Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sebességmérő utcai gyorsulási versenyhez

2008.05.27. 15:50 :: SilentSound

Egy érdekes esetre hívta fel Miklós a figyelmünket. Sebességmérőt azért szoktak kihelyezni az út szélére, hogy azzal figyelmeztessék a gyorshajtásra, valamint lassításra késztessék az autósokat. Budakalászon ez fordítva sült el, mert boldog-boldogtalan azzal szórakozik, hogy mennyire tud felgyorsítani az érintett szakaszon.
Imént írtam a budakalászi önkormányzatnak egy közlekedési ügyben, ha érdekesnek találod, rakd ki az oldara. ha válaszolnak értesítelek!



Tisztelt Műszaki Osztály,

nem biztos, hogy Önök az illetékesek az ügyben, ez esetben kérem továbbítsák levelemet az illetékes osztálynak.

A következő ügyben írok Önöknek: néhány (3-4) évvel ezelőtt a falu több pontján szereltek fel sebességmérő kijelzőket az autósok kordában tartására, többek közt a József Attila utcában is. Az első néhány hónapban a rendszer bevált, hatalmas fékcsikorgásokat lehetett egész nap hallani, ahogy a megijedt autósok - tartva a büntetéstől - lelassítottak 50 km/h-ra. Azonban az újdonság hamar megszokottá vált, kiderült, hogy a kijelzők képrögzítő eszközt nem tartalmaznak, így lassítás nélkül halad a forgalom.

Önmagában ez nem jelentene problémát, azonban az esti óráktól kezdve egészen hajnalig, de néha még napközben is egyes  utósok / gyorsasági motorosok a kihelyezett sebességmérő segítségével nézik meg, hogy gépük kilométerórája mennyit téved a végsebessége közelében. Ehhez ugye a legjobb helyszín a József Attila utca, mert a felüljáróról nekilendülve teljesen egyenes útszakaszon lehet gyorsulni. Többször láttam saját szememmel, hogy a kijelzőn 180-200-as értékek jelentek meg egy-egy feltuningolt autós sebességtesztjekor.

Említenem sem kell, hogy ekkora sebességnél mekkora egy esetleg bekövetkező baleset veszélye, de ami ennél még jobban zavar, hogy ekkora sebességnél mekkora motor és szélzaja van ezeknek az autóknak, meg sem említve, hogy ezen "utcai versenyautók" általában átépített kipufogórendszerrel vannak felvértezve, ami még tovább növeli a hangjukat.

Kérdésem/kérésem az lenne, hogy nem lehetne e megoldani, hogy legalább időnként egy-egy mérőautó beálljon a József Attila utcánál található mellékutcába, a kijelző alá, neadjisten egy fix fényképezőeszközt lehetne telepíteni a kijelző mellé. Ekkora sebességtúllépés ugye automatikus jogosítványbevonást von maga után, így elég gyorsan ki lehetne szűrni azt a 20-30 autóst, akik rendszeresen az utcát hiszik versenypályának.

Válaszukat előre is köszönöm!

131 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gravy_t 2008.05.27. 18:33:59

egyszerű a megoldás, kéremszépen.

egyik este kiballagtok vagy öten, leszerelitek a műszert, és elhelyezitek a polgármesteri hivatal ajtajában, hogy azért meglegyen. ha meg visszaszerelik, legközelebb el is viszitek.

Secnir 2008.05.27. 18:53:17

50-es táblánál a mérőóra írja ki a következőket:

0 -50 -ig : sebességjelzés 0-50-ig
50 -65 -ig : 30000
66 -80 -ig : 40000
81 -90 -ig : 60000
91 -100-ig : 90000
101-125-ig : 130000
126 felett : 300000

ha ezeket kiírná, korrektebb lenne :)


ha ezt kiírja, az korrektebb szvsz.

AP (törölt) 2008.05.27. 18:56:49

Ez a rendőrállamos írás nagyon gáz, az első két mérésnél normális hogy az oszlopon a mérő többet mutat, mert az autóban lévő egyre pontatlanabb, ahogy egyre gyorsabban mész.

Az egész nagy szigor egy vicc, majd minden nap meghal egy gyalogos a zebrán akit elütnek, a Q7-es Audik ugyanúgy tolnak le mint eddig, csak most már a kisember foshat a főúton, ha 70-el merészel menni a 60-as tábla helyett.
Ez ám a haladás!
A baleseteket így lehet megelőzni, táblákkal. Nem útépítéssel, meg vezetéstechnikai tréninggel, meg a piroslámpánál lapuló rendőrökkel. Dehogy. Tegyük ki a főútra a puszta közepére a hatvanat, aztán álljunk be mérni, hogy még az se haladhasson, aki amúgy akarna.
Még szerencse, hogy ilyen olcsó autót venni és üzembentartani, meg hogy a benzint is szinte ingyen adják. Ha nem így lenne, még elgondolkodnék, hogy kell-e nekem autó egyáltalán, amennyi anyagi áldozattal járna, a 60-as táblákért és a gödrös utakért cserébe.

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 19:12:40

hehehe.... álmodtok, ha azt hiszitek, hogy pontos értéket ír ki az a szar... Körülbelül 40-et teszteltem már országszerte 50-60-70 kmh-val ugyanazzal az autóval. A szórás +/- 10 -15 % volt. (magasabb sebességen ez akár 20 kmh csalást is jelenthet) Szóval felejtős. Ahol azt akarják, hogy jobban megijedj, ott beállítják úgy, hogy többet mutasson....

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 19:15:31

Desert:

"az ilyen mérők borzasztó pontatlanok. M7, érdi leejtő alján lévő pl legalább 10-el többet hazudik mint a valós sebességed, éppen ezért a kutyát se érdekli mit mutat."

De legalább lehet szőőőőőrnyülködni, hogy az az állat szuzukis előttem 80-nal ment bele... hűűű az mijjjen veszélyes és akasztófára vele....

zazie 2008.05.27. 19:19:44

nem egyedi a dolog. a kozeli bekasmegyer o-faluban a ket fo uton (kobanya es templom utca) hasonlo divat dívik. sebessegmero nincs , rendor nyomokban sem, csak a kocsikkal, motorokkal repeszto bolondok, na meg a szabadon maszkalo autotolvajok oromkodnek. kulon zavaro a kis utca a templom fele ahol az iskolaba igyekvok es vasanapokon a templomba ballagok setalnak. a templomba szinte belefuto utcacska nevet nem tudom de elkepeszto ami ott van. meg 1 szaros 30 as tablat sem raknak ki a zsernyakok, megjelenni pedig csak akkor tudnak ha a volt fobortonornel vendegek vannak pici rendoreim hol vagytok? valamire vartok? forradalomra ? vagy tapsra?

Desert 2008.05.27. 19:22:35

kb: ha az 80-at mutat, akkor 70-el ment bele. Ha mindezt a belső sávban teszi, akkor tényleg akasztófára vele :))

ma délelőtt egy szakadt góf poroszkált 80 körül a belsőben, úgy hogy közel-távol senki nem volt a külsőben. Mögé érek, várok, semmi. Villogok, elkezd mutogatni miközben majd kiesik az ablakon az istenbarma... Megelőztem jobbról és közben az érdi emelkedő tetején lévő táblán röhögtem amin mostanában az van kiirva, hogy jobbról előzni tilos. Hát anyádat, senki nem előzne jobbról, ha a sok agyalágyult ismerné a jobbra tarts szabályt.

Hasonlóan értelmes a másik aranyköpés: leállósávon állni veszélyes. Nem lenne az, ha az istenbarmai nem harmadik sávnak használnák...

bvz 2008.05.27. 19:24:54

aki"első"zik,az örüljön-életében ne történjen vele ennél nagyobb élmény!Dedós faszkalap.Első...első...hurrráááá,faszkalap,örüljél neki,ügyes vagy.Pancser.

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 19:35:19

Desert:

én a faluk elején lévőre gondoltam 50-es korlátozásnál...

bréniek 2008.05.27. 19:36:23

kamerát a dobozok fölé! a kurva anyját annak, aki itt méricskél.
remélem kihasználják majd az ilyen helyeket a magántraffipaxok!

Zoli 2008.05.27. 19:46:33

dzsedi 2008.05.27. 17:26:08
hol is van ez ponotsan meg kéne mérni a vasat mit megy végre :)

Szerintem egy GPS-sel pontosabban meg tudod mérni, de olyan területen próbálkozz, ahol engeélyezik.

hamisnero 2008.05.27. 19:46:59

a GPS képes mérni a sebességet is, azaz csak a kevéssé sikeres emberek mérik az útmelléki kétkezes kvarcórával a tempót. sikeres ember csöndben és lazán megy, élvezi a vezetést. akár 1-es suzukival is. ja, és pont annyi idő alatt ér oda, mint a tépős gyopár. nem az a lényeg, hogy mekkorát gyorsulsz egyenesben. hanem az, hogy tudod-e tartani a tempód (pl.: kanyarban, elindulsz-e a zöldlámpánál, tudsz-e ésszel előzni, látod-e, hogy két sáv van, ahelyett, hogy a belsőben araszolsz, stb.). hiába tiprod el a gyalogot, a következő lámpa még nem lesz zöldebb. ja és dudálásra sem. és csak addig rendőr az állam, amíg NEM az én kölkömet tapossák szét. mert ha igen, akkor jön a fogcsattogtatás, meg a drákói szigorakarás. akkor aztán mindenki követeli a halálbüntit, de amikor őt fényképezik le, mert kilencvennel rongyolt a faluban, akkor fel van háborodva. egyébként az, hogy egy szabályrendszer mennyire érzékenyen érinti az egyes embereket, megint nehezen értékelhető. pár ismerősöm fele életét becsukva töltötte. ez életvitelük része. és ha legközelebb mennek a mázsára, kapnak megint pár évet. de ettől azért nem kettyennek le. van, aki aki egy ötezres büntitől is magába száll. van aki szrja le a sokat is, mert nem gazdag, de nem is észlény, nem tanul. de ha csak pár hülye észre tér, talán kevesebb lesz a hulla.
egyébként meg aki kinnhagyja az indokolatlan lasító táblát (most a napokban vagy öt ilyet láttam, útépítésre hivatkozva, habár kész volt az út, és vasárnap volt, amikor az összes bitumenbajnok otthon héderel), azt perelni kell veszélyeztetésért.
csak elmélkedek: ha láttad, hogy bemértek, de nem állítottak meg, mi van, ha vissza mész a (figyelem, csak a nem fix, ideiglenes az útépítés címén kitett és kinnnfelejtett) tábláért, és eltünteted. Persze: NE LÁSSA SENKI, pláne ne a trafis társaság. vajon be tudják-e bizonyítani, hogy amikor bemértek, akkor még ott volt a tábla?

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 19:47:43

Jajaja.... kamerázzuk tele az országot, aztán majd elképedsz, mikor az interneten látod az asszonyt meg magadat a hálóban, mert az egyik kamera belátott :-)))

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 19:52:28

"sikeres ember csöndben és lazán megy, élvezi a vezetést. akár 1-es suzukival is. ja, és pont annyi idő alatt ér oda, mint a tépős gyopár."

A sikeres emberek Magyarországon nagy Audikkal járnak, és ők a leggyorsabbak az utakon....

ColT 2008.05.27. 19:55:08

1. Ha betartanák az emberek a szabályokat és nem száguldoznának, kevesebb baleset lenne és nem lenne objektív felelősség mert nem lenne rá szükség.

2. Én az első ilyenek kirakásakor megjósoltam hogy ha nem lesz benne kamera, akkor mindenki sebességmérésre fogja használni.

3. Ha (főleg falun) elveszik valakinek a jogsiját, az ugyanúgy autózik tovább. Főleg ha valami gengszterverdája / állami fejes haverja van.

4. Tényleg le kéne csukni azt akit n. alkalommal kapnak valami jobb (tehát nem 20-szal ment többel hanem pl. a sebesség 2x-esével) gyorshajtáson.

5. Amíg ilyen szarok az utak, néhol 50-nel is alig merek menni. Ja, persze az én autóm nem hitelre lett véve. Ja persze, azok tolnak le akik nyugodt szívvel basszák szét a hitelre vett csoda / céges vas futóművét.

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 19:59:12

"Használ a zérótolerancia" címmel múlt héten a Kisalföld jelentetett meg egy öles betűkkel a címlapon szereplő cikket. Ebben leírják, hogy a megye útjain kevesebb sérüléssel járó baleset történt, mint az előző év hasonló időszakában. A cikk közepén csak úgy szőr mentén, minden külön kommentár nélkül megemlítették, hogy a halálos balesetekből viszont több történt.

Tényleg használ a 0 tolerancia akkor. A sérültekből kevesebbet kell ellátni, a halottak temetését meg úgyis a család fizeti az állam helyett....

Szerintem ezek a közreadott statisztikák és cikkek csak PR célokat szolgálnak, a valósághoz meg semmi közük.

ColT 2008.05.27. 20:01:20

@közlekedési bűnöző : A valósághoz annak van köze amit látsz. Manapság olyan szintű félretjékoztatás van mindenben, hogy ember a talápn aki mögé tud nézni a dolgoknak.

Amúgy tetszik a nicked :-D

Desert 2008.05.27. 20:02:42

kb: ja, hogy falu elején. Akasztófára azokkal is, mindenkivel :)

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 20:07:20

CoIT:

Köszi! :-)
Némi alapja van a névválasztásnak. Persze azoknak a szemében, akik egész életükben annyit vezettek, mint én fél év alatt. Dehát ők vannak többségben, nekik kell tetszenie a szabályozásnak.

A kedvencem az egyik haverom, aki acsarkodva örvendezett, mikor bevezették az új büntetéseket, mert annyi barom van az utakon. Aztán egyik nap úgy hozta a sors, hogy a szomszéd faluban (ahol 30-as korlátozás van végig) mögé értem és bemértem az órámmal, hogy 60-nal ment végig. A falu végén felhívtam, hogy adja le a jogsiját a rendőrségen, mert most követett el tudatosan 100%-os gyorshajtást...

GPS droid 2008.05.27. 20:07:30

ha nincs gyorsulás vagy lassulás, akkor 0.3kmph sebesség pontossággal képes megmérni jó vétel esetén. erről ennyit. az a droid, akik ezekben a hülye mérőkben bízik. Én láttam olyat is, ami 40-nél villogott, hogy "LASSÍTS, 50!"... Hát basszák meg.

Aki pedig a magántraffikban leli örömét az vegyen inkább gumibotot és dugja fel magának.

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 20:09:09

A magántraffi lesz az igazi pénzbehajtás. Ahhoz képest a mostani rendőrségi csak kismiska....

Maestro 2008.05.27. 20:58:07

ez egy következmények nélküli ország.

EBEUSS (törölt) 2008.05.27. 21:00:51

Már indulok is Budakalászra végsebességet mérni! :)

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 21:05:14

Dehogyis... ez az ország csak néhányak számára következmények nélküli. A többségnek súlyos következményekkel kell számolni, még akkor is ha csak autóba ült...

palánta 2008.05.27. 21:08:02

Sajnos az lesz amit közlekedési barátunk jósól, miszerint a magán trafi az megint szívás lesz.

Mint a bp-i fizetős parkolás. Havonta 4 millió a kerületnek, a többi az üzemeltető zsebébe (kb 26 millió). A közölt adatok nem valósak, de az arány talán az.

Trafiknál hasonló lesz...csak azt felfoghatjuk adónak is. gyorsabban mész, mint 30, akkor fizess...és miért 30? mert mindenhova az fog kerülni, ahol nem feltünő...véleményem szerint.

Pedro 2008.05.27. 21:11:00

drágáim, az, hogy a km óra többet mutat, az pszichológia. minél gyorsabban mész, annál nagyobbat csal, hadd higgye a f@sz, milyen tökös gyerek (hadd mondja "hú wazze, 180-nal nyomtam", a valóság azonban kb. 160 kmph). ez olyan mint a f@szméret.

hamisnero 2008.05.27. 21:15:37

a magántraffipax (na jó, önkormányzati), az annyi, mint ha visszaállítanák a helyi földesúr pallosjogát (ideértve a ius primae noctis kérdését is).
más: a nagy audi nem feltétlen a sikeres ember jele, inkább a túlkompenzálásé (mert jó autó óccsobbé is van, oszt azé fizeteee naggyon, me lássák, kiráj vagyol). a kompenzálási kényszer - és magunk szuperegójának a külvilág felé való folyamatos erőltetett kommunikációja, ideértve a külsőségeket is - pedig a bennünk levő frusztrált kisfiú jegye. bár nyilván a túlkompenzált barom könnyen frusztálja az egyébként valójában sikeres (nem = vastag) embereket. akik ezek után bizonyítani akarnak. és ezek (is) akkor esetleg ezerrel gázolnak a zebrán. ez helyi jelenség, kicsit odébb (tood, AMARRA) - volt némi alkalmam megtapasztalni - a józan ész és a szabály dönt. reverzibilis

Vladimir Harkonnen 2008.05.27. 21:39:44

dark future · www.andocsek.hu 2008.05.27. 17:33:07
dB korlátozást nem lehetne kitalálni? Ugyanúgy mérhetnék a kipufogó(k) zajszintjét műszaki és/vagy zöldkártyás vizsgán (meg időnként az utak mentén, mobil mérőállomással), mint a CO-t.

Tudom, költői a kérdés, én pl. szgk. kategóriában eleve nem engedélyeznék többet 100LE/tonnánál. Az ennél erősebb járgányokat csak versenypályán lehetne használni, mert normál közúti forgalomba tök fölöslegesek és veszélyesek.

Akkor az asszony 2.0-ás scenic-jét már le kellene adni! 124 LE, és nem egészen 1200 Kg!
Hát nem egy sport autó!

911 Turbo 2008.05.27. 21:44:28

300-400LE -nél gyengébb kocsikat nem kéne az utakra engedni, csak feltartják az embert. V8-V12 esetleg kompromisszumként a Porsche 6 hengerese de csak turbóval . Aki lassan vagy szabályosan akar közlekedni vagy erre van ideje az mennyen a versenypályára .

közlekedési bűnöző 2008.05.27. 21:47:29

911 Turbo:

én alapvetően szeretném, ha így lenne.... :-)

Balage85 2008.05.27. 21:48:44

Itt a 70-esen is van egy Kelenföldnél, az önkormányzat rakta ki, de csak 2 számjegyet ír ki, tehát 100 fölött kiakad :) Próbáltam és semmit se írt ki akkor :) Mondjuk már 50nél villog, amikor 70-el lehet menni... :)

András · http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&ll=47.453166,18.942854&spn=0.005107,0.009978&z=17 2008.05.27. 21:49:54

Egyetlen egy megoldás van ezeknek a lassítására, az, amit a budaörsi dekattlony-ikea-madarastecsó parkolójánál alkalmaztak.

Van egy kb 300-400 m (igen, kb pont negyed mérföld)hosszú egyenes szakasz BP felé egyirányú, kétsávos, a térképen a pályával párhuzamos út, jobbra egyir.
A fehérvár felőli végénél pár hete elhelyeztek egy fekvőrendért, 20 centi széles, és 6-8 cm magas, baromi meredek.
Tuti, hogy kedves seggfej kúlgyerekek gyorsulgattak ott, na ennek vége.

Minden zebra elé fekvőrendőrt, de olyat, ami szarrá töri a futóművet 40 es tempó fölött. Megelőzné a gyerekgázolásokat. Tutira.

Desert 2008.05.27. 21:54:14

"Az ennél erősebb járgányokat csak versenypályán lehetne használni, mert normál közúti forgalomba tök fölöslegesek és veszélyesek."

ez akkora hülyeség, hogy durran...
országúton, előzésnél éppenhogy a biztonságot szolgálja, hogy csak néhány másodpercig vagy a szembe sávban és nem fél percet.

SS Camaro 2008.05.27. 21:56:32

Imadom olvasni a sok Trabantost, hogy mennyire utaljak akiknek 100 LE folott van a kocsija..:)))))) Bezzeg nekik is fol van ragasztva a garazsaik falara az alom sportkocsi az alom p..nakkal..;)) Csak hat van akiknek az alom valora valik, es van akiknek meg nem. (mert hat ugye az ember azert vesz sportkocsit ha megtudja engedni maganak, hogy elvezze amit az nyujtani tud. Es az nem 60mph at 20sec. ugye.;))

BOB 2008.05.27. 22:05:01

Pedro: nemcsak olyan, mint a f@szméret, hanem van közöttük egy fordított arényosság is...

aqweren 2008.05.27. 22:12:02

Nekem ez eszembe sem jutott hogy ezeket erre is lehet használni...

off: én látom rosszul vagy hőségben tényleg mindenki egy kicsit szarabbul vezet?

Goyo 2008.05.27. 22:23:12

Amennyiben a műszer hitelesítettve van, akkor egyszerűen be kell állni mellé kamerával / fényképezővel és az eredményt elküldeni a rendőröknek ajánlva. Kötelesek hivatalból elindítani az eljárást.
Elvileg.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.27. 22:26:16

Már el sem olvasom a kommenteket, minden cikk ugyanarról szól. Hogy veszi a jogot bárki, hogy mások életét veszélyeztesse? Nem számít sem zéró tolerancia, sem magasabb büntetés. Mi kell még? Ma megint zebrán gázoltak egy kislányt. Térjetek végre észhez!

maflás!! 2008.05.27. 23:13:41

"elözésnél a biztonságot szolgálja.." ez a kedvenc kidumálom-dumám..micsoda überfaszság..aki evvel menegeti magát,mert többszázlóerös kirakatautója van,az egy lúzer..mintha bazmeg egésznap a kurva kocsidban basznád a rezet,egésznap elözgetve azt a pár kocsit-aki lassabb a megengedettnél..a megengedettnél meg ne menj gyorsabban,vagy menj-ölj meg valakit-aztán rohadj meg a sitten..és akkor gratulálhatsz magadnak,milyen MENŐ-geci voltál.Biztonságot AZ szolgálja,ha nem száguldozol-se 70lóerövel,se 300zal,barom..ne evvel takarózz.Ha nem előzgetnél mindenkit,avval is a biztonságot szolgálod-és nem avval,mennyi idöt töltesz a szembejövő sávban.Ne jaszkarizz a szaroddal-senkit nem érdekel,tartsd be a kurva törvényt,amíg nem Te hozod,majd ha Te írod a törvényeket,akkor menőzhetsz,bár szintén kurvára senkit nem fog érdekelni.

Matesz 2008.05.27. 23:14:39

Kérdezem én... Mennyibe került a több év alatt kihelyezett sebességmérő műszer az utak mentén? (Ami nem használható semmire, mert nincs benne kamera...) Mennyibe kerülnek a rendőrség által vásárolt traffipaxok? (Mennyibe fognak kerülni a később induló magán-traffipaxok?) Mennyibe kerül az a töménytelen mennyiségű közlekedési rendőr, aki az utakon van és egyetlen célja a pénz kivétele az emberek zsebéből? (Ha másért nem, az izzókészlet hiánya miatt...ami mondjuk xenonos autónál különösen lényeges alkatrész.) Mennyibe kerül mindez??? És mindezt a mi pénzünkön...

Nem lenne értelmesebb dolog ezt a töménytelen pénzt mondjuk arra költeni, hogy az emberek megtanuljanak autót vezetni? (Ne 20 óra vezetés után adjanak valaki kezébe jogosítványt úgy, hogy még kanyarodni se tud...) Nem lenne több értelme ezen a pénzen mindenki számára (akinek jogsija van) kötelezően előírt (ámde államilag támogatott) vezetéstechnikai kurzusokat tartani?

Szeretném jelezni: a valóságban a balesetek jelentős része nem azért történik, mert valaki gyorsan megy, hanem mert nem tud vezetni. Tessék az embereket megtanítani vezetni!!! Oké, így harmadára csökkenne a jogsik száma (így az autók száma és az állami bevételek mértke is) az országban, viszont 90%-kal csökkenne a balesetek száma. És ami nem lenne mindegy: fele annyi ingeynélő rendőrt kellene fenntartani a keservesen megkeresett pénzünk után fizetett adóból... na ez a nem mindegy...

zabszalma 2008.05.27. 23:19:29

András:
"Minden zebra elé fekvőrendőrt"
Itt az igazság..

És az miért úgy van a sebességmérő táblára kiírva, hogy pl.:

Az ön sebessége 57 Km/h

LASSÍTS!

Most akkor magázódunk, vagy tegeződünk??

Géza 2008.05.27. 23:33:16

volt egy ilyen mérő, nekem 35re is azt írta ki, hogy lassíts. Egyszer meguntam, mérges lettem, és kipróbáltam, 95nél is azt írta ki, hogy lassíts...
Természetesen több mint 3 hónapja történt és Németországban.
Vagy csak álmodtam, ki tudja.
Mindenesetre ökörség ezeket kirakni, csak felingerli az arra járókat

peugeot 2008.05.27. 23:39:01

Van egy ilyen vacak az Árpád Fejedelem útján is, az észak felé haladó oldalon. Konzekvensen 5 km/h-val mér kevesebbet a valóságosnál. Én nem vagyok gyorshajtó, így mindig megnyugszom, hogy a tábla szerint csak 55-tel megyek. :-p

Géza 2008.05.27. 23:43:26

"én pl. szgk. kategóriában eleve nem engedélyeznék többet 100LE/tonnánál. Az ennél erősebb járgányokat csak versenypályán lehetne használni"

Megint valami okos, aki suttyomban előz ki biharbasznád felsőn az útfelújítás miatt kinnhagyott 30-as tábláknál, amiket kénytelen vagyok betartani, mert a kúrmány, amire szavazott éppen a gyorshajtást akarja adóztatni

Géza 2008.05.27. 23:44:30

és persze gondolom ő sem szegett soha sebességhatárt...

Mackókoma 2008.05.27. 23:56:21

Gyorsulni? rendszámtáblával? ezek hülyék, már 5 évvel ezelőtt leszedtem rendszeresen, nemhogy most mikor mindenki erre pályázik. Ha nincs közelben rendőr motoros úgysem mennek az ember után.

hallode 2008.05.28. 00:06:14

gerlice, te nem gondolkoztál még el az ált. iskola elvégzésén? Ha már írni szeretnél, miért nem tanulsz meg?

-*- 2008.05.28. 00:18:38

"Minden zebra elé fekvőrendőrt, de olyat, ami szarrá töri a futóművet 40 es tempó fölött."

Más, hasonóan értelmes ötleted is van? Így is telerakták már a várost fekvőrendőrrel, teljesen feleslegesen. Ha neked nem elég, elmegyek az utcátokba, és ötméterenként csinálok neked egy tengelytörős fekvőrendőrt, aztán közlekedjél rajta te, de egész nap. Remélem, sem törvényhozó, sem közlekedési "szakember" nem vagy. Gondolkodni is kéne, nem csak szájkaratézni.

2Fast 2008.05.28. 00:35:21

"Tudom, költői a kérdés, én pl. szgk. kategóriában eleve nem engedélyeznék többet 100LE/tonnánál. Az ennél erősebb járgányokat csak versenypályán lehetne használni, mert normál közúti forgalomba tök fölöslegesek és veszélyesek." Na ennek a vadbaromnak is csak trabantja, vagy egy 126-os polskija van.... Get a life dude!

X 2008.05.28. 00:40:00

Mellesleg 30-al is bőven halálra lehet gázolni valakit, még 10-el is.

NEM AZ A MEGOLDÁS, hogy sebességkorlátozást rendelnek el minden zebra elé (ezt tervezik), hanem az, hogy KIKÉNYSZERÍTIK AZ ELSŐBBSÉG megadását.
Kurvára mindegy mennyivel megyek, el akarom engedni a gyalogot vagy nem. Mert ha el akarom, akkor figyelem a zebrákat és eleve lassítok, ha valaki közeledik. Sokan meg leszarják. Néhányan el is ütik őket.
Bűntessék meg azokat akik miatt a gyalogos elhárít(visszalép, megijed stb)! Veszélyeztetés simán áll, csak videofelvétel kell és nincs vita.

Mégegyszer. Sehol a világon ekkora ökörség nincs, hogy 30-al kell megközelíteni a zebrákat. Szerencsésebb országokban egyszerűen megtanulták: el kell engedni a gyalogost. Ez két külön dolog.

Magyar ember bűntetésből ért. Hát rajta. Lehet kamerázni, járkálni oda-vissza civil ruhában.
De ha ez tényleg beindul, akkor ne legyenek kivételek a tilos jelzésen áthaladó gyalogosok és a szabálytalanul átrohangálók sem!

danken 2008.05.28. 00:44:55

Én úgy vettem észre nem egészen pontosak, mert két helyen is ugyanannyival mentem és 5km/h különbség volt a kettő között, én nem látok olyan sok rosszat abban ha valaki gyorsabban megy főúton mint amennyivel lehet, csak ezt akkor tegye ha ehez hely is van, és igen nem árt azért ha erősebb autód van, nem kell 3 kamiont 10 km át követni

danken 2008.05.28. 00:49:28

2Fast, ezt a demagóg dumát, mert a 93 lóerős suzukival nem lehet 180-al ütközni? 306 lóerős mb-el is ugyanúgy lehet, embertől függ az egész

jakabos 2008.05.28. 00:57:18

Szerintem gyökérség a direkt pontatlanra tervezett és gyártott sebeségmérő! Majd azt én hadd tudjam már, hogy annyival megyek-e, vagy fölötte. Ha a repülés is így működne kurvasok lenne a légi baleset. :)
Megjegyzem, az én autómban viszonylag pontos a sebeségmérő (gps-hez képest) és hülyét kapok egyes 'németautósoktól', amikor 40-el kell miattuk végigmenni 1-1 szlalompályának kialakított, 'előzni lehetetlen' típusú településen! Ezeken a műszereken meg csak röhögök, mert olyanokat írnak ki néha... :)))

BoGyesz 2008.05.28. 01:05:22

Ez is röhej, hogy egy gyorshajtási bírságot így el lehet sumákolni. Jobb helyeken, mint pl nálunk úgy van, hogy az autó tulajdonosa kap egy levelet, hogy nyilatkozzon ki vezette az autót. Ha nem nyilatkozik, akkor ő kapja meg a bírságot. Ennyi. Nem lehet kimagyarázni.
Egyébként minden suli melletti utcában 40-es korlátozás van, fix trafival.

X 2008.05.28. 01:07:27

jakabos: gondolom az autógyártók védik magukat a perek hadától, mivel ha ugye csak mondjuk 5m kellett volna a megálláshoz és mondjuk 70-et mutatott de 77-el ment típusú balesetek károsultjai...

szóval jobb a biztonság. szándékos. triviálisan bizonyítja ezt, hogy a km számláló viszont halál pontos (gyári gumival, jó nyomással). tehát megcsinálták jól és direkt van a sebességmérő rész egy kicsit föléállítva

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.28. 01:11:59

X: Grazban egész városban 30...

De megjegyzem, a gyalogost el nem engedő ember tudja, hogy az ilyenből előbb utóbb halálos baleset lesz, és le se szarja, elfogadja a következményt, vigyázzon a gyengébb.

Az ilyen elfogadást eshetőleges szándéknak hívják.

Ha megvan és a következmény előidézésére alkalmas elkövetési magatartás is, akkor hiába vagy szerencsés, az bűncselekmény kísérlete.

Ha az ölés tekitetében van eshetőleges szándék az szerintem nem valamilyen közúti bűncselekmény, hiszen az ölés tekitetében az eshetőleges szándék annak nem lenne eleme, hanem emberölés kísérlete.

A kísérletet pedig úgy kell büntetni mint a befejezett bűncselekményt.

Az, hogy neked mindegy, hogy kit, mikor ölsz meg az sokkal veszélyesebb, mintha konkrét célhoz, személyhez kötődne a szándék, így bizony a büntetési tétel felső harmada is beleférne...

Aki a letöltendő szabadságvesztését tölti az bizony a büntetés ideje alatt nem fog senkit elgázolni.

silverwol 2008.05.28. 01:19:01

Szerintem tok egyszeru a megoldas: sutyiba ki kell tenni par fenykepezot, majd kiszabni a megerdemelt buntetest a gyorsan hajtokra. Azt hiszem ez hamar letorne a kedvuket...

X 2008.05.28. 01:22:34

TheElf: én egyetértek ebben. De csak arra próbáltam rámutatni, hogy az emberek elővigyázatossága, odafigyelése a gyalogosok elsőbbségére nem kötelező 0-24h max sebességtől függ. Ettől maximum (sok esetben) a gyalogos elhárítási lehetősége javul.
Én úgy látom, hogy a zebra előtt X méter 30-al 0-24h szabály csak bűntetés lenne mindenkinek és nem sokkal csökkentené a veszélyeket.
Ellenben egy kampány és nagy rendőri jelenlét (+bírságolás) tudatosítaná a sofőrökben azt, hogy mi a kötelességük.

Mert ha belátható helyen 50-el (sok helyen engedélyezett 60-70-el) megyek, az teljesen szabályos és megfelelő, ha közel-távol nincs gyalogos (és az látható is hogy nincs nem csak feltételezés).

De ha van akinek elsőbbséget kell adni, akkor sebességemmel jelzem, hogy elengedem. Ezt írja elő a kresz is. Ezt betartaná mindenki, nem lenne egy gázolás sem.

Viszont a nagy probléma, hogy a többség fejében az van, hogy a gyalogosnak szét kell néznie, meg várnia kell a lyukra, stb. Hát nincs ilyen. Maximum szívességből áll meg és integethet, hogy nem akar átmenni...

Aki miatt pedig rendszeresen frász jön a gyalogosokra, az nem alkalmas járművezetőnek.

2Fast 2008.05.28. 01:51:10

"danken" En nem a vegsebessegre hasznalom azt a nehanyszaz loeromet, hanem a gyorsulasra dude. Nagyon-nagyon ritkan lovom tul 150-en, es nem is erdekel mennyi a vegsebessegem. Sokkal elvezetesebb a lampatol-lampaig. Csodas dolog nezni mikor a remult izgalmadban a dubla 3"-es kipufogombol kitoro 450 loeros duborgestol valo elkabulastol magadhoz tersz, sebessegvaltod utan kapkodva utanam loholsz, hogy a kovetkezo lampanal ha szerencsed van ujra ateld azt erzest. Hat nem csodallatos?;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.28. 02:08:22

Az erősebb (faszhosszabbító) autók tulajdonosainak üzenem, hogy igen, én is szeretnék egy jóféle sportkocsit, de attól még a szabályok sajnos ugyanúgy vonatkoznak rám is. Tehát azzal is 50 a lakott területi sebességhatár. És valszeg betartanám, mert van annyi agyam, hogy tudom hogy nem az én lassításomra, hanem biztonsági okokból találták ki + mert nem szeretem ha a rendőrök büntetgetnek.

Szóval ha van egy sok 100LE-s autóm, akkor azzal nem mindig a végsebesség közelében kell közlekedni. Lehet a szabályokat betartva is. Tudjátok van a kis pöcs, aki veri magát a kocsijára, és ugrál hogy ő itt a valaki és türelmetlenkedik, meg vannak akik tudnak nagy arc nélkül is élni és nyugodtan közlekedni, akkor is ha 500LE van a segge alatt :-)

Érdekes hogy általában azok ugrálnak az objektív feleősség ellen akik amúgy szarnak a kreszre és a jó tempójú haladással jönnek ha arról van szó hogy be kéne tartani a sebességhatárt. Eddig ugye ők annyival mentek amennyivel akartak, és ha nem csaptak el senkit, akkor nem lehetett velük semmit csinálni. Nem ők vezettek. Állítólag az autó olyan mint a barátnő, azt sem adom köcsön...

A jó tempó - pl itt Pécsett ha 50-nel megyek, a 6-os úton végig tudok menni úgy, hogy végig zöldem van. Akkor meg minek menjek 60-70-nel? Így nem baszogat a rendőr.
(Bár baszogat, csak nem gyorshajtásért.)

Aki meg szabálytalankodik, tolakodik, veszélyes helzetbe hoz másokat, gyorshajt (nem 50 helyett 55 hanem mondjuk 70) az üssön csak el egy jó füstös purdét, aztán verjék jól meg. Meg is érdemlik!


Rendőrség - ezek meg sz@rjanak sünt, ugyanis tényleg nem traffizni kellene, hanem a szabálytalankodókat megállítani és jól bevinni. De hát ezek csak a világítás felkapcsolásának elfelejtéséért tudják az embereket baszogatni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.28. 02:09:23

Helyreigazítás : faszhosszabbító autó abban az esetben az, ha a tulajdonosa annak használja. Ha lenne egy M3 BMW-m (az az álom) akkor sem verném magam hogy én vagyok a király.

X 2008.05.28. 02:15:32

ColT: az Üllőin meg 70-80-al lehet végigmenni egy lámpával :D

Mellesleg "faszhosszabbító". Frusztrált élete lehet, aki egy autót annak képzel :D
Sok esetben az erős autó az előny. Azzal is lehet úgy közlekedni, mint egy gyengével - ugyanakkor a gyengével az életben nem gyorsítasz fel megmentendő egy szar előzést például.

Előfordul, hogy a fék, a kormány nem ment meg egy helyzetet. Ekkor jöhet a gáz. És kurvára nem mindegy mi történik, ha megnyomja az ember...

Jó példa az előzés is, mikor az előzött kitalálja, hogy előzni akar. Gyenge kocsival lehúzódsz, fékezel és reménykedsz. Erőssel meg gáz és ő észre sem vette mit csinált. Maximum szidja a gyorshajtókat :DDDD

X 2008.05.28. 02:18:32

Ja és az sem előnytelen, hogy az embert nem érdekli, hogy van emelkedő Anna-hegynél vagy az M7-esen, esetleg a 2-es főúti szerpentinen... Észre sem veszed ugyanis.
Ja igen... Maximum annyit, hogy sok a belső sávba beragadt szerencsétlenkedő.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.28. 02:24:32

És én meg csak suhanok, csendben - kívül, Massive Attack:Karmacoma - belül. És mosolygok, mert jó így nekem. Jegyezzétek meg: suhanni jó. Mindenkinek :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.28. 02:26:00

" ColT 2008.05.28. 02:09:23
Helyreigazítás : faszhosszabbító autó abban az esetben az, ha a tulajdonosa annak használja. Ha lenne egy M3 BMW-m (az az álom) akkor sem verném magam hogy én vagyok a király. "

Nem, mi? XD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.28. 02:43:36

Jellemtől függ. Aki kis pöcs, az sok pénztől és jó kocsitól is az marad.

Amúgy meg ha rendesen vezetnek az emberek, akkor az előzőt elengedik. Ha engem előznek - mindegy hogy jobb autó-e, (bár a 16 éves Escortomnál nem sok minden rosszab, még ha tipptopp is a kocsi) elengedem, hadd menjen ha akar.

GiXXXer 2008.05.28. 05:34:13

Én GPS-el teszteltem egypár ilyet, és mind csal, a legjobban az tetszett, amelyik lefelé csal, tehát mész 54-el, és 50-et mutat. Te jóhiszeműen ráállsz a mutató szerinti mondjuk 54-55-re, és hoppá, az már 60, már érik a 30.000-res csekk... :P (Fülöpjakabon)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.28. 05:48:57

Hú ebből mekkora pénzbehajtás lesz atokon a helyeken... :-(

Evileg ezek a szarok nincsenek kalibrálva... Akkor viszont hogy lehet oda kamerát tenni?

OK hogy támogatom a szigorításokat, de ha zéró tolerancia errefele, akkor a yard is játsszon tisztességesen.

Dzsoki 2008.05.28. 07:00:44

Bele kéne építeni a traffipaxot a sebességmérő kütyübe.

Jól meg lehetne szivatni a sok barmot, aki poénból elkezd gyorsítani.

Sőt a magántraffipaxosoknak is ideális hely lehetne a sebességmérők környéke. :)

lassan járj 2008.05.28. 07:01:50

Éjszaka a versenyző kedvű emberszabásúak örömére ki lehet készíteni az út közepére egy talicskát, amit 50-nel időben észrevesz, és ki tud kerülni. 200-zal nem biztos, hogy sikerül. Esetleg egy tekegolyót, vagy bármi hasonlót.

Cinikus 2008.05.28. 07:21:20

Én simán felmarnám az utat 1 méter szélesen az ilyen gyorsulós helyeken úgy 1-4 centi mélyen attól függően hogy ott épp 100 vagy csak 30 a megengedett sebesség.
Olcsó megoldás, még ki is lehet táblázni hogy burkolati hiba, viszont 100 felett garantáltan rommá töri a futóművet.

A faszkalapok lassan jrnak 2008.05.28. 07:21:49

Tele van a tököm ezzel a rinyálással. Úgy látszik ma már az a sikkes ha bő nyállal nyaltok a pénzéhes bandáknak. A sok tetü, aki nem szeret gyorsan menni menjen lovon, szekéren, riksán vagy amin akar. A "minden szabályt betartok", meg "csukjuk le aki nem" mögött a kisstílű nyomorparaszt rosszindulatú faszkalapok állnak 20 lóerős szuzukikkal kalapban. Ha nem bírjátok a nyomást a közlekedésben ott a tömegjárat, kapaszkodjatok fel és nézzetek onnan kifelé a pingponglambda szemeitekkel !

Hablabda 2008.05.28. 07:27:35

Van benne valami. Halkan megjegyzem : a mostanában divatos zebrán gázolásokat nem gyorshajtók követik el. Hanem olyan emberkék akik valahogy jogosítványhoz jutottak. Na ezeket biztos felkoncolnám.

Kazimír 2008.05.28. 07:52:00

Egy korábbi felvetésre: A száguldozó motoros a műszaki vizsga előtt szépen visszarakja az eredeti kipuffogót, vagy a tompítót, vagy tudomisén, és máris megfelel minden zajszint előírásnak. Utána persze újra leveszi, mert azzal "nem húz a gép"..

Lassan egyébként térképet kell készítenem és satírozni azokat az utcákat, utakat, ahova nem merészkedhetek kerékpárral a száguldozók miatt, ha kedves az életem. Pedig csak egy kisvárosról van szó.

bungyika 2008.05.28. 07:53:12

50 méterre lakom az említett kijelzőtől. Ti akik "cikizitek" a levelet, nem tudjátok, hogy milyen az, amikor 90-el megy a 12 tonnás buillencs, vagy a Cora busz. A hülye "kiher..élt" kipuffogóval rendelkező motorosektól éa autósoktól nem lehet aludni, mert a folyamatos sebességváltás hangját lehet hallani, amikor fordul a körforgalomban, hogy újra örömködjön. Egy öreg "Hondás" legfőbb játéka ez. A satufékről, és a kipörgetésről már nem is beszélek. Szóval csak azoknak is szeretném a tudomására hozni, akik nem tudják, hogy a levél miről szól, hogy az említett József Attila utca egy kb 8 m széles úttest és sűrűn lakott családi házas övezet. Jelentős kamion, busz, és szgk forgalommal. Mivel kb 1 km egyenes van itt lehet vágtázni, aki meg ott lakik az "dögöljön meg"...

mizie 2008.05.28. 08:00:01

amúgy 1-2 fekvő rendőr azonnal megoldaná a problémát

Kazimír 2008.05.28. 08:06:40

"lassan járj 2008.05.28. 07:01:50"

Én a jávorszarvast ajánlom, ugyanis gázoláskor a hosszú lábai miatt nem a hűtőn landol a teste, hanem a szélvédőn.

Sandokan66 2008.05.28. 08:12:45

"A faszkalapok lassan jrnak" -nak. Talan a velemenyeddel kerdezzuk meg a most Bonyhadon elutott kislany szuleit... Vajon Ok is egyetertenek? (A kerdes koltoi.)

TAXI 2008.05.28. 08:15:41

Addig szépé jó, hogy itt mindenki leoltja azokat, akik mást mernek írni/gondolni, mint ő maga...
Nem azt mondom, hogy minden sarkon legyen rendőr, mert az nem kivitelezhető, másrészt pedig "hülyeség". Városban az 50 km/h már szinte csak a gyalogosokra vonatkozik, mert mindenki legalább 70 km/h-val rongyol mindenhol. Szerencsére nekem nem okoz túl nagy gondot a KRESZ megértése, és alkalmazása. A legnagyobb sebességem városban max. 70-volt, mert mentem a forgalommal. Most a szerencsétlen "frissjogsisapucimellettemülős" emberke először megijed, mert ő jóhiszeműenn menne 50-nel, de mindenki letolja az útról. Erről ennyit.
Mellesleg van szerencsém erősebb autókkal is közlekedni (250LE+), de csodák csodájára haakarom, akkor megerőltetés nélkül be utudom tartani a sebességhatárokat, max.10-15%-os eltéréssel.(Városban 20%) Autópályán nem nagyon száguldoztam eddig 150-nél többel, egyedül akkor, amikor pestre kellett vinnem a barátnőmet a kórházba, de akkor is max. 180 volt a vége, de az autó bírta volna a 250-260-at is, de ha nem muszály, akkor nem "tesztelem"

Ha valaki nagyon száguldozni akar, és sok a pénze, akkor annak bártan ajánlom a Hungaroringet, ami potom 4000 Euróért kibérelhető egy teljes napra, ellátó személyzettel együtt. Sok hülye sokra megy...

zoli 2008.05.28. 08:20:23

"A sok tetü, aki nem szeret gyorsan menni menjen lovon,..."

Én inkább ezt írtam volna: a sok tetü, aki nem tisztel másokat és a szabályokat, az rohadjon a börtönben, lehetőleg még azelőtt, hogy valakit halálra gázolna az utakon.

GC (törölt) 2008.05.28. 08:26:53

dark future 2008.05.27. 17:33:07

Tudom, költői a kérdés, én pl. szgk. kategóriában eleve nem engedélyeznék többet 100LE/tonnánál. Az ennél erősebb járgányokat csak versenypályán lehetne használni, mert normál közúti forgalomba tök fölöslegesek és veszélyesek.


Miért nem lehet egyszerűen gyárilag leszabályozni a magyarországra behozott, összeszerelt, stb autók végsebességét? Műszaki vizsga, ott leszabályozzák, és csak olyan autó mehet ki a forgalomba, amin elvégezték a módosítást. Tudom hogy lehetetlen, és megkerülhető, de nagyon sok baleset, illetve panasz elkerülhető lenne.
Idéztem a 100Le/tonna értéket. Ez sok. Mindegyik személyautóba elég a 100Le. Egy 2,5 tonnás jármű, ha van benne 250Le, akkor lazán megy 200-at. Ezzel nem oldódik meg semmi.

Sandokan66 2008.05.28. 08:39:07

En nem ertek egyet a leszabalyozassal. Szerintem egy Impreza-val is lehet normalisan kozlekedni, meg egy Maruti-val is eletveszelyesen. Nem a geptol fugg. Nemetorszagban meg van olyan szakasz a palyan ahol nincs korlatozas, azzal mi lenne? Vinni kellene egy papirt, hogy hello en szoktam jarni odakint szoval nekem hagyjak meg az automat? Szerintem ez nem jarhato ut. Mindamellett valamit ki kellene talalni, mert ami most az utakon van az nem allapot. En elso lepeskent a civil rendorautokat vezetnem be, kameraval. Amikor a csikossal mennek, akkor nagy a rend, aztan ha elfordul a sarkon a yard, akkor rogton vissza ketto padlogaz...

Zoli 2008.05.28. 08:39:58

" Miért nem lehet egyszerűen gyárilag leszabályozni a magyarországra behozott, összeszerelt, stb autók végsebességét? "

Ne büntessük azokat, akik nem érdemlik meg. Inkább szedjük ki azokat a forgalomból, akik nem oda valók.

DEGEC 2008.05.28. 08:47:42

en is teszteltem mar, de teljesen mast mutatott a kmer oram, a gps, es a sebessegmero is.

ex-dr. vuk 2008.05.28. 09:05:01

@ A faszkalapok lassan jrnak 2008.05.28. 07:21:49

Hat... ha teged/csaladodat lapitja ki egy ilyen barom (mint pl. te), akkor ujra irj egy kommentet. Meglatjuk akkor mit irsz.

911 Turbo 2008.05.28. 12:17:35

Ezt a sok irigy faszt . Lekorlátozni azt kell aki nem tud legalább 200-at emelkedőn felfelé klímával menni . Aki lassan akar járni az gyalogoljon vagy üljön villamosra . Az autót azért találták ki hogy gyorsabban és kényelmesebben eljussál az uticélodhoz . A kolektív felelősség is meg a KRESZ is le van szarva. Majd amikor a rendőr meg a politikus betartja akkor kérjék számon rajtam . A rendszám könnyen leesik aztán nyugodtan fényképezzen a sok gyökér . Előre és hátra legyen kötelező a lézer blokkoló minden kocsiba.

bréniek 2008.05.28. 12:31:04

@TAXI nagyot tévedsz: ringet nem 4000 ojróért bérled ki egy napra. felesleges.
vannak nyílt pályanapok.

www.racingsystem.hu/hu/szolgaltatasok/autos_napok/
hungaroring.hu/hu/szolgaltatasaink/autosoknak/autos_napok

* 3 menetes bérlet 7.000 HUF
* 7 menetes bérlet 14.000 HUF
* 10 menetes bérlet 18.000 HUF

1 menet =/= 1 körrel ;)

na ennyit a 4000 ojróról ;)


bár belátom J.A. utca valóban olcsóbb, mint kimenni ringre.

423ft 2008.05.28. 16:02:40

Üdv.
A kihelyezett sebességmérők pontosak, mindegyik hatóságilag hitelesitve van. Az autók sebességmérőjét szándékosan csalnak, igy vannak beállyitav pontosan aamiatt mert ránézel az órára és látodd 55 el mész és akkor az még elmegy, ami ténylegesen csak 50:D

GPS elméletileg pontos asebbeséget mutat de csak ha egy ideig tartod a tempot. Viszont 2-3 km/h simán benne van, függ a GPS vétel erősségétől.

És még valami! A sok nyomorék hozzánemértő diszbuzi, felteszi ugye a 2 collal nagyobb alufelnijét. Már ezzel eleve akkorát fog csalni a km/h mint a ház. A nagyfelni okozta műszaki problémákat már nem is emlitven (szilentblokkok terheltsége stb)
.

ColT 2008.05.28. 16:58:50

@Faszkalapok lassan jrnak + többi hasonló szerencsétlen frusztrált kis pöcs :

Szeintetek nem fontosak a szabályok ill. nem sikeres az aki betartja - na akkor én sem tartom be jó? Csak én nem a kresz-re fogok szarni, hanem mondjuk a magántulajdonodra. Megyek 25 verőemberrel, betörök hozzád, megbaszom anyád / feleséged / lányod, rátok gyújtom a lakást. Tulajdnoképpen a szabályok (miszerint ez büntetendő) akár feleslegesnek is tekinthetők nem?

És kurvára nem vagyok ksstílű nyomorparaszt. Avag ha mi nyomorparasztok vgyunk akkor ti mik? Übermensch?
Gondolom adót sem fizettek, mert a törvények felett is álltok. Na az ilyeneknek kellene ebből az országból takarodni.

neo84 2008.05.28. 17:59:23

Szerintem azért, mert valaki alatt nem bálnamerci van, még lehet rendesen haladni. Havernak daewoo matiz van a s*gge alatt és pályán is, meg városban is jól megy. Persze nem úgy gyorsul, mint egy versenyautó a maga 0.8-as motorjával. Én 1.2es Corsával járok és nem tartom kispolszkinak a kocsimat, bár tény, hogy még ezt is csak hitelből tudtam megvenni, mert nem tudok milliókat félretenni, meg nem telik motortuningra, stb. Akinek telik, azt a büntetések nem fogják eltántorítani, viszont ha én alkalomadtán kicsit gyorsabban próbálok eljutni az üres úton az uticélomhoz, akkor hamar egy számomra épp megfizethetetlen csekkel találhatom szemben magam. Mennyit is írtál Lexon? 60 rongyot? Hát nekem még az is gondot okoz. De biztos vagyok benne, hogy annak a Kolompár Mercedesbenznek nem, aki nagymamám testvérét elütötte (minden csontja összetört, még a medence csontja is!). A rendőrség annyit mondott, hogy tehetünk feljelentést, de ő személy szerint nem javasolja, az elkövető családi hátterére való tekintettel... Na. Ezt nem oldja meg a zérótolerancia. Nem szigorításokat kell hozni és nem is fekvőrendőrrel kell telirakni az amúgy is KátyúCityként ismert fővárost, hanem rá kéne venni a döntéshozókat, hogy azokat szűresse ki a yarddal a forgalomból, akik 140ről csikorgót fékezve tolnak le az útról 70es táblánál, stb. Ja és mégegy kérdés: Azon az úton, ahol két sáv áll rendelkezésre és 70nel lehet menni mindkettőben, miért kellene kihúzódnom a belső sávból a külsőbe a következő helyzetben: Én előttem haladókkal megyek 70et a belsőben. A többi jármű megy 50-60nal a külsőben. Mögöttem jön a ZónaTaxi villogva 110el. És elemezzük ugyanezt a helyzetet úgy is, hogy én esetleg üres úton teszem ezt, figyelmen kívül hagyva a jobbra tartás szabályát, de a megengedett maximális sebességgel haladok (70). Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

TAXI 2008.05.28. 19:10:50

Bréniek, akkor meg menjen el a nyílt pályanapra, vagy az EVO NEO gyorsulásra, Hungarora, tök mindegy, de ne az úton élje ki, a gyerekszoba hiányát.

Neo84, Én úgy vagyok vele, ahol mindkét sávon együttes sebességgel haladhat a forgalom, akkor ott hajtok, ahol akarok, mert nem tudhatja senki, hogy esetlegesen melyik pillanatban akarok egy 90 fokos balt ejteni.

Moncsi 2008.05.31. 12:26:58

423ft!

Az, hogy váltóméret, mond neked valamit? Neeem? Akkor ez lesz a házi feladatod!

A díszbuzi, meg TE vagy, hacsak nem gyalog jársz, de mezítláb. Nekem ne divatozz a Deichmann-os leárazott cipőddel.

Ez a max 100 Le / autó meg nevetséges felvetés, a farokhosszabbítós dumát meg már ovis koromban kiröhögtem! Mindenki annyi lovat vegyen, amennyit tud etetni! A szabályok betartása pedig más kérdés, tulajdonképpen lehetetlen mindig és mindenhol szabályosan közlekedni!

TAXI 2008.05.31. 17:24:12

Moncsi, igazat kell, hogy adjak! Végre valaki, aki normális véleményen van a lovakkal szemben. Annyival kiegészíteném, hogy annyit vegyen, amennyit TUD, és Kezel biztonságosan!

Moncsi 2008.05.31. 19:37:45

neo84!

Miért mennek a külsőben 50-60-nal? Menjenek ott is 70-nel! Én persze toleráljam, hogy "ők" ott lassan szuttyognak, de "ők" egyből rázzák az öklüket, ha mondjuk 85-tel szlalomozok köztük... Ha mindenki 70-nel menne, nem lenne probléma, lemondanék a +15-ről, hidd el! Ezt már megfigyeltem az M7-esen is: ha nagyon sokan vannak, akkor a belsőben villog mögöttem, meg kinthagyja az indexét balra, hogy húzzak le, mert ő aztán nagyon siet, pedig előttem is pont 129-cel megy az egész sor, csak egy baj van: a középsőben mennek a 100-110-zel (DE MIÉRT???), tehát fékenem kellene, hogy oda átsoroljak... Hát egy lófaszt fogok lemenni, hogy utána ne tudjak visszajönni a belsőbe! A külsőben meg ugye teher-busz-maruti triumvirátus 80-nal!

B.GY. 2008.05.31. 23:20:29

Sziasztok!
423ft.Majdnem minden gumis weblapon van váltóméret táblázat,onnan megtudod nézni a házi feladatot amit Moncsi ajánlott:).Fellehet rakni 2"-al nagyobb felniket a kocsira peres gumival.Az igaz,hogy nem tesz jót a felninek az alacsony gumi.Belemész egy nagyobb kátyúba és kész.Nekem 116 lóerős a kocsim és 1170 kiló.Úgyhogy azt még megtarthatom:)

jani 2008.06.01. 16:44:01

nehéz eldönteni, miért ijenek az emberek. sok a feszültség annyi biztos. Egy jó tanács janitól: "vezetés előtt pihenjétek ki magatokat és alkoholtartalmú italokat ne fogyasszatok"












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása