:17:13

Érdekes, én megfordultam már pár BMW találkozón és egy bunkó emberrel sem találkoztam!

e34 2008.05.31. 13:26:25

Érdekes hogy mindig csak mi a BMW - sek vagyunk bunkók! A sok kis buzi suzukis sosem!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása