Sok kamikaze közlekedik az utakon nap mint nap, de amivel Pizsi találkozott az valóban meglepő, érdekes és leginkább baromi veszélyes.
Nagyon sok dolgot láttam már, de ami tegnap történt, az nagyon felidegesített.
Mert ugyan "megszokott" dolog, de legalábbis általánosan tapasztalható jelenség, hogy egyes polgártársaink túl lusták apró-cseprő ügyeik intézgetése közben parkolóhelyet kereseni, ezért jobbára megállnak ott ahol lehet (vagy nem lehet), bekapcsolják az elakadásjelzőt, aztán a közeli bolt/iroda/szexshop egyikében eltűnnek percekre. Persze, hisz 5-10 percért most minek kavarogjon a környéken ugyanannyit, a többi közlekedő le van szarva, majd kikerülik a kocsit.
Tegnap is hasonló képpen gondolkodhatott az előttünk haladó "sofőr", azonban neki még sikerült rátenni egy lapáttal a dologra, és a pofátlanság gigászi magasságába emelkednie. A helyszín vidéki kisváros, kb. 100 méter hosszú enyhe kanyar, belátni nem lehet (fák, épületek), épp ezért megállni tilos végig. Egy piros zsiguli, előttünk úgy 30 méterre egyszer csak megáll az ÚT KÖZEPÉN. Nem, nem húzodik le, a sáv közepén megáll! Kiszáll, és a túlsó oldalon lévő kapualjba rohan. Még az elakadásjelzőt se kapcsolta be. Mi persze gyorsan lereagáljuk a dolgot, és sikeresen kikerüljük. No, de mi van azokkal akik nem látják a manővert és 50km/h-val úgy érkeznek a kanyar közepébe hogy ott áll egy üres zsiguli a sáv közepén? Egyszerűen hihetetlen!
Rendőr persze sehol, pedig én azért elvárnam, hogy folyamatos járőrözéssel kiszürjék az ilyen alakokat a közelekedésből. Mert aki ilyen pofátlan módon hágja át a közelekedési szabályokat, az bíz ezt gyakran teszi, és nem hinném hogy ne lehetne őket legalább EGYSZER tetten érni. Mert amíg az utakon vannak, addig folyamatosan balesetveszélyes szituációkat teremthetenek, és ezt érdemes lenne minél inkább megelőzni!
Ursula 2008.07.30. 12:33:03
Ezt írjátok bele az összes posztba.
nyergibergi 2008.07.30. 12:34:26
isti77 2008.07.30. 12:39:48
Roltii 2008.07.30. 12:42:10
egyébként nagyon tetszik ez az új biciklis módi, hogy már nem húzodnak le, így meg se tudod őket előzni rendesen...tök jó..
daniferi 2008.07.30. 12:44:38
Dr Kangörény 2008.07.30. 12:45:57
Anthonz 2008.07.30. 12:47:06
Király utca - Nagykörút sarkánál: Mercsó buszsávba be, majd lefordul jobbra, ahol épp a gyalogosok mennek át. Itt ugye jobbra nem lehet fordulni, de sebaj. Fő a nyugalom.
Rendőr sehol
Nerve 2008.07.30. 12:51:05
atti 2008.07.30. 12:51:19
De az a legjobb, hogy egy szabálytalan zsigulisról szóló posztban a 3 komment már a bringásokat szidta.
Roltii 2008.07.30. 12:54:40
atti:
igen vazze, felháborító. Ha közúton közlekedik, tartsa be a kreszt. Vagy legalább törekedjen rá. Nem mondom, hogy tökéletesen mindig betartom a szabályokat, de igyekszem nem akadályozni a másikat. A biciklisből még ez is hiányzik...
Nyitott szem (törölt) 2008.07.30. 12:55:18
Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.30. 13:01:18
Becher 2008.07.30. 13:06:57
Majd ma reggel szintén X5 - csak most pasi vezette - úgy előzött meg egy robogóst, hogy amit vitt cuccos a huzat miatt az úttestre esett. Szerencsére nem voltam közvetlen mögötte, mert akkor a szélvédőn beköszön - bár csak vmi könnyű dolog volt ha szél el tudta vinni, lehet nem tesz kárt a kocsiban, csak én mert megijedek és esetleg elkapom a kormányt. Na mindegy BMW-s barátunk kb. 50m után utólérte a dugót, miközben úgy előzött, hogy szemből jöttek és épp kikerülte a robogóst. Erre most miért volt szükség??
Kamikaze 2008.07.30. 13:12:48
2. Rég eladtam a piros zsigulit... :))
xdriverx 2008.07.30. 13:15:09
PR32 (törölt) 2008.07.30. 13:19:29
1. onnan már nem tudok tovább húzódni
2. ha nem férnek el mellettem, akkor kevésbé tudnak 60-nal sávon belül 15 cm-es oldaltávolsággal elcsörtetni
3. tényleg szar az út. Ez nem kényelmi szempont, hanem dobál.
Figyelj, ha haragszol azokra, akik átmennek a piroson, igazad van. De én sem akarlak kinyírni téged. Te jössz az 1200 kilós kocsiddal, körbevéve vassal. Én meg ott vagyok egy 6-7 kilós bringán, puhatestű. 2-3x gyorsabban mész, mint én. Győznél.
mxplanet 2008.07.30. 13:25:10
ex-dr. vuk 2008.07.30. 13:25:38
Latjak, hogy fotozok, odajonnek, aszonja: kifogyott a benzinunk. Nem birtam nem felrohogni, de mondtam, hogy nekem aztan edesmindegy, nem tisztem eldonteni, hogy miert beszelgetnek kedelyesen a tilosban. Aszongya toroljem ki vagy elveszi a gepemet, mert en nem fotozhatom le. Mondom kozteruleten vagyunk, azt fotozok amit akarok. Ha pedig elveszed, akkor az rablas, es a jelen levo (piac mellett tortent) 40 tanu vegig fogja nezni, eselyed sincs meguszni.
Erre elsomfordaltak.
Hihetetlen, hogy tilosban parkolnak, tudjak, szarnak bele, es nemhogy fuletfarkat behuzva elmennenek onnan a fotozas hatasara, meg odajonnek arcoskodni...
Kenseth 2008.07.30. 13:26:44
nos, ők menjenek el egy autósiskolába, tudod, ahol jogosítványt lehet szerezni, és biztos találkozni fognak ezzel a kérdéssel (vagy ehhez hasonlóval):
7. Az alábbiak közül mikor választotta meg helyesen a menetsebességét?
a) Ha a belátható útszakasz nem nagyobb, mint a cselekvési idő alatt megteendő út.
b) Ha a sebessége nem igényel nagyobb fékutat, mint amekkora a belátható útszakasz hossza.
c) Ha a sebessége nem igényel nagyobb féktávolságot, mint amekkora a belátható útszakasz hossza.
Roltii 2008.07.30. 13:30:19
remélem nem találkozunk az utakon...nem érv, hogy szar az út széle, és ezért mész középen. nem teheted és kész. BP alkalmatlan a biciklizésre jelenleg, és ezzel a vezetéssel ez 10X ennyi biciklistával se fog változni, csak többen halnak meg:( ezért nem tetszik ez az egész biciklizzünk a városban dolog.
PR32 (törölt) 2008.07.30. 13:35:28
OK, ne is találkozzunk, nekem is jobb az. Nem érted, amiről beszélek: ha az út szélén megyek, és modjuk egy kurva nagy csatornafedő/gödör/bármi van ott, te meg oldaltáv nélkül előzöl, akkor aládborulok, te keresztül mész a nyakamon, ami nekem nem jó.
Van kocsim, de bringával hamarabb beérek dolgozni, olcsóbban, és még közben mozgok is.
Nem azért megyek 1 méterre az út szélétől, hogy veled kibasszak, komolyan. Csak legyen már egy irány, amerre dőlhetek, ha baj van - mert én fenemód válogatós vagyok - mert demszkikarót sem akarok megfejelni.
Loismustdie 2008.07.30. 13:36:59
PR32 (törölt) 2008.07.30. 13:39:27
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.30. 13:42:09
dinyus 2008.07.30. 13:42:42
Mercurius 2008.07.30. 13:44:01
Sztem Bp alkalmatlan autóval való közlekedésre is.
No erre varrjál gombot!
Sztem pont ne ebbe köss bele Roltii. eccer próbáld ki milyen érzés szarni menni autó nélkül!
Roltii 2008.07.30. 13:48:00
ne kezdjük, hogy ki ér be hamarabb biciklivel és ki kocsival, semmire sem vezet, maradjunk annyiba, hogy elég szerencsés helyen kell lakni a munkahelyedhez képest, hogy biciklivel gyorsabb legyen...de tényleg hagyjuk
értem, hogy miért nem akarsz a szélén menni, tudom hogy szar az út, tudom hogy kell tudnod hova esni, csak éppen qrva sok embert akadályozol vele, még ha azok kocsiban is ülnek...Mert belátom, hogy pl a körúton jobb a két sáv között menni, mert nem mész neki nyíló ajtónak, csak te is lásd be, hogy akkor se jobbról, se balról nem tud az autó elmenni melletted...sajna szerintem megoldhatatlan szituáció. Vagy csak bicikli, vagy csak autó. Lássuk be, hogy az első megvalósíthatatlan, ha más nem a terepviszonyok miatt (pl Budai hegyek). A másik meg nem jó választás, de nincs más. A tömegközlekedés már így is haldoklik, pedig az lenne az ultimate megoldás egy nagyvárosban....de ez már nagyon off
utálom a piros zsigulisokat...nekem zöld 120-as skodám volt pár éve, az a tuti:D és ha valaki látott, akkor nem, nem vásárolni álltam meg a középső sávban, hanem felforrt a víz vagy elszakadt a gázbovden, vagy elszállt a trafó, vagy csak leesett egy kábel valahonnan...:D
a legszebb egyébként mikor a piros zsiguli valami nagy teherdögnek van álcázva és úgy áll meg. Aztán megmagyarázza, hogy csak kipakolja a cuccot és már megy is....
De múltkor egy kis utcában állt meg egy turista busz, emberek meg az úton. Mikor látták hogy jövök autóval, reakció semmi, csak álldogáltak továbbra is az út közepén...Lassítottam, vártam egy kicsit és semmi. Dudálok, elindulok, majd egy paraszt közli, hogy miért itt megyek, menjek másmerre...mindezt reggel 8kor.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
petymeg 2008.07.30. 13:48:30
szivacs 2008.07.30. 13:49:30
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/359848/
innentöl pedig nyugodtan lehetne ontopic a dolog szerintem.
miss parker 2008.07.30. 13:50:27
"Kerékpárral ...illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni"
Kerekparral tehat AMENYIRE LEHET az uttest jobb szelen kell kozlekedni...ha mas lehetoseg nincs.
Ha az uttest szele gödrös, alkalmatlan, stb, akkor meg beljebb...ami neha neha bizony a sav kozepe, ez van.
Mercurius 2008.07.30. 13:50:49
Hát akkor már 10000000szer inkább bringást minden olyan helyre, ahol az autósok miatt már nem lehet élni. Ja és Senki sem kényszerít egy autóst sem arra, hogy autóval menjen, használjon olyan utat, ahol dug, vagy más jármű is halad. Ha nem tetszik, menj másfelé.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.30. 13:52:13
bamba 2008.07.30. 13:53:26
Mercurius 2008.07.30. 13:53:52
Görkorival egyetértek.
miss parker 2008.07.30. 13:57:30
Az utak a jarmuvek szamara keszulnek.
A kerekpar(ha nem toljak eppen) jarmu!!!
Tehat JOGOSAN vannak az uttesten,
ha nincs mashol szamukra hely...
Viszont a nagy forgalmu utakrol valoban jobb lenne kitiltani inkabb oket...
PR32 (törölt) 2008.07.30. 14:01:38
Bp-n belül bringázni az igazi extrém sport, tudom. Tényleg sajnálom, hogy akadályozlak. De ezért még nincs joga senkinek közvetlenül veszélyeztetni az életem. (lsd szivacs linkje, nincs oldaltáv, nincs követési táv, ha bármi van, biztos a kerekek alá essek.)
Személykocsival is szar érzés, ha egy 24 tonnás kamion tol le az útról. A bringás eséstől meg jobban is fél az ember, mert már átélte, emlékszik a fájásokra. Jó esetben a biciklivel még nem lapította ki a kocsid.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.30. 14:09:52
Aqweren 2008.07.30. 14:10:36
Dorogon a főútból nyíló egyik mellékutcában majdnem a teljese úttestet elfoglalta egy markoló meg egy teherautó, amire a markoló földet pakolt (hogy honnan szerzett annyi földet az út szélén arra nem jöttem rá). Autó már nem fért el melletük, és mégis, mindenki behajtott az utcába, és a járdát(!) teljesen elfoglalva haladt el mellettük...
Nagyjából 20 percet vártam a busz a szemközi megállóban, és ez idő alatt csak egy(!) autós tolatott vissza és ment másfele...
Ja és közben persze járda tele gyalogossal, azok szépen megvárták míg az ótósok befejezik a manővert...
Egyébként lehet én vagyok a hülye de ha egy sornyi autó toporog egy biciklis mögött hosszú kilométereken át,több károsanyagot bocsátanak ki mintha egyenletes fordulatszámmal, folyamatosan haladnak...
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.30. 14:12:12
Manyizga (törölt) 2008.07.30. 14:13:44
malac 2008.07.30. 14:15:32
Aqweren 2008.07.30. 14:15:33
PR32 (törölt) 2008.07.30. 14:15:38
Én is adózom, amiből utat építenek. Ugyanolyan jogosan vagyok ott, ahogyan te is. De én nem nyírlak ki. Dudálj rám, le fogok húzódni, utálj, mert feltartalak. De ne veszélyeztess!
Dr. Greene 2008.07.30. 14:19:12
"ez egy tipikus magyar szokás!"
" A rendőrök sem foglalkoznak vele, pedig a Világon nics még egy olyan hely, ahol az elakadásjelző bekapcsolásával mindent megtehet a tiszteletre egyáltalán nem méltó bunkó autós!"
Nem igaz. Kijevben simán ment velem két saroknyit a taxis behajtani tilos alatt (tilos irányból az egyirányúban) és mikor a szembejövő - amúgy elfért - rávillogott, jelzett a vészvillogóval hogy bocsesz és kész... :-D
Szóval - ez speciel - _nem_ hungarikum.
atti 2008.07.30. 14:20:46
Ezért nem szabálytalan, ha a bringás nem az út szélén megy, de az már közúti veszélyeztetés, ha valaki 30 cm-re előzi meg.
Másik hír:
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/359866/
Valószínüleg erre is azt mondod, hoyg a köcsög motoros tartotta fel a kamionost.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.30. 14:21:31
VonPerez mintha nem is erről szólna a dolog. Ám Te ezt akarod látni. Az, hogy te autót választottál közlekedési eszköznek, a Te dömtsed. Aki bringázni akar joga van hozzá. Te nem határozhatod meg, ki, mivel mehet hol. És lehet, hogy ez fáj neked, de bele kell, hogy nyugodj. Pláne azon túl, hogy a bringás előbb odaér a ugóban ahova akar, kevesebb széndioxidot bocsát ki, kevesebb a kötelezője, és tankolni is ritkábban kell... zöldebb kicsit. nem?
Hát akkor már 10000000szer inkább bringást minden olyan helyre, ahol az autósok miatt már nem lehet élni. Ja és Senki sem kényszerít egy autóst sem arra, hogy autóval menjen, használjon olyan utat, ahol dug, vagy más jármű is halad. Ha nem tetszik, menj másfelé."
1. fogadnék veled bármiben, hogy kocsival előbb érek oda ha nem 2 saroknyi távolságról van szó
2. jaja szépek is azok a zöld kerékpárok... a szent istván körúton szombat délelőtt pár autó kolbászol, majd délutánra a sokzöldkerékpár miatt a sor vége az oktogonnál! autó nincs több, csak a zöldkerékpárosok leszűkítteték a hidat meguknak, ahol félóránként max 2 kerékpáros megy át, viszont emiatt a sor és a 100x annyi légszennyezés... nesze neked zöldkerékpár..
3. te mennyi útalapot fizetsz kerékpárosként? mert az atótos minden egyes literével tesz a közösbe, ti meg csak kivesztek belőle...
4a. és had idézzem amit VonPereznek írtál... "Aki bringázni akar joga van hozzá." Aki autózni akar annak is joga van autózni!
4b. "Ja és Senki sem kényszerít egy autóst sem arra, hogy autóval menjen, használjon olyan utat, ahol dug, vagy más jármű is halad. Ha nem tetszik, menj másfelé."
válaszom:
jah és senki nem kényszerít egy kerékpárost sem arra, hogy kerékpárral menjen, használjon olyan utat, ahol tud vagy más jármű is halad. HA NEM TETSZIK, MENJ MÁSFELÉ"
malac 2008.07.30. 14:26:59
Sammit 2008.07.30. 14:28:13
PR32 (törölt) 2008.07.30. 14:35:12
De az útalapról beszélsz? Én is dolgozom, fizetek adót. Az, hogy milyen utak vannak, nem az én hibám.
Kényszerítés? Azt maximum csak szeretném. Nem azt, hogy másfelé menj, csak hogy ne 20 centire mellettem és 30-ra mögöttem. Ilyen egyszerű.
GaborPesti 2008.07.30. 14:35:35
Miért van az hogy külföldön Hollandia/Dánia jól megférnek egymás mellett. Itt pl a nagykörúton parkolók helyett bicikli út lenne kialakitva. (Külön szint mind járdától mind kocsiktól, 1.5m széles mindkét irányba.) És a fő gond az amivel Cph ben a biciklis szembesül hogy hátulról belejön másik biciklis ha nem jelzi karral hogy fékez/váratlanul kanyarodik.
" Lássuk be, hogy az első megvalósíthatatlan, ha más nem a terepviszonyok miatt (pl Budai hegyek)."
Miért lenne akadály a Budai "Hegyek". Alpokról hallottál? Az hegy de hogy a Budai lankák gondot okozhatnának?
" A másik meg nem jó választás, de nincs más"
Dehogy nincs. Kultúra, egymásra való odafigyelés türelem. BKV. Ugyan koszos de lefedettsége kibirható.
P+R. Vannak legalább is dél pesten ingyenes P+R parkolók. (Vágóhid Tesco pl jó ilyen célra és a népstadionnál is van egy nagy)
Bicikli. Működik pesten is nem olyan rosz a helyzet mint fórumokból tűnik. A főbb akadály inkább hogy kevés munkahely támogatja a bicikliseket. Hiányzik a zuhanyzó a legtöbb irodaházból sajnos.
Futás/Görkori. 5km en belül egészséges.
Költözés. Nem kell észak budáról dél pestre bejárni. Lakást kiad, albérletet bérel. Egyből napi 10 percre esik az ingázási igény, felszabaduló idő hobbival tölthető.
Ursula 2008.07.30. 14:40:45
Pontosan melyik KRESZ szabály tiltja, hogy (parkoló sáv hiányában) parkolj a külső sávban, ha nincs "Várakozni tilos" vagy "Megállni és várakozni tilos" tábla?
(Nem azért, mert én szoktam)
PR32 (törölt) 2008.07.30. 14:42:22
Nem kell, hogy elvegyük a parkolókat a kocsiktól bringaútnak, így is szívnak eleget a parkolódíjakkal. Ha már egy valag pénzt fizetnek érte, legalább hely legyen már! :)
A P+R parkolókkal az a baj, hogy kevés van. Meg minek szállj át a kocsiból, ha már azt a maradék pár km-t olcsóbb/gyorsabb kocsival, mint BKV-val. (aminek szidása ugye meg megint csak másik blogba tartozik! :D)
Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.07.30. 14:48:06
Kerékpárutat és kerékpársávot mindenhová, ahol lehet - persze a kis forgalmú utakra felesleges, nem?
De miért annyira lehetetlen, hogy mindenki azzal a közlekedési eszközzel járjon, amivel szeretne és szüksége van rá? Tolerancia, vagy mi...
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.30. 14:53:12
Roltii 2008.07.30. 14:55:04
figyelj már oda arra, amit írok. Alpokban hol bicikliznek munkába járás szinten? Hollandiában mennyi hegy van? Budapesten mennyi bicikliút van? én azt írtam, hogy jelenleg nem alkalmas.
BKV: reggel már most tele vannak a járatok, és csak ritkítják őket...szerinted ha csak az autósok 10%-a 1 nap azt mondaná, hogy legyen BKV, akkor felférnének?! (pl szentendrei hév). úgyhogy a BKV sajna jelen formájában nem jó. ( a hálózata tényleg jó, még...)
p+r parkoló meg sajna nagyon kevés van, azok is rossz helyen. pl: margit híd lábánál a budai oldalon...aki megy kifelé, az tudja ott letenni az autóját...remek. aki megy befelé, az szopjon csak továbbra is az autóban (speciel én ott 4 éven keresztül leraktam volna legtöbbször a kocsimat, de nem volt hol:(.
Futás/görkori/bicikli egészséges, ha jó a levegő...
"Nem kell észak budáról dél pestre bejárni. Lakást kiad, albérletet bérel. "
erre tényleg no comment, ekkora baromságot már rég olvastam. Te nagyon gazdag lehetsz, ha ilyen eszedbe jut. Én sajna nem tehetem meg, pedig nem keresek rosszul.
Ursula: meglehet állni a szélső sávban, ha marad még 3 méter vagy valami ilyesmi a szabály...mellesleg Magyarországon a kresz úgy szól, hogy csak ott parkolhatsz ahol ez meg van engedve. (~10 éve még fordítva volt)
HGirl 2008.07.30. 14:56:46
Én is jártam biciklivel, de inkább a járdát választottam, még ott is majdnem elütöttek, amikor át akartam kelni. Én autósként odafigyelek minden biciklisre (komolyan), de azért tényleg vannak túlzások, és veszélyes manőverek a biciklisek felől (tisztelet a kivételnek). Apukám is biciklivel jár a munkába, sajnos voltak esetei, pedig ő az út szélén és kerülve a forgalmas utakat jár be, és külvárosban 10. kerület.
visszatérve a rossz útra.. nekünk autósoknak is gáz a rossz út, sőt, ha hirtelen félre kell rántanom egy kátyú miatt az autóm, és egy biciklis pont jön, hirtelen, akkor mi van? (Itt a motorosokat is meg lehetne említeni...)
és a másik, hogy sajnos ugyanannyi idő alatt jutok el kocsival a munkahelyemre, mint bicajjal, sőt még gyalogolok is a parkolás után a munkahelyre 20 percet, és vissza, mivel csak ennyire messze van ingyenes parkolóhely.
ha tötyögünk sokkal több füst megy szét (sztem)
aPar aLyza 2008.07.30. 14:57:00
Balaton part, mászkáló tömeg, anyuka babakocsival (hasznos teherrel), jön a kedves német turista és rádudál (akkor persze nem lehetett érteni miért) és gyorsan beáll arra a helyre ahol a gyalogosközlekedés miatt az anyuka a tilitoli kocsival érkezne (értsd, felált a járdára is). Hála a magasságosnak, mindenkit hajszállal elkerült a vég (a hasznos teher nem tehetetlekedet az alváz alatt és a kedves német turistát sem verték agyhelyen).
Ursula 2008.07.30. 14:40:45
Indirekt tiltja (nem akadályozhatja)
Roltii 2008.07.30. 14:57:14
ööööö, totálisan egyetértek. de a legtöbben sajna ezt nem szokták felfogni, jelenlegi helyzeteket kevernek össze lehetséges jővőbeli helyzetekkel (pl autókat kitiltani, mindenki biciklivel meg BKV-val már holnaptól...)
wag 2008.07.30. 15:00:59
1. fogadnék veled bármiben, hogy kocsival előbb érek oda ha nem 2 saroknyi távolságról van szó
2. jaja szépek is azok a zöld kerékpárok... a szent istván körúton szombat délelőtt pár autó kolbászol, majd délutánra a sokzöldkerékpár miatt a sor vége az oktogonnál! autó nincs több, csak a zöldkerékpárosok leszűkítteték a hidat meguknak, ahol félóránként max 2 kerékpáros megy át, viszont emiatt a sor és a 100x annyi légszennyezés... nesze neked zöldkerékpár..
3. te mennyi útalapot fizetsz kerékpárosként? mert az atótos minden egyes literével tesz a közösbe, ti meg csak kivesztek belőle...
4a. és had idézzem amit VonPereznek írtál... "Aki bringázni akar joga van hozzá." Aki autózni akar annak is joga van autózni!
4b. "Ja és Senki sem kényszerít egy autóst sem arra, hogy autóval menjen, használjon olyan utat, ahol dug, vagy más jármű is halad. Ha nem tetszik, menj másfelé."
válaszom:
jah és senki nem kényszerít egy kerékpárost sem arra, hogy kerékpárral menjen, használjon olyan utat, ahol tud vagy más jármű is halad. HA NEM TETSZIK, MENJ MÁSFELÉ"
Válaszok:
1. Hétköznap, a körúton belül elbuknád a fogadást, sőt, sokszor a külsőbb kerületekben is.
2. A Margit híd rossz állapota miatt örülhetsz, hogy még át tudsz rajta hajtani. Nyilván a súlyos bicilkiket nem bírta a szerkezet.
3. Az útalapba befizetett összeg kevés az úthálózatban okozott károk helyreállítására, erre jócskán megy a bringások, sőt, a gyalogosok adójából is. A környezettterheléssel okozott károkat meg pláne nem fedezik az autósoktól beszedett adók.
Az adómból bringautat szeretnék és sétálóutcákat a városba, nem autóútfejlesztést!
4a. Jogunk van autózni, csak fizesd meg, mondjuk a belvárosban behajtási díj formájában, ha ennyire megnőtt az autózási igény, amit nem tud követni az úthálózat.
4b. Kerékpárral dugót?!?! Legfeljebb egy CRITICAL MASS-on lehet ilyen. Ki is próbálhatod, szeptember 22-én, hétfőn.
A városlakóknak legalább lesz egy kevésbbé szmogos napja.
Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.07.30. 15:03:56
szivacs 2008.07.30. 15:04:47
"Ha ezek a feltételek megvannak, akkor viszont igenis ki kell szorítani az autósokat a belvárosból."
a kettö közt meg csak két mondat van:)
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.30. 15:11:20
Jelen pillanatban szerintem nem lehet, radikális lépéseket tenni az autósok kárára. Vagy lehet, de szerintem nem lenne szerencsés. Wag felsorolása szerintem értelmetlen. Főleg a környezetterhelős rész. Fel ne soroljuk már, hogy az ember mekkora környezetterhelés csak azzal, ahogy él! Amúgy milyen jogon osztod be az időmet ilyen critical massokkal? Ilyenkor hol van a tolerancia? Vagy megint kettősmérce?
gabo 2008.07.30. 15:14:21
Roltii 2008.07.30. 15:16:23
engedd meg hogy én is válaszoljak
"1. Hétköznap, a körúton belül elbuknád a fogadást, sőt, sokszor a külsőbb kerületekben is."
ezt gyorsan felejtsd el, nem igaz. A körúton még talán, bár szerintem gyorsabb az autó, a szabályosan közlekedő biciklisnél (kulcsszó: szabályosan)
"2. A Margit híd rossz állapota miatt örülhetsz, hogy még át tudsz rajta hajtani. Nyilván a súlyos bicilkiket nem bírta a szerkezet."
biztos nem a villamos meg a teherforgalom...
"3. Az útalapba befizetett összeg kevés az úthálózatban okozott károk helyreállítására, erre jócskán megy a bringások, sőt, a gyalogosok adójából is. A környezettterheléssel okozott károkat meg pláne nem fedezik az autósoktól beszedett adók.
Az adómból bringautat szeretnék és sétálóutcákat a városba, nem autóútfejlesztést!"
útalapot a benzinnel fizeted meg és nem az SZJA-dal vagy hasonlóval. egyébként nem tudom hogy kevés-e, te ennyire pontosan tudod?
4a. Jogunk van autózni, csak fizesd meg, mondjuk a belvárosban behajtási díj formájában, ha ennyire megnőtt az autózási igény, amit nem tud követni az úthálózat."
már megfizettük, hogy így megépült. mellesleg szerinted itt balkánon tudna jól működni? vagy qrva kevés lenne, és mindenki kifizetné->csak egy újabb adó lenne, vagy pedig ..nincs vagy pedig.
"4b. Kerékpárral dugót?!?! Legfeljebb egy CRITICAL MASS-on lehet ilyen. Ki is próbálhatod, szeptember 22-én, hétfőn.
A városlakóknak legalább lesz egy kevésbbé szmogos napja."
kevésbé szmogos? mert tök jó, hogy állnak az autók és pöfékelnek egy helyben, mert pár idióta kitalálta, hogy az extrém sportjába beakar vonni még több embert, és így együtt haljanak meg balesetbe vagy tüdőrákba. Arról nem beszélve, hogy a CM-ek a tömegközlekedést is akadályozzák.
(szerintem a belváros nem felvonulásokra való: se buzik, se gárda, se biciklisek... majd akkor lehet, ha már megoldott lesz a közlekedés)
egyébként gratula a CM-nek, hogy már megint munkanapra teszik...indulhatnának a hogy szopasson meg pár (tíz)ezer ember kb 2 milliót versenyen...
redriot77 2008.07.30. 15:18:57
Ja, és írígy vagyok, sikertelen, és tipikus magyar, elöl nincs rendszámom, hátul szlovák van, indulás előtt mindig ölembe ültetek egy gyereket, az indexet nem ismerem, 10 éves ilferróra vettem a fapados kobaltkék-metál Ignist, és mindig ég a ködlámpám.
malac 2008.07.30. 15:27:31
bendegúz 2008.07.30. 15:35:29
én le szoktam lassítani, aztán ha meg tudom előzni biztonságosan, akkor megelőzöm. Emberek! Mi ebben a bonyolult? Akinek nem megy az igencsak nyomi lehet :) Aki meg nem bírja mögötte türelemmel azt a 17 másodpercet, annak szakemberhez kellene fordulnia
Roltii 2008.07.30. 15:40:01
mert nem feltétlen 17 másodperc....egy biciklis nem egy autót tart fel, hanem mindegyik aki mögötte van. Előtte fölöslegesen nagy hely generálódik, ami kihasználatlanságot generál, kb olyan mintha ott nem is lenne sáv. Ezáltal csökken az út áteresztő képessége-> dugó alakul ki.
Te nem szoktad látni bicikliről, hogy 1-2 ostoba barom lassú autós milyen sort eredményez? na, ugyanez van, ha biciklis megy elől.
A legtöbbször teljesen értelmetlen helyeken is dugó van, és általába ilyenekre vezethető vissza. Ezt legjobban talán motorról lehet látni.
KaPé 2008.07.30. 15:41:19
KRESZ 26.§ (4) A jármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül
dinoszaurusz 2008.07.30. 15:41:41
aztán kezdheti kihúzni...
- kocsit az árokból
- atomot a seggéből
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.30. 15:44:18
malac 2008.07.30. 15:44:38
ex-dr. vuk 2008.07.30. 15:50:26
Megoldas a kerekparsav: keskeny, de biztonsagos savot ad a kerekparosnak az _uton_ (nem kell bicikliutat sem epiteni)
Sajnos keves van.
bendegúz 2008.07.30. 15:52:09
Roltii 2008.07.30. 15:52:47
efhábé 2008.07.30. 15:54:12
Engem sokkal jobban zavarnak a járdán tekerők meg a piroson átmenők. Az, hogy az úton egy kicsit akadályoz, benne van a pakliban, a biciklistánál sokkal jobban szokott akadályozni pl. a belsőben balra vagy a külsőben jobbra kanyarodni szándékozó autós, aztán mégsem követelem, hogy szereljék le a kormányt és csak egyenesen lehessen autózni...
bendegúz 2008.07.30. 15:56:03
Aqweren 2008.07.30. 15:59:22
Ez igaz mindkét félre.
Én mindig nagy helyet hagyok amikor kikerülök egy kétkerekűt (sokszor majdnem annyit mint autónak), a szabálytalankodik nem érdekel.
Mégis szívatott már robogós (egyértelműen direkt feltartott) és veszélyeztette már testi épségemet biciklis a _járdán_ (konkrétan kurvaanyázva majdnem fellökött).
És akkor mi van ha ma szemét autós vagyok holnap meg biciklire ülök?
Igenis az autós bírjon ki egy kis időt a biciklis mögött és ne leszorítva előzze meg, a biciklis pedig ne élvezze hogy feltarthat egy egész sort - ha teheti, engedje el az autókat. (pl. húzódjon jobban le).
ex-dr. vuk 2008.07.30. 16:03:05
Ahol lehet savokat osszebbnyomni, ahol mar nem, ott 1 autosavbol 2 kerekparsavot lehet csinalni. Legyen elonye a kerekparosnak, hogy mas se uljon autoba, ha nem muszaj.
értelmetlenségi 2008.07.30. 16:05:34
Látszik, hogy mi még nagyon messze vagyunk a demokráciától...
Roltii 2008.07.30. 16:06:33
te ugye nem budapesti vagy? ahol összelehet nyomni a sávokat, ott már van buszsáv.
Mielőtt azt mondod, hogy ott menjen a biciklis...inkább ne mondd:D
ex-dr. vuk 2008.07.30. 16:09:12
Pedig direkte letezik olyan tabla, hogy busz+bicikli sav.
En arrol beszeltem, hogy nem a biciklisek karara kene mindent epiteni, hanem inkabb az autosokera: cel a dugok megszuntetese, ami (a szabalytalan parkolasok visszaszoritasa mellett) az alternativ kozlekedesre valo rakenyszerites lenne. Es meg veletlenul sem a tobb ut es tobb parkolo epitese.
GaborPesti 2008.07.30. 16:09:59
Nem azt irtam. Azt irtam hogy az alpok a hegy nem Buda. Buda simán alkalmas domborzat szempontjából biciklizésre. Vagy legalább is jóval nagyobb a rá alkalmas korosztály létszáma mint ahányan most kihasználják.
"Hollandiában mennyi hegy van? "
Pesten mennyi hegy van?
"Budapesten mennyi bicikliút van?"
Szerencsére egyre több. És minél többen használják, minél többen bicikliznek annál
több épülhet, az autósok is jobban hozzászokhatnak a bicikliutakon és úttesten kerekezők látásához.
"én azt írtam, hogy jelenleg nem alkalmas."
Bizonyos fokig igen. Sokkal jobb mint 10 éve volt. És a nehézség nem ok hogy ne csináljunk valamit. A vadnyugatra tartókat sem légkondis villák várták hollywoodban. De ha a nehézségek ellenére nem mennek arra akkor most se lennének azok.
Roltii 2008.07.30. 16:14:15
hogy lehet megszüntetni a dugókat? kevesebb sávot hagyunk nekik? ez nem fog működni.
alternatív közlekedési eszköz?
1, bicikli: 5-10 kilométeren esetleg, de többön már elég necces+időjárás+geográfia
2, bkv: jelenleg is túlzsúfolt
3, görköri: ööö, szintén nem az igazi
szabálytalan parkolás csak azért van,mert kevés a parkolóhely. Dugók egy részébe is belejátszik, hogy sokan parkolóhelyet keresnek.
milyen a busz+biciklisáv? én még soha nem láttam, és nehezen tudom elképzelni, hogy okés lenne, hogy a 7-es busz kerülgeti a bicikliket...
egyébként nem nagyon szeretem ha bárki is bármire kényszerít. De mondjuk magamtól is belátnám, hogy a kulturált BKV vs drága autónál melyik a jobb nekem.
egyébként budapesti vagy?
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.30. 16:14:18
bendegúz 2008.07.30. 16:14:55
Roltii 2008.07.30. 16:18:24
ok, ha szerinted budapesten nincsenek biciklizést nagyon megnehezítő tereptárgyak (pl domb), akkor elnézést.
te tényleg elhiszed, hogyha többen bicikliznek, akkor majd változik is valami? ezt elhiszed Demszky 18 évével Bp élén? ne haragudj, de te bizony nagyon naív vagy.
de csak hogy ne a levegőbe beszéljek:
hány parkolóhely létesült a városban és mennyi szűnt meg Demszky óta? mennyire nőtt a BKV járatok sűrűsége Demszky óta?és ezt még sokáig lehetne folytatni.
ex-dr. vuk 2008.07.30. 16:20:53
Nem vagyok budapesti (ettol meg lehet ralatasom, nem?)
Nem azert nehez parkolni, mert keves a parkolohely, hanem mert SOK AZ AUTO! (Nem, nem ugyanazt mondom: ez egy masik megkozelites).
En szegedi vagyok, es hidd el, hogy akik a belvarosban autokaznak, kb a harmada lenne, aki ugy-ahogy azt mondhatja, hogy neki MUSZAJ.
Egesz mas lenne a helyzet, ha az, akinek nem MUSZAJ autozni, az nem autozna. Plane nem 1 ember/kocsi rendszerben. Maris kisebb lenne a dugo, es eleg lenne a parkolohely is.
szigfrid 2008.07.30. 16:21:29
Roltii 2008.07.30. 16:22:45
KRESZ-be meg elég sok dolog benne van, amiből alig tart be bármit is az úton közlekedő biciklis. Pl: fényvisszaverő prizmák a kerekeken, elöl-hátul lámpa, karjelzésekkel történő irányváltási szándék, út szélén való közlekedés (nem két sáv között), közlekedő nem megelőzése stb...
Legyünk már annyira korrektek, hogy beismerjük, hogy a legtöbb autós sokkal de sokkal jobban betartja a KRESZ-t, még ha nem is 100%. De a helyzet javul egyébként...
bendegúz 2008.07.30. 16:25:11
Roltii 2008.07.30. 16:26:11
Budapest nem Szeged. Ebbe a városba van cirka 2 millió ember, és még legalább félmillió (becslések szerint 1) jár be naponta dolgozni. Valahogy kell közlekedniük.
Azt elfogadom, hogy 1 ember/kocsi nagyon rossz arány, ezen igenis kell javítani, olyan rendszer eltudnék képzelni, hogy fizess, ha egyedül ülsz a kocsidban. Bár igazából mégsem, mert BP tranzitútvonal, BE KELL MENNI A VÁROSBA annak, aki pl a 10-esről akar menni az M1-M7-M5-M3 stb...
Vonperez írta jól, először KÉSZ körgyűrű, ami kellően gyors (nem úgy mint a mostani), majd ezután lehet beszélgetni hogy mit és hogyan.
Aqweren 2008.07.30. 16:27:25
malac 2008.07.30. 16:27:37
AP 2008.07.30. 16:30:27
Fantasztikus, ezért kár volt elhasználni egy csomó áramot, hogy ezt idefosd.
bendegúz 2008.07.30. 16:32:00
wag 2008.07.30. 16:34:46
wag:
engedd meg hogy én is válaszoljak
"1. Hétköznap, a körúton belül elbuknád a fogadást, sőt, sokszor a külsőbb kerületekben is."
ezt gyorsan felejtsd el, nem igaz. A körúton még talán, bár szerintem gyorsabb az autó, a szabályosan közlekedő biciklisnél (kulcsszó: szabályosan)
RE: Nem feltétlenül szabályosan, hiszen az átlagautós sem adja meg a gyakogosnak az elsőbbséget a zebrán, hanem másokat nem feltartva, nem veszélyeztetve, például egy üres járdán bringázva, zebrán átkelve au úton, ami szabálytalan ugyan, de senkinek sem árt. Nyugodtan hidd, hogy gyorsabb vagy, én is azt hiszem, magamról.
"2. A Margit híd rossz állapota miatt örülhetsz, hogy még át tudsz rajta hajtani. Nyilván a súlyos bicilkiket nem bírta a szerkezet."
biztos nem a villamos meg a teherforgalom...
RE: Fajlagosan a villamos viszi át a legtöbb utast, kamionok meg nem nagyon vannak.
"3. Az útalapba befizetett összeg kevés az úthálózatban okozott károk helyreállítására, erre jócskán megy a bringások, sőt, a gyalogosok adójából is. A környezettterheléssel okozott károkat meg pláne nem fedezik az autósoktól beszedett adók.
Az adómból bringautat szeretnék és sétálóutcákat a városba, nem autóútfejlesztést!"
útalapot a benzinnel fizeted meg és nem az SZJA-dal vagy hasonlóval. egyébként nem tudom hogy kevés-e, te ennyire pontosan tudod?
RE: Nem tudom, de a közfelháborodás miatt nálunk sokmindennek nem szokás beszedni a tényleges ellenértékét. Egyébként fogadhatunk.
És a környezetterhelés okozta károk? Mély a csend!
4a. Jogunk van autózni, csak fizesd meg, mondjuk a belvárosban behajtási díj formájában, ha ennyire megnőtt az autózási igény, amit nem tud követni az úthálózat."
már megfizettük, hogy így megépült. mellesleg szerinted itt balkánon tudna jól működni? vagy qrva kevés lenne, és mindenki kifizetné->csak egy újabb adó lenne, vagy pedig ..nincs vagy pedig.
RE:Kereslet-kínálat. Sok az autós, de kevés az úthálózat. Ahhoz, hogy élhető legyen a város az ottlakóknak, korlátozni kell a forgalmat, de mi alapján? Egyszerű, akinek kell a szűkös kínálatból, fizesse meg. Vagy inkább építsünk 2x2 sávot a váci utcába is, hogy legyen elég hely autózni, meg az üzletek helyén is ki lehetne alakítani ingyenes fedett parkolókat.
"4b. Kerékpárral dugót?!?! Legfeljebb egy CRITICAL MASS-on lehet ilyen. Ki is próbálhatod, szeptember 22-én, hétfőn.
A városlakóknak legalább lesz egy kevésbbé szmogos napja."
kevésbé szmogos? mert tök jó, hogy állnak az autók és pöfékelnek egy helyben, mert pár idióta kitalálta, hogy az extrém sportjába beakar vonni még több embert, és így együtt haljanak meg balesetbe vagy tüdőrákba. Arról nem beszélve, hogy a CM-ek a tömegközlekedést is akadályozzák.
(szerintem a belváros nem felvonulásokra való: se buzik, se gárda, se biciklisek... majd akkor lehet, ha már megoldott lesz a közlekedés)
RE: A város alapvető funkciója, hogy ott éljenek ez emberek, nem véletlenül nem építenek az autópályára várost. Az élhető városhoz kevesebb autó tartozik, és több biciklis-, buzi-, gárda-, futó- felvonulás vagy verseny, és sok gyalogos.
egyébként gratula a CM-nek, hogy már megint munkanapra teszik...indulhatnának a hogy szopasson meg pár (tíz)ezer ember kb 2 milliót versenyen...
RE: Na ez az a verseny, amiben behozhatatlan elünyük van az autósoknak. Lassú a tömegközlekedés, büdös a város, veszélyes átkelni az úton, veszélyes bringázni, és sokszor gyalogolni is, repedeznek a házfalak, zaj van, MERT TÖBB AZ AUTÓ, MINT AMENNYIT A VÁROS ELBÍR.
Nyugat-Európa a minta, nem a balkán, ezért lesz több a gyalogos és abringás, és kevesebb az autós a városban.
Az eredeti cikk egyébként az autósmorálról szólt, nem a biciklisről.
Én is autózom, de a városban minnél kevesebbet.
Matrix_ 2008.07.30. 16:36:44
bendegúz 2008.07.30. 16:40:35
Perillustris 2008.07.30. 16:42:50
Haladó kocsit nem tud megelőzni egy kerékpáros.
"BP alkalmatlan a biciklizésre jelenleg"
Nem az, de van mit javítani.
"A bringás mellékszálhoz pedig annyit, hogy a lánc híd a kedvencem mert megelőzik a kocsisort, ahogy megindulunk akkor meg alig lehet kikerülni a szembejövők miatt."
Ennek nagy realitása van. Ha meg tudott előzni, akkor bizonyára a szokásos dugóban állsz. Aztán egyszer csak elpárolognak előled az autók, s már tova tudnál suhanni... legalább 30 métert.
"Loismustdie: mondjuk az a bringás is egy f.sz. Ki vagyunk tiltva az alagútból, a Lánchídról."
Dolgozunk azon, hogy legalább az utóbbi megváltozzon. Abszurd, hogy Budapest egyik legszebb hídját pont a kerékpárosok nem használhatják rendeltetésszerűen.
"de ha már csítelek, legalább a járdán"
Miért a gyengébb felé mozdulsz el? Ha áttolod, azt még megértem, de a Lánchíd járdáján tekerni, főleg tavasztól késő őszig, nem ésszerű.
"Mert belátom, hogy pl a körúton jobb a két sáv között menni, mert nem mész neki nyíló ajtónak, csak te is lásd be, hogy akkor se jobbról, se balról nem tud az autó elmenni melletted"
Már-már szánalmas példaként felhozni a Nagykörutat, aminek nagy részén a három sávból egyet parkolásra használnak a gépjárművek. Az úton parkolni luxus. kep.tar.hu/perillustris/50304113/29373465#2
"maradjunk annyiba, hogy elég szerencsés helyen kell lakni a munkahelyedhez képest, hogy biciklivel gyorsabb legyen"
Maradjunk annyiban, hogy a városon belüli utazások döntő többsége 5-6 km-en belülre irányul, s e távon verhetetlen a bicaj, különösen csúcsforgalomban. Természetesen Rákosligetről Óbudára késő este vagy hajnalban az autó a nyerő. De nem ez az általános.
"hogy az AUTÓKNAK készült úton"
Ha-ha, jön a szokásos bullshit. Az, hogy a nagyreménységű városfejlesztők agysorvadásuk miatt elfeledkeztek a kerékpárokról, még nem jelenti azt, hogy az utak csak az autóknak készültek. Vannak persze ilyenek, pl. az autópályák. Ott nem is mehet bicajos. De rágd csak a kefét, s ordítsd, hogy AUTÓÓÓÓKNAK készült utak.
"Viszont a nagy forgalmu utakrol valoban jobb lenne kitiltani inkabb oket..."
Kiknek jó a nagy forgalom? Mert a város lakóinak biztosan nem. Tehát a megoldás a forgalom csökkentése, nem a kerékpárosok kitiltása.
" te mennyi útalapot fizetsz kerékpárosként? mert az atótos minden egyes literével tesz a közösbe, ti meg csak kivesztek belőle..."
Ez már nagyon unalmas. Képzeld, ma vettem kiflit. Képzeld, volt rajta adó. Képzeld, az utolsó fillér jövedelmem után is befizetem az adót. Képzeld, ha te jóval nagyobb mértékben használod a közjavakat, akkor jóval nagyobb mértékben kell adóznod is. Nem túl bonyolult, nemde? Egyébként bizonyára rengeteget kivesz a kasszából az a kerékpáros, aki a jövedelmét ugyanúgy elkölti, csak nem erőforrászabáló termékekre, aki vélhetően egészségileg jobb állapotban van, mint a kocsiban ülő, mozgáshiányos, túlsúlyos autósok zöme.
"használjon olyan utat, ahol tud vagy más jármű is halad"
Na, hát erről beszélünk mi is. "Minden út bringaút."
"Egyszóval, megkérek minden biciklist, a saját érdekükben, ne erőltessék azt, ami nem megy! Nem lesz kevesebb autó, nem lesz változás! nem azt mondom ezzel, hogy ez így helyes, csak egyszerűen, most nincs rá lehetőség ezt gyorsban megoldani. Előszőr is alapvetően a közlekedési morálon kellene változtatni, körgyűrűt megcsináltatni, nagy teherautóst kitiltani, normálisan szolgáltató tömegközlekedést csinálni, P+R megfelelő parkolóhellye normális helyekre. Ha ezek a feltételek megvannak, akkor viszont igenis ki kell szorítani az autósokat a belvárosból."
Te melyik országban élsz? Szerinted mit lehet elérni kellő létszám nélkül? Tűnjünk el az utakról, aztán üljünk le tárgyalni a bölcs politikusokkal, hogy tessenek már ide is, oda is kerékpársávot építeni, mert ha lenne, akkor milyen sokan lennénk. Az utakon megjelenő bringások egyre nagyobb száma a biztosíték arra, hogy nem, vagy egyre kevésbé lehet lesöpörni az asztalról a felvetéseinket. Amiket írtál, azok fontosak, de emellett nekünk már ma meg kell mutatnunk az igényeinket.
"Én is jártam biciklivel, de inkább a járdát választottam, még ott is majdnem elütöttek, amikor át akartam kelni."
Na, pont ezért nem, ezért sem járdázunk.
"Amúgy milyen jogon osztod be az időmet ilyen critical massokkal"
Vajon tudsz-e különbséget tenni egy jóval az időpont előtt kihirdetett felvonulás és egy spontán útlezáró blokád között?
"szerintem a belváros nem felvonulásokra való: se buzik, se gárda, se biciklisek... majd akkor lehet, ha már megoldott lesz a közlekedés"
A városnak sem, de kifejezetten a belvárosnak nem a közlekedés biztosítása a legfontosabb, hanem az, hogy a lakóinak életminősége a mainál magasabb legyen. Nem holnapután, hanem már holnap. Hiszen ma élek. Szóval legyen minél több gyűlés, futóverseny, felvonulás, koncert, stb.
"Ergo a biciklis lefogja a külső sávot."
Mu-ha-ha. Elvétve fordul elő, hogy pl. a Bartól Béla úton vagy a Nagykörúton nem áll vészvillogva egy tahó. Innentől fogva totálisan nevetséges arra hivatkozni, hogy nincs helye a kerékpársávnak, hiszen a legkisebb keresztmetszet határozza meg az út áteresztőképességét.
" elveszünk egy sávot az autóktól"
Vajon az "autósok sávjai" hogyan keletkeztek? Isten teremtette azokat a 8. napon?
"szabálytalan parkolás csak azért van,mert kevés a parkolóhely"
Nézőpont kérdése. Szerintem azért, mert elviselhetetlenül sok az autó.
Amúgy meg előre is bocsánatért esedezem amiatt, hogy a soron következő kerékpáros felvonulást hétköznapra szervezzük. Talán nem olyan durva ez, ha tudjuk, hogy aznap, szeptember 22-én lesz az Európai Autómentes Nap. Mégegyszer leírom a biztonság kedvéért: E-u-r-ó-p-a-i A-u-t-ó-m-e-n-t-e-s N-a-p. Ha valakinek el kell magyarázni, miről is kell(ene) szólnia egy ilyen eseménynek, bátran jelezze igényét!
Nem utolsósorban: a benzin ára jelenleg nem tartalmaz dedikált útadót, tehát erre hiatkozni nem érdemes.
bunko taho 2008.07.30. 16:50:03
HaCS 2008.07.30. 16:59:07
szigfrid 2008.07.30. 17:00:41
Ha a biciklisek elvárják a toleranciat, talán a saját agresszivitásuk, öntörvényűségük kordában tartásával járuljanak hozzá a kötutak békéjéhez.
szigfrid 2008.07.30. 17:03:48
A sávközépen biciklizésből indult ki a vita. Az pedig minden, csak nem szabályos.
szigfrid 2008.07.30. 17:05:13
malac 2008.07.30. 17:07:15
Perillustris 2008.07.30. 17:16:55
Képzeld, tudom, naponta használom, különösen amikor leszarják az elsőbbségemet.
"És nem muszáj a CM-eseknek törvénysértő kiadványokat terjeszteniük"
Kik azok a CM-esek? Én embereket ismerek, akik gyalog, bicajjal, s most figyelj, autóval közlekednek.
"Ha a biciklisek elvárják a toleranciat, talán a saját agresszivitásuk, öntörvényűségük kordában tartásával járuljanak hozzá a kötutak békéjéhez."
Kérlek a kedvemért mutass rá egy olyan kampányra, amit gépjárművezetők találtak ki, és saját pénzükből, a szabadidejük terhére valósítottak meg azért, hogy a közlekedési kultúrájuk, kultúránk javuljon!
miss parker 2008.07.30. 17:18:39
Nem hiszem, hogy EZ NAPI feladat lenne
(vagy legalabb rendszeres) aturazo meg raer!
..es szebb is a videk az alsobb rendu utakon
Uyghogy nem igazn erdekel, hogy a 4-es mellett vegig lehet-e a cegled-budapest utvonalon bringazni.
pizsama 2008.07.30. 17:27:19
A posztból ugyan ki lett vágva, de azért sejtitek hogy "kik" vezetnek piros zsigulit...
A KRESZ-re hivatkozóknak meg csak annyit, hogy hiába választom meg jól a sebességet, mivel a kanyar íve (van benne egy kis törés) , és a fák miatt nagyon későn lehet észrevenni, ha a saját sávban áll valaki. Csak úgy lehet időben fészfékezni, ha eleve számít rá az ember, hogy valami barom az út közepén áll, és 50km/h-nál kevesebbel megy.
Egyébként a poszt lényege nem az indokolatlan megállás, hanem hogy sáv közepén, vészvillogó nélkül és balesetveszélyes helyen történt.
pizsama 2008.07.30. 17:28:23
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.30. 17:39:28
És még ilyen baromságokkal jöttök. Remélem egyszer anyukátok/barátnőtök/kiskutyátok/stb. kerül veletek szembe gyalogosként/biciklisként. Gyakran még a járdákon sem vagyunk biztonságban az ilyen ugatós tufa autósoktól. Telebűzölitek a várost, bunkók vagytok, életveszélyesek vagytok (nyilván nem mind, sokan közületek normálisan tud közlekedni, tessék róluk példát venni, és nem itt fröcsögni, hogy nyúvasztotok ki bennünket legközelebb).
van neki neve, de nem mondja meg 2008.07.30. 17:46:37
És remélem nincs jogosítványod...
"A KRESZ-re hivatkozóknak meg csak annyit, hogy hiába választom meg jól a sebességet, mivel a kanyar íve (van benne egy kis törés) , és a fák miatt nagyon későn lehet észrevenni, ha a saját sávban áll valaki. Csak úgy lehet időben fészfékezni, ha eleve számít rá az ember, hogy valami barom az út közepén áll, és 50km/h-nál kevesebbel megy."
AKKOR NEM MEHETSZ 50-NEL SEM!
KÖVETÉSI TÁVOLSÁG MINT OLYAN. ILLETVE VAKVEZETÉS MINT OLYAN.
Mivel fogalmi okból (pl torlódás) vagy akár műszaki hibás jármű állhat bárhol, ezért arra számítanod kell. Az nem indok hogy tilos megállni!
"Sebesség
26. §
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
kzol 2008.07.30. 19:56:07
2. Kocsival az út 3,5 km, indítózástól leállításig 15 perc, néha kevesebb. BKV-t még nem próbáltam, 1-szer át kellene szállni, meg gyalogolni, szerintem simán 30 perc. Gyalog az én tempómban 35 perc, de ha délután esik és én börtalpú cipőben vagyok, akkor még a kurva anyjának is a kurva anyja van. Tehát kell autóznom vagy kell autóznom?
3. Barátnőm kidobott, ergo csak egyedül tudok ülni a kocsiban. Nem elég, hogy emiatt egyedül vagyok, még fizessek is érte, ha valaki bevezetné a fizetős egyszemélyes autózást. Hát ez már tényleg a kurva anyjának is a kurva anyja lenne, vagy menne a guminő a J1-re.
GaborPesti 2008.07.30. 20:12:36
Pl egy Közlekedésmérnök ismerősöm? Még Izlandon is járt kocsijával.
"Fizető övezetben lakom, de nem oda vagyok bejelentkezve, nem kaphatok parkolási engedélyt, ergo muszáj bevinni minden reggel a kocsit a céges mélygarázsba. "
Nem ott vagy bejelentkezve ahol laksz? APEH tud róla? Nem lennék rá büszke. És gondolatmenetedből nem következik hogy kötelező is hazavinni. Jó helyen van az a céges mélygarázsban. Cégnél tartasz egy biciklit, Hétfőn kocsival be, hétköznap biciklivel, pénteken kocsival haza.
Balnyo 2008.07.30. 20:12:46
A fickó egy ideig dudált rugdosta az autót semmi. Aztán mikor megjött a szabálytalan fazon...pfu nagyon megkapta. Van is a mondás, hogy úgy beszél mint egy kocsis. De ha valaki ennyire paraszt, hogy lótifuti létére beáll a kolléga elé az örüljön, hogy nem ássák el a villamossin alá. Szerintem nem kell sokat aludni, hozzá, hogy mentő elé is beálljanak.
kzol 2008.07.30. 20:28:26
"Nem ott vagy bejelentkezve ahol laksz? APEH tud róla? Nem lennék rá büszke."
APEH? Tud róla. Tudod, van akinek bejött az élet és több lakása van. Viszont amelyikben nem lakom, az számlával van kiadva. Fizetem utána a 25% szja-t, negyedévente, sárga csekken. Amelyikben meg lakom, oda nem vagyok bejelentkezve. Egyébként mi köze hozzá az APEH-nak?
Bicikli? És hétköznap hol az anyámban tároljam? Nem mindenkinek van biztonságos, zárható pincéje. A bicikli meg olyan, mint kutya: lakásba nem való. Meg ha délután nem is esik, de reggelre igen, akkor mi az anyámat csinálok? Ez nem életszerű!
kételkedő 2008.07.30. 21:12:38
Azthiszem a piros ladást megoldották többen, a sebesség helyes megválasztását emlegetve. Amúgy nagyon tajgetosz pozitívnak tűnik, lehet, már valaki leamortizálta! :)
Biciklisek. Sajnálom. A XXI. században élünk. A város, az út nem nekik készült. Belátom, egészséges dolog bringázni, és azt is, hogy olyan módon teszik, ahogy nap, mint nap látom (csak néhány dolog: egyirányú utca szemből, külső sávban balra kanyarodó, ezáltal lassító autó előzése balról(!!!!!!), és folytathatnám a sort)akkor gyorsabb is. De. Minden kerékpárost kérek arra, hogy amikor baromi büszke arra, hogy milyen zöld, akkor számoljon azzal a meddőhányóval, ami a bánya mellett van, ahol a bringájának a fémet bányászták, a levegőbe küldött kéndioxidra, ami a gunialkatrészek gyártásakor került oda, arra az energiára, amit a koó elhasznált... Folytassam? És ne azzal vágjatok vissza, hogy az autóhoz többet használnak el.. Még azt is megkockáztatom, hogy fajlagosan egy bringához többet.
Nagyon nem szeretm azt, hogy képzelt erkölcsi fölényükkel, és az emlegetett puhatestűségükkel azt hiszik mindent megtehetnek, rájuk nem vonatkozik semmi szabály.
OK! Legyen rengeteg biciklista. Azonosítóval a bringán, KRESZ vizsgával, és elvehető(!!!!) hajtási engedéllyel. Aki az úttesten akar bringázni annak ez kelljen. Aki a hegyekben, annak nem. De ne én ugráljak el gyalogosként előlük, és például tanuljanak meg legalább olvasni, mert a Szabadsághídon két nyelven van kiírva, hoyg tolják azt a k..va biciklit! Az első bringásnak aki tolni fogja veszek egy fagyit a Daubnernél!!!! :)
Roltii 2008.07.30. 21:14:56
akik meg a belvárosban laknak, azok többségivel több emeletes lift nélküli házak. Hova tegye a biciklit? vagy minden nap tiszta ruhában cipelje fel le 2-3 emeletet? tök jó lenne...csak megjegyzem, én megtudnám csinálni, de nem vagyok akkora ökör hogy elvárjam mindenkitől...
Secnir 2008.07.30. 21:15:42
..meséljétek már el, hogy jutottunk el egy cigány (ó, bocs, hátrányos helyzetű vaskereskedő) ladájától a szemétláda vasparipákig?
kételkedő 2008.07.30. 21:17:11
Nem mentem utána.
kételkedő 2008.07.30. 21:19:32
Secnir 2008.07.30. 21:24:32
hiba
egy bringával lettél volna gazdagabb...
:D
kételkedő 2008.07.30. 21:26:02
cso zsi 2008.07.30. 21:32:15
Az elmúlt hetet ott töltöttem, "élvezve" a Széchenyi tér környéki útfelbontásokat, tereléseket.
Szállás pár kilométerrel odébb, a villamospótló háztól-házig vitt.
A szerszámokat, ill. a város túlvégén lévő barkácsáruházban beszerzendő eszközöket viszont nem.
Van irigyelni való Szegeden a pestiek számára.
A napi érvényű parkolójegy, 1000 (ezer) forint körüli áron, bárhol a város területén érvényesen.
Ha itthon ilyennel járhatnék a napi karbantartásokra, kb. feleannyit kellene a három társaság óráiba dobálni.
A parkolás ott is nehéz, de nem azért, mert nincs elég hely, hanem a szlovák rendszámú 7-es bömös, és a fiatpunto is két helyre képes parkolni.
A bringások némelyike használja a bringautat, némelyike meg kizárólagosan a számukra tiltott utcákban szívatja a villamospótlót, és az utasokat.
Zsé 2008.07.30. 21:39:19
torró 2008.07.30. 21:52:45
offday 2008.07.30. 21:56:18
A zsigulikban nincs vészvillogó. Gyárilag.
kételkedő 2008.07.30. 21:58:07
kételkedő 2008.07.30. 22:01:26
Tudod, ma hallottam a hírekben, hogy az állatvádőknek sikerült 200 munkahelyet veszélybe sodorniuk Szentesen. Grat.
A többiben amit írtál viszont egyetértek! De sajnos a tolerancia, türelem elfogy, ha valaki szántszándékkal el akarja intézni, hogy vagy hónapokig bíróságra járjak, vagy életem végéig lelkiismeretfurdalásom legyen, mert igaz ő volt a szabálytalan, de az én kerekeim alatt halt meg!
kételkedő 2008.07.30. 22:02:51
Zsé 2008.07.30. 22:06:46
ccc 2008.07.30. 22:50:36
Én mindhárom módon közlekedek, többnyire előzékenyen, és mindig figyelek másokra. Gyalogosként általában nincs konfliktusom a másik két állatfajjal (nem megyek át piroson és nem sétálok bambán a kerékpárúton), autósként sincs (képes vagyok kivárni azt az 5-10 másodpercet), viszont bringásként már volt néhány anyázásig fajult találkozásom: párszor amikor a gyalogosok teljes szélességében elállják a kerékpárutat, párszor amikor egy autósnak az fáj hogy az út szélén hajtok, de nem fér el és nem tud megelőzni.
A türelem a titka a hatékony közlekedésnek, akinek nincs annak a kurva anyját és bekaphatja :)
Mikoyan 2008.07.31. 10:02:21
Páneurópai Harci Kos 2008.07.31. 10:30:58
De a sünkakiltatós 5 let remek:)
Perillustris 2008.07.31. 11:26:36
Hozzászólásod is alátámasztja, amit régóta javaslunk minden kerékpárosnak: ne járdázz!
Roltii 2008.07.31. 14:18:46
:) 2008.07.31. 20:06:31
Kermit the frog 2008.07.31. 21:27:14
Név: · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.08.01. 00:14:29
Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.01. 12:17:03
picasaweb.google.com/dalospet/KerKpRralAmszterdamban?authkey=zOSTSwsUIWA
Vélemény? Menjünk ki élni?
Loismustdie 2008.08.01. 15:10:12
csozsi 2008.08.01. 17:59:56
Amszterdami közlekedési képek:"
"Kötelező haladási irány - kivéve kerékpárral és segédmotorkerékpárral."
Egy egyirányú utxca tábla alatt.
A "kötelező haladási irány" tábla kerek...
Egyébként volt "szerencsém" Amszterdamban idióta, piroson áthajtó bringásokhoz, többek a villamos átjárón is átslisszoltak, pedig külön jelző van hozzá, és a vezető nyomta egy ideje a csengőt.
Név: 2008.08.02. 00:44:28
Szerintem menj el szemészhez, ha az első bekezdés végét már nem láttad:
"A piros lámpa általában nem véletlenül van ott, meg kéne állni."
Loismustdie 2008.08.03. 21:57:57
Név: 2008.08.04. 09:06:07
Pl.
"A piros lámpa általában nem véletlenül van ott, de meg kéne állni."
vagy inkább:
"A piros lámpa általában nem véletlenül van ott, ezért meg kéne állni."
Ha megvan, akkor pedig írd meg, hogy melyik változatból sikerült kiolvasni azt a jelentést, hogy ne álljon meg a biciklis a piros lámpánál.
----
Amúgy a fenti kanyarodós példádnál csak úgy találkozhattok, ha a bringás szembe jön, amikor neked zöld van. Ettől pedig most lehet, hogy meg fogsz ijedni: olyankor általában szemből is zöld van, még autó is jöhet ám, egyenesen is, és neki van elsőbbsége! Még a végén a te szüleidnek kell magyarázni.
Loismustdie 2008.08.04. 18:08:25
Loismustdie 2008.08.04. 18:11:33
Perillustris 2008.08.04. 22:15:41
Ez nem kegy, hanem ez a normális - szerintem.
Én vagyok 2008.08.05. 12:48:02
Aztán van ugye az a szabály, hogy - autópálya kivételével - olyan sebességgel szabad csak haladni, hogy a jelentkező akadály előtt bármikor meg tudj állni. Azaz be nem látható kanyarban (de miért is be nem látható, ha egyszer kis ívű - itt ellentmondtál önmagadnak) csökkenteni kell a sebességet, hogy meg tudj állni akármi is áll az úton.
A sok hőzöngőnek néha igaza van, de akkor is olyan hiányos a KRESZ tudásotok, hogy szégyen!
Perillustris 2008.08.05. 16:43:06