Szólítassék meg a közútkezelő! Az utakat látva vitathatatlan a pénz hiánya, bár ennek az oka nem az autósokban keresendő: na ők aztán fizetnek mint a katonatiszt – benzinárba található összes lehetséges irgalmatlan mértékű adó, -teljesítményadó, -zöldkártya, -műszaki vizsga, -autópályamatrica –útdíjak -bírságok ésatöbbi.
Ezekután joggal háborodik fel az ember azon, (legyen gyalogos, autós, kerékpáros, vagy mozgássérült) hogy sok helyütt egy doboz festékkel meg lehetne oldani problémákat. De nem! Magyarországon bevett szokás, hogy az elhasználódott felületű útszakaszokon nemes egyszerűséggel sebességkorlátozó táblákat helyeznek ki – ÉVTIZEDEKRE !!! A kátyukat most hagyjuk, mert ahhoz külön gigaposzt fog kelleni.
Az útburkolati jelek felfestései, átfestései hosszú éveket vesznek igénybe. Pedig fontosságuk nem megkérdőjelezhető. És sokszor nem történik velük semmi. Lekopnak oszt jónapot- Evvan. Küzdj! Élj / halj tetszés szerint.
A sebességkorlátozó táblák témája sokszor felkerült. Visszatérve a kérdésre, úgy néz ki, mintha 30 as táblák lennének nagy mennyiségben raktáron. A táblák kihelyezése sokszor minden szakértelmet és indokoltságot nélkülöz. (Hacsak nem a traffizás az indok, de szeretném azt hinni, hogy nem) A napokban láttam útépítést a 86 oson – minden előzetes kitáblázás nélkül ott foltozták az aszfaltot munkagéppel, uthengerrel ahogy kell…
Mé nem vót tábla csókolom ?! Józsibá nem adta ki a raktárból ?!
Elképesztő trehány mocsok népség.
Aztán külön csemege a városi úthálózat felfestései. Én Győrt tudnám példának felhozni. Megépült az aluljárónk, két sávval belül, középen szűkítővel. Minden ismerős mondta velem együtt, hogy ez balesetveszélyes, és egyszerűen hülyeség. De olvastuk: ez biztonságtechnikai szempontokból készült így, biztonságtechnikai szakemberek készítették a terveket – persze pénzért… A csoda kb 1 évig tartott. Aztán lekerült a szűkítő, ahogy azt az autósok is jónak látták. Sok helyütt a településtáblák közvetlenül a kereszteződésben vannak elhelyezve. Ember túlmegy – satufék, visszafordul. Hurrá. Aztán a másik kedvencem : az égigérő fű a kanyarokban. Nem kéne azzal is csinálni valamit ?! Beláthatatlan kanyar, sokszor nem látni a táblákat a gaztól. Aztán nagyon jó ötletnek tartom a sávra felfestett útszám-ot, megerősítésként, hogy időben és jó sávban vagyok. Ezekből lehetne több – szerintem.(városunkban nincs az elkerülőnél) Bár festék kell hozzá meg egy mókus aki felfújja. Az ilyen munkákra az éjszakai órák tökéletesen megfelelnek, már már idilliek, mert nem kicsi városunkban sincs már forgalom 11 után. Persze az éjszakai munkavégzés járulékos bérköltségei itt jönnek a képbe, de hadd ne foglalkozzak vele ! Csak idegesítő, hogy az esteleges, szökőévente előfordulóJ karbantartási munkák meg az öntözések miért a csúcsforgalomba kell hogy megtörténjenek. Nonszensz. Aztán vann itt zebramizéria készülő jogszabállyal, meg 5 méteren belül parkoló autók, meg minden egyéb elhanyagolt útkarbantartásból adódó ez-az. Nem sorolom újra.
Konklúzió: fizetjük a díjakat amiért nem kapunk szinte semmit.( kivéve a kopó alkatrészeinket…) Az útjainknak egyszerűen NINCS gazdája, mert amit a közútkezelő csinál az egyenlő a nullával. Ez nem is vitatható semmilyen szinten sem. Égetően sürgős változásra van szükség. Szerintem.
Semmit sem csinál a közútkezelő?
2008.06.09. 08:28 :: SilentSound
Stewe ezúttal egy olyan szervezetre akadt ki, amelynek az volna a feladata, hogy rendben és biztonságos állapotban tartsa az utakat. Ez már csak azért is elvárható lenne, mert az autósokról egyre több bőrt húznak le, ami után már nem mindenkinek marad pénze a lengéscsillapítók gyakori cseréjére és futóműjavításra. Ahol meg már életveszélyes az út, kitesznek egy sebességkorlátozó táblát, ezzel elhárítva a felelősséget és halogatva a valódi megoldást.
75 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes lehúzás útfelújítás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mxplanet 2008.06.09. 08:35:08
mxplanet 2008.06.09. 08:42:08
szerintetek mindenképp táblának vagy felfestésnek kell engednie, hogy parkolhassak? vagy elég ha a járda felét, de min 1.5 métert szabadon hagyom?
(40.paragrafus 8.)
stichus 2008.06.09. 08:49:51
mxplanet 2008.06.09. 08:51:23
Paladin 2008.06.09. 08:53:47
stichus 2008.06.09. 08:56:45
stichus 2008.06.09. 09:00:26
mxplanet 2008.06.09. 09:02:07
micHELL 2008.06.09. 09:03:40
hokaukomuszika 2008.06.09. 09:05:42
Gera 2008.06.09. 09:15:51
A karbantartás meg nálunk ismeretlen fogalom. Itt az dívik, hogy megvárjuk, amíg valami teljesen szétrohad, aztán kompletten felújítjuk. Ez azért fasza, mert k. sokba kerül és legalább mindig szar minden a felújítást követő egy év kivételével. 10milliárdért felújítunk egy utcát (Bartók B. út), aztán szarunk bele, senki nem cseréli a kitört oszlopokat, mindenféle Kókler 95 Bt.-k úgy kúrják szét a díszburkolatot, ahogy akarják, az úthibákat nem javítja senki, és még sorolhatnám. De kurva gazdagok vagyunk, bakker. A minimum az lenne, hogy legalább szép lassan megpróbáljuk kiirtani ezt a mentalitást azzal, hogy ha valamit kompletten felújítunk, akkor legalább annak a karbantartását megszervezzük és biztosítjuk hozzá a költségvetést is és csak azt hagyjuk rohadni, ami már 20 éve rohad.
cso zsi 2008.06.09. 09:32:38
én úgy értelmeztem, hogy amit nem tiltanak, azt szabad. semmi felfestés nem volt, de a b,c pont teljesült. "
De alapértelmezett, hogy járdán parkolni tilos.
Tehát csak engedélyezni lehet táblval és/vagy felfestéssel.
Rocko- 2008.06.09. 10:00:23
nyuszy 2008.06.09. 10:12:00
Én naívan feltételeztem, hogy még ha nem is okos megoldás, azért van valami koncepció a 30-40-60 táblák útépítéskor való kirakásában.
De most rá kellett jönnöm, hogy nem. 56-os út felújítása, éppen Bár és Mohács között. Egy kb. 2 km-es szakaszon az út fel van marva, de egyébként semmi olyan nincs, ami érdemben indokolná az amúgy is kinn lévő 60 km/h-nál lassabb haladást (hétvégén jártam arra, senki nem dolgozott). Namost ott vannak házak, és emiatt párszáz méterenként utak. Teljesen összevissza vannak kinn 30-as és 40-es táblák, illetve vannak olyan szakaszok, ahol két kereszteződés között nincs kinn semmi. Még azt is el lehetne fogadni, hogy ez valamiért így logikus, de a két irányban totál más sebességkorlátozás van érvényben az adott szakaszokra!
Hihetetlen, de találomra felszórtak a teherautóra egy halom 30-as és 40-es táblát, aztán kirakták, ahogy sikerült...
pötty 2008.06.09. 10:49:33
Ez van.
ihatethisindapassthingy 2008.06.09. 10:50:20
Persze a gyalogosoknak még mindig necces megállni, de kisebb az esélye, hogy valaki a parkolóból igyekszik elcsapni őket.
wagabound 2008.06.09. 10:50:47
Az útkarbantartásról meg tessék tudomásul venni, hogy tipikus magyar üzlet. Szarul csinálom meg, hogy jövőre is kapjak megrendelést. A munkadíj bizonyos százaléka visszacsurog a megrendelőnek (lásd: szakértői díjak), az pedig, leszedve a maga részét, a maradékot küldi a pártkasszába.
Világos?
borso 2008.06.09. 10:54:35
ipiapacs2 2008.06.09. 10:55:34
Johnny336 2008.06.09. 10:57:36
csárli hárper 2008.06.09. 10:58:03
Pötyy 2008.06.09. 11:06:23
Nálunk egyszer az országúton, nyílegyenes, széles, kitettek egy 30-as táblát, mert egy vihar kimosott egy csomó földet az útra. Na aztán az ott is maradt vagy egy évre. (Gondolom kitaláltátok a sárnak rákövetkező héten nyoma sem volt). Ott követtem el eddig életem legdurvább, 400%-os sebességhatár-túllépését. Szerintem nem is a közteresek szedték le a táblát, hanem elvitte valami színesfém-manager.
bigdaddy 2008.06.09. 11:11:23
avogadro00 2008.06.09. 11:15:07
Wuff 2008.06.09. 11:20:19
Erre jöttek a közterületesek és megbüntették őket. Azért mert csak. Mindenféle jogalap nélkül.
A sztori vicces része azonban még hátravan. Egyikük bement reklamálni: felvázolta a helyzetet, persze ez senkit sem érdekelt, szóra sem méltatták. Mondta, hogy ez magántelek tele szeméttel, építési törmelékkel, gazzal, és, hogy ez eddig miért nem tűnt fel senkinek, csak az, hogy rajta parkolnak. Aztán hozzátette: bezzeg, ha kendert termesztenének rajta és nem szemétlerakóként használnák, akkor biztos már rég foglalkoztak volna vele.
Mi történt erre: másnap az egész rendőrség (!) kivonult munkagépekkel (!), és centiről-centire átvizsgálták a területet. A kreténség netovábbja.
A sztori vége pedig az, hogy a büntetések érvényben maradtak, de körbekeríttették a telket a tulajdonossal, és őt is megbírságolták.
Éljen Magyarország!
Gazsika 2008.06.09. 11:32:41
gbgfb 2008.06.09. 11:35:14
Levente 2008.06.09. 11:40:17
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.09. 11:41:15
Ha valódi veszély esetén tennék csak ki a 30as táblákat, akkor mindet betartanám, mert hiába az akármilyen jó fék/stb, az emberi reakcióidő adott, és ha 30-al mész, akkor van időd felfogni, hogy !!!!!, és fékezni, míg 60-nál mire felfogod hogy fézeni kellene, már késő.
De a post nem erről szól :)
gbgfb 2008.06.09. 11:45:40
Bugajozsinemszepgyerek 2008.06.09. 11:50:05
Na így kell egy dolgot kétszer eladni! És ezért nem javulnak az útjaink a mi adóforintjainkból.
szabo 2008.06.09. 11:50:15
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.09. 11:52:38
hulyemagyar 2008.06.09. 11:59:26
Bazz Roa, hirtelen aszittem, hogy ez Szhely! :)
Sztori hasonló: Belvárosban Spar megszünt, de maradt az ingyenes parkoló. Sokan azt használták a fizetős helyett. Szintén magánterület. Önkormányzat meg lezáratta a tulajjal. Gondolom, ha fizetős lesz, megnyitják újra.
K. anyjukat!
Rocko- 2008.06.09. 12:03:00
nahát épp akartam írni. aki azt enegdte, azt kell fejbelôni.
Trappista 2008.06.09. 12:09:26
A sok nagyteljesítményű autósújságíró, meg ahelyett, hogy 300 lóerős sportkocsikat tesztel, kicsit utánajárhatna ennek, és írhatnának egy cikket, hogy F. főút x és y. közötti szakaszának ezésez a KÖZhivatalnok a felelőse, aki tudni akarja, miért van itt 30-as tábla, ezt a számot hívja fel.
Vagy esetleg megkérdezhetnék ők.
T.
Gontar 2008.06.09. 12:11:36
Nemrég jártam egy Pesthez közeli faluban. Településtáblán a 40es korlátozás (alapból értelmetlen: nyílegyenes, a települést átszelő, széles, jól belátható utszakasz - de most nem ez a lényeg): azaz a település egész területén 40 a megengedett maximum sebesség. Ahogy közeledek egy kereszteződéshez (az előbb említett főútba torkollik bele) mit látok: útépítés (melósok sehol (hétköznap volt), egyik sáv félig felbontva, munkagépek szanaszét, és.. Egy 60!!!-as tábla. 15 méterre a stopptábla előtt, zárovonalas helyen, félig felbontott sávnál... Döbbenet, hoyg erre a 15 méterre az útfelújítás alatt megengedték a 60at - főleg mivel alapból ugye 40 az egész településen belül.. :D
Jót röhögtem ezen. :D
ZAttila 2008.06.09. 12:12:30
Emiatt viszont időnként durva balesetek történnek.
A közútkezelőnek mit kellene tenni?
1. Hiba esetén tábla => javítás => TÁBLA ÖSSZESZED.
2. Ha nincs ok rá, nem szopatja az autókat 20-30-40-es táblákat "forgalomtompítás" okán. Tompa ám az az állat, aki azt hiszi, hogy az ember jókedvében kocog a főutakon városon-falun át. Azért teszi, mer' bazmeg' ebben a tetves országban NINCS ELKERÜLŐ ÚT még Budapest körül sem!!! Szerintem Kabul körül már elkészült...
skribler 2008.06.09. 12:15:02
1. Van ugyebár egy közútkezelő (Magyar Közút Kht.?), de annak nem dolga semmiféle városi felfestés, az önkormányzati meló. Településen belüli felfestés, kátyú és tábla ügyekkel forduljunk nagyszerű városvezetőinkhez.
2. A Magyar Közút, nemigen ad ki ilyen munkákat másoknak, szép nagy országos szervezet, mindenütt gépekkel, emberekkel, megoldják maguk.
3. Van még egy szervezet, ami csesztethető (pl. M3 hídja ügyében) az pedig az autópályakezelő (ÁAK).
hacsabika 2008.06.09. 12:16:55
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.09. 12:22:34
Rocko- 2008.06.09. 12:37:44
trabijani 2008.06.09. 12:38:31
A településeken az átkelési szakaszokban vastagon benne van - kivéve Bp.
Javaslom a Bp. Bihari út - Fertő utca sarkán elkövetett merényletet egy 30-as tábla, egy jómunkássssember tábla és egy féllábamszéttárom tábla kombinációjaként jött létre. A közútkezelő FKF Zrt. telepe attól kb. 1 kilométerre van...
modos 2008.06.09. 12:40:08
Lámpavas Béla 2008.06.09. 13:03:22
"A sok nagyteljesítményű autósújságíró, meg ahelyett, hogy 300 lóerős sportkocsikat tesztel, kicsit utánajárhatna ennek,"
Ott a tíz pont.
alma 2008.06.09. 13:17:54
X 2008.06.09. 13:53:18
lehúzás az egész, közterületes mondta, nem úgy van ám mint régen, hogy ahol tábla nem tiltotta ott lehetett parkolni, hanem ahol tábla nincs a megengedésre ott tilos. ezért tudnak a rohadt köcsögök eldugott utcákban is bilincselni, bűntetni, helyben tarkón lőni. tetvek mind, ilyen táblára nincs pénz, bezzeg 30-asok hegyekben állnak raktáron. kis magyar köcsögség, szopatjuk az autóst... "
Téged megszívattak :) Lehet, hogy nem szándékosan, hanem csak azért mert ennyire buták...
Továbbra is, ami nincs tiltva, azt szabad - az úton!
Kivéve járdát, mert járdán csak a megengedő jelzés (felfestés és/vagy tábla) esetén szabad ráállni.
borso 2008.06.09. 13:59:12
killerkaller 2008.06.09. 14:00:22
Horci 2008.06.09. 14:04:01
Ha meg úgyis annyi 30-as tábla van a raktárban akkor idővel elfogy :D
Olyan durva anomáliák vannak az 5ös úton is hogy néha hangosan nevettem a táblákon, és ott ilyen 30asok nincsenek, 40 a legkisebb :)
A másik ... A sávokat tényleg jó lenne ha fel tudnák festeni a jómunkásemberek, mert vicc ami a városban van. Ha esik egy pici eső semmit nem látni és jöhet a tippelés hogy most merre van az arra. A zebrák is nagyon el vannak kopva. Volt már olyan hogy se közvilágítás, se tábla, se figyelmezető felfesés nemvolt, a zebra meg ugye jól lekopva ... csak akkor vettem észre mikor átmentem rajta. 2008-ban itt tartunk? Szánalom ... pedig mennyi adót fizetünk az utakért. Lehet azokból veszik a 30-as táblákat? :P
jégmama (törölt) 2008.06.09. 15:01:36
Rocko- 2008.06.09. 15:01:49
TC részérôl Rácz Tamás rendszeresen abuzálja a közlekedésieket, inkább kevesebb, mint több sikerrel...
asdf 2008.06.09. 15:03:16
Még szerencse hogy nem váltottam át erre a mellettem lévő sávra, de a mellettem lévő majdnem belémjött mert ő meg elkezdett befelé jönni hogy ne vigye bele a felfestett utjelzés a gyalogosokba...
na ennyit a sávok felfestéséről...
(és hány de hány ilyet tudok pesten ahol megy a sáv majd egyszercsak megjelenik még keresztbe kasul néhány másik sáv is..)
asdf 2008.06.09. 15:06:38
Ja igen és bevezetném a személyes felelőség elvét (az objektiv mintjára) és nem a közútfelügyelőt büntetném hanem annak a táblák kihelyezéséért felelős vezetőjét.
Fogadjunk hogy seperc alatt megszünne a sok felesleges tábla
AUDIS ÁLLAT 2008.06.09. 15:25:58
Nincs megtiltva az sem, hogy villásreggelit fogyasszak el az M7-es Siófoki szakaszán, oszt mégse teszem meg.
Úgyhogy szerintem pont fordítva van: csak azt lehet csinálni, amit a tábla vagy egyéb valami (felfestés) megenged.
AUDIS ÁLLAT 2008.06.09. 15:30:27
A múltkor például az egyik útfelbontásnál két fiatal (kb 12-13 éves) lány irányította a váltakozó irányú forgalmat. Nem kell ehhez valami vizsga, vagy papír vagy akármi. Ez azért nem játék.
wiseguy 2008.06.09. 15:37:03
Johnny336 2008.06.09. 16:10:08
Autópályán megállni kizárólag forgalmi okból lehet. Vagy műszakiból, a leállósávon, de akkor is minél előbb el kell takarítani a lerobbant autót.
Tehát létezik a tiltás, hogy ne fogyaszthasd el a finom kolbászos rántottát frissen facsart narancslével a belső sávban egy kényelmes fotelban csücsülve :)
Horci 2008.06.09. 16:19:07
Én vezetés közben szoktam :) Úgy akkor lehet nem?
lili 2008.06.09. 16:29:46
Johnny336 2008.06.09. 16:45:52
Jó étvágyat!
Autópályán én is szoktam enni-inni-cigizni, de olyankor visszalassítok 150-re, hogy biztonságos legyen. :)
szmoker 2008.06.09. 19:41:20
tappancs 2008.06.09. 20:51:14
X 2008.06.09. 13:53:18
Nincs megtiltva az sem, hogy villásreggelit fogyasszak el az M7-es Siófoki szakaszán, oszt mégse teszem meg.
Úgyhogy szerintem pont fordítva van: csak azt lehet csinálni, amit a tábla vagy egyéb valami (felfestés) megenged.
---------------------------------
akkor várd ki, hgy kitegyék az autópályára való felhajtást engedélyező táblát...
B.GY. 2008.06.09. 20:59:51
cs0ki 2008.06.09. 23:23:19
X 2008.06.09. 23:31:05
A táblákat igenis mindet nézni kell és értelmezni! Így nézik el a háromszöget meg a hatszöget is... (mert az még nem volt ott tegnap...)
A múltkor a rendőrök is röhögtek ahogy őket látva 40-re lassult a sor a 70-es táblánál! Folyamatos villogás minden volt, de a tetű a sor elején a belső sávban csak fékezett.
Remélem utólag feljelentik, mert nem tartotta be a párhuzamos közlekedés szabályait, jobbra tartás, stb...
letscho 2008.06.10. 09:21:44
Komolyan elgondolkodtam azon, hogy egy állampolgári szervezkedés keretében néhány villáskulccsak ki kellene menni és demonstratíve leszedni az ilyen értelmetlen táblákat. (Persze valszeg leszednénk minden táblát, de legalább felfigyelnének!)
Aztán a láthatóan senkinek sem hiányzó felesleges táblákat leadnánk a méhbe! Az értünk kapott pénzből az összes autópályát meg lehetne építeni!
Kalapos-Skodás 2008.06.10. 10:28:59
Csak nem raknak ki 20-as táblákat. "
De. Pl. útépítéseknél.
B.GY. 2008.06.10. 22:00:51
2008.06.15. 02:14:20
Rocko- 2008.06.16. 09:28:32
TH 2008.06.16. 11:08:18
Ilyen hülyeséget minek írsz le? Ezekről a kérdésekről nem a KRESZ rendelkezik. Egyébként a KRESZ nem csak tilt, van ahol leírja, hogy mit szabad. Csak el kellene néha olvasni...
Rocko- 2008.06.16. 14:29:31
TH 2008.06.16. 14:31:16
Tökéletesen! Csak kissé szélsőségesek voltak a példák. :) Ettől függetlenül igazad van, smv hülyeséget írt.
Rocko- 2008.06.16. 15:08:44