Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lehet-e indokolt leállósávban haladni?

2008.05.28. 08:46 :: SilentSound

A címben szereplő kérdést nemrégiben már boncolgattuk, Jollytall pedig utána is járt egy kicsit a dolognak, ráadásul pont az érdi lehajtónál rendszeresen előforduló helyzet miatt. Bár az OBB elég részletesen kifejtette a véleményét, a megoldáshoz nem jutottunk sokkal közelebb. Még jó, hogy sok állami hivatal van, így mindig van kinek továbbpasszolni az ügyeket.
Olvasva a leállósávról szóló bejegyzéseket, gondoltam megosztom egy régi bánatomat. Leállósávot nem csak akkor vesznek igénybe szabálytalanul, amikor a haladó sávok telítettek, hanem az ellenkező esetben is, amikor éppen nem akarják a haladó sávban közlekedőket akadályozni lassú haladásukkal. Látszólag ez logikus, de Kresz szempontjából ugyanolyan szabálytalan. Mivel szabálytalankodni nem szeretnék. viszont megértem azok dühét is akik éppen az én szabályos közlekedésemet kifogásolják, gondoltam kikérem az Országos Balesetmegelőzési Bizottság véleményét hátha én gondolom rosszul.



Lent található a levelem és az arra kapott válasz. Talán ha többen olvassák és többen közlekedünk szabályosan, akkor az illetékesek is tesznek valamit, hogy az egészet kiváltó lehetetlen helyzet megoldódjon.

A levél:

Tisztelt Országos Balesetmegelőzési Bizottság!

A közelmúltban egy veszélyes és a közlekedési szabályok szempontjából érdekes közlekedési helyzetbe kerültem.

Az M7-es autópályán haladtam Budapesttől távolodóban Érd irányában. Az M0-ás hídja után több gépjármű, köztük sok tehergépkocsi, kamion érkezett az M0-s felöl és besorolásukat is segítendő én a belső sávba tértem át. Az érdi lehajtó előjelző táblájánál (egy bukkanó után) visszatértem a külső sávba, hogy majd az érdi lehajtónál rendben el tudjam hagyni a pályát. Ekkor vettem észre, hogy a leállósávban már ott, messze a lehajtótól, folyamatosan állnak gépjárművek, mivel az érdi lehajtóban erősen feltorlódott a forgalom. A sor végére, de még a sorban az adott helyre sem tudtam volna besorolni, mivel önmagában már előrébb voltam mint a sor vége, másrészt a besorolás hirtelen fékezéssel is járt volna, ami a mögöttem haladókat kéztette volna hirtelen fékezésre, irányváltásra és ezzel balesetveszélyt is okozott volna. Mindemellett ismereteim szerint a leállósávot közlekedésre, erre utasító rendőri jelzés hiányában, tilos is igénybe venni.

Az adott helyzetet én a szerintem egyetlen helyes és biztonságos módon oldottam meg, irányjelzőmet kitéve és fokozatosan lassítva haladtam tovább, majd annál a pontnál, ahol a leállósáv megszűnt és megkezdődött a lehajtósáv, megpróbáltam kisorolni. Mindennek az lett az eredménye, hogy a leállósávban "araszolók" már jóelőre látták közeledésemet és szándékomat, és mintegy "betolakodónak" nézve nem akartak beengedni, azt csak néhány autó elhaladta után sikerült megtennem, míg a mögöttem haladók nem kellően figyelve a forgalmi helyzetre csak nehezen álltak meg, és erős nemtetszésüknek adtak hangot (vészfékezés, hangjelzés). Ennek ellenére előrébb sem akartam menni, hiszen ezzel a szabályosan a lehajtósávban szabályosan várakozókat előztem volna le, amelyet legalább is udvariatlannak, de esetleg szabálytalannak is találtam volna.

Később, immár a lehajtóágon araszolva láttam további autósokat, akik a lehajtósávba való kihajtást nálamnál sokkal később (azaz több autót, köztük engem is, elhagyva) tették meg. Egy részük ezt a lehajtósáv szaggatott vonallal jelölt szakaszán, mások még annál is később, már a folyamatos felfestésen keresztül tették meg (ez utóbbi nyilván szabálytalan). Természetesen ezekben az esetekben is nehezen engedték be a lehajtósávban haladó autósok a "betolakodókat".

Mint azóta tájékozódtam, ez a közlekedési helyzet többször ismétlődik az adott útszakaszon a délutáni csúcsforgalomban, de nyilván máshol is előfordulhat.

Mindezek fényében a következő kérdésekre szeretnék választ kapni:

1. Az adott közlekedési helyzetben mi lett volna, illetve általánosan, mi a helyes magatartás?

2. Jogszerű-e ha autósok forgalmi okokból, közúti jelzések és rendőri intézkedés hiányában a leállósávot is igénybe veszik? Több hasonló esetben láttam rendőröket (igazságérzet alapján is helyesen) intézkedni, amikor a haladó sávok foglaltsága miatt, autósok a leállósávot vették igénybe a gyorsabb haladás érdekében (pl. M1-M7 közös bevezet? szakasza). Ugyan a két eset némileg eltér, ugyanakkor jogszabály tekintetében nem látok különbséget, mindkettő lényege, hogy forgalmi okokból szabad-e igénybevenni a leállósávot.

3. Ha az általam jelzett sávváltásnál, a leállósávban haladó, és onnan a lehajtósávba egy folyamatos vonalon (záróvonal?) átlépő autósok hosszabb ideig nem engednek be, akkor mi a helyes eljárás, inkább erőszakosan, egy kisebb ütközés kockázatát is felvállalva meg kell kísérelni a sávváltást, vagy esetlegesen egy sokkal komolyabb balesetveszélyt felvállalva az autópálya külső sávjában állva kivárni ameddig egy megfelelően előzékeny(illetve szabálytisztelő) autó érkezik a leállósávban?

4. Ha a jelzett helyzetben mindezek ellenére, esetlegesen ütközés történik akkor ki a hibás? Az adott autós aki ugyan folyamatosan és egyenesen haladt, ugyanakkor egy - véleményem szerint, - már önmagában is szabálytalan helyzetből éppen a folyamatos felfestést átlépve halad, vagy én?

5. Szabálytalan-e ha valaki ezt a sávváltást (külső sávból a lehajtó sávba) az adott helyzetben, nem az első adandó alkalommal (a lehajtósáv elején), hanem annál később, de még a szaggatott vonallal jelölt szakaszon teszi meg? Ugyanakkor köteles-e a leállósávban szabályosan haladó beengedni az így "előrefurakodó" autóst?

Mindamellett, hogy a fenti kérdéseimre várom szíves válaszukat, kérem, hogy abban is segítsenek, hogy egyrészt hosszabb távon a lehajtó átépítésével megszűnjön ez a balesetveszélyes állapot, másrészt, hogy addig is ilyen csúcsforgalom esetén legyen helyben megfelelő forgalomirányító rendőr, aki egyértelmű utasításokkal segít a balesetveszélyt csökkenteni. Válaszukat és intézkedésüket előre is megköszönve, maradok tisztelettel,

XY
És íme a válaszlevél:
Az Ön által, 2008. február 26-án osztályomra megküldött bejelentését, amelyben egy balesetveszélyes helyzetre hívja fel a figyelmet, megvizsgáltam, azzal kapcsolatosan az alábbiakról tájékoztatom:

I. A közúti közlekedés szabályairól szóló1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 37. § (4) bekezdése egyrészt kimondja, hogy „az autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos…” Fenti hivatkozásra, illetve az ön által tett magatartásra figyelemmel Ön nem követett el jogszabálysértést, amikor a lehajtósávra történő ráhajtáskor – tekintettel a kialakult forgalmi torlódásra – az autópálya külső sávjában megállt.

II. Fenti bekezdés másrészt kimondja, hogy „…műszaki okból megállni csak a leállósávon, illetőleg az útpadkán szabad, a járművet azonban onnan is mielőbb el kell távolítani. Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve a forgalomellenőrzés céljából történő megállást - tilos. A forgalomellenőrzés során használt járművet úgy kell elhelyezni, hogy az kellő távolságból észlelhető legyen.” Ebből a rendelkezésből következik az is, hogy a leállósávon közlekedni, azt forgalmi okból igénybe venni – erre utaló rendőri intézkedés hiányában - tilos.

III. Az Ön által jelzett szituációban, amikor a gépjárművek besorolását elősegítően a belső sávba sorolt, a közlekedés folytonosságát elősegítendő magatartást tanúsított, amennyiben ezt nem tette volna meg, akkor sem sértett volna semmilyen szabályt. Az autópálya elhagyása érdekében, amikor Ön a külső sávba visszatért és folyamatos lassítással, irányjelzés adásával közlekedett, helyesen járt el. Megjegyzem, a gyorsforgalmi utakon bekövetkező hasonló forgalmi helyzetekben az elakadásjelző használatát jobbnak tartom. Véleményem szerint addig indokolt ezt használni, amíg a külső sávban tartózkodik a jármű, és ezáltal hívja fel magára a figyelmet, annak érdekében, hogy a mögötte haladó járművezetők időben észleljék a szokatlan forgalmi helyzetet és ők is hasonlóképpen járjanak el.

IV. Ön írta azt a lehetőséget, hogy egy kisebb ütközés kockázatát felvállalva sorol a letérő gépkocsik közé. Felhívom figyelmét, hogy a közúti közlekedés során másokat hirtelen irányváltoztatásra kényszeríteni nem lehet, ezzel közlekedési balesetet idézhet elő, ezáltal ez nem lehet helyes magatartás. Amennyiben az adott helyzetben mégis ütközés történik – és Ön hirtelen irányváltoztatásra nem kényszerít másokat – abban az esetben Ön nem tekinthető hibásnak, ellenkező esetben az Ön felelőssége is megállapítható.

V. Az autópályát a lehajtósáv elején, az első adandó alkalommal kell elhagyni.

VI. A leállósávon közlekedni, azt forgalmi okból igénybe venni – erre utaló rendőri intézkedés hiányában – tilos, tehát az ott „közlekedő” járművezetőknek be kell engedniük a lehajtósávra szabályosan besoroló autósokat.

Fentiekre figyelemmel, tájékoztatom, hogy sajnos adódhatnak olyan közlekedési helyzetek, amelyekben nehéz megfelelő megoldást találni. Egyben megjegyzem azt is, hogy a leállósávban közlekedő autósok valószínűleg nem azért közlekedtek ott, mert nem ismerték a szabályokat, hanem mert nem akarták a forgalmat akadályozni. Ez alapján az ő magatartásuk is érthető, annak ellenére, hogy szabálytalanul közlekedtek.

Tájékoztatom, hogy információink szerint az Állami Autópálya Kezelő zrt. (ÁAK zrt.) előtt ismert az adott útszakasz forgalmi helyzete. Véleményem szerint ennek megoldása folyamatban van. Javasolom, hogy vegye fel a kapcsolatot az ÁAK zrt. –vel és jelezze feléjük is a felvetett problémát.

Megköszönöm, hogy felhívta a figyelmünket az említett balesetveszélyes helyzetre.

59 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2008.05.28. 09:05:15

első. jee.
az érdi lehajtó meg egy agyrém. főleg mikor a távolsági busz a STOP táblánál áll egy fél napot, hogy leszálljon ezer meg három másik ember ott, ahol NINCS is buszmegálló...
a STOP tánblát BTW át kéne rakni az észak felől érkezőknek, az kevesebb galibát okozna...
vagy ha nem is stop, de legalább macisajt.

Zoli 2008.05.28. 09:07:19

"A leállósávon közlekedni, azt forgalmi okból igénybe venni – erre utaló rendőri intézkedés hiányában – tilos, tehát az ott „közlekedő” járművezetőknek be kell engedniük a lehajtósávra szabályosan besoroló autósokat."

Akkor ez most némileg felbátorítja majd azokat, akik a sor elején akarnak befurakodni.

mad 2008.05.28. 09:10:43

"Egyben megjegyzem azt is, hogy a leállósávban közlekedő autósok valószínűleg nem azért közlekedtek ott, mert nem ismerték a szabályokat, hanem mert nem akarták a forgalmat akadályozni. Ez alapján az ő magatartásuk is érthető, annak ellenére, hogy szabálytalanul közlekedtek."

Ez a lényeg, ez van, aki már járt arra, tudja, hogy így megy. Megoldás nincs, de ez még mindig jobb, mintha a külső sávban torlódnának fel. Pont.

Terveüdekszi 2008.05.28. 09:11:53

Bocsánat az előitéletért: Szuzukid van?

Zoli 2008.05.28. 09:15:51

Terveüdekszi, kit kérdeztél? Mert ehhez elvileg autómárkának semmi köze ...

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2008.05.28. 09:19:20

Zoli: "elvileg"... :P

btw, mondom, annyit kene tenni, hogy meg kene szuntetni a STOP tablat az autopalyarol lehajtoknak es atrakni az eszak felol erkezoknek, torlodjanak azok. az kevesbe balesetveszelyes.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.05.28. 09:23:18

Aki az autópályán megáll a külsőben - nem a leállóban - az bizony komoly baleseti veszélyforrás. Index, vagy vészvillogó, egyremegy, ha az utánad jövő első autó benézi, akkor kész a tömegbaleset. A külső sávban állással (vicc) másokat veszélyeztetsz, úgy, mintha 130-al mennél városban a zebra előtt. (Végül is a sebességkülönbség ugyanannyi.)

Balesetet szabálytalanság árán is el szabad - el kell kerülni. Igenis ki KELL állni a leállósávba.

Ha meg elnézted, és túljutottál a sor végén, akkor pedig a balesetveszélyes helyzet megszüntetése miatt a sornak KELL téged beengednie. Szar ügy, tolakodók előnyben.

Kultúrember persze nem él vissza ezzel a helyzettel, vagy kiáll időben, vagy továbbmegy - kerül amibe kerül - és lehajt a következőnél.

Én pl. a két gyerekkel a hátam mögött meg nem állnék a külsőben kifelé indexelve! Ha 20 km a következő lehajtó, akkor sem. Nem bízom az életemet mások "kegyelmére", meg a mögöttem jövő reflexeire.

Ha egyedül vagyok, akkor sem. Valakinek el is kell tartania a családot.

Zoli 2008.05.28. 09:23:20

Egy pozitívum van ám itt azért: Jollytall UTÁNAJÁRT a dolognak, és elkezdett valamit.

Én és még jónéhányan itt csak bosszzúsan morgunk a rosszul kihelyezett táblákon, hülye szituációkon, de szerencsére van olyan is ,aki cselekszik. (még, ha nincs is hamar eredménye ) )

Tüzi 2008.05.28. 09:34:52

A válasz és az indok nagyon egyszerű. Tilos a leállósávban közlekedni. Gondolj bele, hogyan közelítik meg a baleset helyszínét, hogyan haladnak a megkülönböztető jelzéssel haladó járművek, ha a leállósávot eltorlaszolják előlük. Sosem tudhatod, miért jön ott egy mentő, tűzoltó vagy rendőrautó. Lehet, hogy pont a te gyermeked életét mennek megmenteni. Amúgy meg minél hamarabb célba érnek a mentőegységek, annál hamarabb indulhat meg a forgalom.

hokaukomuszika 2008.05.28. 09:44:19

én inkább a leállósávban "szabálytalankodok", minthogy picsánküldjön egy éppen kigyorsító böszme kamion!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.28. 09:49:06

Tüzi vagy nem járt még a kérdéses helyen, vagy csak nem akarja megérteni a helyzetet

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.05.28. 09:49:44

Át kellene építeni az egész lehajtót, hihetetlen szarul van megoldva egy sáv van pedig kétfelé lehet lehajtani a kanyar végén. Nincs 200m az egész lehajtó, miközben km-es sor szokot lenni délutánonként.

hokaukomuszika 2008.05.28. 09:52:47

@Tüzi! Igazad van, de itt mégsem. Ennél a résznél a mentő, tűzoltó többet vesztene a leállósávval. Menj el 1x arra és lásd a saját szemeddel. Ha mindenki szabályosan sorolna be és így torlódik fel a külső sáv akkor a megkülönböztető jelzést használó, leállósávban haladó bármi lényegében "zsákutcába" futna. Szerintem.

Lexon 2008.05.28. 10:01:39

Így kell ezt. Korrekt levélre korrekt válasz. Hol vagyunk már? Csak nem Európában?!
És Zolinak igaza van: végre valaki, aki nemcsak a száját jártatja, hanem elkezd valmit tenni is...

bamboo 2008.05.28. 10:09:15

csak 1, könyörgöm, csak 1 péntek délután (amikor amúgy is csak 60-70nel vagy még lassabban megy a sor) állja tele az érdi forgalom a külső sávot, rögtön intézi majd az illetékes e'tás, hogy le tuggyon jutni a balatonra éjfél előtt...

apci500 2008.05.28. 10:17:31

Ha a szélső sávban várakozik a kanyarodó sor, akkor a tirpákok a leállósávban tudnak furakodni és ott legalább meg lehet őket bírságolni. Persze nem fogják. Ez a helyzet naponta megesik az M5-ről az M0-ra felhajtva. Érdekes, hogy ott sosem a leállóban sorakozik a tömeg. Érdem miért? Rendőrt még nem láttam...

véleményem 2008.05.28. 10:17:34

Srácok, szerintem nem alehajtó az oka. egyszerűen a sok fukar csóró nem képes megvenni a matricát, és csak addig használja a pályát, amíg az ingyenes rész van. Miért nem megy a köcsögfajzat akkor a 7-es vagy a 6-os úton?
A megoldás, meg kell szüntetni az ingyenes autópálya szakaszokat, és a 0. kilómétertól fizetős legyen, ez hízlalná az államkasszát is. Érden, és a körzetében több tízezer ember lakik, akik tulajdonképpen ingyen veszik igénybe a pálya addig tartó szakaszát! Ezt kell megszüntetni!!!!!

Hivatásos beszólóművész 2008.05.28. 10:29:25

A posztolóról annyit, hogy tuti vmi vaskalapos bennszülött szuzukis!
Ezek azok a helyzetek, amikor nem a szabályokat kell nézni, hanem hagyni hogy az autósok maguktól oldják meg a dolgot, mert 10 sofőrre jut 1 kalapos, szemüveges szuzukis, mindössze.
Tipikus: itt mindenki szabálytalan meg hülye, meg a pokolra jut csak én nem! Persze te voltál az egyetlen szabályosan közlekedő, ugyanakkor te voltál adott szutiban az egyetlen aki a saját és más életét és/vagy biztonságát veszélyeztette.

De amúgy az a lehajtó tényleg gyilkos, nem is értem, hogy az okosok ezt hogyan gondolták ki oda!

DEGEC 2008.05.28. 10:31:29

1. nekem is az jutott eszembe hogy a level irojanak zold suzukija van. Engem ha egy hetig itnenek tuzes szivlapattal akkor se jutna eszembe hogy levelet irjak az Országos Balesetmegelőzési Bizottságnak, hogy milyen kalandjaim voltak es hogy helyesen jartam-e el.

2. nem hinnem, hogy azzal hogy irt egy levelet barmit is tett volna az ugy erdekeben, mert semmi sem fog valtozni.

3. itt minden lehetoseg szar, en a legjobbnak megis azt talalom, hogy a leallo savba kell beallni, nem pedig a lehajto elott benazni, hogy beenged e valaki vagy sem. En tuti betolakodonak titulalnam es csak azert sem engednem be, illtve ha latom hogy akadajozza a forgalmat beengednem de nem lenne oszinte a mosoly az arcomon.
4. ha dugo alakul ki a leallo savban attol a mento tuzolto meg el tud menni a a palyan. es szvsz az sokkal balesetveszelyesebb ha a palya kulso savjaban all a sor vege.
5. elakadasjelzo jo 5let, kulfoldon sok helyen hasznaljak.
6. Lehetne kitenni digitalis tabat ahol kiirnak hogy vigyazz mert dugo van, hogy fel tudjon keszulni az is aki ritkan jar arra vagy eloszor.
7. Osi roman szokas erden lakni:-PP en ezert nem koltoztem oda.

Cinikus 2008.05.28. 10:31:35

hát persze. hogy a kamionok megint a főutakat használják, mert az olcsóbb.

idióta.

hejesirasbalynok 2008.05.28. 10:32:31

Lexon 2008.05.28. 10:01:39
Így kell ezt. Korrekt levélre korrekt válasz. Hol vagyunk már? Csak nem Európában?!
És Zolinak igaza van: végre valaki, aki nemcsak a száját jártatja, hanem elkezd valmit tenni is...

majdnem európában!

A levél végén ott van hogy szóljon az ÁAK-nek, miért nem szól az OBB????

hokaukomuszika 2008.05.28. 10:33:02

@véleményem:

nekem, meg az a véleményem, hogy hülye vagy! látszik, hogy közöd nincs a dologhoz.
6-osra? 7-esre? Tudod te mi lenne akkor ott? Már most is "mókás".

hejesirasbalynok 2008.05.28. 10:34:36

egyetértek!

Mi jogon használja az érdi ingyen, a martonvásári pénzért az autópályát????

közlekedek 2008.05.28. 10:34:43

@véleményem
Egyes települések mellett nem véletlenül ingyenes az autópálya. Az az oka, hogy az átmenő autótömeg ne az egyszámjegyű főúton zúduljon be a városba, hanem kerülje meg az ingyenes szakaszon.

véleményem 2008.05.28. 10:36:54

hokauko... : baszki, minek ül a sok proletár kocsiba?? Ott a vonat és a busz, járjanak azzal. Az üzemanyagok árát is 2x vagy 3x emelném, akkor a sok tahó proli letenné az autóját!

DEGEC 2008.05.28. 10:38:09

az nagy hulyeseg lenne valoban ha fizetos lenne.
Szvsz a legjobb lenne ha bovitenenek a kihajton, vagy megoldanak hogy gyorsabban el tudjak hagyni a lehajtot az autosok.
de emig majdnem 30 evbe telik egy M0 megipiteni addig max posztolni lehet az ilyenekrol.

véleményem 2008.05.28. 10:44:12

Nem is szólva arról, míg az érdi ott pöcsörészik a leállósávban járó motorral, sokkal jobban szennyezi a környezetet, mint az aki egy huzamban leautózik Martonvásárra! ;)

DEGEC 2008.05.28. 10:45:35

véleményem 2008.05.28. 10:36:54

vicces vagy, szerinted a proli jokedveben autokazik ennyit?
vettel mar vonatberletet, bkv berlete, es helyi berletet? Valszeg meg mindig olcsobb az auto, plane ha elviszi a csaladjat is.
Es ha a sok proli taho, 2 millio ember aki nem minimalberre van bejelentve, akik toljak az orszag szekeret, nem tudna bemenni dolgozni, mi lenne a sok kocsoggel aki baszik fizetni adot, de TB meg ut meg minden szocialis juttatasra igenyt tart. A gyerekenek ki fizetne az etkeztetest az oviban?
Hidd el nem azert ul kocsiba hogy a plazaban kifestesse a kormet, hanem hogy napi 8-10 orat dolgozzon becsuletesen havi 100-120.000 ftert bazmeg.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.28. 10:46:15

hokaukomuszika: Tévedsz. A leállósáv a mentőnek, tűzoltónak kétféleképpen tud utat biztosítani.

1. A leállósávban halad a mentő, tűzoltó, a lehajtónál már messziről látod a tükörben, hogy jön, arról a 200 méterről szépen visszahúzódsz a szélső sávba, és utat engedsz neki, mert félrehúzódni kötelességed és a mentő sokat nyer azzal, hogy csak 200 méteren kell a félrehúzódásra várnia. És nem a teljes szakaszon.

2. A mentőnek, tűzoltónak a forgalmi sávokban is lehet úgy kellően széles utat biztosítani, hogy a leállósávra húzódsz, ha ott nem áll (vagy halad) egy sor és van helyed, az így kialakított szélesebb szabad útfelület a csoportosan érkező tűzoltónak MINDENKÉPPEN előnyös. Csak egy kis szakaszon kell ettől eltérni, és azt a 200 métert sem feltétlenül nehéz megtisztítani.

Gyakorlatban az első megoldás az esetek döntő többségében gyorsabb :)

Aszi 2008.05.28. 10:58:09

Hihetetlen, itt van egy normális, gondolkodó ember, aki megpróbált tenni valamit, erre itt lezöldszuzukisozzák.

Bunkók vagytok!

Láma 2008.05.28. 11:00:34

@hejesirasbalynok:

Ezaz, dögöljön meg a szomszéd tehene is... Gratulálok...

DEGEC 2008.05.28. 11:03:00

Aszi 2008.05.28. 10:58:09

Miert mit tett??????

max kevesebbet tudott passzianszozni aznap aki valaszolt neki.

Perillustris 2008.05.28. 11:08:19

"Szar ügy, tolakodók előnyben."

Pontosan igy gondolom en is. Mivel senki nem tudja eldonteni, hogy a lehajtosavba kanyarodni kivano ismeros vagy ismeretlen a kornyeken, vagy egyszeru taplo, ezert az egyetlen korrekt megoldas a beengedese.

Egyebkent szerintem is eleg jol meg lehetne gyorsitani az illetekesek intezkedeset, ha mindenki elkezdene ott a szabaly szerint kozlekedni.

Rocko- 2008.05.28. 12:39:23

"Tájékoztatom, hogy információink szerint az Állami Autópálya Kezelő zrt. (ÁAK zrt.) előtt ismert az adott útszakasz forgalmi helyzete. Véleményem szerint ennek megoldása folyamatban van. Javasolom, hogy vegye fel a kapcsolatot az ÁAK zrt. –vel és jelezze feléjük is a felvetett problémát."
nem várok semmi jót, nem hiszem, h építenének emiatt még plusz egy sávot.

Terveüdekszi 2008.05.28. 09:11:53
ez hol releváns?

Rocko- 2008.05.28. 12:45:16

véleményem 2008.05.28. 10:17:34
így van, szopjon csak az összes paraszt, ha már államilag beleadott a pénzbe.
na meg menjen mindneki a 6/7, mi? hadd legyen inkább ott dugó.

jollytall 2008.05.28. 13:39:14

Nincs zöld Suzukim. Pedig biztos jó autó az is. A szabály meg nem szín és embléma függő.

Egyébként nem is túlcsúszás vagy nem túlcsúszás kérdése. Én - a rendőrségi állásfoglalás ismeretében - most már következetesen a lehajtósáv legelején hajtok ki akár van sor akár nem. Mert ott és csak ott szabályos. Se korábban se később.

Egyébként nem gondolom, hogy valami nagyot tettem volna, de egyelőre erőmből ennyire tellett. Egyébként írtam az ÁAK-nak is. Kértem, hogy vagy itt Commentben reagáljanak, vagy nekem válaszoljanak (amit természetesen megosztok).

DEGEC 2008.05.28. 13:50:37

jollytall 2008.05.28. 13:39:14

akkor majd probalj meg beallni egy lesotetitett ablakos 7es ele.
torott kezzel szar vezetni.

2. ezexerint te meg soha eletedben nem vetettel a kresz ellen? egy sarga lampa vagy tilosban varakozas semmi nem volt meg soha?
recpect

Terveüdekszi 2008.05.28. 14:05:22

Zoli: A poszt íróját kérdeztem.

Annyi köze, hogy ilyen leveleket főleg ők szoktak írkálni. (Bocsánat ha valaki mégsem! ;-) )

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.05.28. 14:26:45

jollytall!

Ha beállt a sor már a lehajtónál, de Te a szabályos helyen kezdesz kisorolni:

1. Rábízod az életed (testi épséged, a kocsid épségét) a mögötted jövő reflexeire, meg a sorban állók jóindulatára. Én ebben az országban egyikben sem bíznék.

2. Magad vagy a baleseti veszélyforrás. Lehet, hogy a KRESZ szerint Neked lesz igazad, de a temetők tele vannak olyanokkal, akiknek a KRESZ szerint igaza volt.

Én vagy kiállnék a leállóban, vagy továbbmennék, de a külsőben megállni, indexet kiba...tenni... és várni, hogy nem lesz baj...háááát.

Te tudod.

A KRESZ lényege a balesetek, balesetveszélyes helyzetek megelőzése. Ha rossz a szabály, nem alkalmazom. Ahogy a szembeelőző elől lemenekülök a padkára, hiába nincs igaza a Kecsegnek.

Ráadásul a KRESZ önmaga alól mentesít azzal, hogy a baleset elkerülése érdekében engedi megszegni önmagát. (vagy akkor nem is engedi? :) )

proteam 2008.05.28. 14:36:12

DEGEC 2008.05.28. 13:50:37
Tudtommal a "sarga lampa" nem vétek a KRESZ ellen...pedig sokan úgy gondolják.

107! 2008.05.28. 14:54:57

Tök jó a levél, és az arra adott válasz is.
Nem hiszem, hogy valaha is kapott volna ott valaki csekket, azért mert beállt a sorba még ha leállósáv is. Sokkal kisebb a baleset veszély, mint ha a szélsőben várakozik az ember. Ami meg a mentőt, tűzoltót illeti kint a pályán (leszámítva a nullást) sokkal szélesebb hely van, mint bent a városban. Mindig lesz annyi, hogy elférjen még a 4000-s piros is. Persze ez nem azt jelenti, hogy korlátlanul leállósávozni kell, de a postban szereplő helyzet pont egy kivétel.

jollytall 2008.05.28. 14:56:02

"Rábízod az életed (testi épséged, a kocsid épségét) a mögötted jövő reflexeire,"
Igyekszem magamat nem a reflexeikre bízni, mert már jóelőre indexelek és szépen a saját tempómban lassítok.

"vagy tilosban varakozas semmi nem volt meg soha?"
Nem, még nem várakoztam tilosban (több mint 20 éve vezetek naponta), inkább megyek még két kört a háztömb körül, hiába kellemetlen. Nem vezetek akár egy pohár alkohol után, hiába tudnék biztonságosan. Stb.
Nyilván én is szoktam hibázni, de próbálom elkerülni.

107! 2008.05.28. 15:02:21

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.05.28. 14:26:45

Azért nem értek veled egyet mindenben!

"A KRESZ lényege a balesetek, balesetveszélyes helyzetek megelőzése. Ha rossz a szabály, nem alkalmazom."

A KRESZ-el nem egyetérteni kell, hanem betartani! Nem feltétlenül a törvény hibája ez a helyzet. Természetesen itt is, mint mindenhol máshol vannak joghézagok, de ezek még nem kell hogy felmentést adjanak bármi alól.
Szerintem itt indokolt lenne kirakni sebesség korlátozó táblát, vagy meghosszabbítani a kihajtó sávját. Ezt a részt elég jól szabályozza a KRESZ, csak itt nincsenek megteremtve a megfelelő feltételek. Azt meg törvénnyel nem lehet pótolni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.05.28. 15:13:48

107!

Márpedig ha a szabály betartása
balesetevszélybe sodor, nem alkalmazom. A kinnfelejtett táblát valóban nem tisztem mérlegelni.

Amúgy igyekszem betartani (mármint a KRESZ-t), és általában sikerül is, nagyobb arányban, mint sok autósnak. Csak épp nem mindenki tűri ezt könnyedén mögöttem :)

107! 2008.05.28. 15:25:47

Nem is kérdőjeleztem én ezt meg, csak abban az apró részben nem értek egyet veled.

Igazából öt liter festék, meg egy 80-as tábla megoldaná a balesetveszélyt. Nem kellene átépíteni semmit. Ha belelóg a sor a leállósávba, akkor legyen hosszabb a kanyarodó sáv. És ha ezek a manőverek veszélyeztetik a többi sáv forgalmát, akkor ott ne lehessen 130-al menni, csak nyolcvannal.
A KRESZ-ben vannak ilyen "menüpontok", csak itt nem alkalmazza az autópálya kezelője. Tehát nem a törvénnyel van a baj (itt)!

DEGEC 2008.05.28. 15:34:00

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 5letet tovabbfejlesztve, el kell menni a kov lehajtoig ott visszafordulni es a balaton felol lehajtani Erdnel.Es meg dugoban sem kell allni.

107! 2008.05.28. 15:35:39

Akinek van helyismerete!!! :-)

TH 2008.05.28. 16:02:51

Szerintem király levelet írt a szerző, és az OBB-s válasz is korrekt.
Az egyértelműen látszik, hogy a helyzetre nincs jó megoldás, de ha ebben a hatóságok figyelmét felhívják, az biztosan nem árthat.
Azon meg lehet vitatkozni napestig, hogy a törvény betűje legyen az erősebb (tilos a leállósávban haladni) vagy a józan ész (ne álljuk el a külső sávot, álljunk inkább a leállóban), konszenzusra nem lehet jutni. Én a magam részéről ez esetben a józan észre szavazok, mert ez segíti inkább a többi közlekedőt, és csökkenti a balesetveszélyt is.

kicsi79 2008.05.28. 19:16:28

véleményem 2008.05.28. 10:17:34 :

Menj Te a jó büdös p.csába! Költözz ki Érdre, és vegyél Te matricát 2 Km miatt! Az M0 körgyűrűn belül úgyis ingyenes. Vagy jobb lenne, ha az is fizetős lenne, és az összes kamion a városon át közlekedne, amelyik az M5-től tart az M1-ig? Gondolkozz kicsit, mielőtt ugatsz! Idióta!

Ismerem a helyet, érdi vagyok. Bár már elég ritkán járok arra, mert Törökbálinton keresztül dugó és sorbanállás nélkül pillanatok alatt be lehet jutni a városba. Csakhogy aki nem régóta lakik ott, nem ismeri az alternatív útvonalakat. Olyanok, mint a hétvégi vezetők...
Véletlenül sem próbálnak másfelé menni, csak mint a birkák mennek a másik hülye után. Egyébként tényleg a STOP-tábla áthelyezése, és a Bem téri lámpa áthangolása lenne a megoldás.

klaxonne 2008.05.28. 20:02:53

Emberek!

Mi a megoldás?

a) Elfogadás és alkalmazkodás
b) Változtatás

Személy szerint az a) verzió nem tetszik. Miért? Mert ha még igaz is, hogy N autós bunkó és tahó, és ezt elfogadom, mi több, alkalmazkodom a kialakult viszonyokhoz, akkor az N+2. autóstársam joggal fogja rólam azt mondani, hogy én lettem az N+1. bunkó és tahó.

Mit teszek tehát? Nem állok be a többi "alkalmazkodó" közé. Változtatok. Úgy, ahogy tudok, a saját eszközeimmel, de az értelmes kereteken belül maradva (nem leszek agresszív, és igyekszem azt is elkerülni, hogy velem szemben _fizikális_ agresszióval lépjenek fel). Ha ez az eszköz a jó példa mutatása, hát azzal. Ha az eszközöm a közlekedés többi résztvevőjével szembeni udvariasság, az ő emberi mivoltukna elfogadása - különös tekintettel a gyalogosokra, bicajosokra -, hát azzal. Ha pedig egy ilyen levél megírásával, hát azzal.

Lehet kövezni, lehet kritizálni, cáfolni, de ha így haladunk, az lesz a vége, hogy hamarosan nem marad N+2. autós...

klaxonne voltam

jollytall 2008.05.28. 21:07:32

Most jöttem haza a kérdéses úton. Annyi foganatja már volt a mai ÁAK levélnek, hogy a nagy táblára Érd előtt kitették, hogy "Leállósávon állni veszélyes" nagy színes rajzzal. Ebben a verzióban még nem láttam.
Persze ettől még nem oldottak meg semmit, de majd talán egyszer. Éljen az optimizmus.

joc 2008.05.28. 21:12:20

@véleményem 2008.05.28. 10:17:34

Valószínűleg semmi ismerete nincs arról, hogy Érd mekkora kiterjedésű, így arról sem, hogy az M7-ről 5-6 km eljutni a 7-es (régebben 70-es) útra. Akinek nincs matricája és le akar jutni a Balatonra elkerüli a részt.

X 2008.05.29. 00:49:30

Igen, az ingyenességgel csak azt érik el, hogy az eredetileg országos célú úthálózatot az elővárosi forgalom lebénítja...

Mellesleg: a külsőben kell sorban állni. Pont. Követési távolság. Pont. Kisorolás ott, ahol kezdődik a kanyarodósáv.

cso zsi 2008.05.29. 02:05:06

Autópályán Érd - Bp 12,8 km. ebből az M0-n túli szakasz 2,3 km.
Autópályán Gödöllő -Bp 17,3 km. M0-ig 2,3 km, a többi fizetős.
Ez adódik Bp formájából, ill az M0 déli részének különleges, néhol túlzott kerülőkkel a lakott területek miatt.
Miért is a kiváltság?

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.05.29. 08:50:53

A jó megoldás soha nem fog megszületni: szélesíteni a pályát és a hidat /ennyire azért már ismerjük kis országunkat, nem?/ egy sávnyit. Marad a két rossz közül valamelyik:
1. lejjebb viszik a kanyarodósáv kezdetét, és akkor nincs leállósáv.
2. kiraknak seb. korl. táblát, és marad a balesetveszélyes helyzet, éktelen dugókkal tarkítva.
Mivel impotens mindenki, akinek ennek a helyzetnek a kezelése lenne a feladata, én mindenképpen a második megoldásra tippelek, mert ez a legolcsóbb, és a legkevesebb gondolkodást igényli részükről. Kiraknak majd egy 60 km/h-s táblát, mert az van éppen raktáron, közvetlenül a "Leállósávon állni veszélyes" mellé-alá stb... Ők megoldották a gordiuszi csomót, a sok hülye meg sz..jon, ha már arra ette a fene jódolgában.

Manyizga (törölt) 2008.05.29. 19:21:49

Már csak azt nem értem, hogy miért nem az OBB ír levelet az Autópályakezelőnek? Miért tanácsolja azt a levélírónak, hogy tegye meg HELYETTE? Nem ez lenne a dolguk???

xdriverx 2008.06.02. 15:20:49

leállósáv vagy nem... pont ott sikerült koccannom: a leállósáv tele a lehajtani akaró barmokkal, 2-vel előttem meg lesatuzik a "betolakodó".. az előttem jövő teherautó 2cm-re meg is tudott állni mögötte, én sajnos nem (nem látszott, hogy miért fékez mekkorát...) persze félrehúzódni is esélytelen volt, mert tele a leállósáv... szóval most akkor ki a nagyobb barom: aki ott megy ahol nem szabadna, vagy az aki lesatuzik és bepofátlankodik? persze, én hibáztam követési távolság.. innentől csak a belső sávban megyek ott!

jollytall 2008.09.01. 21:01:34

És megjött az autopályakezelő válasza:

Tisztelt Címzett!


Ügyfélszolgálatunkhoz érkezett elektronikus megkeresését köszönettel fogadtuk, valamint tájékoztatjuk, hogy az Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakértője az Ön által feltett kérdésre a választ megadta, Társaságunk az abban foglaltakkal egyetért.


Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában engedélyezés alatt áll a csomópont átépítése, mely beruházás várhatóan 2009-ben valósulhat meg, és ezt követően a forgalmi szimulációs előrejelzések szerint a lehajtó ágon a főpályáig tartó sorok a csúcsforgalmi időszakokban is megszűnnek.


További balesetmentes közlekedést kívánunk!


Tisztelettel:

Gontar 2008.09.02. 14:34:11

Legalább vállaszoltak, ráadásul értelmesen is. :-D Respect.

Jobb későn, mint soha. :-D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása