Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A közút nem kifutópálya!

2008.05.23. 16:03 :: Kisikasa

Így péntek délután már nem szeretnénk senkit hosszú, bonyolult történetekkel fárasztani, ezért Ottó rövidke, de tanulságos élményét választottuk. Gyakran megtörténik, hogy valaki úgy közlekedik, mintha kifutópálya lenne egy-egy forgalmas út. Csak aztán nehogy egyszer tényleg elszálljon!
Olvasgattam az oldalon lévő sztorikat és úgy gondoltam én is megosztok veletek egyet.



Kocsord és Győrtelek közti egyenes szakaszon nyáron útkarbantartás folyt. Egyik nap arra jártam, és mivel nem lehetett elmenni a kamion és az úthenger mellett elég hosszú kocsisor alakult ki. A sorban én voltam az utolsó. Egyszer nagy gumicsikorgást hallok, belenézek a visszapillantó tükörbe nagy füstfelhő, egy autó nagy lendülettel jön mögöttem. Szerencsém, hogy volt annyi lélekjelenlétem, hogy gyorsan sebességbe raktam az autót és áthuzódtam a másik sávba. Mondjuk a mögöttem érkező Audi tulajnak is szerencséje volt, mert pont ott volt egy bekötőút ahova ki tudott húzódni. Aztán mintha semmi sem történt volna, besorolt az előttem álló autók elé. Mert az előttem lévők is kihúzódtak a másik sávba. Hamar megindult a forgalom, pedig szivesen belevertem volna a fejébe a kreszt...

31 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz dugó gyorshajtás útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Riska 2008.05.23. 16:37:53

Elsőnek lenni mint tudjuk ősi román szokás :)
De ezt a történetet nem értem :D A delikvens mögött jött valaki, aki nagyot fékezett, és megállt. Hát ilyet én is tudnék mesélni jó sokat :D D:

Secnir 2008.05.23. 16:44:03

persze kocsord környékén az ember örül egy kis egyenes szakasznak. emléxem egy kb 1 km-es távon negyvenhét hajtűkanyar volt. papa meg üldögélt a házban, és nézi, hogy megy el előtt 17-szer ugyanaz az autó. brrr. soha többet arra.
meg látnivaló is csak a betonbunker van ugye...

laposmacska 2008.05.23. 16:55:35

Azok a jó utak, ahol sokat lehet kanyarodni. A kezdők is előbb jönnek bele a kanyarodása, mint a gáztaposásba, sőt kisebb sebeségget is nagyobbnak érzed a kanyarok miatt, meg "izgalmasabb" is az út.

potha 2008.05.23. 16:59:46

a viszbűl veszi ki a zoxigént xD

de a történetet én sem rétem pontosan :S
jah de már értem ,szóval a sác túl gyorsan jött és nem tudott volna megállni, és belédmegy ha nem vagy észnél :)

értem..
bocs csak lassan fogtam fel :D

kéremkapcsojjaki

demizson bobby 2008.05.23. 17:23:21

Én lehet...,hogy értem.

balage 2008.05.23. 17:23:54

ez kb. az a kategória amikor tövig nyomja a paraszt a gázt mikor messziről látszik hogy piros a lámpa, aztán satuzik előtte

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.05.23. 17:29:20

Szerintem a hidralika kivonta az agyából a zoxigént. Vagy malvin ült melette, aki épp megszülni készülte a 30000. vagy 300000. gyermekét.

Atte 2008.05.23. 17:30:14

Kedves Riska,

Segitek, mert latom nem veletlen van ily szep Neved :). Szoval, Igen, megallt az agybarma, mert megint a tobbiek, -jelen esetben - legalabb negyen tettek annak erdekeben valamit, hogy egy agybarom miatt ne legyen baj.
Vannak ezek a donorok, akik ezekbol a szitukbol azt vonjak le, hogy milyen allatul tudnak vezetni... Nem vagom, miert hianyzik emberekbol az egeszseges eletoszton, persze lehet, hogy
egyszeruen ilyen magasan szarnak mindenkire... Onzes felsofokon. Valjek mihamarabb donorra mindegyik.

Mackókoma 2008.05.23. 17:45:21

Úristen! Úristen! Füstölt, csikorgott úristen!

biziclop 2008.05.23. 17:52:55

A kozut nem kifutopalya, de van ez forditva is:

news.bbc.co.uk/1/hi/england/norfolk/7411211.stm

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.05.23. 18:33:54

Sietett, mert 5kor zárt az Ojjektum. Bisztos megkapta rá a zengedélyt a tanács részirül.

Vagy nemtom.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.05.23. 18:36:47

vicces, hogy minden laikus, meg a legtöbb műveletlen firkász "kifutópályát" használ, miközben az simán "futópálya" (jó, ez némely esetben félreérthető lehet, például ebben a cikkben is), meg olyan se nagyon van, hogy "légifolyosó" (illetve van, de az a legritkább esetben jelenti azt, amire a laikusok gondolnak), a helyes kifejezés: légiútvonal. (remélem egybe kell írni :) )

majdazteneldontom (törölt) 2008.05.23. 18:45:48

Akkor a Tejút sem tejből van? jééé...

sdfsdf 2008.05.23. 18:49:51

szerintem kiraly !! en is mindig igy allok meg....

aqweren 2008.05.23. 19:56:31

Szerintem ezek amikor vezetni tanultak, leragadtak a gázpedálnál...és valaki mindig megmenti az életüket...
A 10-esen is van belőlük egy rakás...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.23. 21:38:01

Bukowszky: A "kifutópálya", "légifolyosó" stb. kapcsán szaknyelvi kifejezésnek nem mondanám, de szerintem pl. értelmező szótárban benne van, így köznyelvi kifejezésnek bőven belefér.

bahaman 2008.05.24. 04:29:26

Valószínüleg nem kapott speed restrictiont az ATC-től, így short finel-ről kénytelen voltak kivenni egy laza holdingra, hogy aztán az ILS-re állva végül elérje a célját!
(akkorisszakmázniakarokhaeztmárvalakielőttemelsütötte:)))

bahaman 2008.05.24. 04:40:22

TheElf: nem, legjobb dudásom szerint nincsenek benne (vagy kapitális hiba, ha mégis). Sőt, légiirányító sincsen, hiszen ki az a hülye, aki a léget akarná irányítani :). Légiforgalmi irányítók ellenben vannak.
Nem ciki, nem butaság, hogy ez van a legtöbb emberben. Sajnos a valóban tudatlan firkászok írták, később szinkronstúdiók fordítottak félre néhány olyan terminológiai kifejezést, amit ha bármely, a repüléshez picit is konyító ember tudja, hogy helytelen ez a típusú alak, maximum szlengként állják meg a helyüket.

A posthoz: ha várhatóan nagy sebességgel fog mögéd érkezni a következő autó, érdemes lehet a vészvillogóval a veszélyt jelezni. De nem akarok belemagyarázni, lehet, hogy 100-ból 99 ember idejében tudott volna fékezni, te pedig kifogtad a maradék 1-et.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.24. 10:22:30

Ebben mi a pláne?

Ehhez hasonló nap mint nap történik az utakon.

Szal az megér egy posztot, hogy valaki elbambul, majd csikorogva áll meg?

Akkor én is elmesélem, hogy velem mi történt!

Képzeljétek!

Mentem az úton, Pécsett, keresztül az egyetlen alagútján, a zöldre váltott lámpán.
Közben, az útkereszteződés másik oldalán a buszöbölben ott állt már a busz, az utasok befejezték a felszállást, és a busz elindult kifelé a megállóból.
Kicsit előretolta az orrát, és indexelt.
Én megálltam, hogy hadd menjen (nem fékeztem nagyot, érzéssel lassítottam), amikoris a mögöttem haladó autó csikorogva fékezett.

Most ha nem tud megállni, akkor alálökött volna a busz alá, annak kitörött volna a kereke, a busz rámdől, engem is agyonüt, és az antennám átszúrja legalább hat utas tüdejét.

Mindeközben a buszos csak intett, és ment a dolgára, meg a mögöttem jövő sem ugrott ki, hogy hamut szórjon a fejére.

Képzeljétek!

Micsoda emberek vannak az utakon!

Nem figyelnek, szabálytalankodnak, gyorshajtanak!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.24. 10:25:24

bahaman: Valóban értelmetlenek ezek a köznyelvi kifejezések, ellenben szerintem bőven meghonosodtak a köznyelvben. De azt kell, hogy mondjam, ebben nem hiszem, hogy csak a sajtónak lenne szerepe.

Hozzáteszem, ez nem rajtuk múlott, hiszen ők azt sem jegyzik meg, hogy a repülőgépen gázkar van és nem gázpedál, ami pedált látnak az pedig kormányzáshoz való, s aki túlzottan keményen használja a pedálokat az könnyen balesetet okoz. Pedig azt még a National Geographicon is mondják.

National Geographic féle csatornák műsorait fordító szinkronstúdió azonban sokat árt az amúgy sem túl erős (legalábbis NTSB féle jelentések, jegyzőkönyvek, stb. olvasásához képest) műsornak, hiszen a tömeget és a súlyt keverni olyan helyzetben amikor nagyon nem mindegy melyikről van szó, elég komoly hiba, mellesleg már általános iskolában is elégtelent ér.

De láttunk ott olyan helyzetet is, ahol a fordítás szerint a "repülőgép elment taxival" mert a t. szinkronstúdió nem gondolkodik.

Szóval ahol újságíró, szinkronstúdió felel azért, hogy mit és hogyan mondanak, onnan dől a baromság.

De a légifolyosó szó, a kifutópálya, a légiirányító szavak e sajátos tendencia meghonosodása előtt honosodtak meg, és ha jól tudom még hivatalos szövegben is volt a használatukra példa :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.24. 10:26:38

Szal néha olyan érzésem van, mintha az ide írók és kommentelők nem vezetnének autót, csak minden második szombaton, hogy lemenjenek a hatvan kilométerre lakó nagymamához, meg nyaranta egyszer a tengerpartra, és arra büszkék, hogy mindezt képesek megoldani úgy, hogy évente csak egy-két koccanásuk van.

hókuszpók 2008.05.24. 10:36:46

Azt hittem abból lesz megint cikk, hogy az UL pilóták, sárkányosok megint(!) a közutat használják fel és leszállásra vagy közút felett alacsonyan repülnek. :-)

Szabolcs megye 471 sz. útja és környéke igazi állatkert (románok ukránok, oroszok), óvatosan közlekedjünk arra. A köztudattal ellentétben nem B.Pest a durva hely közlekedés szempontjából (ott rákényszerülnek, ezért toleránsak a vezetők, én ezért -a dugót kivéve- szeretek pesten autózni)!!!!!

Szabolcs megyében a közlekedési morál kataszrtófa....a keskeny kanyargós úton dönget a helyi gengszter a Lambójával/ferrarrijával/Hummerével/6 os bmwjel 220 szal, miközben az IFÁ-val a Sanyi két feles után 40 nel döcög, M24- es volgával helyzetjelzővel sompolyog éjjel az ukrán....te meg közöttük!

Riska 2008.05.24. 13:26:41

Kedves Atte!

Így már értem :) De ha IQ fighter néven írtam volna, akkor sem értettem volna meg elsőre xD

hehh 2008.05.24. 16:23:56

Hehh! De ha SZUZUKI lett volna, akkor nem írod meg, mi? Baromarcú. Csak az OOOO szúrta a szemed. Pöcsarcú.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.24. 16:30:40

hehh: Ha visszaolvasol kicsit a blogon, bőségesen találsz Suzukis posztot is. Meg Audisat is, ha inkább idegeskedni szeretnél. ;)

dácccs 2008.05.26. 02:14:27

Az az igazság egy lepukkant alig 25 éves audi volt, és zsömle, hidd el már több mint 60 kilómétert vezettem...

dolfi 2008.05.26. 02:36:52

Kedves cikkíró!

Én meg ha kiszállsz emberkedni, hamar kiverném az általad szolgamód tisztelt KRESZ-t az okoskodó tudálékos fejedből... Mi a faszt képzelsz magadról, te vagy itt az igazság bajnoka, vagy mi? Intoleráns köcsög:)

tehenke 2008.05.26. 12:04:47

Szerintem vagy volt valami, vagy épp történt. Esetleg fog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.26. 22:05:51

@kolbászoszsömle : ja, gondolom te olyan sokat vezetsz hogy már az autóban laksz, és minden héten neked megy valami szerencsétlen, kresz-t betartó hülye a suzukijával, mert te akkora profi vagy hogy nyugodtan közlekedhetsz városban 100-zal és senkinek nem lesz akkor se baja...

dácccs 2008.05.27. 14:11:05

dolfi: ha netán téged, bevágne egy ilyen állat a szembejövő kocsisorba, Isten ment hogy ilyen történjen, de szerintem te se azzal kezdenéd, hogy hát semmi baj öcsi, nem történt semmi gyere igyunk meg egy sört...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása