A történet beküldője azt kérte, ne említsük meg a nevét. Szóval adott egy ismeretlen személy, egy barát és egy ellenállhatatlan autó. Hogy e három összetevő milyen eredménnyel járt jelen esetben? Nos Anonymus megosztja velünk.
Az alábbi történetet egy kisebb balesetünkről azért küldöm el, hogy ha lehet jelentessétek meg az oldalatokon. Sajnos elgondolkodtató.
Egyik barátom akinek használtautó kereskedése van egy hétvégi napon felhívott, hogy „na most azonnal gyere ide a céghez, mert olyant látsz, hogy jujjj”. Kimentem és ott állt egy limitált szériás sportlimuzin (típust, márkát hadd ne írjak). Gyönyörű, gazdagon felszerelt és rettenetesen izmos gép volt. A barátom azt mondta, hogy épp akkor hozta meg a tréler, még nincs meg az ügyintézése, de felrak rá egy P-rendszámot és kicsit vigyük már ki kipróbálni, csak úgy óvatosan. P-s rendszámot feltette, rendszámkönyvet precízen, szabályosan kitöltötte és a város határába gurultunk a 460 lóerős géppel. Nem száguldoztunk, nem üvölttettük a sportkipufogós V8-ast a belvárosban, nyugisan kigurultunk a városból és gondoltuk párszor kipróbáljuk a gyorsulását valami kihalt úton, majd óvatosan vissza is gurulunk, mert hát nem két fillér egy ilyen kocsi és nem a miénk...
Bődületes nagyot gyorsult az autó. 3 alkalommal gyorsítottunk vele, kb. 120-ig, aztán úgy döntöttünk elég és megyünk vissza. (Most majd biztos jönnek a hozzászólások, hogy na aki 120-al száguld közúton az ne dumáljon, de kérem… emberek… tegye mindenki a szívére a kezét: ki az, aki egy ilyen sokszáz lóerős kocsinak még egy kicsit sem próbálná ki a tudását? Hangsúlyozom, nem végsebességet mértünk, hanem gyorsultunk 3-mat egy kihalt úton.)
Elindultunk vissza és utolértünk egy kb. 65-tel totyogó autót. A barátom nem is idegesítette magát, szépen kivárta amíg elfogynak a szembe jövők és egy határozott gázzal megkezdte az előzést. Csupán két hiba csúszott a képletbe. Ő a 98 lóerős kocsijához szokott, most meg volt alatta még több mint 350…A másik pedig: a gyorsulások alatt kikapcsolta a kipörgésgátlót és elfelejtette visszakapcsolni. Gondolom nem kell mondanom mi következett. A kocsi egy pillanat alatt megpördült, csúszni kezdett, majd le az útról és szépen az oldalára dőlt az út széli árokban.
A lassú autó, mintha mi sem történt volna, fékezés/lassítás nélkül tovagurult. Kimásztunk, minden OK, nem sérültünk meg. A kocsi azért kapott kicsit és hát tudtuk nagyon jól, hogy ez sajnos nem lesz olcsó buli. Jött két autó. Lelassítottak, néztek, vágtak néhány undok pofát, majd simán továbbmentek. Jött egy valamilyen kis kabrió autó, talán Punto cabrio? A fickó ránk nézett, majd miközben elhaladt mellettünk csak kiszólt gúnyos képpel: „P-rendszám, mi?” és elhúzott. Már nem is idegesítettük magunkat, a haverom nézegette hogy mekkora a kár a kocsiban én meg próbáltam valami ismerőst utolérni telefonon, aki oda tud jönni. Ekkor végre valahára teljesen önszántából megállt egy autó. Szakadt, régi csotrogány volt, kb fele annyit érhetett, mint az árokban heverő kocsi egyik felnije. Kiszállt belőle négy srác, megkérdezték, hogy jó vagyunk-e, tudnak-e valamit segíteni. Nem tettek megjegyzéseket sem a kocsira, sem a rendszámra, sem a barátom vezetési tudására, simán megálltak segíteni. Persze több autós már nem… A srácokkal az árok szélére visszadöntöttük a kocsit, hogy ha ferdén is, de legalább a 4 kerekén álljon. Végül sokadik próbálkozásra sikerült egy terepjárót leinteni, aminek a tulajdonosa kihúzta a kocsit.
A srácok semmit nem csentek el tőlünk, nem akartak ereklyét szerezni a kocsiról, nem is próbálkoztak semmi rosszal, egyszerűen segítettek, majd elköszöntek. Ezúton is köszönöm a Mitsubishi Pajero vezetőjének és ennek a 4 srácnak, akik önzetlenül megálltak és nem csak kárörvendtek, hogy na végre, valami nepper egy P-rendszámos huszon-x milliós kocsit az árokba tett – úgy kell neki. Úgy látszik igen sok a frusztrált vezető az utakon. De vajon mi lett volna, ha valaki netán az autó alá szorul és tényleg kell a segítség? Vagy aki drágább autóban ül az haljon meg?
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.07.14. 13:09:05
mocsi 2008.07.14. 13:09:25
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.14. 13:15:01
Secnir 2008.07.14. 13:20:23
a tanulság pedig az, hogy Magyarországra, ahol 130km/h a maximális sebességhatár, oda kár egy 31654661 lóerős, 1321321km/h végsebességű autót megvenni. HA csak azért veszi meg, hogy kompenzálja a kissebbrendűségi érzését, akkor költse pszichológusra. jobban jár.
emellett a másik gond, hogy minden 100 lóerő felett külön vizsgáztatnám a usereket, tehát volna egy B-s jogsi 0-100 lóerőig, egy Bx 101-200-ig és így tovább. az a halálom, amikor egy friss jogsis hülyegyerek beleül az érettségi ekttesért kapott 250LE-s hondába (vagy akármibe) és elindul, mert ő tud vezetni.
nah
2008.07.14. 13:21:31
Secnir 2008.07.14. 13:21:35
TH 2008.07.14. 13:23:44
Tehát aki hibázik, az nem is várhat el segítséget, vagy ezt így hogy?
jani 2008.07.14. 13:24:46
TH 2008.07.14. 13:25:02
Téged sem zavar, hogy nem a posztíró ill. annak haverja volt a kocsi tulajdonosa, ugye?
Secnir 2008.07.14. 13:26:57
B1 : csak nyáron, száraz időben vezethet 100LE-ig
B2 : csak nyáron, száraz időben vezethet 200LE-ig
B3 : csak nyáron, száraz időben vezethet 200LE felett
B4 : csak nyáron, de esős időben is vezethet 100LE-ig
B5 : csak nyáron, de esős időben is vezethet 200LE-ig
B6 : csak nyáron, de esős időben is vezethet 200LE felett
B7 : télen is vezethet hóesésben
és bizon, mind mind külön vizsga volna. kiszűrné a hülyéket meg az időseket az utakról...
Alex 2008.07.14. 13:27:48
Szerintem amúgy a lényeg az, hogy ilyen kocsival egy "sima" előzéssel árokba csapódni, nem csúszós úton, elég nagy blama...
Ha nincs rá felkészülve, akkor nem kell padlógázzal előzni, hirtelen kormányrángatással (mert különben miért csúszott volna meg?).
TH 2008.07.14. 13:30:57
Látsz egy autót félredőlve az árokban. Mellette állnak ketten. Nem állsz félre megkérdezni, hogy segíthetsz-e?
Regula Zoltán 2008.07.14. 13:31:47
Remélem az ingetek-gatyátok rámegy majd a kis előzésre.
Mi a baj, ha valaki 65-tel megy? Betartja a szabályokat, ti meg száguldoztok és pöffeszkedtek a sokmillás kocsiban? Hm?
Majd megtanuljátok, mi a regula.
Secnir 2008.07.14. 13:33:11
az egy más kérdés. amikor a szemem láttára csattant frontálisan egy Audi és egy Merci esőben. Megálltam, kirángattuk a Mercist (luk volt a fején, láttuk a kis agytekervényeket, egy gyalogos a saját ernyőjével fogta fel az esőt), kirángattuk az Audist is, megpróbáltuk újraéleszteni (elsőre sikerült, másodjára nem).
FEL SEM MERÜLT SENKIBEN azok közül, aki megállt, hogy AZ AUTÓ KIÉ? vagy az hogy MILYEN MÁRKÁJÚ? ott emberéletekről volt szó, akiket hazavártak.
amikor februárban csattantam, senki nem kérdezte tőlem, amikor kiénekeltek a balegyből, hogy milyen nemzetiségű vagyok, milyen a faji hovatartozásom, járok-e misére stb.
kiszedtek, most írogatok. (itt köszönöm mindenkinek).
? 2008.07.14. 13:33:53
Secnir 2008.07.14. 13:26:57
Te egy zseni vagy. Ha még nincs valakinek "B4"-es jogsija, és elered az eső, akkor meg kell állni az út szélén és megvárni míg eláll és felszárad?
A B4 szerinted veszélyesebb mint a B3 ?
Pfffff
jani 2008.07.14. 13:37:13
jani 2008.07.14. 13:39:39
Alex 2008.07.14. 13:40:10
George 2008.07.14. 13:41:11
beste 2008.07.14. 13:44:42
a jogsit amúgyis szétbontatnám, mint az A kategóriát.
B1 : csak nyáron, száraz időben vezethet 100LE-ig
B2 : csak nyáron, száraz időben vezethet 200LE-ig
B3 : csak nyáron, száraz időben vezethet 200LE felett
B4 : csak nyáron, de esős időben is vezethet 100LE-ig
B5 : csak nyáron, de esős időben is vezethet 200LE-ig
B6 : csak nyáron, de esős időben is vezethet 200LE felett
B7 : télen is vezethet hóesésben
szerintem ez az elméleten azért még dolgozz egy kicsit... :-) (ködszitálás, jégeső, monszun? mettől-meddig tart a tél a globális felmelegedés idején? stb.)
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.14. 13:45:35
Kicsoda? Fekete Laci? :)
ntsaba 2008.07.14. 13:46:02
Ja, meg egyszer elláttunk egy motorost (csak horzsolásai voltak).
Viszont qrvára nem értem, miért gondolják egyesek, hogy, ha van a telepen egy fasza kocsi, akkor azt mindenképpen ki kell próbálni. A bejáratós motornak biztos jót tett, hogy gyorsulgattok vele. Utána meg majd megveszi valaki a "0" kilóméteres autót. Nem baj, így nem csak a motort basszátok szét, még törött is lesz...
Iceman 2008.07.14. 13:47:39
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.14. 13:48:06
Mindegy, a lényeg, hogy megúsztátok.
Secnir 2008.07.14. 13:48:15
jó, igazad van, a sorrendet elbaxtam.
de most mondd meg nekem: téged nem zavar az, hogy nyáron, mikor elered az eső, akkor az autósok kb 40%-a lelassít lakott területen KÍVÜL 40 km/h-ra? Normális dolog?
És az, hogy télen azok, akik nyáron száraz úttesten 90-140-el mennek szintén lakott területen KÍVÜL, azok az első 2 db hópehely láttán sikítófrászt kapnak és csak 30-al közlekednek ugyanott téli gumival? a hó még az aszflat előtt elolvad, mégcsak nem is nedves a burkolat, de már sakkban tartják a forgalmat.
Normális dolog? tudsz rá más megoldást?
laposmacska 2008.07.14. 13:48:25
Én egy decemberben és januáraban tanultam vezetni. Csak akkor esett a hó, mikor vizsgáztam, de akkor kurva sok. Átmentem. Nekem is el kellett volna tennem a jogsit nyárig?
Érdekes ez a B3: csak nyáron vezethet száraz úton, de 250+LE kocsit. Szerintem inkább vezessen valaki biztonságosan hóban 100LE-nél kisebb kocsit mielőtt ilyenbe ül.
malac 2008.07.14. 13:49:21
dinyus 2008.07.14. 13:53:07
laposmacska 2008.07.14. 13:53:29
Egyszer én is lelassítottam 60-ra egy olyan esőben, hogy alig láttam ki a kocsiból. Viszont úgy is megelőztek jópáran 100 körüli tempóval. Nekem így volt biztonságos. Nem vagyok sikeres ember.
Seth Gecko 2008.07.14. 13:55:33
Örülök, hogy nem esett bajotok.
Remélem, tanultok az esetből.
Égő dolog, nagyon égő, de ti kerestétek a bajt.
a kategóriákhoz érve: az X-száz lóerós autók forgalmijába bekerülne a teszkós árazás (értsd: minden lóeróérték 99-re végződne :P)
"ó, hisz ez csak 199 lóerős, papíron persze, hehe"
Bugajozsinemszepgyerek 2008.07.14. 13:57:33
Az arra járók közül senki nem gondolta azt, hogy a két srácon kívül még más is utazott az autóban? Azért mert nekik látszólag nem volt bajuk, még lehetett volna más is az autóban sérülten.
Eddig akárhány árokban lévő/oldalára borult/szétlapított őzzel maga mögött lévő autóval találkoztam, mindig megálltam, hogy segíthetek -e? Olyankor a nagy ilyedtségben (ha nincs személyi sérülés) pár kedves szó is sokat segít.
Sajnos, hogy ma már az emberek többségében tökéletes közöny alakult ki a másik iránt. :(((
jani 2008.07.14. 13:58:14
Seth Gecko 2008.07.14. 13:59:02
"szeeeeegéééééény hüüüüülyeeeeeee....."
Secnir 2008.07.14. 14:00:30
plb 2008.07.14. 14:00:36
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.07.14. 14:00:40
tanárÚr 2008.07.14. 14:00:51
Gilderoy 2008.07.14. 14:01:26
Könnyem kicsordul, hát nem vagyok méltó!
anonimusz 2008.07.14. 14:02:43
:D
amugymeg: failblog.files.wordpress.com/2008/07/fail-owned-bounce-house.jpg
aPar aLyza 2008.07.14. 14:03:41
Aki 98-as kocsira van kitalálva, jaj, az tényleg ne vezessen, de az alap biztonsági szabályt (kipörgésgátlásosság) is kihagyni, cöcö.
malac 2008.07.14. 14:05:43
Lunitari 2008.07.14. 14:08:36
isti77 2008.07.14. 14:09:32
Kicsit pontosítsd a kategóriákat, mert sok a kiskapu. Nem akarsz közlekedési miniszter lenni?
Ringlósztár 2008.07.14. 14:09:47
Nemcsúszós úton, nepperautó árokban, mellette szemmelláthatóan egészséges nepperek: miért állna meg valaki? Hacsak nem érdekli az oldalán fekvő gépjármű adásvétele.
Lehet, hogy az egészséges irígységen kívül az okozza a hétköznapi autós tartózkodását a történetbe való belefolyástól, hogy a hasonló paraméterekkel rendelkező autókat vezető többi nepper általában a szabályokat jelentősen áthágva szokta őt a napi közlekedése során frusztrálni.
Majd Ti se álljatok meg, ha én álldogálok a Suzukim mellett az árokban.
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.07.14. 14:10:35
Mielőtt valaki fikázni kezd: 350-es Czetkával, 60-nal történt a firka, vagy 5 métert csúsztam a szép fehér gatyómban (elvégre Húsvét volt).
Szörnyű, hogy néhány KÖCSÖG TAPLÓ nem a jelenséget látja meg az ilyen FASZ viselkedésben, hanem teszi amit mindig szokott: FIKÁZ meg OSZTJA AZ ÉSZT, mert ennyit tud!!!
SZARJATOK SÜNT!!!
Na most fikázzatok, mert most én is tapló voltam...
IIsten 2008.07.14. 14:13:18
Lunitari 2008.07.14. 14:13:50
Kheller 2008.07.14. 14:14:20
Bab 2008.07.14. 14:14:29
Full délutáni forgalomban. De inkább kerülgetik meg torlódnak a picsába. Hát szerintem mindegy, milyen az az autó.
Bélabácsi 2008.07.14. 14:15:13
TE mit csinálná a haveroddal ? Én valami BTK-ba ütközöt, az biztos, és az okozandó sérülés súlyosság fokát csak az döntené el, hogy éppen van-e nálam szúró- vagy vágóeszköz.
A helyedben ezt a postot nem írtam volna meg, mert csak annyit bizonyít, hogyte meg a haverod túl jól éltek és olyan helyzetet éltek meg sérelemként, amit az emberek többsége bicskanyitogató szabálytalanságnak fog fel.
A Puntósnak utólag is köszönöm, hogy beszólt nektek. Ti is köszönjétek meg szépen, fiúk. Hiszen bele is hugyozhatott volna annak a szép autónak az utasterébe, rá arra a hülye fejetekre.
_-_- 2008.07.14. 14:15:27
:D
Amúgy a segítőkészség elmaradása általános, de nyilván jelen esetben némi kárörvendő vigyor is társult hozzá azon 98le-s autók vezetőitől, akik nem ülhetnek át egy P rendszámos szörnyecskébe.
Azért kíváncsi lennék, a leendő tulaj vajon tud-e róla, hogy megborították a járgányt.
lkjpoi 2008.07.14. 14:15:57
Nem csak a végsebességük veszélyes, hanem az a gyorsulás, amire a forgalom többi résztvevője egyszerűen nem számít (meg úgy látszik maga a lúzer vezető sem). A gyerekemet komolyan féltem az úton átkeléstől, balra néz semmi, és mire jobbra néz balról ott van valami fasz motoros vagy sportautós gyökér.
Motorokra ugyanez, ha pénzes gyerek vagy, és sportmotorod van, lehet menni pályázni vele, ha meg csak kivagyiságból kapartad össze rá, semmi szükség, hogy gyilkolj vele.
cefagil 2008.07.14. 14:16:57
Teljesen normális dolog. A maradék 60%-nak is kéne tudnia, hogy a kezdődő esőben a legcsúszósabb az út, mikor a víz az út porával igen csúszós sarat alkot...
Nyomek 2008.07.14. 14:19:39
a jogsit amúgyis szétbontatnám, mint az A kategóriát."
Nem idézem be teljesen, amit írtál, csak minősítem.
Ez a gondolat a Vogon-országunkat még inkább vogonizálná. Nem tudom, hogy itt élsz-e köztünk, vagy szerencsésebb féltekéről szórod az eszet, de ekkora hülyeséget tipikusan nálunk szoktak bevezetni. Ebben az egyben igazad van.
De az nem zavar, hogy jogsi pénzért vehető? Hogy mindent le lehet zsírozni és le is zsíroznak? Az ismerőseim körülöttem sorban teszik le az "A kat." vizsgákat és még csak el sem kell menniük tanfolyamra.
Ennyit is ér (motoros beszólók kíméljenek).
De ha valaki leteszi, attól még kerülhet (és kerülni is fog) olyan be nem látható helyzetbe, amit a kategorizálásod sem véd ki.
Szóval nagyjából ezért hülyeség.
Mint annyi minden ebben az országban.
Lunitari 2008.07.14. 14:20:15
hitman 2008.07.14. 14:20:53
Nem kéne ezen csodálkozni, a prémium kategóriások Audi BMW Mercedes stb mindeki aki 15mio fölött van a gk vásárlásakor kap hozzá 1 naaaagggyyy adag bunkóságot is.
Hogy ti beletartoztok abba a 6%ba akik "Csak megpróbáltuk hogy gyorsul" vagy tényleg nem csak a szonbizmus miatt vesznek 250le fölötti autót.
Enzo Ferrari modotta volt "Két fajta ember vesz Ferrárit aki szereti és tudja vezetni a másik aki jó forgalmas helyen szeret belőle kiszállni"
Ti szimplán Hü..ék voltatok már megbocsáss
Körticsek igaza alapérvényű kikacsolni az élménygátló elektronikát közúton.....
Remhetőleg ökörérvényű tanulságot levontátok
az ilyen próbafickók miatt béna az egyik haverom pedig álló autóban ült....
n-n-n 2008.07.14. 14:21:19
bowrain 2008.07.14. 14:22:05
Pedig ez már nem márka kérdése, a lángoló trabanthoz sem rohanna oda senki hiába ég benne egy ikerterhes kismama
GC (törölt) 2008.07.14. 14:22:20
Egyébként mi a halál az a P-s rendszám?
Lunitari 2008.07.14. 14:22:37
nanemá 2008.07.14. 14:22:43
fabot 2008.07.14. 14:22:53
MartonSz 2008.07.14. 14:23:13
Így van, jól látod, elvégre magyarok vagyunk, vagy mi. Mi ennyit tudunk: köpködni, irigykedni, kárörvendeni és egyéb "pozitív" megnyilvánulások.
Én is csodálkozom, hogy volt olyan, aki nem arra gondolt miközben elhúzott mellettetek, hogy "dögöljenek meg a burzsuj g**ik".
Lunitari 2008.07.14. 14:25:22
Hasonló volt kb fél éve az autópályán mikor kigyulladt a luxusjárgány a karambolban és senki le se...
Pedig ez már nem márka kérdése, a lángoló trabanthoz sem rohanna oda senki hiába ég benne egy ikerterhes kismama"
Ha arra gondolsz mikor ketten versenyeztek inkább ne írtál volna.........
Nyomek 2008.07.14. 14:25:34
- újabb szabályokat hozni,
- jelenlegieket megszigorítani,
- kitiltani ezt-azt az utakról...stb
Nincs elég hülye, felesleges, értelmetlen szabály ebben a K. országban? A jelenlévőeket betartani/betartatni nem volna célszerűbb?
Rendőrésg feladatait újragondolni? Mondjuk pénzbehajtás helyett a forgalom segítése, könnyítése, gyorsítása?
Mentődobozok, biztonságiöv, "csakúgymegállítalaktefaszmertezadolgom" forever!
TH 2008.07.14. 14:26:15
Teljesen igazad van.
Kata 2008.07.14. 14:26:26
nincs jó női-férfi-gazdag-izomagyú-fukszos-stb vezető, csak jó és rossz vezető van (meg rengeteg előítélettel, általánosítással, sztereotípiával rendelkező cserbenhagyó...), haj-bőrszíntől, iskolai végzettségtől, anyagi helyzettől, nemtől, fuksztól, autómárkától függetlenül. blablabla...
sajnos a posztíró haverja a rossz vezetők közé tartozik... ha jó vezető lenne, nem borította volna fel a verdát egy út alatt. senki nem mondta jogsiszerzéskor, hogy először minden autót meg kell ismerni, nem pedig próbálgatni, mit tud? kurva nagy mázlitok van, hogy nem történt személyi sérülés...
Agaboca 2008.07.14. 14:27:18
Tényleg elgondolkodtató, főleg nektek. Pont az a baj az ilyenekkel, mint ti, hogy most is azt várod, hogy neked adjanak igazat. Azon már nem fened a billentyűzetet, hogy milyen hülyeség miatt kerültetek ebbe a helyzetbe. Örüljetek, hogy nem lett bajotok és - leginkább szerencse - másnak sem, ami viszont nem rajtatok múlt.
Nem kell menősködni öreg P-s rendszámmal, más kocsijával és akkor nem kerülsz ilyen helyzetbe, ennyire egyszerű a dolog! De a cikked után ezt valószínűleg hiába mondom, nem hiszem, hogy használ az ilyeneknek, mint te.
Atika!!! 2008.07.14. 14:28:01
A 60-70 éves "taták" közt is van amelyik kifejezetten jól vezet. Néhány huszonévest simán meglepnek.
Lehet szidni azt a balféket aki nem kapcsolta be/vissza a kipörgésgátlót, de: az 98 pacisban nincs/nem kikapcsolható.
TH 2008.07.14. 14:28:27
Csúszós, ez kétségtelen. Az a baj, hogy sokan azt hiszik, hogy 40-el biztonságos csak menni, és 60-70 már életveszélyes. Én a múltkor szakadó esőben 80-al "száguldoztam" lakott területen kívül, és az autónak esze ágában sem volt megcsúszni, pedig az út csúszós volt. Szóval a probléma az, hogy sokan nem tudják, hol a határ: egyesek túl óvatosak, mások túl sokat kockáztatnak.
Dr.Bio74 2008.07.14. 14:28:37
Viszont hozzátenném, hogy egy láthatóan segítségre szoruló ember(ek) mellett elmenni, az nagy bunkóság. Én megéltem mindkét oldalról, ezért csak azt tudom mondani, nekem mindegy hogy trabant, vagy MIG-29, megállok és segítek ha tudok.
Rocko- 2008.07.14. 14:28:39
o/
"Jött két autó. Lelassítottak, néztek, vágtak néhány undok pofát, majd simán továbbmentek."
na, hát ez a morál. remélem hasonló szituban visszakapják. átszúrt tüdôvl biztos lehet nézni a szántóföldrôl a decemberi hóesést 2 napig.
Secnir 2008.07.14. 13:21:35
így van.
Secnir 2008.07.14. 13:26:57
és ki ellenôrzi? az meg a másik, h száraz idôben lemegyek Bbalatonra, esôben meg ott kell aludnom? :)
én gyakorlatfüggôvé tenném. nesze józsi, végig bírsz menni a szallomos, fellocsolt pályán 50 helyett 150-nel? igen? akkor itt a Ferrarid kulcsa. nem hát akkor ülj csak vissz az x autódba, ne veszélyeztess másokat.
Alex 2008.07.14. 13:27:48
oké, ketten kint vannak a kocsiból. és a többiek? ki tudja, h vannak-e többiek? ha igazán összetöröd, sokkos állapotba kerülsz, aztán pár óra múlva leesik, h hoppá más is van a kocsiban még.
avogadro00 2008.07.14. 14:29:00
Gumidomino 2008.07.14. 14:30:38
viszont pár éve erzsébeten a kigyulladt autó mellett egy fiatal srác állt meg és a kocsijában lévő poroltóját felhasználva eloltotta a lángokat.
se pénzt nem fogadott el, se a címét nem volt hajlandó megadni, csak ennyit mondott: "ne hülyéskedj, legközelebb lehet akár fordítva is"
a suhancoknak üzenem, hogy eszükbe fog még ez jutni ha így járnak.
a srácnak pedig, hogy azóta se felejtettem el, mert példát mutatott.
és az utóbbira emlékszem szívesebben, azt többször emlegetem másoknak is, hogy tanuljanak. ne a rosszat terjesszétek, hanem a jót! :)
Kovacs Alfredné Anna 2008.07.14. 14:31:09
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.07.14. 14:31:30
luxor 2008.07.14. 14:32:04
Lunitari 2008.07.14. 14:33:01
Igen ilyen verdával szoktak azok lenni :)))
renesis 2008.07.14. 14:33:23
Azt bírom ebben a blogban, hogy itt mindenki jól és szabályosan vezet, és mindenki olyan okos......
Alázatos magyarázat-os 2008.07.14. 14:33:47
A válasz kézenfekvő: senki sem akar semmibe se belekeveredni; most járjon a bíróságra tanúskodni, aztán ha valamit rosszul mond, akkor meg abból lesz valamilyen problémája. Kinek hiányzik ez?
A másik, hogy nem állnak meg balesetnél segíteni az meg azért van, mert egy időben divat volt az út szélén elütött embert szimulálni, így aki megállt segíteni, annak egy másik beugrott a kocsijába és elhajtott vele.
Vagy ráfogják, hogy kirabolta a csávót, vagy hogy ő ütötte el. Kinek hiányzik a magyarázkodás?
Na ezért... ami valahol szomorú, de érthető: mindenki retteg. Isten hozott mindenkit a való világban.
luxor 2008.07.14. 14:33:55
Kovacs Alfred 2008.07.14. 14:34:23
amondó (törölt) 2008.07.14. 14:34:50
A különböző, teljesítményfüggő jogosítvány szerintem hülyeség. Sportkocsival menjen a pályán, vagy találják ki, hogyan lehet közúti használatnál korlátozni a teljesítményt. Hiába jó sofőr az, aki vezeti, a forgalom többi résztvevője nem köteles felkészülni robbanásszerűen gyorsuló járművekre. Előzéskor sem lehet elvárni egy átlagos vezetőtől, hogy észrevegyen egy mögüle 300-zal közeledő motort, teljesen érthető, ha kihajt elé.
Radical Massza 2008.07.14. 14:34:59
Kis idővel előtte mellettem száguldott el a pályán a zuhogó esőben, mert neki más fizikakönyve volt az általánosban.
Volt elég megálló ott is, legfőképpen a vétlenek autói.
TH 2008.07.14. 14:35:35
Annyira tetszik, hogy már megint mindenki jön a szentfazék dumájával, és lefikázza a cikkírót. Igen, tudjuk, az életben nem szabad kockáztatni, erkölcstelennek lenni, csúnya dolgokat csinálni stb., de mindenki teszi, majd ha valaki ezért koppan, akkor nagyképűen kioszt. Agaboca Te nyilván soha nem csináltál buta/meggondolatlan/ostoba dolgot életedben, ezért érzel ellenállhatatlan vágyat mások megítéléséhez. De addig is, csak hogy tudd: nem kell sajnálni őket a balesetért, a cikk arról szólt, hogy az emberek durván közönyösek tudnak lenni, ha más bajba kerül. Tök mindegy, hogy miért borultak fel a kocsival, az arra autózó ezt ne akarja megítélni. Elég ha segít.
Kovacs Ambrus 2008.07.14. 14:36:06
Kata 2008.07.14. 14:36:10
béluska 2008.07.14. 14:37:07
Lunitari 2008.07.14. 14:37:22
Az első mondatoddal meg is indokoltad, hogy jól nem vezethetsz...:)
labi 2008.07.14. 14:37:41
Még az autópálya előtt jóval bitang veszélyesen megelőzött eg izomgép, lassítok, szembejövőknek infarktus.
Ürge később kiállhatott tankolni, mert egy idő mulva megint előz, ott mér a fűbe kellett húzódnom, hogy elférjünk hárman egymás mellett.
Később ráfordultam az autópályára, mentem mentem, megálltam nyújtózkodni, mentem tovább, és egyszer csak ott látom az izomgépet a pálya mellett a fűben összezúzva.
Valami sárga villogós már ott volt, a fejét vakargató tulaj mellette.
Isten igazságos. :)
john Fagott 2008.07.14. 14:38:01
Ceruza - Toll - Kakukktojás
Becher 2008.07.14. 14:39:03
De az valóban tírpákság, hogy senki nem állt meg legalább megkérdezni jól vannak-e. De megjegyzem, ez nem magyar szokás. Nekem egyszer Olaszo-ban sikerült megcsúsznom az autópályán, és a szalagkorlát állított meg. Senki nem sérült meg, de egyetlen rohadt digónak sem jutott volna eszébe megkérdezni, hogy minden rendben van-e. A végén egy magyar autómentő - aki egyébként egy csúnyán összezúzott kocsit hozott haza állt emg és kérdezte, hogy nincs-e vmire szükség. Végül szerencsésen megérkeztünk, csak 3 elem volt meghúzva.
Lacaca 2008.07.14. 14:39:46
amc 2008.07.14. 14:39:56
"Talán kezdjük ott a lámák kedvéért, hogy mi az, hogy P-s a rendszám?"
Jelen esetben: P = Pinamágnes
john Fagottné 2008.07.14. 14:40:08
KopaszMercis 2008.07.14. 14:40:09
"bowrain 2008.07.14. 14:22:05
Hasonló volt kb fél éve az autópályán mikor kigyulladt a luxusjárgány a karambolban és senki le se...""
Masik oldal: luxus autobol OMLIK a fekete fust, orulten keresem a poroltot teljesen befosva, hogy benn fognak egni, az meg egyre gyorsabban halad.. azt hittem a kijarat fele, nehogy masnak baja essen... kb 200-zal elhuz a kijarat mellett a belso savban:
allitolag van egy szerkezet beleepitve, hogy gazolaj csepegjen a kipuffogora, hogy a nagy fekete fusttol ne lehessen le trafipaxolni...
na ha az ilyen kigyullad szivesen hagynam hogy bennegjen...
egyszer lehetosegem lett volna legyalultatni egy ilyen kis buzit frontalisan a huvosvolgyin egy ilyen betonkevero altal.. de vhogy hiaba hataroztam el, hogy nem fekezek nem engedembe a labam nem engedelmeskedett
talan majd legkozelebb
Dr.Bio74 2008.07.14. 14:41:01
Később megtudta, hogy egy autóbaleset egyik túlélője próbált segítséget kérni tőlük. Baromi rosszul érezte magát, és Ő is próbálta mindenféleképpen megmagyarázni, hogy miért nem állt meg.
john Fagottné 2008.07.14. 14:41:37
Alig van röhejesebb, mint aki komoly pofával hozzászól itt.
labi 2008.07.14. 14:41:39
Fenét.
Ha a két emberke ott ácsorog a kocsi mellett,akkor ez van, nem kell nekik segíteni, majd hívnak autómentőt aki kiszedi őket az árokból.
Ha bent üllnek lógó fejjel, vagy az egyik kétségbeesetten integet a kocsi mellett, akkor megállnak segíteni.
Tőlem már akkor is kérdezték meg hogy segíthetnek-e, amikor egy berepült darázs miatt megálltam az út szélén, hogy kihesegethessem az ablakon. :)
Secnir 2008.07.14. 14:42:30
irigykedsz? mármint, hogy az öregkort te nem éred meg?"
hát baszki, én már azt töltöm :(
HUNGarfield 2008.07.14. 14:42:46
Ezt a kommentet nem lehet szó nélkül hagyni....hogy ha már kárörvendő kis buzi vagy jó lenne ha tisztában lennél a szabályokkal. Nem 65 a szabályos hanem a 90 lakott területen kívül. És ha valaki 65tel megy 90 helyett azt ugyan úgy büntetném (nem teherautókra és öreg autókra gondoltam) mint a gyorshajtást ha már ide akarsz kilyukadni.....
john Fagottné 2008.07.14. 14:43:04
Később megtudta, hogy egy zombivérengzés egyik túlélője próbált segítséget kérni tőlük. Baromi rosszul érezte magát, és Ő is próbálta mindenféleképpen megmagyarázni, hogy miért nem állt meg, pedig beszállt volna egy kis vérengzésre.
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 14:43:06
Lathatoan ...
- ott volt ket intezkedesre kepes ember
- ugy sejtem az auton latszott, hogy
nagy baj azert nem lehet
Amit a ket lathatoan ép ember nem tud megtenni
(segitsegnyujtas cimen),ha lenne meg ott valaki azt en sem tudom megtenni, mivel nem orvos vagyok.
Vagy tucatszam kellett volna megallni az autoknak egy lathatoan nem komoly esetnel ?!
Minek...?
Aki ugy gondolta, hogy megis tud segiteni az meg meg is allt...
Lunitari 2008.07.14. 14:44:14
Nekem ehhez mi közöm már bocs....:)
TH 2008.07.14. 14:44:24
Tehát ha te ki tudsz szállni a kocsiból, akkor nincs szükséged segítségre. Most viccelsz?
Ha komolyan mondtad, akkor jó tapasztalat lesz neked, ha baleset után kiszállsz, nem száll ki senki, majd 10 perc múlva elájulsz a belső sérülésektől...
béluska 2008.07.14. 14:44:38
ChGeri 2008.07.14. 14:45:09
Sor2 2008.07.14. 14:45:36
az autó gondolom SÉRÜLÉS- ÉS KARCMENTES ÁLLAPOTÚKÉNT LESZ KIRAKVA A KERESKEDÉSBEN??????
KÜLÖNBEN MEG BALFASZOK VOLTATOK SRÁCOK, NINCS EZEN MIT SZÉPÍTENI! a sok pacinak jár a tisztelet ez elmaradt el is tette a picsáját! jut eszembe menetstabilizátorral is bokafosatós lett volna az erő szóval kra nem kellett volna basztatni azt a kapcsolót srácok ez volt a hiba no.2!
pffffff bakker beülök egy ilyen autóba azt valszínű 10x megnézem be van e kapcsva a stabilitás kontrol!
ha ez megnyugtat én megálltam volna, bár én motorozom és nálunk ennek mintha nagyobb kultúrája lenne mint az autós körökben!
TH 2008.07.14. 14:45:44
Meg kell állni, mert:
- nem tudhatod, hogy van-e más is a kocsiban.
- erkölcsi kötelességed felajánlani a segítségedet
- törvényi kötelezettséged is balesetnél megállni
- segítség lehet az is, ha hívsz rendőrt/mentőt/autómentőt stb.
John Fagottné Klára 2008.07.14. 14:46:11
(Krúdy autós-álmoskönyvéből)
Agaboca 2008.07.14. 14:46:25
Szó nincs arról, hogy ne csináltam volna hülyeséget életemben!
Arról viszont nem írtam cikket az interneten és máshol sem.
Ez a cikk pedig úgy kamu, ahogy van:
Csak kihalt úton próbálgattuk ( persze, persze, ahol mások nem látják, hogy mit tud a kocsi ), meg szépen mentünk 65-tel a másik kocsi mögött, szépen kivárta, míg elfogynak a szembejövők(még szerencse), adott egy határozott gázt ( gondolom az milyen határozott lehetett ) meg ilyenek... Ez pont így szokott lenni. Úgyhogy nekem nem kell a szöveg, pontosan az ilyen emberek miatt ilyen a közlekedési morálunk és az ilyenek miatt sérülnek és halnak meg emberek a magyar utakon, ami ez esetben is megtörténhetett volna. Szerencse, hogy nem úgy volt.
TH 2008.07.14. 14:47:07
béluska 2008.07.14. 14:47:36
TH 2008.07.14. 14:48:33
És a fenti eszmefuttatás miatt szerinted nem érdemelnek segítséget baleset esetén? A kis teóriádon ülve erkölcsi felsőbbrendűségedet hangoztatod továbbra is, pedig senki nem mondta, hogy okos lett volna a viselkedésük. Hülyék voltak, ez nem vitás. És akkor mi van? Akkor nem jár a segítség? Csak ha más hibájából karambolozol? Vagy hogy?
Lunitari 2008.07.14. 14:49:03
Hmm jó lehet a szövegértelmezésed LOL :)))))))))))))))))))))))))
Budapest Legdühösebb Embere 2008.07.14. 14:49:15
Az a helyzet, hogy naponta látok vezetés közben ilyen autókkal leállósávban, buszsávban száguldó parasztokat, hétvégén az M7-esen letoló vagy leállósávban jobbról (!) előzőt, vagy a balatonparton padlógázzal janiskodó kopasz férgeket, akik füttyögnek ninden lánynak, aki mellett csak elbőgetnek. Nem túlzok, ha tízből 9.9-en ilyenek.
Ezért: nem lepődhetünk meg azon, hogy kialakult egy kép az autósok között az ilyen autót vezetőkkel szemben. Ez a helyzet. Bevallom, én sem álltam volna meg, hogy segítsek, mert bennem is él ez a magyar valóság szülte előitélet. És nem azért, mert jól esik prolimódra kárörvendeni a gazdag póruljárton, hanem mert ezekkel az autókkal egyszerüen elmegy a vezetők esze. Azt gondolni, hogy épp most is ez történt: kézenfekvő. Cserbenhagyás? Ugyan. Semmi közöm az esethez.
Másfelöl egyáltalán nem sajnálom a srácokat, hogy veszik a bátorságot, hogy "kölcsönvegyenek" egy autót, kipróbálni úgymond.
Elnézést az erős szavakért, de az annyuk picsáját az ilyen suttyóknak!
Sajnálat legfeljebb azt a szerencsétlen hülyét illeti, aki majd megveszi az összetört és helyrepofozott kocsit, mint sérülésmentes vadiúj csodát.
Nem is értem, mit gondol a sztori beküldője?
Dr.Bio74 2008.07.14. 14:49:53
Nekem beszokott jönni az is, hogy lassítok, ablak le, és a kérdés:
" Tudok segíteni?"
TH 2008.07.14. 14:49:58
Veled lehet gond esetleg. Igenis ők voltak a balfaszok, de ez érdektelen. Meg kellett volna állnia az első autósnak.
béluska 2008.07.14. 14:50:32
labi 2008.07.14. 14:53:10
Ha komolyan mondtad, akkor jó tapasztalat lesz neked, ha baleset után kiszállsz, nem száll ki senki, majd 10 perc múlva elájulsz a belső sérülésektől... "
Ha kiszállsz a kocsiból, és érzed hogy gáz van, akkor leíntesz valakit, vagy telefonon segítséget hívsz.
Ha baromira nem érzed hogy gáz van, akkor ha megáll valaki annak úgyis csak intesz, hogy menjen tovább, mert ketten hiába nézitek a kocsit az árokban.
De köszi a jókívánságokat. :)
Lunitari 2008.07.14. 14:53:16
craft 2008.07.14. 14:53:19
hülyeség volt a partner részéről hogy padlógázzal
előz egy 62-vel döcögőt. Bénáztatok, ez van.
Az ilyen izomautókhoz járó széria rokkantkártyát ugye nem hagytátok el ?
béluska 2008.07.14. 14:54:33
Dr.Bio74 2008.07.14. 14:55:08
:Csak alatta, de ha kiveszed felborul a gép, oszt drága ám a dukkó!
LOLZOR 2008.07.14. 14:56:32
Dr.Bio74 2008.07.14. 14:56:36
Mentős vagy?
Csak mert, szakszerű az eljárásod!
ganyager 2008.07.14. 14:56:40
- Mellesleg csak érdekesség képpen írom, hogy mozgássérült vagyok, és nem azért írtam le a történetem, hogy hu milyen jó soför vagyok, meg ilyenek, hanem azért, hogy ha egy idegen autóba ül az ember, illetve nagyobb autóba ..., akkor 3* an jobban kell mindenre odafigyelni. - Ilyenkor kontolálni kell magadat az biztos, mert elszáll az agy!
- A P rendszámos vezetőnek ---> Örülök, hogy nem sérültetek meg, És hogy két lábon kiszálltatok az autóból!
- De viszont az ronda dolog volt néhány "autóstól" hogy nem álltak meg nektek! - Még annyira sem, hogy megkérdezzék, hogy minden rendben van-e veletek!
Jim Raynor 2008.07.14. 14:56:51
két gyökér....
John Fagottné Béla 2008.07.14. 14:57:08
Dr.Bio74 2008.07.14. 14:58:13
Szólok a sofőrjeinknek, hogy szidod az anyjukat!
John Fagott 2008.07.14. 14:59:31
Lunitari 2008.07.14. 15:00:59
John Fagott 2008.07.14. 15:01:01
Na, arról szívesen vitatkozok bárkivel.
TH 2008.07.14. 15:02:52
Az egy elég hülye törvény, rég meg kellett volna változtatni.
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 15:03:14
Igen altalaban megitelik, hogy tudnak-e segiteni...ha nem akkor nem allnak meg foloslegesen...
A cserbenhagyast CSAK a baleset reszese tudja elkovetni szerintem....
www.origo.hu/uzletinegyed/vasarlas/auto/20000906132410kgsr.html?pIdx=4
"Nem valósul meg a cserbenhagyás vétsége, ha a közúti baleset során csak kisebb anyagi kár keletkezik, és az utasok vagy kívülállók élete és testi épsége nem kerül közvetlen veszélybe "
A balesetnel nem megallo pedig a segitsegnyujtas elmulasztasat...
www.origo.hu/uzletinegyed/vasarlas/auto/20000906132410kgsr.html?pIdx=5
""Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő. A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a sértett meghal, és életét a segítségnyújtás megmenthette volna. A büntetés bűntett miatt három évig, a sértett halála esetén öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a veszélyhelyzetet az elkövető idézi elő, vagy ha a segítségnyújtásra egyébként is köteles."
Mindketto CSAK AKKOR ÁLL MEG, HA van
serult is!
A segítsegnyujtas elmaradasa pedig CSAK
ÉLETVESZÉLYES serult eseten ertelmezheto..
Bár a kommentár bővíti ezt a kört, de az
a gyakorlatban hulyeseg, mert
akkor kilometres soroknak kellene
allni minden balesetnel es kigyoznanak a segitseg felkinalok...
Szoval igen ...mérlegelek.
béluska 2008.07.14. 15:04:19
Alex 2008.07.14. 15:04:35
Öreg autó alatt mit értesz?
Egy Trabi is tud 80-al haladni tartósan...
Klesk 2008.07.14. 15:04:49
John Fagott 2008.07.14. 15:05:04
béluska 2008.07.14. 15:06:18
Dr.Bio74 2008.07.14. 15:06:21
Aztán egyenesbe hoztam, de jött egy Suzmitudoménmi amit utolértünk, ment vagy hetvennel, ami úgye nem sebesség, gondoltam lenyomom a matchboxot. De nem kellett, mert ráment egy olajfoltra oszt bezúzott az árokba.
Nem lehetett bajuk a csávoknak, mert kiszálltak, igaz a szélvédőn, de nem feküdtek természetellenes pózban a bokrokon, úgyhogy tovább szeltünk. Különben is má mér állnék meg ilyen lúzernek, akik iljen autómásolatokkal jönnek ki a sztrádára feltartani a normálisokat a közlekedésben?
John Fagott 2008.07.14. 15:06:36
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.14. 15:07:15
Az első épeszű hozzászólás.
A többieknek gratulálok.
:((((
zsoci 2008.07.14. 15:07:20
üdv Zsoci
TH 2008.07.14. 15:07:33
Ne vedd személyeskedésnek kérlek, de nagyon elszomorítónak tartom ezt a hozzáállást. Szóval hogy valakiből a segítőkészségnek a szikrája is hiányozzon, az számomra elkeserítő. És bocs, tényleg hülyeséget írtam, bocsánat, de azt hiszem, nem ez a lényeg. Hogy ítéled meg, hogy van-e sérült, ha nem állsz meg? És ha nincs sérült, nem az az emberi minimum, hogy felajánlod, hogy tudsz-e valamiben segíteni? Nem szeretek ebben az országban élni az ilyen emberek miatt, mint Te.
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:07:50
béluska 2008.07.14. 15:08:12
Rocko- 2008.07.14. 15:08:45
"A válasz kézenfekvő: senki sem akar semmibe se belekeveredni; most járjon a bíróságra tanúskodni, aztán ha valamit rosszul mond, akkor meg abból lesz valamilyen problémája. Kinek hiányzik ez?"
így van! sokkal jobb cserbenhagyás miatt bíróságra járni, mert akkor tuti bûnös leszel. :)
Klesk 2008.07.14. 15:08:55
camelus 2008.07.14. 15:09:30
Szerintem kedves beküldő vedd észre, ohggy te abban az országban laksz, ahol leköpnek és megdobálnak ha más vagy. A 2* milkás autó pedig a másság kategóráiban van.
Camelus
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:09:45
zurro 2008.07.14. 15:11:07
Van itt még, ahonnan ez jött.
béluska 2008.07.14. 15:11:18
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:11:25
béluska 2008.07.14. 15:13:20
Dr.Bio74 2008.07.14. 15:13:58
Ez klassz volt, köszi!
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:13:58
Klesk 2008.07.14. 15:15:09
Dr.Bio74 2008.07.14. 15:15:10
kihanemén 2008.07.14. 15:15:19
nem mondanám h új a jogsim, de h nem sokat vezettem még az tuti (1500-2000 km max, 2 év alatt). az a 4xi bukás elvette a kedvem. mert én nem fizettem.
és mit látok az utakon ha egyszer tökvéletlen rászánom magam? én vagyok az egyetlen aki indexel, aki nem vát úgy sávot, h körül se néz, aki betartja a sebességkorlátozást. ja parkolni azt nem tudok, de nem állok neki a körúton csúcsforgalomban próbálkozni, hanem megyek monnyuk 5 utcát ahol nincs forgalom, és ott teszem le a tütüt.
és én vagyok a balesetveszélyes kezdő... aha hogyne
azt imádtam még h tanuló autóban ülve is dudáltak ránk mindig ezerrel, h mennyé má az anyádba. akkor is ha az oktató vezetett... no comment. hungary
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.14. 15:15:24
Én biztos megállok a kopasz kigyúrtnak is, meg a samarás szegénynek is. A legjobb, hogy 1 kivételtől talán, olyanok osztják az észt, hogy kell 450 LE-s kocsit vezetni, akik még 150-nél sem vezettek erősebbet. Egyébként szeretem elolvasni az itteni kommenteket, mert a postolók nagytöbbsége hálistennek, Fittipaldi egyenesági leszármazottja.
Jó utat mindenkinek!
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:15:29
blogart · http://blogart.blog.hu 2008.07.14. 15:15:36
béluska 2008.07.14. 15:15:40
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:16:54
Emléked seggünkben él.
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:18:49
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 15:19:56
Egy ilyen balesetnel LATSZIK, azert
az auto allapotabol, hogy nem lehte komoly baj
Foleg, ha a ket barom MÁR ott integet az ut szelen...
Szoval ne altalanositsunk...mert
EZ az eset a tema!
Ennel pedig TISZTAN latszott, hogy
nem lehet nagy baj...hogy
nem kell eletet menteni serultet ellatni.
palko 2008.07.14. 15:20:09
Egy kis saját élmény!
Tavaly decemberben a feleségemet elütötték a Bartók Béla úton. Zebrán gyalogos zöldnél. A zebrán sokan mentek át, csak éppen Őt találták el.
Elesett, a lába-háta sérült meg, de magánál volt. A gázoló kiszállt, és a földön ülő-fekvő feleségemtől megkérdezte, hogy magánál van-e. Majd felhívta a főnökét, mivel futár volt, hogy jöjjön valaki a csomagért. Mentőt, rendőrt senki nem hívott, felállni senki sem segített neki, Ő csak békésen üldögélt az úton. A gyalogosok sebesen eltávoztak, gondolom Rejtő Jenő után szabadon "nem akartak tanuk lenni". Nagy nehezen felhívott, és Én gyalog kb. 5 perc alatt értem oda. Addig sok autó kerülte ki Őket, egy sem hívott mentőt. Kivéve egy autóst, aki megállt és mire oda értem, kihívta a mentőt és a rendőröket. A gázoló még akkor is a főnökével beszélt, arról, hogy ki jön a csomagért és miért is gázolt, mennyire fáradt stb. Mire a mentők kiértek, addigra Ő is odajött, és bocsánatot kért. Nem akartam ott és akkor megverni...
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:20:15
Dr.Bio74 2008.07.14. 15:21:23
Mi a franc ez a cm3 előtte?
béluska 2008.07.14. 15:22:16
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:22:20
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:23:59
Jaja!
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.07.14. 15:25:37
Orizatriznyák 2008.07.14. 15:25:56
Ha a Lamborghinire és a Ferrarira gondolsz: az kb 1-2 éve volt, és ami a "balesetet" illeti: két IQ-figther 310-el versenyzett a M3-as főv.-i bevezetőjénél. Hál' istennek, csak egymásban tettek kárt. Az isten barmai. További legenda, hogy az egyik egysejtű mentés közben szidalmazta a tűzoltókat, hogy miért olyan lassúak.
Többiek: igen. Mi magyarok előítéletesek és beskatulyázósak vagyunk. Talán tetszene úgy élni a mindennapokat, hogy a egy kicsit kedvező képet fessünk magunkról a külvilág felé. Nem lenne beszólogatás és segítségnyújtás elmulasztása. Elhihetitek, nem én vagyok, aki xenon égőkkel levillogom a 0áson a belső sávban 100-al menőket az 1,5ös 98-as Citroenemmel... És nem én vagyok az sem, aki index nélkül pofátlankodik be a MOM park után a Budaörsi út felé menő sor elejére a záróvonalon keresztül. És nem vágok be senki elé szintén index nélkül, úgy, hogy satufékkel kelljen lassítanom, ha nem akarom, hogy belökjön az út melletti bokorba. Ez mind nem én vagyok. Ezeket én mind a sokmillás, fekete 4karikás vagy 3betűs gyökerektől tapasztalom. Mindegy, mibe ülsz bele. Alkalmazkodj a szabályokhoz.
Erről a qrva jut eszembe, aki sipítozik, ha b@szni vinnék. Ha köcsög vagy, ne csodálkozz, ha úgy bánnak veled.
SereG 2008.07.14. 15:26:20
Szívemre tettem a kezem: kipróbálnám. És ha ilyen balfasz lennék, magamra is vetnék, mint ahogy tehetnéd te is, ahelyett, hogy toleranciát vársz az emberektől. Megjegyzem, ha most nem lett volna baj, a következő alkalommal ugyanúgy kijöttél volna egy többmilliós verdával, de lehet, akkor egy zebránál basztad volna el a dolgot. Szóval még olcsón megúsztad, ha azt vesszük. Jahm, és elnézést a vulgáris megnyilvánuásért. Üdv!
hmmm 2008.07.14. 15:26:50
Dr.Bio74 2008.07.14. 15:27:03
Megjött a kultúra, mennem kell.
Hajrá Fagott!
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:29:12
rÁk 2008.07.14. 15:29:39
TH 2008.07.14. 15:30:44
Tehát ha nincs életveszély/sérült, akkor nem emberi minimum ilyen esetben megállni megkérdezni, hogy segíthetek-e?
Na, ezért írtam azt, amit mondtam rólad. A hozzáállásod annyira jellemző erre az országra, hogy ezért van már a tököm tele az egésszel. Nyilván, ha nincs sérült, akkor nem segíthetsz
-helyrebillenteni az autót
-segítséget hívni az elszállításhoz
-esetleg te is elvontathatod
-valakit esetleg bevinni a legközelebbi lakott településre vagy vhova
-megnyugtatni kicsit a zaklatott emberkéket, akik épp balesetet szenvedtek.
Nem csak életmentés van a világon, lehet valaki egyszerűen ember, aki úgy érzi, hogy a minimum, hogy segít másokon, ha esetleg azoknak szükségük van rá. Szóval az a baj, hogy Neked és a magyar társadalom jelentős hányadának meggyőződése, hogy ez a mentalitás a helyes, és ez az igazán szomorú szerintem.
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 15:30:50
...szerinted HÁNY hivast kellett volna a mentok fele inditani?! szazat-ezret...
Mas kerdes a futar viselkedese...
Mas kerdes, hogy az asszony is miert teged hiv mento helyett ha már telefonal...amugy.
Nyilvan mert Ő is ugy itelte meg
a mento MÉG raer....
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:31:16
Liberté__73 2008.07.14. 15:31:52
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:32:54
meeke 2008.07.14. 15:32:57
egyetlen reménysugár, hogy kumisszal és vecsési savanyúkáposztával esetleg sikerül valamennyire feltöltenem a kvarktankot, és folytathatom utamat a múltba. de akkor ez a bejegyzés el kell, hogy tűnjön.
béluska 2008.07.14. 15:33:56
_wood_ 2008.07.14. 15:34:25
hehe-hehe-hehe...
(közben persze vadul szégyenlem magam)
...hehe-hehe-hehe...
...hehe-hehe-hehe...
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:35:08
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 15:35:42
Az altalad felsoroltak CSAK LEHETOSEGEK es
a sajat BELATASOM szerint dontok
az alkalmazasukrol...ennyi.
SENKI erted... senki
NEM KERHETI szamon ezeket rajtam.
Attol még van, hogy segitek es van, hogy nem.
pl. jelen esetben kurvara raert a kivontatas...
béluska 2008.07.14. 15:35:54
KopaszDickheadMercis 2008.07.14. 15:36:34
Ha láttok a barátoddal egy tökrészeg playmate-et akkor azt is kipróbáljátok? Nem durván, óvszerrel, síkositóval, de meghágjátok?
Te azt az autót megerőszakoltátok, ami persze nem menti a sok tovább haladó sofőrt, de nekem nem lenne pofám ezek után még posztot is írni róla...
luxor 2008.07.14. 15:37:27
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:37:27
béluska 2008.07.14. 15:38:41
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.14. 15:40:55
Silent, pls takarítsátok ki ezt a béluska/Fagott párost, mert elég fárasztó így olvasni.
Orizatriznyák 2008.07.14. 15:41:16
vess rám követ, de előtte gondold légy szí' végig: egyedül közlekedem az autómban. Az árokban egy fejre állt giga-drága, csillivilli gép. Mellette két tipikus "hülyegyerek" mobilozik. Szerinted tényleg megállok???
Egyébként ha van bent sérült és ők tudnak telózni, nyilván segíteni is tudnak annyit a bentrekedten, mint amennyit én tudnék. Ilyenkor is meg kellene állnom okoskodni? Vagy csak azért, hogy megnyugtassam a lelkiismeretem?
Álltam már meg, mentem már vissza megnézni, nincs-e baj. Pontosan azért, mert szokatlan helyen, szokatlan módon az út közepén állt jelzés nélkül egy autó. A sofőr hátradőlve az ülésben csukott szemmel. Arra gondoltam, rosszul van, ezért megálltam, visszarohantam. Benéztem a kocsiba: 4 kisebbségi horkolt benne tátott szájjal..... se vészvillogó, se lehúzódás. Én meg úgy pánikba estem, hogy - nem kamuzok - lábujjhegyen rohantam vissza a kocsimhoz, nehogy felébredjenek, és eszkübe jusson valami - tőlük nem szokatlan dolog...
Nyomoztam már alvó bkv-sofőr után, mert azt hittem, elájult a melegben, mert megállni nem tudtam a forgalom miatt. (Hálájuk jeléül kaptam postán 5 vonaljegyet. :))))))
Szóval én alapvetően egy segítőkész kislány vagyok, de azért a saját épségemet előbbre tartom - már megbocsásson a világ, így mérlegelek, mikor, kinek, hol állok meg.
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:42:12
TH 2008.07.14. 15:42:40
Igen, ezek lehetőségek. A hozzállásoddal van bajom, ennyi. Az erkölcsi érzékem diktálja azt, hogy megálljak segíteni. Belőled ez hiányzik, ezt tartom szomorú állapotnak, hogy ez a jellemző nálunk. Érthető vagyok? Tehát nyilván betartod a törvényt, ez tök jó meg minden, de erkölcsileg - ebben a kérdésben - az én szememben egy nagy 0 vagy. Ennyi, és nem több.
dwdHU 2008.07.14. 15:42:42
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:44:20
Te egy halvány fékcsík vagy egy özvegyasszony bugyijában.
TH 2008.07.14. 15:44:48
Jó, egyedül közlekedő lányoknak nem kell megállni ilyen esetben, rendben van. Ha magadra veszélyesnek ítéled meg a szituációt, akkor az önvédelem fontos, ezt nem vitatom. A baj az, hogy a többség nem emiatt nem áll meg, hanem mert nem érdekli más ember nyomora, illetve kárörvend rajta ("megérdemelték" stb.).
Orizatriznyák 2008.07.14. 15:44:58
palko 2008.07.14. 15:45:11
Akit elgázolnak, az általában egy kicsit össze van zavarodva... Ha ez még nem tűnt volna fel!
Aztán ilyenkor attól kér segítséget, akire leginkább számít!
Az meg én voltam...
Aztán nem vártam, hogy sokan hívjanak mentőt, de az aki meg sem áll, az honnan tudja, hogy már hívtak? Mert hogy 5 perc alatt beleértve a gyalogosokat is meg az autósokat is, összesen 1 ember állt meg, kérdezte meg, hogy segíthet-e, és Ő hívott mentőt is! A többiek érdeklődve bámultak, hogy né, egy ember fekszik az úton!
Amúgy kellett mentő, és korház is!
Nagyokos! Csak nem politikával foglalkozol?
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.07.14. 15:45:49
Nem, de amikor történt az az eset, hogy két 2X millós verdával versenyeztek valahol a város szélén az autópályán, egymásnak ütköztek és mindkét kocsi ripityára tört, akkor boldog megelégedettséggel nyugtáztam a hírt :)
És igenis tessék felfogni: közúton nem tesztelünk kocsit, városban nem versenyzünk.
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:46:29
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 15:47:13
Mint irtam MÉRLGELEK...
Az erkolcsi erzeked pedig
szerencsere nem kotelezo ram nezve,
ahogy az enyem sem a tiedre...
Tudod jobb helyeken az erkolcsi erzek alapjan
meglehet olni egy karikaturistat pl.
vagy meg lehet verni egy meleget itt nalunk is.
....es forditva is megleht verni egy borfejut ...erkolcsi alapon.
Szoval a SAJAT erkolcsod alapjan
soha NE ITELD meg/el MAS erkolcset !
...ok?
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:48:00
Nem minden sérült autós, de minden autós sérült.
zurro 2008.07.14. 15:48:00
Orizatriznyák 2008.07.14. 15:48:29
A sóherság ebből is lemérhető: akinek futja ilyen autóra, miért nem béreli ki közösen a haverokkal a hungaroringet egy-egy alkalomra, ahol kedvükre gyorsulhatnak? Ja. Tudom már. Ott nem látják őket a halandók.
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.07.14. 15:48:44
Én biztos hogy kipróbálnám, de lenne annyi eszem hogy autópályán, mondjuk az M1/M7 kivezetőn ahol 4 sávos és lehet haladni. Vagy ahol P-rendszám akad, ott a négynapos matrica luxus?
redriot 2008.07.14. 15:49:43
Ha ilyenkor megállok (kis fehér koreai "szarral") most őszintén mik a várható reakciók?
1. "Miafaszt nézel köcsög? Szétbasszalak?" (kocsim felé fenyegetően megindulás)
2. "Köszi hogy megálltál haver, elkéne egy kis segítség..."
Fenti scenárió, Magyarországon. Melyik a valószínűbb forgatókönyv? No, én ezért nem álltam volna meg.
miert is 2008.07.14. 15:50:00
Biztos szivet melengető látvány lehetett nekünk, aki ülünk az összetákolt,légkondi nélküli kis csotrogányunkban :))
elemer 2008.07.14. 15:50:08
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.07.14. 15:50:44
A szemét emberek meg úgy viselkedtek, mint amikor valaki felelőtlenül kipróbál egy szupersportkocsit, amihez hülye, és jól össze is töri, bár nem lesz komoly baj.
Ki érti ezt?"
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 15:50:59
Ahol MÁR emberek allnak es nezelodnek...
....ott en mint sokadik kesobb jovo....
Mi a budos francert is allnek meg
cirka szazadik arrafele jarokent...?
Hiszen lathatoan vannak ott
intezkedesre kepes nepek.
TH 2008.07.14. 15:51:02
De, véleményt formálok az erkölcsi érzékedről, és az a véleményem - az itteni megnyilatkozásaid alapján -, hogy egy érzéketlen tuskó lehetsz. Ezzel semmi gond, szíved joga, csak a hozzád hasonlók miatt nem szeretek eléggé itt élni. Nem szeretem ezt a hozzáállást, és elkeserítőnek tartom azt, hogy te erre még büszke is vagy, és úgy gondolod, hogy tök király dolog nem megállni, ha nem látod indokoltnak, gondolom "aki hülye, haljon meg" alapon. Kívánhatom neked, hogy egyszer szorulj rá mások segítségére, és mások le se köpjenek téged, vagy ez rossz lenne? pedig akkor megtapasztalnád magasrendű erkölcsiséged előnyeit.
Orizatriznyák 2008.07.14. 15:51:56
Alázatos magyarázat-os 2008.07.14. 15:52:23
Olaszliszka... Tovább is van, mondjam még?
TH 2008.07.14. 15:52:29
Ha már más megállt, akkor neked nem kell megállnod, ne aggódj, senki nem erre gondolt.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.14. 15:53:12
TH 2008.07.14. 15:53:58
Nekik nem telik rá valszeg, ezért nem vették
meg.
VonPerez · tokfa.blog.hu/ 2008.07.14. 15:53:12
Ez a lényeg. Autó típusától/színétől/rendszámától független ez a kérdés.
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 15:54:51
Nem kotelezo itt elned...
Megmondotta ferenc testver mar vagy 2 eve
EL LEHET MENNI
Birkapöri 2008.07.14. 15:54:54
- túléltétek (ez a legfontosabb)
- még csak meg sem sérültetek (pláne nem rokkantatok bele a kalandba),
- sőt, senki más sem, (a kocsit bár drágább, de könnyebb kikalapálni, embert nem annyira)
- szereztetek egy jó napot a sok frusztrált 120-hónapra-a-lehető-legnagyobb-kocsit-megvevő átlagembernek, aki úgy gondolta nem is kell megállnia segíteni annak, akinek drágább kocsija van. (Mert az fel sem merül benne, hogy kölcsönkocsi is lehet akár.)
Ja, amúgy engem anno lerobbant kispolák mellett _másik kospókos_ röhögött ki... Az volt a nem semmi érzés. (Mások csak simán nem álltak meg.)
ihatethisindapassthingy 2008.07.14. 15:55:49
A teljes jogsihoz nem kell kivárni a 2 évet (sőt), csak a forgalmi vizsgát kell letenned.
Tehát összességében a magyar rendszer szigorúbb, mert itt az elméleti vizsga után nem engednek ki a forgalomba, csak oktatóval. Részemről inkább a magyar rendszerre szavazok, mert az oktatónak legalább vannak saját pedáljai.
Orizatriznyák 2008.07.14. 15:56:01
Nincs igazad. Ha nő vagy, no problem. :)
TH 2008.07.14. 15:57:30
Ja, hát ezt fogom tenni valszeg. De azért elég szomorú ez szerintem, legalábbis számomra. Szerinted a közöny tényleg király dolog? Te miért tartod jónak?
Birkapöri 2008.07.14. 15:57:33
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 15:59:00
Hűtsd le magad.
bgpm csupán azt mondja, hogy ne kérj számon rajta olyasmit, ami törvény szerint nem a feladata.
Ennyi.
Orizatriznyák 2008.07.14. 15:59:04
Secnir 2008.07.14. 16:00:02
hát én nem valószínű. ha tisztában vagyok azzal a ténnyel, hogy én nem tudom a vezetési idő 100%-a alatt kontrollálni, akkor nem ülök bele. pont.
forma1-es autót is kipróbálnék. utasként.
toilet 2008.07.14. 16:00:25
www.langlovagok.hu/html/galeria/2234.shtml
Se nem P-s rendszám, se nem sportkocsi, se nem övbekötős...egyszerűen tanulságos.
Rocko- 2008.07.14. 16:01:27
mondjad. azért, mert volt pár fasz, azért hagyjunk mindenkit megdögleni?
_wood_ 2008.07.14. 16:03:24
megnéznélek, ahogy kuporogsz a hátsó szárnyon... :D
TH 2008.07.14. 16:03:28
Nem kérem rajta számon. Csak - nekem - rossz látni ezt a hozzáállást.
Miért csak a törvény által előírt kötelezettségek várhatók el valakitől? Az erkölcs nagyon sikamlós és érzékeny terület, de az én értékrendemben a másokra való minimális odafigyelés tök alapvetőnek tűnik. Ebbe beletartozik az is, hogy ha valaki balesetet szenved, és nem állt még meg senki, akkor megkérdezzem, hogy tudok-e valamiben segíteni. A csodálkozásomnak próbálok hangot adni, hogy ez mások szerint kifejezetten hülyeség, és nem is kell foglalkozni vele, hiszen majd megoldják maguk.
én 2008.07.14. 16:03:58
Talán ezért nem állnak meg az emberek és ezért gúnyosak?! Lehet, csak a tapasztalat bújik elő belőlük?!
Secnir 2008.07.14. 16:04:02
[...]
Tehát összességében a magyar rendszer szigorúbb, mert itt az elméleti vizsga után nem engednek ki a forgalomba, csak oktatóval. Részemről inkább a magyar rendszerre szavazok, mert az oktatónak legalább vannak saját pedáljai."
a magyar oktatókat és az ő pedáljaikat most ne feszegessük. az több másik poszt. többek között nekik köszönhetjük azt is, hogy most ilyen mentalitásű soförők - bocsánat autópedálnyomogató emberek vannak ma. itt.
Sztavrosz 2008.07.14. 16:04:29
Nézzük kicsit ezoterikusan a dolgot úgyis annyira divat.
Meglepő tud lenni a többszáz lóerő kikapcsolt kipőörgésgátlóval jah.
- De meglepő tud lenni a sérülésmentesnek eladott 60.000km-es verda is amikor kiderül hogy az egész eleje cserélve volt és nem 60 hanem 260 ezer van benne.
Senki se segített?
Jah te mennyire voltál segítőkész amikor visszavitték hozzád az eladott használt autót hogy ezt meg azt nem mondtad el róla, vagy hogy ez nemis sérülésmentes.
"Megnéztétek azt megvettétek nem?" egyebet nem tok mondani :)
TH 2008.07.14. 16:05:46
Gyűjtöttél statisztikát? A maffiózó nyilván nem fog megállni (bár nem kizárt!), de egy BMW-s, Mercis stb. kolléga simán. És attól még, hogy ő nem állna meg - szerinted, attól következik, hogy te se állsz meg neki?
Itt nem önvédelemből általánosítasz, hanem kényelemből.
Harry 2008.07.14. 16:05:52
guy 2008.07.14. 16:06:51
redriot 2008.07.14. 16:07:02
Ez is igaz...
Walaki 2008.07.14. 16:07:30
Nemmindegy!
TH 2008.07.14. 16:08:53
Amikor külföldön felborultunk az autópályán, és a kocsi a feje tetején landolt az árokban, akkor azonnal megállt az első motoros, és a következő mercedeses is, pedig hárman kolbászoltunk az út szélén, és pár karcolást/agyrázkódást leszámítva megúsztuk a dolgot.
TH 2008.07.14. 16:10:07
Mikor láttál utoljára bárkit kétségbeesetten fékezni, amikor vki balesetet szenved? Ilyet viszonylag ritkán lát az ember, lehet, hogy ezért is nehéz statisztikát készíteni arról, hogy milyen értékű kocsik állnak meg segíteni.
aspanu 2008.07.14. 16:10:44
Secnir 2008.07.14. 16:11:14
Sajnos még sosem láttam egy huszon-harminc-x millios autót kétségbe esetten fékezni, amikor a "proli" szenved balesetet a pát százezer, vagy 1-2 millios autójával."
én már láttam.
amikor az orra előtt történik baleset, és ki akarja kerülni :D
"De vajon mi lett volna, ha valaki netán az autó alá szorul és tényleg kell a segítség?"
akkor a nepper meg a cimbi nem békésen füvescigizve üldögélnek az út szélén, hanem kirohannak, és üvöltve karlóbálva próbálják megállítani az autósokat.
Büdösgyökér 2008.07.14. 16:12:17
AZ emberek nem azért halnak meg, mert rutintalanok, hanem mert nem figyelnek arra, amit éppen csinálnak. A másik része meg a rátermettség: a vezetői engedélyek kiadása előtti átfogó pszichológiai teszt kitöltését/elvégzését kötelezővé tenném, hogy az árokbafordult kocsinak segítségnyújtást elmulasztó autósokat kiszűrjék az utakról. Meg azokat is, akik árokba szoktak fordulni, jobbról előzni, stb... A beleszarás a legkomolyabb gond, nem a rutin hiánya.
téglagyári megálló 2008.07.14. 16:13:16
Út közepén alvó kezelésére a legjobb módszer:
Előkapod a kesztyűtartóból a LEGERŐSEBB petárdát, begyújtod, gyöngéd mozdulattal odapöttyinted a járgányuk mellé és padlógáz.
drbubo 2008.07.14. 16:14:00
Libido 2008.07.14. 16:15:25
Aztán már azt, hogy "több, mint 350".
Valóban, a 460 több, mint 350.
De valahogy az az érzésem, hogy elfelejtette, mennyit kamázott a """beszámoló""" elején.
Ja, és szigorúan csak 120ig gyorsultak. Aha. Ott a lélektani határ. 120ig, és ne tovább... khm.
TH 2008.07.14. 16:15:51
És? Hogy jön ez ide?
TH 2008.07.14. 16:17:02
Te is megfogtad a lényeget. Szerintem két hülye gyerek száguldozott, aztán nem bírt a géppel, és lerepültek. Ebben az esetben nem lehet felajánlani a segítséget, mert nem érdemlik meg, vagy hogy van ez?
aspanu 2008.07.14. 16:17:04
Sir Zet 2008.07.14. 16:19:28
scsaba1 2008.07.14. 16:19:51
Tovább a amikor lejár a jogosítvány, mondjuk 10 év után, csak elméleti és gyakorlati továbbképzés után lehetne újra érvényesíteni. Akinek nem volt vezetéstecnikai, az szerét ejthetné akkor...
Libido 2008.07.14. 16:22:34
Én nem mondtam, hogy nem érdemlik meg. Sőt, meg kell állni azt mondom. De ezt itt megbeszélik mások, ehhez nem kívánok hozzászólni.
Én csak kiragattam 2 mozzanatot a levélből. Mint egy appendixként, lábjegyzetként, szösszenetként. Mert nekem ez tetszett.
Tudod, mint amikor egy jó dalban mindenki a refrént énekli, de te mégis a dobkiállást hallgatod vissza 100x.
Üdv,
Libido
Libido 2008.07.14. 16:24:20
TH 2008.07.14. 16:29:07
Így értelek, és valószínűleg igazad van.
Ez esetben én kérek elnézést.
ABC 2008.07.14. 16:30:15
Lenyultatok egy kocsit, menozni akartatok, es bebukott a mutatvany?
Hat ezek utan nehogy mar az elsuhano autosokat fikazzuk...
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 16:30:25
Az erkölcs szubjektív, vagyis nem számon kérhető. Ernest Hemingway ezt szépen és egyszerűen megfogalmazta:
"So far, about morals, I know only that what is moral is what you feel good after and what is immoral is what you feel bad after."
TH 2008.07.14. 16:35:40
Nem kérek számon senkit. De véleményem lehet. És szomorkodhatok is az állapotok miatt. Szerintem. Itt sokan zsigerből beírják, hogy "megérdemlik", meg "nem kell nekik segítség", és át sem gondolják a dolgot, nem próbálják saját magukat a felborult kocsiba képzelni stb.
X 2008.07.14. 16:36:18
aki a kocsija mellet integet az tud magán segíteni, és a többi ember nem azért él-hal, hogy neki a kedvére tehessen (kivéve ha olyan kurva jó mellei vannak, de a szereplők gondolom kisfiúk) az illető tud magán segíteni: telefon, autómentő, stb
V8 2008.07.14. 16:37:31
"98 lóerős kocsijához szokott, most meg volt alatta még több mint 350"
= a 98 LE-s kocsihoz képest +350, ami pont 450 :)
Secnir 2008.07.14. 16:39:05
nem-e ez volt-e esetleg-e?
ferrari california coupe 460 paci V8-as moci?
mondjuk a link az egy modena, de faxom tudja, most hogy nevezik át (oda-vissza) a ferrarikat
vagy ő volt?
www.hasznaltauto.hu/2170766_aston_martin_vantage_2006
de én rá tippelek. V8-sok paci. P-s rendszám.
www.hasznaltauto.hu/2206508_cobra_shelby_2007
ő is figyelmet érdemel :)
www.hasznaltauto.hu/2150450_suzuki_swift_2008
hidalgo 2008.07.14. 16:51:23
Budapest Legdühösebb Embere 2008.07.14. 16:52:34
Nem kívánom én itt osztani az észt, de őrizzük már meg az épp eszünket:
1. kishazánkban 100 ilyen autóból 99-ben észjátszó faszkalapok ülnek.
2. Ha egy ilyen kocsit látunk az árokban két majommal, talán -ha elfogadható nem is annyira- érthető mindenképpen, hogy a tapasztalatból kiindulva azt gondoljuk: na a kis köcsögök megszívták. (Én minden esetben, amikor tilosban hajtó, előző, életveszélyes paraszt repeszt el a szemem előtt, kábé ezt is kívánom neki. Ez van.)
3. A segítségnyújtásra ilyen képet látva az árokban nem látok késztetést. Hívja a kis majom valamelyik Hammeres majom haverját, aztán húzzák a szervízbe, leszarom.
(Ha vérbefagyva feküdnének a kocsiban, természetesen megállok, de ebben a konkrét esetben ott nézegették a gyökerek, hogy júúúúj a kaszni.)
4. A konkrét sztorit olvasván csak gratulálni tudok a két féregnek, akik vették a bátorságot, hogy elvigyék azt, ami nem az övék.
5. Bekaphatják. Bár az összes paraszt így végezné...
gixer 2008.07.14. 16:52:41
Más.. lerobbant autó, hegyi szerpentinen, tulaj küszködik, hogy menetirányba állítsa, legalább guruljon, vele szembe köcsög a bimmerrel nem segít, ugat, hogy ne foglaja el a sávot..
z 2008.07.14. 16:53:09
Latom sokan fikaztak itt a progressziv B kategorias jogositvany otletet, pedig szerintem remek dolog, es azokon a komplett idiotakon kivul akik felelemerzet nelkul ulnek be friss jogsival apu hatsokerekes M5-osebe igazan senkit nem hozna kenyelmetlen helyzetbe. Mondom ezt ugy, hogy 300LE-s autoval jarom a kozutakat, es nagyon szivesen leraknam a szukseges vizsgakat ha ezt bevezetnek.
A korrupciot mint ellenervet meg kar idekeverni, az egy ortogonalis kerdes. Most akkor ne legyen torvenyt mert ugyis kijatszak? Naugye.
Az mondjuk teny, hogy a draga auto latvanya sokakbol elohozza a kissebsegi komplexusaikat. Annak ellenere hogy (tobbnyire) turelmesen es udvariasan vezetek altalaban birkoznom kell minden savvaltasnal es minden nap talalkozom legalabb egy oregurral aki majd jol megtanit engem vezetni. Nincsenek illuzioim afelol sem hogy mi lenne ha egyszer az arokban kotnek ki - barmilyen okbol.
Az meg megint mas kerdes hogy a postiro es haverja egbekialto baromsagot csinaltak, es hihetetlen szerencseje volt mindenkinek aki a kornyeken volt. Aki szaraz egyenes uton 70-es temponal keresztbeallit egy 350 lovas autot (amirol az arat ismerve feltetelezzuk hogy tisztesseges futomuve van) anelkul hogy azt kifejezetten akarna, az annyira ostoba hogy megerdemelne hogy legalabb egy annyira megseruljon ami hetekig faj, mert nem hiszem hogy barmi masbol tanulna. Tartok tole hogy a sracok miutan kihevertek a bankszamlajukban okozott kart buszken fogjak meselni a haveroknak ezt a tortenetet. Mar most is mintha burkoltan masokra probalnak haritani a felelosseget.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 16:57:05
Eddig szerintem még senki sem mondta, hogy "megérdemli", meg "úgy kell neki". Sokaknak a rinyálás nem jön be, hogy úgy próbálja meg beállítani a cikkíró és mások a történteket, mintha minden elhaladó autós legalja tapló lenne.
Pedig pontosan ugyanúgy eldöntheti, hogy megáll-e, mint ahogy eldöntheti azt is, hogy kutyát vesz, vagy macskát.
Secnir 2008.07.14. 16:59:06
bizony-bizony, a fa nem ugrik odébb ha rádudálsz hirtelen. nem is nézi azt, hogy mekkora a mejjizmod. csak megméri.
Sztavrosz 2008.07.14. 17:00:04
": van egy kötelező segítség nyújtási törvény,"
értsd: épp elég baj az, hogy erről törvényt kell alkotni.
Secnir 2008.07.14. 17:01:57
TH,
Eddig szerintem még senki sem mondta, hogy "megérdemli", meg "úgy kell neki". "
pedig kurvasokan gondolták :≡)
O.Lajos 2008.07.14. 17:02:49
Nem tudom, ez a sztoriban időben hova esett, de hoyg így volt, az biztos.
Budapest Legdühösebb Embere 2008.07.14. 17:03:07
megérdemlik, úgy kell nekik!
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 17:06:06
Majd eloltod, segiteni
igazabol nem tud ugysem senki...
Mit vartal volna barkitol?
A szerpentinen hol is alljon meg a masik ?
...a biztos baleset kedveert.
Hagyjuk mar meg a jogomat, hogy
HA lathatoan nem komoly a baj
akkor nyugodtam mehessek tovabb...
Mas kerdes, ....
ha latszik: BAJ VAN
ha KÉRI a segitseget valaki
renceretőállampolgár 2008.07.14. 17:07:45
-összaharácsóta a pézt, vezetni meg nem tud, dögőjjön mög.
gixer 2008.07.14. 17:11:46
mondjuk úgy mint én, a kanyarban visszább vészvillogóval, hogy a másik taplóarcú balfasz paraszt aki száguld felfelfelé ne rongyoljon bele addig amíg elszenvedi onnan magát...
Gyulabá 2008.07.14. 17:12:00
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 17:12:41
TH 2008.07.14. 17:14:33
Ez izgalmas fordulat. Tudnál egyeztetni a blog szerkesztőivel? Ha a történeted igaz, az sok új fényt vethet a sztorira...
Egyébként meg továbbiakban no komment, mindenkinek - akit illet - kívánok egy kellemes kanyarban kisodródást. Ússzátok meg sérülés nélkül, de ne álljon meg senki. Érdekel, hogy jól esik-e a többi autós közönye.
pont 2008.07.14. 17:15:49
DE!! Ha az enyém lett volna a gép, most apró darabokra töretném a csontjaitokat, ha már sajnos ép bőrrel megúsztátok a borulást!! Ha egyszer valaki traileren odaszállíttat egy kereskedőhöz, egy autót, hogy az adja el, akkor az a retkes paraszt ne használja arra, hogy kiviszi "gyorsulni" a másik szaroslábú cimborájával a határba! Remélem kipereli belőletek a tulaj, még az anyátok temetésére félretett pénzt is!
ihatethisindapassthingy 2008.07.14. 17:18:51
> a magyar oktatókat és az ő pedáljaikat
> most ne feszegessük. az több másik poszt.
> többek között nekik köszönhetjük azt is,
> hogy most ilyen mentalitásű soförők -
> bocsánat autópedálnyomogató emberek
> vannak ma. itt.
Valóban ők is sarasak, de tartom, hogy még mindig jobb, ha ők ülnek a saját pedálszettjükkel az 1.2-es Fabiaban az elméleti vizsgát tett 18 éves kiscsaj mellett, mintsem a lány 19 éves barátja, akinek már fél éve van jogsija és elhozta apa Audiját.
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.07.14. 17:19:51
zsocy54 2008.07.14. 17:20:16
Liberté__73 2008.07.14. 17:20:23
gixer 2008.07.14. 17:23:53
mondjuk úgy mint én a kanyarban lejjebb vészvillogóval, hogy a következő taplóarcú balfasz aki felfelé száguldozik ne romboljon bele amíg elszenvedi az útból az autóját.
Mert nem ugatni kell, hogy menj az útból hanem ha látom, hogy nem bír vele segítek, hogy minél hamarabb eltűnjön az útból ( és nem úgy hogy belököm a szakadékba:) )
lanciabacci 2008.07.14. 17:23:59
de akkor most mi is itt a történet? nem ez volt?
Egy nepper egy P rendszámos, huszon-x milliós kocsit az árokba tett - úgy kell neki. Az meg gondolom látszott, hogy csak lecsúszott és a benne ülők mellette telefonálgatnak.
gixer 2008.07.14. 17:25:05
SHAME ON YOU 2008.07.14. 17:27:23
Röhely! Lefogadom hogy akik továbbhajtottak azok fognak még olyan helyzetbe kerülni amikor nekik fog kelleni a segítség.
Jó hogy nem dobálták őket meg tojással az autózók, mert több milliós kocsijuk van.
Ezért tartunk itt sajnos, mert, mindig csak az irigykedés megy, a közutálat, a sírás.
Kicsit talán saját magunkba kellene nézni, és utána kritizálni bárkit is.
Defektes nemzet vagyunk és ez egyre inkább így lesz.
Nemhiába mondta Feri hogy "El lehet menni"
ÉS aki megfogadta a tanácsát talán jól is járt. Én külföldön éltem sok évet, de bolond fejjel mindig hazajöttem....
_wood_ 2008.07.14. 17:36:18
Persze 2008.07.14. 17:36:46
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 17:39:03
A kanyar elottre MÁR nyilván (eloiras szeruen)
RÉGES-RÉG kitette a haromszoget a
lerobbant autos...sajat kezuleg.
MÉG mielott tolni kezdi az autojat...ugye ?!
Gemparájder 2008.07.14. 17:44:37
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 17:45:09
Először is: "röhej", és nem "röhely".
Másodszor, ha egy bikaállat autót valaki nem tud vezetni, és ezzel a közlekedés minden más szereplőjét veszélyezteti, akkor igenis ellenszenvet vált ki bennem. Belegondolni is rossz, hogy mi lett volna, ha nem árokban, hanem egy buszmegállóban landolnak a kis fittipaldik.
LongJohnHolmes 2008.07.14. 17:45:36
Átlagos reflexek. Az autósok akkor is ilyen arányban állnának meg, ha olcsóbb autóban vagy, csak akkor meg abban a formában panaszkodik.
Ha szőke nő vagy, akkor azért panaszkodsz, mert csak a második kocsi állt meg és az is meg akart b..ni.
Örülj, hogy túlélted, és nem a te pénzedbe került, oszt slussz.
Ezért nem kell feleslegesen kopácsoltatni itt a népet, köztük engem is :)
Nos, láttam egy hozzászólást fentebb. Hogy ha integetnek, akkor illő megállni. Hát ezt azért jól gondolja meg mindenki mielőtt megáll, főleg, ha egyedül van !!! Ha meg is áll, akkor is a 50 méterrel az ember előtt és csak egy jöjjön a kocsihoz. (ha tud :) )
barossgabor polgarmester 2008.07.14. 17:48:45
te ott veszvillogozol
SEMMIT nem segit igazabol.
Latom... kikerullek es megyek tovabb
MIT SEM SEJTVE a kesobb jovo akadalyrol...
A haromszog eseten viszont
VAROM a lerobbant autot
valamikor kesobb az uton...
Egybekent pedig a sebessegem ...
amugy sem tobb mint amirol az eppen
BE LÁTOTT utszakaszon meg is tudok allni.
Tehat nem is igazan ertem...
Mi volt ott a gond, amiert segiteni kellett ?
bréniek 2008.07.14. 17:53:59
megnéztem: nincs időm :D
kis jaszkarizós hülyegyerekek :DDDD jól beszopta a haverod.
98 lóerős fostaliga után kövér gáz, padlóig lebassza a pedált, és meglepődik, hogy megpördül?
megpördül. ez is érdekes. magyarul kitört az autó. a képen egy lancer evo. 4 kerék. az nem pördül. ezek szerint egy hátsókerekes bimmerrel voltatok huligánkodni. gratulááálok. anyátok helyett simogatnám meg azt az okos buksitokat a partvisnyéllel.
és frankón itt rinyáltok, hogy szeeeegény póruljárt droidok mellett nem álltak meeeg.
ROTFLOLMAOPIMP
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 18:01:34
Mindenesetre ideszúrom magánvéleményem:
1. aki más faszával veri a csalánt, de csodálkozzon, ha orrbavágják.
2. Aki meg arra sem képes, hogy kihányjon egy "jól vagy haver"-t, az is megérdemelne egy orrbavágást.
Tipikus mindkét-oldali fasz post ez.
zsocy54 2008.07.14. 18:02:35
Én még mindig kiváncsi lennék az autó márkájára. Van egy tippem hogy germán :)
Tarajos Goethe 2008.07.14. 18:18:58
EVO persze.
Ha meg a két nyeretlen ott áll telefonálgatva a más összetört autója mellett akkor mégis miben segíthettek volna ? Fogták volna a telefont ? Tüzet adtak volna ? Térdig a barázdában eltolták volna a fényezőhöz ?
Hasonló esetem volt nekem is ,két rémült csúnya amerikai diáklányt húztunk ki a mély árokból bérautóstól.Mikor megálltunk megkérdezni jól vannak-e rémült arccal lenyomták a gombot.Biztos jó útikönyvük volt.
Ja és a két korrekt autókereskedőtől szeretném megkérdezni hogy a tulajt tájékoztatták-e arról hogy a 0 kilométeres autója kiskoccos ?
AP 2008.07.14. 18:19:42
próbarendszámmal összetörni egy csillió forintos sportkocsit
bravó
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 18:27:28
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 18:28:50
"Szakértőkém ,jó hogy te is ilyen okos vagy de ha legközelebb csajozni mész vegyél szemüveget nehogy fiúzás legyen a vége."
Muhahaha, mekkora beszólás már! Ezt gyorsan meg is kell jegyeznem! :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 18:30:26
Ez most hogy is kapcsolódik a poszthoz? Vagy mi ez? Valaminek a válasza?
BMWs 2008.07.14. 19:06:08
kolompár árpi 2008.07.14. 19:06:25
Gabor 2008.07.14. 19:08:00
az autónepper macskajancsi megparkettázza a 2x millkás verdát.
vezetni meg nem tud a marhája, kuuuuurvajó.
a káröröm a legszebb öröm mert nincs benne irígység.
a p-s rendszámos beszólós csávónak igaza volt :D
hülyegyerek nem nekivaló játékszert kapott... :D
azthitte ő a sumákker és mit neki 450 lovas autó.
idióóóóóóóóóóóóótaaaa
kuuuurvára megérdemelte :D
az enyém csak kicsivel van 200 ló felett de az is nagyon meg tud lepni néha, viszont nekem van annyi eszem hogy reptéren baszatom neki...
Krtek 2008.07.14. 19:19:42
Kár, hogy ilyen olcsón úszták meg a barmai...
Viccesebb lett volna egy olyan alternatív befejezés, hogy a mivel a szereplők nem voltak bekötve, kirepültek az autóból, és végtagcsonkolással végződő nyílt töréseket szenvedtek.
Bár láttam már olyant is, aki még ebből sem tanult!
Kapás 2008.07.14. 19:23:00
Vágod!
Recska Rudi 2008.07.14. 19:37:53
guga 2008.07.14. 19:59:37
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 20:02:31
Recska Rudi, a szociológia hallgató.
andydandy 2008.07.14. 20:09:02
nagyon Veled vagyok. 100ból tényleg majdnem 99 ilyen autóban agyament emberek ülnek - és hát - miután pl. már autópályán neveltek meg engem ráfékezéssel - én is úgy gondolom: ha ott téblábol, nagy baja nem lehet, a balhét meg kifizeti, ha van az arcához mért pénze
Tyuxem · http://Tyuxem 2008.07.14. 20:15:49
Szádba Szarok 2008.07.14. 20:19:38
A vok egy nagy serpenyőféle, de az helyesen w-vel írandó. Igeként csak az olyan kisköcsögök használják, mint te, a szociológiahallgatók nem.
andydandy 2008.07.14. 20:20:18
"Ha meg a két nyeretlen ott áll telefonálgatva a más összetört autója mellett akkor mégis miben segíthettek volna ? Fogták volna a telefont ? Tüzet adtak volna ? Térdig a barázdában eltolták volna a fényezőhöz ?"
kösz, leestem a székről a röhögéstől, már jól jött máma :-)
AP 2008.07.14. 20:25:18
Lacaca 2008.07.14. 20:33:54
Secnir 2008.07.14. 21:06:34
Minek kell egy 98 le-s kocsi után kikapcsolni az ESP-t egy 460 le-s kocsiban??? Persze, tudom, a háromszori gyorsuláshoz kellett kikapcsolni, mert bekapcsolt kipörgésgátlóval nem ment eléggé a 98 le-s swift után, igaz? Fogadjunk, hogy driftelni próbáltatok, mint a nídforszpíd-ben, de mivel az nem ment, így elindultatok hazafelé, ahol elszálltatok."
erről beszélünk kb 300 komment óta :)
ha gyorsulni akart a két faszparittya, mér' nem fizettek be a bucsuba egy körhintára, extra 500 forintér feltekerik maxra.
még a népeket is le lehet büntetlenül hányni.
ah, majmok :)
Gabor 2008.07.14. 21:13:31
Szádba Szarok csúnyán megmondta.
Secnir te is kész vagy :)
Méééééééééééég kommenteket!!!!!!!!!!
DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.07.14. 21:25:52
De nem ám 5 percre...Sokat autóztunk
Elsőre persze vitt egy kört közben elmondva, megmutatva, minden (ASR, ALS, megatöbbi sokbetűs szar )működését.
Mikor már frankón felbátorodva mentem vele, akkor sem közelítettem meg az ő menetteljesítményének a negyedét sem.
Mégis azt hiszem életreszóló élmény volt, és remegve szálltam ki a végén.
De ahova ki akarok lyukadni:
Egyszer sem éreztem közben hogy elvesztettem volna az önkontrollomat, és ezáltal a jármű feletti uralmat is!!!!
Azt a gépet 1 óra gyakorlásután úgy be lehet tenni kanyarba, hogy teljesen kontrolláltan méterenként, mondjuk 2 centit sodródik, szal kegyetlenül kezes gép.
Tanulság mindent mértékkel, és figyelni saját magunkra is, nem csak a másikban keresni a hibát.
Pl nem hiszem hogy egy 6-os úton nyári forgalomban 250-300-al tépő motoros hideg fejjel gondolkodik. Elragadja a hév, eufórikus állapotba kerül a baromja, mint valszeg a post írói is :D
Krtek 2008.07.14. 21:25:53
Terveüdekszi 2008.07.14. 21:26:12
Gyorsuláshoz kikapcsolni a kipörgésgátlót?! Ki hallott már ilyen baromságot?????
AP 2008.07.14. 21:40:40
maximum úgy tűnt..
akit te mondasz, az a kolinmekré. :)
kakkumadárfennazégen 2008.07.14. 21:40:40
Ugye biztos örültetek volna, ha valaki így, szabályosan segít, mikor a kocsi nincs a neveden, és balesetveszélyt okozóan vezettél.
Kokoska bácsi, tényleg mák, hogy nem öltél meg senkit.
B.GY. 2008.07.14. 21:51:11
CsinoSka 2008.07.14. 21:53:58
Jó mély árkot láttam,
Nem akartak megállni,
Szabad-e anyázni?
Na megálltak éppen,
Rendőrt hívni szépen,
Még csak az kéne,
Mentek a fenébe!
Sam8888 2008.07.14. 21:54:19
Sam8888 2008.07.14. 21:58:16
1 óra gyakorlás után tökéletesen kontrollálod? Max az egy órával azelőtti állapothoz képest! Az ilyenekből van a baj, amikor pár percnyi-órányi vezetés után azt hiszi az ember, hogy ura a gépnek...
Menj fel pályára (nem autópálya! Versenypálya!), azt' ott majd meglátod, hogy sehol sem vagy...
Sam8888 2008.07.14. 22:02:47
"a tanulság pedig az, hogy Magyarországra, ahol 130km/h a maximális sebességhatár, oda kár egy 31654661 lóerős, 1321321km/h végsebességű autót megvenni. HA csak azért veszi meg, hogy kompenzálja a kissebbrendűségi érzését, akkor költse pszichológusra. jobban jár.
emellett a másik gond, hogy minden 100 lóerő felett külön vizsgáztatnám a usereket, tehát volna egy B-s jogsi 0-100 lóerőig, egy Bx 101-200-ig és így tovább. az a halálom, amikor egy friss jogsis hülyegyerek beleül az érettségi ekttesért kapott 250LE-s hondába (vagy akármibe) és elindul, mert ő tud vezetni.
nah"
Tyűha! A szaros suzukival is tud ám száguldozni a barom frissjogsis! És elég gyakran megis halnak! Utálom az ilyen beszűkült mentalitást, hogy "ticcsuk be me' akkó jó lesz"... Nem ez a megoldás. Tanítsák meg vezetni. Az a megoldás.
Másik. Nem mindegy, hogy 130-ig mennyi idő alatt gyorsulsz fel. 13mp vagy 3mp. Ha nem vagy benzinvérű, akkor ezt úgysem érted.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 22:17:13
"Nem mindegy, hogy 130-ig mennyi idő alatt gyorsulsz fel. 13mp vagy 3mp."
Állati. Utanként 10 másodperc megéri azt a 5-10-szeres felárat.
Számoljunk:
Naponta kocsiba ülsz, van két utad, az évente 2 óra megtakarítás. Megér-e pár millát-e?
DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.07.14. 22:30:10
Menj fel pályára (nem autópálya! Versenypálya!), azt' ott majd meglátod, hogy sehol sem vagy... "
Kedves Rájkönen Sam8888: Mihez nem vagyok sehol???
A post írójával ellentétben én nem 3 kört mentem és mégsem törtem össze :)
Elmagyarázom mire gondoltam, mert félreértetted: a saját autóm ugyanabban a kanyarban szépen az árokba tolta volna az elejét, ezzel meg finom gázzal érezhető sodródással lehetett belemenni. NEM 200-al hanem 80 helyett 100-al pl.
Ahogy én mentem a legkisebb gázelvételre visszaállt az autó az ívre. Élveztem azt hogy úgy vezethetek ahogy a saját autómmal sosem leszek képes.
idézem magam:
"akkor sem közelítettem meg az ő menetteljesítményének a negyedét sem."
ugyanezt a kanyart a tulaj kb 130-al vette igen kiliccsel előre. Én meg üvöltve kapaszkodtam mindenbe amit csak elértem.
pont azt akartam megéretetni (és nem színezni itt magam, hogy milyen jól vezetek, pedig de :D), hogy kib@szottul élveztem egy jót menni egy erős autóval, DE a JÓZAN ÉSZ MEG KELL MARADJON. És akkor nincs baj.
DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.07.14. 22:32:00
nem, az éri meg a 10-szeres felárat, hogy azalatt az 3-5 másodperc alatt a fejed hátuljába húzódnak a szemeid :D:D
Sam8888 2008.07.14. 22:33:00
"Csúszós, ez kétségtelen. Az a baj, hogy sokan azt hiszik, hogy 40-el biztonságos csak menni, és 60-70 már életveszélyes. Én a múltkor szakadó esőben 80-al "száguldoztam" lakott területen kívül, és az autónak esze ágában sem volt megcsúszni, pedig az út csúszós volt. Szóval a probléma az, hogy sokan nem tudják, hol a határ: egyesek túl óvatosak, mások túl sokat kockáztatnak."
Majd amikor egy vízátfolyáson megcsúszol és bevered a fejedet a légzsákba, akkor gonolkodj el ezen.
Sam8888 2008.07.14. 22:46:22
Gondolkodj már! A vezetési élményről írtam burkoltan, nem a gyorsaságról!
DOGMAN · kutyasagok.blog.hu 2008.07.14. 22:30:10
"Mihez nem vagyok sehol???"
Ahhoz, hogy még érezd az autót!
"Elmagyarázom mire gondoltam, mert félreértetted: a saját autóm ugyanabban a kanyarban szépen az árokba tolta volna az elejét, ezzel meg finom gázzal érezhető sodródással lehetett belemenni."
Igen, ezt hívják összkerékhajtásnak, a Te autód meg valószínűleg elsőkerekes...
"NEM 200-al hanem 80 helyett 100-al pl."
Ez abszolút más dolog kérdése. Konkrétan a futóműé és a súlyelosztásé. Ha brutálisan jó a futómű, akkor a Te autóddal méggyorsabban beveszed a kanyart. Nézd meg a TotalCar Astracupás részét...
"ugyanezt a kanyart a tulaj kb 130-al vette igen kiliccsel előre. Én meg üvöltve kapaszkodtam mindenbe amit csak elértem."
Az anyósülésből mindent hatványozottan él át az ember, mert nemtudja mi lesz a vezető reakciója (ismeretlen autónál meg az autó reakcióját sem fogja tudni). (Haver kocsiját a múltkor én vezettem. Mivel esett az eső és szar humik voltak az autón, meg amúgyis szarok voltak a látási viszonyok, ezért 80-al tötymörögtem a Balcsi felé. Volt egy kanyar, ami első ránézésre eléggé durvának tűnt. A haver egyből kitámasztotta magát a műszerfalon, kikerekedtek a szemei és megkapaszkodott a majrévasban. Aztán amikor a kanyart bevettük rájött, hogy ez egy szokványos kanyar volt..."
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 23:13:20
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 23:15:48
Sam8888 2008.07.14. 23:17:20
"Ha kiszállsz a kocsiból, és érzed hogy gáz van, akkor leíntesz valakit, vagy telefonon segítséget hívsz.
Ha baromira nem érzed hogy gáz van, akkor ha megáll valaki annak úgyis csak intesz, hogy menjen tovább, mert ketten hiába nézitek a kocsit az árokban."
Eltört kézzel integetni sokkos állapotban nehéz. Eltört lábakkal kikászálódni az árokból sokkos állapotban nehéz. Karcolások nélkül kiszállni a kocsiból és sokkos állapotban józanul gondolkodni nehéz.
Nyilván Te vagy a Chuck Norris, így ha te beteszed az árokba a kocsit, akkor azonnal kipattansz, majd egy pergőrúgással visszanyomod az autód a forgalomba...
Sam8888 2008.07.14. 23:21:27
www.youtube.com/watch?v=VAjBxtnCU20
Nyilván a vidámparkban meg mégjobb gyorsulást kapsz mer' z jobb! Ugyanmár ne gyerekeskedjünk!
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 23:34:05
Ez jobb:
jp.youtube.com/watch?v=GkzeNcSPJPo
Sam8888 2008.07.14. 23:40:34
Nyilván Te nemszeretsz autót vezetni...
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.14. 23:46:04
Sam8888 2008.07.15. 00:27:57
Látom nemérted miről beszélek(írok). Inkább hagyjuk...
autosave 2008.07.15. 00:34:30
Vágási Matyi 2008.07.15. 06:37:41
sajnos nem sokan cselekednének hasonlóan szerintem.
hidalgo 2008.07.14. 16:51:23
osztom! :) egy-két dolgon szakadtam én is! :)
nálam többek közt ez adta be:
John Fagott Zappa 2008.07.14. 15:07:50
Minden jogosítványt bevonnék csokival.
:D
amúgy marhák voltak a posztban szereplők, és szerencséjük volt h se magukban se másban nem tettek kárt, de ezt már leírtátok ti is. ha nagyobb a gáz megálltam volna, aztán teló a szerveknek. volt már olyan, igaz lakott területen belül és gyalogossal.
akik pedig a luxusautójukkal vadállatok módjára közlekednek - nyilván nem kell ecsetelnem mire gondolok -, azok szerintem már egyszer biztos tetőre vágtak egy autót. megállni nem fognak, versenypályán maximum a forma-1 miatt lesznek. vezetéstechnikai tréningek szintén kizárva.
akik viszont szintén a prémium kategória gépjárművei közül birtokolnak egyet, de nem használják ki folyamatosan a képességeit, azoknak kevésbé gőgös része szerintem megállna, ha gond van, illetve vélhetően igyekeznek vezetési technikájukat fejleszteni.
nekem személy szerint voltak már necces helyzeteim, de kinek nem? kb 1-2 éven belül lesz 1-1,2 tonnára első keréken 140-170 lóerőm, ez szerintem bőven elég, mégha az autó maga nem is prémium kategória. na és?
előtte biztos, hogy beiktatok valamilyen vezetéstechnikai tréninget, mert diák vagyok, így kb féláron van mindkét csomag az a betűs biztosító kínálatában. ezt tuti bejátszom, és utána még lehet hogy a gyulavitéz féle iskolát is.
s ha jól teljesítenék, beszereznék idővel egy középmotoros hátsókerekes autót, amit nagyrészt a pályán használnék. MG TF addigra elérhető lenne, bár egy lotus elise már kevésbé. esetleg opel speedster. messze van ez még :)
vezessetek óvatosan!
béluska 2008.07.15. 08:26:40
béluska 2008.07.15. 08:45:03
redriot 2008.07.15. 09:24:39
Mégy az úton, látod áll az árokba csúszva egy autó, pár lemez behorpadva rajta, nem ül benne senki, két faszagyerek lézeng mellette, az egyik a kocsi sérüléseit nézegeti, a másik telefonál (valszínűleg trélerért). A kocsi über-préimum kategóriás vmi, amiből akkor is magától szállnak ki az utasok, ha kétszáznegyvennel felborul az autópályán. A két fazon rá se bagózik a forgalomra, az összekarcolt frontspoiler és a repedt irányjelzőbúra jobban foglalkoztatja őket.
Mi a faszomért kéne bárkinek is megállnia? EGy nagy büdös pofonért? Viperáért a szélvédőbe? Az autó láthatóan nem sérült különösebben, a két figura sem integet kétségbeesetten a forgalomnak. Go ahead.
Egyszer láttam komoly balesetet, mivel én követtem az autót, meg is álltam, után még sokan. Depressziós, telegyógyszerezett nő letért az útról, és hatvannal telibekapott egy beton hidacskát, kocsifelhajtót. (ami a ház előtt a vízelvezető árok felett van.) Ott meg az volt a jellemző, hogy mindenki nézte a vérző arcú, alig mozgó, fájdalomtól nyöszörgő nőt, de senki sem mert hozzányúlni. Mi van, ha miattam szúrja át a bordája a tüdejét, és utána mehetek gondatlanságból elkövetett emberölés miatt az elsőbűntényesek közé 3-5 évre? Így megvártuk a mentőket... Szar, de ez volt.
HT 2008.07.15. 09:26:12
TH 2008.07.15. 10:05:46
"Majd amikor egy vízátfolyáson megcsúszol és bevered a fejedet a légzsákba, akkor gonolkodj el ezen."
Most amúgy is fel van baszva az agyam, és még ilyen baromságokat is irkálsz. Mindegy, akkor nincsenek túl óvatos sofőrök, csak túl vadak! Ja, és nincs légzsákom! Nem mondtam, hogy bármilyen körülmények között 80-nal biztonságos menni, csak azt, hogy a múltkori esőben az volt. Nem voltak vízátfolyások, és viszonylag jó volt a látótávolság is, csupán folyamatosan zuhogott.
Voltam már olyan esőben is, amikor félreálltam inkább a parkolóba, mert olyan lassan lehetett biztonságosan haladni, hogy féltem, hogy belémszállnak hátulról.
Rocko- 2008.07.15. 10:09:00
szeretném, ha ilyen röngtenszemeim lennének ,amivel megállapítom, h hányan szálltak ki egy kocsiból és hányan maradtak bent.
"Mi van, ha miattam szúrja át a bordája a tüdejét, és utána mehetek gondatlanságból elkövetett emberölés miatt az elsőbűntényesek közé 3-5 évre?"
remélem kerülsz hasonló körülmények közé :}
? 2008.07.15. 10:42:29
wood 2008.07.15. 10:42:42
ha segítségnyújtás közben véletlenül hülyeséget csinálsz, azért nem vonnak felelősségre. még akkor sem, ha meghal a páciens. pont azért, hogy ne emiatt késsen az elsősegélynyújtás.
persze a lelkiismeret már más kérdés...
Én vagyok 2008.07.15. 10:47:11
Secnir 2008.07.15. 10:47:20
Wow. 352 komment egy sima cserbenhagyásos poszthoz."
szó se volt cserbenhagyásról, de ezt is kianálizéltük. végig kő olvasni.
ki hagyjat cserben, ki nem.
pláne ha bükkösbe csúszol, nem hagyhatnak cserben.
? 2008.07.15. 11:43:11
Végigolvasni 352 (mostmár 356) kommentet?
Inkább nem :-)
Porchmonkey 2008.07.15. 12:42:32
autoskartya.blog.hu/2008/06/23/webfolklor_slr_guy
ganyager 2008.07.15. 14:26:49
- eLTÜNT A KOMMENTEM! :S HMM.
EBEUSS (törölt) 2008.07.15. 15:04:17
A haverod megérdemli az anyagi kárt, mert aki béna ne menőzzön! Így pont annyi büntetést fizet amennyit megérdemel. Talán tanul belőle!
Szerencsére nem esettek bajotok, ezt már nem érdemeltétek volna meg, főleg Te, aki csak utas volt.
A továbbhajtó autóstársak vagy bunkók voltak, vagy egyszerűen láthatták, hogy nem történt személyi sérülés. Gondolom ha segítségre van szükségetek, akkor ti is integettek, óbégattok, és nem csak az autó sérüléseit vizslatjátok.
A 4 srác normális volt, de lehet csak meg akarták közelebbről szemlélni a "roncsot".
B.GY. 2008.07.15. 22:28:36
Jankó 2008.07.23. 21:42:34
Az ilyeneket nem sajnálni kell, hanem szájbaverni jó sokszor, végül lefejelni. A másik dolog, ami a történet tanulsága is lehetne: 200 lóerős kocsit is sokáig kell szelidíteni, hogy engedelmeskedjen, hátmég 400-at!