Roland alábbi sztorijában az útterelőket hiányolta, mikor hazafelé tartva mindegyik úton "falba" ütközött és még a frissen beüzemelt navija is cserben hagyta.
Rendszeresen olvasom az oldalt, és gondoltam közlöm másokkal is a történteket.
(a kép csak illusztráció)Pénteken mentünk Bajára. Vasárnap már jöttünk is haza, Békéscsabára, amikor történt az eset, kb. 17:00 körül. Hódmezővásárhelyig minden rendben volt. Az első lámpánál balra, át a vasúton, majd ahogy visz az út, jobbra. A mellettem ülőtől hallom, hogy a következőnél forduljak balra. Gyanús volt, mert már messziről lehetett látni a piros-nyilas hosszú táblát. Ahogy közeledtem, világossá vált, hogy mi itt nem fogunk elmenni, mert teljesen le van zárva.
Akkor vissza a lámpás kereszteződéshez, ahol tovább mentem a Szegedi úton. Megint lefordultam, és ugyan az a kép fogadott. Hát ez nem igaz, hogy össze-vissza szivatják már az embert! Megint vissza a lámpához, ahol állt egy rendőr. Megkérdeztük, hogy most merre menjünk? A válasz: "fogalma sincs". Király. Azért annyi tanácsot adott, hogy ahol először próbálkoztunk, arra lesznek kollegái, hátha tudnak segíteni. Ok, go. Ekkor már a fönti táblák félig-meddig le voltak takarva valami fekete zacskóval. Utána már meg is láttuk jobb oldalt a zsarukocsit, szépen az árnyékba behúzódva, a légkondit húzatva. Sokra nem számítottunk tőlük, úgyhogy inkább előbb lementünk egy másik úton, hátha. Szerencsére ott már szabad pálya volt.
Nem egy nagy történet, de szánalmas, hogy egy rohadt útterelőt sem tudnak kihelyezni. Gondolják, hogy majd rájön a paraszt merre menjen. Különben ezt nem úgy kéne, hogy először kirakják a táblákat, hogy készül vmi (asszem körforgalom volt), és hogy pl. a Békéscsaba táblát ideiglenesen kirakni egy-két helyen. Az irónia az egészben, hogy pont aznap raktuk fel a GPS- navigátort, ami rendesen csődöt mondott.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.07. 10:39:04
szóval ne a GPS-t szidd... ja és ne GPS-ből vezess. szerintem egy hódmezővársárhely méretű városban nem hiszem hogy ertek alatti zergebaszta utakon kell kikecmeregni a békéscsabai útra. bemész a főúton, jobb esetben le sem kell térned. vagy ha igen akkor nagy táblákkal jelezni fogják. ilyenkor szarjál rá hogy mit mutat a GPS
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.07. 10:44:03
Zogre 2008.07.07. 10:59:22
szivacs 2008.07.07. 10:59:23
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.07. 11:15:53
yooccoo 2008.07.07. 11:50:00
szegedről jövet jobbra kanyarban a strand után balra 45-ös(szentes), tovább egyenesen haladva, majd a lámpánál balra 47-es(orosháza)
onnantól kezdve csak egyenesen kell menni, követve az utat
ChPh 2008.07.07. 11:50:58
Egy haverom gps-e egy kb. 250km-es utat betervezett 1100-ra :D
Mellesleg, ha valami nincs jól kitáblázva, akkor mindegy mid van...
yooccoo 2008.07.07. 11:51:58
hehehehehe 2008.07.07. 12:04:48
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.07. 12:27:33
bodesco 2008.07.07. 12:32:24
Bar regen jartam Vasarhelyen, de azt tudom, hogy ott korforgalom epul. Hogy a keresztezodest teljes egeszeben lezartak e nem tudom. Ha igen, egy nyomorult terelo tablat azert tenyleg kirakhatnanak...
yooccoo 2008.07.07. 12:39:09
hova, minek, melyik lámpás kereszteződés?
The good boy 2008.07.07. 12:45:24
Már sokszor átmentem rajta, tehát alapból nincs gondom vele, de aznap a vár elötti útszakaszon valami futóversenyt rendeztek (ami a nekem fontos útnak kb. 50 méterét érintette. A rendőrők az elötte lévő körforgónál tereltek, és mivel a terelésnél elöttem állók is kérdezősködtek, ezért én nem tettem (meg vártam a boldogitó újratervezést Andreától a navin). Miután szembesültem, hogy az elöttem haladók sem benszülöttek és csak kovályognak oda vissza mert nem tudnak visszamenni a Balaton felé vezető útra, ezért elkezdtem figyelni a navit, ami viszont állandóan vissza akart vinni a körforgóhoz, vagy jobb esetbe zsákutcába irányitott. persze gyakorlott igo felhasználóként nem lepődtem meg rajta (azóta, mióta 200 km.-en belül Ausztriában és csehországban is eljátszotta az autópályán "a következő lehajtónál BALRA forduljon" cimű sztorit). Aztán úgy döntöttem, lépek egy merészet,és a logikustól (meg Andreától) eltérő irányba fordulok és elindulok az elkerülő felé, mindjárt helyes irányba is tudott tenni a drága igo...
ladislaus 2008.07.07. 12:47:25
toxikus 2008.07.07. 12:48:37
amúgymeg nagyrészt a térképek a hibásak és nem a gps...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.07. 12:50:37
toxikus 2008.07.07. 12:50:39
ez így nem feltétlen igaz. van ahol a gps pontosabb.
sztem a legjobb ha az ember mielőtt gpsben 100%ig megbízna, végignézi előtte az utat atlaszon. aztán nagyjából tudni fogja, ha gps esetleg tévedne...
ladislaus 2008.07.07. 12:52:16
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.07.07. 12:54:27
1. Hibátlan térkép nincs. Főleg akkor nincs, ha az "igazi" úthálózatnak a fele sem igaz, mert épp lezárják, átépítik, stb.
2. Bár napjaink egyes navigációs szoftverei igyekeznek a szélvédőn át látható képet előidézni a kijelzőn, mégis érdemes néha a valós dolgokra kitekinteni.
3. Csodás dolog a menetirányba forgatott térkép, még csodásabb a perspektivikus nézet (3D). De ezek csak egy dolgot nem tudnak: hogy lásd rajta, merre is mész igazából. Ha elkezdesz kanyarogni a városban, a GPS szerint pedig mindig csak előre-előre-előre mész, akkor valóban könnyű elkeveredni. Tessék szépen 2D nézetet használni, északi tájolású térképpel! Tudom, van egy kis plusz agymunka a "beforgatással", de hidd el, semmi sem pótolja azt az élményt, mikor tényleg arra mész, amerre. :)
gt 2008.07.07. 12:55:34
Namost a lezárás tiszteletére vagy leszedték a őket, vagy túlzottan megbíztatok az új GPS-ben, és nem figyeltétek a táblákat.
Kalapos-Skodás 2008.07.07. 12:56:08
Jártam már én össze-vissza kies hazánkat, de legtöbbször a térképet sem kellett elővennem. Ha kb. ismered a településeket, akkor tudod, hogy mi merre van. Max. utca/házszám izgalmas. Persze gyakorolni kell, de a kütyü elromolhat, az agyad (remélhetőleg) nem.
The good boy 2008.07.07. 12:57:18
Szintén osztrák pálya, robogok ezerrel, mire megszolal Andrea, következő lehajtónál hagyja el a pályát. gyanus volt, hogy még korai lenne, meg különben is a térkép alapján a számitott utam továbbra is a pályán vezet az animáció szerint. Sebaj, hallgatok rá (mivel profin be van állitva a háttérben minden), elvileg lehet, hogy csak valmi dugót vagy terelést lát a tmc, csak bövebben nem fejti ki.
Szóval lemegyek a pályáról (kagylós kút volt éppen ott, mire Andrea megszólal, "újratervezés"... Majd pedig, "hajtson fel az autópályára". Hát nem édes, odafigyelt, hátha kevés a benzin a vasba, nem akarta hogy kifogyjon, ezért elvitt a főszponzorához. Pedig ha tudta volna, hogy még félig volt a tank. A nyaralásra valszeg lecserélem Moha bá-ra.
ladislaus 2008.07.07. 12:58:53
GPS jo. Térkép nekem jobb. Lapozgatni? sose volt ezzel bajom. bár nem olyan kényelmes mint potyogni a kijelzon, ez tény. TMC-rol nem hallottam még. :S
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.07.07. 12:58:59
toxikus 2008.07.07. 12:59:31
nemsokára kijön az új férfihang is:D
ladislaus 2008.07.07. 13:01:12
magpet! Jol beszélsz! :)
daniferi 2008.07.07. 13:02:28
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.07. 13:03:02
.Szabcsi 2008.07.07. 13:03:38
A Kaszap/Tóalj u. kereszteződésben építenek/építettek legutóbb körforgalmat, de én sem tudom volt-e valaha teljesen lezárva.
GPS szoftverek (IGO/IGO8/Garmin Naviguide/Tomtom) naprakész térképein is ez az ajánlott útvonal.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.07.07. 13:27:02
kilincs 2008.07.07. 13:43:01
1. rossz a terkep valamiert
2. "hibas" az utvonal parameter
es esetleg rovidebb a parkolon at az ut :-))
3. MÉRÉSI hibaja miatt MÁSHOVÁ gondol mint ahol valoban vagy !!!!
Ebbol az 1. es a 3. kombinalodhat is...:-(((
A navi alapban NÉHÁNY meter felbontasu, de lehet akar 30, sot 50-100 meter is hiba egy-egy rossz veteli pillanat utan/kozben...
Ezert amikor gyanus utasitast ad ..celszeru elgondolkodni rajta!
pl. az emlitett shell kutra kivitel eseten
jomagam biztosan ne mhittem volna neki, nem logikus a palyan MÉG elottem levo cel eseten...
Amikor szuk belvarosban a gyengebb vetel
(tehat kisebb pontossag) es a tul kozeli elgazasok miatt megkavarodik (pl Salzburg belvarosaban) akkor odebb kell menni 30-50-100 metert...ahol mar csak EGYETLEN utca lehet az ami a pozicionk...es akkor majd JOL ujratervezi.
A lenyeg, hogy hibazas felismeresekor
legalabb ANNYIVAL menjunk odebb, hogy
UJRA HELYESEN a terkepre tudjon tenni bennunket
Ez gond a nagyvarosk szuk utcain johet elo, foleg regebbi navikkal (pl Fujitsu-Siemens PDA)
budapest szuk belvarosban neha utcakat ugral, (es ujrta tervez emiatt) mikozben a MIO C520 siman tudja hol van eppen...
A navi mellett csak ritkan nezek az utos terkepre.
Leginkabb az uttervezeskor (ha nem tudom kb fejbol), hogy megis merre legyenek a fo utpontok....es utana, hogy nagyjabol azt tervezte-e amit vartam elore.
Ugy 35000 km utan (itthon es nyugat-europaban)
merem mondani, hogy igen ritka terkep hiba!
viszont szokni kell a navi alapjan vezetest...
Olyan helyen viszont mint pl. Budapest, Párizs (stb) nelkulozhetetlen...terkep alapjan kb. lehetetlen autozni egy ekkorra nagyvarosban latogatokent...
Viszont varosban nem kell komolyan venni minden kis sarki utcat amit javasol...amig TAVOL (~ 2 km) vagyunk a celtol es eppen egy szelesebb uton haladunk !!!!
Majd ujra tervezi :-)))
A cel korzeteben viszont MÁR igen, ra
kell bizni magunkat...hacsak nem tudjuk fejbol
a szamunkra jobb/ismeros utat.
hottentotta 2008.07.07. 13:59:00
"vagy nem mész át a vasúton, hanem egyenesen tovább, út végén körforgalom, ott át a vasút alatt és onnan már a fentebb említett lámpánál egyenesen"
Ha elolvastad volna végig a cikket, tudnád, hogy a hódtó-kaszap utcai csomópont volt lezárva, akkor építették a körforgalmat és kötött a beton :) Mellesleg amit említettél, hogy át a vasút alatt, és a lámpánál egyenesen, az a lámpa kb már 1 hónapja nincs is a helyén, lévén, hogy körforgalom épült ;) Jó reggelt :)
TGV 2008.07.07. 14:01:33
Egyszer olaszorsagban egy PDA+GPS kombo 20 km-rel celt tevesztett, de nem am jelezte volna, hogy nem ismeri a cimet, hanem frankon mutatta az utat, es csak erkezeskor derult ki, hogy meg a varos sem stimmelt
Parizsban is szivtam GPS-szel sokat:
-bevitt egyiranyu utcaba szembeforgalomba
-egyiranyu utca rossz irannyal szerepelt a terkepen, igy nem volt mod az ertesere adni, hogy valahogy vezessen at azon a szakaszon
-tul keson szolt tobb kritikus keresztezodesben, amikor mar nem volt mod a bonyolult csomopontban iranyt valtoztatni.
kilincs 2008.07.07. 14:02:31
TGV 2008.07.07. 14:04:12
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.07. 14:06:18
Az pont nem, ha megfordítják az egyirányú utcát a térkép meg nem frissül hozzá, de ez meg a papírtérképen is fordítva van ugyanúgy jelölve. :)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.07. 14:07:16
Gyuri 2008.07.07. 14:08:56
Papír térkép rulez!
blügy-blügy 2008.07.07. 14:10:21
kossuthsch · http://himmel.hu 2008.07.07. 14:14:24
kilincs 2008.07.07. 14:16:58
Ilyenkor szinte otletszeruen rabokok egy kozeli utcara KÖZTES pontnak
a terkepen tolem jobbra-felfele...
(azaz elore, jobbra kisivben)
...es maris tervez ugy utat amiben NEM szerepel az eppen kikerulni/kihagyni szandekozot utca.
Pesti dugoban is ezt szoktam tenni.
Tolem jobbra elore koztes pont, veletlen szeruen....es igy szepen kikeruli a dugozo csomopontot, majd vissza hoz a foutra.
A navi logikajat megertve sok minden egyszeruen megoldhato vele.
Parizsban inkabb az alagutak szivatnak.
Ha alagut kozeledik azonnal megnezni, hogy
UTAN-ára merre is tervezte az utat a navi.
(balra? elore? jobbra?)
Mert mire ujra lesz GPS vetel addigra valoban mar besorolni kell(ene) valahol a jo iranyba...
Igy felkeszulve 10-bol 9-szer ez sikerul is.
Enelkul viszont konnyen zavarba kerul az ember...GPS vetel hianyaban.
Friss terkepek innen az Igo6/MioMaop cuccokhoz
www.volny.cz/sstopar/mio_mapy_igo6.html
(a feltort navikhoz, kulonben zaroltak lesznek/lehetnek)
kilincs 2008.07.07. 14:23:50
Alagut bejarat lattan ...utiterv khiraly
Abban ott lesz merre kell menni UTANA.
Mondju ehhez olyan skin kell ra,
ahol ez EGY MOZDULAT CSAK az info...
MioMap esetere a Jerry skin az idealis kezelo felulet a gyari vacak helyett.
forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=30&t=9162362&na_order=?cmd=Article_showArticle&na_start=0&na_step=30&t=9162362&na_order=
...es sok mas okossag is van itt.
Az uj IGO8 most a divatoa tema, de a Jerry-hez is eleg ha ugy 3 honppal korbabn nezelodsz...
A jerry es az eredeti skin kozott gyakorlati hasznalhatosagban eg es fold a kulonbseg!
knif3 2008.07.07. 14:33:10
A GPS-es részt csak az iróna miatt említettem meg, és csak néha-néha néztem a kijelzőre (persze le is volt némítva).
Azon a területen nem vagyok jártas, persze egy kis józan paraszti ésszel a helyzet máris meg van oldva. Rajtunk kívül ott még jópáran szívtak.
The good boy 2008.07.07. 14:36:58
"pl. az emlitett shell kutra kivitel eseten
jomagam biztosan ne mhittem volna neki, nem logikus a palyan MÉG elottem levo cel eseten..."
A gond az, hogy nem csak kút, hanem letérő is volt ott, és mint fentebb irtam, azt hittem valami oka van, hogy levisz a pályáról...
Egyébként elég jó cuccom van, ezért csodálkozok. A lényeg amúgy, hogy eddig csak pályán sz*patott, városban még sose!
Jó poén volt még, hogy külföldi főváros bevezetőjén, a navi ismételte a tarts balra-t, a felső sarokban lévő piktogram is azt mutatta, hogy a belső sávba húzodjak, miközben le kellett volna mennem a pályáról (az azzal párhuzamosan folytatódó útra) jobbra... Mondjuk semmi gond, mert így viszont gyorsabb -szinte végig gyorsforgalmis - uton (és csak 2-3 km-t kerülve) értem el az uticélomat (pedig a gyors útvonaltipus van beállitva).
Ettől függetlenül van az autómban tavalyi kiadású Bp és Magyarország papirtérkép is!
kilincs 2008.07.07. 14:42:20
ami jobbra lett volna.
The good boy 2008.07.07. 15:02:31
Nem! Ő le akart vinni a pályáról, azt mutatta is a térkép ellenben balra tarts-ot mondott és jelzett is a felső sarokban. Viszont amikor elhagytam azt a pontot, ahol le kellett volna jobbra térni, akkor rögtön újratervezett, tehát nem balra akart menni... (de mivel azon az útszakaszon akkor voltam először, ezért inkább a dumára hallgattam, meg a kis piktogramra a sarokban, nem a térkép kijelzésére).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.07. 15:14:00
EBEUSS (törölt) 2008.07.07. 15:32:53
Átvitt Bécs "belvárosán" a körgyűrű helyett, mert RÖVIDre volt állítva az útvonaltervezés GYORS helyett! Erre jó ha Ti is odafigyeltek! ;-)
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.07.07. 15:50:11
Kopi3.14 2008.07.07. 16:55:20
yooccoo 2008.07.07. 19:10:01
és különben is, ha ott már nincs meg a lámpa, akkor milyen lámpához ment vissza? a laktanyához?
kétlem
vagy a strand után a gimihez raktak egy lámpát?
én már fél éve nem voltam otthon
xy 2008.07.07. 19:50:04
vargapál 2008.07.07. 20:44:00
knif3 2008.07.07. 20:50:29
1. Egyáltalán nem bíztam a GPS-ben
2. Amikor mi mentünk azon a szakaszon, az ÉG VILÁGON SEMMI nem figyelmeztetett, vagy adott volna információt arról h mivan-hogyvan.
Másnak sem ártana gondolkodni.
nyuszy 2008.07.08. 08:12:55
Aki szerint a papírtérképek jobbak, az próbáljon ki egy szkennelt-kalibrált papírtérképpel navigálni (pl. OziExplorerrel)...
Csak azért tűnhet pontosabbnak egy papírtérkép, mert egész egyszerűen nem tudod, max. sejted, hogy hol vagy rajta, és akár 100 méteres eltéréseket sem veszel észre, míg GPS-szel egy 10 méteres hibát a térképben végzetesnek érzel, és örökre eltévedsz miatta...
EBEUSS (törölt) 2008.07.08. 10:28:12
TH 2008.07.08. 11:57:33
Én sem szeretem a GPS-t, bár néha nem haszontalan. Viszont tetszett a módszer, amit egy ismerősöm csinál: PDA, teljes Európa térképpel, de GPS nélkül. Így nem a hülye szoftver dönt helyetted, viszont kis helyen elfér egész Európa részletes térképe...
xy 2008.07.08. 12:28:06
1, a poszt írójának igaza van, vagyis amikor arra járt, akkor tényleg nem volt tábla, viszont előtte kint volt (mert magamtól eszembe nem jutott volna kerülni) és mint itt is írják, még mindíg kint van, (feltéve, hogy vargapál sem téved) viszont ebben az esetben más nem lehet mint, hogy a közútkezelő nyilván kileste, hogy ő mikor fog arra járni és galádul eldugta előle a táblát, vagy
2, esetleg mégis kint volt a tábla, csak a poszt írója azt nem vette észre (esetleg mert a GPS-t figyelte a táblák helyett... vagy éppen zsemlét evett... vagy valami egészen más okból).
Igen, ezek után belátom, tényleg az első verzió a tűnik valószínűnek... én pedig mint már előbb is sejtettem tényleg teljesen hülye vagyok, hogy a második eset egyáltalán eszembe jutott...