Bár ez nem az autósok szégyentáblája, a csatolt képen látható kisteherautó idióta vezetőjét felírnám, úgy az első helyre.
Jelzőlámpás kereszteződésben kanyarodunk jobbra, zöldön a 6-os útra. Ő a belsőben, én a külsőben. Már fél perce hallom a szirénát, rádió halkít, és óvatosan araszolok a főútra. Kolléga a belső sávban persze tempósan kanyarodik. Aztán satufék, mert ott termett előtte hirtelen a szirénázó mentőautó, döbbenetes módon át szeretett volna haladni a kereszteződésen, a záróvonalon keresztül! Hogy megálltak egymás előtt, az kizárólag a mentő vezetőjén múlt.
Ja, és a sofőr fülén fülhallgató volt, biztos mp3 lejáccóé…
Komolyan mondom, a magyar autóstársadalom tojik mindenre nagyívben. De ha csatt lett volna a vége, én szépen aláírtam volna a rendőrnél, hogy hallható volt a sziréna, és lehetett rá számítani a kereszteződésben.
Amúgy meg nap mint nap Pécsen autózom, hát kész diliház. Az, hogy beengedni a másikat a sávba, az a fogalom itt ismeretlen. Ha elfogyott a sávod, akár 5 percig is indexelhetsz, mire arra keveredik egy normális autós, vagy egy pesti… Ugyanez igaz a gyalogos átkelőhelyre is. Én elengedem a gyalogost, az átsétál, indulnék, erre a belsőben úgy 60-70-nel elzúgnak mellettem. Ezt rendszeresen tapasztalom.
Ha látok egy gyalogost, lelassítok a zebránál, de ha megállok, kockáztatom, hogy kilép elém, és elgázolják a belső sávban.
Süket fülek
2008.06.23. 08:35 :: Kisikasa
Egy pécsi "vendégmunkás" nevű levélírónk igyekezett gyorsan megörökíteni az őt és másokat is veszélybe sodró kisteherautót, ami bár nem sikerült túl jól, de ha elgondolkodtat pár ember akkor már nyertünk vele.
56 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
stichus 2008.06.23. 08:52:48
stichus 2008.06.23. 08:53:53
Lacaca 2008.06.23. 08:54:08
rognork 2008.06.23. 09:07:46
Lacaca 2008.06.23. 09:10:05
Nem veszi fel, ha csörög? Ha már süket fülek...
mxplanet 2008.06.23. 09:15:16
egy győri sem mondja, hogy győrött
_-_- 2008.06.23. 09:22:20
Múltkor pl. teljesen normálisan beengedtek a Zsolnay-n a megszűnő sávból (meki/benzinkút után). Sőt, már majdnem a zipzár-elvre is ráéreztek az emberek. :)
Vagy pl. Petőfi -> Hargita utca, ahol a jobboldalt parkoló autók miatt gyakorlatilag 1 sáv járható, itt is voltak már előzékenyek velem. Igyekszem viszonozni is, amikor úgy adódik.
Igaz, hogy a sávok között szlalomozó, indexet nem találó autóstárs is akad bőven, de ilyenen nem szoktam felhúzni magam.
Az tényleg baj, hogy gyalogátkelőnél a többi autósra legalább annyira kell figyelni, mint a gyalogosokra. Előfordul, hogy valakinek pont az a 10 másodperc hiányozna az életéből, és csak azért is kielőz. Ebben a 'ojjektív felelősség' sem hozott változást (még?)
Ja, a kisteherótós 1 pötsch vala.
Atika!!! 2008.06.23. 09:39:26
Sőt, a mentősöket se kell félteni. Nem ritkán van hogy 3m-re az autós mögött sziréna fel, és persze az autós a köcsög mert nem vette észre.
aqweren 2008.06.23. 09:43:54
A levélíró meg mértne tarthatná ott a telefonját? Nekem is ott szokott lenni ha van utasom, és az szokta felvenni. Hosszabb úton meg headset. Rövidebb úton meg lesz*rom, hadd csörögjön. Nehogymá' még vezetés közben is elérhető legyek.
Mondjuk arra kiváncsi lennék hogy a mélyládával felszerelt extrahangos hifivel rendelkező autó vezetője hogy hallja meg a mentőt...bár lehet leskelődni is. Tényleg, aki süket az vezethet autót? (Mmint megkapja az alkalmasságit a dokitól vajon?)
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.23. 09:50:32
avogadro00 2008.06.23. 09:52:05
hirokin (törölt) 2008.06.23. 09:52:10
Lacaca 2008.06.23. 09:53:36
ötezerért simán
redriot77 2008.06.23. 09:54:25
Engem ez nagyon zavarna. Ha nagyon nagy a forgalom és fél centire lehúzom mindkét oldalon az ablakot,csak azért hogy hamarabb meghalljak dolgokat, pl. egy gyorsan közeledő motorost.
Petike82 2008.06.23. 09:57:13
Nyelvbanditák, :).
Elhiszem, hogy tudjátok, de ez teljesen független a pestiektől.
Kérdezzétek meg Dr. Nagy János nyelvész professzort, az MTA tagját (és jeles volt tanáromat), hogy ő mit gondol arról, hogy Pécsett, Győrött stb... :). Van-e, vagy nincs és helyes-e, avagy sem. :)
ON.
elég durva. Nincs a kocsiban rádió, hogy empéhárom lejáccót kell hallgatni?
hirokin (törölt) 2008.06.23. 09:59:22
5 évig éltem ott, ott hallottam először.
shaik 2008.06.23. 10:09:37
Tiszta f@szság ez az egyénieskedés, legyen egyszerűen -ban, -ben vagy -on -en -ön.
coucou 2008.06.23. 10:14:06
meg rendszamot is? epp eleg parajelenseg, hogy ugy fotozott a posztolo, hogy a mobil kozben a muszerfalon volt :D
cso zsi 2008.06.23. 10:15:52
gugetc.com/assets/images/Deaf03.jpg
Petike82.
Szerinted manapság van olyan rádióadó, amit érdemes napközben hallgatni?
Egyébként a forgalomban résztvevőkre vonatkozóan a fejhallgatós zenehallgatásnak van tiltása/korlátozása valahol leírva.
FlybyWire 2008.06.23. 10:20:31
Már nem azért, de a képen a posztíró van a belsőben, a teherautó a külsőben.
Vagy t. szerző is összekeveri ezeket...?
gravy_t 2008.06.23. 10:24:31
mgrann 2008.06.23. 10:28:28
Nyitott szem (törölt) 2008.06.23. 10:29:36
MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA:
A MAGYAR HELYESÍRÁS SZABÁLYAI
És ebben a 39. pont (A mássalhangzók a toldalékokban)
a -t, -tt helyhatározórag: Vásárhelyt; Győrött, Pécsett, Vácott; Kaposvárt v. Kaposvárott; stb.;
További kérdés van? Nincs!? Az új érettségi időpontját a hirdetőtáblára írjuk ki.
G.G. 2008.06.23. 10:29:39
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.06.23. 10:31:06
A teherautós ügyes... egyszer majd tűzoltó jön, az majd nem tud időben megállni.
mxplanet 2008.06.23. 10:40:29
csak ne csodálkozzon senki, hogy parasztnak nézik.
helyesírás szabályai meg kb 3000 évesek. mindig változik a köznyelv.
dshk 2008.06.23. 10:40:55
Pa 2008.06.23. 10:47:12
Nézzük a jó oldalát: Pesten élve sohasem gondoltam volna, hogy a pesti autós ilyen viszonyítási alapot is képezhet...
bonifac 2008.06.23. 10:52:45
Azért Pécsett, mert tárgyeset, vagy azért, mert múltidő? Ha tárgyeset, akkor miért 2 t? Netán múltidejű tárgyeset?
Tiszta f@szság ez az egyénieskedés, legyen egyszerűen -ban, -ben vagy -on -en -ön. "
Te ugye még érettségi előtt vagy? Vagy úgy gondolod, ha te nem hallottál róla, vagy nem érted, akkor az hülyeség, meg nem is lehet úgy? A két t se nem tárgyeset, se nem múltidő. Megdöbbentő, mi? Régies helyrag. Ajánlom neked az olvasást. Csodákra képes.
"mxplanet 2008.06.23. 10:40:29
akkor legyen győrőtt.
csak ne csodálkozzon senki, hogy parasztnak nézik. helyesírás szabályai meg kb 3000 évesek. mindig változik a köznyelv."
Nem "parasztság". Sőt inkább talán sznob, posh. De én maradnék a régies, hagyományosnál. Ja, és nem győrőtt, sűt nem is gyűrött, hanem győrött.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.23. 11:03:31
név 2008.06.23. 11:09:33
mxplanet 2008.06.23. 11:14:40
mindenesetre én 27 éve győr belvárosában élek, és senki nem használja, max az öregek :)
ez olyasmi mint a szegedi ő-zés..a fiatalok már nem használják
agasgsad 2008.06.23. 11:18:30
pdavid788 2008.06.23. 11:34:05
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.23. 11:47:23
amúgy MTAra hivatkozni, mint naprakész információ forrás .... bátor dolog.
A "hivatalos" helyesírás meg egy borzasztóan elavult és túlbonyolított dolog, egy cikk döbbentett rá, hogy nem is tudok a "szabál"ok szerint helyesen írni (mert a szabályok, kivételek indoklása: "csak úgy", "hagyomány". A beszélt nyelv viszont változott az elmúlt 100 évben egy keveset ...)
ja, és már régen van érettségim :P
aqweren 2008.06.23. 11:58:07
Lehet kinevetni :)
Suppiluliumas 2008.06.23. 11:59:14
SzD 2008.06.23. 12:03:13
A nagy helyzet az, hogy a megkülönböztető jelzést használó járműnek elsőbbsége vagyon. Akár hallja a paraszt a mentőt, akár nem. Persze mindig igyekszik körülnézni a gépész, mielőtt áthajt egy kereszteződésen. Sajnos a mai világban már a jog a visszájára fordult, és már akkor is le kell lassítani a mentőnek, ha neki van zöld, Szegeden ugyanis az történt, hogy a mentő haladt át a kereszteződésen, neki volt zöldje, használta a szirénát, de belerohant egy barom, aki részeg volt, piroson ment át, a fia szólt neki, hogy apa, jön a szirénázó mentőautó, lassíts, a balesetben egy ember meghalt. A mentősofőrt is elítélte a bíróság, mondván hogy nem volt eléggé körültekintő...
Való igaz, hogy nem szoktuk állandóan bömböltetni a szirénát, hanem csak akkor használjuk, amikor kell, ez azonban nem befolyásolja az autózókat. Sok ember akkor is hülye, ha már kilóméterekről üvölt a gép. Nem ritka eset, hogy sort előzünk, az elöl haladó lassít, lehúzódik, erre a mögötte jövő vérszemet kap, és megpróbálja kielőzni az elsőt. Ha közben véletlenül még a tükörbe is néz, akkor jön a meglepetés, kormány visszarántása, miegyéb, ha nem, akkor a mentő satuzik, a személyzet anyázik. Már az is többször előfordult, hogy ugyanezt szemből jőve is eljátszották, pedig ahhoz csak előre kell(ene) nézni!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.06.23. 12:04:03
Szabály a fejhallgatós zenehallgatásra?
JPÉ 312. § 4. bek. a.) pont megfelel?
Mielőtt valaki nekiállna keresni: Józan Paraszti Ész...
Ha meg a kommentekben feljött a gyalogosátengedés is: Ha párhuzamos közlekedésű úton gyalogost engedek át (és üres a másik sáv), látványosan ráhúzódok a szaggatottra, hogy kényelmesen /70-90-nel/ senki ne húzzon el mellettem egyik sávban sem. Féklámpa álló helyzetben is végig ég, lábam a pedálon.
Tapasztalat, hogy a furcsa helyen álló autót hamarabb észreveszik, mint a gyalogost (esetleg takarásban), és óvatosabbak. Na meg nem is férnek el, muszáj megállni.
TAXI 2008.06.23. 12:34:40
Secnir 2008.06.23. 12:35:11
Győrön esik, de nem Győrbe, holott az elkerülőn megyek
körbe-körbe.
Kisteherautó a belső sávban, nem pedig a sávott.
Holott a fotón látni, nem az a belső sáv ott.
Peetee 2008.06.23. 12:41:34
KÖTELEZŐ!
Ez van a KRESZ-ben.
Ehhez képest, ahogy a levélíró tapasztalatiból is olvasható hibá áll meg a külső sávban, a belső megy tovább. Vagy megállok, elengedném a gyalogos, de meg kell álljon az úttesten az autóm előtt, mert a szemből jövők, aki tisztán látnak mindent b@sznak megállni.
Döbbenetes ez a közlekedési morál.
Május 1. óta igyekszem a nem irreális és idóta szabályok(világvégén a pusztába 30as tábla, tökéletes aszfalt...stb.) kivételével igyekszem szabálykövető maradni.
Letolnak, ledudálnak, én érzem magam kényelmetlenül, mert szabályosan közlekedem(nem szigourú 50.00km/h-ról beszélek, inkább kényelmes 50-55el szoktam haladni lakott t. belül).
Ha meg én is szabálysértek, azért érzem magam szarul,h mikor jön a soktízezres bírság.
Megdöbbentő ez az ország.
Csak támogatni tudom Kondorosi Úr tervezetét, miszerint (sok EU-s országban évtizedek(!!!) óta működő rendszer ez) a jogosítványt egy gyors és egyszerű GYAKORLATI-újravizsgázással frissíteni kell 5-10 évente. Egyszerű a képlet: 1 vizsgáztató beül az autódba mögéd. Mentek egy kört(15-20perc). Ha tudsz vezetni, minden OK, pecsét viszlát. Ha nem jogsi megmarad, elküld egy autósiskolába rutint-szerezni...3-4 hét múlva újra vizsga. 2-3 "újratábla" van, aki tényleg tehetségtelen/rutintalan...stb. Arra szankciók várnak: Tanulj meg vezetni és vezethetsz!
ENNYI ! ! !
A baleseti statisztika ezzel a lépéssel újra súlyos %-okkla csökkenthető.
Az a Papa, aki mindig betrtja a szabályokat egy balesetveszéles szituációt nem tud lereagálni. És fékezés, félrekormányzás nélkül nekimegy a másiknak.
Wannabe motoros 2008.06.23. 16:01:33
A kepen font porditva van...
név 2008.06.23. 16:23:51
Triznyai Döme 2008.06.23. 18:35:04
Csak ne legyél ebben annyira bizos, mert lesz nagy lepetés!
Elviekben 50.01-nél már megvalósult a szabálysértés, hiszen átlépted a megengedett sebességet. Az más kérdés, hogy van egy általános GYAKORLAT, miszerint a +10% még bocsánatos bűn, elvégre a régebbi típusú, mechanikus sebességmérők között előfordult ±10% eltérés a mutatott és tényleges sebesség között, igaz azoknál is inkább felfelé (többet mutat) és inkább a 90-100 km/h tartományban.
Kenseth 2008.06.23. 19:03:54
már nem tudtam megállni, úgyhogy átmentem előttük, azóta is azon gondolkodtam, hogy vajon a motor elég erős hangja miatt nem hallottam őket, vagy (és ez a valószínűbb) csak nem akarták a folyamatos szirénázással felverni a várost, csak a kereszteződésnél kapcsolták be, így viszont nem kaptak elsőbbséget, akkor meg minek... (azon kívül persze, hogy átmehettek a piroson, de azt sima fénnyel is megtehetnék)
onelesscar 2008.06.23. 20:33:37
Süket munkatársam rendelkezett jogosítvánnyal és rendszeresen járt autóval. (Szegény autó sajnos nem rendelkezett fordulatszámmérővel, ezért rendszeresen ötezres fordulaton kellett szegénykének üzemelnie...) Kizárólag arra figyelt, ami előtte történik sem oldalra, sem hátra nem figyelt rendszeresen, ennek ellenére sem okozója, sem szenvedő alanya nem volt balesetnek.
Rocko- 2008.06.23. 21:01:03
Rocko- 2008.06.23. 21:02:47
név 2008.06.23. 21:12:12
és miért nem automata kocsit vett akkor? :)
Rocko- 2008.06.23. 22:16:32
egyébként meg az emebr érzésre veezt kocsit, ha nagyon húz, akkor feljebb vált, ha nem, akkor lejebb. nálunk se automata, se fordulatszámmérő, mégsincs se üveghang, se lefulladás. mondjuk szervó se.
Sanszi 2008.06.25. 02:24:24
EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 17:45:32
Én a GPS sebességmérőjét nézem, és az mutaott éppen 185 -öt amikor megpillantottam a felüljárón egy 3 lábú szerkezetet két rendőrrel! Szerinted elnézik ezt nekem a sebességmérő pontatlanságának? :DDD
EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 18:53:58
Hogy a fenében lehet előzni, és helyesen felmérni a szembejövő helyzetét, sebességét ilyen szódásüveg szemüveggel..., ezt soha nem fogom megérteni! Talán, ha én is megöregszem, és kapok egyet? :)
Triznyai Döme 2008.06.26. 19:37:50
Má' hogya3.14csábane!
(ha volt kicsivel előbb egy kerek fehér tábla, piros szegéllyel, rajta a 169-es szám)
;p
EBEUSS (törölt) 2008.06.26. 19:45:06
Lehet, hogy akkor még nem volt ott ilyen, de hamarosan lesz, levideózom, és csatolom a felvételt a védelmem érdekében! :DDD