Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért kell ezt csinálni?!

2008.07.10. 06:25 :: Kisikasa

Darren sztorijának én magam is szemtanúja voltam és továbbra sem értem, hogy mért trendi egyes autósoknál ( akinek nem inge...) , hogy motoros mögött közlekedve elfelejtik betartani a követési távolságot sőt, egyenesen rámásznak a másik nyakára. Azt hiszem ezt Jim Carrey Baba nevű elefántja mögött nem mernék ilyen bátran megtenni ( aki nem vette a poént attól elnézést és ez esteben ajánlom megtekintésre az Ace Ventura megfelelő részét...)

Megosztom Veletek a szombati Autózz! blog-tali egyik utózöngéjét. SilentSound-ék haladtak haza Budapestre, én pedig mögöttük a motorommal.

A Lágymányosi-hídra értünk, a belső sávban haladtunk; valaki feltartotta a sort, és csak picit volt gyorsabb, mint a külső sáv. Egyszer csak fura hangot hallok a környezetemből. Nézem a tükröt, sehol senki. Csak piszkálta
a csőröm, oldalra-hátrapillantottam, és nagy megdöbbenésemre egy turbo-s valami (annak a fütyülését hallottam meg) jött mögöttem, szerintem nem volt egy méter távolság az autó eleje és a motorom segge között. Ilyenkor nem anyázok, hanem mutatom neki, hogy "maradj le". Erre jobban rálépett a gázra (ezt is csak hallottam), engem halálra rémítve; a külső sávba sorolni épp nem tudtam.

A lámpánál Silent kihúzódott egy sávot, én pedig megvártam, hogy mellém érjen a mögöttem jövő. Sisakrostély fel, és szóltam neki, hogy most már állítsa le magát. Lámpa zöld, én a középső sávban. Ismét jön a szívózaj
mögülem, most lehetőleg még közelebb jött. Hát ez már nem tréfa, adtam egy nagy gázt, és kimentem egy sávot egy teherautó elé, ahova ő nem férhetett már be. Mikor tovább haladt, az anyósülésen ülő suhanc valamit beintett, meg járt a szája. Nyilván ezt már nem hallhattam.

Tök normálisan haladtam. Azt megszoktam, hogy az autók nem hagynak mögöttem rendes követési távolságot, ezért szoktam jelezni, hogy maradjon le (az esetek 95%-ában fel is fogják). De miért jó szemétkedni? Nyilván nem kinyírni akar, hanem csak szórakozni, de egy motorossal? És ha rá kell fékeznem, akkor keresztül megy a gerincemen, nekem meg annyi, és az ilyen egyébként is az én anyámat fogja szidni.

Az út nem játszótér, nem arra való,hogy hülye emberek, meg suhancok ott éljék ki a gyorsan mozgó járművekkel a szombat esti lázt. Mert ugye Budapesten mindenki kiváló sofőr, 100%-os magabiztossággal űzheti azokat a
játékokat, amivel másokat veszélybe sodorna, ha épp nem lenne 100%-ig biztos magában.

Már előre várom a kommentelők szidalmait az "összes köcsög motorosról".
 

201 komment

Címkék: budapest motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.10. 11:25:21

amennyiben a defenzív vezetés nem merül ki önvédelmi kalapács viselésében :-D

mv 2008.07.10. 11:26:18

Mi a gond az alakzattal? 30 m-en elfer mondjuk 10-15 motoros. Autobol viszont 5, amiben jo esellyel kb. 7-8 ember uldogel. Szoval mi is a gond azzal, hogy aki kozlekedik, az helyet foglal?

motoros 2008.07.10. 11:26:57

Napi szinten közlekedek motorral, ha nem sikerül motorral menni beülök az autóba.
Az említett követési távolság sajnos ismerős nekem is, ilyenkor finoman jelzek és a legtöbb autós fogja.
Ha nem és van lehetőségem, eltűnök az engem veszélyeztető autós elöl.
Viszont korábbi hsz-ekhez hasonlóan, nem húzódok le a jobb szélre, mert onnantól kezdve lutri, hogy mikor borítanak le a motorról.
A követési távolságot a saját érdekemben betartom és haladok a forgalommal.
Az előrecsorgást illetően:
kedves autósok, ugye nem is gondoltátok, hogy ez nem csak a gyorsabb haladás egyik módszere, hanem életbiztosítás a motorosnak, ugyanis így nem valószínű, hogy beleszállnak hátulról a motor seggébe telefonáló, oda nem figyelő autósok. A motort álló helyzetben elég megkoccantani, szépen ráborul a motorosra.

toodark 2008.07.10. 11:27:11

én még a tárcsazárat is inkább az ülés alá teszem, mint a zsebembe, nehogy az verje le a vesémet, ha elesek ;)

malac 2008.07.10. 11:28:24

még sose láttam kalapácsos motorost, de ha ez tényleg létezik, merő önvédelemből a negyedkilós kalapácsoddal együtt áttollak a szembejövő sávba, aztán felment a bíróság,a kocsinak meg már mind1, szal lehett visszavenni abbol a kis egynyomtávu arcocskátokból. egyébiránt bukjatok gyakrabban, röhögjön a sebész is a vastagbélbe ékelődött fanyélen. ti tényleg harcolni jártok ki az utcára?

EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:29:14

Jó szomszéd 2008.07.10. 11:21:27
"kalapács az övbe pólóval letakarva. a pirosban csak megvillantod a "keményatóscsávóvagyok" gyereknek és rögtön meghunyászkodik a parasztja."


Ez a kalapácsos dolog szerintem egy esésénél nem lehet túl vidám! Ezt is próbáld ki, aztán erről is számolj be, hogy ajánlod e még a többieknek! ;-)

Becher 2008.07.10. 11:29:31

Malac remélem egyszer vki jól elver a hozzáállásod miatt. Én biztos nem, mert túl kicsi vagyok, de drukkolni fogok.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.10. 11:30:00

Nekem is az életem múlik rajta. Nem a motorosokon, mert ritka esemény az, amikor a motor életveszélyt jelentene, de elég sok közlekedô van, aki rám is komoly veszélyt jelent egy középkategóriás autóban. Én defenzív vezetéssel kerülöm el az életveszélyt, így óvom az életem, ezt nem látom a motorosok jelentôs részénél.

Minap majdnem meghatódtam, amikor egy motoros végigvárta mögöttem, hogy nem húzodom vissza egy túl rövid helyre két kamion közé. Úgy viselkedett, mint egy autós. Az én tapasztalataim szerint ez nem jellemzô.

nyuszy 2008.07.10. 11:30:11

Becher:
"Nem megyek a sáv közepén, de nem vagyok hajlandó egy k..a nagyot borulni, mert az aszfalt nem egyenes, a buszok vályúkat vágtak bele, vagy magas a járdaszegély és rátolnak."
Említett robogós csávó bizony inkább az út közepén ment, mint a sávén, pedig ott teljesen jó az aszfalt, a szélén is.
"Úgyhogy nyuszy kedves szokjál rá, hogy a motorost pont úgy előzöd mint a kocsit. Az sem húzódik le a kedvedért."
De nem is megy be a lámpánál két kocsisor közé.

phaidros:
"Motorosként én is mindig a sáv közepén megyek, sőt a bal oldalán inkább. Egyszerűen azért, mert az autók úgy gondolják, hogy beférnek mellém még a sávba. Hát nem."
legközelebb, amikor egy motoros próbál sávon belül kikerülni/megelőzni, majd rárántom a kormányt. Ő úgy gondolja, hogy befér mellém a sávba. Hát nem.

közlekedési bűnöző 2008.07.10. 11:30:29

"A buszosnak nem tetszett, hogy a sáv közepén haladtam. (tudom: jobbra tarts, de balesetveszélyes, mert a motorosokat előszeretettel tolják le az útról.)"

A fő probléma itt kezdődik. Ha a jobb szélén mész, akkor gond nélkül el lehet melletted menni.

Tipikus a speed motoros, aki 80-nal döcög (külterületen) az úton a sáv közepén. Megelőzöm, de be kell furakodni elé, mert nem tartja a követési távolságot. Akkor felkapja a vizet és elkezd 200-zal előzni, hogy megmutassa, mit tud a motor. A hülye állatja azt hiszi, hogy nem tudom, hogy a motor gyorsabb? Akkor húzza neki, vagy húzódjon le jobbra, ha nem akar gyorsabban menni.

És hány, de hány ilyet látok nap mint nap.... Még szerencse, hogy azért a többség nem ilyen.

Nob 2008.07.10. 11:31:21

Nekem az M7-en volt hasonló élményem. Ott egy kamionsor előzésében voltam, belső sávban, 130 - 140 között. Mögöttem nagy lendülettel érkezett egy Volvó,(hangsúlyoznám, hogy nem mentem ki elé!) látta, hogy egyelőre nem tudok visszatérni, ennek ellenére kb 50 cm-re! volt a hátsó kerekemtől a lökhárítója. Én is jeleztem, hogy maradjon le egy kicsit, esze ágában sem volt. Elkezdtem gyorsítani, hogy minél hamarabb elmenjek a sor mellett, talán 160-ig is húztam neki, végig 1 méteren beül volt mögöttem. Mit ne mondjak, halálközeli élmény volt. Amikor ki tudtam menni a szélére, még ő mutogatott.... Szerintem kifejezetten élvezte....

szipalpeter 2008.07.10. 11:31:26

Csak egy kerdes.. 150 Hells Angels lassan a Topanga Canyon kozepen lassan "Rumbling", ki akarna letolni oket? En korbe autoztam a vilagot sajnos mindenutt vannak bunkok, mindket oldalon.ELOZEKENYSEG! Fuggetlen attol, hogy mit vezetsz, de az ut nem arra van hogy az elet frusztracioit ott kelljen megbosszulni. Sajnos itt meg sok tanulni valo van vezetesi kulturabol.

Becher 2008.07.10. 11:32:15

Nézd Nyuszy, én nem megyek a kocsik között, mert a chopper nem fér el, meg különben is. Csak kikerülök, ha dugó van. De ha te rárántod a kormányt egy motorsra - aki bunkó vagy sem, mindegy - és úgy esik, hogy meghal, nem csak a jogsid bukja.

közlekedési bűnöző 2008.07.10. 11:33:17

"Mit ne mondjak, halálközeli élmény volt. Amikor ki tudtam menni a szélére, még ő mutogatott.... Szerintem kifejezetten élvezte.... "

ha annyira halálközeli lett volna, akkor meghúztad volna csutkára, aztán a Volvo-s csak passogat. :-)

toodark 2008.07.10. 11:34:05

EBEUSS: "Valahogy a motorosok a kanyarban mindig lemaradnak... :DDD"

Ez így van, motorral lényegesen nehezebb gyorsan kanyarodni, ezt én sem gondoltam, amíg át nem ültem.

Szóval nem az a májer, aki Hungárián ki bírja huzatni 150-ig, hanem aki le tudja érinteni a lábtartót: 90km/h-nál is, meg 15km/h-nál is :)

malac 2008.07.10. 11:34:13

Becher: én nem hordok kalapácsot magamnál mikor kimegyek az útra közlekedni, pedig tulajdonképpen még egy benzines fűrész is elférne az anyósülés elött. egyébként határozottan előzékeny vagyok a közlekedésben, szal nem sanszos h megvernek.

Becher 2008.07.10. 11:35:39

Malac akkor csak rosszul jött át a hozzászólás. Nálam is max egy ernyő szokott lenni ha gyalog vagyok :).

vasló 2008.07.10. 11:35:56

Malac,
te az úton is így figyelsz, ahogy itt olvasol? Egy, azaz 1 db hozzászóló "visel" kalapácsot, de Te már az összes motoros halálát kivánod...

Remélem, ez csak a "blogon-lehet-fikázni" hangulat hatása Rajtad...

Ha autóban ülök, kézközelben van a kormánylakat (eléggé kalapács formájú). Eddig egyszer kellett megmutatnom egy bôszülten felém közeledô (másik) autóvezetônek, h lehülljön és visszaüljön a kocsijába.

Ha motoron ülök - ott a sisak, ha kell :)
Még nem kellett, maradjon is így...

Széles utat!

EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:39:19

toodark 2008.07.10. 11:34:05

Én nem motorozom, így arról nincs tapasztalatom, de vicces, amikor komoly nagymotorok lemaradnak a Swiftem mögött a kanyarban. :D

vasló 2008.07.10. 11:41:47

Ebeuss,

Swiftem is van, nagymotorom is - az általad vázolt helyzet csak vizes, csúszós kanyarnál igaz. Esetleg nagyon kopott a gumi a motoron, vagy kezdô a motoros...

széles utat!

malac 2008.07.10. 11:41:56

vasló: egy mondta, többen helyeseltek h hallottak róla ha jól tévedek, de mind1, egyébként el nem tom képzelni hogy lehet használni ha az ember épp egy motoron ül és az egyik kezével a féket, a másikkal a gázt manipulálja...

Chupa 2008.07.10. 11:43:38

Motorosként a letolást kicsit másként látom mint sok autós.

Először is a motoros az úton három nyomvonal közül választhat: középen, jobb keréknyom, bal keréknyom. Középen különösen ha előtted is vannak, veszélyes menni, mert a legtöbb úthibát, döglött állatot az autók középre veszik, illetve az ide eső úthibákat kevesebb lelkesedéssel javítgatják. Az út is koszosabb, jobban csúszik, bár szerintem normál közlekedésnél nem szabadna, hogy ez gondot okozzon. A jobb keréknyom általában nagyon rossz állapotú, vagyis marad a bal keréknyom. Én itt megyek, nyilván igyekszem figyelni hátra, ha kell lehúzódok, de azért ez elég ritka. (Nem azért mert eszetlenkedek, országúton én mindig tudom tartani a 100-110-et, egy előzés nem okoz gondot, míg egy izmozó autóst aki néha 140-160-ra gyorsít sokáig fel tud tartani egy teherautó.)

Szóval lehet hogy a kresz jobbratartást ír, de figyelembe kéne venni a jármű sajátosságait. A szabály az szabály de aki ezt hangoztatja az szimplán túl hülye hogy megértse az én helyzetem.

Másodszor a legtöbb autóst egy lehúzódó motor egyszerűen előzésre késztet. Bármi áron. Mivel a kreszben okosan benne van hogy sávon belül is meg lehet előzni, ezt általában ki is használják, véletlen se hagyva a minimális oldaltávolságnál kevesebbet. Ráadásul általában a tényleg kis motorok, illetve a kezdők vannak leginkább kihúzódva az út szélére, és pont őket veszélyeztetik a négykerekűek leginkább.

Harmadszor letolni valakit csak nagyobb, erősebb járművel lehet. Motorost suzukival, suzukit bmwvel, bmwt krazzal. Ne mondja már senki, hogy megijedt, amikor a volvójának a seggénél 10 centire megjelent egy motor. Ez a szitu maximum vicces lehet, míg fordítva (aki nem ült motoron képzeljen el a hátsó ablakban egy rozsdás lökhárítót, négy reflektorral, legkürttel) mindenkinek megremeg a lába.

Nyilván a motorosok sem szentek (kivéve én) de este hazamenni, lefeküdni azzal a tudattal hogy átmentem egy csóka gerincén, emlékezve ahogy hörgött és habos vér bugyborékolt a száján, a törött lába kifordulva fehérlik a csont...

motoros 2008.07.10. 11:44:29

Azért arrakiváncsi vagyok, hogy miért marad le egy motoros a kanyarban.
Nem vagyok túl gyakorlott, de leginkább önvédelemből maradok le, ha húzós kanyarra kerül sor. Kanyarban motorral fékezni nem életbiztosítás kedves autósok. Ezt jó lenne, ha figyelembe vennétek, ha rámásztok a kanyarodó motorosra. Ha motorral kanyarban hirtelen fékezned kell, szinte 100%, hogy borulsz is.
A másik veszélyforrás az út minősége, az útburkolat szennyeződése:
ha nem sima az útfelület, az autós észre sem veszi, a motoros meg persze hogy lemarad, hogy lássa, mire kell számítania.

Azért a hegyvidéki kanyargós utak élő példája egy jó kis kanyarvadászatnak, az autósok csak pislognak, hogy a motorosok milyen sebességgel veszik be magabiztosan és biztonságosan a kanyarokat.

Baluka 2008.07.10. 11:44:39

Az idén eddig kb. 3000 kilométert motoroztam Bp.-Szentendre között munkába járva. Eddig még egy autós nem húzott rám. Egyébként is évről évre több húzódik le. Örülök

toodark 2008.07.10. 11:45:52

"Van a vagány motoros és van az öreg motoros."

Én is látom motoron, hogy sajnos sokan vannak, akik nem kellően defenzíven vezetnek. Aki motoron előzéskor arra játszik, hogy majd úgy is befér a két autó/kamion közé, vagy jobbra indexelő autót jobbról, balra indexelőt balról előz, az szerintem nem normális.

De ettől még érdemes mindenkivel előzékenynek lenni.

A motor teljesen más világ mint az autó, lehet, hogy érdemes lenne erről is pár postot is írni.

EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:45:53

vasló 2008.07.10. 11:41:47

Milyen Swifted van?

vasló 2008.07.10. 11:47:31

malac,

persze, azt is sokan helyeslik a "blogokban", ha minél több motoros pusztul el. Nem kell ezekkel a vérestollú írókkal foglalkozni, valszeg a való életben csendes, jelentéktelen figurák, csak itt bátrak...

Menetközben? Talán elhajítja, nem kell mindig 2 kéz a vezetéshez. De akkor mehet vissza a kalapácsért :)
Álló helyzetben? Rendeltetésszerûen :) De még nem hallottam ilyet.

toodark 2008.07.10. 11:47:49

malac: a féket és a gázt ugyanazzal a kézzel manipuláljuk ;)

A bal kézen a kuplung van. Egyébiránt igazad van.

EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:48:27

"Azért a hegyvidéki kanyargós utak élő példája egy jó kis kanyarvadászatnak, az autósok csak pislognak, hogy a motorosok milyen sebességgel veszik be magabiztosan és biztonságosan a kanyarokat."

Ja, pld. a pécsi eset is azt mutatja milyen jól megy a motor kanyarban... Milyen pompásan tudott korrigálni a hülyegyerek...

vasló 2008.07.10. 11:48:37

Ebeuss,
zöld sedan :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.10. 11:50:39

h7 bekussolt? Hmmm. Szeretném felhívni minden fostalicskával, sikítóegérrel és egyéb faszbpótlónak szánt kocsival közlekedőnek a figyelmét a posztban leírtakra: sor volt, nem lehetett volna jobban haladni. Másfelől: városban a megengedett sebesség 50, ahol tábla van, ott 70. Ennek ellenére mindenki megy mint a barom, aki csak 80-nal vagy 90-nel, annak meg a kurvaanyját, mi?
Emberéletekkel játszotok, és ha ezt nem tudjátok felfogni, játszatok a sajátotokéval, vagy kedves szüleitekével/kedvesetekével, hátha egyszer megtudjátok (ha nem, akkor Taügetosz a nektek való hely).

EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 11:50:59

zöld sedan :)

Lehet, hogy a színe miatt alacsony a kanyarsebessége! ;-)

vasló 2008.07.10. 11:51:59

Ebeuss:
a pécsi eset a jó példa arra, hogy a jármû (autó-motor, mindegy!) esetenként többre képes, mint a sofôr.

És jó példa arra is, hogy motoron nem szabad hibázni.

A motoros olyan, mint a terminátor: élô szövet a fém vázon :)
Mi motorosok, ezt qrvára tudjuk és figyelembe vesszük. többnyire..

vasló 2008.07.10. 11:53:08

Rep.Majom:
be vagy tépve? :)))

toodark 2008.07.10. 11:54:00

Csupa jól leírta a nyomvonal választás problémáját, annyit tennék még hozzá, hogy:
- jobb oldalon jönnek a gyalogosok, biciklisek (kivilágítatlanul), vadak, stb
- tipikus baleset, amikor a motor vétlen: jobbról/balról nem adják meg neki az elsőbbséget. Ha az út közepén megy, akkor jobban látják, és ő is jobban belát a kereszteződésbe.
- Az út közepéről jobbra is/balra is tud menekülni, úgy, hogy ott aszfaltot talál, és nem rögtön az árokba kell beugrania. Vész esetén még két autó között is elfér, de ez már tényleg a joker kategória

vasló 2008.07.10. 11:57:00

Ebeuss,

színtôl függetlenül: aki tud motorozni, annak nem probléma egy kanyar... és motoron észreveszi a a felhordott salakot is (estleg), amin csak kicsúszna a kanyarba - akár alád, amit Swiftben sem kellemes átélni ...

Aki nem tud motorozni, az lassab pesze - de aki nem tud vezetni (autót-motort, mindegy), attól menekülj!

szép napot!

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.10. 11:58:03

Vasló: ennyire értelmetlen volt, amit írtam? Amúgy nekem nem kell semmi hozzá, megy az magától is :)))

motoros 2008.07.10. 12:00:54

Ebeuss:
köszönöm a felvilágosítást
igazad van, a motoros ott hibázott.
Ezt szerintem a motorosok is mélyen elítélik. Az általam ismert motorosok mind felelősségteljesen vezetnek és nem szeretik ha a speedesek eltépnek mellettük. Ugyanakkor ismerek speedest is, akinek nem fájt, hogy túratempóban kellett a csapattal haladnia.

Én az ilyen utakon is úgy megyek, hogy haza is érjek. Nem érdekelnek a nálam gyorsabban haladó motorosok, autósok, ha tudnak előzzenek meg, ebben partner vagyok, amíg engem nem veszélyeztetnek, én a saját magam által megválasztott sebességgel haladok, ami általában azért gyorsabb, mint az autók nagy része.

balage 2008.07.10. 12:08:58

Nob 2008.07.10. 11:31:21
Ilyen nekem is volt. Az én módszerem: miközben továbbra is nyomom a gázt, bal lábbal finoman! rálépek a fékre, de csak annyira, hogy a lámpa felvillanjon és az autó ne lassuljon.
Volt már többször, hogy a rámtapadó satuzni kezdet... :)

saq 2008.07.10. 12:09:56

saq 2008.07.10. 11:12:39
Ez OK, de azért biciklivel feltartani a tömegközlekedési eszközöket nem egy jó dolog. Az olyan biciklist én sem szeretem nagyon...

TH rámásztam a buszsávra az erzsébet híd közepén, és nem is ért volna utol a busz, ha nem lassítok le ,hogy beengedjem az autót.

ráadásul állt három busz már ígyis a megállóban.

EBEUSS (törölt) 2008.07.10. 12:10:48

motoros,
Nem csak azzal van a baj, hogy a motoros ott hibázott, hanem az is lejön abból a videóból, hogy a kanyarban mennyivel bizonytalanabb járgány a motor, mint a kocsi.

Egy bedöntött motorral, hogy a jó életbe lehet erőset fékezni például? Egy kocsival a kisodródásból még simán vissza lehet jönni, nyikorog kicsit, kacsázik, aztán szépen visszaáll egyenesbe. A motor meg eldől, aztán repül, mint az a bizonyos nehéz kő...

TH 2008.07.10. 12:11:14

Érdekes ez a motoros hozzáállás: Ha az úton középen megy, akkor tekintsem autósnak, és úgy előzzem. Ha állok a dugóban, akkor viszont engedjem - a KRESZ szerint - szabálytalanul előrejutni. Én eddig segítettem őket a lámpánál, de pillanatok alatt meggyőzhető vagyok arról, hogy ez ostobaság volt...
Szóval kedves motorosok: gondolkodjatok már picit, és reagáljatok valamit erre, mert ezt a problémámat most írom le harmadszor itt...

TH 2008.07.10. 12:12:41

saq 2008.07.10. 12:09:56
OK, nem akartam a konkrét esetről ítélkezni, csak általánosságban mondtam. Én szeretem a bicikliseket, meg minden, de a Rákóczi útra bizony nem valók! Se a középső sáv, se a buszsáv nem alkalmas a biciklis közlekedésre...

GY 2008.07.10. 12:14:43

Elég sokat vezetek, motorosnak viszont még mazsola vagyok, de mindíg lehúzodok és elengedem a motorosokat. Tuti lehagy, csak így biztonságos mindkettőnknek. Engem nem lehetne általánosítani autósnak? :) Viszont én sem szeretem ha városban a robogós fél méterrel jön mögöttem (ez nem a 60 éves bácsi 3 méter horgászbottal kategória) és a tükröt nézve kell lassítanom, hogy mikor nyissam neki a csomagtartót... no, nálam ezek nagyon szeretik az ablakmosó folyadékot ha nincs lent a plexi.
A lényeg hogy nem kéne általánosítani!

motoros 2008.07.10. 12:17:06

TH:
a motorosok leggyakrabban a saját nyomorult seggüket féltik, mert az autósok gyakran nem veszik őket észre
én közlekedek autóval is, sőt ezidáig lényegesen több km van bennem autóval, és ennek ellenére azt mondom, hogy a motorosok a helyzetek többségében nem szolgálnak rá az autós társadalom hozzáállására

Ebeuss:
ezt leírtam már én is pár hsz-el korábban
ezért óvatosabb általában a motoros a kanyarban

TH 2008.07.10. 12:19:44

motoros 2008.07.10. 12:17:06
Én már sokszor kifejtettem, hogy semmi bajom a motorosokkal. De ha a saját nyomorult seggét félti, akkor a dugóban miért akar előre menni? Tehát mindig az autós legyen előzékeny a motorossal, sohasem fordítva? rohadtul nem tetszik a hozzáállás.

dr. orter 2008.07.10. 12:19:57

A posztírótól kérdezném, hogy egyébként miért nem képes a motorosok 98%-a az előzési szabályokat betartani? Tehát nem záróvonalon, nem a balra kanyarodóknak kialakított sávon, stb. előzünk. Bónusz kérdés, hogy a sebességi szabályokkal mi a helyzet? Értem én, hogy a motoros törékeny és vigyázzunk rá, én a magam részéről ezt meg is teszem, de úgy túnik, ezt én jobban megteszem, mint ők magukkal. A tükörben nem azért nem látom meg őket, mert nem nézek bele, vagy mert olyan keskenyek, hanem mert tizedmásodpercek alatt érnek mögém-mellém.
A tahó autósok jogos anyázása és a hangulat ellenük való jogos fokozása mellett jó lenne ezekről is hallani.

vasló 2008.07.10. 12:21:12

TH,

reagálok:

ha az úton középen megyek, annak oka van (rossz útszél, oldalszél, láthatóság), és légyszives, elôzz úgy, mintha autóval volnék, mert így BIZTONSÁGOSABB mindkettônknek. Lassabban úgy sem megyek, mint ahogy a forgalom diktálja, nyugi.

Ha állsz a dugóban, semmi kockázat nélkül el tudod engedni a motorosokat (ha akarod), semmivel nem kerülsz ettôl közlekedési hátrányba (mivel a motorok gyorsabbak, nem fognak Téged késôbb feltartani).

Minél több motor van a városban, annél kisebb a dugó, logikus.

motoros 2008.07.10. 12:24:04

TH:
mint már leírtam
a motorosnak gyakran biztonságosabb ha előregurul a piros lámpánál, mert így nem állhat belé hátulról egy figyelmetlen autós
nem egy balasetet lehetne megelőzni, ha a motorost észrevenné az autós
amúgy dugóban miért fáj neked, hogy elmennek melletted, ha nem veszélyeztet se téged se más közlekedőt?
Te soha nem szeged meg a KRESZ-t?

PS.
álatlánosítani nem szabad, mégis tendenciózus az autósook magatartása a motorosokkal szemben
természetesen ez fordítva is igaz
melyik volt előbb? :)

TH 2008.07.10. 12:24:14

vasló 2008.07.10. 12:21:12
Nekem csak a hozzáállással van a bajom. A tieddel pl. semmi, mert ezek szerint te nem tartasz fel másokat. De ha látom, hogy a motoros megy a sor elején, és előtte senki, és az út széle (nem a legszéle, csak mondjuk a sáv közepétől kicsit jobbra) még tök jó az út, és nem húzódik le odáig, pedig akkor már előzhető lenne, az szerintem pont akkora tirpál, mint amilyenek az autósok szoktak lenni a motorosokkal. Szal én csak annyit mondok, hogy én igyekszem segíteni és nem feltartani a motorosokat, de ugyanezt kérem én is tőlük! Logikus kérés vagy nem?

FecKán 2008.07.10. 12:25:23

Hat igen altalanositani nem jo dolog. Egyszeruen vannak parasztok. Mindegy milyen jarmuvel mennek. Kihuzzak a gyufat.

En speciel biciklizem görkorizom motorozom autozom (robogozni nem merek) BP-n es mas varosokban is. Es allithatom, hogy jarmutol fuggtlenul szidnak allandoan, de en nem adom fel!! 50 centit hagyok mindenkinek, aki nem fer el az pusztuljon. GRRRRRRRRRRRRRAAAAAAHHHHHH

vasló 2008.07.10. 12:27:25

TH,
most már (talán) értelek. Az elôzékenység fontos, minden közlekedô esetén!!! Egyetértek!
Mikor tudunk elôzékenyek lenni? Azonos feltételek mellett könnyebb.
Nem tudsz elôzékeny lenni egy IFÁ-val szemben, mert szgk-val Te vagy a gyorsabb. esetleg az IFA segítheti a Te elôzésedet.
valami ilyesmi van a motoroknál is, csak jobban szembeötlô, h elférnek , ha kellôen széles a sáv. Van, akit ez zavar...

r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2008.07.10. 12:28:21

azért a motorosok számláján is van elég bőven... ha te nem közéjük tartozol és tényleg szabályosan közlekedsz akkor mély sajnálatomat kell kifejeznem

motoros 2008.07.10. 12:29:26

sajnálod, hogy ilyen birka vagyok, vagy sajnálod, hogy általánosítasz?

;)

vasló 2008.07.10. 12:33:27

Egyébként tizenvalahány éves motorozás során azt tapasztalom, hogy manapság az autósok (teherautósok) sokkal elôzékenyebbek a motorosokkal, jobban "érzik" a motoros-gondolkodást, mint csak pár évvel ezelôtt is. Köszönöm.

Negatív kivételek vannak, de hát hol nem?

Széles utat!

saq 2008.07.10. 12:36:42

"TH 2008.07.10. 12:12:41
saq 2008.07.10. 12:09:56
OK, nem akartam a konkrét esetről ítélkezni, csak általánosságban mondtam. Én szeretem a bicikliseket, meg minden, de a Rákóczi útra bizony nem valók! Se a középső sáv, se a buszsáv nem alkalmas a biciklis közlekedésre... "

hát pedig valahol közlekednünk kell. nem egy kéjmámomr nyilván, de azért az tény, nem miattam mennek lassan az autók+ buszok.

nyuszy 2008.07.10. 12:38:07

Becher:

"én nem megyek a kocsik között, mert a chopper nem fér el, meg különben is. Csak kikerülök, ha dugó van."

Mint írtam, az említett magatartást inkább robogóknál látom, kicsit olyan érzésem van, hogy az van a hátterében, hogy ha én nem tudok 40-nél többel menni, akkor te se tedd... És bizony ugyanezek a robogósok mennek minden lámpánál a sor elejáre, hogy aztán újra feltartsanak.

Azt kéne eldönteni, hogy mit is szeretnének a t. kétkerekűek. Vagy egyenlő bánásmódot, de akkor nem előzzenek jobbról a lámpánál ők se, vagy pedig a kétkerekű előnyeit élvezni, de akkor pedig szíveskedjenek a hátrányait is elfogadni, és ahol az autó gyorsabb, ott elengedni.

"De ha te rárántod a kormányt"

Nem szoktam rárántani meg semmilyen formában bántani őket, teoretikus felvetés volt.

TH 2008.07.10. 12:38:07

vasló 2008.07.10. 12:27:25
OK, örülök, hogy a lényegben egyetértünk.
Motorossal az a helyzet, hogy a motoros is tud előzékeny lenni (ha lassabban megy, segítheti, hogy megelőzhessem), és én is tudok vele az lenni (én is segíthetem lehúzódással, ha előz, és a dugóban is félrehúzódhatok előle). Én autóstól és motorostól és teherautóstól is azt várom, hogy segítse a gyorsabban haladni szándékozót (adott körülmények között persze, tehát nem az őrült száguldozókat kell segíteni).

TH 2008.07.10. 12:39:10

saq 2008.07.10. 12:36:42
Hát nem ritka látván a bicikli mögött 30-cal guruló Volvo busz a Rákóczi úton...

hehehehehe 2008.07.10. 12:51:04

volt egy haverom, elment autózz! blogtalira, és meghalt.

toodark 2008.07.10. 12:54:38

TH: köszönöm, hogy előzékeny vagy, ha esetleg majd én megyek el melletted, biztosan intek. Fordított esetben meg elengedlek: már beláttam, hogy nem kell semmit sem bizonyítanom, többet is bír a vas, mint amire okvetlenül szükségem lenne.

Én spec. az IFA-val is előzékeny vagyok: beengedem, mert jobb ha én teszem, mintha nem vesz észre és nekem jön. Utána meg amúgy is meg tudom előzni. Én ezt nevezem defenzív vezetésnek.

malac 2008.07.10. 12:55:15

monnyuk azt én sem értem miért jó a rákóczin meg a körúton biciklizni...

Rocko- 2008.07.10. 12:57:01

TH 2008.07.10. 12:19:44
hm hm. :)

joo 2008.07.10. 13:00:43

INKÁBB miért kell a motorosnak, az autók között, a szagatott vonalon mennie?
Miért nem áll be a sorba ahogyan a KRESZ is írja??

Zeze 2008.07.10. 13:03:40

Az a baj, hogy a büntetések lófasz mértékűek. Egy járdán gázolásért is felfügit kap a faszi, talán csak ha ittas is volt akkor kerül sittre, de egy jó (drága) ügyvédnél ez sem triviális.

FEL KELL EMELNI A BÜNTETÉSI TÉTELEKET azon esetekben, mikor nem sima elbambulás, figyelmetlenség, hanem súlyosabb szabálysértés, vagyis SZÁNDÉKOS szabálysértés játszott közre. Ilyenek pl. a durva gyorshajtás, a kitartó seggbemászós tolás, a piás/drogos vezetés, és hasonlók.

Mikor az 5. faszit is leültetik mondjuk 5 évre egy városban 90-100-as szágulsás utáni halálos balesetokozásra, na akkor elkezd majd gondolkozi a sok sportkipufogós parasztarc, hogy azért ez nem babra megy, itt bizony elakadhat az aranyélet vonala.

Könyörtlenül LEÜLENDŐ sittet az ilyeneknek. Zéró tolerancia.

fmatyko 2008.07.10. 13:04:19

Kresz:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
(...)
(2) (...)
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
(...)
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

Becher 2008.07.10. 13:05:43

nyuszy, akkor maradjon is.

Egyébként a robogós szerintem egy más állatfaj - itt nem azokra gondolok, akik azért vesznek robogót, mert kényelmesebb, de igazából a járgány 125ccm felett van. Szóval a robogósokkal a nagy baj, hogy nem tudnak közlekedni. Mintha azt hinnék, hogyha kocsiból átülnek arra a vacakra, rájuk nem vonatkozik semmilyen szabály. Egyszerűen életveszélyesek. Meg persze ott vannak a kis jaszkarik, akiknek még csak erre lehet jogsijuk. Nincs veszélyérzetük, nekem annál inkább amikor előbukkanak a semmiből. Tehát lehet nem szép dolog, de én sem kedvelem őket túlzottan. És aki robogón van soha nincs tisztességesen felöltözve. Most nem kell, hogy mindenhol protektor legyen rajta - nekem is csak a csizmám és a nadrágom olyan - de vegye a fáradságot, hogy legalább egy tetves hosszú nadrágot meg egy pullovert felvesz. Ha esik mégis csak több bőr marad rajta.

0xFFFF 2008.07.10. 13:06:52

"...az autósok morálját meg azért Te is ismered, ..."

Hö-hö ! Ez úgy hangzott, mintha nem a közlekedők moráljáról kéne beszélni, mert csak az autósok morálja a nívóm aluli ! :) Na ne !

saq 2008.07.10. 13:25:41

" TH 2008.07.10. 12:39:10
saq 2008.07.10. 12:36:42
Hát nem ritka látván a bicikli mögött 30-cal guruló Volvo busz a Rákóczi úton... "

hmm. igazad van abban, hogy egy béna biciklista megtudja baszni a közlekedést. nem én mondom, hogy ne legyen bringásjogsi! kötelező sisak, lámpa, rendes teszt meg minden ha az úttesten akarsz menni.

tehenke 2008.07.10. 13:53:47

A balkánon élünk. Parasztok járnak az utakon, amik olyanok, amilyenek. A rendőrök meg csak a baksist szedik.
Ez van.

TH 2008.07.10. 14:19:39

saq 2008.07.10. 13:25:41
Tanulja meg a biciklis nem feltartani a forgalmat. Főleg a tömegközlekedést. De a bringásjogsi városba nem lenne butaság éppen.

vasló 2008.07.10. 15:06:47

joo és fmatyko:
a KRESZ elavult, életidegen. Fôleg, a motorokra vonatkozó jogszabályok.

Az idézgesse nekünk a KRESZT, mint bibliát, aki még sosem szegte meg! Bárhogy!

Na ugye :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.10. 16:48:38

Friss hír az indexen: index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/358103/
Tökmindegy, hogy az autós vagy a motoros a hülye, könnyen kisülhet belőle ilyesmi...

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.07.10. 16:58:31

malac,

nagy a pofád! ne aggódj, pont az ilyen retardáltak miatt hordom magammal a retardált módosító eszközt.
Ha alapból olyan a mentalitásod ami az írásodból kiderül akkor úgyis találkozunk mi még, csak te nem a saját lábadon (autódban) fogsz hazajutni.

amúgy nem te vagy az a kis féreg seat-os akit ezelőtt 3 héttel hétvégén elintéztem?

éppen esküvőre toltad a pofád csak nagyon elszámítottad magad.

malac 2008.07.10. 17:09:08

Vida professzor anyja: nem hiszem h seatos lennék.lehet h egyszer találkozunk és én egy kis időt korházban fogok tölteni, de szerintem utána te egy kicsit vmelyik BVI vendégszeretetét fogod élvezni évekig, csak mert ugye, mivel hordasz magadnál "retardált módosító eszközt" az előre előre megfontolt szándékot borítékolhatjuk, és pár jogász haver hamar rádhúzza a vizes lepedőt, érted, kis hétvégi elintézős barátom. Inkább figyelj oda másokra is ha kijársz a motoroddal, akkor esetleg nem lennének ekkora problémáid az életben...

mv 2008.07.10. 17:19:14

Mekkora farokmeregetes megy, hihetetetlen :D "retartaldmodosito eszkoz" meg "jogasz haverok" :D

www.allegro.cc/images/rcache/406060cb91dafc25e0bdc8b62fcdb74d.thumb.jpg

malac 2008.07.10. 17:31:19

mv: asszem te nyertél:)

StrigDadddy 2008.07.10. 17:31:55

OFF

Tudom nem ide tartozik de épp most gurultam haza melóból és a városban kerékpárverseny lesz vmikor mostanában és tele van barmokkal ( drótszamarasokkal) az út. A sok büdös nyomorék agyatlan fallosz keresztül kasul mindenfelé. Ha a zebrán van zöld ott mennek ha az úton akkor ott. Persze ha pirosat kapnak zebránál, akkor nyilván kitekernek elém a kanyarban és ott vágják le az utat. fakkkkkkkkk....Annyira rühellem ezeket a nyomorékokat, akik azt hiszik h tudnak tekerni, de majd jól meglepődnek amikor kilapítja őket egy nagyobb "ojjektum". Na szó nem ide tartozott, de gondoltam "kiírom magamból" azt a szar érzést amit ezek a nyomoroncok okoztak ( mellékesen valaki majnem áthajtott az egyiken, de épp meg tudott állni...éppenhogy)
Csummer

TH 2008.07.10. 18:12:03

malac 2008.07.10. 17:09:08
Beee, nekem az apukám okosabb, mint a Tied, és egy kétméteres lézerkarddal fogja felszeletelni az egész családodat, és őket tálaljuk fel vacsorának a disznók elé, be-be-beee...
Vida professzor anyja, ez Neked is szólt!

az van 2008.07.10. 18:27:15

fmatyko 2008.07.10. 13:04:19

Hát te aztán tudsz csúsztatni.
Ha a 27. § (2) c) -t idézed, akkor ne az első bekezdést idézd előtte, mert nem arra vonatkozik, hanem a másodikra.

Remélem senki sem vette komolyan, hogy motor mögött nem kell megfeleő követési távolságot tartani!!!

Krisi 2008.07.10. 18:52:39

Tök jó, hogy mindenki elbeszél a másik mellett.

Van a tapló motoros és van a normálisan közlekedő motoros.

Van a paraszt autós és van az előzékeny autós.

Van a városi biciklis, aki tud közlekedni, és van a potyabiciklis, aki nem tud.

És nem utolsó sorban van a hülye ember és a normális ember.

Remélem mindenki érti a hasonlat.

Béke veletek.

Krisi 2008.07.10. 19:01:11

Magamról meg annyit, hogy biciklivel még sose tartottam fel forgalmat, pedig párezer Butapesti km. már benne van a lábaimban, sőt, javarészt engem tartanak fel, motorral meg nem szoktam buszsávban, villamossínen menni, sorok közt sem nagyon - néha hülyén is érzem magam emiatt.

Autóban ülve meg leszarom, ha megelőz egy kétkerekű, úgyis gyorsabb nálam. Erről jut eszembe: látott már valaki városban olyan robogót, ami a kresz miatt csak 40-ig gyorsul? Ugyammá. A 10 éves Simsonomon nincs semmi tuning, és így is 70 a vége. A robogók nagyrésze meg 125-ös, és a váltó miatt városban az autók 80%-át gond nélkül legyorsulja. Szóval a robogós feltartja az autóst egy hatalmas kamu.
Aki meg 50-es körzetben 60 felett akar előzni, az nyugodtan kapja be a falloszomat, és ne felháborodjon, hanem kussoljon.

Áldás, békesség.

malac 2008.07.10. 19:01:52

TH: nem kétlem, de az én homokozólapátom akkor is pirosabb mint a tiéd !!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.10. 19:47:20

EBEUSS-nak amúgy Swift II.-je van, és igen, az a fajta, a betyár. Sport a neve és nem 1.3-as... Csak a kanyarsebességre válaszolva :) Jó is az a monroe gátló és sport futómű a gyári 17-es kerekek fölött :)

kispia 2008.07.10. 20:31:30

Nem értem,miért fáj nektek,ha egy motoros előremegy a lámpánál,Mivel a gyorsulása jobb,mint az autók 99%-ának,nem fog titeket feltartani,sőt,a következő lámpánál már azokat a kocsikat is megelőzi,akik ott állnak.Persze nem 60-80-al kell menni a kocsik között,hanem ésszel,
Régen egy motorszervizben melkóztam,és cseréltünk vázat olyan ETZ-n,amit megzuzott egy taxis.A srác állt a T-kereszteződésnél,ment volna a védett utra,mire hátulról egy figyelmetlen fillérvadász belement,A csóka szerencséjére mindkét lába a földön volt,igy csak a gép repült ki a főutra.

Közlekedési bünöző:te egy állat vagy!Megelőzöd a motorost,mert 80-al megy,és "beerőszakolod" a kocsit,mert nem tartott követési távolságot.Vagyis előtte is mentek szintén 80-al.És akkor még te vagy felháborodva?Most azzal a 2 m-rel előbbre voltál?Ha velem csináltad volna,bekurom a szélvédődet a leszoritás miatt te idióta!Ennyi aggyal hogy kaptál jogsit?Inkább házt6artást vagy áramot vezess,mielőtt megölsz valakit te állat!

Rocko- 2008.07.10. 20:54:30

Krisi 2008.07.10. 18:52:39
kihagytad, h
Van a tapló kommentelő és van a normálisan kommentelő.
:)

aqweren 2008.07.10. 21:53:01

Én csak azt nem értem némelyik robogós (motoros?) miért az ember s..gében közlekedik...ma volt szerencsém egyhez, akármennyivel mentem (főútra kiérve kilencvennel is) egy méteren belül mögöttem jött, illetve néha mellettem jobbra...
Segítek nekik ha araszoló sorban kerülnek lehúzódok meg ha előzök akkora helyet hagyok mint egy autónak, de mért kell rám a frászt hozni csak azért mert egyes (nem is a többség!) autósok bunkók a motorosokkal? Mérnem annak
"mutatja meg" aki valóban ártott neki? (Vagy inkább a saját testi épsége érdekében annak sem)

B.GY. 2008.07.10. 21:55:50

Ilyet velem is eljátszott egy buzi.Találtam rá egy jó megoldást.Előre mentem a lámpánál.Aztán elhúztam előle.Találtam az út szélén egy kockakövet(körforgalmat csináltak)felvettem és megvártam az embert a következő lámpánál.Beszóltam neki,ha nem hagyja abba belebaszom a szélvédőjébe a kavicsot.Aztán elkanyarodott valamerre.

Mityu 2008.07.11. 04:33:53

Nem tom lehet rosszul csinálom, de én mindig elférek a motorosokkal együtt az úton. Lehet azé' me' béemwével közlekedem. Eddig az teccett mikor a mocis lábbal köszönte meg, hogy 20-30 centit félrekormányítottam a vasat, had menjen. :) Van mikor az motoros utasa int, hogy kösz... :)

Mindig azt veszem figyelembe, hogy én négy keréken könnyebben egyensúlyozok.

nyuszy 2008.07.11. 07:40:47

Krisi, kispia:
Itt arról volt szó, hogy amennyiben a motorosok (vagyis inkább robogósok) szeretnék, hogy az autósok elősegítsék a haladásukat azzal, hogy elengedik őket ott, ahol ők a gyorsabbak, akkor nekik meg illene nem szándékosan feltartani az autósokat, ahol ők a gyorsabbak.

agapé 2008.07.11. 11:20:58

TH!

Hogy a biciklisek nem valók a Rákóczi útra??
Alternatívát tudsz mondani esetleg?

Mégis akkor merre menjen, aki épp arra akar menni??

Egy normál bicilis nem tart fel egy buszt, az tuti. Lassan átcsorog a pirosokon(kurvaanyját), amikor kereszben a gyalogosok mennek, és a busz megáll, és lesz annyi előnye, hogy a busz ne érje be a köv megállóig, vagy lámpáig.

Élvezem ezeket a "nem alkalmas a kerékpáros közlekedésre" hozzászólásokat, amelyekből árad a lenézés a csóró bicajosok irányába, "akiknek biztos még jogsijuk sincs"

Nekem van autóm (nagy genyó autóm, és sokat vezetek, havonta 2-3 ezer km) és bicajom, amivel városban sokkal jobb, és SOHA nem tartottam fel BKVt. Persze nem minden bicajos gyakorlott, de előfordulnak kevésbé előzékeny buszsávon közlekedő taxisok is (láss csodát).

kispia 2008.07.11. 12:48:57

nyuszi:hol volt gyorsabb az autós?már bocsi,de ha előttem is 80-al mennek 5 m-re,majd a motorral átrepülök felette,nehogy feltartsalak,ugye?mert te azzal a 2 m-rel amit a motor jelent nagyon előrébb leszel.értelmezd már azt,amihez hozzászóltam.
egyébként állandóan sirtok,hogy ezek a motorosok hogy száguldoznak,amikor meg valamelyik betartja a sebességhatárt akkor meg az a bajotok,mert akkor meg feltart.ahogy felénk mondják:nektek a sz@r is izetlen!

malac 2008.07.11. 13:53:50

agapé: dohány ucca, pl...

TH 2008.07.11. 14:48:02

"Mégis akkor merre menjen, aki épp arra akar menni??"
Hát aki ÉPP arra akar menni, az menjen arra! Most erre mit vártál.
Egyébként most erre rábasztál, és rossz ajtón kopogtatsz, mert én abszolút bicikli, és bicikliút-építés párti vagyok, de azért építsd a sztereotípiákat nyugodtan. Bocs, hogy van szemem, és látom, amit látok. Majd legközelebb, ha a Rákóczi úton busz előtt guruló biciklit látok, máshova nézek, akkor biztosan nem lesz ott. A piroson átcsorgás meg remek ötlet, főleg, ha keresztirányú autós forgalom is van. Na mindegy.

Perillustris 2008.07.11. 15:34:54

"Én szeretem a bicikliseket, meg minden, de a Rákóczi útra bizony nem valók! Se a középső sáv, se a buszsáv nem alkalmas a biciklis közlekedésre... "

Így van. Ezért kell alkalmassá tenni minél hamarabb.

nyergi 2008.07.11. 18:05:18

Nem akarnék csatlakozni az általad említett "köcsögözők" táborához, de az én tapasztalatom is azt mutatja, hogy a motoros társadalom (legalább is a városi "menők") 90%-a megérdemelné, hogy felökleljék őket, mert ritka bunkó módon közlekednek! Záróvonal(mi az?)! Jobbról előzés (na és akkor?)! Lámpánál az autó elé állás, majd kizárva az előzés lehetősége, 30-40 km/h. (Ha nem tudsz előzni maradj mögöttem!). Megelőzlek, eléd vágok és fék(te vagy mögöttem, nehogymá neked álljon följebb!). És lehetne még sorolni!

nyergibergi 2008.07.11. 18:21:05

nem szeretnék csatlakozni az előre beharangozott "köcsögözők" táborához, de azt azért el kell mondanom, hogy a motoros társadalom 90%-a "megérdemelne" egy kurva nagy fikázást a viselt dolgaik okán! Csak néhány példa, a teljesség igénye nélkül! Záróvonal (na és? nincs az betonból!)! Szembe jön a kötelező haladási iránnyal(elférsz ha lehúzódsz nem?)! Jobbról előzés ( nem tetszik? ki nem szarja le?)! Bekacsázok a lámpánál eléd, és pöfögtetem a pöcsköszörűmet( ne ugass nekem jó?)! És még lehetne sorolni, persze lehet lehet, hogy mindez csak a városi vigécekre igaz.

Krisi 2008.07.12. 13:29:39

nyergi: az általad felvázolt gondolatmenetbe a "motorosok" helyett nyugodtan be lehetne írni, hogy "autósok", "taxisok", "fehér furgonok", "biciklisek", "BMW-sek", ésatöbbi ésatöbbi.

Közhely, de a bunkóság nem járműfüggő.

TH 2008.07.14. 16:31:25

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.07.11. 15:34:54
Teljesen egyetértek.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása