Márk próbált küzdeni a blog vonzereje ellen, de persze nem tehetett semmit, hisz esetlen és gyenge. Így aztán nem is tehetett mást, mint hogy megírja nekünk kalandját, amit egy önjelölt Forma-1 pilótának köszönhetően élhetett át.
Nem akartam külön postban beküldeni, mert történt már velem hasonló, azt pedig már megírtam, de ezt most ki KELL írnom magamból. Az eset meglehetősen friss, 2008. augusztus 01. 7:32. Helyzet akövetkező, személygépjárművemmel éppen elhagyom kicsiny falumat, közban kedvenc Clapton cd-met hallgatom, szabadságon vagyok, délután baráti összeröffenés lesz éppen a kellékeket indulok bevásárolni.
A települést elhagyva hosszú nagy ívű jobb kanyar, maj kb 100 m-se enyhe emelkedő, végén bukkanó, amelynek tuloldalán buszmegálló, és egy a faluba vezető út kezdődik, utána enyhe lejtő, amitől kezdve 60-as korlátozás van érvényben. Szóval megyek fölfelé a bukkanó írányába, kb. 20 m-rem ögöttem fehér Clio , sebességünk 70 km/h. Hirtelen a Clio mögül kivág "Lewis Hamilton" az említett Opellel és előzésbe kezd, záróvonal, bukkanó kb. 30 m belátható útszakasz.
A Clio-t már megelőzte gondoltam visszajön mögém. Én botor, hogy is gondolhattam, ilyet: természetesen folytatta az előzést, valószínűleg annak reményében, hogy mindkettőnket -de minimum engem- megöl. Ekkor a szembejövő sávban felbukkant egy autó. Én satufék! Utálom érezni az ABS kopogását, és a bevágó övet. Kb. 5 km/h-ra kellett fékeznem, hogy a vadbarom beférjen. Mögöttem a Clios feje is rátapadt a szélvédőjére. A paraszt meg simán továbbment. Nem mentem utána, mert nem vagyok a bűntetős típus. A 60-at tartva továbbmentem, és kb. 3 km-rek később utolértem, mivel egy IFA mögött feltórlódott a sor. Utána végig előttem ment, ezért tudtam megnézni az adatait.
Megérte előzni. Bezzeg a paraszt nem fogja fel, hogy nekem és a szembe jövőnek köszönheti az életét (mi meg magunknak a sajátunkat), és addig fogja csinálni amíg valakit meg nem öl! Ezek ellen kellene valamit kitalálni. Mit tehetünk ilyenkor? Állítsam meg a szembejövőt is és a Clióssal együtt jelentsük fel, vagy mit?
Áááá... senki nem fog foglalkozni vele, az első halálos kimenetelű balesetig! Hát ennyi, kiírtam magamból!
U.I. A baromarcú adatai: rsz.: KML-145, Opel Astra Classic II 1.4 Twinport, sötétkék.
ChPh 2008.08.06. 09:38:30
Az 51-esen, meg az 53-ason eddig mindig találkoztam hasonlóval (szrencsére egyszer sem kellett ilyen brutálisat fékezzek)
George Jung 2008.08.06. 09:49:37
Ilyenkor az a minimum.
ÁÁÁááááhhhhhhhh!!!!!!!! Ez már lassan a vég. Itt már nem lehet semmit csinálni a hülyék ellen?
ChPh 2008.08.06. 09:58:19
tegnap hallottam, hogy megy ez ámerikában, illetve nem pont ez, de pár dolog. ha úgy lenne, tuti húznánk a szánkat...
505thzajcev 2008.08.06. 10:03:15
Legyek megerto? A qrva annyjat azt!
malac 2008.08.06. 10:03:57
isti77 2008.08.06. 10:08:57
Mindenféle rasszista megnyilvánulást mellőzve, a bőrszíne miatt hasonlítottad Hamiltonhoz? Mert ha a bénázásról van szó, akkor lenne néhány jobb tippem a jelenlegi (él)mezőnyből...
Bugajozsinemszepgyerek 2008.08.06. 10:13:48
Gyári lóerőadat 90, a valóságban jó, ha 60. Egyszóval egy fostalicska. Valamivel kompenzálni kell a lóerőhiányt: Wannabe racerkedéssel.
Ez olyan, mint nálunk az egyik helyi csávó az új daciával. Nagyon menő a 75 lovas dacia, alufelnik, matricák, powerful kipufogó. Minden indulásnál nyikorognak a gumik, brummog a kipufogó. Szánalmas egy figura. De biztos azt meséli a haveroknak, hogy hogyan alázza a többi gépet a 110 lovasra feltuningolt román vassal.
szmoker 2008.08.06. 10:15:56
Semmit, mert nekik JOGAIK VANNAK!
malac 2008.08.06. 10:23:53
sch32 2008.08.06. 10:25:51
Mindez azért mert utálom amikor kanyarodok a külső sávba a belsőben 80-nal haladó teherautós ledudál majd bevág elém és nekem szívdobogásom van mert kurvára leszarja hogy én is ott vagyok.
Vagy az index nélkül cikázó engem fékezésre kényszerítő barom, aki a pirosnál álló sort a balra kanyarodó sávban simán előz.
Vagy a kanyart levágó kisteher, akit nem érdekel, hogy szembe is jön valaki, és ha nem rántom el a kormányt nekem jön.
Vajon, ha tényleg megcsinálom annak van valami jogi következménye?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.06. 10:26:26
malterosláda 2008.08.06. 10:30:32
Becher 2008.08.06. 10:42:32
Sajna ezekkel tényleg nem lehet mit tenni. Csak az a baj, ha balesetet okoznak ők megússzák, a vétlen meg meghal. Aztán pár év, lehet csak hónap és már vezethet újra :(.
Egyszer apával csak úgy úsztunk meg egy balesetet, hogy szó szerint 0-ra fékezett és majdnem a susnyásba húzódott, hogy a barom állatja megelőzhessen egy sor normálisan közlekedő mazsolát. És bakker hiába nyomta a dudát, hogy húzzon vissza a sávjába így is majdnem belénk jött. Egyszerűen non sens amit egyesek megengednek maguknak.
Én lennék terrorista! 2008.08.06. 10:56:43
Zoli 2008.08.06. 11:02:08
amióta nálam állandóan benn figyel a kamera, sikerült már néhány felvételt produkálnom. Ráadásul, amikor az előttem jövő esetleg véletlenül meglátja a lézeres célzópöttyöt, valahogy hirtelen szabályosan kezd közlekedni :)
kelediup 2008.08.06. 11:06:06
Lenne egy kicsit kapcsolodo kerdesem a nagyerdemuhoz:
Vegyunk egy jol belethato utszakaszt. Elottem lassu jarmu (70-80) (egyedul). Milyen messze kell legyen a szembejövö hogy normalisan elozzek?
Senki nem lassithat persze a kedvemert, es az elözest is befejezem. Menyi az az idö amit mar a sajat savomban töltök el addig amig elhalad melletem a szembejövö? Percek nem lehetnek , de hany masodperc meg az az ido amikor nem kap szivinfarktust az atlag soför?
Nalam valahol 3 es 5 masodperc között van (5 amikor a gyerekek is az autoban vannak :) )
Ha elvileg mindketten 100km/h - val megyünk akkor 55,5 m tavolsagot teszunk meg együtt masodpercenkent. 3 masodpercnel az 166,5 m , 5 masodpercnel az 277,5 m.
Szendwich 2008.08.06. 11:08:23
"A loeroket batorsaggal potolom!!!"
trükkösbéla 2008.08.06. 11:12:13
malac 2008.08.06. 11:18:17
MrZed001 2008.08.06. 11:27:34
Mostanság inkább beállok egy 80 körül araszoló kamion mögé, na azzal frontálpuszizzon, ne velem a sok köcsög.
Vicces látni amikor a kamion erősen befékez (persze jócskán lemaradok), aztán az előtte épphogy beférő halálravárt/erőszakosan vicsorító/magából kikelt arcokat
gaz 2008.08.06. 11:43:31
Randall Flagg 2008.08.06. 11:47:17
amúgy sem szeretek száguldozni.
sok faszkalap mindenáron előzős buzeráns meg versenyezzen csak. idióták, de úgy látszik, ide sose jönnek kommentelni. legyen szíves, jelentkezzen egy, mert tutira olvassa ezt a blogot néhányuk, oszt homályosítson fel, hogy mi is motiválja pontosan. na?
So66 2008.08.06. 11:53:36
Milyen kamerat hasznalsz? Lehet ertekelheto felbontasu filmeket csinalni (amin latszik a rendszam?)
Egyebkent semmifele jogi kovetkezmenye nincs, ha nem objektiv felelosseg megitelese ala esik, akkor egy megnevezni nem kivant kozeli hozzatartozoja fogja vezetni az autot.
Egyebkent ha valaki ezt mondja, es csak egy ilyen hozzatartozoja van akkior miert nem buntetik meg azt???
Ja es esajnos sebesseget sem lehet igy merni, plusz a rendorseg csak a megfeleloen korlatozott szamu maszek trafisok (akik talan csak a meseben leteznek) felveteleivel foglalkozik eleve!
filmes 2008.08.06. 11:55:02
Majd ha meghalnak az ilyen k*cs*g*k, akkor abból majd tanulni fognak :)))
verapo 2008.08.06. 11:56:12
ne várjatok köszönetet
maximalista 2008.08.06. 12:10:33
Valóban non szensz hogy ilyeneket csinálnak, de egyszerűen nincs felelősségérzetük.
Aztán ha meg megvan a baj, akkor meg pislognak mint pocok a lisztben.
Szerintem egyébként szarul is oktatnak, nem elég hogy eleinte ugye rutintalanul mennek ki az útra, de még azokat is hátráltatják akik haladni szeretnének.
Velem naponta történnek sajna ilyenek, és ha nem sajnálnám a kocsimat, és persze magamat, már régen lapot kaphattam volna bármelyiktől - mondjuk egy MÁV-ostól: )).
De az a legjobb amikor flikk flakkozik, és két perc múlva beérem a következő lámpánál...
Közben meg fogalma sincs, hogy milyen szituációt okozott, és kin múlt az - nem rajta-hogy nem végződött tragédia...
Sajnos ezt nem lehet elfojtani, mert mindíg lesznek ilyenek, ha történik egy halálos baleset akkor ettől hangos a sajtó - lásd amikor törökbálinti buszmegállóba rohant a BMW, vagy éppen a tegnapelőtti Mazda-kontra Busz, ott is előzött a busz-de minek?-, és ki halt meg? az ártatlanok... minek kellett annyira sietnie???
Bármennyire is barmok, akkor már inkább elkerülöm ennek a lehetőségét is... és nem várok érte semmit, csak magamban örülök, hogy Nekem, nem esett bajom.
Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.06. 12:19:22
Májkell123 2008.08.06. 12:23:06
RedRiot 2008.08.06. 12:29:23
Ezzel mit érsz el? Maximum kapsz érte cserébe egy büntetősatut. Nem szabad beszállni a játékukba. Inkább káromkodj egy jót.
"Vegyunk egy jol belethato utszakaszt. Elottem lassu jarmu (70-80) (egyedul). Milyen messze kell legyen a szembejövö hogy normalisan elozzek?"
Ez érdekes kérdés. Sok buzi úgy előz, hogy először a seggébe mászik az előtte menőnek, aztán 0 sebességkülönbséggel kivág a szembejövő sávba. Ahelyett, hogy normális követési távolságot tartana, és már a saját sávjában elkezdené a gyorsítást. Közben ha rájön hogy mégsem jó ötlet ott és akkor előzni, még mindig lenne lehetősége fékezni. De az ilyen barmokban vhogy ott bújkál a látens homoszexuális, és vonzza őket az előttük haladó segge. :P
Az ok nélkül előzgetőket már csak azért is rühellem, mert nem csak a saját életükkel játszanak, hanem mindenkiével, akivel összetalálkoznak útközben, ehhez pedig nincs joguk. Még akkor sem, ha fontos dolguk van, és azért sietnek.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.06. 12:38:00
hdodi 2008.08.06. 12:39:50
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.06. 12:40:48
Walter Melone (törölt) 2008.08.06. 12:42:31
Ez hülye. Legalább valami tényleg erős autóval verné a nyálát. Abban legalább van tartalék arra az esetre, ha már csak előre lehet menekülni. Egy ilyen üvöltő csigával hamar meg fog dögleni. Remélem nem ránt magával egy vétlen autóst is....
Sonkatekercs 2008.08.06. 12:48:40
ha sikerül bizonyítanod a száguldozást (tanú is kell, mert a video nem teljes értékű bizonyíték) akkor a gépkocsi üzembentartója kap egy levelet, hogy nevezze meg a sofőrt, vagy fizesse be a büntetést.
Kopi3.14 2008.08.06. 12:57:34
Lehet tul ovatos vagyok, de en olyan jo 4-500m tavolsagfot szeretek elozeskor magam elott tisztanak tudni. Es kozben persze padlogaz, nem hat meg, ha muszer szerint tullepem a kilencvenet. Majd utana visszaallok.
doki 2008.08.06. 12:59:25
Hogyan oldottad meg a bent figyelő kamerát? Ez engem is érdekelne.
papugaja 2008.08.06. 13:01:00
"Abban legalább van tartalék arra az esetre, ha már csak előre lehet menekülni"
Attól tartok, hogy aki azzal az ideológiával megtámogatva dönt erős autó mellett, hogy az erőtartalék lehetőséget ad vészhelyzetek elkerülésére, az hajlamosabb is arra, hogy ennek tudatában gyakrabban keveredjen vészhelyzetbe.
Hasonlóan veszélyes dumák:
"...erős autóval biztonságosabban, rövidebb távon tudok előzni."
"... de én tudom, mire képes az autóm és én."
"... az én kocsimban legalább jó a fék, bízhatok benne."
Zoli 2008.08.06. 13:05:05
béluska 2008.08.06. 13:08:02
agressziv 2008.08.06. 13:14:06
A hátrafordított bézból (!) sapkás kis köcsögökkel nagyon tele van már a puttonyom.
Becher 2008.08.06. 13:14:21
maki 2008.08.06. 13:19:02
Bambano 2008.08.06. 13:22:41
Aki olyat mond, hogy szándékosan belöki az ilyen tahót az árokba, az rosszabb, mint az, aki 1.4 valvetve előz, mint barom.
béluska 2008.08.06. 13:22:45
Egyébként jó tudni, ezért elmondom, hogy a ló nem szereti a fahéjas jégkrémet: azt mind a kettő kiköpte. A joghurtos belsejűért viszont ölni tudnának (láttam a Böske szemin).
Ursula 2008.08.06. 13:24:39
Ursula 2008.08.06. 13:25:42
Bobby Baccala 2008.08.06. 13:29:26
van egy cimborám aki sajnos így közlekedik, mindig azt mondja hogy a szembejövő majd úgyis lehúzódik...wtf??
Smirgli 2008.08.06. 13:29:43
Gargoyle 2008.08.06. 13:33:56
Бабаяга 2008.08.06. 13:40:36
A legemlékezetesebb talán az volt, amikor bukkanó tetején állt a sárga busz a megállójában, mögüle kivágódott egy leharcolt zsiga én meg fékeztem a buszvezető pedig elfordította a fejét és becsukta a szemét.
Tanulság számomra: a szerelőtől elvárom, hogy a fékem mindig 100% legyen. A többi nem érdekel, csak az, hogy ha kell, meg tudjak állni.
Бабаяга 2008.08.06. 13:44:11
Én is!!! Egyedül az vigasztal, hogy szegény önértékelési zavarral küszködő embereket sikerélményhez juttatom: ha már nem jut nekik nő/pasi, vagy nem tudnak velük mit kezdeni, akkor legalább az úton kellően nagy f@szok lehetnek.
Lewis Hamilton 2008.08.06. 13:46:10
sosem kop el 2008.08.06. 13:46:30
Néha én is unom a totyorgós mazsolákat az utakon.
Én is 1,4-es astrát vezetek és igenis lehet lendületesen haladni vele. Azokat utálom viszont akik ha elkezdték őket előzni, visszahárom, padlógázoznak a dízel szarjukkal. Csak azért is, nehogymá megelőzzön a parasztja címszóval...
béluska 2008.08.06. 13:48:47
sosem kop el 2008.08.06. 13:49:58
Gargoyle 2008.08.06. 13:50:03
Gargoyle 2008.08.06. 13:52:48
nem. ha szabályos körülmények közt jön és előz menjen, de mikor látom a barmon, hogy csak ő nem bír magával, akkor eldurran az agyam. sosem zavart, ha egy nálam gyengébb járgány megelőz, tegye. ez nem flusztrált még sose. inkább a gyengép jármű vezetőit zavarja a kevés teljesítmény és akkor megmutatja. van különbség!
acel 2008.08.06. 13:54:00
Egyébkent 60 lóerős astrával is lehet előzni, de kell hozzá pl 1-2km belátható üres út, de lehet lámer vagyok de ennél kisebb üres útnál hároszor ennyi lóerővel sem előznék, felesleges zaklatni a szembe jövőket.
sosem kop el 2008.08.06. 13:54:27
peti 2008.08.06. 13:55:14
ezért én kíváncsi lennék arra is, hogy a clio mekkora követési távolságot tartott, mert kis hazánkban rendszeresen a másik seggébe megy mindenki, ha meg elkezded előzni és van előtte más bizti rámegy a seggére, mertugyeengemhogymenekmegelőzni...és néha sokkal veszélyesebb 2 autó közé besorolni, mint bevállalni az egész sor megelőzését, fpleg ha az elöl menő megfosik és belefékez, mert akkor már szinte bizti nulla a követési távolság....ezzel most nem a neccesen előzők mellé szeretnék állni, de nem mindig az előzőkben van a hiba....
Gargoyle 2008.08.06. 13:55:54
Pala 2008.08.06. 13:57:05
(Gyűlik az adat az autós szégyenlistámhoz.)
Gargoyle 2008.08.06. 13:58:48
a kérdésed jó, de tábla jelezte a bekötőutat. a bekötő útról jövő nem láthatja a bukkanó utáni részt. tehát várhatna ítéletnapi, ha meg akar győződni a helzetről. aki meg szemben jön az meg szintén a bukkanó miatt nem láthatja, hogy kiforduk e vki vagy nem a aszembe sávba. a tábla ezért is volt. senki nem ment bele az előzésbe csak az az egy autó...
becsibacsi 2008.08.06. 14:02:35
1. erdekes modon, amikor atlepem a hatart a Lajta iranyaban, csaknem teljesen megszunnek ezek a jelensegek;
2. a baleseti statisztikakban ugy tudom, elso halalozasi okkent ezek a fajta elozesek szerepelnek (nem a sebessegtullepes!);
3. "jobb" helyeken (ugy a Lajtatol nyugatra es meg tavolabb tekitve) a rendorseg az ilyeneket eloszeretettel kiszurja.
Gargoyle 2008.08.06. 14:04:14
sosem kop el 2008.08.06. 14:05:08
Jogos a feltételezésed!
Mert ugye a szabályok szerint kocsioszlopot nem előzhetsz, de mi van ha nem tartják be a követési távolságot és nem engednek besorolni.Te vagy a hunyó, pedig nem is biztos. Hányszor láttam már ilyet!
A leggázabb akkor is a zsúfolt autópályán leálósávban szálguldó felsőbbrendű autós, akinek azt kívánom hogy a saját családi buszukba csapódjon bele, ne az enyémbe..
redriot77 2008.08.06. 14:06:11
Ez azért egy elég szűk réteg szvsz. A "még beférek hamegnem, akkor majlehúzódik a szembejövő" klán több aktív taggal büszkélkedhet.
malac 2008.08.06. 14:07:24
redriot77 2008.08.06. 14:08:04
malac 2008.08.06. 14:09:02
redriot77 2008.08.06. 14:10:07
Ezek az emberek ygy akarják megkerülni az autópálya-használati díj megfizetését. Legalábbis én asszem.
Gargoyle 2008.08.06. 14:10:20
és azért az 1000x Ft helyett képesek órákat döcögni le a Balatonra... no comment. persze az az összeg meg felháborító egy hétvégi használatért. 22-es csapdája :)
sosem kop el 2008.08.06. 14:13:05
Én speciel egy-két éve szelidöltem meg annyira hogy inkább átszervezem az életem és megpróbálok időben elindulni, így nem leszek fusztrált az utakon, és legalább átengedem a gyalogost mert van rá időm.
Ha balatonra budaörsről 120-szal és nem 150-nel megyek, vesztek tíz percet, de megkímélem az idegeim és másokét is. És ennél a sebességnél még van időm reagálni mások vezetési kihágásaihoz is. És nincs gyomorfekélyem megérkezéskor .)
malac 2008.08.06. 14:14:01
becsibacsi 2008.08.06. 14:14:24
Gargoyle 2008.08.06. 14:15:08
ott a pont.
Gargoyle 2008.08.06. 14:18:50
és az elsőt miért veszi be???
malac 2008.08.06. 14:19:06
sosem kop el 2008.08.06. 14:19:11
De mégis hányszor találkozunk ennek hiányával?
Joc 2008.08.06. 14:20:25
malac 2008.08.06. 14:20:40
Gargoyle 2008.08.06. 14:23:28
ne máááá, és mindez csak tuningol japán kocsikon bazi BMW-ken AUDI-kon és 13M-nál drágább kocsikon fordul elő. ne baszzz. megrugdalom már én is a Pögottomat... hátha lehullik.
becsibacsi 2008.08.06. 14:23:58
Zolika 2008.08.06. 14:25:00
kelediup 2008.08.06. 14:26:06
400-500 metert szeretem en is :) es persze elözesnel padlogaz. (nem sürün elözgetek csak ha nagyon kell, idö van, videken csak nyaralaskor vagyok, különben mindig autopalya)
A 400 metert te arra erted amikor elkezdesz elözni vagy amikor visszaertel mar?
Mert ha akkor amikor mar visszaertel az kb 7 masodperc. Ha az elozes elejen akkor meg kevesebb.
Az oszlopok (mi a hivatalos neve?) 50 meterenkent vannak? En abbol nezem alltalaban a tavolsagot.
redriot77 2008.08.06. 14:26:31
én is ugyanígy látom a dolgokat, respect!
flav 2008.08.06. 14:35:41
Jövök lefelé a Zöldmáli úton, ahol jó széles új aszfalt van hosszan leejtősen, beláthatóan. Előttem poroszkál három autó, abból láthatóan a legelső tartja föl a többieket kb 40-45-ös tempóval. Ezen az úton általában a 60-70 körüli a megszokott sebesség, én pedig relatíve siettem, és nem tagadom fel is basztam magam azon hogy mit tötymörög. Index ki, előzök lehagyom az első kettőt, látom, hogy jön egy kis járdasziget középen, mondom még simán beférek a tötyi elé is, erre az fogja magát és mikor majdnem egyvonalba érek vele padlógázt nyom és kilő, hát nagy fékkel épphogy befértem mögé a járdasziget előtt, az előbb megelőzött két autót is komoly fékezésre késztetve.
A legszarabb az, hogy már amikor kimentem előzni, bevillant, hogy teljesen felesleges mert 400-500m múlva jön az utca vége elsőbbség adás kötelezővel és másik 500m múlva lámpás kereszteződés is. Legszívesebben visszacsináltam volna az egészet, de legalább kiszállni egy bocsot kérni a mögöttem lévőktől, de annyira szégyelltem magam hogy inkább mondogattam magamnak hogy én hülye állat. Egész egyszerűen van, hogy kikapcsol az ember kissé, és nem gondolkodik megfelelően előre. Életveszélyes helyzet azaz satufék ugyan nem volt, de az egész egy tök fölösleges üzemanyag és fékamortizáció lett.
neménvagyok 2008.08.06. 14:49:40
nanemá 2008.08.06. 14:51:10
nanemá 2008.08.06. 14:53:28
malac 2008.08.06. 14:59:56
Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 15:02:03
Az, hogy a sofőr itt elnézte, az persze más dolog. Ez nem is kérdés.
Én is Astra-val járok, 1.2-essel, de 4-as úton Szolnokig (amit havonta 2-szer általában megárom) sokszor előzök vele hosszú sorokat, mert a sok bamba inkább megy 70-80-al konvojban, minthogy inkább előzzön. Pedig ahol egy 1.2-es Astra-val kényelmesen el lehet férni, ott szinte bármi mással is, ami nem nyerges vontató...
nyehehe 2008.08.06. 15:08:47
Dr. Greene 2008.08.06. 15:16:00
Sajnos az ilyennel szemben általában egy vétlen Trabant jön...
(Vagy kispolszki, Suzuki, stb.)
Amúgy meg tényleg nem az az úr aki siet, hanem akit úgyis megvárnak...
miss parker 2008.08.06. 15:20:00
jo sokan nem 3.-ban eloznek...
a forgalamasabb orszaguton.
Ezert el sem tudjak kepzelni, hogy
menyivel hamarabb tudhato le a manover,
mintha 4-ben szenvednek vele.
Orszaguton forgalomban az autok zomevel
3. fokozatban KELL(ene) elozni !!!!
Mert ekkor vannak erejuk teljeben a tomegsen hasznalt 2 liternel kissebb motoru jarganyok.
Ekkor gyorsulnak legjobban a 75-80-rol a szukseges 100-110-ig...
...de a nepek felnek a motorhangtol.
Megaztan a sok bamba szamara olyan gyors is
lesz akkor az auto, hogy ijedteben nem tudja kezelni sem, mert meghaladja a kepessegeit :-(
Szoval megkene tanulni az elozeshez:
- a gyors visszavaltast 3.-ba
- a kihuzatast 100-110-ig
Akkor nem hamiltonoznak le azokat akik
tudjak kezelni az autot es ezert FELE IDO/HELY eleg nekik az elozeshez egy 70-80 LE-eros autoval is mint azoknak a benaknak akik a
2 literes vectraval, audival, stb-vel nem mernek ugyanott elozni...pedig siman lehetne!
Azok a bunkok pedig kulon allatfajt kepeznek akik az elozes kozben alattommosan kicsit ragyorsitanak, csakhog szivassak azt aki epepn elozi oket...
az elozeshe
sosem kop el 2008.08.06. 15:23:58
Inkább azt javaslom mindannyiunknak, legyünk toleránsak egymással /az utakon is/ és mindenkinek villanyon be egy kép,mikor beül a volán mögé, egy elvesztett barátjáról, családtagjáról, ismerőséről aki értelmetlenül halt meg a forgalomban. Bármikor veled is megtörténhet hogy önhibádon kívül történik meg a baj, legalább a saját hibázásaidat tartsd kordában.yx7zfj
1x1 2008.08.06. 15:25:12
Nincs semmi baj az astrákkal. A sofőrőkkel van a baj!!
sosem kop el 2008.08.06. 15:30:22
Ezt a 100-110-es tempót milyen sebességkorlátozó táblánál érted?
Mert ha mondjuk 70-esnél akkor remélem épp egy trafipaxba szaladsz.
Egyébként meg mi lenne ha időben elindulnál és nem kéne szabájtalankodnod, mások idegeit borzolva ezzel.
Az meg hogy hányasba előzöl, szubjektív, mert ugye lejtőn minek váltsak vissza 3-asba ha egy 40-nel döcögő trabit előzök szabályosan, lendületből? Kiesik a motor a helyéről!
Zozzz 2008.08.06. 15:33:05
Az ilyen 10 évre behitelezett állatok a leg arcosabbak. Szerencsétlen.
nanemá 2008.08.06. 15:35:32
Ne játszd a hülyét, tudod te jól, hogy miről beszélt miss parker. Ne gyere lejtővel és 40-el döcögő trabanttal.
Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 15:38:38
Te 90-el előzöd a 85-el haladó sort?
sosem kop el 2008.08.06. 15:38:56
Sőt idén nyáron már 1000 km-ert tekertem le bringával munkábamenéssel, cégvezető létemre. teljesen más szempontból látva így a közlekedési morált...
sosem kop el 2008.08.06. 15:44:21
Lehet hogy meglepő, de én vagyok az az autós aki betartja a 85-ös tempót, ha 90-es a limit. A pályán is betartom a kötelezőt. És kösz szépen, nyugodt és jókedvű vagyok amikor odaérek.
Én vagyok az akit megelőzöl, 130-al, országúton záróvonalon és aki utána mosolyogva ér utol a piros lámpánál vagy neadjisten az árokparton.
Az öreg Cödliger 2008.08.06. 15:49:41
K-s rendszámom van, 10 évre behitelezett autóm, akkor most nekem is nagy az arcom? :) Nono, ne általánosítsunk!
Sztem jól tette a blogíró, hogy segített a szerencsétlenen. Senki sem szeretné, ha közvetlenül előtte, mellette robbanna össze két autó.
Reméljük, Astra -s barátunk tanult az esetből.
Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 15:50:20
Tévedsz. Ha én megelőzlek, nem fogsz utolérni :)
4-es úton legalább is, mivel nincsen piros lámpa, csak Pilisnél, de az is rövid.
Záróvonalon meg nem előzök. Amúgy, ha Te szeretsz akár egy órát is konvojozni 80-al, az a Te bajod, de akkor tarts rendes követési távolságot az előtted haladó mögött.
Manyizga (törölt) 2008.08.06. 15:51:23
Volt vagy 10 éve egy eset, amikor késésben voltunk és a egy német (nyugdíjas) rokonnal együtt húztunk Kecskemétről Soltra az 52-esen.
Konfigurációk: én Twingo 55 LE, ő új S300 Merga 3000ccm/automata váltó... Olyan 30km után nem bírt követni. Nem értettem. Aztán amikor célba ért ő is, halálravált arccal mesélte, hogy azt látta, hogy én mindenhova beférek, ő is próbálkozott. De miután kétszer majdnem szembetalálkozott valakivel, nem mert jönni velem. Milyen motor van a Twingóban??? Elmeséltem neki a visszaváltásos technikát. Meg volt döbbenve... :))
sosem kop el 2008.08.06. 15:54:01
Van jogsid? Akkor biztos jártál tanfolyamra, ahol világosan elmagyarázzák a gyengébb felfogásúaknak is hogy hogyan kell előzni.
Úgy biztosan nam, hogy felveszed az elötted haladó tempóját, kivágsz mellé és közben visszakapcsolsz. Ekkor elkezd az autó lendületet venni és 500 méter sem elég mondjuk 70-es tempónál hogy megelőzd. Ha valaki mondjuk a sebességhatáron autózik NINCS JOGOD MEGELŐZNI!
malac 2008.08.06. 15:54:27
redriot77 2008.08.06. 15:58:20
Mert ekkor vannak erejuk teljeben a tomegsen hasznalt 2 liternel kissebb motoru jarganyok.
Ekkor gyorsulnak legjobban a 75-80-rol a szukseges 100-110-ig...
...de a nepek felnek a motorhangtol."
Hogy ez mennyire igaz! Másfelől a mai sokszelepes kocsik inkább magas fordulaton kapnak erőre. Különös véletlen folytán az előző autóm ugyanolyan erős és ugyanolyan súlyú mint a régi. 82LE/ kb. 1050kg. A régi egy nyolcszelepes, egyhatos volt, a mostani 12 szelepes, 1.3-as. Hiába ugyanaz a teljesítmény, a kisebb lökettérfogat miatt jobban kell pörgetni a motort ha gyorsulni akarsz, vagy emelkedőn nem akarsz visszagurulni.
sosem kop el 2008.08.06. 16:01:40
"Ha én megelőzlek, nem fogsz utolérni :)"
Aki ezzel a mentalitással indul el otthonról, az nem biztos hogy haza is ér.
Gondolom már beszerezted a vadrácsot is a kocsid elejére, hátha jön egy gyalogos is....
És a konvojozásért, ahogy te a normális vezetési stílust hívod, ha megmenti mondjuk akár a szembejövő anyád életét a (négyes úton)
akkor majd kezet csókolhatsz.
Én bizony nem fogom tartani a követésit is.
sosem kop el 2008.08.06. 16:04:08
Én bizony BE fogom tartani a követésit is.
ELÍRTAM
1x1 2008.08.06. 16:08:39
Senki? Köszi!
miss parker 2008.08.06. 16:18:45
gyorsulasi kepessege 4000 fordulat alatt...
Mondjuk egy 140 LE-os Honda Civic-et
is siman ver egy 25 eves 75 LE-os Opel
ha mindketto mondjuk 75-rol indul 4.-ben elozni...
Mert MÁS a fordulatszam-nyomatek gorbejuk !!!
A 16 szelepes autoke hegycsucs szeru es nagyjabol a 4000-6000 fordulat kozott huznak.
A regi 8 szelepeseke meg lapos fennsik szeru es
2500-4500 kozott VÉGIG huznak....
Ezzel szemben ilyen kis fordulaton (4000 alatt) a 16 szelepesek csak kinlodnak !
Modern 16 szelepessel tehat abba a fokozatba
KELL VALTANI ahol 4000 korul forog es abban a fokozatban kell elozni!!!! Ez tipikusan a 3. fokozat orszaguton...
Ugy 1800 kobcenti es/vagy 120LE az a hatar
ami folott a 3. mar nem feltetlenul kell...
Hogy a hangtol miert felnek azt nem ertem!
Ilyenkor sem forog tobbet mint 130-140-nel a palyan:-) Raadasul a palyan ugye hosszu idon at porog 5000 korul...
A regi 8 szelepesnel meg altalaban eleg a padlogaz...4.-ben es megy az egesz jol.
1x1 2008.08.06. 16:23:36
Konklúzió:
Nem a szelepeket kell számolgatni, meg a nyomatéggörbét hasonlítgatni, hanem meg kell tanulni vezetni! Azt meg lehet érzéssel is, mindenféle műszaki adatok számolgatása nélkül is. Amúgy: Köszönjük Emese :)
Bougheau Tschichka 2008.08.06. 16:24:40
sötétkék Opel Astra Classic II 1.4 Twinport 2008.08.06. 16:28:09
1x1 2008.08.06. 16:29:10
Jóvan fiam! üjjé le! egyes! :)
malac 2008.08.06. 16:30:12
kinney 2008.08.06. 16:37:37
ha valaki nem tud a sima magyarországi utakon ötösben vagy max. négyesbe visszakapcsolva hatékonyan előzni, az adja vissza a jogsiját :-))
ha csak 3-ban megy, akkor vagy extrán alulmotorizált a kocsi vagy olyan kicsi a hely/rosszul belátható/meredek az út, hogy eleve balesetveszélyes az előzés.
pinbota 2008.08.06. 16:40:28
1x1 2008.08.06. 16:41:32
Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 16:43:13
Te jöttél ezzel az utoléréses szöveggel. Én leírtam, hogy 4-es úton Bp-Szolnok távon biza nem érsz utol 85-el. Ebben mi a rossz mentalitás? Hiába megek tempósan, hidd el, hogy benne vagyok az előzékeny autósok kis %-ban. Mindig figyelek másokra és nem csak előre nézek bambán.
Vadrácsot nem tudom honnan vetted. Gyalogost MINDIG átengedem. Akkor mondj valakiről valamit, ha ismered, addig csak téged minősít a személyeskedésed...
Konvojozásodat megint nem értem. Pont az a veszélyes, ha konvojban halad a sor, mert így több autót kell megelőzni.
Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 16:46:58
A jogsidat pedig Te a dd vissza, ha nem vagy tisztában az előzé fogalmával, hiszen a KRESZ-ben is benne van, hogy a lehető leggyorsabban el kell végezni, ehhez pedig ugye az adott legalacsonyabb fokozat a legalkalmasabb...
Amúgy ha egy előzés 3-asban elvégezhető, de 5-ben nem, akkor az nem azt jelenti, hogy nincs hely, hanem azt, hogy 3-asban elvégezhető...
miss parker 2008.08.06. 16:49:03
Na pont ezert.. gyulnek fel sorok egy 70-el halado teherauto miatt!!!
3.-ban siman lelepheto veszely nelkul az aminek 4.ben (plane 5-ben) neki sem kezd az emberfia...
Egy atlagos 80-90 LE-ros mai autoval
BIZTONSAGOSAN es kenyelmesen elozve
70-100 eseten osszesen....
3.-ban ~7 sec
4.-ben ~11 sec !!
5.-ben ~15 sec !!!
Egy 140-150 LE-sel ugyanez
3.-ban ~5 sec
4.-ben ~8 sec
5.-ben ~11 sec
6.-ban ~ 16 sec
Gondolkozz ezeken a szamokon...
...hatha nem leszel dugo fokozo a jovoben.
jtrencsenyi 2008.08.06. 16:54:35
malac 2008.08.06. 16:54:47
malac 2008.08.06. 16:58:19
sosem kop el 2008.08.06. 17:01:54
"Ha én megelőzlek, nem fogsz utolérni :)"
Ésha mégis utólérlek, akkor mivan, idegesleszel és nyomni fogod, nehogymár vissza előzelek?
Idézlek tovább:
"ha konvojban halad a sor, mert így több autót kell megelőzni."
Miért kell neked görcsösen kocsisorokat előzni? Tudod mit meg se próbáld magyarázni. Tudod, vannak szabályok de néhány tapló törvények felettinek érzi magát ha beleül egy nagyobb verdába, már egyből keménycsávóvá vállik. Rádhibáztam?
sosem kop el 2008.08.06. 17:07:31
Te midig hordasz magadnál számológépet vezetéshez? Vagy mindent Így kiszámolsz? Szörnyű egy társaság lehetsz ha mondjuk szex közben kiszámolod orgazmusig hány kalóriát égetsz el ha visszaváltasz az előző pózba 20 másodpercre?
Bocs de mindenről a sex jut eszembe...
kinney 2008.08.06. 17:20:23
ezek a bizonytalan vezetők 1.) erős kocsival sem mernek előzni és 2.) szerintem sokkal jobban beparáznának, ha 3-ban kellene huzatniuk egy számukra bizonytalan szituációban.
szóval: én nem kétlem, hogy 3-ban gyorsabb az előzés, és hihetetlen 3-4 mp-eket is lehet nyerni, csak azt bátorkodom mondani, hogy szvsz nem az a megoldás, hogy állandóan visszaváltunk, hanem az, hogy folyamatosan figyelve, de minden lehetőséget kihasználva szépen, egyesével előzzük a lassabbakat. az extrém helyzeteket kivéve erre minden átlagos kocsi képes.
béluska 2008.08.06. 17:35:15
Kopi3.14 2008.08.06. 17:48:20
kelediup: annyira nem karozom a dolgot, ha hatulrol van ekkora helyem, es erezhetoen nem gyorsabb a mogottem jovo, akkor kilepek, elolrol meg az a jo szamomra, ha mondjuk egy 200-300 meter meg marad, de ha lenduletbol tudok menni, gyk. 90-nel elkezdeni az elozest, akkor ekkora kozon megtszem, persze padlogaz mellett. Visszavaltas es egyebek nelkul altalaban.
aki ezt a nagy visszavaltogatosdit erotleti: megkernem, hogy mondjuk nyolcvannal valtson mar vissza egy kispokban harmasba.
malac 2008.08.06. 17:53:04
béluska 2008.08.06. 17:53:09
Alex 2008.08.06. 18:12:58
Aki a nélkül, hogy ismerne egy embert, és megállapítja róla, hogy tapló, na az a tapló...
Ha utolérsz, megelőzöl, ilyen egyszerű. De mivel Te 85-el mész árkon-bokron keresztül (ezt írtad) a nélkül, hogy előznél, nem fogsz utolérni. Így gondoltam, de látom nem értetted meg, és kötözködhetnéked van. Sajnálom, hogy ez az egyetlen örömforrás az életedben (mint látszik).
Nem görcsösen előzök kocsisort, hanem azért, mert lassabbak a tempómnál. tudod előzni azért szoktak az autók, mert az előtte haladó lassabban halad, mint a mögötte jövő szeretné. Ilyen egyszerű.
Törvény felettinek meg Te érzed magad, mert Te akarsz kioktatni itt mindenkit.
Amúgy mint írtam, de látom már a memóriáddal is gond van, 1.2-es Astra-val haladok már évek óta, és nem vagyok elszállva. Nem vagyok kemény csávó.
Szóval már sokadszorra mellélőttél...
Alex 2008.08.06. 18:14:27
kkritt 2008.08.06. 19:04:19
"ltalában hamarabb belevágnak és legtöbbször biztonsággal be is fejezik az előzést."
Igen legtöbbször! Ritkában meg megölnek valakit vayg valakiket! Gratulálok!
Kinney: kicsit máskép:
"...bizonytalan, rutintalan vagy hétvégi vezetők. olyan helyeken mernek, ahol simán nem lehetne..."
Ez a helyes fogalmazás!
B.GY. 2008.08.06. 19:56:30
miss parker 2008.08.06. 20:03:14
"Mer má nagyon hangos..."
Na, ezek az igazi ongyilkos jelolt elozok!
...es eleg sokan vannak sajnos.
Raadasul a toketlenkedesukkel tucatnyi masik normalis elozest gatolnak meg.
Amikor egy-egy ilyen felygult sort atlep az ember utana soxor 10 km-en at is ures az ut.
Szoval nem masodpercekrol van szo, hanem
sok-sok percrol a 4-esen pl. 20 perc koruli
elonyt lehet siman sszehozni, ha atlepi az meber azt a 10-20 barmot aki miatt felgyulnek a sorok egy-egy cammogo teherauto mogott.
....es ehhez nem kell csak az elozes pillanataiban a 100-105 koruli tempo.
Nem nagyon erdekel, hogy ez elvben mar szabalytalan...az indokolatlan lassu haladas is az ! csak azt nem méricskélik...
miss parker 2008.08.06. 20:07:36
jajjaj.. akkor most mi is legyen az 1800-as,
140 lovas, 8,6 alatt 100-ra ugro autommal...
...tenyleg tegyem a karacsonyfara ?!
Pedig 3.-ban 145-150 a vege es rohogve eszik meg 2,5 literes alulmotorizalt nemet dizel vackokat :-)
B.GY. 2008.08.06. 20:12:45
béluska 2008.08.06. 20:28:35
béluska 2008.08.06. 20:49:31
----
Íme:
a múltkor haladok a Böskével meg a Bettivel a lovaskocsival. Az úton egyszer csak egy hatalmas munkagödör éktelenkedik: kikerülni nem lehetett (jobbra balra parkoló autók); a szekér alatt hosszában elfért volna, de valamelyik ló biztos beleesik. Mit tegyek? A mögöttem jövők már türelmetlenkedtek. Bonyolította a helyzetet, hogy nem lehet valamelyik lovat lekötni és átvezetni, mert biztos beperel az esélyegyenlőségi lóhivatalba, vagy a lovak emancipációjáért küzdő tárcaközi bizottságnál (biztos van ilyen). Zsenialitásom miatt a következőt találtam ki: adtam a bal oldali lónak egy pravdát, a jobb oldalon levőnek meg egy fölkiser beobaktungot (épp volt a szekéren pár korabeli példány). No, a két lónak elkezdett fölállni a szőr a hátán, és úgy nekiálltak széthúzni, mint a veszedelöm. A széthúzás miatt keletkezett köztük akkora hely, hogy áthajthattam a gödör felett. Később mondtam nekik, hogy nem kell minden elhinni, amit olvastak, és tudom, hogy a betti ezt tudta is: csak úgy dagadt a szügye a büszkeségtől.
B.GY. 2008.08.06. 20:59:53
béluska 2008.08.06. 21:20:50
"Átvágott a benzinkutas, ez aztán az iszony,
benzin helyett gázolajat töltött be a likon
ráuszítom akkor, a kutyámat bizony,
s átharapja neki a nyakán az izomt"
Ettől, gondolom, dobtatok egy hátast, de Petőfi és hasonszőrü barátai is elpirultak a föld alatt.
béluska 2008.08.06. 21:32:23
Alex 2008.08.06. 21:38:17
Alex 2008.08.06. 21:40:14
Tetszik a meglátásod. Végre valaki más is nyitott szemmel jár az utakon :)
Sokat látom és is, hogy megelőzök akár egyszerre egy sort, mert annyi hely van, de SENKI más nem mozdul, csak cammognak tovább 70-80-al, pedig hosszú belátható szakasz van...
Az ilyenek miatt van a sok előzgetés, meg persze balesetveszély.
DEGEC 2008.08.06. 21:52:46
miss parker 2008.08.06. 22:08:48
Mert ahhoz eloszor meg kell tanulni...
- rantas/bolintas nelkul 3.-ba visszakapcsolni a 65-85 tartomanybol ami ugye tipikusan 5.-ik vagy 4. fokozat egyebkent haladas kozben.
Ez eleinte nehez feladat, gyakorolni kell!!! Altalaban inkabb feladjak vagy lassan, kuplung gyilkos modon csinaljak...pedig csak kis gazfroccs kell már a kuplung felengedese kozben...es maris villamgyorsan, bolintas, rantas nelkul csinalni...eszre sem lehet venni
utaskent, ha jol csinaljak.
- nem felni a motorhangtol ami ~4000 folott elojon...akkor kezd menni a gepezet :-)
A 16 szelepes kis motorok mind boven 6000 folottig forgathatok, de addig nem is kell!
Az orszaguti elozeshez boven eleg lesz az ~5500 is!
- nem felni attol, hogy meglodul az auto es megtanulni az ekkor szukseges gyorsabb kormany es pedal kezelest...
A legtobb embert eleg EGYSZER ravenni, hogy
probalja már meg az amugy tok ures uton, nyugis korulmenyek kozott azt az egyetlen teherautot 3.-bol eroteljes gazadassal megelozni es kozben csak 100-105 korul valtsa majd a 4.-et ujra...
Utana onkent kezdi gyakorolni a modszert
es raszokik, mert erzi, hogy:
Sokkal biztonsagosabb igy elozni !!!
amikor nem szinte ures, hanem kicsit
forgalmasabb az ut elotte...
Nomeg elmenydusabb is :-)))
kkritt 2008.08.06. 22:23:41
Neked olyan autó kellene amiben csak 3. fokozat van, bár lehet, hogy már van, azért tolod órák óta ezt a szöveget.
béluska 2008.08.06. 23:02:34
Egyúttal szép álmokat is kívánok mindenkinek mert azt hiszem én lassan elteszem magam holnapra, a Böske és a Betti is alszanak már a tisztaszobában.
miss parker 2008.08.06. 23:23:26
Az emberek jelentos resze SOHA mégcsak
ki sem probalja (nem meri) mit tud az autoja...
...el autozgat akar 10 evet is, anelkul, hogy
a kifiztet 75-80-90-100 LE erejet meg tapasztalna...mert amint hallani kezdi motort hangjat maris felfele valt egyet...
Igy viszont cirka a teljesitmeny 30-40%-át ismeri meg csak es el sem tudja kepzelni molyen jol mozog(na) az autoja!!!
Ha nem felne annyira a motorhangtol.
pl. Golf IV a lampanal indulaskor...
Istenkem, ha nem valtana a barma mar 1800-nal hanem csak 3000 korul!...akkor 3X annyian jutnank at a zoldon !!!!
Mert nem tartana egy orokke valosagig mire felgyorsul 50-re...a tul korai valtasok miatt.
autosave 2008.08.06. 23:30:08
másik: a sor elején simán lehet előzni, ha a szemből jövő utolsó kocsi után azonnal elkezdi az előzést. a mögötte jövőknek még el kell engednie a szembe jövőt. ezért, akit már hátulról előznek, az alszik. vagy rámászott nagyon és nem lát előre. mindkettő saját bénaság/gyakorlatlanság, hogy lenne már a hátulról jövő hibás azért, mert jobbak a képességei? :D
bírom ezt a sok őrült 2 percet nyer embert :D
200km-en egy egész órát nyerek mindig, csak azzal, hogy előzök amint lehet és nem megyek a birkakonvojban :D Persze főutakon, nincs pálya errefelé...
miss parker 2008.08.07. 00:02:33
az ujabb villany gazpedalos motorvezerlok figylik a pedal lenyomas sebesseget es hosszat is....
Ezert maskent gyorsitanak ha
- hirtelen padlozza le valaki mondjuk fél allásbol, mintha lassabban teszi...
- foleg maskent, ha eloszor egy pillantra teljesen felengedi a fél állásbol a pedalt es utana onnan aztan ujra hirtelen le padlozza...
jani 2008.08.07. 00:13:37
az ujabb villany gazpedalos motorvezerlok figylik a pedal lenyomas sebesseget es hosszat is....
Ezert maskent gyorsitanak ha
- hirtelen padlozza le valaki mondjuk fél allásbol, mintha lassabban teszi...
- foleg maskent, ha eloszor egy pillantra teljesen felengedi a fél állásbol a pedalt es utana onnan aztan ujra hirtelen le padlozza...
jani 2008.08.07. 00:14:50
lapadlózom a villanypásztort is
Alex · http://k5fqcf 2008.08.07. 08:44:46
Ennyi idő alatt már 4 kocsi is elindult volna, de sebaj, ráérünk, aztán sírunk, hogy dugó van, miközben azt Mi okozzuk a legtöbb esetben...
56 múlt 2008.08.07. 11:37:42
Tetszenek a hozzászólásaid!
(Azért nem bírom ki: Völkischer Beobachter, nem beobachtung)
béluska 2008.08.07. 13:30:24
A történelmi hűség kedvéért meg kell jegyeznem, hogy a fölkiser beobakter az a vasutasok számára nyomtatott különszámokat takarta, de egyébként igazad van.
3 helyett 30 2008.08.09. 11:37:04
Tisztelet a kivételnek..
Ismerősöm örökre megbénult, 2 éve kórházban fekszik, elvesztette az állását, egyik gyerekének leszakadt az álkapcsa, másiknak a skalpja (kislány) egy ilyen ütközés alkalamával.
Mivel nem halt meg senki, így a baleset okozója NEM KAPOTT LETÖLTENDŐ BÜNTETÉST!
egy3asbmws 2008.08.11. 09:15:02
na, ez a legnagyobb baj! hogy nem tanulnak, és nem bűnhődnek a rohadékok!