Egy igazi totálhipermega Sci-fi-vel szeretném megismertetni az olvasókat.
Ez pedig nem más, mint a körforgalom!
Nemrégiben Kőbányán két új körforgalom létesült, mert az autós társadalom nagy részének gondot okozott a STOP tábla értelmezése, azaz, a vonalnál meg KELL állni. A sok baleset miatt létesült két űrlétesítmény a jövőből amely annyira zavaró, hogy az autósók ijedtükben csak kifelé nem indexelnek a körforgalomból, ahogy azt kellene. Itt jegyezném meg, hogy az arra közlekedő buszsofőröknek is gondot okoz a dolog. :(
Az eddigi kedvencem, amikor a körforgóba befelé BALRA indexelt a delikvens (többször előfordult, még rendőrt láttam ezt csinálni). Könyörgöm, balra a körforgóba befelé indexelni!!
Tényleg ekkora IQ sivatag az autósok egy része??? Hogyan szerzett az ilyen jogsit?
Ám a legbrutálisabb még hátra van. Körforgalomban tolatás! Igen, nem vicc, egy kollégámmal eset meg, meg is állította az okost, hogy megkérdezze, ezt miért? A válasz: eltévesztette a kijáratot.
A többsávos körforgalom használatát már le sem merem írni.
Körforgalom-horror
2008.06.14. 11:31 :: SilentSound
Nem véletlen az, hogy egyre több körforgalom épül az országban, sok súlyos balesetet lehet velük elkerülni. Helyette viszont nálunk jöhetnek a koccanások, mert az emberek igen nagy része vagy egyszerűen lusta alkalmazni a körforgalom szabályait, vagy ami legalább ugyanilyen szomorú, nem is ismeri őket. Balu ezen akadt ki.
124 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes kresz körforgalom
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ColT 2008.06.14. 14:25:43
A körforgalom sztem ugyanúgy nem oldja meg a dugókat mint a lámpa. Siófokon a kiliti bevezetőn van egymás után 3. Ebből 2 többsávos. Mind szűk. Nyáron ugyanúgy beáll bennük a forgalom, mint amíg lámpa volt, csak 5* többen szerencsétlenkednek mert hülyék a körforgalomhoz.
A lámpákhoz legalább társult az az idomítás hogy ha piros akor megáll, ha zöld akkor megy.
Kevés autó esetén persze jól működik, de akkor a lampicsku is.
A lámpákhoz legalább társult az az idomítás hogy ha piros akor megáll, ha zöld akkor megy.
Kevés autó esetén persze jól működik, de akkor a lampicsku is.
balage 2008.06.14. 14:28:22
user1: mit kerestél a külső sávban, ha nem kanyarodtál ki ?
Ettől függetlenül tényleg nem tudja az emberek jelentős része a kétsávos körforgalmat használni.
Pedig a körforgalom tuti - előbb utóbb csa kmeg tanulja mindenki.
Lehet, hogy kellene vmi, normális informativ táblákat kirakni.
Ettől függetlenül tényleg nem tudja az emberek jelentős része a kétsávos körforgalmat használni.
Pedig a körforgalom tuti - előbb utóbb csa kmeg tanulja mindenki.
Lehet, hogy kellene vmi, normális informativ táblákat kirakni.
balage 2008.06.14. 14:30:30
coit: a körgalom éppen nagy forgalomnál lenne lenne lényegesen gyorsabb, elakadásmentesebb.
A siofokival az a baj, hogy sok kamion van, és ők NAGYON lazán kezelik a kérdést.
egyébként mi lenne, ha pesten a körúton lecserélnék a kereszteződéskeket körforgalomra ? talán nem ragadna bent a sok süti. ( ok, tudom, valahogy a villamost is bele kell varazsolni... )
A siofokival az a baj, hogy sok kamion van, és ők NAGYON lazán kezelik a kérdést.
egyébként mi lenne, ha pesten a körúton lecserélnék a kereszteződéskeket körforgalomra ? talán nem ragadna bent a sok süti. ( ok, tudom, valahogy a villamost is bele kell varazsolni... )
Önjáró Talajgyalu 2008.06.14. 14:34:06
Nekem nem mondta senki, de az elso naptol fogva hogy vezetek, BALRA indexelek, ha a korforgalomban nem az elso kijaraton fogok kimenni, egyebkent meg JOBBRA. Es persze a kijarat elott mindig kitesz jobbra. Igy volt logikus. Es tenyleg segit. Mivel mint arrol a cikk is szol, a korforgalomban sokan bizonytalanul viselkednek, sokat segit, ha legalabb te/en, aki hatarozottak vagyunk es tudjuk h. mi a francot akarunk es hogyan csinalni ebben a forgalmi helyzetben, jelezzuk a szandekunkat. Lehet hogy nem 100%-ig szabalyos a KRESZ betuje szerint, de mukodik.
A legrosszabb amit lattam amugy, hogy valaki kiteszi az indexet jobbra, es jobbra indexelve megy vegig a korforgalmon, a harmadik kijaratig. Minden kijaratnal be akartak ele menni, es meg neki allt feljebb, mikor ledudaltak.
A legrosszabb amit lattam amugy, hogy valaki kiteszi az indexet jobbra, es jobbra indexelve megy vegig a korforgalmon, a harmadik kijaratig. Minden kijaratnal be akartak ele menni, es meg neki allt feljebb, mikor ledudaltak.
kilincs 2008.06.14. 14:34:39
A korforgalom lenyege az lenne, hogy
MEGALLAS NELKUL lehessen belepni ...
Ehhez azomban a szuk agyu autosnak ISMERNIE
KELLENE az elsobbseg fogalmat !!!!
...es nem haborognia azon, ha kisse lassulnia kell mert ele belep valaki akr korforgalom , akar savvlatas, akar jobbkzes, akar balra kanyarado a szitu...
Helyette az elsobbseget ROSSZUL felfogva
sokszor megallas lesz abbol ami anelkul is megoldhato lett volna, ha az elsobbeeggel biro nem ugg gondolkodik, hogy
"elem aztan nem jossz be!"
Itt nem a foloslges udvraiskodasrol beszlek, csak arrol, hogy arrol kis gaz elvetelrol
ami sokkal gyorsabba tenne...a megallasok hijan a forgalom aramalasat ..es aminek
akar a kikenyszeriteset lehetove teszi amugy maga a KRESZ.
MEGALLAS NELKUL lehessen belepni ...
Ehhez azomban a szuk agyu autosnak ISMERNIE
KELLENE az elsobbseg fogalmat !!!!
...es nem haborognia azon, ha kisse lassulnia kell mert ele belep valaki akr korforgalom , akar savvlatas, akar jobbkzes, akar balra kanyarado a szitu...
Helyette az elsobbseget ROSSZUL felfogva
sokszor megallas lesz abbol ami anelkul is megoldhato lett volna, ha az elsobbeeggel biro nem ugg gondolkodik, hogy
"elem aztan nem jossz be!"
Itt nem a foloslges udvraiskodasrol beszlek, csak arrol, hogy arrol kis gaz elvetelrol
ami sokkal gyorsabba tenne...a megallasok hijan a forgalom aramalasat ..es aminek
akar a kikenyszeriteset lehetove teszi amugy maga a KRESZ.
ColT 2008.06.14. 14:35:07
@balage : A kamion azokban a szűk szarokban el se fér. Amúgy persze, elakadásmentesebb, de normálisabb közelekedéskultúra sem árt hozzá.
Itt ha valaki 5 centit előrébb tud menni, az tuti nem enged be valakit a körforgóba - eredmény : min. 1 behajtón dugó.
Itt ha valaki 5 centit előrébb tud menni, az tuti nem enged be valakit a körforgóba - eredmény : min. 1 behajtón dugó.
balage 2008.06.14. 14:38:50
ja, mert Mo-n mindekinek JOGA van, de... más nincs, csak joga :)
Gyakran járok arra, és ha éppen kamion mellet érek oda, vagy elengedem, vagy bemegyek elé - nem akarok mellette menni, és felmenni a dombra... Egyébként HA normálisan menne be a kamion, akkor be tudná venni rendesen, de hát szegény nem akar rontani a köridőn... és 0.2s az 0.2s...
közlekedés kultúra: igen, van mit tanulni itthon - nagyon sokat...
Gyakran járok arra, és ha éppen kamion mellet érek oda, vagy elengedem, vagy bemegyek elé - nem akarok mellette menni, és felmenni a dombra... Egyébként HA normálisan menne be a kamion, akkor be tudná venni rendesen, de hát szegény nem akar rontani a köridőn... és 0.2s az 0.2s...
közlekedés kultúra: igen, van mit tanulni itthon - nagyon sokat...
Roy 2008.06.14. 14:38:51
Sok közlekedési stabályt nem tartanak be, miért pont ezt tartanák.
Jogsit meg lehet feketén is kapni, teljesen hivatalosat. A sok 8 osztályt ki nem járt egyének nek hogy van jogsija?
Jogsit meg lehet feketén is kapni, teljesen hivatalosat. A sok 8 osztályt ki nem járt egyének nek hogy van jogsija?
balage 2008.06.14. 14:40:34
Önjáró Talajgyalu 2008.06.14. 14:49:43
zuzo: Ja, sokan szemelyes sertesnek veszik ha bemesz ele, es nem csak korforgalomban. Pesti dugo is ilyen, 40mp-e indexelek jobbra, hogy soroljak kifele, mert kanyarodnek majd masfel utcanyira. A forgalom lassan megindul, a ket mellettem levo auto kozott nyilik vagy masfel autonyi res, mert az enyhen mogottem levo lassan reagal. En jobbra ki (index ekkor mar majdnem egy perce villog), atsorol szuken, es ki is huzom a feneket a masik savbol. A mogottem levo persze egybol fexik a dudan, villog. Hat anyad.
Szinte latom magamelott, ahogy ilyenkor forr a feje, csak nem ertem minek. Mindannyian a kib#?szott dugoban ulunk, mindenki azert van ott, mert el akar jutni valahova, nem pedig hogy akadalyozza a masikat. A legalapabb emberi reakcio lenne segiteni egymast, mert akkor valoszinuleg mindenki hamarabb erne celba, de hat Mo-n errol szo sem lehet persze. Dogoljon meg a szomszed tehene is. A legdurvabb reakcio amit ilyenkor lattam, hogy zoldnel a jobbra levo egyiranyu utcaba kiugrott mogulem a barom, aztan beszurta az orrat elem balrol. Lassu az autom, meg nem is vagyok az a kapkodo idegbaj, megtehette. Persze beengedem, mert most mar mi mast tehetnek. Nagynehezen elhagyjuk a keresztezodest, alig 20 meter mulva kiteszi az indexet balra, es atsorol a belsobe. Alig telik el 20mp, mar mellette vagyok, mert a mi sorunk jobban halad a kovetkezo keresztezodesnel jobbra haladok miatt. 5mp mulva mar kint az indexe megint jobbra, besorol mogem(!), jon mogottem 3cm-re, en lefordulok jobbra, fekezek a gyalogosok miatt, meg kapok tole egy bucsu-dudalast, de o mar balra indexel, es a narancssargan at bevillan a keresztezodes tuloldalan a belso savban allo kocsik moge. Persze bentragad, a keresztezodesben, a trolik nem birnak halandi tole, radudalnak, visszadudal...
Kozlekedesi moral, 2008, Budapest, Magyarorszag, Europai Unio. Az ilyennek vennem el a jogsijat kb. 3 evre, a helyszinen. Es ujra tanfolyam, ahol hibapont nelkul kell mindent abszolvalnia, maskepp soha nem kaphat jogsit. Kb.
Szinte latom magamelott, ahogy ilyenkor forr a feje, csak nem ertem minek. Mindannyian a kib#?szott dugoban ulunk, mindenki azert van ott, mert el akar jutni valahova, nem pedig hogy akadalyozza a masikat. A legalapabb emberi reakcio lenne segiteni egymast, mert akkor valoszinuleg mindenki hamarabb erne celba, de hat Mo-n errol szo sem lehet persze. Dogoljon meg a szomszed tehene is. A legdurvabb reakcio amit ilyenkor lattam, hogy zoldnel a jobbra levo egyiranyu utcaba kiugrott mogulem a barom, aztan beszurta az orrat elem balrol. Lassu az autom, meg nem is vagyok az a kapkodo idegbaj, megtehette. Persze beengedem, mert most mar mi mast tehetnek. Nagynehezen elhagyjuk a keresztezodest, alig 20 meter mulva kiteszi az indexet balra, es atsorol a belsobe. Alig telik el 20mp, mar mellette vagyok, mert a mi sorunk jobban halad a kovetkezo keresztezodesnel jobbra haladok miatt. 5mp mulva mar kint az indexe megint jobbra, besorol mogem(!), jon mogottem 3cm-re, en lefordulok jobbra, fekezek a gyalogosok miatt, meg kapok tole egy bucsu-dudalast, de o mar balra indexel, es a narancssargan at bevillan a keresztezodes tuloldalan a belso savban allo kocsik moge. Persze bentragad, a keresztezodesben, a trolik nem birnak halandi tole, radudalnak, visszadudal...
Kozlekedesi moral, 2008, Budapest, Magyarorszag, Europai Unio. Az ilyennek vennem el a jogsijat kb. 3 evre, a helyszinen. Es ujra tanfolyam, ahol hibapont nelkul kell mindent abszolvalnia, maskepp soha nem kaphat jogsit. Kb.
Walter Melone (törölt) 2008.06.14. 14:54:58
Svédországban úgy működik a többsávos körforgalom, hogy a belső sáv a 3. kijáraton vezet ki, a külső pedig a 2.-on. Ha az elsőn akarsz kihajtani, egy sávot kell jobbra váltani. Akkor már indexelsz is. Nem értem, miért nem képesek ezt nálunk így megcsinálni...
ati 2008.06.14. 15:01:38
Spanyolban körforgalom van körforgalom hátán. Dinamikus, rugalmas közlekedési morál, zéró agresszió, sokkal magasabb tolerancia küszöb. Ott sztem a tétova autóstársat nem emlegetik fel évek múltán, hanem már a kijáratnál elfelejtik. Egyébként ott sem indexel mindenki. Kifelé sem.
Gazsika 2008.06.14. 15:21:03
Egyetlen dolgot nem értek: Miért kell dombot építeni a körforgalom közepére? Ha nincs domb és valaki elnézi a körforgalmat (mondjuk éjszaka, lakott területen kívül) ugyanakkora a beleseti veszély, mint egy szokásos kereszteződésnél. Ha van domb, akkor garantált a borulás és a súlyos baleset, emlékezzünk csak a szerencsétlenül járt lengyel buszra.
mezosigyurci 2008.06.14. 15:31:31
Te Joisten! Mennyi barom van itt! Es a legveszelyesebb az ontudatos. Hogy balraindexel meg a tobbi okossag. Es meg meg is magyarazza! Van egy szbalyrendszer ocsem oszt tartod magad hozza! Nem imporvizalsz, nem "segitesz" a tobbinek egyeni megoldasokkal. Ha a masik megis balesetet okoz, akkor az azert van mert O NEM TARTOTTA magat a kreszhez. Johogynemmar a serult motoros feje ala parnat teszel, tiszta segito szandekbol (meg persze mert TE JOBBAN TUDOD!), hiszen a kemeny aszfalt, hogy nyomhatja. Csak eppen abban a pillanatban benitottad le... Ugyanaz. A szabalyoknak - legtobbszor - igen jo oka van. Lehet persze korrigalni. De nem ugy, hogy bunko bela mostmar mindig mashogy csinalja, mert ugy jobb. A tobbi meg mekkora hulye, hogy nem vette a lapot...
ámbátor 2008.06.14. 15:34:14
Azt ugye mindenki tudja, hogy itt merre kell indexelni?
maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=swindon&ie=UTF8&ll=51.56283,-1.771505&spn=0.001109,0.002961&t=k&z=19
maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=swindon&ie=UTF8&ll=51.56283,-1.771505&spn=0.001109,0.002961&t=k&z=19
Gazsika 2008.06.14. 15:34:22
Most jut az eszembe. Bp-ről Kerepesre kifelé (30-as út) útépítés van. Elhagva a Bp. vége táblát, előbukkan egy 60-as majd egy 30-as korlátozás. Túlzás, lemegyek 35-40-re, de 60-nal le szoktak tolni. Be a körforgalomba, ez ugye kereszteződés, a korlátozást feloldja, utána elvileg 90 a megengedett, bár ez fizikailag lehetetlen a kanyarodó úton. De nem ez az érdekes.
Visszafelé Kerepesről a híd alatt szintén 60-as majd 30-as korlátozás, szintén túlzás de nagyjából betartom. Jobbról csatlakozik egy út, amelyre kitettek egy STOP-táblát, minő meglepetés, arról az útról többször láttam a tábla ellenére megállás nélkül 60-nal bejönni az autókat a 30-as útra. No comment, szangvinikus alkat lévén a szemem sem rebben ilyesmitől. Beérünk a már említett körforgalomba vezető útra, de most a másik irányból, itt pedig egy 30-as tábla fogad, ami a körforgalomig érvényes. Érthető? Az út egyik oldalán 30 a megengedett, a másik oldalán 90...
Visszafelé Kerepesről a híd alatt szintén 60-as majd 30-as korlátozás, szintén túlzás de nagyjából betartom. Jobbról csatlakozik egy út, amelyre kitettek egy STOP-táblát, minő meglepetés, arról az útról többször láttam a tábla ellenére megállás nélkül 60-nal bejönni az autókat a 30-as útra. No comment, szangvinikus alkat lévén a szemem sem rebben ilyesmitől. Beérünk a már említett körforgalomba vezető útra, de most a másik irányból, itt pedig egy 30-as tábla fogad, ami a körforgalomig érvényes. Érthető? Az út egyik oldalán 30 a megengedett, a másik oldalán 90...
Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.06.14. 15:45:06
Plusz egy szavazat az angol indexelési szabályok mellett. Érdekes, hogy amikor meséltem itthon a kollégáknak, egyszerűen nem akarták elhinni. Pedig amúgy értelmes, ésszel élő, és nálam sokkal jobban szabálytisztelő és -követő emberek. Én azt szoktam mondani, hogy az angol indexelési szabály olyan, mint ha úgy mennél bele a körfogalomba, mint egy közönséges kereszteződésbe. Ha a kihajtási célod
- az első, akkor jobbra,
- ha a második, akkor semerre,
- ha a harmadik, vagy "többedik", akkor balra indexelsz.
A másik, amit meg lehetne tanulni a "hülye angolok angol hülyék"-től, az az, hogy hiába van dugó, és hiába van a körforgalomnak elsőbbsége, minden harmadik autó után egy bejöhet oldalról. Magyarán zippzár a körforgalomban. Csak hát ehhez kell az a közlekedési kultúra is. Amikor két hónap után visszajöttem a csatorna innenső partjára, rögtön mindenkit sültbunkónak éreztem, még a belgákat is, pedig azok aztán tényleg nem azok a dudáló-nyomakodó, balkáni népek.
- az első, akkor jobbra,
- ha a második, akkor semerre,
- ha a harmadik, vagy "többedik", akkor balra indexelsz.
A másik, amit meg lehetne tanulni a "hülye angolok angol hülyék"-től, az az, hogy hiába van dugó, és hiába van a körforgalomnak elsőbbsége, minden harmadik autó után egy bejöhet oldalról. Magyarán zippzár a körforgalomban. Csak hát ehhez kell az a közlekedési kultúra is. Amikor két hónap után visszajöttem a csatorna innenső partjára, rögtön mindenkit sültbunkónak éreztem, még a belgákat is, pedig azok aztán tényleg nem azok a dudáló-nyomakodó, balkáni népek.
HL 2008.06.14. 15:50:56
Talán előfordulhat, hogy a sok közlekedési balesetnek a kresz nem ismerése (ezáltal bizonytalanság) az oka? Meghirdetik a zéró toleranciát és szedik a sápot mindenkitől.
A sz@r sorozatok helyett kreszt oktatnának inkább a tévében! Egyik este körforgaom az autósoknak, másik este a bicikliút, harmadik este a gyalogos közlekedés gyerekeknek. Sokkal többet érne! Az utóbbi években is voltak olyan változtatások amiről nem is hallottam. Ezeket simán le lehtne adni, megtanítani mindenkiek! Tudom van egy ilyesmi kb 3 másodperc az egész és beküldhetsz SMS-t ha tudod, hogy esős időben jobban csúszik az autó. Hát gratula! Ez nem ér semmit!
Én az autós iskolák helyében nem költenék százezreket reklámra, hanem minden évben lenne egy 2 órás előadás ahva beülhat bárki és megismerheti a változásokat (persze ingyen). Támogatná a kresz iskola, az önkormányzat. Ha lenne ilyen elmennék magamért és ha korrekt az előadó én tuti ide íratnám a gyerekeimet.
Egy szó mint száz nagyon sok lehetőség lenne, de nincs kihasználva.
A sz@r sorozatok helyett kreszt oktatnának inkább a tévében! Egyik este körforgaom az autósoknak, másik este a bicikliút, harmadik este a gyalogos közlekedés gyerekeknek. Sokkal többet érne! Az utóbbi években is voltak olyan változtatások amiről nem is hallottam. Ezeket simán le lehtne adni, megtanítani mindenkiek! Tudom van egy ilyesmi kb 3 másodperc az egész és beküldhetsz SMS-t ha tudod, hogy esős időben jobban csúszik az autó. Hát gratula! Ez nem ér semmit!
Én az autós iskolák helyében nem költenék százezreket reklámra, hanem minden évben lenne egy 2 órás előadás ahva beülhat bárki és megismerheti a változásokat (persze ingyen). Támogatná a kresz iskola, az önkormányzat. Ha lenne ilyen elmennék magamért és ha korrekt az előadó én tuti ide íratnám a gyerekeimet.
Egy szó mint száz nagyon sok lehetőség lenne, de nincs kihasználva.
aqweren 2008.06.14. 15:52:58
mezosigyurci:
"Hogy balraindexel meg a tobbi okossag. Es meg meg is magyarazza! Van egy szbalyrendszer ocsem oszt tartod magad hozza! Nem imporvizalsz, nem "segitesz" a tobbinek egyeni megoldasokkal. Ha a masik megis balesetet okoz, akkor az azert van mert O NEM TARTOTTA magat a kreszhez."
Öööö...vannak helyzetek amikor tanácsos a szabályok betartása mellett gondolkodni is egy kicsit...nem szeretném ha valami tökkelütött idióta barom lezúzná a kocsimat mert nem a "szokásos" kijáraton megyek ki a körforgalomból (ahogy az arra járók 90%-a teszi), hanem a kövekezőn...ha már totálkárral kinyírja a kocsimat leszarom, hogy a KRESZ szerint nekem volt elsőbbségem...de ugyanez rengeteg helyzetre vonatkozik. Ezek szerint szerinted úgy kéne közlekedni, hogy amikor elsőbbségem van, csőlátással hajtok mint a barom, úgysem én vagyok a hibás ha az úttestre tilosban kiszaladó gyalogost elgázolom? Ugye ezt nem gondoltad komolyan?!
Egyáltalán nem balesetveszélyes a körforgalomban balra indexelni, és mivel emberek vagyunk, mindenki hibázhat...ezzel segíthetsz a bamba, 12 óra munka után hazafelé hajtó félkómás sofőrnek, aki be akar jönni, és ha nem indexelnél eléd menne, mert azt hiszi a legnépszerűbb kijáraton mész ki...
Defenzív vezetés...balesetet elkerülni, bizalmatlansági elv, feltételezni hogy mindenki féldisznóért vette a jogsit...
"Hogy balraindexel meg a tobbi okossag. Es meg meg is magyarazza! Van egy szbalyrendszer ocsem oszt tartod magad hozza! Nem imporvizalsz, nem "segitesz" a tobbinek egyeni megoldasokkal. Ha a masik megis balesetet okoz, akkor az azert van mert O NEM TARTOTTA magat a kreszhez."
Öööö...vannak helyzetek amikor tanácsos a szabályok betartása mellett gondolkodni is egy kicsit...nem szeretném ha valami tökkelütött idióta barom lezúzná a kocsimat mert nem a "szokásos" kijáraton megyek ki a körforgalomból (ahogy az arra járók 90%-a teszi), hanem a kövekezőn...ha már totálkárral kinyírja a kocsimat leszarom, hogy a KRESZ szerint nekem volt elsőbbségem...de ugyanez rengeteg helyzetre vonatkozik. Ezek szerint szerinted úgy kéne közlekedni, hogy amikor elsőbbségem van, csőlátással hajtok mint a barom, úgysem én vagyok a hibás ha az úttestre tilosban kiszaladó gyalogost elgázolom? Ugye ezt nem gondoltad komolyan?!
Egyáltalán nem balesetveszélyes a körforgalomban balra indexelni, és mivel emberek vagyunk, mindenki hibázhat...ezzel segíthetsz a bamba, 12 óra munka után hazafelé hajtó félkómás sofőrnek, aki be akar jönni, és ha nem indexelnél eléd menne, mert azt hiszi a legnépszerűbb kijáraton mész ki...
Defenzív vezetés...balesetet elkerülni, bizalmatlansági elv, feltételezni hogy mindenki féldisznóért vette a jogsit...
tajtékpipa 2008.06.14. 15:54:28
" Anik 2008.06.14. 14:17:59
A kőbányai körforgalomban pár nappal ezelőtt az előttem közlekedő Autóstáram padlóféket nyomott, mert szerinte be kellett engedje a Csősztorony felől várakozót.
Tehát: szerinte a körforgalomban jobbkéz szabály van!
:-)))))))))) "
Nagyon sok országban a jobbkézszabály érvényes a körforgalomban!!
A kőbányai körforgalomban pár nappal ezelőtt az előttem közlekedő Autóstáram padlóféket nyomott, mert szerinte be kellett engedje a Csősztorony felől várakozót.
Tehát: szerinte a körforgalomban jobbkéz szabály van!
:-)))))))))) "
Nagyon sok országban a jobbkézszabály érvényes a körforgalomban!!
mezosigyurci 2008.06.14. 16:08:51
aqweren
En sem csolatassal vezetek. Sot! Amennyi suhamer van az uton, meg az egyiranyuba is csak ovatosan fordulok es en sem az erosebb kutya gyak elvet kovetem: lehuzodok ha szembejovo elozesekor a joember meg az en savomban van, nem megyek bele frontalisan, mert a kresz nekem adna igazat. Szoval igazad, defenziv vezetes miegymas. De a peldaban, amit leirtal csak az a baj, hogy feltetelezed, hogy van befogadokepesseg. De volt mar eset arra, hogy a hajam egnek allt attol, ami korulottem tortent, aztan amikor megkerdeztem, hogy megis sportars ezt hogy gondolta?, akkor kaptam egy kis kioktatast, hogy meg o segitett nekem. Bar a kreszben nincs benne, de o kitalalta es megoldotta okosba'. Csak nekem nem volt egyertelmu, sot...
En sem csolatassal vezetek. Sot! Amennyi suhamer van az uton, meg az egyiranyuba is csak ovatosan fordulok es en sem az erosebb kutya gyak elvet kovetem: lehuzodok ha szembejovo elozesekor a joember meg az en savomban van, nem megyek bele frontalisan, mert a kresz nekem adna igazat. Szoval igazad, defenziv vezetes miegymas. De a peldaban, amit leirtal csak az a baj, hogy feltetelezed, hogy van befogadokepesseg. De volt mar eset arra, hogy a hajam egnek allt attol, ami korulottem tortent, aztan amikor megkerdeztem, hogy megis sportars ezt hogy gondolta?, akkor kaptam egy kis kioktatast, hogy meg o segitett nekem. Bar a kreszben nincs benne, de o kitalalta es megoldotta okosba'. Csak nekem nem volt egyertelmu, sot...
aqweren 2008.06.14. 16:17:41
Akkor alighanem félreértettelek, elnézést :)
Amiről beszélsz olyan esettel én is találkoztam már..
Amiről beszélsz olyan esettel én is találkoztam már..
James Bond 2008.06.14. 16:26:24
kedves gyerekek. lehet, hogy britanniában indexelni kell befelé, más országokban meg jobbkéz szabály érvényes a körforgalomra (bár ezt erősen kétlem, mert logikátlan), attól itt még az a szabály, hogy befelé nem kell, kifelé kötelező. kész, ennyi, ezt tessék betartani. egyszerű.
megjegyzem, én csak az előnyeit élvezem annak, hogy kis hazánkban igen kevesen tudják megfelelően használni a körforgalmat, mert mire észrevesznek, én motorral már túl is vagyok rajta, és nem kell kerülgetnem fölöslegesen az előttem feltorlódott birkanyájat... (és ehhez még csak sietnem sem kell)
megjegyzem, én csak az előnyeit élvezem annak, hogy kis hazánkban igen kevesen tudják megfelelően használni a körforgalmat, mert mire észrevesznek, én motorral már túl is vagyok rajta, és nem kell kerülgetnem fölöslegesen az előttem feltorlódott birkanyájat... (és ehhez még csak sietnem sem kell)
User1 2008.06.14. 16:29:24
Balage!
Épp ez az, hogy kikanyarodtam. És aki a belsőből kikanyarodott, az is a külső sávba akart kanyarodni. Azt meg sem mertem próbálni, hogy a belsőből kanyarodom ki a belső sávba.
Épp ez az, hogy kikanyarodtam. És aki a belsőből kikanyarodott, az is a külső sávba akart kanyarodni. Azt meg sem mertem próbálni, hogy a belsőből kanyarodom ki a belső sávba.
User1 2008.06.14. 16:34:35
Agweren!
Értem miért indexelsz balra, de épp ezt nem kellene, mert nem "szabvány" és nagyon nem lenne jó, ha a bennmaradás jelzése terjedne el és nem a távozásé.
Értem miért indexelsz balra, de épp ezt nem kellene, mert nem "szabvány" és nagyon nem lenne jó, ha a bennmaradás jelzése terjedne el és nem a távozásé.
autosave 2008.06.14. 16:36:38
User1: ilyen baromságot még nem hallottam...
"A duplasávos körforgalom tényleg gáz, többször voltam pld. Salgótarjánban, Siófokon, ott is van ilyen, kurvára nem tudják használni, pedig egyértelmű. Többször majdnem koccantam, mert a hülyéje a belsőből vágott a kijárat külsősávjába.
Ezen amúgy lehetne segíteni, ki kell tenni a közepére egy táblát, ami mutatja, hogy a belső a kijárati belsősávhoz tartozik, a külső a külsőhöz."
Kihajtani CSAK A KÜLSŐ sávból szabad. A belsőből kihajtani tilos. Belső sávból máshol sem kanyarodunk jobbra... Belsőben megy valaki, az sávot válthat a külsőbe és onnan hajthat ki.
Olyan nincs, hogy a belsőből a kihajtó belső sávjába kell fordulni. Eleve hülyeség. A külső sávban akárhány kört mehetek, a belsőben is... De a belsőből a külsőbe kimenni csak a sávváltás szabályainak megfelelően lehet.
Sok a tirpák sajnos, aki a belsőből hajt ki, közben le sem szarva a külsőben szabályosan nem kihajtót...
korforgalom.hu cimen van remek leiras
"A duplasávos körforgalom tényleg gáz, többször voltam pld. Salgótarjánban, Siófokon, ott is van ilyen, kurvára nem tudják használni, pedig egyértelmű. Többször majdnem koccantam, mert a hülyéje a belsőből vágott a kijárat külsősávjába.
Ezen amúgy lehetne segíteni, ki kell tenni a közepére egy táblát, ami mutatja, hogy a belső a kijárati belsősávhoz tartozik, a külső a külsőhöz."
Kihajtani CSAK A KÜLSŐ sávból szabad. A belsőből kihajtani tilos. Belső sávból máshol sem kanyarodunk jobbra... Belsőben megy valaki, az sávot válthat a külsőbe és onnan hajthat ki.
Olyan nincs, hogy a belsőből a kihajtó belső sávjába kell fordulni. Eleve hülyeség. A külső sávban akárhány kört mehetek, a belsőben is... De a belsőből a külsőbe kimenni csak a sávváltás szabályainak megfelelően lehet.
Sok a tirpák sajnos, aki a belsőből hajt ki, közben le sem szarva a külsőben szabályosan nem kihajtót...
korforgalom.hu cimen van remek leiras
autosave 2008.06.14. 16:38:03
"Épp ez az, hogy kikanyarodtam. És aki a belsőből kikanyarodott, az is a külső sávba akart kanyarodni. Azt meg sem mertem próbálni, hogy a belsőből kanyarodom ki a belső sávba."
Belsőből sehova nem hajthat ki, teljesen hülye az ilyen. De te sem! :D Kihajtani csak a külső sávból szabad.
És ebben különbözünk az angoloktól, usától!
Belsőből sehova nem hajthat ki, teljesen hülye az ilyen. De te sem! :D Kihajtani csak a külső sávból szabad.
És ebben különbözünk az angoloktól, usától!
Marrs101 2008.06.14. 16:39:50
Sziasztok!
Angliában vagyok sofőr immár három éve, 4-5 sávos körforgalmak, 4-5 kissebb körforgalomból állo kombinációk között. Kissebb kereszteződések közepére méteres fehér kör van felfestve, meg tábla, a körre rá lehet hajtani, csak az elsőbbségi viszonyt hivatott meghatározni.
AZ ANGOLOK INDEXELNEK BEFELÉ IS MEG KIFELÉ IS!
Nagyon jó! És nem láttam még körforgalomban koccanást se!
Angliában vagyok sofőr immár három éve, 4-5 sávos körforgalmak, 4-5 kissebb körforgalomból állo kombinációk között. Kissebb kereszteződések közepére méteres fehér kör van felfestve, meg tábla, a körre rá lehet hajtani, csak az elsőbbségi viszonyt hivatott meghatározni.
AZ ANGOLOK INDEXELNEK BEFELÉ IS MEG KIFELÉ IS!
Nagyon jó! És nem láttam még körforgalomban koccanást se!
Marrs101 2008.06.14. 16:41:58
A belső sávból való kikanyarodás se nem ördöngősség, se nem hülyeség, csak az emberek nem tudják a körforgalmat használni!!
autosave 2008.06.14. 16:46:01
"A belső sávból való kikanyarodás se nem ördöngősség, se nem hülyeség, csak az emberek nem tudják a körforgalmat használni!!"
Nem! A belső sávból kikanyarodás tilos!
Nem! A belső sávból kikanyarodás tilos!
Marrs101 2008.06.14. 16:52:33
Angliában legalábbis nem az. Ott kétsávos út belső sávjába ki lehet kanyarodni a körforgalom belső(második) sávjából is, de csak oda! Rendőr előtt is megtettem már, nem volt probléma.
SLaci 2008.06.14. 16:58:26
* A jobbra tartási kötelezettség, ha a jogszabályból más nem következik vonatkozik körforgalomban való haladásra is.
* Az irányváltoztatást ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is, tehát a körforgalmat elhagyó járművet is menetirány változtatónak kell tekinteni, és így ezt a műveletet is irányjelzéssel jelezni kell.
* Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
* A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Forrás: korforgalom.hu
Elolvas. Megért. Nem ír butaságokat. Nem mutatja, hogy ő is egy funkcionális analfabéta. Itt nagyon sok ilyen van, aki nem tudja felfogni a leírt szöveget.
Apropó, a szorzótábla megy, vagy az sem?
:)))
* Az irányváltoztatást ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is, tehát a körforgalmat elhagyó járművet is menetirány változtatónak kell tekinteni, és így ezt a műveletet is irányjelzéssel jelezni kell.
* Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
* A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Forrás: korforgalom.hu
Elolvas. Megért. Nem ír butaságokat. Nem mutatja, hogy ő is egy funkcionális analfabéta. Itt nagyon sok ilyen van, aki nem tudja felfogni a leírt szöveget.
Apropó, a szorzótábla megy, vagy az sem?
:)))
autosave 2008.06.14. 17:00:05
Marss101: rendben. félreértettelek ;)
Angliáról volt szó. Ott kicsit másképp működnek a dolgok. Szerintem jobb az angol szabályozás, dehát ugye itt nem ez van Magyarországon.
Szóval nálunk nem lehet. Sajnos ezt sokan nem tudják :(
Mert itthon az a szabály (ha külön nem festenek fel valamit), hogy a külsőben akármennyit mehetsz és végig elsőbbséged van. (nincs sávváltás, főúton haladsz)
Angliában meg nem mehetsz a külsőből tovább, hanem ki kell hajtanod az első kijáraton. A belsőből pedig mehetnek mindenhova ami nem az első. Így ott ahol a belsőből hajtanak ki, nem lehet ütközés. Nálunk meg a belsőből csak sávot válthatunk a külsőbe (ha ott nincs senki útban) és akkor hajthatunk ki...
Tulajdonképpen a magyar körforgalom az egy egyszerű többsávos egyirányú út, ami főút a többivel szemben. Angliában nem egészen.
Angliáról volt szó. Ott kicsit másképp működnek a dolgok. Szerintem jobb az angol szabályozás, dehát ugye itt nem ez van Magyarországon.
Szóval nálunk nem lehet. Sajnos ezt sokan nem tudják :(
Mert itthon az a szabály (ha külön nem festenek fel valamit), hogy a külsőben akármennyit mehetsz és végig elsőbbséged van. (nincs sávváltás, főúton haladsz)
Angliában meg nem mehetsz a külsőből tovább, hanem ki kell hajtanod az első kijáraton. A belsőből pedig mehetnek mindenhova ami nem az első. Így ott ahol a belsőből hajtanak ki, nem lehet ütközés. Nálunk meg a belsőből csak sávot válthatunk a külsőbe (ha ott nincs senki útban) és akkor hajthatunk ki...
Tulajdonképpen a magyar körforgalom az egy egyszerű többsávos egyirányú út, ami főút a többivel szemben. Angliában nem egészen.
autosave 2008.06.14. 17:01:09
SLaci: ámen :)
toodark 2008.06.14. 17:08:02
En is indexelek balra, ha tobb kijarat elott kell elhaladnom a kikanyarodasig. Sajnos amig a tobbseg elfelejt kikanyarodaskor indexelni, addig kenytelen leszek igy tenni. A bejaratnal varakozo rutinosabb soforok ugyanis a jarmu mozgasabol probaljak meg megtippelni, hogy ki akar-e jonni az adott vezeto. Igy eleg egy apro mozdulat, hogy elemugorjon. Ez motoron foleg kellemetlen.
Ezert inkabb ilyenkor kirakom balra az indexet, amig megyek korbe, majd amikor az en kijaratom jon, atcsapom jobbra. Szerintem egyertelmu, de ha sokakat zavar, akkor abbahagyom, de cserebe ok meg indexeljenek mar jobbra.
Ezert inkabb ilyenkor kirakom balra az indexet, amig megyek korbe, majd amikor az en kijaratom jon, atcsapom jobbra. Szerintem egyertelmu, de ha sokakat zavar, akkor abbahagyom, de cserebe ok meg indexeljenek mar jobbra.
blügy-blügy 2008.06.14. 17:08:12
Szombathelyi dupla sávos körforgalomba, bemegyek, következő bejáratnál bemegyek a belső sávba, hogy a következő is beférjen, aztán a második kijáraton kimennék, de akit beengedtem, nem enged ki a körforgalom külső sávjába, ezért mehetek +1 kört.
Duplasávos körforgalom = hülyeség :(
Duplasávos körforgalom = hülyeség :(
kilincs 2008.06.14. 17:38:09
nem enegd ki mart nalunk asok barom ugy NEM ISMERI AZ ELSOBBSEGENEK TARTALMAT...
Miszerint ha nem kell HIRTELEN !!!!!!!!!
fekeznie soman bemehetek ele meg akkor is
ha neki emitt kicsit fekeznie kell ...
Ezert a TUDATLAN/BUNKO PARASZT ugy gondolkodik, hogy "elem ugyan be nem jossz be"
A kedvukert ideznem ismet a KRESZ-t
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben.
Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének
HIRTELEN !!!!! megváltoztatására.
Szoval amennyiben masiknak CSAK kicsit kell fekezni miattam, bizony JOGSZERUEN bemehetek ele...ezt kene felfogni a sok savvaltast akdalyozo barom arcu hulyenek...es nem szabalytalanul AKADALYOZNI a manovert.
Mert az akadalyozasert jogsi elvetel jar manapsag!!!!! ha estleg balest lesz belole...
Miszerint ha nem kell HIRTELEN !!!!!!!!!
fekeznie soman bemehetek ele meg akkor is
ha neki emitt kicsit fekeznie kell ...
Ezert a TUDATLAN/BUNKO PARASZT ugy gondolkodik, hogy "elem ugyan be nem jossz be"
A kedvukert ideznem ismet a KRESZ-t
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben.
Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének
HIRTELEN !!!!! megváltoztatására.
Szoval amennyiben masiknak CSAK kicsit kell fekezni miattam, bizony JOGSZERUEN bemehetek ele...ezt kene felfogni a sok savvaltast akdalyozo barom arcu hulyenek...es nem szabalytalanul AKADALYOZNI a manovert.
Mert az akadalyozasert jogsi elvetel jar manapsag!!!!! ha estleg balest lesz belole...
Sladin 2008.06.14. 17:40:30
Pont tegnap péntek 13-án néztem nagyot mert pécsen az egyik körforgalomnál az előttem levő autónak körforgalomban közlekedő elsőbbséget adott. Szerencsére nem voltak sokan, de egy ilyen manöverrel simán feltarthatja és megakadályozhatja az illető a teljes körforgalom müködését.
A zipzár elv érvényesüléséhez észrevételeim szerint nem csak az kell, hogy legyen kulturált vezetési morál (talán pont az ellenkezője), hanem tapasztalt sofőrök kellenek, akik képesek kiszámítani/érezni a forgalom ritmusát és egy-egy autónyi helyre be-bemenni úgy, hogy senkinek a tovább haladását nem akadályozzák, azonban sokan éppen a morálból következően nem mennek be (úgy gondolják az a helyes, ha nem aggreszívan, hanem türelmesen vezetnek), vagy éppen azért nem mennek be keveset vezetnek.
Tehát ahhoz, hogy zipzár elv müködjön bizony szükség van némi "tahóságra". És ez igaz a kétsávos körforgalom esetében is, sokan azért nem mennek be a belső sávba, mert félnek, hogy nem tudnak kijönni, mert nem érzik a forgalmat és mert nincs merszük sávot váltani (nem akarnak problémát okozni), ezzel viszont az egész körforgalmat akadályozzák. Érdi kétsávos körforgalomnál rendszeresen lehet ezt tapasztalni.
A zipzár elv érvényesüléséhez észrevételeim szerint nem csak az kell, hogy legyen kulturált vezetési morál (talán pont az ellenkezője), hanem tapasztalt sofőrök kellenek, akik képesek kiszámítani/érezni a forgalom ritmusát és egy-egy autónyi helyre be-bemenni úgy, hogy senkinek a tovább haladását nem akadályozzák, azonban sokan éppen a morálból következően nem mennek be (úgy gondolják az a helyes, ha nem aggreszívan, hanem türelmesen vezetnek), vagy éppen azért nem mennek be keveset vezetnek.
Tehát ahhoz, hogy zipzár elv müködjön bizony szükség van némi "tahóságra". És ez igaz a kétsávos körforgalom esetében is, sokan azért nem mennek be a belső sávba, mert félnek, hogy nem tudnak kijönni, mert nem érzik a forgalmat és mert nincs merszük sávot váltani (nem akarnak problémát okozni), ezzel viszont az egész körforgalmat akadályozzák. Érdi kétsávos körforgalomnál rendszeresen lehet ezt tapasztalni.
jazzman 2008.06.14. 17:45:07
egyébként a mádi u. gitár u. körforgalomban már megvolt az első baleset : kamion vs. kis piros autó....
_Phoenix_ 2008.06.14. 17:45:57
ámbátor: Tudom...ismerem, de útálom :D
Egyébként meg tényleg meg kellene tanítani az otthoniakkal, hogy kell vezetni körforgóban. Lehet a barátokköztben kellene adni róla valamit, akkor jobban megfogná az a csöppnyi agyuk. (Tisztelet a kivételnek.)
OFF: egy hónap múlva fogok hazalátogatni autóval, szval ha az ország területén láttok egy jobb kormányos Toyota kisbuszt, aki félve vezet a sok hülye miatt, akkor ne dudáljatok le létszi :)
Egyébként meg tényleg meg kellene tanítani az otthoniakkal, hogy kell vezetni körforgóban. Lehet a barátokköztben kellene adni róla valamit, akkor jobban megfogná az a csöppnyi agyuk. (Tisztelet a kivételnek.)
OFF: egy hónap múlva fogok hazalátogatni autóval, szval ha az ország területén láttok egy jobb kormányos Toyota kisbuszt, aki félve vezet a sok hülye miatt, akkor ne dudáljatok le létszi :)
Marrs101 2008.06.14. 17:58:00
Sladin: az említett zipzár-hoz még véletlenül sem kell tahóság, ahogyan a közlekedés(és általában az élet) egyéb területeire sem! Egyszerű udvariasság. Valamint annak a felismerése, hogyha előzékeny vagyok, itt-ott beengedek pár autót, hamarabb megoldódik a forgalmi helyzet, mindenki mehet a dolgára. És mivel tudja a másik, hogy ha nem én, akkor majd az utánamjövő beengedi, sokkal nyugodtabb is! Hidd el! Csak egy pirinyó udvariasság!
MrZed001 2008.06.14. 17:59:42
Szolnokon soha nem volt dugó, a közlekedési lámpák alatt csodaszépen haladt a forgalom ....
Aztán egy nem is olyan szép napon a polgármester letettetett a Tisza híd mindkét végére egyet-egyet.
Azóta kilóméteresek a dugók, a város átjárhatatlan ... persze a körforgalmakon túljutva minden út szabad, nincs dugó, lehet haladni.
Ennyi, spóroltak az árammal (alias sokmillióért odaépíttette feleslegesen egy barátjával ... vajon hány évi áramszámlára lett volna az elég?)
Körforgalom nagy forgalmú úton = átbaszás
QED.
Aztán egy nem is olyan szép napon a polgármester letettetett a Tisza híd mindkét végére egyet-egyet.
Azóta kilóméteresek a dugók, a város átjárhatatlan ... persze a körforgalmakon túljutva minden út szabad, nincs dugó, lehet haladni.
Ennyi, spóroltak az árammal (alias sokmillióért odaépíttette feleslegesen egy barátjával ... vajon hány évi áramszámlára lett volna az elég?)
Körforgalom nagy forgalmú úton = átbaszás
QED.
Marrs101 2008.06.14. 18:06:23
Ja, és az autóvezetői tudásról! Az angolok semmivel sem tudnak jobban vezetni mint a magyarok. Egyszerüen előzékenyebbek! Ha néha felmegy a pumpa, és ledudálok valakit, hát minden sofőr átnéz, még ha igazam is volt. És ez így van jól! Rendszerint azt is megköszönik, ha MEGADOD az elsőbbséget. Például ha félpályás útlezárásnál a TE oldalad van lezárva. Behúzódsz, megadva az elsőbbséget, a szabályosan jövők szemből meg intenek, vagy rádnéznek és bólintanak. Ez a különbség!
Marrs101 2008.06.14. 18:12:18
A körforgalom nagyforgalmú úton lehet forgalomlassító is, vagy éppen esélyt ad az alacsonyabb rendű útról bekanyarodni szándékozóknak, hogy ne kelljen egy órát ott várniuk. Persze a körforgalom nem minden estben célszerű, mint az a szolnoki példa is mutatja! :-)
kilincs 2008.06.14. 18:19:33
Sladin... az még idezojelben sem tahosag amirol irsz!
Hanem VEZETNI TUDAS!
Elvarhato egy a forgalomban resztvevo sofortol, hogy fel tudja merni a szomszedos jarmuvek mozgasat...ha nem akkor NE vezessen, mert már/még alkalmatlan...
A korforgalomban az LENNE a jo, hogy igazabol
CSAK EGYETLEN MASIK jarmure kell oda figyelni
(tolem balra levo/erkezo) ami MÁR MESSZIROL (10-15 meter) szemmel tarthato igy konnyu a BELEPESI sebessegem hozza igazitani mire odaerek ...es azatn vagy ele vagy moge belepek menetből...
Na ...a benn levo ezt szokta gatolni
BUTASAGBOL, hogy "elem aztan nem jossz be"
...es akkor en lelassulok...kezdodik a torlodas... pedig siamn beferhtemm volna ha nem szivozik a parasztja ott benn...
A belepok nagy hibaja viszont, amikor
NEM JO sebessegi fokozatban kozelitenek es ezert nehezen gyorsulnak fel...foleg amikor erosen tul is lasuljak magukat...
vag meg allnak es nem talaljak indulaskor azt kurva gazpedalt hanem csigat jatszanak...
(mondjuk ezt zoldlampnal is megteszi a sok tetu)
Megkene vegre tanulni a vezetok jokora reszenek temposan elindulni!!! mozogni a forgalomban...
Nem... nem szaguldozni meg vadulni...
Csak nem terhes csiga modon vanszorogni !
A dugok/torlodasok nagyob fele akkor kisem alakulna.
Hanem VEZETNI TUDAS!
Elvarhato egy a forgalomban resztvevo sofortol, hogy fel tudja merni a szomszedos jarmuvek mozgasat...ha nem akkor NE vezessen, mert már/még alkalmatlan...
A korforgalomban az LENNE a jo, hogy igazabol
CSAK EGYETLEN MASIK jarmure kell oda figyelni
(tolem balra levo/erkezo) ami MÁR MESSZIROL (10-15 meter) szemmel tarthato igy konnyu a BELEPESI sebessegem hozza igazitani mire odaerek ...es azatn vagy ele vagy moge belepek menetből...
Na ...a benn levo ezt szokta gatolni
BUTASAGBOL, hogy "elem aztan nem jossz be"
...es akkor en lelassulok...kezdodik a torlodas... pedig siamn beferhtemm volna ha nem szivozik a parasztja ott benn...
A belepok nagy hibaja viszont, amikor
NEM JO sebessegi fokozatban kozelitenek es ezert nehezen gyorsulnak fel...foleg amikor erosen tul is lasuljak magukat...
vag meg allnak es nem talaljak indulaskor azt kurva gazpedalt hanem csigat jatszanak...
(mondjuk ezt zoldlampnal is megteszi a sok tetu)
Megkene vegre tanulni a vezetok jokora reszenek temposan elindulni!!! mozogni a forgalomban...
Nem... nem szaguldozni meg vadulni...
Csak nem terhes csiga modon vanszorogni !
A dugok/torlodasok nagyob fele akkor kisem alakulna.
kilincs 2008.06.14. 18:24:32
Szolnokon meg kene tanulni !!!!!!
BELEPNI MENETBOL abba korforgalomba
es nem megallva nezelodni elotte...
A korforgalmakba normalis helyen minima 20-30-al szokas belepni.
Oylan helyen ahol az ELVEZETO agak uresek es megis torlodas van NA KI A HULYE ?!
Bizony AZ aki nem tudja kello belepo tempoval hasznalni...
BELEPNI MENETBOL abba korforgalomba
es nem megallva nezelodni elotte...
A korforgalmakba normalis helyen minima 20-30-al szokas belepni.
Oylan helyen ahol az ELVEZETO agak uresek es megis torlodas van NA KI A HULYE ?!
Bizony AZ aki nem tudja kello belepo tempoval hasznalni...
MrZed001 2008.06.14. 18:38:10
"Szolnokon meg kene tanulni !!!!!!
BELEPNI MENETBOL abba korforgalomba
es nem megallva nezelodni elotte..."
Gondolom nem jártál még tényleg forgalmas körforgalomban. Nem, nem az forgalmas ahol 5-10-en várnak rá hogy átmenjenek (és 20-al be tudsz ugrani némi lassítással), hanem ahol 2-300-an / per IRÁNY !
Igen, 3-4 irányból akarnak egy időben 1000-en átmenni azon a rohadt körforgalmon, és mivel a körforgalom annak felel meg, mintha 1 sávra lenne terelve 4 sáv(!!) (rosszabb, mert leállítja a forgalmat, és közlekedésmérnökök szerint ha 35 kmh alá esik a haladási sebesség akkor a harmonikázás miatt beáll, és kialakul a dugó)
A hosszú zöldnek megvan az a nagy előnye, hogy a védett útszakaszon mindkét irányban folyamatos haladást biztosít, aminél ugyebár aligha van gyorsabb megoldás.
Működött, 20 éven keresztül, a 4-es nemcsekély teljes forgalmát zokszó és dugó nélkül engedte át a kereszteződés ... manapság a 4-es elkerüli a várost, csak a városon belül ingázók járnak arra át ... azaz járnának.
Le kellene már állítani ezt a hülye korforgalom építési lázat!
BELEPNI MENETBOL abba korforgalomba
es nem megallva nezelodni elotte..."
Gondolom nem jártál még tényleg forgalmas körforgalomban. Nem, nem az forgalmas ahol 5-10-en várnak rá hogy átmenjenek (és 20-al be tudsz ugrani némi lassítással), hanem ahol 2-300-an / per IRÁNY !
Igen, 3-4 irányból akarnak egy időben 1000-en átmenni azon a rohadt körforgalmon, és mivel a körforgalom annak felel meg, mintha 1 sávra lenne terelve 4 sáv(!!) (rosszabb, mert leállítja a forgalmat, és közlekedésmérnökök szerint ha 35 kmh alá esik a haladási sebesség akkor a harmonikázás miatt beáll, és kialakul a dugó)
A hosszú zöldnek megvan az a nagy előnye, hogy a védett útszakaszon mindkét irányban folyamatos haladást biztosít, aminél ugyebár aligha van gyorsabb megoldás.
Működött, 20 éven keresztül, a 4-es nemcsekély teljes forgalmát zokszó és dugó nélkül engedte át a kereszteződés ... manapság a 4-es elkerüli a várost, csak a városon belül ingázók járnak arra át ... azaz járnának.
Le kellene már állítani ezt a hülye korforgalom építési lázat!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.14. 18:40:09
Na ez kicsit OFF lesz, de elmesélem. A héten értem haza Németországból és bizony kiderült, hogy a Mercedes és BMW tulajdonosoknál ott is opcionális az index használata és a kötelező haladási irány is felülbírálható... És még egy tanulság: a kétsávos autópályán is unlimited a belső sáv, ez is tapasztalat. Ennyit a sok korábbi Németország-emlegetőknek :D Végre 200 legálisan, jeeeee!
szmoker 2008.06.14. 18:41:02
Angliában vannak qrva jó körforgalmak, 2-3-5 sávosak, és teljesen egyértelműen, készségszinten használhatóak, 2-3 óra tréning után.
Ami itt Magyarisztánban van több sávos (pl. Érdnél a 6-os útnál) annak a tervezőjét 3 év letöltendő akasztásra kéne ítélni.
A Gitár utcánál én is mostanában jártam, többször is. Nem semmi hogy egy-két egybites júzer mit művel ott :(
Ami itt Magyarisztánban van több sávos (pl. Érdnél a 6-os útnál) annak a tervezőjét 3 év letöltendő akasztásra kéne ítélni.
A Gitár utcánál én is mostanában jártam, többször is. Nem semmi hogy egy-két egybites júzer mit művel ott :(
MrZed001 2008.06.14. 18:49:38
Osztrákoknál vannak még jó soksávos körforgalmak, azaz inkább csigaforgalmak (Favoriten pl volt egy igen érdekesen összeállított, régen sokat jártam arra). Bemegy 3 sáv, már előtte tudod, hogy a 3-ból melyik hova fog kidobni. Lámpákkal szabályozva (!) nagyon gyors átjutást biztosít sok autósnak (nekem legalábbis még 10-ből egyszer sem kellett ott 1-2 percnél többet várakozni).
joc_ 2008.06.14. 19:03:49
Talán nem kellene erőltetni a balra indexelést, amit itt páran említettek. Főleg nem kétsávos körforgalom esetén, mivel az azt jelenti, hogy be akarsz menni a belső sávba.
Azzal persze egyetértek, hogy kihajtáskor tessék már jobbra indexelni. Esetleg pár kiosztott büntető pont stb. segítene ezen a téren is javítani a közlekedési morált.
autosave 2008.06.14. 19:11:35
egyébként körforgalomban szabad előzni, szóval a balra indexelés ezért (is) hülyeség! nameg ugye a jobbra tartás.
Lánchíd budai oldalán is a Clark Ádám téren mióta eltűntek a burkolati jelek, sokan úgy gondolják, hogy (a belső sávból) az út bal oldaláról hajtanak ki. Néznek nagyot, amikor szabályosan, jobbra tartva valaki útjukba kerül... Mi a rákot keres bal oldalon egyébként is, ha jobbra megy?! Ott csak előzés miatt haladhatna egyébként is...
Lánchíd budai oldalán is a Clark Ádám téren mióta eltűntek a burkolati jelek, sokan úgy gondolják, hogy (a belső sávból) az út bal oldaláról hajtanak ki. Néznek nagyot, amikor szabályosan, jobbra tartva valaki útjukba kerül... Mi a rákot keres bal oldalon egyébként is, ha jobbra megy?! Ott csak előzés miatt haladhatna egyébként is...
autosave 2008.06.14. 19:16:19
A csigaforgalom remek ötlet. Győrben is valami hasonlót építettek, ott is van lámpa és alig kell várakozni. Már minden irányból folymatos lett, nem úgy mint régen az a hely.
kilincs 2008.06.14. 19:18:10
MrZed001....
Kecskemeten az Auchan es foleg a Szil-Coop korforgalom messze forgalamasabb (raadasul megszuno savval nehezitve) mint a szolnoki es nem dugul visssza hosszan.... CSAK ha valami bena elkezd megallni-nezelodni a behajtas elott.. es ezzel megtori a ritmust.
Utana valoban hoszsu percek kellenek a tempo visszallasahoz...
Biztos lehetsz benne, hogy
ahol a FŐ kihajto agon NINCS dugo
ott a behajto autosok BÉNAZNAK!
Foleg, ha csak EGY iagzan foirany van...
Kecskemeten az Auchan es foleg a Szil-Coop korforgalom messze forgalamasabb (raadasul megszuno savval nehezitve) mint a szolnoki es nem dugul visssza hosszan.... CSAK ha valami bena elkezd megallni-nezelodni a behajtas elott.. es ezzel megtori a ritmust.
Utana valoban hoszsu percek kellenek a tempo visszallasahoz...
Biztos lehetsz benne, hogy
ahol a FŐ kihajto agon NINCS dugo
ott a behajto autosok BÉNAZNAK!
Foleg, ha csak EGY iagzan foirany van...
autosave 2008.06.14. 19:47:54
főleg vidéken divat az, hogy úgy viselkednek az autósok mintha stop tábla lenne a behajtáshoz. amire pedig kiakadok az az, amelyik nem tudja a gázt használni és épp ezért addig vár amig közel-távol senkit sem lát... az ilyen szokott dudát kapni :) és soknak még mutogatni is marad ideje, ahelyett, hogy húzna el a fenébe az útból :D
kilincs 2008.06.14. 19:53:05
20-25 km/h korforgalom sebesseg eseten orankent 3000-4000 auto a KENYELMES ateresztesi kepessege a korforgalomnak...ugyes autosok eseten 5000-et is tud !
Annal a korforgalomnal cirka 30%-al kellene!! tobb autosnak atjutni mint amikor lampa volt ott...ezert is epult... meg kell tanulni hasznalni!!!!!
Viszont 10-15 km/h korul mar CSAK 500 auto korul lesz! a lelassult tetuknek ugyanis gyorsulni kell, emiatt azatn "szethuzodnak" a jarmuvek egymastol es belassul az egesz..
Annal a korforgalomnal cirka 30%-al kellene!! tobb autosnak atjutni mint amikor lampa volt ott...ezert is epult... meg kell tanulni hasznalni!!!!!
Viszont 10-15 km/h korul mar CSAK 500 auto korul lesz! a lelassult tetuknek ugyanis gyorsulni kell, emiatt azatn "szethuzodnak" a jarmuvek egymastol es belassul az egesz..
TAXI 2008.06.14. 19:59:00
Éljenek a körforgók! A legtöbb körforgalmat nagyobb helyeken úgy kéne megcsinálni, mint Győrben, a lámpás körforgót! Legfeljebb másfél perc alatt körbe lehet rajta menni, és egyáltalán nem bonyolult. Ismerősöm friss jogsival egyből felfogta, hogy mi merre hány méter.
Éljenek azok is, akik egy kisebb "alárendelt" körforgóban sikeresen levágják a "kört", szimpla balost megejtve. Pedig kint van a kötelező haladási irányt jelző tábla (hülye dolog...:)) csak egy rendőrbácsi kéne, és egyből körbe tudnának menni.
OFF: Mindenesetre a körforgalomrövidítőket (lásd eggyel feljebb) meg szoktam dolgoztatni. Szép lassan haladok el a körforgalomba, ami nekem csak egy jobbos 90-es, elsőnél kihajtok, szerencsés Car-társak néznek, én meg mutatok a táblára, hogy körbe kéne menni. Csúnyán néznek, de így jártak.
Éljenek azok is, akik egy kisebb "alárendelt" körforgóban sikeresen levágják a "kört", szimpla balost megejtve. Pedig kint van a kötelező haladási irányt jelző tábla (hülye dolog...:)) csak egy rendőrbácsi kéne, és egyből körbe tudnának menni.
OFF: Mindenesetre a körforgalomrövidítőket (lásd eggyel feljebb) meg szoktam dolgoztatni. Szép lassan haladok el a körforgalomba, ami nekem csak egy jobbos 90-es, elsőnél kihajtok, szerencsés Car-társak néznek, én meg mutatok a táblára, hogy körbe kéne menni. Csúnyán néznek, de így jártak.
kilincs 2008.06.14. 20:00:17
autosave....
Bizony nem isertem mIERT kell 20-25 km/h ala lassulni egy korforgalomhoz kozelitve ?!
A bennt levo is kb ennyivel halad, elvben siman be lehet elé/mögé lepni ...minimalis
gáz vagy fék használttal ...és akkor halad(NA) mindenki.
De nem !
A kinntlévő tul laasul mert nem tud utemsen besorolni...
A benntlevo meg MEGA BUNKO, mert nem hagyja besoroloni azt sem maga ele aki
pedig TUDNA menetbol siman belepni...
Nem az ősbunko paraszt odon inkabb gyorsit ott bennt, mert nehogyama be menjen el valaki, aki őt mellesleg SEMMIBEN NEM zavarja amugy...
Bizony nem isertem mIERT kell 20-25 km/h ala lassulni egy korforgalomhoz kozelitve ?!
A bennt levo is kb ennyivel halad, elvben siman be lehet elé/mögé lepni ...minimalis
gáz vagy fék használttal ...és akkor halad(NA) mindenki.
De nem !
A kinntlévő tul laasul mert nem tud utemsen besorolni...
A benntlevo meg MEGA BUNKO, mert nem hagyja besoroloni azt sem maga ele aki
pedig TUDNA menetbol siman belepni...
Nem az ősbunko paraszt odon inkabb gyorsit ott bennt, mert nehogyama be menjen el valaki, aki őt mellesleg SEMMIBEN NEM zavarja amugy...
Pjotr 2008.06.14. 21:36:23
Már kétszer láttam olyat, hogy valaki itthon a körforbgalomba balra ment be... szerencsére elég kihalt volt a körforgalom, de azért rossz volt
nézni.
nézni.
ntsaba 2008.06.14. 22:02:20
kilincs
Egyszer gyere át Szolnokra reggel 7-kor.
A szitu városba befelé: 1 sáv visz rá a hídra és 3ból akarnak bemenni. Namost az új rendszerben már a hídon áll a dugó. Ami kihat a körforgalomra is. Tehát mindenki áll! kb. 5-el araszol a sor mert a híd másik oldala megfogja. Baszhatod a 25km/h-át, mert a körforgó után nem tudsz csak 5-el menni, jó esetben.
A szokásos megoldás amúgy, hogy a szanda felől jövők (nekik van elsőbbségük) beengednek 1-1 embert a Szajol felől érkezők közül, mintegy zipzár elv szerűen. Szóval nem a hőbörgés megy, hogy elé kerülnek. Modjuk ilyen tempónál nem is lenne értelme.
Megkérnélek, hogy legalább olyan szitukban ne hülyézz, aminél ott sem voltál...
Amúgy abban egyetértek veled, hogy ha csak kicsit kell fékezni, akkor simán be lehet menni.
A baj akkor jön amikor valaki sportot űz a bevágásból. Pl. mikor kihalt a forgalom én lazán beleesek 50-nel, és végig is megyek ennyivel. Ilyenkor van, aki lazán bejön elém, és nem kicsit, hanem nagyot kell fékeznem. Igen, lehet anyázni, meg miért nem megyek 30al stb... de mikor csak 2-en vagyunk, akkor talán ki lehet bírni amíg elmegyek.
A középre tett dombokról meg annyit, hogy sokszor kitakarják a bennt levőket. Én szeretek előre gondolkodni, és látni, hogy mennyi autó érkezik még.
Egyszer gyere át Szolnokra reggel 7-kor.
A szitu városba befelé: 1 sáv visz rá a hídra és 3ból akarnak bemenni. Namost az új rendszerben már a hídon áll a dugó. Ami kihat a körforgalomra is. Tehát mindenki áll! kb. 5-el araszol a sor mert a híd másik oldala megfogja. Baszhatod a 25km/h-át, mert a körforgó után nem tudsz csak 5-el menni, jó esetben.
A szokásos megoldás amúgy, hogy a szanda felől jövők (nekik van elsőbbségük) beengednek 1-1 embert a Szajol felől érkezők közül, mintegy zipzár elv szerűen. Szóval nem a hőbörgés megy, hogy elé kerülnek. Modjuk ilyen tempónál nem is lenne értelme.
Megkérnélek, hogy legalább olyan szitukban ne hülyézz, aminél ott sem voltál...
Amúgy abban egyetértek veled, hogy ha csak kicsit kell fékezni, akkor simán be lehet menni.
A baj akkor jön amikor valaki sportot űz a bevágásból. Pl. mikor kihalt a forgalom én lazán beleesek 50-nel, és végig is megyek ennyivel. Ilyenkor van, aki lazán bejön elém, és nem kicsit, hanem nagyot kell fékeznem. Igen, lehet anyázni, meg miért nem megyek 30al stb... de mikor csak 2-en vagyunk, akkor talán ki lehet bírni amíg elmegyek.
A középre tett dombokról meg annyit, hogy sokszor kitakarják a bennt levőket. Én szeretek előre gondolkodni, és látni, hogy mennyi autó érkezik még.
ntsaba 2008.06.14. 22:14:47
Nahh, megnéztem:
"A csomóponthoz közeledve az optimális megközelítési sebesség 30-40 km/h, de mindig számítani kell megállásra." - www.maut.hu
Nem találtam semmilyen más megkötést. Úgyhogy gondolom lakott területen 50, kívül 90.
Szóval az 50-nel még csak nem is vagyok szabálytalan...
"A csomóponthoz közeledve az optimális megközelítési sebesség 30-40 km/h, de mindig számítani kell megállásra." - www.maut.hu
Nem találtam semmilyen más megkötést. Úgyhogy gondolom lakott területen 50, kívül 90.
Szóval az 50-nel még csak nem is vagyok szabálytalan...
Newbie 2008.06.14. 22:40:12
Azért felhívnám a figyelmét az "akadályozhatom"-elvet hirdetőknek egy-két dologra. Én egyelőre többet vagyok motorral, mint kocsival... Ha az ember igyekszik, hogy ne tartsa fel a Fittipaldikat, kénytelen tapadási határig dönteni a gépet. Na most, ha bejön egy ilyen paraszt, még akár úgy is, hogy "hirtelen nem kell fékeznie", akkor köszönöm szépen. Kanyarodó, ívbe döntött motorral nem lehet (igazán) fékezni!!! Üzenem ezt annak a fehér Opeles, szemüveges faszparasztnak, aki jobbról csakazértis bejött elém féktávon belül! Ha nem a szemközti lukra megyek és nem vágom emiatt a kanyart a szűk körforgóban egyenesen álló motorral, akkor sürgősen friss készlet irha után nézhettem volna:( Anyád elé vágjál be a plázaajtónál!
autosave 2008.06.14. 22:44:35
a kreszben alapelv (és külön szabály), hogy akadályozni csak indokolt esetben lehet.
namost az nem indokolt eset, hogy neki olyan kedve van. az inkább, hogy akkora a forgalom, hogy csak így tud továbbhaladni...
szóval csak módjával :)
"
A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
"
namost az nem indokolt eset, hogy neki olyan kedve van. az inkább, hogy akkora a forgalom, hogy csak így tud továbbhaladni...
szóval csak módjával :)
"
A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
"
kilincs 2008.06.14. 23:16:26
A kulcsszo az INDOKOLATLANUL !!!
Megpedig nyilvan a FORGALMI OK-bol indokolatlanul...azaz amikor MÁSOK szamara nem lathato/ertheto az OK amiert UGY cselekszem.
A korforgalomba valo behajtas vagy a savvaltas ezert SOHA nem indokoltlanul...
Hiszen a mozgasom VARHATO elore saccolhato !!!!
Mitobb a KRESZ mivel ilyenkor jokora hatranyban vagyok kulon FELMENTEST ad az elsobbsegi esetekben, hogy a haladasom erdekeben a hatranyt ellen sulyzando KISMERTEKBEN AKADALYOZHATONM IS a ma sikat!!!!!!!!! aki tulzottan elonybe kerulne...
Ezert hat motoros faszfejkém es mások is ...
...fogjatok fel végre, hogy elsobbsegi helyzetekben IS SZAMITANI KELL AZ ELÉTEK KERULO masik jarmure, ezert miatta egy esetleges kisebb fekezesre, manoverre MINDIG KESZULNI kell...
Az elsobbseg CSAK azt vedi aki mar csak HIRTELEN fékkel, manoverrel tudna menekulni a masik elol... es azt aki lazán, siman tud még vedekezni azt nem védi MÉG az elsobbseg!
Tehat ha latod a korforgalomban bennt haladva, hogy kozelit valaki toled jobbra... akkor keszulni kell ra, hogy az kozelito esetleg arra szamit, hogy kicsit lassulnod kell es o meg akkor befer eled !
Savvltasnal az indexelo auto MÖGÖTT a masik savban haladonak mar szinten szamitani kell arra, hogy bemenenk ele !!!! es ezert neki kicsit lassulni a kell...
Mert aki bemegy ele az NEM indkolatlanul cselekszik, hanem jol lathato szandeka van... a savvaltas.
Aki azt mondja, hoyg nem latta a SZANDEKOT amit indexel (es huzodassal) jelez ...az meg vagy hazudik, vagy alkalmatlan a kozlekedesre mert nem lat vagy nem figyel ...
Sajonos azonban 99% inkabb csak siman bunko paraszt genyoláda, aki nem engedi a masikat savot valtani...hanem a varakoztatassal inkabb lassulasra kenyszeriti ...es ezzel, ha vannak mogotte is akkor a dugot kezdi epiteni.
Szoval a tempos haladas titka suru forgalomban a.... mielobbi BE ENGEDES !
Megpedig nyilvan a FORGALMI OK-bol indokolatlanul...azaz amikor MÁSOK szamara nem lathato/ertheto az OK amiert UGY cselekszem.
A korforgalomba valo behajtas vagy a savvaltas ezert SOHA nem indokoltlanul...
Hiszen a mozgasom VARHATO elore saccolhato !!!!
Mitobb a KRESZ mivel ilyenkor jokora hatranyban vagyok kulon FELMENTEST ad az elsobbsegi esetekben, hogy a haladasom erdekeben a hatranyt ellen sulyzando KISMERTEKBEN AKADALYOZHATONM IS a ma sikat!!!!!!!!! aki tulzottan elonybe kerulne...
Ezert hat motoros faszfejkém es mások is ...
...fogjatok fel végre, hogy elsobbsegi helyzetekben IS SZAMITANI KELL AZ ELÉTEK KERULO masik jarmure, ezert miatta egy esetleges kisebb fekezesre, manoverre MINDIG KESZULNI kell...
Az elsobbseg CSAK azt vedi aki mar csak HIRTELEN fékkel, manoverrel tudna menekulni a masik elol... es azt aki lazán, siman tud még vedekezni azt nem védi MÉG az elsobbseg!
Tehat ha latod a korforgalomban bennt haladva, hogy kozelit valaki toled jobbra... akkor keszulni kell ra, hogy az kozelito esetleg arra szamit, hogy kicsit lassulnod kell es o meg akkor befer eled !
Savvltasnal az indexelo auto MÖGÖTT a masik savban haladonak mar szinten szamitani kell arra, hogy bemenenk ele !!!! es ezert neki kicsit lassulni a kell...
Mert aki bemegy ele az NEM indkolatlanul cselekszik, hanem jol lathato szandeka van... a savvaltas.
Aki azt mondja, hoyg nem latta a SZANDEKOT amit indexel (es huzodassal) jelez ...az meg vagy hazudik, vagy alkalmatlan a kozlekedesre mert nem lat vagy nem figyel ...
Sajonos azonban 99% inkabb csak siman bunko paraszt genyoláda, aki nem engedi a masikat savot valtani...hanem a varakoztatassal inkabb lassulasra kenyszeriti ...es ezzel, ha vannak mogotte is akkor a dugot kezdi epiteni.
Szoval a tempos haladas titka suru forgalomban a.... mielobbi BE ENGEDES !
ntsaba 2008.06.14. 23:34:19
kilincs
Igen, sűrű forgalomban, talán.
Bár azt nem tudom honnan szülted, hogy akadályozni is lehet, ha a másik túl nagy előnybe kerül?! Nem, ilyet nem ír a KRESZ. Vannak íratlan szabályok, meg szolidaritás...
DE! Az én értelmezésemben, amikor nincs nagy forgalom, akkor még csak zavarni sem szabad! Mi ez a faszság, hogy mindig indokolt? Akkor számít indokoltnak a dolog, ha másként esélyed sincs bejutni. Különben ülsz a seggeden, és megvárod azt a kibaszott 3-4, esetleg 5-6 autót.
A Te gondolkodásod szerint, kifordulhatok főútvonalra vki elé, mert nincs kedvem megvárni azt a 2 autót ami elmegy. Ja, hogy közben neki 90-ről 60ra kell lassulnia. Nem baj, van rá vagy 150-200 métere. Aztán várhat, amíg előzni tud, mert az én szarom qrva lassan éri el a 90-et, ha eléri egyáltalán. És mondjuk kapsz egy ilyet minden 2 km-re. Szerintem ezt Te sem szeretnéd.
Igen, sűrű forgalomban, talán.
Bár azt nem tudom honnan szülted, hogy akadályozni is lehet, ha a másik túl nagy előnybe kerül?! Nem, ilyet nem ír a KRESZ. Vannak íratlan szabályok, meg szolidaritás...
DE! Az én értelmezésemben, amikor nincs nagy forgalom, akkor még csak zavarni sem szabad! Mi ez a faszság, hogy mindig indokolt? Akkor számít indokoltnak a dolog, ha másként esélyed sincs bejutni. Különben ülsz a seggeden, és megvárod azt a kibaszott 3-4, esetleg 5-6 autót.
A Te gondolkodásod szerint, kifordulhatok főútvonalra vki elé, mert nincs kedvem megvárni azt a 2 autót ami elmegy. Ja, hogy közben neki 90-ről 60ra kell lassulnia. Nem baj, van rá vagy 150-200 métere. Aztán várhat, amíg előzni tud, mert az én szarom qrva lassan éri el a 90-et, ha eléri egyáltalán. És mondjuk kapsz egy ilyet minden 2 km-re. Szerintem ezt Te sem szeretnéd.
bekov 2008.06.15. 01:18:20
mit van úgy kiakadva a cikkiró? még csak nem is szembe mentek vele :D én már találkoztam ilyennel is, öreg bácsika a suzukival :) igaz egy fokkal jobb annál, mint aki autópályán jött szembe velem belső sávban :-/
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.06.15. 02:59:56
Elnézést kérek mert beleszólok, de biztos jó a jobb alsó ábra az oly sokat emlegetett korforgalom.hu-n?
kilincs 2008.06.15. 11:11:02
ntsaba
Jol erted az EN dontesem, hogy kimegyek e eled ! es emiatt lelassulsz....
Persze altalaban.. ha csak par auto van akkor nem megy ki az emberfia...de akar ki is mehet.
Suru forgalomabn viszont gyakran kimegyek-bemegyek a masik ele ...hiszen MESSZIROL LATTA az indexem!!!! szamiatania kell ram...
Az hogy utal es anyazik meg dudal ...leszarom.
Nem fogok a kenyelme miatt 5-6 percig acsorogni
varva lehetoseget....
Hamesszirol elveszi a labat gazrol amikor meglat es igy csak 3-5 km/h-val lassul akkor mire oda er ahol indexelek siman atferek elotte...es nem kellett miattam 90-rol 60-ra FEKEZNI...
Ezzel szemben a legtobben inkabb még nyomjak eyg is kicsit, hogy biztosan ne menjen senki elejuk.
Olyan jo lenen ha rajonnenek vegre az emberek, hogy egy-egy ilyen icipici "segites" NAGYOBB atlag tempot enged meg mint a betartas...
Igaz a masik oldalon soaknak meg ken tanulni ilyenkor TEMPOSAN ELINDULNI/GYORSULNI es nem
a szarakodassal elvenni a masik kedvet a segitestol ...
Sokszor van hogy lassitok kicsit, hogy a masik beferjen elem...de nem a masik ...a csokott kepessegevel ESZRE SEM veszi a lehetoseget, nem hogy kihasznalna...pedig adott volt!
Egyszeruen nem tud a csiganal jobban elindulni-gyorsulni...sok sofor MÉG NEM huzatta meg soha 3500-4000-ig a motort ilyen manovernel, ezert nem is tudja mire kepes a jarmu alatta :-(
Magyarul: nem tud vezetni csak seta uatozni ...
Jol erted az EN dontesem, hogy kimegyek e eled ! es emiatt lelassulsz....
Persze altalaban.. ha csak par auto van akkor nem megy ki az emberfia...de akar ki is mehet.
Suru forgalomabn viszont gyakran kimegyek-bemegyek a masik ele ...hiszen MESSZIROL LATTA az indexem!!!! szamiatania kell ram...
Az hogy utal es anyazik meg dudal ...leszarom.
Nem fogok a kenyelme miatt 5-6 percig acsorogni
varva lehetoseget....
Hamesszirol elveszi a labat gazrol amikor meglat es igy csak 3-5 km/h-val lassul akkor mire oda er ahol indexelek siman atferek elotte...es nem kellett miattam 90-rol 60-ra FEKEZNI...
Ezzel szemben a legtobben inkabb még nyomjak eyg is kicsit, hogy biztosan ne menjen senki elejuk.
Olyan jo lenen ha rajonnenek vegre az emberek, hogy egy-egy ilyen icipici "segites" NAGYOBB atlag tempot enged meg mint a betartas...
Igaz a masik oldalon soaknak meg ken tanulni ilyenkor TEMPOSAN ELINDULNI/GYORSULNI es nem
a szarakodassal elvenni a masik kedvet a segitestol ...
Sokszor van hogy lassitok kicsit, hogy a masik beferjen elem...de nem a masik ...a csokott kepessegevel ESZRE SEM veszi a lehetoseget, nem hogy kihasznalna...pedig adott volt!
Egyszeruen nem tud a csiganal jobban elindulni-gyorsulni...sok sofor MÉG NEM huzatta meg soha 3500-4000-ig a motort ilyen manovernel, ezert nem is tudja mire kepes a jarmu alatta :-(
Magyarul: nem tud vezetni csak seta uatozni ...
ntsaba 2008.06.15. 11:58:41
kilincs
Végülis akkor egyről beszélünk :)
Végülis akkor egyről beszélünk :)
Rocko- 2008.06.15. 12:58:53
én már smmin se elpődök meg, előző éjszaka valahol veszprémben egy kocsi körfogóban velem szembejött...
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.06.15. 15:04:16
_Phoenix_: mert valoszinuleg rosszul tudtam/ertelmeztem a dolgokat... Szamomra az tunik logikusnak, hogy tobbsavos korforgalomban a belso savban korozok es nem a kulsoben, amit igy szabadon hagyok a ki/behajtok szamara. Konkretan en ugy tudtam, hogy ha nem az elso kihajton hajtasz ki akkor nem a kulso savba allsz hanem a te kihajtod elott valtasz savot. Pontosan ugy, mint a kek auto a korforgalom.hu/tobbsav.html -en is.
Ezzel csak az a bajom, hogy a sok suhamér (ez naaagyon tetszik :D ) nem fogja kihasznalni a belso savot, ha akulsoben is szabad korozni, mert "ugysem engednek be"; a belsobol meg ugye nem szabad kikanyarodni a masodik savba...
Ha a kulsoben tilos korozni (csak kihajtashoz hasznalhato) es a belsobol szabad (lenne) masodik savra kihajtani akkor - maradva az utolso abranal) a kek auto a belso savban vegighalad a korforgalmon majd a belso savbbol kihajt a masodik savra es KOZBEN a piros auto a kulso savob szepen be- es kihajt... Gondolom mindenki erti, hogy igy no a korforgalom atereszokepessege...
A gondom az egesszel csak az, hogy rosszul tudtam, sajnos nem igy van es ez fajdalmasan erinti az egomat :( Kenytelen vagyok meghajolni es elismerni, hogy nem szabalytalan a zold auto, korozhet a korforgalomban... de attol meg hulyesegnek tartom.
Ezzel csak az a bajom, hogy a sok suhamér (ez naaagyon tetszik :D ) nem fogja kihasznalni a belso savot, ha akulsoben is szabad korozni, mert "ugysem engednek be"; a belsobol meg ugye nem szabad kikanyarodni a masodik savba...
Ha a kulsoben tilos korozni (csak kihajtashoz hasznalhato) es a belsobol szabad (lenne) masodik savra kihajtani akkor - maradva az utolso abranal) a kek auto a belso savban vegighalad a korforgalmon majd a belso savbbol kihajt a masodik savra es KOZBEN a piros auto a kulso savob szepen be- es kihajt... Gondolom mindenki erti, hogy igy no a korforgalom atereszokepessege...
A gondom az egesszel csak az, hogy rosszul tudtam, sajnos nem igy van es ez fajdalmasan erinti az egomat :( Kenytelen vagyok meghajolni es elismerni, hogy nem szabalytalan a zold auto, korozhet a korforgalomban... de attol meg hulyesegnek tartom.
autosave 2008.06.15. 16:09:14
varadi.peter: sajnos valóban nem úgy van, ahogyan írod, pedig egyszerűbb lenne. Így viszont egy biztos: mész a külsőben és kihajtasz valahol. (és közben persze vigyázni kell, hogy a belsőből nehogy kivágódjon valaki szabálytalanul...) Ha meg valamilyen oknál fogva bemész a belsőbe, és sávot váltasz valahol mielőtt kihajtanál. Több sáv több sáv utak pedig (lásd a linken az Érdi körforgalmat) nem opitimálisan vannak kezelve.
Angliában, amit fent beszéltünk pl az érdi körforgalom jobban működhetne (linken). Ott viszont a zöld táblák is eleve a rossz meggyőződést erősítik...
Az itthoni körforgalom nem több, mint egy többsávos egyirányú védett út. Ilyenről sem fordulhatunk ki (akármelyik sávBA) jobbra...
Csak sajnos sokan rosszul értelmezik az egészet... Szerintem a tv-ben napi két perces reklám párszor és megoldódna.
Angliában, amit fent beszéltünk pl az érdi körforgalom jobban működhetne (linken). Ott viszont a zöld táblák is eleve a rossz meggyőződést erősítik...
Az itthoni körforgalom nem több, mint egy többsávos egyirányú védett út. Ilyenről sem fordulhatunk ki (akármelyik sávBA) jobbra...
Csak sajnos sokan rosszul értelmezik az egészet... Szerintem a tv-ben napi két perces reklám párszor és megoldódna.
autosave 2008.06.15. 16:11:09
legjobban akkor átlátható az egész, ha azt mondjuk: nézzük meg ha 10x vagy mégtöbbször akkora körút lenne a közepén. Érdekes módon ilyenkor már mindenkinek egyértelmű a helyzet :)
kilincs 2008.06.15. 16:53:59
Sajnos nalunk a sok paraszt nem fogadja el savvaltaskor a savvalto azon jogat, hogy
akar lassitasra kenyszeritheti azt aki ele bemegy ...a menover vegrehajthatosga miatt,
Hanem igencsak bunko modon nem szokas beengedni azt aki a savot valtana eppen...
Ezert nem mukodnek jol nalunk...
sem a tobbsavos korforgalom
sem a kanyarodo savok
sem a megszuno savok
Mert ezek alapoznak arra, hogy
beengedik maguk elé/koze a tobiek
azt akinek a manover miatt erre eppen szuksege van...
De nem, ...mert a budos bunkoja inkabb még gyorsit alattomban, mert "elem aztan ne gyere be" alapon eli ki magat a baromallatja.
akar lassitasra kenyszeritheti azt aki ele bemegy ...a menover vegrehajthatosga miatt,
Hanem igencsak bunko modon nem szokas beengedni azt aki a savot valtana eppen...
Ezert nem mukodnek jol nalunk...
sem a tobbsavos korforgalom
sem a kanyarodo savok
sem a megszuno savok
Mert ezek alapoznak arra, hogy
beengedik maguk elé/koze a tobiek
azt akinek a manover miatt erre eppen szuksege van...
De nem, ...mert a budos bunkoja inkabb még gyorsit alattomban, mert "elem aztan ne gyere be" alapon eli ki magat a baromallatja.
Szendwich 2008.06.15. 19:46:38
Szerintem nem az indexelésen kellene fent akadni itt mindenkinek…
Engem az sokkal jobban idegesít, hogy ha a két sávos út egy sávra szűkül a körforgalom előtt. Na már most a sok SIETEK A TESCOBA BAZDMEG emberke meg küldi neki a belsőben, mint az állat. Nem érdekli, hogy a tábla és az útfestés is mutatja neki, hogy megszűnik a sávja és sebesség korlátozás van a körforgalom előtt.. Nem… Rákapja a kormányt a szabályosan közlekedőkre, ha úgy van kedve berepül a körforgalomba, miközben a féklámpa izzói majd kiégnek, hogy tudassák a többi közlekedővel, hogy FÉKEZIK!
Most pénteken volt egy hasonló állathoz szerencsém, aki szintén bevágódott elém a fentiek szerint egy bevásárló központ körforgalmánál, de még ráadásul ki is egyenesítette a körforgalmat magának. A parkolóban leraktam a kocsim egy sorral távolabb, mint a delikvens és átakartam sétálni hozzá. Mikor látta, hogy megyek oda hozzá, akkor hátramenetbe kapcsolt és hussss eltűzött.
A másik ritka bunkó szokás az, amikor az ember már bent van a körforgalomba, valaki pedig bedugja a kocsija orrát annyira, hogy az a bent haladót már zavarja. Ha lefékezz a bent haladó, akkor a várakozó néha képes elindulni, hogy na van hely bejönni… Ha meg a bent haladó nem lassít és kikerüli, akkor is a körforgalomban haladó a hibás, hogy majdnem elviszi az orrát a tolakodónak.
Engem az sokkal jobban idegesít, hogy ha a két sávos út egy sávra szűkül a körforgalom előtt. Na már most a sok SIETEK A TESCOBA BAZDMEG emberke meg küldi neki a belsőben, mint az állat. Nem érdekli, hogy a tábla és az útfestés is mutatja neki, hogy megszűnik a sávja és sebesség korlátozás van a körforgalom előtt.. Nem… Rákapja a kormányt a szabályosan közlekedőkre, ha úgy van kedve berepül a körforgalomba, miközben a féklámpa izzói majd kiégnek, hogy tudassák a többi közlekedővel, hogy FÉKEZIK!
Most pénteken volt egy hasonló állathoz szerencsém, aki szintén bevágódott elém a fentiek szerint egy bevásárló központ körforgalmánál, de még ráadásul ki is egyenesítette a körforgalmat magának. A parkolóban leraktam a kocsim egy sorral távolabb, mint a delikvens és átakartam sétálni hozzá. Mikor látta, hogy megyek oda hozzá, akkor hátramenetbe kapcsolt és hussss eltűzött.
A másik ritka bunkó szokás az, amikor az ember már bent van a körforgalomba, valaki pedig bedugja a kocsija orrát annyira, hogy az a bent haladót már zavarja. Ha lefékezz a bent haladó, akkor a várakozó néha képes elindulni, hogy na van hely bejönni… Ha meg a bent haladó nem lassít és kikerüli, akkor is a körforgalomban haladó a hibás, hogy majdnem elviszi az orrát a tolakodónak.
libra 2008.06.15. 20:16:03
James Bond 2008.06.14. 16:26:24
kedves gyerekek. lehet, hogy britanniában indexelni kell befelé, más országokban meg jobbkéz szabály érvényes a körforgalomra (bár ezt erősen kétlem, mert logikátlan), attól itt még az a szabály, hogy befelé nem kell, kifelé kötelező. kész, ennyi, ezt tessék betartani. egyszerű.
megjegyzem, én csak az előnyeit élvezem annak, hogy kis hazánkban igen kevesen tudják megfelelően használni a körforgalmat, mert mire észrevesznek, én motorral már túl is vagyok rajta, és nem kell kerülgetnem fölöslegesen az előttem feltorlódott birkanyájat... (és ehhez még csak sietnem sem kell)
Pedig Szlovakiaban is igy van. Jobbkezszabaly van ervenyben, tehat aki a korforgalomba erkezik, annak van elsobbsege. Csak eppen nalunk ezt majdnem minden korforgalomban megvaltoztattak tablakkal, hogy kitesznek egy "Adj elonyt tablat" a behajtoknak, es egy "Foutat" jelzo tablat a benlevoknek. Es igenis, KOTELEZO befele indexelni ugyanugy, mint kifele... Csak miheztartas vegett, ha keszulnetek hozzank :)
Ja, es sokkal egyertelmubb igy a kozlekedes, a villamos pedig a korforgalom kozepen halad at, es elsobbseget ad az ot kozlekedo jarmuveknek - csak ez helyigenyes...
kedves gyerekek. lehet, hogy britanniában indexelni kell befelé, más országokban meg jobbkéz szabály érvényes a körforgalomra (bár ezt erősen kétlem, mert logikátlan), attól itt még az a szabály, hogy befelé nem kell, kifelé kötelező. kész, ennyi, ezt tessék betartani. egyszerű.
megjegyzem, én csak az előnyeit élvezem annak, hogy kis hazánkban igen kevesen tudják megfelelően használni a körforgalmat, mert mire észrevesznek, én motorral már túl is vagyok rajta, és nem kell kerülgetnem fölöslegesen az előttem feltorlódott birkanyájat... (és ehhez még csak sietnem sem kell)
Pedig Szlovakiaban is igy van. Jobbkezszabaly van ervenyben, tehat aki a korforgalomba erkezik, annak van elsobbsege. Csak eppen nalunk ezt majdnem minden korforgalomban megvaltoztattak tablakkal, hogy kitesznek egy "Adj elonyt tablat" a behajtoknak, es egy "Foutat" jelzo tablat a benlevoknek. Es igenis, KOTELEZO befele indexelni ugyanugy, mint kifele... Csak miheztartas vegett, ha keszulnetek hozzank :)
Ja, es sokkal egyertelmubb igy a kozlekedes, a villamos pedig a korforgalom kozepen halad at, es elsobbseget ad az ot kozlekedo jarmuveknek - csak ez helyigenyes...
B.GY. 2008.06.15. 20:54:42
Én átmegyek egyenesen a körforgalmon,ha virágok vannak ültetve középre:)A franc se villog,meg kanyarog feleslegesen:)Ha gyors vagyok,még árvácskát is tudok szedni.
GörbeFan 2008.06.15. 21:36:50
A kommentek nagy része akár egy nem reprezentatív felmérés.
Sajnálatos, hogy a 95%-nak van mire fogni, hogy miért NEM tartja be a Magyarországi KRESZ szabályokat. :(
Kit érdekel, hogy máshol hogy megy, és hogy az jobb, vagy sem, jelen esetben senkit sem.
Aki balra befelé indexel, egy dolgot ér el, megtévesztő irányjelzés.
Sajnos ahogy végigolvastam, elég sokan művelik ezt, és még gratulálnak is egymásnak, ez nagyon szomorú szerintem.
A körforgalom lényeg, hogy ha te bementél, a másik (aki nem hülye, és játsza a nagyfiút), látja, hogy nem indexel kifelé, tehát továbbmegy, ergo a balra indexelés egy hülyeség,másrészről pedig befelé amúgyis csak egy irányba lehet bemenni, de ezekszerint még ennyi IQ sem szorult sokakba, hogy elgondolkodjanak ezen.
Mivel volt rá utalás, sávváltást előre kell jelezni indexeléssel, mert a többi autós nem biztos, hogy gondolatolvasó, a szándékot JELEZNI KELL, nem opcionális lehetőség.
Sajnálatos, hogy a 95%-nak van mire fogni, hogy miért NEM tartja be a Magyarországi KRESZ szabályokat. :(
Kit érdekel, hogy máshol hogy megy, és hogy az jobb, vagy sem, jelen esetben senkit sem.
Aki balra befelé indexel, egy dolgot ér el, megtévesztő irányjelzés.
Sajnos ahogy végigolvastam, elég sokan művelik ezt, és még gratulálnak is egymásnak, ez nagyon szomorú szerintem.
A körforgalom lényeg, hogy ha te bementél, a másik (aki nem hülye, és játsza a nagyfiút), látja, hogy nem indexel kifelé, tehát továbbmegy, ergo a balra indexelés egy hülyeség,másrészről pedig befelé amúgyis csak egy irányba lehet bemenni, de ezekszerint még ennyi IQ sem szorult sokakba, hogy elgondolkodjanak ezen.
Mivel volt rá utalás, sávváltást előre kell jelezni indexeléssel, mert a többi autós nem biztos, hogy gondolatolvasó, a szándékot JELEZNI KELL, nem opcionális lehetőség.
Nitrious 2008.06.15. 21:49:09
Nem egyedi eset, hogy a körforgalmat nem tudják használni... mint ez ismeretes...
Nemrég óta van jogsim, kicsit több mint egy éve, de a körforgalmat imádom használni, ha élhetek ezzel a kifejezéssel... a legjobb találmány! Legtöbbször még fékezni sem kell, hacsak nem jön egy gyökkettesidióta!
Dunakeszi Auchan után nemrég beékeltek egy új körforgalmat... már készen volt, de a táblákat még nem rakták ki...egy nagyokos jött velem szemben a körforgalomban és a legszebb, hogy nekiállt villogni és hőzöngeni, hogy mi a f*szt csinálok... sztem a táblák nemléte, hiánya nem mentesít a helyes közlekedési rendről!
Balesetmentes közlekedést kívánok!
Üdv
Nemrég óta van jogsim, kicsit több mint egy éve, de a körforgalmat imádom használni, ha élhetek ezzel a kifejezéssel... a legjobb találmány! Legtöbbször még fékezni sem kell, hacsak nem jön egy gyökkettesidióta!
Dunakeszi Auchan után nemrég beékeltek egy új körforgalmat... már készen volt, de a táblákat még nem rakták ki...egy nagyokos jött velem szemben a körforgalomban és a legszebb, hogy nekiállt villogni és hőzöngeni, hogy mi a f*szt csinálok... sztem a táblák nemléte, hiánya nem mentesít a helyes közlekedési rendről!
Balesetmentes közlekedést kívánok!
Üdv
Rocko- 2008.06.15. 21:55:48
Gazsika 2008.06.14. 15:21:03
"Egyetlen dolgot nem értek: Miért kell dombot építeni a körforgalom közepére?"
hogy ne lássad be a terepet. és SUV-val ne rongyolj át tökegyenesen.
amúgy a kamion meg lett említve, hát valahol Alsóörs előtt körfogalomban szó nélkül leparkolt egy kamion.
"Egyetlen dolgot nem értek: Miért kell dombot építeni a körforgalom közepére?"
hogy ne lássad be a terepet. és SUV-val ne rongyolj át tökegyenesen.
amúgy a kamion meg lett említve, hát valahol Alsóörs előtt körfogalomban szó nélkül leparkolt egy kamion.
kilincs 2008.06.15. 23:46:09
Nitrious
Vigyazat ha még ninc s kitablazva egy korforgalom...akkor ott JOBBKEZ szabaly lesz!!
Azaz a BELEPONEK lesz elsobbsege nem bennt korbehaldoank...
A bennt korbehaladoank CSAK azert van most elsobbsge mert minden BEHAJTO agnal ott a MACISAJT az erkezonek...ezert nem jobb kezes
mint tablazas nelkul...
Ilyen jobb kezes korforgalmat a franciaknal latni pl. A legismeretebb Párizsban a Diadaliv koruli sok savos...ami bizony siman jobbkezes azaz a bentiek allnak meg ha jon valaki kintrol
Vigyazat ha még ninc s kitablazva egy korforgalom...akkor ott JOBBKEZ szabaly lesz!!
Azaz a BELEPONEK lesz elsobbsege nem bennt korbehaldoank...
A bennt korbehaladoank CSAK azert van most elsobbsge mert minden BEHAJTO agnal ott a MACISAJT az erkezonek...ezert nem jobb kezes
mint tablazas nelkul...
Ilyen jobb kezes korforgalmat a franciaknal latni pl. A legismeretebb Párizsban a Diadaliv koruli sok savos...ami bizony siman jobbkezes azaz a bentiek allnak meg ha jon valaki kintrol
Szendwich 2008.06.16. 11:14:41
Nitrious 2008.06.15. 21:49:09
Nemrég óta van jogsim, kicsit több mint egy éve, de a körforgalmat imádom használni, ha élhetek ezzel a kifejezéssel... a legjobb találmány! Legtöbbször még fékezni sem kell, hacsak nem jön egy gyökkettesidióta!
Ezek szerint meg nem volt meg a tanulo penzed. Majd megtanulod, hogy korforgalom elott gyok kettore kell lassitani...
Nemrég óta van jogsim, kicsit több mint egy éve, de a körforgalmat imádom használni, ha élhetek ezzel a kifejezéssel... a legjobb találmány! Legtöbbször még fékezni sem kell, hacsak nem jön egy gyökkettesidióta!
Ezek szerint meg nem volt meg a tanulo penzed. Majd megtanulod, hogy korforgalom elott gyok kettore kell lassitani...
TH 2008.06.16. 11:28:53
kilincs 2008.06.15. 23:46:09
A fent említett most épülő kőbányai körforgalomnál tegnap 3 irányból kint voltak a táblák, a 4.-ből nem. Akkor ott mi a helyes közlekedési rend? Majdnem volt is kocc belőle, amikor ott jártam...
A fent említett most épülő kőbányai körforgalomnál tegnap 3 irányból kint voltak a táblák, a 4.-ből nem. Akkor ott mi a helyes közlekedési rend? Majdnem volt is kocc belőle, amikor ott jártam...
Majjom 2008.06.16. 12:16:49
Gödöllőről kijőve Pest felé van egy körforgalom. Abban a körforgalomban rendszeresen parkolnak. :-)
Amúgy azt nem értem, hogy az ilyen helyekre, illetve zebrákhoz nem lehetne kamerákat kirakni, aminek segítségével autómatikusan küldődhetne a büntetés? Ne mondják, hogy drága, mert behozná az árát....
Amúgy azt nem értem, hogy az ilyen helyekre, illetve zebrákhoz nem lehetne kamerákat kirakni, aminek segítségével autómatikusan küldődhetne a büntetés? Ne mondják, hogy drága, mert behozná az árát....
ng 2008.06.16. 12:33:03
autosave 2008.06.14. 16:36:38
A belső sávból kikanyarodás tilos!
Olyan nincs, hogy a belsőből a kihajtó belső sávjába kell fordulni. Eleve hülyeség. A külső sávban akárhány kört mehetek, a belsőben is...
---
Hogy ne terjedjen tovább a tévhited, felhívnám a figyelmedet, hogy léteznek olyan kétsávos körforgalmak (pl. a Balaton déli partján), ahol a külső sávban nem haladhatsz bármeddig, mert egy záróvonal kivezet a körforgalomból -- ezen a helyen a belső sávból is ki lehet kanyarodni annak az útnak a belső sávjára, amelyen továbbhaladsz.
Ne csodálkozz hát, ha majd egy ilyen helyen belédjönnek, mert te a külsőben tovább hajtasz a körforgalomban. Érdemes a körförgalom előtt elhelyezett alaprajztáblára is figyelni...
A belső sávból kikanyarodás tilos!
Olyan nincs, hogy a belsőből a kihajtó belső sávjába kell fordulni. Eleve hülyeség. A külső sávban akárhány kört mehetek, a belsőben is...
---
Hogy ne terjedjen tovább a tévhited, felhívnám a figyelmedet, hogy léteznek olyan kétsávos körforgalmak (pl. a Balaton déli partján), ahol a külső sávban nem haladhatsz bármeddig, mert egy záróvonal kivezet a körforgalomból -- ezen a helyen a belső sávból is ki lehet kanyarodni annak az útnak a belső sávjára, amelyen továbbhaladsz.
Ne csodálkozz hát, ha majd egy ilyen helyen belédjönnek, mert te a külsőben tovább hajtasz a körforgalomban. Érdemes a körförgalom előtt elhelyezett alaprajztáblára is figyelni...
Pötyy 2008.06.16. 13:04:48
Amint itt is látható nem csak az a probléma, hogy sokan nem ismerik a körfogrgalom használatát, hanem hogy magyarországon NINCS egységes körforgalomra vonatkozó szabályozás. Mert táblát lehet tenni a bejárathoz, a kijáratok mellé stb., amik mind felülírják az egyszerű és könnyen megjegyezhető aki benn van annak van elsőbbsége szabályt.
Kétsávos körforgalom is több fajta van, ahogy ng is mondja. (Személyes véleményem szerint a másik fajtának, amikor a belső sáv csak arra van, hogy besorolj, majd ki, két esetben lenne értlme: ha a kör átmérője min. 20 méter és legalább 6-7 kihajtó van vagy ha a körforgalomból kifelé elképzelhető a dugó. Ilyeneket még nem láttam...)
Kétsávos körforgalom is több fajta van, ahogy ng is mondja. (Személyes véleményem szerint a másik fajtának, amikor a belső sáv csak arra van, hogy besorolj, majd ki, két esetben lenne értlme: ha a kör átmérője min. 20 méter és legalább 6-7 kihajtó van vagy ha a körforgalomból kifelé elképzelhető a dugó. Ilyeneket még nem láttam...)
Vladimir Harkonnen 2008.06.16. 20:30:06
Most nem olvastam végig a kommenteket ezért lehet, hogy volt már:
A múltkor az erzsébeti Tesconál egy papi a Suzukijával szembe jött velem a körforgalomban! Mondanom se kell: én mentem a jó irányba!
A múltkor az erzsébeti Tesconál egy papi a Suzukijával szembe jött velem a körforgalomban! Mondanom se kell: én mentem a jó irányba!
autosave 2008.06.16. 21:12:36
ng 2008.06.16. 12:33:03:
igen, de a körforgalom - mint olyan - arra az általam leírt szabályok vonatkoznak. mindig, minden helyzetben. Amit te írsz, az speciális eset/helyzet. Nyilván ha záróvonalak vannak felfestve, akkor máshogyan kell közlekedni, ez ki is van táblázva. Nyugódj meg, jártam ilyen helyen már ezerszer.
Pusztán azért nem tértem ki a speciális esetekre, mert a többségnek sajnos az alaphelyzet sem világos. Mégegyszer, a szabályok adottak, te rávilágítottál néhány speciális kivételre. Nincs vita ebben, ugye?
(egy kis agymenés: télen van 10 centi hó az egészen. akkor vezethet akárhova az a sáv a hó alatt.......)
igen, de a körforgalom - mint olyan - arra az általam leírt szabályok vonatkoznak. mindig, minden helyzetben. Amit te írsz, az speciális eset/helyzet. Nyilván ha záróvonalak vannak felfestve, akkor máshogyan kell közlekedni, ez ki is van táblázva. Nyugódj meg, jártam ilyen helyen már ezerszer.
Pusztán azért nem tértem ki a speciális esetekre, mert a többségnek sajnos az alaphelyzet sem világos. Mégegyszer, a szabályok adottak, te rávilágítottál néhány speciális kivételre. Nincs vita ebben, ugye?
(egy kis agymenés: télen van 10 centi hó az egészen. akkor vezethet akárhova az a sáv a hó alatt.......)
hejesirasbalynok 2008.06.17. 11:07:43
User1 2008.06.14. 14:17:43
szerintem te hülyeséget beszélsz! :(
szerintem te hülyeséget beszélsz! :(
hejesirasbalynok 2008.06.17. 11:24:39
Most ki nem szarja le, hogy angliában hogy kell a körforgalomban közlekedni, ha egyszer itt nálunk nem így kell. És lehet okosan indexelni, senkit nem érdekel, hogy ki hogyan indexelt. Ha arra hivatkozol a helyszínelő rendőrnek, dehát ő indexelt jobbra és meégse arra ment és összetört engem, akkor a rendőr jól kiröhög, mert az indexelés csak az IRÁNYVÁLTOZTATÁS SZÁNDÉKÁT jelzi, nem pedig a tényleges irányváltoztatást. Egyébként sem tudod a büdös életben sem bebizonyítani, hogy indexelt-e vagy sem.
Adalék az önkéntes szabályalkotásról:
Egyébként meg egyszer jöttünk haza a kollaganőimmel és siettünk mert az egyik KRESZ vizsgára igyekezett. Azt mondja a "tapasztalt" hölgy sofőrünk, a vizsga az egy dolog, az élet viszont más. például azt mondja ezt se tanítják, hogy előttünk most jobbra indexel a kamion, ez azt jelenti, hogy előzhetünk. Erre kirántja a kormányt és kiderül, hogy nem azt jelentette, hanem azt, hogy a kamion jobbra fordul (klasszikus eset). Persze szemből jöttek... :(
Adalék az önkéntes szabályalkotásról:
Egyébként meg egyszer jöttünk haza a kollaganőimmel és siettünk mert az egyik KRESZ vizsgára igyekezett. Azt mondja a "tapasztalt" hölgy sofőrünk, a vizsga az egy dolog, az élet viszont más. például azt mondja ezt se tanítják, hogy előttünk most jobbra indexel a kamion, ez azt jelenti, hogy előzhetünk. Erre kirántja a kormányt és kiderül, hogy nem azt jelentette, hanem azt, hogy a kamion jobbra fordul (klasszikus eset). Persze szemből jöttek... :(
hejesirasbalynok 2008.06.17. 11:35:06
Nitrious 2008.06.15. 21:49:09
Nem egyedi eset, hogy a körforgalmat nem tudják használni... mint ez ismeretes...
Dunakeszi Auchan után nemrég beékeltek egy új körforgalmat... már készen volt, de a táblákat még nem rakták ki...egy nagyokos jött velem szemben a körforgalomban és a legszebb, hogy nekiállt villogni és hőzöngeni, hogy mi a f*szt csinálok... sztem a táblák nemléte, hiánya nem mentesít a helyes közlekedési rendről!
Balesetmentes közlekedést kívánok!
Üdv
Ha nem volt kinn a körforgalom tábla, akkor az nem körforgalom volt , hanem egy kör alakú útszakasz. Ergó, te voltál a hülye, nem aki szembe jött...
Nem egyedi eset, hogy a körforgalmat nem tudják használni... mint ez ismeretes...
Dunakeszi Auchan után nemrég beékeltek egy új körforgalmat... már készen volt, de a táblákat még nem rakták ki...egy nagyokos jött velem szemben a körforgalomban és a legszebb, hogy nekiállt villogni és hőzöngeni, hogy mi a f*szt csinálok... sztem a táblák nemléte, hiánya nem mentesít a helyes közlekedési rendről!
Balesetmentes közlekedést kívánok!
Üdv
Ha nem volt kinn a körforgalom tábla, akkor az nem körforgalom volt , hanem egy kör alakú útszakasz. Ergó, te voltál a hülye, nem aki szembe jött...
hejesirasbalynok 2008.06.17. 11:38:19
autosave 2008.06.16. 21:12:36
ng 2008.06.16. 12:33:03:
igen, de a körforgalom - mint olyan - arra az általam leírt szabályok vonatkoznak. mindig, minden helyzetben. Amit te írsz, az speciális eset/helyzet. Nyilván ha záróvonalak vannak felfestve, akkor máshogyan kell közlekedni, ez ki is van táblázva. Nyugódj meg, jártam ilyen helyen már ezerszer.
Pusztán azért nem tértem ki a speciális esetekre, mert a többségnek sajnos az alaphelyzet sem világos. Mégegyszer, a szabályok adottak, te rávilágítottál néhány speciális kivételre. Nincs vita ebben, ugye?
(egy kis agymenés: télen van 10 centi hó az egészen. akkor vezethet akárhova az a sáv a hó alatt.......)
Szerintem, ha nem úgy van kitáblázva, akkor az rossz, mert hó alatt nem lehet látni, hogy megy a csík
És szarjon sünt az, aki másképp tábláz ki egy körforgót. Szerintem többsávos körforgóból csak EGYFÉLE létezik.
ng 2008.06.16. 12:33:03:
igen, de a körforgalom - mint olyan - arra az általam leírt szabályok vonatkoznak. mindig, minden helyzetben. Amit te írsz, az speciális eset/helyzet. Nyilván ha záróvonalak vannak felfestve, akkor máshogyan kell közlekedni, ez ki is van táblázva. Nyugódj meg, jártam ilyen helyen már ezerszer.
Pusztán azért nem tértem ki a speciális esetekre, mert a többségnek sajnos az alaphelyzet sem világos. Mégegyszer, a szabályok adottak, te rávilágítottál néhány speciális kivételre. Nincs vita ebben, ugye?
(egy kis agymenés: télen van 10 centi hó az egészen. akkor vezethet akárhova az a sáv a hó alatt.......)
Szerintem, ha nem úgy van kitáblázva, akkor az rossz, mert hó alatt nem lehet látni, hogy megy a csík
És szarjon sünt az, aki másképp tábláz ki egy körforgót. Szerintem többsávos körforgóból csak EGYFÉLE létezik.
Papi 2008.06.17. 11:47:53
Vladimir Harkonnen, az hagyján! Velem meg az összes szembe jött!
Vuperi 2008.06.17. 12:04:15
1. A körforgalomba BEFELÉ indexelni csak akkor buta dolog, ha az ELSŐ kijáraton mész ki. Ha a másodikon (3. 4. stb.), akkor nagyon barátságos dolog, ui. mindnki lárja, aki behajtásra vár, hogy nem elfelejtetted kitenni, hanem tudod mit csinálsz: mégy szépen körbe. A franciák miért így csinálják?
2. A körforgalombeli köylekedésről: a) ha ay első kijáraton mész ki, szigorú jobbratartás; b) ha nem elsőn, akkor szigorú BALRA tartás, és onnan ki. Rajzolosle magadnak, és meglátod: sosem keresztezed senki útját!
Ha így járna el mindenki, rugalmasan és normálisan lehetne haladni. Vö. Szlovákia, ott is tudják!
2. A körforgalombeli köylekedésről: a) ha ay első kijáraton mész ki, szigorú jobbratartás; b) ha nem elsőn, akkor szigorú BALRA tartás, és onnan ki. Rajzolosle magadnak, és meglátod: sosem keresztezed senki útját!
Ha így járna el mindenki, rugalmasan és normálisan lehetne haladni. Vö. Szlovákia, ott is tudják!
hejesirasbalynok 2008.06.17. 13:31:40
Vuperi 2008.06.17. 12:04:15
De bazdmeg nem ez a szabály!!!
Hát nem érted, nem okoskodni kell, hanem betartani a szabályokat.
Elhisszük, hogy tudsz jobbat, de attól még nem ez a szabályos!
De bazdmeg nem ez a szabály!!!
Hát nem érted, nem okoskodni kell, hanem betartani a szabályokat.
Elhisszük, hogy tudsz jobbat, de attól még nem ez a szabályos!
Balnyo 2008.06.18. 12:06:33
Az általam ismert körforgalmaknál vonal is fel van festve és a macisajt is ki van téve.
Alárendelt útról mész be tehát KELL indexelni és ha elhagyod az főutat akkor is. Bent a körforgalomban meg érdemes, de azt se szokták érteni. Se a stop táblát se a körforgalmat nem értik az emberek az eredmény ugyanaz.
Alárendelt útról mész be tehát KELL indexelni és ha elhagyod az főutat akkor is. Bent a körforgalomban meg érdemes, de azt se szokták érteni. Se a stop táblát se a körforgalmat nem értik az emberek az eredmény ugyanaz.
Nitrious 2008.06.18. 23:59:02
hejesirasbalynok 2008.06.17. 11:35:06
Figyi minden nap ott járok el, szóval csak tudom mi az... ha hiszed ha nem KÖRFORGALOM!!!
Csak akkor éppen tábla még nem volt ki, de triviális, ha van előtte is egy körforgalom, meg utánna is akkor ez nem lehet más mint körforgalom, de amúgy sem mennék menetiránnyal szemben, mint az az idióta!!!... Bár igazándiból nem is értem minek magyarázkodom, amikor biztos vagyok abban hogy a másik volt a "HÜLYE"!!!
Hali!
Figyi minden nap ott járok el, szóval csak tudom mi az... ha hiszed ha nem KÖRFORGALOM!!!
Csak akkor éppen tábla még nem volt ki, de triviális, ha van előtte is egy körforgalom, meg utánna is akkor ez nem lehet más mint körforgalom, de amúgy sem mennék menetiránnyal szemben, mint az az idióta!!!... Bár igazándiból nem is értem minek magyarázkodom, amikor biztos vagyok abban hogy a másik volt a "HÜLYE"!!!
Hali!
Vuperi 2008.06.19. 09:31:41
hejesirasbalynoknak:
"De bazdmeg nem ez a szabály!!!" Nem baszom meg. Baszd meg te!
"Hát nem érted, nem okoskodni kell, hanem betartani a szabályokat." Az okoskodás nem jelenti, hogy nem tartom be a szabályokat. Vagy igen?
"Elhisszük, hogy tudsz jobbat, de attól még nem ez a szabályos!" De lehetne. Nem éppen arról folyik valami javaslatosdi, hogy milyen legyen a Kresz, hogy ne olyan legyen, mint most?
"De bazdmeg nem ez a szabály!!!" Nem baszom meg. Baszd meg te!
"Hát nem érted, nem okoskodni kell, hanem betartani a szabályokat." Az okoskodás nem jelenti, hogy nem tartom be a szabályokat. Vagy igen?
"Elhisszük, hogy tudsz jobbat, de attól még nem ez a szabályos!" De lehetne. Nem éppen arról folyik valami javaslatosdi, hogy milyen legyen a Kresz, hogy ne olyan legyen, mint most?
Az utolsó 100 komment: