Darren sztorijának én magam is szemtanúja voltam és továbbra sem értem, hogy mért trendi egyes autósoknál ( akinek nem inge...) , hogy motoros mögött közlekedve elfelejtik betartani a követési távolságot sőt, egyenesen rámásznak a másik nyakára. Azt hiszem ezt Jim Carrey Baba nevű elefántja mögött nem mernék ilyen bátran megtenni ( aki nem vette a poént attól elnézést és ez esteben ajánlom megtekintésre az Ace Ventura megfelelő részét...)
Megosztom Veletek a szombati Autózz! blog-tali egyik utózöngéjét. SilentSound-ék haladtak haza Budapestre, én pedig mögöttük a motorommal.
A Lágymányosi-hídra értünk, a belső sávban haladtunk; valaki feltartotta a sort, és csak picit volt gyorsabb, mint a külső sáv. Egyszer csak fura hangot hallok a környezetemből. Nézem a tükröt, sehol senki. Csak piszkálta
a csőröm, oldalra-hátrapillantottam, és nagy megdöbbenésemre egy turbo-s valami (annak a fütyülését hallottam meg) jött mögöttem, szerintem nem volt egy méter távolság az autó eleje és a motorom segge között. Ilyenkor nem anyázok, hanem mutatom neki, hogy "maradj le". Erre jobban rálépett a gázra (ezt is csak hallottam), engem halálra rémítve; a külső sávba sorolni épp nem tudtam.
A lámpánál Silent kihúzódott egy sávot, én pedig megvártam, hogy mellém érjen a mögöttem jövő. Sisakrostély fel, és szóltam neki, hogy most már állítsa le magát. Lámpa zöld, én a középső sávban. Ismét jön a szívózaj
mögülem, most lehetőleg még közelebb jött. Hát ez már nem tréfa, adtam egy nagy gázt, és kimentem egy sávot egy teherautó elé, ahova ő nem férhetett már be. Mikor tovább haladt, az anyósülésen ülő suhanc valamit beintett, meg járt a szája. Nyilván ezt már nem hallhattam.
Tök normálisan haladtam. Azt megszoktam, hogy az autók nem hagynak mögöttem rendes követési távolságot, ezért szoktam jelezni, hogy maradjon le (az esetek 95%-ában fel is fogják). De miért jó szemétkedni? Nyilván nem kinyírni akar, hanem csak szórakozni, de egy motorossal? És ha rá kell fékeznem, akkor keresztül megy a gerincemen, nekem meg annyi, és az ilyen egyébként is az én anyámat fogja szidni.
Az út nem játszótér, nem arra való,hogy hülye emberek, meg suhancok ott éljék ki a gyorsan mozgó járművekkel a szombat esti lázt. Mert ugye Budapesten mindenki kiváló sofőr, 100%-os magabiztossággal űzheti azokat a
játékokat, amivel másokat veszélybe sodorna, ha épp nem lenne 100%-ig biztos magában.
Már előre várom a kommentelők szidalmait az "összes köcsög motorosról".
Secnir 2008.07.10. 06:33:23
sokat motorozok (bocs, robogózok, van, aki nem sorolja egybe a két kategóriát, van aki igen - lásd rendszámtábla a robgókra GKM) vidéken kisvárosok, faluk között.
sosem volt ilyen problémám.
szerintem ez valami budapesti specialitás lehet. az is igaz, hogy robogón ülve magasabb vagyok, mint a legtöbb személyautó és a lábaim erősen összehajtogatva férnek csak el - barátaim szerint úgy nézek ki, mint majom a köszörűkövön.
Secnir 2008.07.10. 06:36:46
apropó, nem festett valaki a motorod hátuljára valami csúnyát, amire berágott a gyerek?
"az anyósülésen ülő suhanc valamit beintett, meg járt a szája."
tehát nyitva volt az ablak. nem fért be a lábad?
Rocko- 2008.07.10. 07:03:41
2) az összes motoros köcsög.
3) minden kerékpárosnak jogsit.
4) a motor biztos BMW volt.
5) utána tuti rossz helyen parkolt.
6) rokkantkártyával.
:)
oggy 2008.07.10. 08:14:14
Cyric 2008.07.10. 08:25:23
Nem fogja fel az ilyen, hogy mivel szórakozik...
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.07.10. 08:26:46
Városhatáron belül szépen, komótosan nyomom, nem akarok balhét. Onnantól mondjuk már nem annyira lassan... :-)
A buszosnak nem tetszett, hogy a sáv közepén haladtam. (tudom: jobbra tarts, de balesetveszélyes, mert a motorosokat előszeretettel tolják le az útról.)
Ötvennel csorogtunk, és a buszos ezt nem nézte jó szemmel. Nyilván mondott szépeket is, mert végül kihúzott mellém a belső sávba és az utasok csúnyán néztek. A városhatárnál meg gyorsultam egy picit, és elémentem és nem elegánsan odamutattam a középső ujjam. Aztán volt lehetősége utólérni. De nem tudott... :-P
nyuszy 2008.07.10. 09:04:25
Jómúltkor biztos ugyanezt gondolta rólam is egy robogós. Amikoris egy kétvsávos, két oldalról szalagkorlátos szűk úton ment a csávó 40-45-tel. A sáv közepén, hogy esélyem ne legyen megelőzni. Tegyük hozzá, hogy a következő jelzőlámpa, ahol esélye lenne utolérni, onnan kb. 2 km-re van, szóval még csak azt sem mondhatja, hogy nem akarta, hogy oda-vissza előzgessük egymást.
Lényeg, hogy utolértem a robogóst, vártam egy kicsit, hátha lehúzódik, nem tette.
Gondoltam nem vesz észre, dudáltam. Semmi. Dudáltam hosszan. Semmi. Ekkor persze már elég közelről követtem. A köcsög barma meg egy centit sem mozdult volna jobbra, nehogymá' egy autós megelőzze...
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.10. 09:28:03
Elő szokott fordulni, hogy bizonyos helyeken szándékosan nem engedem el az autóst. Nem azért, hogy szemétkedjek, hanem azért, mert én magam nem érzem biztonságosnak, hogy ott és akkor megelőzzön. Bár az az igazság, hogy én nem szoktam 40-45-tel közlekedni motorral
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.10. 09:31:38
RV 2008.07.10. 09:38:56
santman 2008.07.10. 09:40:21
2; ez fordítva is elő szokott fordulni (amikor a motoros 1 méterre lóg az autó fenekében)
Egyiket se értem meg.
nyuszy 2008.07.10. 09:40:55
Ja, csak éppen ha valaki siet mögötted, az akkor is meg fog előzni, ha te nem akarod, esetleg annyit elérsz, hogy megnézheted közelebbről is a szalagkorlátot. Tessék jobbra tartani, és nem megnehezíteni az előzést. Kiváltképp, ha nem mész a megengedett legnagyobb sebességgel.
Mert ha valami baromarcú jön mögötted egy X5-össel, úgyis te húzod a rövidebbet.
Na meg arról se feledkezzünk el, hogy hogy fel vannak háborodva a motorosok, amikor az autósok nem engedik el őket, ugyanebbe fordítva viszont sokan nem szeretnek belegondolni...
Silent:
Ha jól értelmezem, Darren előtt ugyanannyival ment egy autó (te), így nyilván bekaphassa a turbóscsávó, nem is erre az esetre írtam, hanem úgy általában arra, hogy miért fordulhat elő ilyen eset úgy, hogy a motoros is hibás benne.
PD 2008.07.10. 09:41:36
Engem inkább az zavar, ha egy motoros hirtelen tűnik fel, és nagyon a kocsi sarkába jön (általában mindig megtalálják a holtteret).
Az ember nem nézi folyamatosan a tükröt, egy motoros nagyon gyorsan ott tud teremni, ráadásul sokszor nem is hallani. Ha látom, igyekszem mindig elengedni.
Lunitari 2008.07.10. 09:43:52
JégEmber 2008.07.10. 09:45:02
SaGa 2008.07.10. 09:45:28
Autósnak is dudálnál hasonló helyzetben, és elvárnád, hogy kimenjen a korlátra?
A motoros/kerékpáros olyan széles, mint amilyen magas, ezt tessék alapszabályként elfogadni! A motoros önvédelme az, hogy nem a sáv szélén, hanem a közepén halad. Míg egy utót eszedbe sem jutna előzni úgy, hogy legalább 1 m oldaltáv nincs (pedig az nem fog felborulni melletted), a motorosokat pár centis oldaltávval előzgetik az autók. Ha megbillen, akkor meg összetörik...
Manyizga (törölt) 2008.07.10. 09:45:29
Sztavrosz 2008.07.10. 09:46:26
pz 2008.07.10. 09:48:51
A robogó tényleg csak max. 40-45-tel tud menni. A Vágyány utcán kifelé egy sáv van. Olyan gidres-gödrös a széle, hogy ott a robogóval max. 25-tel tudok menni, mert különben könnyen bukfenc lesz. Tehát vagy középen megyek 40-45-tel, akkor a következő lámpáig mögöttem kocogsz és veszítessz a menetidődből mintegy 40 másodpercet, vagy kocogok lassan a szélén, így tovább föltartalak. Úgyhogy ne dudálj, (és más se!), tételezd fel, hogy nem egy szemét alak vagyok, aki direkt ki akar cseszni a világgal, hanem normális ember, aki épségben haza akar érni.
Sztavrosz 2008.07.10. 09:51:03
kiazaki 2008.07.10. 09:55:35
Nos??
Figyelni, figyelni, figyelni mások hibáira. IS!
Kheller 2008.07.10. 09:56:50
egyébként érdekes egy turbós kocsi lehetett, ami városi sebességnél 1 m-re halad valakitől majd jól HALLHATÓAN rálép a gázra, hogy még közelebb kerüljön és nem csapja el az előtte lévőt...
nanemá 2008.07.10. 10:04:21
Demerol 2008.07.10. 10:06:25
Sok esetben azért olvasom ezt a bologot, mert olyan vélemények, meglátások, tapasztalatok tárulhatnak fel, amelyekkel eddig még nem találkoztam (vagy, mint ebben az esetben, nem is godoltam rá, hogy ez zavaró lehet). Ámbár sokat autózok és igen nagy autóm is van, de általában nyugodtan megyek. Nekem mindegy, hogy kisautó, kismotor, kisbicikli :-), akkor is igyekszem odafigyelni. Én soha nem motorozok és még nem is ültem robogón se, ennem ellenére nincs semilyen ellenérzésem a kétkereküek iránt. Ha tud, hadd menjen. Én elengedem, még a dugóban is arrébb kúszok. Ámbár, valljuk be őszintén a motorosok se piskóták, de...jól van no...jobban megnézem mekkora távolságot hagyok az elöttem lévő motorosoknál. :-)
Üdv.
TH 2008.07.10. 10:14:30
kiazaki 2008.07.10. 09:55:35
A paraszt ugyanúgy paraszt, de mondjuk ezt a "gyerek az autóban" dolgot nem értem. Ha nincs benne gyerek, kevésbé kell vigyáznom? Úgy értem, hogy nekem pont ugyanannyira fontos egy ismeretlen gyerek testi épsége, mint egy ismeretlen felnőtté. Egyiket sem szeretném, ha miattam sérülne/halna meg, de attól, hogy gyerek ül egy kocsiban, nekem mit kéne tennem? Aki meg köcsög, és veszélyeztet másokat, az szintén nem fog egy matricától meghatódni szerintem
nyuszy 2008.07.10. 10:15:42
Az autót és a motort sem dudálom le, ha a lehetőségekhez mérten jobbra tart.
Ha szándékosan úgy megy, hogy lehetetlen legyen megelőzni (holott egyébként nem lenne akadálya), akkor meg a csuklósbusznak is jelzem, hogy ugyan már, húzodjon le.
Egyébként érdekes módon ilyen formában nagymotor még sosem tartott fel, csak robogó.
pz:
Nem ismerem az említett helyet, de a leírás alapján két dologban is más, mint amiről én beszéltem:
1. Vannak lámpák, sok értelme nincs előzni.
2. Szar az út, ami megmagyarázza, miért nem húzodsz félre.
Az említett esetben ezek egyike sem játszott.
kiazaki 2008.07.10. 10:16:57
Úgy értettem, hogy ha gyermek ül az autóban akkor fokozott figyelemmel kellene lenni. Ezt azokra értem, akiknek "elég" az 1m követési távolság.
TH 2008.07.10. 10:18:40
kiazaki 2008.07.10. 09:55:35
50 helyett a 60-70 közötti tempó az autósok többsége által elfogadott norma jelenleg Budapesten. Ez normális, hiszen régen 60 volt a megengedett, azóta meg csak fejlődtek az autók.
Egyébként mostanában kezdem figyelni, hogy Bpesten mintha szándékosan festenék fel életveszélyesre a zebrákat. Kanyarba, kanyar után közvetlenül stb., amikor esélyed sincs időben észrevenni még a zebrát sem, nemhogy a rajta átkelni szándékozó gyalogost.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.10. 10:18:55
Szerintem kuplunggal és gázzal szívathatott, mert nyilván, ha csak gázt ad, rá kenődök a motorháztetőre. Állati közel volt.
TH 2008.07.10. 10:19:58
Ezt értem, de erre mondtam, hogy aki paraszt, az ettől nem fog meghatódni, aki meg normális, az meg nem ettől fog meghatódni, hanem amúgy is vigyáz másokra. Szerintem. Nekem fura az, ha valaki máshogy kezel egy olyan autót, amiben gyerekek ülnek, mint egy olyat, amiben nem...
fourgee 2008.07.10. 10:21:09
Sparhelt 2008.07.10. 10:22:47
TH 2008.07.10. 10:23:01
A múltkor Budaörs felől egy viszonylag hosszú sort tartott fel egy nagymotoros, ugyanis kb 45-50 km/h-val hajtott át a teljesen néptelen utakon, míg a többség erkölcstelen módon akár 60-ra is felgyorsított volna. Ha a motoros lehúzódik CSAK EGY PICIT a szélére, akkor a túloldali sáv enyhe igénybevételével biztonságosan megelőzhető lett volna...
De ez volt életemben a második eset, amikor motoros feltartott, az autósoknál ez gyakoribb. Mostanában hétvégenként nem egyszer gurulnak előttem a 2x1 sávos úton 30-40-nel: előzni a szembejövők v. a záróvonal miatt nem lehet, ő meg gurulgat, mintha városnézésen lenne.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.10. 10:23:52
Vannak olyan utak, amelyek egy motoros számára sokkal rosszabb minőségűek, mint egy autó számára (pl. nyomvályú pont ilyen), vagy egy autós csak kicsit érzi darabosnak az utat, akkor a motoros valószínűleg sokkal pocsékabbul érzi magát a járművén.
Mást ne mondjak, sokat közlekedtem az utóbbi időben a 4-es út és Újszilvás közötti szakaszon. Autóval se piskóta... de elviselhető, ha az ember középen megy (nagyon forgalommentes út egyébként). Na, motorral is megcsináltam. Hát gyerekek... ha lett volna vesekövem, akár öklömnyi, azt is szétrázta volna bennem. Kegyetlen volt. Autóval tudtam ott haladni 60-70-nel, motorral meg végig 30-as tempót diktáltam, és így is pocsék volt.
Ezért írtam az elején, hogy vannak körülmények, amikor nem engedem el az autót, mert rám nézve veszélyes (tudom, hogy ilyenkor nagyon megy az anyázás).
ON
TH 2008.07.10. 10:25:00
A pólós-papucsos robogósok elég bátrak, én nem értem őket...Ilyen ruhában bemenni ekkora forgalomba egy ekkora járművön...háááát...
Sparhelt 2008.07.10. 10:22:47
Vagy előzne, de nem mer, ezért inkább tol, hátha attól jobb lesz...
TH 2008.07.10. 10:26:24
Olyankor félre lehet ám húzódni motorral, és elengedni az autókat. Ez nálunk miért nem divat? A 40-nel a 6-os úton menő pótos IFÁ-t sem értettem soha, hogy MIÉRT NEM ÁLL FÉLRE időnként, hogy elengedje a sort?
Motorral ez meg igen egyszerűen megtehető ráadásul...
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.07.10. 10:26:58
Szóval ez inkább ember függő és nem a járműtől függ. Aki bunkó, az mindenütt az!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.10. 10:28:58
Pont a gánti találkozón láttunk egy pozitív rendőri beavatkozást, a kissrác a főúton robogózott mindenféle védőfelszerelés nélkül, a rendőrautó meg levillogta és gondolom elmagyarázták neki, hogy ez nem a hosszú élet titka.
Becher 2008.07.10. 10:29:48
Az meg egy kis köcsög volt sok frusztrációval, vagy apa nme engedte meg neki, hogy motorozzon és így akar bosszút állni.
TH 2008.07.10. 10:30:57
Én is így értettem.
"nem vak ez a ló, csak bátor"
TH 2008.07.10. 10:33:39
Ezt én nem is várom el senkitől. Tudom, hogy nem nekem írtad, de a fent említett esetben nem kellett volna TELJESEN kihúzódni, hanem csak annyira, hogy előzhető legyen. Ahova le kellett volna húzódnia, ott még tök jó volt az aszfalt. Ha meg 40-nel akar motorozni, és nem akar lehúzódni, akkor tegyen meg annyit, hogy félreáll, amíg a többiek megelőzik, aztán gurulgathat tőlem napestig. Kicsit több empátia kéne a többi közlekedő iránt, mindig ezt mondom!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.10. 10:33:43
Polli80 2008.07.10. 10:33:50
a HVCS külön állatfaj sokszor.
Pl. ma reggel a csóka az infópark mellett (én külső, ő belső sáv):
mentünk a Lágymányosi híd felé a Petőfi híd irányából. Mielőtt beér az ember a híd alá, van előtte 1 lámpa és előtte lehet jobbra bemenni a Park felé. Fontos volt 30cm-re előttem bevágódni elém, hiszen meg kellett mutatni, hogy a 2-es Golf egy izomállat egy Almera ellen. Neki biztos jólesett... Vicc: ha keménykedni akarnék akkor lecserélném a verdát, de már kinőttem ebből... (nem a verdacseréből)
Walaki 2008.07.10. 10:34:13
szánalmas vagyok 2008.07.10. 10:38:09
jajajajaj
Úgy meg vagyok bántva. Itt talán nekem van a legkisebb suzukim :( csak 600 :)
Két megoldás van.
1, hagyod elmenni. Ő siet meghalni, és neked elég, ha csak 1 perccel késed le a balesetét.
2, ha nagyon ráérsz, és túl sok fekvőtámaszt csináltál, kísérd haza, verd meg nagyon, írd fel a vérével a házuk falára, hogy az út mindenkié.
De én az elsőt javaslom. A suttyók általában egy kanyarban érnek véget, vagy egy teherauto alatt, és mondom, elég, ha 1 percet késel a balesetéről, vagy ha elolvasod az újságban ;)
elwood 2008.07.10. 10:38:42
Ilyenkor szépen lassan leveszem a gázról a lábam, hogy ne vegye észre a szándékosságot, és nézem a tükörben ahogy lilul a feje, milyen mazsola megy előtte. Persze ez autóval könnyű.
Szerintem a motorosok tök normálisak (a városban) a bringások és robogósok a köcsögök. Motoros még nem tartott fel.
TH 2008.07.10. 10:39:23
Múltkor engem egy Fabia előzött meg, mert zöldnél nem indultam elég gyorsan. Igaz, csupán azért mentem lassan, mert nem akartam elütni a pirosban átmenő gyalogosokat, de mindegy...
eljárás tárgya 2008.07.10. 10:40:23
A postban említett sofőr nyilván ezt csinálja autósokkal is, nem csak motorossal.
Becher 2008.07.10. 10:40:32
Hornet 2008.07.10. 10:41:21
TH 2008.07.10. 10:43:27
"Th pont ezért írtam, hogy nem megyek a sáv közepén. Tehát van lehetőség kikerülni úgy, hogy fél sávot át kell menni a másikba. De szerintem ez normális."
Szerintem is, egyetértek teljesen!
h7 2008.07.10. 10:44:20
TH 2008.07.10. 10:44:33
Még sok ilyen okos közhely van a tarsolyodban? :)
TH 2008.07.10. 10:45:36
Neked meg kicsit sok frusztrációd lehet...
Hűtsd le magad. Vannak bunkó motorosok, meg bunkó autósok is, de ez nem ok arra, hogy te is bunkó legyél!
phaidros 2008.07.10. 10:46:51
kszenon 2008.07.10. 10:47:29
phaidros 2008.07.10. 10:48:04
lerúgják Neked, nyugi, és akkor jársz jól. Ha keménykedsz, akkor még meg is vernek, utálják a fajtádat.
phaidros 2008.07.10. 10:49:08
Becher 2008.07.10. 10:49:10
szánalmas vagyok 2008.07.10. 10:49:34
"A motorosok egy része meg szintén ugyanúgy szemét, és pl. új sávot nyit magának két mozgó(!) kocsisor között."
Ezzel (azon túl, hogy a KRESZ tiltja ebben az országban, Párizsban meg pl. ez a normális) az a bajod, hogy valaki gyorsabban halad? A bicikliseket nem utálod? Vagy a buszt a buszsávban? Szerintem nem találsz olyan balesetet az elmúlt száz évből, hogy egy sorok között haladó motoros nekiment volna a kocsiknak. Hidd el, nagyon tisztában vagyok/vagyunk azzal, hogy egy ilyen esetben
1, megsérülhetek, mig te a kocsiban nem.
2, a mocim javítása drága, inkább vigyázok rá, és költök benzinre
3, a kocsidban esett kárt nekem kell fizetni. Vita nincs, hiszen egyértelműen én voltam a hibás és ezt minden bizonnyal el is mondanád, ha megtörténne a baleset. Nagyon valószínű, hogy a fejemen állva :)
Ha megy a sor, én is beállok a sorba ne félj. Ha megáll, sunnyogok előre.
Ha nem férek el, megállok, ha van rá lehetőség félrehúzódva, hátha egy mocis jön mögöttem, ő meg elférne.
Tudod anno, mikor egy kis VW poloval nyomultunk a csajommal, akkor elengedtük a mocisokat, mert nekem nem fáj, hogy ő mehet, én meg nem.
Most is látom, hogy egy csomóan csinálnak helyet, mert
1, jó fejek, segítenek
2, féltik a kocsit, mert hátha a hülye fajta motoros vagyok.
Néhányan direkt lezárnak, merthogy "nehogymár a köccsssööög". Az ilyent is megkerülöm, mert a túloldalon lesz hely. Ha nem most, majd 2 perc mulva.
Azt is számold bele, hogy mire te kettesbe rakod a verdát, addigra a mopedesek a következő pirosnál vannak, a nagyobb motorok meg a két lámpa között fél úton... téged nem fognak zavarni az indulásban.
Ha már ennyit postolok még egy megjegyzés: :)
Ülj át mocira is, vezess néha kistehert, vagy ha sikerül, kamiont. Vagy beszélj olyanokkal, akik megteszik.
Meg fox lepődni hogy mennyi látásmód van ;)
TH 2008.07.10. 10:49:50
Ez OK, ha nem tartod fel őket. De ha te feltartod az autósokat, akkor ugye nem várod el, hogy a dugóban előreengedjenek, ugye, hanem akkor te is szépen végigállod a sort. Ha nem, akkor még azt kéne gondolnom, hogy egy önző barom vagy, aki csak önmagával foglalkozik, és a többieket le se szarja, de hát ez nyilván nem így van...
toodark 2008.07.10. 10:50:57
azért mennek csapatban a motorosok csillag alakzatban, hogy ezzel is növeljék a követési távolságot. Ugyanis ha valamelyik elbambul, és nem veszi észre, hogy az előtte levő lassít, akkor csak begurul mellé, és nem a fenekébe csapódik.
Egy csapat motoros közé bevágni nem ajánlott dolog, könnyen elnézheted a helyet. Tekints rájuk úgy, mintha egy kamiont kellene előznöd, álltalában az sem rövidebb.
cartmenhun 2008.07.10. 10:51:26
szar ez a poszt meg a hozzászólásom is
TH 2008.07.10. 10:52:00
"Most is látom, hogy egy csomóan csinálnak helyet, mert
1, jó fejek, segítenek
2, féltik a kocsit, mert hátha a hülye fajta motoros vagyok."
Én nem féltem a kocsimat, és nem gondolok rosszat a motorosról, de nem jutott eszembe, hogy "jó fej" dolog elengedni őket. Szerintem az a normális, ha segítjük egymás haladását, én ezért segít, nem azért, mert jó fej akarok lenni...
hukk 2008.07.10. 10:53:15
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.10. 10:53:34
De autóval se, meg egyébként semmilyen járművel sem veszélyeztetek senkit az utakon, legalábbis szándékosan nem. Márpedig ha előttem halad egy motoros, és a seggébe megyek egy méterrel, akkor feltételezhetjük, hogy nem véletlenül csináltam, hanem azért, mert seggfej vagyok, és odáig nem terjed az IQ-m, hogy felfogjam: megölhetem a motorost.
Az más kérdés, ha haragszom a motorosra, mert megdugta a nőmet. :-)
TH 2008.07.10. 10:54:24
Most ez nekem sem tetszik, amit leszűrök:
vannak olyan motorosok, akik középen hajtanak, akkor is, ha feltartanak másokat, és ezt ők kurvára leszarják, mert nekik ez így jó. Ugyanakkor a pirosnál meg örül, ha előreengedik, és elvárja az együttműködést az autósoktól. Véletlenül mindig úgy tartja jónak, ahogy neki jobb. Ez igen önző hozzáállás, és kurvára nem tetszik nekem. Ha én segítem őt, ő is segítsen engem. Szerintem.
Becher 2008.07.10. 10:54:27
csak nézek ki a fejemből 2008.07.10. 10:54:32
Nem tolnak le.
Batartják a féktávolságot.
Nem megy át a gerinceden.
Nem int be.
Ha rossz helyen parkolsz, elvihetik, de még marad 9 Zsigulid.
Rocko- 2008.07.10. 10:54:39
"Az eső nedves, a fű zöld, az ég kék, a nőknek pedig titkaik vannak..."
:D
toodark 2008.07.10. 10:54:54
lóláb 2008.07.10. 10:55:31
TH 2008.07.10. 10:56:12
:DDDD
toodark 2008.07.10. 10:54:54
Én is ezt érzem korrekt hozzáállásnak. Aki motoron segíti az autósokat, az elvárhatja joggal, hogy az autósok is segítsék őt.
szánalmas vagyok 2008.07.10. 10:56:14
Én? Én nem. Tudod az általánosítás legtöbbször hibás :)
A bunkó motorosokért nem felelek. Azokért sem, akik csoportosan isznak, aztán felmennek az útra pöfögni. És a nyomi hozzászólásod miatt nem kezdem el kiabálni, hogy "hülye autosok", vagy hogy "hülye hozzászólók"... Persze vannak köztünk különbségek, én pl jól érzem magam a bőrömben, és imádom betartani az 50-et :) Mert egy ilyen gyorsulásu mocival megengedhetem magamnak ezt a "luxust"...
:p
TH 2008.07.10. 10:58:41
Mivel nyilván te is a normális motorosok csendes többségéhez tartozol. Vagy ez nem igaz? :D
Bár az 50-et betartani azért durva, én azt nem bírnám...:)
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:01:54
"Nekem fura az, ha valaki máshogy kezel egy olyan autót, amiben gyerekek ülnek, mint egy olyat, amiben nem..."
Pedig én nem állok le olyan autóval versenyezni, amiben gyermeket látok. Egyébként simán!
perp 2008.07.10. 11:02:00
Városon kívül sem értem azt aki megelőz 90-nél, hogy ő 92km/h-t diktálhasson. Nekem miért nem derrogál beállni a 85-el bolyongó kisteherautó mögé? Hová sietünk ennyire, emberek?
Egyébként én is motorozok és ha szar az út, akkor énsem fogok kihúzódni jobbra. Pedig meg szoktam tenni (erre elsősorban nem lakott területen van lehetőségem). Ha a tükörben észreveszem hogy az autós mögöttem kiteszi az indexet és megkezdte az előzést akkor kihúzódok jobbra és elengedem a gázt. Had menjen. Miattam senki ne szenvedjen balesetet, remélem az is így gondolkodik akivel találkozom az úton. Remélem...
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:09:11
Aztán teljes gyorsításba kezdtem, és a domb tetején, a kanyarban lemaradt. Valahogy a motorosok a kanyarban mindig lemaradnak... :DDD
TH 2008.07.10. 11:10:14
Jó, az más kérdés. Én senkivel nem szoktam versenyezni, max. ilyen fiatal suhancokkal, akik azt hiszik, hogy az 1.2-es Fabiajuk jobban megy, mint a Favoritom.
perp 2008.07.10. 11:02:00
Ha a forgalom tempója 60-65-tel megy, akkor elég zavaró egy 50-nel guruló jármű benne. Szabályos vagy nem, de feltartja a forgalmat.
De anyázni azért nem kell. Mondjuk a 45 sztem már anyázható...
Feri 2008.07.10. 11:10:58
TH 2008.07.10. 11:11:52
Az autósok is le szoktak maradni tőlem. Megyünk az országúton 110-el, utolér egy csodagép. Jön a kanyar, azt én fékezés nélkül, enyhe gázelvétellel beszem 100-al, ő meg lemarad. Aztán az egyenesben jön vissza. Pedig aki jani az egyenesben, az a kanyarban is legyen jani...
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.07.10. 11:12:06
Az én tapasztalatom szerint azok az alapból gyökerek szórakoznak a motorosokkal akinek a barátosnéjük épp mellettük ül.
2 évvel ezelőtt nyár, hétvége Alkotmány utc Bajcsy kereszteződésében megállok. Mellettem izom béla (pársze hogy tetkóval) feszít kis szar renault clio-ban mellette barátné.
Pasas már a Jászaitól kezdve próbál "lenyomni" sikertelenül.
Piros lámpánál átnéz, lenéző mosoly és integetés fejjel (na mi van kisköcs?).
Én póló felhúzás deréktól és övbe tűzött kalapács kivillantása.
Izomgyerek hirtelen elvesztette az érdeklődését és mereven előrefelé bámult.
Én még megkérdeztem, hogy van e valami problémája, de a szegény kis szar alak (ja haverok épp nem voltak a környéken) úgy tűnt nagyon el lett foglalva a saját mag alá csinált kis halom takarításával.
saq 2008.07.10. 11:12:39
mindhta nem lenne kurva mindegy, hogy beengedek e még egy kocsit a busz elé a kanyarodó sávba. hülye gyökér, kíváncsi vagyok mit csinált volna, ha végigrongyol rajtam a rühes buszával
malac 2008.07.10. 11:13:04
TH 2008.07.10. 11:13:10
...Főleg, ha az én 15 éves autóm be tudja venni a kanyart, akkor az ő 0-10 éves Audija is jó eséllyel be tud ott kanyarodni...
TH 2008.07.10. 11:14:35
Biztos, hogy ugyanaz a motoros panaszkodik, aki máskor téged tol, ugye?
saq 2008.07.10. 11:12:39
Ez OK, de azért biciklivel feltartani a tömegközlekedési eszközöket nem egy jó dolog. Az olyan biciklist én sem szeretem nagyon...
Tomek 2008.07.10. 11:14:42
Ha mégis a szélén megy, sok autós gondolkodás nélkül elkezdi előzni még ha nem is fér bele az előzésbe. Engem már toltak szalagkorlátra és szorítottak igy árokpartra kezdő motoros koromban. Azóta nem megyek a szélére csak ha lehet. És elengedem igy az autókat..:) Tomek
toodark 2008.07.10. 11:15:31
Autón meg a hátsó ködlámpa felvillantásával jelzem, ha nagyon rámjött. Ezen a gépen ugyanis kétoldalt van hátul ködlámpa. Szokott is működni :)
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.10. 11:16:52
"Motorosként én is mindig a sáv közepén megyek, sőt a bal oldalán inkább. Egyszerűen azért, mert az autók úgy gondolják, hogy beférnek mellém még a sávba. Hát nem."
Úgy van ez, hogy..
Autósként én is mindig a sáv közepén megyek, sőt a bal oldalán inkább. Egyszerűen azért, mert az motorosok úgy gondolják, hogy beférnek mellém még a sávba. Hát nem.
phaidros 2008.07.10. 11:17:07
önző barom vagyok, nem szeretném ha megölnének. Evidenciának gondolják, hogy elférnek, én kicsit másképp élem meg. Vegyék úgy, hogy autó van ott, akkor sem férnek oda.
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:18:15
malac 2008.07.10. 11:18:38
phaidros 2008.07.10. 11:18:53
van némi dimenzionális különbség, kb. mintha gyalogos előtt mész el 70-el, de nem probléma. Fel vagyunk rá készülve. :)
toodark 2008.07.10. 11:20:08
SZVSZ országúton, ha valaki utoléri a másikat, akkor az átlagsebessége nagyobb, ezért szerintem érdemes megelőznie a másikat, még akkor is, ha esetleg az adott rövid szakaszon még akár kicsit lassabb is nála. Nagyon kellemetlen, amikor ez a sebességkülönbség kicsi, de előbb-utóbb a lassabban haladó le fog maradni, hacsak nem kezd el bosszúból nyomulni.
Krisi 2008.07.10. 11:20:43
Tipikus eset, hogy megelőz, aztán amint beér a sávjába fékez. Egysávos, kanyargós úton. Fhasz.
Amúgy mindig úgy megyek, hogy ha tudom tartani a forgalom tempóját, akkor a sáv közepén, ha meg jön egy emelkedő vagy 70-es tábla, akkor kihúzódok a szélére - szerintem ez a normális, mert nem akarok feltartani senkit, de azért ha 40-es táblánál 60-nal megyek akkor ne előzzön már meg senki.
Városon kívül meg azért szoktam a sáv közepén menni, ha nem jön mögöttem senki, hogy szemből ne kezdjenek előzni "motoros mellett úgyis elférek" felkiáltással.
Szóval kívülállóknak - akik még sose motoroztak - üzenem, hogy ha egy motoros/ robogós a sáv közepén megy, akkor általában nem az a célja, hogy bosszantsa a mögötte levőt, hanem az, hogy egy darabban hazaérjen.
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.07.10. 11:21:27
sajnos ha nem így csinálod akkor nem vesznek emberszámba. ez a szomorú magyar valóság.
én már több kigyúrt kis köcsög szénné tetovált majmot oktattam ki így.
érdekes egyik sem reklamált.
biztos féltették a főnök verdáját:)
vasló 2008.07.10. 11:22:27
1. 10-20(-30) motor egymás mögött közlekedne, akkor sikerülne egy 200-300 méteres csíkká nyúlniuk, amit soha senki nem tudna megelôzni, csak lassan követni, mert az elnyúlás okán minden lámpa megfogná a konvojt.
A zippzár másik elônye, hogy sok motor is kis helyen fér el, kb. 1-2 kamionnyit, kamiont meg úgy sem elôz az ember sávon belül, és a motorok fényévvel jobban gyorsulnak a példabeli kamionnál, vagyis:
Zippzár alakzatban tartjuk fel a legkevésbé a többi közlekedôt (és nekünk is könnyebb így ezer okból, amibe most nem megyek bele).
széles utat mindenkinek!
phaidros 2008.07.10. 11:22:28
Kocsiban az autós az erős, amikor kiszállunk megbeszélni, a mérleg felém billen a protektoros kesztyű, a sisak és a ruha miatt. :D
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.10. 11:23:30
Persze fakadhat a súly- és védelemkülönbségbôl is, de én nem érzem azt, hogy a motorosok jelentôs része annyira vigyázna magára. Épp azt nem látom, hogy fel vagytok készülve a kocsik viselkedésére, defenzíven.
phaidros 2008.07.10. 11:23:32
phaidros 2008.07.10. 11:25:04
ez nem politika. Nekünk az életünk múlik rajta, az autósok morálját meg azért Te is ismered, mondjuk a zebra előtt. De egyébként van ilyen is, meg van olyan is.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.10. 11:25:21
mv 2008.07.10. 11:26:18
motoros 2008.07.10. 11:26:57
Az említett követési távolság sajnos ismerős nekem is, ilyenkor finoman jelzek és a legtöbb autós fogja.
Ha nem és van lehetőségem, eltűnök az engem veszélyeztető autós elöl.
Viszont korábbi hsz-ekhez hasonlóan, nem húzódok le a jobb szélre, mert onnantól kezdve lutri, hogy mikor borítanak le a motorról.
A követési távolságot a saját érdekemben betartom és haladok a forgalommal.
Az előrecsorgást illetően:
kedves autósok, ugye nem is gondoltátok, hogy ez nem csak a gyorsabb haladás egyik módszere, hanem életbiztosítás a motorosnak, ugyanis így nem valószínű, hogy beleszállnak hátulról a motor seggébe telefonáló, oda nem figyelő autósok. A motort álló helyzetben elég megkoccantani, szépen ráborul a motorosra.
toodark 2008.07.10. 11:27:11
malac 2008.07.10. 11:28:24
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:29:14
"kalapács az övbe pólóval letakarva. a pirosban csak megvillantod a "keményatóscsávóvagyok" gyereknek és rögtön meghunyászkodik a parasztja."
Ez a kalapácsos dolog szerintem egy esésénél nem lehet túl vidám! Ezt is próbáld ki, aztán erről is számolj be, hogy ajánlod e még a többieknek! ;-)
Becher 2008.07.10. 11:29:31
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.10. 11:30:00
Minap majdnem meghatódtam, amikor egy motoros végigvárta mögöttem, hogy nem húzodom vissza egy túl rövid helyre két kamion közé. Úgy viselkedett, mint egy autós. Az én tapasztalataim szerint ez nem jellemzô.
nyuszy 2008.07.10. 11:30:11
"Nem megyek a sáv közepén, de nem vagyok hajlandó egy k..a nagyot borulni, mert az aszfalt nem egyenes, a buszok vályúkat vágtak bele, vagy magas a járdaszegély és rátolnak."
Említett robogós csávó bizony inkább az út közepén ment, mint a sávén, pedig ott teljesen jó az aszfalt, a szélén is.
"Úgyhogy nyuszy kedves szokjál rá, hogy a motorost pont úgy előzöd mint a kocsit. Az sem húzódik le a kedvedért."
De nem is megy be a lámpánál két kocsisor közé.
phaidros:
"Motorosként én is mindig a sáv közepén megyek, sőt a bal oldalán inkább. Egyszerűen azért, mert az autók úgy gondolják, hogy beférnek mellém még a sávba. Hát nem."
legközelebb, amikor egy motoros próbál sávon belül kikerülni/megelőzni, majd rárántom a kormányt. Ő úgy gondolja, hogy befér mellém a sávba. Hát nem.
közlekedési bűnöző 2008.07.10. 11:30:29
A fő probléma itt kezdődik. Ha a jobb szélén mész, akkor gond nélkül el lehet melletted menni.
Tipikus a speed motoros, aki 80-nal döcög (külterületen) az úton a sáv közepén. Megelőzöm, de be kell furakodni elé, mert nem tartja a követési távolságot. Akkor felkapja a vizet és elkezd 200-zal előzni, hogy megmutassa, mit tud a motor. A hülye állatja azt hiszi, hogy nem tudom, hogy a motor gyorsabb? Akkor húzza neki, vagy húzódjon le jobbra, ha nem akar gyorsabban menni.
És hány, de hány ilyet látok nap mint nap.... Még szerencse, hogy azért a többség nem ilyen.
Nob 2008.07.10. 11:31:21
szipalpeter 2008.07.10. 11:31:26
Becher 2008.07.10. 11:32:15
közlekedési bűnöző 2008.07.10. 11:33:17
ha annyira halálközeli lett volna, akkor meghúztad volna csutkára, aztán a Volvo-s csak passogat. :-)
toodark 2008.07.10. 11:34:05
Ez így van, motorral lényegesen nehezebb gyorsan kanyarodni, ezt én sem gondoltam, amíg át nem ültem.
Szóval nem az a májer, aki Hungárián ki bírja huzatni 150-ig, hanem aki le tudja érinteni a lábtartót: 90km/h-nál is, meg 15km/h-nál is :)
malac 2008.07.10. 11:34:13
Becher 2008.07.10. 11:35:39
vasló 2008.07.10. 11:35:56
te az úton is így figyelsz, ahogy itt olvasol? Egy, azaz 1 db hozzászóló "visel" kalapácsot, de Te már az összes motoros halálát kivánod...
Remélem, ez csak a "blogon-lehet-fikázni" hangulat hatása Rajtad...
Ha autóban ülök, kézközelben van a kormánylakat (eléggé kalapács formájú). Eddig egyszer kellett megmutatnom egy bôszülten felém közeledô (másik) autóvezetônek, h lehülljön és visszaüljön a kocsijába.
Ha motoron ülök - ott a sisak, ha kell :)
Még nem kellett, maradjon is így...
Széles utat!
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:39:19
Én nem motorozom, így arról nincs tapasztalatom, de vicces, amikor komoly nagymotorok lemaradnak a Swiftem mögött a kanyarban. :D
vasló 2008.07.10. 11:41:47
Swiftem is van, nagymotorom is - az általad vázolt helyzet csak vizes, csúszós kanyarnál igaz. Esetleg nagyon kopott a gumi a motoron, vagy kezdô a motoros...
széles utat!
malac 2008.07.10. 11:41:56
Chupa 2008.07.10. 11:43:38
Először is a motoros az úton három nyomvonal közül választhat: középen, jobb keréknyom, bal keréknyom. Középen különösen ha előtted is vannak, veszélyes menni, mert a legtöbb úthibát, döglött állatot az autók középre veszik, illetve az ide eső úthibákat kevesebb lelkesedéssel javítgatják. Az út is koszosabb, jobban csúszik, bár szerintem normál közlekedésnél nem szabadna, hogy ez gondot okozzon. A jobb keréknyom általában nagyon rossz állapotú, vagyis marad a bal keréknyom. Én itt megyek, nyilván igyekszem figyelni hátra, ha kell lehúzódok, de azért ez elég ritka. (Nem azért mert eszetlenkedek, országúton én mindig tudom tartani a 100-110-et, egy előzés nem okoz gondot, míg egy izmozó autóst aki néha 140-160-ra gyorsít sokáig fel tud tartani egy teherautó.)
Szóval lehet hogy a kresz jobbratartást ír, de figyelembe kéne venni a jármű sajátosságait. A szabály az szabály de aki ezt hangoztatja az szimplán túl hülye hogy megértse az én helyzetem.
Másodszor a legtöbb autóst egy lehúzódó motor egyszerűen előzésre késztet. Bármi áron. Mivel a kreszben okosan benne van hogy sávon belül is meg lehet előzni, ezt általában ki is használják, véletlen se hagyva a minimális oldaltávolságnál kevesebbet. Ráadásul általában a tényleg kis motorok, illetve a kezdők vannak leginkább kihúzódva az út szélére, és pont őket veszélyeztetik a négykerekűek leginkább.
Harmadszor letolni valakit csak nagyobb, erősebb járművel lehet. Motorost suzukival, suzukit bmwvel, bmwt krazzal. Ne mondja már senki, hogy megijedt, amikor a volvójának a seggénél 10 centire megjelent egy motor. Ez a szitu maximum vicces lehet, míg fordítva (aki nem ült motoron képzeljen el a hátsó ablakban egy rozsdás lökhárítót, négy reflektorral, legkürttel) mindenkinek megremeg a lába.
Nyilván a motorosok sem szentek (kivéve én) de este hazamenni, lefeküdni azzal a tudattal hogy átmentem egy csóka gerincén, emlékezve ahogy hörgött és habos vér bugyborékolt a száján, a törött lába kifordulva fehérlik a csont...
motoros 2008.07.10. 11:44:29
Nem vagyok túl gyakorlott, de leginkább önvédelemből maradok le, ha húzós kanyarra kerül sor. Kanyarban motorral fékezni nem életbiztosítás kedves autósok. Ezt jó lenne, ha figyelembe vennétek, ha rámásztok a kanyarodó motorosra. Ha motorral kanyarban hirtelen fékezned kell, szinte 100%, hogy borulsz is.
A másik veszélyforrás az út minősége, az útburkolat szennyeződése:
ha nem sima az útfelület, az autós észre sem veszi, a motoros meg persze hogy lemarad, hogy lássa, mire kell számítania.
Azért a hegyvidéki kanyargós utak élő példája egy jó kis kanyarvadászatnak, az autósok csak pislognak, hogy a motorosok milyen sebességgel veszik be magabiztosan és biztonságosan a kanyarokat.
Baluka 2008.07.10. 11:44:39
toodark 2008.07.10. 11:45:52
Én is látom motoron, hogy sajnos sokan vannak, akik nem kellően defenzíven vezetnek. Aki motoron előzéskor arra játszik, hogy majd úgy is befér a két autó/kamion közé, vagy jobbra indexelő autót jobbról, balra indexelőt balról előz, az szerintem nem normális.
De ettől még érdemes mindenkivel előzékenynek lenni.
A motor teljesen más világ mint az autó, lehet, hogy érdemes lenne erről is pár postot is írni.
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:45:53
Milyen Swifted van?
vasló 2008.07.10. 11:47:31
persze, azt is sokan helyeslik a "blogokban", ha minél több motoros pusztul el. Nem kell ezekkel a vérestollú írókkal foglalkozni, valszeg a való életben csendes, jelentéktelen figurák, csak itt bátrak...
Menetközben? Talán elhajítja, nem kell mindig 2 kéz a vezetéshez. De akkor mehet vissza a kalapácsért :)
Álló helyzetben? Rendeltetésszerûen :) De még nem hallottam ilyet.
toodark 2008.07.10. 11:47:49
A bal kézen a kuplung van. Egyébiránt igazad van.
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:48:27
Ja, pld. a pécsi eset is azt mutatja milyen jól megy a motor kanyarban... Milyen pompásan tudott korrigálni a hülyegyerek...
vasló 2008.07.10. 11:48:37
zöld sedan :)
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.10. 11:50:39
Emberéletekkel játszotok, és ha ezt nem tudjátok felfogni, játszatok a sajátotokéval, vagy kedves szüleitekével/kedvesetekével, hátha egyszer megtudjátok (ha nem, akkor Taügetosz a nektek való hely).
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:50:59
Lehet, hogy a színe miatt alacsony a kanyarsebessége! ;-)
vasló 2008.07.10. 11:51:59
a pécsi eset a jó példa arra, hogy a jármû (autó-motor, mindegy!) esetenként többre képes, mint a sofôr.
És jó példa arra is, hogy motoron nem szabad hibázni.
A motoros olyan, mint a terminátor: élô szövet a fém vázon :)
Mi motorosok, ezt qrvára tudjuk és figyelembe vesszük. többnyire..
vasló 2008.07.10. 11:53:08
be vagy tépve? :)))
toodark 2008.07.10. 11:54:00
- jobb oldalon jönnek a gyalogosok, biciklisek (kivilágítatlanul), vadak, stb
- tipikus baleset, amikor a motor vétlen: jobbról/balról nem adják meg neki az elsőbbséget. Ha az út közepén megy, akkor jobban látják, és ő is jobban belát a kereszteződésbe.
- Az út közepéről jobbra is/balra is tud menekülni, úgy, hogy ott aszfaltot talál, és nem rögtön az árokba kell beugrania. Vész esetén még két autó között is elfér, de ez már tényleg a joker kategória
vasló 2008.07.10. 11:57:00
színtôl függetlenül: aki tud motorozni, annak nem probléma egy kanyar... és motoron észreveszi a a felhordott salakot is (estleg), amin csak kicsúszna a kanyarba - akár alád, amit Swiftben sem kellemes átélni ...
Aki nem tud motorozni, az lassab pesze - de aki nem tud vezetni (autót-motort, mindegy), attól menekülj!
szép napot!
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.10. 11:58:03
motoros 2008.07.10. 12:00:54
köszönöm a felvilágosítást
igazad van, a motoros ott hibázott.
Ezt szerintem a motorosok is mélyen elítélik. Az általam ismert motorosok mind felelősségteljesen vezetnek és nem szeretik ha a speedesek eltépnek mellettük. Ugyanakkor ismerek speedest is, akinek nem fájt, hogy túratempóban kellett a csapattal haladnia.
Én az ilyen utakon is úgy megyek, hogy haza is érjek. Nem érdekelnek a nálam gyorsabban haladó motorosok, autósok, ha tudnak előzzenek meg, ebben partner vagyok, amíg engem nem veszélyeztetnek, én a saját magam által megválasztott sebességgel haladok, ami általában azért gyorsabb, mint az autók nagy része.
balage 2008.07.10. 12:08:58
Ilyen nekem is volt. Az én módszerem: miközben továbbra is nyomom a gázt, bal lábbal finoman! rálépek a fékre, de csak annyira, hogy a lámpa felvillanjon és az autó ne lassuljon.
Volt már többször, hogy a rámtapadó satuzni kezdet... :)
saq 2008.07.10. 12:09:56
Ez OK, de azért biciklivel feltartani a tömegközlekedési eszközöket nem egy jó dolog. Az olyan biciklist én sem szeretem nagyon...
TH rámásztam a buszsávra az erzsébet híd közepén, és nem is ért volna utol a busz, ha nem lassítok le ,hogy beengedjem az autót.
ráadásul állt három busz már ígyis a megállóban.
EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 12:10:48
Nem csak azzal van a baj, hogy a motoros ott hibázott, hanem az is lejön abból a videóból, hogy a kanyarban mennyivel bizonytalanabb járgány a motor, mint a kocsi.
Egy bedöntött motorral, hogy a jó életbe lehet erőset fékezni például? Egy kocsival a kisodródásból még simán vissza lehet jönni, nyikorog kicsit, kacsázik, aztán szépen visszaáll egyenesbe. A motor meg eldől, aztán repül, mint az a bizonyos nehéz kő...
TH 2008.07.10. 12:11:14
Szóval kedves motorosok: gondolkodjatok már picit, és reagáljatok valamit erre, mert ezt a problémámat most írom le harmadszor itt...
TH 2008.07.10. 12:12:41
OK, nem akartam a konkrét esetről ítélkezni, csak általánosságban mondtam. Én szeretem a bicikliseket, meg minden, de a Rákóczi útra bizony nem valók! Se a középső sáv, se a buszsáv nem alkalmas a biciklis közlekedésre...
GY 2008.07.10. 12:14:43
A lényeg hogy nem kéne általánosítani!
motoros 2008.07.10. 12:17:06
a motorosok leggyakrabban a saját nyomorult seggüket féltik, mert az autósok gyakran nem veszik őket észre
én közlekedek autóval is, sőt ezidáig lényegesen több km van bennem autóval, és ennek ellenére azt mondom, hogy a motorosok a helyzetek többségében nem szolgálnak rá az autós társadalom hozzáállására
Ebeuss:
ezt leírtam már én is pár hsz-el korábban
ezért óvatosabb általában a motoros a kanyarban
TH 2008.07.10. 12:19:44
Én már sokszor kifejtettem, hogy semmi bajom a motorosokkal. De ha a saját nyomorult seggét félti, akkor a dugóban miért akar előre menni? Tehát mindig az autós legyen előzékeny a motorossal, sohasem fordítva? rohadtul nem tetszik a hozzáállás.
dr. orter 2008.07.10. 12:19:57
A tahó autósok jogos anyázása és a hangulat ellenük való jogos fokozása mellett jó lenne ezekről is hallani.
vasló 2008.07.10. 12:21:12
reagálok:
ha az úton középen megyek, annak oka van (rossz útszél, oldalszél, láthatóság), és légyszives, elôzz úgy, mintha autóval volnék, mert így BIZTONSÁGOSABB mindkettônknek. Lassabban úgy sem megyek, mint ahogy a forgalom diktálja, nyugi.
Ha állsz a dugóban, semmi kockázat nélkül el tudod engedni a motorosokat (ha akarod), semmivel nem kerülsz ettôl közlekedési hátrányba (mivel a motorok gyorsabbak, nem fognak Téged késôbb feltartani).
Minél több motor van a városban, annél kisebb a dugó, logikus.
motoros 2008.07.10. 12:24:04
mint már leírtam
a motorosnak gyakran biztonságosabb ha előregurul a piros lámpánál, mert így nem állhat belé hátulról egy figyelmetlen autós
nem egy balasetet lehetne megelőzni, ha a motorost észrevenné az autós
amúgy dugóban miért fáj neked, hogy elmennek melletted, ha nem veszélyeztet se téged se más közlekedőt?
Te soha nem szeged meg a KRESZ-t?
PS.
álatlánosítani nem szabad, mégis tendenciózus az autósook magatartása a motorosokkal szemben
természetesen ez fordítva is igaz
melyik volt előbb? :)
TH 2008.07.10. 12:24:14
Nekem csak a hozzáállással van a bajom. A tieddel pl. semmi, mert ezek szerint te nem tartasz fel másokat. De ha látom, hogy a motoros megy a sor elején, és előtte senki, és az út széle (nem a legszéle, csak mondjuk a sáv közepétől kicsit jobbra) még tök jó az út, és nem húzódik le odáig, pedig akkor már előzhető lenne, az szerintem pont akkora tirpál, mint amilyenek az autósok szoktak lenni a motorosokkal. Szal én csak annyit mondok, hogy én igyekszem segíteni és nem feltartani a motorosokat, de ugyanezt kérem én is tőlük! Logikus kérés vagy nem?
FecKán 2008.07.10. 12:25:23
En speciel biciklizem görkorizom motorozom autozom (robogozni nem merek) BP-n es mas varosokban is. Es allithatom, hogy jarmutol fuggtlenul szidnak allandoan, de en nem adom fel!! 50 centit hagyok mindenkinek, aki nem fer el az pusztuljon. GRRRRRRRRRRRRRAAAAAAHHHHHH
vasló 2008.07.10. 12:27:25
most már (talán) értelek. Az elôzékenység fontos, minden közlekedô esetén!!! Egyetértek!
Mikor tudunk elôzékenyek lenni? Azonos feltételek mellett könnyebb.
Nem tudsz elôzékeny lenni egy IFÁ-val szemben, mert szgk-val Te vagy a gyorsabb. esetleg az IFA segítheti a Te elôzésedet.
valami ilyesmi van a motoroknál is, csak jobban szembeötlô, h elférnek , ha kellôen széles a sáv. Van, akit ez zavar...
r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2008.07.10. 12:28:21
motoros 2008.07.10. 12:29:26
;)
vasló 2008.07.10. 12:33:27
Negatív kivételek vannak, de hát hol nem?
Széles utat!
saq 2008.07.10. 12:36:42
saq 2008.07.10. 12:09:56
OK, nem akartam a konkrét esetről ítélkezni, csak általánosságban mondtam. Én szeretem a bicikliseket, meg minden, de a Rákóczi útra bizony nem valók! Se a középső sáv, se a buszsáv nem alkalmas a biciklis közlekedésre... "
hát pedig valahol közlekednünk kell. nem egy kéjmámomr nyilván, de azért az tény, nem miattam mennek lassan az autók+ buszok.
nyuszy 2008.07.10. 12:38:07
"én nem megyek a kocsik között, mert a chopper nem fér el, meg különben is. Csak kikerülök, ha dugó van."
Mint írtam, az említett magatartást inkább robogóknál látom, kicsit olyan érzésem van, hogy az van a hátterében, hogy ha én nem tudok 40-nél többel menni, akkor te se tedd... És bizony ugyanezek a robogósok mennek minden lámpánál a sor elejáre, hogy aztán újra feltartsanak.
Azt kéne eldönteni, hogy mit is szeretnének a t. kétkerekűek. Vagy egyenlő bánásmódot, de akkor nem előzzenek jobbról a lámpánál ők se, vagy pedig a kétkerekű előnyeit élvezni, de akkor pedig szíveskedjenek a hátrányait is elfogadni, és ahol az autó gyorsabb, ott elengedni.
"De ha te rárántod a kormányt"
Nem szoktam rárántani meg semmilyen formában bántani őket, teoretikus felvetés volt.
TH 2008.07.10. 12:38:07
OK, örülök, hogy a lényegben egyetértünk.
Motorossal az a helyzet, hogy a motoros is tud előzékeny lenni (ha lassabban megy, segítheti, hogy megelőzhessem), és én is tudok vele az lenni (én is segíthetem lehúzódással, ha előz, és a dugóban is félrehúzódhatok előle). Én autóstól és motorostól és teherautóstól is azt várom, hogy segítse a gyorsabban haladni szándékozót (adott körülmények között persze, tehát nem az őrült száguldozókat kell segíteni).
TH 2008.07.10. 12:39:10
Hát nem ritka látván a bicikli mögött 30-cal guruló Volvo busz a Rákóczi úton...
hehehehehe 2008.07.10. 12:51:04
toodark 2008.07.10. 12:54:38
Én spec. az IFA-val is előzékeny vagyok: beengedem, mert jobb ha én teszem, mintha nem vesz észre és nekem jön. Utána meg amúgy is meg tudom előzni. Én ezt nevezem defenzív vezetésnek.
malac 2008.07.10. 12:55:15
Rocko- 2008.07.10. 12:57:01
hm hm. :)
joo 2008.07.10. 13:00:43
Miért nem áll be a sorba ahogyan a KRESZ is írja??
Zeze 2008.07.10. 13:03:40
FEL KELL EMELNI A BÜNTETÉSI TÉTELEKET azon esetekben, mikor nem sima elbambulás, figyelmetlenség, hanem súlyosabb szabálysértés, vagyis SZÁNDÉKOS szabálysértés játszott közre. Ilyenek pl. a durva gyorshajtás, a kitartó seggbemászós tolás, a piás/drogos vezetés, és hasonlók.
Mikor az 5. faszit is leültetik mondjuk 5 évre egy városban 90-100-as szágulsás utáni halálos balesetokozásra, na akkor elkezd majd gondolkozi a sok sportkipufogós parasztarc, hogy azért ez nem babra megy, itt bizony elakadhat az aranyélet vonala.
Könyörtlenül LEÜLENDŐ sittet az ilyeneknek. Zéró tolerancia.
fmatyko 2008.07.10. 13:04:19
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
(...)
(2) (...)
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
(...)
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.
Becher 2008.07.10. 13:05:43
Egyébként a robogós szerintem egy más állatfaj - itt nem azokra gondolok, akik azért vesznek robogót, mert kényelmesebb, de igazából a járgány 125ccm felett van. Szóval a robogósokkal a nagy baj, hogy nem tudnak közlekedni. Mintha azt hinnék, hogyha kocsiból átülnek arra a vacakra, rájuk nem vonatkozik semmilyen szabály. Egyszerűen életveszélyesek. Meg persze ott vannak a kis jaszkarik, akiknek még csak erre lehet jogsijuk. Nincs veszélyérzetük, nekem annál inkább amikor előbukkanak a semmiből. Tehát lehet nem szép dolog, de én sem kedvelem őket túlzottan. És aki robogón van soha nincs tisztességesen felöltözve. Most nem kell, hogy mindenhol protektor legyen rajta - nekem is csak a csizmám és a nadrágom olyan - de vegye a fáradságot, hogy legalább egy tetves hosszú nadrágot meg egy pullovert felvesz. Ha esik mégis csak több bőr marad rajta.
0xFFFF 2008.07.10. 13:06:52
Hö-hö ! Ez úgy hangzott, mintha nem a közlekedők moráljáról kéne beszélni, mert csak az autósok morálja a nívóm aluli ! :) Na ne !
saq 2008.07.10. 13:25:41
saq 2008.07.10. 12:36:42
Hát nem ritka látván a bicikli mögött 30-cal guruló Volvo busz a Rákóczi úton... "
hmm. igazad van abban, hogy egy béna biciklista megtudja baszni a közlekedést. nem én mondom, hogy ne legyen bringásjogsi! kötelező sisak, lámpa, rendes teszt meg minden ha az úttesten akarsz menni.
tehenke 2008.07.10. 13:53:47
Ez van.
TH 2008.07.10. 14:19:39
Tanulja meg a biciklis nem feltartani a forgalmat. Főleg a tömegközlekedést. De a bringásjogsi városba nem lenne butaság éppen.
vasló 2008.07.10. 15:06:47
a KRESZ elavult, életidegen. Fôleg, a motorokra vonatkozó jogszabályok.
Az idézgesse nekünk a KRESZT, mint bibliát, aki még sosem szegte meg! Bárhogy!
Na ugye :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.10. 16:48:38
Tökmindegy, hogy az autós vagy a motoros a hülye, könnyen kisülhet belőle ilyesmi...
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.07.10. 16:58:31
nagy a pofád! ne aggódj, pont az ilyen retardáltak miatt hordom magammal a retardált módosító eszközt.
Ha alapból olyan a mentalitásod ami az írásodból kiderül akkor úgyis találkozunk mi még, csak te nem a saját lábadon (autódban) fogsz hazajutni.
amúgy nem te vagy az a kis féreg seat-os akit ezelőtt 3 héttel hétvégén elintéztem?
éppen esküvőre toltad a pofád csak nagyon elszámítottad magad.
malac 2008.07.10. 17:09:08
mv 2008.07.10. 17:19:14
www.allegro.cc/images/rcache/406060cb91dafc25e0bdc8b62fcdb74d.thumb.jpg
malac 2008.07.10. 17:31:19
StrigDadddy 2008.07.10. 17:31:55
Tudom nem ide tartozik de épp most gurultam haza melóból és a városban kerékpárverseny lesz vmikor mostanában és tele van barmokkal ( drótszamarasokkal) az út. A sok büdös nyomorék agyatlan fallosz keresztül kasul mindenfelé. Ha a zebrán van zöld ott mennek ha az úton akkor ott. Persze ha pirosat kapnak zebránál, akkor nyilván kitekernek elém a kanyarban és ott vágják le az utat. fakkkkkkkkk....Annyira rühellem ezeket a nyomorékokat, akik azt hiszik h tudnak tekerni, de majd jól meglepődnek amikor kilapítja őket egy nagyobb "ojjektum". Na szó nem ide tartozott, de gondoltam "kiírom magamból" azt a szar érzést amit ezek a nyomoroncok okoztak ( mellékesen valaki majnem áthajtott az egyiken, de épp meg tudott állni...éppenhogy)
Csummer
TH 2008.07.10. 18:12:03
Beee, nekem az apukám okosabb, mint a Tied, és egy kétméteres lézerkarddal fogja felszeletelni az egész családodat, és őket tálaljuk fel vacsorának a disznók elé, be-be-beee...
Vida professzor anyja, ez Neked is szólt!
az van 2008.07.10. 18:27:15
Hát te aztán tudsz csúsztatni.
Ha a 27. § (2) c) -t idézed, akkor ne az első bekezdést idézd előtte, mert nem arra vonatkozik, hanem a másodikra.
Remélem senki sem vette komolyan, hogy motor mögött nem kell megfeleő követési távolságot tartani!!!
Krisi 2008.07.10. 18:52:39
Van a tapló motoros és van a normálisan közlekedő motoros.
Van a paraszt autós és van az előzékeny autós.
Van a városi biciklis, aki tud közlekedni, és van a potyabiciklis, aki nem tud.
És nem utolsó sorban van a hülye ember és a normális ember.
Remélem mindenki érti a hasonlat.
Béke veletek.
Krisi 2008.07.10. 19:01:11
Autóban ülve meg leszarom, ha megelőz egy kétkerekű, úgyis gyorsabb nálam. Erről jut eszembe: látott már valaki városban olyan robogót, ami a kresz miatt csak 40-ig gyorsul? Ugyammá. A 10 éves Simsonomon nincs semmi tuning, és így is 70 a vége. A robogók nagyrésze meg 125-ös, és a váltó miatt városban az autók 80%-át gond nélkül legyorsulja. Szóval a robogós feltartja az autóst egy hatalmas kamu.
Aki meg 50-es körzetben 60 felett akar előzni, az nyugodtan kapja be a falloszomat, és ne felháborodjon, hanem kussoljon.
Áldás, békesség.
malac 2008.07.10. 19:01:52
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.10. 19:47:20
kispia 2008.07.10. 20:31:30
Régen egy motorszervizben melkóztam,és cseréltünk vázat olyan ETZ-n,amit megzuzott egy taxis.A srác állt a T-kereszteződésnél,ment volna a védett utra,mire hátulról egy figyelmetlen fillérvadász belement,A csóka szerencséjére mindkét lába a földön volt,igy csak a gép repült ki a főutra.
Közlekedési bünöző:te egy állat vagy!Megelőzöd a motorost,mert 80-al megy,és "beerőszakolod" a kocsit,mert nem tartott követési távolságot.Vagyis előtte is mentek szintén 80-al.És akkor még te vagy felháborodva?Most azzal a 2 m-rel előbbre voltál?Ha velem csináltad volna,bekurom a szélvédődet a leszoritás miatt te idióta!Ennyi aggyal hogy kaptál jogsit?Inkább házt6artást vagy áramot vezess,mielőtt megölsz valakit te állat!
Rocko- 2008.07.10. 20:54:30
kihagytad, h
Van a tapló kommentelő és van a normálisan kommentelő.
:)
aqweren 2008.07.10. 21:53:01
Segítek nekik ha araszoló sorban kerülnek lehúzódok meg ha előzök akkora helyet hagyok mint egy autónak, de mért kell rám a frászt hozni csak azért mert egyes (nem is a többség!) autósok bunkók a motorosokkal? Mérnem annak
"mutatja meg" aki valóban ártott neki? (Vagy inkább a saját testi épsége érdekében annak sem)
B.GY. 2008.07.10. 21:55:50
Mityu 2008.07.11. 04:33:53
Mindig azt veszem figyelembe, hogy én négy keréken könnyebben egyensúlyozok.
nyuszy 2008.07.11. 07:40:47
Itt arról volt szó, hogy amennyiben a motorosok (vagyis inkább robogósok) szeretnék, hogy az autósok elősegítsék a haladásukat azzal, hogy elengedik őket ott, ahol ők a gyorsabbak, akkor nekik meg illene nem szándékosan feltartani az autósokat, ahol ők a gyorsabbak.
agapé 2008.07.11. 11:20:58
Hogy a biciklisek nem valók a Rákóczi útra??
Alternatívát tudsz mondani esetleg?
Mégis akkor merre menjen, aki épp arra akar menni??
Egy normál bicilis nem tart fel egy buszt, az tuti. Lassan átcsorog a pirosokon(kurvaanyját), amikor kereszben a gyalogosok mennek, és a busz megáll, és lesz annyi előnye, hogy a busz ne érje be a köv megállóig, vagy lámpáig.
Élvezem ezeket a "nem alkalmas a kerékpáros közlekedésre" hozzászólásokat, amelyekből árad a lenézés a csóró bicajosok irányába, "akiknek biztos még jogsijuk sincs"
Nekem van autóm (nagy genyó autóm, és sokat vezetek, havonta 2-3 ezer km) és bicajom, amivel városban sokkal jobb, és SOHA nem tartottam fel BKVt. Persze nem minden bicajos gyakorlott, de előfordulnak kevésbé előzékeny buszsávon közlekedő taxisok is (láss csodát).
kispia 2008.07.11. 12:48:57
egyébként állandóan sirtok,hogy ezek a motorosok hogy száguldoznak,amikor meg valamelyik betartja a sebességhatárt akkor meg az a bajotok,mert akkor meg feltart.ahogy felénk mondják:nektek a sz@r is izetlen!
malac 2008.07.11. 13:53:50
TH 2008.07.11. 14:48:02
Hát aki ÉPP arra akar menni, az menjen arra! Most erre mit vártál.
Egyébként most erre rábasztál, és rossz ajtón kopogtatsz, mert én abszolút bicikli, és bicikliút-építés párti vagyok, de azért építsd a sztereotípiákat nyugodtan. Bocs, hogy van szemem, és látom, amit látok. Majd legközelebb, ha a Rákóczi úton busz előtt guruló biciklit látok, máshova nézek, akkor biztosan nem lesz ott. A piroson átcsorgás meg remek ötlet, főleg, ha keresztirányú autós forgalom is van. Na mindegy.
Perillustris 2008.07.11. 15:34:54
Így van. Ezért kell alkalmassá tenni minél hamarabb.
cso zsi 2008.07.11. 15:48:58
img169.imageshack.us/img169/5340/transport2kp5.jpg
nyergi 2008.07.11. 18:05:18
nyergibergi 2008.07.11. 18:21:05
Krisi 2008.07.12. 13:29:39
Közhely, de a bunkóság nem járműfüggő.
TH 2008.07.14. 16:31:25
Teljesen egyetértek.