Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Minek van a kormány?

2008.06.19. 08:37 :: Kisikasa

Az a kerek izé ott a műszerfalon nem véletlenül van ott vagy bosszantásul, hogy miatta ne tudjuk kényelmesen feltenni a lábunkat. Úgy tűnik Sunika nevű levélírónk egy olyan hölgyeménnyel találkozott, aki vezetés közben hajlamos elfeledkezni arról, hogy egy veszélyes "üzem" résztvevője.
Egy valószínűleg mindennapos történetet szeretnék elmesélni. Számomra kevésbé volt mindennapos, mint inkább meghökkentő és mulatságos :)



Vidékről tartottunk a fővárosba, egy építészeti szakkiállításra. Az M5 felől közelítettük meg a várost, nyugisan haladtunk befelé, még alig volt forgalom, a belső sávban mentünk kb 80nal(70es táblánál) mert a külsőben meglehetősen lassan vánszorgott az a pár kocsi.Egyszercsak a semmiből felbukkant mellettünk egy Audi, melynek sofőrje egy valószínűleg jól szituált üzletasszony lehetett, ám ezt csak hosszas szemlélődés után lehetett megállapítani, mert olyan szinten eltorzult az arca az üvöltés következtében, hogy nem sok emberi vonást lehetett rajta felfedezni.

Persze ezerrel telefonált közben, másik szabadon maradt kezével pedig erőteljesen mutogatott, nyomatékosítva arckifejezését. Mi eléggé meglepődtünk, lévén már így is gyorsabban mentünk a megengedettnél másrészt elég korai órán ért minket eme élmény. A "hölgy" jobbról megelőzte a mellettünk haladó kistehert, majd bejött elénk a belső sávba és jól móresre tanított minket bugris vidékieket. Két büntetőfékezés után elviharzott kb 100-110 km/h sebességgel mindemellett a telefont egy percre se engedte el a fülétől és a mutogatás sem ritkult.

Ezúton üzenném neki, hogy inkább a kormányt fogdossa és nézzen tükörbe, mikor így ordít, mert rá is ráférne némi röhögés.

162 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karlitosz 2008.06.19. 11:54:00

balraforduló sávban előrepofátlankodik, ha hosszú a sor bevág eléd stb. aki meg szabályosan közlekedik az mind szív az ilyen köcsögök miatt.

Jim Raynor 2008.06.19. 11:55:21

lég:

MEG A KARIMANGÓS LÓNAK A FASZÁT!!!!!

80-as táblánál szabályosan megyek 80-nal a belsőben? igen. aki mögöttem jön 120-szal, az szabályosan közlekedik? nem. akkor miről beszélünk?

úgyhogy az takarodjon a halál faszára, aki nem képes szabályosan közlekedni....

Karlitosz 2008.06.19. 11:56:34

gondolom a balról jövőnek, mivel jobbratartás van. de bevallom nem tudom.

ihatethisindapassthingy 2008.06.19. 12:07:33

Gontar, azért az se úgy megy. Autopályán számtalanszor elfordul, hogy a 90-el haladó kamiont elkezdi előzni a 95-el haladó, a belső sávban pedig torlódunk, természetesen 95-el.

Ilyenkor a mögöttem érkező nagyonsietős elkezd villogni, hogy ugyan menjek már. Nincsenek sötétített üvegek a kocsiban, láthatja, hogy előttem még 30 autó igyekszik előzni, de nem, én menjek ki jobbra, hogy ő egy pozícióval jobb helyen legyen.

Erre csak azt tudom mondani, hogy nem, baromira nem fogok kimenni a külsőbe, hogy utána újra csatlakozzak a sorhoz, csak most mögötte. Az első adandó alkalommal elengedem, de addig üljön a seggén, ahogy a többiekel együtt ülünk a seggünkön és ne akarjon letolni autónként mindenkit.

Mondom ezt úgy, hogy a jobbratartást komolyan veszem és ha rendesen előzök a belsőben, akkor igyekszem a belső sáv tempójával tenni.

Karlitosz 2008.06.19. 12:09:34

haha, na a magadfajtát szoktam én direkt feltartani annál szórakoztatóbb minél idegesebb fejet látok a visszapillantótükörben.

Bagaméri 2008.06.19. 12:10:13

Csatlakozok az előttem szólóhoz annyi kiegészítéssel, hogy ezt a banánköztársaságot a benne lakó barmok teszik azzá. Nem kell vidámparkot csinálni tankkal. meg civic-kel legyorsulni azt aki el akar menni, mert gyorsabban halad, EL KELL ENGEDNI A GYORSABBAN HALADÓT, DE CSAK AKKOR HA VAN RÁ LEHETŐSÉG. Előzés közben erre nincs. És mit kellett volna csinálnia? Fékezzen, vagy menjen a saját sebességénél gyorsabban mert a nő mutogat. Itt akkor lesz kultúra az utakon, ha rájön mindenki hogy az autópálya belső sávjának a sebességét nem Ő határozza meg egyedül.

Karlitosz 2008.06.19. 12:10:39

mivel az ilyen idióták úgy gondolják hogy rájuk nem érvényesek a mások által betartott szabályok, néha emlékeztetni kell őket rá hogy de.

Gontar 2008.06.19. 12:12:36

Jim Raynor 2008.06.19. 11:55:21

Egyrészt jogos, másrészt...
1: Nem vagy rendőr.
2: Ilyen hozzáálással csak idegbajt szülsz önmagadnak. :D A másiknak is, de az nyilván nem érdekel... Legalább magaddal törődj. :)

Az élhetőbb ország kulcsa két dolog.
1: Mindenki tisztábanvan a KÖTELESSÉGEIVEL is, és ezeknek megfelelően cselekszik.
2: Senki nem játszik Istent - akkor sem, ha úgy gondolja igaza van.

Felesleges az idegbajos mélysötétséget terjeszteni... Abból soha nem lesz semmi jó.

Karlitosz 2008.06.19. 12:13:41

A jobbkézszabály nem teljesen idevonatkozik, Hülye Úr.

Gontar 2008.06.19. 12:18:06

ihatethisindapassthingy 2008.06.19. 12:07:33

Teljesen okés, semmi kivetnivaló nincs abban, amit írtál. :) Én sem azt mondom, hogy MINDENÁRON le kell húzódni a vadbarmok elől - csak akkor teszem, ha azt biztonsággal, értelmesen, vészfékezés és mások veszélyeztetése nélkül lehet. De ez alap. :D

Ha belsőben folyamatos sor megy 90nel (kamion vagy akármi miatt) felőllem megzöldülhet a mögöttemjövő nagyonsietős tag - ha a külső telivan énsem vészfékezem ki magam két 20tonnás közé, csakazért, hogy ő 5 méterrel előbbre legyen.

atibohoc 2008.06.19. 12:18:10

M5-ösön, belső sávban, nyolcvannal előz egy 70-nel haladót, nyugisan... na, ezekkel van tele a seggem, de nagyon. az összes védőügyvédnek meg azt kívánom, hogy életük hátralévő részét ilyen előző teherautók mögött töltsék...

blogart · http://blogart.blog.hu 2008.06.19. 12:18:50

A kresz szabályai érvényesek a Marson? Élet jeleire bukkant a Phoenix:) http:blogart.blog.hu

t0sh4 2008.06.19. 12:19:19

Hat ne tudjatok meg, hogy mi megy itt nalunk. Eszem megall, hogy majd mindenki jobbrol eloz... Es nem csak a nagyvaros kozeleben, Londontol Southamptonig szinte mindenki. Persze azert van, aki szepen, tovabbra is balrol.

Jim Raynor 2008.06.19. 12:20:52

gontarnak, kultúráltan:

nem akarok rendőrt játszani, egy dolgot szeretnék, szabályosan közlekedni, anélkül, hogy valami önjelölt fittipaldi a csomagtartómban landolna. magamnak nem szülök idegbajt, mert pont leszarom :D, a más faszságának meg ne én legyek már az oka...

anyádat karlitosznak, nem kultúráltan:

te ostoba, kispöcsű, tuningasztrás buzi hülyegyerek, az ilyenek mint te ütik el a nagymamát unokástól a zebrán....faszkalap.

neked a forma 1-es vezetői licenszed megvan már? ja, nincs? akkor kussolj, és ne száguldozz, baromarcú fasztarisznya.

The good boy 2008.06.19. 12:22:03

Akkor én is vidéki vs. pesti -zek, ha lehet.
Életem egy jelentős részét pesten töltöttem fiatal koromban (sőt, még a jogsit is ott szereztem). Laktam elötte észak-kelet magyarországon, jelenleg nyugat-magyarországon. Elég gyakran megyek azóta is pestre, úgyhogy én elmondhatom, hogy a pesti (és az agglomerációban élők) autósok - tisztelet a nagyszámú kivételnek - agresszivebbek, mint vidéki kollégáik, viszont meglátásom szerint kicsit jobban is vezetnek - vagyis inkább tudatosabban, vagy offenzivebben (?).
Viszont velem hétfőn az alábbi történt (remélem a főszereplő is olvassa, és megmagyarázza a primitiv viselkedését):
M1-M7 bevezetője be van dugulva, mint elég gyakran. A sor már az Egér úti lehajtónál beáll. Én a külsőben állók, mellettem a le-, felhajtó sávban dübörög a gazda(g)ság. Jön az Egérút felöl a szőke (bocs a többiektől, de tényleg az volt) göndörhaj, napsárga Chevy Sparkkal, és bebocsájtást kér elém. Én szó nélkül beengedem (kb. 2-3 percenként ment a sor egy autónyit). Persze fontos beszélgetnivalója van, bunkófon a füléhez nőve.
Majd kb. pár száz méterrel később bemegy a középsőbe, én pedig a szélsőben maradva több autónyival elé kerültem. Mikor közelitettünk a felüljáróhoz, akkor nekem is beljebb kellett mennem, index balra kirak, és az akkor már guruló sorban próbáltam az autóm orrát betolni finoman két kocsi közé. Nézek bele a tükörbe, mit látok: pont a sebességsárga spark érkezik mögöttem (azaz elé mentem volna be). A tükörben látom, hogy a még (vagy újra) telefonáló szőkeség durcás mozdulattal balra (ellenkező irányba) forditja a fejét, és szépen csorog tovább, nehogy be kelljen engednie, és addig nem is nézett előre, amig utol nem érte az elötte levő autót. Én úgy húztam vissza a kocsi orrát előle, arrébb ne tolja az enyémet. Neki jóleset, hogy beengedtem, de hogy Ő is beengedjen engem, az már fájt neki (végülis legalább 5 mp-el később ért volna a céljához). Persze nekem az autóm ajtaja többet ér, mint az övének a teljes ára (igaz ezt most nem lenézésből irom, hanem azért, hogy én voltam az, aki jobban véltette a vasat).

AzHofi 2008.06.19. 12:22:27

Karlitosz: de, aki neked jobbrol jon, annak van elsobbsege.

ihatethisindapassthingy 2008.06.19. 12:24:07

Gontar, akkor egyetértünk. Hozzátenném, hogy hazudtam, mert akaratommal szemben általában kimegyek az ilyen villogós barmok elől. Szimplán azért, mert 90km/h-nál az 1.5m "követési távolság", amit tartanak, az életveszély és annyit nem ér ez a szitu, hogy zsákban vigyenek haza. Volt már, hogy utána bemásztam 1m-re méterre mögé én is, hadd érezze milyen, de az is baromság volt.

Nyomek 2008.06.19. 12:31:29

Jaja.

Két fajta vezető létezik az utakon. Én, a kevesethibázóudvarias nagyon jó sofőr, meg a többi erőszakosbaromállatkresztnemismerő.

Miért van az, hogy saját magunkat erősen fényezzük, másikat bunkózzuk? Ez már az agresszió egy lépcsőfoka, nem?

Ja, a KRESZ-t meg senki nem ismeri, nem ismerheti teljesen, ergo nem is tarthatja be. Kérek mindenkit, a KRESZ ismerettel való kérkedést mellőzni szíveskedjen.

Karlitosz 2008.06.19. 12:33:37

AzHofi, sztem a jobbkézszabály kereszteződésben érvényes nem párhuzamos közlekedéskor.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.19. 12:35:00

Kéretik a sértegetést befejezni, különösképpen vonatkozik ez arra a névtelen hősre, akinek az imént kellett kivagdosnom az összes megnyilvánulását.

AzHofi 2008.06.19. 12:35:12

Nyomek: a kresz rovidebb mint a Toldi, hogy a Hamletrol ne is beszeljek, miert ne lehetne tudni kivulrol? Csomo ilyen verseny is van foleg taxisok kozt, ahol utolso paragrafus alparagrafusara kerdeznek ra. Ne teved ej, magamrol ezt nem allitom, de van ilyen, nagyon sok. Japanban pl pi mondo verseny is van, valami tizezez tizedesjegy a rekord. Na azt kepzelheted, elkezdi mondani, hogy haromegesz tizennegy tizenot, stbstb, es holnap estig mondja :-)

AzHofi 2008.06.19. 12:36:32

Karlitosz: a jobbkezszabaly a kozlekedesben ervenyes, ahol annal ,,erosebb'' szabaly nem rendelkezik.

Carl Lazlo, Esq. 2008.06.19. 12:39:36

"3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;

b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."

Szerintem ha nem tartod be a-t, akkor nincs jogod számonkérni c-t. Én örülök ha kihúzódnak előlem, de nem kényszerítem ki mindenáron.

Cinikus 2008.06.19. 12:43:32

Meg fogtok lepődni lehet :D

A pesti sofőrök toleránsabbak sokszor, mint a nem pestiek. Pl Pesten fele, harmada annyi idő alatt beengednek egy teljesen tömött sorba balra kanyarodva (nem a sor mellé, hanem tényleg kivárva amig beengednek), mint mondjuk Kecskeméten.

Emellett aki tényleg tud vezetni, az rendesen is parkol és elfér a 2 méter 20 centis helyen is a balra kanyarodó mellett, ellentétben sok nem pestivel, aki ilyenkor kivárja amig elmennek előle.

Vagy lámpánál sokkal hamarabb indul el zöldre az első autó.

Ezzel szemben arányaiban tényleg sokkal több a szándékosan nagyarcú, pofátlan, kihanénnem figura, akik miatt ugy unblock szar az egész közlekedés.

Ezekkel csak a vidéken a főut közepén 2-vel csalinkázó, az elesés határán egyensúlyozó biciklisek vetekedhetnek, igaz ők nem rossz szándékból.

Sztem ez a fő különbség: a pestiek önzésből, bunkóságból tartják fel/veszélyeztetik a többieket, a nem pestiek pedig tapasztalatlanság miatt többnyire.

Gontar 2008.06.19. 12:45:39

Jim Raynor 2008.06.19. 12:20:52

De ha nem akarsz rendőrt, rögtönítélő bíróságot játszani - ráadásul leszarod (nem dühít, nem kapsz idegbajt ha valami vadbarom száguldozik) akkor miért esik nezedre lehúzódni (ha biztonságosan megteheted) a száguldó vadbarom elől? Főleg nem értem, mert írtad, hogy ne landoljon a csomagtartódban... noshát, ha kultúráltan elengeded akkor biztosan nem fog. :D De ha "csakazértsemengedemel"... akkor nagyobb valószínűséggel fog...

Természetesen ha meg nem tudsz éppen lehúzódni (mert teli a külső, lasabb/jóval lasabb járművekkel) akkor természetesen zöldüljön csak nyugodtan. :-D

AzHofi 2008.06.19. 12:46:10

Carl: és ezt ki dönti el, és milyen eljárás keretében, hogy ki mikor mit tartott be, és ezzel elvesztette-e a mihez a milyen jogát? Ott helyben statáriálisan? Nem vagyunk rendőrök, gyerekek, mindenkit várnak odahaza, hadd menjen aki akar, amint lehet el kell engedni, akkor messzebb lesz tőlem, és nem szabad felidegesíteni, mert akkor lehet hogy 2 km-rel odébb megöl valakit.

Gontar 2008.06.19. 12:49:39

Cinikus 2008.06.19. 12:43:32

:-DDD Nem meglepő, írtam hasonlót én is másik postnál. :-DDD

Kecskemét és Debrecen (itt van nagyobb tapasztalatom Pesten és autópályákon kívül): megrohadhatok ha balra akarok kikanyarodni egy felsőbbrendű útra... (megj: Jobbra szoktam ilyenkor, és a legközelebbi helyen ahol szabályos (körforgalom) megfordulok.)

autosave 2008.06.19. 12:52:34

Jim Raynor:
"80-as táblánál szabályosan megyek 80-nal a belsőben? igen. aki mögöttem jön 120-szal, az szabályosan közlekedik? nem. akkor miről beszélünk?

úgyhogy az takarodjon a halál faszára, aki nem képes szabályosan közlekedni...."

Nem teljesen. De te sem, amikor nem takarodsz a külső sávban, ha mögötted gyorsabb érkezik. Ugyanis ez is szabály!!!
(Mellesleg senkinek a sebességével kapcsolatban nem mérlegelhetsz... Ha van hely a külsőben: el kell engedni! Mi a fasz nem érthető ezen? Gyorsabb vagy nem, ez a szabály a kreszben sebességfüggetlen.)
És igen, itt BP-en a többség nem töketlen lúzer aki betart minden sebességhatárt és ezért _népnevel_, de az első egyenrangún is 50-el rongyol át meee olyan ott nincs ahol ő lakik...

Nyomek 2008.06.19. 12:53:32

AzHofi: mindössze arról beszélek, hogy mész az úton, baszottul szabályos vagy, ütközöl, vétlennek hiszed magad, rendőr elmeszel, a bíróságon tudod meg, hogy mi is a KRESZ, azaz, hogyan kell értelmezni.

Ha voltál már ilyen helyzetben, megdöbbennél.
Pl tudod, mit jelent a tábla: "Pirosszélű fehér háromszög, felfelé helyezett csík, keresztbe csíkkal"? neve egyébként Kereszteződés alárendelt úttal...
Mit jelent?

Jim Raynor 2008.06.19. 12:54:30

gontar, lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam...

azt szarom le, amikor a sofőrök királya megérkezik mögém 500-zal, és dudál, villog, stb. na ezen nem idegesítem már magam.

az viszont, hogy vannak olyan barmok, akik szándékosan veszélyeztetik a többi közlekedő életét, általánosságban persze hogy felbassza az agyamat. na ezért (ez akkor is bosszant, ha elengedem, ha nem, tehát tökmindegy :D)

szó nincs itt arról, hogy csakazértsemengedemel......én szabályosan közlekedek, oszt pont. ha más is így tenne, nem lenne "cituáció"

Gontar 2008.06.19. 12:54:36

ihatethisindapassthingy 2008.06.19. 12:24:07

Ehhh... énis csináltam ilyet, de már évekóta nem... Azaz dettó. :-D Az önbíráskodásról rég leszoktam - teljesen magamtól. :D Minek idegeskedjek mások hülyeségén. :-)

Nyomek 2008.06.19. 12:55:25

Magyarul ez a tábla mit jelent?

net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__20_89$BBMP_0.png

Cinikus 2008.06.19. 12:57:12

Egyébként ezekre az lenne a megoldás hogy rendőrt, kamerát mindenhova, a látványosan direkt szabálytalankodókat (kereszteződésben ragad, záróvonal, jobbos/balos sávból egyenesen a sor mellett) elsőre 300 ezerre büntetni, másodikra 1 hétre elvenni a kocsiját jogsival együtt, harmadikra meg egy évre.

Gontar 2008.06.19. 12:58:37

Jim Raynor 2008.06.19. 12:54:30

Szabályosan VEZETSZ - igen.

A közlekedés az, amikor a többiekre is figyelsz (akkor is, ha azok nem szabályosan közlekednek (őleg mivel ennek elbírálása nem a sofőrök dolga), nem csak arra, hogy Te a megengedett sebeséggel haladsz a sávodban - azt ennyi... Ez így "csak" gépjármű vezetés, nem közlekedés.

AzHofi 2008.06.19. 12:58:50

Nyomek: Gondolom mivel felfele mutat a haromszog csucsa, igy veszelyt jelzo tabla, es azt probalja ertesemre adni, hogy a kovetkezo keresztezodesben le leszek vedve az alarendelt ut felol elsobsseget szabalyozo tablaval, elsobbsegem lesz.

autosave 2008.06.19. 13:00:05

én pedig vidéken nem szeretek vezetni: bénáznak, nem ismerik a gázt. több száz méter mire 50-el megy a sor... jó esetben.
arról nem is beszélve, hogy a sávváltást BP-en mindig meg tudom tenni rögtön, vidéken úgy kell keresni a lyukakat.
Bp-en szép lassan ki lehet keresztbe csorogni egy főútra, megáll valaki, utána a többi sávban is megállnak. és a keresztutcából többen átjutunk azonnal. vidéken agyonvernek, ha lassítani kellene egy kicsit, mert ő megy a főúton. hát persze, mert az életben nem keresztezett még nagy forgalmú utat.
bp-en többnyire jól működik a besorolás kanyarodás előtt, ha van 30cm, akkor a sor elmegy mellette amig valaki pl balra kanyarodva várakozik. mi van máshol? van egy méter, de akkor is megáll. aztán vagy gyökkettővel kikerüli vagy ott rohad meg a sor mögötte.
és bp-en ha gyalog megyek zebrán a belvárosban, nagyon ritka az affér. határozott gyalogost elengedik, bárki bármit mond: tapasztalom sűrűn. vidéken sok helyen inkább várok egy percet is...
és sorolhatnám. úgyhogy lehet szidni az itteni forgalmat, de ez a kissebbik rossz. arról nem is beszélve, hogy az esetleges későbbi dugók lehetősége miatt mindenki ott akar haladni, ahol tud. ezt meg kellene érteni. és nem a belső sávban flangálni meg kirakatot nézni...

AzHofi 2008.06.19. 13:00:18

Nyomek: ja 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 16.§ (1) u)

autosave 2008.06.19. 13:02:36

csak hogy idézzek egy kicsit...
1. takarodni kell a belsőből ha gyorsabb jön.
2. szabad jobbról előzni.

KRESZ, párhuzamos közlekedés, 36.§.
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

autosave 2008.06.19. 13:04:33

Nyomek: és ez még jelzi azt is, hogy (ha nincs pl záróvonal), akkor a következő kereszteződésben előzhetsz, mert védett úton haladsz.

Nyomek 2008.06.19. 13:05:29

AzHofi:
"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 16.§ (1) u)"
Ez a tábla neve/elhelyezése.

De mit jelent?
Pölö mész Záhonyból Hegyeshalomba és belefutsz egy ilyen táblába.
Mi jut eszedbe? KRESZ melyik passzusa? Vagy vársz a bírósági értelmezésre?

ng 2008.06.19. 13:07:40

Mivel még mindig akadnak szép számmal, akik nincsenek vele tisztában:

36. §
Párhuzamos közlekedés
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten [...] megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

*A belső sávon a folyamatos előzést végző, illetve lakott területen belül a belső sávon folyamatosan haladó gépkocsi és motorkerékpár akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad.*

Nyomek 2008.06.19. 13:09:53

Autosave-nál jó pont, majdnem jó. De mégse.

Elvileg azt jelenti, hogy, ha ilyen tábla jelzi a kereszteződést, akkor a kereszteződésben előzni tilos nem érvényes, azaz mégis szabad előzni.

Tehát, ha nem jelzi a kereszteződést tábla, vagy nem is látszik a kereszteződés, akkor TILOS előzni.
Nagyon jó szabály. DE a bíróság máshogy értelmezi ezt.

Ugyanis
Jogszabály:
(8) Tilos előzni:
...
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

Hogyan kell ezt érteni?
Mit mond erre a bíró? Mit gondolsz, Autosave?

Jim Raynor 2008.06.19. 13:12:26

igen, autosave, csak azt felejted el, hogy "a mögötte gyorsabban jövő jármű" sem mehet többel a megengedettnél. ez milyen hülye mentalitás már, hogy aki betartja a sebességhatárt, az 1. buzi, 2. szabálytalan, mert feltartja(!) a gyorshajtó, de a te olvasatodban szabályosan közlekedő másikat?

de ha már itt tartunk, idézz már egy olyat a Kresz-ből, hogy a megengedett sebességet túllépő, szabálytalanul közlekedő járművet el kell engedni! ha találsz, akkor leborulok emberi és szellemi nagyságod előtt....

ng 2008.06.19. 13:14:39

Jim Raynor 2008.06.19. 13:12:26

Elég nehéz lenne olyat idéznie -- lásd kettővel feljebb az ellenkezőjét.

Jim Raynor 2008.06.19. 13:17:06

hát látod, és mégis szajkózzák a hülyeséget :(

Nyomek 2008.06.19. 13:17:28

Szóval balra akartunk fordulni, szaggatott vonal, tábla nincs, lakott területen kívül. Előzött egy kocsi, nekünk jött.

Bíró azt mondta, hogy lakott területen kívül útkereszteződésben szabad előzni, mert
Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad,

ITT VÉGE A MONDATNAK!!! Ezt mondta. (Szerinte)
Kérdőre vontuk, hogy ezt így most hogy...?
Aszongy: Ne vitatkozzon! VELEM vitatkozik?
Ennyi

Egyébként akkor is a kanyarodót meszelik el, ha záróvonalon előz valaki, vagy más okok miatt szabálytalanul, de ez a jogértelmezés kibaszta a biztit nálunk.

Az ügyvéd azt mondta, semmit nem tehetünk, a bíró dönt.

Ennyire ismeri valaki a KRESZT? Ugye nem?

az van 2008.06.19. 13:22:16

Nyomek!
Mondd meg a bírónak, hogy:

34. § (4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

Karlitosz 2008.06.19. 13:22:57

k. anyját az ilyen bírónak. asszem a bírókat is fel lehet jelenteni, van valami szervük ahol ha rosszul döntött megfenyítik.

Nyomek 2008.06.19. 13:24:22

Egy ismerősöm is városon belül akart balra fordulni egy ház elé.

Forduláskor pont telibe oldalba kapta az őt és a mögötte álló három autót előző kocsi. Kb 70-nel ment, ezt állapították meg.
Az ismerősöm (nő) eltört medencecsonttal két hónapig volt kórházban, meg fél évre elvették a jogsiját + bünti + baszhatta az Bónuszát a kötelezőn.
A másik félnek csak gyorshajtása volt, nem is nagyon súlyosan büntették.

Ezért van annyi kanyarodási szabálysértő a statisztikák szerint. Ha kanyarodsz: Te vagy a hibás!

Nyomek 2008.06.19. 13:26:58

az van:
Kérdezd meg bármelyik rendőrt, hogy ha balra kanyarodáskor előz valaki és kocc, akor kit meszelnek el. MINDIG a kanyarodót. Ugyanis meg kell győződni arról, hogy nem kezdett-e valaki az előzésedbe.

ez van :-)

bolond 2008.06.19. 13:31:01

vidéki vagyok, mégis pesten élek (munkám miegymás miatt) és az agyamra megy amikor délutánonként szeretnék nyugodtan hazaérni, (belvárosban lakom-nagykörút vonalán) és megállok a még zöld lámpánál (igen zöld!!!!) hogy ne álljak meg keresztbe az elágazásban, -mivel előre láthatólag nem tudok májd átérni- ezzel feltartva a többi autóst, és amögöttem lévő ledudálja a hajam...ha nem 50 kiló lennék biztosan elmagyarázná neki hogy miért álltam is meg...

AzHofi 2008.06.19. 13:31:55

ng: ezt a csillagozott részt te költötted hozzá, vagy valahol le is van írva? Mert az akadályozás intézménye nem kötődik sebességhez.

ng 2008.06.19. 13:32:16

Nyomek 2008.06.19. 13:17:28

Ha te a kanyarodási szándékodat előbb jelezted, mint ő az előzésit, akkor teljesen lényegtelen, hogy amúgy ott neki szabad előznie. Mindazonáltal még ilyen esetben is meg kell győződnöd róla a kanyarodás megkezdése előtt, hogy valaki az előzésedet nem kezdte-e meg.

(Lásd a 2000-es Nógrádi-trabantos-balesetet Ordacsehinél -- bár ott állítólag még az is volt, hogy a trabantos jóval a kereszteződés előtt átlépte már a záróvonalat.)

AzHofi 2008.06.19. 13:34:54

...valamint nem vagyunk felszerelve hitelesített sebességmérővel, csak felbecsülni tudjuk, hogy ki mennyivel megy, az alapján meg ne okoskodjunk már!

ng 2008.06.19. 13:39:49

AzHofi 2008.06.19. 13:31:55

Az idézet az "1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól" hivatalos magyarázatából származik. Elérhető pl. itt:
www.autosisi.hu/kresz.htm

Nyomek 2008.06.19. 13:42:05

ng
Az a baj, hogy bizonyítani kell. Nem nyüzsögnek a tanúk, általában mindenki siet a dolgára.

Ilyenkor a kanyarodó a hunyó. Mondom, nézzétek meg a statisztikákat, kérdezzetek meg rendőrt... én is ezt tettem. De még a autós-iskolás oktató ismerőseim is azt mondták, hogy ez már egy sokéves "gyakorlat" (akármilyen hülyén is hangzik), nem lehet mit tenni.

AzHofi 2008.06.19. 13:46:36

ng: ezek kinek az agyhalott kommentjei a kresz mellé, még a nevét sem vállalta :-)

ng 2008.06.19. 13:53:06

AzHofi 2008.06.19. 13:46:36

A közúti közlekedés szabályai és értelmezésük
ISBN: 9639518042
Hack Emil (szerk.)
„ A hivatalos értelmezéseket a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium és a Belügyminisztérium ellenőrizte”

Aszi 2008.06.19. 14:04:50

"nem vagyunk felszerelve hitelesített sebességmérővel, csak felbecsülni tudjuk, hogy ki mennyivel megy, az alapján meg ne okoskodjunk már!"

Ezzel az erővel semmit nem ítélhetnénk meg a közlekedésben, pl. nem állapíthatjuk meg, hogy valaki nem indexelt, mert nincs hitelesített fénymérőnk, amivel ellenőrizhetjük, hogy egy izzó kigyulladt-e.

Az autó sebességmérője pontatlan, de ha valakinél 80-at mutat, az biztosan nem megy 70-nél lassabban, magyarán 70-es tábla mellett nem akadályozhat senkit, nem kell lehúzódnia a gyorsabban jövő elől - a gyorsabban jövő majd szépen lassít és halad annyival, amennyivel lehet.

autosave 2008.06.19. 14:05:38

most el kell mennem, este leszek, addig türelem ;)

csak az előzés vs. balra kanyarodáshoz:

(Nyomek)

Bekanyarodás

31. §

(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.

--- előzhetett-e egyátalán az más kérdés, de aki befordul az őt előző elé, az ezért mindenképp hibás!

Rocko- 2008.06.19. 14:31:47

jó lenne már elfelejteni ezt a "aki gyorsabban megy engedjük el" dolgot. ha szabályos, hát had menjen, de ne nekem kelljen meghunyászkodva bûnrészességet vállalnom más ámokfutásában.

AzHofi 2008.06.19. 15:03:37

Ez nem bűnrészesség, ez kérem szépen, bármennyire is fáj, szabály.

Jim Raynor 2008.06.19. 15:11:49

AzHofi, látom, még mindig nem fogtad fel......

nemmáté 2008.06.19. 15:18:35

"Ez nem bűnrészesség, ez kérem szépen, bármennyire is fáj, szabály."
AzHofi- Az, hogy valakit nem szabad indokolatlanul feltartanod, akadályoznod a haladásban, az a szabályos keretek között állja meg a helyét. Azaz ha téged 70-el "feltart" valaki a 100-al való haladásban, lakott területen, egy 70-el haladó autó (párhuzamos közlekedés 70-es tábla)az a KRESZ szerint nem akadályozás, hanem a te szabályszegésed. Nem létező jogszabályt ne idézz! Az általad hivatkozott körülmények között te egyáltalán nem mehetsz 70-nél többel.

Krisi 2008.06.19. 16:11:15

Detuttam, hogy megint a belső sávban menő levélíró lesz a hibás :)

Erre csak azt tudom mondani, hogy aki 80 helyett 100-zal megy, az milyen alapon edukál a szabályokról? Ne menjen gyorsan, és akkor már nem is fogja feltartani a másik autó.

Ha meg menni akar, akkor irány a német autópálya, vagy a Ring.

autosave 2008.06.19. 17:33:37

Itt mindenkinek OMH hitelesített sebességmérője van az autóban?? Naugye...

üff 2008.06.19. 19:38:31

Ez a takarodjunk a velsősávból duma nagyon bunkó magyar...
Ha a megengedett maximummal megy valaki akkor mondjuk nem udvarias magatartás, de ezen ne hisztizzen már a mögötte jövő, hanem csendben húzza meg magát.
Városban párhuzamos közlekedésnél meg nincs értelme úgy belső sávról beszélni, amikor jobbra és balra lehet kanyarodni...
Ha én balra szeretnék kanyarodni, a "belső" sávban fogok haladni, lehet 70 helyett 60-al

Boss88 2008.06.19. 20:47:33

sztem a városban a durva az kb ha kilo felett megy valaki
persze utszakasz meg forgalomfüggö de sztem az ha vki kb 10%kkal tullepi a sebkorlatot azér még altalaban nem buntetnek mert 1)csal a sebméro(mind1ik)
2)mer van aki sokkal gyorsabban halad és azert nagyobb összeget lehet legombolni.
és a 10% kb normális mert pl sok lámpánál ugy kap az ember zold hullamot pl ha kb ennyivel tullepi a korlt
a belso savban meg haladjon az ember mert attol hülyet kap az ember miko az árpadhidon astras pl potkocsit vontat es megy 40nnel mikozbe mindenik kb a 70-80at surolja foleg a belsobe(van aki kilo felett) szal aki lassan megy az takarodjon ki a kulsobe hacsak nem kanyarodik le
de akkor index ki idoben hogy a mogotte jovo kisorolhasson mögüle
kicsit off amirol irtam de a posthoz meg annyit hogy az ilyennek nem adnék jogsit
még ha egy trabant vagy hasonlo lett volna akkor azt mondom ok de aki audival jar nehogymá ne engedhesse meg magának h vegyen egy qva headsetet kb 4k ért vagy beszereltet az autoba

A szallito 2008.06.19. 23:08:13

A jobbra tartási kötelezettség nem pusztan egy udvariassagi formula, hanem a KRESZ eloirja, hogyan kell ezt alkalmazni parhuzamos kozlekedesnel. 2007 vegetol a fenti szabaly megsertese egyebkent 1 buntetopontot er.


36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c)

autosave 2008.06.19. 23:29:35

A szallito: erről van szó. de miért nem bűntetik és miért csak 1 pont?! :S

cso zsi 2008.06.20. 00:12:25

" autosave 2008.06.19. 17:33:37
Itt mindenkinek OMH hitelesített sebességmérője van az autóban?? Naugye... "
Épp ezért kapsz pár százalék engedményt a trafigéptől.
Ha neked hitelesített műszered lenne a kocsiban, akkor szándékosan mennél az engedélyezett helyett engedélyezett + "szemhunyó" százalékkal?
"100 km/órát meg nem haladó sebességkorlátozás (a 100 km-es sebességkorlátozás is ide tartozik) esetén legalább a felével, 100 km/órát meghaladó sebességkorlátozás esetén legalább a harmadával túllépi, szabálysértést követ el. A KRESZ a legnagyobb sebesség meghatározásánál különbséget tesz személygépkocsi és tehergépkocsi közt, így értelemszerűen a szabálysértés elkövetésekor a sebességkorlátozást a jármű típusa szerint kell számításba venni. Személygépkocsi autópályán 130 km/órával mehet, így jelentős sebességtúllépést 173 km/óra sebességgel követi el a vezetője, míg egy tehergépkocsi pályán 80-nal mehet, így a szabálysértést 120 km/óra sebességgel követi el. Ha azonban a forgalmiban pl. a jármű max. sebessége is meg van határozva és az előzőeknél alacsonyabban, azt kell figyelembe venni. (totalcar autójogász)

A hitelesített műszeredet meg b*szhatod a téli-nyári gumicserekor, más méretű felnire váltáskor.
A gyári értékek esetén a kilométerórád picivel többet mutat, mint a GPS. De azt se vegye senki szentírásnak.
Nem kibúvókat kell keresni, hanem igyekezni betartani a szabályokat.

kérdező 2008.06.20. 00:19:10

A szallito

Azt azért megkérdezném, hogy szerinted mennyire szabályos 70-es táblánál 100-al menni?
Ha már ennyire idelököd a jobbratartási kötelezettséget, akkor a sebességhatárokról és a jobbról előzésről mint mond ugyanaz a könyv?
És mik is a büntetési tételei?

Kár, hogy az nem számít, és ez a szomorú, ezért ilyen a közlekedési morál ma itthon, mert csak azt a szabályt veszed elő, amit szubjektív véleményed alapján a másik megszegett, de azok a szabályok nagy ívben le vannak tojva, amiket adott esetben te sértettél meg.

kispia 2008.06.20. 00:22:33

A szállitó:vagyis én pl motorral,lakott területen belül nyugodtan mehetek a középső sávban,mert engedi,és amennyiben a megengedett legnagyobb sebességgel megyek,nem vagyok köteles kihuzódni előled.Ugyanis a 4. pont engedi,a sebességről meg irtak fentebb.

nemmáté 2008.06.20. 00:23:08

autosave
Gondolom a kérdésed csak költői volt. Miért nem büntetik az agresszív letolót, száguldozókat, stb...
Két gondolat: magyar emberre jellemző, hogy a szabályok közül kiválasztja azokat, amiket feléje be kell tartani, (le kell előle húzódni, mert jobbra tartás van)de a neki nem tetszőeket meg kicsit rugalmasan kezeli. Hiszen felnőtt ember vagyok, okosabb is vagyok a legtöbb embernél, el tudom dönteni, hogy mi a jó nekem.
Másrészt Magyarországon nemcsak a gyerekek szövegértésével van baj, hanem a felnőttekével is. Jó példák erre pl. a szállító: lobogtatja a kimásolt részletet, de az nem tűnik fel neki, hogy a KRESZ rá is vonatkozik. Neki is be kell tartania a sebességhatárt. A KRESZ-ben nincs olyan, hogy a gyorshajtót el kell engedni (ha én az adott útszakaszon, lakott területen , a megengedett max. sebességgel megyek), mert nem szabad gyorshajtani. Kicsit gyerekes ez a toporzékolás.
Mr Góré: (jó a név!) nem is merek találgatni milyen területen és milyen beosztásban teszed sikeresebbé a nemzetgazdaságot. Gondolom, hogyha egy rokonodat, barátodat vasalja ki valaki lakott területen csak 80-90-el, akkor is azt fogod mondani, hogy nem is durva. De legalább az audis álmanager női nemi szervet lehúztad egy kicsit. Nem vagy te reménytelen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.20. 01:30:48

A "haladjunk mindenáron" tábornak :
Nem az a vezetni tudás ha mindenkit letolsz mert egy agresszív állat vagy :D

Az még több intelligenciát igényel, ha a szabályokat betartva, biztonságosan tudsz közlekedni. Főleg ennyi baromállat között.

A szallito 2008.06.20. 09:42:11

kérdező:

Jo a kerdes, orulok hogy feltetted. En nem allitottam, hogy minden szabalyt es sebessegkorlatozast betartok. Szemely szerint az 'elni es elni hagyni' elv szerint probalok kozlekedni. Nem szoktam a belsoben takaritani, mert:
1.) nem akarom osszetorni a jellemzoen nagyobb piaci erteku automat
2.) Az agresszio agressziot szul,
3.) nem szeretek foloslegesen idegeskedni,
4.) sietek, nem akarok kilometereken at tokolni ha el tudok menni

A jobbra tartasi kotelezettseget azert vetettem fel, mert lattam itt ennek a kovetkezo, rossz ertemlezeset: Ha a megengedett maximalis sebesseggel haladok, akkor a jobbra tartas ertelmet veszti, es nem kell gyorsabban erkezore szamitanom. Nem igaz! Erkezhet gyorsabb jarmu szabalyosan megkulonbozteto jelzessel (Kresz 49. § (2)), es a gyakorlatban persze a sebessegkorlatozast megszego autosok.

Ha valaki szabalykoveto modon autozik az dicseretes, de akkor torekedjen ra hogy alaposan ismerje a kreszt es valamennyi szabalyt - a jobbra tartast is - betartsa.


Tehat jobbrol elozni szinten szabalytalan:

36. § (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.

37. § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Jim Raynor 2008.06.20. 10:18:14

szállító, az értelmezés nem az volt, hogy "Ha a megengedett maximalis sebesseggel haladok, akkor a jobbra tartas ertelmet veszti, es nem kell gyorsabban erkezore szamitanom", hanem az, hogy a megengedett sebességgel a belsőben haladó jármű nem akadályoz senki, ergo főszabályként nem is kell elengednie senkit. ez alól am megkülönböztetett jelzésű jármű kivétel, a gyorshajtó viszont nem.

Rocko- 2008.06.20. 10:26:09

AzHofi 2008.06.19. 15:03:37
hivatkoznál rá?

ng 2008.06.20. 11:38:21

Jim Raynor 2008.06.20. 10:18:14

Kis pontosítás: lakott területen belül. Azon kívül kötelező visszatérni a külső sávba, ha az lehetséges.

NorbArt 2008.06.20. 12:34:05

Kedves A szallíto !

Legalább annyi agyad lenne már hogy ha rögvest az első mondatodban a kresszre hivatkozol, akkor annak is jelentőssége kéne hogy legyen hogy mi a a sebességhatár. Ha már a kresszre hivatkoztál legalább a sebesség betartására vonatkozó passzust is másoltad volna be.

Tudomásom szerint a sebesség korlátozásra vonatkozó szabály kicsit fontosabb már csak az élet és vagyonbiztonságot is szem előtt tartva mint a jobbratartás...

A KRESSZ :) máskor gondold át jobban mit irsz, még a végén magadból csinálsz hülyét...

Én is paraszt vagyok, mert adott esetben ha még gyorsabban megyek is mint ki van írva akkor pláne, nem fogok kimenni már csak bosszantás képpen sem az olyan faszköcsögbuzigecik miatt akik azt hiszik hogy egyedül szarták őket a világra...

nanemá 2008.06.20. 13:34:29

Az önbíráskodásnak és az indulatoknak nem utakon lenne a helye. Számtalanszor előfordult már velem, hogy előztem egy sokkal lassabban haladót, amikor már majdnem mellé értem, akkor meg elkezdett padlógázzal gyorsulni, nehogy má lehagyjam. Nagyon jó érzés, ha közben szembe is jön valaki. Ennek mi értelme?

Jim Raynor 2008.06.20. 14:51:04

ng, igen, a sebességhatárt meg mindenhol kötelező betartani, ha mindenki megtenné, nem lenne probléma.

B.GY. 2008.06.20. 19:04:16

Jim Raynor.Meg nem érne sehova:)Még mindig dolgoznék,ha 50 el megyek egész nap a városban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.21. 00:20:53

B.Gy : Aha, akkora városban laksz hogy 1 óra alatt 50-ne nem érsz egyik végéből a másikba? :D Magyarországon vagy?

@ A Szállító : A megkülönböztető jelzést használó járművet elég komolyan észre lehet venni ha mögötted jön, mert vijjog és villog a teteje + elöl is. A tükörbe néha bele kell nézni.
Bár gondolom te olyan szélsebes vagy vazeg hogy a fullgázon nyomuló 1.8T rendőr-Octavia nem ér utol :D

Jankó 2008.06.21. 01:32:00

Nem vagyok hímsovén, de én egyszerüen az összes nőtől elvenném a jogsit. 15 év aktiv fővárosi közlekedés, és tapasztalatszerzés után, ez a summás véleményem a női sofőrökről. Egyszerüen nem nekik való tevékenység ez. Mostmár nem tudok őszintén mosolyogni, és előzékeny lenni, mint anno, mikor kispolskival közlekedni próbáló hölgyeket láttam, akik tisztában voltak a korlátaikkal, és nem is szégyellték. A hangsúly mamár nem (csak) azon van, hogy a nőnek van-e érzéke a gépjárművezetéshez vagy sem (általában nincs).
Az emancipáció a közutakra is megérkezett: a nők mára "magabiztos" (helyesebben: öntudatlan ámokfutó) agresszív, erőszakos, száguldó közlekedőkké váltak, sokkal brutálissabb a helyzet, mint férfifronton. Néha elcsodálkozom azon, hogyan vetközik ki magából a volán mögött a Nő... Önkívületi állapotban ordit, káromkodik, dudál, legtöbbször teljesen indokolatlanul, és tetézik a bajt egy magasfokú figyelmetlenséggel, k*rvára nincsenek ott, sem szellemileg sem fizikailag, ez a helyzet... bocs az általánosításért, de ebben a kérdésben igen borúlátó vagyok. Napi minimum 10 meleg helyzettel (balesetveszély) szembesülök, ebből 7 esetben nő ül a volán mögött, akik sokszor mégcsak észre sem veszik hogy vészhelyzetet okoztak, mert nem figyelnek, vagy épp mobiltelefonon viháncolnak valakivel... - asszem nem túloztam.

Jankó 2008.06.21. 01:59:08

Kedves Karlitosz

Nagyon hangoztatod a szabályokat, de elfeljtesz valami fontos szabályt te is (meg az autósok 90%-a) Ez pedig a jobbra tartási kötelezettség ! Ami annyit jelent, hogy neked, minden körülmények között igyekezned kell (KRESZ 25, 36, 37-paragrafus foglalkozik bővebben a kérdéssel) a lehetőségekhez képest jobbra tartani, ergo párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest belső sávjait, csak előzésre veheted igénybe, ott tartósan haladni, pláne feltartani a gyorsabban érkezőket, legalább akkora szabálytalanság, mint a sebességtúllépés.

esthajnal 2008.06.21. 09:33:55

"Nem vagyok hímsovén"

Vajon mit jelenthet számodra ez a szó? :-)

SLaci 2008.06.21. 17:08:29

lég:
Te egy nagy seggfej vagy. Tanítottalak? Mert én bizonyítványos seggfejeket tanítok javarészt, jó részüket nem engedem bizonyítványközelbe...

SLaci 2008.06.21. 17:14:39

Még egy dolog. Fura...
Végeztem egy tesztet. Egy forgalmas főúton járok minden nap, összesen 58,6 km-t. Ha 120-szal mentem, akkor 28 perc volt. Ha 90-nel megyek, akkor 31 perc. De ha féltávon 80-as teherautóba "ütközöm", akkor biztos, hogy a minket leelőzőkkel találkozom a városi lámpánál.
Mit tiltsunk be? Az értelmetlen benzin/gázolajpazarlást. Mert ez értelmetlen.
Minek M5-össel járni munkába? Mert nem áll fel? Valószínűleg ezért.

SLaci 2008.06.21. 17:24:05

De rossz, hogy a KRESZ enged a belső sávban haladni városon belül. Jujj, de rossz. A sebességtúllépőknek. Bár nem teszem, de azért a BMW tesztje legyen irányadó: ha 30-nál többel mész, nem is lépsz a fékre, amikor legyalulod a gyalogost, aki lelép. Úgyhogy menjetek 70-nel, úgysem itt laktok. A gyereketek meg meg fog halni - miattatok.

autosave 2008.06.22. 02:06:58

van egy útvonal, 210 km: ha minden sebességkorlátozást betartanék(bár még nem sikerült soha), akkor min. 3.00 h lenne.
kicsit dinamikusabban: 2.30
sokkal dinamikusabban, de még mindig nem ész nélkül és még mindig csak szabálysértési határon belül: 2.00

megéri? MEG!

autosave 2008.06.22. 02:09:32

SLaci: érdekes, bármennyivel is jövök, mindig elengedem a gyalogosokat, miattam soha nem torpannak meg. különös, hogy gyalogos tapasztalataim alapján pont a gyökketővel jövők akarnak elütni. mert sokan betartják ugyan a sebességhatárokat, de azon kívül semmi mást... ez a szégyen.

georg 48 2008.06.22. 07:30:44

Én már eljutottam arra a pontra, hogy mindenkit magasról, nagyívbe leszarok. A lehetőségekhez képest igyekszem szabályosan vezetni. Tudom, hogy ez sokakat idegesít, de szarok bele. Próbáljátok ki! Néha átnézek az ablakon és félreérthetelen arckifejezéssel tudakolom, hogy most mi a gond?! Ez annyira felidegesíti a bunkókat, hogy rögtön eldurran az agyuk.

Jankó 2008.06.22. 10:35:49

Autosave ott a pont.

A hatóság kinevezte boszorkánynak a gyorshajtást, és azt üldözi tűzzel vassal... a többi szabály áthágása -mivel mérhetetlen- ezért szankcionálatlan. Ennek megfelelően magasról szarik bele többség. Az egyszeri paraszt habzószájjal hörög az 50 helyett 67-tel "gyorshajtókra", miközben átment 3 gyalogoson, összetört két autót, figyelmetlenül váltott sávot, és elfelejtett megadni 4 jobbkezet.

Én speciel nem a gyorshajtás ámokfutás mellett kardoskodom, hanem az élhető 21.-i gépiesített közlekedés mellett. A sok fakezü hétvégi mazsola, meg anyukakedvence 17 éves szarosok miatt degradálják, (képességhez igazítják) a szabályokat. Ahelyett, hogy adott (magas) szintet teljesítve válhatna valakiből soför. Az autó veszélyes üzem, nem játék. Én drákói szigorral vizsgáztatnék, ha valakinek nincsen meg a képessége, nem tud figyelni, és dinamikusan közlekedni, az járjon busszal. Pilóta se lehet bárkiből.

Nemrég olvastam, hogy egy ausztriai városban, egységesen 30 km/h-ban maximalizálták mindenhol a sebességet. Az ötletgazda aztán büszkén nyilatkozta a TV-nek, hogy jelentősen javult a baleseti statisztika. Gratulálok bazmeg. Térjünk vissza a lovaskocsihoz, meg a rollerhez, azt akkor nullás lesz a statisztika.

cso zsi 2008.06.22. 16:29:56

" autosave 2008.06.22. 02:06:58
van egy útvonal, 210 km: ha minden sebességkorlátozást betartanék(bár még nem sikerült soha), akkor min. 3.00 h lenne.
kicsit dinamikusabban: 2.30
sokkal dinamikusabban, de még mindig nem ész nélkül és még mindig csak szabálysértési határon belül: 2.00"

Némi ellentmondás látszik itt.
Látatlanban autópályamentes, sok településsel tarkított útvonal.
Hasraütve Nagykanizsa-Érsekcsanád útvonalon vagy 30 településsel.
3 és fél óra.
De a Debrecen-Szeged útvonal is ennyi, településszám hasonló.
Átlag 100 km/h-t kihozni ezeken az utakon nem kis feladat, úgy 140 körüli tempó kellhet hozzá.
Sok sikert.

"...szigorú szankciókat von maga után a május elsejétől hatályba lépő új bírságolási rendszer is.
A rendelkezés a sebesség-túllépéseket három kategóriába sorolja. Különböző mértékű a büntetés lakott területen, közúton illetve autópályán. A megengedett sebesség növekedésével arányosan a tolerancia csökken. Mindhárom kategóriában 30 ezer forint a büntetése a szabályozott legkisebb sebességtúllépésnek. Azokon a helyeken, ahol 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, ott 30 és 50% közötti sebességtúllépés esetén kell 30 ezer forintot fizetni, ahol 50 és 100 km/h között van a határ ott már 20%-os túllépésnél is 30 ezer forint a büntetés, a 100 km/h fölötti sebességhatárnál pedig már 10%-os sebességtúllépés után ki kell fizetni a legkisebb bírságot. A legmagasabb büntetés 300 ezer forint, amit az első és második kategóriában 150%-os sebességtúllépés fölött szabnak majd ki..."

SLaci 2008.06.24. 22:51:59

akik szerint a >120 normális közúton (remélem, ők értik a relációjeleket, mert amúgy ők nem szokták :))) ):
Nem azzal van a gondom, hogy emberek átlépik a határt, bár sodortak már ezzel kellemetlen helyzetbe (padkára megyek, mert a kereszteződésben kamion fordul, pedig messziről látszik). Van relatív gyorshajtás. Amikor záróvonalas-kamionos-lekanyarodás van, akkor maradok a kamion mögött. Nem lehetek sikeres, de legalább a 40 t véd. De ha a kamion lekanyarodott, akkor már nem várok senkit szemből. Hál' istennek volt helyem. De mindig lesz?
Ja, nem vagyok sikeres, Suzukis vagyok. Haljak meg? 3 mp-ért?
Eddig egy őzet gyalultam le, nem volt jó, "lábon" hazament a kocsi. De ha nagy tömegről, kis kitérési lehetőségről van szó, haljak meg?
A tanítványom majdnem ölt egy Jettával. Utána még nagy maradt a szája ("Miért nem rántotta félre jobban a szembejövő???"). Hát itt a baj. Remélem tanult belőle, bár bevallani nem fogja, de ezt nem is várom el. Csak tanuljon belőle.

SLaci 2008.06.24. 22:58:23

autosave:
Azonban van, amivel egyetértek:
Próbálom elengedni a gyalogost, mert úgy illik (Svájcra trenírozok, nem vagyok sikeres :))) ), de sok gyalogos az intést sem érti. De kitartó vagyok. A gyalogos a védtelen. A hülyeségétől is. Nekem kell ettől megvédjem (mert puha az autóm??? :))) )! Közlekedjünk dinamikusan (lsd.: Bern, London, München, Kassa (!)), de ne legyünk veszélyesek. Ennyivel megoldhatnánk?
A sok jelhalmozásért meg a magyarosok elnézését kérem, nem tudtam másként megoldani.

SLaci 2008.06.24. 23:09:01

Jankó:
Te valami mást láttál, mint amit mondani akartam. Nem 30-at akarok. Sőt, valahol 60-nal is mehet, és nincs belőle gond. Gyalogosokkal sem. Mert ott nem megyek annyival, ha indokolt. Ezért mondtam egy előző posztban is, hogy egy kicsit ránk is lehetne bízni a sebesség megválasztását (












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása