Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A lámpák nem dísznek vannak

2008.08.01. 13:20 :: Kisikasa

Levélírónk nem szignózta a történetet, úgyhogy hívjuk most Anonimusnak. A sztorit nyugodtan rá lehetne húzni bármelyik hasonló okból történt balesetre és veszélyhelyzetekre, amiknek kiváltó oka, hogy a közlekedés részvevői nem a közlekedési lámpák jelzéseire, hanem saját szubjektív megítélésükre hagyatkoznak.

Egy tegnap este (július 7.) történt balesetet szeretnék megosztani veletek.

Éppen hazafelé autóztam ilyenkor szokásos salsa órámról a Margit körúton, amikor a Mammut üzletközpont előtt arra lettem figyelmes, hogy az előttem haladó Mercedes zöld lámpánál "megröptet" egy kerékpárt. A tegnapi vihar utáni vizes úton satufékkel, nagy nehezen sikerült mögötte megállnom. Gondoltam, hogy a bringához kerékpáros is tartozik, így vészvillogó ki és kiszálltam az autóból, hogy próbáljak segíteni ha tudok. Szerencsére a srác már talpon is volt mire megtettem a két autó közti távolságot.

Miután megbeszéltük, hogy nincs semmi baja és nem kell mentőt hívni azért nem bírtam ki, hogy fel ne hívjam a figyelmét, hogy ha nekünk 2-3 másodperce zöld volt a lámpa, ő pedig a Mammut 2 főbejáratától rajtolt el és a 4-6-os villamos felőli belső sávban ütötték el (ahol ugye három sávos az út), akkor vajon milyen színű lehetett a gyalogosoknak a jezése? Szerinte akkor váltott a lámpa, ami ugye butaság, hiszen fékezés nélkül értünk 40-50 km/h-s tempóval a zebrához, hiszen addigra zöld jelzésünk volt.

Az esetnek nincs slussz poénja, csak tanulsága. Kicsit jobban oda kellene figyelni a lámpákra autósoknak, gyalogosoknak, kerékpárosoknak egyaránt. Nem éri meg amiatt a pár másodperc miatt meghalni. Nem állítom, hogy nem mentem át soha sárgán, vagy éppen "narancssárgán" autósként, vagy villogó zöldön gyalogosként, de ez a tegnapi kamikaze akció engem is meglepett. Remélem a 20-25 év körüli fiatalembernek valóban nem lett komolyabb baja és a szőke hölgy is megnyugodott azóta, aki a Mercedest vezette.
 

170 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset hülye kerékpár veszélyes lámpa kresz gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoltán 2008.08.01. 21:55:50

Mike36 érdemes olvasni is a könyvet... :)

köcsög biciklista 2008.08.01. 21:57:01

Kedves Zoltán!

Ha Te és mindenki más csak akkor ülne autóba mikor nagybevásáról ill. fűnyírót vesz 3 ásóval, ill. beszállítja ezeket a láncokba (multik), akkor mind az autósok, mind a kerékpárosok, mind a gyalogosok simán elférnénk az úton is, és még járdára sem lenne szükség. Arról a tiszta levegőről ami a városban lenne, még szót sem ejtettem. Egyébként pedig tényleg köcsög bringás vagyok!

Zoltán 2008.08.01. 21:58:12

Ha a zebrán bicikliút is van kijelölve (vagy mellette), akkor ez táblázva van az autósoknak, tehát nekik akkor még lassabban kéne megközelítenie azt, mert számítania kell gyors kerékpárosra is! Azzal én is tisztában vagyok, hogy ez nem túl gyakori!

köcsög biciklista 2008.08.01. 22:01:59

Engem kétszer sikeresen elütöttek olyan bicikliúton, ami kedves és nagyratisztelt autós polgártársaim számára jól láthatóan ki volt táblázva.

Zoltán 2008.08.01. 22:03:26

Lehet, látták, hogy köcsög vagy és direkt volt :)
Félreértés ne essék, én tisztában vagyok vele, hogy az autósok is szabálytalanok, őket is látom. De a cangások is. és a post erről szól(!!!)

Mike36 2008.08.01. 22:04:42

édesjóistenem kedves zoltánom, de tényleg
ki az a baromállat aki kirepül egy háztömb takarásából? de legalább értem már a problémád
nos, a kerékpáron van fék
amikor odaérünk az út széléhez, megállunk, körbelesünk
mert ugye hiába van elsőbbségünk, azt bizony meg is kell kapnunk

kb 2 hónapja láttam egy videót, budai rakpart, felhajtó, Lánchid - Batyi között, biztos ismred
no ezen a videón égnek állt a hajam, nem semmi amit a kerékpárosok műveltek abban a kereszteződésben

nap mint nap mentem azon az útvonalon melóba meg haza, de egyzser nem jutott eszembe úgy belerongyolni a kereszteződésbe, haogy azt a többség a videón csinálta, lsz ami lesz alapon

no és akkor még egy gondolat, ami fontos:
(a rongyolásról jutot eszembe) emberek
a kerékpárral ellentétben a görkorcsolyán nincs fék, meg lehet vele állni, de elég hossz fékúton, plusz ugye akadálymentesítették a járdákat, amik emiatt lejtenek
szal ha egy kölköt láttok rongyolni ezerrel, mindig jusson eszetekbe, hogy ő nem fog tudni megállni

Mike36 2008.08.01. 22:06:42

jaj ne mélyzöldeskedjünk már itt
ha majd lesz pénzed kocsira, eszedbe sem fog jutni az asztma, sőt, szegény gyerek legalább tiszta levegőt szív be (veszel a kocsiba szuper légszűrő ketyerét)

Zoltán 2008.08.01. 22:07:28

sajnos rengetegen rongyoltak már elém is... :(
szerencsére még senkit sem ütöttem el

egyszer az Istvánmezei úton éreztem, hogy lassabban kéne menni, mert szűk az utca és rám jött a zsiger. abban a pillanatban egy kisfiú kiszaladt e kocsi elé, neki a kocsi orrának. kiszálltam volna megnézni jól van e (nem mehettem 20-nál többel), de elszaladt, mire az ajtót nyitottam. a kis hülye...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.08.01. 22:07:57

A zebrával az a helyzet, hogy ha nem szállok le a bringáról, de lassan megyek, mint egy gyalogos, akkor is szabálytalan vagyok. Ha gyalog átrohanok teljes sebességgel, akkor viszont szabályos. Ez a nagy baromság.

Zoltán 2008.08.01. 22:08:29

ja igen, a sztoriból nem derül ki, álló autók mögül rohant ki, a kocsiknál jóval kisebb gyermek

Mike36 2008.08.01. 22:10:52

Zoltán

nem mondom hogy nem hibázom soha
de eszetlenkedni nem szoktam
leginkább az kellene - szerintem - hogy a kerékpárosok vezessenek is, vagy legalább az anyósűlésbe üljenek be, látnák a dolgokat a másik oldalról is, tudnának egy picit autós fejjel is gondolkodni

Zoltán 2008.08.01. 22:11:19

mert egy átlagos felnőtt max. sebessége, ha sportos és fiatal, akkor is 30 km/h, ha atléta, netán Carl Lewis, akkor közelít a 40 km/h-hoz, persze mindez sportcuccban számolva, futóterepen, megfelelő megtett úttal a felgyorsuláshoz.
Tehát egy átlagos zebrán szaladó maki ennél jóval kevesebb. Biciklivel ezt könnyű túlszárnyalni

Zoltán 2008.08.01. 22:12:24

Mike36 ebben egyetértünk! :)
Bár kivitelezhetetlen... :)

Donor 2008.08.01. 22:12:48

Aki itt lelkesen fröcsög, hogy bizony milyen veszélyesen közlekednek a bringások, az nyílván sokat bringázik, hogy ilyen jól tudja mi a veszélyes és mi nem. Vagy mégsem tapasztalatból beszéltek? Jaaaa. Hát akkor kezitsókolom ne tessenek itt okoskodni!

Tudjátok ha a bringás tudatosan megy át a piroson akkor körülnéz, és így csak szabálytalan, de nem veszélyes átmenni piroson.
Két 50-el haladó és a követési távolságot betartó autó között átmenni bringával szintén nem veszélyes, nem tud olyat gyorsulni egy autó ami zavarba hozna egy felkészült bringást.

Azonban a bringaúton keresztezni egy utcát, és hinni abban hogy neki van elsőbbsége, bízni abban hogy ha szabályosan közlekedik akkor biztonságban van, szabályosan lehúzódni az út szélére, hogy az autók sávváltás nélkül tudjanak előzni, miközben a bringás a kátyúkat, csatornafedőket kerülgeti, zöld lámpára elindulni úgy hogy nem várjuk meg a keresztben még érett zöldön átcsúszó autókat, NA ezek valóban veszélyesek.

Nekem is volt pár balesetem bringával.
Egyszer egy kátyú miatt kettétört alattam a váz és estem egy nagyot. A szép és aranyos autósok akik mindig szabályosak pedig csak röhögtek egyet és továbbmentek, de nem kérdezték volna meg van e bajom.
Másik alkalommal olajfolton csúsztam ki kanyarban.
Volt olyan hogy parkoló autóból rám nyitották az ajtót.
Volt hogy busz megelőzött majd rámhúzta a csuklós részt. Ha nem ugrok fel a járdára a buszra váró gyalogok közé akkor már nem élnék.
Volt hogy a nyanya annyira sietett a buszhoz, hogy oldalról nekem rohant. (nem volt zebra, csak a parkoló kocsik közül rohant ki)

Visszagondolva egyik esetben sem voltam szabálytalan, pedig elhihetitek én is úgy közlekedem mint a többi köcsög bringás, de az a helyzet, hogy amikor így teszek nagyobb biztonságban vagyok mintha a kresz-hez ragaszkodnék, már csak statisztikai alapon is, mert ilyenkor soha nem volt semmilyen problémám.

köcsög biciklista 2008.08.01. 22:12:56

Kedves Mike36!
Miből gondolod, hogy nincs pénzem kocsira? Miért hiszed azt, hogy a kerékpár csak a csórók közlekedési eszköze, ill. mit jelent a mélyzöldeskedés mint fogalom?

Mike36 2008.08.01. 22:13:02

ja és az autósok meg üljenek kicsit biciklire
megvallom én jobban szeretem mint a BKV-t, nem kell várni, nem kell a büdös embereket elviselni, arra mész amerre akarsz, egyedül vagy, némi vezetési élmény is megvan :)
mondjuk Bp nem egy kerékpárbarát város, ezt azért figyelembe kell venni

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.08.01. 22:13:58

Mike36, most csalódtam benned. Nem kell ehhez mélyzöldnek lenni. Jópár olyan embert ismerek, akinek többmilliós kocsija van, de mégsem hajlandó napi szinten hozzájárulni ehhez a mérhetetlen környezetszennyezéshez, amit a budapesti autózás jelent. Jómagam is ilyen vagyok, és ez a közhiedelemmel ellentétben nem jár semmiféle lemondással.

Donor 2008.08.01. 22:14:18

Ja és aki még nem tudná, bringázok, motorozok, autózok. Mindegyikkel intenzíven, szóval bármelyik témában én tapasztalatból írok ;-)
Ha repülős vagy hajós kihágásról lenne szó abba ígérem nem szólok bele. :)))

Mike36 2008.08.01. 22:14:28

ja és képzeld el bicajjal nappal is szoktam világítani (igazából villogni), beteges, nem?

Zoltán 2008.08.01. 22:15:22

Donor! Igen buta ember, aki csak magából indul ki. Lehet, hogy Te nem veszélyesen nyomod, de igenis vannak, akik igen.
Speciel én találkoztam úttest közepén kivilágítatlan bringással este 11-kor a Stefánián. Ez számomra az überostoba bringás, és azért a nyerő, mert fent a járdán végig ott volt a bicajút árva gyalogos nélkül...

Mike36 2008.08.01. 22:16:10

akkor hogy közlekesz Vitamin? BKV?
mondjuk jó az is, füles be, meg lehet aludni is :)

Zoltán 2008.08.01. 22:17:22

én is szoktam bicajozni (egyre ritkábban)
bkv-ézni
autózni
siklózni
libegőzni
sőt repülőn is sokszor ültem már
ja és gyalogolok is

ja, és én is hágtam már meg szabályt (akkor kussolok) :)

Magenta (törölt) 2008.08.01. 22:18:34

Hát, nemtom, én elég sokat biciklizem és sajna vannak helyek, ahol a bicikliút egy helyen van a gyalogúttal (pl. Margit-híd, nem most, hanem általában). A gyalogosok sokkal butábbak, mint az autósok, ahogy tapasztalom.

Mike36 2008.08.01. 22:19:09

nem kedves Donor
a piros az piros
és ne menj át rajta
nem ajánlás, hogyha van kedved megállhatsz
körülnéznek?
gyalogosként nekem kell félreugrálnom, hogy köcsög biciklis el ne üssön
de ha az autós átengd, akkor még mindig jöhet motoros a sort előzve balról, utána meg a kerékpáros sort előzve jobbról
és bizony eszébe nem jutna megállni, de még! lassítani sem

Zoltán 2008.08.01. 22:19:15

Vitamin. A városi élet (ipar, közlekedés, nagy népsűrűség) környezetszennyező.
Természetesen lehet rajta némileg javítani, de ez van.
Ha nem tetszik, ott van Felsőpakony, zsákfalu és nagyon szeretem...

birka 2008.08.01. 22:19:17

Hát nekem valamiért úgy rémlik még KRESZ tanulmányom idejéből(2001), hogy akkoriban jött be a módosítás, miszerint kerékpáros mehet egyirányúban forgalommal szembe(de lehet csak akarták). Meg ez amugysem veszélyes, ha a kereszteződésben vigyáz, és nem éjjel lámpa nélkül merényel:)
De a zebrán piros ellenére tömegbe hajtó bicajost tuti felrúgom vagy legalább belevágok ököllel a pofájába, ha kézre/lábra esik, az biztos. Nem egyszer látok ilyet. Meg persze átmegy a piroson. Bringa-furár és pizza-robogós szinte mind paraszt. Mondom ezt én, aki bringázik és robogózik, csak éppen ésszel. Lámpákat betartva, veszélyhelyzeteket kerülve. Érdekes még sosem volt összetűzésem a közlekedésben, egy esetet leszámítva, amikor nem vettek észre.

Zoltán 2008.08.01. 22:21:27

vazzeg!!!
még sosem láttam robogón ülő birkát :)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.08.01. 22:21:29

Esetleg Stockholmot is említetted volna vagy Londont. Nem akarok a közhelyszerű Amsterdammal példálózni.

Mike36 2008.08.01. 22:22:05

repülő nem ér, mert Budapestről beszélünk most
vagy ejtőernyővel ugrasz ki a célterületnél? :)

kösög biciklis:
gondolttam ez elég frappáns beszólás lehet
amikor előadod itt ezt az álszenteskedést

Zoltán 2008.08.01. 22:23:24

Vitamin! London tiszta????
Ferihegy is Bp. és leszáll a repzi! :)

köcsög biciklista 2008.08.01. 22:23:41

Magenta A gyalogosok nem butábbak, csak nem szoktak hozzá, hogy ilyen idióta módon ráterelik a kerékpárosokat egy egyesített járda-kerékpárút szerű torz szüleményre. Sajnos a döntéshozoknak csak a sárga festékig volt fantáziájuk, azzal is csak csíkot tudtak húzni. A bringásoknak pedig az úton a helye, és nem a járdán. A járda a gyalogosoké. A bringások meg vigyázzanak magukra, mert az autósok csak akkor............

birka 2008.08.01. 22:24:40

Zoltán,

Ezután figyelj jobban kérlek :)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.08.01. 22:24:45

Itt most arra gondolok, ahogy a belvárosban megoldották a forgalom visszaszorítását a többség megelégedésére, beleértve az autósokat is.

Zoltán 2008.08.01. 22:26:27

Azért ne feledjük Amszterdam csupán 700 ezres, Stockholm 1,2 milliós, Budapest 1,7 milliós nagy város.
Amszterdami viszonyokat összehasonlítani Budapesttel dilettantizmus...

Mike36 2008.08.01. 22:28:00

nem kb
a gyalogosok igazi zombik
kóvályognak összevissza
én már csak tudom
szoktam görkorcsolyázni is
inkább megyek az úttesten (persze csak ott ahol gyér a forgalom)
de a legjobb éjszaka, a 3 sávos úttest közepén :) (najó ilyent is lassan 10 éve csináltam utoljára)

Zoltán 2008.08.01. 22:28:35

Bocsánat Vitaminisiert, de ezzel sem értek egyet. A Váci utcát kivéve mindig találtam a parkolódíj előtt is parkolóhelyet, max gyalogolnom kellett 1-2 száz métert. Most nem örülök, ha édesanyám az V. kerben meglátogatom, akkor fizetnem kell a semmiért és ha sms-ben még nem megy, akkor szaladgálhatok le két óránként. Ráadásul igen messze lakom tőle, így bringa nem jöhet szóba :)

Mike36 2008.08.01. 22:29:01

jaj, és most jönnek a levegősök, hogy kerékpárral kell kiszállítani a kenyeret

Mike36 2008.08.01. 22:30:05

Zoltánkám többet kell mozognod, mert így hamar feldobod a talpad :)

Zoltán 2008.08.01. 22:30:15

Sőt! Az eladó kocsikat is kerékpárral kell kiszállítani :) Tényleg!
Vajon a bicikli boltoknak hogyan szállítják oda azt a sok biciklit? :)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.08.01. 22:30:42

Nem hasonlítottam össze Budapesttel. Te azt írtad, ott van Felsőpakony, én pedig felhoztam hasonló példákat. :)

Zoltán 2008.08.01. 22:31:25

sportolok
pingpong és sakk :)

Zoltán 2008.08.01. 22:32:32

Vitaminisiert, akkor költözhetsz tőlem oda is :) ha ez nem tetszik.
Én zombi vagyok és szeretem a szmogot... :)

birka 2008.08.01. 22:33:03

és sör-korcsolya?

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.08.01. 22:33:40

Én nem azt írom, hogy járjon mindenki kerékpárral. Én azt írtam le, hogy miért járok azzal én: "...mégsem hajlandó napi szinten hozzájárulni ehhez a mérhetetlen környezetszennyezéshez..."

Ráadásul bringázás közben jól is érzem magam. Ezt biztos nehéz elhinni, de így van.

Zoltán 2008.08.01. 22:33:44

Nincs jobb egy kiadós birkapörköltnél...

Mike36 2008.08.01. 22:34:21

gondoljatok bele
lakik itt 1,7 millió ember, aki naponta megeszik mondjuk 1 kiló kenyeret (na jó nem, de akkor is elfogy napi 1 millió kiló) és akkor ez csak a kenyér
50 kilóval számolva is 20 ezer futár kellene

Zoltán 2008.08.01. 22:34:51

40 fokban locsolni a kertben egy emberkínzás, nagyon sokat kéne fizetned, hogy bringázzak :)
(az eltunyult várospolgár)

Zoltán 2008.08.01. 22:36:04

na jó éjszakát mindenkinek, még a bringásoknak is :)

Mike36 2008.08.01. 22:38:27

a bicajjal az a bajom, hogy nincs hová letenni, mindenhonnan azonnal ellopják
a görkorcsolya azét nem jó, mert sehová nem engednek be vele, BKV-ra sem szállhatsz fel vele
marad a BKV a sok büdös, személyes aurádba szándékosan beleálló emberfalkával
ja és az autó, de ugye amint megtudtuk az környezetszennyező :) mno meg ha nincs hol parkolni, nem tudod hova letenni, vagy drága a parkolás, és lassan permanens a 5 km/h-s átlagsebesség

xy 2008.08.01. 22:42:10

Kötelező KRESZ-viszgát a bicikliseknek, és jogosítványt, ami nélkül ne lehessen biciklizni, illetve csak igen szigorú pénzbüntetés mellett, ha elkapják!

Az oroszok már törvényi szavazásra vitték (a Szabad Földben olvastam).
Itt is ezt kellene. Nagyon magas a barom biciklisek aránya a biciklisek közt, akik pl. olyan hasraütéssel szerzett infókkal jönnek, hogy "a Lánchídon a járdán szabad biciklizni". Az anyád picsáját, azt szabad, barom.
Vajon honnan a kurva anyjukból szedik ezeket?

Donor 2008.08.01. 22:43:44

Miki: a köcsög bringás nem üt el akkor sem ha nem csinálsz semmit. A bringa egy nagyon jól irányítható jármű tehát egyszerűen kikerül.
Más kérdés hogy a kevésbé bunkó bringás nem ijesztgeti a gyalogost és az autóst ilyen mutatványokkal, de ha azzal nem zavarok senkit, akkor nem fogom egy autókra (vagy azokra sem) méretezett lámpa miatt elpocsékolni drága verejtékkel megtermelt mozgási energiámat.

Zoltán igazad van, nyilván vannak eszementek, de ugye ismert a mondás hogy hülye mindenhol van, példákat pedig bármilyen járműre tudok mondani.
Bringások nagy része azért tudja mit csinál, aki nincs benne az mégis veszélyesnek ítélheti.
És ahogy írtam azért a bunkóság, a veszélyesség, és a szabálytalanság az jól elkülönö dolgok. A bringások egy nagy része valóban bunkó, egy kis része veszélyes, és a döntő többsége szabálytalan. Én a nem bunkó, nem veszélyes, de szabálytalan kategóriába sorolom magam.
A bringás balesetek statsztikáját egyébként a kivilágítatlan út szélén imbolygó parasztbácsik és a szünidőben kiszabadult gyerekek rontják.
Szerintem elég ritka aki mondjuk 30 évesen még teker és önhibájából szenved balesetet.

Két ok miatt. Egyrészt ekkora már benő a feje lágya és lehiggad az ember. Másrészt aki ennyi ideig életben maradt az valóban tudhat valamit.

xy 2008.08.01. 22:45:29

Magenta 2008.08.01. 22:18:34
"Hát, nemtom, én elég sokat biciklizem és sajna vannak helyek, ahol a bicikliút egy helyen van a gyalogúttal (pl. Margit-híd, nem most, hanem általában). A gyalogosok sokkal butábbak, mint az autósok, ahogy tapasztalom."

Hát nálad biztos nem butábbak, mert a Margithídon csak az úttesten biciklizhetsz. Még egy barom biciklis, aki megpróbálja megmagyarázni.

köcsög biciklista 2008.08.01. 22:48:23

Köszönöm Donor egyetértek veled. Én elmúltam 30 sokat tekerek, önhibás balesetem nem volt, de én is bőven beleférek a szabálytalan kategóriába.

Donor 2008.08.01. 22:51:43

Zoltán: Meglepődnél de bringán nincs melege az embernek, mert hűt a menetszél. A gond csak akkor kezdődik ilyen melegben ha meg kell állni...de mint tudjuk a köcsög bringások úgy sem állnak meg senki kedviért :D

Egyébként én is csak azért bringázok mert szeretek bringázni.

birka 2008.08.01. 23:03:01

Donor, nekem az a bajom a bicajjal(ezért nem azzal járok melóba) hogy tényleg megizzadsz egyből ha meg kell állni. És biza hiába nem állsz meg utközben, ha odaérsz valahova, meg kell állni. Aztán a hűs menetszélből óvatosan bemenni egy épületbe, ahol nem jár a levegő, még 5 percig ugyis izzadsz mint a ló:)Csak akkor bringázok, ha tudom hogy utána egyből tudok fürdeni.Te meg ne fürgyéé le

yanchi 2008.08.01. 23:40:59

"Kötelező KRESZ-viszgát a bicikliseknek"
Az autóvezetéshez tudtommal kötelező (velem legalábbis megcsináltatták), és mégis naponta látok a mélyvörösön átdöngető (nem "narancssárgán"), meg egyéb szándékos szabálysértő autósokat. Időnként a rendőr(autós) szeme láttára, aki csak a legritkább esetben megy utána, megkérdezni, mégis hogy képzelte ezt.
Most akkor gondolod, hogy a biciklistával - aki az esetek jelentős részében nehezebben azonosítható és kevésbé tőkeerős - fognak foglalkozni?

viktor134 2008.08.01. 23:42:32

köcsögbiciklista:

a jól látható táblázással vitatkoznék. :)
van az a bizbaz a tábla alatt? észre nem venni.

obi mellett a róna utcán, no az például veszélyes bicajut, mert egy kummát nem látni a bicajosoból, hátulról meg tol az öreg skodás, mert akciós a gazdaságos margarin a tescoban. :)

X 2008.08.01. 23:43:14

vonat > villamos > kamion > busz > teherautó > autó > motor > kerékpár > gyalogos > galamb

...örök érvényben :D

Aqweren 2008.08.02. 00:04:14

Veszélyes dolog amellett érvelni hogy biciklivel szabálytalankodni mekkora egy királyság...
Aki tud, az nem zavar senkit. Legfeljebb az az erkölcsi magaslat lehet az alacsony ingerküszöbbel rendelkezőknek zavaró, amivel csak a biciklisták rendelkeznek, de a forgalomban nem veszélyesek, tényleg figyelnek meg jobban haladnak meg zöldek meg jófejek meg minden.

De.

Azt mondani, hirdetni nyilvános fórumokon, hogy egy-két (nem is akármilyen) szabálysértés belefér, sőt, vagány, kötelező, igen nagy felelősség. Vegyünk egy átlagpógárt - gyerekkor, falusi, mellékutcás biciklizés. Felgyün Pöstre albérletbe, majd hallja hogy biciklizni mien faja, át is ül - és az első lámpánál kivasalják. (Főleg ha jogosítványa sincs és a KRESZ mint olyan úgy általában nem érdekli.)
Ha valamiben nagyon jó vagyok, azt kell tanítanom hogy hogyan váljanak az utánam jövők olyanná - nem pedig azt, hogy máris olyanok akarjanak lenni. És akárhogy is vesszük, a bicikliseknek éppen ezek a hangok ártanak - a fent kifejtett átvitt értelemben.
Most kb. az van a köztudatban hogy a biciklisnek mindent szabad, merthogy a köcsög autósok. A net, a TV, rádió ezzel van tele. Teljesen ellentmondásos az egész, mert a köcsögautósokat kellene átszoktatni a biciklire. Bűntudatkeltéssel, szitkozódással, kényszerítéssel(?) is lehet, csak sokkal tovább tart...kedvet kéne hogy kapjanak hozzá, nem pedig megutálni látatlanba is az egészet

Aqweren 2008.08.02. 00:08:06

Lemaradt a lényeg (hiába, késő van már):
Előfordulhat, hogy aki átül biciklire, több meggyőződéssel rendelkezik mint tudással, éppen az ilyen "ne-foglalkozz-a-köcsögautósokkal" kampány miatt - egyből ő a félisten, a bolygó megmentője - de a hogyan hol van? "Tekerj, légy zöld, de maradj is egyben ecsém" kampány miért nincs?

Marvin 2008.08.02. 01:17:55

Mike36 2008.08.01. 22:34:21

Hofi szavaival élve: "Az éticsiga hozzád képest, egy két lábon járó gerincoszlop!"

Érdekes hozzászólásaidat végigolvasni, és megfigyelni ezt a nagy pálfordulást. Most vagy csak kötekedni jöttél ide, vagy valóban egy jellemtelen ember vagy.

Adrian Mole 2008.08.02. 01:19:23

aqueren:
Van ilyen kampány, pl. a bringásoknak szóló gerillamarketinges "Ne legyél sötét, vegyél lámpát. Világos?!".

xy:
Lánchídon lehet bringázni a járdán, sőt, csak ott lehet. A járdára meg azok a szabályok vonatkoznak, amik vonatkoznak (pl nem is szoktam ott csengetni, teperni, én ott vendég vagyok bringával). A Margit hídon pedig a járdán is ("járdaszabállyal" - ha nerm szabadna, miért oda vinne a bringaút?) és az úttesten is lehet.
Ja, a hasamat nem ütögetem... :)

mouseofpain 2008.08.02. 02:23:47

Persze Mike36, lehet járdán bringázni, csak éppen a KRESZ tiltja. Abban az egy esetben lehet, ha az úttest valamilyen fizikai okból alkalmatlan a közlekedésre, pl. vastagon borítja a hó. És akkor is csak 10-el, és egyáltalán nem zavarhatod a gyalogosokat. Ettől függetlenül egyetértek veled a többiben.

mouseofpain 2008.08.02. 02:26:08

Adrian, azért vezet a bringaút a Margit híd járdájára, mert szokásos módon hülyén van megoldva, mint oly sok bringaút a városban. De ha jobban megnézed, bizony ott van a bringaút vége tábla a híd elején. Szóval az úttesten kell tekerni.

Adrian Mole 2008.08.02. 02:39:20

mouseofpain:
A bringaútnak vége a tábla szerint, és ha betartod a kreszben szereplő szabályokat és úgy ítéled meg, hogy az autóút alkalmatlan a bringás közlekedésre (ami a Margit hídon nem olyan nehéz dugóban vagy éppen ellenkezőleg, este a száguldozókkal), akkor mehetsz a járdán bringával. Nem kell az úttesten tekerni. A Margit hídon van választási lehetőség ebben a tekintetben.

Adrian Mole 2008.08.02. 03:00:04

Ja, és ebben nincs igazad: "Abban az egy esetben lehet, ha az úttest valamilyen fizikai okból alkalmatlan a közlekedésre, pl. vastagon borítja a hó." A "fizikai ok" nem szerepel a kreszben. Meg abban sem, hogy a kresz tiltaná. Annyi szerepel, hogy "Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni".

boldiii 2008.08.02. 04:39:23

mike36 baromságait nem volt kedvem végigolvasni. Elkezdi magyarázni, hogy a kresz mindent megenged a gyalogosoknak, majd kioktatni, hogy amit nem, azt is.

Mentem én már gyalog!! egyirányú úton úgy, hogy biciklista majdnem elütött teherautó mögül abból az irányból, ahol be sem hajthatott volna. természetesen még ő volt felháborodva.

Hasonlóképpen. Mész autóval és bekanyarodsz egy zebrán. Baromira nem mindegy, hogy valaki 4 km/h gyalog tempóban, vagy 25km/h biciklivel húz át. Észre sem veszed esetleg, hiába vagy odafigyelő bicajpárti.

Az egyirányún szemben közlekedést egyébként megérteném, de higgyük már el, hogy van veszélye is, hisz pont ahogy említettem, aki ott bárhogy közlekedik, nem számít a biciklistára.

Mész egy úton, kereszteződés, jobbra egyirányú. Megadod az elsőbbséget a jobbról szabálytalanul közlekedő kerékpárosnak? Akkor legyen 4 irányú stop tábla, ahogy az USÁban és felejtsük el a jobbkezet.

Okoska 2008.08.02. 05:44:27

>Traktoros 2008.08.01. 20:48:55
Én viszont már láttam olyat, nem is egyszer, mikor a sörözésből valakik bringával mentek haza. Nekik nincs zéró tolerancia???
>Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.08.01. 21:03:17
Traktoros, de van zéró tolerancia. Azonnal elveszik a jogosítványát biciklire. :)

Kerékpáros jogsi ugyan nincs (bár szerintem kéne), de ha valakinek van jogsija, és ittasan járművet (nem csak gép~! pl. kerékpár, kézikocsi) vezet közúton, akkor ugyanúgy zéró toleranciával járnak el. Szóval az "B kategóriás" jogsi nem csak autóvezetés közbeni szabálytalankodás miatt veszíthető el. Nagyon helyesen, aki részegen biciklizik (közúton), az egyéb hülyeségre is képes...

Manó 2008.08.02. 07:04:45

Ezt most nem értem, de tényleg. Minden biciklistől azt olvasom, hogy ő körültekintően nem tartja be a KRESZ-t , mert az ésszerűtlen rájuk nézve. Az autósoknak meg a k* anyját, hogy nem képesek betartani a KRESZ-t. Ez így hogy?

Höbörgö 2008.08.02. 07:22:57

Az Árpád hídon, a Pestről Budára oldalon külső sávban autóztam. A hídon hétköznapi zsúfoltság volt. A sávomban 3 biciklis egymás mellett tekert. Kikerülni a őket a forgalom miatt nem túlzottan lehetett, ezért aprót rájuk dudáltam. Nagy kegyesen egysorba rendeződtek, közben nemzetközi jelzéseket mutogattak az ujjaikkal. Amikor melléjük értem felhívtam a figyelmüket arra, hogy létezik kijelölt bicikliút a hídon, a mellettük levő járdán. Talán ott kellene közlekedniük.
Amit erre mondtak, attól anyukám még ma is csuklik.
Feljebb megemlítették, hogy nem kell ezeknek meghalni, elég ha fáj nekik. De ez után az eset után, nem vagyok biztos abban, hogy nem a patológiára sitnek sokan közülük..

Capri (törölt) 2008.08.02. 07:40:48

szeretnék már hallani egy olyan történetet, hogy valakinek letörte egy bringás a tükrét, meghúzta az autóját, és ott helyben megtérítette a kárt...

köcsög autós 2008.08.02. 08:01:58

és isten megteremté a biciklit - falura
és meg az autót városba...

szal aki jó levegőn akar biciklizni, menjen ki a dugós városból.

Ha meg ott van, álljon be a sorba, és tartsa be a szabályokat !

és persze ne már az autós legyen a hibás egy-egy köcsög biciklis miatt... bár tudom, hogy "demokráciában" élünk, és itt mindenkinek igaza van.

köcsög autós 2008.08.02. 08:03:07

Capri : volt vmi. Andersen - talán neki van története erről ;-) - de hogy élő embernek...

Szakadás 2008.08.02. 08:06:32

Capri,
a cégben az egyik tag autójának nekimet a szabálytalan biciklis (az autós már állt).
Elismerte, három részletben kifizette.

Szakadás 2008.08.02. 08:08:47

Manó! "Ezt most nem értem, de tényleg. Minden biciklistől azt olvasom, hogy ő körültekintően nem tartja be a KRESZ-t , mert az ésszerűtlen rájuk nézve. Az autósoknak meg a k* anyját, hogy nem képesek betartani a KRESZ-t. Ez így hogy?"
Azt hiszem, tökéletesen összefoglaltad a lényeget!

Szakadás 2008.08.02. 08:15:47

Egyébként biciklisből is nagyon sok fajta van. A legmegasabb szint a biciklis futár, minden tiszteletem az övék. Igaz, hogy nem nagyon izgatják őket se a táblák, se a lámpák, de olyan mérhetetlen rutinjuk van és annyira együtt élnek a forgalommal, hogy tökéletesen lehet velük együtt élni a forgalomban. Ha kell pillanatok alatt felveszik az út forgalmának sebességét, nem mennek olyan szituációba, ahonnan rosszul jöhetnének ki.
Az igazi baj a biciklis felsőbbrendűséget hirdető szabálynemismerőkkel van, akik bicikliznek a zebrán, az egyirányú utcában forgalommal szemben ("Volt 2001-ben valami KRESZ módosítás ... " Persze volt, hogy ahol táblával jelzik, ott lehet), mehet a járdán és természetesen egy 100 wattos piros lámpa nehogy már befolyásolja egy igazi macsó biciklis döntését.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2008.08.02. 08:18:37

Lehet, hogy kicsit off, de még friss az élmény:

Tegnap este, már bőven túl a szürkületen autóztam befelé Keszthelyre a McDonalds felől (gyenesdiási határ). Egy csapatnyi nagyon menő biciklis (sisak, kellően feszülős és dizájnos ruha, elöl-hátul teleszkópos bringák) haladt az elég erős főszezoni forgalomban - mindennemű kivilágítás vagy fényvisszaverő nélkül! A "vezér" - egy minden bizonnyal nagyon cool arc - a többiekhez képest előreszáguldott pár autóhossznyit, majd miután éppen nekilendült volna a kocsisor, a sáv közepén kezdett el kacsázni, amit egy hangos dudálással reagáltam le. Az illető ezután hatalmas fuck-ot intett be, hátra sem nézve. Az ablakon kiordibálva szóvá tettem, hogy ha ilyen kurva jó a felszerelése, egy 300 forintos TESCO gazdaságos villogó talán még belefért volna a költségvetésbe. Nem kell feltétlenül Cateye cuccokat venni a "látni és látszani" elv betartásához, így nem értem, miért kell egy falka láthatóan nem szegény kerékpárosnak lopakodó üzemmódban cikázni egy zsúfolt úton, majdnem teljesen sötétben.
Miután végre kitakarodott az egy nyomon haladó járműveket megillető helyre, vagyis az út jobb szélére, még megengedtem magamnak egy szolid anyázást, de erre sem reagált a nagytudású, bár az is lehet, hogy külföldi volt a szerencsétlen.

Mindenesetre ez és a fentebb részletezett incidensek jól illusztrálják a kerékpáros körökben az utóbbi időben sajnálatosan elterjedt agresszív és pökhendi magatartást.

Mielőtt valaki rámaggatná a köcsög autósoviniszta címkét, közlöm, hogy jó időben és egyedül egy 13 éves Hauser mountain bike-kal közlekedek városon belül, és szürkület után szigorúan csak TESCO gazdaságos villogóval és láthatósági mellényben teszem ezt, a KRESZ pedig ugyanúgy érvényes rám, mintha az autómmal vagy a robogómmal mennék.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.08.02. 11:42:55

xy mondja: "Nagyon magas a barom biciklisek aránya a biciklisek közt, akik pl. olyan hasraütéssel szerzett infókkal jönnek, hogy "a Lánchídon a járdán szabad biciklizni". Az anyád picsáját, azt szabad, barom.
Vajon honnan a kurva anyjukból szedik ezeket?"

Például a KRESZ-ből, magyokos barátom.

Donor 2008.08.02. 11:44:38

Mano:
Rohadtúl nem érdekel hogy nem tartja be az autós a kreszt (ahogy nem is), de ha szabálytalanul rámfordul, akkor azt joggal nem szeretem és joggal tiltakozok az ilyenek ellen.
Ha én szabálytalankodok és elüt, akkor én voltam a fasz. Tiszta sor...csakhogy ilyen nem fordult elő 25év alatt, még csak veszélyes helyzet sem.

Ha az autósok maradéktalanul betartanák a kreszt, valódi és biztonságos kerékpárutak, vagy kerékpárosok figyelembe vételével tervezett utak lennének, akkor semmi szükség nem lenne, hogy az életben maradásom érdekében rugalmasan hanyagoljak pár szabályt.

Az meg külön vicces amikor odajön az autós a nagy KRESZ tudatával anyázva hogy takarodjak az útról, menjek a kerékpár útra. Na ilyenkor reflexből görcsbe rándul a középső ujjam. Jó volna elmagyarázni az ilyeneknek (de eddig mindig elmenekültek :)), hogy a KRESZ szerint mehetek az úton, tehát rohadtul nem kéne okoskodni.

Igen van egy szabály, hogy ha van kerékpárút akkor azon KELL menni, csakhogy Budapesten gyalogos ÉS kerékpáros utak vannak 99%-ban (festékcsík, bóklászó gyalogosok akik joggal utálják ha 20cm-rel mellette elhúzok 30-40-el). Ebben az esetben viszont csak alternatíva. És mivel veszélyesek, ezért nem is veszi igénybe olyan bringás aki 15km/h-bál gyorsabban megy.
A maradék 1%-ban pedig felmegyek az kerékpárútra ha tehetem, mert egy valódi kerékpárúton nagyobb biztonságban vagyok.

És továbbra is fentartom a véleményemet, hogy nem nagyon van joga ítélkezni olyannak aki nem bringázott városban, ugyanis nem tudhatja mit beszél. Persze itt vagytok páran akik nem is akarjátok, csak jól esik nektek, hogy van egy csoport akit kollektívan lehet anyázni, de a valóságba nem gondoltok bele hogy a felhozott problémák mitől vannak.

Pechetekre imádok vitázni :) és autóval, motorral, kerékpárral, gyalog is rendszeresen közlekedek, így pontosan ismerem az összes csoport egyéni problémáit. És tudjátok mit? Ennek köszönhetően hogy ismerem a közlekedés minden résztvevőjét bármivel is közlekedjek, engem nem zavar senki, csak az ostobák.
Még a bénázó "szőke" sem zavar, mert messziről kiszúrom és ha tudok segítek szegénynek. (van elég problémája magától is.)

Veszélyes ezt hangoztatni? Lehet de ha valaki szabálytalankodik akkor figyel és ez növeli a túlélési esélyeit. Aki magától nem tudja hogy piroson ne menjen át alapos körülnézés nélkül az bár szomorú, de méltán nyeri el a Darwin díjat.

Azt veszélyesebb terjeszteni, hogy a szabályok megvédenek mindentől. Nekem az a véleményem hogy a szabályok jók ha vannak. Iránymutatásnak, amihez lehetőséghez mérten ragaszkodni kell, de nem szabad rájuk bízni magunkat, inkább érdemes ésszel élni és az adott helyzethez alkalmazkodni. A kerékpárosok jellemző szabálytalankodásai nagyrészt, ebből az alkalmazkodásból adódnak.

És bocs, de az életem továbbra is fontosabb mint a szabályok betartása.

Donor 2008.08.02. 11:48:30

Köcsög autós:
Ilyen történetet nem tudok, de olyat hogy az autós elüti a bringást és továbbhajt, olyat többet is.
Látod itt a különbség. Ami az autón egy karc, az a bringásnak halál.
Tükröt letörni pedig elég nehéz bringával. Ha meg letöri akkor nem hajt el mert elesik. Azok a motorosok akire te gondolsz ;-) de ha ilyen rossz a látásod ne ülj autóba :DDD

Donor 2008.08.02. 11:55:05

"Mindenesetre ez és a fentebb részletezett incidensek jól illusztrálják a kerékpáros körökben az utóbbi időben sajnálatosan elterjedt agresszív és pökhendi magatartást."

Azt mondod hogy takarodjon le az útról elküldöd az anyjába és még a bringás a pökhendi???

Gondolkodj mielőtt égeted magad.

Hauser bringád meg híven tükrözi hogy sohasem bringáztál igazán. Nem az olcsósága miatt hanem azért mert ha tényleg tekernél akkor 1 hét alatt szétmenne az összes csapágy egy olyan silány minőségü bringán.

birka 2008.08.02. 13:36:31

Most miért kell valakit basztatni azért, mert nem vesz 100-200 ezerért bicajt? Éppeszű ember ennyiért inkább egy f*sza használt robogót vesz. Én kb 15 éve járok egy "hauser minőségű" bicajjal. akkoriban 20000 Ft-ba került. És nem teleszkópos fos, csak az van rajta ami tényleg kell. És túlélte ifjúkori állatkodásaimat is: lépcsők,ugratások,krossz-pálya:) Szóval nem kell lenézni annyira ezeket.
Azokat az arcokat tényleg értem akik képesen országútival kasztrálni magukat a városban:)

mouseofpain 2008.08.02. 19:08:27

Mole, az alkalmatlanság definíciója valóban nem szerepel a KRESZ-ben, viszont a BM által kiadott hivatalos magyarázatában igen (ott felázott földutat említenek példának). Amúgy a bírói gyakorlatban és a rendőrség hozzáállásában is szerepel, előfordult már nem egyszer, hogy rendőrök büntették a Margit híd járdáján bringázókat. Kicsit gondolj bele mit jelent az alkalmatlan szó...

Marvin 2008.08.02. 19:44:55

birka 2008.08.02. 13:36:31

Nyugi!
Ez ugyan olyan, mint mikor BMV-s lenézi szuzukist.

Jó pár éve bringával közlekedem (ha az időjárás engedi), autóm és jogsim nincs. Azt kell mondanom, hogy a bringások között is ugyan annyi tahó van arányokban, mint az autósok között.

Egyre több a kedves és figyelmes autós, mellette pedig egyre több az arogáns, vadbarom bringás.

Donor 2008.08.02. 23:24:45

Birka kicsit félreértettél.
A bringa csak bringa, tekerni kell és ártól függetlenül kb ugyan arra képes.
Ami csupán kiderül a Hauserből hogy nem megy vele sokat, hobby bringás, amivel nincs baj, de teljesen érthető hogy miért nem érti meg a komolyan bringázók érveit.

Nekem is ocso Csepelem volt az elején, de meguntam hogy évente kétszer kellet kicserélnem az összes csapágyat. Mostanra kicsit elavultnak számít a bringám, nem számít menőnek, de én így szeretem és az elavultsága ellenére, olyan finom gép mint a svájci óra.
Lassan már oldtimernek is beillik :)
Szóval nem buziságból vettem drága bringát, hanem azért mert így olcsóbb hosszútávon, ezen felül nagyon bosszantó amikor szétesik alatam egy túrán.

A Suzuki megbízható kocsi, szóval a Suzuki-BMW hasonlat nem jó, inkább öreg Skoda - Suzuki.

Alpar 2008.08.03. 09:42:52

Üdv!Előre bocsátom, hogy nem a bringásokkal és gyalogosokkal van gondom, hanem a közlekedni nem tudókkal.
Ugye azt mondják, hogy az autós védve van a kaszni által. Igaz, de ennek ára van (nem forintosítva gondolom). Plusz súly, méret és holttér. Sok esetben tapasztaltam, hogy a biciklisták és gyalogosok önérzetesen alkalmazzák a közlekedés elveit. Nem önkényesen, hanem önérzetesen. Ha én gyalogos vagyok vagy biciklista, akkor a füstölgő gonosz bunkó k...ög autós csakis az én ellenségem lehet, akinek meg kell, hogy mutassam, hogy ÉN ki vagyok.
Azt végképp ne felejtsük el, hogy egy autó 50 km/h sebességnél 1mp alatt 13 m tesz meg. Átlag ember reakció és döntés ideje 1-2 mp, tehát az autó úgy tesz meg 13-26 m HOGY A MOZGÁSÁBAN SEMMI SEM TÖRTÉNIK!!!!!!!!!!!!!
Akkor még nem beszéltem a minden kocsi más méretéről és HOLTTERÉRŐL. Külön élmény, amikor csak úgy megjelenik valaki előtted vagy melletted.
A KRESZ nem ismerete vagy nem érdeklése sajnos általános a biciklisták és gyalogosok körében.
Csak a leggyakoribbakat írom le. Pl. egyensúlyozás a piros lámpánál, és ha nem lát keresztforgalmat imbolyogva, elindul, egyirányú utcán középen szemben (külön öröm, ha bekanyarodok kocsival, mondjuk lendületből az egyirányúba, és pont farkasszemet nézek egy biciklistával), többen egymás mellett, párhuzamos közlekedés szabályainak nem ismerete, autósok jelzéseinek figyelembe nem vétele.
Kedvencem (igaz ez autósra és biciklistára is egyaránt vonatkozik): körút (bármelyik) index jobbra - parkoló keresés, hely megvan, megállok, és máris hátramenetbe teszem, mögöttem pont a seggemben áll a kedves versenyző és még ő van felháborodva (biciklista esetén már tolatok be, és kikerülve rácsap a kocsira, ja a paraszt meg én vagyok).
Gyalogosok:
Piroson való átrohanás a megállóban álló villamos vagy busz után. Könyörgöm, NE legyen kifogás a BKV ok viselkedése, aki nem várja meg az utast. SEMMI NEM LEHET OLYAN FONTOS!!!! Több sávos úton való átmászkálás (pl. körút - ja ott villamos is van középen, Váci út a Lehel térnél, a zebrát, tessék használni, ha van aluljáró, akkor az biztos nem viccből van ott!!!
Másik kedvencem az anyuka (a mai világban többnyire ő van otthon napközben a gyerekkel és vezeti a háztartást) megpakolva csomaggal és két gyerekkel a piroson megy át. Über fa..a!!! Amellett hogy balesetveszélyes a GYEREK MIT FOG LÁTNI ILLETVE TANULNI. Így sajnos nincs vége az örök körforgásnak, pedig valahol jó lenne elkezdeni.

kinggeorge 2008.08.03. 15:15:56

Nem értem az egészet... A biciklis átment ugye a piroson, (ami, bár ezt nem szeretik tudomásul venni, de még rájuk is vonatkozik..) elcsapták, hát istenem... Én az ilyet nem tudom sajnálni, de ha a kocsimban kárt okozna, biztos, hogy leverném rajta...

Perillustris 2008.08.03. 20:21:42

Így van. Az aluljárók nem viccből épültek. Hanem azért, hogy a gyalogos tűnjön el a szemünk elől, ahelyett, hogy az autókat vitték volna le oda, hiszen az egy autó(s)nak egyáltalán nem megterhelő.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.03. 20:27:28

Egy gyalogalagút olcsóbb, mint kocsiknak ugyanezt. Viszont Prágában a komplett átmenő forgalmat le akarják tenni a föld alá, ezt támogatnivaló dolognak tartom. Gyalogosok, célforgalmasok fenn, átmenők, odajutók lenn, zavartalaul. Ja, csak nálunk már tervkorában ellopnák rá a pénzt...

Perillustris 2008.08.03. 20:33:42

"Egy gyalogalagút olcsóbb, mint kocsiknak ugyanezt."

Akkor építsünk széles járdákat, középen pázsittal, mert olcsóbb, mint utat építeni.

Nem érdekel, mennyibe kerül. Ha nincs rá pénz, kell kérni rá pénzt! Na, s kitől? Attól, aki használja. Pont.

Tudom, pénzbehajtááááás!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.03. 20:37:51

Hát, a pénzt mi kifizetjük, csak ők elsíbolják. Erről nem én tehetek, én nem oda húztam az ikszet, csak a többség :S Egyébként támogatom a szép járdákat sok sok zöldfelülettel. A főutakat meg le a picsába a föld alá. És klímás kombínókat (nem a lebutítottakat, 3 helyett 1 klímával)! Demszky-t meg picsánrúghatnátok már legközelebb. 20 évig BP atyaistene?

Adrian Mole 2008.08.03. 22:09:44

mouseofpain:
Tudnál linkelni egy ilyen hivatalos magyarázatot?
A Margit híd járdán bírságoló rendőr nekem meg urban legendnek tűnik, hacsak nem egy ámokfutóról van szó, aki elgázolt néhány gyalogot.
Az "alkalmatlanba" nem kell belegondolnom, nap mint nap sajnos tapasztalom. Másik kérdés, hogy 12 év alatt ezek szerint nem mehetsz bringával Pestről Budűra, vagy viszont. Mennyire életszerűtlen ez? És lehet, hogy Donornak igaza van: az életem többet ér, mintsem ne értelmezzem rugalmasan a szabályokat.

Kata 2008.08.04. 13:00:20

a barátom, aki két héttel ezelőtt halt meg közlekedési balesetben, bringás volt. seggrészegen akart bringára ülni, és úgy hazamenni, de a többiek nem hagyták, beültették egy autó hátsó ülésére, hogy majd hazaviszik. az autó 120-szal, a szintén seggrészeg sofőrrel belevágódott egy fába, és a barátom meghalt. a sofőr túlélte... pénteken temették. bár ennek semmi köze a poszthoz, azon kívül, hogy a srác bringás volt.

Perillustris 2008.08.04. 15:43:12

Annyi köze talán van, hogy aki akarja, az látja: nem a jármű teszi az embert tahóvá vagy felelőtlenné.

Én vagyok 2008.08.05. 12:32:21

A lámpa mióta vonatkozik a biciklisekre is? A Dunában lévő bólyák se nekik szólnak...

Kalapos-Skodás 2008.08.07. 10:40:08

Tegnap a zebrán, zöld jelzésnél keltem át. Kis híján belémjött egy kerékpáros. Asszem rájuk kellene uszítani a rendőrséget - már ha léteznének.

Norberto_1985 2008.08.09. 23:01:46

Hmmm... milyen érdekes jelenség. Az egész oldalt végigolvastam, az elejétől a végéig teljesen. És kimondottan örülök, hogy van LEGALÁBB EGY értelmes ember itt az oldalon, Donor néven! Komolyan, örülök neki. Teljesen emberi módon irkál... több kéne ilyen, normális módon nevelt, nem utcán, parkban, patakparton, aluljárók, sikátorok zugaiban nevelkedett városi maugli típusú züllött egyénekből...

dudemage 2008.12.07. 21:11:38

Na, szoktam bringázni. Meg vezetgetek is random. Szerintem, a bringás vigyáz magára, megszegi a szabályokat - mert a lámpák deszkásoknak valóak - és mert a lámpa nem üt el, csak az autó, meg ilyenek... A bicóval haladni kell, nem azért tekerek, hogy a dugóban álljak - erre az autót használom. Az autóval betartom a KRESZT, és figyelek az elsőbbségre. Arra is, hogy meg is kapjam. Bringásként ugyan ezt teszem. Valamint arra bátorítok mindenkit: Ne a KRESZ vezéreljen, mer az, akit ez nem nagyon foglalkoztat (és véletlenségből alá szorúlt egy 2000kilós autó) az átmegy rajtad, attól függetlenül, hogy te miben hiszel. Nézz körbe, mérd fel a helyzetet, legyen lámpád (igen, a Tescós megteszi), ne legyél hülye, viselj sisakot, szokd meg a szmogot és vedd vissza az arcod, vagy köss egy baleset-biztit. Az autósok meg húzzák ki a seggükből váltót, mert egyen-ketten még le találják rúgni a visszapillantókat. De amúgy bírom az autósokat, többségük figyelmes (féltik az autót, vagy a jogsit). A kocsi jó. Szeressük a szabadságot, amit egy kellemesen brummogó motor ad. A bicó is jó. Nincs jobb, mint az arcokkal szlalomozgatni, és ésszel bringázgatni fel-alá, easy-ride, down hill respect, dirt forever... A para az, hogy önzőek vagyunk, és mindenki a másikra mutogat, ahelyett hogy önerőnkből tennénk meg mindent, ami csak tőlünk telik: hosszútűrés, tisztelet, szeretet. Ámen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása