Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megkavarták a forgalmi rendet

2008.07.29. 07:14 :: Kisikasa

Viktor elszántan próbál  küzdeni az alant vázolt közlekedési helyzettel szemben, mivel több médiának is továbbította levelét, reméljük sikerrel! Mi amit ezzel kapcsolatban tudunk, megteszünk itt, bízva abban, hogy némileg hozzájárulhatunk a nemes cél eléréséhez.

Ezennel tájékoztatom Önöket, hogy az újpesti Leiningen Károly út és Szent Imre utca kereszteződésében kialakított új "forgalmi rend" rendkívül jól sikerült, büszkék lehetnek rá, hogy autóstársaim közül hamarosan bizonyára többen is alaposabban megismerhetik majd a magyar egészségügyi intézmények zilált belső állapotát.

Ugyanis. Eddig a Leiningen út a nevezett kereszteződésben mindkét irányból 2/1 sávos volt: jobbra kanyarodó és egyenesen haladó sáv, balra kanyarodó sáv, valamint a szembejövők sávja. Néhány napja azonban valaki - nyilván a helyi közlekedési viszonyokat alaposan ismerve - úgy döntött, hogy az északról érkező három sávot átvariálja, nevezetesen: jobbra kanyarodó sáv; balra kanyarodó és egyenesen haladó sáv, szembejöbők sávja. (Hála az égieknek, ez utóbbi sávot nem piszkálta, az lett volna csak az igazi).

Mi is ezzel a gond?
1) Az arra közelekedők kb. 1%-a kíván jobbra kanyarodni (négy éve naponta többször is járok arra);

2) A balra kanyarodók (kb. 29%)  elsőbbséget kell adjanak a szemből érkezőknek, így feltartva az új forgalmi rend szerint egyenesen továbbhaladni kívánókat (kb. 70%), ezzel jókora torlódást okozva (az eddigi 1-2 lámpaváltás helyett 4-5 alatt lehet csak átjutni a kereszteződésen).

3) Az szabályosan közlekedő/újonc egyenesen továbbhaladók, miután sikeresen leküzdötték a kereszteződést azonnal a szemből balra kanyarodó sávban találják magukat, gyakorlatilag 4 méteren belül egy 90-90-es S-kanyart kell végrehajtaniuk, ha szabályosan kívánnak továbbhaladni és nem akarnak ütközni a szemből balra kanyarodókra. (Kíváncsi leszek az első esős napra, hányan nem tudják majd ezt a manővert időben végrehajtani.)

4) Akik szabálytalanul/megszokásból/praktikusan továbbra is a most már jobbra kanyarodó sávban haladnak tovább egyenesen alapos meglepetést okoznak a 3) pontban említett "tapasztalatoknak", gyakorlatilag rátolva
őket a szemből balra kanyarodó sávra.

Háttérinfó: tudom, hogy a Szent Imrét felújítják, ki is van téve az erre figyelmeztető tábla , ezért különösen érthetetlen számomra, hogy a balra (Szent Imre felújítás alatt álló szakaszára) kanyarodók közé irányítják
az egyenesen továbbhaladni kívánókat.

Összegezve: az elmúlt négy évben talán ha egy alkalomra emlékszem, amikor ebben a kereszteződésben üvegszilánkokat (baleset nyomait) láttam. Hétfő óta (5 nap!) azonban már vagy tucatnyi esetben voltam szemtanúja annak, hogy csak a vakszerencsén/valamely autós jó reflexein múlott a baleset elkerülése.

Konklúzió 1: valahol egy íróasztal mögött ül valaki, aki úgy gondolja, hogy a befizetett adónkból az őrá eső részt (konkrétan a munkabérét és egyéb költségeit) úgy tudja a legjobban megszolgálni, hogy az életünkkel játszik. Nos, ha az illető játszani kíván, hadd idézzem figyelmébe boldogult Hofi Géza szavait: "Na kispajtás, ha játszani akarsz, akkor ott van mindjárt a jobb kezed!".

Konklúzió 2: kérem az illetékes(eke)t (pontosabban a főnökeit), hogy azonnal szüntesse meg ezt az életveszélyes új "forgalmi rend"-et és állítsa helyre az eddigi állapotokat. Nem azért fizetünk adót, hogy életveszélyes helyzetek létrehozását finanszírozzuk.

Figyelmeztetés: amennyiben ebben a kereszteződésben az új "forgalmi rend" miatt baleset történik, akkor felvetődik az Önök személyes felelősségének kérdése is.
 

53 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.07.29. 07:17:35

talán megtakarítási okokból még ki lehetne kapcsolni a lámpákat is, mi a fasznak fogyassza az áramot?

mxplanet 2008.07.29. 07:27:04

elsőző félhobbit! jól beégtél whehh

Perillustris 2008.07.29. 07:47:14

Szerintem nem lesz gond, hiszen a gépjárművek vezetőinek van jogosítványuk. ;)

baracklekvar 2008.07.29. 07:53:40

ez már kb két hónapja volt, szerencsére néhány nap alatt rájöttek, hogy ez így ahogy van, baromira nem fog működni.
kedves autósoknak hiába van jogsijuk, megszokásból belemennek a kereszteződésbe.
mióta eszem tudom, újpesti vagyok, minden nap legalább kétszer járok a fent említett kereszteződésben, régebben gyalog, az elmúlt kicsit több, mint 4 évben kocsival.
és én nem TAPASZTALATLANSÁGBÓL, hanem mert kint volt a tábla, és fel volt festve, SZABÁLYOSAN mentem egyenesen,a többiek nem feltétlen gondolták így, néhány centin múlott az autóm épsége.
komolyan mondom, nem tudom kinek jutott eszébe ez a baromság, hogy átfessék, szerencsére a dolog néhány nap alatt télleg megszűnt, és visszaállt a régi rend.
a baj csak az, hogy a legtöbbeknek fel se tűnt, hogy ott tábla van, esetleg sárga felfestés....

raycoon 2008.07.29. 07:55:41

Hasonló ideg beteg dologról akartam annó én is írni az önkormányzatnak, csak az a forgalmi rend így van talán kezdetek óta..

A Thököly-Hungária kereszteződés a belváros fele. Középen szigettel elválasztva busz sáv, sziget másik felén két normál sáv. Ha jól emlékszek, akkor táblával előjelezve, hogy a kereszteződés túl oldalán a külső sávból kanyarodó sáv lesz. A tábla jelzi, hogy 3 sáv megy át. A túl oldalon a sávok az előzőekben leírt módon egy sávot "váltanak" jobbra. Vagyis a busz sávot (túloldalon már nem az) behozzák a középső sáv elé, a középső megy a szélső elé, a szélső meg megy még jobbrább, oda ahol nagyon régen emlékeim szerint a buszmegálló volt.
Akármikor járok arra, szinte kivétel nélkül mindenki egyenesen megy, automatikusan sávot váltva. Probléma csak akkor van, ha épp a busz is arra jár, mivel a buszt egy picivel korábban engedik, így mire a középső sáv átér, addigra a külső sávban haladók szimplán rátolják őket a buszra.

raycoon 2008.07.29. 07:57:47

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.07.29. 07:47:14
Szerintem nem lesz gond, hiszen a gépjárművek vezetőinek van jogosítványuk. ;) "
Jajj, ne legyél már ilyen csúnya.. :D

Cyric 2008.07.29. 08:07:09

A felelősség szerintem is a balesetet okozót terheli, hiszen arról senki más nem tehet, hogy bár van jogosítványa, nem ismeri a szabályokat, ill. képtelen felismerni az adott szituációt.
Ilyen elven hagyjuk már a körforgalmakat, mert az úgyis csak megzavarja szegény embereket, meg hagyjuk az elsőbbségadás kötelező táblákat, meg a....

raycoon 2008.07.29. 08:15:09

" Cyric 2008.07.29. 08:07:09"

Félreérted. Senki nem azt mondja, hogy ha baleset van, akkor ki a felelős, hanem, hogy értelmesebb forgalom szervezéssel ugyanez a kereszteződés lehetett volna olyan is, hogy feleslegesen ne tartson fel senkit, és közben balesetveszélyes sem legyen.
Persze lehet, hogy én értem félre.. :)

Azonkívül cseszhetem, hogy ki lesz a hibás, ha utána fél év mire újra autóm lesz, az anyagi kárról már nem is beszélve.. (Járnék biciklivel, mintahogy jártam is, de nekem ez nem olyan egyszerű..) Pont ilyen helyzetben vagyok egy jajj-de-jó-ő-a-hunyó helyzet miatt..

Cyric 2008.07.29. 08:53:39

Ühüm. Hát nem ismerem az említett kereszteződést, szóval lehet, hogy jobban is át lehetett volna szervezni, csak az ilyen "akik szabálytalanul/megszokásból/praktikusan továbbra is a most már jobbra kanyarodó sávban haladnak tovább egyenesen" dolog miatt mást hibáztatni azért szerintem kicsit erős dolog.
Aki "szabálytalanul/megszokásból/praktikusan" halad azt ki kell rántani a sorból oszt hozzávágni egy 50-es csekket. Persze az előző post(ok)ból láthatjuk, hogy ennek mekkora az esélye. :(

George Jung 2008.07.29. 08:56:17

Szerintem a poszt jó és értelmes.
Várhatjuk is az okosakat: "Minek akarsz egyenesen menni?
Minek jársz arra négy éve?
Mikor esik itthon az eső? stb.

niobee kommentje igaz? Ha igen, akkor ez a probléma megszűnt, nem???

maximalista 2008.07.29. 09:07:15

tök mindegy ki a hunyó, ha kiütik alólad az autódat. Nekem számtalanszor van olyan helyzetem amiben nem én lennék a hibás, és többször összetörhettem volna a kocsimat. de nem lesz előbb kifizetve attól, hogy egyértelmű az én vétlenségem...

Rocko- 2008.07.29. 09:09:00

úgy látom nem csak nálunk basszák el a keresztezôdéseket mindenféle lámpákkal és sávokkal, hanem máshol is. így kell dugót csinálni. :-)
kedvencem egyébként a Lágymányosi híd-Soroksári út környéke, az egyenes a az ökörhugyozást jelent. remélem egy kamion ledarálja azt a majmot, aki kitalála, miközben télen, hó alatt nem látja a sávokat.

raycoon 2008.07.29. 09:13:38

" Cyric 2008.07.29. 08:53:39"

Én pont azt értettem belőle, hogy ha a balra kanyarodó lett volna egyedüli sáv és a jobbra kanyarodó lett volna együtt az egyenessel, akkor nem lett volna sáv visszahúzás, és mivel a jobbra kanyarodók kevesen vannak, így nem lett volna torlódás. Gondolom, ha már muszáj volt egy sávot megszüntetni, akkor a levélíró leírása alapján ez egy balesetmentesebb, dugótlanabb megoldás lett volna.

Ettől függetlenül egyetértek azzal, hogy a felelősség kié és mit is kellene vele csinálni, de ha lehet jobban, tudván, hogy a mai vezetési morál/tudás milyen, akkor célszerűbb azt választani..

A Thökölys példámban viszont egyikre sincs esély. Talán ha felfestenék a sávokat rendesen. Bár szerintem ez sem segítene. Macskaköves és gyorsan kopik, meg egyébként is sz.rik bele mindenki (tiszelet a kivételnek)..

is 2008.07.29. 09:18:44

a karambolok mindenesetre azért következtek be, mert valaki behajtott egyenesen a kereszteződésbe a jobbra kanyarodó sávból. egyébként kb. ugyanez a forgalmi helyzet a Fiumei úton, a Teleki térnél. igaz, ott lámpa is van, de még úgyis megcsinálják egyesek, hogy 'beelőznek' a jobbra kanyardó sávból.

simán el tudom képzelni, hogy egy hasonló állampolgári levél volt az is, amelyik miatt az átvariálás bekövetkezett ('miért kell várnom jobbra kanyarodásra, amikor mehetnék, ha az egyenesek nem tartanának fel?'). ami biztos hiba volt, az az, hogy ezt nem táblázták ki eléggé. vagy esetleg kitáblázták, csak a magyar autósnak semmi sem elég? nem a megszokásból vezetést dicsőíti ez a levél valahol?

így egyébként a szemből balra kanyarodók esélye a 0%-kra csökken, hiszen a bejelentés zserint egyenesen szinte folyamatos a kocsisor. de hát ők csak szívjanak, ugye? (hacsak nincs lámpa, de ha jól értettem, nincs)

lehet árnyalni ezt a kérdést, nem teljesen fekete-fehér.

viktor134 2008.07.29. 09:20:21

Cyric:

jogos, hogy senki ne emlékezetből vezessen, de az értelmes tervezés hiánya akkor is zavaró.

postíró:
legközelebb rajzot, hogy mindenki lássa.

JJ 2008.07.29. 09:20:28

Rocko,
akkor kezdjük egy kicsit beljebbről, a Petőfi híd alatt dél felé is kitalálták baromira az 5 méteren mindkét sáv ugrik egyet balra dolgot, NO felfestés, vagy éppen gyorsan kopik ...

maximalista 2008.07.29. 09:21:04

"Aki "szabálytalanul/megszokásból/praktikusan" halad azt ki kell rántani a sorból oszt hozzávágni egy 50-es csekket. Persze az előző post(ok)ból láthatjuk, hogy ennek mekkora az esélye. :("
Én megszokásból/praktikusan közlekedem, és azért vagyok praktikus, mert iszonyú sok idióta van az utakon, aki egyszerűen fél a volán mögött... akkor amikor a szemből érkezőnek van elsőbbsége, elengedi azt is aki kilóméterre van tőle...
az ilyen ne üljön kocsiba, járjon busszal!!!!
De semmi esetre se tartsa a forgalmat. ezért vagyok kénytelen így közlekedni.

Pu 2008.07.29. 09:33:13

Ez már marha régen volt, pillanatok alatt rájöttek a hülyeségükre és korrigálták.
Én is betévedtem, mert rutinból vezettem, de némi mutogatás és magyarázás után simán anyázás nélkül visszaengedtek.
Naprakészebbenek kéne lennetek.

ht@ 2008.07.29. 09:48:21

Pár példa arra, hogy az új közlekedési rendet íróasztal mögött rajzolja olyan ember aki a helyszínt életében nem látta!
XI. kerület, Karolina út. Eddig két sáv volt most egy lett. Az Ortopédia klinikánál elmebeteg módon szábályozva.
XI ketr. Tétényi út, Bartók Béla úthoz érve. Aki egyenesen menne a Karolina út felé, annak is be kell állni a k.rva hosszú sorba, mert egy sáv oldja meg a Hamzsabégi útra kanyarodók és az egyenesen a Karolinára hajtók helyzetét.
Az út szélessége egyik helyen sem változott, csak az új felfestéssel tették lehetetlenné a közlekedést. Életveszélyessé és lassúvá.

beavereater 2008.07.29. 09:48:47

Na, ezt a levelet láttam az elküldése előtt :) Kollégám jogosan volt felháborodva, én is arra jártam egy darabig - többek között ebben az időszakban is -, valóban hajmeresztő volt.
A veszélyes helyzet egy héten belül megszűnt (felkaparták a sárga felfestést és leszedték a táblát). Mellesleg a levélnek (június első hetében) volt vagy tíz címzettje és úgy tudom, csak a klub rádiósok olvasták el. Illetve itt most megjelent.
Amúgy a felfestés meg a tábla szerintem alaphangon belekerült legalább 100 000 forintba, teljesen feleslegesen. Ezt normális helyen ráterhelnék arra, aki elrendelte ezt a baromságot.

Rocko- 2008.07.29. 09:55:28

JJ 2008.07.29. 09:20:28
van felfestés, de kopott. és a (villamospótló) buszvégállomás miatt van. de h akarjuk, akkor kezdjük beljebb a dolgot: a Közraktár utcánál 1 sávból lesz kettő, majd megint 1+(busz).
egyébként csak azt tudom mondani, amit eddig: szedjék le a Buapest táblákat, és a helyére rakják ki:
úthiba (30)
útlezárás
.

cso zsi 2008.07.29. 09:55:46

Pár éve felújították a Határ utat.
A Soroksári út - Határ út kereszteződésnél kettő balra kanyarodó sáv van, így valaki tévedésből a Határ út - Baross sarkon csinált egy egyenes, és egy jobbra kanyarodó sávot. Pár napig tartott ez az idilli állapot, mert később visszafestették a sávelfogyás / forgalomtól elzárt terület kombót, tehát újra autóverseny van, hogy az egyenesen haladó sor, vagy az egyszem (esetleg kettő) jobbra kanyarodó ér hamarabb a Baross sarokra.

Grg 2008.07.29. 09:55:50

Nem ismerem ugyan azt a keresztet, de a sárga felfestés az általában ideiglenes jellegű. Bár sehol sem irja senki hogy valami építés/felújitás, stb. miatt lett volna.

beavereater 2008.07.29. 09:58:02

is-nek: nincs mit árnyalni, semmi sem indokolta a sávok átrendezését, hiszen addig volt egy balra és egy jobbra/egyenesen sáv. Azt az utcát zárták le a felénél, ahova a balra kanyarodó sáv ment. Ki is táblázták, hogy csak célforgalom. Ennyi bőven elég lett volna. De nem, valami elmebajnok ebbe a sávba tette át az egyenesen menő forgalmat. Ugyan lámpa van, de a szemből balra kanyarodók sorsa itt sosem volt egyszerű. Ez után a bűvészmutatvány után viszont az addigi 5-10 autó helyett rendszeresen több tucatnyi állt itt, várva hogy egyenesen áthaladjon. A harmadik naptól kezdve pedig egyre többen hagyták figyelmen kívül a felfestést és közlekedtek a régi forgalmi rend szerint.
Mondjuk az igaz, hogy a lámpa elé behozták a buszmegállót, ami addig abban a bizonyos lezárt utcában volt, azaz ha bent állt a busz, akkor a szélső sávot lefogta, de ugyanennek a busznak a Leiningenben addig van 2 megállója, ahol ugyanúgy feltart. És inkább plusz egy buszmegálló, mint egy ilyen kavarás a sávokkal.

cso zsi 2008.07.29. 10:03:36

" Cyric 2008.07.29. 08:53:39
Aki szabálytalanul/megszokásból/praktikusan" halad azt ki kell rántani a sorból oszt hozzávágni egy 50-es csekket. Persze az előző post(ok)ból láthatjuk, hogy ennek mekkora az esélye. :( "

Esetleg irány Szeged, és nézd meg, mit művelnek a helyi lakosok a villamossín cserés-útfeltúrásos forgalomelterelés miatt.
A főút már nem főút, a mellékutca viszont az lett.
Állnak a letakart elsőbbségadás táblánál, és várják, hogy az új stop, vagy elsőbbségadás tábla felőliek elhaladjanak.
Tetézi, hogy a közlekedésszervezők nem raktak ki útbaigazító táblákat, hogy merre érdemes elkerülni a káoszt, így helyismerettel nem rendelkezők az egyirányusított, majd behajtani tilosban végződő utcamegoldások segítségével képesek többször is visszajutni oda, ahol már rég nem szeretnének lenni.

min 2008.07.29. 10:10:10

Tényleg megszünt szerencsére. Én is pislogtam amikor a kereszteződéshez értem anno, hogy milyen idióta találta ki ezt a sávleosztást. Amúgy fel volt festve rendesen és táblázva is volt de akkor is kíváncsi lennék melyik hivatalnok forgolódott álmatlanúl mire ezt kitalálta. Mindig dugó van ott reggelente hát még akkor amikor a balra kanyarodóra is várni kellett az egyenesen haladóknak, jobbra meg alig néhányan mennek. A közlekedésfejlesztési szakokon tényleg hülyeképzés van nálunk?

Lexon 2008.07.29. 10:14:20

"Figyelmeztetés: amennyiben ebben a kereszteződésben az új "forgalmi rend" miatt baleset történik, akkor felvetődik az Önök személyes felelősségének kérdése is"
Hol élsz Te? Videón? :)

raycoon 2008.07.29. 10:44:22

Ha már a kitáblázásnál tartunk és szóba hoztam a Thökölyt.

A Thökölyn befele a Stefáni kereszteződést is átvariálták, mivel a Thököly később le van zárva. Eszerint lehet használni a középen lévő szigetes buszsávot balra kanyarodáshoz. Viszont a normál két sávból, csak a belsőből lehet egyenesen menni és a szélsőből csak jobbra. Tábla jelzi!! Ki lehet találni, hogy kb mennyi embert érdekel és mennyien mennek egyenesen a jobbra kanyarodóból.

Ez igazából nem okoz semmilyen veszélyt, hiszen korábban is két sáv ment át (+ busz sáv). A probléma az vele, hogy a jobbra kanyarodóknak kiegészítő lámpája van és így a szabálytalanul egyenesen tovább menők feleslegesen feltartják a jobbra kanyarodni szándékozókat.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.29. 10:45:19

"Akik szabálytalanul/megszokásból/praktikusan továbbra is a most már jobbra kanyarodó sávban haladnak tovább egyenesen..."

azok szarjanak sünt.

Donor 2008.07.29. 10:45:50

raycoon:
Biztos velem van a baj, de a leírásod teljes pontossága melet, rohadtul nem vágom hogy mennek ott a sávok :)))))

Ez ott a kikával szemben lévő rész?
Mert ott is van hogy 2 sávon keresztűl kell balra kanyarodni megküdve a busszal...viszont ott a jelölések ellenére mindenki a régi rend szerint közlekedik a buszok pedig már megszokták ezt. Eleve nem értem hogy miért kell kihozni a sinekről a buszt? Egyenesen megy tehát ahogy a villamos is mehetne ő is, nem kell 2 sávon keresztül áthozni.

malac 2008.07.29. 10:52:52

ezt azé csinálták h a 14-es vilivel utazó proliknak is legyen esélyük időben beárni a melóba mert ugye a görgeyre így alig 1-2 autó jut el a kereszteződés után :) nekem amúgy mind1 mert Káp.-ról sem kocsival sem tömegközlekedéssel nem lehet bejutni a városba...

Donor 2008.07.29. 10:58:27

Egyébként a poszt írójával tökéletesen egyetértek.
Az említett helytől 1 sarokra lakok és jobbra tényleg nagyon kicsi a forgalom, mivel erre családi házas övezet kicsi jobbkezes utcáira oszlik szét a forgalom, tehát szinte csak az jön erre, aki itt lakik, vagy eltévedt és az UTE pályát keresi :)

Balra és egyenesen viszont elég nagy forgalom van. Pl. balra megy a busz is. Szerintem a BKV-sok szóltak be annak a kreténnek aki ezt így kitalálta és azért rakták vissza nagyon gyorsan.

Újpesten egyébként van egy két téridő anomália a közlekedés szervezés terén. Az egész helyi gárdát páros lábbal rugnám ki.

Elég csak a közeli István-Deák csomópontra gondolni. Ahol 5 utca jön össze egy csomópontba + villamos + nem belátható + a főút kanyarodik. Na itt legalább 1 utcát meg kellene szüntetni (az ott lakók is örülnének ha nem arra menne a forgalom) és csúnyán átalakítani a kereszteződést, de a legjobb egy körfogalom lenne ide, és a hely is megvan.

Aztán azt a szokásukat nem is említem a helyi közlekedés szervezőknek, hogy ha van 3 lámpa egymás után akkor mindig pontosan felváltva zöld, vagyis garantáltan nincs zöldhullám....azaz van, ha kb 160-al mennék akkor éppen átérnék az összesen :D
Ennek köszönhetően egyébként jó páran leszarják a "feleslegesebb" lámpák jelzéseit (gyalogátkelő)

raycoon 2008.07.29. 11:07:18

" Donor 2008.07.29. 10:45:50"

Khm, melyik leírásra gondolsz? :)

Két Thökölyst írtam, így nem látom, hogy a Kika hogyan jön ide.. Az utóbbi leírás a Thököly-Stefánia kereszteződés.
Ami az eredeti helyzet:
Sávok bentről kifele: busz sáv a villamos síneken, sziget, két sáv. Forgalmi rend szerint a két sávból egyenesen lehet menni, a szélsőből jobbra is. Külön lámpával lehet csak jobbra is kanyarodni a szélsőből, amikor a Stefánián zöld van a Városliget felől jövőknek.

Az átalakítás után megszüntették a busz sávot és a következő sávok lettek kialakítva bentről kifele: balra kanyarodó sáv (+ busz mehet egyenesen), sziget, egyenesen menő sáv, jobbra kanyarodó sáv. Vagyis a szélsőből nem lehet egyenesen menni.

Remélem, így érthetőbb.. :) Persze, ha erre írtad... :))

pixa 2008.07.29. 11:08:00

Vicces. Mármint negatív értelemben. "Felmerül az ön felelőssége is" jah, csakhogy M.o.-n élünk, tehát nem merül fel. Mert ha holnaputántól napi 20 baleset is lesz ott, akkor is annyival el van intézve, hogy "mé nem tartották be az új szabályokat, meghogy nem megszokásból kell vezetni". Ennyi. Szomorú, de ennyi.
De ha valaki tud példát, hogy a karhatalmat lecsukták azért mert átfestette a jeleket az úton, akkor mesélje el a tapasztalatát.

Donor 2008.07.29. 11:22:22

Raycoon: Igen erre gondoltam :)

Pixa: Magyarországon semminek nincs felelőse, vagy ha szükség van rá akkor rákenik a legutolsó beosztottra.

Pedig egyszerű. Szabványban lefektetett útminőség és közlekedés szervezés kell, ha ettől eltér akkor az út fentartója a felelős minden balesetért, hiszen az ő dolga lenne az út megfelelő állapotban tartása. Egy módon háríthatna felelősséget, ha baleset nélkül észrevesz valami szabálytalanságot és feljelentést tesz annak elkövetője ellen és azonnal nekilát a hiba kijavítására, és nem mutogat másra hogy az a szellemvágány nem az ő hatásköre.

paranoid 2008.07.29. 11:23:41

Jééézus... nem normális, aki ezt kitalálta!
Meg aki engedélyezte. A környéken laktam, 10 évig naponta jártam arra, ismerem a helyszínt.
Majd egy pár baleset után talán elgondolkodnak... Pedig egyszerűbb lenne előre gondolkodni.

Más:
Mérges vagyok mert tegnap az utcánkban egy barom levitte a visszapillantómat a parkoló autómról(az övé is letört) és persze gondolkodás nélkül tobvábbhajtott. Se betétlap, se névjegy, se semmi...
Aztán mégis elgondolkodhatott mert később visszajött a saját, földön heverő visszapillantójáért. A szomszéd látta mindkétszer, rendszám megvan. Tölthetem a fél napot a rendőrségen a baromállat miatt... + a szervíz... Áh!

pixa 2008.07.29. 11:25:13

Donor: az úgy túl egyszerű lenne, és még véletlenül működne egyvalami az országban.
Ja, nem, egyvalami már működik! Az egymásra mutogatás, felelősség alól kibújás, mintahogy te is mondtad.
De hiába lenne szabvány, annyi minden eltér a szabványtól, és fel sem merül annak a lehetősége, hogy netán baleset azért következik be, mert valamit elkúrtak (nem kicsit, nagyon) vagy módosítottak (de minek?/de hogyan?)

aqweren 2008.07.29. 11:25:59

A III. kerületben a Bogdáni út - Szentendrei út kereszteződése is elég értelmes: röid lámpaváltás a Bogdáni út felől jövőknek, két sáv a Bogdáni úton: a belső bara kanyarodó/egyenesen haladó, a külső csak jobbra kanyarodó. Aki egyenesen akar átmenni a kereszteződésen, az esélytelen, kivéve, ha szabálytalanul a jobbra kanyarodók sávjából teszi ezt, mert telezöldes lámpa van, és meg kell várni az egyenesen haladókat szemből, akik jó sokan vannak.

1x1 2008.07.29. 11:27:05

Na ezeket a bejegyzéseket is csak azok értik akik nap mint nap a kérdéses helyszíneken járkálnak.
Kellenének azok a rajzok a kommentekhez. így meg marad a Mi? Merre? Hova? Ki? stb... :)

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.07.29. 11:29:09

Megint láttam körforgalomban szemben kocsit... Most egy Suzuki volt...

raycoon 2008.07.29. 11:34:02

A felelősség egy tényleg érdekes dolog. Ebben az esetben max "erkölcsi" értelemben lehet felelősségről beszélni, jogi értelemben biztos nem.

A bátyám esetében viszont elgondolkodtató, hogy terheli-e felelősség a helyi út kezelőjét. Az eset nagyon régen történt valahol a Balaton északi partján, talán Balatonfüreden. Esett egy kis eső, bátyám nem ment gyorsan, de megcsúszott, autótört. Mondhatjuk tiszta sor, hülye volt, nem a körülményeknek megfelelő sebességet választotta. Az autót fel kellett szállíttatni Pestre és egy környékbeli autómentő ment érte. Az illető csak annyit mondottt, hogy azon kb 50 méteres szakaszon, ha leesik egy kis eső, akkor napi jópár autó összetöri magát, mert az út felülete itt nem olyan, mint lenni kéne. Vagyis helyieknek köztudott volt, hogy itt valami gond van. Gondolom a közúkezelőnek is tudnia kellt róla. Egyrészt módosítani kellett volna a burkolatot, másrészt - szerintem - kötelező lett volna figyelmezető táblát kirakni, hogy eső esetén ott bizony a megszokotthoz képest nagyon csúszik az út. Ez utóbbi miatt szerintem mulasztást követett el a közútkezelő-fenntartó-valaki..

raycoon 2008.07.29. 11:36:41

" Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.07.29. 11:29:09
Megint láttam körforgalomban szemben kocsit... Most egy Suzuki volt... "
Hehe, én olyat láttam, aki túlment és visszatolatott! :))) Ezen már csak röhögni tudtam.. Biztos nem értette, mit jelent a kör.. :)

labi 2008.07.29. 11:50:25

Hofi nem is így mondta....

"Ha izgalomra vágysz..."

Kamu 2008.07.29. 12:34:38

Kedves ht@ (2008.07.29. 09:48:21)

A Tétényi Bartók sarka nem véletlenül lett így kialakítva. Ha mindkét sorból mehetnének egyenesen a buszsáv teljesen értelmetlenné válna. (Néha így is az szabálytalankodók miatt.)
Ez az átalakítás teljesen jogos volt. Ha sor van azt nem a buszsávban kell kivárni. Hadd menjen a tömegközlekedés.

ui: Egy Videós megfigyelés a záróvonalra, egész jól fizethetne. (Ne csak magántrafik lehessenek.)

Spalya 2008.07.29. 13:12:11

Akkor elmondanám, hogy azért taláta ki valószínüleg valaki, mert a szélső sávban - amely a jobbra kanyarodó lett - buszmegállót alakítottak ki. Mert az útlezárás miatt át kellet helyezni a piros 20-as megállóját. Gondolták, hogy ne tartsa fel a forgalmat a megállóban álló busz, kikerülhetik a - régen még balra kanyarodó de mostmár - balra-egyenesen haladó sávból. Nem lett volna semmi baj, ha tényleg nem mindenki megszokásból vezet. De ne csodálkozzunk ezen. Annyi tábla van kirakva, hogy sohasem tudhatjuk, hogy csak kintfelejtették-e, vagy komolyan is gondolják.

beavereater 2008.07.29. 13:21:36

Spalya: az a busz előtte párszor megáll a Leiningenen, mindenhol záróvonal van. Plusz egy megálló nem oszt, nem szoroz, sőt kevesebb veszélyt okoz, mint a hülye sávbűvészkedés.

baracklekvar 2008.07.29. 14:16:31

beavereater: és senkit nem zavar az a záróvonal végig...

a birkák miatt kellett visszafesteni, de amikor ott jártam, komolyna mondom , nagyon féltem, hogy ott engem összetörnek ,ha szabályosan megyek. szemből, amikor jöttem, akkor láttam: kb minden 3. autósnak tűnt fel, hogy ott vmi error van, és nem kéne megszokásból menni...
csak engem tanítottak úgy, hogy nem megszokásból vezetünk, hanem azért nem árt nézelődni is kicsit?

Én lennék terrorista! 2008.07.29. 14:41:54

Mi az hogy "elso?"!

A kf-től nem kell sokat várni. Nálunk itt a határban egy büdös nagy zöld írányítótáblát vitt ki egy baleset, negyedik napja fekszik. Végül is csak egy szutyok kétszámjegyű főút, nemzetközi forgalommal...

oldtimer 2008.07.29. 16:54:09

Talán még emlékszik valaki a régiek közül, anno (be régen volt..!) a gyalogátkelöket meg a sávokat olyan kockakö közé beütött fényes fém nagyméretü jancsiszög szerü (jancsiszög: lásd bakancstalp) valami jelezte.
(A franciáknál még mindíg nem "zebra" hanem "passage clouté"-nak hívják a gyalogátkelöt.)
O.K. csúszik, bár nem jobban, mint a festék, meg talán van aki össze is szedné ezekben a szükös idökben, de azóta ki lett találva fényvisszaverös kis mütyürke is, amit le lehetne rögzíteni a kövek közé, hogy a túl gyorsan eltünö felfestést helyettesítse. Az alap-probléma a sávvezetés teljesen ésszerütlen megoldása túl sok keresztezödésben - meg azon kívül is -, ebböl kifolyólagosan azok túl gyakori megváltoztatása, ami a már nemlétezö felfestésnél nem okoz semmi gondot, viszont a szögeket - macskaszemeket ki kellene huzigálni, meg visszarakni.
Az meg meló!

oldtimer 2008.07.29. 17:18:35

ht@
"XI. kerület, Karolina út. Eddig két sáv volt most egy lett. Az Ortopédia klinikánál elmebeteg módon szábályozva."
A helyet ismerem, mint a zsebemet:
- A Karolinán a járda felöli sáv - mindkét irányból - állandóan tele volt parkoló autókkal, tehát használhatatlan volt! Meg a járda is!
De van aki még mindíg teljesen emlékezetböl parkol a járdán, amikor fel van festve az útra a "jel".
Érdekes lenne teleparkolni szabályosan a Karolinát, csak hogy láthassam, miként jön le a járdáról a sok szabálytalanul ott tanyázó.
- A Karolináról a klinika elött lekanyarodó második autó többször kapott egy harmadikat a csomagtartóba, mert a belsö sávon közlekedök - 80-nal vágtázók - nem számoltak azzal, hogy pl. a Villány felöl jövet a Diószegi út(!)-ra csak az elsöbbségadás után lehet lekanyarodni és a klinika elötti járdasziget fedezékében két kocsi már nem fér el.

nemkalapos 2008.07.30. 00:05:47

hehe... azt mondja "Hétfő óta (5 nap!) azonban már vagy tucatnyi esetben voltam szemtanúja annak, hogy csak a vakszerencsén/valamely autós jó reflexein múlott a baleset elkerülése."

Levon 3 következtetést. De a legfonosabb következtetés kimarad:

Konklúzió 0: NEM EMLÉKEZETBŐL VEZETÜNK, a közúti jelzéseket mindig figyeljük, A KURVA ÉLETBE MÁR!!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása