Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tipikus tolakodóhelyek

2008.05.24. 08:48 :: SilentSound

Szabi összegyűjtött néhány olyan helyet Budapesten, ahol csúcsforgalom idején rendszeresen megjelennek a bepofátlankodók, akik bár minden nap arra járnak és tudják nagyon jól, hogy mit csinálnak, mégis pár perc előnyért hajlamosak elfelejteni, hogy végigelőzni a sort, majd "hirtelen észbe kapva" mások elé bepofátlankodni egész egyszerűen taplóság.
Nap mint nap megélve a budapesti autós társadalom kedvenc tolakodó helyeit, gondoltam össze kéne szedni, hogy melyek ezek mindenki okulására.
Összeírni, hogy hol vannak azok a helyek, ahol előre lehet menni a kanyarodó (vagy egyenesen haladó) sávban, hogy aztán a passzentosan be lehessen állni a sor elejére az egyenesen haladó (vagy kanyarodó) sávba. Hirtelenjében a következők jutnak eszembe, bár biztos sok ilyen van még: (egy-két tanácsot is adnék a kezdő tolakodóknak)



1) Hungária Árpád híd felől M3-ra
Lehetőleg a villamos felőli legbelső sávban menjünk előre, nem baj, ha egyetlen sáv se marad az áthaladó forgalomnak, fő az a 2 perc, amit nyerhetünk



2) Fiumei út a Keleti felé
A metró4 lezárásai miatt nagyon sokan használják a Fiumei úti felüljárót, de emiatt kényelmetlena sor. Akár 4-5 percet is nyerhetünk, ha az Orczy tértől a Népszínház utcai kanyarodósáv végéig el tudunk menni, ott beállhatunk a sor elejére, majd jobbra tartva közvetlen a felüljáró előtt még vissza tudunk pofátlankodni a hídra tartó sorba



3) Alsó rakparti lejáró a Margit hídnál
A Komjáditól már mehet a buszsáv, majd a híd alatt álljunk be a sor elejére



4) Alsó rakpart lejáró Petőfi híd (jelenleg lezárva)
Lehetőleg minél pofátlanabbul jussunk előre

Ha bárki szóvá tenné, hogy mit csinálunk, köszönjük meg egy-két vészvillogással, intéssel, vagy hivatkozzunk a többi lúzerre, esetleg a cipzár-elvre..

Üdv.egy sorbanállós lúzer..
ui: szóljon már valaki Demszkynek, hogy tegyen betonelválasztót ezekre a helyekre!

211 komment

Címkék: budapest közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atte 2008.05.24. 14:11:57

Volt valami IQ bajnok itt, aki hivatkozott az allo, osszefuggo kocsisorral kapcsolatosan a kovetesi tavolsag be nem tartasarol, egy masik iq bajnok, pedig azt emlegette szinten a kovetesi tavolsag kapcsan, hogy ha betartanank az egy-masfel-ket-3 meteres tavolsagot, akkor a tolakodoknak nem is kellene tolakodnia, mert szepen beferne mindenki a sorba, nomeg nem is lenne dugo. Nem is beszelve a jo esetben kibaszom az indexet es rahuzom jobbra-balra a masikra a kormanyt savvaltasi elvet ecsetelo, propagalo eszkombinatrol.
Azt gondolom, ameddig ilyen szinten sotet, ertelemtol megfosztott emberek autoba ulhetnek , mitobb jogositvanyt szerezhetnek, addig semmi jora nem szamithatunk.
Ha erzelmektol megfosztottan, pusztan logika es racionalitas szempontjai figyelembevetelevel olvassuk a tolakodok posztjait viselkedesuk magyarazatara, meg elkeseritobb a helyzet.

Atte 2008.05.24. 14:17:30

Kedves ezaz,

"Uganugy ahogy a keresztezodesben sem!
Ahol ha pl. balra nagy ivben jol lathatoan megyek ki ele ...es van ideje nem hirtelen fekezve le lassulni miattam....akkor mar megadtam az elsobbseget. Megis sokan anyaznak emiatt is..."

Kivanom Neked, hogy egy kamion toljon fel az elotted allo buszra ugy, hogy donor se maradjon Beloed egy ilyen manovered utan, amikor hat sajnos megsem sikerul megallnia a mogotted jovonek.
Egy pecig se kezdj el gondolkodni -ha tudsz egyaltalan- a megnyilvanulasaidon. A vegen teves kovetkeztetesre jutsz es teljesen osszezavarodsz...

GezaXX 2008.05.24. 14:43:26

Utálom én is a tahókat, akik magukat a többieknél fontosabbnak képzelve előzik végig a sort a buszsávban, hogy a végén furakodjanak. Én is sietek, mégis képes vagyok végigállni, belekalulkálom az utazási időmbe.

Minden reggel kénytelen vagyok a soroksárin bejönni, de amíg lehet, kerülöm a Gubacsin. Csak az utolsó előtt lehetőségnél jövök vissza a soroksária (azért nem az utolsónál, mert mindenki azon megy vissza, ott szép dugó van a mellékutcában).

De.

A soroskárin a sok ügyes beáll keresztbe a piros jelzés ellenére, ha akarok, akkor sem tudok kikanyarodni - kivéve a buszsávba. Úgyhogy oda fordulok ki, elindulok a sor mellett, az első adandó alkalomnál bemegyek. Ha meg nincs ilyen, akkor a következő lámpánál, mert a busz előbb kap szabad jelzést.

Igen, a fenti esetben néha szarul érzem magam, amikor csak lehet, ezt elkerülöm, de nincs más megoldás.

mxplanet 2008.05.24. 15:16:00

"miközben én tapadok az előttem menőre,"

ehhez neked nagyon gyors reakció idődnek kell, hogy legyen :)
(előtted lévő indulásához viszonyítva)

azaz 2008.05.24. 15:17:09

Atte

Az is szar erzes am ...amikor tudod, hogy megalhattal volna... de nem tetted, mert epp geciztel valakivel..marmint ha emberbol vagy.

Mi a loszarert faj neked ha kicsit eppen le kell venni gazt mert... a masik epp eled valt savot vagy kanyarodik ki...?

Nem tunik fel milyen agressziv alak (raadasul szabalytalan is) az ilyen aki ... még a gazt sem veszi el szivesen... még kicsit sem mert az a masiknak jo ?

Sorba a masikat SZANDEKOSAN be nem engedo
már SEMMIVEL nem kulomb alak !!!!
mint a besorolo...

Mitobb ha a masik valoban nem vetkes akkor
az azt be nem engedo ...ececuen erkolcsi hulla.

Racer 2008.05.24. 15:41:59

540i """Én viszont 540i-vel közlekedem"""

Ki nem szarja le te majom. Én meg nem, de bokszolok 20 éve. Vágjál elém egyszer azt hívjál rendőrt, hogy beléd mentem. Lehet, hogy utána lecseréled, az 540i-det tolószékre.

azaz 2008.05.24. 15:46:46

....hat ezt nagyon utalom, hogy egyesek verekedni akarnak.

Mikor lovoldozes lesz !

Atte 2008.05.24. 16:02:28

Kedves azaz

Feltetelezem jartal kulfoldon. Feltetelezem talalkoztal varosban sok autoval. Feltetelezem mentel nagy dugoban. Ha osszehasonlitod a reggeli magyar moralt pl a szilagyi erzsebet fasorban (de barmelyik masik hasonlo szitukkal rendelkezo utszakasz lehet) es mondjuk egy londoni dugot, erzel valami kulonbseget?
Ez nem arrol szol, hogy par rosszindulatu emberke akik mar 10-15-20 perce acsingoznak egy hosszu sorban kiszurnak heccbol 1-2 autossal, akik nem ismerik a kornyeket.Messze nem errol szol. DE nagyon sokan keptelenek vagytok elrugaszkodni a konkret esetektol es a jelensegrol magarol gondolkodni.
Szeritned az, aki a kocsisorban a piros lampanal varakozik, az nem akar atmenni a lampan? Passzibol all egyhelyben? Nem. Dekkol, mert egy csomo furakodo miatt egyre lassabban er el a keresztezodesig. Es amikor azt latjak, hogy a mellettuk a kanyarodo savban elsuhano autok mindegyike bevag az egyenesen meno savba, hat hogyismondjam..bicskanyitogato. Persze, hogy egy ido utan zar a sor. Nehogymar ne igy legyen. Es mivel ebben az idoben itt kozlekedok 99% munkaba, tehat rendszeresen jar erre, rendszeresen tapasztal ilyesmit, kialakul egy viselkedesmod. De latni kell, es eszre kell venni, hogy okkal valnak intoleransabba a szabalykovetok a taplokkal, tolakodokkal szemben. Ugyhogy a Te altalad preferalt viselkedesmod, mar elnezest de semmilyen szinten nem toleralhato.
Es meg csak nem is beszeltunk azon vadbarmokrol, akik beallnak a keresztezodesbe.
Janos-korhaz tokeletes pelda. Olyan szinten felduzzad a piros lampa _elott_ a kocsisor, hogy nem csak a keresztezodest zarjak le, de meg a villamos sem tud atmenni. Es persze az egyenesen haladok sem tudnak menni, mert az egyenesen halado savbol is meg mennenek be a kanyarodoba a keresztezodesnel. Szolofurtszeruen lognak az autok ott. Raadasul azok akik beallnak a keresztezodesbe, vannak felhaborodva, ha dudalnak rajuk. Magasrol leszarnak mindenkit. Ez a jelenseg.Ez a dobbenetes jelenseg. A nemtorodomseg, onzes, kaparas, nyomulas.
Az ertekrenddel van baj. A jeghegy csucsa a huncut pofatlankodo, amely jenelseg ugy latszik ezek szerint tamogatnivalo. Ez a dobbenet!

Atte 2008.05.24. 16:07:31

Es a legszornyubb, hogy ezek a mentalitasu emberek akkor is igy viselkednek, ha vasarnap 11 orakor csak 3 auto van az egesz uton. Ugyan ugy beallnak elem a piroslampa ala, nem is latjak a lampat onnan, vagy ugyan ugy bevagnank a halado 3 soros "kocsisor" tagjai koze ertelmetlenul.

Mindegy, felesleges az egesz. Szellel szemben felesleges pisalni.
Ennyi votlam.
Udv

redriot 2008.05.24. 16:21:29

A kommentekből és az utakon folyó állapotokból megállapítható, hogy Magyarország=Pakisztán

köszönjük Emese · http://www.index.hu 2008.05.24. 16:31:48

A tolakodó autós és be nem engedő autós helyzete nem szimmetrikus, ugyanis a beengedő autós a között dönt, hogy lemond-e a számára a szabályok által biztosított előnyökről mások javára. Attól mert valaki nem mond le erről, mert saját érdekeit is figyelembe veszi ez erkölcsileg véleményem szerint nem elítélendő. A "tolakodó" autósnak viszont nincs ilyen dilemmája, mivel ő egyértelműen mások kárára próbálja a saját érdekeit érvényesíteni. Azzal, hogy te besorolsz az ilyen helyeken mások elé a saját érdekeidet a többiek elé helyezed, így nincs erkölcsi alapod megkérdőjelezni azon emberek erkölcsét, akik esetleg nem engednek be maguk elé, hiszen ők is pontosan ugyanazt teszik amit te: a saját (és kocsisoruk) érdekeit a többiek érdeke elé helyezi.

Ilyen szempontból tekinhető ugyanolyannak a két fél, viszont azt számokérni valakitől, hogy önszántából nem mond le a szabályok által számára biztosított előnyről ez egyszerűen botorság. Ez olyan mintha a közértben elnézést kéne kérned azért, mert nem engeded előre az utánad érkezőt. Igen az utánad érkezőt, mivel te a külső sávban 90%, hogy elmentél mellettem.

Ha mindenki maga elé helyezné a közösség érdekeit, akkor még mindig a szocializmust építenénk, hiszen kit érdekel az egyéni boldogság, ha megnyerhetjük a munkaversenyt, úgy hogy 150%-ot teljesítünk. :)

Egyébként normál körülmények között igenis be szoktam engedni magam elé a besorolókat, elveszem a lábam a gázról, hagy soroljanak be szépen pl a Petőfi híd budai hídfőjénél a rakpart felől érkezők, hiszen ők nem tehetnek arról, hogy a hídon a forgalom be van állva, és ők is nyilván szeretnének haladni. Éredekes módon ilyenkor meglehetősen előzékeny is vagyok, de egy más közlekedési szituáció, mint az itt felsorolt esetek.

Az ilyen tipikus tolakodós helyeken, csak akkor szoktam beengedni magam elé az éppen aktuláis delikvenst, ha ez előttem menő két autó nem engedte be, vagy elaludtam egy pöttyet és annyi helyet hagytam neki, hogy ha kicsit várok befér, mert nem akarok mindenáron rágyorsulni az előttem menő lökhárítójára, vagy például a korábban említett M3-as felhajtónál, amikor a későn besorolni kívánó b*romarcú feltartaná a mögöttes forgalmat. Ilyen szituációban is csak a besorolni kívánó fazon mögötti nagyobb torlódás elkerülése miatt teszem ezt meg. Ebből is látszik, hogy én nem csak a magam érdekeit nézem, hanem a mögöttem jövő kocsisorét is, akik becsületesen várakoznak, azokét is akiket a későn besoroló fenntart és ennek megfelelően mérlegelem, hogy beengedek-e valakit. Szemben veled, aki csak a saját érdekeit és előrejutását nézi azzal, hogy "tolakodik" és meg vagy sértődve, hogy ha valaki teszi meg azt a szívességet, hogy beenged maga elé. Ezt gondold át és ennek fényében beszéjünk a toldakodók és be nem engedők erkölcséről.

Még 1 kis közlekedéstechnika: ha valakire tapadni akarsz ahhoz nem kellenek atomreflexek, elég ha a kettővel előtted lévő autó mozgását is figyeled, hiszen ha neki kialszanak a féklámpái, akkor az előtted lévő kocsi is el fog indulni, így te is vele egyidőben indulhatsz, temészetesen figyelve arra, nehogy a kelleténél közelebbi kapcsolatba kerülj vele, vagy rosszabik esetben a vonóhorgával. :)

Nandi 2008.05.24. 16:39:22

Atte,
Szívemből szóltál, minden szavaddal egyetértek!

Az Azaz típusú emberek miatt minden ilyen csomópontba küldenék 4-5 rendőrt, és min. 100 eFt/db csekket, aztán elkoboznám vagy a jogsijukat vagy a kocsijukat. Előbb utóbb leszoknának a tapló pofátlankodásról, és lehetne közlekedni a városban.

N.

GezaXX 2008.05.24. 16:40:17

Mindig is az volt a tévképzetem, hogy a tolakodó autós azért valahol nem annyira büszke arra, hogy ő igazából egy hatalmas faszkalap.

De úgy láttam, hogy tévedtem. Itt páran azzal feszítenek, hogy mekkora tetves tahók a tolakodásukkal.

Gratulálok.

Secnir 2008.05.24. 16:45:21

"mxplanet 2008.05.24. 15:16:00
"miközben én tapadok az előttem menőre,"

ehhez neked nagyon gyors reakció idődnek kell, hogy legyen :)
(előtted lévő indulásához viszonyítva)"

mxplanet: én már láttam olyat, hogy amikor a lámpa váltott, az EGÉSZ SOR EGYSZERRE lódult meg. nem úgy, hogy elindult az első, a második eldobta a csikket, aztán egyes és ő is elindult stb. hanem teljesen egyszerre.
nagyon szép ritkán látható példa, mindenkinek ajánlom, aki azt hiszi, hogy tud vezetni.
holnap is megnézheti az rtlklubon délután kettőkor, neve: monacói nagydíj.

Nandi 2008.05.24. 16:47:47

Még egy "kedvenc" ilyen hely a Szilágyi Erzsébet fasor mellett az az Árpád híd budai felhajtója. Ha nem engedik be a felhajtónál a Pacsirtamező utca felől, mert mindenkinek teli a hócsukája a taplók miatt, akkor elmegy az egyenesen menő sávba, majd a lámpa járdaszigetét megkerülve ráhajt a kanyarodó sávra, oldalról veszélyeztetve a szabályos autóst.

naiv alma 2008.05.24. 16:53:33

Vegyük át még egyszer:

Állok a sorban, előttem ötmillió másik autó, a mellettem lévő sávból akarna betolakodni a paraszt...nem záróvonalon át, nem buszsávból...
szóval megindulok, de ő közben indexelve húzza rám a kormányt, én pedig a belemegyek a belógatott orrába...ki a hibás? (mindkét autó mozgott közben)

Én, mert nem álltam meg? Ő, mert nem adta meg az elsőbbséget?

Akárhogy is, hülyén nézne ki egy corsán egy kengururács? :D

azaz 2008.05.24. 17:06:16

Emese csak meg kene valahogy tanulni erton olvasni...

Az "onszantabol lemond" es a "direkt nem enged be" egy kis lassitas aran.. nem ugyanaz a helyzet !

Onszantabol nem kell beccsalogatnia maga ele.
(ilyet nem is vartam el..)

Viszont ha ott vagyok mellette indexelek
es még kis kormanyzssal is jelzem, hogy
at akarok menni ..akkor a KRESZ szerint koteles beengedni. Nincs merlegelesi joga!

Hiszen szo nincs durva ele vagasrol...

HA megsem enged be, attol a pillanattol egyertelmuen szabaly szego bunkorol beszelunk.

Raadasul a KRESZ sehol nem tiltja am a savvaltast a zarovonal kivetelevel
...a kesobb majd el kanyarodo savbol sem !

Sokaknak faj, hogy ok bena modom mar 500 meterrel elobb (hosszu dugot okozva) abba a sorba allnak be ami majd egyszer ezer ev mulva jo lesz nekik...ez az o dontesuk, szeretnek koran savot valtani es kesz...

... mikozben masok meg ugy gondoljak, eleg lesz akkor valtni, amikor az szukseges...mert azert van a masik sav is, hogy hasznaljak es akkor a sor rovidebb lesz....

Azok szoktak leginkabb a menetkozbeni savvaltas ellen tiltakozni akik nem tudnak normalasan elindulni, tempot felvenni...azaz eppen a dugok OKOZOI.

...nezz csak meg egy sav megszunest pl. autopalyan ! Siman lehetne 80-al zippzarozni
folyamatosan ...de nem mert a zöm keptelen erre.

Ezert lelassul majd beall sor.

Pedig ott aztan semmi nem indokolja ezt
csak az a sok barom aki NEM ENGEDI be maga ele a masikat es emiatt ...lassul le vegul all m eg az egesz...es meg akkor is araszolas kozben
szarakodik, nehogy ma ele menjen be valaki...na az ilyen egy bunko!

Aztan figyeld meg, hogy a masik vegen ahol ujra ket sav lesz...milyen tetu lassu modon gyorsulnak fel ujra ...feltartva ezzel a szukuletben maga mogott azokat is akik tudnanak menni temposan.

A vezetok vagy 70%-a azt hiszi az uttest setalo utca!

Keptelen nyomni azt a kibaszott gazpedalt es normalisan gyorsulni az elindualas utan...

Jobb orszagokban az ilyen alomkoros parasztokat buntetik...indokoltlan lassusag cimen. A KRESZ nalunk is kulon tiltja persze...
...de ezt sem veszuk komolyan.

Pont ezek a holdkoros csigak okozzak, hogy
az emlitett helyeken fele-harmada auto fér at...mint amire terveztek-epitettek !!!

Lampanal is azonos ido alatt... 50-60%-al TÖBB jarmu jut at pl. Bécsben mint pesten.

Amig pedig felig alvo krumplik vannak a savokban ...addig lazan beferek kozejuk.

Mire eszreveszik mar keso...sot nem is zavarom oket ezzel igazabol..csak felhuzzak magukat rajta.

Tessek elindulni temposan ..akkor kisseb lesz a dugo es nem is fernek be olyan konnyen a masik savbol....meg ha halad a sor akkor nem is akarnak majd.

Nem sirni... kell hanem haladni !
azzal a kibaszott autoval...azert van.

Ocsy 2008.05.24. 17:12:35

Nagyjából átfutottam a kommenteket, asszem', az alábbi helyek még nem voltak (egyébként én egy 12000 lóerős Kraz-zal járok, ami 2,5 mp alatt van 200-on, és telepített aknavető is van rajta, meg katyusa. Szóval engem nem zavarnak a tolakodók, meg azok sem, akik engem nem engednek be, amikor tolakszom. Ja, igazából Bruce Lee a nagybátyám volt, mindent megtanított nekem, szóval csak semmi szájkarate! :-)))
Tényleg tök jókat lehet derülni egyes komenteken. De tényleg.
Na, szóval a helyek:
1. Váci út, Árpád hídnál felüljáró előtt, befelé már elhangzott, de kifelé, Újpestnek ugyanaz. Két sáv megy fel a felüljáróra egyenesen, egy jobbra mellette a Róbert Károly felé. A jobbra forduló sáv rendszeresen áll a Dózsa György útig, főleg délután. Két probléma is akad: egyrészt a felüljáróra menő sávokat megfogják azok a környéket (és a táblákat) nem ismerő "külföldiek" és a "szabályosan" a záróvonalon és a forgalom elől elzárt területen "zipzár-elv!" feliratú izompólóban kéredzkedők, akik végighúznak a sor mellett, aztán véletlenül a sor elejére esnek be. Azaz csak próbálnának, mert nem engedik be őket, a belógó faruktól a külső egyenesen menő sáv áll, az emiatt a belsőbe kéredzkedők meg fogják a belsőt is. Másrészt a jobbra forduló sávban egyébként szabályosan ácsorgók is vannak akkora taplók, hogy csak az előttük menő féklámpáját látják (csőlátás... 8-), a kereszteződéseket nem. Így aki pl. a Süllő utcán (lámpás kereszteződés!) akarna egyenesen átvágni a Vácin keresztben, vagy akármelyik irányban ráfordulni, az várhatja, míg talál egy rést.

Ocsy 2008.05.24. 17:13:38

2. Szintén Váci, Nyugati téri felüljáró. A Westend felől már volt róla szó, hogy a körútra forduló, a felüljáró mellett haladó sáv telítettsége esetén vannak ott vicces helyzetek. A kedvencem, amikor menne az ember a Lehel tér felé, szemben a kanyarodósáv áll, mellette néhány tapló ácsorog, hátha lesz balek, aki beengedi, és az egyenesen továbbhaladók a szembejövőkkel mit sem törődve, a záróvonalon keresztül kerülik ki őket. Reflexgyakorlatnak kiváló. De a felüljáró másik oldalán, a Bajcsyn se jobb a helyzet. A felüljáró előtt, az utolsó előtti lámpánál 3 sáv megy egyenesen, abból a következő, kb. 30 méterre lévő lámpánál a külső elmegy a körútnak, a belső meg az Alkotmányra. Tehát egy sáv marad, ami felmegy a felüljáróra. Itt is rendszeres,hogy főleg a belsőből (ami balra fordul) szeretnek bevágni a kedves zipzár-elves urak és hölgyek egyenesen, a felüljáróra.

azaz 2008.05.24. 17:14:24

naiv alma

1.
HA nem kell HIRTELEN fekezned-kormanyoznod miatta CSAK LASSITANI es/vagy kicsit elhuzni a kormanyt, akkor be kell engedned... lasd elsobbseg adas fogalma !!! mert megadta...

2.
HA eszleled a szandekat...onnantol MÁR
MINDENT meg kell tenned az utkozes ellen.
lasd KRESZ-ebn...az elejen rogton.

Nem ertem mi nem ertheto ebben ?!

naiv alma 2008.05.24. 17:19:39

Én még csak azt nem értem, hogyha látja a parasztja, hogy nem akarom beengedni, hanem igenis élni akarok az elsőbbségemmel, és mégis húzza rám, akkor miért nekem kellene megállnom és beengedni? Csak azért mert ő jelzi a besorolási szándékát, szerintem nem vagyok a kresz által kötelezve, hogy a fenti elsőbbségemről lemondjak.

Az ok, hogy a baleset elkerüléséért mindent meg kell tenni, tiszta sor.

Ezért kell szorosan a sáv bal széléhez tapadni, hogy a tahó meg se próbáljon a tolakodással.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/ 2008.05.24. 17:27:22

Szerintem az itt acsarkodókkal szoktam napi rendszerességgel találkozni, akik helyszínen gyártják le (tisztelet a kivételnek) a nekik éppen megfelelő Kresz szabályokat.

Szerintem mindenki enged egy kicsit a negyvennyolcból és nincs marakodás-anyázás-mutogatás.

A felsorolásból kimaradt:

- Árpád híd Budai oldal Vörösvári út Pacsirtamező utca kereszteződés.
- Lehel út Róbert Károly krt. kereszteződés (Árpád híd felé haladva) a kanyarodó sávból a kereszteződésben sávot váltók. Figyelmen kívül hagyva a kötelező haladási irányt ami a lámpa alatt van.

azaz 2008.05.24. 17:28:49

Idezem a KRESZT-t ...
"b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN!!!!!! megváltoztatására."

Szoval NEM KELL LEMONDANOD!!!! az mas eset.

HA ugy huzodok eled, hogy
van ido eszlelni es lassitani
akkor már MEGADTAM az elsobbseget...
nem kenyszeritelk HIRTELN manovrre

Szoval nem tudsz rola lemondani :-))
Élni vele meg plane nem...egyaltalan mi az, hogy "elni az elsobbsegi joggal" ?!

Az elsobbseg nem KIKENYSZERITHETO dolog, hanem jar es megadando!!! ... es ha nem adjak meg akkor onnantol vege a bizalmi elvnek...belep a mindent meg kell tenni.

Hol vetted a jogsid ?

naiv alma 2008.05.24. 17:38:12

"HA ugy huzodok eled, hogy
van ido eszlelni es lassitani
akkor már MEGADTAM az elsobbseget..."

Ez valami eszetlen baromságnak hallatszik...ennyi erővel a jobbkezet sem kéne megadnod, hiszen a másik fél látta, hogy jössz és le tudna lassítani...ezek szerint őneki kéne megállnia?

Nem hinném, hogy a jobbkéz vagy sávváltás között különbség lenne, mielőtt ebbe kötnél bele.

Ocsy 2008.05.24. 17:40:34

azaz 2008.05.24. 17:06:16

"Onszantabol nem kell beccsalogatnia maga ele.
(ilyet nem is vartam el..)
Viszont ha ott vagyok mellette indexelek
es még kis kormanyzssal is jelzem, hogy
at akarok menni ..akkor a KRESZ szerint koteles beengedni. Nincs merlegelesi joga!"

Ne haragudj, de ezt hol is írja? Paragrafusra, bekezdésre lennék kíváncsi. Mer' van egy olyan, hogy:
"29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni."

Meg egy olyan, hogy:
"36. § (7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt."

Ezek nekem azt mondják, hogy ha két felfestett sávot veszünk, akkor van két autó: amelyik nem vált sávot, és elsőbbsége van, meg egy olyan, amelyik sávot vált, és nincs elsőbbsége. Tehát a sávot váltani akaró autó két esetben hajthatja végre a sávváltást:
1. Megvárja, még a sávot nem váltó autó elhalad mellette, ezzel megadva neki az őt megillető elsőbbséget. Utána besorolhat mögé.
2. A sávot nem váltó autó vezetője lemond az elsőbbségéről, és beengedi a sávot váltót.

Olyat én sehol nem olvastam, hogy ha valaki akár indexszel, akár anélkül rámhúzza a kormányt, akkor azt köteles vagyok beengedni. Ha akarom, megtehetem, ekkor lemondok a javára az elsőbbségemről. De ez nem kötelező se elfogyó sávnál, se buszsávnál, se akkor, ha ő siet, se akkor, ha én meg ráérek, se reggel, se este, se akkor, amikor épp rendőr úgyse látja.

azaz 2008.05.24. 17:45:10

Ott az idezet magyarul :-)))
...az elsobbseg megadasrol.

Mi nem ertheto benne?

Az elsobbeg nem abszolut elojog, csak ADDIG ved
amig nem HIRTELEN a monover amit masik miatt vegzel...

Szerintem vilagos es egyrtelmu dolog ez.
Csak sokan tevsen azt hiszik...

Nem kell lassitani-kikerulni-bengedni a masikat ha elsobbseguk van...pedig DE!

Jobb keznel is az van , hogy csak kicsit kell lassitania akkor már MEGADTAM...lasd idezet.

azaz 2008.05.24. 17:47:00

Ocsy

Ertelmezd az elsobbsegrol az idezetet...

Kenneth 2008.05.24. 17:47:45

azaz te ritka sötét emberke vagy barátom..

Kiváncsi lennék hogyan húzódsz be egy összefüggő kocsisorba úgy hogy nem kényszerítesz hirtelen fékezésre vagy irányváltásra (azaz megadod az elsőbbséget)ahol az autók közt mondjuk 40cm van, mert esetleg pont egy piros lámpánál állnak szép sorban, vagy mondjuk amikor már elindult az oszlop és másfél méter hely van a kocsik között és szépen 20-al csorognak át a lámpán.

Esélyed nincs egy koccanásnál ezt megúszni...
Persze élj csak ebben a hitben, majd az élet megtanít rá, hogy nem volt igazad az első kicsit erőszakosabb kisbusznál..

Persze, ha van előttem mondjuk 10 méter, vagy csak másfél kocsihossz is, mert esetleg balfaszkodok a lámpánál (nem szoktam) akkor gyere be elém nyugodtan, ilyenkor tényleg meg tudod adni az elsőbbbséget, de ha összefüggő a sor akkor szépen állj be a sor végére te is, mint jólnevelt kisgyerek.Vili?

azaz 2008.05.24. 17:51:09

a 3. lehetoseg pedig, hogy az aki ele bemegy az
eloiras szeruen lassit egy kicsit (esetleg kormanyoz is) es szepen szabalyosan beengedi
(betartas es bosszankodas helyett)

Azt aki MÁR megadta neki ez esetben az elsobbseget, azzal, hogy hagyott idot a nyugodt kenyelmes manoverre...

naiv alma 2008.05.24. 17:52:03

Tehát addig van elsőbbségem veled szemben, amíg nem kényszerítesz hirtelen akciókra? LOL

Elémjössz a jobbkezes szituban, és lassítanom kell miattad, akkor te már megadtad az elsőbbséget? LOL

azaz 2008.05.24. 17:54:34

Kenneth

Idezned a KRESZ azon reszet miszerint nem kell lassitanod, ha tolom magam eled ..indexelve lassan de biztosan... ?

Mert ugye hirtelenrol ilyenkor szo nincs... a szandekom pedig szamodra vilagos.

Ocsy 2008.05.24. 17:56:06

azaz 2008.05.24. 17:47:00
"Ocsy

Ertelmezd az elsobbsegrol az idezetet..."

Értelmeztem. Elmesélek egy történetet. Egyenletes sebességgel haladtam védett útvonalon, amikor egyszercsak a semmiből előtűnt egy baromállat egy furgonnal, és a macisajtra fittyet hányva, engem oldalról felöklelve a járdára lökött. Nem kényszerített sem hirtelen irányváltásra, sem fékezésre. Mégcsak nem is láttam. Akkor ezek szerint ő megadta nekem az elsőbbséget?

azaz 2008.05.24. 17:56:07

naiv alma

...szerinted mast ir a KRESZ ?!!!
Hol ????!!!

naiv alma 2008.05.24. 17:57:32

"ha tolom magam eled ..indexelve lassan de biztosan... ?"

Ez esetben nem adod meg az elsőbbséget annak, aki a saját sávjában egyenesen megy. Akkor tolhatod be magad, ha lassít/int/villant, egyéb módon jelzi, hogy beenged (azaz lemond az elsőbbségéről).

azaz 2008.05.24. 17:58:53

Nem adta meg ez vilagos..

De ha boven fektavon belul megy eled
azaz enyhen lassulnod kell miatta... akkor elutheted?!

naiv alma 2008.05.24. 17:59:55

A kresz azt írja, hogy lemondhatok az elsőbbségemről, de nem kötelező lemondanom róla csak azért, mert te indexelsz mellettem és rámhúzogatod a kormányt.

Szerintem meg ez a teljesen egyértelmű.

azaz 2008.05.24. 18:01:39

naiv alma
EZT hol irja a KRESZ ?!

Csak azt irja, hogy
nem kenyszerithetem
HIRTELEN manoverre...

Kenneth 2008.05.24. 18:02:39

azaz
Itt érkeztünk el oda, hogy mit tekintünk hirtelennek? Idéznéd a kresz azon részét ami ezt definiálja? Nekem pl hirtelen ha 20-ról 10 re kell lelassítanom miattad mondjuk 3 méteren miután elindultam egy zöld jelzésre, egyszerre, együtt a sorral.
Mit mondanál a rendőrnek? Biztos úr szerintem meg nem volt hirtelen?.....

Egyszerűen megvárod amíg én elhaladok és mögém jössz be, ha mögöttem is szorosan jön valaki akkor meg amögé, ha meg 300m a kocsisor mögöttem akkor vagy megvárod amíg mindenki elhalad melleted, vagy valaki beenged lemondva elsőbbségéről, vagy amíg lesz mondjuk 5-10 méter két kocsi közt akkor besorolsz.Közben persze akadályozod azt aki a sávodból szabályposan jobbra menne mondjuk.
Legegyszerűbb ha beállsz a sor végére, hidd el....

Atte 2008.05.24. 18:04:59

Naiv Alma,

Gondolom csak koltoi volt a kerdesed Naiv Alma :-)))

naiv alma 2008.05.24. 18:06:13

Itt:

"29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni."

Az, hogy szerinted a rámhúzással nem kényszerítettél hirtelen manőverre, se fékezésre, attól még nem adtad meg az elsőbbséget, ezt értsd meg. Ha úgy akarom, nem engedlek be, mert az elsőbbség az én oldalamon van.

Szerinted a rendőr a szitunál, az kocsim orra törött, te pedig félig átlógsz mondjuk a bal sávba és a jobb oldalad van megtörve, mit fog leszűrni? Hogy nem adtad meg az elsőbbséget, magyarázhatod te, hogy indexeltél és rámhúztad.....

azaz 2008.05.24. 18:06:53

aha...tehat mar csak "nem egyszeru a dolog".

De immar szabalyos amugy ?

Nem varom, meg jogom van gaz elvetelre, sot enyhe fekezesre KENYSZERITNEI...es TE koteles vagy beegedni a KRESZ ertelmeben.

naiv alma 2008.05.24. 18:10:25

Sokszor elhangzott már, hogy a kresz szerint kötelesek vagyunk beengedi, bár a paragrafust azóta se láttuk, mi viszont idéztük a magunkét....

köszönjük Emese · http://www.index.hu 2008.05.24. 18:12:39

Az index-el az irányváltási szándékot jelzed, de ez nem azt jelenti, hogy azért mert kinn van az indexed be is fognak engedni, sőt amikor megszereztem a jogsim nem azt tanították, hogy kiteszem az indexet én már kanyarodok is, hanem előtte ellenőrzöm, hogy ezt mások akadályozása nélkül megtehetem-e. Sávváltáskor a sávot váltónak kell meggyőződnie arról, hogy ezt biztonságosan megteheti-e.

Légy szíves linkeld be a pontosan azt a paragrafust, mely kimonja, hogy az indexelő és a te sávodba nyomuló gépjárművet köteles vagy beengedni, mert ez kimaradt az én KRESZ könyvemből, de az is lehet, hogy nemcsak az enyémből. Sőt az talán valószínűbb, hogy nincs is ilyen paragrafus.


Ha mellettem indexelsz, akkor azt marhára nem veszem észre, mivel a visszapillantó tükörben nem szoktam éberen fürkészni a besorolni kívánó autó apró kicsi oldalsó indexlámpáját, márha egyáltalán látni a holtterek miatt, de ez itt mondjuk részletkérdés. Ha meg melletem jössz és még rám is húzod az autód, akkor szerinted nekem tényleg kötelességem lassítani? Tegye fel a kezét, aki szerint ez így van. :)

"Az "onszantabol lemond" es a "direkt nem enged be" egy kis lassitas aran.. nem ugyanaz a helyzet !"

Ezt feleselges kiemelned, viszon van két másik dolog, ami között tényleg nincs nagy különbség:
1. Nem mondok le elsőbbségemről és nem engedlek be
2. "direkt nem engedlek be"
Itt csak az a különbség, hogy éppen mit gondolok. Ha jófiú akarok lenni akkor ez elsőt gondolom, általában ezt is szoktam. Ha nagyon felhúznak, amit általában elég nehéz, akkor az utóbbit.

Irányelvek perszer vannak. Pl. nem szabad a másik gépjárművet akadályozni, amely még ide is passzol, de ezeknél az irányelveknél erősebben a konrkét elsőbbségadási és egyéb szabályok. Ráadásul, ha besorolsz valaki elé, akkor te éppúgy akadályozod azt, mint aki pl. téged nem enged be. De annak aki nem enged be van mentsége, mivel neki van elsőbbsége, mert a saját sávjában egyenesen halad. Mivel te sávot váltasz, neked kötelességed megadni az elsőbbséget, az egyenesen haladónak.

Képzeld el én is szeretek tempósan közlekedni, pályám kilohatvannal repeszteni, piros lámpánál gyorsulni, persze csak a megengedett sebesség+10 km/óráig. (Na jó, néha több :-) Ennek ellenére mégsem sorolok előre. A többi dologra meg nem térnék ki, mert én sem szeretem a tötymörgőket, a lassan indulókat stb., de valamikor nekik is meg kell tanulniuk közlekedni. Azokat viszont nem tolerálom túlságosan, akik pár percért nyerészkednek, és utána meg vannak sértődve, ha nem engedik be őket, hogylott erre a KRESZ által biztosított minden joguk megvan(elsőbbség ugye).

Csak, hogy világos legyen én arról a szituációról beszéltem, amikor áll a sor és elinduláskor próbálnak besorolni a delikvensek. Ha lassan halad mindkét kocsisor akkor nyilván könyebben be lehet engedni a delikvenst. Sőt az értelmesebbje nem a legvégé szokott megpróbálni besorolni, hanem ahol még gurul a kocsisor. Ezeknél szoktam méltányolni azt, hogy nem sor elejére akarnak feltétlenül besorolni, hanem ezt még időben, a sor megállítás nélkül megteszik.

Azért megnéznék egy szavazást, akár itt a fórumon, hogy az egyenesen haladónak, vagy a besorolónak van elsőbbsége, mert úgy látszik ez sokaknak nem egyértelmű, ami elég szomorú.

Atte 2008.05.24. 18:15:05

Kedves azaz
"29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni."

Az iment ideztek a fentieket. Hogy az ordogben tudod ezt Te ugy ertelmezni, hogy NEked, mint megszuno, kanyarodo savbol erkezonek van elsobbsege, ha betolod magad? :-DD Dobbenetes, ezt nem mondod komolyan. Olvasd mar el legyszives meg parszor. MOst vagy szivatod itt a tobbieket, vagy valoban teli idoszamitasban mukodsz igy 6 ora magassagaban :-D

sd 2008.05.24. 18:15:55

Nehéz lenne a tolakodónak bizonyítania, hogy nem hirtelen váltott sávot és a másik már nem tudott fékezni. Ő lóg át félig a másik sávba, így őt meszelik el, még akkor is, ha a másik direkt ment neki (kivéva ha vannak tanúk)

naiv alma 2008.05.24. 18:18:44

Alig egy éve vezetek, ezért vagyok Naiv :)

Sokszor volt ilyen szitu, hogy a paraszt mellettem-előttem indexel, és húzza rám a kormányt...én pedig nem beengedve elmegyek mellette...

Ha neki lenne igaza, miszerint én köteles vagyok beengedni, akkor miért is nem törtem össze az autóm már? Naugye...

Ocsy 2008.05.24. 18:26:28

azaz 2008.05.24. 17:58:53
Ha engem egy olyan jármű, ami elsőbbségadásra kötelezett velem szemben, lassításra kényszerít (akár hirtelen, akár kismértékben), vagy betolja az orrát elém sávváltáskor, az engem AKADÁLYOZ. Ismétlésképpen (az első Kresz-órán tanítják a zavarás, az akadályozás és veszélyeztetés fogalmát):
"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."
Az akadályozás és zavarás ugyebár nem tiltott, csak egyetlen esetben: ha indokolatlan. Indokolt akkor lehet, ha a Kresz (vagy más jogszabály) KIFEJEZETTEN megengedi (tehát feketén-fehéren le van írva, hogy akkor vágsz be elém, amikor kedved tartja), vagy ha balesetveszély elhárítása indokolja. Ezen kívül megengedett még a jelentéktelen akadályozás, és erről máris lehet újabb vitát nyitni: kinek mi a jelentéktelen...?
Tehát, ha abba kapaszkodunk, hogy ha engem egy elém bekéredzkedő (nem hirtelen) lassításra kényszerít, az jelentéktelen akadályozás, akkor akár azt is mondhatjuk, hogy nem szabálytalan. De miért is lenne az? Valahogy sávot kell váltani akkor is, ha nem hajnali 3 óra van, amikor üres az út. DE. Attól, hogy az akadályozás nem szabálytalan, attól még nem válik szabálytalanná az sem, ha az engem akadályozót nem engedem be. Tehát, ha becsorogsz elém, az nem szabálytalan, de az sem az, ha én ettől függetlenül nem engedlek be (mondjuk a személyek használata kicsit sántít, mert én éppen az a "balek" vagyok, aki be szokta engedni a kéredzkedőket). Tehát az azért erős, hogy KÖTELEZŐ mindig mindenkit beengedni, de az sem állja meg a helyét, hogy aki kéredzkedik, és tolja az orrát, az szabálytalan. Legfeljebb bunkó, de ez nem jogi fogalom. Viszont, ha veszélyeztet, tehát nagy sebességgel bevág az viszont mindenképpen szabáytalan.

Kenneth 2008.05.24. 18:28:23

Mégvalami kedves azaz:

a kresz szerint egy sávban egyszerre egy autó lehet(mármint egymás mellett), gondolom ez világos.
A párhuzamos sávokban közlekedő autóknak BIZTONSÁGOS OLDALTÁVOLSÁGot kell tartaniuk egymástól.Ez is világos gondolom.

Ha előttem és mögöttem halad valaki egy lámpától történő induláskor, vagy szimpla dugóban, úgy hogy köztünk az alacsony sebesség miatt 1-1,5 m a távolság, akkor te az én sávomra még csak rá sem húzódhatsz, mert nem tudod tartani a biztonságos oldaltávolságot, vagyis veszélyeztetsz. A veszélyeztetés ha jól tudom nem is szabálysértés, hanem KÖZLEKEDÉSI BŰNCSELEKMÉNY. Vagyis hogy bedugod az orrod közénk és beerőlteted magad az egyenesen nonszensz.

A fentiekből következik, hogy akkor jöhetsz csak be elém, ha a kocsid teljes terjedelmében befér közém és az előttem haladó közé, valamint engem nem kényszerítesz hirtelen irányváltoztatásra, fékezésre.egy 20-30-as tempónál így alakul :kb 4-5 méter a kocsid hossza, plusz 3 méter legalább, hogy nekem ne kelljen hirtelen lassítanom.

Összegezve: Ha látsz előttem egy dugóban 8m helyet...sírva könyörgök gyere be elém...

Mostmár világos?

Atte 2008.05.24. 18:38:24

MEg egy.
Tegyunk kulonbseget dugoban es piroslampa elott acsorgas es tobbsavos parhuzamos folyamatos kozlekedes esete kozott. Ha kenyelmes forgalomban tortenik a savvaltogatas, en soha de soha nem szoktam elzarni a savvalto elott az utat. Soha. Menjen, miert ne. Ami verlazito az a dugoban es piroslampak kornyeken torteno tolakodas, lokdosodes. Itt en kovetkezetesen nem szoktam a beengedni magam ele ezeket.Kiveve, ha mondjuk busysav van, es latom, hogy jonne a busz is. Remekul lathato egyebkent ki milyen szandekkal erkezik mellem, elem, hiszen ha forgalomban vagyunk, es vannak tukreink illik azokat bambulni es en szoktam is. Amikor 15-20 autoval mogottem kiront valaki a kanyarodoba ezerrel, az nagy valoszinuseg szerint idonyeres okan vissza fog abba a savba terni meghozza pofatlan modon. Ilyenkor bizony kovetkezetesen tartom a fix kovetesi tavolsagot, es eszembe sem jut beengedni. Hiszen meg ha en at is ferek a lampan mogotte, de a 3-4 autoval mogottem, eleddig mogottem a sorban acsingozo mar nem, kvazi lehet, hogy engem mar nem erint az O bunkosaga, de a tobbieket nagyonis. Es itt jon be az egoizmusrol korabban irt szosszenet...Nem szurok ki masokkal sem egy paraszt miatt. Kalkulalja a menetidoba a dugot, mint ahogyan minden gondolkodni kepes egyed ezt kepes megtenni.

Pala 2008.05.24. 18:42:15

Én mindig rádudálok azokra a birkákra, akik beengedik a rohadék pofátlanokat.

Kangörény 2008.05.24. 18:44:24

Hagyjátok az azaz néven kommentelő beteg embert. Szegény tipikusan az a kategória, aki elolvassa egy törvény szövegét és már rögtön jogi szakértőnek képzeli magát. Remélem megmarad ebben a hitében és egyszer egy saját magához mérhető barommal fut össze és akkor majd megbeszélik egymással, ki volt a hülye.

Pepe 2008.05.24. 18:46:02

ez az "azaz" nevű pöcs egy sötétagyú provokátor, hagyjátok már. Ez élteti ma hogy vitatkozhat téveszméit lobogtatva.

pöcsöm!
Gyere egyszer elém, "ijedtemben" még a gázra is rárugok és széttolom a fostalicska verdád oldalát/seggét, aztán meglátjuk az igazad, megáll-e a bíróságon. Kipróbáljuk?

lápi lidérc 2008.05.24. 19:17:40

azaz, te akkora hülyeségeket írsz egyfolytában, hogy az már fáj.
Olvass már el egy kibaszott KRESZ-könyvet, mielőtt itt jártatod a pofád, és nyomod a baromságokat egymás után.

Szégyen, hogy ilyen hülyéknek is adnak jogsit.

reasonable 2008.05.24. 19:22:16

ó, azaz, csúnyán kisebbségbe szorultál, gyakorlatilag egyfősbe :) azért küzdj csak az ostobaságod mellett, ne add fel!

mirejmatyiő · http://www.antikkonyv.hu 2008.05.24. 19:26:06

Nekem nem a pofátlanokkal van problémám. Megpróbálta, vagy sikerül, vagy nem. Azokat utálom, akik azt hiszik, joguk van ezt megtenni, és letaposnak mindenkit.

nyekk 2008.05.24. 19:27:53

Sötét pofátlan egy barom ez az azaz nevű csávó. Sitty-sutty bevonnám a jogsiját pár évre. De utána is csak kemény pichológiai vizsgálat után adnám vissza neki.

Secnir 2008.05.24. 20:02:29

.
.
szerintem meg beszéljetek meg egy találkozót vasárnap, boxoljátok le (avagy koccoljátok le, szabdon választott), de itt a blog nem erről szól, hogy két idióta szétoffolja a topicot.
hagyjátok abba, és menjetek aludni. vagy dugni (vagy dugassátok meg magatokat, szabadon választott).
de mindenféleképp kapcsojja ki.
.
.

tomcat 2008.05.24. 20:04:07

köszönjük Emese!
Sokat írsz és teljesen fölöslegesen! Attól, hogy egyenesen haladsz, még nem minden esetben van elsőbbséged! Egy megszűnő jobb sávnál a jobbról érkezőnek éppen neked -mint egyenesen haladónak- kell megadnod azt!

mehiko · http://mehiko 2008.05.24. 20:08:27

Kedves azaz!

Ha tényleg igy gondolod, akkor kívánom neked hogy minden sorban legyen szerencséd legalább 30 ilyen bunkóra, aki betolakodik eléd és akkor lesz időd újra átgondolni! :)

köszönjük Emese · http://www.index.hu 2008.05.24. 20:20:34

tomcat, ha a jobb olali sáv halad tovább egyenesen akkor nekem kell megadnom, illetve ha az aszfalton nincs, vagy nem látható felfestés akkor neked van igazad, de itt nem erről van szó. Konkrétan a pesti alsó rakpart dráva utcába kanyarodó részéről van szó. Itt a belső sáv halad tovább egyenesen és a jobb oldali sáv szűnik meg, a felfestés jól látható, így számomra egyértelmű a helyzet, hogy nekem van elsőbbségem. Ha nincs felfestés és úgy szűkül be az út, akkor igazad van, de itt más esetről van szó. Ezenkívül sok más eset is előfordulhat, de én végig erről a helyről beszéltem.

Az ide vonatkozó paragrafusokat, melyekkel alá tudod támasztani a mondandód szívesen fogadom, hogy okuljak belőle.

Zz_ 2008.05.24. 20:34:34

Lehet már írták, DE:
Sokszor az előrepofátlankodás sem lenne "gond" ha a cippzár elv normálisan működne. De nem. Miért is nem? Miért nem megy az egy innen egy onnan elv? Ha kialakul egy pillanatra egy "cippzár" rögtön jön valaki aki megtöri, elémegy, meg mégelé és az alap(beengedő)sor megáll, visszafelé bedugul. Pl fent említett Kacsoh.

köszönjük Emese · http://www.index.hu 2008.05.24. 20:41:34

Csak hogy némi konkrétum is legyen:

29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) KÖTELES az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

Idézet innen:
www.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

A megenegdett sebességek aktuálisak, tehát elvileg jónak tűnik. A dráva utcánál a külső sáv szűnik meg, tehát neki kell átlépnie a szaggatott vonalat, azaz irányt változtat. Én a sávomban haladok egyenesen, mert nem kell átlépnem a sávom szélét. Ha a sáv kanyarodik akkor én is követem, de ezen paragrafus szerint irányt nem váltok, én ezt értettem egyenesen haladásnak, és nem azt, hogy fizikailag egyenesen haladok tovább a kormányt nem mozdítva.

Máshol perszer van olyan út, hogy beéső sáv torkollik a külső sávba és ha úgy van kialakítva az útburkolat, hogy én fizikailag egyenesen haladok tovább, de át kell lépnem a szaggatott vonalat, hogy besoroljak, akkor az a szabály szerint irányváltoztatásnak minősül, és meg kell adnom ez elsőbbséget. Ilyen esetben számomra természetes, hogy megadom az elsőbbséget. A dráva utcai esetben a külső sávban haladók számára miért nem az?

Lehet, hogy sokat írok (ha nincs időd ne olvasd), lehet hogy feleslegesen és igaza van attá-nak, hogy széllel szemben nem érdemes pisilni. :) Továbbá nem hinnám, hogy ezen a fórumon mentjük meg a magyar közlekedési morált a további romlástól.

A továbbiakban a szabállyal vitakozzatok és ne velem. Türelmetlenül várom a cáfolatot a jogszabályra, vagy annak általam történő értelmezésére. :)

Zz_ 2008.05.24. 20:44:57

Tolakodós hely még:

Koós Károly sétány a Hősök tere felől. Bár láttam már ott rendőrt aki a pofátlankodókat egy nyereménykőrre vezényelte :-)

Motoros 2008.05.24. 21:17:10

Emberek az a nagy baj, hogy azaz-nak is igaza van a KRESZ szerint. Akkor is ha hülyének nézik páran. Szóval ésszel és türelmesen.

Helyesen idézte az elsőbbség megadás fogalmát.

Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."

lucifer84 2008.05.24. 22:06:59

Hungária Árpád híd felől M3-ra(első kép)-hez még vmi:
Megmutattam apámnak, következő: Jaaa tolakodás persze...lejjebb scrolloz a képhez, majd nagy nevetés: itt már 30 éve is ez ment, dugó, tolakodás....

cso zsi 2008.05.24. 22:14:16

A gallyrács elgondolkoztató, bár mintha a használata már nem lenne engedélyezett.
Ehelyett egy olyan értékű autóval járom a várost, amiből másnak a fényezése sem jönne ki.

Johnny336 2008.05.25. 01:07:51

FYI, a Fiumei úton az a kanyarodó az Orczy tértől még jó sokáig egyenesen haladó sáv. Ha tudom, hogy 820 méter múlva meg fog szűnni, akkor azonnal soroljak ki a külsőbe, és ne is merészeljem használni azt a sávot?!
Egész egyszerűen cipzár-elv alkalmazása kéne ide. Máris nem az lenne, hogy tolakszik valaki, hanem a kocsik kihasználják mindkét sávot...

A kizárólag balra kanyarodó sávban előretolakodás az féreg dolog, de ahol mindkét sávban a felfestés a menetirányba mutató nyilacska, leágazás nélkül, hadd szíveskedjek használni azt, amelyiket jólesik. Amint megjelenik, hogy onnan kanyarodni is lehet (vagy kizárólag kanyarodó lesz), akkor kultúráltan, indexelve átkéredzkedek (nem tolakszom!). Ez bunkó dolog? Nem viccből van ott a két sáv. Mindkét irányból nézve mindössze 80 méterre szűnik meg az egyenesen haladó sáv. Talán, mert úgy oldották meg, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas legyen az útszakasz?! Ki érti ezt? A postíró biztos nem...

Hellisfitar 2008.05.25. 06:34:04

Tipikus "pofátlanbunkós***fej" kereszteződés még a Vajda Péter utca - Könyves Kálmán krt. kereszteződése, a Népliget felé haladva: szélső sáv jobbra kanyarodik a körútra, a belső pedig egyenesen halad (hogy aztán a kereszteződés közepén leszakadjon belőle egy darabka balra kanyarodó sáv is). Mivel csupán 15-17 mp-ig van szabad jelzés, ezért nappal rengeteg autó feltorlódik az egyenesen haladó sávban, és vár türelmesen sorára (a magamfajta balfékek néha 4-5 pirosat is benyelnek)... Kivéve a fent említett gerinctelen állatfajt, akik a jobbra kanyarodóból haladnak tovább egyenesen, hogy aztán a kereszteződés közepén, ahol a liget felé haladó sáv vesz egy enyhe kis ívet, minden teketória nélkül - az irányjelzőt csak azért használva, hogy a hülye szabályosan közlekedő időben, a csattanás előtt 0,23 másodperccel felismerje szándékát és fékezhessen - bevág a KRESZ-t betartó életképtelen autós elé. Itt aztán lehetne szépen csengő magyar forintokat szedni büntetés gyanánt, de sajnos már nem egyszer és nem kétszer ugyanezt a szabályok betartására felesküdött rendőrök is eljátszották... Asszem kellene már venni egy szakadt Moszkvicsot, aztán pofátlankodjon csak be a sávomba a sok bunkó... :)
Vagy Petőfi-híd pesti hídfő, a Ferenc körút kezdeténél lévő parkoló... Két sáv jobbra el a Boráros tér felé, két sáv egyenesen a körútra, a külső mellett pedig ott a parkolórész, egy darabig amolyan felfestetlen harmadik sávnyi szakasszal (nyilván a parkolni igyekvők miatt). Mikor feltorlódik a sor (néha akár a Boráros téri villamosegállóig is, ha nem tovább...), akkor az élelmes nyomorultja a jobbra kanyarodó belsős sávból továbbsuhan, hogy aztán az indexet kib... bocs, kirakva betolja a kocsi orrát az ismételten csak lúzernek definiálható magamfajták elé. És csak azért is fúrja és fúrja magát előre, és mindig van egy idióta (vagy nevezzük inkább megfáradt, az ilyenekre már csak legyintő jóembernek), aki beengedi.
Én azt hiszem a villamos elé valamiért nem tolnák így be magukat, ahogyan ijedten lapulnak egy hókotró mellett is.

joc 2008.05.25. 07:21:21

A Petőfi híd és környéke tényleg szintén jó terep az "ötletes" közlekedésre. Pest felé haladva általában a külső sáv lassabb. Ötletes versenyző bekéreckedik a belsőbe, majd a pesti oldalra érve elkezd indexelni, megáll a belső sávban, hogy engedjék ki a külsőbe, mert ő jobbra lekanyarodik. Típikusan 5-8 autót tud a manöverrel megelőzni.

A Boráross térnél a körúton említett parkolós manövert is többen alkalmazzák, néha azonban olyan autós is felbukkan jobbra a sor mellett, aki nem tolakodott, hanem a rakpart felöl (az épületek előtti 1 sávos útról) jött.

misikeeh 2008.05.25. 10:14:11

Kacsóh Pongrác úti felüljárónál zipp-zár elv? Hol élsz Zz_? Milyen KRESZ-t tanultál?
Egy ilyen azaz_féle sötét B-kategóriás állampolgár egy sárga Seattal próbálkozott pont a Kacsóh Pongrácnál - kormányrámhúzással, majd miután ez nem jött be, irányjelzővel, majd nagyon durva kormányrámhúzással. Ez se jött össze neki. Miért nem engedtem be? Mert pofátlankodó geci, aki 1 percért veszélyezteti a forgalom többi résztvevőjét. Tükörből láttam, hogy ugyanezt előadta pár méterrel feljebb a belsőből a középsőbe. De még ez se lett volna gond... talán beengedem, ha a szándékát nem egyből kormánymozdulatokkal, hanem az irányjelzővel kezdi jelezni. Ja egen, nem egyet villantva, hanem szépen bekapcsolva, majd a kanyarodósávban haladó járművek sebességét felvéve_türelmesen_várva, míg vki beengedi. Ennyi, ha már pofátlankodik, nemde?
Zipp-zár a lópisztolyt... az pl. útszűkületnél igen faszán működhet. pl Váci úton kifelé GE után. Ott igen, de nem a Kacsóh Pongrácnál.

Mikoyan 2008.05.25. 10:44:06

A kialakult vitához csak annyit, hogy engem pl. nem érdekel Azaz mit gondol a KRESZ-ről, én nem engedem be a tolkodókat, ha kell inkább nekimegyek. Néha fel vannak háborodva, de eddig az utsó pillanatban mind megállt. Hogy ha nem kényszerítesz hirtelen fékezésre neked van elsőbbséged??? Na és. Ki nem szarja le. Ha csattnunk majd bizonyítsd be, hogy szbályos voltál.

ritkan_tolakodo 2008.05.25. 10:51:13

Ime misikeeh a valódi büdös bunko élőben.
Az fajta szaros paraszt "igazságosztó" aki másnak betart es még büszke is rá...

Honnan a jó anyádbol tudod, hogy másnak miért sürgős?
Isten vagy vagy csak más agyába látsz ?

Nem csak ..hulye fasz vagy...pont olyan mint a valban tolakodók.

Baromarcú önkéntes rendőr...


Semmivel sem voltal kulomb...faszfej.

ritkan_tolakodo 2008.05.25. 10:52:59

Mikoyan a másik büdös paraszt aki szarik a KRESZ-re is..mint írja.

Mikoyan 2008.05.25. 10:56:01

Nem a KRESZ-re, hanem a bunkó tolakodókra:).

ritkan_tolakodo 2008.05.25. 11:02:08

HA egyszer joga van eléd bemenni a másiknak úgy, hogy nnem kényszerít semmi durvára.

Akkor a be nem engedése szerintem önkéntes rendőrködés...bunkoság és kész.

A másik szabályosan VAN ott a másik a sávban.
Szabályosan indexel és kéri a helyet.

Szóval aki mégsem engedi be, az minden félével indokolhatja ugyan, de attól még önző paraszt marad valójában...

köszönjük Emese · http://www.index.hu 2008.05.25. 13:08:06

Figyelem hosszú poszt, de aki vitatkozni akar, és nem csak idézeteket másolni, és ugyanazt papagályként visszamondogatni, annak talán érdemes elolvasni.

Akkor egy kis alapfokú szövegértelmezés a gyengébbek kedvéért:

Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.

Ez a tolakodók által oly sokat citált idézet. Ez azt jelenti az én értelmezésemben, hogy ha elegendő hely van számodra, hogy besorolj egy másik sávba, akkor ezt megteheted, ha ezzel másokat nem kényszerítesz hírtelen kormányzásra fékezésre. Ez rendben is van, ha így teszel szabályosan jársz el. Ha nincs elegendő hely számodra, hogy beférj akkor mit csinálsz? Nem sorolhatsz be, mivel akkor nekimennél a melletted lévőknek, vagy irányváltoztatásra , fékezésre kényszeríted. Pont ez az amit a szabály tilt.

Ekkor érdemes elővenni a 29-es paragrafust, amely még mindig életbe van, bár az itt álláspontjukat habzó szájjal védő tolakodók igyekeznek elfelejteni, és mint látható sikerült is nekik:
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) KÖTELES az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

Ételmezük ezt is a gyengébbek kedvéért. Ha abban a sávban tartózkodnak ahová be szeretnél sorolni tartózkodnak és nincs arra elegendő hely, akkor meg kell adnod az esőbbséget a másik sávban tartózkodóknak. Ergo te még csak nem is gondolhatnál arra, hogy besorolj, hiszen a másik sorban lévő autósoknak elsőbbsége van, és az emberbaráti szereteten kívül semmi okuk nincs arra, hogy beengedjenek. Itt van az a logikai bukfenc amiről ti megfeledkeztek. Ha szabályosan közlekednétek, akkor szépen el kellene elgednetek mindekit, akit a másik sávban tartózkodik, addig egy megfelelő rést nem találtok, ahová besorolva másokat nem akadályoztok, veszélyeztettek.

De erről ti láthatóan szerettek megfeledkezni, és mások elsőbbségét megkérdőjelezve toljátok be a kocsitok orrát, megsértve ezzel mások elsőbbséghez való jogát, amennyiben arról nem mond le önként. Ezek után adjatok hálát azoknak az autósoknak, akik ezt szívességet megteszik nektek, de mivel ez egy szívesség nem várhatjátok el mindekitől.

Aki a 29-es paragrafusról megefeledkezik annak javaslom menjen el újból KRESZ tanfolyamra, mert az értelmezésetek téves. Én 2x voltam tafolyamon, legutóbb fél éve motoros jogosítvány megszerzése céljából, de nekem ezt az értelmezést oktatták kétszer is. Szeretném látni azon autósiskolák nevét, ahol ezt oktatták nektek, bár szerintem nem az oktatókkal volt a probléma. :) Úgy látszik a 8 általános nem biztosít elegendő képzettséget ezen szabályok értelmezésére, emelni kellene minimum egy érettségire.

Végezetül egy reakció a pocskondiázóknak, személyeskedőnek az ő stílusukban, így talán megértik. Attól, hogy valaki nem mond le jogos elsőbbségéről még nem lesz bunkó, ellenben aki megsérti más elsőbbségét az 100x inkább nevezhető annak. A közértben is olyan sok a bukó vásárló, akik nem engedik udvariasan maguk elé a később érkezőket. :) Pontosan kedves ritkán_tolakodó, azaz ti vagytok azok akik "szartok a KRESZ"-re, és tesztek a más elsőbbségi jogára. Ezt azért elég vicces volt hallani a szádból. :) Ami még viccesebb az az, hogy nincs igazatok, de ennek ellenére még nektek áll feljebb. Mellesleg pont az ilyen sajátos KRESZ értelemzésű autósok miatt (akik csak a számukra kedvező szabályokat ismerik) fogok pályán motorozni, mert ilyen emberekre nem bízom az életem.

1 gondolat a zippzár elvről. A zippzározás ott hatékony, ahol mozgó lazán telített sorok vannak, hiszen ekkor ha a kér sort oldaltól összenyomnnánk, akkor kapnánk egy teli sort, ahol mindenki ugyanúgy haladhat tovább. Ha két tömött teli sort próbálnánk meg oldalról összenyomni, akkor kapnánk egy halom roncsot. Persze ez utóbbi a gyakorlatban nem ilyen drasztikus, de itt az egyet jobbról-egyet balról miatt marha lassan haladnak a sokok, míg ha csak egy sáv lenne, akkor ott folyamatosan lehetne haladni és nem kellene mindig meg-megállni a tolakodók miatt.

Részemről befejeztem a szélmalomharcot, mert úgy látom érvekkel nem tudtok reagálni az itt elhangzottakról, ugyanazt meg nem fogom még egyszer leírni a gyengébbek kedvéért. Na erre reagáljatok érdemben érvekkel, ellenérvekkel megcáfolva az itt elhangzottakat.

U.I.: úgy látszik a besorolási szabályok és értelmezésük is megérne egy posztot ezen a fórumon.

lucifer84 2008.05.25. 14:58:57

Kedves azaz véletlenül nem váltottál nick-et és véletlenül nem ritkán_tolakodó-ra? :)
Csak azért hogy "többen" mondjátok ua hülyeséget, bocs, sajátos szabályértelmezést.
Azt vegyétek észre hogy ti 1(2)-en mondtok vmit, és sokkal többen az ellenkezőjét. Hogy (sokadszorra) világos legyen a sorrend: Az egyeneshaladónak van elsőbbsége, PONT. Ha lemond róla és beenged vkit akkor annak úgy kell bejönnie hogy maximum csak kis irányváltásra/fékezésre kényszerítheti azt aki beengedte.

ritkan_tolakodo 2008.05.25. 15:50:24

Látom leesett végre a tantusz...
és szinte megértetted a lényeget.
Emesének még nem, de közelít ő is a jó megoldáshoz.

Már csak azt kell belátni, hogy a jobbra
mögöttem lévőnek:

nem kell semmiről lemondai, hanem valójában köteles beengedni! mert

azt megtehetem, hogy besorolok elé nyugisan mégha emiatt neki kicsit lassulnia is kell majd, mivel csak a hirtelen lassulásra kényszerítés tilos a sávváltáskor (elsőbbség meg adáskor)

Vagyis, ha még el tudok menni úgy, hogy mégnem kell a másiknak hirtelen mozdulattal védekezni, akkor még nem volt elsőbbségi helyzetben!

Az elsőbbséggel való élés jogához ugyanis olyan közel kell lennem, hogy már csak úgy tudnék előbb én el haladni, ha a másikat durván veszélyeztetném ezzel.

Ezért mehetek ki elé keresztbe, vagy be elé a másik sávba akkor ha ezzel csak zavarom, (enyhe manőverre kényszerül) de nem veszélyeztetem, mert ekkor még bőven van módja igazodni es elegedni.

Ezt a lehetőséget éppen a KRESZ adja a sávváltó kezébe, azt mondva ezzel, hogy

Emberek, azért, hogy a sávváltó (keresztező, kikakanyrodó) ne legyen sokáig kitéve a bizonytalnságnak, hogy eyg sürűbb forgalomban mikor lesz módja tovább haladni...

Könnyítek és megengedem nekik, hogy az amúgy elsőbbséggel bíró kárára is tovább haladhasson,
ezért az elsőbbség kezdeti határa az a pillanat amikortól már csak durva-hirtelen manőverrel tudná elkerülni az ütközést a másik járművel.

Addig tehát amíg egy finom manőver is elég a védekezéshez, addig nem áll be az elsőbbségi helyzet!

Valójában ezt mondja ki a fogalom meghatarozás.

Tehát sávváltáskor,
ha már nem elég a finom manőver a be engedéshez, akkor beállt az elsőbbség és nem kell be engedni.
ha elég egy gáz elvétel vagy enyhe fék akkor még nem állt be és el kell engedni.

Kereszteződésben ugyan ez van.
Ott mondjuk nem is szokás ennyire visítani, hogy "nem adta meg az elsőbbséget" ha valaki még átcsúszik keresztbe és emiatt lassulni kellett egy kicsit, bár ez is bosszantó.

A sávváltásnál nagyobb a visítás, mert itt ugye nem csak el megy előttem, hanem ott is marad. Ez az ami fáj sokaknak...

Pedig a helyzet ugyanaz elsőbbség szempontból !

Géza 2008.05.25. 19:56:05

hm, egyet nem ismertem eddig a 4ből, köszönöm a tippet :D

B.GY. 2008.05.25. 22:01:11

Érdekes,mikor a Kamazzal megyek nem húzza senki rám a kormányt.és nem ijesztget.Ha befér beengedem,de ha nem,akkor nem taposok a fékbe,azért hogy beférjen.

misikeeh 2008.05.26. 08:56:36

ritkan_tolakodo...
szerintem Ön_hölye :)

Mikoyan 2008.05.26. 11:10:42

Ritkan tolakodo. Ha neked lenne igazad, akkor előállhatna olyan helyzet, hogy egyszerre akarna mindenki sávot váltani, a másik sávban haladóknak pedig kötelező lenne beengedni őket. Ergo senki nem sorolna a neki megfelelő sávba, hanem abba, ahol a legrövidebb sor, aztán majd áttolakszik. Biztos remek lenne a közlekedés.

Majjom 2008.05.26. 11:58:45

Át kéne olvasni azt a kresz könyvet, a zavarás-akadályoztatás-veszélyeztetés résznél.
Abba, hogy mikor melyiket kell vigyelembe venni. Pld egy gyalogost nem "zavarhatsz" (enyhe irányváltás, lassítás vagy gyorsítás(!)) amikor megadod az elsöbbségét, de egy másik aitóval megteheted ezt.
Érdekes, érdemes átolvasni.

tehenke 2008.05.26. 12:02:19

Zavarás, akadályozás, veszélyeztetés. Ezt a hármat kell átolvasni a kreszkönyvben, és azt, hogy mikor melyiket szabad. Többet nem segítek.

Andesz 2008.05.26. 14:50:22

Tudjátok, miért nem haragszok az ilyen autósokra? Mert rájöttem, hogy miattuk én is gyorsabban haladok. Vegyük az egyik kommentelő által említett - általam is naponta használt 6-os főv.-i kivezető - M0 csomópontot. Én a 0-ra szeretnék feljutni, de nem az első balra kanyarodón Győr felé, hanem a másodikon, dél felé. Sokkal, de sokkal többen vannak, akik egyenesen mennének tovább Érd, valamint az M0 déli szakasza felé. Erre a nagy tömegre lenne 1 db sáv. Belegondoltam, hogy ha mindenki betartaná az előjelző táblán lévőket, akkor a jelenlegi cca. 500-800 méteres torlódás helyett kb. a duplája, megkockáztatom, közel a háromszorosa lenne. Ergo, jóval tovább tartana az araszolás.
Ugyanígy a buszsáv. Én nem használom, mert nem vagyok busszal, de kifejezetten örülök, ha mások kockáztatnak, mert legalább kevesebben vagyunk a torlódó sorban. :D
Egyébként a dzsipós fecók bekap6ják, mert magával a mentalitással marhára nem értek egyet. Sőt! Az egész országgal nem értek egyet. :(

kbence 2008.05.26. 18:48:16

Elöljáróban: nem szoktam tolakodni, sőt kimondottan rühellem azokat a tolakodó autósokat. Amennyire tőlem tellik, szívatom őket (tapadok az előttem menőre, ha betolja az orrát, kikerülöm), de sokat nem ér, mert két-három autóval mögöttem úgy is lesz valaki, aki beengedi őket. Ettől függetlenül, azt kell mondjam, azaz-nak igaza van a KRESZ értelmezésében. Sávváltásnál elsőbség megadása definícó szerint azt jelenti, hogy nem kényszeríted hirtelen fékezésre a másikat. No most, amikor öttel araszol egy kocsisor, ott a fékút egy méter max., tehát ha látványosan bőven fékúton kívül tolja be az orrát a delikvens, és te lekoccolod, akkor bizony te vagy a hunyó. Persze lehet, hogy másként, "objektíven" bírálják el az ilyen eseteket a rendőrök (lásd még teherautó vs. sávváltós poszt)- és az én igazságérzetem is ezt diktálná -, de azt látni kell, hogy a papírforma sajna a tolakodók oldalán áll.

vanabble 2008.05.27. 10:17:07

Szeretem látni, hogy a kommentelők 90%a milyen becsületesen közlekedik, sosem tolakodik, sosem hajt gyorsan,cserébe utál mindenkit aki nem veszi fel az ő tempóját.
Igen igen ő az aki miatt egy zöldön feleannyi ember tud átjutni,mint bécsben, mert akkor teszi egyesbe a verdát amikor már elhajtott az előtte várakozó.
Képtelen sávot váltrani,jobbra csak szigorúan hátranézve, tolatni csak kitekeredett felsőtestel.
Tisztelem a bátorságukat, hogy minden reggel kísértik a sorsukat,gyakorlatlanul beleülnek az autójukba,és már a Domusnál beállnak a sorba ami az M3-ra visz.Tegye azt, de ne utálja azokat akik képesek a biztonságos sávváltásra, és 40 perc sorbanállás helyett 3 perc alatt megtenni ugyanazt az utat.
Ha a többség normálisan tudna vezetni nem kellene bepofátlankodni, mert folyamatos lenne a haladás, egy olyan felhajtónál ahol semmi de semmi forgalmi ok nem gátolja meg hogy egyenletesen kb 50-60 nal menjen a sor, csak azok az amatőrök akik 20-30al próbálják bevenni a "hajtűkanyart, és képtelenek normálisan sávot váltani ,ha a Kacsóh Pongrác felé szeretne menni.

bigben 2008.05.27. 11:06:59

nem olvastam végig a kommenteket, elnézést, ha olyat írok, ami már volt: a 3-as ötlet hülyeség. a Komjáditól a híd felé kamera nézi a buszsávot, és működik is. néhány kollégám megszívta már.

Zz_ 2008.05.27. 13:18:26

Kedves vanabble!

Ha a többség nem lenne az általat leírt "béna birka" akkor te sem 3 perc alatt jutnál át a fent említett csomóponton. Ott szopatnátok egymást ti nagyonügyes nagyonélelmes nagyon vezetnitudó sofőrök és mivel az ember az ember a fizika meg az ami, jóval több baleset lenne.
De sajnos vagy szerencsére ez nem lesz így úgyhogy örülj mert te 3 perc alatt oldod meg továbbra is a feladatot.

vanabble 2008.05.27. 13:24:59

Zz_

legyen 10, ha halad a sor, akkor senki nem kezd el tolakodni...csak akkor ha szemmel láthatóan azért nem halad senki mert a mazsik feltartják a forgalmat.

Zz_ 2008.05.27. 13:36:34

Ismerem a tata/mama hol a pedál jelenséget, DE azt hiszem az semmiképpen sem szándékos csak béna/lassú. A sunyi tolakodó viszont az és ezért utálatos.
Ha autópályán beérek egy kamiont +5km/h-val előző autót az zavar, de nem idegesít. Ha ugyanez előzés után nem megy vissza akkor már idegesít. De ha harmadikként rámérkezik Mr. Schumacher 200-al és dudál, villog az egyenesen vérlázít.
Nem tudom érted-e mire gondolok.

vanabble 2008.05.27. 14:01:04

Értem én.
A bénaság nem szándékos, nem is haragszom rájuk,neki is közlekedni kell, és a gyakorlatot is meg kell szerezni valahogy, de attól hogy SZABÁLYOSAN -ez fontos - kikerülöm öket, szerintem nem elítélendő.amúgy ugyanez igaz az újpesti rakpart végén is, ha szabályosan a sávom elfogyása után a sor elején landolok.
A Lánchídnál pl én is türelmesen kivárom a sorom, és nem a posztos rendőr miatt, hanem a záróvonal miatt.
Ez a lehetőség mindenki számára nyitott, csak élni kell vele, ha a teremtő azt szerette volna, hogy a Dómus után már ne legyen sávváltás, záróvonalat rajzolt volna gondolom.

Zz_ 2008.05.27. 18:58:13

Na ja, csak akkor a MOL kút felől nem mehetsz a körúton :-).
Én értem hogy szabad bejönni, bekéredszkedni de ez csak akkor megy ha a nagytöbbség nem ezt csinálja. És nem a "dinamikusan" bejövők miatt torpan meg a sor, de megtorpan és csak a várakozók sora nő!

bungyika 2008.05.28. 09:01:44

A Petőfi hidi "pofátlankodáshoz" persze annyit, hogy mivel nap, mint nap arra jártam, amíg le nem zárták, hogy a zöld-pardonról balra bekanyarodva még egyetlen egyszer sem engedtek be a lekanyarodó sávban araszolgatók. Kénytelen voltam csurorogni folyamatos indexelés mellett, de soha senki nem engedett be! Ez 9 év tapasztalata! Ugyanakkor nem jut eszébe senkinek, hogy amióta komoly lámpaerdőt csináltak ott nagyobb a dugó, mint annak előtte. A Margithíd előtt a rakparton is rendszeres a dugó, és ott is megy a "döngölök előre" játék. A görkori pályáig áll a sor, de a cabrióban ülő kopasz és szilikonos csaja vágtat, és akkor is bepofátlankodik, ha Te nem akarod. A hajóállomásokhoz kiépítettek lámpát, elvégre a túristáknak napont 2x használniuk kell :), de a Margithidi káoszt nem tudják egy lámpával megoldani... Minden reggel röhögök, amikor a rakpartot "Árvizveszályes területként" kitáblázzák. Ebből a pénzből a lámpa is elkészülhetne.

azaz 2008.05.28. 09:33:13

Nos engem anyazo barataim...

Megszuletett az Orszagos Kozlekedes Biztonsagi Tanacs allasfoglalasa az elsobbseg kontra enyhen eroszakos besorolas kerdesben. ime:


Kérdés...

3. Ha az általam jelzett sávváltásnál...a mar varakozo... autósok hosszabb ideig nem engednek be, akkor mi a helyes eljárás, inkább erőszakosan, egy kisebb ütközés kockázatát is felvállalva meg kell kísérelni a sávváltást, vagy esetlegesen egy sokkal komolyabb balesetveszélyt felvállalva az autópálya külső sávjában állva kivárni ameddig egy megfelelően előzékeny(illetve szabálytisztelő) autó érkezik a leállósávban?


Válasz...

IV. Ön írta azt a lehetőséget, hogy egy kisebb ütközés kockázatát felvállalva sorol a letérő gépkocsik közé. Felhívom figyelmét, hogy a közúti közlekedés során másokat hirtelen irányváltoztatásra kényszeríteni nem lehet, ezzel közlekedési balesetet idézhet elő, ezáltal ez nem lehet helyes magatartás. Amennyiben az adott helyzetben mégis ütközés történik – és Ön hirtelen irányváltoztatásra nem kényszerít másokat – abban az esetben Ön nem tekinthető hibásnak, ellenkező esetben az Ön felelőssége is megállapítható.

azaz 2008.05.28. 09:35:58

A "betolakadasrol" ha nem akarnak beengedni...
Ime a hivatalos allasfoglalas!

Az engem fikazoknak...sajnos NEKEM volt igazam...bocsika.


"IV. Ön írta azt a lehetőséget, hogy egy kisebb ütközés kockázatát felvállalva sorol a letérő gépkocsik közé. Felhívom figyelmét, hogy a közúti közlekedés során másokat hirtelen irányváltoztatásra kényszeríteni nem lehet, ezzel közlekedési balesetet idézhet elő, ezáltal ez nem lehet helyes magatartás. Amennyiben az adott helyzetben mégis ütközés történik – és Ön hirtelen irányváltoztatásra nem kényszerít másokat – abban az esetben Ön nem tekinthető hibásnak, ellenkező esetben az Ön felelőssége is megállapítható."

Zz_ 2008.05.28. 09:50:51

Jó lett volna ha odaírod kinek a tollával ékeskedsz!
Persze jónak mondom :-/
Mellesleg továbbra sincs igazad...bocsika...

baci 2008.05.28. 14:14:31

Kedves azaz, ritkan_tolakodo
tobb neved nem jutt eszembe:))

nyugodtan irhatsz ugyanazon a neven, senki nem fog bantani a sok hulyesegert:)
de ne add fel:)) kitartas mint mondtak regen:)

ha bevagsz ele, valszinuleg iranyvaltozasra NEM kenyszerited, mert biztos nem fog kiugrani az utrol:) vagyis ez suket duma

de talan remlik valami a fektavrol...pl:)

vagy hogy a masik iranyvaltozs nelkul halad a savjaban, ergo kapasbol neki van elsob. barmenyit is indexelsz te, ami ugye mint tanitjak itt ott iranyvaltoztatasi SZANDEKODAT jelzed, es ez nem kotelezo a forgalomban reszt vevo mas kozlekedo reszere:)

Crom 2008.05.28. 18:59:46

A Petőfi hídnál lévő alsó rakparti lejáró mellett sok évig jártam el: hát elég gyalázatos hely dugó szempontjából és nem is csak a tolakodók miatt!


Számomra mint a Lágymányos felől egyenesen (felső rakparton) továbbhaladó számára először is egy külön balra kanyarodó sáv hiányzott de az nagyon!! A belső sávban akkor se lehetett rendesen haladni, ha éppen nem akart belőle betolakodni senki a jobb oldali, alsó rakpartra menőbe, hanem csak balra akart kanyarodni. Balra kanyarodó autóból viszont max. 2-3-nak sikerült áttuszkolnia magát egy zöldnél (mer' ez egy telizöldes a balra kanyarodási lehetőség, tehát szembe meg jönnek a zöld alatt), így irdatlan kocsisor torlódott fel az átjutók mögött.

Volt olyan reggel, hogy 20-25 percig tartott az út a Lágymányosi hídtól eddig a kereszteződésig, ami kb. 1 km-nyire lehet egymástól.

Egy legalább 2 autót magába foglaló balra kanyarodó sáv ezt mind simán megoldotta volna! Még hely is lett volna rá, ha egy kicsit lecsippentenek a jobb oldalt az egyébként teljesen felesleges járdából, illetve bal oldalt kicsit kevesebb közteret adnak egy bizonyos szórakozóhelynek.

De a külső sáv se volt jobb, mert az abban autózókat meg az alsó rakpartra levezető lámpa fogta meg, illetve néha a Petőfi-hídról keresztben érkezőket is akik (tisztelet a kivételnek!) igen sokszor beragadtak a kereszteződésbe blokkolva ezzel a teljes, mindkét irányú forgalmat.

Na ennyit a siránkozásról. Bár lehet, hogy ez már egy teljes topic témája lehetne, illetőleg talán megoldási javaslat az illetékeseknek. :-)

G 2008.05.29. 15:57:05

azaz nem arról kértél állásfoglalást, amiről szó van. ez téged jellemez, meg az is amit leírsz. ennyi, nézzél magadba, hátha látsz valamit még a nagy sötétségben az ilyenek miatt halnak meg ennyien az utakon f@sz












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása