Levélírónk J, azt sérelmezi levelében, hogy miért kell teletűzdelni indokolatlanul korlátozó táblákkal egy autópályát. Lehet-e úgy trükközni, hogy az emberek mindenképp belefussanak a gyorshajtás bűnébe? Az objektív felelősség rémétől vezérelve veszélyes szituációkba keveredhetünk ilyen helyeken, ha hirtelen fékezésbe kezdünk és ez sokszor sokkal kockázatosabb lehet, mint a kicsit tempósabb közlekedés.
Holnap találkozó, gyere Te is!
Előjáróban elmondanám, hogy a Fehérvár és Érd közötti 3 sávos M7-est gondoltam a legbiztonságosabb hazai autópályának. Egészen e hét elejéig.
Elmondanám magamról, hogy nap mint nap használom az M7-est, ugyanis ezen járok dolgozni. Mivel saját kocsival járok, amit nem szeretnék széjjelhajtani. Általában 120 és 130 közötti sebességet használok. Nem többet, mert akkor elszáll a fogyasztás, és nem éri meg azért az 5 percért, amit a nagyobb sebességgel nyernék.
A hét elején vettem észre, hogy a 3 sávos szakaszra kipakoltak 100-as táblákat. Nem sokat, kb. 5 párat. Azt már korábban is tudtuk, hogy városaink, mellékútjaink tele vannak felesleges sebességkorlátozó táblákkal. Eddig autópályáinkon ilyet még nem tapasztaltam. Az, hogy értelmetlenül vannak a táblák kihelyezve, arra nagyon jó bizonyíték a Vál-völgy környéke. Ott való igaz, hogy hosszú egyenes után van kanyar balra, egyben kis lejtő is - ennél "veszélyesebb" helyre az M3-ason 120-as tábla került ki. Szóval kanyar 100-assal, kanyar után feloldótábla. Egy rövid egyenes szakasz után egy kanyar jobbra, majd emelkedő következik, de mindezt már 130-as megengedettel. Ehhez tartozik még, hogy a két-sávos Székesfehérvárra tartó szakaszon nincs kitéve százas. (csakúgy mint a Siófokig tartó szakaszon sem. Nem hiszem, hogy egy 3 sávos autópálya veszélyesebb lenne, mint az ugyanakkora forgalmat áteresztő kétsávos.)
Három sávon mindenki tudja autózni a saját tempóját. Autók-buszok-kamionok békésen egymás mellett... Néha van kis bosszankodás a jobbra-tartás elmulasztása miatt, de semmi komoly. Az elmúlt napokban viszont láttam annyi veszélyes helyzetet, mint előtte (3 év alatt) sem. A százas táblához érve autók kb. fele beletapos a fékbe (nem figyelve persze, mi van a jármű mögött, vagy mellett.) A lassítók persze akadnak minden sávban, ahogy kell. Azok, akik haladnak a lendülettel; na azok aztán mennek. Ott nem számít jobbra tartás, jobbról előzés, sebességkorlátozás, semmi. Elkezdenek villogni a fényszórók, anyázni a szájak, és vadul manőverezni az autók. Mindez persze egy varázsütésre, a százashoz érve.
Nem tudom, miért nem gondolták át mindezt azok, akik erről tehetnek. Mert vannak, akiket megijesztettek az "objektív felelősség" maszlaggal. Azok a százas tábla láttán nem leveszik a lábukat a gázról, hanem beletaposnak a fékbe. Nem tudom, forgalomtechnikai okok igazolják-e a százasok jogosságát, (egyébként azért nem hiszem, mert kb. 3 havonta van ezen a szakaszon baleset, akkor is csak max. defekt miatt.) Talán a pálya melletti önkormányzatok/rendőrségek akarnak bírságolni ezerrel? vagyis csak százzal?
Egyszóval óvatosan vezessetek, mert olyan veszély fenyeget, amire egyébként az ember nem számít normál haladás mellett. Javaslom leszedni a táblákat! Másik opció lehet, kitenni végig a százast, de egyben leszedni az autópálya táblákat és ingyenessé nyilvánítani.
Secnir 2008.07.04. 13:34:16
azért rakták ki, hogy nehogy hamarabb ürüljön ki a város? bah.
goes 2008.07.04. 13:44:09
Sok a baromarcú arrafelé, kell a 100-as tábla a bevezetőre. Meg kedves hölgyek is haladnak a matízzal a Tesco/Auchan áruházakba a belső sávban 70-nel.
ColT 2008.07.04. 13:45:04
Engem nem ijesztettek meg mert betartom a sebességeket :) Másrészt, megijesztés? Nem mindenki tud zsebből kifizetni 300e-t hogy siethessen. Na meg büntetőpontok.
Az ingyenes autópálya viszont kéne :) Vagy OK, legyen fizetős, de akkor a benzinben levő útadó is legyen kevesebb! Az autópálya is a mi adónkból épült, szal nehogy már 2-3x fizessünk érte.
proteam 2008.07.04. 13:50:26
De legalábbis nyáron teljesen elvesztik létjogosultságukat.
Mert ugye ugyanaz a 100-as tábla virít ott mondjuk télen is és akkor még elfogadható a "kanyarban". De nyugyanaz van nyáron is és... nem igazán egyformák a körülmények a két évszakban.
Nem lehetne ezeket megoldani valami időjárásra/útviszonyra vonatkozó kiegészítő táblával?
Ehhez már ész kellene?
Valaki világosítson már fel miért nem lehetséges ez szinte egész Magyarországon!
ColT 2008.07.04. 13:54:09
ruler 2008.07.04. 14:00:12
proteam 2008.07.04. 14:08:30
A kérdésem még áll.
Mi van a verőfényes napfényben?
nap 2008.07.04. 14:16:33
ruler 2008.07.04. 14:36:13
ruler
A kérdésem még áll.
Mi van a verőfényes napfényben?
Ha arra jársz gyér forgalomban, a hosszanti bordán 130 körül finoman rángass egyet a kormányon (mintha hirtelen kerülnél egy balf@szt). A többi helyen csak gyengül a tapadás - emlékezz, itt a virligumira méretezik a sebességet, annál meg ennyi is számít. És akkor nem beszéltünk még az eco-világ tükörradiálos tuningverdáiról, amik fergeteges íven vetődhetnének az árokba.
Persze jó gumival és jó autóval lehet menni rendes tempóban is, csak nálunk nem az átlagra méreteznek, hanem a legxarabbra.
proteam 2008.07.04. 14:40:21
Akkor fogalmazzuk át...
A maradék 54356854db táblás helyre még áll a kérdésem.
Moslékos 2008.07.04. 14:48:51
A táblák tényleg feleslegesek egyébként, ez nem vitás. Van viszont egy dolog: kitettek mellé kiegészítő táblákat is, amiken szép felhőszakadás, meg csúszkáló autó van. A dolog szépséghibája, hogy a "kiegészítő" táblák nem annak minősülnek aminek az autósok nagy része gondolja őket, hanem állandó a hatályuk, mert hibásan helyezték ki őket, lehet nem véletlenül! Ha csak kiegészítésre szolgálnának, akkor kizárólag eső esetén lenne kötelező betartani a 100-as korlátot, így viszont mindig...
Sergei 2008.07.04. 14:51:13
Régen 60 volt a megengedett városban semmi baj nem is volt vele. Most jóval több az autó és 50. Véletlenül se haladjunk.
M7 tényleg tele felesleges 100as táblával, sose tartottam be, sose büntettek meg. Hidról néha mérnek - persze csak nyári szezonba - de a 130as heylen általában. Ennyi korrektség csak szorult beléjük.
Igazán katasztrófális az M0. Arról lehetne külön postot irni.
proteam 2008.07.04. 14:56:15
"hibásan helyezték ki őket,"..."így viszont mindig..."
Nekünk akik nem járunk arra kifejtenéd, hogy ez mit takar? Hogy van hibásan felrakva?
georg 48 2008.07.04. 15:03:09
en 2008.07.04. 15:06:20
Értetlenkedő 2008.07.04. 15:11:00
Hát miért képtelenek úgy dolgozni, hogy 10 évig ne kelljen hozzányúlni?
Kínában pl nem kell évente felújítani, mert egyszer kellett, erre családostul-rokonostul kivégezték a kivitelezőket. Itt is így kéne...
(UL.)
smfh 2008.07.04. 15:11:07
Ott voltak a felhő-eső szimbólum felett!!!!!
Ne akarjál már okoskodni, én is észrevettem, hogy szétszedték, csak lusta voltam megírni.
Fue · http://www.english-hungarian.com 2008.07.04. 15:14:27
Változott a helyzet, most már sima 100-as táblák vannak, minden egyéb nélkül.
Én nem bánom a korlátozást, lassítok egy kicsit, nem azon az öt percen múlik a világ. Bárcsak ez lenne a legnagyobb bajunk!
Teknős 2008.07.04. 15:26:03
Nem az utakat csinálják meg rendesen, hanem telepakolnak mindent táblákkal. Sokkal hamarabb bejön az áruk. Ne feledjétek, elvben már bárki mérhet sebességet! Mi lenne szegény államkincstárral, ha nem lennének táblák?
Ráadás, újabban annyira be vannak szarva egyesek a büntetéstől, hogy akár 30-40 km/h-val is lassabban mennek a megengedettnél. Ez pedig veszélyes és lehetetlenné teszi a közlekedést. De hát nem ez a lényeg...
Moslékos 2008.07.04. 15:27:13
és
smfh: Kutya valaga :)
A kiegészítő táblának alul kell lennie, ahogy írod.
De itt, legalábbis régebben a 100-as tábla volt alul, a többi (eső, csúszkálás) felül! Így nem azt jelenti, hogy "eső esetén 100 a megengedett" hanem "vigyázz, eső- és csúszásveszély, lassíts!".
Ráadásul amit ruler írt, hogy a bemart aszfalt miatt van korlátozás még elfogadható lenne, de az "új" Zamárdi-Balatonfenyves közötti részen - szintén csak visszafelé - van 8-10 ugyanilyen szintén kanyarban, de sehol nincs sebességkorlátozás...
no mail, no problem 2008.07.04. 15:29:03
porthosz 2008.07.04. 15:29:51
Megy ugye a két sávos autót kifelé, majd egyszercsak tábla mutatja hogy a belső sáv el fog tünni és csak a külső sáv megy tovább. Mindez a körforgalom előtt 1 km-rel. Erre mindenk (aki még nem járt ott) nagy hévvel kihúz a külső sávban mert ugye meg fog szünni a sávja. A külső sávban viszont kurva nagy dugó van mert megfogja az 1 km-re lévő lámpás keresztőzéds és ez a sáv megy tovább egyenesen igy ezen lényegesen nagyobb a forgalom.
Nos miután autosunk (aki egyébként le akar fordulni gyömrő felé) cammogott 5-600 métert a külsőben, meglepően fogja tapasztalni hogy a belső sáv egyáltalán nem fogyott el, hanem egy 4 méteres szakason be van "csikozva" tehát fehér festékkel becsikozták mintha meghosszabitott járdasziget lenne, majd 2 méter után a tábla mutatja hogy ismét két sáv van...
És most már besorolhat a belső sávba és mehet további 400 métert a kereszteződésig...
Én még csak 3-4 hónapja járok arra, de ez azóta is igy van...
Tehát a tábla nemcsak hogy indokolatlan, de balesetveszélyes is
porthosz 2008.07.04. 15:32:25
benkoo 2008.07.04. 15:36:04
io79 2008.07.04. 15:40:31
De Fehérvár és Velence között, na meg a postban említett Váli részen az agyamat eldobom én is a 100-as táblák miatt. Főleg, hogy szemben ugyanott semmi korlátozás nincs. Egyszerű lehúzás akar lennihavonta egyszer kitesznek egy trafit, hogy lehúzzák azt, aki 125-tel "száguld" az üres autópályán, száraz, napos időben, egyenes - vagy nagyon enyhén íves - vonalban.
Röviden: k... a...t annak, aki kitalálta, hogy oda kell tenni azokat a táblákat, de leginkább kívánom neki, hogy a munkája miatt minden nap ott kelljen autóznia
Sabbito 2008.07.04. 15:44:04
Lényeg a pozitív szemlélet,jó hétvégét mindenkinek!!!
u.i.:tud valaki eladó táblagyárat OLCSÓN? ;)
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.07.04. 15:45:55
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.07.04. 15:51:03
De van egy olyan megoldás is (tudom, ez magyar ember számára gyakorlatilag elképzelhetetlen), hogy betartjuk a szabályokat, még akkor is, ha konkrétan egy adott szabállyal nem értünk egyet, vagy nem látjuk az értelmét.
De mivel nálunk nagyon sok überokos, aki mindig mindent jobban tud, ők mindig az adott hangulatukhoz megfelelően tartják be vagy szegik meg a szabályokat. És ugyan van olyan eset, mikor tényleg egy értelmetlen szabályt szegnek meg, csak éppen ez a magatartás teljesen kiszámíthatatlanná teszi őket, mert honnan tudjam, hogy mi az, amit be fog tartani, és mi az, amit ő értelmetlennek gondol és felülbírál?
Van egy helyzet, sajnos sok a hülye korlátozás. De ezen mennyivel segítünk azzal, hogy ha egyesek kényük-kedvük szerint átértelmeznek minden szabályt? Attól, hogy az autósok egy része betartja, mások meg notóriusan megszegik, majd javul valamit a helyzet? Szerintem csak romlik...
Inkább valami érdekképviselet kéne, ami nagyszámú autós támogatóval a háta mögött fel tudnak lépni az ostoba szabályok ellen, de ennek meg csak akkor lenne bármi értelme, hogyha közben a támogatók nem rendszeres szabályszegők lennének...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.07.04. 15:53:39
Az út egyik oldalán végig 60-as korlátozás van érvényben, a másikon ezt feloldja egy bekötőút kereszteződése.
Akkor most mi van? Az egyik oldalon biztonságos a 90, a másikon meg csak a 60? Hogy van ez?
Visimalac 2008.07.04. 15:59:40
Nemetorszagban pl autopalyacsomopontoknal esoben sokszor latni az lcd-n 60-as korlatozast is, altalaban mindenki be is tartja, szaraz idoben meg altalaban 100 vagy 120, nincs is ezzel semmi gond. sokkal egyszerubb es biztonsagosabb a palyara felhajtonak savvaltassal helyet csinalni, ha nem 200-zal megy a belso sav.
porthosz 2008.07.04. 16:00:28
ha 100 szabályból 90 teljesen baromság, akkor talán először normális szabályokat kellene hozni és utánna behajtani az az autosokon.
Nyugat europában azért könnyü betartani a szabályokat mert 100 szabályból 99 logikus indokolt és értelmes és ezt az autosok is tudjak, aki meg nem tartja be azt jól megvágják.
De ugye ez magyarország itt a politikusok fülébe csak annyi jut el hogy "... jól megvágják" az előtte lévő rész már nem.
Rocko- 2008.07.04. 16:08:37
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.07.04. 16:15:21
Ha már itt tartunk, te honnan tudod, hogy 100-ból 90 baromság? Ismered minden egyes ilyen szabályozott hely baleseti veszélyeit, az út sajátosságait?
Mi alapján vagy szakértője a témának? Mert akárki mondhatja valamire, hogy ez szar, de nem árt, ha minden körülményre teikntettel lévő érvrendszerrel alá is támasztja.
Csak éppen nálunk fikázni mindenki tud, de felelősségel másokra tekintettel gondolkodni már kevésbé...
EBEUSS (törölt) 2008.07.04. 16:23:15
Erre itthon meg ez a post várt. :) Ma is mértek egy felüljáróról, de rendesek voltak mert 130-as szakaszon. Legalábbis REMÉLEM! :)
Random_ 2008.07.04. 16:27:02
Ismerem a helyet és tényleg elég hülyeség. Nagyon balesetveszélyes hely mert sokan rutinból áthajtanak a felfestésen. Nos ha ilyenkor másvalaki meg a szélsőből behúzódna akkor jönne a baj.
lyukrafutó 2008.07.04. 16:36:32
már bocs, de táblától függetlenül én a legkülső sávban csak buszokat és kamionokat látok, még akkor is ha tök üres az egész, mindig 2 sávot kell váltanom, h a külsőből megelőzzek egy középsőben haladó autót
nonszensz
és még én érzem magam birkának h próbálok szabályosan közlekedni
2008.07.04. 16:39:34
Tegyük ki az értelmetlen táblákat, úgyse tartják be. Vétkessé, tehát büntethetővé válik a sok rohadt gazdag autós.
Drága, szép országom!
tábla 2008.07.04. 16:41:09
Szóval rakhatnák alá, meg fölé is a csúszós út, meg eső bizbaszokat, az bizony így is úgy is 100-as korlátozás lenne.
És mivel tojtak ezen törekvéseiket a KRESZ-ben is megjeleníteni (már ha az volt a cél, hogy esőben menjünk 100-al adott szakaszon), ezért nyugodtan büntethetnek és büntetnek is szépen ilyen tábláknál már évek óta.
Ismerősömet is vágták meg M3-on hasonló táblakomplexum után (ott asszem épp fordítottja dívott akkoriban, mint az M7-esen, vagyis csúszósút alatt 100). Hosszas levelezgetés után mérsékelték kicsit a büntetést, mert asszem 133-al kapták le száraz időben.
sleepy 2008.07.04. 16:47:46
a bena vezetok miatt meg szazas tabla nelkul is bele tudsz szaladni egy jo kis crashbe
Rocko- 2008.07.04. 16:54:20
az bach. :D
georg 48 2008.07.04. 15:03:09
ha sok lenne raktáron, akkor 30-as lenne kint. :D
fülce 2008.07.04. 17:00:04
Röviden: haladnál, de szabályosan nem engedik, mert vki b***ta rendesen elvégezni a feladatát, amire igen sok adóforintot költöttünk.
HaHaHapci 2008.07.04. 17:18:56
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.07.04. 17:29:26
Tudod sok esetben kikerült kép, hogy az aztán biztos indokolatlan tábla, mondjunk rá valamit, gondolkodom, de nincs biztos info, nem járok arra...
"X ideje felmarták az utat"
Ja kérem, nincs kopóréteg, nem olyan módon viselkedik, ha sokan járnak arra, nagy a terhelés mindenkinek drága. Tudja ő, csak nem akarja tudni.
Kérdez pedig tudja a választ, de kötözködni akar. Szemtelenkedik, mindenkinek beszól újságírótól a hozzászólóig egyik-másik díszpéldány, mert azt hiszi ő a szabályok felett áll.
Érdekes, at is megmondták, az objektív felelősségnek az lesz a hátránya, hogy senkitől nem veszik el a jogosítványt... Aki ellentmondott az hülye volt.
Azóta sem látom őket elnézést kérni, hogy jééé, tényleg a másiknak volt igaza, mert valóban elég sok jogsit gyűjtött be a hatóság.
storyline :) 2008.07.04. 17:32:12
Sőt, a kurva bogarakat is hajtsák le róla, mert nem lehet, hogy autópályázás után mindig mosatni kell az autót, vagyis fizetni negyedszer is!
AP (törölt) 2008.07.04. 17:35:09
Egy kis pöttöm százas táblától akadtatok így fel, ami az autópályán trónol?
Hát mi sem természetesebb ennél: amikor a méregdrágán összemutyizott autópályán a méregdrága matrica megvétele után a méregdrágán megvett autójában a méregdrága benzint elégetve a polgár menne le (a méregdrága) Balatonra, teszemazt, akkor jól lekorlátozzuk. Hát nehogymár haladni tudjon az autóval! Mit képzel! Hol él ez!
Hallatlan..
:P
ipiapacs 2008.07.04. 17:36:00
A zéró tolerancia a nagyfejű beképzelt hatóság munkájára is kellene, hogy vonatkozzon, hogy
b@szódnának meg!!!
Gabbye 2008.07.04. 17:37:37
Sergei 2008.07.04. 17:41:28
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.07.04. 17:47:20
Mondjuk jó kérdés inkább az, hogy az a kereszteződés mi a faszért nem felüljárós inkább, vagy alul, vagy körforg. vagy átteleportálós, bármi jobb ennél. A sok megoldás közül a legolcsóbb, de egyben legveszélyesebb és leglassabb megoldást sikerült a helyi önkormányzatoknak választania.
porthosz 2008.07.04. 17:50:09
Porthosz, ja, és ha az emberek 90% azt mondja, hogy nem kéne adót fizetni, akkor meg kell szüntetni, igaz? :)
Ha már itt tartunk, te honnan tudod, hogy 100-ból 90 baromság? Ismered minden egyes ilyen szabályozott hely baleseti veszélyeit, az út sajátosságait?
Mi alapján vagy szakértője a témának? Mert akárki mondhatja valamire, hogy ez szar, de nem árt, ha minden körülményre teikntettel lévő érvrendszerrel alá is támasztja.
Csak éppen nálunk fikázni mindenki tud, de felelősségel másokra tekintettel gondolkodni már kevésbé... "
Mond neked valamit az a mondás hogy ahhoz hogy megmondjam hogy el lett b@szva a kaja még nem kell szakácsnak lennem?
Nem tudom milyen szakértőnek kell lennem és hány diplomámnak ahhoz hogy "szakértően" nyilatkozzak arról hogy nálunk fél éve volt egy útfelujitás, amikor is kitették a 30as táblát majd a munkálatok véget értek a tábla meg még mindig ott van...
Most szerinted annak a megállapitásához hogy az egy "kinnfelejtett" tábla minimum épitészmérnöknek kell lenni?
És ha olvasgatod ezt a forumot rendszeresen akkor láthatod hogy "kinnfelejtett" táblák ezrei vannak az utakon. És kérdem én, kinek a felelősége ezeknek az összeszedése? Mert én nem látom a felelőst, csak a rendőrt mögötte aki birságol...
Az adórendszert pedig nagyon jól irod, el kéne törölni a jelenlegit a p.csába és alkotni egy normális újat. Ehhez sem kell 3 diploma, bárki megállapithatja hogy ma 1 millió ember fizet jövedelmadót magyarországon és ők tartanak el 9 millió másikat... De ami mégdurvább hogy ma van magyarországon kb 3.6 millió munkaképes lakos, ebből ~800 ezer rokkantnyugdijas (a 2. vh után nem volt ennyi...) ~ 800 ezer kisebbségi segélyen élő (és mint megtudtuk a segély alanyi jogon jár, a munka viszont alkotmányellenes...), 600 ezer közszolga és kb ~ 400 ezer minimálbéres....
Én viszont a maradék 1 millióba tartozok, igy a teljes jövedelmem kb. 70% adó és csak a maradék 30%ot kapom meg...
Azt hiszem hogy nem kell 3 diploma annak a megállapitásához hogy ez igy nagyon nincs rendben.
EZMIEZ??? 2008.07.04. 17:52:09
AP (törölt) 2008.07.04. 17:53:32
Szárazban és vízen egyaránt.
porthosz 2008.07.04. 17:55:16
értem én de a megoldás kifejezetten balesetveszélyes. Ugyebár mennyibe tellet volna kitáblázni hogy a belső sáv elkanyarodik a külső meg nem, és két rendőrt odaállitani két hétig és mindenkit megbüntet aki a belsőből akar átsorolni a külsőbe a kereszteződés előtt 5 méterrel. csak hát ugye ehhez dolgozni kell...
Arról meg nem beszélve hogy hány olyan többsávos ut van az országban (vagy csak akár budapesten) ahol az egyik sáv erre megy a másik meg arra és mégsem találkoztam ilyen eszement megoldással sehol sem...
Ez a baj a rendőrséggel is, hogy arra nincs kapacitás hogy kiálljanak egy forgalmas kereszteződésbe és a szabálytalan autosokat már vegyék is ki a forgalomból, de arra bezzeg van hogy az utolsó kivezető 500 méteren legyen trafipax...
Motorné Kuplung Jolán 2008.07.04. 17:56:03
"Érdekes, at is megmondták, az objektív felelősségnek az lesz a hátránya, hogy senkitől nem veszik el a jogosítványt... Aki ellentmondott az hülye volt.
Azóta sem látom őket elnézést kérni, hogy jééé, tényleg a másiknak volt igaza, mert valóban elég sok jogsit gyűjtött be a hatóság. "
A kettőnek semmi köze egymáshoz, gyorshajtásért ma sem kerül több engedély a levesbe. Most is ráírhatja a papírra valaki, hogy nem ő vezetett, a különbség az, hogy a manit minden esetben bahajthatják most már, de pontot nem tudnak osztani ( és jogsit elvenni) csak, ha a helyszínen megállítják, és egyértelmű a szabálysértő. Ha a rendőr arra van beállítva, hogy egységnyi idő alatt minnél több delikvenst vegyen fel, és nem arra, hogy a kirívó eseteket kiemelje, akkor semmi nem változik a morálon.
A sok jogsielvétel azért van, mert rááltak a piálósokra, és már kis mennyiség esetén is helyszínen bevonják. Hozzáteszem a kocsi benzinnel megy, nem jogsival...
Kopi3.14 2008.07.04. 17:59:57
Idoszakos tablakat lehetne otthon is hasznalni, es nem csak idoponti korlatozassal, amivel eloszeretettel operalnak a nemetajku orszagokban.
biohouse 2008.07.04. 18:00:39
Viszont, ha esőben csúszásveszély van, akkor erre is figyelmeztetni kéne. Pl esőben villogó sárga lámpa + sebességkorlátozás ledekkel.
ESOX 2008.07.04. 18:02:37
De azt magyarázza meg valaki, hogy a viadukttól mindkét irányban miért tart még kilométereken keresztül a korlátozás, pláne ha már elhagytad a hidat. A legjobb, hogy Kanizsa felé a földvári leágazás után még egyszer kiteszik a 110-es táblát, hogy aztán kb. 40!!! méter után feloldhassák ! Nekem nem tűnik fel, hogy ez a 40 méter mitől olyan veszélyes....
o_O 2008.07.04. 18:02:41
ESOX 2008.07.04. 18:34:57
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.07.04. 20:26:10
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.07.04. 20:28:56
Secnir 2008.07.04. 20:32:47
Meg tudná nekem magyarázni valaki, hogy a Ferihegyi reptérhez menő elkerülőút mi a büdös isten valagáért csúszik annyira?
Szárazban és vízen egyaránt."
mer' szarok a gumijaid :-)
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.07.04. 20:33:12
Én mint útépítő laboráns (jelenleg az M6-ost építjük nagy erőkkel:) ) azt mondom azért mert szar az aszfalt. Túl sok benne a bitumen vagy túl tömörre lett hengerelve és nem tud beleszivárogni a víz, hogy elvezesse. Talán még az is lehet, hogy nincs benne elég apró kavics (vagy sokat hengerelték és belenyomódott mind) és sima lett a felület. Ezt látatlanban nem tudom megmondani.
Rocko- 2008.07.04. 22:08:28
"Idoszakos tablakat lehetne otthon is hasznalni"
hjah, mint a 67-es villamos, ami 10 éve _szünetel_.
Szmeby 2008.07.04. 22:10:14
Ugye tudjátok, hogy a sebességkorlátozó táblákra nem létezik kiegészítő tábla? Megállni tiloshoz, csúszós úthoz, stb használhatnak kiegészítőt, de ha 100-as táblát látsz, akkor teljesen mindegy milyen kiegészítő táblát raktak alá, mivel az nem befolyásolja. Télen, nyáron, esőben, kánikulában, tornádó közepén is 100 a megengedett legnagyobb sebesség függetlenül attól, hogy milyen egyéb móricka ábrát pingáltak mellé, alá, fölé.
Sajnos. Pedig régen én is azt hittem, hogy az csak esőben... mert teljesen jogikus lenne. De a hát a hülye jogászok hülye törvényeket tudnak kreálni.
Ugyan nem szálltam ki, hogy az aszfalt minőségét megvizsgáljam, de szerintem semmilyen látható körülmény nem indokolja a lassítást. Van egy minimális lejtése az útnak, és enyhén balra tart. Még így is belátható 1-2 km-re.
Szmeby 2008.07.04. 22:14:56
cso zsi 2008.07.04. 23:26:56
www.gettingaroundgermany.info/g_imgs/z1052_36.gif
"A sebességkorlátozás csak akkor érvényes, ha nedves az út"
Ugyanez köddel is van.
Németországban.
4849653346 2008.07.04. 23:42:28
Cooper Ügynök · http://vilagmegvaltogondolatok.hu 2008.07.05. 12:20:06
Kalapos-Skodás 2008.07.07. 09:19:54
Üllői út, belső része 60-as, külső meg 50es. Miért? Külső részén még haladni is lehet, beljebb meg igen csak erős a forgalom kb 40et lehet autózni és akkor jó voltál."
Ez így, ebben a formában nem igaz. A városhatártól a Kőér utcáig 50-es, onnan a Vágóhíd utcáig 60-as, majd ismét 50-es, sőt, mintha a végén lenne egy 30 a névtelen összekötő utca miatt. A 60 azért lehet kint, mert ott elég szélesek a sávok, nincs nagyon ökörpisilés (ld. elszúrt felfestés a Margó Tivadar utca után, kifelé, a Lakatos utca előtt), illetve van 3 sáv, meg széles járda. Itt a sebesség 60 km/h-ra megemelhető.
"Régen 60 volt a megengedett városban semmi baj nem is volt vele. Most jóval több az autó és 50. Véletlenül se haladjunk."
A közutak áteresztő képessége kb. 30 km/h-nál a legnagyobb. Az 50 km/h sebesség esetén sokkal könnyebb megállni a zebránál, illetve sokkal könnyebb besorolni/bekanyarodni. Amíg kevés a gépkocsi nem gond a lukakat kivárni, de amint elég sok lesz az autó, probléma.
labi 2008.07.07. 13:33:18
Ha valaki mostanában jár a XV. kerületben a Szerencs és az Eötvös kereszteződésében, a piros lámpánal állva elgondolkozhat azon, hogy mi a redvás balheréért van ott lámpa, ilyen gyér forgalom mellett, máshol bezzeg mackósajtosnak vagy akár egyenrangónak is elmenne.
Nos, én ott nőttem fel, mellette 50 méterrel. Miután leaszfaltozták az utat, egyenrangú lett a kereszteződés. Onnantól kezdve naponta-kétnaponta a környéknek a balesetnézés volt a kedvelt programja. Nyííííííík-csatt és "anyúúú mehetünk megnézni a balesetet?". (ha bement a kocsi a sarki házba az még izgalmasabb program volt)
Egy idő (sok idő) után az Eötvös védett lett egy mackósajtal (asszem akkortájt, amikor át lett téve a 70-es busz vonala az Eötvösbe). Eg kicsivel jobb lett a helyzet, (a jobbat úgy kell érteni, hogy már csak heti egy-két baleset).
Sokkal utána kapott egy stoptáblát a kereszteződés, az még javitott a helyzeten, (akkor már nem laktam ott, de anyámhoz menet már nem láttam mindíg üvegcserepeket).
Nem is olyan régen (pár éve talán) végül kapott a kereszteződés lámpát, amit én örömmel üdvözöltem.
Persze amikor a haverommal mentünk arrafelé és éppen szűkös volt az idő, akkor ő nagyon puffogott, hogy mi a ráknak kell a pirosban állnia, amikor alig jön valaki, hülye, 90%-ban értelmetlen jelzések ésatöbbi...
Hát ennyit az ilyen "értelmetlenségekről".
Természetesen olyan is akad, de nem feltétlenül az, csak azért mert nem jövünk rá elsőre, hogy mi az oka.
Még akkor sem, ha két okostojás mondogatja ezt egy reggeli rádióműsorban. :)
toodark 2008.07.07. 23:08:11
Elvileg a táblákat azért teszik ki, hogy levegyék a felelősséget magukról, de ha szabályosan megyek és mégis elszállok (mert pl. lefagyott az egész kanyar az ónos esőtől), akkor is én leszek a felelős, mert rosszul választottam meg a sebességet.
Szvsz a lakott területen kívüli, átlagosnál erősebb kanyarban elegendő lenne csak egy "ajánlott legnagyobb sebesség" táblát kirakni. Ezután mindenki tudná, hogy az adott járművel, adott útviszonyok mellet kb mennyit engedhet még meg magának. Ha többel megy és elszáll, az az ő felelőssége. Nálunk ilyen tábla nincs, Szlovákiában viszont úgy láttam igen.
B.GY. 2008.07.07. 23:36:51