Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Zebra többsávos úton: életveszély

2008.06.28. 08:15 :: SilentSound

Lyukrafutó puhatestűként egy kerékpárral próbált elrettentőbb lenni a száguldozó és gyalogosátkelőhelyet semmibe vevő autósok számára, de ha több a sáv, nagyobb a forgalom, akkor a sofőrök természetesnek veszik, hogy ott nem is lehet zebra, hisz szinte lehetetlenség lenne átkelni. Azért volna, aki mégis megpróbálná, ha hagynák neki.

Történt egyszer, hogy a minap eldöntöttem kipróbálom milyen biciklivel közlekedni a munkahelyemre. Mivel a város (Budapest) két egymástól elég távol eső pontjáról beszélünk, így kissé tartottam tőle, hogy hosszadalmas, unalmas és/vagy veszélyes lesz. Nos, szűk 1 óra alatt megvalósítható a dolog, 90%-ban bicikli úton (itt egy kicsit unalmas) és néha lekényszerülök az autók közé, vagy zebrán kell áthaladnom (itt viszont elég izgalmas).

Az M1-M7 bevezetőjén a Petőfi-laktanya felől érkezve, ahol a Nagyszőllősi utca is becsatlakozik, van egy lámpa nélküli..nos nevezzük gyalogátkelőnek. Odafelé reggel a 4-5. autós már lassított, a forgalom nem volt nagy így elég gyorsan átértem. Hazafelé nem ez volt a helyzet. Egészen konkrétan vártam kb 10 autót, aztán letettem az a bicaj első kerekét a zebrára, újabb pár autó és mellé léptem, ekkor a canga fele már az úton volt velem együtt. Még mindig semmi reakció az autósok részéről, közlekednek tovább mintha egy útszűkületbe jutottak volna, csak lassítani felejtenek el hozzá.

Ekkor ledöccent a hátsó kerék is és a kerékpár teljes terjedelmével a zebrára került, a felfestés kellős közepére. Nos, a következő pár autós lassítással és kikerüléssel próbálkozott. Ekkor eldurrant az agyam és elkezdtem áttolni, végre valaki megkönyörült rajtam a hozzám közelebb eső sávban és átengedett, áthaladtam, de még nem értem át a túloldalra amikor egy taxis már dudált.

Hagyjuk most a szájkarate részeket, csak gondoljunk bele hogy mennyi hírt hallottunk zebrán elütött emberekről. Én magam a mindenféle nulltolerancia és objektív felelősség nagy ellenzője vagyok (főleg utóbbié), mert ahelyett hogy olyan megoldást keresnének amivel a forgalmat gyorsítani lehet, inkább az autósokat (meg mindenki mást is) szadizzák még jobban, hiszen ez az egyszerűbb. Nem kell gondolkozni és főleg nem kerül annyi pénzbe.

Hogy külföldön mi és hogyan működik, azt hagyjuk szerintem. Mindenre és az ellenkezőjére is van példa. Hiszem, hogy szinte minden megoldás működhet, ha azt jól csinálják. Idehaza jól csinálni felejtik el az átvett külföldi példákat. A lényeg a lényeg: tegnap elgondolkoztam azért, mennyire nem szeretnék én az az ember lenni, aki elgázol valakit a zebrán, vagy máshol. Akár figyelmetlenség, akár agresszív vezetési stílus, akár rosszul megválasztott sebesség miatt. Ebben az egyben (ha innen közelítik meg a kérdést) igenis igazuk van. Belegondolni, hogy részegen ülök megbilincselve egy őrszobán, várva a vérvétel eredményét és hogy vallomást tegyek. Aztán látni minden elhaladó ábrázatán a megvetést és dühöt, amiért ittasan okoztam balesetet, gázoltam és én most itt vagyok megúsztam karcolásokkal, a másikat meg a mentő vitte el. Ezt biztos nem akarom.

Egyszóval próbáljunk kissé jobb hangulatban közlekedni, és elkerülni, hogy mi legyünk azok, akik (már ha van lelkiismeretünk) életük hátralevő részét egy tolókocsis ismeretlenre való emlékezéssel töltik el.

Ja, mielőtt kisiklik a poszt: a bringát toltam a zebrán, nem tekertem. Most, hogy kihúztam pár folyton kötözködő alak méregfogát, már megnyugodva búcsúzom.

54 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó kerékpár veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REPARATUR 2008.06.28. 08:58:45

akkor is te vagy a hibás. Vagy lámpánál menny át, vagy ne is menny át a másik oldalra. 2.

DEGEC 2008.06.28. 09:15:18

na mievanmár? cangás blog lett?

amúgy mit vártál M.o-tól??

Taurusz 2008.06.28. 09:57:32

Már pedig mondom rég óta... Egy kamra ki, gyalogos jól láthatóan kiáll a zebrára. És már mehetnek is a bírságok. Majd csak elfogy a pont a jogsin. Azért tegyük hozzá, hogy gyalogosból is van balfasz. Múlt hét vége, 50-es út, Lajosmizse. Megáll a sor mindkét oldalon, öregasszony a zebra előtt, láthatólag át akar menni. Mindenki integet neki, hogy menjen már, de ő erre integet, hogy menjenek a kocsik. Na, őt is meg kéne valahogy tudni büntetni...

Taurusz 2008.06.28. 09:59:02

Upsz, természetesen kamera, nem kamra.

biker_kolee 2008.06.28. 10:38:00

REPARATUR, te marha nagy paraszt vagy. Vagy pesti taxis.

mxplanet 2008.06.28. 11:05:51

egyébként én simán betolnám magam előtt a bringát. ha nekimegy a marha, az pár 100 ezrébe krülne

cyan 2008.06.28. 11:06:43

múltkor kölcsönkaptam egy Nissan X-trail-t. Attila úton kora reggel mentem, zebránál gyalogos (osztott zebra vagy hogy hívják) jött balról. megálltam, menjen át. nem hitt a szemének. többször megnézett, h egy ilyen böhöm jármű, ráadásul a színe is fekete, megállt neki. :))

mirges 2008.06.28. 12:09:03

A túlsó oldalra születni kell...

T 2008.06.28. 12:09:45

Taurusznak van igaza szerintem. Az a gond, hogy mindig bedobnak valamit a koztudatba (ellenorzes-hegyek, objektiv felelosseg, meg zero tolerancia) oszt nem latnam, hogy tul sok rendor ezen dologna. A kamera nagyon hamar behozza az arat..Azt, hogy hova kell kitenni, meg majd a NEP megmondja :D aztan mehet a kasza. A kulfoldi pelda is ugy volt az elejen, hogy sokszaz euro birsaggal jol fejbecsapkodtak oket. Nem hinnem, hogy az osztrakok jobb gyerekek lennenek per default..inkabb csak nem szeretnek fizetni.

candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.06.28. 12:13:22

Esetleg egy körforgalomba lenne érdemes kitenni azt a kamerát, ott is lehet látni sok érdekes dolgot, sztem még uri gellert is elbasznák, olyan szinten kell gondolatolvasónak lenni hozzá. Bár ott legalább az autósok saját falytája is veszélyben van. Biciklizés meg legdurvább városi extrémsport. Még itt nyíregyen is, pedig nyugodt város...

grigorij (törölt) 2008.06.28. 12:21:21

Szerintem sem új szabályokat kell alkotni, hanem a meglévőket betartatni! Ugyanannyi ember kell hozzá, ugyanúgy befolyik a lé!
Viszont - lehet hogy csak én érzem így - a közelmúlt tragédiáit követő "kampány" azért apró változásokat hozott! Nekem naponta 4-5 helyen kell űtmennem zebrán, utcasarkon (az oda vissz kb. 10 alkalom) és gyakorlatilag az esetek 50%-ában udvarisasan megállnak az autósok, átengednek, mosolygunk, megköszönöm... Lehet, hogy még egy hétköznapi propaganda is sokat segítene!
De hát Kondorositól mit várhatunk...

Kelekola 2008.06.28. 13:13:42

Grigorij, csatlakozom!

Betartatás? Jó lenne... de ha a drága (és néha töketlen) rendőrségünk sem hajlandó rá, akkor mit tehetünk?
Bp-en a Fogarasi úton (2x2 sáv) van egy zebra, ahol egy-két hetente villog a mentő. Múltkor betelefonáltam, hogy életveszélyes megadni is az elsőbbséget, nemhogy átmenni, hiszen ha megállok a puhatestűnek, még 16-18 (!) autó megy el mellettem 70-80-as átlaggal, a fele a kocsimra, a fele a gyalogosra feni az orrát.
A kerületi rendőr először átkapcsolt a BRFK-ra, azok meg közölték, hogy minek állítsanak ki rendőrt, mert attól, hogy 2-3 autóst megállítanak és megbírságolnak, még nem lesz jobb a helyzet. De ha nagyon bánt a dolog, hát írjak én(!) egy levelet a közlekedésbiztonsági főosztályuk mittudoménmilyen alosztályának, ahol talán tudnak vele kezdeni valamit.
Szóval ha az ezért fizetett és fenntartott rendőr nem akarja betartatni a szabályokat, akkor miért csodálkozunk azon, hogy szankció nélkülinek érzik a népek a szabálysértést?

Zonguldak 2008.06.28. 13:18:44

Néhány napja mentem át zebrán gyalogosként, az érkező autós (aki nem is jött túl gyorsan) szakszerűen kikerült, persze előttem haladt el, ahogy tilos volna... és beszólt. Most akkor még én szégyelljem magamat?

amondó (törölt) 2008.06.28. 13:21:09

Bringa helyett lehet próbálkozni téglával telepakolt babakocsival. Járdáról letol, a taxis nekimegy, oszt csodálkozhat nagyon, hogy szarrá törte az autóját egy babakocsi.

A bringával mondjuk vigyázni kell, mindig az ellenkező oldalunkon legyen, mint amerről jön az autó, hogy minket ne sodorjon el.

Lelkesen 2008.06.28. 13:22:47

A jó felvezetésből levont rossz következtetés iskolapéldája. Először is, mit értünk "külföldi példán", amit "hagyjunk is"? A civilizált, nyugati, vagy a ma is rendületlenül alkalmazott szovjet birodalmi példát a hazai rendőri "munkában"?!
"Megbilincselve" gázoló Magyarországon? Ugyan már?! Majd, ha többször ittasan, jogsi nélkül vezetett, DE NEM GÁZOLT EL SENKIT, nem okozott kárt egyetlen állampolgárnak sem, csak éppen sz@rt az ÁVH "tekintélyére", akkor jöhet a bilincs. Mint a győri orvos esetében. "...hiszen ez az egyszerűbb. Nem kell gondolkozni és főleg nem kerül annyi pénzbe." Újabb pontatlanság, nem erről van szó. Nem kell dolgozni, ez a lényeg. Hatalmat fitogtatni, autósokat megállítgatni és elsősegély dobozért büntetgetni, tekintélyt védeni, amikor kedvük szottyan, az nem munka. Az nem napi 8 órai rendszeres ténykedés, amikor mondjuk egy zebránál dekkolva lefülelnék a másokat veszélyeztető barmokat. Ez a lényeg.
Emiatt pofáznak rögtön a "törvények hiányáról", a jogszabályi szigorításról, amikor a nem létező, normális rendőri munkáról kellene beszélni.

Becher 2008.06.28. 13:25:20

Azt a zebrát ismerem, gyakorlatra kellett jaárnunk még a Földrajzi Kutatóba. 2x egy héten mentünk és mikor hazafelé tartottunk a 139-hez kellett átkommandózni. Hát nem mondom párszor rendesen anyáztuk az autósokat, pedig sose egy hanem legalább 3-4 fő próbálkozott egyszerre. De azt is pont annyira leszarták.

s.p. 2008.06.28. 13:32:47

Nem akarok belemenni a külföldi példákba, de tényleg az a helyzet, amit mások is leírtak, hogy ha elkapják az illetőt akkor nagyon keményen megbüntetik! És nagyon nagy százalékban elkapják, nem nagyon lehet bűvészkedni, hogy személyiségi jogok, meg nem én vezettem, meg nem is lehet engem lefényképezni, meg adatvédelmi biztos! Leszarják, az sokkal fontosabb az átlagembernek, hogy épségben hazaérjen ő is és a szerettei is! És ez a lényeg, aki veszélyezteti a másikat, játszik az életével, testi épségével, azt el kell kapni és példásan megbüntetni! Nem érdekel, hogy ehhez hány kamera kell, meg az lefényképez- e orrtúrás közben a kocsiban! Addig viselkednek így, amíg azt érzik az emberek, hogy egy ilyen szitut simán megúszhatnak! És az illetékesek se a mentődobozt meg izzókészletet ellenőriztessék a rendőrökkel!

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.28. 13:34:58

Ez a féltéglás babakocsi jó ötlet :). Kár hogy nem arra lakok, pedig alkalmanként egy pusztulásra itélt bringával jó lenne néhány állat autójának tükrét leverni.

Kelekola 2008.06.28. 13:43:10

Avus,

lehet, hogy a babakocsira még valamennyire vigyáznának (talán többüknek van gyereke), de az álcajármű tényleg jó gondolat. :) Én egy bicajt felszerelnék a szabályosan szállítható, maximális hosszúságú szögvassal vagy laposvassal, élével az autó felé. A kis felület meg a tehetetlenség kielégítené a kasztniban a "kés-a-vajban" követelményeket.
És ha ezt a belső sévra célozzuk, még azzal sem lehet védekezni, hogy hirtelen léptem elé, féktávon belül...
Csak utána ki véd meg az autóstól? Az utcai bunyó, a rendőr vagy a törvények?

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.28. 14:23:57

Kelekola, szervezés kérdése, nem magányos farkasként kell kimenni, hanem szervezetten. Egy rom bringa kéne csak, arra ráerősítve egy sínvas, meg annyi ember, hogy egy kétajtós szekrény ne érezze többségben magát. Egy fél szombatont megérne a dolog.

Kelekola 2008.06.28. 14:33:44

Na igen, a sínvas... :D Hatásos lenne! :D
Ha már szervezettség, lehet, hogy egy törött bengamerci még nem csinál nyarat. Mi lesz a többivel? Több bringa? Több helyszín?

rudi 2008.06.28. 14:35:57

Múltkor egy sima 1+1 sávos úton álltam meg, hogy átengedjek egy apukát a kölykével balról, egy új 5ös BMW jobbról került ki hangosan dudálva...
Mentem utána, hátha pirosat kap, és akkor elmondhatom neki, hogy két embert, köztük egy gyereket próbáltam átengdeni, amikor kikerült...

Lófő (törölt) 2008.06.28. 15:10:14

ahhoz az átjáróhoz már rég lámpát kellet volna szerelni

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.28. 15:14:44

cyan · kokereszt.blogspot.com/ 2008.06.28. 11:06:43
mert ő még nem tudta, hogy aznap nem volt még időd tankolni és csak kifogyott a takony és azért állt meg :)

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.06.28. 15:53:56

Szerintem az a gyalogátkelő már nagyon megérdemelne egy nyomógombos lámpát, ugyanis ott havonta elgázolnak valakit, aki többnyire bele is hal a találkozásba. Nem csoda, asszem ott 60-as tábla van, de az autósok többnyire 70-80 körül közlekednek, ha nincs túl nagy dugó.

T 2008.06.28. 16:11:13

Ja igen, a svajci peldat kifelejtettem. Sok helyen dobozos kamera van. Ha lefotoznak, megy a cimedre a level, amiben annyi all osszesen, hogy le lettel fotozva, fizess be X frankot gyorsan. Alatta aprobetus resz, hogy ha vitatod, keresre kikuldik a fotot is, ennek ara X+30 frank. Ennyi.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.28. 16:44:51

A németeknél gyakorlatilag a járda részeként használják a zebrát a gyalogosok. Körül sem néznek, mert _nyilvánvalóan_ meg fognak állni, hiszen meg _KELL_ állniuk. A kerékpárosok dettó, egy ember került ki kerékpárost az úton, az is én voltam. A németek csak szépen cammogtak 30-al utána, amíg le nem fordult. Zebrán simán áttekernek, nem zavartatják magukat.

Azt nem árt tudni viszont, hogy ha egy kerékpárossal/gyalogossal baleset történik, gyakorlatilag _mindig_ az autóst veszik elő! Akkor is, ha nem! Ezért piszok módon be tudják tartani a szabályokat, nem idegeskednek, zajlik az élet a megszokott nyugodt ritmusukban, semmi anyázás, mutogatás.

Ez _tapasztalat_ , nem a szomszéd haverja látott valakit, akinek az anyja hallott ilyenről.

Rocko- 2008.06.28. 19:23:37

rudi 2008.06.28. 14:35:57
ezért kell a felezőre állni. fizikailag eltorlaszolni.

Petyaaaa 2008.06.28. 19:28:32

A taxis jóhogy dudál. A kürté az egy kétállású kapcsoló, azt még tudja kezelni, de mondjuk az indexé az már háromállású, ahhoz már nincs elég agykapacitása. Nézd el neki, taxisnak született ;)

A zebra amúgy optikailag összetett jelenség. A gylogos látja, de kocsiból láthatatlan. Az a kedvencem, amikor megállok átengedni egy gyalogot, a szembesávban meg úgyanúgy mennek tovább a parasztok, mintha mi se történt volna. És akkor ez még csak egy 1+1 sávos út, egy négysávoson meg ugyanez még cifrább.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.28. 19:33:01

Olvass feljebb kicsit (kettőt asszem). Onnan a JÓ példát átmenthetnénk. Meg néhány kamerát (előre, hátra 1-1, lásd oszták autópálya minden 10. kilómétere), oszt hamar tanulna a paraszt. Nem a földművesre gondolok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.28. 19:38:13

Magyarul nem az autósokat kell megbéklyózni, hanem _minden_ közlekedő számára garantálni a továbbhaladás nagyjábóli folytonosságát. Ez a kulcsszó. (egyébként kint nem élnek vissza a jogaikkal se a gyalogok, se a bringások, mondjuk ezt is megtanulhatná a többség)

A táblák, etc. pontosan szart sem érnek, ha a rendőrség baszik betartatni (nem a melósmentes 30-ra gondolok, arra ők gondolnak) , mert inkább a felüljárókról kameráznak, hogy húúú, 156-al megy a tüköraszfalton a városon kívül a betyár ámokfutó, miközben naponta ütnek el embereket a zebrán... Pfff

Itt nem értenek a feltételek megteremtéséhez, csak a drákói szigorhoz. Ha nem vagy fejes.

Perillustris 2008.06.28. 20:55:42

Nem kell lámpa. Be kell tartatni a szabályokat, és kész. Hamar elterjed a hír.

Ha muszáj, szintbeli átkelőhely kell, ami "fekvőrendőrként" funkcionál. Igaz, ennél a kihalt éjjelen is le kell majd lassítani. De hát ha csak ebből ért a magyar...

A bringát meg jól előretartva be kell tolni, meg fognak állni. Ha nem, lesz új bicajod. Persze csak óvatosan, s ne egy bokor mögül előrelépve, hanem kizárólag jól belátható szakaszon, nappal.

A Duna Plázánál (2x3 sáv) a héten többször villogtak sárgána a lámpák, itt is kénytelen voltam eljátszani ezt minden alkalommal, mert különben ott rohadok meg, pedig mire odaértem, már min. 5-8 gyalogos és 2-3 bicajos várt a csodára.

Persze volt satufék, duda és anyázás is, de megszoktam már. Csak bárgyún mutogattam a zebrára.

4849653346 2008.06.28. 21:13:23

"Persze volt satufék, duda és anyázás is, de megszoktam már. Csak bárgyún mutogattam a zebrára."

Helyes, csak figyelj azért hátha valamelyik béna benézi fatálisan...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.28. 21:17:28

Perillustris, a bárgyú mosolyhoz egy fákkos is jó társításnak hangzik :) Sportember vagy, nem puding! :D

GiXXXer 2008.06.28. 21:42:18

Úgy egy éve történt, megálltam egy zebránál, nem is hirtelen fékezéssel, átengedem a gyalogost, erre egy taxis hátulról belém, még a szerencsétlen gyalogosnak is nekitolt, mentőt is kellett hívni hozzá.
Tehát az autósok fele leszarja a zebrát, a másik fele meg fél attól, hogy ha megáll, esetleg belecsattan a seggébe egy bambula, vagy csak majdnem, és épp egy varrottnyakútarkopasz sintér száll ki belőle, és még meg is ver, mert feltartottad vagy összetörted a kocsiját... :P

B.GY. 2008.06.28. 21:53:43

Van itthon egy régi 28-as Csepel biciklim.Azzal megyek át a zebrán,ahogy a youtubes ember.Ha nem áll meg a kocsi kibaszom elé a cangát.Aztán,ha ugat akkor a megmaradt biciklivázat a szemébe szúrom.Abból csak tanul.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.06.29. 12:49:52

Gyerekkorombol emlekszem a nyomogombos lampakra. Gomb megnyom x ido mulva gyalogosnak zold autoknak piros. Mi lett veluk?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.29. 19:48:31

Na, ez egy jó kérdés. Áldásos lehetne mostanság, amikor a túloldalra szülteni kell, amennyiben két lábon járod az utadat.

Rocko- 2008.06.29. 22:15:50

varadi.peter 2008.06.29. 12:49:52
mai napig léteznek, csak senki se hiszi el, h működnek (úgy, ahogy elvárjuk tőlük). mert valóban nem.

labi 2008.06.30. 10:43:45

A 16. kerületben nemjuteszembe milyen utcában van egy tetszetős nyomógombos-gyalogosátkelős.

Alaphelyzetben a gyalogosok lámpája nem működik (direkt) az autóknak meg sárgán villog. Így ha baromira nem jön semmi mert kicsi a forgalom, akkor a gyalogos tök szabályosan átmehet várakozás nélkül.
Ha nagy a forgalom, akkor a gyalogos gombot nyom, kis idő után autóknak bevállt pirosra, gyalogosnak zöldre, így simán átmehet.
Teccik

promontor 2008.06.30. 12:36:41

Két megjegyzés:

1) Ami a kamerát és az árát illeti, ehhez kell az objektív felelősség is: eddig is rengeteg gyorshajtót fényképeztek, aztán a tulaj nyilatkozott, hogy közeli rokon vezette...

2) A posztban eml1tett gyalogátkelőhöz szerintem is lámpa kellene, lehetne nyomógombos, de lehetne éppen összehangolni is a Fehér Ló utcánál lévő lámpával. Ráadásul a Petőfi laktanya előtt is van egy zebra, ott pontosan ugyanez a helyzet. Három lámpa az eddigi egy helyett kicsit lecsökkentené azt az eléggé őrűlt vágtatást, amit azon a szakaszon egyes autósok mővelnek.

So666 2008.06.30. 13:48:30

Na azert parhuzamos uton eleg necces atengedni a gyalogost, nem egy halalos gazolas tortent mar ugy hogy a belso savban valaki egesz egyszeruen nem veszi eszre hogy a a kulso sav all, es gyalogos jon a zebran (igen, eszre kellene vennie de ez Magyarorszag 2008!) es atzug rajta. Majdnem eloben is tanuja voltam ilyesminek, csak a gyalogos 'kozlekedesi tapasztalatan' mulott hogy nem setalt hamis biztonsagtudatban egy belso savban szaguldozo - nem, nem BMW hanem Wartburg(!) ele.
Es ha megallsz, akkor sokszor egyszeruen kikerul a mogotted jovo barom hatulrol es detto atzug a zebran; vagy 'buntetesbol' megeloz amint tud - nem, nem amint lehet es biztonsagos hanem amint tud - mert o nem akar megegyszer 20 masodpercet varni.
A fotozas jo otlet, ha komolyan gondolja valaki hogy ezt a szabalyt az autosok betartsak, akkor ezt kellene csinalnia, sokszor, rendszeresen. Ezt a csurhet ami az utakon van csak tuzzel es vassal lehet(ne) kordaban tartani.
(A csurhebe beleertem a motorosokat, bicajosokat sot a gyalogosokat is, mindegyik allatfajrol tudnek horror-sztorikat meselni - vegulis az emberek ugyanazok, csak a jarmu mas).fry4tz

B.GY. 2008.06.30. 22:11:27

Én már engedtem el úgy gyalogost(párhuzamos úton) a zebrán,hogy keresztbeálltam egy kicsit az úton.Így nem gázolták el a mellettem haladók sem.Legfeljebb anyáztak egy kicsit,de ennyit megért egy emberélet.

tehenke 2008.07.01. 11:57:59

Veszel egy régi 28-as bicajt egy sörért a kocsmában (te nem iszol) Kimégy egy ilyen zebrához. Első sáv előtt elsétálsz a bicajjal, majd a másik sávban elrongyoló autó elé kitolod a bicajt. Ha elviszi az autós, pár százezerre beperel.

Perillustris 2008.07.01. 13:19:19

Ki perel kit? Ugye a gyalogos az autost?

Kata 2008.07.01. 13:39:15

a múltkor megálltam egy gyalogkakukknak zebránál. gyalogkakukk elindult, én meg a visszapillantóból néztem, hogy a mögöttem levő suv elkezd hülyebüdöskurvázni, kivágódik, be a villamossínek közé, majd majdnem elbaszva a szerencsétlen gyalogost, átszáguld a zebrán. kívántam az illetőnek egy pár dolgot...

egyébként: reflektálva a korábbi kommentemre, hogy miért olyan büdösbunkótirpákparasztok az autósok a múzeum körúton (astoria-kálvintér, múzeum előtt 3* vertek telibe esőlével), örömmel közölhetem, hogy most legutoljára egy kedves teherautós überelte az előző hármat: reggel nyolc órakor, két kolléganőmet és engem hetvennel úgy telibevert esőlével, hogy tetőtől talpig vizesek lettünk. tök fasza végigdolgozni egy egész napot vizes ruhákban... ezúton üdvözlöm a teherautós kedves édesanyját, és kívánom, hogy az aznapi bérét költse gyógyszerre.

Anieta 2008.07.01. 13:45:46

1993-ban így ütöttek el a Vajda Péter utcai általános iskolám előtt a zebrán. Külső sávos megállt, átengedett...a belsőben közlekedő pedig természetesen nekem jött, vagyis az isitáskámnak, akkoriban oldaltáskát hordtam.. (megúsztam térdsérüléssel és agyrázkódással...csoda történt - akkor is :)Akkor még nem volt ott lámpa, csak zebra. Azt hiszem, most már van. Kamera kéne a többsávos úton lévő zebrákhoz!!!

AlexMcCormick 2008.07.01. 23:40:35

Az a zebra kész életveszély. Ha van rá lehetőség, akkor érdemes kétszáz méterrel arrébb menni, ott van egy gyalogos felüljáró. Inkább sétálok öt perccel többet, de én még szeretnék egy kicsit élni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása