Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vissza a Móricka-ábrákhoz

2008.06.10. 08:27 :: Kisikasa

Mert úgy tűnik szükség van erre, mivel egy egyszerű, könnyen megérthető szabályt valamiért mégsem sikerül a gyakorlatban megvalósítani. Bekov nem egyszer szembesült ezzel a ténnyel. Felmerül a kérdés, hogy ilyen nehéz észben tartani a KRESZ ezen paragrafusát, vagy az alkalmazása okoz nehézségeket egyes autóvezetők számára? Vagy vannak, akik rövidtávú memóriájuk miatt elfelejtik hol vannak mire egy kereszteződéshez érnek?
Egyirányú utcák. Manapság az ember fejében csak annyi ragad meg, hogy az egyik végéről tilos behajtani (ha netán bizonytalanok lennénk ilyen esetben, semmiképp se Demszky urat faggassuk tanácsért). Sokaknak itt meg is áll a tudomány, ezzel le is van rendezve. Eléggé kevesen vannak tisztában azzal, hogy hogyan is kell balra kanyarodni egy ilyen utcából, ami miatt rövid időn belül kétszer is lezúzhattam volna az autómat.



Okos emberek már tudják miről van szó, az út bal oldalára kell húzódni, majd onnan kanyarodni. Első esetben én haladtam elöl, mögöttem régi fehér mondeo/passat(?). Közeledett a kereszteződés, index ki balra, kihúzódtam, hófehérke kolléga meg valszeg úgy gondolta: "hogy közlekedik ez a paraszt, a szembejövő sávból akar kanyarodni?" és nekiállt népnevelni. Mellém állt, hát gondoltam nincs para, ő megy vagy egyenesen vagy jobbra. FRÁSZT! Éppen elindultam, mikor a majom nagy ivben balra behúz elém, hátkösssz! A rozoga szekerét nem volt nehéz utolérni, nemtetszésemet tudtára is adtam, de természetesen neki állt feljebb, mint az esetek többségében, de inkább ráhagytam a dolgot, nem kezdtem el szájkaratézni is.

A második eset is hasonló volt annyi különbséggel, hogy itt én voltam a második autó. Opel Astra kombi, benne a családdal, emberünk baktat békésen előttem kábé 20-al ráadásul az út közepén. Éppen nem voltam sietős kedvemben, nem izgultam. Kereszteződés, kiáll jobbra, index természetesen nem villog, hogy balra vagy jobbra akar menni, hát gondolom akkor egyenesen. Beállok mellé bal oldalon, de már vártam, sőt éreztem, hogy egy újabb lámához lesz szerencsém, aki balra akar menni, csak gondoltam kivárja a sorát, ha már egyszer rossz helyre állt.

Hopp, emberünk észleli szándékomat, index ki balra és már indul is, hánehogymá', ez az ő kereszteződése, ő érkezett előbb. Még a szemből érkező jobbra kisivben kanyarodni kivánó (vagyis nekünk szintén balra) és elsőbbségben lévő tagot is megállásra kényszeritette. Dudálok ezerrel, hogy akkor ezt igy hogy? Hősünk szúrós szemekkel néz rám, kábé olyan "nedudáljköccccsög" nézéssel. A szemből érkező koma látta, hogy lilára váltott a fejem és elengedett hadd menjek utána. Mivel hősünk parkolót keresett a fagyizóhoz igy nem volt nehéz utolérni, cirka 5-el döcögött, hát mellémentem, ablak le és megkérdeztem (szó szerint, semmi trágár szóhasználat): "pajtás, hogy is kanyarodunk egyirányú utcából balra?" Hirtelen zavart lett az arca, nem tudott megszólalni, lehet bevillant neki valami rémkép a kresz tanfolyamról, vagy csak simán elakadt a lélegzete, hogy meg mertem szólitani. Időm sajna nem volt neki kiselőadást tartani, mivel a szembejövő sávban terpeszkedtem, igy aztán sorsára hagytam. Talán annyit elértem vele, hogy hazaérve felüti a kresz könyvet és megvilágosodik.

Egyébként bennem is ilyen hasonlóan drasztikus módon maradt meg ez a szabály. Első forgalmi óra, oktató kivisz a sűrűbe, egyirányú utcákba majd mondja, balra fordulunk. Jó, balra fordultam, erre örvendezett, hogy háhá, ha az vizsga lett volna megbuktam volna :D Na sebaj menjünk még egy kört, hátha rájövök hol szúrtam el. Hát mondanom sem kell másodszor is megbuktam a kis tesztjén :D De legalább örökre a fejembe véste. Igaz egy ilyen figyelmetlenséggel nem lehet komoly balesetet okozni, de senki sem örül a legkisebb karcolásnak sem. Meg hátha itt is megvilágosul pár ember :)

70 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suppiluliumas 2008.06.10. 08:54:39

jaja, ezt tényleg sokan nem tudják, de van, aki direkt azért áll a szabályosan balra húzódó mellé, hogy hamarabb kikanyarodhasson nála.

Suppiluliumas 2008.06.10. 09:10:54

na mi az? 9 óra elmúlt és még senki sem dolgozik?:)

wellaci 2008.06.10. 09:13:32

mit csodálkoztok? aki ma Bp-n indexet használ ritka mint a fehér hollo

libra 2008.06.10. 09:15:52

Neha komolyan irigyellek benneteket, hogy nallatok legalabb ennyire tudtok kozlekedni. Velem Kassan a kovetkezo eset fordult elo: elottem egy holgy vmi P206 ban egyiranyu utcabol, STOP tablatol, balra kanyarodott volna, termeszetesen az ut kozeperol, kicsit ugyetlenul. Erre en besoroltam moge/melle (tehat helyesen, mintha o is a szelen allt volna elottem). Vartunk, hogy kimehessen vegre. Erre hatulrol jott egy merci terepjaro, mindkettonket jobbrol megelozve balra kanyarodott. Ejtett o a STOP tablara, nem erdekelte a forgalom sem, villamos sem...
Tehat fel a fejjel, BPen nem annyira veszes a helyzet... ;D

mxplanet 2008.06.10. 09:17:06

ez minden napos eset győrben is

Tibcsi77 2008.06.10. 09:32:13

Elsőzni ősi román szokás. :-)

Tibika 2008.06.10. 09:35:11

Elsőzni ősi román szokás. :-)

entudom 2008.06.10. 10:13:46

Wesselényi-Dohány u. kereszteződés is élmény, mikor ki tudja hanyadik kört teszem, mert nincs parkolóhely, és én galád módra szeretnék hazaérni... Itt ráadásul a kiskörútig jobbra van vagy 20 méter, a sor meg vagy 100 minden lámpaváltásig. Nem zavar szinte senkit, ha az utca felétől csapkodom a bal tükröm a demszkyoszlopokhoz annyira balra húzódok és indexelek, hogy ugyan had ne várjam már meg a fél várost állandóan, akik jobbra kanyarodnának... Persze a vészvillogós parasztoktól sokszor ha akarnának se tudnának jobbra húzódni...

PD 2008.06.10. 10:15:27

Be kéne vezetni, hogy rendőrök szúrópróbaszerűen megállítják az autókat, a sofőr elé tolnak egy egyszerű 10 kérdésből álló tesztlapot, ha 2-nél több kérdést hibázik, bevonni a jogsiját, mehet újra tanfolyamra.
Néha olyan emberek ülnek volán mögött, hogy nézni is szörnyű. Nem hiszem el, hogy ki tudnának tölteni egy KRESZ vizsgalapot!

IP 2008.06.10. 10:19:08

Szerintem itt elsősorban nem a balra húzódás hiánya, hanem az index használatának elmulasztása a fő probléma, mert azért viszonylag ritkán fordul elő ilyen eset, ezért könnyű elfelejtkezni róla, és nem is érzem balesetveszélyesnek, "csak" maximum feltartod a mögötted jobbra kanyarodni vágyót. Mert ha jobb oldalon indexel balra, akkor már úgysem megy be senki mellé...

Terveüdekszi 2008.06.10. 10:33:21

Isten állatkertje. Városunkban egy utcát egyirányúsítottak. Több mint egy éve... A mai napig vannak olyanok, akik jobbra húzódva akarnak balra menni, és fel vannak háborodva, amikor én balra beállok melléjük. Páran közülük régi ismerős arcok. Egyszerűen fingjuk sincs arról hogy mi a fasz van. Barmok.

CJKrisz 2008.06.10. 10:43:16

Fóton a Gyermekvárosnál van egy közepesen forgalmas utca, ahonnan a népek 90%-a balra kanyarodik, csak azt nem figyelik, hogy az utca utolsó 50 métere egyirányú. Én akárhányszor járok arra, mindig akad egy balfék, aki az utca jobb oldaláról akar balra kanyarodni. Amikor melléállok akkor mutogat, meg dudál, hogy mi az anyámat csinálok. Aztán volt, hogy átszóltam, hogy cimbora, egyirányú utca, balra a bal oldaláról kanyarodunk. Hőbörög, hogy honnan veszem, hogy egyirányú. Mondom ott balra háttal az a kerek tábla egy behajtani tilos esetleg. Kevesen vannak, akik észreveszik magukat, jellemzőbb az anyázás...

kergelepke 2008.06.10. 10:49:08

Azert az nem teljesen igaz, hogy ilyen szituban nem lehet csunyan osszetorni. Ket eve a Fo utcan lattam egy ilyen esetet: csoka jobb oldalrol kanyarodott volna balra, csak jott mellette egy terepjaro is. Szep hangosat csattant, meg megcsikozta a Rangerovert...

nickita 2008.06.10. 10:52:29

az én autómban beépített kristálygömb van, hogy abból olvassam ki autóstársaim szándékát, hogy éppen milyen szabálytalanságot készülnek elkövetni.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.10. 10:57:58

Már régebben említettem vala, hogy az oktatás terén is lenne mit módosítani. Nem érdekel mekkora arca van egyes gk oktatónak. Ne kelljen áttolni a kereszteződésen, mert nem hajlandó a tanítványát rászoktatni a legalább a megengedett sebességgel haladásra.

Moszkva térnél egy egyértelmű kezdő "T" betűs nőcit kellett noszogatni a Retek utcáig. Nem tudom ki tanította, kinél vizsgázott, de komoly gondjai lehettek az elindulással, a figyelem megosztásával. Az már csak hab volt a tortán, hogy a busz sávban szépen végigrongyolt. Az ilyeneket milyen oktató tanítja???

Juzo 2008.06.10. 10:59:03

Hehe, ezzel buktam a 2. vizsgámat:D
Nem mintha büszke lennék rá...

PioDVD 2008.06.10. 11:00:11

Pedig ezt a szabályt még asszony is tudja, pedig nőből van. :)

csati 2008.06.10. 11:04:20

Ház előtt pont ilyen kereszteződés van: a balra kanyarodó autósok több, mint fele nem húzódik ki.

matyker 2008.06.10. 11:05:50

Nem csak a honnan kanyarodjunk okoz problémát autóstársainknak, hanem a hogyan/hova is. Naponta fordul elő velem, hogy a Marczibányi térről (kétirányú utca) szeretnék balra kanyarodni a Lövőház utcára (egyirányú). Úttest közepe felé húzódva megadom az elsőbbséget a jobbról érkezőknek, akiknek a 80%-a kis ívben óhajt balra kanyarodni, és ilyenkor az én anyámat szokták emlegetni. Szebbik esetben meg is teszik, hogy elmennek a kocsim jobb oldalán, ami ugye a nekik szemben lévő sáv.
A gyalogosok elsőbbségét pedig kétszeresen szarják le: egyrészt zebra van, másrészt pedig kanyarodnak, de ez egy másik sztori.

Viki 2008.06.10. 11:07:41

Szerintem a jogsi érvényességének meghosszabításakor a KRESZ tudást is mérni kellene, és ha szükséges, új vizsgára kötelezni az illetőt. 18 éve van jogsim, eddig balesetmentesen vezettem. Úgy gondoltam, hogy ismerem a KRESZt, minden rendben van. Múlt héten találtam pár tesztet a neten, hát csúnyán megbuktam. A jogsi nélküli kolléganőm is kevesebbet hibázott, mint én. Hiába vezet az ember nap mint nap, hiába balesetmentes, kell az ismétlés.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.06.10. 11:08:34

A legjobb az, amikor beáll rossz helyre + indexel, majd nem arra megy és neki áll feljebb ;)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.10. 11:13:53

PioDVD 2008.06.10. 11:00:11
Pedig ezt a szabályt még asszony is tudja, pedig nőből van. :)

még jó, hogy nőből van az asszony :D

miniowner 2008.06.10. 11:19:47

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.10. 11:13:53
PioDVD 2008.06.10. 11:00:11
Pedig ezt a szabályt még asszony is tudja, pedig nőből van. :)

még jó, hogy nőből van az asszony :D

Sajnos a mai vilagban mar azt oda kell tenni hogy nobol van mert sohase lehet tudni :DD

Majjom 2008.06.10. 11:36:07

Én egyszer egy jobbkezes utcával szívtam meg így. Baltaarcú anyuka balról elrongyol mellettem, rám sem néz. Utána megyek, és amikor megáll, megkérdem Tőle: Hölgyem, mi a baj a jobbkéz szab állyal? Mire ezt válaszolja:
Ott nincs jobbkézszabály, mert nincs kitn semmilyen tábla... Nna ez nem semmi.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.10. 11:45:25

múltkor a picsa 20al ment végig a dohányon és megadta mindenhol a jobbkezet :o)

Pala 2008.06.10. 11:50:20

Sok ilyen hülye van sajnos, jómagam is sokszor tapasztalom a jelenséget. Az autósok felétől vissza lehetne venni a jogsit.

Ami az írást illeti, szerintem a nem létező -al, -el toldalék saját műfajában súlyosabb bűn, mint rossz sávból kanyarodni.

guderian 2008.06.10. 11:52:47

Már lehet én is rosszul kanyarodtam volna. Mindenesetre legalább mindig indexelek jó előre.

X 2008.06.10. 11:55:41

RosszQtya 2008.06.10. 11:45:25:

Az ilyen szörnyű, de még mindig jobb, mintha csak száguldana mert egyenesen megy. Buta, mert nem vette észre előre - lehet, de legalább nem veszélyes, feltehetőleg minden helyzetben ezt teszi.
A mi környékünkön sokan kb. becsukott szemmel mennek az egyenrangúakban végig - mert egyenesen mennek... Na az tényleg para! :S

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.06.10. 12:01:46

Párom barátnője:
Vaskapu utca liliomtól a hallerig - végig jobbkezes, építkezések miatt teherautóforgalom állandóan.
Csaj végigrobog, majd az utcakereszteződéseknél lelkesen elkiáltja magát:
- Vigyázz jövök.

Sikerült megtennünk a három sarkot balesetmentesen, kedvesen elbúcsúztunk, majd páromnak megtiltottam, hogy bármikor az életben beüljön mellé.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.06.10. 12:03:01

ja, mindezt 40-50km/h sebességgel, fékezés nélkül.

Kata 2008.06.10. 12:03:59

őszintén szólva a jobbkezes utcáktól én is rosszul vagyok, tekintve, hogy fingom nincs, hol-mikor van ikszes utca, vagy macisajtos utca. biztos az én figyelmetlenségem, de én már reflexből skubizom, hogy a merőleges utcában van-e macisajt, vagy egész doboz macisajt, vagy csak simán elfelejtette a közútkezelő kht kitenni az ikszes táblát...

Lacaca 2008.06.10. 12:05:30

Hétvégén az M3-ason elkapott a jégeső motorral. Kiálltam az egyik parkolóba, behúzódtam az eresz alá és vártam, illetve unalmamban néztem az érkező autókat. A ködlámpa az majdnem alap, nincs is jobb a csillogó aszfalthoz, a szélvédő úgy bepárásodva, hogy szinte nem láttam, hogy ül-e az érkező autóban sofőr (kisbusz tele gyerekekkel), két ülés között álló kisgyerek több is, jobb esetben ülő kisgyerek, de gyerekülés nélkül. Alig-alig akadt olyan autó, amelyiknél rendben volt minden. Döbbenetes

potha 2008.06.10. 12:18:29

A levélíróval kisértetiesen hasonló az oktatónk módszere :)
Velem is így tanítatta meg, hiogy nem szólt semmit csak mindig mondta h megbuktál :D
Aztán pár ilyen beszólás után már rájöttem mi a gond :)
De amúgy valóban ezt nagyon kevesen tartják be :/
mxplanet: Jah hát Győr se kutya :)
Bár legutóbb csak pozitív élményem volt, sokkal kedvesebbek az emberek mint itthon, úgyértem előzékenyek, beengednek, átegendnek, előreendgednek, szóval nem parasztok :)

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.10. 12:22:58

Nekem anno a Skoda 120L kézifékjét húzta fel majdnem plafonig. Pöpecül csikorogtak a gumik.... :))))

koborlo 2008.06.10. 12:25:41

Kétirányúból egyirányúba váltó utcára az egyik legszebb példa a Szabolcs utca. Többször volt már, hogy a szembe jövővel kiszállással kellett tudatnom, hogy NEM fog kijutni a Dózsára.

redriot77 2008.06.10. 12:27:09

Majjom: ez elég kemény. Az az anyu kb. olyan veszélyes, mint egy öngyilkos al-kaida merénylő. Előbb utóbb robbanni fog.

Bár, ha elképzelem ahogy este vacsoránál elpanaszolja apának hogy belekötöttél, talán helyre lesz téve. :))

entudom 2008.06.10. 12:31:41

RosszQtya 2008.06.10. 11:45:25
múltkor a picsa 20al ment végig a dohányon és megadta mindenhol a jobbkezet :o)

Kis túlzással, meg tudom érteni a sebességet, egyre gázabb végigmenni. Még szerencse hogy tudom melyik sarkon merről számítsak valami értelmiségire. Akik 10ből kilencen értetlenek, hogy én mér nem satuzok (főúton) mikor kegyeskedik félig kikanyarodni elém.
A párommal azon tanakodtunk múltkor, hogy veszünk vmi bontószökevényt, becsövezzük, sokpontos övet bele és hadd szóljon (szigorúan max. 50el) végig robogunk az ilyen kritikus utcákon :)

hukk 2008.06.10. 12:41:28

"Időm sajna nem volt neki kiselőadást tartani, mivel a szembejövő sávban terpeszkedtem, igy aztán sorsára hagytam."

Ja, más nem b@szhatja el, Te viszont "népnevelhetsz" szabálytalanul, mi? Seggfej!

atman 2008.06.10. 12:42:02

Az a gáz, hogy vannak teljesen kockafejű emberek, akiknek fingjuk sincs az emberi agy működéséről, empátiájuk nulla, viszont habzó szájjal és lila fejjel képesek hisztizni, ha egy szabályt valaki épp nem tart be (mert ugye ők maguk mindig és mindent, soha nem hibáznak, ők a "jógyerekek", anyu és apu büszke rájuk). Pedig az ember nem robot, és abszolút nem szabályok szerint működik, pont a hétköznapi közlekedésben lehet ezt megfigyelni. Arról nem is beszélve, hogy minden ember más, szerencsére sokfajta ember létezik, ki ilyen, ki olyan, kinek így sikerül vezetni, kinek úgy. Lehet öklöt rázni, idegeskedni, minden nap fikázó, okoskodó, parasztozó, felháborodott és elégedetlenkedő írásokat felböffenni a netre (klikkel is rá a frusztrált magyar, nő a látogatottság, pörögnek a reklámok), ettől még a helyzet semmit sem fog változni, mert továbbra is emberek fognak közlekedni az utcákon, és továbbra sem fognak robotként üzemelni, hiába várja el tőlük el ezt teljesen bután és naívan a KRESZ, a sok kockafejű, szabályelvű rendőr, meg az a néhány okoskodó Judge Dredd az utakon, mint akik ide posztolgatnak.

Emberek, próbáljátok meg elfogadni, hogy a Világ olyan, amilyen, és egyáltalán nem emberi agy általá kreált szabályok szerint működik. Kurvaanyázásoktól semmi nem fog javulni, legfeljebb nő a feszültség. Bizony előfordul, hogy nem feltétlenül a KRESZ szerint történnek dolgok az úton, én is látok sokszor ilyet, mégsem történik semmi baj, a rugalmasság sokmindent megold. Persze ehhez elsősorban megérteni kellene a többi embert, nem pedig azt keresni folyton, hogy kibe lehet belekötni, ki a paraszt, ki a tahó, kit kéne kioktatni. Lehet ezzel is foglalkozni nap mint nap, csak az illetőnek szép lassan leépül az idegrendszere :)) Mint az látható az itt feltűnő írásokból is.

Aztán felőlem mindenki azt csinál, amit akar. Csak ne lenne az index kezdőlapján minden nap valami hányás erről az oldalról... :D

Rav Antal 2008.06.10. 12:43:23

Mityu:

"Ne kelljen áttolni a kereszteződésen, mert nem hajlandó a tanítványát rászoktatni a legalább a megengedett sebességgel haladásra."

Arra kíváncsi lennék, hogy ezt hol tanultad, hogy LEGALÁBB a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebsséggel KELL menni.

Erre ne szoktassanak senkit, ha lehet

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.10. 12:55:30

Jaja, ne is szoktassanak rá senkit. Menjünk le Balatonig 50-el, igaz, hogy 90/130 a megengedett. Araszoljunk 30-40 tepóban a Hungária krt-on a középső sávban, igaz 70 a megengedett.

Szép új világ :))

atman 2008.06.10. 12:56:42

Ja, és csak egy adalék, kollegám friss jogosítvánnyal próbált közlekedni a frissen vásárolt autójával ebben a szeretett, békés fővárosban, ahol csupa kedves és megértő ember lakik, egy kereszteződésben nem sikerült neki egyből elindulnia, lefulladt (megesik ez kezdő vezetőkkel, még nemkezdőkkel is néha), na de aztán jó magyar szokás szerint a mögötte lévő egyből igazságot osztott, és rátenyerelt a dudára, közben akár stílszerűen óbégathatta is, hogy "mi van már köcsög, nem ismered a KRESZ-t?!?", mire a srác kapkodni kezdett, de elindult, oldalról meg telibe kapta egy taxi, mert az meg közben jött. Szóval jófejek ezek a "majdénmegmondomhogykellközlekedni!!!" arcok :) Dudáljatok, okoskodjatok, okítsatok, és a haza fényre derül :)

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.10. 12:58:41

" Bizony előfordul, hogy nem feltétlenül a KRESZ szerint történnek dolgok az úton, én is látok sokszor ilyet, mégsem történik semmi baj, a rugalmasság sokmindent megold."

Jah

www.langlovagok.hu/html/galeria/2132.shtml

vagy

www.langlovagok.hu/html/galeria/2131.shtml

Nesze neked rugalmasság.... :)

atman 2008.06.10. 13:09:47

Ennyire félsz a balesetektől?

potha 2008.06.10. 13:15:42

Mért te nem félsz attól h baleseted lesz?
Szerintem attól mindenki fél valamilyen szinten, mert nem kellemes senkinek!
Amúgy ha lefullad és dudálnak mögötte, attól még ha újra elindul azért körülnézhet, mivel ezt is tanítják a tanfolyamon, neki még frissek is voltak az élményei!
Szóval, nehogymár aki mögött volt és dudált az volt a szemét hogy ő meg kiment a taxi elé :)
Persze itt is mindenki milyen rugalmas lehetett volna, a taxis is meg a mögötte levő is ugye?

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.10. 13:18:19

Mennyire?

Jópár helyzetben lehetett volna részem balesetben.

Ízelítő megnézheted:

auto.indavideo.hu/video/Kozlekedunk_okosan

bekov 2008.06.10. 13:25:07

hukk 2008.06.10. 12:41:28
"Időm sajna nem volt neki kiselőadást tartani, mivel a szembejövő sávban terpeszkedtem, igy aztán sorsára hagytam."

Ja, más nem b@szhatja el, Te viszont "népnevelhetsz" szabálytalanul, mi? Seggfej!

képzeld engem is "népneveltek" már, nem is egyszer, jogosan is, mert én is hibáztam... csak én nem követem el általában még egyszer ugyanazt a hibát, amire sokan nem képesek... kell a népnevelés, hamár a derék rendőröknek csak a sebesség ellenőrzésig terjed a kapacitása... ha a derék opeles kolléga otthon elővette a kreszt és újra megtanulta ezt a szabályt, akkor már megérte rákérdezni, hogy mit baszott el ott és akkor... ha nem basszuk le néha finoman autós társainkat egy-egy grizes helyzetben, akkor azt fogják hinni, hogy ők kurva jól vezetnek és csak folytatják, amiből előbb-utóbb baleset lesz... a korsó is meddig jár a kútra?

atman 2008.06.10. 13:46:45

Látod potha, erről beszélek. Hogy Te azt hiszed, hogy az ember az annyira tudatos és racionális lény, mint egy robot, és bármelyik pillanatában képes, sőt, kell is neki világosan értékelnie az összes őt érő ingert, és józan ésszel döntenie a létező összes szabály figyelembevételével, és ha hibázik, akkor ő bizony hibás és jól meg kell büntetni. Na ez az a gondolkodás, ami felett úgy 100 évvel eljárt már az idő. Aki valamit is tud az emberi agy működéséről, konyít valamit a pszichológiához és nem csak az elvárásait húzza rá másokra, az tudja, hogy ez köszönőviszonyban sincs a valósággal. Csakhogy amíg ezt nem kezdik el elfogadni az igazságszolgáltatásban pl., addig nem is lesz itt semmi változás, csak a feszültség fog teljesen érthető módon növekedni.

Igen, a mögötte lévő idegbetegnek egyáltalán nem kellett volna dudálnia, mivel nem vészhelyzet volt (ha már KRESZ), hanem az előtte lévővel történt egy kis malőr, viszont az agresszív viselkedéssel sikerült az illetőt mégnagyobb problémába ugrasztani. Nem ez fogja előbbre vinni a közlekedést, hanem a tolerancia. Nem a Zéró, az az elmebetegeknek a szlogenje.

potha 2008.06.10. 13:50:47

Az a baj, h persze mindenk ihibázhat, de ha hibázol vagy iszonyatos pénzbírság szakad a nyakadba, vagy egyéb büntetés :(
Itt tartunk sajna :(
De toleranica nincs, így mindenkinek robotként kell működnie.
Sajnos, de ez van...

Ras · http://futo.blog.hu 2008.06.10. 14:03:40

Kata: ha nincs semmilyen tábla (főútvonal, védett útvonal a sajátodon vagy STOP/elsőbbség a keresztezőn) az bizony akkor jobbkezes akár van kint x-es tábla akár nincs, nem kötelező az x-est kipakolni.

X 2008.06.10. 16:50:09

Kata: "de én már reflexből skubizom, hogy a merőleges utcában van-e macisajt,"

ez így helyes. ha addig amig nem látod, elsőbbségadási kötelezettségednek megfelelően közelítesz. ha van főút tábla, akkor persze ezt nem kell.

aqweren 2008.06.10. 19:26:27

Én nem vagyok benne teljesen biztos, hogy aki hülyeséget csinál, az egyik sem ismeri a KRESZ-t.
Tavaly nyáron is, meg most hogy megint hőség van, tapasztalom, hogy mindenki béna. Illetve sokan. Nehezebb koncentrálni, és sokan sok mindent elb*sznak. Úgy vettem észre, hogy baleset azért nem történik, mert a közlekedők vigyáznak egymásra. Akkor van baj ha két figyelmetlen találkozik.
Tudni kell milyen állapotban vagyok amikor elindulok. Ha két órát sikerült éjjel aludnom, kétszer is meggondolom, milyen helyzetbe megyek bele.
Ha látom hogy rossz helyre sorolt az egyirányú utcában balra kanyarodáshoz, nem megyek be mellé másodiknak, mert valszeg elnézte, akár el is tévedhetett és későn kapcsolt hogy merre stb.
Nem mentegetni akarok mindenkit, csak érdekesnek találom, hogy sokan meglátnak egy közlekedési helyzetet, és egyből általánosítanak, itélkeznek. Holott annyi kéne hogy legyen, hogy ha látsz valahol egy idiótát, kikerülöd, vagy elengeded, vagy megteszel mindent hogy ne legyen baj, aztán mész tovább. Ki tudja mi oka volt hülyének lenni....
Kedvenc példám erre az első pesti eltávedésem (kocsival majdnem mindig eltévedek Pesten, tájékozódási fogyatékossággal rendelkezem). Kicsit későn kapcsoltam hogy a rossz sávban megyek, és mivel nem akartam az autópálya bevezető szakaszára felmenni, hát majdnem állóra lassítottam az autót (nem hirtelen fék volt), és szépen megvártam hogy kiengedjenek a külső sávba. Végre akadt valaki aki villogott, megköszöntem, ennyi. Ugyanazon út során a számomra ismerős városrészen (ahol minden nap közlekedtem) csak a belső sávból a piros lámpánál veszettül indexel jobbra. Beengedtem, aztán lekanyarodott jobbra. Egyértelmű volt hogy el van tévedve. De lehet hogy csak hülye volt. És?
Nem értem miért kell minden közlekedési helyzethez kisregényt költeni. Még azt is megkockáztatom, hogy meleg helyzetek nélkül unalmas lenne :D (Na jó, ezt magam sem gondoltam komolyan azért....)

B.GY. 2008.06.10. 20:27:36

Astrás.Mindjárt gondoltam.Le sem kellett volna írni a tipust.Fogadjunk hogy "G" volt.Nem tudom miért nem csinálnak olyan kocsikat,amiben nincsen indexkar.A kormánymozdulatra magától villogna az irányjelző.(lehet már van ilyen?)Bár a sok hugyagyú akkor kivenné az izzókat.

Krisi 2008.06.10. 20:56:10

Ugyanez van - többek közt - amikor az Apor felől megyek a Szendi utcánál, egyirányú, és engem néznek bunkónak, amikor balra sorolok, mert nem várom ki, amíg a mellettem lévő bénázik, hogy jobbra beálljon az álló kocsik mögé.

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=budapest+szendi+utca&sll=51.042118,3.738339&sspn=0.0068,0.018797&ie=UTF8&ll=47.492414,19.011326&spn=0.007307,0.018797&z=16&iwloc=addr

itt van térképen is, bár rengeteg helyen van még így.

Amúgy a kedvencem, amikor még ki is oktatnak, hogy nem ismerem a kreszt :)
Ilyennek mondhatok én bármit...

Krisi 2008.06.10. 20:58:53

B.GY: jó vicceid vannak :)

Kár, hogy indexelni kanyarodás ELŐTT kell, nem közben vagy utána, de akkor meg már minek?

Esetleg olyat, hogy a GyPS-sel kötik össze, és akkor ha a megadott útvonalon mész, akkor előtte kirakja magától az indexet (mert az olyan bonyolult ám :)

B.GY. 2008.06.10. 21:56:11

Ja télleg:),de néha még közben is jó lenne,ha már fordul a kerék.Akkor az emberi agyhullámokra kellene állitani az index müködését.Mikor a paraszt kigondolja,hogy kanyarodni akar már menne is a sárga villogó fény.21.század van,vagy mi.

bekov 2008.06.10. 23:55:39

és mi a helyzet az automata index-szel hegyi szerpentinen? az őrületbe kergetné a mögöttünk jövőt... ha meg kikapcsolható, akkor sztem mind tudjuk hogyan ér véget a sztori :D

van is épp egy indexes sztorim... tegnap du árpád-hid, megyek a jobb szélső sávban, középsőben halad egy volvo-s asszony... kirakja az indexet jobbra, hagyok neki helyet, hadd jöjjön be... erre jobbra villogó index-szel áthúzott a bal szélsőbe :D hátkösssssz, minden igyekezetemmel próbáltam ezután előtte maradni, inkább mögöttem csináljon tömegbalesetet :D

TH 2008.06.11. 09:21:45

X 2008.06.10. 16:50:09
De ha már láttál 1 macisajtot, akkor az azt jelenti, hogy védett úton haladsz, tehát a következő kereszteződéseket már nem kell annyira skubiznod...ez legalábbis az elv, a gyakorlat sajnos néha mást mutat (változik az elsőbbségi viszony)...

TH 2008.06.11. 09:29:31

insert_click · legjobbpalinka.hu 2008.06.10. 12:01:46
Ez kurva jó, de remélem nem találkozom vele egy jobbkezes kereszteződésnél! :)))
Nem lehet az ilyenektől elvenni a jogsit???

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.06.11. 09:51:24

TH: Nem elvenni kellene, hanem egyáltalán hogy kapott jogsit?! Úgy rémlik, mintha egy ismerőse lett volna az oktatója.

TH 2008.06.11. 10:45:38

insert_click · legjobbpalinka.hu 2008.06.11. 09:51:24
Ez sokat megmagyaráz, bár ha az oktatóknak és vizsgáztatóknak lenne felelősségérzetük, ilyet nem engednének utcára...
És lehet tudni, hogy a csaj mit gondolt erről? Nem kérdeztétek meg, hogy ezt miért így csinálj, és szerinte hallja-e majd a kamionos a harsány kiáltását???

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.06.11. 11:39:44

Zzzzzt még de szeretem, amikor egyirányú utcából balra kanyarodnék, és nem véletlenül húzódok ki balra, hogy teszem azt, ha a mögöttem jövő másfele menne, ne sz-vjon már miattam - mire fel az okostojása besorol jobbra mellém, aztán (többnyire szétnézés és irányjelző nélkül) elrongyol balra.
F-szfejkém, szerinted poénból indexelgetek ott melletted??!

TH 2008.06.11. 13:17:16

Aneninen · unzervalt.freeblog.hu 2008.06.11. 11:39:44
Pont erről szól ez a post, nem?

Newbie 2008.06.11. 22:42:05

Rav Antal.

"Arra kíváncsi lennék, hogy ezt hol tanultad, hogy LEGALÁBB a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebsséggel KELL menni.

Erre ne szoktassanak senkit, ha lehet."

De. Egyrészt gyakorlaton is, a vizsgán is felhívják a figyelmed, hogy körültekintő, de dinamikus vezetést tessék produkálni. Nekem és tanfolyamtársamnak kezdettől fogva mondta oktatónk, hogy lakott területen nem 40 és nem 45-tel, 50-nel tessék, nem lehet totyogni. A vizsgán ezért húzhatnak (vagy csak vonnak, már nem tudom, hol a kiértékelő papír). Lakott területen kívül úgyszintén, ha 90 helyett 70-nel akar folyamatosan haladni a delikvens, akkor megkaphatja az időpontot a következő alkalomra. Aki nem képes feldolgozni 90-130-as sebesség mellett az információt, vagy fél, ne akarjon jogosítványt.
Ugye te sem örülnél, ha nagy forgalomban órákig topognod kellene egy pszichiátriai eset mögött 60-70 körül a főúton, mert őkelme nem bírja a sebességet?

Rav Antal 2008.06.12. 10:27:28

:)

Frissjogsis vagy, az látszik. KRESZ paragrafust linkelnél esetleg? Ja, nincs ilyen? Remélem az oktatód már nem lesz sokáig az. Illetve azt is remélem, hogy neked, és a tanfolyamtársadnak lesz annyi eszetek, hogy ezt nem veszitek szentírásnak.

Johnny336 2008.06.12. 10:56:25

Inkább engedjék át azt, aki csak 70-nel, de biztosan kezeli az autót lakotton kívűl, mint azt aki ugyan 90-el, de életveszélyesen vágtázik. Ő nem fél a sebességtől, csak mindenki más az autóban...

Newbie 2008.06.12. 11:11:10

"Frissjogsis vagy, az látszik."
Talán a nick-ből nem nehéz kitalálni.
KRESZ-paragrafust??? A forgalom akadályozására tudnék hivatkozni. Aki nem képes feldolgozni a 90-es tempót, az csúcsforgalomban sem fogja tudni feldolgozni, és még pánikba is esik. Aki ilyen, vegyen plusz órákat, vagy felejtse el a vezetést - szerintem. De én se ittam szenteltvizet, vasárnapi gyér forgalomban én is csak 70-85-tel mentem a 6-oson, igaz a morgó, és szvsz. bármikor blokkolni kész kerékcsapágy miatt:D, de nem tartottam fel senkit.

Johnny336: inkább egyiket se engedjék át...


Ja és a volt oktatónk talán régebb óta csinálta a szakmát, mint itt az átlagéletkor, a végsőkig tökélyre igyekezett fejleszteni mindent, nem pedig beleszart a közepébe, mint jópáran, szóval sürgősen le lehet róla szállni...

Johnny336 2008.06.12. 11:26:35

Ha az lenne, akkor az emberek 90%-nak nem lenne jogsija, ugyanis kevesen mennek úgy oktatásra, hogy az autó kezelésével teljes mértékben tisztában vannak. Amig az nincs meg, addig nem tudsz annyira figyelni a forgalomra, pláne nem beleszokni.

Akinek van egy jó alapja, hogy 70-80-al tud közlekedni biztonságosan, ráadásul úgy hogy nem mondja meg a mögötte haladó, hogy "hoppá! ez biztos tanulóvezető", azt engedjék át, hadd gyakorolja a forgalomban. Nem mellékesen sokkal biztonságosabb, ha egy sofőr ismeri a saját korlátait, és amig nincsen gyakorlata, rutinja, addig egy általa még biztonságosan kezelhető sebességet választ. Jelen esetben 70-et, lakott területen kívűl. Inkább minthogy száguldozzon, és az első kikerülendő biciklisnél felkenődjön a szembejövőre, ijedtében árokba ugrasson, vagy ne adj isten csóró bringást lapítsa ki. 90-nel, mert annyi a max. határ...

Laliath_ 2008.06.19. 16:31:01

Newbie 2008.06.12. 11:11:10

Akkor az oktatód biztos mondta azt is, hogy a "dinamikus vezetés" és a "LEGALÁBB a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebsséggel KELL menni" nem egymással ekvivalens jelentésűek.

L.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása