Viktor elszántan próbál küzdeni az alant vázolt közlekedési helyzettel szemben, mivel több médiának is továbbította levelét, reméljük sikerrel! Mi amit ezzel kapcsolatban tudunk, megteszünk itt, bízva abban, hogy némileg hozzájárulhatunk a nemes cél eléréséhez.
Ezennel tájékoztatom Önöket, hogy az újpesti Leiningen Károly út és Szent Imre utca kereszteződésében kialakított új "forgalmi rend" rendkívül jól sikerült, büszkék lehetnek rá, hogy autóstársaim közül hamarosan bizonyára többen is alaposabban megismerhetik majd a magyar egészségügyi intézmények zilált belső állapotát.
Ugyanis. Eddig a Leiningen út a nevezett kereszteződésben mindkét irányból 2/1 sávos volt: jobbra kanyarodó és egyenesen haladó sáv, balra kanyarodó sáv, valamint a szembejövők sávja. Néhány napja azonban valaki - nyilván a helyi közlekedési viszonyokat alaposan ismerve - úgy döntött, hogy az északról érkező három sávot átvariálja, nevezetesen: jobbra kanyarodó sáv; balra kanyarodó és egyenesen haladó sáv, szembejöbők sávja. (Hála az égieknek, ez utóbbi sávot nem piszkálta, az lett volna csak az igazi).
Mi is ezzel a gond?
1) Az arra közelekedők kb. 1%-a kíván jobbra kanyarodni (négy éve naponta többször is járok arra);
2) A balra kanyarodók (kb. 29%) elsőbbséget kell adjanak a szemből érkezőknek, így feltartva az új forgalmi rend szerint egyenesen továbbhaladni kívánókat (kb. 70%), ezzel jókora torlódást okozva (az eddigi 1-2 lámpaváltás helyett 4-5 alatt lehet csak átjutni a kereszteződésen).
3) Az szabályosan közlekedő/újonc egyenesen továbbhaladók, miután sikeresen leküzdötték a kereszteződést azonnal a szemből balra kanyarodó sávban találják magukat, gyakorlatilag 4 méteren belül egy 90-90-es S-kanyart kell végrehajtaniuk, ha szabályosan kívánnak továbbhaladni és nem akarnak ütközni a szemből balra kanyarodókra. (Kíváncsi leszek az első esős napra, hányan nem tudják majd ezt a manővert időben végrehajtani.)
4) Akik szabálytalanul/megszokásból/praktikusan továbbra is a most már jobbra kanyarodó sávban haladnak tovább egyenesen alapos meglepetést okoznak a 3) pontban említett "tapasztalatoknak", gyakorlatilag rátolva
őket a szemből balra kanyarodó sávra.
Háttérinfó: tudom, hogy a Szent Imrét felújítják, ki is van téve az erre figyelmeztető tábla , ezért különösen érthetetlen számomra, hogy a balra (Szent Imre felújítás alatt álló szakaszára) kanyarodók közé irányítják
az egyenesen továbbhaladni kívánókat.
Összegezve: az elmúlt négy évben talán ha egy alkalomra emlékszem, amikor ebben a kereszteződésben üvegszilánkokat (baleset nyomait) láttam. Hétfő óta (5 nap!) azonban már vagy tucatnyi esetben voltam szemtanúja annak, hogy csak a vakszerencsén/valamely autós jó reflexein múlott a baleset elkerülése.
Konklúzió 1: valahol egy íróasztal mögött ül valaki, aki úgy gondolja, hogy a befizetett adónkból az őrá eső részt (konkrétan a munkabérét és egyéb költségeit) úgy tudja a legjobban megszolgálni, hogy az életünkkel játszik. Nos, ha az illető játszani kíván, hadd idézzem figyelmébe boldogult Hofi Géza szavait: "Na kispajtás, ha játszani akarsz, akkor ott van mindjárt a jobb kezed!".
Konklúzió 2: kérem az illetékes(eke)t (pontosabban a főnökeit), hogy azonnal szüntesse meg ezt az életveszélyes új "forgalmi rend"-et és állítsa helyre az eddigi állapotokat. Nem azért fizetünk adót, hogy életveszélyes helyzetek létrehozását finanszírozzuk.
Figyelmeztetés: amennyiben ebben a kereszteződésben az új "forgalmi rend" miatt baleset történik, akkor felvetődik az Önök személyes felelősségének kérdése is.
Secnir 2008.07.29. 07:17:35
elso 2008.07.29. 07:17:47
mxplanet 2008.07.29. 07:27:04
Perillustris 2008.07.29. 07:47:14
baracklekvar 2008.07.29. 07:53:40
kedves autósoknak hiába van jogsijuk, megszokásból belemennek a kereszteződésbe.
mióta eszem tudom, újpesti vagyok, minden nap legalább kétszer járok a fent említett kereszteződésben, régebben gyalog, az elmúlt kicsit több, mint 4 évben kocsival.
és én nem TAPASZTALATLANSÁGBÓL, hanem mert kint volt a tábla, és fel volt festve, SZABÁLYOSAN mentem egyenesen,a többiek nem feltétlen gondolták így, néhány centin múlott az autóm épsége.
komolyan mondom, nem tudom kinek jutott eszébe ez a baromság, hogy átfessék, szerencsére a dolog néhány nap alatt télleg megszűnt, és visszaállt a régi rend.
a baj csak az, hogy a legtöbbeknek fel se tűnt, hogy ott tábla van, esetleg sárga felfestés....
raycoon 2008.07.29. 07:55:41
A Thököly-Hungária kereszteződés a belváros fele. Középen szigettel elválasztva busz sáv, sziget másik felén két normál sáv. Ha jól emlékszek, akkor táblával előjelezve, hogy a kereszteződés túl oldalán a külső sávból kanyarodó sáv lesz. A tábla jelzi, hogy 3 sáv megy át. A túl oldalon a sávok az előzőekben leírt módon egy sávot "váltanak" jobbra. Vagyis a busz sávot (túloldalon már nem az) behozzák a középső sáv elé, a középső megy a szélső elé, a szélső meg megy még jobbrább, oda ahol nagyon régen emlékeim szerint a buszmegálló volt.
Akármikor járok arra, szinte kivétel nélkül mindenki egyenesen megy, automatikusan sávot váltva. Probléma csak akkor van, ha épp a busz is arra jár, mivel a buszt egy picivel korábban engedik, így mire a középső sáv átér, addigra a külső sávban haladók szimplán rátolják őket a buszra.
raycoon 2008.07.29. 07:57:47
Szerintem nem lesz gond, hiszen a gépjárművek vezetőinek van jogosítványuk. ;) "
Jajj, ne legyél már ilyen csúnya.. :D
Cyric 2008.07.29. 08:07:09
Ilyen elven hagyjuk már a körforgalmakat, mert az úgyis csak megzavarja szegény embereket, meg hagyjuk az elsőbbségadás kötelező táblákat, meg a....
raycoon 2008.07.29. 08:15:09
Félreérted. Senki nem azt mondja, hogy ha baleset van, akkor ki a felelős, hanem, hogy értelmesebb forgalom szervezéssel ugyanez a kereszteződés lehetett volna olyan is, hogy feleslegesen ne tartson fel senkit, és közben balesetveszélyes sem legyen.
Persze lehet, hogy én értem félre.. :)
Azonkívül cseszhetem, hogy ki lesz a hibás, ha utána fél év mire újra autóm lesz, az anyagi kárról már nem is beszélve.. (Járnék biciklivel, mintahogy jártam is, de nekem ez nem olyan egyszerű..) Pont ilyen helyzetben vagyok egy jajj-de-jó-ő-a-hunyó helyzet miatt..
Cyric 2008.07.29. 08:53:39
Aki "szabálytalanul/megszokásból/praktikusan" halad azt ki kell rántani a sorból oszt hozzávágni egy 50-es csekket. Persze az előző post(ok)ból láthatjuk, hogy ennek mekkora az esélye. :(
George Jung 2008.07.29. 08:56:17
Várhatjuk is az okosakat: "Minek akarsz egyenesen menni?
Minek jársz arra négy éve?
Mikor esik itthon az eső? stb.
niobee kommentje igaz? Ha igen, akkor ez a probléma megszűnt, nem???
maximalista 2008.07.29. 09:07:15
Rocko- 2008.07.29. 09:09:00
kedvencem egyébként a Lágymányosi híd-Soroksári út környéke, az egyenes a az ökörhugyozást jelent. remélem egy kamion ledarálja azt a majmot, aki kitalála, miközben télen, hó alatt nem látja a sávokat.
raycoon 2008.07.29. 09:13:38
Én pont azt értettem belőle, hogy ha a balra kanyarodó lett volna egyedüli sáv és a jobbra kanyarodó lett volna együtt az egyenessel, akkor nem lett volna sáv visszahúzás, és mivel a jobbra kanyarodók kevesen vannak, így nem lett volna torlódás. Gondolom, ha már muszáj volt egy sávot megszüntetni, akkor a levélíró leírása alapján ez egy balesetmentesebb, dugótlanabb megoldás lett volna.
Ettől függetlenül egyetértek azzal, hogy a felelősség kié és mit is kellene vele csinálni, de ha lehet jobban, tudván, hogy a mai vezetési morál/tudás milyen, akkor célszerűbb azt választani..
A Thökölys példámban viszont egyikre sincs esély. Talán ha felfestenék a sávokat rendesen. Bár szerintem ez sem segítene. Macskaköves és gyorsan kopik, meg egyébként is sz.rik bele mindenki (tiszelet a kivételnek)..
is 2008.07.29. 09:18:44
simán el tudom képzelni, hogy egy hasonló állampolgári levél volt az is, amelyik miatt az átvariálás bekövetkezett ('miért kell várnom jobbra kanyarodásra, amikor mehetnék, ha az egyenesek nem tartanának fel?'). ami biztos hiba volt, az az, hogy ezt nem táblázták ki eléggé. vagy esetleg kitáblázták, csak a magyar autósnak semmi sem elég? nem a megszokásból vezetést dicsőíti ez a levél valahol?
így egyébként a szemből balra kanyarodók esélye a 0%-kra csökken, hiszen a bejelentés zserint egyenesen szinte folyamatos a kocsisor. de hát ők csak szívjanak, ugye? (hacsak nincs lámpa, de ha jól értettem, nincs)
lehet árnyalni ezt a kérdést, nem teljesen fekete-fehér.
viktor134 2008.07.29. 09:20:21
jogos, hogy senki ne emlékezetből vezessen, de az értelmes tervezés hiánya akkor is zavaró.
postíró:
legközelebb rajzot, hogy mindenki lássa.
JJ 2008.07.29. 09:20:28
akkor kezdjük egy kicsit beljebbről, a Petőfi híd alatt dél felé is kitalálták baromira az 5 méteren mindkét sáv ugrik egyet balra dolgot, NO felfestés, vagy éppen gyorsan kopik ...
maximalista 2008.07.29. 09:21:04
Én megszokásból/praktikusan közlekedem, és azért vagyok praktikus, mert iszonyú sok idióta van az utakon, aki egyszerűen fél a volán mögött... akkor amikor a szemből érkezőnek van elsőbbsége, elengedi azt is aki kilóméterre van tőle...
az ilyen ne üljön kocsiba, járjon busszal!!!!
De semmi esetre se tartsa a forgalmat. ezért vagyok kénytelen így közlekedni.
Pu 2008.07.29. 09:33:13
Én is betévedtem, mert rutinból vezettem, de némi mutogatás és magyarázás után simán anyázás nélkül visszaengedtek.
Naprakészebbenek kéne lennetek.
ht@ 2008.07.29. 09:48:21
XI. kerület, Karolina út. Eddig két sáv volt most egy lett. Az Ortopédia klinikánál elmebeteg módon szábályozva.
XI ketr. Tétényi út, Bartók Béla úthoz érve. Aki egyenesen menne a Karolina út felé, annak is be kell állni a k.rva hosszú sorba, mert egy sáv oldja meg a Hamzsabégi útra kanyarodók és az egyenesen a Karolinára hajtók helyzetét.
Az út szélessége egyik helyen sem változott, csak az új felfestéssel tették lehetetlenné a közlekedést. Életveszélyessé és lassúvá.
beavereater 2008.07.29. 09:48:47
A veszélyes helyzet egy héten belül megszűnt (felkaparták a sárga felfestést és leszedték a táblát). Mellesleg a levélnek (június első hetében) volt vagy tíz címzettje és úgy tudom, csak a klub rádiósok olvasták el. Illetve itt most megjelent.
Amúgy a felfestés meg a tábla szerintem alaphangon belekerült legalább 100 000 forintba, teljesen feleslegesen. Ezt normális helyen ráterhelnék arra, aki elrendelte ezt a baromságot.
Rocko- 2008.07.29. 09:55:28
van felfestés, de kopott. és a (villamospótló) buszvégállomás miatt van. de h akarjuk, akkor kezdjük beljebb a dolgot: a Közraktár utcánál 1 sávból lesz kettő, majd megint 1+(busz).
egyébként csak azt tudom mondani, amit eddig: szedjék le a Buapest táblákat, és a helyére rakják ki:
úthiba (30)
útlezárás
.
cso zsi 2008.07.29. 09:55:46
A Soroksári út - Határ út kereszteződésnél kettő balra kanyarodó sáv van, így valaki tévedésből a Határ út - Baross sarkon csinált egy egyenes, és egy jobbra kanyarodó sávot. Pár napig tartott ez az idilli állapot, mert később visszafestették a sávelfogyás / forgalomtól elzárt terület kombót, tehát újra autóverseny van, hogy az egyenesen haladó sor, vagy az egyszem (esetleg kettő) jobbra kanyarodó ér hamarabb a Baross sarokra.
Grg 2008.07.29. 09:55:50
beavereater 2008.07.29. 09:58:02
Mondjuk az igaz, hogy a lámpa elé behozták a buszmegállót, ami addig abban a bizonyos lezárt utcában volt, azaz ha bent állt a busz, akkor a szélső sávot lefogta, de ugyanennek a busznak a Leiningenben addig van 2 megállója, ahol ugyanúgy feltart. És inkább plusz egy buszmegálló, mint egy ilyen kavarás a sávokkal.
cso zsi 2008.07.29. 10:03:36
Aki szabálytalanul/megszokásból/praktikusan" halad azt ki kell rántani a sorból oszt hozzávágni egy 50-es csekket. Persze az előző post(ok)ból láthatjuk, hogy ennek mekkora az esélye. :( "
Esetleg irány Szeged, és nézd meg, mit művelnek a helyi lakosok a villamossín cserés-útfeltúrásos forgalomelterelés miatt.
A főút már nem főút, a mellékutca viszont az lett.
Állnak a letakart elsőbbségadás táblánál, és várják, hogy az új stop, vagy elsőbbségadás tábla felőliek elhaladjanak.
Tetézi, hogy a közlekedésszervezők nem raktak ki útbaigazító táblákat, hogy merre érdemes elkerülni a káoszt, így helyismerettel nem rendelkezők az egyirányusított, majd behajtani tilosban végződő utcamegoldások segítségével képesek többször is visszajutni oda, ahol már rég nem szeretnének lenni.
min 2008.07.29. 10:10:10
Lexon 2008.07.29. 10:14:20
Hol élsz Te? Videón? :)
raycoon 2008.07.29. 10:44:22
A Thökölyn befele a Stefáni kereszteződést is átvariálták, mivel a Thököly később le van zárva. Eszerint lehet használni a középen lévő szigetes buszsávot balra kanyarodáshoz. Viszont a normál két sávból, csak a belsőből lehet egyenesen menni és a szélsőből csak jobbra. Tábla jelzi!! Ki lehet találni, hogy kb mennyi embert érdekel és mennyien mennek egyenesen a jobbra kanyarodóból.
Ez igazából nem okoz semmilyen veszélyt, hiszen korábban is két sáv ment át (+ busz sáv). A probléma az vele, hogy a jobbra kanyarodóknak kiegészítő lámpája van és így a szabálytalanul egyenesen tovább menők feleslegesen feltartják a jobbra kanyarodni szándékozókat.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.29. 10:45:19
azok szarjanak sünt.
Donor 2008.07.29. 10:45:50
Biztos velem van a baj, de a leírásod teljes pontossága melet, rohadtul nem vágom hogy mennek ott a sávok :)))))
Ez ott a kikával szemben lévő rész?
Mert ott is van hogy 2 sávon keresztűl kell balra kanyarodni megküdve a busszal...viszont ott a jelölések ellenére mindenki a régi rend szerint közlekedik a buszok pedig már megszokták ezt. Eleve nem értem hogy miért kell kihozni a sinekről a buszt? Egyenesen megy tehát ahogy a villamos is mehetne ő is, nem kell 2 sávon keresztül áthozni.
malac 2008.07.29. 10:52:52
Donor 2008.07.29. 10:58:27
Az említett helytől 1 sarokra lakok és jobbra tényleg nagyon kicsi a forgalom, mivel erre családi házas övezet kicsi jobbkezes utcáira oszlik szét a forgalom, tehát szinte csak az jön erre, aki itt lakik, vagy eltévedt és az UTE pályát keresi :)
Balra és egyenesen viszont elég nagy forgalom van. Pl. balra megy a busz is. Szerintem a BKV-sok szóltak be annak a kreténnek aki ezt így kitalálta és azért rakták vissza nagyon gyorsan.
Újpesten egyébként van egy két téridő anomália a közlekedés szervezés terén. Az egész helyi gárdát páros lábbal rugnám ki.
Elég csak a közeli István-Deák csomópontra gondolni. Ahol 5 utca jön össze egy csomópontba + villamos + nem belátható + a főút kanyarodik. Na itt legalább 1 utcát meg kellene szüntetni (az ott lakók is örülnének ha nem arra menne a forgalom) és csúnyán átalakítani a kereszteződést, de a legjobb egy körfogalom lenne ide, és a hely is megvan.
Aztán azt a szokásukat nem is említem a helyi közlekedés szervezőknek, hogy ha van 3 lámpa egymás után akkor mindig pontosan felváltva zöld, vagyis garantáltan nincs zöldhullám....azaz van, ha kb 160-al mennék akkor éppen átérnék az összesen :D
Ennek köszönhetően egyébként jó páran leszarják a "feleslegesebb" lámpák jelzéseit (gyalogátkelő)
raycoon 2008.07.29. 11:07:18
Khm, melyik leírásra gondolsz? :)
Két Thökölyst írtam, így nem látom, hogy a Kika hogyan jön ide.. Az utóbbi leírás a Thököly-Stefánia kereszteződés.
Ami az eredeti helyzet:
Sávok bentről kifele: busz sáv a villamos síneken, sziget, két sáv. Forgalmi rend szerint a két sávból egyenesen lehet menni, a szélsőből jobbra is. Külön lámpával lehet csak jobbra is kanyarodni a szélsőből, amikor a Stefánián zöld van a Városliget felől jövőknek.
Az átalakítás után megszüntették a busz sávot és a következő sávok lettek kialakítva bentről kifele: balra kanyarodó sáv (+ busz mehet egyenesen), sziget, egyenesen menő sáv, jobbra kanyarodó sáv. Vagyis a szélsőből nem lehet egyenesen menni.
Remélem, így érthetőbb.. :) Persze, ha erre írtad... :))
pixa 2008.07.29. 11:08:00
De ha valaki tud példát, hogy a karhatalmat lecsukták azért mert átfestette a jeleket az úton, akkor mesélje el a tapasztalatát.
Donor 2008.07.29. 11:22:22
Pixa: Magyarországon semminek nincs felelőse, vagy ha szükség van rá akkor rákenik a legutolsó beosztottra.
Pedig egyszerű. Szabványban lefektetett útminőség és közlekedés szervezés kell, ha ettől eltér akkor az út fentartója a felelős minden balesetért, hiszen az ő dolga lenne az út megfelelő állapotban tartása. Egy módon háríthatna felelősséget, ha baleset nélkül észrevesz valami szabálytalanságot és feljelentést tesz annak elkövetője ellen és azonnal nekilát a hiba kijavítására, és nem mutogat másra hogy az a szellemvágány nem az ő hatásköre.
paranoid 2008.07.29. 11:23:41
Meg aki engedélyezte. A környéken laktam, 10 évig naponta jártam arra, ismerem a helyszínt.
Majd egy pár baleset után talán elgondolkodnak... Pedig egyszerűbb lenne előre gondolkodni.
Más:
Mérges vagyok mert tegnap az utcánkban egy barom levitte a visszapillantómat a parkoló autómról(az övé is letört) és persze gondolkodás nélkül tobvábbhajtott. Se betétlap, se névjegy, se semmi...
Aztán mégis elgondolkodhatott mert később visszajött a saját, földön heverő visszapillantójáért. A szomszéd látta mindkétszer, rendszám megvan. Tölthetem a fél napot a rendőrségen a baromállat miatt... + a szervíz... Áh!
pixa 2008.07.29. 11:25:13
Ja, nem, egyvalami már működik! Az egymásra mutogatás, felelősség alól kibújás, mintahogy te is mondtad.
De hiába lenne szabvány, annyi minden eltér a szabványtól, és fel sem merül annak a lehetősége, hogy netán baleset azért következik be, mert valamit elkúrtak (nem kicsit, nagyon) vagy módosítottak (de minek?/de hogyan?)
aqweren 2008.07.29. 11:25:59
1x1 2008.07.29. 11:27:05
Kellenének azok a rajzok a kommentekhez. így meg marad a Mi? Merre? Hova? Ki? stb... :)
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.07.29. 11:29:09
raycoon 2008.07.29. 11:34:02
A bátyám esetében viszont elgondolkodtató, hogy terheli-e felelősség a helyi út kezelőjét. Az eset nagyon régen történt valahol a Balaton északi partján, talán Balatonfüreden. Esett egy kis eső, bátyám nem ment gyorsan, de megcsúszott, autótört. Mondhatjuk tiszta sor, hülye volt, nem a körülményeknek megfelelő sebességet választotta. Az autót fel kellett szállíttatni Pestre és egy környékbeli autómentő ment érte. Az illető csak annyit mondottt, hogy azon kb 50 méteres szakaszon, ha leesik egy kis eső, akkor napi jópár autó összetöri magát, mert az út felülete itt nem olyan, mint lenni kéne. Vagyis helyieknek köztudott volt, hogy itt valami gond van. Gondolom a közúkezelőnek is tudnia kellt róla. Egyrészt módosítani kellett volna a burkolatot, másrészt - szerintem - kötelező lett volna figyelmezető táblát kirakni, hogy eső esetén ott bizony a megszokotthoz képest nagyon csúszik az út. Ez utóbbi miatt szerintem mulasztást követett el a közútkezelő-fenntartó-valaki..
raycoon 2008.07.29. 11:36:41
Megint láttam körforgalomban szemben kocsit... Most egy Suzuki volt... "
Hehe, én olyat láttam, aki túlment és visszatolatott! :))) Ezen már csak röhögni tudtam.. Biztos nem értette, mit jelent a kör.. :)
labi 2008.07.29. 11:50:25
"Ha izgalomra vágysz..."
Kamu 2008.07.29. 12:34:38
A Tétényi Bartók sarka nem véletlenül lett így kialakítva. Ha mindkét sorból mehetnének egyenesen a buszsáv teljesen értelmetlenné válna. (Néha így is az szabálytalankodók miatt.)
Ez az átalakítás teljesen jogos volt. Ha sor van azt nem a buszsávban kell kivárni. Hadd menjen a tömegközlekedés.
ui: Egy Videós megfigyelés a záróvonalra, egész jól fizethetne. (Ne csak magántrafik lehessenek.)
Spalya 2008.07.29. 13:12:11
beavereater 2008.07.29. 13:21:36
baracklekvar 2008.07.29. 14:16:31
a birkák miatt kellett visszafesteni, de amikor ott jártam, komolyna mondom , nagyon féltem, hogy ott engem összetörnek ,ha szabályosan megyek. szemből, amikor jöttem, akkor láttam: kb minden 3. autósnak tűnt fel, hogy ott vmi error van, és nem kéne megszokásból menni...
csak engem tanítottak úgy, hogy nem megszokásból vezetünk, hanem azért nem árt nézelődni is kicsit?
Én lennék terrorista! 2008.07.29. 14:41:54
A kf-től nem kell sokat várni. Nálunk itt a határban egy büdös nagy zöld írányítótáblát vitt ki egy baleset, negyedik napja fekszik. Végül is csak egy szutyok kétszámjegyű főút, nemzetközi forgalommal...
oldtimer 2008.07.29. 16:54:09
(A franciáknál még mindíg nem "zebra" hanem "passage clouté"-nak hívják a gyalogátkelöt.)
O.K. csúszik, bár nem jobban, mint a festék, meg talán van aki össze is szedné ezekben a szükös idökben, de azóta ki lett találva fényvisszaverös kis mütyürke is, amit le lehetne rögzíteni a kövek közé, hogy a túl gyorsan eltünö felfestést helyettesítse. Az alap-probléma a sávvezetés teljesen ésszerütlen megoldása túl sok keresztezödésben - meg azon kívül is -, ebböl kifolyólagosan azok túl gyakori megváltoztatása, ami a már nemlétezö felfestésnél nem okoz semmi gondot, viszont a szögeket - macskaszemeket ki kellene huzigálni, meg visszarakni.
Az meg meló!
oldtimer 2008.07.29. 17:18:35
"XI. kerület, Karolina út. Eddig két sáv volt most egy lett. Az Ortopédia klinikánál elmebeteg módon szábályozva."
A helyet ismerem, mint a zsebemet:
- A Karolinán a járda felöli sáv - mindkét irányból - állandóan tele volt parkoló autókkal, tehát használhatatlan volt! Meg a járda is!
De van aki még mindíg teljesen emlékezetböl parkol a járdán, amikor fel van festve az útra a "jel".
Érdekes lenne teleparkolni szabályosan a Karolinát, csak hogy láthassam, miként jön le a járdáról a sok szabálytalanul ott tanyázó.
- A Karolináról a klinika elött lekanyarodó második autó többször kapott egy harmadikat a csomagtartóba, mert a belsö sávon közlekedök - 80-nal vágtázók - nem számoltak azzal, hogy pl. a Villány felöl jövet a Diószegi út(!)-ra csak az elsöbbségadás után lehet lekanyarodni és a klinika elötti járdasziget fedezékében két kocsi már nem fér el.
Perillustris 2008.07.29. 19:25:57
nemkalapos 2008.07.30. 00:05:47
Levon 3 következtetést. De a legfonosabb következtetés kimarad:
Konklúzió 0: NEM EMLÉKEZETBŐL VEZETÜNK, a közúti jelzéseket mindig figyeljük, A KURVA ÉLETBE MÁR!!!