Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hamiltonnak képzelte magát az astrás

2008.08.06. 09:35 :: SilentSound

Márk próbált küzdeni a blog vonzereje ellen, de persze nem tehetett semmit, hisz esetlen és gyenge. Így aztán nem is tehetett mást, mint hogy megírja nekünk kalandját, amit egy önjelölt Forma-1 pilótának köszönhetően élhetett át.

Nem akartam külön postban beküldeni, mert történt már velem hasonló, azt pedig már megírtam, de ezt most ki KELL írnom magamból. Az eset meglehetősen friss, 2008. augusztus 01. 7:32. Helyzet akövetkező, személygépjárművemmel éppen elhagyom kicsiny falumat, közban kedvenc Clapton cd-met hallgatom, szabadságon vagyok, délután baráti összeröffenés lesz éppen a kellékeket indulok bevásárolni.

A települést elhagyva hosszú nagy ívű jobb kanyar, maj kb 100 m-se enyhe emelkedő, végén bukkanó, amelynek tuloldalán buszmegálló, és egy a faluba vezető út kezdődik, utána enyhe lejtő, amitől kezdve 60-as korlátozás van érvényben. Szóval megyek fölfelé a bukkanó írányába, kb. 20 m-rem ögöttem fehér Clio , sebességünk 70 km/h. Hirtelen a Clio mögül kivág "Lewis Hamilton" az említett Opellel és előzésbe kezd, záróvonal, bukkanó kb. 30 m belátható útszakasz.

A Clio-t már megelőzte gondoltam visszajön mögém. Én botor, hogy is gondolhattam, ilyet: természetesen folytatta az előzést, valószínűleg annak reményében, hogy mindkettőnket -de minimum engem- megöl. Ekkor a szembejövő sávban felbukkant egy autó. Én satufék! Utálom érezni az ABS kopogását, és a bevágó övet. Kb. 5 km/h-ra kellett fékeznem, hogy a vadbarom beférjen. Mögöttem a Clios feje is rátapadt a szélvédőjére. A paraszt meg simán továbbment. Nem mentem utána, mert nem vagyok a bűntetős típus. A 60-at tartva továbbmentem, és kb. 3 km-rek később utolértem, mivel egy IFA mögött feltórlódott a sor. Utána végig előttem ment, ezért tudtam megnézni az adatait.

Megérte előzni. Bezzeg a paraszt nem fogja fel, hogy nekem és a szembe jövőnek köszönheti az életét (mi meg magunknak a sajátunkat), és addig fogja csinálni amíg valakit meg nem öl! Ezek ellen kellene valamit kitalálni. Mit tehetünk ilyenkor? Állítsam meg a szembejövőt is és a Clióssal együtt jelentsük fel, vagy mit?

Áááá... senki nem fog foglalkozni vele, az első halálos kimenetelű balesetig! Hát ennyi, kiírtam magamból!

U.I. A baromarcú adatai: rsz.: KML-145, Opel Astra Classic II 1.4 Twinport, sötétkék.

162 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gargoyle 2008.08.06. 13:58:48

sosem kop el ,

a kérdésed jó, de tábla jelezte a bekötőutat. a bekötő útról jövő nem láthatja a bukkanó utáni részt. tehát várhatna ítéletnapi, ha meg akar győződni a helzetről. aki meg szemben jön az meg szintén a bukkanó miatt nem láthatja, hogy kiforduk e vki vagy nem a aszembe sávba. a tábla ezért is volt. senki nem ment bele az előzésbe csak az az egy autó...

becsibacsi 2008.08.06. 14:02:35

Harom megjegyzes:
1. erdekes modon, amikor atlepem a hatart a Lajta iranyaban, csaknem teljesen megszunnek ezek a jelensegek;
2. a baleseti statisztikakban ugy tudom, elso halalozasi okkent ezek a fajta elozesek szerepelnek (nem a sebessegtullepes!);
3. "jobb" helyeken (ugy a Lajtatol nyugatra es meg tavolabb tekitve) a rendorseg az ilyeneket eloszeretettel kiszurja.

Gargoyle 2008.08.06. 14:04:14

Bár a témába nem vág ide, de miért divat manapság levenni a rendszámot??? A rendőrség miért nem tesz ez ellen vmit? Kb olyan már ennek a tendenciája, mint a szlovák rendszámnak, meg a mozgássérült papírnak.

sosem kop el 2008.08.06. 14:05:08

Peti!
Jogos a feltételezésed!
Mert ugye a szabályok szerint kocsioszlopot nem előzhetsz, de mi van ha nem tartják be a követési távolságot és nem engednek besorolni.Te vagy a hunyó, pedig nem is biztos. Hányszor láttam már ilyet!
A leggázabb akkor is a zsúfolt autópályán leálósávban szálguldó felsőbbrendű autós, akinek azt kívánom hogy a saját családi buszukba csapódjon bele, ne az enyémbe..

redriot77 2008.08.06. 14:06:11

"Azokat utálom viszont akik ha elkezdték őket előzni, visszahárom, padlógázoznak a dízel szarjukkal."

Ez azért egy elég szűk réteg szvsz. A "még beférek hamegnem, akkor majlehúzódik a szembejövő" klán több aktív taggal büszkélkedhet.

malac 2008.08.06. 14:07:24

peti: abszolút igazad van, ha van mo-n vmi ami tényleg rettenetesen értelmetlen és veszélyes- az a követési távolság hiánya....

redriot77 2008.08.06. 14:08:04

szrntem autópálya-díj-fizetni nemakarás áll a háttérben.

malac 2008.08.06. 14:09:02

becsibacsi: meg mert szélesebbek az autak, akár tőlünk keletre, akár nyugatra nézünk. románban a 2*1 sávos úton passzentosan, de elfér 3 autó. magyarországon frontális baleset.

redriot77 2008.08.06. 14:10:07

"Bár a témába nem vág ide, de miért divat manapság levenni a rendszámot???"

Ezek az emberek ygy akarják megkerülni az autópálya-használati díj megfizetését. Legalábbis én asszem.

Gargoyle 2008.08.06. 14:10:20

redriot77,

és azért az 1000x Ft helyett képesek órákat döcögni le a Balatonra... no comment. persze az az összeg meg felháborító egy hétvégi használatért. 22-es csapdája :)

sosem kop el 2008.08.06. 14:13:05

Az okok, amiért itt tart a magyar autóstársadalom, az emberek fusztrációiban keresendők. Meg kéne tanulni végre "felülről" nézni a dolgokat és nem fegyverként használni az autót, mások életének veszélybe sodrásával.
Én speciel egy-két éve szelidöltem meg annyira hogy inkább átszervezem az életem és megpróbálok időben elindulni, így nem leszek fusztrált az utakon, és legalább átengedem a gyalogost mert van rá időm.
Ha balatonra budaörsről 120-szal és nem 150-nel megyek, vesztek tíz percet, de megkímélem az idegeim és másokét is. És ennél a sebességnél még van időm reagálni mások vezetési kihágásaihoz is. És nincs gyomorfekélyem megérkezéskor .)

malac 2008.08.06. 14:14:01

a rendszám azért szokott elől leesni mert így mérsékelhető a kormány "ojjektív felelősség" fantázianevü adóprésének nyomása. hátul azért nem, mert a rendőr nem veszi be h mindkettő elveszett, pont itt, pont most, meg mert a trafipax szemből fényképez :)

becsibacsi 2008.08.06. 14:14:24

malac: ez azert ugy altalanossagben lehet, hogy igy van, reszleteiben azonban nem egeszen. Ausztriaban elek 13 eve, elotte Nemetorszagban dolgoztam. Becs mellett egy faluban lakom, a falunak igen jo az infrastrukturaja, de a bejovo ut (ugy 3-4 km hosszban) egyaltalan nem szelesebb, mint a magyarorszagi hasonlo utak. Nemetorszagban pedig meloztam olyan faluban, ahova olyan ut vezetett be, mint amilyeneket az angol es francia jatekfilmekben latni neha (holott vilagszinvonalu ipari alkatreszeket eloallito gyar volt a faluban, elenk kamion forgalommal a gyar fele).

Gargoyle 2008.08.06. 14:15:08

sosem kop el,

ott a pont.

Gargoyle 2008.08.06. 14:18:50

malac,

és az elsőt miért veszi be???

malac 2008.08.06. 14:19:06

becsibacsi: nem mind, de pl, a halálút itt kb 1.5 méterrel keskenyebb mint románban az e60-as. tudom és látom, arra járok elég sűrün, nem mondom h a kisforgalmu út szélesebb, de azért a nemzetközi útvonalakat kiszélesíthetnék idehaza emberi méretre, csinálhatnának szélet neki, akkor nem halna meg hetente 1-2 autónyi ember mondjuk a 4-esen...

sosem kop el 2008.08.06. 14:19:11

Emlékeim szerint a kreszben, saját átiratomban valami olyan kitétel is van hogy a megelőzni kívánt járműnek kötelező biztosítani a már folyamatban lévő előzés biztonságos befejezését.

De mégis hányszor találkozunk ennek hiányával?

Joc 2008.08.06. 14:20:25

Mindig ezek a pöcsköszörűvel autózók gondolják magukról, hogy ők versenyzők. Ráadásul nem lehetett valami nagy rutinja, ha ilyenbe belemegy. Valószínűleg egy hétvégi autós borzolta az idegeidet. Sajnos péntek déltől vasárnap estig félni kell az utakon, mert az ilyen sofőrök elözönlik az utakat.

malac 2008.08.06. 14:20:40

Gargoyle: mert leeshet, a műanyag nem örökéletü, ha egy kicsit szakadt a lökhárító, repedt a keret végképp authentikus...

Gargoyle 2008.08.06. 14:23:28

malac,

ne máááá, és mindez csak tuningol japán kocsikon bazi BMW-ken AUDI-kon és 13M-nál drágább kocsikon fordul elő. ne baszzz. megrugdalom már én is a Pögottomat... hátha lehullik.

becsibacsi 2008.08.06. 14:23:58

Joc: azon belul is a vasarnap delutan a legveszelyesebb, akkor kelnek utra (pontosabban, indulnak vissza tele hassal) a "nagymamaturistak", akik egesz eletukben csak arra hasznaljak a fostalicskat, hogy vasarnap elgurigaznak vele a csaladdal a nagyihoz.

Zolika 2008.08.06. 14:25:00

Mégis mit vársz? Az asztrásokkal aláíratják, hogy kötelezően bunkók legyenek...

kelediup 2008.08.06. 14:26:06

Kopi3.14 2008.08.06. 12:57:34

400-500 metert szeretem en is :) es persze elözesnel padlogaz. (nem sürün elözgetek csak ha nagyon kell, idö van, videken csak nyaralaskor vagyok, különben mindig autopalya)

A 400 metert te arra erted amikor elkezdesz elözni vagy amikor visszaertel mar?
Mert ha akkor amikor mar visszaertel az kb 7 masodperc. Ha az elozes elejen akkor meg kevesebb.
Az oszlopok (mi a hivatalos neve?) 50 meterenkent vannak? En abbol nezem alltalaban a tavolsagot.

redriot77 2008.08.06. 14:26:31

sosem kop el:
én is ugyanígy látom a dolgokat, respect!

flav 2008.08.06. 14:35:41

Én csak a saját marhaságomat tudom ide biggyeszteni:

Jövök lefelé a Zöldmáli úton, ahol jó széles új aszfalt van hosszan leejtősen, beláthatóan. Előttem poroszkál három autó, abból láthatóan a legelső tartja föl a többieket kb 40-45-ös tempóval. Ezen az úton általában a 60-70 körüli a megszokott sebesség, én pedig relatíve siettem, és nem tagadom fel is basztam magam azon hogy mit tötymörög. Index ki, előzök lehagyom az első kettőt, látom, hogy jön egy kis járdasziget középen, mondom még simán beférek a tötyi elé is, erre az fogja magát és mikor majdnem egyvonalba érek vele padlógázt nyom és kilő, hát nagy fékkel épphogy befértem mögé a járdasziget előtt, az előbb megelőzött két autót is komoly fékezésre késztetve.

A legszarabb az, hogy már amikor kimentem előzni, bevillant, hogy teljesen felesleges mert 400-500m múlva jön az utca vége elsőbbség adás kötelezővel és másik 500m múlva lámpás kereszteződés is. Legszívesebben visszacsináltam volna az egészet, de legalább kiszállni egy bocsot kérni a mögöttem lévőktől, de annyira szégyelltem magam hogy inkább mondogattam magamnak hogy én hülye állat. Egész egyszerűen van, hogy kikapcsol az ember kissé, és nem gondolkodik megfelelően előre. Életveszélyes helyzet azaz satufék ugyan nem volt, de az egész egy tök fölösleges üzemanyag és fékamortizáció lett.

neménvagyok 2008.08.06. 14:49:40

Hamilton ilyet nem csinálna.

nanemá 2008.08.06. 14:51:10

Sajnos mindennapos történet. És én se értem, hogy mi értelme ennek. Pl. Tegnap 100-as tempóval haladtam és utolértem egy Matizt, mely 60-70-el nyűszögött. Szintén bukanó, buszmegálló, falutábla stb. A lényeg, hogy előzésre teljesen alkatlmatlan hely. Audis mögém ér és szépen megelőz bennünket. A faluba is nyomta, mert szépen eltűnt. A falu után szép nyugodtan megelőztem a Matizt, 100-as tempóban simán utólértem az Audit, senki nem volt előtte, nem tartották fenn. Akkor meg mi a franc értelme volt???

nanemá 2008.08.06. 14:53:28

Hozzáteszem, amikor előzni kezdett még le is maradtam a Matiztól, hogy beférjen elém, de ment tovább a beláthatlan bukanón...

malac 2008.08.06. 14:59:56

Gargoyle: én meg inkább kifizetem a pályamatricát és nem hajtok gyorsan :)

Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 15:02:03

Miért kell fostalicskázni egy 1.4-es H Astra-t. Normál közlekedésre tökéletesen megfelelő. 80-120 tempót 3-asban szépen teljesíti előzéseknél.
Az, hogy a sofőr itt elnézte, az persze más dolog. Ez nem is kérdés.
Én is Astra-val járok, 1.2-essel, de 4-as úton Szolnokig (amit havonta 2-szer általában megárom) sokszor előzök vele hosszú sorokat, mert a sok bamba inkább megy 70-80-al konvojban, minthogy inkább előzzön. Pedig ahol egy 1.2-es Astra-val kényelmesen el lehet férni, ott szinte bármi mással is, ami nem nyerges vontató...

nyehehe 2008.08.06. 15:08:47

Csúny beköpés ilyenkor a yard tudomására hozni a rendszámot ????

Dr. Greene 2008.08.06. 15:16:00

nanemá 2008.08.06. 14:53:28

Sajnos az ilyennel szemben általában egy vétlen Trabant jön...
(Vagy kispolszki, Suzuki, stb.)

Amúgy meg tényleg nem az az úr aki siet, hanem akit úgyis megvárnak...

miss parker 2008.08.06. 15:20:00

Az a baj, hogy
jo sokan nem 3.-ban eloznek...
a forgalamasabb orszaguton.

Ezert el sem tudjak kepzelni, hogy
menyivel hamarabb tudhato le a manover,
mintha 4-ben szenvednek vele.

Orszaguton forgalomban az autok zomevel
3. fokozatban KELL(ene) elozni !!!!
Mert ekkor vannak erejuk teljeben a tomegsen hasznalt 2 liternel kissebb motoru jarganyok.
Ekkor gyorsulnak legjobban a 75-80-rol a szukseges 100-110-ig...
...de a nepek felnek a motorhangtol.

Megaztan a sok bamba szamara olyan gyors is
lesz akkor az auto, hogy ijedteben nem tudja kezelni sem, mert meghaladja a kepessegeit :-(

Szoval megkene tanulni az elozeshez:
- a gyors visszavaltast 3.-ba
- a kihuzatast 100-110-ig

Akkor nem hamiltonoznak le azokat akik
tudjak kezelni az autot es ezert FELE IDO/HELY eleg nekik az elozeshez egy 70-80 LE-eros autoval is mint azoknak a benaknak akik a
2 literes vectraval, audival, stb-vel nem mernek ugyanott elozni...pedig siman lehetne!

Azok a bunkok pedig kulon allatfajt kepeznek akik az elozes kozben alattommosan kicsit ragyorsitanak, csakhog szivassak azt aki epepn elozi oket...

az elozeshe

sosem kop el 2008.08.06. 15:23:58

nyehehe, nem érsz vele semmit. Kiröhögnek és csak felesleges köröket futsz.Ráadásul így mindannyiunkat fel lehetne dobni, ezért-azért.

Inkább azt javaslom mindannyiunknak, legyünk toleránsak egymással /az utakon is/ és mindenkinek villanyon be egy kép,mikor beül a volán mögé, egy elvesztett barátjáról, családtagjáról, ismerőséről aki értelmetlenül halt meg a forgalomban. Bármikor veled is megtörténhet hogy önhibádon kívül történik meg a baj, legalább a saját hibázásaidat tartsd kordában.yx7zfj

1x1 2008.08.06. 15:25:12

Rendőr persze sehol!
Nincs semmi baj az astrákkal. A sofőrőkkel van a baj!!

sosem kop el 2008.08.06. 15:30:22

miss parker!

Ezt a 100-110-es tempót milyen sebességkorlátozó táblánál érted?

Mert ha mondjuk 70-esnél akkor remélem épp egy trafipaxba szaladsz.

Egyébként meg mi lenne ha időben elindulnál és nem kéne szabájtalankodnod, mások idegeit borzolva ezzel.
Az meg hogy hányasba előzöl, szubjektív, mert ugye lejtőn minek váltsak vissza 3-asba ha egy 40-nel döcögő trabit előzök szabályosan, lendületből? Kiesik a motor a helyéről!

Zozzz 2008.08.06. 15:33:05

Ká-s rendszám? Újautó, hát persze hogy rögtön tövig kell nyomni. Szánalmas barom.
Az ilyen 10 évre behitelezett állatok a leg arcosabbak. Szerencsétlen.

nanemá 2008.08.06. 15:35:32

sosem kop el!
Ne játszd a hülyét, tudod te jól, hogy miről beszélt miss parker. Ne gyere lejtővel és 40-el döcögő trabanttal.

Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 15:38:38

sosem kop el.
Te 90-el előzöd a 85-el haladó sort?

sosem kop el 2008.08.06. 15:38:56

A g astrám pedig hálás kis vasdarab, 7 év alatt csak jó tapasztalataim voltak. Persze ha lenne 15 millám autóra, nem vennék 4 db astrát belőle de az én szintemen, egy olyan személynek aki nem akar többnek látszani(luxusverdások) mint amit megengedhet magának, totálisan elég.
Sőt idén nyáron már 1000 km-ert tekertem le bringával munkábamenéssel, cégvezető létemre. teljesen más szempontból látva így a közlekedési morált...

sosem kop el 2008.08.06. 15:44:21

Alex,nanemá!

Lehet hogy meglepő, de én vagyok az az autós aki betartja a 85-ös tempót, ha 90-es a limit. A pályán is betartom a kötelezőt. És kösz szépen, nyugodt és jókedvű vagyok amikor odaérek.
Én vagyok az akit megelőzöl, 130-al, országúton záróvonalon és aki utána mosolyogva ér utol a piros lámpánál vagy neadjisten az árokparton.

Az öreg Cödliger 2008.08.06. 15:49:41

Zozzz:

K-s rendszámom van, 10 évre behitelezett autóm, akkor most nekem is nagy az arcom? :) Nono, ne általánosítsunk!

Sztem jól tette a blogíró, hogy segített a szerencsétlenen. Senki sem szeretné, ha közvetlenül előtte, mellette robbanna össze két autó.

Reméljük, Astra -s barátunk tanult az esetből.

Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 15:50:20

sosem kop el.
Tévedsz. Ha én megelőzlek, nem fogsz utolérni :)
4-es úton legalább is, mivel nincsen piros lámpa, csak Pilisnél, de az is rövid.
Záróvonalon meg nem előzök. Amúgy, ha Te szeretsz akár egy órát is konvojozni 80-al, az a Te bajod, de akkor tarts rendes követési távolságot az előtted haladó mögött.

Manyizga (törölt) 2008.08.06. 15:51:23

"ezt a gyorsan visszaváltunk harmadikba és úgy előzünk" dolgot tényleg tanítani kéne a sok mazsolának.

Volt vagy 10 éve egy eset, amikor késésben voltunk és a egy német (nyugdíjas) rokonnal együtt húztunk Kecskemétről Soltra az 52-esen.
Konfigurációk: én Twingo 55 LE, ő új S300 Merga 3000ccm/automata váltó... Olyan 30km után nem bírt követni. Nem értettem. Aztán amikor célba ért ő is, halálravált arccal mesélte, hogy azt látta, hogy én mindenhova beférek, ő is próbálkozott. De miután kétszer majdnem szembetalálkozott valakivel, nem mert jönni velem. Milyen motor van a Twingóban??? Elmeséltem neki a visszaváltásos technikát. Meg volt döbbenve... :))

sosem kop el 2008.08.06. 15:54:01

nanemá!
Van jogsid? Akkor biztos jártál tanfolyamra, ahol világosan elmagyarázzák a gyengébb felfogásúaknak is hogy hogyan kell előzni.
Úgy biztosan nam, hogy felveszed az elötted haladó tempóját, kivágsz mellé és közben visszakapcsolsz. Ekkor elkezd az autó lendületet venni és 500 méter sem elég mondjuk 70-es tempónál hogy megelőzd. Ha valaki mondjuk a sebességhatáron autózik NINCS JOGOD MEGELŐZNI!

malac 2008.08.06. 15:54:27

Alex: ártándnál megleszel :) Tényleg felesleges gyorsan menni hosszu úton....

redriot77 2008.08.06. 15:58:20

"3. fokozatban KELL(ene) elozni !!!!
Mert ekkor vannak erejuk teljeben a tomegsen hasznalt 2 liternel kissebb motoru jarganyok.
Ekkor gyorsulnak legjobban a 75-80-rol a szukseges 100-110-ig...
...de a nepek felnek a motorhangtol."

Hogy ez mennyire igaz! Másfelől a mai sokszelepes kocsik inkább magas fordulaton kapnak erőre. Különös véletlen folytán az előző autóm ugyanolyan erős és ugyanolyan súlyú mint a régi. 82LE/ kb. 1050kg. A régi egy nyolcszelepes, egyhatos volt, a mostani 12 szelepes, 1.3-as. Hiába ugyanaz a teljesítmény, a kisebb lökettérfogat miatt jobban kell pörgetni a motort ha gyorsulni akarsz, vagy emelkedőn nem akarsz visszagurulni.

sosem kop el 2008.08.06. 16:01:40

Alex, látod ép ez a probléma az utakon:

"Ha én megelőzlek, nem fogsz utolérni :)"

Aki ezzel a mentalitással indul el otthonról, az nem biztos hogy haza is ér.
Gondolom már beszerezted a vadrácsot is a kocsid elejére, hátha jön egy gyalogos is....

És a konvojozásért, ahogy te a normális vezetési stílust hívod, ha megmenti mondjuk akár a szembejövő anyád életét a (négyes úton)
akkor majd kezet csókolhatsz.
Én bizony nem fogom tartani a követésit is.

sosem kop el 2008.08.06. 16:04:08

bocs
Én bizony BE fogom tartani a követésit is.
ELÍRTAM

1x1 2008.08.06. 16:08:39

Tegye fe a kezét aki még sose hibázott!
Senki? Köszi!

miss parker 2008.08.06. 16:18:45

Bizony siralmas a modern 16 szelepes autok
gyorsulasi kepessege 4000 fordulat alatt...

Mondjuk egy 140 LE-os Honda Civic-et
is siman ver egy 25 eves 75 LE-os Opel
ha mindketto mondjuk 75-rol indul 4.-ben elozni...

Mert MÁS a fordulatszam-nyomatek gorbejuk !!!
A 16 szelepes autoke hegycsucs szeru es nagyjabol a 4000-6000 fordulat kozott huznak.

A regi 8 szelepeseke meg lapos fennsik szeru es
2500-4500 kozott VÉGIG huznak....

Ezzel szemben ilyen kis fordulaton (4000 alatt) a 16 szelepesek csak kinlodnak !

Modern 16 szelepessel tehat abba a fokozatba
KELL VALTANI ahol 4000 korul forog es abban a fokozatban kell elozni!!!! Ez tipikusan a 3. fokozat orszaguton...
Ugy 1800 kobcenti es/vagy 120LE az a hatar
ami folott a 3. mar nem feltetlenul kell...
Hogy a hangtol miert felnek azt nem ertem!
Ilyenkor sem forog tobbet mint 130-140-nel a palyan:-) Raadasul a palyan ugye hosszu idon at porog 5000 korul...


A regi 8 szelepesnel meg altalaban eleg a padlogaz...4.-ben es megy az egesz jol.

1x1 2008.08.06. 16:23:36

miss parker 2008.08.06. 16:18:45
Konklúzió:
Nem a szelepeket kell számolgatni, meg a nyomatéggörbét hasonlítgatni, hanem meg kell tanulni vezetni! Azt meg lehet érzéssel is, mindenféle műszaki adatok számolgatása nélkül is. Amúgy: Köszönjük Emese :)

Bougheau Tschichka 2008.08.06. 16:24:40

Céges autó volt, max. 23 éves pilótával. Kb. ez a realitás.

sötétkék Opel Astra Classic II 1.4 Twinport 2008.08.06. 16:28:09

1x1: ÉN! ÉN! Én még soha!

1x1 2008.08.06. 16:29:10

sötétkék Opel Astra Classic II 1.4 Twinport 2008.08.06. 16:28:09
Jóvan fiam! üjjé le! egyes! :)

malac 2008.08.06. 16:30:12

miss parker: valahol azért váltóáttételezés függő is, de nagyjából igaz:)

kinney 2008.08.06. 16:37:37

hát szerintem meg teljesen felesleges 3-ba visszakapcsolni egy átlagos kétezresnél kisebb kocsival. ilyet legutóbb 15 éve csináltam a 120-as skodával...
ha valaki nem tud a sima magyarországi utakon ötösben vagy max. négyesbe visszakapcsolva hatékonyan előzni, az adja vissza a jogsiját :-))
ha csak 3-ban megy, akkor vagy extrán alulmotorizált a kocsi vagy olyan kicsi a hely/rosszul belátható/meredek az út, hogy eleve balesetveszélyes az előzés.

pinbota 2008.08.06. 16:40:28

Olvasva itt kéremszépen a tudálékos posztokat, egyértelműen megállapítható, hogy ez a fórum célzottan a balfékek és a mazsolák számára készült.

1x1 2008.08.06. 16:41:32

meg a szakértők részére :))

Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 16:43:13

Sosem kop el.
Te jöttél ezzel az utoléréses szöveggel. Én leírtam, hogy 4-es úton Bp-Szolnok távon biza nem érsz utol 85-el. Ebben mi a rossz mentalitás? Hiába megek tempósan, hidd el, hogy benne vagyok az előzékeny autósok kis %-ban. Mindig figyelek másokra és nem csak előre nézek bambán.
Vadrácsot nem tudom honnan vetted. Gyalogost MINDIG átengedem. Akkor mondj valakiről valamit, ha ismered, addig csak téged minősít a személyeskedésed...
Konvojozásodat megint nem értem. Pont az a veszélyes, ha konvojban halad a sor, mert így több autót kell megelőzni.

Alex · http://k5fqcf 2008.08.06. 16:46:58

kinney. Próbálj már meg 5-ben előzni mondjuk egy 1.4-es verdával. szerinted miért van 5-6 fokozat egy kocsin? Azért, hogy legyen mindig elegendő vonóerő a szükséges szituációhoz.
A jogsidat pedig Te a dd vissza, ha nem vagy tisztában az előzé fogalmával, hiszen a KRESZ-ben is benne van, hogy a lehető leggyorsabban el kell végezni, ehhez pedig ugye az adott legalacsonyabb fokozat a legalkalmasabb...
Amúgy ha egy előzés 3-asban elvégezhető, de 5-ben nem, akkor az nem azt jelenti, hogy nincs hely, hanem azt, hogy 3-asban elvégezhető...

miss parker 2008.08.06. 16:49:03

kinney

Na pont ezert.. gyulnek fel sorok egy 70-el halado teherauto miatt!!!

3.-ban siman lelepheto veszely nelkul az aminek 4.ben (plane 5-ben) neki sem kezd az emberfia...

Egy atlagos 80-90 LE-ros mai autoval
BIZTONSAGOSAN es kenyelmesen elozve
70-100 eseten osszesen....

3.-ban ~7 sec
4.-ben ~11 sec !!
5.-ben ~15 sec !!!

Egy 140-150 LE-sel ugyanez
3.-ban ~5 sec
4.-ben ~8 sec
5.-ben ~11 sec
6.-ban ~ 16 sec

Gondolkozz ezeken a szamokon...
...hatha nem leszel dugo fokozo a jovoben.

jtrencsenyi 2008.08.06. 16:54:35

Menjetek ki Bulgáriába autóval, ha halálfélelmetek van. Ott záróvonalon úgy előznek rendszeresen, hogy mindkét sáv dugig van. Megtanulta mindenki, hogy mit jelent az út jobb oldalán közlekedni. Akkor van néha gond, ha valaki szemből is előz a "harmadik, középső sorban". :) Esküszöm, hogy felüdülés volt hazajönni az itthoni dzsumbujba. :D

malac 2008.08.06. 16:54:47

hát, nemtom, 1.6-os kompaktom van, én normál esetben autóúton 70-nél tolom 4.be, 5.et meg csak akkor használom ha nem kell gyorsítani(autópályán sem) :)

malac 2008.08.06. 16:58:19

és nem benzinkutas a nagymamám, ugyanannyit zabál mint állandóan felváltogatva, a soxelepes motorok ilyenek és kész, virgoncok, cserébe hamar tönkremennek...

sosem kop el 2008.08.06. 17:01:54

Alex, idézlek:

"Ha én megelőzlek, nem fogsz utolérni :)"

Ésha mégis utólérlek, akkor mivan, idegesleszel és nyomni fogod, nehogymár vissza előzelek?


Idézlek tovább:
"ha konvojban halad a sor, mert így több autót kell megelőzni."

Miért kell neked görcsösen kocsisorokat előzni? Tudod mit meg se próbáld magyarázni. Tudod, vannak szabályok de néhány tapló törvények felettinek érzi magát ha beleül egy nagyobb verdába, már egyből keménycsávóvá vállik. Rádhibáztam?

sosem kop el 2008.08.06. 17:07:31

Miss Parker!
Te midig hordasz magadnál számológépet vezetéshez? Vagy mindent Így kiszámolsz? Szörnyű egy társaság lehetsz ha mondjuk szex közben kiszámolod orgazmusig hány kalóriát égetsz el ha visszaváltasz az előző pózba 20 másodpercre?
Bocs de mindenről a sex jut eszembe...

kinney 2008.08.06. 17:20:23

a 70-nel menő teherautó mögött a sorok azért gyűlnek fel, mert sokan nem mernek előzni. nem azért nem mernek, mert nem tudnak 3-ba visszaváltani vagy ez nem jut az eszükbe, hanem azért, mert bizonytalan, rutintalan vagy hétvégi vezetők. olyan helyeken sem mernek, ahol simán lehetne, lásd. a hátrább lévő autók általában hamarabb belevágnak és legtöbbször biztonsággal be is fejezik az előzést.
ezek a bizonytalan vezetők 1.) erős kocsival sem mernek előzni és 2.) szerintem sokkal jobban beparáznának, ha 3-ban kellene huzatniuk egy számukra bizonytalan szituációban.
szóval: én nem kétlem, hogy 3-ban gyorsabb az előzés, és hihetetlen 3-4 mp-eket is lehet nyerni, csak azt bátorkodom mondani, hogy szvsz nem az a megoldás, hogy állandóan visszaváltunk, hanem az, hogy folyamatosan figyelve, de minden lehetőséget kihasználva szépen, egyesével előzzük a lassabbakat. az extrém helyzeteket kivéve erre minden átlagos kocsi képes.

béluska 2008.08.06. 17:35:15

No eccer magam is majdnem pórul jártam (vagy lyártam - ki tudja, melyik a hejes, mindeggy). Előzök egy tötymörgő kombányt a lovaskocsimmal. Szabályosan indexelek 8egy pecebotot szoktam villantóval kitetnni ódalra). Ekkor minden előzetes jelzés nélkül egy úthenger mindkettőnket előzni kezd. Hát a Böske meg a Betti úgy megbokrosodának, hogy alig tudtam egy finom jégkrémmel lecsillapítani űket. Mondtam is magamba: lassan járj, tovább érsz!

Kopi3.14 2008.08.06. 17:48:20

kiney: akik beallnak egy uton egy lassabb moge, hogy majd megelozzek, eas nem azonnal, az elso lehetseges kis lyukba ugranak be, azok valoszinu csak nem kockaztatnak foloslegesen, hanem tenyleg megvarjak, amig megfelelo lesz a terep. Mert ha osszejott egy sor, aki elol van, annak lesni kell a hatulrol jovo sok vadfaszt is, hogy na, valaki mar kiugrott, es belemjon, ha kimozdulok, vagy sem? Sor vegerol csak elore kell nezni, elolrol meg hatrafele is. S sokan nem azert nem szaguldoznak a soklovas jarmuvukkel, mert felnek a geptol, hanem mert raernek kesobb is odaerni, nem felperceken szoroznek. 1200km-en mar osszejott, hogy plusz ket kiallas, plusz rendorok miatti ellenorzo kiallas, plusz hovihar miatti nyolcvanas tempo, es igy is osszesen csak fel oraval tartott tovabb a Koln-Bp ut, mitn egyebkent, a sebesseget is azonosan valasztottuk meg, nem mentunk gyorsabban. Mondjuk nagyon nem is tudtunk volna.

kelediup: annyira nem karozom a dolgot, ha hatulrol van ekkora helyem, es erezhetoen nem gyorsabb a mogottem jovo, akkor kilepek, elolrol meg az a jo szamomra, ha mondjuk egy 200-300 meter meg marad, de ha lenduletbol tudok menni, gyk. 90-nel elkezdeni az elozest, akkor ekkora kozon megtszem, persze padlogaz mellett. Visszavaltas es egyebek nelkul altalaban.

aki ezt a nagy visszavaltogatosdit erotleti: megkernem, hogy mondjuk nyolcvannal valtson mar vissza egy kispokban harmasba.

malac 2008.08.06. 17:53:04

Kopi3.14: 16 szelepes motorokról volt szó főként, asszem azzal pont nem szerelték a kispolákot :)

béluska 2008.08.06. 17:53:09

Vagy egy zetorba 80-nál visszacáltson hármasba. Na az szép. De ez az mtz-be se könnyű, a lovaskocsin pedig csak azér lehetetlen mert azon nincs váltó (lótómata váltós a szekerem)

Alex 2008.08.06. 18:12:58

sosem kop el.
Aki a nélkül, hogy ismerne egy embert, és megállapítja róla, hogy tapló, na az a tapló...
Ha utolérsz, megelőzöl, ilyen egyszerű. De mivel Te 85-el mész árkon-bokron keresztül (ezt írtad) a nélkül, hogy előznél, nem fogsz utolérni. Így gondoltam, de látom nem értetted meg, és kötözködhetnéked van. Sajnálom, hogy ez az egyetlen örömforrás az életedben (mint látszik).
Nem görcsösen előzök kocsisort, hanem azért, mert lassabbak a tempómnál. tudod előzni azért szoktak az autók, mert az előtte haladó lassabban halad, mint a mögötte jövő szeretné. Ilyen egyszerű.
Törvény felettinek meg Te érzed magad, mert Te akarsz kioktatni itt mindenkit.
Amúgy mint írtam, de látom már a memóriáddal is gond van, 1.2-es Astra-val haladok már évek óta, és nem vagyok elszállva. Nem vagyok kemény csávó.
Szóval már sokadszorra mellélőttél...

Alex 2008.08.06. 18:14:27

Kopi. Értelemszerűen olyan kocsiról volt szó, aminél van értelme visszaváltani 3-asba, mert mondjuk 120-ig használható az említett fokozat :)

kkritt 2008.08.06. 19:04:19

Kinney:
"ltalában hamarabb belevágnak és legtöbbször biztonsággal be is fejezik az előzést."
Igen legtöbbször! Ritkában meg megölnek valakit vayg valakiket! Gratulálok!

Kinney: kicsit máskép:
"...bizonytalan, rutintalan vagy hétvégi vezetők. olyan helyeken mernek, ahol simán nem lehetne..."
Ez a helyes fogalmazás!

B.GY. 2008.08.06. 19:56:30

Bazdmeg béluska!te nem vagy rendes:)Van egy képzelőerőd.Azért én 1.4 es kocsival nem nagyon mernék előzni(hacsak nem 500 kg)legfeljebb Ifát.Faternak volt 1.6D je,na azzal csak a tolató járművet mertem megelőzni.Ezért mondják,hogy az ember 100 kiló felett kezdődik,az autó meg 2000 ccm felett.Addig csak karácsonyfadisz:)

miss parker 2008.08.06. 20:03:14

Raadasul sokan kozuluk tenyleg 4.-ben kezdik 65-70-rol az elozest, de csak felgazzal azt is...aztan amikor elerik a cirka 3500-as fordulatot akkor jon az 5. is
"Mer má nagyon hangos..."

Na, ezek az igazi ongyilkos jelolt elozok!
...es eleg sokan vannak sajnos.

Raadasul a toketlenkedesukkel tucatnyi masik normalis elozest gatolnak meg.

Amikor egy-egy ilyen felygult sort atlep az ember utana soxor 10 km-en at is ures az ut.

Szoval nem masodpercekrol van szo, hanem
sok-sok percrol a 4-esen pl. 20 perc koruli
elonyt lehet siman sszehozni, ha atlepi az meber azt a 10-20 barmot aki miatt felgyulnek a sorok egy-egy cammogo teherauto mogott.

....es ehhez nem kell csak az elozes pillanataiban a 100-105 koruli tempo.

Nem nagyon erdekel, hogy ez elvben mar szabalytalan...az indokolatlan lassu haladas is az ! csak azt nem méricskélik...

miss parker 2008.08.06. 20:07:36

B.GY.

jajjaj.. akkor most mi is legyen az 1800-as,
140 lovas, 8,6 alatt 100-ra ugro autommal...
...tenyleg tegyem a karacsonyfara ?!

Pedig 3.-ban 145-150 a vege es rohogve eszik meg 2,5 literes alulmotorizalt nemet dizel vackokat :-)

B.GY. 2008.08.06. 20:12:45

Azért ne tedd a fára.Elhajlik tőle:)1.8 az határeset,elfogadom:)Mondjuk volt nekem is 1.4 es autóm.R5 turbó 160 lóerővel,és 755 kilóval.Azzal is lehetett menni.A 2000 ccm-t csak azért irtam mert egy mondás.Természetesen a 98 kilós ember sem fenyődisz:)Nem kell mindent komolyan venni amit itt olvastok!!!

béluska 2008.08.06. 20:28:35

Kivéve az én hozzászólásaimat, főleg, amelyik a szolnoki helyen történt esetről szól.

béluska 2008.08.06. 20:49:31

Elnézést kérek tőletek, hogy most kivételesen egy off topikot írok be, de autózással kapcsolatos és az ötletesség szerepét mutatja, hogy az milyen fontos lehet.
----
Íme:
a múltkor haladok a Böskével meg a Bettivel a lovaskocsival. Az úton egyszer csak egy hatalmas munkagödör éktelenkedik: kikerülni nem lehetett (jobbra balra parkoló autók); a szekér alatt hosszában elfért volna, de valamelyik ló biztos beleesik. Mit tegyek? A mögöttem jövők már türelmetlenkedtek. Bonyolította a helyzetet, hogy nem lehet valamelyik lovat lekötni és átvezetni, mert biztos beperel az esélyegyenlőségi lóhivatalba, vagy a lovak emancipációjáért küzdő tárcaközi bizottságnál (biztos van ilyen). Zsenialitásom miatt a következőt találtam ki: adtam a bal oldali lónak egy pravdát, a jobb oldalon levőnek meg egy fölkiser beobaktungot (épp volt a szekéren pár korabeli példány). No, a két lónak elkezdett fölállni a szőr a hátán, és úgy nekiálltak széthúzni, mint a veszedelöm. A széthúzás miatt keletkezett köztük akkora hely, hogy áthajthattam a gödör felett. Később mondtam nekik, hogy nem kell minden elhinni, amit olvastak, és tudom, hogy a betti ezt tudta is: csak úgy dagadt a szügye a büszkeségtől.

B.GY. 2008.08.06. 20:59:53

béla.Ne kezd már megint:)Még a Betti sem hiszi el amit olvas.Látjátok?

béluska 2008.08.06. 21:20:50

Valóban hihetetlen, de igaz is. Leginkább az a jó, ha az ember rímbe szedheti, amit gondol. Pl., ha átvágnak a benzinkútnál:

"Átvágott a benzinkutas, ez aztán az iszony,
benzin helyett gázolajat töltött be a likon
ráuszítom akkor, a kutyámat bizony,
s átharapja neki a nyakán az izomt"

Ettől, gondolom, dobtatok egy hátast, de Petőfi és hasonszőrü barátai is elpirultak a föld alatt.

béluska 2008.08.06. 21:32:23

Persze, mielőtt kinevettek, jelzem, hogy a vidéki embert könnyű kinevetni egyszerűbb költészete miatt, mert a városiakhoz képest hátrányban van, nincs annyi információja, kevesebbet lát a világból. Én például csak a múlt hónapban láttam vertikális metrót, utaztam is rajta, de később mondták, hogy metrónak csak a horizontálisan haladó típust nevezik, a vertikális metrót egyszerűen liftnek hívják. Nofene, csak lestem.

Alex 2008.08.06. 21:38:17

Megynyugodtam. Már azt hittem a 92-93kg-ommal elmehetek lógni :)

Alex 2008.08.06. 21:40:14

miss parker.
Tetszik a meglátásod. Végre valaki más is nyitott szemmel jár az utakon :)
Sokat látom és is, hogy megelőzök akár egyszerre egy sort, mert annyi hely van, de SENKI más nem mozdul, csak cammognak tovább 70-80-al, pedig hosszú belátható szakasz van...
Az ilyenek miatt van a sok előzgetés, meg persze balesetveszély.

DEGEC 2008.08.06. 21:52:46

egy esetleges balesetnél vizsgálják, azt is hogy te neked észlelni kellett e volna a veszélyt, és mindent megtettél e hogy elháricsd, ha nem akkor % os arányban fizet a biztosító.

miss parker 2008.08.06. 22:08:48

Nem egyszeru am a nepeket ravenni, hogy tanuljak már meg kezelni a sajat autojukat!

Mert ahhoz eloszor meg kell tanulni...

- rantas/bolintas nelkul 3.-ba visszakapcsolni a 65-85 tartomanybol ami ugye tipikusan 5.-ik vagy 4. fokozat egyebkent haladas kozben.

Ez eleinte nehez feladat, gyakorolni kell!!! Altalaban inkabb feladjak vagy lassan, kuplung gyilkos modon csinaljak...pedig csak kis gazfroccs kell már a kuplung felengedese kozben...es maris villamgyorsan, bolintas, rantas nelkul csinalni...eszre sem lehet venni
utaskent, ha jol csinaljak.

- nem felni a motorhangtol ami ~4000 folott elojon...akkor kezd menni a gepezet :-)

A 16 szelepes kis motorok mind boven 6000 folottig forgathatok, de addig nem is kell!
Az orszaguti elozeshez boven eleg lesz az ~5500 is!

- nem felni attol, hogy meglodul az auto es megtanulni az ekkor szukseges gyorsabb kormany es pedal kezelest...

A legtobb embert eleg EGYSZER ravenni, hogy
probalja már meg az amugy tok ures uton, nyugis korulmenyek kozott azt az egyetlen teherautot 3.-bol eroteljes gazadassal megelozni es kozben csak 100-105 korul valtsa majd a 4.-et ujra...

Utana onkent kezdi gyakorolni a modszert
es raszokik, mert erzi, hogy:

Sokkal biztonsagosabb igy elozni !!!
amikor nem szinte ures, hanem kicsit
forgalmasabb az ut elotte...

Nomeg elmenydusabb is :-)))

kkritt 2008.08.06. 22:23:41

miss parker:
Neked olyan autó kellene amiben csak 3. fokozat van, bár lehet, hogy már van, azért tolod órák óta ezt a szöveget.

béluska 2008.08.06. 23:02:34

Azér ezzel a visszakapcsolásos dologgal nagyon észnél kell lenni, mert amikor én tanultam vezetni, előzésnél mindig visszakapcsoltam - hogy jobban gyorsuljék az autó. No, nem nagyon tetszett a kocsinak, ha 90-nél az ótópáján mindig 1-esbe visszaraktam. Szóval nem kell ezt erőltetni, 5.-be is lehet előzni a kocsival. Miss Parkernek felhívom a figyelmét, hogy a kocsi lóereje meg a nyomatékja nem változik, így tulajdonképpen a sebességváltó teljesen felesleges beléjük. Persze én is tudom hogy ez nem igaz, de olyan jó viccelni is egy kicsit a sok komoly mondanivaló és történet után.

Egyúttal szép álmokat is kívánok mindenkinek mert azt hiszem én lassan elteszem magam holnapra, a Böske és a Betti is alszanak már a tisztaszobában.

miss parker 2008.08.06. 23:23:26

kkritt


Az emberek jelentos resze SOHA mégcsak
ki sem probalja (nem meri) mit tud az autoja...
...el autozgat akar 10 evet is, anelkul, hogy
a kifiztet 75-80-90-100 LE erejet meg tapasztalna...mert amint hallani kezdi motort hangjat maris felfele valt egyet...

Igy viszont cirka a teljesitmeny 30-40%-át ismeri meg csak es el sem tudja kepzelni molyen jol mozog(na) az autoja!!!
Ha nem felne annyira a motorhangtol.

pl. Golf IV a lampanal indulaskor...
Istenkem, ha nem valtana a barma mar 1800-nal hanem csak 3000 korul!...akkor 3X annyian jutnank at a zoldon !!!!
Mert nem tartana egy orokke valosagig mire felgyorsul 50-re...a tul korai valtasok miatt.

autosave 2008.08.06. 23:30:08

ezért kellene automata váltó a népnek. ott csak a gázt kell nyomni. bár sokan nem tudják, hogy a pedál legvégső állásában van egy külön jel, ott jönnek elő a lovak. Valószínű a 3000cm3-s merga is azért nem bírta követni a twingot... mert nem nyomta padlóig, így nem akart visszakapcsolni rendesen a váltó...

másik: a sor elején simán lehet előzni, ha a szemből jövő utolsó kocsi után azonnal elkezdi az előzést. a mögötte jövőknek még el kell engednie a szembe jövőt. ezért, akit már hátulról előznek, az alszik. vagy rámászott nagyon és nem lát előre. mindkettő saját bénaság/gyakorlatlanság, hogy lenne már a hátulról jövő hibás azért, mert jobbak a képességei? :D

bírom ezt a sok őrült 2 percet nyer embert :D
200km-en egy egész órát nyerek mindig, csak azzal, hogy előzök amint lehet és nem megyek a birkakonvojban :D Persze főutakon, nincs pálya errefelé...

miss parker 2008.08.07. 00:02:33

Sot... azt sem tudjak, hogy
az ujabb villany gazpedalos motorvezerlok figylik a pedal lenyomas sebesseget es hosszat is....

Ezert maskent gyorsitanak ha

- hirtelen padlozza le valaki mondjuk fél allásbol, mintha lassabban teszi...

- foleg maskent, ha eloszor egy pillantra teljesen felengedi a fél állásbol a pedalt es utana onnan aztan ujra hirtelen le padlozza...

jani 2008.08.07. 00:13:37

Sot... azt sem tudjak, hogy
az ujabb villany gazpedalos motorvezerlok figylik a pedal lenyomas sebesseget es hosszat is....

Ezert maskent gyorsitanak ha

- hirtelen padlozza le valaki mondjuk fél allásbol, mintha lassabban teszi...

- foleg maskent, ha eloszor egy pillantra teljesen felengedi a fél állásbol a pedalt es utana onnan aztan ujra hirtelen le padlozza...

jani 2008.08.07. 00:14:50

ja és nagyon okosat montam

lapadlózom a villanypásztort is

Alex · http://k5fqcf 2008.08.07. 08:44:46

Na ja. Ezt a lámpás dolgot már nem is említem. Lámpa vált, már zöld. Rudi bácsi akkor eszmél, tol egy 1-est, és szépen elindul. Persze a második kocsi sem a lámpát nézi, hanem az előtte lévőt. Azaz, ha az előtte lévő megmozdul, akkor dugja az 1-est. Persze szép komótosan indulunk, 2000 alatti váltással, fél gázon. Igaz, hogy így pont több a fogyasztás, de nem számít...
Ennyi idő alatt már 4 kocsi is elindult volna, de sebaj, ráérünk, aztán sírunk, hogy dugó van, miközben azt Mi okozzuk a legtöbb esetben...

56 múlt 2008.08.07. 11:37:42

béluska 2008.08.06. 20:49:31

Tetszenek a hozzászólásaid!
(Azért nem bírom ki: Völkischer Beobachter, nem beobachtung)

béluska 2008.08.07. 13:30:24

Kedves 56 múlt!

A történelmi hűség kedvéért meg kell jegyeznem, hogy a fölkiser beobakter az a vasutasok számára nyomtatott különszámokat takarta, de egyébként igazad van.

3 helyett 30 2008.08.09. 11:37:04

sztem túl enyhék a büntetések, szarok a kresz okatók és korruptak a vizsgáztatók

Tisztelet a kivételnek..

Ismerősöm örökre megbénult, 2 éve kórházban fekszik, elvesztette az állását, egyik gyerekének leszakadt az álkapcsa, másiknak a skalpja (kislány) egy ilyen ütközés alkalamával.
Mivel nem halt meg senki, így a baleset okozója NEM KAPOTT LETÖLTENDŐ BÜNTETÉST!

egy3asbmws 2008.08.11. 09:15:02

3 helyett 30:
na, ez a legnagyobb baj! hogy nem tanulnak, és nem bűnhődnek a rohadékok!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása