Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hogy merte egy nő kioktatni?!

2008.06.27. 17:14 :: SilentSound

A most következő, Dia által küldött történet fő tanulsága, hogy ha a falu főutcája nem védett útvonal, akkor sem fogják megadni a jobbkezet, ha pedig ezért reklamálsz, ráadásul nő is vagy, akkor költözz át a falu túloldalára, úgy is neked kell megállnod és elengedni mindenkit.

Rendszeres olvasótok vagyok, időnként jókat derülök/bosszankodok az itt megjelent írásokon.

Hát, most úgy esett, hogy saját példát szeretnék közreadni. Három éve kiköltöztem a zajos nagyvárosból egy 8 km-re lévő faluba, annak is inkább a szélére (segítségképpen: román határ közeli, nagyban jellemzi az itt élők mentalitását).
Na most: vagy egy utca, ami elég hosszú és egyenes. Egy bibi van vele, hogy úgy 50 méterenként vannak utcák keresztben jobbra is, balra is. És útba igazító táblák (elsőbbségadás, miazmás) természetesen egy darab sem. Itt az emberek leginkább emlékezetből vezetnek.

Mivel csatornázás folyik a faluban (fejlődünk, hurrá!), elég nehézkes a közlekedés a kátyúk, rejtett akadályok miatt. Van egy utca, a Rózsás (így akár már a településre is rá lehet ismerni), ami az első utca a faluban balra. És ez a hosszú, egyenes utca. Ebből rögtön jobbra(!!!!) nyílik a Mester utca, ahol naponta minimum kétszer megfordulok.

Nagyon nagy szerencse, hogy minden utca szét van barmolva a faluban, így kénytelen vagyok óvatosan közlekedni. Ahogy ma reggel is tettem. Jött egy falusi paraszt csillivilli ezüstmetál (naná, milyen más színű is lehetne?!) VW Polóval, és hasítana egyenesen a Rózsáson. Én meg tolom ki az enyém orrocskáját (picit nagyobb autóm van, mint egy Polo). És persze fexem a dudán. Mellettem-mögöttem meg gyerekek. Nem kicsit pöccentem be. Meg is álltam a kereszteződésben, mert annyira eldurrant az agyam. Polo megáll (dugig volt melósokkal, vagy legalább is melós küllemű manusokkal), vezető bácsika kiszáll (ősz haj, idősebb figura), és még neki áll feljebb.

Kérdem tőle: mi a baja a jobb kezének? Ő néz birkán. Nem érti a kérdést. Újra felteszem neki. Mire ő vartyogott valamit az egyenes útszakaszról(!) meg valami kanyarodásról. Én meg kérdeztem tőle, hogy hallott-é már a jobbkéz-szabályról?! Na, itt nagyot nézett. Szerintem a világ is megfordult vele. Főleg, hogy egy nő(!) merte őt kioktatni a szabályos közlekedésről.

Csak ezzel az a baj, hogy ez MINDEN NAP így történik. Az egyenes szakaszt a parasztok valamilyen privilégiumként értelmezik, az egyenrangú útkereszteződésről még sohasem hallottak. És amíg komolyabb baleset/káresemény nem lesz, addig a hivatalos emberkék tutira süketnek/vaknak fogják tettetni magukat.

Én meg minden reggel eszem a kefét. Mert sajnos csak JOBBRÓL tudok ráhajtani a faluból kivezető utcára.

Lehet, hogy át kéne költöznöm a másik oldalra?!

101 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szendwich 2008.06.27. 17:23:32

Ha melosok ulnek az autoba, akkor tuti, hogy az fog vezetni aki a legbolondabb... Sajnos ez mindig igy van :(

tutti 2008.06.27. 17:34:42

áruházak parkolójában is jobbkéz szabály van elvileg, de az egyenes útnak van mégis elsőbbsége. én meg szoktam állni, de csak néznek rám birkán, hogy akkor ő most kifordulhat. persze kifordulni már nem nagyon merek ugyanott, ha jönnek balról

isti77 2008.06.27. 17:44:50

"áruházak parkolójában is jobbkéz szabály van elvileg..."

Ezt próbáld meg a budaörsi Auchan parkolójában érvényesíteni.

sfdrake 2008.06.27. 18:17:26

ez szerintem neked szokatlan meg annak aki ilyen falukba téved, de a falusiaknak teljesen alap hoy gegy hosszu egyenes utcán ahol 50 méterenként vannak kis utcák nem fognak megállni ha mennek véágig egyenesen és ebből általában nincs is baj mig egy idegen oda nem téved, de tényleg tipikusan ez a helyzet a tesco parkolokban is mindenki megy az egyenes részen nem adják me ga jobbos elsőbbséget, ami amugy baromság is ilyen helyeken és csak sporolásbol nincsenek kinn táblák pedig egy parkoloban is baromság megy valaki végig és álljon meg 4 méterenként ? inkább rendesen kellene hazsnálni a táblákat a sok kinn felejtett 60 as tábla meg 40 es tábla utjavitás meg 10 éve volt helyett ilyen helykre kellene kirakni, én is falusi vagyok hosszu utca van csomo jobbos kisutcával lebetonozták mindet és mostmár a jobbosokra ki is rakták mindenhova az elsőbbségadás táblákat, de mig homok utak voltak addig nem foglalkoztak velük, igazad van kresz szerint, de a szoások mások a falukban és tegyük hozzá tényleg idegesítő is lenne a folyamatosan egyenesen haladónak áéllnia meg minden ökörhugyzásnál csak mert valaki sporol pár táblán . . .

sfdrake 2008.06.27. 18:25:09

ja még annyit hozzá tennék hogy neked kisutácbol a nagy egyenesre kanyarodva amugy is meg kell állnodszétnézni akkor meg ha megálltál kibirod hoy gelengedj egy autot gondolom nagy csucsforgalom nincsen, de te megállsz mert szétnézel mivel neked jobbrol is jöhetnek nem ? meg te kanyarodsz a ásik egyenesen megy, persze a kresz neked ad igazat, de a kresz szerint ha utjavitás miatt kinn felejtenek egy 40 es táblát 30 km-s szakaszn akkor ott 40 el mehetsz csak, annyival szoktál ha tudod hoyg csak kint felejtett tábla ?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.27. 18:27:15

Jobbkézszabály, jobbratartás - ismeretlen fogalmak a baloldali Magyarsztánban, nem tudtad? XD

Gino 2008.06.27. 19:06:00

Ez a cikk egy nagypofájú nőröl szól, aki nem bírja elviselni, hogy a falusi parasztok nem borulnek, amikor kikanyarodik a polonál picit nagyobb autójával. szép volt!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.27. 19:07:40

sfdrake,
miért kéne megállni négyméterenként a kereszteződésnél? csak ha jön valaki, akinek meg kell adni az elsőbbséget.
a jobbkézszabály nem ír elő megállást, mint a stoptábla, csak elsőbbségadást, mint a macisajt

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.27. 19:09:42

Gino, te a sofőr voltál, vagy valamelyik melós?
és tiszteletem a hölgynek.

Gino 2008.06.27. 19:11:40

Léteznek olyan rendőrök, akik két falu közötti (3 autó/óra forgalmú) út szélén stoptáblától 50 m-re képesek leparkolni egy bokor mögött és órákat eltölteni, csak hogy valakit megbüntethessenek. Eddig azt gondoltam, ez szakmai ártalom, de úgy tünik emberi tulajdonság. Mint ez a történet is bizonyítja

AP (törölt) 2008.06.27. 19:22:54

nem anyukám, meg kéne tanulni dinamikusan vezetni

sulfur-ritter 2008.06.27. 19:23:31

Bevásárló-központok parkolójában rám is szoktak furán nézni, mikor az 'egyenes' szakaszról adom meg az elsőbbséget; vagy anyázni, mikor ki neki merek veselkedni a kifordulásnak (persze csak meglendítem az autót és fékezésre készen gurulok) ugyanis az első állítás igaz: 'annak van elsőbbsége, akinek megadják..'. Magyarország pedig, sajnos, nem az intelligens és toleráns sofőrök hazája..

jankó 2008.06.27. 19:33:01

Hímsovinizmus.

Donor 2008.06.27. 19:41:44

Csak csendben jegyzem meg hogy a földutak akkor is alárendelt útnak minősülnek ha nincs kint a macisajt tábla. Ezt én így tanultam.
Meg aztat is tanultam hogy a parkoló nem minősül utcának ezért ha onnan hajtasz ki akkor is alárendelt az elsöbségi viszonyod. Az megint más kérdés, hogy parkolón belüli utak esetén mi a hivatalos álláspont, de mindenesetre én megadom mindkét irányban az elsöbbséget. Abból baj nem lehet, amúgy sem száguldozok parkolóban, nem okoz kellemetlenséget.

Aztán szeretnék én is rámutatni hogy vidéken nem divat a jobbkézszabály, mint forgalmi helyzet, mert van egy főutca meg keresztbe a földutak, tök egyértelmü mi a helyzet, nincs bonyolítás. Sok vidéki sofőr nem is érti mi az. Egyik kollégám pl azért nem vezet pesten mert itt vannak jobbkezes utcák és ő azt nem érti.

Tehát a hölgynek javaslom hogy ne a szögletes kresszabályok alkalmazásával akarjon beilleszkedni, hanem ha már úgy is ismeri a helyi viszonyokat közlekedjen ennek megfelelően. Ha földút, simán képzelje oda a macisajtot és mindenki boldogabb lesz. Ha mű út akkor pedig csak a saját testi épsége érdekében képzelje oda a táblát, és máris nem olyan veszélyes az a csomópont.

Én motorozok, és gyakran nem adják meg az elsöbbséget ott sem ahol teljesen egyértelmü a helyzet. Egyszerüen nem vesznek észre. És nem azért, mert száguldozok, mert az én motorommal nem lehet. Tehát megtanultam, hogy elsöbbsége csak annak van akinek megadják és ezen nem érdemes bosszonkodni, főleg ha amúgy tudod mi a szokás azon a részen azt sem mondhatod hogy nagyon meglepő a másik autós viselkedése.

Donor 2008.06.27. 19:47:08

Ja meg eszembe jutott ugye a régi vicc.
Ember megy az autópályán és hallgatja a rádiót, ahol bemondják hogy egy ámokfutó szembe megy a forgalommal.
Mire az ember: Egy?? Az összes szembe jön!

Szóval a tanulság az, hogy mielött lehülyéznénk az összes embert, győződjünk meg róla, hogy nem mi vagyunk e hülyék :)

majdénmegmondom 2008.06.27. 19:48:05

Faszizmus!

sfdrake 2008.06.27. 20:13:04

Hammer

sarkitottam, pl més za hosszu egyenes utcán és minden kis utcábol jön valaki, mert előfordulhat ilyen is te més zegyenesen ők meg megállnak szétnézni szal akkor nekem is megkellene szabályosan állnom és mindet megvárni mig szétnéz és elindul mive a kresz igy irná elő, de ez igy igen csak lassitaná a forgalmat, mig a falukban megszokott aki kanyarodik homokutrol homokutra meg áll megvárja ig elhalad az egyenesen menő és utűána fordul ki gyorsabb, mint a kreszben előirt, szóval faluhelyen kicsit máshoyg közlekednek, de városokban is vannak olyan részek ahol megszokásból mennek az emberek a lakokörnyezetükben munkahelyük környékén, és aki idegen az meg csak pislog, már városban élek nincs bajom a jobbkezes dolgokkal nem is volt soha, de tudom hoyg vidéken máshoyg megy és ott igy dinamikusabb is nem kell mindig sarkosan a béna kreszhez ragaszkodni, feltételezem mindenki szokta megszegni a kreszt kevés ez alol a kivétel, sokan nem hazsnálnak övet, nem világitanak lakottterületen kivül, gyorshajtanak, gyerekek kocsiban szanaszét stb és ha véletlen valaki velük szembe szabáélytalankodik egyből durrognak irogatnak felháborodva, pedig csak megszokás kérdése a falusi közlekedés is, mint ahoyg vidékieknek a pesti vagy egyéb nagyvárosi

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.06.27. 20:13:40

Nem olyan egyértelmű a helyzet, ahogy gondoljátok.
Például Telkiben (az egyik legfelkapottabb agglomerációs település volt Budapest körül) az új részeken dettó ugyanez a helyzet: van egy hosszú, egyenes utca, ami végig jobbkezes. És ráadásul lakóövezet, max. 30 km/h sebességkorlátozással, mert ugye gyerekek, kismamák, stb.
Erre a legtöbb autós a jobbkézszabályra és a korlátozásra fittyet hányva repeszt végig 50-60-nal az úton, mert az ugye egyenes, és szélesebb, mint a mellékutcák.
Pedig ők nem falusiak a szó szoros értelmében, és nem is kispályás melósok, hanem többnyire 5-10 éve kiköltözött, jólszituált és képzett emberek. De ugyanígy nem törődnek a jobbkézszabállyal.

kilincs 2008.06.27. 20:16:01

Az a kurva KRESZ...mit is mond ?!

b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN !!!!!! megváltoztatására.

Szoval azert szamitani kell am MINDIG arra, hogy kicsit fekezni-kormanyozni kell...pedig elsobbsegem IS LEHETNE...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.27. 20:18:28

Ebből látszik,mikor egy városi kiköltözik vidékre,és akkor minden szaré szól,me hangos a zene,lövöldözi a galambokat mert leeszi a virágokat,követelözik mert 10perc múlva sincs áram,stb.

Meg kell szokni+ egy kis alázat, ennyi.

jakab 2008.06.27. 20:22:03

hát milyen nagyvilági tempó ez kishölgyem? jóhogymánem megmondod a városi formáddal, hogy merre vonuljanak a vadlibák. még ilyet.

vidéki sors 2008.06.27. 20:23:03

Ne baszogassátok szegény Diát, van elég baja:
-férje elhagyta
-de gyerekeket csinált neki
-ki kellett költöznie falura

inkább nevezzen mindenkit parasztnak, mint egy nap eltüzelje a két gyereket...

tiger 2008.06.27. 20:27:32

@BeeTm: gratulálok, hogy Neked ez jött le a sztoriból. Tehát, ha valaki falun lakik akkor a szabályokkal nem kell foglalkozni. Értem. Viszont ha már egyszer általánosítgatunk, gyere be majd egyszer szép fővárosunkban, eheted a kefét meg tanulhatod az alázatot...Tiger

z 2008.06.27. 20:31:22

Banyek falun laksz nem? Kölcsön kérsz egy traktort és azzal közlekedsz. Tutira mindenki megadja az elsőbséget.

sfdrake 2008.06.27. 20:35:36

tiger

nem erről van szó szerintem hoyg faluba szarnak a szabályra, de tegyük fel jövök hosszu uton 50 el ahol ahoyg a hölgy irta 50 méterenként kis utca minden oldalon, tegyük fel mindből kanyarodnak ki nekem jobbrol, szerintem gyorsabban elhalad a forgalom ha én végig megyek és utánam fordulnak ki azok akiknek egyébként is meg kell állniuk mert kanyarodni fognak és nekik jobbrol is jöhet valaki akine kelsőbbsége van, szoval ő uygis megáll, én is megállok elengedjük a nekem szembejövöt kanyarodik ő majd mehetek 50 métert ahol ezt ujra eljátszuk és ujra és ujra, ehelyett végig megyek én meg a szembe jövő és a jobbrol érkező amugy is meghállo auto 5 mp vel később indul el, még mindig gyorsabb igy közlekedni mintha mindenhol meghállna, de ugyan ez van a tescocban is ahol takarékosságbol nincsenek távlák 5 méterenként álhatok meg kiengedni azt aki indul haza és meg áll mert neki is el kell valakit engednie aki neki jobbrol jön én meg várjam meg mig őp azt elengedi majd ő megy majd én ehelyett jönnek szembe megyek én is és majd utána kanyarodik ki, vagy kanyarodok ki én, nem kresz szerinti szaályos de gyorsabb igy a közlekedés talán, sanos a kresz nem mindig logikus, és van mikor kicsit csalni kell az ilyenekkel, és vannak helyek ahol ezt meg is szokják és teljesen jol müködi iyg a forgalom pl adott faluban se hiszem hoy gebből valaha bármi baj lett volna kivéve ha valaki idegen odavetődik ritkán és variál aki feltételezem máshol ugyan ugy szabálytalankodik esetleg mások kárára, de mind1 is vidéken általában ez a szokás városokban máshoyg van, áruházi parkolokban megint máshogy, megszokja az ember és halad ez jol

jakab 2008.06.27. 20:35:59

És az megvan, amikor mész a Falu főutcáján 49 és féllel, oszt' 5 méterre eléd megérkezik egy mellékutcából A Jóember A Trakival? Mondjuk ha te is trakival vagy, lehet hogy nem történik meg;)

sfdrake 2008.06.27. 20:37:44

jakab

ismerős a szitu ja, index ki és mivcel kicsi a forgalom lassitás nélkül előzni lehet, általában

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.27. 20:48:15

tiger:
Képzeld voltam pesten nem is egyszer,ráadásul kocsival mentem és én is lemondtam az elsőbbségemről.
Ha láttam,hogy mögötte nem jön senki,csakhogy haladjon a forgalom,nem harcolom ki mindenáron az elsőbbségemet, én is szoktam alázkodni a forgalomban és nem esik nehezemre.

nem értem 2008.06.27. 20:48:36

Huh,Én meg eddig azt hittem,hogy a kresz mindenhol,mindenkire egyformán vonatkozik(gyk:falu,város),mgyk(budapest,vidék),de tévedtem BOCSÁNAT!!!Csak akkor azt nem értem,miért basztatjátok azt,aki jobbról előz,buszsávban parkol v.sátorozik ill.viperával jól pofánvág ha beszólsz!?Neki ilyen a kresz,Ő azt szokta meg!!!Valaki írta:"meg kell szokni+egy kis alázat".Remélem egyszer lesz jogsitok és apa is odaadja az autóját,akkor meglátjátok milyen jó is az alternatív,személyre szabott(szabható kresz)!

Mis 2008.06.27. 20:50:17

Engem az oktatóm (nagyon helyesen) figyelmeztetett annó, hogy ilyen esetekben gyakran a megszokás határozza meg az elsőbbséget, szóval számítsak ilyenre. Rengeteg olyan hely van kis országunkban ahol a falun átvezető főutcának tábla nélkül is elsőbbsége van, hiszen ez így logikus. Illetve mindenhol elsőbbsége van de nem mindenhol van tábla és egy-két nagyokoson kívül ezt mindenki vágja is. (Ahol más a helyzet ott kiteszik az egyenrangú utak kereszteződése táblát) Az meg, hogy a valaki nincs tisztában ezzel és ezt nem szégyenli az interneten reklámozni, már más lapra tartozik.

Paulybird 2008.06.27. 20:51:12

olyan komment voltmár, hogyaszondja "szerintem te egy földútról akartál kikanyarodni, neokoskodj hülyekurva, nemtucc vezetni"
illetve hogy "mit feszkózol a nagy kocsiddal amit sok hájas fasz leoboálásból hoztál össze ribac?"

Paulybird 2008.06.27. 20:53:30

ja, bocs, nemfigyeltem, például épp előttem is volt ezekszerint ilyen komment!

sfdrake 2008.06.27. 20:55:33

nem értem

nem arrol van szo hogy nem kell betartani a kreszt, csak sokszor irtam nem mindig logikus és sokszor a dinamikus haladást akadályozza, például bennt vagyok a körforgalomban DE áll a sor ahol mennék ki, ezért a nekem jobbrol jövőket amig nem halaldhatok tovább elengedem helyet hagyva magam előtt, ez sincs kreszben de segítek másoknak, most akkor egy ilyen csak homokutas dolgon akkora gáz hoy gaki halad egyenesen nem áll meg hanem aki ugyis áll vár még 4-5 mp-t ? a kreszt persze be kell tartani de vannak dolgok amit el lehet simán intézni ugy hoyg mindenkinke jobb legyen és nem kell mindig szögesen ragaszkodni mindenhez szerintem

joc_ 2008.06.27. 21:10:10

Ahogy már megfogalmazták, nem kellene sajnálni a táblákat, ahol szükséges. És a jobb kezes utcák megfelelő kezelése nevelés kérdése.

Velem hetente többször előfordul, hogy olyankor is megadják az elsőbbséget, amikor földútról érkezem, mert az autóstárs nem látja, hogy a szilárd burkolat a kereszteződés szélétől számított 1 méter múlva végetér. (Én megállok, mert tudom, hogy nincs elsőbbségem, ő megáll, mert azt hiszi, hogy neki sincs. Int, hogy menjek... én meg megyek, és intek neki egy köszönömöt.)

Kormi 2008.06.27. 21:18:20

Három kulcsszó: ésszerűség, rugalmasság, alkalmazkodás. Ha életben akarsz maradni akkor ez hasznos. Valóban neked van igazad a KRESZ szerint, de ha majd a szippantós IFA jön és kimész, mert te majd megmutatod, hogy a jobbkéz-az-falun-is-jobbkéz, akkor KRESZ-bácsi nem hoz vissza sírból barátom.
Részemről még annyit, hogy ilyen helyen a közútkezelő is hibás, mert illene szépen ellátni a mellékutcákat macisajttal. Szerintem nem ez az első eset, hogy a közútkezelő hanyagsága miatt alakul ki konfliktus (lásd 30as tábla).
Szóval javaslom, hogy józan ésszel vezessünk és ugyan képzeljük már oda azt a macisajtot, ha nyilvánvaló, hogy ott kellene lennie, de nem teszik ki. Ez a 30as tábla figyelmen kívül hagyásánaál nagyon megy mindekinek, mert az logikus. Hát legyen ez is az, ne csak akkor találjuk meg a logikát ha az nekünk kényelmesebb!

nem értem 2008.06.27. 21:18:31

Nyilván vannak helyzetek,amikor a kresz"be nem tartása"elősegíti az adott szituáció biztonságos,balesetmentes megoldását!De,ezek a helyzetek nem véletlenül alakulnak ki.Ok-okozat.És nyilván van kis országunkban néhány elvetemült,elmebeteg akik ragaszkodnak a kresz betartásához,tehát legyünk velük elnézőek!Nem kell őket a földig lehordani,úgyis rájönnek a saját hülyeségeikre és szép lassan beilleszkednek kitűnő sorainkba:)))

Kormi 2008.06.27. 21:25:22

Ja, és kérem tegyük már félre ezeket az előítéleteket: nő, munkás, falusi, városi. Nem mind1? Láttam én már nagypofájú férfit is, ez nem nemiség kérdése. Városon is vannak szokások, meg falun is. Az ember ugyanaz, mind egy hol lakik, manapság azért már gyakori a költözés, szóval elég elmosódott a határ. Aki meg tényleg falusi, az Mari néni, aki nem ül kocsiba. Szóval haggyuk már.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.27. 21:25:57

sfdrake,MIs:

Köszönöm,végre valaki más is megérti.hogy nem kell foggal-körömmel ragaszkodni az esetleges elsőbbségünkhöz.
Természetesen velem is előfordult már,hogy benéztem egy két jobbkezet és nem adtam meg,de nem is lett baleset, bocsánatot kértem és otthon megvertem a hátam szöges korbáccsal....

szurikáta 2008.06.27. 21:26:47

Deffenzív vezetés:mindenkire-magamra is figyelek,

sfdrake 2008.06.27. 21:27:36

nem értem

igyigy, és persze hoyg jo ha valaki mindig betartja a kreszt figyelmes és mindig odafigyel őt jogosan háboritja fel ha vele szembe szabélytalanok, de szerintem kevés az aki mindig 100%osan betartja, viszont sok az olyan aki ha vele szembe valaki nem tartja be akkor ideges dudál ugat szid, de ha ő nem tartja be valahol sokszor észre se veszi hogy nem szabályosan megy és ha valaki neki szol be szintén ő érzi magát sértve, és szerintem ez a baj

jakab 2008.06.27. 21:28:11

Úgyis odaérek bárhonnan-bármikor-bárhová kresz ide, vagy oda. Útmutató gyertyaláng csupán e szabályrendszer azoknak, akik nincsenek még hozzászokva a nagy setétséghez.

B.GY. 2008.06.27. 21:32:15

Régebben jártunk haverokkal pecázni a Körösre.(Dévaványa,Körösladány)ott laktak a rokonai is.Na ott aztán van kresz!Gulya szalad át a főúton,traktorok index nélkül össze-vissza.Biciklis részegek az út közepén.Haverom mondja"nehogy lassitsál 100-alá,mert a cigányok kilopják menet közbe a kerekeket"Na ott aztán figyelni kell,nem hőbörögni,ha szólsz,meg levágják a fejedet kaszával.

Lord_Cica (törölt) 2008.06.27. 21:39:22

Lehet hogy jobban kéne felügyelni a vizsgaközpontokat, néhány helyen mindenkit átengednek. És kötelezővé kéne tenni, hogy néhány évente újra letegyék a söfőrök a kresz vizsgát. Pl: 10 évente.

p. 2008.06.27. 21:44:15

a "parasztok"? minek költöztél oda te ribanc?
nagy májernek érzed magad a parasztok között?
"MINDEN NAP így történik"? azaz minden nap ugyanabban a másodpercben értek a kereszteződéshez?

sfdrake 2008.06.27. 21:45:31

Lord_Cica / Original

jo ötlet meg ami a totalcaron volt hoyg loerő osztályok autonál az is kellene, meg az embereknek rugalmasabbnak és toleránsabbaknak lenni, és nem ennyire ÉN központunak

tiger 2008.06.27. 21:45:37

ha nincs tábla és egyenrangú kereszteződések vannak.. ..és keresztbe és hosszába is csak hosszú utcák vannak amik egymást szelik..akkor ha mindenki azt gondolja, hogy az enyém a hosszú utca..akkor durva balesetek lesznek..attól, hogy kezeljük rugalmasan a forgalmi helyzeteket -nagyon helyesen- attól még nem várhatjuk el, nem élhet bennünk a vágy, hogy jobb kéz, jobbra tarts, jobbkéz szabály..?!tiger

nem értem 2008.06.27. 21:52:20

Persze,jók ezek az eszmecserék, örülök nekik.De holnap megint autózok pár KM-t és rájövök,hogy Én és a Magnum...

atti 2008.06.27. 22:04:21

Ennyi suttyó kommentelőt! A szabályokat kellene betartani, nem a megszokásról meg hasonlókról pofázni! Valószínüleg pont a forgalom sebességének csökkentése miatt vannak egyenrangú kereszteződések.
Csak az idióták gondolják azt, hogy a szélesebb/egyenesen menő útnak van mindig elsőbbsége.

aqweren 2008.06.27. 22:05:19

Falun minden más egy kicsit, és egyébként valóban szarnak a KRESZ-re.
Régebben túlnyomórészt Pesten vezettem, mostanában szoktam itthon (falusi vagyok, csirkeszaros gumicsizmával és veteményeskerttel,hehe) többet közlekedni. Rendesen hozzá kellett szokni, hogy a KRESZT máshogy értelmezik, vagy egyáltalán nem érzelmezik a kedves közlekedési partnerek...egyirányú utca? szembesávban közlekedés? szembejövő forgalom elsőbbsége (ez különösen nagy problémákat okoz)? ugyammá...
Nem mindig és nem mindenki, de gyakrabban mint a városban...
Nem értek egyet azokkal a kommentelőkkel, hogy ebbe bele kell nyugodni, bár...mi mást lehet tenni? Nem lehet elvárni a szabályok ismeretét attól, aki kéthetente egyszer elmegy anyósékho' a szomszéd faluba. Jobbkééééz? Ammegmi? :)
Viszont falun csönd van és jó illat, nyugisak az emberek, az biztos hogy ha valaki egyértelműen lámán közlekedik, nem állok le vele vitatkozni, meg mondjuk amúgy sem...rövid az élet, minek stresszelni? ;)

sfdrake 2008.06.27. 22:21:39

atti, aqweren

nem arrol van szpo hoyg nem kell betartani a kreszt, de mindig rugalmasan kell kezelni szerintem, és a jelenhelyzetben szerintme praktikusabb ahoyg a falusiak kezelik, mert ezeken a helyeken sporolásbol nincs kint aq tábla, ahoyg az ilyen jellegü utakat pl aszfaltozzák általában kikeürlnek a táblák is a kis utcákra hoyg elsőbbség adás kötelező és a hosszu uton haladó kap elsőbbséget, jelen esetben nem tudom pontosan hoyg homok vagy aszfalt ut volt de azt irta az utak fel vannak turva szoval gondolom homok ut, de sok helyzetben praktikusabb a kreszt nem 100% ig betartani és kicsit "csalni" szerintme ez is ilyen, mint ahogy a sebesség korátozást se tartjuk be ott ahol kint maradt a 40 es tábla 10 évvel korábbi utépités miatt mert ak iismeri azt a szakaszt tudja hoyg 10 éve kinnt felejtették

jakab 2008.06.27. 22:25:56

Különbözőek vagyunk. Tapasztaltabbak-kevésbé tapasztaltak, jó képességekkel megáldottak és csetlő-botlók. Nem ismerjük/tartjuk be egyformán a szabályokat, mindenkinek lehet rossz napja, élethelyzete amikor figyelmetlenebbek, idegesebbek, fáradtabbak, türelmetlenebbek vagyunk. Van akinek meghatározó szerepet játszik életében a helyzetváltoztatás professzionális - vagy annak tűnő -, stílusos művelése, van akinek kevésbé. Egy biztos: lassan 20 éve vezetek balesetmentesen, mert a csöppnyi agyammal felfogtam, hogy a közlekedés nem egy matematikai egyenlet, hanem emberi tevékenység, ahol a kulcsszó a másik ember iránti tolerancia... Van akinek ez a felismerés a génjeiben lapul, legtöbbünknek tanulnia kel:)

Lovas 2008.06.27. 22:33:54

A francokat, nincs pénz a táblákra. Mondjuk talán nem is felesleges táblákra kellene költeni, amik rosszabb esetben amúgy is a MÉH-telepen végzik. Egyébként pedig a baleset elkerülésére kellene koncentrálni és nem arra, hogy bebizonyítsam, nekem volt igazam. Ha látszik, hogy kifér, hajtson ki, ha necces, akkor ne, hiába lenne elsőbbsége.

aqweren 2008.06.27. 22:50:51

jakab:
Ezzel tökéletesen egyetértek :)
Szerintem egymást segítve kell vezetni, figyelni a balesetveszélyre, nem pedig csőlátással közlekedni ahol elsőbbségem van, mert jöhet bármikor egy nagytehetségű aki balesetet okozhat...összetört autóval és csontokkal nem nagyon vigasztalna, hogy elsőbbségem volt....
Egy filmben hallottam az alábbi mondatot, és nagyon megragadott:
"Egy rakás sírkőn lehetne felirat: Dehát nekem volt elsőbbségem"

tápos pesti 2008.06.27. 23:01:19

na, már megint a sok kisebbségi komplexusban szenvedő, a szomszédhoz is kocsival (részegen) átugró vidéki...

aqweren 2008.06.27. 23:32:08

tápos pesti:
vidékinek lenni jó buli ;)

nitro1 2008.06.27. 23:35:20

Én azt mondom, hogy a T elágazásoknál módosítsák a kreszben a jobbkéz szabályt. Számomra teljesen egyértelmű, hogy tábla nélküli helyzetben úgy lenne ésszerű, hogy a T szárából érkezőnek elsőbbséget kellene adnia a többi ágból érkezőknek, akiknek keresztezi az útját.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.27. 23:41:43

nitro1: Azért nem biztos, hogy ez jó ötlet lenne. Sokkal egyértelműbb egy szabály alkalmazni kereszteződésben (sokaknak ez se megy). Mész, nincs tábla, aki jobbról jön, elengeded. Kész. Ha T, ha nem T. A közelben van olyan kereszteződés, ahol az egyik utca kicsit elcsúsztatva folytatódik, ezt van aki egyenesnek veszi, van aki két rövid fordulónak, azaz sima kereszteződésnek, ill. két T elégazásnak. Nem jó ötlet amit mondasz. Ha azt akarják, hogy a T szárából jövők elsőbbséget adjanak, akkor tesznek egy darab macisajt táblát és senki nem tör össze senkit. Az az egyértelmű. Szerintem.

nitro1 2008.06.28. 00:03:57

Ez is igaz lehet. De egyszerűen megállapítható: ha jövök egy kereszteződés felé, és látom, hogy velem szemben nem folytatódik az út, akkor én bizony a T szárában jövök. Ugyanez, ha nem a szárából jövök: ha látom, hogy ha a jobb oldali szemben nem folytatódik vele szemben a bal oldalon, vagy a bal oldali vele szemben a bal oldalon, az T. Ha meg olyan hely van, amit te is mondasz, azt táblázzák ki. :-) A jobbos kereszteződéseket könnyű benézni, ugyanis honnan tudod, hogy a másiknak van-e elsőbbségadás kötelezője, amíg közvetlenül be nem érsz a kereszteződésbe? Lehet, hogy akkor már késő. Itt, Miskolcon tudok egy olyan jobbos kereszteződést, ami eléggé beláthatatlan, szinte teljesen meg kell állni, akármelyik irányból jössz, hogy lásd, jön-e valaki amonnan. Az ilyeneket miért nem lehet táblával megoldani? Sokkal biztonságosabb. Valamelyiket alárendelni és kész.

nitro1 2008.06.28. 00:05:09

A helyes mondat: "Ugyanez, ha nem a szárából jövök: ha látom, hogy ha a jobb oldali szemben nem folytatódik vele szemben a bal oldalon, vagy a bal oldali vele szemben a bal oldalon, az T."

nitro1 2008.06.28. 00:06:20

Áááá, erre visszamásoltam ugyanazt, bocsi! :-D tehát: "Ugyanez, ha nem a szárából jövök: ha látom, hogy ha a jobb oldali szemben nem folytatódik vele szemben a bal oldalon, vagy a bal oldali vele szemben a jobb oldalon, az T."

maar-on 2008.06.28. 00:29:36

Elöször is tisztázzuk azt a nyilvánvaló tényt, hogy a történetben mindenki paraszt. Nincs is ezzel semmi baj, ott a román határnál ez van, azt kész.

Jut eszembe erről egy kedves történet: egyszer egy szerpentinen utaztam honfitársainkal, ott ahol már kolbászból van a kerítés. A gépjármű vzetője a hajtűkanyarokban folyamatosan indexelt. Mivel kereszteződést már napok óta nem látunk, megkérdezte az egyik utastársam, hogy ugyan már mi a faszért van ez az egész? Erre a válasz az alábbi volt: "Nálunk az Alföldön, ha már ekkorát kell kanyarodni, ott már indexelni kell." Eltartott egy darabig amíg sikerült a választ teljesen feldolgozni. Hahaha. Egyébként meg tényleg, így nyomják.

hepibipbip 2008.06.28. 00:30:00

Nos kedves Dia, most aztán kaptál hideget-meleget!

De, hogy az oktatómat idézzem: " A szabál az szabál, de a szemed az mindig az úton legyen!"

LongJohnHolmes 2008.06.28. 00:33:02

Látod Nitro, bárki bárhonnan jön, belecsavarodik a T-elágazódba:)


Amúgy szerintem Ginonál a pont:)

"Gino 2008.06.27. 19:06:00
Ez a cikk egy nagypofájú nőröl szól, aki nem bírja elviselni, hogy a falusi parasztok nem borulnek, amikor kikanyarodik a polonál picit nagyobb autójával. szép volt! "

Lovagina 2008.06.28. 04:27:42

Ennyi sötét suttyót egyrakáson már rég láttam!
Falkában nekiugranak egy nőnek, aki véletlenül figyelt a tanfolyamon és komolyan veszi az ott hallottakat.
Sajnos kishazánkra ez a jellemző újabban.Felnő egy pár nemzedék a "szabad" világban és máris ő hegyezi a piramisokat.Ez a tanárverő generáció!
Pajtások vitézkedjetek máshol, ne az utakon!
TECCIK-NEMTECCIK, SZOKJÁ VAGY SZÖKJÉÉ KELETEBBRE!!!
Kishölgynek meg annyit, hogy nem az a paraszt aki a kapát fogja, hanem kinek a szájából lóg a vége!

z 2008.06.28. 07:28:45

Nitro: És mikortól számít egy kereszteződés 2 T-nek. Ha 50 centire el vannak csúszva? 1 méter? 2? 5? 10? És ha szöget zárnak be? És ha a kereszteződés egyik ága le van zárva Behajtani tilossal? Betonkockákal? Földút?

Szóval szükség lenne egy bonyolultabb szabályozásra. És mint fönt látszik, valaki azt nem tudja megérteni, hogy a jobbról jövőnek elsőbbsége van.

z 2008.06.28. 07:35:23

Ja igen. A falusiak jogsija csak falura szól? Nem érvényes Budapesten is? De.
Gondoljátok aki azt hiszi, hogy az egyenesen menőnek elsőbbsége van, Pesten majd szabályosan megadja a jobbkezet, mert itt meg így szokás.

Kangörény 2008.06.28. 07:52:56

Hajjaj, mennyi hülye?! Aztán miből gondoljátok, hogy meg kell állni egy kereszteződésben ahhoz, hogy körülnézzek? Sok marharépa azt írta az autós muffnak, hogy "ha már megálltál körülnézni". Baszki, én sem állok meg körülnézni, csak ha muszáj.

georg 48 2008.06.28. 08:28:34

Akár hiszitek, akár nem, ez falun így működik! 12 évig éltem falun/sajnos/. Tele volt ott is jobbos utcákkal. Néha majdnem koccantam, mert szatak megadni az elsőbbséget. Ők is azt mondták, ez és ez egyenes u., amaz kanyarodik, emez rövid, stb. De-mondom én- bárki idegen idetéved nem ismerheti a helyi KRESZT, karambolozik! Mi volt erre a válasz!? Nem kell idejönni!! Akkor tudtam meg, hogy a paraszt Isten más terentménye. Vannak növények, állatok, emberek és a paraszt.

hmmm 2008.06.28. 08:28:45


A szöveg alapján persze a "Hogy merte egy nő kioktatni?!" mondatot nem a bácsi mondta, hanem sofőrünk találta ki nagy lenézésében.
Amúgy pont ez a baj, ami itt is megy, ez a kicsit idegbajos vagdalkozás. Falun - akár betartják a KRESZ-t, akár nem - általában nincs akkor forgalom, amit egy kis odafigyeléssel ne lehetne kezelni.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.28. 08:45:12

hogy mer egy nyamvadék apró vw poloval közlekedni abban a faluban, ahol a postíró a sokkal nagyobb és nyilván drágább autójával közlekedik ?! ha kedves postírónk kimegy az utcára, minimum hogy az összes övénél kisebb autós felszívódjon, mert hogy képzelik !

szóval a nő egy beképzelt csipa, Typisch, mondaná a német :/

mónár · http://molep.hu 2008.06.28. 08:47:28

Van ez az össznépi társasjáték aminek KÖZLEKEDÉS a neve. Ezt a társasjátékot is játékszbály szerint játszák aminek a neve KRESZ. Aki ezt nem tartja be az csal. Csakhogy ez itt életekbe kerülhet. Teljesen mindegy hogy a hölgy szinpatikus valakinek vagy nem, attol még neki van igaza. Lehet pampogni dinamikus vezetésről, meg szokásokról, de ha egy hozzátartozód hal meg ilyen szituban egyből másként gondolkodnátok. A lényeg az, hogy az ember azt feltételezi, hogy akinek van jogsija az ismeri a játékszbályokat. Gondolom senki sem akar közlekedési anarchiát!?

Kumulativ Torpedo 2008.06.28. 08:56:09

Szerintem nagy marhasag az egyenrangu utkeresztezodes.Sokat vezetek kulfoldon, altalaban minden keresztezodest tabla lampa v felfestes szabalyoz, tehat nincs lehetoseg arra h most kanyarodasi v jobbkez szabaly ervenyesul.Az igaz hogy Magyarorszagon eldiffundalnak a tablak gyakran, de a festek szerintem ott maradna:)

KIZS 2008.06.28. 09:10:58

A jobbkéz szabály gyakorlatilag csak itt Budapesten üzemel. Máshol az országban szinte nincs is ilyen kereszteződés vagy nem akkora a forgalom, hogy szükség lenne az alkalmazására.
Itt pesten viszont minden második utca jobbkezes. Még akkor is, ha történetesen egy négy sáv széles főútról kell megadni az elsőbbséget egy csomó 1 autó sincs széles kertvárosi kis bekötő útnak. És ha nem adod meg könyörtelenül ledarálnak. Ettől függetlenül itt sem szereti mindenki mindenhol megadni, illetve ahogy látom az emberek többsége különösen figyel arra, hogy neki megadják és különösen nem figyel arra, hogy ő megadja valakinek.

De vidéken tényleg annyira nem szokás jobbkezezni, hogy el is felejtik az emberek. Édesapámnak soha eszébe sem jut a jobbkéz szabály, mert az elmúlt 20 évben nem kellett használnia. (Oké az eszébe jut, mert figyelmeztettem rá.) Mikor feljön pestre hozzám, akkor itt lerakja a kocsit a ház előtt és BKV-zik ha kell. Tisztában van a saját korlátaival...

sfdrake 2008.06.28. 09:34:30

z

falun ugy közlekedek ahoyg megszoktam városban meg ugy ahoyg a kresz diktálja, általában is nincs belőle gond

Kangörény

azért gondoltam hoyg megáll mivel itt irta ovatosan ment mert felvan durva a falu alig lehet szétlátni a kereszteződésben továbbá, sokszor amiatt is meg kell állni mert nem lehet rendesen szétlátni házaktol sövényektől, és meg kell nézni azt is neked jobbrol jön e valaki ha már szabályos akarsz lenni, persze ezt lehet lassan csorogva is, de aki meg jön az egyenes utcán 50 el és már esetleg nem bir megállni mert te elémész féktávon belül akkor kinek van elsőbbsége ? mert hirtelen megállásra nem kényszeritheted akkor se ha neked van elsőbbséged, és ha nem jol beáthato a kereszteződés akkor nem látszik messziről ha jön valaki oldalrol, én szülőfalumban pl sok ilyen van, sarki házak teljesen a sarkon sövény és nem látom a kis utcábol érkezőt és ő se engem csak mikor már ott van a kereszteződésben

what the fuck was that shit 2008.06.28. 10:03:50

alap kiszállni és beletérdelni a nő kocsijának oldalába ha beugat anélkül hogy átgondolná kivel szórakozik.

Aneninen 2008.06.28. 10:31:35

Nem a hölggyel van itt a probléma, ad abszurdum, még csak nem is a melósokkal, hanem magával a jobbkézszabállyal. Ez ugyanis, papíron jó ötlet, a gyakorlatban viszont...

(1) Én is vidéken lakom - bár nálunk a főutak legalább védettek, a kisebb, ugyanakkor több utca forgalmát összegyűjtő utcák nem. Amin én megyek haza, a kb. 5-6 betorkolló utcából egyetlen van "lemacisajtozva". A többi hiába jobbkezes, mint ahogy mások is írták, a házaktól, sövényektől beláthatatlanok - főleg nyáron. Akkor tudod, hogy jön-e valaki, ha már beértél a kereszteződésbe, akkor meg már minek... Teljesen mindegy, mennyivel mész, ez a helyzet.

(2) A már emlegetett többsávos, semmivel sem védett utcák, főleg Budapesten, de másutt is van bőven. Jobbról bejön egy egyirányú utca, néha még be is látható. Aki azon jön, eleve megáll, mert úgysem hiszi el, hogy tényleg megkapja tőlem az elsőbbséget. Ha meg balra megy, várhat a szembesávomra (ott ugye nincs elsőbbsége), én meg arra, hogy végre elmenjen.

(2/bé) Ugyanez, csak lakó-pihenő övezetben. Jobbról egyszercsak előttem egy furgon, még szerencse, hogy tényleg 20-ról vészfékezek. Ennyi haszna legalább van a fekvőrendőröknek, azazhogy csak lenne, merthogy ő nem 20-szal jött (de nem is csak 50-nel), az is biztos.

(3) Tipikus mellékutca-szitu: furgonnal vészvillogóznak a sarkon. Megadnám én azt a jobbkezest, ha látnék tőle valamit. Bekukucskálás, de addigra már rég bent vagyok a kereszteződésben, ismét rég rossz.

(4) Ez meg a legjobb. Forgalmas utak közt balra kellene menned. Addig értem, hogy P-betű, nincs azzal semmi baj. De miért nem lehet azt a rohadt hurkot levédeni? (Még azt sem, amit külön táblán javasolnak, megnéztem!) Tipikus példa: Nagykörútról Üllőire kifelé balra, illetve Rákócziról Nagykörútra dél felé balra. Rendszeres a tumultus mindkét helyen. (Ja, az utóbbi még csak nem is jobbkezes, mert balról jön a mellékutca, viszont per direkte le van macisajtozva neki a dolog!)

geri 2008.06.28. 10:33:04

Jobbkézszabály:
EZ 1 BAROMSÁG -IDIÓTA VOLT AKI KITALÁLTA!!!!!
Baloldalon van a kormány, azaz ha nem kapja meg az elsőbséget az ütközésnél ő hal meg/sérül meg nagyobb valószínüséggel.
Balkézszabálynál mindenki a saját testi épsége érdekében megadná az elsöbséget.

-bocs a helyesirási hibákert, de most száltam ki részegen a kocsiból :-)

2008.06.28. 10:54:52

Csatlakoznék Mónárhoz! Elég érdekes itt, hogy élből az a reakciója majd' minden férfi hozzászólónak, hogy természetesen a nő a hülye, biztos földútról jön, meg szokásjog, meg a falusi birkák járnak el helyesen, hogy nem adják meg a jobbkezet, meg kint felejtett táblákról, a kresz rugalmas kezeléséről papolnak Diának. Én nem olvastam a Kresz könyvnek csak egy verzióját, nem volt külön kötet, hogy Közlekedési ismeretek vidéken, meg Járművezetés elmélete falusiaknak. Akinek megvan, legyen kedves elküldeni.
Egy balesetnél hivatkozzatok nyugodtan ezekre az érveitekre, tuti elnézőek leszenk. Mivel rávilágítottatok ismereteim hiányára, gondolom tanult jogász kollegák pontosan tudják is, hogy első körben azt vizsgálja a bíróság, hogy az al- vagy felperes nem volt-e véletlenül nő, mert innentől leegyszerűsödik a határozat meghozatala. Ha fordított helyzetben Dia azt írta volna, hogy "mit képzelnek ezek a falusi bunkók, hogy jövök az egyenesen és jobbról elém akarnak kanyarodni", mit írtatok volna??? A kresz esetleges rugalmas kezelése és nem ismerete, nem ugyanaz.
Az áruházak parkolóiban feltehetőleg azért van a jobbkézszabály, hogy ne 60-nal száguldozzanak végig az egyenes úton, gondolom vidéken is ezért hagyják meg sok helyen. Sajna le kell lassítani és benézni a jobbkezes utcákba, hogy valóban nem jön-e valaki, ha meg jön Dia, akkor neki van igaza, hogy elvárja az elsőbbséget. Diának meg üzenem, hogy le kell nyelni a békát, reménytelen küzdelem, hogy ebben az országban bárhol ne ez legyen az általános mentalitás, ami a hozzászólásokból is kiderült. Szépen letükrözte a hazai viszonyokat. Nálunk az vezet "jól", aki 3 autóval előrébb bír keveredni, mert a kanyarodó sávból bevág az egyenesen haladók elé egy lámpánál. Én is inkább élnék és vezetnék Európában és sokszor élvezem is, hogy átengedek valakit a zebrán és a mögöttem lévő prosztók meg nem értik, mi történt. Ha Svájcban bután tanakodok a járdán, hogy merre is menjek, és van 5 méteres körzetemben egy zebra, akkor megáll a főúton a forgalom, én meg inkább gyorsan átmegyek. Nálunk meg amikor Fiatalember halálragázolja Nagyit és Csecsemőt a zebrán, akkor nem is érti, hogy ő miért lenne hibás. És ez a szép,kedves tévénéző gyerekek, hogy nem is hallott a gyalogos elsőbbségéről a zebránál. ÉS ugyanebben a szellemben írtatok ti is hozzászólásokat:) Tisztelet a kivételnek.

atila 2008.06.28. 10:59:34

Szerintem ne költözz.
Inkább maradj életben, attól, hogy igazad van még simán meghalhatsz.

sznorbee 2008.06.28. 11:02:57

Jobbkéz-szabály = közlekedés kultúra!
A zebra megközelítése is hasonló téma.

A hozzászólások alapján még zavar van a fejekben!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.28. 11:10:43

Vidéken nincs jobbkéz. Szerintem ez már így marad a világ végezetéig. Nekem vidéken még sosem adtak meg jobbkezet. Amikor kikanyarodok elé (mert nekem van elsőbbségem), dudál, ha neki van elsőbbsége és megadom, néz bután, és megáll. Vidéken nincs jobbkéz. :)

atila 2008.06.28. 11:14:57

Személy szeinrt a Jászságban én a balkéz szabályt is(!) alkalmazom (lelassít, mindkét irányba benéz), ennek köszönhetem, hogy a közelmúltban nem darált le egy legalább nagykorú piros lada négy hiperpigmentált jómunkásemberrel a fedélzetén.
Ahogy elnéztem őket, ha túlélem, még mindig simán kinézett volna egy lincselés.

Rocko- 2008.06.28. 19:14:57

tök vicces, h mindig a levélíró a hülye, aztán amikor a kommentelő kerül az adott szituba, akkor mégse. :)

kekecke 2008.06.28. 19:17:35

Jajj, úgy örülök a sok okos hozzászólónak...
Én volnék a posztíró. A kicsivel nagyobb autó pusztán a méretekről szólt, amúgy egy Suzuki Ignis. Na, erre mit léptek, fikázók?!
A két gyerekből meg csak egy az enyém, a másik vendég, akire nagyon kell vigyázni.
Ez a falu pedig sajnos tele van sötét paraszttal. A falu 80% román. Éppen ezért olcsó az ingatlan...

És a KRESZ mindenhol érvényes. Falun is, városon is. Meg Romániában is, szvsz...

De gtatulálok a sok virtuálisan onanizálónak.

Igen, én egy agresszív hülyepicsa vagyok. Aki ismeri a KRESZ-t...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.28. 19:22:29

Ha annyira ismered, akkor nem pusztán a dudán fekszel, hanem csak elhárítod lehetőségeidhez mérten a balesetveszélyt. Az pedig nem úgy megy, hogy tolom elé az orrát csakazértis...

Piros ignis, mi? XD Amúgy mitől nagyobb autó az? Tök ugyanaz a kategória.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.28. 19:23:31

Egyébként igazad volt, csak a falu életére TE nem leszel befolyással, gyüttmentként.

Aqweren 2008.06.28. 20:24:40

Akkor is elég szomorú hogy a szabálytalanság mellett több érv hangzott el...:(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.28. 21:15:10

Hehe, ha egy IGNIS nagy(obb) autó, akkor én közúton ágyúnaszáddal közlekednék? Hmmm.... :D

4849653346 2008.06.28. 22:43:32

Sajnos ez van. Szokás szerint meg megszokásból vezetnek. SZÉGYEN, GYALÁZAT. Aki magára ismer, jogos közérdekből ne vezessen többet.
Olyan nincs, hogy az emberek lakókörnyezetükben meg egyéb helyen szabálytalanul, mások életét veszélyeztetve közlekednek. NINCS. Majd holnap én a szomszédokkal együtt kitalálom, hogy mivel a Nagykörúton lakunk, jogunk van leszarni a stop táblát mert csak. Kb ennyi.

Ezt a kibaszott rendelkezést kellene megtartani, ami mindenkire kötelező:
"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

Bevezető rendelkezések

A rendelet hatálya

1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
"

Ennyi. Igen, a vidéki utakat is. Igen, főként a tanyasiak által használt utakat is.

És még valami. Az, hogy egy út szélesebb mint a többi, nem jelent semmit az elsőbbségi viszonyok szempontjából. Az, hogy valaki egyenesen megy, egyenrangú esetben megintcsak nem. Az, hogy ott így szokás az az első halálos balesetig lesz, amikor majd felmentik a jobbról jövőt már elsőfokon. És az, hogy egyenesen megy a nagy forgalom és végig jobbkezesek vannak, az egyéni szociális probléma, nem jogosít önbíráskodásra, önkényes főút-delegálásra.

Hihetetlen, hogy a kommenteket elnézve sok az elborult agyú, gondolkodni képtelen szerencsétlen... soroljam?
Ezek nézzenek magukba és gondolkozzanak, hogy a jogosítványuk egy területre szól-e vagy sem. Ebből következően másoké vajon? Akkor mi a francot akar a lokális hallgatólagos egyezményével??? Hihetetlen. Többet nem ér, mint pár billentyűcsapás. Másik: balra nem nézek, nagy autóval járok. VIGYÁZZATOK! :D

Gino 2008.06.29. 10:48:29

A kresszről: költözés óta egyirányú utcán át megközelíthető parkolóban szoktam parkolni. Egyszer egy nő (nem sovinizmus, hanem tényközlés) szembe akart kimenni a parkolóból, én mutattam, hogy egyirányú, ő meg félrehúzodott és mutatta, hogy tudja. Nem álltam le ugatni vele, mert minek.
Másik: ugyanezen utca végén gyakran balra forduláskor is a jobb sávból szoktak kanyarodni. Eleinte reggelenként nyomtam a dudát, mert ha a kressz szerint kanyarodott volna, talán mellette el is tudtam volna menni jobbra, de már leszoktam róla. Mert minek.
utolsó: (néhány napja történt, muszály leírnom) kétsávos út, körforgalom elött elfogy a belső sáv. Tipikus, hogy néhányan a belsőben mennek, fékeznek, szétnéznek, indexelnek, forgalom leáll, majd sávot váltanak. Na az ilyen már messziről látszik és ilyenkor kimegyek időben a külsőbe és elhuzok. Most is ez történt, csak a szerencsétlenkedő kihagyta a fékez szétnéz indexel szakaszt, úgy gondolta, hogy neki automatikusan jár, hogy a mellette haladó mögé bemegy, mégha nincs is hely (ott én voltam). szóval mellém jött és nem tágított, aztán amikor véget ért a sávja odanéztem, hogy mi a fszt akar és látom, hogy feltekert ablakon át magyaráz: álljak félre és beszéljük meg. beveri a pofám... persze nem álltam meg, erre mögém jött majd a másik oldalon lévő buszmegálló felöl jött mellém, ahol már letekert ablakból tudta ugyanezt megismételni, meg hogy egyszer úgyis meg kell állnom és akkor ő ott lesz. Nem voltam kommunikatív kedvemben, így csak haladtam tovább a forgalommal, szétvált az utunk.
Biztos vagyok benne, hogy meggyőződése volt, hogy neki igaza van. És? Tanuljon meg sávot váltani, ne pofázzon!
Bocs ha hosszú voltam.
A cikk irónak is nyilván igaza volt a saját verziójában, de talán pofázás helyett tanulja meg, hogy nem egyedül ő közlekedik az utakon!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.06.30. 12:53:48

Komolyan nevetséges, ahogy pl. a méreteken vitakozunk. Igen, jelentem, az Ignis magasabb, és így már van értelme a nagyobbnak. Jobban ki lehet látni belőle.
A dudára meg azért feküdtem rá, mert ugyan már kint volt az orra az autómnak, de a büdös parasztja csak jött a Polo-val, hiszen az egyenes utca, mint tudjuk... Ebben csak az a szép, hogy a Mester utca jóval hosszabb, mint a Rózsás, csak sajna merőlegesen belecsatlakozik a Rózsásba. De a jobbkéz szabály ettől nem szűnik meg...
A földút-szilárd útburkolat meg nem játszik, mivel mindkettő aszfaltozott - volt a szétbarmolás előtt.

Nem igazán értem, hogy bizonyos humanoidok miért találnak orgazmus-szerű örömet a zsigerből való fikázásban... De irigylem őket!!! Bár biztos sokkal többet kell mosni így a fehérneműiket...

Én vagyok 2008.06.30. 13:07:01

Kellett neked rázni a rongyot, aranyom, és falura költözni. Ott nincs busz meg parkolási vannak viszont parasztok.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.06.30. 13:15:20

A falura költözés milyen összefüggésben is van a rongyrázással szivike?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.30. 16:25:41

Ha kinn az orra, akkor akár már ki is mehettél volna elé. Nyilván nem jött volna direkt neked, még falun sem, mert bármennyire is az ellenkezőjét hiszik, azért van szemük, na. Ha meg lemondtál akármilyen vélt/valós okból is az elsőbbségedről, akkor meg ne nyomd a dudát, hanem engedd el és menj a dolgodra. Nem hiszem, hogy 2 másodpercen múlik az élet. Így fél percig csak magyarázással töltötted az időt, de _volt-e értelme_?

V10R1C4 2008.06.30. 22:32:08

"SZÖKJÉÉ KELETEBBRE" - full igazad van, de ahogy pl pont a románokat elnézem, képesek és vezetni is megtanulnak (valóban rettenetes csúnyán és balesetveszélyesen vezetnek különben).
Más: a szokásjog ezt mondja, a KRESZ meg amazt - igazából ami a sztori bosszantó eleme, hogy az észérveknél erősebb az, hogy városi, meg, hogy nő. Holott itt a két gondolkodásmód ütközéséről van szó. Érv a KRESZ mellett: nem viccből találták ki, hogy legyen egységes. Szokásjog mellett: a faluban működik.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.07.01. 09:48:30

KuKori: feltételezem, hogy direkt vagy ennyire értetlen... Nem tudok kimenni elé, mert NEM FÉREK EL, ha a barom balkéz felől mégiscsak tolja neki tovább... Nincs hová ráfordulni, mert nekem balról egy kerítés van (a másik autó jobb oldalán), a rossz sofőr másik oldalán meg uszkve másfél méter mély vízelvezető árok. két autó nehézkesen - bár megoldható módon, de semmiképpen sem kanyarodás közben - fér el egymás mellett, ha a barom sofőr belelóg a kereszteződésbe.

NEM HISZEM EL, HOGY NEM ÉRTITEK! Remélem, hasonló helyzetbe kerülvén rögtön beugrik. Rád bízom, hogy Te melyik legyél: a szabálytalankodó, vagy a szabályt követő...

Gino 2008.07.01. 11:21:00

Értjük kekecke. Feltehetőleg igazad van, de mi a faszt akarsz. Egy piti ügyet ennyire túlreagálsz, miközben mindenkit leparasztozol.
A stílusod alapján úgy tünik, hogy a blog tetején "és éld túl a hülyéket..." levő szöveg a történeted minden résztvevőjére vonatkozik.

Gino 2008.07.01. 11:26:42

Legalább, ha verbálisan neked támadott volna a "paraszt", vagy valami hasonló, de még csak vissza sem szólt. A nő dumát is csak te ragasztottad hozzá...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása