Úgy tűnik véget nem érő a Netuddki sztorijához hasonló esetek száma, mert tömegével külditek az ilyen kis történeteket és egyik-másik kísértetiesen egyforma. Mi annak rendje és módja szerint közzé is tesszük ezeket, de jó volna valahogy közösen megoldást is találni. Van erre esély?
A kisautós sztoriról eszembe jutott a két héttel ezelőtti vasárnapom, amikor is az autópályán poroszkáltam hazafelé Budapest irányába.
Ultra nyugi voltam az előző estétől és ez még később érdekes lesz talán. Tatabánya előtt, ha jól emlékszem ott, volt egy sávelhúzás. Mivel a külső sávban nem akartam menni a zajos felfestés miatt (a szalagkorlát mellett egyensúlyozva meg defekt esélyes szerintem) a belsőben nyomultam 80-90 között valahol. Egyszercsak belenéztem a tükörbe és láttam, hogy valami fekete repül mögöttem. Ennek a fele sem tréfa, index jobbra és már húztam is volna kifele hadd repkedjen tovább, de a feketeség addigra már mögém is ért és megkísérelt jobbról jól megelőzni. Nem tudom, hogy az irányjelzés hiánya miatt honnan kellett volna tudnom mik a szándékai ezért ezt látva tétovázni kezdtem.
A feketeség azonban nagyot fékezett én meg most már felbuzdulva kihúzódtam a külsőbe, hadd haladjon tova. Na, ezt nem kellett volna. Szegény ember teljesen kiakadt: mellémhúzódott és már kaptam is az osztást, látom, hogy hadonászik, ordít, fröcsög, totál kész. Nem értettem igazán, uh. mivel rajtam is napszemüveg volt (higgyétek el könnyebb úgy a szemkontaktus :) vigyorogva intettem, hogy nem hallom és különben is húzzon mellőlem mert lassan összeérnek a visszapillantók. Kb. 20 másodperc alatt kitombolta magát látva, hogy nem leszek ideges és nem szállok be a játszmájába ami nyilvánvalóan úgy van kitalálva, hogy azt csak ő nyerheti, és egy padlógázzal tovább iramodott.
Nem sokáig, mert mindeközben utolértünk egy kisbuszt aki mögé beragadt a drága, én meg a már előbb is említett vigyorral visszaelőztem a belsőben. Ez ismét szintre emelte a hangulatát, uh. flikk-flakk után ismétlődött az előző szituáció, de a vége annyiban változott, hogy rámhúzta a kormányt (15 centi, ha volt az én első és az ő hátsó lökhárítója között) és beállt elém vagy két méterre és villogva dudálva gesztikulált. El kell ismernem, hogy nagyon érezte az autót mert én sem a kormányt nem húztam el, se a gázról le nem vettem a lábam, mégsem lett gond. Akkor végre megkaptam az ujjat (the finger) és elhúzott a szentem.
Kérdés: milyen autóval volt ő és milyennel én? Gyanítom, hogyha egy Jeep-ben ülök és nem egy Yarrisban, akkor nem lett volna ilyen kóstolgatós kedvében a BMW-gazdája. Szerintetek?
Kopasz Mercis 2008.07.11. 12:11:24
A barmokkal meg ne foglalkozz!
Rong 2008.07.11. 12:13:25
Az ilyen bunkó paraszt még a kamiont is letolná, nemhogy egy Jeep-et.
ColT 2008.07.11. 12:15:39
Secnir 2008.07.11. 12:16:24
nem nyert?
rivera 2008.07.11. 12:22:15
Áttesz 2008.07.11. 12:25:45
Acmee 2008.07.11. 12:25:53
wood 2008.07.11. 12:27:59
ha szétrobban a feje, az nem a te bajod; minek is foglalkoznál más kezeletlen pszichózisaival...?
na de a vigyort, azt értem :)
annyira szánalmasak ezek a szerencsétlenek; a tudatos lét legalját képviselik. ráadásul nekik ez így jó. :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.11. 12:28:21
ColT 2008.07.11. 12:33:13
Ha akar jöjjön csak nekem, aztán fizesse a sajátját, aban több kár lesz. Fényképezőgép meg mindig van nálam, lehet vele videózni is ha bizonyításra kerül a sor...
Káposztakukac 2008.07.11. 12:42:30
Rong 2008.07.11. 12:45:54
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.11. 12:46:16
Beeg Feha 2008.07.11. 12:46:31
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.11. 12:47:45
Sávelhúzás van, elôször 80 a korlátozás ott, ahol még nincs sávelhúzás, aztán a két sáv lemegy a külsôbe és a leállóba, keskenyebb is (mert a szembejövôk kapták a teljes sávot), ott pedig 60 a korlátozás.
Mivel hídjavítás van, így a leállósáv keskenyebb is, mint máshol, pereme van, így az ember folyamatosan a recés izén megy, ami tényleg hangos. Defektparát nem értem :)
Én mindig inkább a külsôben megyek (rece ide vagy oda), mert sokan nem akarják észrevenni a sárga jeleket és a villogó lámpákat, és a külsôben folyamatosan haladnak tovább, keresztezve a sárga záróvonalat.
Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.07.11. 12:48:20
Aki az autópályán, 80-90es tempó mellett nem tud biztonságosan menni a külső sávban annak a képességeit a közúti közlekedés meghaladja ergó jogsi vissza, távolsági busz.
Zoli 2008.07.11. 12:48:44
Cyric 2008.07.11. 12:49:31
Vazz, ha már a belsőben bóklászol, legalább figyeld a tükröt, és ne az utolsó pillanatban akarj lehúzódani!
Megbuktál, 1-es!
(Ettől még a másik arc egy agresszív pöcs marad, de legalább érthető, hogy miért...)
Nebameg 2008.07.11. 12:51:49
Safi 2008.07.11. 12:54:55
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.07.11. 12:58:17
ad 2: ótópályán sávelhúzásnál 80-as korlát és előzési tilalom van.
ad 3: a tükörbe nem egyszercsak nézünk, hanem figyeljük benne a mögöttes forgalmat.
ad 4: ha más állat módon közlekedik, akkor minél messzebb el kell kerülni, feleslegesen vállalsz kockázatot, ha ezek után is bízol képességeiben.
Rong 2008.07.11. 12:59:23
yooccoo 2008.07.11. 13:02:10
azt hiszem, nem kell bővebben kifejteni ...
xerxesz 2008.07.11. 13:02:38
"Nem sokáig, mert mindeközben utolértünk egy kisbuszt aki mögé beragadt a drága, én meg a már előbb is említett vigyorral visszaelőztem a belsőben."
Mert volt már, hogy valaki a belsőben ment előttem - szerintem - lassan. Aztán gondoltam megelőzöm jobbról, mire ő is eszmélt, és kihúzódott. Padlófék, vissza, balról el. Mondjuk ordítós mutogatás nem szokott lenni, de mindegy. De hogy lehet úgy beragadni, hogy a másik meg elmenjen a belsőben???? Eztnemértem.
rol 2008.07.11. 13:07:00
Márk(ó) 2008.07.11. 13:11:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.11. 13:11:24
Márk(ó) 2008.07.11. 13:13:49
Poligám 2008.07.11. 13:14:00
A szíved mélyén Te is tudod, hogy hibáztál, csak irigy vagy, mint a többség és akkor ez a "nehogymá' asszidje, hogy a BMWvel neki mindent szabad!" a hozzáállásod.
Nem a postírónak szól, de:
Ez a konrét BMWs nem valószínű, hogy ilyen volt, de tudod, aki féléletét a kocsiban tölti és a munkáját végzi naponta és egy hónap alatt 10000 kmt megy, mint a kamionos, meg még a személyautók között is van sok ilyen (főleg a nagyobbak, de kisteheresek is) akit élmény a "szabályosaknak" szopatni, az van úgy, hogy siet, mert szeretne hazaérni, mert 10 órája csücsül a kocsiban. Neked meg csak annyit kellene tenned, hogy elengeded ba..zmeg, mert akkor te is, ő is hazaér. Persze Ti szabálybetartók tökéletesek vagytok és jól megregulázzátok őket. Ezért utálok hétvégén vezetni, mert tényleg van aki ilyenkor éli ki magát, hogy ő a jani, mert egyébként nem unja halálra magát a volán mögött.
Én sose szólok át senkinek, de van, hogy sietek és ha kell nem esik nehezemre megérteni a "bmwmerciaudisokat", kamionosokat, kistehereseket és segítem őket, figyelek rájuk, hogy tudjanak haladni. Ja egy szaros saxoval járok, de csak magáncélból és érdekes a többséggel együtt tudom hol a helyem az úton, viszont van egy kisebbség, aki nagy akar lenni csak nem megy neki. Na azok szopatják a nagyokat.UFF
Rocko- 2008.07.11. 13:17:00
gyors - lassú. :D
Rocko- 2008.07.11. 13:18:34
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.11. 13:21:31
rossz hatással van a heverjaira, valami mágia lehet a dologban
debi(l) 2008.07.11. 13:22:29
Nyomek 2008.07.11. 13:23:43
Miért?
Há azé, mer mindenki csak a saját szubjektív szerepét fényezi, hogy milyen jófej a kormánynál, bezzeg a többiek...
De a másik nemigen tudja magát megvédeni, csak ha olvassa és hozzá akar/tud/mer szólni a posthoz. Ilyen még nem volt, ha jól emlékszem.
Alex 2008.07.11. 13:30:09
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.11. 13:32:30
Ez egy ilyen blog, amilyen, sokaknak tetszik, pár embernek meg nem. Ez van, együtt tudunk vele élni. :)
xyz 2008.07.11. 13:38:38
Hol tanultál te magyarul?
540i 2008.07.11. 13:42:31
Kinek villogott? Kinek dudált? Az előttetek lévőnek? Nem is te voltál a ludas akkor!
Emil 2008.07.11. 13:48:25
540i 2008.07.11. 13:53:33
Dugtál? Ez a sztori szempontjából miért lényeges?
Alex 2008.07.11. 13:54:28
pestisuttyó 2008.07.11. 14:04:21
Megyek ezerrel, mert már 6 órája autóban ülök és jó lenne hazaérni, jön egy sávelhúzás, erre a hülye Yaris-os - aki annyira béna, hogy nem tud a leállósávra vezetett sávon haladni - 80-as tempóval behúzódik középre. Jó, én is gyorsan mentem, de ő nem rendőr, hogy regulázzon itten. Ahogy mögéértem úgy megijedt, hogy kihúzódás helyett, visszahúzta magát a belsőbe. Persze, hogy anyáztam, mit bénázik ez a kis majom, amikor végre lehúzódott, elmagyaráztam neki, hogy mit csináljon a yarisával és eltűztem..
Morzsi 2008.07.11. 14:05:07
Mindezzel csak két dolgot szeretnék mondani - tarts jobbra, viszont ha valaki előzés közben utolér akkor a kedvérét nem fogom más és a saját testi épségemet veszélyeztetni, mert ő "siet". Főleg akkor nem, ha mér én is eleve gyorsabban megyek, mint a megengedett.
Nekem Németország tetszik - ha lassú a forgalom (pl. útjavítás, sávelhúzás) nem tolakszik senki (a Porsche is képes 80-nal poroszkálni), viszont ha lehet menni akkor, aki akrja nyomja neki, aki meg nem az nem akadályozza őket.
Sam8888 2008.07.11. 14:05:34
www.knfilters.com/images/press/F2501.jpg
Maura 2008.07.11. 14:09:29
Engem ugyanitt múltkor egy kamion villogott le, mert nem siettem és betartottam a 80-at a 80-as táblánál. Utálom, ha a seggembe másznak, pláne ilyen nagy monstrummal, úgyhogy utána mikor jött a 60-as tábla, azt is abszolút óra szerint betartottam. Az arcát nem láttam a kamionosnak, csak a lámpáit. Nem is értem, miért probléma az, ha betartom a szabályokat... :)
_____________________________________
Ezzel csak az a baj, hogy minden auto minimum 5 km/h-val tobbet mutat ora szerint, mint amennyivel valojaban megy.
Viszont a kamionos a gps alapjan PONTOSAN tudja, hogy mennyivel megy, es ha jon egy sebessegkorlatozas, hogy 80, akkor nem akar 75, rosszabb esetben 72-70el maszni az autopalyan, mert az agya elfustol. A kamionsofor nem poenbol autokazik egesz nap, neki ez a munkaja, neki vannak fonokei, akik basztatjak, siettetik, stb.
Nem vedem a kamionosokat, de azert tolerans vagyok veluk szemben. Eleg durvan sportos felszereltsegu BMW-m volt, eleg sok lovacskaval, es megis nagyon jol megvoltam, sosem volt konfliktusom autopalyan, egyebb helyeken. Es sokszor alltam be a kamionok koze totyogni, ha nem volt feltetlenul sietos az utam.
pestisuttyó 2008.07.11. 14:10:23
????
Ő a külsőben megy egy kisbusz mögött, Te meg jössz a belsőben és leelőzöd? Vagy hogy is volt ez?
Márk(ó)nak is tök igaza van, az M7-esen a legalapvetőbb szabályt - jobbra tarts! - egyszerűen az ott autózók 75-80%a nem ismeri, vígan poroszkálnak 100-130 közötti tempóval Pest felé a középsőben..
Ilyenkor én komótosan elhaladok mellettük jobbról (tudom nincs jobbról előzés, de én végig a külsőben megyek és emiatt anem megyek át két sávot keresztbe) és feltűnően átnézek hozzájuk. 1-2-nek ilyenkor eszébe jut valami és ahogy elhagyom őket, kihúzódnak, de a többség csak néz bambán...
Dr Kangörény 2008.07.11. 14:15:27
Poligám, a véleményeddel csak az a baj, hogy az ilyen "féléletét a kocsiban tölti és a munkáját végzi naponta és egy hónap alatt 10000 kmt megy, mint a kamionos" úgy gondolja, hogy ő sokkal jobban vezet, mint bárki más, ezért nagy ívben tesz a szabályokra, atán amikor kiderül, hogy a fizikát ő sem tudja legyőzni, akkor véletlenül megöl az autójával egy hétvégi sofőrt.
Cyric 2008.07.11. 14:20:13
2 verzó miatt tűnik elő a semmiből:
1.: Egy UFO dobja be mögéd, hogy esélyed se legyen rá reagálni, ezzel tesztelik az idegenek a földi lények reflexeit
2.: Olyan bamba vagy, hogy ha kimégy az erdőbe, a szádba fial a mókus... = nem tudsz vezetni.
Szerintetek melyik verzió az esélyesebb?
A.Kárki 2008.07.11. 14:24:44
Tisztelet a kivételnek, de ezért ceréltem én is másra.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.11. 14:25:58
"ha annyira sietett volna, nem áll neki percekig szórakozni"
A kisebbségi komplexus nem autófüggő, ez is örök érvény már.
Safi 2008.07.11. 14:26:00
A jobbra tartási kötelezettség miatt pedig nem mehet be a belső sávba csak előzés esetén. Én ezeken a szakaszokon mindig a külső sávban megyek. Soha nem volt gondom, nem baleset- veszélyesebb, mint a normál szakaszok, hiszen itt azért lelassítanak az autósok, kivéve az ökröket!
Azért nézd meg, igazam van-e. Köszi!
S 2008.07.11. 14:29:01
Ha rossz a sáv, ha nem, ha jönnek, ha nem. Jobbra tartási kötelezettség van. Meg lennék lepve, ha folyamatosan a visszapillantót nézné aki a belső sávban megy.
Ha valaki emiatt hisztizik és stresszel ha jönnek mögötte ott nagy baj van.
Mindenki értse meg, hogy a jobb tartási kötelezettségnek pont ez a lényege!!!
Rong 2008.07.11. 14:31:39
2: valahogy mégis csak azok okozzák a baleseteket többségét akik nem tartják be a KRESZ-t és k*rvára tudnak vezetni.
3: a p*cs kivan már azokkal akik teccik-nemteccik betartatom veled a sebességhatárt és azokkal is akik azon háborodnak fel, hogy 130-al előznek előtte egy kamiont.
EMMI 2008.07.11. 14:33:23
Amúgy nekem is Yarisom van, és én simán elférek sávelhúzáskor a leállósávban anélkül, hogy akár a zajos festésre, akár a koszos szélére mennék, pedig nőből vagyok. Erre jó a kicsi kocsi.
Greo (törölt) 2008.07.11. 14:33:33
Greo (törölt) 2008.07.11. 14:35:12
Rong 2008.07.11. 14:35:20
Krtek 2008.07.11. 14:37:39
index.hu/politika/bulvar/lov080710/
kilincs 2008.07.11. 14:46:25
Ezzel az baj, hogy igy nem igaz ...max valami europai vacakra.
En pl. 3 japan autot hasznalok rendszersen.
Mindegyik 2-vel mutat tobbet a navi GPS alapu kiirasahoz kepest.
A GPS alapu sebesegmeres anvikon egyebknet +-0,18 km/h pontossagu, ha egyenletesen halad az auto...szoval teljesen pontosnak veheto ilyenkor.
Zz_ 2008.07.11. 14:50:42
hosszú 2008.07.11. 14:57:58
Gadget 2008.07.11. 14:58:34
Amúgy, ha valaki az adott útszakaszra megengedett LEGNAGYOBB sebességgel autózik senkinek semmilyen jogalapja nincsen megelőzni.
Nekem is sikerült hasonlóba keveredni. MEgyünk 80-at ahogy kell előttem sűrű kocsisor tempósan halad, látom a tükörből jön a baromarcú ezerrel, INDEXET kitettem, hogy lássa elhúzódok előle, és el is kezdtem jobbra húzódni, az a bírka meg ennek ellenére minden jelzés nélkül jobbról próbálkozott, majdnem baj lett. Mit gondolt miért indexelek és húzodok jobbra, nem hitte el, hogy lesz valaki aki elengedi? Kb 5 méterrel került előbbre mert ott volt a tömött kocsisor.
Utána még ugrált előzgetett de 2Km múlva ugyan annál a lámpánál áltunk egymás mellett, és én közben senkit nem előztem meg. :))
Persze, hogy kiröhögtem én is.
EMMI 2008.07.11. 15:02:12
szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:03:44
"Jó, én is gyorsan mentem, de ő nem rendőr, hogy regulázzon itten", azért ez nehogy már így működjön!
szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:03:46
"Jó, én is gyorsan mentem, de ő nem rendőr, hogy regulázzon itten", azért ez nehogy már így működjön!
RedRiot 2008.07.11. 15:08:24
Ez csak nagyon vacak, 20 éves kocsikra igaz. Még '90 körül volt egy cikk talán az Auto Extrában, ami kb. 20 autó sebességmérőjének pontosságát tesztelte. 2-3km/h-t tévedtek általában, 5-6km/h-t vmi terepjáró, Land Rover Defender vagy vmi hasonló tévedett. Egy mai kocsi 80 körül jó ha 1-2km/h-t csal. Ha pedig vki 1km/h miatt képes villogni/seggbemászni/idegbetegnek lenni, az keressen egy betonfalat, és addig verje bele az idióta fejét, amíg bírja szusszal.
Posztírónak: a bömbis tényleg paraszt volt, de a belsőben menni defaultba', mert a külső sávnak nem tetszik az állaga/színe/éghajlata, elég fura dolog, sávelhúzás ide vagy oda. Ha vki utolér mondjuk 85-90-el, akkor az lehet hogy nem fogja vágni egyből hogy te nem bírod a gumi búgását+félsz a defekttől és ezért közlekedsz belül. Valószínűbb hogy szimplán hülyének néz. Erre azért készülj fel a köv. ilyen eksön előtt. Minden jót.
gondolatbetyar 2008.07.11. 15:10:43
t 2008.07.11. 15:12:32
Egyébként én mindig a külső sávban gurulok ilyenkor, menjen csak, aki akar. Kedvencem, amikor a 900 ccm-es Fiat csikvecsentó elrobog mellettem, aztán amint vége a 80-as korlátozásnak, egy kövér gázzal mögötte vagyok, h 'barátom, előznék' :)
Védjétek meg az ilyet, de éppen ti szidtátok a pirosnál sor mellett előző bringást - kérdés: ez miben különbözik attól?
a_quattro 2008.07.11. 15:14:35
- bármikor behúzodhatsz előzni a belső sávba, ha még "biztonságosan" kiférsz
- nem villognak rád, nem állnak bele a picsádba
- és mindezek függetlenek attól, hogy milyen autóval vagy...
Az olaszok villogtatnak, de a jelentése a magyar "kurvaanyádbahúzzaszaroddal" ellentétben: figyelj, gyorsabb autó közeleg!
Hozzá kell tennem, fényévekkel előznek meg minket társadalmi fejlettségben.
stellaz 2008.07.11. 15:15:22
Gadget 2008.07.11. 15:17:54
Csak a tényszerűség kedvéért, én nem szidom a bringást, ha tud hagy menjen. Neki nehezebb az élete az autók között. :)
RedRiot 2008.07.11. 15:19:02
AproV · http://internetalon.hu 2008.07.11. 15:19:57
Vagy kiegyenesít egy kanyart (egyébként ezt kívánom az összes ilyen parasztnak) vagy lelövik, mint egy kutyát valahol, vagy egy nála is nagyobb gengszter intézi el.
Én magamban vigyorogva mindig azt kívánom neki, hogy akkor fossa össze magát, amikor kiszáll a kocsijából és lehetőleg essen hanyatt, amikor jó sokan látják, hogy nyakig szaros lesz. Ha egyszer láttok ilyen kopasz, kigyúrt BMW-st fetrengeni a kocsija mellett, akkor fogott az átkom:-)
t 2008.07.11. 15:22:22
Én már csak tudom, milyen jó is a kocsik között! :)
szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:24:49
Jó 7Vgate mindenkinek, és jó utat!
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.11. 15:25:33
2. A másik a rendőrösdit játszás dolog. Ha xy nem akadályoztathatja a gyorshajtót, mert nem rendőr, hogy bűntesse a azt, akkor ugyanez fordítva is igaz, azaz a másik se döntse el, hogy most szabálytalanul halad a belsőben vagy sem, mert ez nem az ő dolga ugyebár. Majd a rendőr kiparancsolja onnét.
3. Igenis minden ideggyengének bele kell vigyorogni a pofájába, ezzel is megrövidítve a nyamvadt kis életét. :))
Kelvin 2008.07.11. 15:30:22
pakesz 2008.07.11. 15:31:17
a masik elemi szabaly meg az ha bent vagy a belsoben, akkor nem mesz 90 -el, ha meg tenyleg olyan lassan totyogsz, akkor az ido nagyobb reszet a visszapillanton kell tolteni, hogy le tudj menni meg idoben
pakesz 2008.07.11. 15:34:27
ha felujitas alatt levon, akkor jogos a 90 ...
Netuddki 2008.07.11. 15:37:53
-ja, a külsőben kellett volna mennem
-defektparám a szutykos leállótól van, ott is a szalagkorlát közelében ahová minden dzsuva kerül
-egyszercsak az egy szófordulat, de legközelebb azt írom, hogy folyamatosan csekkolom a visszapillantót és egyik ilyen csekk-nél felbukkan stb. - egyszercsak
-olyan tempósan jött, hogy egyből húzódtam volna és ott volt, nem az utolsó pillanatban, nem rendőrösdi
-az autóm egy yarris 1.5 sport, uh. magam is tudok tempósan autózni, nem azzal volt a gond
-nem, nem a nyilt autópályán mentem a belsőben 80-al
-és valóban elírtam egy dolgot a nagy hévben: a belsőben rekedt a cimbora és én még mindíg u.azzal a tempóval elgurultam a külsőben... há ja.
-sokat tanultam tőletek, tényleg(nem irónikusan) Köszönöm!
tk 2008.07.11. 15:44:28
Alex 2008.07.11. 15:44:34
pktrpl 2008.07.11. 15:48:16
MMM 2008.07.11. 15:49:31
szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:49:46
benkoo 2008.07.11. 15:50:51
azt csá:D
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.11. 15:56:28
MMM 2008.07.11. 16:00:32
Rocko- 2008.07.11. 16:01:16
ez szahahar, 650-es kell. :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.11. 16:18:42
Leht, hogy ez neked kurvára tetszett, csak azoknak nem (ilyen vagyok én is), akik a pályára a gyors, egyenletes haladás miatt mennek fel és fizetnek extra zsét.
A törvény betartatása nem a Yarisos betyárok dolga, hanem a yardoké. Előbb utóbb úgyis megbüntetik magukat, nem kellagonizálni.
cypress 2008.07.11. 16:39:49
Gratulálok öregem! Autópálya belső sávjában mindezt. Legközelebb a felezővonalon haladj hatvannal, hátha úgy még nyugisabb, így még hatékonyabb is lehetsz, hiszen két sáv forgalmát tartod fel. Örülj, hogy csak ennyivel megúsztad, én tuti, hogy leszorítottalak volna, majd miután előtted vagyok beletaposok a fékbe, hogy belém rohanj. Lexusom van, nem számít a lóvé, te viszont csengetheted a SOKKAL magasabb kötelezőt és remélhetőleg egy életre megtanulod, hogy csak megfelelő sebességgel - ami nem 90 - haladhatsz a belső sávban.
...és még te adsz hangot a felháborodásodnak!!!!! Szánalmas vagy öreg....
FlybyWire 2008.07.11. 16:41:39
cso zsi 2008.07.11. 16:42:29
hat a blogiro nem irta le egyertelmuen, hogy ez most rendes autopalyaszakaszon, vagy felujitas alatt levon ment...
ha felujitas alatt levon, akkor jogos a 90 ... "
Vajon miért is alkalmaztak sávelhúzást az adott szakaszon?
Belső a külsőbe, külső a leállóra terelve...
Netuddki 2008.07.11. 16:48:27
csak nézek ki a fejemből 2008.07.11. 16:55:31
és akkó most mi van?
FlybyWire 2008.07.11. 16:58:37
Ha jönnek hátulról, ha nem.
Hazafelé az 1-esen a Biatorbágy előtti emelkedőn ha csak EGYSZER, egyetlen egyszer megérném, hogy üres a belső sáv, a kormányratapadó ijedt arcú ökomutterek (holtsáv az egész világ) úgy tűnik, fel sem fogják, hogy létezik olyan, hogy kapaszkodósáv, és teljes 70 km/h-val mennek a tükörsíma pöpec úton - a belsőben.
Na, ilyenkor az összes többi autósban elpattan valami (bennem is), és megy a szabálytalan kivülről kerülés.
Na, EZÉRT ütném (virtuálisan persze) a fejét mindenkinek, aki nem takarodik le a külsőbe MINDIG MINDENHOL!
FlybyWire 2008.07.11. 17:00:01
Alibiman 2008.07.11. 17:07:48
A másik meg egyszerüen gyökér paraszt. És ez független attól, hogy milyen járgányt vezet.
A székesfehérvári leágazástól kezdődő 3 sávos szakasznál rendszeres, hogy a középső sávban autóznak. Valszeg nem tudják, hogy autópályán nem a belső sávban tilos tartósan menni, hanem egyszerüen jobbratartás van, ezért a legkülsőbb sávban kell menni. Jellemző, hogy hétköznap sokkal kevesebb ilyen van, mert az akkor autózók rendszeres közlekedők, és megtanulták a szabályt. Ellenben hétvégén - érdemes megnézni - hogy a sok farok milyen büszkén nyomul a középső sávban. És még akkor sem kapnak észbe, amikor szépen leelőzöm őket (balról) majd feltünően indexelve kihúzok a külső sávba, egyébként egy terepjárónak látszó, majd háromszáz lóerős bömössel. És ott ballagok tovább 130-140-el. A visszapillantótükörben látom, hogy ragaszkodik a középső sávhoz, oda váltott jegyet.
Sokan azt sem tudják, hogy emelkedőnél, ha kapaszkodó sávval bővül a pálya, akkor is jobbratartás van, ergó ha lehet, ki kell menni a legkülső sávba. A cseheknél van olyan, hogy a külső sáv (ilyen esetekben) csak a kamionoknak van fenntartva. Nálunk nincs ilyen szabály, a Ferrari is mehet (és kell is nmennie) a kapaszkodó sávban. Nem tudom, lehet, hogy egyesek szégyellnek ott hajtani?
kilincs 2008.07.11. 17:21:32
kilincs: A navigáció által mutatott sebesség nem etalon, gondolj csak a pontosságra. Mi van akkor ha borus, ha fák alatt haladsz....stb.????
--------------
A navi mas elven meri
- a sebesseget
- a poziciot
A sebesseg meres hibaja FIX, mivel azt
a doppler (frekvencia-fazis csuszas) elven meri
Ezert az MINDIG +-0,18 km/h pontossagu !!! ha van GPS vetel...felttel még, hg ymag az auto egyenletesen haladjon, hiszen gyorsulas-lassulas kozben nyilvan csak egy valtozo atlagot tud merni...
A POZICIO PONTOSSAGA viszont valoban FÜGG
a vett muholdak szamatol es kisse a veteli korulmenyektol ill. az eppen vett holdak egbolt beli poziciojatol...
3 hold vetelekor mar 50-300 m
4 hold vetelekor 5-30 m
5 vagy tobb vetelekor 1 m koruli
pozicio pontossag a jellemzo ....
(a magassag adat ettol kisse pontatlanabb)
Uj poziciot a navi masodpercenkent egy szer vesz-szamol, a sebesseg adat pedig folyamatosan generalodik.
Szoval nyugi!
A sebesseget NEM a poziciobol szamolja...
..ezert az mindig pontos.
Roland.e46 2008.07.11. 17:25:58
énisfélek 2008.07.11. 17:37:49
1: a jobbra tartási szabályt megszegve tartósan kisajátította magának a belső sávot,
2: ezután bevágott a kényszerűségből a külső sávban előzni próbáló gyorsabb autó elé,
3: két szabálytalanság után (melyek közül az egyikért börtön is járhat) még neki áll feljebb,
4: minderre olyan büszke, hogy még az interneten is eldicsekszik vele.
Egyes kommentelők meg sorban gratulálnak neki a gyilkossági kísérlethez.
Aki nem képes megállapítani, hogy egy autó milyen gyorsan közeledik, az maradjon otthon, mert így nemcsak autópályán, de még a zebrán is életveszélyben van.
kilincs 2008.07.11. 17:40:37
Alibiman....
Akkor is hogy is van ez a kapaszkodo sav ?!!!!
-----
(3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot!!!!, a gyorsító és lassító sávot!!!!, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási!!!!, illetőleg az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.!!!!
------
Nem inkabb ugy, hogy oda csak az menjen ki aki nem gyozi a tobiekkel jobb szelsoben a kialakult tempot..?
Netuddki 2008.07.11. 17:47:35
Most már van elég komment, uh. reagálnék.
-ja, a külsőben kellett volna mennem
-defektparám a szutykos leállótól van, ott is a szalagkorlát közelében ahová minden dzsuva kerül
-egyszercsak az egy szófordulat, de legközelebb azt írom, hogy folyamatosan csekkolom a visszapillantót és egyik ilyen csekk-nél felbukkan stb. - egyszercsak
-olyan tempósan jött, hogy egyből húzódtam volna és ott volt, nem az utolsó pillanatban, nem rendőrösdi
-az autóm egy yarris 1.5 sport, uh. magam is tudok tempósan autózni, nem azzal volt a gond
-nem, nem a nyilt autópályán mentem a belsőben 80-al
-és valóban elírtam egy dolgot a nagy hévben: a belsőben rekedt a cimbora és én még mindíg u.azzal a tempóval elgurultam a külsőben... há ja.
-sokat tanultam tőletek, tényleg(nem irónikusan) Köszönöm!
És akkor még írtatok rá:
-sávelhúzásnál folyamatos sárga felfestés középen szóval nem lehetne elm. egyáltalán előzni
-vicces, hogy mindenki 5mp-enként a visszapillantóba néz...jah, persze!
-mindenki inkább megy a zajos felfestésen kilómétereket...jah, hogyne!
-kicsit álszent a társaság, de végül is én akartam!!!
Netuddki 2008.07.11. 17:55:37
MMM 2008.07.11. 18:39:24
Én elég gyorsan szoktam menni, és nagyon gyakran nézem a tükröt. Valószínűleg azért, mert a sok előzés miatt tisztában kell lennem a forgalommal mögöttem is, pl nem jön-e egy még gyorsabb.
Ha véletlenül nem sietek és szépen lassan csordogálok a pályán, akkor hajlamos vagyok "elaludni", csak előzés előtt nézek hátra, mert úgy gondolom, hogy lelassult a világ is velem. Kevésbé figyelek a forgalomra.
Alapvetően talán nem is lenne baj ezzel, de azt nem értem, hogy aki lassabb, az miért nincs annyira figyelmes, hogy elengedje a sokkal gyorsabbat, még akár annak az árán is, hogy nem vág ki előzni, hanem fékez, vár és elengedi a másikat. Hiszen ráér, mert ha sietne, gyorsabban haladna, ugye. És ez független attól, hogy aki a megengedett sebesség fölött halad, miért siet. Az ő dolga. Nekem nem fáj, ha ő gyorsabban odaér a céljához...
Netuddki 2008.07.11. 18:47:20
lotht 2008.07.11. 18:53:38
Ez meg milyen kényszer?
Mi az, ami legalább háromszoros szabálysértés (irányjelzés elmulasztása, jobbról előzés, sebbességhatár túllépése, és negyedikként megkockáztatom a követési távolság helytelen megválasztását) _szándékos_ elkövetésére kényszeríthet bárkit autóvezetés közben??
MMM 2008.07.11. 18:57:15
Egyébként nem tudom, mi a sz.rt javítanak már vagy 3 hónapja ott, de elég idegesítő. Az a 60-as tábla meg elég indokolatlannak tűnik, ha nincs forgalom én is 140 körül szoktam haladni ott. Nagy szopás lenne, ha odaállnának mérni...
lotht 2008.07.11. 18:59:02
Azt mondod, szívás az élet?
Lehet...
nyergibergi 2008.07.11. 19:01:12
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.11. 19:41:59
Azt nem írtad, hogy milyen volt a forgalom korábban, úgy értem milyen volt a forgalom mögöttöttetek. Amennyiben a BMW-s szabályos előzésre készült, akkor naívan feltételezem, sokáig a külső sávban haladt mögötted, míg be nem ért, majd a megfelelő távolság elérésekor előzési szándékkal ki nem sorolt a belsőbe, mögéd. Vagy lehet, hogy már km óta jól érezte magát ott ő is? hmmm hmmm
B.GY. 2008.07.11. 20:49:54
Szendwich 2008.07.11. 20:53:02
SLaci 2008.07.11. 20:59:32
:DDD
lotht 2008.07.11. 21:29:27
Ma az M5-ön direkt figyeltem ezt.
Magam minden olyan helyzetben, ahol becslésem szerint 6-8 másodpercnél hosszabb időt tudok fékezés nélkül (nem lassítás nélkül, hanem fékezés nélkül) a külsőben haladni, kihúzódtam a külsőbe.
A tapasztalat az volt, hogy a nagyon nehéz onnan visszajönni a belsőbe egy lassabb jármű utolérésekor. Nem egyszer kellett 80-90-re fékeznem, folyamatos indexelés mellett, pedig a külső sáv ilyenkor csak 10-20 km/h-val haladt gyorsabban, de mindenki igyekezett tartani a pozícióját.
Szóval lehet értelmes magyarázata is annak, hogy ha valaki nem húzódik ki a külsőbe két kamion közé, amelyek 100-150 m-re követik egymást.
(4.5 m az autóm hossza)
hopfen hell 2008.07.11. 21:57:15
hopfen hell 2008.07.11. 22:01:45
Poligám 2008.07.11. 22:12:45
Valaki még írta, hogy a kilóméter óra az új autókban már pontos. Egy nagy f..szt. És a kamionosnak nem csak azért érdekes, a 88 v 90 mert 3 órával előbb végez miatta, hanem mert ha ő egyszer lelassul akkor 25 tonnát kell felgyorsítania és az K...va sok üzemanyag, amiért agyonVÁGJÁK őket. Bocs a kiemelésért.
Na ennyi, amúgy Kangörény értettem én a dolgot, és biztos van is benne valami, de nem tudom gyerekek; én annyi ilyen sok százezret menőt ismerek és hála Istennek - nem viccelek - milliónyi kilóméteren át baleset nélkül mennek. Le is kopogem.
Aztán jön a hétvége és a halálos balesetek. Azért ez is árulkodó. Bocs a mennyiségért.
lotht 2008.07.11. 22:16:19
Mondd csak, autópályan hogyan kell a jobbkézszabályt alkalmazni?
Elég ritka az egyenrangú kereszteződés arrafelé.
Mondtam, ez egy megfigyelő út volt. A tapasztalat pedig az, hogy 4-500 m-nél rövidebb helyre nem célszerű kihúzódni a külső sávba, ha ott lassúnak tűnő járműt látok ebben a távolságban.
Konklúzió: ha visszamegyek a külsőbe, akkor b...sz vagyok, ha nem, akkor meg s..j, mert a belsőben autózom.
Melyiket válasszam? Amelyik nekem tetszik...
Hogy téged meg minek tartalak a megszólalásod hangneme, és a közölt információid alapján?
Akadémikusnak? :) Neeem, dehogy.
az van 2008.07.11. 22:24:58
csak sok köcsög van.
Nem nagyon jó a biztonság. A biztonsági szervezet kevés nagyon. Rosszul van megcsinálva nagyon. Elég sok a rosszindulatú ember sajnos. Nagyon sok a veszedelem. Oda kéne figyelni a sok embernek. Szeretni kell az embereket, a népeket, egymást. Mindenki egyért, egy mindenkiért.
Köszönöm szépen. Mikó lesz benne a blogba?
az van 2008.07.11. 22:26:10
hopfen hell 2008.07.11. 22:38:28
B.GY. 2008.07.11. 22:39:52
lotht 2008.07.11. 22:52:48
Remélem kihevered, mire legközelebb emberek közé, vagy az utcára mész.
Alex 2008.07.11. 23:30:51
Én speciel mindig sasolom a tükröt. Szeretem tudni, hogy mi történik körülöttem, és ne csak akkor szembesüljek a dolgokról, mikor pl. sávot akar ok váltani, vagy lefordulni, stb. Hidd el, nyugodtabb így az élet mindenki számára.
A zajos felfestéstől pedig 20cm-re kell csak balra tartani, és máris csönd van :)
SLaci 2008.07.11. 23:39:40
Na, én ilyenkor villantok sokat, hogy gyere be, mert én nem szopok, de ha én nem teszem ezt (beengedést), akkor Te fogsz szopni. Soká. Pedig lehet, hogy Te gyorsabb leszel, mint én, aki bent vagyok.
Én 130-cal megyek. Aki akar, menjen. Remélem, hogy megúszom a szopásukat a papírautómban...
:D
SLaci 2008.07.11. 23:48:32
Nem pofázok. Előzd meg a kamiont a kamionoddal, ha úgy érzed. Ez nekem ok. Én mennyit vesztek? Semmit. Te valószínűleg kilométerekkel előtte jelzed (szokták! tisztelt autóstársak!) az előzési szándékodat, és elfogadom. Mennyit vesztek? 1300 km-en kb. 3 percet, meg egy csomó benzin az enyém marad. Kérlek, csináld úgy, ahogy szoktátok: ne kelljen fékeznem. És akkor ok. Menj. SŐT! Nyerek, mert húzásban megyek sokáig. Nem időt vesztek, benzint NYEREK!
Na, tisztelt Autóstársak, megköveztek. De keveseteknek szült a neje ekkor... :DDD
lotht 2008.07.11. 23:50:10
Csak kevés. :(
Hátha...
antimason 2008.07.12. 00:01:49
Ne játsszon senki önkéntes rendőrt, mert ráfarag. Sok paraszt állat, aki nem képes a külsőben menni, mert ráz a vonal, meg mittoménbuzifaszkifogásos kalapos vezetők gyöngyei. És még neki áll feljebb.
Ha valaki meg siet, akkor siet baszki. Hogy lehetsz olyan paraszt és önkéntes rendőr, hogy majd Te megneveled??? Hú de utálom az ilyen sok közlekedési nullát. M7-M1 közös szakasza kifelé-befelé a középsőben mind, mert fingja nincs hogy kell közlekedni, és még nekik áll feljebb, ha valaki leelőzi őket. (Muszáj volt ilyen hangnemben írnom, mert így csak a szart rágjuk)
autosave 2008.07.12. 00:06:00
autosave 2008.07.12. 00:07:06
SLaci 2008.07.12. 00:08:22
Jobbkéz-szabályt nem tudjátok felfogni autópályán?
Hopsz. Kell? Nem is kell ott.
Emberségesség van? Van?
Közlekedés van?
Na akkor nem jobbkéz-szabály van. A svájciak, németek, osztrákok, szlovákok és (!IGEN!) a magyarok is tudják javarészt! Ha villogok (indexszel), hogy kamion mögül kijönnék, akkor még a zöld Suzukim ellenében is tud fékezni minden sztereotipizált autós, aki normális, ha akar. Ha meg nem, használja az egyezményes jelölést: villog (bazzeg, k. gyors vagyok, légyszi, most ne! - vagy a k. anyámat, és? meghaljak?). És? Felkészültem, defenzív vagyok, buktam majd' 9 másodpercet...
Miért nem csinálták ezt velem Svájcig oda-vissza 2500 km-en át?
Virtuális sör a megfejtőknek.
:DDD
SLaci 2008.07.12. 00:22:00
Ha be tudsz sorolni, hogy ne "bántsd" a többi belsőst, tedd meg. Nem bántod, ha egy kicsit kell fékeznie (az amúgy is szabályos) 130-ról. Nekem volt olyan Pestre menetelem, hogy az 1.0-ás Suzukival 150-nel kellett menjek, mert sürgős volt. Jééééééé! Ezt felfogták a nagyterepjárósok is! Ők is látnak. Elengedtek. Ez fura? Még csak nem is villogtam. (Vagy tudták, hogy még egyszer nem fogok felgyorsulni...) Elengedtek, támogattak, sőt vezettek. Naív vagyok? Az. Így jobb nekem...
Mindenesetre:
ha jó fej vagy, előbb utóbb jó fejek lesznek veled.
Én így közlekedem. Országokon át. Nem kell ehhez Svájc. És tényleg. Pesten is sok segítőkész van. Csak találd meg:
Én kiváltanék, te meg be? Oldjuk meg!
Rocko- 2008.07.12. 02:33:16
remélem ezeknek nincs jogsijuk.
cso zsi 2008.07.12. 08:22:49
Jobbra tarts van MINDIG és kész.
Ha jönnek hátulról, ha nem.
...úgy tűnik, fel sem fogják, hogy létezik olyan, hogy kapaszkodósáv, és teljes 70 km/h-val mennek a tükörsíma pöpec úton - a belsőben.
Na, ilyenkor az összes többi autósban elpattan valami (bennem is), és megy a szabálytalan kivülről kerülés.
Na, EZÉRT ütném (virtuálisan persze) a fejét mindenkinek, aki nem takarodik le a külsőbe MINDIG MINDENHOL!"
" kilincs 2008.07.11. 17:40:37
Akkor is hogy is van ez a kapaszkodo sav ?!!!!
-----
(3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot!!!!, a gyorsító és lassító sávot!!!!, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási!!!!, illetőleg az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.!!!!
------
Nem inkabb ugy, hogy oda csak az menjen ki aki nem gyozi a tobiekkel jobb szelsoben a kialakult tempot..? "
Főként, hogy kapaszkodósávos részen ki van táblázva a minimum kötelező sebesség.
A belsőben 100 km/h, a szélsőben (ami fizikailag itt középen van) 70 km/h, a leállósávból kialakított kapaszkodó a lassúbbaknak szól.
nyergibergi 2008.07.12. 12:58:26
Megértem az istentelen nagy egódat, de miért is vagy felháborodva? Mert folyamatosan közlekedtél a belső (ELŐZŐ!!!) sávban, holott a külső(HALADÓ!!!) sáv üres volt. Akkor talán meg kéne tanulni vezetni! YARIS! YES! Villámgyors és erős mint egy bivaly! A semmiből hirtelen előtűnő a "bunkesz" BMW-s! Aha! Az autó visszapillantó tükre arra való, hogy a mögöttes forgalmat FOLYAMATOSAN kontroláljuk! Mit keres egy autó a belső sávban, ha a külső üres? Rossz az út? Ugyan-ugyan! Ez teljesen komolytalan! A mazsolák menjenek dodgemezni, mert agybajt és ÉLETVESZÉLYT okoznak az ostobaságukkal! Kéretik elgondolkodni ezen!
_sokadik 2008.07.12. 14:40:09
Nekem és a kocsimnak 130-140-es tempó a kényelmes autópályán. Emiatt, ha a forgalom lehetővé teszi, én is szoktam defaultban belső sávban közlekedni, folyamatosan előzve a külsőben 100-110 alatt tötymörgő Zsigulit, Daciát, kamiont, egyb lassú járművet. Nem megyek vissza két jármű előzése között, ha épp nem jönnek mögöttem. Ha jönnek, és le tudok húzódni, még idejében visszasorolok a külsőbe. Indexet kiteszem jobbra ahogy kell, nehogy eszébe jusson jobbról megelőzni közben.
Ha nem tudok lehúzódni, mert pl. 3 kamion van mellettem, akkor szépen befejezem az előzést, és amikor biztonságos, visszasorolok a külsőbe. Ha a mögöttem 210-el nyomulni akaró idegbeteg gizda nem fogja fel ezt a szitációt, az ő problémája, én nem is hergelem magam rajta, felőlem villoghat ahogy akar.
De jobb a békesség: ha konstans a belsőben vagyok, figyelem a mögöttes forgalmat és ha egy nagy fekete valamit látok közeledni, lehúzódom. Ennyi. Nem csalingászom a sávok között, index adott irányba, átsorol, kész.
Ha olyan a forgalom, hogy folyton jönnek hátulról a belsőben nálam gyorsabbak, veszteg maradok a külsőben, betartom a jobbra tarts szabályt, ha lehet kimegyek előzni, ha nem lehet, nem megyek ki. Mi ezen olyan bonyolult?
Km-óra csalása: Astra G órája gyári gumiméretnél is csal +8%ot fölfelé, GPS szerint. 50 helyett 54-55-öt mutat.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 16:27:18
cso zsi 2008.07.12. 17:01:19
Az autó visszapillantó tükre arra való, hogy a mögöttes forgalmat FOLYAMATOSAN kontroláljuk! Mit keres egy autó a belső sávban, ha a külső üres? Rossz az út? Ugyan-ugyan! Ez teljesen komolytalan! A mazsolák menjenek dodgemezni, mert agybajt és ÉLETVESZÉLYT okoznak az ostobaságukkal! Kéretik elgondolkodni ezen! "
Ha folyamatosan a tükörbe bámulunk, az nem lesz pozitív kimenetelű az előttünk haladók számára.
Egyébként meg nem ártott volna elovasni, és értelmezni a cikket.
Sávelhúzás, belsőben haladás a szar minőségű leálló miatt, és megkísérelt bömös elengedés, aki inkább jobbról előzött, majd anyázott.
Én legalábbis ezt olvastam ki a fent leírtakból.
BMWs 2008.07.13. 15:07:11
2008.07.14. 19:19:22
Viszont ha van valami lama, aki annyival megy, akkor legalabb nem baszogatom, hanem megvarom azt a 47 masodpercet, amig lehet menni. Bar ilyenkor szokott az lenni, hogy mire az 1.2es felgyorsul 130ra, megeloznek :D
Amugy meg az mokas, amikor egy auto konstans 110-120szal megy, a nyilt szakaszon is, es savelhuzasnal is. Kerulgetni kell, aztan mint az allatt elveret mellettem, mert en csak 90nel.
nyergibergi 2008.07.14. 22:30:42
alexis machine 2008.07.14. 22:49:05
Hasonló autópályás élményem van nekem is, az M7-esről. Múlt vasárnap késő délelőtt meglepően üres volt a pálya, így számomra kellemes utazótempót tudtam diktálni, ami olyan 160 km/h környékén van. (Aki ezért reklamálna, ismétlem, hogy elég üres volt a pálya, a tömött M0-án nem ennyivel megyek. :) )
A külsőben haladok, mert azon a sávon is elgurul az autó, nem ráz jobban, meg semmi ilyesmi, kibírom ott is. De aztán látom, hogy valami piros pötty közeledik, elölről. A belsőben egy Thalia tetvészkedik, kb 100-zal. Én, nem mintha nem lenne tökmindegy, ( a szabályos közlekedésemnek úgyis lőttek már a sebesség miatt) behúzódtam belülre, és elvettem a lábam a gázról, hogy ne guruljak a seggébe. Ő nem változtatott sebességet, én pedig fokozatosan lelassultam az ő sebességére, kellő távot tartva, majd miután felfogtam, hogy esze ágában sincs kivonszolni magát, egy pillanatra rávakuztam a refivel. Ettől kiment, majd el tudtam menni mellette. Utána index, ki a külsőbe. Semmi mutogatás, semmi befékezés elé, és hasonló baromságok. De ahogy lejöttem a lehajtómon, és utána a sebességhatárt tartva közlekedtem, utolért, és a seggembe állva közlekedett, reflektor fenn végig. 3 településen így vezetett keresztül az utunk, mert akkor már előzni nem tudtam. Elállítottam a külső tükrökete, hogy ne vakítson, belsőt elnyomtam félre, és szépen mentem. Nem értem a viselkedését, de egyébként hirtelen lobbanó agyam ezúttal helyesen cselekedett: nem tudja, miért alakult ez így, de inkább ráhagytam, az ilyen főjön a saját levében...
Netuddki 2008.07.15. 17:38:05
B.GY. 2008.07.15. 23:48:13
TAXI 2008.08.25. 20:39:04