Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Repül a rakomány

2008.05.22. 08:32 :: Kisikasa

Vannak helyzetek, mikor az ember csak a gyors reflexeire és a szerencséjére hagyatkozhat és ezek hiányában sajnos akár tragédia is történhet, ha előttünk egy hanyag sofőr rosszul rögzített rakományával közlekedik. Dapol is hasonló szituációba keveredett, szerencsére ő be tudott számolni nekünk az esetről.
Épp olvastam az indexen egy hírt , amiről eszembe jutott, hogy én is járhattam volna már így, vascső helyett egy hat méteres palló nézett be majdnem a szélvédőmön.



 Az előttem haladó platós kisteherautó söfőrje azt gondolta, hogy elég, ha nekitámasztja az utastér dobozának. Egyszer csak huss, felrepült. Szerencsés csillagzat alatt születhettem, mert megpördült a levegőben, ami elég időt adott arra, hogy megvárjam amíg elmegy mellettem egy szembejövő autó és áttereljem a sajátomat a másik sávba. A palló pont mellettünk csattant az aszfalton. A kisteherautó sofőrje észre sem vette az esetet, nekem meg szükségem volt pár percre, míg felocsudtam, aztán ledudáltam és elküldtem a melegebb francba.

Mindjárt beugrott egy másik érdekesség is: az elmúlt fél évben nagyobb összegeket fizettem ki az építőipar különböző képviselőinek, hogy javítsak a családom életkörülményein, ami persze nem tartozik ide szorosan. Az építkezés során nagy mennyiségű sitt keletkezett, amit konténerben hordtak el. Kettőt láttam amikor elvitték, hát egyik után se mentem volna szívesen autóval. Amikor szóvá tettem, hogy nem sok-e ez a cucc egy konténerben, a kivitelezőtől azt a választ kaptam, hogy tele kell rakni jól, mert húszezer egy kanyar.

Elvittek összesen hatot, ha nem púpozzák meg annyira, akkor lett volna nyolc. Az negyvenezer forint, ami kevesebb, mint a teljes építési költség öt ezreléke. Talán nem tiltakoztam volna, ha a kivitelező rám hárítja, mondván több sitt keletkezett, mint amivel számolt, bár engem valószínűleg elküldenének a megrendelőim a francba, ha egy egymilliós megrendeléshez hozzá akarnék csapni 5000 Ft előre nem látott költséget.

És közben eszembe jutott a harmadik kedvencem, amikor a lomis cigányok megpakolják a Ladát meg az utánfutót jó nehéz bútorokkal, biciklivázzal, hűtőszekrénnyel, és konkrétan a legolcsóbb, legvékonyabb műanyagspárgával 'rögzítik' az árut. Na utánuk se megyek szívesen.

Jó utat mindenkinek!

75 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1977ex 2008.05.22. 08:42:00

na igen. pont tegnap volt egy hír, hogy egy vascső nyársalt fel egy szerencsétlen nőt. kezét, lábát eltörném annak aki nem képes normálisan felpakolni a kocsira. de gondolom az ilyenekért nem büntetnek meg senkit csak ha tényleg balesetet okoz.

Ocsy 2008.05.22. 08:44:07

Ilyen velem is előfordult már. Műanyag epresrekeszeket szállított előttem egy pótos IFA Tiszafüred környékén. Az üres rekeszeket tornyokba rakták, aztán soronként átkötötték spaniferrel. Az út meg rossz minőségű: amikor a bal oldali kerekek mentek kátyúba, akkor a bal oldalon, amikor a jobbak, akkor meg jobb oldalon potyogott le 1-2, a rögzítés alól kirázódott rekesz. A sofőrt különösebben nem izgatta. Nekem meg csak a kormányt kellett rángatnom olyan ütemben, ahogy a rekeszek hullottak. :-)
A sittszállító teheratókról meg csak annyit, hogy Budapesten nem tudsz semerre sem közlekedni anélkül, hogy ne menne előtted legalább egy... A rakományt meg vagy le se hálózzák, vagy igen, de akkor a háló szakadásain át potyog a tégla.

Secnir 2008.05.22. 08:54:09

szegény matizom szélvédője tudna mesélni az 51-esen rongyoló kavicsszállító teherautókról.
de már nem tud.
már az utódja sem tud.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.22. 09:05:06

tavaly meg olyan volt ugye hogy a platóról a markoló pottyant rá egy kocsira a kanyarban.

bedig a biztonságos rögzítés a sofőr érdeke is! ha nem ő rögzíti, hanem a rakodók akkor is meg kellene néznie hogy minden rendben van e. apu mesélte egyszer, hogy hoztak volna a cégéhez ahol akkor dolgozott óriási lemeztáblákat külföldről, a sofőrnek satuznia kelett, a lemezek megindultak, és lekaszabolták az egész vezetőfülkét ahogy megindultak előre.

tehát az a vascső a sofőrt is fejbe kúrhatta volna, neki most szerencséje volt. a szerencsétlen vétlen nőnek meg nem.

ihatethisindapassthingy 2008.05.22. 09:33:42

Velem is előfordult, hogy beértem egy takarmányrépát (?) szállító teherautót, majd szerencsére kapcsoltam, hogy a púposra megrakott, ponyva nélküli teher mögött menni nem életbiztosítás. Elvettem a gázt, így megúsztam, hogy a kötelességszerűen érkező sokkilós takarmányrépa egyből a szélvédőmben landoljon, helyette először pattant egyet az aszfalton és csak a széttört darabok sorozták meg a verdát.
Egyszerűen nem vágom, hogy lehet felelőtlenül rakodni. Teljesen egyértelmű volt, hogy a szállítmány egy részét el fogja hagyni a teherautó.

És akkor én még jól is jártam, mert nem volt jelentős sebességkülönbség köztem és a teher között, de ha valaki szemből kapja el 90-100-as tempóval a terményt, akkor esélye sincs. Egy ismerősöm a szemből érkező Wartburgról kapott egy műanyag kerti széket (súly=0), szélvédőn be, kocsi árokba, bőven 8 napon túl gyógyult ő is és az utasa is.

Snuki 2008.05.22. 09:34:58

Az (a linkelt hírrel kapcsolatban) a legszarabb az egészben, hogy ha mögötte ment volna, akkor esetleg lett volna valami esélye kikerülni. De a szembejövő teherautóról még csak esélye sem volt észrevenni. Ment az úton, és egyszer csak vége. Szerintem szegény azt se fogta fel, hogy baj lesz. És ezt a gyerek a hátsó ülésen végignézte...

A felelőtlenség mindig mások életébe kerül.

nyejjé karót, vazze 2008.05.22. 09:38:14

A csúcs, amikor autópályán pattogó utánfutón szállítja a vadbarom a kihegyezett karvastagságú karókat a telkére. Még véletlenül sem voltak lekötözve, rendőr egy szál se.

ppeterka 2008.05.22. 09:46:15

Nincs rendőrség, ennyi. Ami van az meg szánalmas.

scsaba1 2008.05.22. 09:51:00

Az a bosszantó, hogy fillérekért lehet kapni racsnis "spagifereket" (lapos heveder), amivel brutálisan oda lehet rögzíteni mindent. Nem olyan régen volt, hogy egy egész tolólapos munkagép esett le a platóról, át a másik sávba. Ha jól emlékszem, ketten is meghaltak.

Simán meg kellene hurcolni a sofőrt, és elítélni pár évre. Ill. bevezetni a zérótoleranciát a kellő rogzítés nélkül szállító autósokra is, mert legalább annyira veszélyesek a forgalomra, mint a nótórius gyorshajtók, vagy az ittas vezetők.

(Én egyébként egyszer tetőcsomagtartón szállított OSB lapokba szalaldtam bele, az M7-M0 felvezetőjén. Jóformán megállni sem tudott a fickó, mert nem volt hol.
De volt, hogy egy előttem haladó kistermelő platós Zsukról kezdtek el potyogni a faládák.
Parsze azok sem voltak rögzitve, csak felpakolva.

mtu 2008.05.22. 09:55:33

Volt, amikor a szemből jövő teherkocsiról indultak meg az alig rögzített lemezek, s kettévágták az iskolabuszt, meg a bennük ülőket. Tizenegynehány éve történt Magyarországon...

Labancz 2008.05.22. 10:00:08

A BTK szerint ez halálos közúti baleset okozása. Sitt jár érte, pont úgy, mint amikor részegen okoz halálos balesetet valaki.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.05.22. 10:13:50

Mindig a sofőr felelőssége a rakomány rögzítése, még akkor is, ha van rakodó.

Én mindig rettegek, ha a céges furgonom tetején kell szállítanom cuccokat. Eleve kicsi vagyok (nő) és úgy kell kapaszkodnom, hogy elérjem a rögzítési pontokat.
Nagyon félve és lassan viszek a tetőn rakományt.

azta 2008.05.22. 10:18:21

M3on pár éve (mikor még építették Debrecen felé) valamilyen kőszállító teherautóról fejemnagyságú kövek hullottak elém.... kicsit izgalomban voltam....

Andor 2008.05.22. 10:21:06

mtu: Ha jól emlékszem, nem iskolabusz volt, hanem menetrend szerinti távolsági, de nincs jelentősége. A bal oldalon ülők meghaltak, a jobb oldalon ülők megúszták. Gondolom, sokat filóztak azóta is a sorson...

nickita 2008.05.22. 10:21:32

én sosem indulnék el olyan rakománnyal, aminek nem ellenőriztem a rögzítését, ha más pakolta fel. engem is simán lekaszabolhat a rosszul felrakott cucc.

Zébé 2008.05.22. 10:23:32

mtu: Ott nem az volt a fő baj, hanem hogy előtte kirakodtak a pótkocsiról, a lemezek meg hátul maradtak. Így a pótkocsi első, elforduló tengelyén nem maradt terhelés, aztán amikor a szembejövő busz elől ki akart térni, a pótkocsi nem tért ki, az ütközéskor pedig előrecsúsztak a lemezek.
A rakodás is egy tudomány valahol, illik ismerni annak, aki ilyesmit csinál.
Én már szinte egyáltalán nem merek tehergépkocsi mögött haladni, annyira felelőtlen, zéró tudású arcok mozognak ebben az iparban.

t0sh4 2008.05.22. 10:26:21

Tavaly nyaron az apam ment le a Balatonra az M7-en, amikoris az elotte halado jarmurol szabadult el egy hevero (!), a szel alakapott, heverot kilotte az urbe, majd a matrac es a keret ket kulon reszben csapodott az aszfaltra. Nem irigylem, azt hiszem csak a szerencsejen mult hogy el tudta meselni a tortenetet.

janusz 2008.05.22. 10:27:03

en is kerultem mar hasonlo szituba, bar bele nem halhattam volna (remelem :))
csodalatos 6-os szamu foutunkon az M6-os epitesekor egymast ertek a rakomanyt rendesen letakarva foldet szallito teherautok amikor egy kb 50-100 m-re levo szembol erkezorol leesett egy olyan jo ket oklomnyi folddarab, abbol a ko szilardsagu fajtabol
a foldgolyo leerkezeskor szepen megpattant az aszfalton es pont a fejem fele vette az iranyt, annyit tudtam tenni hogy az autoval lehuztam a susanysba amennyire tudtam, igy "csak" az A oszlopon csinalt egy rendes kis horpadast es megkarcolta a tukor belso felet
sajnos mire felocsudtam, mar olyan messze jarhattunk egymastol, hogy nem lattam ertelmet visszafordulni

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.05.22. 10:35:32

SZintén.
Az M1-M7 bevezetőszakaszán a bevásárlóközpontok körül reppent le egy jó 3 méteres deszka egy kisteherautóról, az volt a szerencse, hogy aránylag gyér volt a forgalom, én meg 2 sávval beljebb mentem, és közvetlenül mögötte senki nem volt. Az is ölhetett volna.
A teherautós valószínűleg észre se vette. :(

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.05.22. 10:38:23

Ja igen, az se volt rossz, mikor az M3-ason 3 megrakott nyergesvontató haladt aprószemű, finom kaviccsal vagy mivel megrakva, és persze nem volt rendesen lefedve, folyamatosan hordta le a menetszél róla, mondjuk el tudom képzelni, hogy ilyen 100 km/h körüli sebességnél szépen smirglizte le a festéket a mögötte jövők autójáról...

FlybyWire 2008.05.22. 10:51:18

Mi csak Montenegróban, egy hegyi szakaszon láttuk, ahogy egy jó adag gázbeton tégla megindul egy ezer éves teherautóról, és egy helyi emberke régi mercijének elejét kicsit "kupésítja". Óriási mákunk volt, mert kb. 200 méterre jöhettünk mögötte lépésben. Mire odaáértünk, már ment az ordítozás... :)

FlybyWire 2008.05.22. 10:52:28

Ennél az esetnél az igazi már persze az volt, hogy senki sem sérült meg. OK, gázbeton könnyű, de azért sebességnél, magasból esve üt az is elég nagyot...

Noinfo (törölt) 2008.05.22. 10:54:32

De nálunk az autós újságírás nagyágyúi is jó példával állnak elő a rakomány rögzítésben: belsoseg.blog.hu/2007/08/10/loganmcv_04

lotht 2008.05.22. 10:58:05

Ilyen élményem nekem is volt. 60-as táblánál haladtunk, együtt a sor, szégyen, de kicsit nagyobb sebességgel, amikor a mögöttem jövő utánfutós öreg Audi nem bírta tovább a tempót, és hozzáfogott a sort előzni. A műanyagvödrök meg röpködtek a pattogó utánfutóról szanaszét...
Megúsztuk.

kamee 2008.05.22. 11:13:27

Emlékszem a buszos esetre, kaposvár mellet történt, reggel, igen menetrend szerinti járyat volt és sokan (bal oldalon ülők) meghaltak....csak azért emléxem az esetre ennyire mert egyik tanárom is meghalt akkor .

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.22. 11:13:38

most jut eszembe a csúcs sztori!

tetőn szállított gumicsónak. FELFÚJVA!!!

a hülye magyarok nem tudják azt megcsinálni, hogy minden nap a balcsiparton felfújják, hanem egész héten felfújva hurcibálják azt a szart. a városba is csak 40-nel mennek, mert mindíg alákap a menetszél... amikor láttam tavaly befostam a röhögéstől!

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.22. 11:18:18

Naigen, szép példával jár elől mélyentisztelt RT. Aztán amikor leb@szták közölte hogy lassan ment. Remélem egyszer lassan fúródik a szívébe valamilyen rakomány, amit hasonlóan gondosan rögzítettek. Meg az összes többi gyökérnek, aki nem képes ellenőrizni mit és hogyan szállít. Lassan tényleg csak tolólapos bulldózerrel vagy tankkal érdemes már közlekedni, a mostani sebességlimiteket azok is röhögve tartják viszont nehezen jön be vascső a szélvédőn. Igaz kicsit magas a fogyasztás

Vasárnapi Kalapos Úrvezető 2008.05.22. 11:24:09

Még egy többel ezelőtti kormány egyik államtitkárával történt meg az következő eset (raáadásul a miniszérium nevében a Közlekedés szó is szerepelt - noha ez az államtikár egy másik területete felügyelt):
M7-es autópályán ment a szolgálati Passattal, a tetőn egy biciklitartóval. A bicikli váza volt csak rögzítve a ferde becsavarozható tartóhóz, a két kerék nem nem volt a pántokkal a vízszintes rúdhoz erősítve.
A mögötte menő szintén minisztériumi autó vezetője mesélte, hogy 80-ig semmi gond nem látszott, de 100-120 körül azt látta, hogy a szél elkezdte emelgetni a biciklit, és még mielőtt bármit tehetett volna, egy fél perc múlva, a tartó valószínüleg elengedett és a bringa símán hátragurult a Passat tetején. A földre érve két hatalmasatt pattant, majd szerencsére az útmenti árokba gurult. Az államtitkár még ezt sem vette észre, úgy telefonáltak rá a hátul menő (illetve vészfékező) kocsiból, hogy szedje össze a biciklit - illetve azt ami maradt belőle... :-)

autosave 2008.05.22. 11:27:13

Hurrá Torpedó: Egy ilyen szar a 7-es úton repült le minden tartozékával a szembe jövő kocsiról. Még megállt pont a sor és kikerülte mindenki.

Nagyeszű úgy "rögzítette", hogy elszakadt. De még gondoskodott róla, hogy a ne csak a csónak... A fél strandcuccuk a csónakban volt.

Jól nézett ki, röhögtünk egy jót mert annyira szerencsétlen volt, hogy az már fájt.

Egyébként a tetőn csónakhordás olyasmi érzetet kelt benne, mintha a yachtot húzogatná. Lássa mindenki, hogy neki van. :D

1977ex 2008.05.22. 11:28:01

Hurrá Torpedó 2008.05.22. 11:13:38

ilyen csónakos hurcolást én is láttam. hatalmas audi gumicsónak a tetőn. persze csomagtartó az nem volt, így rögzíteni sem tudták, viszont ablakok lehúzva és mindegyikből egy kéz kilóg és fogja a csónak szélén a kötelet :) mulatságosan néztek ki.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.22. 11:48:10

hát igen, és egy 120-as sokodán láttam. ott sem volt tetőcsomagtartó, ott egy bálamadzaggal volt rákötve a tetőre úgy hogy hátsóajtónál ment be a kötél az utastérbe. a csónak alá kapott a menetszél elől, és kb derékszögig felhajtotta az elejét, és ott lobogott. le-fel az eleje, attól függően hogy hogy kapott bele a szél.

ha kocsival lettem volna amikor meglátom az biztos hogy a nagy röhögés közben fának megyek vagy valami.

walaki 2008.05.22. 11:49:48

En regebben lattam a Vorosvari uton egy teherautot, amibol kar vastagsagu belek hullottak az autokra minden savvaltasnal... :)
Gondolom valamilyen vagohidrol johetett.

FrouFrouFrou11 2008.05.22. 12:03:45

A május elsejei 4 napos hétvégén is valaki volt olyan vicces, hogy elhagyott egy fehér műanyag kertibútort az M1-M7 bevezetőn. Ott figyelt az út közepén, gumipókkal együtt. Jó kis dugót csinált, mert mindenki kerülgette a középső sávban a maradványokat. Lehet, hogy csak a Balcsin vette észre és mázli, hogy senkit nem talált el.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.22. 12:12:26

Hurrá Torpedó:
A markoló nem kanyarban zuhant le a rögzítés hiánya miatt, hanem az M5 Nagykôrösi útnak nevezett szakaszán az egyik gyalogos felüljáróba akadt be, és fordult vissza.

Nem rögzítési hiba volt, hanem túlméretes szállítmány útvonaltervezés és engedélyezés nélküli szállítása, ami már nem egy sofôr gondatlansága, hanem az egész szállítmányozó cég súlyos vétsége.

aqweren 2008.05.22. 12:14:28

Hasonlókkal én is találkoztam már (köveket vitt az egyik, a másik földet) és nem úgy nézett ki mint ami nem fog kiesni onnan.
Ha lehet le kell őket hagyni vagy nagyon-nagyon lemaradni tőlük. EGyszer emelkedőn mentem fát szállító autó mögött: a gerendák szinte derékszögben álltak, egymást tartották és két gumipókkal volt rögzítve. Nem kicsit maradtam le...

Egyébként én imádom a dobálókat is, egyszer az ajtóoszlopon pattant le egy csikk amit egy teherautóból dobtak ki, de barátnőm mesélte hogy neki a lábára dobtak egyet. Lehet nem kéne nyitott ablakkal közlekedni?

Funkybá 2008.05.22. 12:14:38

Na, akkor én is megosztom hasonló történetemet. Már vagy 8 éve volt, de olyan elevenen él bennem, mintha csak tegnap történt volna. Németországban voltam akkoriban, a Majna-parti Frankfurtban, ahol egy idegi dolgoztam egy perzsa ürgének (nem is ez a lényeg, és mielőtt bármi rosszra gondolnátok: mediterrán finomságokat árultunk Frankfurt köürnyéki piacokon, olajbogyeszokat, fetát, meg mindeféle remek étkeket). A lényeg lényege, hogy piac után hazafelé furikázunk a Merci Transzporterrel, épp én vezettem, 5-6 sávos autópálya, valamelyik belső sávban kényelmes utazósebességgel (kb. 120 kmh) haladtunk, aztán egyszer csak a mellettünk lévő külső sávban egy kanapé, merőlegesen a sávra. EGY HÁROM SZEMÉLYES KANAPÉ, BAZMEG!!! Hát pillanatok alatt leizzadtam, néha még most is remeg a lábam, ha belegondolok. Szerencsére a tulajdonosa észrevette, ez előttünk pár pillanattal történhetett, és a többi autóstárs is észlelte, nem történt belőle tragédia. Szóval, mint látjátok, a sokszor követendő példaként felhozott német közlekedéskultúrában is előfordulnak ilyenek, nekik sem kell a hülyeségért a szomszédba menni. Vagy lehet, hogy éppen valami hülye török volt (esetleg hülye magyar..).

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.22. 12:32:53

szomorutojas 2008.05.22. 12:12:26

én nem arra gondoltam hanem ugyanarra amire
scsaba1 2008.05.22. 09:51:00

igaz hogy nem markoló volt, hanem valami más nagy darab munkagép, de ez most mindegy is.

FlybyWire 2008.05.22. 12:33:57

szomorutojas 2008.05.22. 12:12:26

Az egy másik eset lehetett. A platóról szembejövő autót kanyarban elpusztító munkagép vidéken történt, 2-3 éve. A nyomorék barmok azt képzelték, hogy majd saját súlya megtartja a 25 tonnás dögöt. Hát nem tette :(

Jánoska 2008.05.22. 12:34:26

M1 Suzuki Swiftes nagypapa. Hol 110-el, hogy 150-el közlekedve. Többszörös egymás előzése után végül diadalomittasan elém került.
Nem probléma, de megint fogyott az erő a kocsijából. Egyszercsak előttem a levehető vonóhorogja pattant egyet 130-nál az autópályán, és szerencsére a kocsim alatt elszállt, kétszer megkopogtatva a padlólemezt. Esélyem nem volt kikerülni, valamint autópályán nem szívesen rángatom a kormányt.
Mi van, ha bejön?
Mögöttem levő se tudta mi van, de neki is mákja volt.
Mellé érve meg hogy mondjam, mutogassam el annak a vén trottynak, hogy mi volt?

lotht 2008.05.22. 12:37:23

Széket már én is láttam az M3 belső sávjában, éjjel 2-kor. Nem kicsit csodálkozott a 112, amikor szóltam nekik.

FlybyWire 2008.05.22. 12:39:39

Hát bizony, nyári vasárnap estéken az M7-esen ócsón lehet hozzájutni mindenféle bútorokhoz, nyaralós cuccokhoz - csak sokszor kissé töröttek, viseltesek :P :)

lol 2008.05.22. 12:56:27

Ficere megelőztél:)))))))))

423ft 2008.05.22. 13:00:04

Üdv.
Ilyen leesős eset velünk si történt! Néhány éve nagybátyámék a frissen vásárolt hűtőszekrényt vitték utánfutón szépen dobozban. Aztán valahogy nem volt jol rögzitve vagy nem tudom, és lesett a az utánfutórol az utra. Nem jött mögöttük senki, de ők nem vették észre, hogy lesett mentek tovább. 1-2 perc mulva jött egy autó aki látta hogy ott egy doboz az út közepén és mivel gondolta hogy ez csak egy doboz majd ő jol arééb löki csak, és 100-al belerongyolt a dobozba amibe benn volt a hűtő. Hát mondanom se kell hogy rommá tört az autó eleje. pár perc mulva nagybátáymékis észrevették hogy nincs meg a hűtő igy visszafordultak és akkor már csak a romokat találták ott. Hosszas vita a sofőrrel, aztán végülis az lett hogy mindeki rendezia maga kárát.

Kata 2008.05.22. 13:03:22

Uramnak katonaélménye volt durva:

köcsög őrmester pakoltatott kopaszokkal olyan teherautóra, aminek a tálcájára rá szokták pakolni a konténert, tehát nem a szokásosra. Azon a fajtán van valami olyan pöcök vagy mittudoménmi, amire ha pakolnak pucéran, az biza valami féket kikapcsol, átrendez (bocs, nem vagyok otthon a témában). lényeg az, hogy a fék elbaszódott, és a laktanya kapujában nem tudtak megállni. szegény kapus kopasz gyerek (uram egyik haverja, ez a srác vert bele életet, amikor nem bírta a katonaságot) nem tudta időben kinyitni a kaput, és biza ottmaradt a kapu meg a teherautó között... ennek vagy 10 éve, de uram még mindig úgy beszél róla, hogy folynak a könnyei.

köcsög őrmestert lesittelték, kopaszokat felmentették, mert muszáj volt parancsot teljesíteniük.

aki autóba ül, az legyen tudatában annak, hogy éppen egy csúcshatékony tömegpusztító fegyvert vett a picsája alá, és viselkedjen ennek megfelelően. sajnos hatékonyabb az atomnál és a napalmnál...

fobakter 2008.05.22. 13:09:03

Véletlenül a rendőrség a pénzbehajtással van elfoglalva. Nagyon ritkán látni olyat, szinte soha, hogy valakinél a rakomány megfelelő rögzítését ellenőriznék, pedig ezzel is sok emberéletet lehetne megmenteni.

autosave 2008.05.22. 13:15:14

423ft: ez tetszik :D
olyan, mint aki belerúg egy nagyot az utcán az üres zacskóba. aztán egy tégla vagy hasonló van benne...

autosave 2008.05.22. 13:18:47

az 51-esen volt a kanyarban lecsúszó munkagép....

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.05.22. 14:02:11

Nekem egyszer egy zsák hagyma akart köszönni.
M5, előttem menő furgon rakterének az ajtaja egyszer csak kinyílik, kipottyan egy zsák, szét is szakad. A hagymák meg vidáman pattogtak mindenfelé, sugárban.
Mák, hogy üres volt mellettem a sáv, villámgyorsan meglépten a pergőtűz elől...

(Ezt talán már másik posztnál meséltem, de ide tartozik.)

BiG_ 2008.05.22. 14:10:17

Ha már katonaság, akkor a nagybátyám sztorija se semmi: őt futkosóra ítélték, mert ő volt a sofőr, bár nem ő volt a vétkes, nem ő pakolt, csak vezetett. Egy 23 mm-es légvédelmi gépágyú volt felpakolva a platóra, ami egyfelől fa volt és korhadt, másrészt az erre a célra szolgáló rögzítőbakok sem volrtak a helyükön. Konvojban mentek, kanyar jött és az előző autó fékezett. Ő is. A gépágyú csöve sem volt rögzítve, előrefordult, letarolta a vezetőfülke tetejét, aztán az egész miskulancia kiborult oldalt, borult az egész teherautó. Volt némi személyi sérülés, az egyik katonára rádőlt a teherautó, csak az volt a szerencséje, hogy árokba esett és a föld se volt kemény, így csak a gerince tört, nem préselődött péppé.
Akik hibásak voltak, azok megúszták, nagybátyám lett a bűnbak.

Üdv!

c.vieri 2008.05.22. 14:11:52

Nekem volt olyan, hogy megyek 52-esen Dunaföldvár felé, ment egy bazi nagy teherautó, jól púpozottan megrakva aprószemű kaviccsal, persze lefedés nélkül. Jó lemaradva mentem, első adott lehetőségnél előztem, persze ekkor esett egy kő a szélvédőmre ahogy épp ahogy kb a kocsi eleje elérte a teherautó hátulját, persze másik sávban :) ... 100 ezer forintom bánta (fűtött szélvédő, színezett, bontottat egyet találtam, az meg olyan karcos volt hogy eszetlenség lett volna azt berakni)

BiG_ 2008.05.22. 14:12:21

Ha jól emlékszem, Csepelen is volt egy eset, ott egy 3 méter átmérőjű betoncső gurult rá a mellette haladó autóra, szét is lapítva azt...

Üdv!

bloggernorber 2008.05.22. 14:38:26

ha jól emlékszem,akkor most a 7en volt 1 ilyen eset...kisteherautos valami hosszu 6 m-es csoveket vitt,also vege kalodaban,felso csak a teherato fulke folotti villaiba bedobalva. ment a csoka valahol gyor kornyeken, ott tudnivalo,h rohadt szar utak vannak..kipattant a felso villabol a vascso, az ember fekezett 1et,majd az kirepult elorre, es a szembol jovo auto szelvedojen kerszetul atszurt 1 noi sofort, aki a helyszinen meg is halt. hatul pedig ott ult a 6 eves kislanya, akinek semmi baja nem lett.
nem tud errol valaki linket, mert nekem is a munkatarsam meselte?

FlybyWire 2008.05.22. 14:44:40

bloggernorber 2008.05.22. 14:38:26

A poszt első sorában ott a link.. nem is olvastad, mi? :)

nyuszy 2008.05.22. 15:04:42

Nekem két ilyesmi esetem volt.
Az egyik már jó pár éve történt, a 8-as úton egy bukkanóban egy szép, nagy szénabála volt az úton, az egyik sávot teljesen elfoglalva a kettőből. Akkor hívtam 112-t, elég meglepettek voltak :)
A másik tavaly történt, 7-es úton baracska és Martonvásár között. Egybefüggő kocsisor 60-70-nel, előttem egy kisteher lomis cuccal. Aztán egyszer csak lejött róla egy vashordó. Az a nagy, méter magas, 60 centi átmérőjű vagy ilyesmi. Balra rántottam a kormányt, de jöttek szembe, meg közel is voltam, így a lökhárítóm jobb oldalával találtam el a felpattanó hordót (hál' istennek savállóból van, úgyhogy semm baja nem lett), és belöktem az árokba. A mögöttem jövőnek szerencséje volt, hogy előtte voltam, mert ha ezt személyautóval kapja be, rommá töri a kocsija orrát. Azért kicsit megemelte az adrenalinszintemet.

c.vieri 2008.05.22. 15:55:21

Ja jut eszembe, jövök most vasárnap 6-oson Pécs felé, valahol Bonyhád környékén ment előttem egy Lada, kb 5!!!! méter magasan felpúpozva minden szar a tetejére, gondoltam megelőzöm, mentem el mellett és láttam, hogy ezt az egész hóbelebancot összeakasztott gumipókok fogták, hagynemondjam, dülöngélt az egész jobbra balra... Ha rendőr lennék, simán félreállítottam volna.

Krisi 2008.05.22. 18:03:57

Olyat már én is láttam Balatonnál, hogy autó tetején egy gumicsónak, és mind a négy oldalsó ablakból felnyúlt egy-egy kéz, azok tartották, még a sofőr is!
Nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy röhögjek :)

bloggernorber 2008.05.22. 19:36:28

Ficere 2008.05.22. 14:44:40

tenyleg, ott van:) nem vettem eszre..

scsaba1 2008.05.22. 20:09:00

Viszont a ma kapható gumipókok nagy része szar...

A régi gumipókokban volt anyag, a kampó valamilyen kemény huzalból volt hajtva.

A teskógazdaságos 5 darabosokon kampó keménysége kb. a réz villanyvezetékekével vetekszik.

Ha egyszer kinyújtod, akkor pedig többet nem ugrik vissza eredeti méretére. Kínai ratyi...

B.GY. 2008.05.22. 21:51:51

Sziasztok!
Velem is fordultak elő ilyen esetek.Szeneskocsiról úgy hulottak a szenek mint a hó.Még jóhogy direkt lemaradtam tőle,mint minden veszélyes teherautótól.Platós kisteherrel járok,de mindent lespaniferezek,még azt is ami alacsonyabb a plató oldalánál.Ma vittem egy 2 méteres csövet,azt is kikötöttem,utálom ha ide-oda gurul,zörög.Egyszer vagy 50 zsák perlitet vittem,úgy körbekötöttem,hogy azt hitték a kollégák beszőtt a pók:)Pedig az még,ha leesik is nem csinál kárt,van vagy 2 kg.egy zsákkal.

Gera 2008.05.22. 22:16:57

Emberek, beszarás, hogy mit láttam tegnap, pont aktuális: jön szembe a városban (forgalmas úton) egy autó vészvillogóval kb 30-cal, a tetején egy kb 3x2 méteres lemez, a jobb egyen ülő srác félig kihajolva az ablakon fél kézzel tartja, hogy le ne essen a tetőcsomagtartóról. Más rögzítés nem volt :)

GiXXXer 2008.05.22. 22:22:52

A kocsimat egyszer lehugyozta egy élőállat-szállító nyerges rakománya, jópár boci...ennél rémisztőbb történetem nincsen... :)

executor 2008.05.22. 23:09:53

Nekem két témába vágó esetem volt:

1. Az előttem haladó kisteher ponyvája elszabadult, ránkesett, teljesen beborította a kocsim elejét. Semmit nem láttam, próbáltam fékezni, de az első kerekek ráfutottak a ponyvára, ekkor már kiláttam, de csúszott az egész, a kocsi kifarolt, megpördült, de valahogy az úton maradt. Szerencsénkre az egyik irányból sem jött senki, aki belénk rohanhatott volna. Valahogy sikerült félreállni (ponyvát húztuk magunkkal), közben jött vissza a kisteher, a feleségem kb. három percig két kézzel kapaszkodott a biztonsági övembe, hogy ne tudjak kiszállni, hálás vagyok neki, pár év felfüggesztve minimum kijött volna a dologból, ha rögtön találkozom a vezetővel.

2. Ez kicsit vidámabb, habár szintén nem veszélytelen: egy traktor ment előttem kb. 200 méterrel, állatszállító rácsos pótkocsival, benne két megtermett malaccal. Az ajtó valahogy kinyílt és a két malac meglepő fürgeséggel az útra ugrott és kocogott velem szembe. Mivel volt időm megállni, jót nevettünk a lányommal a dolgon, de ha közvetlenül előttünk történik, ki tudja, mi lett volna a vége.

beste 2008.05.23. 05:40:15

Néhány éve történt, hogy az alfám motorháztetőjét újra kellett fényezni, és a többi rész is polírt kapott. Csili-vili volt az egész. Örültem neki :-) Egészen addig, amíg a szervízból kihozván a 14. percben egy sóderes autó meg nem hintette kaviccsal. Nem írom le, hogy miket mondtam, túl sok volt benne a szalonképtelen.

Magnum1 2008.05.23. 07:57:06

55-ös út Baja-Szeged. Előttem Lada, a tetején 2 vagy 3 ablak (keret + üveg). Egyszercsak az egyik ablak gondolt egyet és elegánsan felemelkedett és pörögve alászállt. Még az volt a szerencse, hogy elég távol voltam tőle és nem jött senki szembe, így ki tudtam kerülni a maradványokat. Csak pár kilóméter után tűnt fel nekik, hogy mintha hiányozna valami...

Totoff 2008.05.23. 08:22:58

Volt olyan, hogy acéllemez-tekercs hullott le a platóról. Szerencsére nem került senki az útjába, mert az a tekercs 10-15 tonna volt.
A másik eset, aminél ott is voltam Szerbiában esett meg. Azok csak sima bútorlapok voltak, amik lepotyogtak egy autópályán, pont elém. Szerencsére elég messze voltam ahhoz, ki tudjam kerülni.

fm! 2008.05.23. 09:18:06

"1-2 perc mulva jött egy autó aki látta hogy ott egy doboz az út közepén és mivel gondolta hogy ez csak egy doboz majd ő jol arééb löki csak, és 100-al belerongyolt a dobozba amibe benn volt a hűtő."

Ezen percekig visítottam, elképzeltem a sofőr fejét, amikor rájött, hogy nem is üres a doboz... ;DD

Perillustris 2008.05.26. 23:22:43

"Ezen percekig visítottam, elképzeltem a sofőr fejét, amikor rájött, hogy nem is üres a doboz..."

Ez tényleg vicces?

"Hosszas vita a sofőrrel, aztán végülis az lett hogy mindeki rendezia maga kárát."

Nem értem. Miért ment bele ebbe a dobozzal ütköző autós, amikor egyértelműen a hűtőt hanyagul rögzítő volt a vétkes?

Kenseth 2008.05.27. 01:47:31

ő lett volna a hibás, ha a másik autós közvetlenül mögötte jön. így, hogy jó sokkal mögötte jött (=simán lett volna ideje/lehetősége kikerülnie a hűtőt, vagyis igazából csak egy útakadályt talált el, mintha egy ott álló autónak ment volna neki), a hűtőt hanyagul rögzítő a másik autós káráért nem hibás.

Gera 2008.05.27. 15:30:11

Francokat nem hibás. Szerinted bármit kihajigálhatsz az útra, ha úgy tartja kedved?

Kenseth 2008.05.27. 18:02:45

nem, megbüntetnek a közúti közlekedés akadályozásáért, ha olyankor dobálom ki, amikor nem jár arra autós. a balesetért viszont ő a felelős, egyszemélyben.

(nyilván a közúti közlekedés veszélyeztetése/közúti baleset okozása lesz a vád, ha konkrétan valaki elé dobom ki, itt viszont nem ez volt a helyzet, a másik még a környéken se járt a leírás alapján, amikor leesett a hűtő.)

Perillustris 2008.09.05. 10:55:59

index.hu/politika/bulvar/dugo080905/

Ha így szabályosan lehet ezeket szállítani, akkor rossz a szabály. Ponyvás szarral vinni ilyen cuccokat elég nagy felelőtlenség. Speciálisan kiképzett rakterű, dupla vastagságú, merev falú pótkocsikban engedném csak a szállítást, lakott területen belül kizárólag este 8 és reggel 6 között.

Pistike911 2008.09.05. 11:24:58

"És közben eszembe jutott a harmadik kedvencem, amikor a lomis cigányok megpakolják a Ladát meg az utánfutót jó nehéz bútorokkal, biciklivázzal, hűtőszekrénnyel, és konkrétan a legolcsóbb, legvékonyabb műanyagspárgával 'rögzítik' az árut. Na utánuk se megyek szívesen."

Ha üres a Lada, akkor sem megyek utánuk szívesen! :)

Aqweren 2008.09.06. 00:49:02

Perillustris : Ezen én is erősen el voltam csodálkozva...:S












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása