Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kancsal lámpások országa

2008.06.03. 08:27 :: Kisikasa

Sokan úgy vannak vele, hogy a lényeg, ők lássanak valamit vezetés közben, minimál fénnyel poroszkálnak az utakon, aztán vagy motornak látszanak vagy észre sem lehet venni őket. Egy autónál nem csak az a lényeg, hogy működjön. Ha már útra kelünk vele, figyeljünk arra is, hogy biztosángosan elérjünk  B pontba anélkül, hogy a közlekedés többi résztvevőjének vérnyomása a megszokott háromszorosára emelkedne! Stewe irománya felveti a kérdést, a hanyagság hogy lehet elég ok arra, hogy veszélybe sodorjunk másokat és magunkat?
Ahogy gyűjtögetem a kilométereket az autómba hazánk göröngyös útjain, a sok fellelhető közlekedési gond közt egyértelműsíthető, hogy a kancsal lámpás köcsögök országa vagyunk.



Az autó világítás működését szerintem minimális számú autós ellenőrzi időnként. 10 autóból körülbelül 7- nek gondja van a világításával: vagy túl sok van vagy túl kevés, vagy kancsal, vagy egyáltalán semmi, vagy ködlámpával télen nyáron éjjel nappal. Rosszabb esetben a hátsó is égeti a mögöttes forgalom látóidegzetét. ( van aki a rossz hátsóvilit ezzel pótolja ... ááá ) A szabályok szigorodnak, bár - nem mintha hiányoznának - több rendőrt nem látni az utakon. Pedig az ilyen lámpa dolgokat IS büntetném keményen, akkor tán sikerülne elérni azt, hogy megnézze az ember a lámpáit időnként, neadjisten kicserélteti azokat ha kell.

Amíg nem fizet ki valaki egy ilyen picsaságra mondjuk 20ezret, soha az életben nem fogja megnézegetni, hogy ugyanmár világít-e. Legalábbis Magyarországon. Bár kétlem, hogy ha este megy, nem tűnik fel neki hogy valami nem oké.... De ebben se vagyok biztos :-)

A teherautósokra különösen pipa vagyok, akik ugye motorosnak tűnnek a vaksötétben, mignem aztán láthatóvá válik, hogy egy dög nagy tank jön szembe kancsalon. Nem csak az autósokra gondolok e problémakörben. A kivilágítatlan bicikliseket még jobban büntetném. Tekintve hogy Kínának hála a kerékpár világítás elöl hátul párszáz forintból megoldható. És esetleg nem csapom el az első kanyarban, miután előbukkan az A oszlopom mögül a marhája.

Lehet nem nagy szám ez az irományom, de mivel apró dolgok teszik jobbá a világot, úgy gondolom itt a helye.

57 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hokaukomuszika 2008.06.03. 08:30:48

Igazad van. A lámpa nélküli bringások felmenői nálam is sokat csuklanak!
Na megyek melózni...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.03. 08:39:03

lámpa nélküli bringás fúj. viszont a rendőr ne büntessen meg fényes nappal azért mert az egy mozdulattal feltehető lámpám nincs fennt. mert nappal minek kattintsam fel? hogy lelopják? ha tudom hogy hazaérek sötétedés előtt akkor minek is vigyem magammal a lámpákat bringával.

a kocsinál meg kötelezővé tenném mindenhol a lámpa használatát. ugyanis némely emberkék településről kijőve elfelejtik bekapcsolni. iletve szürkületkor a koszosszürke trabis még úgy gondolja nem kell mert látja még az utat városon belül.

a hibás világítósokat meg félreállítatnám a rendőrrel, adni neki egy 25.000-res csekket. ha 2 napon belül megjavíttatja a lámpát akkor csak 5000 a bünti pl. (helyszínen javításra már nem kötelezhetnek senkit, mert nem minden autóban cserélhető egy csavarhúzóval az izzó). féklámpát sem kezelném olyan szigorúan, mint rég (helyszíni csere, vagy otthagyni a kocsit), mert 3-ból 2 féklámpa még elég kell hogy legyen. nulla féklámpa meg már gáz, forgalmi helyből bevonás legalább.

Jefe 2008.06.03. 08:43:35

"A szabályok szigorodnak, bár - nem mintha hiányoznának - több rendőrt nem látni az utakon."

- pedig nagyon hiányoznak

ex-dr. vuk 2008.06.03. 08:47:18

Sajna manapsag nem divik ellenorizni a lampakat, a rendor meg leszarja... Igy aztan sok valtozas nem lesz.
En gyakran ellenorzom motoron, mert csak 1 lampa van elol es hatul is, ha az kieg akkor nem marad egy se :)

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.03. 08:47:38

én akkora lámpamániás vagyok, hogy még biciklin is nappal is égetem az elsőt, hátsót, hogy hamarabb (és egyáltalán) észrevegyenek :)

viszont szánom-bánom, de az autómban utólagos xenon van nem arra tervezett lámpában (hála az esti vezetéskor szembejövő fotontorpedóknak), de kipróbáltam és mentem magammal szembe, és (majdnem) teljesen oké. Ja, és ismerem a fényszóró magasságállító gombot :) Viszont egy golf/bora írtózatosan vakít ilyen felállásban :/

Péter 2008.06.03. 09:03:26

A legújabb autókat leszámítva azért kicserélhető bármelyik izzó, egyszerűen. A xenon is. Csupán nem olyan egyszerűen, mint egy I-es vagy II-es Golfnál.
Német kocsik előnyben, francia kocsik hátrányban. Viszont, ami probléma, az a cikkben is kihangsúlyozott, odafigyelés hiánya. A teherautósok, akik nap mint nap róják az utakat, nem szentelnek figyelmet a világításukra, holott egy kamion hátsólámpa javítása általában egyszerűbb, nincs elrejtve, elég hozzá egy csavarhúzó. Vagy csak ellenőrizni kell a dugaszt a vontató és a vontatmány között... A teherautósok egyébkéntis jobban értenek az ilyen hibák elhárításához, mint egy átlagos B-Corsa vezetője...

Rendőrök: ha valakinek nem ég valamelyik lámpája, félreállítani, durva hiba (pl. egyik hátsólámpa sem ég), bírságolni. Ha a tulaj azonnal kicseréli a helyszínen, a bírságot elengedni. Ha 3 napon belül bemutatja az autót, működő világítással, akkor mondjuk 5 ezer Ft. Ezen felül 25 ezres csekk...
Másik megoldás a műszaki érvényességének 1 hetes korlátozása. Persze, ha egyik féklámpája se ég, és csak a biztosíték ment ki, és kicseréli az emberünk, akkor ettől tekintsünk el.
Japán autókra jellemző a féklámpa ellenőrző LED. Minden fékezésnél világít, ha valamelyik izzó kiment. A biztosítékot nem tudom, hogy ellenőrzi-e.

Jefe 2008.06.03. 09:23:27

Hurrá Torpedó és Péter

Jó az ötlet, hogy bemutatásra elengedjük a bírság jelentős részét, csak honnan lesz kapacitás az ellenőrző apparátusra? Helyi kapitányságok túlterhelt dolgozói vagy múszaki bázisok ellenőrei? A tulaj megjavítja két napon belül, de ahogy a bürokráciát ismerem, csak két hónap múlva tudja majd ellenőrizetetni. Sajna.

Rocko- 2008.06.03. 09:27:31

posttal egyetértek, viszont: valóban gáz a kancsal lámpa, de ettôl mi lenne más? bicajost is, motorost is kellô oldaltávval, egy másik sávban elôzôd, nem?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.03. 09:38:46

az ellenőrzés dolognak működnie kéne. nade teszemazt aki így is leszarja az ellenőrzést, az tenne e akkor valamit ha az egyik reggel észlelné hogy kiégett az egyik izzó? nem. nem tenne semmit: "á nem gáz a másik még világít, majd azt mondom a rendőrnek hogy reggel még működött, és majd fizetés után felhívom a szerelőt, most a hangrendszert kell befejezni, nincs pénzem a lámpára"...

szal az önellenőrzés nem lehet megoldás. a bünti egy részének elengedése, azért lenne jó pedagógiai szempontból, mert kényszerítené az autóst a gyors javításra. ha nem javítod sok pénz (amiből a javítás is kijött volna bőven), ráadásul jövőhéten ugyanúgy megállíthat a rendőr...

hát igen. a rendőri erőforrások. ne az elsősegélydobozt ellenőrizzék, hanem hogy működnek e a lámpák. nem kell külön kommandó erre. a rendőrségen pedig bármelyik kolléga ellenőrizhetné a bemutatott autót. a bírságolós papíron rajta van hogy mit kell bemutatni, jobb hátsó fék, azt még a portás is meg tudja nézni, ad egy bélyegzőt rá, összetépi a 25000-res csekket ad helyette egy 5-öst. bepötyögi a rendszámot a rendszerbe, hogy javították, és kész.

bár lehet hogy egy ideális rendszerben gondolkodom, és mint tudjuk mo-on semmi sem ideális. szóval a valóságalapja tudom hogy nem sok amit itt írok. de mégis. egyszer hátha ésszel gondolkodnak azok akik tehetnek bármit is, és nem pénzzel.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.03. 09:47:26

én azért nem kapcsolom fel a lámpát, mert ha a kivilágítatlan kerékpáros lát, akkor én is! :o)

Krisi 2008.06.03. 09:50:32

Hát ja, kivilágítatlan biciklis no komment, aki annyira idióta, hogy nem képes kivilágítani magát, amikor nappal sem veszik észre, hát az ékes magyar szólással kifejezve tökhülye - mondom ezt mint napi szinten bicikliző, szóval még csak nem is gyűlölködés :)
A többi kerékpáros is megveti a lámpa nélkül tekerőket, nem hiába megy folyamatosan a
"Sötét vagy! Vegyél lámpát, Világos?"

A ködlámpázás is megér egy-két szót, mielőtt vezettem volna, nem hittem, hogy nappal is el lehet vakítani a másikat. Mert nem olyan, mint a reflektor, hanem csak olyan sunyi módra, vagy nem tudom hogy magyarázzam el, aki érti az érti :)

Azt meg nem értem, hogy a sárga Volánbuszok miért képtelenek bekapcsolni a lámpájukat országúton, annak ellenére, hogy baszottnagy és sárga, nem olyan egyszerű észrevenni, amikor szürkületben a fák takarásában előjön.

A lámpa mellett meg a gumikat sem ártana ellenőriznie a rend őreinek, kopott gumi okozhat kellemetlen meglepetéseket, és kiváncsi vagyok, hogy hányan szokták ellenőrizni.

Jefe 2008.06.03. 09:57:12

Index cikk: Siófoki rendőrök felmondtak, mert a gyanúsított csúnyán beszélt velük. Hát ez vicc. Akkor hogy lenne erőforrás a gumik ellenőrzésére?

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.03. 10:01:24

Nekem a legjobban az esti kivilágítatlan autósok teccenek. Azok hab a tortán akiknél a műszerfal világítás is erősen árulkodik a lopakodó üzemmódról. Van sajnos olyan típus, melynél a világítás nem, de a műszerfalvilágítás működik.

A ködlámpával közlekedőket meg esőben szeretem. Amikor is a ködlámpa erős fényét a vizes aszfalt megduplázza, visszatükrözi.... :)

Kerékpárosoknak meg tudom javasolni a láthatósági csíkost, ha aszongya melege van benne, lehet kapni nadrágtartó módozatút is!

Lexon 2008.06.03. 10:07:27

Jefe:
olvasd el mégegyszer azt a cikket. Figyelmesen.

Max 2008.06.03. 10:13:25

B*ssza meg az ég az utólag belegányolt xenon meg efféle izzókat, kiégeti az ember szemét. Sokat vezetek éjszaka és ezek a tuningos kôcsôgôk mennek az agyamra ezekkel a sz*rokkal.

zoli 2008.06.03. 10:31:08

Max, igazad van. Jó xenon szett az csak gyári!!
A sok kínai 20-40 ezer forintos szar csak vakít, de semmire sem jó.
( van egy -két szuper utángyártott is, de az nagyon közel van a gyári árhoz, így a gyári jobban megéri)

gt 2008.06.03. 10:41:40

Múlt hétvégén jártam úgy, hogy egy lassabb utánfutóst értem utól, aki kitette előttem jobbra az indexet (csak a futóét láttam). Közel-távol senki más, jobbra csak padka, balra behajtók. Gondoltam leáll, vagy rendes mert jelzi, hogy menjek. (Bár így utólag belegondolva, a leállás valószínűbbnek tűnhetett volna, mert nem kettőt-hármat jelzett, ahogy elengedésnél - szerintem - szokás, hanem folyamatosan kint volt jobbra az index, amíg láttam.) Lendületből elhajtok mellette, aztán a tükörben látom, hogy balra indexel, és befordul az egyik lehajtón.

Namármost vagy tényleg rendes volt, elengedett és utána fordult be, vagy sikerült fordítva bedugnia a csatlakozót, ami ugye a két indexet éppen megfordítja. És ha utóbbi eset áll fenn, akkor valószínűleg jó nagy tahónak nézhetett engem, mert az indexelés kezdete után bőven lett volna időm besorolni mögé, ha azt látom, hogy balra akar menni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.03. 10:55:20

az utánfutót ilyen bénán is be lehet kötni? miért nem alkalmaznak olyan csatlakozót amin van egyik oldalon pöcök, vagy levágott sarok, hogy fordítva még véletlenül se lehessen bekötni?

Dester 2008.06.03. 11:07:53

Nemcsak a kancsal autósokkal van gond. Legalábbis nálam. Utólagos angeleyes lámpatestet szereltettem a Calibrámba (eléggé rossz volt a gyári lámpa, életveszélyes), valamint szintén utólagos xenonom van, de szakműhellyel állíttattam be. Soha senki sem villogott még szembe, hogy vakítaná. (Igaz vonalzóval meg tudnám húzni a tompított lámpa fényének határait az aszfalton, hasonlóan, mint egy Honda S2000-ben ülve.) Ellenben a mögöttem vagy akár a szembejövő X3/X5 gyári xenonjától kisül a szemem, egyszerűen csak mert a lámpája a szemmagasságomban van. (Persze nemcsak ezekre a BMW-kre vonatkozik, a Lexusokra és egyéb SUV-oknál is így van. Autópályán roppant kellemetlen, ha ilyenek előznek, ugyanis a jobb oldali lámpa eleve magasabbra hord az asszimetrikus volta miatt.) Persze más (eleve béna) lámpák eleve vakítanak, pl. sok utólagos Fabia, Suzuki és egyéb xenonok.

A ködlámpával szembejövőket meg reflektorral szoktam büntetni, de csak nagyon ritkán veszik észre magukat. (A ködlámpám is az első lámpatestben van, azt hiába villogtatnám.)

Dester 2008.06.03. 11:10:21

Max, zoli: nemcsak a xenon minőségén múlik, hanem azon is, hogy milyen minőségű, típusú lámpatestbe rakják... Nekem is 17e Ft-os utólagos xenonom van, csak bennem volt annyi tartás, hogy miután beszereltem, elvittem szakműhelybe rendesen beszinteztetni. (Van motoros lámpamagasság-állító is az autóban, de nem akartam a véletlenre bízni.)

A fent említett tuningmakik szikraesőjétől nekem is ökölbe szorul a kezem.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.03. 11:14:28

@Dester:
hja, nekem is alacsony üléshelyzetű autóm van, és a magasabb autók (suv, terepjáró, kisbusz...) lámpája pont a szemmagasságomban van, hiába vannak jól beállítva, akkor is elvakítanak. ezért önvédelemből növeltem a saját fényerőmet, így kisebb a különbség az elvakított és a normál állapot között.

Káposztakukac 2008.06.03. 11:16:51

egyszer láttam tatabánya környékén este egy autót, aminek elől a ködlámpái égtek. CSAK a ködlámpái... mekkora fasz lehet valaki, hogy 2 reflektorban nem cseréli ki az izzókat?

Kalapos-Skodás 2008.06.03. 11:21:46

...és mit érdemel az a bűnös, aki a Nappal a háta mögött nem kapcsolja fel a villanyt?

Rocko- 2008.06.03. 11:24:06

Jefe 2008.06.03. 09:57:12
gondolom ôk normális vidéki rendôrök voltak, akik nem bírták, h csesztetik ôket azért, mert dolgoznak.

Viki 2008.06.03. 11:24:32

Tegnap este történt velem a következő: megyek az M3-ason kifelé a Shell kútnál. Belenéztem a tükörbe, csak a sötétséget láttam mögöttem, kihalt minden, de valahogy rossz érzésem volt. Többször is ellenőriztem az összes tükröt, nem jöttem rá, hogy mi nem tetszik. Aztán ahogy kanyarodtam rá a leendő M0-ra, kivillant mögülem egy halvány lila lámpa. Valaki olyan szorosan jött mögöttem, hogy nem láttam a "fényszóróit", és olyan sötét volt az egész kocsi, hogy nem lehetett látni, hogy ott van. Persze "tolni" akart, de a hülye arra nem jött rá, hogy nem látom. Ha a kanyarban nem villan ki mögülem, akkor frászt kaptam volna, amikor megelőz (persze szabálytalanul,kis híján karambolozva, hogy másképp?). A normál fényszórói helyén csak halvány lila hangulatfény volt, a rendesen világító fényszórók a lökhárítóban voltak, alacsonyan, az átlagosnál közelebb egymáshoz. Nem tudom, szabályos-e, meg milyen lámpák ezek, biztos valami tuningolt csoda volt, de nekem nem tetszett.

Aszi 2008.06.03. 11:25:21

Speciel amikor nekem kiégett a bal tompított, akkor hetekig úgy jártam. Ahhoz, hogy kicseréljem az izzót, alapos kutatást kellett végeznem az interneten arról, hogy hogy kell kicserélni. Fórumokban olvasgattam különböző emberek tanácsait, és sztorikat arról, nekik hogyan sikerült végül kicserélniük az izzót. Utána egy full szerszámkészlettel, röpke kétórás munkával, 18 darab csavar kiszedése után, az autó elejének teljes lebontásával végül sikerült kicserélnem. Közben kicsit szétfagytam, mivel télen történt az eset. Szervizben 15 ezer forint lett volna, és úgy voltam vele, hogy nem vagyok hajlandó ennyit fizetni egy vacak izzócseréért. Most már direkt hosszú életű izzót tettem bele.

Az autógyártókkal van a fő probléma. Nem lenne szabad olyan autót forgalomba hozni, amiben nem lehet egy szál csavarhúzóval az út mellett 5 percen belül izzót cserélni.

ppeterka 2008.06.03. 11:26:43

A legsúlyosabb a kancsal tompított, (netán rögtön refi), másik oldalon kancsal ködlámpa, és KÉK LED kombó, persze tdi II Golfon... (opcionálisan lilásrózsaszín neonnal)

De a kék LED akkor is megzavarja a szemem, ha a kocsi egyébként normálisan van kivilágítva... (mondjuk azt hiszem nem véletlen, hogy elvileg kék fényt semmilyen járműnek nem kéne kiadnia magából, a megkülönböztető jelzést használó járműveken kívül...)

pirosalma 2008.06.03. 11:28:59

Egyetértek a poszttal, és ahogy Krisi is felvetette 'kedvenceim' a nappal, de még szürkületben is a kivilágítatlan buszok meg kamionok. A legtöbb busz úgy veszem észre notóriusan nem kapcsolja fel, ha fene fenét eszik is. Spórolnak az üzemanyaggal??

Ja és a bazi nagy terepjárók, jó sötét színnel, mondjuk tűző ellenfényben; frankó lehet, ha épp előzés közben venni észre!!!
Sokszor villogok (csak finoman), de vagy csak visszaintenek (köszönés), vagy csak lefékez, mert azt hiszi rendőrt jeleztem:). Nagy ritkán jönnek rá, hogy a megoldás a világítás felkapcsolása.

Az autósok elfelejtik a rossz látási viszonyok közt is felkapcsolni lakott területen belül. Mondjuk szakad az eső, de a szürke színű autóval vígan furikázik, pedig baromira nem látszik.

Jó lenne, ha ilyesmit is ellenőriznének a zsernyákok.
Rossz hír, hogy errefelé többször láttam rendőrautót országúton világítás nélkül. Meg kanyarodáskor is fék, aztán mikor már majdnem bekanyarodik index!! Ááá. No komment.

Moon 2008.06.03. 11:34:29

Műszaki vizsga alkalmával sem ellenőrzik a lámpák szabályos beállítását,pedig kötelező lenne.

amondó (törölt) 2008.06.03. 11:41:01

"A kivilágítatlan bicikliseket még jobban büntetném. Tekintve hogy Kínának hála a kerékpár világítás elöl hátul párszáz forintból megoldható."

Egyetértek. Azonkívül, amíg az autókra értelmes szabályok vonatkoznak, addig a bicikli-kivilágításra 50 éves, elavult szabályzás van, a mai technikai lehetőségeket (ledes, elemes világítás) nem követi.

További különbség, hogy biciklit lámpa nélkül is lehet vásárolni, ez egy autónál lehetetlenség: én először az eladó bicikliken tenném kötelezővé a szabvány világítás meglétét.

Múltkor 110 Ft-ból vettem hátsólámpát, ami világít. +70 forint az elem. Akinek ennyit nem ér meg az élete, arra már nem tudok mit mondani.

i 2008.06.03. 11:44:08

Valahogy mindig ott lyukadunk ki, hogy ha több rendőr lenne, jobb lenne...
Be kell látni, ez egy ilyen ország, erre lettünk kondicionálva, hogy csak akkor jó a morál, ha figyelnek minket.

Terveüdekszi 2008.06.03. 11:47:47

Pont a napokban állítottak meg. A yard szólt, hogy nem világít az egyik helyzetjelzőm. megköszöntem, otthon megjavítottam, mindenki boldog.

Amúgy nem értem, hogy a faszba nem veszik észre egyesek, hogy lófaszt nem látnak fél lámpával?!

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.06.03. 11:49:02

Hát most hajigálhatjátok nyugodtan a köveket, de szerintem lakott területen belül is érdemes világítani. Azon egyszerű feltételes reflex alapján, hogy világít = mozog. Tehát sebessége lesz, manőverezik.

Másik.
Ha valaki nagyon villog rád szemből, megnézni, hova állítottad azt a fényszórót. (Csak nem fullcucc lakik a csomagtartóban? Oops...)

Harmadik.
A legirritálóbb fajta az, amelyiknek a féklámpája nem működik. Megy, megy, aztán gyere rá, hogy ja már lassul. Különösen bájos, ha a sofőr egyben az indexet sem ismeri.

Majjom 2008.06.03. 11:53:44

Pont ma reggel ment előttem egy rendőr autó (skoda oktávia) a bosnyák téren, 3 féklámpából 1 égett.

Ralesk 2008.06.03. 12:03:56

Tegnap este megyek haza, Szentmihályi úton bekapott az autós egy pirosat, én meg megyek a buszvégállomástól. Na most az ő bal oldalára esem így (ahova emlékeim szerint eleve nem kéne túlságosan világitani…), és úgy 45°-nál kezdett el nem vakítani a fényszóró, úgy hogy elég távol voltunk egymástól (gyengébbek kedvéért: Ázsia Center bejárat vs. buszvégállomás). Az ilyenek azt hiszik, hogy ha erősebb a lámpa akkor jobb? Nagy faszt. Tetszenének beállítani!

tomnemtom 2008.06.03. 12:11:48

vessünk már pár alapot : az utólagos xenon nem elsődlegesen azért vakít el, mert rosszul van beállítva, hanem mert igen éles a fényhatára és ha egy útegyenetlenség miatt leül az autó hátulja, szétégeti a retinát. a gyári xenonokhoz éppen ezen jelenség elkerülése végett van automata és gyors szintállító, mely a futóműről kapván a jelet, megakadályozza a vakítást.
a kék LED meg azért vakít jobban, mint a kék izzó, mert közel koherens fényt bocsát ki, tehát szinte lézerként vakít.
egyébként meg : minek ment oda.
legrosszabb a különféle okok miatt a műszerfalra nézni képtelen gépjármű-vezető, kinek hiába villogunk a távolsági miatt, az istennek nem érti, vagy jobb esetben lelassít, radar-előjelzést értelmezve...

Shag_Beckur 2008.06.03. 12:21:08

"Sokszor villogok (csak finoman), de vagy csak visszaintenek (köszönés), vagy csak lefékez, mert azt hiszi rendőrt jeleztem:). Nagy ritkán jönnek rá, hogy a megoldás a világítás felkapcsolása."

Igen. Sokan azt hiszik, hogy a villogtatás az univerzális jelzés minden problémára. Nem. Régebben azt, hogy nem ég a lámpa, azt a saját lámpa fel le kapcsolással jelezték. Persze figyelmet felhívni lehet villogtatással, majd lámpa fel-le, aztán ha fogja az adást, akkor mindenki boldog.

Ugyanúgy, ha jól tudom, veszélyhelyzetre figyelmeztetés a szembejövőnek, egy kis villogtatás és vészvillogó.

Jó lenne, ha lenne egy ilyen szokásgyüjtemény, mert hasznosak ezek a jelzések.

Pl. régen a trafit/közúti ellenőrzést úgy tudom ablakon kidugott köröző mozgást végző kézzel jelezték.

Ha még emlékszik valaki, volt egy Bujtor film, abban volt, hogy a Kern ment a kocsival, a szembejövők meg villogtak meg integettek neki, ő meg vissza, meg nem tudta miért ilyen jófej mindenki. Aztán amikor kiszállt látta, hogy defektes a gumija :)

(Ezen ne akadjatok ki, hogy milyen hülye, ez csak egy film).

draft 2008.06.03. 12:22:17

... jameg az a bringás is dögöjjön, aki felrak egy ilyen egyledes villogó szirszart a feje tetejére a haja közé aztán ő pofázik, mikor majdnem átmész a vézna nyakán éjjel ... ezeknek a balf@szoknak eszébe sem jut, hogy esetleg a város háttérfényeit is belekombinálva monnyuk egy gyéren világított utcában lóf@szt se látni belőlük, ha nem szemből jönnek ... mer olyan drága egy rendes lámpa, ami rendesen észrevehető mi? ... az összes ilyen gagyi lámpával villogós biciklis seggfej degejjen éhen. A többiek természetesen ne.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.03. 12:24:34

Kicsit OFF...
Ha már egyszer annyit vinnyognak a rend őrei, hogy nincs pénz, hát tessék is tenni valamit érte ("Istenem, add, hogy nyerjek a lottón. - Jó, de legalább egy szelvényt vegyél!"), ebből a szempontból hazánk a végtelen lehetőségek országa lehetne, csak ELLENŐRIZNI kéne, meg kicsit betartatni a szabályokat. Mire eljutnánk odáig, hogy be is tartjuk őket, addigra a rendőrség egy jól jövedelmező vállalkozás lenne, és mindenki olyat szeretne csinálni. De akkor tessék dolgozni, és ne a lompost verni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.03. 12:37:36

akkor lehetne arra panaszkodni hogy nincs elég rendőr ilyeneket, és mást (pl zebrák, úgyis mostanság téma ez is) figyelni, ha a meglévő állomány ha megszakadva is de próbálná ellátni ezeket a feladatokat (mivelhogy ez is lenne a dolguk), és olyan visszajelzéseket adnának a központ felé, hogy érdemes igen, mert sokan mennek hibás lámpával, illetve sok ember nem tartja be az zebrás szabályokat, stb.

és amikor már az állomány fele ezt csinálja, mert hogy büntiben, meg veszélycsökkentés miatt is megéri, és nem lesz elég rendőr arra, hogy folyamatosan furikázzanak üres kocsival a városban, és 20-as táblánál traffizzanak, na akkor el lehetne mondani azt hogy kevés a rendőr.

ha már amúgy is járőröznek az istenadta jardok, akkor hol van megírva nekik az hogy abból a kurva kocsiból nem ehet kiszállni? körbe-körbe tekernek a városban, figyelnek, és beszélgetnek. de ha szabálytalanság van, vagy akármi, nem mennek utána a kocsinak. miért?

Charlie Drop 2008.06.03. 12:54:03

Jahm, a pároméknál pl. nem kötelező a világítás napközben (másik ország). Amíg oda jártam udvarolni, mindig mondta, hogy milyen messziről látott már, mert égett a lámpám és nekem egyedül. Mondtam is neki, hogy zeért ég, hogy messziről lássanak.

Kalapos-Skodás 2008.06.03. 13:55:11

"Persze figyelmet felhívni lehet villogtatással, majd lámpa fel-le, aztán ha fogja az adást, akkor mindenki boldog."

1.: nem kell figyelmeztetni, ha rendőr van, mert ha szabályosan mész, nem lesz (elvileg) bajod. A figyelmeztetéstől se lesz jobb...

2.: amíg elég ritkásan vagyunk az úton, addig persze a villámkezű gépjárművezető ezt a mozdulatsort is megoldja (különösen, ha a bajuszon van az összes fény kapcsolója), de nem gondolom, hogy átlagos forgalm mellett megütné az ingerküszöböt a 2 villanás közötti rész - különösen ha a jelzést adó Nappal szembe megy...

vape 2008.06.03. 14:00:44

Ha még csak a világításra nem figyelnének oda az autótulajok. A fék, a gumik állapota, stb. ellenőrzésére tán több időt szentelnek? Pedig az sem lényegtelenebb, mint a világítás.
Egyszerűen a magyarok nagyrésze igen igénytelen tud lenni, ez meglátszik az autópark állapotán is.

ex-dr. vuk 2008.06.03. 14:26:41

Figyeljetek meg, meg fogjak talalni erre is a megoldast, mint a zebra kerdesre: nem 2, hanem 1 evente lesz muszaki vizsga (ott ugyanis megnezik a lampakat).
Hajra.

Aqweren 2008.06.03. 14:53:06

" Moon 2008.06.03. 11:34:29
Műszaki vizsga alkalmával sem ellenőrzik a lámpák szabályos beállítását,pedig kötelező lenne. "

nekem ellenőrizték, és jó is volt :)

Én általában bárhol járok, égetem a lámpát. Szeretek látszódni. Volt már arra példa, hogy lámpa nélkül mentem (lakott területen), és az alsóbbrendű útról eléggé veszélyesen kikanyarodtak elém. Nem tenném rá a nyakam, de szerintem azt hitte messzebb vagyok. Pláne ahogy valaki írta itt, erős ellenfényben (hátam mögött a nap). De akkor sem árt ha szembe süt a nap.
Nem fogyaszt valami hú de sokat.
Jelezni meg kell, ha valaki vakít, nekem is egyszer nagyon jól jött, valami nagyon nehéz baszt vittem a csomagtartóban, és a lámpáim terhelés nélkül voltak beállítva. Rámvillogtak, lejjebb állítottam (utastérből), és mindenki boldog volt :D
A kedvencem akkor is az amikor rávillantok valakire hogy "vakítaszhe" mire ő visszavillog...azt hiszi így akarok ismerkedni :D

Péter 2008.06.03. 15:07:39

A műszakin nekem is ellenőrizték a lámpákat, beleértve a fényszóró állását, világítási képét is. A probléma nem az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) vizsgálóállomásaival van, ahova én is vittem a kocsit. Hanem, a még helyenként fellelhető, 2db Deák Feri a forgalmiba, és a kocsit nem is látták című vizsgával.
Van egy ismerős román (nem erdélyi) srác, egy nagyon szakadt I-es Golfja van. Ő azt mondja, hogy neki olcsóbb a 2db Deák Feri 2 évente a műszakira, minthogy új autót vegyen. (mert annyira szét van rohadva a Golf, hogy már ki kéne az egész kasznit cserélni). De a lámpái legalább égnek.

klu · http://www.klulab.com 2008.06.03. 15:12:54

Birom ezeket a "lámpa nélkül megyek mer az jó, s nem fogyaszt" embereket. Az ilyen IQ harcosok nem jönnek rá, hogy az életével játszik (s mellette még 1000 másik emberéével). A fekete-ruha-no-világitás kerékpárossal már találkoztam én s, csak egy balra elrántommal úszható meg. Ami még jó az a faluban (gáz közvilágítás) este út szélén menetiránnyal szemben álló sötét autó. Nehogy már legalább a prizmákból észre vedd, hogy ott áll valami. Amúgy 5 méterre üres kocsibeálló.

Aqweren 2008.06.03. 15:37:47

biciklis oldalról? láthatósági mellény nélkül, átvág keresztben az úton, ha szerencséd (szerncséje) van, a macskaszemeket meglátod a küllők között (ha vannak).
Ezzel a vigyázzunk a biciklisekre dologgal az a baj, hogy így ők magukra egyáltalán nem (legalábbis vidéken).
Faluban egyébként is érdekes közlekedni; sétálgató részegek az úttesten fekete ruhában, hiányos közvilágítás (és ha szabályos vagy, nem használhatsz reflektort, de olyankor ki nem hányja le a szabályt?), hárman egymás mellett tekerő sötét biciklisek, konténer/kuka az út mellett, stb.
Én sokáig Pestre jártam dolgozni, este jártam haza, és úgy vettem észre, hogy amint elhagyod az agglomerációt, egyre több a félszemű/vakító autó meg sötét biciklis. Aki vakít szemből amiatt ráadásul esélyed sincs észrevenni ha előtted fékeznek, vagy S-eket leírva teker haza Józsi bá' a kocsmából. Szóval sokkal több egyszerű hanyagságnál a lámpák karban nem tartása; megkozkáztatnám, hogy a közlekedés biztonságának veszélyeztetése kategóriába tartozik...

Attis 2008.06.03. 16:16:43

Bicikliseknek minimum láthatósági mellényt! De menj el vidékre, ott 10ből 9-en mackónadrág van, és kopott a bicaja, még akkor is alig észrevehető ha mögötte mész 2 centivel :(

B.GY. 2008.06.03. 22:13:35

Nekem 10 wattos halogén helyzetjelző izzó van a kocsimban.Azt nappal is égetem.Vizsgán mikor voltam vele,azt mondja a vizsgáztató."Kapcsoljam le a tompitottat".Mondom neki,"be sem volt kapcsolva"Nem hitte el hogy a helyzetjelző világit csak.Hozta is a kocsi elé a műszert.Azért este természetesen világitok rendesen (55/60W +50%-os fényerövel)A foncsort rendszeresen kitakaritom+a fényszoró üveget cserélem,ha az apró kavicsok összeverik.Mondjuk nekem cserélhető.Az utólagos xenonról meg annyit,hogy a rendör is megbasz érte,ha épp olyan kedve van.A Fiat marea meg tényleg nem jól világit,mint általában az összes projektoros lámpa,főleg ha tajvani utángyártott(ezért raknak bele xenont).Kicsi a légtér mögötte,a hő szétolvassza.Aszi!Neked meg milyen autód van?

107! 2008.06.04. 17:26:18

B.GY. 2008.06.03. 22:13:35

Van néhány hiba a hozzászólásban. Csak helyzetjelzővel közlekedni szabálytalan (nem tudják felmérni, hogy csak parkolsz, vagy közlekedsz)
Az utólag beszerelt Xenon pedig alapból nem tilos. Műbizonylat köteles, és vannak a beszerelésnek feltételei. Pl.: Automata fényszórómosó, elektromos fényszórómagasság állítás...

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.04. 19:35:09

és a projektoros lámpánknak szokott jobb képük lenni...

B.GY. 2008.06.04. 21:05:04

Tudom hogy szabálytalan,de a jó isten sem mondja meg nappal,hogy az nem tompitott,amúgy,ha nem égetném akkor sem volna semmi.Nem tudom,hogy mikortól lesz kötelező(ha lesz),a nappali menetjelző lámpa.A hella már gyártja,olyan mint az FF75 ös ködlámpa,és abban is 10 wattos izzó van.Ha parkolok meg csak az egyik oldalit égetem..A xenon meg nem tilos,de amilyen autókba beleteszik azokon nincsen automatikus fényszóró utánállitó+magas nyomású fényszorómosó.Meg ki a franc hordja a műbizonylatot,már ha adnak hozzá egyáltalán.Mert amelyikekben vannak ilyen dolgok,abba gyárilag xenont szerelnek.Lehet,hogy jobb a képük a projektoros lámpáknak,kb.2 évig aztán szétég,utána látni nem lehet velük este,csak ha belevan kókányolva valami xenon,vagy esetleg gyári.

cso zsi 2008.06.04. 22:50:22

" Hurrá Torpedó · 2008.06.03. 10:55:20
az utánfutót ilyen bénán is be lehet kötni? miért nem alkalmaznak olyan csatlakozót amin van egyik oldalon pöcök, vagy levágott sarok, hogy fordítva még véletlenül se lehessen bekötni? "

Van benne "pöcök"
De "Tarzan erős"...
Így valahogy :
img.cba.mit.edu/browse/070715_mobile_fablab_trailer_docs/trailer_wiring_harness.png
vagy
www.ventertrailers.co.za/images/WIRE%20DIAGRAM-big.jpg
Aztán minden másképp kacsingat...

rush4you 2008.07.08. 16:14:23

tudom ez egy régi poszt ,de van némi kommentem ( csakazéis)
ki nem állhatom azt aki nem használ lámpát, az ilyeneknek előzzön szembe egy pitipaldi, 140el lakott területen, mondván nem látta, hogy jön szembe egy koszos lámpa nélküli valami.
a másik, ha a szembejövőnek nem világít a lámpája rendesen vagy elfelejtette, van egyszerű megoldás..
én általában lekapcsolok mindent egy fél másodpercre, hirtelen beugrik a másiknak mi a stájsz! :) kivéve néhány mamát akik nem veszik el a szemüket a kocsi orráról, azok menthetetlenek sajna.
"használj lámpát! világos?!" ahogy a kulturált kerékpárosok mondanák. üdv












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása