Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ki a hülye, én vagy a lámpa?

2008.08.04. 10:09 :: SilentSound

Lehet, hogy simán rávágnám, hogy EBEUSS egész egyszerűen benézte a lámpát, ha nem láttam volna már magam is egyszer a Könyves Kálmán körúton egyszerre pirossal és zölddel világító jelzőlámpát. Addig és azóta is inkább hiszek a túlélési ösztönömnek, mint a közlekedést irányító berendezéseknek. Vagy éppen a többi közlekedőnek. 

Rejtélyes dolog történt velem, majdnem totálra törtem a saját, és még néhány kocsit az én hibámból. Ha egy komoly száguldozás ereménye lenne, azt megérteném, de itt egészen más dolog történt...

Álltam a Gogol utca végén a piros lámpánál, és készültem balra rákanyarodni a Váci útra. Idáig tiszta a kép. Aztán elindultam, de csodálkoztam, hogy miért jön balról olyan határozottan egy Astra, hiszen neki meg kéne állni a vonalnál. Integetett hogy hülye vagyok, én meg azt hittem, hogy még átsuhant a piroson, de NEM! Visszanézve a tükörből láttam, hogy folyamatosan zöld lámpája volt a Váci útnak mindkét irányból...
 
Azóta nem tudom felfogni, hogy mi történt, és miért indultam el a piros lámpa ellenére. Természetesen körbe sem néztem, mert meg voltam győződve róla, hogy zöldem van. Azt még megértem, ha valaki halad, és nem veszi észre a pirosat, de aki áll, és arra vár, hogy zöld legyen, az milyen indíttatásból indul el a totál piroson??? Ezúton köszönöm az ezüst színű G Astra férfi vezetőjének, és a vasárnap déli gyér forgalomnak, meg a vak szerencsének, hogy simán ki tudtam kanyarodni, és nem törtem össze sem magam, sem mást!
 
Utólag átgondolva, először azt hittem, hogy kigyulladhatott a jobbra kanyarodó kis zöld lámpa, és ennek hatására elindultam balra. Gyorsan elvetettem, mert akkor balról nem jöhetett volna egy autó sem, ugyanis ilyenkor már pirosat kapnak abból az irányból. Mivel minden nap erre járok, így több ezerszer haladtam át ezen a kereszteződésen, tehát tökéletesen ismerem a lámpák beállítását.
 
A legvalószínűbb magyarázat az lehet, hogy szemből a csarnok mellől kikanyarodott egy autó kis ívben jobbra. Biztos hogy neki is piros lámpája volt, ha nekem az volt, de gondolom a gyér forgalom miatt benézett a kereszteződésbe, és a piros ellenére tudatosan kikanyarodott. Én pedig ezt a szembejövő sávot is szoktam figyelni, hogy ha elindulunk, akkor még ki tudjak lőni, és bekanyarodni előttük. Nos valószínűleg most nem néztem a lámpára, csak azt láttam, hogy ő már elindult, ezért én is kikanyarodtam.
 
Soha nem gondoltam volna, hogy képes vagyok ekkora marhaságot elkövetni, úgyhogy ezúton megkövetek minden mazsolát, idős nénit és bácsit, valamint a nőket, akiket eddig cikiztem bénaságuk miatt! :)
 
Számomra annyi tanulság maradt, hogy jobb ha továbbra is inkább száguldozom, mert akkor legalább figyelek ezerrel...

Ugye olyan nem létezik, hogy a lámpa volt a hibás???

75 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 2008.08.04. 10:13:51

Most még megúsztad...

malac 2008.08.04. 10:19:17

ez olyan mint az enyhén megrongált vasúti átkelő esete, hiába villog fehéren, a vonat attól még jön...

1x1 2008.08.04. 10:21:49

Az milyen, hogy enyhén megrongált?
mert ha bármi elromlik, vagy nem világít, vagy pirosan? legalábbis ennek így kellene lennie!

SzaZo 2008.08.04. 10:24:48

Kb. 5éve történt késő este (ősz volt, és már régóta sötét), hogy a Hungárián a Népstadionnál levő levő lámpák egyszerre mutattak zöldet és pirosat. Először azt hittem már annyira fáradt vagyok, hogy káprázik a szemem. Azt nem tudom, hogy a keresztforgalomnak mit mutatott a lámpa, de mindenki lelassított (kb 10 autó volt az úton) 20-30km/h-ra, és sasoltak: "Most mi van?" - kérdést tehették fel a sofőrök az autók mozgásából ítélve. :)

Picar 2008.08.04. 10:29:27

Hát lehet hogy a lámpa volt a hülye,nem kizárt.Velünk már történt olyan, hogy kis mellékútról akartunk nagyívben balra keresztül kanyarodni a 3as miskolcról szlovákia felé vezető részén át.Lámpa szabályozza itt a forgalmat.Nyolckor minden lámpa elkezd villogni, nem jön senki, menjünk.Csorgunk kifelé,barátom beletapos a fékbe.Nézem mi van.mondja hogy pirosra váltott a lámpa.Ez is csak a reakcióidőn múlt, mert oldalbakaphatott volna a felhozatalt elnézve kamion,távolsági busz vagy autó.Akármi.

1x1 2008.08.04. 11:08:07

látom bazi érdekes a poszt :)))

Gilderoy 2008.08.04. 11:09:17

Én is láttam már ilyen hülye lámpát, az Újbudai Tescónál, szembe is zöld, nagyívbalra is zöld.

Ettől függetlenül lámpa nélkül is gáz, hisz egy jobbra kisívet simán oldabakap a sárga legvégét megszőröző delikvens.

phaidros · http://konzervatorium.blog.hu 2008.08.04. 11:10:47

Nekem az Árpád híd budai hídfőnél a balra, a Kolosy tér irányába forduló sávon a szemben lévő sorház tetején lévő OTP reklám a halálom ebből a szempontból... főleg ha lekapcsol-felkapcsol. A perifériás látás miatt mintha zöldre váltana a lámpa.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.04. 11:12:09

@1x1 : A lámpa úgy van kitalálva, hogy ha bármi baja van és még tud villogni, akkor villogó sárgával jelzi a veszélyes helyet.
Ha már villogni sem tud akkor sötét.

phaidros · http://konzervatorium.blog.hu 2008.08.04. 11:13:11

A lámpahibához: pár napja az Üllői út egyik kereszteződésében pár másodpercre sárgán kezdtek villogni a lámpák. Kis tanácstalanság után mindenki elkezdett befelé araszolni, s kellően nagy felfordulás kialakulása után visszakapcsolták.

Ja és majd elfelejtettem: persze nem volt ott egy rendőr sem! :)

1x1 2008.08.04. 11:14:39

ColT 2008.08.04. 11:12:09
valóban...
de "ez olyan mint az enyhén megrongált vasúti átkelő esete, hiába villog fehéren, a vonat attól még jön..." esetében nincs sárga:) csak fehér meg piros :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.04. 11:18:01

@1x1 : Kicsit más tészta, a vasúti átjáró azért villog a vonat átkelésekor fehéren, mert az érzékelőhöz vezető rézdrótot lopták el, a közlekedési lámpa meg pl. progi fagyás miatt.
Persze sok minden előfordulhat, ezt aláírom, de az esetek nagy részében azért csak sárgára vált a "villanyzsaru".

lOc (a pasztafáriánus) 2008.08.04. 11:18:57

Nekem Pesti úton volt olyan hogy haladtam lassan a zebra piros lámpája felé, mert tudtam hogy mindjárt zöldre vált. Át is váltott, gyorsultam. Erre mikor már majdnem a lámpánál voltam zöldről egyből pirosra váltott. Satufékkel sikerült még megállnom a zebra előtt.

B.GY. 2008.08.04. 11:25:16

A lámpa sosem hibás.Az csak egy tárgy.Az ember hibás mindig,mert ő tud gondolkodni,de nem akar.

::eleven:: 2008.08.04. 11:30:49

Újpesten a 2-es és a 2/A kereszteződésben van egy lámpa. Dunakeszi felől érkezve a 2-esen balra kívántam kanyarodni (tehát a 2/A -ra, és nem a belváros felé). Mivel kevesen kanyarodnak ebbe az irányba, elég sokat kellett várnom. Aztán zöld lett, jobbról viszont több autó és érkezett viszonylag nagy sebességgel (ők egyenesen haladtak), első gondolatom az volt, hogy már a pirosra váltó lámpán mehettek át, de még éppen láttam az ő lámpájukat. Simán zöld volt a is... Szerencsére nem történt baj, azóta mégjobban figyelek ott :-)

A másik eset Lengyelországban történt velem. Ott némileg másképp működik a jobbra-kanyaródóknak szánt kiegészítő zöld lámpa. Ugyanis ha ez világít, attól még balról jöhetnek autók (sőt, lakott területen a gyalogosok is), szóval nagyon kell figyelni. Amikor először kerültem ilyen helyzetbe, majdnem kikanyarodtam egy kocsi elé...

szivacs 2008.08.04. 11:36:32

egy szegedi példa a megbolondult lampakkal kapcsolatban:
www.yv.hu/p=1c582705a2ad279ad28beb181fb0c541

1x1 2008.08.04. 11:39:56

ColT 2008.08.04. 11:18:01
A villanyzsaru az OK.
de a vasúti sztem nem ad hamis szabadjelzést semilyen esetben. Vagy piros, vagy semilyen. Nem hiszem, hogy nincs betervezve ,az érzékelőhöz vezető rézdrót mint megélhetési forrás. ha eltünik, akkor hibajelzés. hibajelzés=piros, vagy semmi. Lehet hogy kötsög a MÁV, meg nincs pénz, de azért ezeket a cuccokat rendesen megtervezték annó 100 évvel ezelőtt :)
sztem!

yeti 2008.08.04. 11:41:32

Régi 3-as út és 35-ös út találkozása, Mályi (Nyékládháza?). Minden irányból piros a lámpa, 5 percig állt a forgalom, mire az elsők felfogták, mi történhetett. Aztán araszolgattunk :)

V.Zz 2008.08.04. 11:47:42

Én ilyen lámpákkal foglalkozom. 99,99999%, hogy egyszerre nem ad zöldet ellentéte fázisoknak a berendezés. Ugyanis ilyen esetben egy biztosító berendezés feszülségkülönbséget figyel, és ha egyszerre adna zöldet azonnal sárga villogóra vált. hasonló módon figyeli a piros izzó kiégését, azzal a különbséggel, hogy itt áramerősséget figyel.
A sárga villogóról történő visszakapcsoláskor a program nem azonnal indul, először minden irány sárgát, majd pirosat kap, és csak ezután kap valamelyik irány zöldet.
véleményem szerint az emberek hibázásának sokkal nagyobb a valószínűsége, mint a biztosító berendezések meghibásodásának

kispia 2008.08.04. 11:47:54

1x1:nem láttad a tv-ben,amikor valaki beküldte a felvételt?szabad jelzést adott az autóknak,és keresztben meg ment a vonat.

1x1 2008.08.04. 11:52:10

V.Zz 2008.08.04. 11:47:42
Feltételezem vasúti lámpáknál is így megyen nem?

Lacaca 2008.08.04. 12:04:46

Grat! Ha véletlenül ütközöl valakivel, mondjuk egy motorossal, majd ráírják a sírjára nevedben, hogy bocs.

Lacaca 2008.08.04. 12:05:48

Legközelebb a lámpád nézd!

szerintem 2008.08.04. 12:06:45

motoros vagyok. Ha piros, ha zöld, nézek ezerrel. Máshogy nincs esélyem megélni a 100.000 km-t.

V.Zz 2008.08.04. 12:13:14

Vasúti lámpákhoz nem annyira értek, de abban biztos vagyok, hogy abban is van olyan biztosító berendezés, ami azt figyeli, hogy a tilos jelzés üzemképes-e.

1x1 2008.08.04. 12:15:35

V.Zz 2008.08.04. 12:13:14
Azé köszi!
Amúgy meg mindig figyelni kell mindenre oszt kész! :-)

Jankaou 2008.08.04. 12:26:51

"véleményem szerint az emberek hibázásának sokkal nagyobb a valószínűsége, mint a biztosító berendezések meghibásodásának"

Hát én azért ebben vitatkoznék. Az utóbbi időben én is felfigyeltem arra, hogy a jelzőlámpák egyre gyakrabban hibáznak. A topikban leírt esettel még nem találkoztam, de az például napi rendszerességgel előfordul, több lámpánál is, hogy "elfelejt" zöldre váltani minden irányból, hosszú percekig (5-10) piros, végül az emberek megunják, és tilos jelzés ellenére elindulnak.

HaCS 2008.08.04. 12:29:31

Az programváltásoknál(pl. csúcsidőről, délutáni általánosra, vagy estire) váltásnál simán előfordulhat, hogy minden irányban piros, esetleg 1-2 percig. A zöldhullám-programok ilyenkor állnak át.

ihatethisindapassthingy 2008.08.04. 12:29:36

Bizony, a többi közlekedő viselkedése megtévesztő tud lenni. Én is mentem már át piros lámpán határozott biciklis után, szerencsére olyan helyen, ahol nem volt tétje, persze így is káromkodtam cifrán (nem, nem a bringásra, magamra voltam berágva).

V.Zz 2008.08.04. 12:32:29

Jankaou 2008.08.04. 12:26:51
Én nem a jelzőlámpáról, hanem a biztonsági berendezéseiről beszéltem.
A biztosító berendezéseknek az a feladata, hogy a jelzőlámpa meghibásodása esetén sem alakuljon ki veszélyes helyzet (pl. ha két irányból egyszerre lenne zöld egy zárlat miatt, akkor azonnal lekapcsol a berendezés)
Ezt nevezik fail-safe stratégiának.

1x1 2008.08.04. 12:32:30

Az "elfelelejt zöldre váltani minden irányból" a létező legjobb eset! Így legalább senki nem megy, ami jobb, mintha mindenki menne! Tehát:
bár zavaró, de biztonságos, mert mindenki figyelmesen hala át a kereszteződésen. Azaz a biztosító berendezés jól dolgozott. sztem!

isti 2008.08.04. 12:33:46

Hasonló esett meg velem csak kevesebb szerencsével. Egy kereszteződés ahol addig lámpa szabályozta a forgalmat telizöldes lett. Namost erről én nem tudtam, balra kanyarodtam, majd szépen belém jöttek. Csak álltam a kereszteződésben vérbe fagyva, figyeltem ahogy közeledik felém egy renault 60-al. Se előre se hátra nem tudtam menekülni. Én voltam a fasz, mert nem megszokásból kellett volna ész nélkül nekiindulni a zöldnek, de egy szimpla forgalmi rend változás táblával elkerülhető lett volna a dolog. Azóta annyi baleset történt ott, hogy visszaállították eredeti formájába a kereszteződést.

fektoh 2008.08.04. 12:33:49

Kicsit off:
A vasúti átkelőknél nem az van, hogy a fehér fényjelzés csak annyit jelent, hogy kap áramot, de ez nem egyenértékű a szabad jelzéssel, hanem csak a veszélyre figyelmeztet?
A piros meg egyértelműen tilos. Ha valakinél kéznél van egy online kresz megnézhetné, én sajna nem érek rá most...

nem értem 2008.08.04. 12:37:17

nem értem, hol van itt, hogy rossz volt a lámpa?
kihajtott, mert a szembejövőt nézte.
ha nemjön senki még ma is ott állna
jobb is lenne

fektoh 2008.08.04. 12:38:30

megint off.
Gyorsan ennyit kugliztam a fénysorompóról. Valami interjúból van egy közlekedési rendőr fejessel.:

"A KRESZ-ben leírtak szerint egyébként a vasúti fénysorompó fehér villogó fénye nem szabad jelzést, azaz szabad áthaladást jelent. Csupán annyit, hogy a berendezés működik és ez esetben is meg kell győződni arról, hogy egyik irányból sem közelít vasúti jármű."

1x1 2008.08.04. 12:39:39

fektoh 2008.08.04. 12:33:49

"19. § (1) A vasúti átjáró biztosítására szolgáló jelzőberendezések: a fénysorompó, a félsorompó és a teljes sorompó.

(2) A fénysorompó a vasúti jármű közeledését és áthaladását két egymás mellett levő, felváltva villogó piros fénnyel jelzi; egyébként a készülék villogó fehér fényt ad."

(3) A félsorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az úttest menetirány szerinti jobb oldalát - piros-fehér színű - sorompórúddal lezárja. A félsorompóval együtt fénysorompó is működik.

(4) A teljes sorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az utat, illetőleg az úttestet teljes szélességében - piros-fehér színű sorompórúddal lezárja. A teljes sorompót kiegészítheti olyan berendezés, amely

a) a sorompó lezárásának a megkezdését és záródását hangjelzéssel jelzi;

b) a sorompó lezárásának a megkezdését; valamint záródását és zárva tartását (a teljes felnyitásig) két egymás mellett levő felváltva villogó piros fénnyel jelzi.

(5) A félsorompó és a teljes sorompó sorompórúdján piros fényvisszaverő, illetőleg piros fényt adó lámpa van.

(6) A továbbhaladás tilalmát jelzi, ha

a) az - egyedül vagy félsorompóval együtt alkalmazott - fénysorompó villogó piros fényjelzést ad;

b) a fél-, illetőleg a teljes sorompó rúdja mozgásban vagy lezárt állapotban van;

c) a teljes sorompót kiegészítő berendezés [(4) bek.] hang- vagy fényjelzést ad.

(7) Az (1) bekezdésben említett berendezések üzemzavarát jelzi, ha

a) a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;

b) a félsorompó rúdja nyitott vagy félig nyitott állapotban van és a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;

c) a sorompórudak eltérő állásban vagy félig nyitott helyzetben vannak.

(8) A továbbhaladást - a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett - engedélyezi

a) a fénysorompó villogó fehér fényjelzése,

b) a teljes sorompó rúdjainak nyitott helyzete, feltéve hogy a sorompót kiegészítő hang- vagy fényjelző berendezés jelzést nem ad.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.04. 12:43:42

A Robert Karoly krt. es a Pap Karoly utca keresztezodesben van hiperhulyen idozitett lampa. Jovok a Pap Karoly felol, en meg a zoldon haladok at, de mire aterek a villamos sinen meg a 3 savos koruton, addigra a jobbrol jovoknek mar zold. Nem egyszer fordult elo, hogy ramdudaltak, hogy hova jovok, pedig 1000%, hogy zoldem volt. Arrol nem is beszelve, hogy a balra forduloknak meg egy gyalogatkelohely is van, ami persze szinten akkor kap zoldet. Atengedem a gyalogost, aki meg lazan sasszezik a villogo zoldbol keletkezett tok pirosban, de a jobbrol-mogottem jovok mar a seggemben vannak es dudalnak lefele. Budapest, kozlekedes, nokomment.

Kata 2008.08.04. 12:43:43

"Soha nem gondoltam volna, hogy képes vagyok ekkora marhaságot elkövetni, úgyhogy ezúton megkövetek minden mazsolát, idős nénit és bácsit, valamint a nőket, akiket eddig cikiztem bénaságuk miatt! :)"

aaaa! ez most nagyon jól esett! :-)

vasúti átjáró:
piros-jön a vonat
fehér-nem szabad, nem zöld, még csak nem is azt jelenti, hogy működik a lámpa, egyszerűen csak azt, hogy BE VAN KAPCSOLVA!

kéretik megjegyezni, jóatyám helyszínelt már egy-két vasúti átjárós szgk balesetet, nem igazán gusztusos látvány, amikor egy ember lába a sínek túlsó oldalán van, a feje meg a másikon, a teste meg a sínek között...

Dr Genya 2008.08.04. 12:45:20

Nekem az volt a kedvencem, hogy jöttem ki a Pannónia utcából, mentem volna át a körúton V. kerület irányába. Péntek esti forgalom, szóval azért még voltak rendesen. Lámpa zöld, mehettem 40-50 km/h-val.
A szemem sarkából annyit láttam még szinte már a lámpa alatt, hogy elkezd sárgán villogni. (fél tíz, vagy tíz óra lehetett, gondolom akkor vált). Azonnal satufék, jól is tettem, mert balról elkezdtek jönni a kocsik. Nekik is elkezdett sárgán villogni, és ugye így már nekik lett elsőbbségük.
Szóval csak óvatosan a lámpákkal

renesis 2008.08.04. 12:49:11

1x1 2008.08.04. 11:39:56

hár márprdig téved a vasúti jelzőlámpa is.Saját szememmel (+ a sofőr) láttam, hogy fehéren világít és jön a vonat.

1x1 2008.08.04. 12:55:57

renesis 2008.08.04. 12:49:11
Én mindent elhiszek mindenkinek :)
Ami elromolhat az el is romlik! Pláne itthon. :-)
Ezért van ott a KRESZ-ben is:
"39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerint - veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni."
stb...

Géza 2008.08.04. 13:15:57

1) tavaly a forgács utca magasságában a Váci úton volt állandóan piros egy lámpa. 2-3 percet vártam hogy váltson , aztán átcsorogtam rajta - a forgalom meg követett...
2) egyszer a soroksári útra kikanyarodó kis utcában volt állandó piros egy lámpa. Persze a jobbos mindig zöldre váltott. A Soroksárin pedig mindig mindkét irányba megállították a forgalmat. A második alkalomra aztán padlógázzal kiugrottam...
3) egyszer Soroksár, Hősök ternél romlott el a lámpa. Megjavították, de hogy! Minden második zöld 1 másodpercig tart azóta is.

Perillustris 2008.08.04. 13:27:08

Elvileg minden iránynak pirosra kellene váltania, mielőtt sárgán kezd villogni, úgyhogy ott el van/volt valami romolva.

V.Zz 2008.08.04. 13:47:12

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.04. 13:27:08
Nem kell mindenképpen pirosra váltania, ugyanis a sárga villogó üzemállapot általában abból következik, hogy valamelyik irányban kiégett a piros izzója (vagy a LEDje üzemképtelen)

1x1 2008.08.04. 14:29:00

Annyira érdekfeszítő volt ez a téma, hogy megért vagy 45 kommentet :)
negyvenhatodik!!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.04. 14:38:35

"Számomra annyi tanulság maradt, hogy jobb ha továbbra is inkább száguldozom, mert akkor legalább figyelek ezerrel..."

Gratulálok a végkövetkeztetéshez. :((
Semmi se garantálja, hogy legközelebb nem száguldás közben nézel el majd így valamit.

Az viszont tény, hogy a lámpák néha meghülyülnek, én is láttam már ilyet, csak ott perceken át minden irányból piros volt...

Ursula 2008.08.04. 16:43:55

Tanulság:
Legyetek toleránsak a bénákkal és a faszokkal is, mert ti is bénázhattok.


Egyébként pár éve történt az eset, nő fehéren villogó lámpánál találkozott a vonattal. MÁV feltette a kezét, bocsi, körül kellett volna nézni. A nő lett a hibás.

Szóval az a 30 km/h nem vicc a vasúti átjáróknál, gyakran, ha beláthatatlan, még az is sok. És aki ilyenkor büntetésböl 20 cm-ről tol, annak a ku...
...irgum burgum. (A tolerancia nevében)

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:30:04

Közben eltelet 1 hét, és sajna rá kellet jönnöm, hogy én voltam a figyelmetlen...
Beálltam újból a kereszteződésbe, és tuti, hogy a szembejövő, piroson elinduló hatására fordultam én is ki a pirosban. Túl magasan volt a lámpa, elvakított a nap, és megbíztam a velem párhuzamosan induló forgalomban, sima megszokásból! Egyszerűen megbocsáthatatlan, tudom jól, de mentségemre szolgáljon, hogy azóta is ezen agyalok..., annyira zavar. Sokan talán észre sem vették volna! ;)

Tényleg nagy szerencsém, volt, hogy gyér volt a forgalom. Persze, ha jönnek az autók ezerrel, gondolom feltűnt volna, hogy tilosban járok..., így viszont éppen ezért fel sem tűnt, és könnyedén megúsztam.
Mindig is azt tartottam, hogy szerencsés fickó vagyok, remélem máskor is mellé pártol a szerencse, de tudom, hogy ezzel nem jó visszaélni!

Más. Ugyanennél a kereszteződésnél láttam már olyat, hogy a kishölgy jobbra zöld nyíl mellett áthúzott 50-el a kereszteződésen, és jóbbról csúnyán elkapta egy autó a sűrű forgalmoban... Ott nyíltak a légzsákok ezerrel...

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:31:24

Lacaca 2008.08.04. 12:05:48
"Legközelebb a lámpád nézd!"

Igyekszem! Most sem értem, hogy lehettem ennyire figyelmetlen...

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:33:01

rsula 2008.08.04. 16:43:55
"Tanulság:
Legyetek toleránsak a bénákkal és a faszokkal is, mert ti is bénázhattok."

Elhiheted, hogy ez idáig kb. 500:1 az arány, de azért köszönöm az ezüst astrásnak, hogy lassított... :)

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:37:06

mxplanet 2008.08.04. 10:42:52
"csodás :D"


Mi ebben a csodás???
Mélységesen csalódtam magamban...

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:40:32

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.08.04. 14:38:35
"Gratulálok a végkövetkeztetéshez. :((
Semmi se garantálja, hogy legközelebb nem száguldás közben nézel el majd így valamit"

Lehet..., de tény hogy sokkal jobban figyelk olyankor, persze ahogy ez meglepett, lehet az majd méginkább meg fog! :(
Addig is az a mottóm: hogy a figyelmetlen sofőrnél nincs rosszabb, és ebbe már én is bele tartozom... :(

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:43:39

ihatethisindapassthingy 2008.08.04. 12:29:36
"Bizony, a többi közlekedő viselkedése megtévesztő tud lenni. Én is mentem már át piros lámpán határozott biciklis után, szerencsére olyan helyen, ahol nem volt tétje, persze így is káromkodtam cifrán (nem, nem a bringásra, magamra voltam berágva)."


Ez esetben én is beszoptam, de szerencsére itt sem történt mégy egy fékcsorgás sem, de ettől még úgyanúgy magamat szídhatom, mint ahogy Te káromkodtál magadra...

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:45:22

Zoli 2008.08.04. 10:13:51
"Most még megúsztad..."

Remélem 20 évente ennyi lesz, és minden 10. végződik karambollal! ;)

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:49:34

1x1 2008.08.04. 11:08:07
"látom bazi érdekes a poszt :)))"

Nem az, ez TÉNY! Igaz itt vér sem folyt, karambol sem történt, de még a mutogatás is viszonzatlan maradt, mert az illetőnek igaza volt!
Ennek ellenére engem baromira zavar a történet, és azt hiszem ez bárkivel, bármikor előfordulhat. A végkifejlet pedig nem a mi kezünkben van, hanem Fortunáéban... :(

István · http://sound.freeblog.hu 2008.08.04. 18:53:07

Egy hozzád (postíróhoz) hasonló delikvens törte totálkárra az autómat 1 hónapja... sound.freeblog.hu/archives/2008/07/08/autobalesetem/

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 18:55:34

nem értem 2008.08.04. 12:37:17
"nem értem, hol van itt, hogy rossz volt a lámpa?
kihajtott, mert a szembejövőt nézte.
ha nemjön senki még ma is ott állna
jobb is lenne"

Igazad van: sehol!
A szembejövőt is néztem, aki annyira határozottan jött át a piroson, hogy sajnos megzavart, és valószínűleg a lámpára már nem pillantottam fel. Valószínűleg... (nem tudom felidézni)

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 19:01:54

István · sound.freeblog.hu 2008.08.04. 18:53:07
"Egy hozzád (postíróhoz) hasonló delikvens törte totálkárra az autómat 1 hónapja... "

Ja, vannak ilyen eszetlenek... Ráadásul én MÁV-os vagyok, úgyhogy örülj, hogy nem én voltam! :)

Egyébként meg ilyen szituációt is meg lehet úszni könnyedén, ha legalább az egyik észnél van! Jelentem alásan ez esetben nem én voltam akinek a helyén volt az esze... :(

Donor 2008.08.04. 19:25:44

Bárkivel előfordul hogy kihagy az agya egy pillanatra. A gáz akkor van ha gyakran kihagy.

Mellesleg láttam olyat ahol a kereszt irányú lámpáknak akkora átfedése volt, hogy egy pillanatra mindkét irányba zöld volt.
És igen egy rendőr előtt mentem át.
Ordítozva jött oda, aztán mondom neki a szitut, persze nem hitte el. Mondom menjünk vissza. Visszamentünk megnézte és lefehéredett.
Utána nem sokkal átprogramozták a lámpát.

EBEUSS (törölt) 2008.08.04. 19:39:04

Donor 2008.08.04. 19:25:44
"Bárkivel előfordul hogy kihagy az agya egy pillanatra. A gáz akkor van ha gyakran kihagy."

Remélem a következő 20 évben megint nem lesz ilyen! Végülis egy álló autóba szaladt volna bele kb. 50-el valaki... Túlélhető, csak pont most jött össze a MÁV-os dolog is, úgyhogy jobb hogy így (balesetmentesen) történt a dolog...

Donor 2008.08.04. 20:08:22

Nyugi EBEUSSm ne emészd magad. Az ember hibázik. Az az ember aki nem hibázik, az hazudik :))

Aqweren 2008.08.04. 21:26:34

Én egyszer csináltam hasonló kaliberű hülyeséget...
Főútra akartam kikanyarodni jobbra éccaka egy benzinkút kijáratától, ami alig pár száz méterre van a lakott terület vége táblától, vagyis ott még mindenki ötvennel megy (muhaha).
Balról érkezett egy autó, én meg valamiért úgy láttam mintha villantott volna hogy gyere. Hát nem villantott, gondolom inkább gyorsításban lehetett, én meg ki elé...kis híja volt hogy belém nem jött, dudálás, fénykürt - na én is hasonló érzésekkel mentem haza akkor...

Perillustris 2008.08.04. 22:08:15

index.hu/politika/bulvar/bales9879/

Autózni felelősen, vezetni jól - mi kell más a jogosítványon kívül?

Szendwich 2008.08.04. 22:29:56

A 37 út Gesztely és Felsőzsolca között 4 sávos, gyorsforgalmi út. Azaz 110-el lehet rajta menni. Egy-két hely kivételével ahova kivágták a 70-es, 60-as táblát. Az egyik 60-as tábla a belegrádi vízműnél lévő lámpás (?!?!?!) kereszteződésnél van. Nem rég egy verőfényes +40 fokos délután siettem rajta Miskolc felé, a gesztelyi körforgalomból ki és padlógázzal el azok mellett akik kilométerekkel azelőtt az emelkedőn szembeforgalom mellett előztek meg. Nem is ez a fontos. A lényeg az, hogy ahogy hajtottam a kereszteződés felé, észrevettem, hogy a szembejövő forgalom áll. Tűzött a nap a szemembe, azoknak a lámpák fényereje meg amúgy is 0. Mondom biztos piros van, hát lassítani kezdtem. Végül állóra fékeztem az autót, mert nagyon nem láttam, hogy melyik fényjelzés is ég. Szembe senki nem mozdul meg, csak egy fickó kanyarodott le a vízmű felé. Árnyékoltam a szememnek, levettem a napszemüveget, úgy se lett jobb. Se zöld, se piros, se sárgán villogás. Akkor ez bedöglött. Mialatt ezt konstatáltam, egy házi tuning Peugeot lassítás nélkül hajtott tovább mellettem, legalább kiló 50-el. A tükörbe nézve láttam, hogy mások se nagyon lassítanak annak ellenére, hogy azt se tudják mi van a lámpával. Mindenki sorolt állt a hátam mögött a másik sávba.

Perillustris 2008.08.05. 00:03:27

Kell lámpa? www.youtube.com/watch?v=pdi3nDXOZgs&feature=related

Igen, a lámpák miatt elbutult magyar közlekedőnek bizony kell: criticalmass.hu/files/mass_0.jpg

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.05. 10:55:23

@ ursula : A vasúti átjáróban azért is indokolt a 30, vagy kevesebb, mert ha átmész rajta 50 fölött, szétszakad az első futómű...

@1x1 : szerintem megérne sok kommentet, a lámpa elég könnyen halált okozhat ha rosszul működik...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.05. 10:58:09

@Szendwich : Gratulálok a donorjelölteknek... Jó hogy nem bombáztak el...!

1x1 2008.08.05. 11:14:09

ColT 2008.08.05. 10:55:23
Ha rosszul működik!
de elvileg nem működhetne rosszul! Ugyanis ezek biztonsági okokból vannak ott és nem dísznek.
ELVILEG! de ami elromolhat...

Ursula 2008.08.05. 13:28:10

Most láttam a posztban leírt esetet a házunk előtt. Itt az ember észrevette, hogy valami nem stimmel, félúton megállt a 2x2 sávos úton. Balról érkező kolléga ráfeküdt a dudára meg a fékre, miután megállt, addig dudált, míg a szerencsétlen el tudta végre húzni a belét.

Alf (törölt) 2008.08.05. 17:01:41

hát röstellem, de velem ugyanez történt.
veszprém határában majdnem elcsaptam egy motorost, úgy menten át a piroson, hogy észre sem vettem.

nem tudom miért történt, lehet hogy a meleg, vagy a szembesütő nap, nem tudom.

szerencsére meg tudtam állni, de így is újra kell gondoljam ezt az autóvezetés dolgot.

az nem valószínű, hogy zöld volt.

EBEUSS (törölt) 2008.08.05. 19:08:51

Alf 2008.08.05. 17:01:41

Ha menetközben nem veszed észre, hogy lámpa van, illetve milyen színnel világít, az pusztán figylemetlenség... De ha állsz a pirosnál, és arra vársz hogy zöld legyen, de mégis piroson indulsz el, na az már nem tudom micsoda...

Alf (törölt) 2008.08.05. 19:21:19

igen, de így a sebesség is megvolt. :(

ráadásul 2 stoppost vettem fel azelőtt 1 perccel, azt hitték sztem, valami komplett idiótához szálltak be.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása