Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Semmit sem csinál a közútkezelő?

2008.06.09. 08:28 :: SilentSound

Stewe ezúttal egy olyan szervezetre akadt ki, amelynek az volna a feladata, hogy rendben és biztonságos állapotban tartsa az utakat. Ez már csak azért is elvárható lenne, mert az autósokról egyre több bőrt húznak le, ami után már nem mindenkinek marad pénze a lengéscsillapítók gyakori cseréjére és futóműjavításra. Ahol meg már életveszélyes az út, kitesznek egy sebességkorlátozó táblát, ezzel elhárítva a felelősséget és halogatva a valódi megoldást.
Szólítassék meg a közútkezelő! Az utakat látva vitathatatlan a pénz hiánya, bár ennek az oka nem az autósokban keresendő: na ők aztán fizetnek mint a katonatiszt – benzinárba található összes lehetséges irgalmatlan mértékű adó, -teljesítményadó, -zöldkártya, -műszaki vizsga, -autópályamatrica –útdíjak -bírságok ésatöbbi.



Ezekután joggal háborodik fel az ember azon, (legyen gyalogos, autós, kerékpáros, vagy mozgássérült) hogy sok helyütt egy doboz festékkel meg lehetne oldani problémákat. De nem! Magyarországon bevett szokás, hogy az elhasználódott felületű útszakaszokon nemes egyszerűséggel sebességkorlátozó táblákat helyeznek ki – ÉVTIZEDEKRE !!! A kátyukat most hagyjuk, mert ahhoz külön gigaposzt fog kelleni.

Az útburkolati jelek felfestései, átfestései hosszú éveket vesznek igénybe. Pedig fontosságuk nem megkérdőjelezhető. És sokszor nem történik velük semmi. Lekopnak oszt jónapot- Evvan. Küzdj! Élj / halj tetszés szerint.

A sebességkorlátozó táblák témája sokszor felkerült. Visszatérve a  kérdésre, úgy néz ki, mintha 30 as táblák lennének nagy mennyiségben raktáron. A táblák kihelyezése sokszor minden szakértelmet és indokoltságot nélkülöz. (Hacsak nem a traffizás az indok, de szeretném azt hinni, hogy nem) A napokban láttam útépítést a 86 oson – minden előzetes kitáblázás nélkül ott foltozták az aszfaltot munkagéppel, uthengerrel ahogy kell…

Mé nem vót tábla csókolom ?! Józsibá nem adta ki a raktárból ?!

Elképesztő trehány mocsok népség.

Aztán külön csemege a városi úthálózat felfestései. Én Győrt tudnám példának felhozni. Megépült az aluljárónk, két sávval belül, középen szűkítővel. Minden ismerős mondta velem együtt, hogy ez balesetveszélyes, és egyszerűen hülyeség. De olvastuk: ez biztonságtechnikai szempontokból készült így, biztonságtechnikai szakemberek készítették a terveket – persze pénzért… A csoda kb 1 évig tartott. Aztán lekerült a szűkítő, ahogy azt az autósok is jónak látták. Sok helyütt a településtáblák közvetlenül a kereszteződésben vannak elhelyezve. Ember túlmegy – satufék, visszafordul. Hurrá. Aztán a másik kedvencem : az égigérő fű a kanyarokban. Nem kéne azzal is csinálni valamit ?! Beláthatatlan kanyar, sokszor nem látni a táblákat a gaztól. Aztán nagyon jó ötletnek tartom a sávra felfestett útszám-ot, megerősítésként, hogy időben és jó sávban vagyok. Ezekből lehetne több – szerintem.(városunkban nincs az elkerülőnél) Bár festék kell hozzá meg egy mókus aki felfújja. Az ilyen munkákra az éjszakai órák tökéletesen megfelelnek, már már idilliek, mert nem kicsi városunkban sincs már forgalom 11 után. Persze az éjszakai munkavégzés járulékos bérköltségei itt jönnek a képbe, de hadd ne foglalkozzak vele ! Csak idegesítő, hogy az esteleges, szökőévente előfordulóJ karbantartási munkák meg az öntözések  miért a csúcsforgalomba kell hogy megtörténjenek. Nonszensz. Aztán vann itt zebramizéria készülő jogszabállyal, meg 5 méteren belül parkoló autók, meg minden egyéb elhanyagolt útkarbantartásból adódó ez-az. Nem sorolom újra.

Konklúzió: fizetjük a díjakat amiért nem kapunk szinte semmit.( kivéve a kopó alkatrészeinket…) Az útjainknak egyszerűen NINCS gazdája, mert amit a közútkezelő csinál az egyenlő  a nullával. Ez nem is vitatható semmilyen szinten sem. Égetően sürgős változásra van szükség. Szerintem.

75 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes lehúzás útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mxplanet 2008.06.09. 08:35:08

mindig is bele fognak szarni az egészbe

mxplanet 2008.06.09. 08:42:08

egy kis off: a minap megbüntettek járdán parkolásér.
szerintetek mindenképp táblának vagy felfestésnek kell engednie, hogy parkolhassak? vagy elég ha a járda felét, de min 1.5 métert szabadon hagyom?
(40.paragrafus 8.)

stichus 2008.06.09. 08:49:51

csak akkor, ha tábla vagy felfestés megengedi. a (8) bekezdés konjunktív feltételeket tartalmaz, együtt kell tejesülnie az öszesnek egyszerre. kivéve a mozgáskorlátozottat

mxplanet 2008.06.09. 08:51:23

én úgy értelmeztem, hogy amit nem tiltanak, azt szabad. semmi felfestés nem volt, de a b,c pont teljesült.

Paladin 2008.06.09. 08:53:47

Ndem kell messzire menni... Móricz Zsigmond Körtér. Össze vissza vannak felfestve a jelek, a sávelhúzásokról minden félig lekopva, te meg találd ki, melyiket kövesd :(. Mióta épül a metró, nem mentem még úgy ott át kocsival, hogy ne akartak volna belém jönni.

stichus 2008.06.09. 08:56:45

érdekes lenne, ha nem kellene az összesnek egyszerre teljesülnie, mert pl. akkor teljesen el lehetne foglalni a járdát, ha a tengelyterhelés kisebb 1 tonnánál. ha nem kellene mindegyik feltételnek egyszerre teljesülnie, kiírnák, hogy vagy és nem vesszőt raknának

stichus 2008.06.09. 09:00:26

kecskeméten a nagykőrösi utcán pl. egyszer csak kitalálták, hogy egyik oldalon mégis párhuzamosan kellene parkolni. erre felfestették a parkolóhelyeket párhuzamosan is, de otthagyták a ferde felfestést is. először jársz ott, döntsd már el, hogy kell parkolni, vagy ha nem is először, találd ki az összevisszaságban, hol, mettől, meddig van egy hely

mxplanet 2008.06.09. 09:02:07

akkor a kurva anyjukat:)

micHELL 2008.06.09. 09:03:40

A Váci út újpesti, frissen felújított szakaszán is már le van kopva a festés. Vagy csak a keréknyomok látszanak rajta? De akkor a régebbi festéseken miért nem látszik ugyanígy?

hokaukomuszika 2008.06.09. 09:05:42

Olcsóbb a tábla, mint az aszfalt. Vicces ez az ország. Olyan sírósan röhögős. :(

Gera 2008.06.09. 09:15:51

Azért az autósok is hihetetlenül ostobák. A Karolina úton pár hónap alatt sem sikerült még rájönniük, hogy felfestettek egy parkolósávot.

A karbantartás meg nálunk ismeretlen fogalom. Itt az dívik, hogy megvárjuk, amíg valami teljesen szétrohad, aztán kompletten felújítjuk. Ez azért fasza, mert k. sokba kerül és legalább mindig szar minden a felújítást követő egy év kivételével. 10milliárdért felújítunk egy utcát (Bartók B. út), aztán szarunk bele, senki nem cseréli a kitört oszlopokat, mindenféle Kókler 95 Bt.-k úgy kúrják szét a díszburkolatot, ahogy akarják, az úthibákat nem javítja senki, és még sorolhatnám. De kurva gazdagok vagyunk, bakker. A minimum az lenne, hogy legalább szép lassan megpróbáljuk kiirtani ezt a mentalitást azzal, hogy ha valamit kompletten felújítunk, akkor legalább annak a karbantartását megszervezzük és biztosítjuk hozzá a költségvetést is és csak azt hagyjuk rohadni, ami már 20 éve rohad.

cso zsi 2008.06.09. 09:32:38

" mxplanet 2008.06.09. 08:51:23
én úgy értelmeztem, hogy amit nem tiltanak, azt szabad. semmi felfestés nem volt, de a b,c pont teljesült. "

De alapértelmezett, hogy járdán parkolni tilos.
Tehát csak engedélyezni lehet táblval és/vagy felfestéssel.

Rocko- 2008.06.09. 10:00:23

hajaj, túl komplex a téma ahhoz, h ilyen kis helyen leírjam. de valóban: szar ez úgy, ahogy van. :)

nyuszy 2008.06.09. 10:12:00

30-as táblák témaköre.
Én naívan feltételeztem, hogy még ha nem is okos megoldás, azért van valami koncepció a 30-40-60 táblák útépítéskor való kirakásában.
De most rá kellett jönnöm, hogy nem. 56-os út felújítása, éppen Bár és Mohács között. Egy kb. 2 km-es szakaszon az út fel van marva, de egyébként semmi olyan nincs, ami érdemben indokolná az amúgy is kinn lévő 60 km/h-nál lassabb haladást (hétvégén jártam arra, senki nem dolgozott). Namost ott vannak házak, és emiatt párszáz méterenként utak. Teljesen összevissza vannak kinn 30-as és 40-es táblák, illetve vannak olyan szakaszok, ahol két kereszteződés között nincs kinn semmi. Még azt is el lehetne fogadni, hogy ez valamiért így logikus, de a két irányban totál más sebességkorlátozás van érvényben az adott szakaszokra!
Hihetetlen, de találomra felszórtak a teherautóra egy halom 30-as és 40-es táblát, aztán kirakták, ahogy sikerült...

pötty 2008.06.09. 10:49:33

Bakker kell a lóvé a nyugíjra, nem jut másra.
Ez van.

ihatethisindapassthingy 2008.06.09. 10:50:20

Gera, a Karolinán pár hete (v. hónapja) elvégezték a harmadik módosítást (?) is és most már egyértelmű a dolog. Egyrészt első körben felkerült a BAH-csomópont felől érkezőknek a sávmegszűnést jelző felfestés, valamint mostmár a parkolóhelyeket nem csak a 400 méterenkénti ferde csík jelzi, hanem szépen felfestették a szaggatott elválasztóvonalat is. Legalábbis a BAH -> Tétényi irányban, a másikon nem láttam változást. Aki ezek után is a parkolóban kíván közlekedni, az nem okos. Sőt, hétvégén már láttam egy kocsit, ami *tényleg a parkolóban* és nem a járdán parkírozott. Zseniális. Pusztán egy év és rengeteg lakossági panasz kellett hozzá.

Persze a gyalogosoknak még mindig necces megállni, de kisebb az esélye, hogy valaki a parkolóból igyekszik elcsapni őket.

wagabound 2008.06.09. 10:50:47

Én speciel szarok a harmincas táblákra. Ne kapcsoljak mindjárt hátramenetbe?!

Az útkarbantartásról meg tessék tudomásul venni, hogy tipikus magyar üzlet. Szarul csinálom meg, hogy jövőre is kapjak megrendelést. A munkadíj bizonyos százaléka visszacsurog a megrendelőnek (lásd: szakértői díjak), az pedig, leszedve a maga részét, a maradékot küldi a pártkasszába.

Világos?

borso 2008.06.09. 10:54:35

lehúzás az egész, közterületes mondta, nem úgy van ám mint régen, hogy ahol tábla nem tiltotta ott lehetett parkolni, hanem ahol tábla nincs a megengedésre ott tilos. ezért tudnak a rohadt köcsögök eldugott utcákban is bilincselni, bűntetni, helyben tarkón lőni. tetvek mind, ilyen táblára nincs pénz, bezzeg 30-asok hegyekben állnak raktáron. kis magyar köcsögség, szopatjuk az autóst...

ipiapacs2 2008.06.09. 10:55:34

Javaslom, hogy minden 30-as táblát névvel címmel és fényképpel rakjanak ki, mérmint aki ezt elrendelte ,azéval!!

Johnny336 2008.06.09. 10:57:36

A kerületünkben csinálták előszeretettel (szerencsére leszoktak róla), hogy az M3 felett átívelő gyalogoshidat szeptemberben kezdték felújítani. Novemberre kész lett, decemberben pedig totál szétfagyott a friss, 1 hónapos lépcső. Életveszélyes volt rajta közlekedni, mállott szét a lépcső, mintha aknamezőn gyalogoltál volna, olyan óvatosan kellett lépkedni, nehogy legurulj... Természetesen a felújítás következő év szeptemberben kezdődött ismét, tehát egész nyáron fos volt a híd. És ezt konzekvens módon 5-6 éven kereszutül így csinálták!

csárli hárper 2008.06.09. 10:58:03

az a baj hogy ez a közútkezelő vagy mifasz kiadja a munkákat mindenféle csaloklopokhazudok vállalkozótipusú bétéknek oszt majd a brazilgépsor megjavíjja!azok meg persze szarnak bele,tessék lássék megcsinájják oszt jónapot!

Pötyy 2008.06.09. 11:06:23

Ez a gazdaságpolitika. Mert mia jó a közútkezelőnek? Ha jó az út. Mi teszi tönkre az utat? Az autó. Pár éva latt elérjük, hogy mindenki az autópályán menjen (mert azt ugye magáncég üzemelteti), senki nem használja az egyéb utakat, és akkor egy felújítás 100 évig is elég...

Nálunk egyszer az országúton, nyílegyenes, széles, kitettek egy 30-as táblát, mert egy vihar kimosott egy csomó földet az útra. Na aztán az ott is maradt vagy egy évre. (Gondolom kitaláltátok a sárnak rákövetkező héten nyoma sem volt). Ott követtem el eddig életem legdurvább, 400%-os sebességhatár-túllépését. Szerintem nem is a közteresek szedték le a táblát, hanem elvitte valami színesfém-manager.

bigdaddy 2008.06.09. 11:11:23

igaz, igaz, igaz 3X is igaz.... Sokmindennel egyetemben ezzel kapcsolatban is nagy változásokra lenne szükség...

avogadro00 2008.06.09. 11:15:07

aki nem tartja be a 30-at, az a 60-at sem fogja, szóval a 30-as táblát kivonnám a forgalomból, reális táblák kellenének, de azt viszont mindenkinek be kéne tartani, ennyi. ja és nem táblával javitunk utat!

Wuff 2008.06.09. 11:20:19

Van Magyarországon egy város, amelynek lényegében a közepén volt egy üres, körbekerítetlen, az úttesttől padkával elválasztott MAGÁNtelek, nincs előtte járda sem. Mindenki a szélén parkolt, mert ugye ott ingyenes, ellentétben a kijelölt parkolóhelyen történő parkolással.

Erre jöttek a közterületesek és megbüntették őket. Azért mert csak. Mindenféle jogalap nélkül.

A sztori vicces része azonban még hátravan. Egyikük bement reklamálni: felvázolta a helyzetet, persze ez senkit sem érdekelt, szóra sem méltatták. Mondta, hogy ez magántelek tele szeméttel, építési törmelékkel, gazzal, és, hogy ez eddig miért nem tűnt fel senkinek, csak az, hogy rajta parkolnak. Aztán hozzátette: bezzeg, ha kendert termesztenének rajta és nem szemétlerakóként használnák, akkor biztos már rég foglalkoztak volna vele.

Mi történt erre: másnap az egész rendőrség (!) kivonult munkagépekkel (!), és centiről-centire átvizsgálták a területet. A kreténség netovábbja.

A sztori vége pedig az, hogy a büntetések érvényben maradtak, de körbekeríttették a telket a tulajdonossal, és őt is megbírságolták.

Éljen Magyarország!

Gazsika 2008.06.09. 11:32:41

Emberek, ez engem már nem érdekel. Az összes autómtól megszabadultam, gyalogos vagyok és soha az életben többé már nem lesz autóm. A költségvetés lemondhat minden bevételről, ami az én autózásomból származhatna.

gbgfb 2008.06.09. 11:35:14

avogadro00 osztom a véleményed a mai autók nem 30-ra meg 40-re vannak kitalálva!Mikor minden autóban van már minden hülye elektronika meg olyan gumikat gyártanak,h pillanatok alatt meglehet vele állni

Levente 2008.06.09. 11:40:17

A 6-os úton az érdi tetőtől Dunaújvárosig olyan másfél éve hatvanas tábla van kint (kisebb megszakításokkal), merthogy felmarták, aztán "elfelejtették" visszaaszfaltozni... ezért a parasztságért vajon ki felel (illetve nem)?

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.09. 11:41:15

@gbgfb
Ha valódi veszély esetén tennék csak ki a 30as táblákat, akkor mindet betartanám, mert hiába az akármilyen jó fék/stb, az emberi reakcióidő adott, és ha 30-al mész, akkor van időd felfogni, hogy !!!!!, és fékezni, míg 60-nál mire felfogod hogy fézeni kellene, már késő.
De a post nem erről szól :)

gbgfb 2008.06.09. 11:45:40

Van benne valami:)

Bugajozsinemszepgyerek 2008.06.09. 11:50:05

Na most akkor egy kis bennfentes infó: Közutas mesélte: A közútkezelő bérbe vett 30 db új vw caddyt János keresztnevű politikusunk cégétől 10 évre. Havi horribilis bérleti díjért. Javítás, karbantartás költsége közútkezelőé. 10 év után nem maradványértéken, mint a lízingnél, hanem akkori használt áron visszavehetik, természetesen állapotfelmérés és javítás után, ami szintén a közútkezelő költsége.
Na így kell egy dolgot kétszer eladni! És ezért nem javulnak az útjaink a mi adóforintjainkból.

szabo 2008.06.09. 11:50:15

Valljuk be őszintén: 30 cal egyszerűen nem lehet menni pár méternél többet. Legalábbis normálisan nem. Nincs autó ami ezt bírná hossztávon, és az az autós idegrendszer sincs. A kipöfögött cuccrol ne is beszéljünk.Az 50 maximálisan lassu és biztonságos, én ennyivel megyek a 30 as 40es tábláknál, ennyi kispolgári hazardírozás nekem is jár :-)Ha ezért megbüntetnek, szarjanak sünt.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.09. 11:52:38

hja, 30al én sem bírok menni 10méternél többet, inkább 40. de még ott is elkezdek nézelődni, ennyit a lassítás biztonságnövelő hatásáról :D

hulyemagyar 2008.06.09. 11:59:26

" Roa 2008.06.09. 11:20:19 "
Bazz Roa, hirtelen aszittem, hogy ez Szhely! :)
Sztori hasonló: Belvárosban Spar megszünt, de maradt az ingyenes parkoló. Sokan azt használták a fizetős helyett. Szintén magánterület. Önkormányzat meg lezáratta a tulajjal. Gondolom, ha fizetős lesz, megnyitják újra.
K. anyjukat!

Rocko- 2008.06.09. 12:03:00

Levente 2008.06.09. 11:40:17
nahát épp akartam írni. aki azt enegdte, azt kell fejbelôni.

Trappista 2008.06.09. 12:09:26

Hát én azt soha nem értettem, miért nincs minden táblának felelőse... A tábla kihelyezését valaki elrendelte, neki van arca, neve, titulusa, telefonszáma, nem ?

A sok nagyteljesítményű autósújságíró, meg ahelyett, hogy 300 lóerős sportkocsikat tesztel, kicsit utánajárhatna ennek, és írhatnának egy cikket, hogy F. főút x és y. közötti szakaszának ezésez a KÖZhivatalnok a felelőse, aki tudni akarja, miért van itt 30-as tábla, ezt a számot hívja fel.
Vagy esetleg megkérdezhetnék ők.

T.

Gontar 2008.06.09. 12:11:36

Valóban kaotikus a helyzet... Pénzhiány? Igen, de... rakat olyan dolog is egy kupac xar a négyzeten, aminek semmi köze a pénzhez.

Nemrég jártam egy Pesthez közeli faluban. Településtáblán a 40es korlátozás (alapból értelmetlen: nyílegyenes, a települést átszelő, széles, jól belátható utszakasz - de most nem ez a lényeg): azaz a település egész területén 40 a megengedett maximum sebesség. Ahogy közeledek egy kereszteződéshez (az előbb említett főútba torkollik bele) mit látok: útépítés (melósok sehol (hétköznap volt), egyik sáv félig felbontva, munkagépek szanaszét, és.. Egy 60!!!-as tábla. 15 méterre a stopptábla előtt, zárovonalas helyen, félig felbontott sávnál... Döbbenet, hoyg erre a 15 méterre az útfelújítás alatt megengedték a 60at - főleg mivel alapból ugye 40 az egész településen belül.. :D

Jót röhögtem ezen. :D

ZAttila 2008.06.09. 12:12:30

Az autósok érzik, hogy a 30-as táblák 80%-a felesleges, kinnfelejtett és szivatás. Emiatt nem veszik komolyan => nem tartják be.
Emiatt viszont időnként durva balesetek történnek.
A közútkezelőnek mit kellene tenni?
1. Hiba esetén tábla => javítás => TÁBLA ÖSSZESZED.
2. Ha nincs ok rá, nem szopatja az autókat 20-30-40-es táblákat "forgalomtompítás" okán. Tompa ám az az állat, aki azt hiszi, hogy az ember jókedvében kocog a főutakon városon-falun át. Azért teszi, mer' bazmeg' ebben a tetves országban NINCS ELKERÜLŐ ÚT még Budapest körül sem!!! Szerintem Kabul körül már elkészült...

skribler 2008.06.09. 12:15:02

Össze meg vissza beszéltek.
1. Van ugyebár egy közútkezelő (Magyar Közút Kht.?), de annak nem dolga semmiféle városi felfestés, az önkormányzati meló. Településen belüli felfestés, kátyú és tábla ügyekkel forduljunk nagyszerű városvezetőinkhez.
2. A Magyar Közút, nemigen ad ki ilyen munkákat másoknak, szép nagy országos szervezet, mindenütt gépekkel, emberekkel, megoldják maguk.
3. Van még egy szervezet, ami csesztethető (pl. M3 hídja ügyében) az pedig az autópályakezelő (ÁAK).

hacsabika 2008.06.09. 12:16:55

Igazából én is szeretném tudni, mit csinál a közútkezelő, mert nem kátyúznak, nem nyírják a gazt, nem aszfaltoznak, nem nyírják az utakra belógó fákat és bokrokat, útjelzőket nem pótolják, burkolati jeleket nem festik, stb....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.09. 12:22:34

skribler: Pedig már pont akartam pozitív példának mondani, hogy a Lurdy körüli részen a Könyves K. körutat végre újrafestették, mert pont a sávelhúzós részeken volt úgy lekopva, hogy gyakorlatilag semmi nem látszódott belőle. De akkor ezt se nekik kell megköszönni. :)

Rocko- 2008.06.09. 12:37:44

aki szerint nem lehet 30-cal menni, az még nem ment sóderos, 5-10 centi mély lukas úton. menn a 10 is! :)

trabijani 2008.06.09. 12:38:31

"Van ugyebár egy közútkezelő (Magyar Közút Kht.?), de annak nem dolga semmiféle városi felfestés, az önkormányzati meló."
A településeken az átkelési szakaszokban vastagon benne van - kivéve Bp.

Javaslom a Bp. Bihari út - Fertő utca sarkán elkövetett merényletet egy 30-as tábla, egy jómunkássssember tábla és egy féllábamszéttárom tábla kombinációjaként jött létre. A közútkezelő FKF Zrt. telepe attól kb. 1 kilométerre van...

modos 2008.06.09. 12:40:08

Az még aranyos, ha a 30-as tábla mögé beállnak sebességet mérni...

Lámpavas Béla 2008.06.09. 13:03:22

Trappista 2008.06.09. 12:09:26
"A sok nagyteljesítményű autósújságíró, meg ahelyett, hogy 300 lóerős sportkocsikat tesztel, kicsit utánajárhatna ennek,"

Ott a tíz pont.

alma 2008.06.09. 13:17:54

Nemreg mentunk valamelyik autopalyan ( nem emlekszem melyik volt pedig nincs sok ) es ahogy kell kivolt tablazva hogy szukites lesz, valamilyen munkalatok miatt. A tablan az allt hogy a kulso sav megszunik. Atsoroltam a belsobe, persze lassitottam a megfelelo sebessegekre, kozben az autopalya kanyarodik es mikor kierek a kanyarbol latom, hogy nem a kulso sav szunik meg hanem pont forditva a belso. Szerintem ha nincs megfelelo tabla naluk akkor ne rakjak ki ami eppen van mert ha valaki nem lassit, ugye nem nagy szokasuk az embereknek maximum ha beernek a szukitesbe akkor egy kicsit, az igen szepen beleszalad akar egy ott allo teherautoba is. Inkabb ne rakjanak ki olyan tablat ami mutatja hogy szukul az ut, csak rakjak ki hogy ott majd asni fognak es akkor lassitok es szamitok mindenre. Sot inkabb rakjanak ki jo tablat.

X 2008.06.09. 13:53:18

" borso 2008.06.09. 10:54:35
lehúzás az egész, közterületes mondta, nem úgy van ám mint régen, hogy ahol tábla nem tiltotta ott lehetett parkolni, hanem ahol tábla nincs a megengedésre ott tilos. ezért tudnak a rohadt köcsögök eldugott utcákban is bilincselni, bűntetni, helyben tarkón lőni. tetvek mind, ilyen táblára nincs pénz, bezzeg 30-asok hegyekben állnak raktáron. kis magyar köcsögség, szopatjuk az autóst... "

Téged megszívattak :) Lehet, hogy nem szándékosan, hanem csak azért mert ennyire buták...

Továbbra is, ami nincs tiltva, azt szabad - az úton!

Kivéve járdát, mert járdán csak a megengedő jelzés (felfestés és/vagy tábla) esetén szabad ráállni.

borso 2008.06.09. 13:59:12

sztem ha valakinek a környezetében feleslegesen kitett 30-as tábla van, fogja este a flexet és szánjon rá 2 percet! :-)

killerkaller 2008.06.09. 14:00:22

Hát Kedveskéim! Jó ismerősöm autózott Erdélyben, Ő mesélte. Országos főközlekedési út, majd 60, 30, 20 sebességkorlátozó tábla, az aszfaltot mintha lézerrel elvágták volna földútban folytatótott. Sebesség gyök kettő per pí, kilométereken át, majd újra a jó minőségű flaszter.Igaz, ha lehet hinni neki, mellette épül a transzszilvániai autópálya és ha elkészül, az maga lesz a kánaán. Legalábbis odaát biztosan mert hogy stílszerű legyek, előznek ezerrel.

Horci 2008.06.09. 14:04:01

Kell egy jó flex és éjszaka ki kell vágni ezeket a buta táblákat. Ha tényleg fontos majd pótolják :)
Ha meg úgyis annyi 30-as tábla van a raktárban akkor idővel elfogy :D

Olyan durva anomáliák vannak az 5ös úton is hogy néha hangosan nevettem a táblákon, és ott ilyen 30asok nincsenek, 40 a legkisebb :)

A másik ... A sávokat tényleg jó lenne ha fel tudnák festeni a jómunkásemberek, mert vicc ami a városban van. Ha esik egy pici eső semmit nem látni és jöhet a tippelés hogy most merre van az arra. A zebrák is nagyon el vannak kopva. Volt már olyan hogy se közvilágítás, se tábla, se figyelmezető felfesés nemvolt, a zebra meg ugye jól lekopva ... csak akkor vettem észre mikor átmentem rajta. 2008-ban itt tartunk? Szánalom ... pedig mennyi adót fizetünk az utakért. Lehet azokból veszik a 30-as táblákat? :P

jégmama (törölt) 2008.06.09. 15:01:36

Debrecenben is van jó minőségű út végig van rakva 30-as táblával. Vajon miért? nincs rá magyarázat, járda is van mellette, a mai útviszonyokhoz képest kiváló minőségű, és mégis. Erre varjunk gombot. Valaki viccesen átfestette 80-asra az egyiket. 2 nap múlva kicserélték.Más: voltunk Romániában, ott nincsenek feleleges táblák. Milió szerpentin, mindenki annyival megy amennyivel akar, van aki 30-al, van aki 60-al. Faluvégén nincsenek táblák, megvan a legnagyobb sebesség ( 50km), és kész. Elvétve van csak 30-as tábla, de csak ott ahol tényleg szükséges. Itt is lekéne szedni a felesleges táblákat a közútkezelőnek, elvinni a Méh-be, az árából festéket venni, és rendesen felrajzolni a sávokat

Rocko- 2008.06.09. 15:01:49

Trappista 2008.06.09. 12:09:26
TC részérôl Rácz Tamás rendszeresen abuzálja a közlekedésieket, inkább kevesebb, mint több sikerrel...

asdf 2008.06.09. 15:03:16

Heh a móricz az tényleg egy jó hely. Megyek arra kb. 1 hónapja, majd egyszercsak látom hogy "megszünik" a sávom helyette jött be keresztbe ilyen parabola iven egy másik sáv ami indult a semmiből és egyenesen bevezett a 7es busz megállójába (az emberek közé nem a buszsávra).
Még szerencse hogy nem váltottam át erre a mellettem lévő sávra, de a mellettem lévő majdnem belémjött mert ő meg elkezdett befelé jönni hogy ne vigye bele a felfestett utjelzés a gyalogosokba...
na ennyit a sávok felfestéséről...
(és hány de hány ilyet tudok pesten ahol megy a sáv majd egyszercsak megjelenik még keresztbe kasul néhány másik sáv is..)

asdf 2008.06.09. 15:06:38

30-as táblát meg nem is engednék csak tényleges utfelbontásnál és ha nincs ott egy melós sem, akkor fénykép alapján minimum 100 ezer forint bünti/alkalom aki kinnfelejtette, egyéb esetben pedig csak zebra előtt vagy szintén hasonló bünti annak aki felelős a táblákért.

Ja igen és bevezetném a személyes felelőség elvét (az objektiv mintjára) és nem a közútfelügyelőt büntetném hanem annak a táblák kihelyezéséért felelős vezetőjét.
Fogadjunk hogy seperc alatt megszünne a sok felesleges tábla

AUDIS ÁLLAT 2008.06.09. 15:25:58

X 2008.06.09. 13:53:18

Nincs megtiltva az sem, hogy villásreggelit fogyasszak el az M7-es Siófoki szakaszán, oszt mégse teszem meg.
Úgyhogy szerintem pont fordítva van: csak azt lehet csinálni, amit a tábla vagy egyéb valami (felfestés) megenged.

AUDIS ÁLLAT 2008.06.09. 15:30:27

egyébként azt simán meg lehetne oldani, hogy legyen felelős, mondjuk a 6-os út 123 és 134 km közötti útfelbontás gazdája: Szabó 234 János útkaparó mérnök-alezredes. Ő felelne mindenért, ami a közlekedéssel kapcsolatos.

A múltkor például az egyik útfelbontásnál két fiatal (kb 12-13 éves) lány irányította a váltakozó irányú forgalmat. Nem kell ehhez valami vizsga, vagy papír vagy akármi. Ez azért nem játék.

wiseguy 2008.06.09. 15:37:03

A RENDŐRSÉG MEG MINDJÁRT KIÁLL MÉRNI! HOGY MARADÉKTALANUL SZÍVATTASSÉK MEG EBBEN AZ ORSZÁGBAN MINDEN ÁLLAMPOLGÁR (akinek nincs rendőr ismerőse aki majd jól elintézi)!

Johnny336 2008.06.09. 16:10:08

AUDIS ÁLLAT 2008.06.09. 15:25:58

Autópályán megállni kizárólag forgalmi okból lehet. Vagy műszakiból, a leállósávon, de akkor is minél előbb el kell takarítani a lerobbant autót.
Tehát létezik a tiltás, hogy ne fogyaszthasd el a finom kolbászos rántottát frissen facsart narancslével a belső sávban egy kényelmes fotelban csücsülve :)

Horci 2008.06.09. 16:19:07

Johnny336 2008.06.09. 16:10:08

Én vezetés közben szoktam :) Úgy akkor lehet nem?

lili 2008.06.09. 16:29:46

Kicsit off: tudja valaki, hogy a 6-os utat megcsinálták-e már? Még télen Pécs-Pest távolságnál nem győztem kerülgetni a rengteg kátyút és óh, még figyemeztetés sem volt sok helyen. Kicsit úgy éreztem magam, mintha a táncpartnerem lenne a kocsi a sok szlalomozástól. Igaz, így nem volt unalmas az út. A 7-es felé célszerű inkább menni, vagy már jó a 6-os is? Nagyon örülnék, ha valaki tudná a választ :)

Johnny336 2008.06.09. 16:45:52

Horci 2008.06.09. 16:19:07

Jó étvágyat!
Autópályán én is szoktam enni-inni-cigizni, de olyankor visszalassítok 150-re, hogy biztonságos legyen. :)

szmoker 2008.06.09. 19:41:20

lili: 1-2 hónapja voltam arra (M6 Dunaújvárosig, onnan 6-os Pécsig), nagyon jól lehetett haladni.

tappancs 2008.06.09. 20:51:14

AUDIS ÁLLAT 2008.06.09. 15:25:58
X 2008.06.09. 13:53:18

Nincs megtiltva az sem, hogy villásreggelit fogyasszak el az M7-es Siófoki szakaszán, oszt mégse teszem meg.
Úgyhogy szerintem pont fordítva van: csak azt lehet csinálni, amit a tábla vagy egyéb valami (felfestés) megenged.
---------------------------------
akkor várd ki, hgy kitegyék az autópályára való felhajtást engedélyező táblát...

B.GY. 2008.06.09. 20:59:51

Ti figyelitek a táblákat?Én nem szoktam.Mikor trafit látok,azt sem tudom mennyire lassitsak.Biztonság kedvéért 30-ra szoktam.Csak nem raknak ki 20-as táblákat.

cs0ki 2008.06.09. 23:23:19

kecskemét-dunaföldvár 52es: nem olyan rég még a háromnegyed részén 60as tábla volt.. egy nyílegyenes úton.. szintén rohadt sokáig álldogáltak.. persze az út története kb ott be is fejeződik, hogy egyszer valakik, talán a németek megépítették..

X 2008.06.09. 23:31:05

B.GY. Az ilyen dolgok miatt anyázok rendszeresen.
A táblákat igenis mindet nézni kell és értelmezni! Így nézik el a háromszöget meg a hatszöget is... (mert az még nem volt ott tegnap...)

A múltkor a rendőrök is röhögtek ahogy őket látva 40-re lassult a sor a 70-es táblánál! Folyamatos villogás minden volt, de a tetű a sor elején a belső sávban csak fékezett.
Remélem utólag feljelentik, mert nem tartotta be a párhuzamos közlekedés szabályait, jobbra tartás, stb...

letscho 2008.06.10. 09:21:44

A felesleges és idegesítő táblákhoz: a minap a 4-esen megyek és a semmi közepén, ahol se kátyú se kanyar se semmi, ott áll egy 40-es tábla! Miért? Dolgoznak? Nem! Dolgoztak? Talán, de akkor az utolsó miért nem dobja fel azt sz@rt a kocsi platójára!
Komolyan elgondolkodtam azon, hogy egy állampolgári szervezkedés keretében néhány villáskulccsak ki kellene menni és demonstratíve leszedni az ilyen értelmetlen táblákat. (Persze valszeg leszednénk minden táblát, de legalább felfigyelnének!)
Aztán a láthatóan senkinek sem hiányzó felesleges táblákat leadnánk a méhbe! Az értünk kapott pénzből az összes autópályát meg lehetne építeni!

Kalapos-Skodás 2008.06.10. 10:28:59

"B.GY. 2008.06.09. 20:59:51
Csak nem raknak ki 20-as táblákat. "
De. Pl. útépítéseknél.

B.GY. 2008.06.10. 22:00:51

Na,akkor legközelebb megállok,ha fényképeznek.0 ás táblát,csak nem raknak ki:).X,csak vicceltem,persze,hogy nézem a táblákat,csak cinizmusből irtam.17 év alatt még senkinek nem okoztam kárt,még magamnak sem.

2008.06.15. 02:14:20

AUDIS ÁLLAT: A kreszben tiltó szabályok vannak, azaz ami nincs tiltva azt szabad. Ez ilyen egyszerű.

Rocko- 2008.06.16. 09:28:32

naja, a kresz nem tiltja, h valakit megölj. tehát szabad. a kresz nem tilja, h kocsit rabolj, tehát szabad.

TH 2008.06.16. 11:08:18

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.06.16. 09:28:32
Ilyen hülyeséget minek írsz le? Ezekről a kérdésekről nem a KRESZ rendelkezik. Egyébként a KRESZ nem csak tilt, van ahol leírja, hogy mit szabad. Csak el kellene néha olvasni...

Rocko- 2008.06.16. 14:29:31

TH: csak az elôttem írót próbáltam tükrözni, de látom sikerült. :)

TH 2008.06.16. 14:31:16

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.06.16. 14:29:31
Tökéletesen! Csak kissé szélsőségesek voltak a példák. :) Ettől függetlenül igazad van, smv hülyeséget írt.

Rocko- 2008.06.16. 15:08:44

erre próbáltam rávilágítani. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása